Hoezo had je MAAR een jaarcontract? De meeste jaarcontracten van tegenwoordig zijn gewoon niet geldig. Er zijn namelijk voorwaarden die de verhuurder meestal niet kan waarmaken, waardoor het meer een contract is voor onbepaalde tijd dan een jaarcontract.quote:Op vrijdag 4 januari 2008 23:59 schreef liefie_ het volgende:
Ik heb dit ook gehad zo ongeveer
Mn huisbaas wou mij er uit (ik had een jaar contract maar een paar maanden voor het eind van dat contract wou ie me weg hebben)
Ook dingen afsluiten en proberen in mn kamer te komen, de hele dag rond hangen in het huis (algemene ruimten) brieven sturen waarin stond dat ik meer huur moest gaan betalen of er uit moest(en dan echt 150 euro per maand meer en zo) kosten proberen te verhalen op mij die niet van mij waren Op een dag had ie zelfs de sloten verwisselt van de voor en achterdeur (ik had mn laatste maand huur niet betaald omdat hij zei dat ie mn borg niet terug ging geven dus heb ik een brief gestuurd waarin ik aangaf dat alvast te verekenen en dat als hij het er niet mee eens was dat hij dat aan moest geven) en gaf me pas een sleutel toen ik geld over had gemaakt
Naja ik had dus maar een jaar contract maar ik was voor geen goud blijven zitten
Ik werd helemaal gek daar jeetje
En bang
Sterkte en succes!
Hij heeft aan de telefoon verteld dat dit enkele weken kon duren en dat ik maar "een warmer plekje" moest opzoeken.quote:Op zaterdag 5 januari 2008 15:57 schreef Atreidez het volgende:
Ik weet niet of het verstandig is een termijn te stellen voor hem om de warmtebron te verzorgen? Hij heeft immers aangegeven hem te repareren/vervangen, maar de tijd die hij in gedachten heeft daarvoor is natuurlijk absurd.
Mocht hij na jouw gestelde termijn in gebreke blijven, moet je gewoon zelf zo'n kacheltje kopen en de kosten verrekenen met de eerstvoglende huur.quote:Op zaterdag 5 januari 2008 16:42 schreef timbob het volgende:
[..]
Hij heeft aan de telefoon verteld dat dit enkele weken kon duren en dat ik maar "een warmer plekje" moest opzoeken.
In de brief stel ik 3 werkdagen als termijn om de kachel te repareren, dan wel een oplossing te zoeken.
Want een stralenkacheltje is zo neergezet, me dunkt.
Dat lijkt me gezien de kou buiten een hele redelijke termijn. Je woongenot wordt op deze manier ernstig aangetast.quote:Op zaterdag 5 januari 2008 16:42 schreef timbob het volgende:
[..]
Hij heeft aan de telefoon verteld dat dit enkele weken kon duren en dat ik maar "een warmer plekje" moest opzoeken.
In de brief stel ik 3 werkdagen als termijn om de kachel te repareren, dan wel een oplossing te zoeken.
Zondag op de post = maandag of dinsdag bezorgd (post sorteert wel op zondagnacht)quote:Op zaterdag 5 januari 2008 19:26 schreef timbob het volgende:
Ik vind 3 dagen eigenlijk al te lang, maar ok
De brief kan namelijk maandag pas op de post. Dus telt het vanaf dinsdag.
En aangezien ik toch al van hem te horen heb gekregen dat hij het niet wil regelen, komt er vast ook niks...
dat mag wel, als jij je sleutel "kwijt" bent mag jij in geval van nood (lees midden in de nacht) gewoon een slotenmaker laten komen om de deur te forceren en een nieuw slot te plaatsen. Enige voorwaarde is wel dat je je huisbaas op de hoogte stelt en hem een nieuwe sleutel stuurt. Die moet natuurlijk nog bijgemaakt worden en dan stuur je vervolgens perongeluk de oude op etc...quote:Op vrijdag 4 januari 2008 22:13 schreef de_priester het volgende:
[..]
sloten vervangen mag heul niet.
ik zou niet te veel over die kachel zeuren, dat is zijn lol, zou gewoon terloops vertellen dat het al opgelost is middels electrische bijverwarming.quote:Op zaterdag 5 januari 2008 16:42 schreef timbob het volgende:
[..]
Want een stralenkacheltje is zo neergezet, me dunkt.
Maar kan ik dan nog wel de kosten bij hem gaan regelen?quote:Op zaterdag 5 januari 2008 22:18 schreef henkway het volgende:
[..]
ik zou niet te veel over die kachel zeuren, dat is zijn lol, zou gewoon terloops vertellen dat het al opgelost is middels electrische bijverwarming.
Ja. maar zondag op de post is niet aangetekend.. en das wel belangrijk, anders kan hij beweren de brief nooit ontvangen te hebben...quote:Op zaterdag 5 januari 2008 19:58 schreef Petre het volgende:
[..]
Zondag op de post = maandag of dinsdag bezorgd (post sorteert wel op zondagnacht)
Dat idee heb ik ook.quote:Op zondag 6 januari 2008 02:10 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Maar als ik het zo lees vraag ik mij af of ie het huis eigenlijk wel (al) verkocht heeft ... Misschien wil hij je er gewoon uit voordat hij dat doet. Of krijgt ie het niet verkocht met je erin ...
Maar hij zal wel snappen dat je gewoon elektrisch bijverwarmt en dat is veel duurder, daar heeft ie een hekel aan.quote:Op zondag 6 januari 2008 01:25 schreef timbob het volgende:
[..]
Maar kan ik dan nog wel de kosten bij hem gaan regelen?
Ik zou zeggen van wel, aangezien hij aangaf het niet zelf te regelen aan de telefoon.
[..]
In die brief vermelden dat een kopietje aangetekend komt en dat moet je dan ook doenquote:Op zondag 6 januari 2008 01:25 schreef timbob het volgende:
Ja. maar zondag op de post is niet aangetekend.. en das wel belangrijk, anders kan hij beweren de brief nooit ontvangen te hebben...
Zijn lol of niet, TS is degene die het koud heeft en de verhuurder heeft gewoon de plicht om daar wat aan te doen. TS moet (zoals hij nu ook van plan is met een aangetekende brief) de verhuurder dwingen binnen een redelijke termijn met een oplossing te komen. Blijft hij in gebreke dan kan hij zelf een oplossing regelen en de kosten hiervan doorberekenen aan de verhuurder. Als ik TS was zou ik maandag gelijk zelf een electrisch kacheltje halen. Kost 1-2 tientjes maar dan heb je het de komende dagen iig warm.quote:Op zaterdag 5 januari 2008 22:18 schreef henkway het volgende:
[..]
ik zou niet te veel over die kachel zeuren, dat is zijn lol, zou gewoon terloops vertellen dat het al opgelost is middels electrische bijverwarming.
prima tips hoor, maarrrrr lees jij altijd alleen de laatste pagina van een topic?quote:Op zondag 6 januari 2008 11:27 schreef Anasazi het volgende:
[..]
Zijn lol of niet, TS is degene die het koud heeft en de verhuurder heeft gewoon de plicht om daar wat aan te doen. TS moet (zoals hij nu ook van plan is met een aangetekende brief) de verhuurder dwingen binnen een redelijke termijn met een oplossing te komen. Blijft hij in gebreke dan kan hij zelf een oplossing regelen en de kosten hiervan doorberekenen aan de verhuurder. Als ik TS was zou ik maandag gelijk zelf een electrisch kacheltje halen. Kost 1-2 tientjes maar dan heb je het de komende dagen iig warm.
Aan de TS:
- Zorg dat zoveel mogelijk van jullie communicatie schriftelijk verloopt. Dan kan de verhuurder niet elke keer wat anders beweren.
- Zolang jij geen (schriftelijk) bericht krijgt van de nieuwe koper blijft je oude verhuurder gewoon de verhuurder. Hij heeft dus ook gewoon alle plichten die daar bijhoren (verwarming!). En blijf gewoon netjes je huur overmaken. Jij moet je ten alle tijden blijven gedragen als een goed huurder.
- Maak voor de zekerheid een inventarislijst van alle spullen, liefst met foto's erbij.
- Als je het niet vertrouwt: verander de sloten van je eigen kamer. Bewaar al je waardevolle spullen (belangrijke documenten, huurcontract!, jullie communicatie, foto's ed) tijdelijk bij je ouders.
Overigens heb ik ook het idee dat hij het huis (nog) niet heeft verkocht maar jou er daarom wel heel graag uit wil hebben.
Ik zou me niet druk maken om die paar euro voor een straalkacheltje. Maak je maar druk om de oprotpremie van een paar 1000 euro. Achter geld aan zitten voor een kacheltje kost meer moeite dan het oplevert en als je zelf wat neerzet wordt het meteen warm.quote:Op zondag 6 januari 2008 01:25 schreef timbob het volgende:
Maar kan ik dan nog wel de kosten bij hem gaan regelen?
Ik zou zeggen van wel, aangezien hij aangaf het niet zelf te regelen aan de telefoon.
Gheghe, dat is wel een goede. Alleen verrekenen sommige huurbazen de nutsvoorziening met je (voorzover mij bekend is het wettelijk toegestaan), wanneer je overmatig gebruik maakt, wat dan weer minder handig is. Heb overigens zelf ook zo'n kacheltje gehad, die dingen gebruiken 1500-2500 watt, wat best wel veel is.quote:Op zondag 6 januari 2008 12:01 schreef loveli het volgende:
[..]
...
Zelf heb ik ook een huisbaas gehad die mijn kachel pas wilde laten repareren als ik ondertekende dat ik zou verhuizen. Nadat ik hem vertelde dat het wel warm werd met electrische kacheltjes stond er heel snel een monteur op de stoep (zonder van te voren af te spreken en zonder mijn kamersleutel, dus die is twee keer geweest).
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |