Dat dus.quote:Op donderdag 3 januari 2008 16:23 schreef bleiblei het volgende:
Gewoon blijven zitten.
Die sukkel die het huis gekocht heeft, heeft een huis + huurder gekocht.
Niets meer niets minder. Alleen je huisbaas is veranderd, dus je moet vanaf nu die andere knakker opbellen over de verwarming die kapot is.
Ja, ik kan sowieso niet even weg.quote:Op donderdag 3 januari 2008 16:24 schreef Burdie het volgende:
[..]
Dat dus.
En anders weet ik nog wel een bruggetje hier in de buurt waar je prima onder kunt slapen. Je mag zelfs een gratis doos van me hebben.
quote:Op donderdag 3 januari 2008 16:28 schreef BaggerUser het volgende:
kankerkachel
maareh lekker blijven zitten dus
+ een redelijke termijn noemen en daarachter de boodschap dat je anders zelf iemand inschakeld en de kosten inhoudt op de huur.quote:Op donderdag 3 januari 2008 16:29 schreef Videopac het volgende:
- schriftelijk melden dat de kachel stuk is en hem sommeren dit a.s.a.p. op te lossen.
Je voelt je onzeker en wilt je zaakjes veilig stellen, maar, jij bent geen partij in de onderhandelingen. De koper heeft van verkoper gekocht, jij hoort bij het huis. Eigenlijk heb jij er niks mee te maken en moet je straks een nieuw rekening nr. krijgen waar jij je oude huur met eventueel de jaarlijkse vastgestelde maximale verhoging op moet storten.quote:Op donderdag 3 januari 2008 16:28 schreef timbob het volgende:
[..]
Nou wil ik al een tijdje verhuisen naar utrecht. maar dat gaat pas als ik daar een kamertje heb natuurlijk.
Ik blijf lekker zitten in de kou. Ik zal de huisbaas nog even bellen dat ik niet van plan ben weg te gaan en dat hij mij maar in contact moet brengen met de nieuwe koper / verhuurder.
Dan zal het toch nog wel gecommuniceerd moeten worden lijkt me?quote:Op donderdag 3 januari 2008 16:34 schreef Garin84 het volgende:
Als het huis is gekocht om zelf in te gaan huren dan mag het contract verbroken worden..
Weet niet precies hoe het zit, maar daar was iets mee
Als het een pand is voor de verhuur (beleggingspand) dan mag je er sowieso niet uitgegooid worden.
Wel blijft de eigenaar verantwoordelijk voor het onderhoud en als dat een nieuwe eigenaar is dan zal hij er voor verantwoordelijk zijn. Dikke kans dat deze nieuwe eigenaar de koop laat ontbinden als hij hierachter komt.
Dat is al lastig. Ik zou niet geneigd zijn de ex-huisbaas te blijven betalen..quote:Op donderdag 3 januari 2008 16:29 schreef Videopac het volgende:
Loop even binnen bij een bureau rechtshulp.
Maar ik zou in ieder geval:
- de huur blijven betalen
- schriftelijk melden dat de kachel stuk is en hem sommeren dit a.s.a.p. op te lossen.
laten registreren bij de wijkagent, leuk voor bij de rechterquote:Op donderdag 3 januari 2008 16:40 schreef Re het volgende:
ik denk dat er binnen een week een knokploeg voor je deur staatof als je er een keer niet bent al je spullen op straat liggen.
Meerdere keren meegemaakt hier (4 verdiepingen huren behalve die van mij die was koop) alle verhuurders zijn nu weg en de boel is eindelijk verkocht, heeft 2 jaar van ellende gekost met geregeld politie bezoek, 4x wisselen van sloten op een dag etc.
overmaken die huur!quote:Op donderdag 3 januari 2008 16:42 schreef timbob het volgende:
ik heb 'm net aan de telefoon gehad. Hij zegt nu dat ik over een maand eruit moet. Dat de nieuwe koper mij er dus niet bij wil hebben.
Hij legt mij woorden in de mond als: jij wilde er toch al uit.
Nou heb ik eens aangegeven dat ik OOIT hier weg wilde, naar utrecht, maar daar heb ik heel duidelijk bij verteld dat ik niet wist wanneer dat was. maand, jaar, 2 jaar.. en dat ik voorlopig wilde blijven wonen.
Ik heb voor deze maand de huur nog niet betaald, dat moet in de eerste 5 dagen van een nieuwe maand.
Hij zou mij volgende maand bellen met het nummer van de nieuwe huurder. En wat die van plan was.
Ook kwam er volgende week een container voor de deur staan die alles uit het huis kwam halen wat niet in mijn kamers staat.
bah.
Ik zei al dat ik er niet zomaar uit wilde, maar hij denkt te weten dat dat wel mag.
Dat had die koper moeten bedenken vóórdat hij het huis+huurder kochtquote:Op donderdag 3 januari 2008 16:42 schreef timbob het volgende:
ik heb 'm net aan de telefoon gehad. Hij zegt nu dat ik over een maand eruit moet. Dat de nieuwe koper mij er dus niet bij wil hebben.
Hij kan wel gaan pesten, dat gebeurt in dit soort situaties heel veel.quote:Op donderdag 3 januari 2008 16:50 schreef Burdie het volgende:
[..]
Dat had die koper moeten bedenken vóórdat hij het huis+huurder kocht!
Hij kan je er niet uit zetten btw. Met geen enkele mogelijkheid.
Lijkt me geen goed idee, wie zegt dat huis al daadwerkelijk verkocht is? Heeft de huidige huisbaas mooi een reden om de TS uit het huis te schoppen.quote:Op donderdag 3 januari 2008 16:47 schreef buitenbeentje het volgende:
Als je automatisch je huur betaalde (via de bank dus) dat in ieder geval stop zetten. Maar zover was je zelf waarschijnlijk ook al.
ja, dat leek mij ook al...quote:Op donderdag 3 januari 2008 16:52 schreef Burdie het volgende:
Tuurlijk moet je de huur overmaken. Dan ben JIJ in elk geval niet in gebreke gebleven.
WEL overmaken.quote:Op donderdag 3 januari 2008 16:50 schreef timbob het volgende:
Ik hoor verschillende opmerkingen over huur.. wel of niet overmaken...
wel of niet doen?
als ik het wel overmaak, en hij trapt me er echt uit, neem ik aan dat ik het terug kan claimen...
kouwe vingers....
met wie heb jij een huurcontract?quote:Op donderdag 3 januari 2008 16:50 schreef timbob het volgende:
wel of niet doen?
als ik het wel overmaak, en hij trapt me er echt uit, neem ik aan dat ik het terug kan claimen...
kouwe vingers....
Wel doen, al kan je er nog niet uitgeschopt worden na 1 maand achterstand.quote:Op donderdag 3 januari 2008 16:50 schreef timbob het volgende:
wel of niet doen?
kouwe vingers....
Je moet de nieuwe verhuurder bellen en hem vragen waar je de huur moet storten...quote:Op donderdag 3 januari 2008 16:50 schreef timbob het volgende:
wel of niet doen?
kouwe vingers....
Sowieso wel betalen.quote:Op donderdag 3 januari 2008 16:50 schreef timbob het volgende:
wel of niet doen?
kouwe vingers....
Pas doen als je schriftelijk te horen hebt gekregen van de oude verhuurder wie de nieuwe eigenaar is.quote:Op donderdag 3 januari 2008 16:56 schreef SuperWeber het volgende:
[..]
Je moet de nieuwe verhuurder bellen en hem vragen waar je de huur moet storten...
Nee hoor. In zijn contract staat wie hij moet betalen (de oude huisbaas) en dit blijft geldig tot de nieuwe huisbaas oraal or schriftelijk laat zien dat hij de nieuwe huisbaas is, 'hear-say' van de oude huisbaas is niet geldig, want de nieuwe huisbaas moet z'n toestemming geven (als het ware een nieuw contract/side-note/handtekening - dan wel oraal).quote:Op donderdag 3 januari 2008 16:56 schreef SuperWeber het volgende:
[..]
Je moet de nieuwe verhuurder bellen en hem vragen waar je de huur moet storten...
Als jij ook gebruik mag maken van bad, toilet en keuken mogen die ruimtes niet leeggehaald worden.quote:Op donderdag 3 januari 2008 16:42 schreef timbob het volgende:
Ook kwam er volgende week een container voor de deur staan die alles uit het huis kwam halen wat niet in mijn kamers staat.
bah.
daar mag ik inderdaad gebruik van maken.quote:Op donderdag 3 januari 2008 17:01 schreef Adfundum het volgende:
[..]
Als jij ook gebruik mag maken van bad, toilet en keuken mogen die ruimtes niet leeggehaald worden.
Ah, dat is wel een goede, m'n telefoon kan die gesprekken ook opnemen inderdaad.quote:Op donderdag 3 januari 2008 17:07 schreef Adfundum het volgende:
Zorg ook dat je een memorecordertje naast je telefoon hebt liggen, neem al je gesprekken met je oude en nieuwe huisbaas op voor de zekerheid. Ziet er naar uit dat ze het vals willen spelen.
En ze moeten nog steeds je verwarming maken!
Zelfs met juridische ondersteuning kunnen mensen nog steeds rare sprongen maken hoor..quote:Op donderdag 3 januari 2008 17:01 schreef FatherJack het volgende:
Laat ook de huisbaas (vriendelijk!) weten dat je de situatie bij de wijkagent hebt gemeld en dat je juridische hulp hebt gevraagd en weet wat je rechten zijn. Dan zal hij niet snel overgaan tot gekke dingen en ook de juridische weg op moeten zoeken.
Succes en sterkte!
laten we het verbaal noemenquote:Op donderdag 3 januari 2008 17:00 schreef Xith het volgende:
[..]
Nee hoor. In zijn contract staat wie hij moet betalen (de oude huisbaas) en dit blijft geldig tot de nieuwe huisbaas oraal or schriftelijk laat zien dat hij de nieuwe huisbaas is, 'hear-say' van de oude huisbaas is niet geldig, want de nieuwe huisbaas moet z'n toestemming geven (als het ware een nieuw contract/side-note/handtekening - dan wel oraal).
Laat de huisbaas dit maar bewijzen..quote:Op donderdag 3 januari 2008 17:42 schreef densmee het volgende:
het kadaster weet wie er eigenaar is van het pand en op deze manier zou je achter de gegevens kunnen komen
deze info is op te vragen als je tenminste serieus bent
Als de huisbaas niet wil melden wie de aankopende partij is: het kadaster ( http://www.kadaster.nl ) geeft tegen betaling alle transacties.quote:Op donderdag 3 januari 2008 16:29 schreef Videopac het volgende:
Loop even binnen bij een bureau rechtshulp.
Maar ik zou in ieder geval:
- de huur blijven betalen
Nog eentje dan:quote:Op donderdag 3 januari 2008 20:23 schreef DroogDok het volgende:
Dan ook maar een tvp, ben benieuwd hoe dit afloopt.
Alles adviezen zijn ondertussen wel aan TS gegeven ondertussen.
Dat is inderdaad een goede tip.quote:Op donderdag 3 januari 2008 19:25 schreef Transcendentaal het volgende:
[..]
Als de huisbaas niet wil melden wie de aankopende partij is: het kadaster ( http://www.kadaster.nl ) geeft tegen betaling alle transacties.
Dat is wel een goede, maar dan zou ik het anders doen.quote:Op donderdag 3 januari 2008 21:06 schreef quo_ het volgende:
[..]
Nog eentje dan:
Beetje afhankelijk van hoe de verrekening van gas en elektra geregeld is, maar als dit bij de huur inzit zou ik in elk geval rap naar de aldi of de gamma gaan voor een elektrisch kacheltje van 2 tientjes. Het kan namelijk volgens mij nog wel even duren voordat die verwarming gerepareerd is.
Woon je er met meerdere huurders? Zo ja, dan natuurlijk samen stappen ondernemen.quote:Op donderdag 3 januari 2008 16:20 schreef timbob het volgende:
Onze kachel was al een tijdje stuk, dus had ik vorige maand de huisbaas gebeld.
Dat dus. Sluit ik mij volkomn bij aan.quote:Op donderdag 3 januari 2008 16:23 schreef FatherJack het volgende:
Verkoop breekt geen huur, onbepaalde tijd bestaat slechts in een paar gevallen. Niks aan het handje.
Heeft de koper een huis bedongen zonder huurders, dan zal de huisbaas nog wel even zweten en moeilijk doen, gewoon voor de rechter laten komen, geen probleem, mag hij alles betalen. Enige wat hij kan doen is vervangende woonruimte aanbieden (soortgelijk of beter) of je uitkopen. In iedergeval niks ondertekenen, ook niet onder dwang.
Laat je ook even (gratis) voorlichten bij de rechtswinkel.
Het kan wel persoonlijk een vervelende situatie worden, maar vergeet nooit, hij heeft het zelf veroorzaakt! Hij had je moeten inlichten, dan was je er vast samen uitgekomen.
exact. Huurbaas moet altijd schriftelijk en aangetekend de huur opzeggen.quote:Op donderdag 3 januari 2008 17:06 schreef E.T. het volgende:
Officieel weet je nog van niks, je hebt nog niks zwart op wit staan. Gewoon de situatie laten voortduren dus. Huur aan je (oude) huisbaas betalen.. Hem schriftelijk sommeren de kachel te maken binnen redelijke termijn en dat je er anders een installateur bij haalt op zijn kosten.
Bij de wijkagent zijn mondelinge 'dreigementen' melden lijkt me ook wel een goede! Als er dan ineens spullen op je stoep liggen kan de wijkagent alvast ingrijpen en is op de hoogte van wat er gaande is.
ja maar wijn.quote:Op donderdag 3 januari 2008 19:37 schreef MahirBurekovic het volgende:
Ondertussen zit meneer/mevrouw wel in de kou terwijl 't 's nachts vriest.
Wat zij zegt inderdaad. Veel sterkte timbobquote:Op vrijdag 4 januari 2008 02:28 schreef MinderMutsig het volgende:
Jemig wat een oetknukkel![]()
Je mag dan in je recht staan, het kon wel eens lastig zijn om het ook daadwerkelijk te krijgen.
Succes!
Nee, de verhuurder is gewoon enorm dom geweest. Hopen dat hij niet te agressief is, domme mensen hebben die neiging nogal eens. Succes er mee, timbob!quote:
Naar beneden is ie vrij. Naar boven mag ie niet.quote:Op vrijdag 4 januari 2008 08:05 schreef JaJoah het volgende:
tvp
edit:
ik bedenk me net iets:
In hoeverre is de nieuwe verhuurder (mocht hij TS als huurder accepteren en dus gewoon de koop door laten gaan) vrij om de huur aan te passen?
Mijn huis is in de afgelopen jaren al een keer of 3 veranderd van eigenaar, en ik heb nooit een bordje 'te koop' gezien.quote:Op donderdag 3 januari 2008 17:55 schreef Atreidez het volgende:
Heb je eigenlijk nooit een bordje op je huis zien staan met "te koop" erop? Misschien is het verkoop verhaal wel gewoon zijn manier om je proberen eruit te krijgen zodat hij het echt kan verkopen
Goeie tip, en neem foto's van van alles en nog wat, heb je meteen bewijsmateriaal. Doe eventueel ook een videootje erbij, spreek duidelijk naam, datum en locatie in.quote:Op vrijdag 4 januari 2008 08:22 schreef sanger het volgende:
Een praktische tip. Maak een lijst van je boedel en overhandig deze aan je advocaat. Mocht de huisbaas het huis leeghalen heb je een lijst waarop staat welke jouw eigendommen zijn. Wellicht kun je de lijst ook reeds aan je huurbaas sturen (aangetekend).
Je hebt iig het recht aan je zijde.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |