abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 5 januari 2008 @ 16:42:16 #205
69726 timbob
Nu ook als webicon.
pi_55797596
quote:
Op zaterdag 5 januari 2008 15:57 schreef Atreidez het volgende:
Ik weet niet of het verstandig is een termijn te stellen voor hem om de warmtebron te verzorgen? Hij heeft immers aangegeven hem te repareren/vervangen, maar de tijd die hij in gedachten heeft daarvoor is natuurlijk absurd.
Hij heeft aan de telefoon verteld dat dit enkele weken kon duren en dat ik maar "een warmer plekje" moest opzoeken.
In de brief stel ik 3 werkdagen als termijn om de kachel te repareren, dan wel een oplossing te zoeken.

Want een stralenkacheltje is zo neergezet, me dunkt.

▀█▀ █ █▀█▀█
Last.fm || 8bc.org || Timbob.nl
  zaterdag 5 januari 2008 @ 17:20:32 #206
82552 Bullet-tooth
H.K.A.S. Groningen
pi_55798589
quote:
Op zaterdag 5 januari 2008 16:42 schreef timbob het volgende:

[..]

Hij heeft aan de telefoon verteld dat dit enkele weken kon duren en dat ik maar "een warmer plekje" moest opzoeken.
In de brief stel ik 3 werkdagen als termijn om de kachel te repareren, dan wel een oplossing te zoeken.

Mocht hij na jouw gestelde termijn in gebreke blijven, moet je gewoon zelf zo'n kacheltje kopen en de kosten verrekenen met de eerstvoglende huur.
Vermeld dat ook in de brief eventueel .
Henk Knaagt Aan Schenen
Hij Kijkt Aapjes Soms
  zaterdag 5 januari 2008 @ 17:32:26 #207
151515 verita
Happy days
pi_55798884
Wat een rotstreek , veel sterkte gewenst!
Alles is denk ik wel gezegd qua adviezen over hoe het aan te vechten. Dingen die daarnaast door mijn hoofd schieten:Vergis je niet in die langdurige kou, dit kan veel gezondheidsellende geven, ook later.Mocht de kachel niet snel geregeld worden, koop dan bv. zelf bij een campingzaak (Obelink, De Wit, Vrijbuiter?)kleine kacheltjes van 400/800/1200 watt, of leen ze. Kosten zo'n vijf tot zeven euro. Die geven erg veel warmte op korte afstand. Ze zijn dus niet geschikt om grote kamers mee te verwarmen maar als je dichtbij zit, is het wel fijn. Mocht je in de buurt van Twente wonen dan kun je er van mij wel twee lenen voor zolang nodig. Je kunt ook (in uiterste nood) een ouderwetse terracotta binnenpot van plant omgekeerd op een heel laag fornuisvuurtje zetten (lekwatergat zit dan dus boven). Dus zo /-\ . Vuurtje verwarmt de pot en die geeft nog lang de warmte af. Niet ideaal maar wel warm. Gaskacheltje op grote fles butagas kan ook. Koop een goede warmwaterzak bij de drogist voor zes euri en giet er ipv warm kokend water in. Theedoek erom. Onder je voeten tijdens eten, tv, en slapen. Als je voeten warm zijn, is de rest ook warmer.
It ain't over 'till the fat lady sings
La prudencia es la madre de la ciencia.
  zaterdag 5 januari 2008 @ 18:30:36 #208
141482 Q.
JurassiQ
pi_55800388
quote:

[..]

Dat lijkt me gezien de kou buiten een hele redelijke termijn. Je woongenot wordt op deze manier ernstig aangetast.
For great justice!
  zaterdag 5 januari 2008 @ 19:26:56 #209
69726 timbob
Nu ook als webicon.
pi_55802126
Ik vind 3 dagen eigenlijk al te lang, maar ok
De brief kan namelijk maandag pas op de post. Dus telt het vanaf dinsdag.
En aangezien ik toch al van hem te horen heb gekregen dat hij het niet wil regelen, komt er vast ook niks...

▀█▀ █ █▀█▀█
pi_55803227
quote:
Op zaterdag 5 januari 2008 19:26 schreef timbob het volgende:
Ik vind 3 dagen eigenlijk al te lang, maar ok
De brief kan namelijk maandag pas op de post. Dus telt het vanaf dinsdag.
En aangezien ik toch al van hem te horen heb gekregen dat hij het niet wil regelen, komt er vast ook niks...
Zondag op de post = maandag of dinsdag bezorgd (post sorteert wel op zondagnacht)
bye
  zaterdag 5 januari 2008 @ 21:31:15 #211
48646 Poeke
Lief-heb-ster
pi_55807015
Beter dat je het hebt over werkdagen ivm het zakelijke karakter van dit gedoe.
quote:
Op vrijdag 4 januari 2008 22:13 schreef de_priester het volgende:

[..]

sloten vervangen mag heul niet.
dat mag wel, als jij je sleutel "kwijt" bent mag jij in geval van nood (lees midden in de nacht) gewoon een slotenmaker laten komen om de deur te forceren en een nieuw slot te plaatsen. Enige voorwaarde is wel dat je je huisbaas op de hoogte stelt en hem een nieuwe sleutel stuurt. Die moet natuurlijk nog bijgemaakt worden en dan stuur je vervolgens perongeluk de oude op etc...
Faber quisque fortunae suae.
Uit Eindhoven
pi_55808886
quote:

[..]

ik zou niet te veel over die kachel zeuren, dat is zijn lol, zou gewoon terloops vertellen dat het al opgelost is middels electrische bijverwarming.
  zondag 6 januari 2008 @ 01:25:44 #213
69726 timbob
Nu ook als webicon.
pi_55814724
quote:
Op zaterdag 5 januari 2008 22:18 schreef henkway het volgende:

[..]

ik zou niet te veel over die kachel zeuren, dat is zijn lol, zou gewoon terloops vertellen dat het al opgelost is middels electrische bijverwarming.
Maar kan ik dan nog wel de kosten bij hem gaan regelen?
Ik zou zeggen van wel, aangezien hij aangaf het niet zelf te regelen aan de telefoon.
quote:
Op zaterdag 5 januari 2008 19:58 schreef Petre het volgende:

[..]

Zondag op de post = maandag of dinsdag bezorgd (post sorteert wel op zondagnacht)
Ja. maar zondag op de post is niet aangetekend.. en das wel belangrijk, anders kan hij beweren de brief nooit ontvangen te hebben...

▀█▀ █ █▀█▀█
  zondag 6 januari 2008 @ 01:57:33 #214
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_55815520
Ik weet trouwens niet hoe dat in Nederland zit, maar tot een paar maanden geleden verhuurde ik hier in België nog een woning en hier had ik als verhuurder het recht om ten alle tijde langs te komen (lees: binnen in de woning te mogen) als ik de huurder daar maar minstens 48h op voorhand van op de hoogte had gebracht.
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
  zondag 6 januari 2008 @ 02:10:51 #215
pi_55815746
Maar als ik het zo lees vraag ik mij af of ie het huis eigenlijk wel (al) verkocht heeft ... Misschien wil hij je er gewoon uit voordat hij dat doet. Of krijgt ie het niet verkocht met je erin ...
  zondag 6 januari 2008 @ 02:13:22 #216
127809 SuperrrTuxxx
Zwerver met een wekker
pi_55815786
quote:
Op zondag 6 januari 2008 02:10 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Maar als ik het zo lees vraag ik mij af of ie het huis eigenlijk wel (al) verkocht heeft ... Misschien wil hij je er gewoon uit voordat hij dat doet. Of krijgt ie het niet verkocht met je erin ...
Dat idee heb ik ook.
Heddegijdagezeedgehadjamindedawerkelukwoarhoedoedegijdahoedoedegijdahoeheddegijdagedoan.
Don't you ever get stuck in the sky when you're high?
pi_55817642
quote:
Op zondag 6 januari 2008 01:25 schreef timbob het volgende:

[..]

Ik zou zeggen van wel, aangezien hij aangaf het niet zelf te regelen aan de telefoon.
[..]
Maar hij zal wel snappen dat je gewoon elektrisch bijverwarmt en dat is veel duurder, daar heeft ie een hekel aan.

Zou inderdaad maar de huur aan hem over blijven maken en gewoon blijven wonen, dikke kans dat het helemaal niet verkocht is.
Als ie 10.000 neerlegt dan is het een andere zaak
pi_55817646
quote:

Ja. maar zondag op de post is niet aangetekend.. en das wel belangrijk, anders kan hij beweren de brief nooit ontvangen te hebben...
In die brief vermelden dat een kopietje aangetekend komt en dat moet je dan ook doen
pi_55818902
quote:
Op zaterdag 5 januari 2008 22:18 schreef henkway het volgende:

[..]

Zijn lol of niet, TS is degene die het koud heeft en de verhuurder heeft gewoon de plicht om daar wat aan te doen. TS moet (zoals hij nu ook van plan is met een aangetekende brief) de verhuurder dwingen binnen een redelijke termijn met een oplossing te komen. Blijft hij in gebreke dan kan hij zelf een oplossing regelen en de kosten hiervan doorberekenen aan de verhuurder. Als ik TS was zou ik maandag gelijk zelf een electrisch kacheltje halen. Kost 1-2 tientjes maar dan heb je het de komende dagen iig warm.

Aan de TS:
- Zorg dat zoveel mogelijk van jullie communicatie schriftelijk verloopt. Dan kan de verhuurder niet elke keer wat anders beweren.
- Zolang jij geen (schriftelijk) bericht krijgt van de nieuwe koper blijft je oude verhuurder gewoon de verhuurder. Hij heeft dus ook gewoon alle plichten die daar bijhoren (verwarming!). En blijf gewoon netjes je huur overmaken. Jij moet je ten alle tijden blijven gedragen als een goed huurder.
- Maak voor de zekerheid een inventarislijst van alle spullen, liefst met foto's erbij.
- Als je het niet vertrouwt: verander de sloten van je eigen kamer. Bewaar al je waardevolle spullen (belangrijke documenten, huurcontract!, jullie communicatie, foto's ed) tijdelijk bij je ouders.

Overigens heb ik ook het idee dat hij het huis (nog) niet heeft verkocht maar jou er daarom wel heel graag uit wil hebben.
pi_55819130
quote:
Op zondag 6 januari 2008 11:27 schreef Anasazi het volgende:

[..]

Zijn lol of niet, TS is degene die het koud heeft en de verhuurder heeft gewoon de plicht om daar wat aan te doen. TS moet (zoals hij nu ook van plan is met een aangetekende brief) de verhuurder dwingen binnen een redelijke termijn met een oplossing te komen. Blijft hij in gebreke dan kan hij zelf een oplossing regelen en de kosten hiervan doorberekenen aan de verhuurder. Als ik TS was zou ik maandag gelijk zelf een electrisch kacheltje halen. Kost 1-2 tientjes maar dan heb je het de komende dagen iig warm.

Aan de TS:
- Zorg dat zoveel mogelijk van jullie communicatie schriftelijk verloopt. Dan kan de verhuurder niet elke keer wat anders beweren.
- Zolang jij geen (schriftelijk) bericht krijgt van de nieuwe koper blijft je oude verhuurder gewoon de verhuurder. Hij heeft dus ook gewoon alle plichten die daar bijhoren (verwarming!). En blijf gewoon netjes je huur overmaken. Jij moet je ten alle tijden blijven gedragen als een goed huurder.
- Maak voor de zekerheid een inventarislijst van alle spullen, liefst met foto's erbij.
- Als je het niet vertrouwt: verander de sloten van je eigen kamer. Bewaar al je waardevolle spullen (belangrijke documenten, huurcontract!, jullie communicatie, foto's ed) tijdelijk bij je ouders.

Overigens heb ik ook het idee dat hij het huis (nog) niet heeft verkocht maar jou er daarom wel heel graag uit wil hebben.
prima tips hoor, maarrrrr lees jij altijd alleen de laatste pagina van een topic?
pi_55819274
Nee hoor.. maar ik herhaal gewoon een paar dingen die al eerder vernoemd stonden.
  Vis een optie? zondag 6 januari 2008 @ 12:01:31 #222
70532 loveli
N
pi_55819449
quote:

Ik zou me niet druk maken om die paar euro voor een straalkacheltje. Maak je maar druk om de oprotpremie van een paar 1000 euro. Achter geld aan zitten voor een kacheltje kost meer moeite dan het oplevert en als je zelf wat neerzet wordt het meteen warm.

Zelf heb ik ook een huisbaas gehad die mijn kachel pas wilde laten repareren als ik ondertekende dat ik zou verhuizen. Nadat ik hem vertelde dat het wel warm werd met electrische kacheltjes stond er heel snel een monteur op de stoep (zonder van te voren af te spreken en zonder mijn kamersleutel, dus die is twee keer geweest).
crap in = crap out
pi_55819585
quote:
Op zondag 6 januari 2008 12:01 schreef loveli het volgende:

[..]

...
Zelf heb ik ook een huisbaas gehad die mijn kachel pas wilde laten repareren als ik ondertekende dat ik zou verhuizen. Nadat ik hem vertelde dat het wel warm werd met electrische kacheltjes stond er heel snel een monteur op de stoep (zonder van te voren af te spreken en zonder mijn kamersleutel, dus die is twee keer geweest).
Gheghe, dat is wel een goede. Alleen verrekenen sommige huurbazen de nutsvoorziening met je (voorzover mij bekend is het wettelijk toegestaan), wanneer je overmatig gebruik maakt, wat dan weer minder handig is. Heb overigens zelf ook zo'n kacheltje gehad, die dingen gebruiken 1500-2500 watt, wat best wel veel is.
pi_55820503
Net als hierboven al gezegd wordt, denk ik dat het huis nog helemaal niet verkocht is. Ga morgen nou eerst eens kijken, bij het kadaster, wie op dit moment de eigenaar is.

Hoe meer je weet, hoe beter je kunt reageren op de situatie. En inderdaad niets veranderen (sloten, persoon naar wie je de huur overmaakt) tot je reden hebt dat te doen via een mededeling van je huisbaas.

Verder kan het vervelend worden, maar er zit een verschil in dreigen en dreigementen uitvoeren. Met die kachel heeft hij iets waarmee hij je kan pesten, maar verder zou ik me niet teveel zorgen maken.

Sleep er wat geld uit, kun je een keer leuk op vakantie van al deze onzin. Mijn god wat zijn sommige mensen toch dom (ik heb het over je huisbaas, zolang jij rustig blijft is er niets aan de hand).
pi_55821047
Waarom wordt er elke keer gezegd om naar het Kadaster te gaan, het is helemaal niet de taak van TS om naar het Kadaster te gaan. Gewoon huur blijven betalen aan de huidige huurbaas. Nooit huur overmaken naar de nieuwe huisbaas totdat je schriftelijk toestemming van de huidige huurbaas hebt gekregen.
  zondag 6 januari 2008 @ 13:14:01 #226
107407 maok
Lizdekd (v)
pi_55821129
Ik zou wel benieuwd zijn, TS hoeft er natuurlijk niets mee te gaan doen maar weet wel beter waar hij aan toe is.
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg!
  zondag 6 januari 2008 @ 13:17:16 #227
3542 Gia
User under construction
pi_55821209
Ik zou inderdaad ook even bij het kadaster gaan informeren wie de huidige eigenaar is. Je kunt het maar vast weten.
Daarnaast uiteraard gewoon netjes je huur blijven betalen, zoals je dat altijd hebt gedaan en een termijn stellen wanneer je verwarming weer gemaakt moet zijn en eventueel daarna een straalkacheltje neerzetten. Extra energiekosten daarvoor dus niet betalen.
pi_55823443
quote:
Op zondag 6 januari 2008 13:17 schreef Gia het volgende:
Ik zou inderdaad ook even bij het kadaster gaan informeren wie de huidige eigenaar is. Je kunt het maar vast weten.
Daarnaast uiteraard gewoon netjes je huur blijven betalen, zoals je dat altijd hebt gedaan en een termijn stellen wanneer je verwarming weer gemaakt moet zijn en eventueel daarna een straalkacheltje neerzetten. Extra energiekosten daarvoor dus niet betalen.
Het kadaster heeft ook tijd nodig voor de administratie, eerder in het topic noemde iemand een termijn van ongeveer een maand na overdracht dus het heeft weinig zin om daar te informeren aangezien de overdracht nog niet eens heeft plaatsgevonden.
There is no love sincerer than the love of food.
  zondag 6 januari 2008 @ 15:41:22 #229
83128 Sandertje21
Ben er even niet.
pi_55824401
quote:
Op zondag 6 januari 2008 14:58 schreef MinderMutsig het volgende:

[..]

Het kadaster heeft ook tijd nodig voor de administratie, eerder in het topic noemde iemand een termijn van ongeveer een maand na overdracht dus het heeft weinig zin om daar te informeren aangezien de overdracht nog niet eens heeft plaatsgevonden.
Dat valt best mee, ongeveer een week na ik mijn huis had gekocht kon ik al zien dat ik eigenaar was en wat ik ervoor had betaald en zo.
.
..
...
....
pi_55824575
quote:
Op zondag 6 januari 2008 14:58 schreef MinderMutsig het volgende:

[..]

niet helemaal correct. Het kadaster moet in principe op dagbasis zaken verwerken, hoewel dat in de praktijk niet altijd lukt. Maar het is van wezenlijk belang dat de gegevens daar correct zijn
  Moderator zondag 6 januari 2008 @ 19:06:23 #231
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_55829278
Hmmm interessant. Koop breekt geen huur... zo is het wel.
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_55844941
Misschien al gezegd, maar de nieuwe koper moet meteen aangeven dat hij/zij het wil gebruiken om er zelf te gaan wonen. En dan kun je het nog 2 2,5 jaar volhouden.
Soms zit het mee, voor de rest zit het tegen. Dat is geen pessimisme, dat is realisme.
pi_55845129
quote:
Op zondag 6 januari 2008 13:10 schreef DarkerThanBlack het volgende:
Waarom wordt er elke keer gezegd om naar het Kadaster te gaan, het is helemaal niet de taak van TS om naar het Kadaster te gaan. Gewoon huur blijven betalen aan de huidige huurbaas. Nooit huur overmaken naar de nieuwe huisbaas totdat je schriftelijk toestemming van de huidige huurbaas hebt gekregen.
Helemaal mee eens. TS hoeft in principe helemaal niet naar het kadaster te gaan, hij moet gewoon netjes de huur blijven betalen aan pers. A, totdat hij te horen krijgt dat pers. B de nieuwe huisbaas is geworden.
Dat is het belangrijkste.
  maandag 7 januari 2008 @ 13:03:58 #234
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_55845390
TS, ga absoluut naar een rechtswinkel of een juridisch loket. Ga niet op eigen houtje brieven schrijven, maar zoek hulp hierbij. Je hebt het recht aan je zijde, maar probeer dat recht ook zo goed mogelijk te halen. Het huurrecht beschermt huurders goed, maar het is wel ingewikkeld met veel mitsen en maren en formele vereisten. Laat je ook niet voor een te laag bedrag uitkopen.

Met "ik betaal je verhuiskosten wel" krijg je veel te weinig.
  maandag 7 januari 2008 @ 13:07:54 #235
63192 ursel
"Het Is Hier Fantastisch!
pi_55845487
quote:
Op maandag 7 januari 2008 13:03 schreef Pool het volgende:
TS, ga absoluut naar een rechtswinkel of een juridisch loket. Ga niet op eigen houtje brieven schrijven, maar zoek hulp hierbij. Je hebt het recht aan je zijde, maar probeer dat recht ook zo goed mogelijk te halen. Het huurrecht beschermt huurders goed, maar het is wel ingewikkeld met veel mitsen en maren en formele vereisten. Laat je ook niet voor een te laag bedrag uitkopen.

Met "ik betaal je verhuiskosten wel" krijg je veel te weinig.
Einstein..
  maandag 7 januari 2008 @ 13:24:10 #236
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_55845887
quote:
Op maandag 7 januari 2008 13:07 schreef ursel het volgende:

[..]

Einstein..
Ja, ik weet dat wat ik zeg niet nieuw is in dit topic, maar er zijn ook veel tegenstrijdige reacties en ik zie dat TS nu op eigen houtje brieven schrijft. Vandaar dat ik dit nog wil benadrukken. Hij zou bovendien niet de eerste zijn die toegeeft aan het gemak van alleen een verhuiskostenvergoeding.
pi_55847880
quote:
Op maandag 7 januari 2008 13:24 schreef Pool het volgende:

[..]

Ja, ik weet dat wat ik zeg niet nieuw is in dit topic, maar er zijn ook veel tegenstrijdige reacties en ik zie dat TS nu op eigen houtje brieven schrijft. Vandaar dat ik dit nog wil benadrukken. Hij zou bovendien niet de eerste zijn die toegeeft aan het gemak van alleen een verhuiskostenvergoeding.
Niet om je af te zeiken, maar euhmmm... de TS is bij de rechtswinkel geweest en heeft daar de brief vandaan. Wat hij doet is slechts een aanpassing
Danmark: more usefull every day!
pi_55848159
Goedzo Pool.
  maandag 7 januari 2008 @ 15:28:54 #239
69726 timbob
Nu ook als webicon.
pi_55849243
quote:
Op maandag 7 januari 2008 13:24 schreef Pool het volgende:

[..]

Ik heb een voorbeeldbrief gekregen bij de rechtswinkel, die heb ik ietwat aangepast naar mijn situatie
vandaar

▀█▀ █ █▀█▀█
  maandag 7 januari 2008 @ 16:35:55 #240
189530 boofer
rechtse SP-er
pi_55851084
Als je zo doorgaat met die man frustreren is hij al dood voordat het voor de rechter komt. Hij is immers al 80....

[ Bericht 96% gewijzigd door boofer op 08-01-2008 08:53:04 ]
  maandag 7 januari 2008 @ 18:32:31 #241
pi_55853796
quote:
Op maandag 7 januari 2008 12:54 schreef Locusta het volgende:

[..]

Helemaal mee eens. TS hoeft in principe helemaal niet naar het kadaster te gaan, hij moet gewoon netjes de huur blijven betalen aan pers. A, totdat hij te horen krijgt dat pers. B de nieuwe huisbaas is geworden.
Dat is het belangrijkste.
TS hoeft inderdaad in principe niet naar het kadaster te gaan , maar dat voor jezelf eens gaan nachecken kan geen kwaad. Want dan weet je of de huisbaas je ivm die verkoop aan het voorliegen is of niet ...
  maandag 7 januari 2008 @ 18:43:55 #242
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_55854096
Maakt dat uit dan?
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  maandag 7 januari 2008 @ 18:46:04 #243
pi_55854146
Het zegt iets over de beweegredenen van je huisbaas ...
  maandag 7 januari 2008 @ 18:54:20 #244
7092 Oosthoek
Homo SAABiens
pi_55854393
Bovendien heb je dan een argument om hem klem te lullen, waarmee je zonder twijfel een hoger exitbedrag kan eisen.
daarna schilderde ik mijn schaduw
deed het licht uit
en genoot bij de gedachte dat ik de enige mens ter wereld ben met een schaduw in volstrekte duisternis
  maandag 7 januari 2008 @ 18:55:42 #245
65960 sanger
pi_55854430
quote:
Op maandag 7 januari 2008 18:46 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Het zegt iets over de beweegredenen van je huisbaas ...
En dat wil je weten omdat?
pi_55855113
quote:
Op maandag 7 januari 2008 18:55 schreef sanger het volgende:

[..]

En dat wil je weten omdat?
Wat snap je er nou niet aan? Iemand vertelt jou iets dat een grote impact kan hebben, en je twijfelt eraan (met gegronde reden als ik alles zo lees). En het enige wat je moet doen om dat te checken is even ergens langs gaan. Of het huis wel of niet is verkocht is de essentie van de zaak, knul.

Wij weten toch ook wel dat hij niet verplicht is dat te doen, het is alleen maar handig voor jezelf.
  maandag 7 januari 2008 @ 19:32:06 #247
65960 sanger
pi_55855397
quote:
Op maandag 7 januari 2008 19:21 schreef Mirko_Zitrovic het volgende:

[..]

Wat snap je er nou niet aan? Iemand vertelt jou iets dat een grote impact kan hebben, en je twijfelt eraan (met gegronde reden als ik alles zo lees). En het enige wat je moet doen om dat te checken is even ergens langs gaan. Of het huis wel of niet is verkocht is de essentie van de zaak, knul.
Knul

Wat ik er niet aan snap is wat voor toegevoegde waarde het heeft. Het huis is niet van eigenaar verwisseld anders had de nieuwe huisbaas zich allang gemeld om de huur op zijn rekening te ontvangen. Ook al is het huis van eigenaar verwisseld moet TS de huur blijven overboeken aan de oude huisbaas zolang hij geen bericht heeft ontvangen van de nieuwe huisbaas. Ik snap ook niet wat voor impact dit kan hebben, verkoop breekt namelijk geen huurcontract.
quote:
Wij weten toch ook wel dat hij niet verplicht is dat te doen, het is alleen maar handig voor jezelf.
Zie hierboven.
  maandag 7 januari 2008 @ 20:19:38 #248
pi_55856734
quote:
Op maandag 7 januari 2008 19:32 schreef sanger het volgende:

[..]

Knul

Wat ik er niet aan snap is wat voor toegevoegde waarde het heeft. Het huis is niet van eigenaar verwisseld anders had de nieuwe huisbaas zich allang gemeld om de huur op zijn rekening te ontvangen. Ook al is het huis van eigenaar verwisseld moet TS de huur blijven overboeken aan de oude huisbaas zolang hij geen bericht heeft ontvangen van de nieuwe huisbaas. Ik snap ook niet wat voor impact dit kan hebben, verkoop breekt namelijk geen huurcontract.
[..]

Zie hierboven.
Wat voor impact dat kan hebben? Dat je weet waar je aantoe bent. Als hij het niet verkocht heeft wil hij je gewoon buiten. Wat je dan best kan doen is een manier zoeken om op te krassen en tegelijk nog zoveel mogelijk winst daaruit te boeken ... (hij moet je dan maar uitkopen)
Als hij het verkocht heeft, dan ben je straks toch van hem af en als je dan wil blijven kun je proberen gewoon op goeie voet te staan met de nieuwe eigenaar ...
  maandag 7 januari 2008 @ 20:23:46 #249
65960 sanger
pi_55856852
quote:
Op maandag 7 januari 2008 20:19 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:

[..]

Wat voor impact dat kan hebben? Dat je weet waar je aantoe bent. Als hij het niet verkocht heeft wil hij je gewoon buiten. Wat je dan best kan doen is een manier zoeken om op te krassen en tegelijk nog zoveel mogelijk winst daaruit te boeken ... (hij moet je dan maar uitkopen)
Als hij het verkocht heeft, dan ben je straks toch van hem af en als je dan wil blijven kun je proberen gewoon op goeie voet te staan met de nieuwe eigenaar ...
Volgens mij is het nu redelijk bekend dat de verhuurder TS weg wilt hebben. Dus je weet reeds waar je aantoe bent. Dat veranderd pas als blijkt dat het huis echt verkocht is, dan heb je namelijk nog maar 3 jaar te gaan. Waarom zou je opkrassen als de verhuurder je weg wilt hebben? Voor het geld? Ook als je tevreden bent met waar je woont (behalve de kachel op dit moment).
pi_55859344
Ow btw ik heb alleen de eerste pagina gelezen, maar je baas is verantwoordelijk voor jouw verwarming, dus je unt gewoon een monteur laten komen, de zooi laten maken en de rekening sturen naar de eigenaar van het pand. Die is verplicht dat te betalen
Spam uit sig verwijderd door FA, niet terug plaatsen.
pi_55859566
quote:
Op zondag 6 januari 2008 12:01 schreef loveli het volgende:

[..]

Ik zou me niet druk maken om die paar euro voor een straalkacheltje. Maak je maar druk om de oprotpremie van een paar 1000 euro. Achter geld aan zitten voor een kacheltje kost meer moeite dan het oplevert en als je zelf wat neerzet wordt het meteen warm.

gelijk heb je ja, gewoon een paar van die 2000watt electrische radiatoren in je huis pleuren, en tegen de huisbaas zeggen dat je het zo wel kunt uitzingen tot hij is gerepareerd. Je genereerd makkelijk 800 euro per maand extra electriciteitskosten met die dingen (stuk of 4 a 5) behalve natuurlijk als het ex g/w/l is

dan toch maar de monteur laten komen en de rekening opsturen
Spam uit sig verwijderd door FA, niet terug plaatsen.
  maandag 7 januari 2008 @ 23:34:16 #252
69726 timbob
Nu ook als webicon.
pi_55862361
ik heb 2 kacheltjes staan nu
volle kracht voorruit.

Als het goed is krijgt hij morgen de brief voor z'n neus. Ik vraag me af hoe hij gaat reageren... als hij al gaat reageren.

▀█▀ █ █▀█▀█
  Moderator maandag 7 januari 2008 @ 23:37:19 #253
45833 crew  Fogel
pi_55862444
quote:
Op maandag 7 januari 2008 23:34 schreef timbob het volgende:
volle kracht voorruit.

Als het goed is krijgt hij morgen de brief voor z'n neus. Ik vraag me af hoe hij gaat reageren... als hij al gaat reageren.
Maak even een foto van je meterstand als je electrische kacheltjes hebt gekocht, dan weet je in ieder geval vanaf welk punt je bent begonnen met grootverbruik (voor het geval dat hij daar over gaat zeiken).
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2026: Peru, België, Nederland, St. Maarten
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen, Griekenland, Nederland, Oslo
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
  maandag 7 januari 2008 @ 23:39:12 #254
189520 Coiler
Monument van een vent
pi_55862485
quote:
Op maandag 7 januari 2008 23:34 schreef timbob het volgende:
volle kracht voorruit.

succes!

Laat je niet gek maken door die ouwe klootzak.
  maandag 7 januari 2008 @ 23:58:33 #255
145090 HenkBenzinetank
Toegevoegde waarde
pi_55862993
Dit is een zaak voor...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')