als je die gesprekken wilt gaan opnemen, moet je dat van te voren verplicht zeggen geloof ik, het is niet iets wat je zomaar mag doen.quote:Op donderdag 3 januari 2008 17:12 schreef timbob het volgende:
[..]
Ah, dat is wel een goede, m'n telefoon kan die gesprekken ook opnemen inderdaad.
Ik fiets wel even bij meneer agent langs. daarna ga ik lekker bowlen.
daar is het vast wel warm.
Dat is dus niet waar. Het conflict ligt er eigenlijk al. Zeker als je schriftelijk te kennen hebt gegeven dat je het er niet mee eens bent. Mocht meneer de huurbaas toch beginnen met slopen dan kan je simpelweg de politie inschakelen. Meneer dient het dan zelfs in de oude staat te herstellen.quote:Op vrijdag 4 januari 2008 01:21 schreef V.en.A het volgende:
Een huurbaas moet zoveel.
Wat een huurbaas kan doen is bijvoorbeeld beginnen te slopen in de gedeelde keuken en douche. Dat mag niet maar totdat je je gelijk hebt gehaald slopen zijn mannetjes wel door.
Ook jouw inboedel op straat zetten kan en dan juist als je er niet bent. Het mag niet maar tegen de tijd dat jij ziet dat het gebeurd is zijn dezelfde mensen die op grofvuil afkomen er al overheen geraust en ben je dakloos. Dan mag je heel snel redden wat je redden kan en van alles proberen te regelen. Oh ja, je mag tegelijkertijd ook nog eens stappen ondernemen tegen je huurbaas.
Kortom, je staat in je recht, je mag er niet uitgezet worden en achteraf krijg je altijd je gelijk. De vraag is alleen of al die ellende dat waard is.
Mag wel, maar je mag het op geen enkele manier als bewijslast gebruiken als je het niet hebt aangekondigd.quote:Op vrijdag 4 januari 2008 09:04 schreef Etcetera het volgende:
Lekker danik hoop voor je dat het goed komt
heb weinig toe te voegen aan bovenstaande tips, alleen dit:
[..]
als je die gesprekken wilt gaan opnemen, moet je dat van te voren verplicht zeggen geloof ik, het is niet iets wat je zomaar mag doen.
in zoverre vrij dat alles redelijk en billijk moet zijn..quote:Op vrijdag 4 januari 2008 08:05 schreef JaJoah het volgende:
tvp
edit:
ik bedenk me net iets:
In hoeverre is de nieuwe verhuurder (mocht hij TS als huurder accepteren en dus gewoon de koop door laten gaan) vrij om de huur aan te passen?
Het kadaster loopt over het algemeen een maandje of wat achter met z'n gegevens.quote:Op vrijdag 4 januari 2008 08:13 schreef iamredleader het volgende:
Wel even interessant, je kan in het Kadaster tegen een geringe vergoeding kijken wie de eigenaar is van het pand. Tipje?
waarom zou je het dan opnemenquote:Op vrijdag 4 januari 2008 09:07 schreef Litso het volgende:
[..]
Mag wel, maar je mag het op geen enkele manier als bewijslast gebruiken als je het niet hebt aangekondigd.
quote:Op vrijdag 4 januari 2008 09:07 schreef Litso het volgende:
[..]
Mag wel, maar je mag het op geen enkele manier als bewijslast gebruiken als je het niet hebt aangekondigd.
ik heb het zelf hier ook zien gebeuren helaas, inboedel van meisje wat onder mij woonde stond gewoon op straat alles was al weggehaald en er zat een nieuw slot op de deur...quote:Op vrijdag 4 januari 2008 09:05 schreef ursel het volgende:
[..]
Dat is dus niet waar. Het conflict ligt er eigenlijk al. Zeker als je schriftelijk te kennen hebt gegeven dat je het er niet mee eens bent. Mocht meneer de huurbaas toch beginnen met slopen dan kan je simpelweg de politie inschakelen. Meneer dient het dan zelfs in de oude staat te herstellen.
Het al alleen de situatie er niet echt gezellig op maken..
Gelukkig is de zomer al weer in aantocht..
Dan een slotenmaker laten komen en nieuw slot nemen. Huisbaas kunt je dan niets maken. Spullen via RBV claimen bij de huisbaas.quote:Op vrijdag 4 januari 2008 10:02 schreef Re het volgende:
[..]
ik heb het zelf hier ook zien gebeuren helaas, inboedel van meisje wat onder mij woonde stond gewoon op straat alles was al weggehaald en er zat een nieuw slot op de deur...
ja duh, alsof ik dat niet weetquote:Op vrijdag 4 januari 2008 10:05 schreef sanger het volgende:
[..]
Dan een slotenmaker laten komen en nieuw slot nemen. Huisbaas kunt je dan niets maken. Spullen via RBV claimen bij de huisbaas.
Ik gok de huisbaas?quote:Op vrijdag 4 januari 2008 10:09 schreef Re het volgende:
[..]
ja duh, alsof ik dat niet weet... die dag zijn de sloten 4x verwisseld, huisbaas had er weinig mee te maken die "nieuwe" huurder had gewoon een contract... de oude huurder ook maar die was al haar spullen kwijt... wie denk je dat uiteindelijk heeft "verloren"?
het lijkt met dat een 'zich niet misdragende' bestaande huurder toch voor een 'nieuwe' huurder gaat?quote:Op vrijdag 4 januari 2008 10:09 schreef Re het volgende:
[..]
ja duh, alsof ik dat niet weet... die dag zijn de sloten 4x verwisseld, huisbaas had er weinig mee te maken die "nieuwe" huurder had gewoon een contract... de oude huurder ook maar die was al haar spullen kwijt... wie denk je dat uiteindelijk heeft "verloren"?
alle oude huurders zijn weg en alles is inmiddels verkocht...quote:Op vrijdag 4 januari 2008 11:01 schreef GForceT1 het volgende:
[..]
het lijkt met dat een 'zich niet misdragende' bestaande huurder toch voor een 'nieuwe' huurder gaat?
Erg vervelend voor de nieuwe huurder maar die moet dan maar naar een hotel op kosten van de verhuurder??
Hoe is dat afgelopen?
met oprotpremie? of met blauwe ogen en een geactiveerde rechtsbijstand?quote:Op vrijdag 4 januari 2008 11:07 schreef Re het volgende:
[..]
alle oude huurders zijn weg en alles is inmiddels verkocht...
ik denk met een illusie armer...quote:Op vrijdag 4 januari 2008 11:12 schreef GForceT1 het volgende:
[..]
met oprotpremie? of met blauwe ogen en een geactiveerde rechtsbijstand?
En de aanschafprijs houd je in op de eerstvolgende huurbetalingquote:Op vrijdag 4 januari 2008 11:26 schreef sanger het volgende:
Die zijn niet zo gek duur namelijk. Dan heb je iig warmte om je heen.
Bijvoorbeeld inderdaad.quote:Op vrijdag 4 januari 2008 11:45 schreef sungaMsunitraM het volgende:
[..]
En de aanschafprijs houd je in op de eerstvolgende huurbetaling
Volgens mij was die huisbaas een professional in het verwijderen van huurders, die van TS lijkt me minder slim.quote:
Laatste van wat ik hoorde was dat het toegestaan is als 1 van de partijen weet dat het opgenomen wordt. Dit waarschijnlijk om de macht van politie an AIVD binnen de perken te houden; nu zullen ze wel bij de rechter ontheffing moeten vragen.quote:Op vrijdag 4 januari 2008 09:14 schreef Etcetera het volgende:
waarom zou je het dan opnemenmaar dat wist ik dus niet
![]()
Opnemen van gesprekken heeft sowieso geen zin. Je moet dan de tegenpartij op de hoogte stellen dat je de gesprekken aan het opnemen bent, anders is het gewoon niet rechtsgeldig. De AIVD zit toch iets in een andere sfeer dan een gewone particulier.quote:Op vrijdag 4 januari 2008 12:05 schreef FJD het volgende:
[..]
Laatste van wat ik hoorde was dat het toegestaan is als 1 van de partijen weet dat het opgenomen wordt. Dit waarschijnlijk om de macht van politie an AIVD binnen de perken te houden; nu zullen ze wel bij de rechter ontheffing moeten vragen.
http://www.nemop.nl/page/(...)nmtm98dupbd3ncfgilu3quote:Op vrijdag 4 januari 2008 12:09 schreef DarkerThanBlack het volgende:
Opnemen van gesprekken heeft sowieso geen zin. Je moet dan de tegenpartij op de hoogte stellen dat je de gesprekken aan het opnemen bent, anders is het gewoon niet rechtsgeldig.
quote:Op vrijdag 4 januari 2008 12:09 schreef DarkerThanBlack het volgende:
[..]
Opnemen van gesprekken heeft sowieso geen zin. Je moet dan de tegenpartij op de hoogte stellen dat je de gesprekken aan het opnemen bent, anders is het gewoon niet rechtsgeldig. De AIVD zit toch iets in een andere sfeer dan een gewone particulier.
quote:Opnemen van gesprekken
Naast algemene regels over het aftappen van datacommunicatie kent de wet ook speciale regels over het aftappen, afluisteren of opnemen van gesprekken tussen mensen. Met een "gesprek" bedoelt de wet expliciet niet datacommunicatie; daarvoor is immers bovengenoemd artikel 139c al toegevoegd.
Het afluisteren en opnemen van gesprekken van anderen kan op vele manieren. Bekende voorbeelden zijn richtmicrofoons, verborgen dictafoons, keyloggers of het opvangen van elektromagnetische signalen van computerschermen uit de buurt. Om te bepalen of afluisteren of opnemen strafbaar is, richt de wet zich echter vooral op het karakter van het gesprek.
Opnemen van gesprekken in besloten omgeving
Iemand die geen deelnemer is aan een gesprek in een woning, besloten lokaal of erf, mag dit niet opnemen. Hierop staat zes maanden cel of een boete van 16.750 euro (art. 139a lid 1).
Het opnemen van gegevens die worden verwerkt of overgedragen per computer valt hier niet onder, tenzij er gebruik wordt gemaakt van een hulpmiddel zoals een keylogger of software op de computer in de woning in kwestie (art. 139a lid 2). Het inbreken op een mailserver om zo iemands e-mailconversaties te lezen, valt dus niet onder "opnemen van gesprekken". Het is wel computervredebreuk en aftappen van datacommunicatie.
Heimelijk opnemen van gesprekken
Gesprekken die buiten een woning worden gevoerd, mogen ook niet heimelijk worden opgenomen door een derde (art. 139b lid 1). Wie bijvoorbeeld stiekem in de bus een gesprek van twee andere passagiers opneemt, pleegt dus een strafbaar feit. Maar als het in alle openbaarheid gebeurt, is opnemen van gesprekken geen probleem. Een bedrijf mag dus gesprekken tussen klanten en medewerkers opnemen, wanneer dit bij het begin van het gesprek wordt vermeld.
Ook hier geldt dat het opnemen van gegevens die worden verwerkt of overgedragen per computer hier niet onder valt (art. 139b lid 2). Het gaat wederom om zaken als afluisteren van een gesprek met een parabolische richtmicrofoon of het stiekem installeren van een opname-apparaat bij de deelnemers.
Opnemen van eigen gesprekken
De deelnemers aan een gesprek mogen dus wel zelf hun gesprekken opnemen (ook wanneer ze dat niet met de andere partij besproken hebben). Ze mogen ook een ander dit laten opnemen. Dan is die ander uiteraard niet strafbaar.
Een telefoongesprek opnemen dat je zelf voert, mag je dus opnemen - ook wanneer je dat niet meldt aan de tegenpartij. Alleen het heimelijk opnemen van zo'n gesprek zonder deelnemer te zijn is dus strafbaar (tenzij je toestemming hebt van één van de deelnemers).
Zo'n opname mag niet zomaar gepubliceerd worden. De andere partij zal waarschijnlijk niet verwacht hebben dat het gesprek opgenomen werd. Er moet een goede reden zijn om diens privacy-belang opzij te zetten. Een voorbeeld is gebruik van de opname als bewijs van bedreiging.
Wat hij zegt.. Denk vooral in oplossingen en ga niet gelijk kwaad worden..quote:Op vrijdag 4 januari 2008 12:07 schreef DarkerThanBlack het volgende:
--- knip ---
En dat kun jij zo inschatten? Het is oh zo makkelijk oordelen van veraf dat hij in zijn recht staat, maar het gaat om hem en niet om jou. Zijn spullen kunnen op straat terecht komen. En daar staat ie dan met zijn juridische gelijk en dat loveli op het FOK!forum de huisbaas minder slim over vond komen.quote:Op vrijdag 4 januari 2008 11:51 schreef loveli het volgende:
[..]
Volgens mij was die huisbaas een professional in het verwijderen van huurders, die van TS lijkt me minder slim.
STOM STOM STOM ! ! ! !quote:Op donderdag 3 januari 2008 16:42 schreef timbob het volgende:
Ik heb voor deze maand de huur nog niet betaald, dat moet in de eerste 5 dagen van een nieuwe maand.
anders lees jij eerst even het topic voordat je zoiets roept! Is allang gezegd, alles wat je zegt..quote:Op vrijdag 4 januari 2008 12:41 schreef mgerben het volgende:
[..]
STOM STOM STOM ! ! ! !
ULTRASTOM!!!!
Nooit stoppen met huur betalen, sukkel!
Btw wie betaalt de electriciteit? Als het all-in is zou ik even een 2KW luchtgekoelde kortsluiting aka straalkachel aanschaffen.
Lezen is niet Uw sterkste kant??quote:Op vrijdag 4 januari 2008 12:41 schreef mgerben het volgende:
[..]
STOM STOM STOM ! ! ! !
ULTRASTOM!!!!
Nooit stoppen met huur betalen, sukkel!
Btw wie betaalt de electriciteit? Als het all-in is zou ik even een 2KW luchtgekoelde kortsluiting aka straalkachel aanschaffen.
quote:tvp
De verhuurder heeft nooit een opzegtermijn, omdat het geen doel heeft. Wordt dus ook gezien als nietig, oftewel alsware het niet in staat.quote:Op vrijdag 4 januari 2008 13:23 schreef timbob het volgende:
net met m'n moeder gebeld.
Het huurcontract geeft aan dat ik wel een opzegtermijn heb van een maand, maar geeft niets aan over zijn evt opzegtermijn.
tevens staat er dat ik mijn kamer huur en gebruik mag maken van de keuken, gang, douche en opbergruimtes. dus de boel leeghalen lijkt me niet handig van hem...
ga nu naar de rechtswinkel.
Die heeft hij niet echtquote:Op vrijdag 4 januari 2008 13:23 schreef timbob het volgende:
net met m'n moeder gebeld.
Het huurcontract geeft aan dat ik wel een opzegtermijn heb van een maand, maar geeft niets aan over zijn evt opzegtermijn.
Laat ook even weten wat daar uit is gekomenquote:tevens staat er dat ik mijn kamer huur en gebruik mag maken van de keuken, gang, douche en opbergruimtes. dus de boel leeghalen lijkt me niet handig van hem...
ga nu naar de rechtswinkel.
Kleine voorspelling: Je staat volledig in je recht, huisbaas mag je er niet uitzetten, loop verbreekt geen huur. Probeer behalve dat antwoord tips te krijgen wat jij nu het beste kunt doen, zoals aangetekende brief aan nieuwe huisbaas sturen waarin je de situatie uitlegt.quote:Op vrijdag 4 januari 2008 13:31 schreef sanger het volgende:
[..]
Die heeft hij niet echt
[..]
Laat ook even weten wat daar uit is gekomen
Zolang de huurder niet weet wie dat is gaat dat lastig. Buiten dat zou ik dat op zijn minst op papier willen hebben voordat ik contact opneem met iemand.quote:Op vrijdag 4 januari 2008 14:13 schreef loveli het volgende:
[..]
Kleine voorspelling: Je staat volledig in je recht, huisbaas mag je er niet uitzetten, loop verbreekt geen huur. Probeer behalve dat antwoord tips te krijgen wat jij nu het beste kunt doen, zoals aangetekende brief aan nieuwe huisbaas sturen waarin je de situatie uitlegt.
quote:
ja, dat had ik ook nog gevraagd. maar ze zeiden dat dat geen nut had. Mocht hij grof worden beïndig ik het gesprek en stuur ik een brief.quote:Op vrijdag 4 januari 2008 15:23 schreef esjuh het volgende:
Ik zou het gesprek ook even opnemen voor het geval hij grof wordt!
ja, das mijn redding, en mijn zwakte.quote:Op vrijdag 4 januari 2008 15:26 schreef Etcetera het volgende:
[..]![]()
knap dat je je humor nog hebt na dit gedonder
Ik zou beginnen met eerst een gewoon gesprek. Om gelijk met dit soort zaken te komen kan in mijn ogen eerder averechts gaan werken.quote:Op vrijdag 4 januari 2008 15:23 schreef esjuh het volgende:
Ik zou het gesprek ook even opnemen voor het geval hij grof wordt!
Nee, hij zegt dat die deze week niet bereikbaar zijn.quote:Op vrijdag 4 januari 2008 15:27 schreef Sandertje21 het volgende:
Heb je inmiddels al contact gehad met de nieuwe eigenaar?
Want als het pand echt is verkocht zul je denk ik meer met deze persoon moeten regelen dan met je oude huisbaas.
Waarom zou hij zichzelf op die manier potentieel in zijn eigen voet willen schieten? De huidige huisbaas is zijn contactpersoon.quote:Op vrijdag 4 januari 2008 15:27 schreef Sandertje21 het volgende:
Heb je inmiddels al contact gehad met de nieuwe eigenaar?
Want als het pand echt is verkocht zul je denk ik meer met deze persoon moeten regelen dan met je oude huisbaas.
En mocht de nieuw eigenaar het niet leuk vinden dat TS nog een kamer bij hem huurt dan mag die nieuwe eigenaar daarover gaan zeuren bij de oude eigenaar, en niet bij TSquote:Op vrijdag 4 januari 2008 15:37 schreef Vagere_Hein het volgende:
[..]
Waarom zou hij zichzelf op die manier potentieel in zijn eigen voet willen schieten? De huidige huisbaas is aan zet.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |