quote:Op zondag 14 oktober 2007 13:52 schreef Bullebak het volgende:
Bij het politiebureau op het August Allebéplein in Slotervaart is zondagmiddag rond 12.00 een verdachte doodgeschoten door de politie nadat agenten werden belaagd.
Volgens een bron ging het om een jongeman die aangifte kwam doen. Toen daarbij iets mis ging, ging hij door het lint.
Twee agenten raakten gewond. Hun toestand is stabiel. Eén agente zou in haar nek zijn gestoken.
(volkskrant)quote:Straatagent is soft optreden beu
Van onze verslaggever Weert Schenk
AMSTERDAM - Binnen de Amsterdamse politie bestaat een meningsverschil over de aanpak van overlastgevende jongeren van vooral Marokkaanse komaf. Veel straatagenten, die in de westelijke stadsdelen dagelijks worden uitgescholden, staan een hard optreden voor. Een andere groep politiemensen wil met de jongeren in gesprek blijven. Ook de strategie van ‘kleine dingen klein houden’ wekt irritatie. Zo kon een groep van dertig jongeren maandagavond een auto in brand steken en ruiten van het politiebureau aan het Amsterdamse August Allebéplein ingooien zonder dat de politie ingreep.
De ongeveer zestig politiemensen van het op het Allebéplein gevestigde wijkteam zaten dinsdag ergens in de Noord-Hollandse duinen. Daar verwerkten ze de emoties rond de bijna dodelijke aanval zondag van Bilal B. op twee collega’s. Volgens ingewijden werd ook veel ongenoegen geuit over de ‘softe’ houding van de politie.
De politiewoordvoerder zegt dat er geen sprake is van een controverse: ‘Het is nonsens.’ Voorzitter Ahmed Marcouch van het stadsdeel Slotervaart zegt echter al langer bij de politie aan te dringen op een harder beleid. Volgens hem steunen burgemeester Cohen en hoofdcommissaris Welten zijn oproep. ‘Van de jongeren wordt meer geďncasseerd dan normaal. Op een gegeven moment moet je je gezag en autoriteit laten gelden.’
Marcouch zegt ervan te balen dat er maandag geen arrestaties zijn verricht. ‘Het gaat om een groepje tuig dat misbruik maakt van de situatie.’ Hij vindt dat de politie grenzen moet stellen. ‘Je hebt hier te maken met een groep die de straat terroriseert en aan alles lak heeft. Dan is contact houden niet meer functioneel. Die gasten nemen je in de maling. Ze moeten strafrechtelijk geknipt en geschoren worden.’ De politiewoordvoerder zegt dat maandag raddraaiers door het ‘netwerk’ van buurtregisseurs en buurtvaders zijn gebroken. Sinds dinsdag krijgen ze geen enkele ruimte meer. Maar later op de avond werd opnieuw een auto in de brand gestoken.
Er zullen echt nog wel arrestaties volgen hoor. Soms is het gewoon nuttiger dat op een later tijdstip te doen, dan meteen. Olie op het vuur enzo.quote:Op woensdag 17 oktober 2007 11:22 schreef Wokkel het volgende:
Nul arrestaties, drie auto's in 1 nacht uitgebrand en overal politie op straat.
De orders zijn blijkbaar om vooral niets te doen tegen dit straattuig en hopen dat het vanzelf weggaat. Hoe naief...
't Zal je auto maar wezen zeg. Dan gaat oom agent ook nog even vertellen dat om verdere escalatie te voorkomen dat tuig niet opgepakt is.quote:Op woensdag 17 oktober 2007 11:22 schreef Wokkel het volgende:
Nul arrestaties, drie auto's in 1 nacht uitgebrand en overal politie op straat.
De orders zijn blijkbaar om vooral niets te doen tegen dit straattuig en hopen dat het vanzelf weggaat. Hoe naief...
quote:Marcouch vraagt politie harder op te treden (2)
BUREAU SLOTERVAART
AMSTERDAM (ANP) - Voorzitter Ahmed Marcouch van het Amsterdamse stadsdeel Slotervaart heeft de politie gevraagd probleemjongeren harder aan te pakken. Dat liet hij woensdag weten. ,,Ik heb aangedrongen op steviger optreden tegen een groep die de straat terroriseert en lak aan alles heeft.''
Marcouch deed de oproep na de relletjes van de afgelopen dagen in zijn stadsdeel. Twintig tot dertig veelal Marokkaanse jongens staken maandagavond een auto in brand en gooiden de ruiten van het politiebureau op het August Allebéplein in. Ook dinsdag was het onrustig. De politie hield echter niemand aan.
Aanleiding voor de ongeregeldheden was de dood van de 22-jarige, Marokkaanse Bilal B. Een politieagente schoot hem zondag dood in het bureau op het August Allebéplein, nadat hij haar en een collega had neergestoken.
,,Dit is geen kritiek maar een aanmoediging'', zei Marcouch verder. ,,Ik heb veel respect en waardering voor de wijze waarop de politie heeft gereageerd op de twee drama's van afgelopen week'' Naast het incident op het politiebureau verwees de stadsdeelvoorzitter naar de steekpartij op het Technisch College (TeC), waarbij een 16-jarige scholier om het leven kwam.
Als ze nu gewoon die 30 lui oppakken en de cel in flikkeren gaat er nog een shock and awe effect van uit, voor zover het niet te laat is. Als later Ali L en Mohammed K een keertje worden uitgenodigd voor een kopje koffie op het politiebureau zal de rest zich alleen nog maar meer in de slachtoffer rol duwen.quote:Op woensdag 17 oktober 2007 11:27 schreef mcintosh het volgende:
[..]
Er zullen echt nog wel arrestaties volgen hoor. Soms is het gewoon nuttiger dat op een later tijdstip te doen, dan meteen. Olie op het vuur enzo.
Bij Ondiep zijn er later ook meer arrestaties verricht, ze komen heus wel aan de beurt.
Lees anders even wat PvdA-er Marcouch er over zegt.quote:Op woensdag 17 oktober 2007 11:28 schreef gebruikersnaam het volgende:
lang leven de PVDA die liever problemen knuffelen dan oplossen.![]()
Beter laat dan nooit zeker? Ik vind het persoonlijk te laat.quote:Op woensdag 17 oktober 2007 11:43 schreef SCH het volgende:
[..]
Lees anders even wat PvdA-er Marcouch er over zegt.
Als het kalf verdronken is dempt men de put....quote:Op woensdag 17 oktober 2007 11:43 schreef SCH het volgende:
[..]
Lees anders even wat PvdA-er Marcouch er over zegt.
Waarom zou hij het niet menen? Hij roept het al jaren.quote:Op woensdag 17 oktober 2007 11:48 schreef niet_links het volgende:
Als hij het ook meent is het een stap in de goed richting SCH. Laten we er even vanuitgaan dat hij het meent.
Ik moet de eerste eerlijke politicus nog tegenkomen. Maar goed dat is mijn mening.quote:Op woensdag 17 oktober 2007 11:49 schreef SCH het volgende:
[..]
Waarom zou hij het niet menen? Hij roept het al jaren.
quote:Op woensdag 17 oktober 2007 11:51 schreef niet_links het volgende:
[..]
Ik moet de eerste eerlijke politicus nog tegenkomen. Maar goed dat is mijn mening.
Maar je denkt ook werkelijk dat er verder niets aan gedaan zal worden?quote:Op woensdag 17 oktober 2007 11:58 schreef freud het volgende:
Ik blijf het humor vinden dat je in Nederland een politiebureau kan vernielen met stenen en wagens in de fik kan steken voor de deur en niemand opgepakt wordt, maar gooi je een ruit in bij een moskee en schrijf je wat op de muur, dan komt JP even buurten....
Als het electoraat van Wilders richting de 20 groeit worden ze wel wakkerquote:Op woensdag 17 oktober 2007 11:58 schreef freud het volgende:
Ik blijf het humor vinden dat je in Nederland een politiebureau kan vernielen met stenen en wagens in de fik kan steken voor de deur en niemand opgepakt wordt, maar gooi je een ruit in bij een moskee en schrijf je wat op de muur, dan komt JP even buurten.
Neen! Wat we dus vooral niet moeten doen is het verdoezelen van de problematiek. Zijn de daders voornamelijk van Marokkaanse afkomst, dan heeft dat nieuwswaarde. Bovendien duidt dat op diepere/onderliggende problemen die aan de straatterreur ten grondslag liggen.quote:Op woensdag 17 oktober 2007 12:01 schreef J.J.McKay het volgende:
Wat er al eerste moet gebeuren is dat de media ophoudt met het benadrukken van de afkomst van relschoppers. Denk je dat de eigenaar van die het wat boeit of het door een Hollander, Surinamer, Turk Marokkaan of Chileen is gedaan? Dat scheelt een hoop vingerwijzen naar onschuldigen.
Niet belangrijk dus...maar het verkoopt goed, dus de media benadrukken het graag.
Deels mee eens. Straatterroristen (allochtoon en autotochtoon) moeten opnieuw opgevoed worden in speciaal opgerichte opvoedkundige kampen. Daarna moeten ze het "three strikes you're out" principe toe gaan passen. Pleeg je als allochtoon 3 geweldsdelicten dan heb je aangetoond het Nederlands paspoort niet waardig te zijn. Het afnemen van dit paspoort en uitzetting naar Marokko is dan een logisch gevolg. Autochtonen kunnen niet worden uitgezet, dus moeten ze na "three strikes" langdurig worden vastgezet.quote:Ten tweede ben ik voor een flinke herziening van ons straffenstelsel: alle straffen aanscherpen en goed ook.
Waar je in (het grote CDA voorbeeld) de VS 13 jaar krijgt voor het opzettelijk aanrijden van een hond, krijg je dat in ons landje voor moord met voorbedachte rade, en kom je alsnog na 7-8 jr vrij. Niet dat de criminaliteitscijfers in de VS goed zijn, maar ik denk dat onze straffen iets meer mogen afschrikken.
Absoluut. Wat mij betreft mogen politieagenten hier ook met ruberren kogels schieten om de raddraaiers aan te pakken.quote:Harder optreden van politie en justitie is ook een must. Bij (voetbal)rellen iedereen oppakken en d.m.v. camera's de rotte appel eruit halen en ook flink straffen.
Beetje rigoreus, maar aanpakken moeten ze dat schorem zeker wel!!! Politie daar laat gewoon over zich heen lopenquote:Op woensdag 17 oktober 2007 12:07 schreef Scorpie het volgende:
Ik wil niet stigmatiseren, maar gewoon met scherp schieten op alles wat een kleurtje heeft en een petje/capuchon draagt en wegrent zodra je "Stop, politie" roept.
*Grote schoonmaak*![]()
De politie wil hier heus wel tegen optreden, maar ze mogen niet.quote:Op woensdag 17 oktober 2007 12:13 schreef RiCkY82 het volgende:
[..]
Politie daar laat gewoon over zich heen lopenzoals dat wel vaker hier in NL gebeurd
In dit geval geloof ik acties uit het verleden die een garantie zijn voor de toekomst.quote:Op woensdag 17 oktober 2007 11:59 schreef mcintosh het volgende:
[..]
Maar je denkt ook werkelijk dat er verder niets aan gedaan zal worden?
Dit is iedereen misschien al vergeten, maar het OM durft deze zaak niet op te lossen uit angst voor rellen.quote:Amsterdam, 9 februari 2006
Bijna een jaar na de brand in de woning aan het Pierre Cuypershof 30, is ondanks grootschalig onderzoek niet onomstotelijk vast komen te staan wie deze brand heeft gesticht.
Bij de brand, die plaatsvond op 17 maart 2005, is de bewoner om het leven gekomen. Uit sectie is gebleken dat het slachtoffer gestikt is als gevolg van het inademen van de rook.
Mede doordat er op de deur een soort hakenkruis werd aangetroffen heeft de zaak tot veel commotie in de buurt geleid.
Om de oorzaak van de brand te achterhalen is door de politie, onder leiding van de officier van justitie, op grote schaal onderzoek verricht, zowel op tactisch als op forensisch-technisch gebied. Daarnaast zijn alle tips en meldingen onderzocht die binnen zijn gekomen na de uitzendingen van Opsporing Verzocht en Ter Plaatse in de maand mei.
Ondanks langdurig onderzoek, vanuit verschillende onderzoeksrichtingen, hebben aanwijzingen naar mogelijke daders en verdachte omstandigheden niet geleid tot concrete bezwaren tegen enig persoon.
Het onderzoek zal niet verder worden voortgezet, tenzij nieuwe aanwijzingen hiertoe in de toekomst aanleiding zullen geven.
bron: http://www.om.nl/parket/a(...)sarchief/2006/25781/
De agenten op zich zullen we capabel zijn, de hele aansturing wat ze verteld wat ze mogen niet mogen doen is imo niet capabel.quote:Op woensdag 17 oktober 2007 12:39 schreef Elfletterig het volgende:
Zomaar enkele voorbeelden. Het lijkt me dus een terechte vraag: hoe capabel is onze politie eigenlijk?
quote:Bilal B. die afgelopen weekeinde twee agenten neerstak en vervolgens zelf werd doodgeschoten, leed aan een ongeneeslijke vorm van salafisme. Deze ernstige psychische stoornis is vastgesteld in april 2007 toen Bilal gedwongen werd opgenomen in de psychiatrische instelling Ter Dolck (OV). Dr. Gerrit Timmer, die destijds de diagnose stelde, meent dat bij ‘salafisme in een vergevorderd stadium’ lobotomie eigenlijk de enige remedie is. ‘Maar ja, wat koop je er voor, deze uiterst effectieve behandelmethode is helaas al geruime tijd verboden’, zo liet een gelaten Timmer ons vandaag telefonisch weten.
BLAAAAT.quote:Op woensdag 17 oktober 2007 12:39 schreef Elfletterig het volgende:
Ik stel vast dat de politie keer op keer FAALT.
Neem de situatie in Amsterdam Slotervaart. Er is een Marokkaan doodgeschoten nadat hij politiemensen met een mes te lijf ging. Vervolgens breken er rellen uit. De politie geeft aan dat ze hierdoor verrast waren. Hoe naief! Dit soort rellen is al vaker gebeurd. Je kon dit op je klompen voelen aankomen. En zo mogelijk nog triester: de politie weet tijdens deze rellen niemand aan te houden. NIEMAND. Hoe is zoiets mogelijk?
We zagen het een tijdje terug ook al. Een 16-jarige snotaap vermoordt de eigenaar van een avondwinkel in Amsterdam. Binnen enkele dagen kondigt de politie trots aan dat de dader is gepakt. Het bleek te gaan om een bekende van de politie. Knap hoor, maar mooi NIET voorkomen dat een onschuldige burger is vermoord.
Of in Utrecht: problemen in de wijk Ondiep. Buurtbewoners klagen steen en been over de overlast van hangjongeren. De politie doet er niet of nauwelijks iets aan. Vervolgens gaat iemand helemaal door het lint. En uitgerekend deze persoon wordt vakkundig door de politie doodgeschoten. Het echte tuig blijft ongeschonden.
Zomaar enkele voorbeelden. Het lijkt me dus een terechte vraag: hoe capabel is onze politie eigenlijk?
hele land naar de klote door zo'n houding. razzia.. oppakken en afvoeren die handel..quote:Op woensdag 17 oktober 2007 12:52 schreef SCH het volgende:
Hah, dit ontvouwt zich weer als het gezellige 'wij autochtonen zijn gelukkig ontzettend braaf'-topic.
Hulde
Dat zeg ik niet. Wat ik zeg is dat als de politie een dader pakt het niet goed is omdat het voorkomen had moeten worden.quote:Op woensdag 17 oktober 2007 13:10 schreef Elfletterig het volgende:
Dus als ik kritiek op het functioneren van de politie heb, vind ik ineens dat er niks meer deugt in Nederland? Wat een onzin.
En het NOS journaal weet meteen van de hoed en de rand? Dus dan 'stel jij maar vast' dat de politie niet functioneerd? Knap hoor.quote:De opmerking "de politie heeft niemand weten aan te houden" komt letterlijk uit het NOS Journaal van gisteren. De aanhoudingen in Utrecht zijn pas naderhand verricht. Waar ik op doelde, is dat de politie jarenlang de buurtterreur op z'n beloop heeft gelaten, met als GEVOLG dat die man door het lint ging.
Wat ik wil, is politie die letterlijk slagvaardig en kordaat optreedt, in plaats van meldingen te negeren of veel te laat op de plaats van bestemming te arriveren.
Weer een lekkere 'autochtonen doen ook stoute dingen, dus mag je niets zeggen over problemen bij allochtonen' opmerkingquote:Op woensdag 17 oktober 2007 12:52 schreef SCH het volgende:
Hah, dit ontvouwt zich weer als het gezellige 'wij autochtonen zijn gelukkig ontzettend braaf'-topic.
Hulde
quote:Op woensdag 17 oktober 2007 12:39 schreef Elfletterig het volgende:
...Vervolgens gaat iemand helemaal door het lint. En uitgerekend deze persoon wordt vakkundig door de politie doodgeschoten...
B. ging ook door het lint, dus eigenlijk wilde je stellen dat ze hem niet overhoop hadden moeten schieten?quote:... Het lijkt me dus een terechte vraag: hoe capabel is onze politie eigenlijk?
bronquote:
Binnenland
wo 17 okt 2007, 10:28 | 299 reacties
Agent wil harder optreden tegen Marokkanen
AMSTERDAM - Straatagenten in Amsterdam willen veel harder optreden tegen Amsterdamse rel-Marokkanen dan de korpsleiding toestaat. 'Zo kon een groep van dertig jongeren maandag een auto in brand steken en ruiten ingooien zonder dat de politie ingreep'
Volgens De Volkskrant is de politie in de hoofdstad ernstig verdeeld over wat te doen tegen criminele Marokkanen. De straatagenten die dagelijks worden uitgescholden en geintimideerd, willen een harde aanpak. Een andere groep wil 'in gesprek blijven'.
De krant schrijft dat zestig mensen van het politiebureau waar de volgens zijn psychiater 'niet agressieve' Bilal B. zondag twee agenten bijna doodstak, gisteren 'ergens in de Noord-Hollandse duinen'. Daar verwerkten ze de emoties rond de aanslag op hun collega's. 'Volgens ingewijden werd ook veel ongenoegen geuit over de softe aanpak'. De politiewoordvoerder zegt in De Volkskrant dat er geen sprake is van controverse. 'Het is nonsens'.
Stadsdeelvoorzitter Marcouch (zelf Marokkaan) dringt al langer aan op hardere aanpak. 'Op een gegeven moment moet je je gezag laten gelden'. Dat maandag als gevolg van het 'laten we de vrede bewaren beleid' geen arrestaties zijn verricht onder de stenengooiers vindt Marcouch vreselijk. 'Het gaat om een groepje tuig dat misbruik maakt van de situatie'. 'Je hebt hier te maken met een groep die de straat terroriseert en aan alles lak heeft. Die gasten nemen je in de maling.
De politie liet in een reactie weten dat zij de harde aanpak niet schuwt als dat nodig is. „Laat er geen enkel misverstand over bestaan dat wij dan keihard optreden”, aldus een woordvoerder.
Volgens de zegsman investeerde de politie de afgelopen dagen vooral in het voorkomen van ongeregeldheden, door bijvoorbeeld jongerenwerkers en buurtvaders in te schakelen. Een kleine groep schopte vervolgens toch onverwacht rellen. „Je kan nooit helemaal voorkomen dat ergens iets gebeurt. Maar we weten in welke groep we de daders moeten zoeken. Als we ze kunnen pakken, zullen we dat niet nalaten.”
De woordvoerder zei verder dat er binnen het korps geen enkele sprake is van verdeeldheid over de wijze waarop de politie optreedt tegen probleemjongeren.
Man praat toch geen onzin joh. Er staan nota bene dat de de straatagent harder wil optreden, aan wie ligt het dan denk jequote:Op woensdag 17 oktober 2007 13:38 schreef desiredbard het volgende:
[..]
bron
helaas zijn er de watjes binnen het korps die dapper parkeerbonnen uitschrijven en snelheidscontrolles doen, maar liever praten met de criminelen
Er zijn twee verschillende situaties. Die in Amsterdam-Slotervaart is compleet anders dan in Utrecht. Mijn kritiek op de acties in A-S gingen NIET over het doodschieten van de belager. Dat ging over de naiviteit van de politie, die geen rellen had verwacht. EN die niet in staat blijkt om ook maar één relschopper op te pakken.quote:Op woensdag 17 oktober 2007 13:29 schreef mcintosh het volgende:
Dat zeg ik niet. Wat ik zeg is dat als de politie een dader pakt het niet goed is omdat het voorkomen had moeten worden.
Als er 200 man opgepakt worden had het eerder moeten gebeuren. Als een man die met een mes op de politie af komt (ongeacht wat er voorgevallen is, dat DOE je gewoon niet) dan had de politie beter naar hem moeten luisteren... kortom het is nooit goed bij jou.
Leuk geprobeerd om mij als populist af te schilderen, maar ik baseer me gewoon op feiten. Gegevens over het aantal aanhoudingen zijn volledig objectief en te achterhalen. Geen aanhouding is geen aanhouding. Simpeler kan ik het niet maken. Ik haal een aantal recente incidenten aan waaruit blijkt dat de aanpak van de politie tekortschiet. Ik noem zoiets: falen.quote:Op woensdag 17 oktober 2007 13:29 schreef mcintosh het volgende:
En het NOS journaal weet meteen van de hoed en de rand? Dus dan 'stel jij maar vast' dat de politie niet functioneerd? Knap hoor. Mijn punt: kijk eens wat verder dan je neus lang is en kom niet met 'Hart van Nederland' argumenten.
Uit die reactiesquote:Op woensdag 17 oktober 2007 11:20 schreef milagro het volgende:
wat we nodig hebben in dergelijke buurten is meer van dit
http://www.youtube.com/watch?v=noRuEGtvnkA
quote:ik ben trouwens geen nazi maar die marokkanen en turken of in andere woorden moslims hebben mijn hele stad naar de tering geholpen, van mij mag het nu ook bij hun gebeuren.
"Geen nazi"quote:val aub dood, echt, van mij mogen de treinen weer gaan rijden, en deze keer voor de marokkanen en turken
Uitstekend krantenartikel dat precies de problematiek blootlegt. Let wel: als ik stel dat 'de politie' niet functioneert, doel ik op het totale instituut. Ik heb het niet over de individuele agent op straat, maar over de totale organisatie.quote:Op woensdag 17 oktober 2007 13:38 schreef desiredbard het volgende:
bron
helaas zijn er de watjes binnen het korps die dapper parkeerbonnen uitschrijven en snelheidscontrolles doen, maar liever praten met de criminelen
Je basseert je helemaal niet op feiten, je basseert je op uitspraken in de media. En je weet nog steeds niet of het een doelbewuste keuze was om niemand aan te houden.quote:Op woensdag 17 oktober 2007 13:47 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Er zijn twee verschillende situaties. Die in Amsterdam-Slotervaart is compleet anders dan in Utrecht. Mijn kritiek op de acties in A-S gingen NIET over het doodschieten van de belager. Dat ging over de naiviteit van de politie, die geen rellen had verwacht. EN die niet in staat blijkt om ook maar één relschopper op te pakken.
Ik kan me wel degelijk voorstellen dat iemand die de politie met een mes belaagt, wordt neergeschoten. Maar: in Utrecht had het zo ver helemaal niet HOEVEN komen, als de politie de meldingen van overlast uit de buurt veel eerder serieus had genomen. Er gebeurde nooit iets, totdat een buurtbewoner compleet door het lint ging. Het is dus heel anders dan in Amsterdam: Bilal B was nergens slachtoffer van, maar was zelf een gevaarlijke crimineel.
[..]
Leuk geprobeerd om mij als populist af te schilderen, maar ik baseer me gewoon op feiten. Gegevens over het aantal aanhoudingen zijn volledig objectief en te achterhalen. Geen aanhouding is geen aanhouding. Simpeler kan ik het niet maken. Ik haal een aantal recente incidenten aan waaruit blijkt dat de aanpak van de politie tekortschiet. Ik noem zoiets: falen.
*zucht* - Ik heb toch net duidelijk antwoord gegeven, of schrijf ik Chinees?quote:Op woensdag 17 oktober 2007 13:31 schreef Re het volgende:
B. ging ook door het lint, dus eigenlijk wilde je stellen dat ze hem niet overhoop hadden moeten schieten?
Raar: volgens mij heeft nog niemand in al deze honderden topics gezegd dat hij vond dat de agent verweten kan worden dat ze schoot.quote:Op woensdag 17 oktober 2007 13:57 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
*zucht* - Ik heb toch net duidelijk antwoord gegeven, of schrijf ik Chinees?![]()
Het is een FEIT dat er niemand is aangehouden. Dat blijkt uit verschillende bronnen, waaronder het NOS Journaal en de uitspraak van stadsdeelvoorzitter Marcouch; iemand die het kan weten. Of het een doelbewuste keuze was om niemand aan te houden, weet ik niet. Ik schrijf niet dat de "politie ervoor heeft gekozen" om niemand aan te houden, ik stel alleen vast dat er niemand is aangehouden. En uit reacties blijkt dat ik niet de enige ben die dat een slechte zaak vindt.quote:Op woensdag 17 oktober 2007 13:53 schreef mcintosh het volgende:
Je basseert je helemaal niet op feiten, je basseert je op uitspraken in de media. En je weet nog steeds niet of het een doelbewuste keuze was om niemand aan te houden.
Iemand is onschuldig totdat het tegendeel is bewezen. Ik heb nergens iets gezegd over die Utrechtse man. Als jij denkt dat hij crimineel was, moet je daarvoor maar bewijzen aandragen. Ik heb destijds op TV verschillende buren van hem aan het woord gezien en uit die reacties bleek op geen enkele wijze dat de man een crimineel was of asociaal gedrag vertoonde. Wat WEL herhaaldelijk werd gezegd, is dat buurtbewoners TIG keer hadden geklaagd over overlast en dat de politie er nooit iets aan deed. Aan jou om dat te weerleggen.quote:Op woensdag 17 oktober 2007 13:53 schreef mcintosh het volgende:
En wie zegt dat die kerel in Utrecht geen crimineel was? Weet je dat ook zeker? Heb je dat ook als zijnde feit uitgezocht?
DUS is er iets mis. Er worden dingen verborgen gehouden. Heel vaak wordt de boel gesust, om de lieve wereldvrede te bewaren. Toch gek dat je die houding nooit ziet bij agenten die langs de snelweg staan te flitsen. Kreten als "er kon niemand worden aangehouden" kom je dan nooit tegen...quote:Op woensdag 17 oktober 2007 13:53 schreef mcintosh het volgende:
En er blijkt niets, je denkt het te weten, das een heel groot verschil. Er is niets zo ondoorzichtig als het politie apparaat. Heel veel feiten komen niet naar buiten.
Het zou me inderdaad niks verbazen als er achter de schermen weer 1 of andere pap-en-nathou-commissie driftig aan het onderzoeken is, of de schietende vrouw (die op dat moment meer dood dan levend was) een taakstraf op te leggen valt of dat er op een andere manier smartegeld aan de familie van de politiesteker uitgekeerd kan worden....quote:Op woensdag 17 oktober 2007 13:31 schreef Re het volgende:
[..]
[..]
B. ging ook door het lint, dus eigenlijk wilde je stellen dat ze hem niet overhoop hadden moeten schieten?
Ja dat het een feit is betwist ik ook helemaal niet. Alleen wel dat dat automatisch 'falen' betekent van de politie. En dat schijn jij niet te kunnen begrijpenquote:Op woensdag 17 oktober 2007 14:05 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Het is een FEIT dat er niemand is aangehouden. Dat blijkt uit verschillende bronnen, waaronder het NOS Journaal en de uitspraak van stadsdeelvoorzitter Marcouch; iemand die het kan weten. Of het een doelbewuste keuze was om niemand aan te houden, weet ik niet. Ik schrijf niet dat de "politie ervoor heeft gekozen" om niemand aan te houden, ik stel alleen vast dat er niemand is aangehouden. En uit reacties blijkt dat ik niet de enige ben die dat een slechte zaak vindt.
Ik zeg juist helemaal niets over dingen waar ik geen kijk op heb. Ik draag alleen mogelijkheid aan welke dingen in een ander perspectief kunnen stellen. Dingen waar jij allemaal geen rekening mee houdt, omdat je op voorhand je mening al hebt gevormd, gebasseerd op dingen die in de media gezegd worden. Nu weet ik niet of ik het moet spellen, maar alles wat in de media geroepen wordt hoeft bij lange na nog niet juist te zijn.quote:Iemand is onschuldig totdat het tegendeel is bewezen. Ik heb nergens iets gezegd over die Utrechtse man. Als jij denkt dat hij crimineel was, moet je daarvoor maar bewijzen aandragen. Ik heb destijds op TV verschillende buren van hem aan het woord gezien en uit die reacties bleek op geen enkele wijze dat de man een crimineel was of asociaal gedrag vertoonde. Wat WEL herhaaldelijk werd gezegd, is dat buurtbewoners TIG keer hadden geklaagd over overlast en dat de politie er nooit iets aan deed. Aan jou om dat te weerleggen.
Weer zo'n conclusie gestaafd op... niets. Dat het politieapparaat een ondoorzichtig geheel is heeft niets met verbergen te maken. Het heeft met tactische en privacy gerelateerde dingen te maken.quote:DUS is er iets mis. Er worden dingen verborgen gehouden. Heel vaak wordt de boel gesust, om de lieve wereldvrede te bewaren. Toch gek dat je die houding nooit ziet bij agenten die langs de snelweg staan te flitsen. Kreten als "er kon niemand worden aangehouden" kom je dan nooit tegen...
Doe niet zo raar.quote:Op woensdag 17 oktober 2007 14:08 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Het zou me inderdaad niks verbazen als er achter de schermen weer 1 of andere pap-en-nathou-commissie driftig aan het onderzoeken is, of de schietende vrouw (die op dat moment meer dood dan levend was) een taakstraf op te leggen valt of dat er op een andere manier smartegeld aan de familie van de politiesteker uitgekeerd kan worden....
Het is volstrekt legitiem de vraag te stellen hoever het heeft kunnen komen, dat in plaats van gepaste optreden op het gedrag van relschoppers de politie anticipeert op mogelijke escalatie, juist vanwege de ongekende lage moraal van deze relschoppende jongeren.quote:Op woensdag 17 oktober 2007 14:16 schreef mcintosh het volgende:
[..]
Ja dat het een feit is betwist ik ook helemaal niet. Alleen wel dat dat automatisch 'falen' betekent van de politie. En dat schijn jij niet te kunnen begrijpen
Omdat 'crimineel' beter de lading dekt.quote:Op woensdag 17 oktober 2007 14:24 schreef Floripas het volgende:
Haarkloverij, wellicht, maar waarom is de TT ineens "crimineel", terwijl het eerst "man" was? Hij is niet doodgeschoten omdat hij een crimineel verleden had, maar omdat hij bijna twee agenten vermoordde.
Niet voor het gebeurde. Ook een schozofreen zonder strafblad zou zijn doodgeschoten als hij dit had gedaan.quote:Op woensdag 17 oktober 2007 14:28 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Omdat crimineel beter de lading dekt.
Heb jij ervaring met het aanpakken van relschoppers?quote:Op woensdag 17 oktober 2007 14:26 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Het is volstrekt legitiem de vraag te stellen hoever het heeft kunnen komen, dat in plaats van gepaste optreden op het gedrag van relschoppers de politie anticipeert op mogelijke escalatie, juist vanwege de ongekende lage moraal van deze relschoppende jongeren.
Dat lijkt me symptoombestrijding en met recht falende policy.
"Terrorist" is ook gewoon domweg niet waar.quote:Op woensdag 17 oktober 2007 14:28 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Omdat 'crimineel' beter de lading dekt.
Ja een marsmannetje zonder strafblad zou ook zijn doodgeschoten als hij dit had gedaan. Maar het gaat nu om die Politie VS Crimineel.quote:Op woensdag 17 oktober 2007 14:29 schreef Floripas het volgende:
[..]
Niet voor het gebeurde. Ook een schozofreen zonder strafblad zou zijn doodgeschoten als hij dit had gedaan.
quote:Op woensdag 17 oktober 2007 14:31 schreef Floripas het volgende:
[..]
"Terrorist" is ook gewoon domweg niet waar.
Klopt Bilal was het braafste jongetje van de klasquote:Bilal B.
Enkele gedachten bij het tragische heengaan van Bilal B.: Nee, natuurlijk wilde de Amsterdamse politie niet (de rust) ‘verstoren’.Je houdt de boel bij elkaar of niet. Welke fabels zou de driehoek nu weer hebben verkondigd op de persconferentie? (lees hier wat burgemeester Cohen en officier van justitie De Wit na de moord op Van Gogh beweerden). Het is altijd weer een genot om te ervaren. Een taakstraf was wel een erg zwaar vonnis, vind ik, nadat Bilalletje gewoon een paar schroeven in iemands hoofd draaide. En dan zeggen ze nog dat het VMBO geen ambachtslieden meer opleidt! Fijn dat nu ook dode criminelen worden aangeduid met hun initialen. De privacy-bescherming kan niet ver genoeg gaan. Zeker als het allochtone dode criminelen betreft. Die agenten hadden toch gewoon in Bilals been kunnen schieten? Ik zou zeggen, een mooie onderzoeksklus voor NRC. Aan de slag Joep! Dit soort racistisch politiegeweld moet bestreden worden.
bron: witheet.com
Nou, het lijkt me relevant dat zij een agent was. Maar dat hij crimineel was doet er niet toe.quote:Op woensdag 17 oktober 2007 14:32 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Ja een marsmannetje zonder strafblad zou ook zijn doodgeschoten als hij dit had gedaan. Maar het gaat nu om die Politie VS Crimineel.
Anders zou je ook ook een titel kunnen maken: "Belaagde vrouw schiet man dood in politiebureau".
quote:Op woensdag 17 oktober 2007 14:30 schreef mcintosh het volgende:
[..]
Heb jij ervaring met het aanpakken van relschoppers?
Weet jij het effect van de diverse aanpakken? Op korte en lange termijn?
Kan iemand van ons er iets van zeggen?
Wat heeft dat satyrische stukje te maken met wat ik zei?quote:Op woensdag 17 oktober 2007 14:34 schreef JohnDope het volgende:
[..]
[..]
Klopt Bilal was het braafste jongetje van de klas
Dan doet het er ook niet toe dat die vrouw een politie agente is.quote:Op woensdag 17 oktober 2007 14:36 schreef Floripas het volgende:
[..]
Nou, het lijkt me relevant dat zij een agent was. Maar dat hij crimineel was doet er niet toe.
Waarom niet? Ze schoot vanuit haar functie als agente, daarom zat ze daar, daarom had ze een pistool, daarom is ze opgeleid om zo te reageren.quote:Op woensdag 17 oktober 2007 14:37 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Dan doet het er ook niet toe dat die vrouw een politie agente is.
Als je nou ook even op die link in dat artikel op witheet klikt, dan kan je ook even de woorden lezen van Cohen na de moord op Theo van Gogh.quote:
Die jongen is niet braaf en had ook banden met de hofstadgroep.quote:te maken met wat ik zei?
Dat zou die schizofreen niet minder crimineel maken. Een mes in iemands lijf steken mag niet, Floripas.quote:Op woensdag 17 oktober 2007 14:29 schreef Floripas het volgende:
[..]
Niet voor het gebeurde. Ook een schozofreen zonder strafblad zou zijn doodgeschoten als hij dit had gedaan.
Die vrouw is niet opgeleid voor situaties waarin zijn in eens uit het niets dodelijk wordt gestoken en vervolgens de crimineel weet af te schieten.quote:Op woensdag 17 oktober 2007 14:39 schreef Floripas het volgende:
[..]
Waarom niet? Ze schoot vanuit haar functie als agente, daarom zat ze daar, daarom had ze een pistool, daarom is ze opgeleid om zo te reageren.
Als de achtergrond van B wordt weggewuift en men zegt, hij zwaaide met een mes etc dan zie ik niet in wat het verschil is.... die vent is terecht dood... eb dan boeit de achtergrond dus geheel niet, of nu ineens wel?quote:Op woensdag 17 oktober 2007 14:05 schreef Elfletterig het volgende:
Iemand is onschuldig totdat het tegendeel is bewezen. Ik heb nergens iets gezegd over die Utrechtse man. Als jij denkt dat hij crimineel was, moet je daarvoor maar bewijzen aandragen. Ik heb destijds op TV verschillende buren van hem aan het woord gezien en uit die reacties bleek op geen enkele wijze dat de man een crimineel was of asociaal gedrag vertoonde. Wat WEL herhaaldelijk werd gezegd, is dat buurtbewoners TIG keer hadden geklaagd over overlast en dat de politie er nooit iets aan deed. Aan jou om dat te weerleggen.
Wat is een schozofreen? En wie heeft die diagnose gesteld?quote:Op woensdag 17 oktober 2007 14:29 schreef Floripas het volgende:
[..]
Natuurlijk niet, je wil toch echt niet de hele waarheid achter het verhaal horenquote:Op woensdag 17 oktober 2007 14:36 schreef Floripas het volgende:
[..]
Nou, het lijkt me relevant dat zij een agent was. Maar dat hij crimineel was doet er niet toe.
Een crimineel is iemand met een strafblad. Daarom kun je de TT ook maken: "Agente schiet belager dood op politiebureau"quote:Op woensdag 17 oktober 2007 14:40 schreef Ringo het volgende:
[..]
Dat zou die schizofreen niet minder crimineel maken. Een mes in iemands lijf steken mag niet, Floripas.
Toch wel.quote:Op woensdag 17 oktober 2007 14:44 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Die vrouw is niet opgeleid voor situaties waarin zijn in eens uit het niets dodelijk wordt gestoken en vervolgens de crimineel weet af te schieten.
Een psychiater in een inrichting heeft dat vastgesteld. Hij schijnt een textbook case te zijn.quote:Op woensdag 17 oktober 2007 14:45 schreef Gia het volgende:
[..]
Wat is een schozofreen? En wie heeft die diagnose gesteld?
Dat de ouders beweren dat Bilalletje Schizo was, wil nog niet zeggen dat dat dan ook zo is.
Een dergelijke diagnose moet worden gesteld door een psychiater of op zijn minst een psycholoog.
Zeg eens; kan dat gezever niet in de feedback?quote:Op woensdag 17 oktober 2007 14:59 schreef Floripas het volgende:
[..]
Een crimineel is iemand met een strafblad. Daarom kun je de TT ook maken: "Agente schiet belager dood op politiebureau"
Hoezo niet?quote:Op woensdag 17 oktober 2007 14:47 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Natuurlijk niet, je wil toch echt niet de hele waarheid achter het verhaal horen![]()
Was, dat is duidelijk. Maar hij was ook ziek in zijn hoofd, en hij heeft te weinig behandeling gehad. Dit drama had voorkomen kunnen worden met adequate psychische begeleiding.quote:Hij is en was crimineel, dat valt niet te ontkennen.
Ik vind dat niet aan jou om te beslissen.quote:en als je het mij vraagt zijn we beter af zonder hem
dat geld kunnen Marokkanen natuurlijk niet eerlijk verdiend hebben, als dokter en advokaat. Waarschijnlijk hebben ze een paar Christenkindjes ontvoerd en verkocht.quote:Op woensdag 17 oktober 2007 12:20 schreef Fides het volgende:
Ik vraag me dus altijd af waar Marokkanen/Turken de reis naar het thuisland van betalen wanneer er iemand is overleden?
Het gaat ook om de perceptie van wat er is gebeurd. Mensen denken dat die agente schoot om de samenleving te zuiveren van een Marokkaanse crimineel oid.quote:Op woensdag 17 oktober 2007 15:02 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Zeg eens; kan dat gezever niet in de feedback?
Ik vind deze reactie erg aanmatigend. Los daarvan blijft dit niet de juiste plaats om voor een topic titel wijziging te pleiten.quote:Op woensdag 17 oktober 2007 15:04 schreef Floripas het volgende:
[..]
Het gaat ook om de perceptie van wat er is gebeurd. Mensen denken dat die agente schoot om de samenleving te zuiveren van een Marokkaanse crimineel oid.
Dus niet! En ook zijn er genoeg agenten die laks zijn en veel te weinig op de schietbaan oefenen.quote:
Primitieve wezens.. ergens tussen mensen en dieren in zeg maar...quote:Op woensdag 17 oktober 2007 12:00 schreef MrX1982 het volgende:
Zachte heelmeesters maken stinkende wonden.
De uit de hand gelopen problemen in Amsterdam zijn 100% toe te schrijven op laakbaar gedrag van de politiek en dan met name het deel wat altijd maar wil knuffelen en denkt met een aai over de bol primitieve wezens op het rechte pad te houden.
Dat is nou ook het hele punt, als die politici gewoon rechtvaardig politiek hadden bedreven, dan was er nooit een politiek gat geweest dat types als Wilders kunnen opvullen.quote:Op woensdag 17 oktober 2007 15:14 schreef zwemmerseczeem het volgende:
[..]
Waar zou Wilders zijn als alle Marrokanen zo bont en blauw worden geknuppeld dat ze voor eens en altijd ophouden met rellen? Wat doe Wilders nu? Roepen, ja, wat hij altijd al doet.
Wat is er aanmatigend aan? Je ziet die reactie hier op FOK wel.quote:Op woensdag 17 oktober 2007 15:08 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Ik vind deze reactie erg aanmatigend. Los daarvan blijft dit niet de juiste plaats om voor een topic titel wijziging te pleiten.
Nee meneer, ze viel in me mes! 12 x IK ben het slachtoffer hier!quote:Op woensdag 17 oktober 2007 14:59 schreef Floripas het volgende:
[..]
Een crimineel is iemand met een strafblad. Daarom kun je de TT ook maken: "Agente schiet belager dood op politiebureau"
quote:Op woensdag 17 oktober 2007 14:59 schreef Floripas het volgende:
[..]
Crimineel dusquote:Bilal werd verhoord na een reeks aanhoudingen in oktober 2005. Zijn twee jaar jongere broer Abdullah werd toen opgepakt, maar na een paar weken weer vrijgelaten wegens gebrek aan bewijs.
In 2003 kreeg Bilal in de gevangenis bezoek van zijn buurtgenoot Mohammed B., de latere moordenaar van Theo van Gogh. Ze hadden samen op school gezeten. Ook oud-klasgenoot en aangetrouwd familielid Samir A., kwam daar langs. Bilal (bijnaam 'Bartje') was toen veroordeeld voor een grote computerroof.
Dit is je reinste onzin.quote:Op woensdag 17 oktober 2007 15:14 schreef zwemmerseczeem het volgende:
[..]
Primitieve wezens.. ergens tussen mensen en dieren in zeg maar...
Ik denk dat het pappen en nathouden juist iets is waar rechts garen bij spint. Laat de marrokanen de boel slopen, en je hebt een kant en klare vijand. Een vijand is handig, want met een vijandbeeld krijg je de mensen wel achter je (zie Wilders) Waar zou Wilders zijn als alle Marrokanen zo bont en blauw worden geknuppeld dat ze voor eens en altijd ophouden met rellen? Wat doe Wilders nu? Roepen, ja, wat hij altijd al doet.
Hij WAS iemand met een strafblad. Gewoon een crimineel, dus.quote:Op woensdag 17 oktober 2007 14:59 schreef Floripas het volgende:
[..]
Alsof jij jezelf je moreel superieur waant en aan anderen de norm aanwijst wat zij goed en slecht moeten vinden, vind ik.quote:Op woensdag 17 oktober 2007 15:19 schreef Floripas het volgende:
[..]
Wat is er aanmatigend aan? Je ziet die reactie hier op FOK wel.
Waar slaat dit op?quote:Op woensdag 17 oktober 2007 15:21 schreef _The_General_ het volgende:
[..]
Nee meneer, ze viel in me mes! 12 x IK ben het slachtoffer hier!
Wat ben je toch ook een zak. En toch hoop ik voor je dat je nooit een kind krijgt met een ernstige psychische stoornis.quote:Op woensdag 17 oktober 2007 15:33 schreef Ringo het volgende:
[..]
Hij WAS iemand met een strafblad. Gewoon een crimineel, dus.
Dat-ie toevallig ook nog schizofreen was, of psychopaat, of algeheel waanzinnig, en dat jij een zwak voor dat soort mensen hebt, verandert niks aan de feiten.
Op jouw betweterigheid.quote:
Wíl je nu gewoon niet begrijpen wat ik zeg, of probeer je gewoon een modje te provoceren?quote:
Rechts populisme heeft er belang bij dat de situatie blijft zoals hij is. Als ik een stofje uitvind dat ik in het leidingwater kan doen waardoor alle Turken/Marrokanen braaf worden, niet meer radicaliseren en hun geloof een privezaak houden, zou Wilders daar gediend mee zijn?quote:Op woensdag 17 oktober 2007 15:28 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Dit is je reinste onzin.
Het gaat uiteindelijk over de veiligheid op straat, leefbaarheid in de wijk en bescherming van huis en goed.
De signalen vanuit de volksbuurten en andere wijken, dat deze zaken tanende waren zijn jarenlang door de politiek genegeerd, weggezet als extreem-rechts of met de mantel der liefde bedekt.
Nu het rechts populisme binnen de Volksvertegenwoordiging een factor van betekenis is kan niet langer door de traditionele partijen, met name de linkse partijen, ontkend of gebagatelliseerd worden, dat de problemen wezenlijk zijn.
De juiste voorstelling van zaken is, dat het rechts populisme een reactie is op de ontstane afstand van de traditionele politiek ten opzichte van de burgers.
Met alle respect verder, maar Bilal B. is vanaf 1998 een bekende van de politie. En dat is niet, omdat hij wekelijks een bosje bloemen op het bureau bezorgde.quote:Op woensdag 17 oktober 2007 15:54 schreef Floripas het volgende:
[..]
Wíl je nu gewoon niet begrijpen wat ik zeg, of probeer je gewoon een modje te provoceren?
Wat valt dit me van jou tegen, zeg.Jij bent slimmer dan dit.
quote:Op woensdag 17 oktober 2007 15:41 schreef Floripas het volgende:
Wat ben je toch ook een zak.
Boehoe, wat een mensenliefde.quote:En toch hoop ik voor je dat je nooit een kind krijgt met een ernstige psychische stoornis.
Op welke wijze meen jij dat het rechts populisme de situatie hetzelfde houdt. Hoe doen zij dat? Welke middelen gebruiken zij daarvoor, volgens jou?quote:Op woensdag 17 oktober 2007 15:58 schreef zwemmerseczeem het volgende:
[..]
Rechts populisme heeft er belang bij dat de situatie blijft zoals hij is. Als ik een stofje uitvind dat ik in het leidingwater kan doen waardoor alle Turken/Marrokanen braaf worden, niet meer radicaliseren en hun geloof een privezaak houden, zou Wilders daar gediend mee zijn?
Wilde je ontkennen dat ie een strafblad had dan?quote:Op woensdag 17 oktober 2007 15:41 schreef Floripas het volgende:
[..]
Wat ben je toch ook een zak. En toch hoop ik voor je dat je nooit een kind krijgt met een ernstige psychische stoornis.
Is dit een poging om niet in te gaan op mijn vragen?quote:Op woensdag 17 oktober 2007 16:14 schreef zwemmerseczeem het volgende:
Ik denk dat jullie alle psychische stoornissen op één hoop gooien. Jullie schakelen mensen met een zwakke gewetensfunctie en een zwakke impulscontrole (your average TBS'er die pakt wat-ie pakken kan) gelijk met scizofrenen, die denken dat Jezus met ze praat, de TV geheime boodschappen bevat en er overal robots zijn..
Ze zijn allebei gestoord, echter, de laatste is gewoon gek en kun je niet echt verantwoordelijk houden voor zijn daden.
Als er rellen zijn waarbij vernielingen worden aangericht en de politie kijkt alleen toe zonder ook maar één iemand aan te houden, dan noem ik dat FALEN. Ik denk dat deze mening door ongeveer 99 procent van alle Nederlanders wordt gedeeld.quote:Op woensdag 17 oktober 2007 14:16 schreef mcintosh het volgende:
Ja dat het een feit is betwist ik ook helemaal niet. Alleen wel dat dat automatisch 'falen' betekent van de politie. En dat schijn jij niet te kunnen begrijpen
Ik heb niet op voorhand een mening. Ik VORM mijn mening op basis van berichtgeving. Ik heb nu eenmaal geen toegang tot alle geheime dossiers van de politie Amstelland, dus moet ik het doen met berichtgeving. Aangezien die berichtgeving niet van één, maar van meerdere bronnen afkomstig is, ga ik daar met vertrouwen op af.quote:Op woensdag 17 oktober 2007 14:16 schreef mcintosh het volgende:
Ik zeg juist helemaal niets over dingen waar ik geen kijk op heb. Ik draag alleen mogelijkheid aan welke dingen in een ander perspectief kunnen stellen. Dingen waar jij allemaal geen rekening mee houdt, omdat je op voorhand je mening al hebt gevormd, gebasseerd op dingen die in de media gezegd worden. Nu weet ik niet of ik het moet spellen, maar alles wat in de media geroepen wordt hoeft bij lange na nog niet juist te zijn.
Zie mijn eerste antwoord. Tactiek of privacy ten spijt, de politie hoort gewoon te handhaven. Het aanrichten van vernielingen is strafbaar in dit land. De politie heeft als taak om overtreders op te sporen en te arresteren. Op het moment dat dat wordt nagelaten door onmacht, uit tactische overwegingen of om wat voor reden dan ook, is er iets fundamenteel mis. De politie als totale organisatie faalt dan, want zij doet haar werk niet naar behoren.quote:Op woensdag 17 oktober 2007 14:16 schreef mcintosh het volgende:
Weer zo'n conclusie gestaafd op... niets. Dat het politieapparaat een ondoorzichtig geheel is heeft niets met verbergen te maken. Het heeft met tactische en privacy gerelateerde dingen te maken. En jij blijft maar hangen aan het feit dat er niemand is aangehouden, er nooooit rekening mee houdend dat het een tactische zet geweest kan zijn. Ik zeg niet dat dat persé het geval was, maar weer, een andere invalshoek om aan te geven dat je best een slag om de arm kan houden voor je een oordeel velt.
Iemand die schizofreen is, is niet te benijden. Wou je iets anders beweren?quote:Op woensdag 17 oktober 2007 16:07 schreef Ringo het volgende:
[..]
.
[..]
Boehoe, wat een mensenliefde.
Je zeurt, Floripas. Als meneer B. gewoon in zijn schouder was geschoten, had jouw emotionaliteit inzake dit onderwerp op maar weinig mensen indruk gemaakt. Dan was meneer B. gewoon de zoveelste idioot met een geweldscomplex geweest. Nu is-ie dood, en jij maakt van hem postuum een zielig figuur, voor wie vooral mededogen op zijn plaats is. Tegelijkertijd doe je voorkomen alsof jij de enige bent die met recht over dit soort psychische gevallen mag spreken.
Ja, dat is betweterig. En ja, dat werkt bij mij als een rode lap op een stier.
Iemand die computers heeft wel...quote:Op woensdag 17 oktober 2007 16:46 schreef SCH het volgende:
[..]
Iemand die schizofreen is, is niet te benijden. Wou je iets anders beweren?
je hoeft niks te doen, dat is het mooie. Je hoeft geen moeite te doen om een ziekte in stand te houden, alles wat je moet doen is niks echts ondernemen om hem te genezen.quote:Op woensdag 17 oktober 2007 16:07 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Op welke wijze meen jij dat het rechts populisme de situatie hetzelfde houdt. Hoe doen zij dat? Welke middelen gebruiken zij daarvoor, volgens jou?
Gewoon zeggen dat het niet waar is, is ook een manier natuurlijkquote:Op woensdag 17 oktober 2007 16:49 schreef desiredbard het volgende:
[..]
Iemand die computers heeft wel...
en dat is te verhelpen
die jat je gewoon zoals Bila deed.....
oh maar dat is natuurlijk de schizofrenie![]()
het is nu wachten op de eerste malloot die aankomt met het feit dat die agente dus niet een maar meerdere belagers doodgeschoten heeft![]()
quote:Schizofrenie herkennen is niet altijd gemakkelijk. Je kunt het vaak niet aan de buitenkant zien en het kan een tijd duren voordat de symptomen zichtbaar worden. Mensen die de ziekte hebben, kunnen of willen niet onder woorden brengen waar ze last van hebben. Bovendien uit de ziekte zich bij geen twee mensen op dezelfde manier.
Toch zijn er tal van signalen die op schizofrenie kunnen duiden. Misschien merkt u dat uw familielid, partner, vriend of kennis:
op voor anderen onbegrijpelijke manier angstig of in de war is
er niet in slaagt om in werk, studie of hobby te presteren wat er normaal gesproken van hem of haar verwacht kan worden
op een vreemde manier praat, soms ook met nieuwe, zelfverzonnen woorden
beweert stemmen te horen of praat met denkbeeldige, voor anderen niet werkelijk aanwezige personen
verhalen ophangt over komplotten of geheime organisaties en daarin soms het eigen gezin of de partner betrekt
vreemd loopt of beweegt, op zo'n manier dat anderen zich er ongemakkelijk bij voelen
mensen in de omgeving afschrikt of irriteert door de manier waarop hij of zij zichzelf verwaarloost
onvoorspelbare woede-uitbarstingen heeft
de hele dag in bed ligt, maar 's nachts door het huis spookt of in de stad ronddwaalt
zichzelf kwaad dreigt te doen
geen vriend(inn)en maakt of hooguit korte, oppervlakkige contacten heeft
zegt iemand anders te zijn
zegt dat anderen gedachten uit zijn/haar hoofd trekken of er juist gedachten inbrengen.
quote:Op woensdag 17 oktober 2007 16:49 schreef desiredbard het volgende:
het is nu wachten op de eerste malloot die aankomt met het feit dat die agente dus niet een maar meerdere belagers doodgeschoten heeft![]()
Tja, om bij elk wissewasje meteen ongegrond Marokkanen te gaan bashen, deugt natuurlijk niet. Maar het andere uiterste - altijd alles maar goedpraten en net doen of er geen structureel probleem is - is ook niet echt productief. Je lijkt feilloos in staat om het postgedrag van anderen te analyseren, maar nu nog jezelf. Consequent neem je het keer op keer op voor Marokkanen (die op hun beurt jou het liefst omgekeerd van een gebouw mikken, maar dat terzijde).quote:Op woensdag 17 oktober 2007 16:46 schreef SCH het volgende:
Omdat het een Marokkaan is, hebben de meesten van jullie behoefte om er een ander verhaal van te maken maar een autochtone gek was gewoon als autochtone gek afgeschilderd, nu lijkt er een soort van teleurstelling over zijn psychiatrische stoornis, nu is het ineens veel ingewikkelder om gewoon het Marokkaan zijn te bashen. Vervelend voor je maar probeer er mee te leven. Floripas heeft groot gelijk en dat weet je best.
Iemand die aangevallen wordt door een schizofreen, ook niet.quote:Op woensdag 17 oktober 2007 16:46 schreef SCH het volgende:
Iemand die schizofreen is, is niet te benijden. Wou je iets anders beweren?
'Jullie'? Aan het generaliseren geslagen, SCH?quote:Omdat het een Marokkaan is, hebben de meesten van jullie behoefte om er een ander verhaal van te maken maar een autochtone gek was gewoon als autochtone gek afgeschilderd, nu lijkt er een soort van teleurstelling over zijn psychiatrische stoornis, nu is het ineens veel ingewikkelder om gewoon het Marokkaan zijn te bashen. Vervelend voor je maar probeer er mee te leven. Floripas heeft groot gelijk en dat weet je best.
Is zeggen dat je het erg vindt dat die jongen dood is hetzelfde als pissen op die arme agente?quote:Op woensdag 17 oktober 2007 17:06 schreef Ringo het volgende:
[..]
Iemand die aangevallen wordt door een schizofreen, ook niet.
Ik snap dat gehuil om die jongen alleen niet zo. Wees blij dat-ie definitief is uitgeschakeld.quote:Op woensdag 17 oktober 2007 17:11 schreef zwemmerseczeem het volgende:
[..]
Is zeggen dat je het erg vindt dat die jongen dood is hetzelfde als pissen op die arme agente?
Die ligt nu voor het leven getekend in het ziekenhuis..
Het gelijk stellen van psychisch zieke mensen met psychopaten is anders ook een sterk staaltje generalisatie.quote:Op woensdag 17 oktober 2007 17:06 schreef Ringo het volgende:
Die vent was gewoon een gevaarlijke gek, en gevaarlijke gekken horen niet in de samenleving thuis. Dat blijkt maar weer. Het postume gejank over zijn stoornis moet maar eens afgelopen zijn. Aan elke psychopaat zit immers wel een steekje los.
Klinkt aantrekkelijk! Is daar een cursus voor?quote:Op woensdag 17 oktober 2007 17:16 schreef zwemmerseczeem het volgende:
Psychopaten hebben geen geweten, geen gevoel, gaan manipulerend het leven door.
Hoe zie je dat voor je?quote:Op woensdag 17 oktober 2007 17:31 schreef PLAE@ het volgende:
Ik word een beetje moe van de mogelijkheid je zo makkelijk aan je begeleider te onttrekken. Die regeling moet eens veranderen.
Wat dacht je van het afschaffen van die regeling?quote:
En dat is allemaal het werk van de rechts populisten?quote:Op woensdag 17 oktober 2007 16:55 schreef zwemmerseczeem het volgende:
Want waarom wordt de ME niet ingezet? Waarom worden deze jongens niet achter slot en grendel gezet? En waarom wordt het rascisme van de Nederlanders niet aangepakt? Waarom blijft het bij lafjes roepen' jullie moeten Ali ook een stageplek geven hoor' en worden er geen keiharde afspraken gemaakt over allochtonenquota's bij stagebedrijven?
iedereen die zich meldt in een inrichting echt vastzetten? De dader zat toch vrijwillig daar?quote:Op woensdag 17 oktober 2007 23:35 schreef cultheld het volgende:
[..]
Wat dacht je van het afschaffen van die regeling?
Dan zijn die zichzelf ook te dom af, want dit gedogen gaat zich tegen hen keren. Ik ken trouwens zelf ook een 'kutmarrokaan'. Zijn moeder heeft greep op hem verloren, ze heeft er slapeloze nachten van gehad. Niet alle ouders van kutmarrokanen vinden het geweldig dat hun zoontjes ongestraft rottigheid mogen uithalen.quote:Op woensdag 17 oktober 2007 22:30 schreef Wokkel het volgende:
Een lange termijn oplossing is in de politiek nu eenmaal terminaal voor de positie die je bekleedt, dus liever de kutmarokkaantjes hun gang laten gaan en er later een slaatje uit slaan. En tja..ook deze marokkanen en hun onverantwoordelijke ouders hebben stemrecht en stemmen nu eenmaal vaak pvda.
Kleine nuance. De verwarde jongen is dood, zijn slachtoffers hebben het er levend vanaf gebracht. Hoe getekend ze ook zijn, ze zijn nog hier, samen met hun geliefden. De familie van de verwarde jongen heeft voor altijd afscheid moeten nemen.quote:Op woensdag 17 oktober 2007 22:30 schreef Wokkel het volgende:Tekenend is het ook dat de burgervader vandaag voor het eerst een bezoek bracht aan de slachtoffers, terwijl de ouders van de dader maandagavond al werden bezocht door Marcouch, de 'onderburgemeester' van het stadsdeel. Zum kotzen.
Misschien moet je er een soort reservaat voor openenquote:Op woensdag 17 oktober 2007 23:41 schreef Againzender het volgende:
[..]
iedereen die zich meldt in een inrichting echt vastzetten? De dader zat toch vrijwillig daar?
Blijft lastig dit....
Maar gelukkig pas 1 autobrand vanavond, het wordt al rustiger
nee, maar die spinnen er wel garen bij en zijn niet gemotiveerd hier iets aan te doen.quote:Op woensdag 17 oktober 2007 23:39 schreef damian5700 het volgende:
[..]
En dat is allemaal het werk van de rechts populisten?
dat begrijp ik ook wel, voel ik zelf ook, maar moet je iedereen die zich niet lekker voelt maar opsluiten. Blijft toch grenzen zoeken.quote:Op woensdag 17 oktober 2007 23:50 schreef cultheld het volgende:
[..]
Misschien moet je er een soort reservaat voor openen. Ik vind de levensvreugde van geesteszieken in ieder geval niet belangrijker dan de veiligheid van de burger.
ben ook in de buurt en vind ook alles rustigquote:Op woensdag 17 oktober 2007 23:55 schreef TerroRobbie het volgende:
Was net in de buurt en het oogde allemaal rustig. Maar toch 4 man met benzine opgepakt hoor ik net bij Pauw en Witteman.
Natuurlijk is het niet iets wat even opgelost wordt, maar één ding is m.i. zeker: Geesteszieken horen niet in de maatschappij thuis.quote:Op woensdag 17 oktober 2007 23:53 schreef Againzender het volgende:
[..]
dat begrijp ik ook wel, voel ik zelf ook, maar moet je iedereen die zich niet lekker voelt maar opsluiten. Blijft toch grenzen zoeken.
En wij hebben hier in Amsterdam nog een heel legertje daklozen die geestelijk in de war zijn.... heb ik altijd al een link iets gevonden.
Er zijn meerdere opties. Bijvoorbeeld een enkelbandsysteem. Ben je meer dan 20 meter van je begeleider verwijderd...heb je een probleem. Of eens beginnen met het meesturen van andere begeleiders. Die in staat zijn om achter iemand aan te gaan die er vandoor gaat.quote:
'Geesteszieke' helaas wel een behoorlijk lastig begrip, je zal altijd afwegingen moeten maken. Maar ik ben het met je eens dat je zeer voorzichtig moet zijn met mensen die stevig in de war zijn.quote:Op donderdag 18 oktober 2007 00:02 schreef cultheld het volgende:
[..]
Natuurlijk is het niet iets wat even opgelost wordt, maar één ding is m.i. zeker: Geesteszieken horen niet in de maatschappij thuis.
Bijna iedereen, want er is 1 dader... en dat is de PvdA.quote:Op woensdag 17 oktober 2007 23:48 schreef zwemmerseczeem het volgende:
Naar mijn idee is iedereen hier slachtoffer.
ook schuldig aan:quote:Op donderdag 18 oktober 2007 00:09 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Bijna iedereen, want er is 1 dader... en dat is de PvdA.
Of:quote:Op woensdag 17 oktober 2007 14:59 schreef Floripas het volgende:
[..]
quote:Gestoken agenten herstellen traag
AMSTERDAM - Het gaat nog niet goed met de twee gewonde politiemensen die afgelopen zondag door de 22-jarige Marokkaan Bilal B. werden bewerkt.
De 36-jarige vrouwelijke brigadier is nog erg verzwakt en haar herstel gaat langzaam. Zij heeft een zware operatie ondergaan en krijgt veel medicijnen toegediend. Vanwege haar verwondingen heeft zij zondag zes zakken bloed toegediend gekregen. Zij moet nog een bloedtransfusie ondergaan. Het andere slachtoffer, een 27-jarige aspirant-agent, krijgt vanwege zijn verwondingen nog altijd voedsel via een sonde toegediend en dient nog een kijkoperatie aan zijn slokdarm te ondergaan.
Burgemeester Cohen is gisteren bij de twee agenten in het ziekenhuis op bezoek geweest. "Ik vond het heel goed om daar te zijn. Het is bij allebei echt kantje boord geweest'', aldus Cohen. Ook hoofdcommissaris Welten heeft de gewonde agenten bezocht. "Ze zijn door het oog van de naald gekropen, maar hulde voor hoe ze hebben gehandeld."
Beetje ongenuanceerd he. Het lastige in dit geval is dat je een geestelijk zeer onstabiel persoon combineert met een radicaal geloof en een cultuur waarin mensen niet geholpen worden omdat het de wens van Allah is. Geesteszieken komen relatief zeer veel voor in deze groepen vanwege inteelt (huwelijken binnen de familie, van directe neven/nichten). En de geconstateerde percentages zijn van aangetoonde stoornissen, dus 'mindere' problemen zoals agressieviteit, slecht leren, geestelijke achterstand etc, zijn daar niet eens in meegenomen. Dit lijkt mij een mogelijke oorzaak van veel problemen die nog steeds niet echt onderkent wordt, ondanks dat er gedegen onderzoek naar is verricht.quote:Op donderdag 18 oktober 2007 00:02 schreef cultheld het volgende:
[..]
Natuurlijk is het niet iets wat even opgelost wordt, maar één ding is m.i. zeker: Geesteszieken horen niet in de maatschappij thuis.
heerlijk gevoel simpel te zijn huhquote:Op donderdag 18 oktober 2007 00:09 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Dit is echt nergens op gebaseerd.quote:Op woensdag 17 oktober 2007 23:50 schreef zwemmerseczeem het volgende:
[..]
nee, maar die spinnen er wel garen bij en zijn niet gemotiveerd hier iets aan te doen.
en heb je je deze nonsense zelf aangeleerd?quote:Op donderdag 18 oktober 2007 09:55 schreef Autodidact het volgende:
Grappig he...blijkt het een Marokkaan te zijn....wordt het plots de schuld van de Valeriuskliniek, de politie, de samenleving....
quote:Op donderdag 18 oktober 2007 00:09 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Dat gevoel bekruipt mij ook wel een beetje. Nu gaat die kliniek natuurlijk ook niet helemaal vrijuit... - Het is grappig (lees: triest) hoe dit soort hulpverlenende instanties gewoon doodleuk verklaren dat de zorgverlening goed is geweest. Een schizofreen met zelfmoordneigingen hebben ze 'los' laten lopen, die cliënt heeft twee politiemensen verwond en is daarna doodgeschoten. Ja jongens, PRIMA hulpverlening hoor. Goed gedaan.quote:Op donderdag 18 oktober 2007 09:55 schreef Autodidact het volgende:
Grappig he...blijkt het een Marokkaan te zijn....wordt het plots de schuld van de Valeriuskliniek, de politie, de samenleving....
Zou het je lukken op deze nieuwe dag gewoon normaal inhoudelijk te posten? Dan hoeft het topic hopelijk niet weer op slot!quote:Op donderdag 18 oktober 2007 11:15 schreef milagro het volgende:
Schijnt een wat minder bekend maar voor specialisten wel degelijk een textbook symptoom van schizofrenie te zijn, een obsessieve voorliefde voor het rondlopen met jerrycans...
Die kliniek is hartstikke fout geweest om zo'n labiele man gewoon buiten te zetten en niet beter te bewaken. Daar gaan ze ook nog last mee krijgen, denk ik.quote:Op donderdag 18 oktober 2007 11:11 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Dat gevoel bekruipt mij ook wel een beetje. Nu gaat die kliniek natuurlijk ook niet helemaal vrijuit... - Het is grappig (lees: triest) hoe dit soort hulpverlenende instanties gewoon doodleuk verklaren dat de zorgverlening goed is geweest. Een schizofreen met zelfmoordneigingen hebben ze 'los' laten lopen, die cliënt heeft twee politiemensen verwond en is daarna doodgeschoten. Ja jongens, PRIMA hulpverlening hoor. Goed gedaan.Het valt me keer op keer op hoe goed dergelijke klinieken zijn in het afschuiven van de schuld. Ze zijn er als de kippen bij om hun eigen straatje schoon te vegen. Ook al zou hun cliënt honderd mensen doodschieten, dan nog beweren dit soort types met droge ogen dat ze niks fout hebben gedaan. Problemen oplossen begint met fouten onderkennen.
Onzinnige speculatie.quote:Zo ook bij de politie. Het lijkt erop dat ze alsnog wakker zijn geworden. Bij de rellen hebben ze deze week niemand weten te arresteren, maar nu kondigen ze dan toch aan dat ze relschoppers gaan arresteren. Beetje laat, maar goed... ze zijn kennelijk wakker geworden. Nu eens kijken welke taakstraf de rechter oplegt aan de vier jongeren die met jerrycans rondliepen. Zal me niks verbazen als de argumentatie van de rechter luidt dat het niet verboden is om met jerrycans over straat te lopen en dat niet aannemelijk kan worden gemaakt dat deze jongeren brand gingen stichten. Misschien stond hun oom of buurtvader wel zonder benzine, nietwaar?![]()
De samenleving? Waar lees je dat?quote:Op donderdag 18 oktober 2007 09:55 schreef Autodidact het volgende:
Nou, in ieder geval niet van de politie en de dader blijft de dader, degene die stak, ook al is het Marokkaan, maar, zoals ik al eerder zei in een ander topic, het toont wel weer aan, alsof het nog niet bekend was, dat er nog steeds een probleem is met dergelijke patiënten en de instituten die hen moeten verzorgen. Ik weet niet of het probleem op te lossen is, de uitleg van de kliniek leek voldoende, ik weet het niet, dus misschien -waarschijnlijk?- een overbodige opmerking van mij.quote:Op donderdag 18 oktober 2007 09:55 schreef Autodidact het volgende:
Er moet domweg worden geďnvesteerd in de psychiatrie. Alle partijen zwijgen daarover (behalve de SP en ik geloof D'66), maar die man heeft twee jaar op een wachtlijst gestaan. Twee jaar! Misschien was dit nooit gebeurd, waren die twee agenten niet aan het vechten voor hun leven, als die man eerder medicijnen had gekregen of in een gesloten inrichting was opgenomen.quote:Op woensdag 17 oktober 2007 23:50 schreef cultheld het volgende:
[..]
Misschien moet je er een soort reservaat voor openen. Ik vind de levensvreugde van geesteszieken in ieder geval niet belangrijker dan de veiligheid van de burger.
Gek. Afgelopen zondag:quote:Op donderdag 18 oktober 2007 11:22 schreef Floripas het volgende:
[..]
En natuurlijk, als een tbs'er iemand vermoordt is men ook boos op de lakse kliniek.
En nu weet jij, zonder onafhankelijk onderzoek, dat er een lakse kliniek was. Ik zou zeggen: wacht het even af.quote:Op zondag 14 oktober 2007 16:04 schreef Floripas het volgende:
[..]
Ja, ik ook.
Maar nogmaals, er moet natuurlijk een degelijk onafhankelijk onderzoek komen.
Vandaar dat toen hij vorige week de Valeriuskliniek belde, hij meteen kon komen.quote:Op donderdag 18 oktober 2007 11:25 schreef Floripas het volgende:
die man heeft twee jaar op een wachtlijst gestaan.
Klopt hoor. Overigens gaat het hier ook om zogenaamde "etnische solidariteit". De buurt vliegt in de hens zodra men weet dat het hier om een Marokkaan gaat.quote:Op donderdag 18 oktober 2007 11:23 schreef Monidique het volgende:
[..]
Nou, in ieder geval niet van de politie en de dader blijft de dader, degene die stak, ook al is het Marokkaan, maar, zoals ik al eerder zei in een ander topic, het toont wel weer aan, alsof het nog niet bekend was, dat er nog steeds een probleem is met dergelijke patiënten en de instituten die hen moeten verzorgen. Ik weet niet of het probleem op te lossen is, de uitleg van de kliniek leek voldoende, ik weet het niet, dus misschien -waarschijnlijk?- een overbodige opmerking van mij.
Wat mij betreft, is het niet "de schuld van de Valeriuskliniek, de politie, de samenleving....", maar een andere, ietwat irrelevante, kant vind ik wel wat typisch. Geert Wilders die zich richt op de Hofstadgroep en 'straatterroristen', Leon de Winter die meteen begint over erfelijke afwijkingen bij kinderen van neven en nichten, voor de rest nog wat Marokkanen-, islamieten- en buitenlandersgedoe. Kan allemaal er iets mee te maken hebben, het kan relevant zijn, maar in hoofdzaak draait het hier natuurlijk om een schizofrene jongeman die waarschijnlijk zelfmoord wilde plegen.
Ik zal het je sterker vertellen; hij wist ook zeker dat die goeie ouwe Driss op een terras is doodgeschoten en dat Marcouch de buurtregisseur van Slotervaart is.quote:Op donderdag 18 oktober 2007 11:28 schreef Autodidact het volgende:
En nu weet jij, zonder onafhankelijk onderzoek, dat er een lakse kliniek was. Ik zou zeggen: wacht het even af.
Huh? Er moet een degelijk onderzoek komen met een reconstrucite van het gebeurde op het politiebureau. Als er iemand wordt doodgeschoten dan moet er altijd een onderzoek komen.quote:Op donderdag 18 oktober 2007 11:28 schreef Autodidact het volgende:
[..]
Gek. Afgelopen zondag:
[..]
En nu weet jij, zonder onafhankelijk onderzoek, dat er een lakse kliniek was. Ik zou zeggen: wacht het even af.
Beetje jammer is dat, ja.quote:Op donderdag 18 oktober 2007 11:33 schreef Autodidact het volgende:
[..]
Klopt hoor. Overigens gaat het hier ook om zogenaamde "etnische solidariteit". De buurt vliegt in de hens zodra men weet dat het hier om een Marokkaan gaat.
En als er schuld wordt geschoven op een kliniek is dat niet nodig voordat je een oordeel velt? Dan hoef je de rol van de kliniek niet te onderzoeken?quote:Op donderdag 18 oktober 2007 11:34 schreef Floripas het volgende:
[..]
Huh? Er moet een degelijk onderzoek komen met een reconstrucite van het gebeurde op het politiebureau. Als er iemand wordt doodgeschoten dan moet er altijd een onderzoek komen.
Waarom ga je af op de media als het om de schuld van de kliniek gaat, en niet als het om de reconstructie van het politiebureau gaat.quote:Op donderdag 18 oktober 2007 11:34 schreef Floripas het volgende:
Als ik af ga op de media (en doen we dat niet allemaal, pop) en wat de familie over die kliniek zegt, dan is die kliniek fout geweest.
Dat is niet wat de familie zegt.quote:Op donderdag 18 oktober 2007 11:30 schreef SteveBallmer het volgende:
[..]
Vandaar dat toen hij vorige week de Valeriuskliniek belde, hij meteen kon komen.
Ach so...quote:Op donderdag 18 oktober 2007 11:42 schreef Floripas het volgende:
Dat is niet wat de familie zegt.
Ik ben een zij.quote:Op donderdag 18 oktober 2007 11:34 schreef SteveBallmer het volgende:
[..]
Ik zal het je sterker vertellen; hij wist ook zeker dat die goeie ouwe Driss op een terras is doodgeschoten en dat Marcouch de buurtregisseur van Slotervaart is.
Zo zijn er nog wel wat dingetjes.
Je weet het hč...schizofrenie is erfelijk.quote:Op donderdag 18 oktober 2007 11:42 schreef Floripas het volgende:
[..]
Vorige week was hij al in behandeling, stond hij dus al in het bestand. Zijn familie zegt dat de medicijndosering verkeerd was, maar dat de kliniek niet reageerde op hun oproepen zijn dosering aan te passen.
Ow, nou, dan is het waar.quote:Op donderdag 18 oktober 2007 11:42 schreef Floripas het volgende:
Zijn familie zegt
Doe eens niet zo verzuurd. Dat tóóntje.quote:Op donderdag 18 oktober 2007 11:37 schreef Autodidact het volgende:
[..]
En als er schuld wordt geschoven op een kliniek is dat niet nodig voordat je een oordeel velt? Dan hoef je de rol van de kliniek niet te onderzoeken?
[..]
Waarom ga je af op de media als het om de schuld van de kliniek gaat, en niet als het om de reconstructie van het politiebureau gaat.
Je schiet van de hak op de tak. Geen degelijk onderzoek, maar Floripas weet wel te stellen dat de kliniek laks was. Voorbarig. Je zult toch echt het dossier moeten onderzoeken voor je zoiets stelt. Je zult de dag moeten reconstrueren. Lees dit eens: http://www.volkskrant.nl/(...)k_sloeg_direct_alarm
Waar heb jij het over?quote:Op donderdag 18 oktober 2007 11:44 schreef SteveBallmer het volgende:
[..]
Ach so...
Wat deed die crimineel dan in de kliniek waar hij meerdere nachten heeft doorgebracht?
Bij iemand op visite ofzo?
De enige die daadwerkelijk fout zat, is Bilal zelf. Hij viel agenten aan. Het is echt veel te gemakkelijk om hier maar naar die kliniek en zijn zogenaamde schizofrenie te verwijzen. Daarmee lijkt het alsof je de schuld wilt afschuiven van hem en het wilt doen lijken alsof hij een slachtoffer is ipv dader. En de berichten van de familie zijn natuurlijk al helemaal niet betrouwbaar in dit geval. Die zullen er helemaal alles aan doen om iemand anders de schuld te geven van zijn daad.quote:Op donderdag 18 oktober 2007 11:34 schreef Floripas het volgende:
Als ik af ga op de media (en doen we dat niet allemaal, pop) en wat de familie over die kliniek zegt, dan is die kliniek fout geweest.
de familie zegt dat, ja, en dan is het dus gewoon een feit?quote:Op donderdag 18 oktober 2007 11:42 schreef Floripas het volgende:
[..]
Vorige week was hij al in behandeling, stond hij dus al in het bestand. Zijn familie zegt dat de medicijndosering verkeerd was, maar dat de kliniek niet reageerde op hun oproepen zijn dosering aan te passen.
Ik reageerde op die enorme wachtlijst van jou, die twee jaar duurde en dat dat arme jong met zijn ziel onder zijn arm liep.quote:Op donderdag 18 oktober 2007 11:50 schreef Floripas het volgende:
Waar heb jij het over?
Natuurlijk is hij slachtoffer... van zijn schizofrenie. Doet niets af aan wat er met die agenten gebeurd is.quote:Op donderdag 18 oktober 2007 11:54 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
De enige die daadwerkelijk fout zat, is Bilal zelf. Hij viel agenten aan. Het is echt veel te gemakkelijk om hier maar naar die kliniek en zijn zogenaamde schizofrenie te verwijzen. Daarmee lijkt het alsof je de schuld wilt afschuiven van hem en het wilt doen lijken alsof hij een slachtoffer is ipv dader. En de berichten van de familie zijn natuurlijk al helemaal niet betrouwbaar in dit geval. Die zullen er helemaal alles aan doen om iemand anders de schuld te geven van zijn daad.
Vind je het er zo toe dan dan?quote:Op donderdag 18 oktober 2007 11:48 schreef SteveBallmer het volgende:
[..]
Hoe harder je het roept, hoe minder waarde ik er aan hecht.
Begrip? Waar toon ik begrip?quote:Op donderdag 18 oktober 2007 11:53 schreef Silven het volgende:
Dat Floripas der auto snel in de fik mag staan, met haar requiem en andere ditjes en datjes die getuigen van begrip voor de dader.
Die klinieken komen er eigenlijk altijd mee weg en koppen rollen er zelden in die branche. Zeker niet bij verantwoordelijken. Zie ook die tbs'er S. die aan zijn begeleider ontsnapte en een Amsterdammer op diens woonboot ombracht. Ooit nog wat gehoord over de kliniek?quote:Op donderdag 18 oktober 2007 11:21 schreef Floripas het volgende:
Die kliniek is hartstikke fout geweest om zo'n labiele man gewoon buiten te zetten en niet beter te bewaken. Daar gaan ze ook nog last mee krijgen, denk ik.
Een voorschotje op de realiteit. Poosje terug oordeelde een rechter nog dat het de normaalste zaak van de wereld was dat iemand met een slagersmes op zak liep. Zoiets heb je gewoon bij je als je over straat gaat, weet je...quote:Op donderdag 18 oktober 2007 11:21 schreef Floripas het volgende:
Onzinnige speculatie.
Zijn schizofrenie is vastgesteld door diezelfde kliniek.quote:Op donderdag 18 oktober 2007 11:54 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
De enige die daadwerkelijk fout zat, is Bilal zelf. Hij viel agenten aan. Het is echt veel te gemakkelijk om hier maar naar die kliniek en zijn zogenaamde schizofrenie te verwijzen. Daarmee lijkt het alsof je de schuld wilt afschuiven van hem en het wilt doen lijken alsof hij een slachtoffer is ipv dader. En de berichten van de familie zijn natuurlijk al helemaal niet betrouwbaar in dit geval. Die zullen er helemaal alles aan doen om iemand anders de schuld te geven van zijn daad.
quote:Op donderdag 18 oktober 2007 11:49 schreef Floripas het volgende:
[..]
Doe eens niet zo verzuurd. Dat tóóntje.
Dan rest de vraag....als jij ervan begrijpt dat het woord tegen woord is...hoe kom jij in godsnaam tot de conclusie dat de kliniek in deze laks was? Hoe kun jij het ene woord tegen het andere afwegen als er geen onderzoek is geweest?quote:Op donderdag 18 oktober 2007 11:49 schreef Floripas het volgende:
Ik had dat bericht nog niet gezien, alleen de krantenreconstructies naar aanleiding van interviews met de famlie. Dan is het dus het woord van de kliniek tegen dat van de familie. Er komt ook een extern onderzoek, dat lijkt me heel juist. Alles om te voorkomen dat het nog een keer gebeurt.
Heb je dat helemaal gemist, dat hij na escalaties was opgenomen en er vrijwel meteen een diagnose kon worden gesteld?quote:Op donderdag 18 oktober 2007 11:55 schreef milagro het volgende:
[..]
de familie zegt dat, ja, en dan is het dus gewoon een feit?
en Floripas zegt dat meneer Bilal een textbook case schizo was, bron ajb? ik heb nog geen uit eerste hand verklaring van een behandelend arts gezien, in welke krant , papieren of internet dan ook... dus bron graag.
Dat zeg ik. Strafrechtelijk vervolgen die hap. Want hey, eigenlijk hebben medewerkers van de kliniek die agenten proberen dood te steken en niet Bilal.quote:Op donderdag 18 oktober 2007 12:01 schreef Elfletterig het volgende:
Die klinieken komen er eigenlijk altijd mee weg en koppen rollen er zelden in die branche.
Lees jij eerst alle reacties rustig door, daar heb ik al iets over gezegd.quote:Op donderdag 18 oktober 2007 11:56 schreef SteveBallmer het volgende:
[..]
Ik reageerde op die enorme wachtlijst van jou, die twee jaar duurde en dat dat arme jong met zijn ziel onder zijn arm liep.
Maar hé, lichtpuntje, hij belde de kliniek en guess what? Hij kon meteen komen.
So much voor je wachtlijst gelul.
Ik geloof niet in schizofrenie als het excuus om ezeltje prik te gaan spelen in een politiebureau.quote:Op donderdag 18 oktober 2007 12:05 schreef Floripas het volgende:
[..]
Zijn schizofrenie is vastgesteld door diezelfde kliniek.
Geloof jij niet in het bestaan van schizofrenie? En ook niet in imperatieve hallicunaties?
Omdat ik meer te doen heb en sommige berichten gewoon heb gemist. Ik heb niet gezien dat de kliniek deze reactie had gegeven - ik dacht dat de kliniek niet had gereageerd. Nou, dat had ik dus verkeerd.quote:Op donderdag 18 oktober 2007 12:06 schreef Autodidact het volgende:
[..]
[..]
Dan rest de vraag....als jij ervan begrijpt dat het woord tegen woord is...hoe kom jij in godsnaam tot de conclusie dat de kliniek in deze laks was? Hoe kun jij het ene woord tegen het andere afwegen als er geen onderzoek is geweest?
Ik bedoel gewoon dat het niet zo makkelijk als excuus gebruikt moet worden. Dat verlegt zijn rol veel te veel van dader naar slachtoffer. Hij probeerde twee agenten te vermoorden, dat is hoe ik het zie. De situatie zoals die was daar in het politiebureau is wat telt. Al het andere vind ik irrelevant.quote:Op donderdag 18 oktober 2007 12:05 schreef Floripas het volgende:
Zijn schizofrenie is vastgesteld door diezelfde kliniek.
Geloof jij niet in het bestaan van schizofrenie? En ook niet in imperatieve hallicunaties?
Waarom niet? Het is wel iets waar schizofrenie een goede verklaring voor is.quote:Op donderdag 18 oktober 2007 12:09 schreef ShaoliN het volgende:
[..]
Ik geloof niet in schizofrenie als het excuus om ezeltje prik te gaan spelen in een politiebureau.
Wat een aanduiding voor een daad die heeft geleid tot de doodsstrijd van twee agenten.quote:Op donderdag 18 oktober 2007 12:09 schreef ShaoliN het volgende:
[..]
Ik geloof niet in schizofrenie als het excuus om ezeltje prik te gaan spelen in een politiebureau.
Ik snap het lakse gedrag ook niet, en je jurkgrap ook niet.quote:Ik begrijp trouwens geen klote van dat lakse gedrag in Amsterdam. Die relschoppers hadden allang en breed rond moeten lopen in een jurk op Cuba.![]()
Dader? Slachtoffer? Schizofrenie is daarin buiten het systeem.quote:Op donderdag 18 oktober 2007 12:12 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Ik bedoel gewoon dat het niet zo makkelijk als excuus gebruikt moet worden. Dat verlegt zijn rol veel te veel van dader naar slachtoffer. Hij probeerde twee agenten te vermoorden, dat is hoe ik het zie. De situatie zoals die was daar in het politiebureau is wat telt. Al het andere vind ik irrelevant.
Wat is eigenlijk in algemene zin je punt, aangaande dit onderwerp?quote:Op donderdag 18 oktober 2007 12:13 schreef Floripas het volgende:
[..]
Wat een aanduiding voor een daad die heeft geleid tot de doodsstrijd van twee agenten.![]()
Schizofrenie is de ergste psychische aandoening die er is. Je krijgt wanen, en stemmen in je hoofd geven je opdrachten die je niet kan weigeren.
[..]
Ik snap het lakse gedrag ook niet, en je jurkgrap ook niet.
quote:Op donderdag 18 oktober 2007 12:09 schreef ShaoliN het volgende:
Ik begrijp trouwens geen klote van dat lakse gedrag in Amsterdam.
Dit is dus exact het probleem. Het maar willen afschuiven op de schizofrenie. "Hij hoorde stemmen die hem vertelden dit te doen" wil je beweren? Dat is iets al te gemakkelijk he. Daarmee zou Bilal ineens geen dader meer zijn, maar een zogenaamd zielige jongen. Daarom werd dit natuurlijk ook gelijk al naar buiten gebracht. Zodat degenen die de aandacht willen afleiden van het echte probleem, iets hebben om aan te grijpen als excuus.quote:Op donderdag 18 oktober 2007 12:13 schreef Floripas het volgende:
Schizofrenie is de ergste psychische aandoening die er is. Je krijgt wanen, en stemmen in je hoofd geven je opdrachten die je niet kan weigeren.
Er is niets mis mee met reageren op reacties waar je het mee oneens bent. Er op wijzen wat er verkeerd aan is. Je hoeft geen punt in algemene zin te hebben. Niet nodig. Ook al heeft ze die wel.quote:Op donderdag 18 oktober 2007 12:15 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Wat is eigenlijk in algemene zin je punt, aangaande dit onderwerp?
Ik zie je enkel afgeven op reacties die jou klaarblijkelijk irriteren.
Nee hoor. Volgens JohnDope is de PvdA de schuldige.quote:Op donderdag 18 oktober 2007 09:55 schreef Autodidact het volgende:
Er is ook in het geheel niets met mijn vraag. Of vind jij van wel?quote:Op donderdag 18 oktober 2007 12:19 schreef Monidique het volgende:
[..]
Er is niets mis mee met reageren op reacties waar je het mee oneens bent. Er op wijzen wat er verkeerd aan is. Je hoeft geen punt in algemene zin te hebben. Niet nodig. Ook al heeft ze die wel.
Dus die geweldige kliniek die de beste knul deze diagnose heeft meegegeven, had hem nooit moeten laten gaan?quote:Op donderdag 18 oktober 2007 12:13 schreef Floripas het volgende:
[..]
Wat een aanduiding voor een daad die heeft geleid tot de doodsstrijd van twee agenten.![]()
[..]
In algemene zin? Dat die agente waarschijnlijk adequaat heeft gehandeld, dat Bilal B. waarschijnlijk veel meer behandeling had moeten ondergaan en niet de juiste medicijnen kreeg, en dat het naar is dat sommige mensen zo graag een politiek punt willen maken van een menselijke tragedie die drie levens heeft verwoest, en dat geldt zowel voor de relschopperd als voor de mensen die er een punt van maken dat Bilal B. in Marokko wordt begraven.quote:Op donderdag 18 oktober 2007 12:15 schreef damian5700 het volgende:
[..]
O, jawel, dat vind ik wel.quote:Op donderdag 18 oktober 2007 12:23 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Er is ook in het geheel niets met mijn vraag. Of vind jij van wel?
Ja, en?quote:Ik vraag het omdat de reacties, mijn inziens, nogal een hoog 'opgeheven vingertje-gehalte' heeft.
Het verschaft alleen meer duidelijkheid over in welk hokje het te stoppen. Je kunt haar berichten zonder verdere informatie gemakkelijk interpreteren.quote:Ik denk, dat het meer duidelijkheid verschaft wanneer helder wordt wat de precieze standpunt is.
Effe wakker worden Shao!quote:Op donderdag 18 oktober 2007 12:23 schreef ShaoliN het volgende:
Dus die geweldige kliniek die de beste knul deze diagnose heeft meegegeven, had hem nooit moeten laten gaan?
Die twee jaar die hij nodig had om deze kliniek te bereiken, om vervolgens direct opgenomen te worden??quote:Op donderdag 18 oktober 2007 12:27 schreef SteveBallmer het volgende:
[..]
Effe wakker worden Shao!
Natuurlijk is het de schuld van die kliniek.
Die arme jongen is gemangeld door het systeem en die kliniek. (ook door die enorme wachtlijst van wel twee jaar las ik ergens.)
Heel boeiend.quote:
Het voldoet niet aan een gewenste norm, zoveel is duidelijk. Ik zou graag kennis willen nemen van die norm.quote:Ja, en?
Dat is jouw draai die je eraan geeft. Mijn uitleg staat hierboven.quote:Het verschaft alleen meer duidelijkheid over in welk hokje het te stoppen. Je kunt haar berichten zonder verdere informatie gemakkelijk interpreteren.
Sterker nog; ik vind deze poging van jou vrij kansloos.quote:Voor de rest weet Floripas dat zelf ook wel uit te leggen. Nutteloos allemaal.
Ja, dat is zo. Ik snap dat gezeur niet. Schizofrenie en religieus-fundamentalisme is nou niet bepaald een mix voor pacifisten....quote:Op donderdag 18 oktober 2007 12:13 schreef Monidique het volgende:
[..]
Waarom niet? Het is wel iets waar schizofrenie een goede verklaring voor is.
Of Bilal nou een zielige jongen is of niet maakt verder toch weinig uit? Als hij echt ziek is mag hij door 'het volk' van mij part best een zielige jongen gevonden worden, dat doet er niet toe. Feit blijft dat een dader op effectieve wijze gestraft moet worden.quote:Op donderdag 18 oktober 2007 12:19 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Dit is dus exact het probleem. Het maar willen afschuiven op de schizofrenie. "Hij hoorde stemmen die hem vertelden dit te doen" wil je beweren? Dat is iets al te gemakkelijk he. Daarmee zou Bilal ineens geen dader meer zijn, maar een zogenaamd zielige jongen. Daarom werd dit natuurlijk ook gelijk al naar buiten gebracht. Zodat degenen die de aandacht willen afleiden van het echte probleem, iets hebben om aan te grijpen als excuus.
En stemmen horen hoort niet per defenitie bij schizofrenie. Dat is maar een van de vele symptonen die kunnen optreden.
Hij zei dat hij stemmen hoorde die hem opdrachten gaven toen hij zich liet opnemen in die kliniek.quote:Op donderdag 18 oktober 2007 12:19 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Dit is dus exact het probleem. Het maar willen afschuiven op de schizofrenie. "Hij hoorde stemmen die hem vertelden dit te doen" wil je beweren? Dat is iets al te gemakkelijk he. Daarmee zou Bilal ineens geen dader meer zijn, maar een zogenaamd zielige jongen. Daarom werd dit natuurlijk ook gelijk al naar buiten gebracht. Zodat degenen die de aandacht willen afleiden van het echte probleem, iets hebben om aan te grijpen als excuus.
En stemmen horen hoort niet per defenitie bij schizofrenie. Dat is maar een van de vele symptonen die kunnen optreden.
Ja, dus WIJ zijn de schuldigen omdat WIJ dit systeem in stand houden.quote:Op donderdag 18 oktober 2007 12:28 schreef ShaoliN het volgende:
Die twee jaar die hij nodig had om deze kliniek te bereiken, om vervolgens direct opgenomen te worden??
Ik vraag jou een quote van de BEHANDELEND arts die in die laatste week heeft vast kunnen stellen dat messentrekker Bilal op DAT MOMENT OVERDUIDELIJK last had van wanen, op DAT MOMENT wederom verzuimd had zijn medicatie te nemen, en dus IN DIE WEEK weer terug bij af was, overmand door pyschoses en in die psychose 2 agenten aan zag als representanten van de Grote Satan, en tegelijkertijd doorkreeg van Allemaggies Allah dat deze 2 agenten de strot moest worden doorgesneden.quote:Op donderdag 18 oktober 2007 12:08 schreef Floripas het volgende:
[..]
Heb je dat helemaal gemist, dat hij na escalaties was opgenomen en er vrijwel meteen een diagnose kon worden gesteld?
http://www.volkskrant.nl/(...)k_sloeg_direct_alarm
Exact.quote:Op donderdag 18 oktober 2007 12:31 schreef Autodidact het volgende:
[..]
Ja, dat is zo. Ik snap dat gezeur niet. Schizofrenie en religieus-fundamentalisme is nou niet bepaald een mix voor pacifisten....
Ja, omdat het dan ineens een issue is. Je moet voor de grap het aantal reacties per uur eens zien toen men nog dacht dat het een "blanke man" was en de reacties nadat naar buiten werd gebracht dat het om een Marokkaan ging. Ineens werd er van alles bijgesleept, zowel door die rellende jongeren als door FOK-users.quote:Op donderdag 18 oktober 2007 12:21 schreef KreKkeR het volgende:
Wat wel ivm zijn Marokkaanse afkomst is, is die vage onterechte solidariteit onder die Marokkaanse rel-jongeren () maar goed, dat is weer een ander punt.
Ik lees nu dat ze alarm hebben geslagen, maar de familie zegt dat hij niet goed in de gaten is gehouden.quote:Op donderdag 18 oktober 2007 12:23 schreef ShaoliN het volgende:
[..]
Dus die geweldige kliniek die de beste knul deze diagnose heeft meegegeven, had hem nooit moeten laten gaan?
Jij leest niet, begrijp ik?quote:Op donderdag 18 oktober 2007 12:28 schreef ShaoliN het volgende:
[..]
Die twee jaar die hij nodig had om deze kliniek te bereiken, om vervolgens direct opgenomen te worden??
Opgelost.quote:Op donderdag 18 oktober 2007 12:36 schreef Floripas het volgende:
maar de familie zegt
Floripas ergert zich gewoon helemaal groen en geel aan de domme on-wetenschappelijke onderbuik posts die hier met enige regelmaat op dit forum verschijnen vermoed ik. Mensen willen discussieren over dingen waar ze totaal niets van snappen, wanneer iemand met vakkennis er iets over zegt wordt hij/zij of geridiculiseerd of uitgemaakt tot landverrader/allochtonenknuffelaar/theedrinker/linksert/lafbek/softie etc.quote:Op donderdag 18 oktober 2007 12:15 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Ik heb toch al antwoord gegeven?quote:Op donderdag 18 oktober 2007 12:31 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Heel boeiend.
[..]
Het voldoet niet aan een gewenste norm, zoveel is duidelijk. Ik zou graag kennis willen nemen van die norm.
[..]
Dat is jouw draai die je eraan geeft. Mijn uitleg staat hierboven.
[..]
Sterker nog; ik vind deze poging van jou vrij kansloos.![]()
Geweldige post. Niks aan toe te voegen, eigenlijk.quote:Op donderdag 18 oktober 2007 12:31 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Of Bilal nou een zielige jongen is of niet maakt verder toch weinig uit? Als hij echt ziek is mag hij door 'het volk' van mij part best een zielige jongen gevonden worden, dat doet er niet toe. Feit blijft dat een dader op effectieve wijze gestraft moet worden.
En op effectieve wijze straffen is iets wat alleen kan wanneer je een beeld krijgt van de persoonlijkheid. Dit laatste heeft met het oog op effectief straffen weinig te maken met eventueel medeleven kweken...
Een dader die daadwerkelijk een schizofrene psychopaat blijkt te zijn, moet bij een vergelijkbaar delict (levenslang) in een inrichting gestopt worden. In een normale gevangenis zou hij immers een gevaar voor de bewakers en medegevangenen zijn. Een dader van zo'n delict die gewoon over een gezonde geest blijkt te beschikken dient in een normale gevangenis gestopt te worden.
Ik ben ook een dame, net als jijquote:Op donderdag 18 oktober 2007 12:33 schreef milagro het volgende:
[..]
Ik vraag jou een quote van de BEHANDELEND arts die in die laatste week heeft vast kunnen stellen dat messentrekker Bilal op DAT MOMENT OVERDUIDELIJK last had van wanen, op DAT MOMENT wederom verzuimd had zijn medicatie te nemen, en dus IN DIE WEEK weer terug bij af was, overmand door pyschoses en in die psychose 2 agenten aan zag als representanten van de Grote Satan, en tegelijkertijd doorkreeg van Allemaggies Allah dat deze 2 agenten de strot moest worden doorgesneden.
Het feit dat iemand eerder last had van wanen zegt niets over zijn toestand NU... daar is geen zekerheid over, de Valeriuskliniek zegt dat hij rustig, en cooperatief was.... jij , meneer, gaat wel heeeeeeeeeel graag af op wat de ouders te melden hebben.
Als deze messentrekker overduidelijk schizo was afgelopen week en hij bij deze kliniek eerder al opgenomen was, had diezelfde kliniek de symptomen toch wel onderkend deze keer?
Oh nee, natuurlijk niet, anders kloppen jouw aannames niet, de kliniek MOET fout zitten, en dat stel jij graag met de WEINIGE info die wij allemaal hebben, vast als zijnde een feit, Bilal was overduidelijk opnieuw terug in een psychose.
Jij bent nu willens en wetens het sprookje aan het stukmaken hč..quote:Op donderdag 18 oktober 2007 12:42 schreef Re het volgende:
Ik denk trouwens wel dat de familie ten onrechte naar de kliniek als schuldige wijst.
Ik hoop dat je er zelf plezier aan beleeft, want wij lachen niet.quote:Op donderdag 18 oktober 2007 12:37 schreef SteveBallmer het volgende:
[..]
Opgelost.
Tijd voor de stille tocht.
Ah, Floripas is doctor in de psychologie?quote:Op donderdag 18 oktober 2007 12:37 schreef Fides het volgende:
[..]
Floripas ergert zich gewoon helemaal groen en geel aan de domme on-wetenschappelijke onderbuik posts die hier met enige regelmaat op dit forum verschijnen vermoed ik. Mensen willen discussieren over dingen waar ze totaal niets van snappen, wanneer iemand met vakkennis er iets over zegt wordt hij/zij of geridiculiseerd of uitgemaakt tot landverrader/allochtonenknuffelaar/theedrinker/linksert/lafbek/softie etc.
edit: ik had nog niet helemaal door dat de discussie al een pagina verder was![]()
![]()
Voor mij wel. Kijk maar in het allereerste topic.quote:Op donderdag 18 oktober 2007 12:37 schreef Re het volgende:
Had bij een blanke het excuus schizofrenie wel een valide reden/oorzaak geweest? of zou dat ook maar een verzonnen slachtofferprofilering geweest zijn?
Wat is die lolly dan die mij is afgepakt?quote:Op donderdag 18 oktober 2007 12:46 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Ah, Floripas is doctor in de psychologie?
Ik constateer alleen een stampvoetend meisje die haar lollie is afgepakt.
tsja, het is blijkbaar niet mogelijk om niet of zwart of wit te denken... dus stigmatiseer er maar op los... daar ben je goed inquote:Op donderdag 18 oktober 2007 12:45 schreef SteveBallmer het volgende:
[..]
Jij bent nu willens en wetens het sprookje aan het stukmaken hč..
Schaam jij je niet? De enige strohalm waar de familie zich aan kan vastgrijpen radicaal omhakken.
Tssss.
Ja maar ik bedoel dus, of er ook onderzocht is of de schizofreen uit de ene cultuur, zijn ziektebeeld zegmaar uit in rap-related-killings en of acts-of-terror.quote:
Ik had het antwoord gemist, vandaar.quote:Op donderdag 18 oktober 2007 12:38 schreef Floripas het volgende:
[..]
Ik heb toch al antwoord gegeven?
Waarom reageer je er dan niet op?
Wat is jouw standpunt eigenlijk?
jongetje, hoor, Floripas heeft een piemeltje, ook een soort lollie, maar toch...quote:Op donderdag 18 oktober 2007 12:46 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Ah, Floripas is doctor in de psychologie?
Ik constateer alleen een stampvoetend meisje die haar lollie is afgepakt.
Bovenstaande constateringen vind ik ook wel raak geschoten (sorry!) , je hebt geen schizofrenie nodig om los te gaan, dat lukt zonder dat ook wel, er is altijd wel een excuus te bedenken, doen zij het niet dan doen de floripassen van deze onshaatonswereld het welquote:“Deze jongeren plegen bij wijze van spreken een overval en rechtvaardigen dit vanuit de islam.” en "Sommige jongeren denken hier hun gang te kunnen gaan omdat deze samenleving niet islamitisch is."
Ik betwijfel ernstig dat dit iets cultureels is, al had hij dus wel contacten met de Hofstadgroep. Het kan een factor zijn die heeft meegespeeld, maar schizofrenen zijn wel veel vaker agressief dan niet-schizofrenen.quote:Op donderdag 18 oktober 2007 12:52 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Ja maar ik bedoel dus, of er ook onderzocht is of de schizofreen uit de ene cultuur, zijn ziektebeeld zegmaar uit in rap-related-killings en of acts-of-terror.
En dat zegmaar de schizofreen uit de andere cultuur, zijn ziektebeeld uit door bijvoorbeeld met de kaboutertjes dialogen aan te gaan.
Dat onderzoek wat jij bedoelt, dat ken ik ook, maar dat is te beknopt en misschien ook wel te eenzijdig.
Dan verschillen we niet zo gek van mening, wel?quote:Op donderdag 18 oktober 2007 12:56 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Ik had het antwoord gemist, vandaar.
Mijn standpunten zijn dat de agente juist heeft gehandeld, Bilal B. een crimineel was met een psychische stoornis en waarschijnlijk radicaal islamitische opvattingen had en dat er terecht een politiek punt over de relschoppers gemaakt moet worden in die zin, dat de aanpak van overlast hernieuwde prioriteit dient te krijgen.
In welke mate elk deelitem zijn invloed heeft gehad of verantwoordelijk is voor de tragische gebeurtenissen daar kan ik niets objectiefs over zeggen.
ik vind je tegenwoordig erg laag en onder de gordel dicussieren... ben ik niet van je gewendquote:Op donderdag 18 oktober 2007 12:59 schreef milagro het volgende:
[..]
jongetje, hoor, Floripas heeft een piemeltje, ook een soort lollie, maar toch...
[..]
Bovenstaande constateringen vind ik ook wel raak geschoten (sorry!) , je hebt geen schizofrenie nodig om los te gaan, dat lukt zonder dat ook wel, er is altijd wel een excuus te bedenken, doen zij het niet dan doen de floripassen van deze onshaatonswereld het wel
Geenstijl TV gekekenquote:Op donderdag 18 oktober 2007 07:34 schreef freud het volgende:
[..]
Beetje ongenuanceerd he. Het lastige in dit geval is dat je een geestelijk zeer onstabiel persoon combineert met een radicaal geloof en een cultuur waarin mensen niet geholpen worden omdat het de wens van Allah is. Geesteszieken komen relatief zeer veel voor in deze groepen vanwege inteelt (huwelijken binnen de familie, van directe neven/nichten). En de geconstateerde percentages zijn van aangetoonde stoornissen, dus 'mindere' problemen zoals agressieviteit, slecht leren, geestelijke achterstand etc, zijn daar niet eens in meegenomen. Dit lijkt mij een mogelijke oorzaak van veel problemen die nog steeds niet echt onderkent wordt, ondanks dat er gedegen onderzoek naar is verricht.
Wel ja, nog meer geld spenderen aan de melaatsen van 2007quote:Op donderdag 18 oktober 2007 11:25 schreef Floripas het volgende:
[..]
Er moet domweg worden geďnvesteerd in de psychiatrie. Alle partijen zwijgen daarover (behalve de SP en ik geloof D'66), maar die man heeft twee jaar op een wachtlijst gestaan. Twee jaar! Misschien was dit nooit gebeurd, waren die twee agenten niet aan het vechten voor hun leven, als die man eerder medicijnen had gekregen of in een gesloten inrichting was opgenomen.
Hoe kom je daar toch bij?quote:Op donderdag 18 oktober 2007 12:59 schreef milagro het volgende:
[..]
jongetje, hoor, Floripas heeft een piemeltje, ook een soort lollie, maar toch...
[..]
Waar komen die constateringen vandaan?quote:Bovenstaande constateringen vind ik ook wel raak geschoten (sorry!) , je hebt geen schizofrenie nodig om los te gaan, dat lukt zonder dat ook wel, er is altijd wel een excuus te bedenken, doen zij het niet dan doen de floripassen van deze onshaatonswereld het wel
Dat weet ik niet, maar ik denk dat het zich in een waaier van mogelijkheden kan uiten.quote:Op donderdag 18 oktober 2007 12:52 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Ja maar ik bedoel dus, of er ook onderzocht is of de schizofreen uit de ene cultuur, zijn ziektebeeld zegmaar uit in rap-related-killings en of acts-of-terror.
En dat zegmaar de schizofreen uit de andere cultuur, zijn ziektebeeld uit door bijvoorbeeld met de kaboutertjes dialogen aan te gaan.
Dat onderzoek wat jij bedoelt, dat ken ik ook, maar dat is te beknopt en misschien ook wel te eenzijdig.
Vandaar dat dat ook eerst onderzocht moet worden.quote:Op donderdag 18 oktober 2007 13:01 schreef Floripas het volgende:
[..]
Ik betwijfel ernstig dat dit iets cultureels is.
En wat is die oplossing dan wel?quote:Op donderdag 18 oktober 2007 13:07 schreef cultheld het volgende:
[..]
Wel ja, nog meer geld spenderen aan de melaatsen van 2007. Ik ben voor een eenvoudige oplossing: goedkoop, efficiënt en veilig
.
Ja, dat denk ik ook.quote:Op donderdag 18 oktober 2007 13:08 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Dat weet ik niet, maar ik denk dat het zich in een waaier van mogelijkheden kan uiten.
Dat verschilt per persoon en de ernst van de psychose, lijkt me.
dan is het tijd om jouw mening als een psychiatrische afwijking te bestempelen waarmee ik jou goedkoop en permanent uit de samenleving kan verwijderenquote:Op donderdag 18 oktober 2007 13:07 schreef cultheld het volgende:
[..]
Wel ja, nog meer geld spenderen aan de melaatsen van 2007. Ik ben voor een eenvoudige oplossing: goedkoop, efficiënt en veilig
.
Inderdaad.quote:Op donderdag 18 oktober 2007 13:04 schreef Floripas het volgende:
[..]
Dan verschillen we niet zo gek van mening, wel?![]()
oh ja, joh, melden dat iemand een man is en geen vrouw is onder de gordel tegenwoordig, maar iemand een racist , xenofoob noemen, al dan niet verhuld is dat niet? maar goed, boeiend wat jij vindt, Re, ik ken je niet, jij kent mij niet, dus wat jij gewend bent van mij is op niets gebaseerd, dus graag on topic, ipv mij aan te spreken elke weer , ik help geen topics om zeep, hoor, dus spreek liever die users aan, en laat mij lekker met rust verder, ik reageer binnen de policy , want ik kan nog steeds reageren.quote:Op donderdag 18 oktober 2007 13:05 schreef Re het volgende:
[..]
ik vind je tegenwoordig erg laag en onder de gordel dicussieren... ben ik niet van je gewend
Ze buiten de maatschappij houden.quote:Op donderdag 18 oktober 2007 13:09 schreef Floripas het volgende:
[..]
En wat is die oplossing dan wel?
quote:Op donderdag 18 oktober 2007 13:08 schreef Floripas het volgende:
[..]
Hoe kom je daar toch bij?
[..]
Waar komen die constateringen vandaan?
En wat voor "excuus"?
-zelfcensuur-
Welke wijze man?quote:Op donderdag 18 oktober 2007 13:19 schreef milagro het volgende:
Oh die constateringen zijn gedaan door een zeer wijs man, Floripas, die ik zeer hoog acht, en wat mij betreft zo raak als het maar kan zijn.
Maar waarom kwam je dan niet met die constateringen toen nog niet bekend was dat het om een Marokkaan was?quote:Het is de complete afkeer van de maatschappij, dit land, wel de perks willen maar voor de rest spugen erop.
En dat zou zomaar een basis kunnen hebben in het geloof, ook al gaan de knulletjes zelf niet of nauwelijks naar de moskee, enkel dan als er een MArokkaan doodgeschoten is door de politie
Ja, dat ben ik met je eens. Maar dat zal dan toch moeten in goed ingerichte psychiatrische klinieken, en die kosten nu eenmaal geld. Er zijn ongeveer 150.000 schizofrenen in Nederland, varierend van heel ernstig, zoals Bilal, tot redelijk behandelbare en functionerende schizofrenen.quote:Op donderdag 18 oktober 2007 13:18 schreef cultheld het volgende:
[..]
Ze buiten de maatschappij houden.
De openbaring van een ongekend lage moraal veroorzaakt door een gebrek of zelfs ontbering aan juiste opvoeding.quote:on topic, zoals ik al zei, dat slag Marokkanen hebben geen schizofrenie nodig om zich ernstig te misdragen, er is altijd wel een excuus te vinden, ook voor een Bilal, voordat er ook maar IETS bekend was, nam men het al voor deze broeder op... "ja, ze hadden hem toch ook gewoon in het been kunnen schieten...." ", ja, okay hij had een mes, ja, maar dan hoeft hij toch niet dood??" en vooral het volgende was van een ongekende gotsperigheid "ja,die agenten, ja, dat is lullig, maaaaaaaaar ja zo is het leven, toch??"
Dat laatste is juist interessant.quote:Op donderdag 18 oktober 2007 13:28 schreef damian5700 het volgende:
[..]
De openbaring van een ongekend lage moraal veroorzaakt door een gebrek of zelfs ontbering aan juiste opvoeding.
quote:'Geweldplegers ontsnappen makkelijk aan therapie'
Bron : Nu.nl
ROTTERDAM - Delinquenten die een geweldsmisdrijf hebben gepleegd, krijgen soms van de rechter geen gevangenisstraf opgelegd, onder de voorwaarde dat zij verplicht deelnemen aan poliklinische gedragstherapie. Wie de therapie niet volgt, moet alsnog naar de gevangenis.
ANP
Maar in de praktijk komen veroordeelde geweldplegers heel makkelijk onder deze straf uit, constateert klinisch psycholoog Ruud Hornsveld.
Hornsveld deed onderzoek naar het resultaat van agressietherapie bij tbs'ers en poliklinische delinquente patiënten. Maar bijna de helft van de poliklinische patiënten kwam helemaal niet opdagen of haakte halverwege af.
Onder veroordeelden is volgens Hornsveld bekend dat zulk gedrag toch geen gevolgen heeft, terwijl uit het onderzoek is gebleken dat afhakers eerder terugvallen in gewelddadig gedrag.
Effect
Hornsveld, die volgende maand aan de Radboud Universiteit in Nijmegen promoveert, onderzocht het effect van de oorspronkelijk Amerikaanse therapie bij 175 tbs'ers en 250 veroordeelde geweldplegers die de therapie poliklinisch zouden moeten volgen.
Hij vond dat een beperkte groep delinquenten minder agressief is nadat zij de therapie hebben gevolgd.
Braverikken
"Om het populair uit te drukken: bij de braverikken werkt het als zij gesteund worden door familie en als zij niet terugkeren in een antisociale omgeving.
Maar bij de slechterikken heeft het nog niet voldoende effect, als zij al alle achttien zittingen komen opdagen", aldus de promovendus.
Tijd
Hornsveld had ook niet anders verwacht, aangezien er pas sinds 2000 gewerkt wordt met agressietherapie voor geweldplegers. "We hebben nog veel tijd nodig om er achter te komen hoe we deze mensen het beste kunnen aanpakken", stelt de onderzoeker, die bij tbs-kliniek De Kijvelanden in Poortugaal werkt.
Hornsveld pleit voor een strengere aanpak van veroordeelden, die de therapie aan hun laars lappen. "Er moet een waterdicht systeem komen, zodat ze weten datafhaken onvermijdelijk achter de tralies eindigt.
Overigens zou ook nader onderzocht moeten worden waarom de ene geweldpleger wel tbs krijgt en de andere niet, want uit mijn onderzoek komt naar voren dat beide groepen qua stoornis en problemen weinig van elkaar verschillen."
Waarom zouden die schizofrenen geen arbeid kunnen verrichten in een gesloten inrichting?quote:Op donderdag 18 oktober 2007 13:28 schreef Floripas het volgende:
[..]
Ja, dat ben ik met je eens. Maar dat zal dan toch moeten in goed ingerichte psychiatrische klinieken, en die kosten nu eenmaal geld. Er zijn ongeveer 150.000 schizofrenen in Nederland, varierend van heel ernstig, zoals Bilal, tot redelijk behandelbare en functionerende schizofrenen.
Bron?quote:Op donderdag 18 oktober 2007 13:33 schreef Floripas het volgende:
[..]
Dat laatste is juist interessant.
Hij had een broer die bij de Hofstadgroep betrokken was, maar zijn zusters zijn arts en rechter.
Rare "schizofrene" () familie is dat dan.
Dat kunnen ze wel, maar dat zal nog geen fractie opleveren van wat ze kosten. De ergsten kunnen waarschijnlijk helemaal niks: dat zijn echt gevalletjes isoleercel.quote:Op donderdag 18 oktober 2007 13:36 schreef cultheld het volgende:
[..]
Waarom zouden die schizofrenen geen arbeid kunnen verrichten in een gesloten inrichting?
Dat stukje ging over de reacties uit de buurt na het doodschieten van Bilal B.quote:Op donderdag 18 oktober 2007 13:33 schreef Floripas het volgende:
[..]
Dat laatste is juist interessant.
Hij had een broer die bij de Hofstadgroep betrokken was, maar zijn zusters zijn arts en rechter.
Rare "schizofrene" () familie is dat dan.
Waarom zou je voor hopeloze gevallen nog een leger psychiaters en medicijnen aanspreken? Je moet ze gewoon buiten de maatschappij houden en zorgen dat wij er geen last van hebben. Sommige mensen zijn helaas niet te helpen: Waarom zou je daar dan nog een heel leger goedbetaalde "hulpverleners" op zetten?quote:Op donderdag 18 oktober 2007 13:39 schreef Floripas het volgende:
[..]
Dat kunnen ze wel, maar dat zal nog geen fractie opleveren van wat ze kosten. De ergsten kunnen waarschijnlijk helemaal niks: dat zijn echt gevalletjes isoleercel.
Je moet een heel leger aan psychiaters en bewakers hebben, en die medicijnen zijn ook bepaald niet goedkoop.
nou, je moet hem toch zo herkennenquote:
sinds wanneer moet ik aan jou verantwoording afleggen over het wanneer van mijn reactiesquote:Maar waarom kwam je dan niet met die constateringen toen nog niet bekend was dat het om een Marokkaan was?
Toch opvallend dat zijn zus, die arts is, niks voor hem kon doen...quote:Op donderdag 18 oktober 2007 13:40 schreef Floripas het volgende:
[..]
http://www.depers.nl/binn(...)-hoorde-stemmen.html
Ik had daar niet over moeten beginnen, ik heb het ook veranderd.quote:Op donderdag 18 oktober 2007 13:42 schreef milagro het volgende:
[..]
nou, je moet hem toch zo herkennenkom op, zeg, doe eens een gooi .
[..]
sinds wanneer moet ik aan jou verantwoording afleggen over het wanneer van mijn reacties![]()
![]()
![]()
er bestaat immers maar 1 soort arts huhquote:Op donderdag 18 oktober 2007 13:43 schreef cultheld het volgende:
[..]
Toch opvallend dat zijn zus, die arts is, niks voor hem kon doen...
Je weet niet wat voor arts ze is, hč? Voor hetzelfde geld is ze KNO-arts, die kunnen vrij weinig aanvangen met psychiatrie.quote:Op donderdag 18 oktober 2007 13:43 schreef cultheld het volgende:
[..]
Iedere arts heeft (al dan niet indirect) contacten met hulpverleners.quote:Op donderdag 18 oktober 2007 13:46 schreef Re het volgende:
[..]
er bestaat immers maar 1 soort arts huh
Psychiatrie is echt een heel andere tak. Ik denk dat jij je het iets te rooskleurig voorstelt.quote:Op donderdag 18 oktober 2007 13:47 schreef cultheld het volgende:
[..]
Iedere arts heeft (al dan niet indirect) contacten met hulpverleners.
Maar kom op zeg: Als je een arts en een rechter als zussen hebt, dan kan het toch niet zo zijn dat zij het er bij laten zitten als ze te horen krijgen dat er een "2 jaar lange wachtlijst" is?quote:Op donderdag 18 oktober 2007 13:50 schreef Floripas het volgende:
[..]
Psychiatrie is echt een heel andere tak. Ik denk dat jij je het iets te rooskleurig voorstelt.
Overigens weten we verder niks over hoe die relaties waren. Een zus die rechter is, een zus die arts is, en een conservatieve reactionaire vrouwenhatende Hofstedeling - zitten die samen aan de dis van het Suikerfeest?
In hun woorden: "Wij moesten hemel en aarde bewegen".quote:Op donderdag 18 oktober 2007 13:53 schreef cultheld het volgende:
[..]
Maar kom op zeg: Als je een arts en een rechter als zussen hebt, dan kan het toch niet zo zijn dat zij het er bij laten zitten als ze te horen krijgen dat er een "2 jaar lange wachtlijst" is?
Maar je hebt wel de tijd om er de hele morgen over te discussiëren. Vreemde prioriteiten, voorbarige conclusies, betwistbare bronnen. Ik vind het onterecht dat er weer een vinger wordt gewezen naar een kliniek als we niet eens weten wat die kliniek gedaan heeft, buiten de claims van de ouders. Wie weet zat de kliniek fout, wie weet zat de familie fout (hij is na zijn ontsnapping daar geweest), wie weet zat de politie fout, wie weet zit het alarmsysteem verkeerd in elkaar....vast staat wel dat dader fout zat en dat we te maken hebben met "etnische solidariteit" (omgekeerd racisme) onder bepaalde Marokkaanse jongeren in die wijk. Ik denk dat dat laatste een groot sociaal probleem is...dat tribalisme. Dat is een voedingsbodem voor een parallelle samenleving.quote:Op donderdag 18 oktober 2007 12:11 schreef Floripas het volgende:
[..]
Omdat ik meer te doen heb en sommige berichten gewoon heb gemist. Ik heb niet gezien dat de kliniek deze reactie had gegeven - ik dacht dat de kliniek niet had gereageerd. Nou, dat had ik dus verkeerd.
Dan moet er echt iets structureel veranderen op het gebied van psychiatrische hulpverlening.quote:Op donderdag 18 oktober 2007 13:56 schreef Floripas het volgende:
[..]
In hun woorden: "Wij moesten hemel en aarde bewegen".
Toen mijn oom ernstige problemen had, was het moeilijk een plek voor hem te vinden - en zijn schoonbroer is nota bene psychiater.
En je weet dus niet of die arts-zus nog contact had met de familie.
Alsof de zus die toevallig arts is, de aangewezen persoon is om een patient te behandelenquote:Op donderdag 18 oktober 2007 13:43 schreef cultheld het volgende:
[..]
Lijkt mij geen kwestie van niks doen.quote:In 2003 wordt het de familie van Bilal B. duidelijk dat hij lijdt aan een psychische stoornis. Zelf heeft B. dat niet eens door, zegt zijn familie. Het duurt vier jaar voordat hij in april van dit jaar eindelijk kan worden opgenomen in de Amsterdamse Valeriuskliniek. De artsen zijn het snel eens: Bilal is schizofreen.
Keer op keer loopt B. weg uit de instelling, en telkens wordt hij met hulp van vrienden, familie en politie weer teruggebracht. In augustus beëindigt de kliniek de behandeling.
En ik moest ook nog werkenquote:Op donderdag 18 oktober 2007 13:57 schreef Autodidact het volgende:
[..]
Maar je hebt wel de tijd om er de hele morgen over te discussiëren.
Welke betwistbare bronnen?quote:Vreemde prioriteiten, voorbarige conclusies, betwistbare bronnen.
Welnu, ik ben met je eens dat dat stevig en onafhankelijk wordt onderzocht.quote:Ik vind het onterecht dat er weer een vinger wordt gewezen naar een kliniek als we niet eens weten wat die kliniek gedaan heeft, buiten de claims van de ouders. Wie weet zat de kliniek fout, wie weet zat de familie fout (hij is na zijn ontsnapping daar geweest), wie weet zat de politie fout, wie weet zit het alarmsysteem verkeerd in elkaar....
Ja, gunst, hij was ernstig gestoord en hij heeft mensen geprobeerd te vermoorden. Dat gaat wel wat verder dan "hij zat fout". Het is geen misstap, het is een menselijk drama van grote omvang.quote:vast staat wel dat dader fout zat
Ja, maar daar heb ik het ook niet over gehad, behalve dat ik het een rare reactie vind van die jongens. Overigens, lat wel: de meeste Marokkanen in die wijk keuren dat ook af, als ik op de media moet afgaan.quote:en dat we te maken hebben met "etnische solidariteit" (omgekeerd racisme) onder bepaalde Marokkaanse jongeren in die wijk. Ik denk dat dat laatste een groot sociaal probleem is...dat tribalisme.
Dat zeg ik nergens.quote:Op donderdag 18 oktober 2007 14:00 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Alsof de zus die toevallig arts is, de aangewezen persoon is om een patient te behandelen![]()
Het viel me alleen op dat je discussievoering over de laatste paar jaren wat veranderd is, op zich niets mis mee... het is maar een constatering van mijn kant. Dat je binnen de policy blijft heeft daar niets mee te maken en is een slap excuus (en al helemaal niet het maar hullie dan argument).quote:Op donderdag 18 oktober 2007 13:12 schreef milagro het volgende:
[..]
oh ja, joh, melden dat iemand een man is en geen vrouw is onder de gordel tegenwoordig, maar iemand een racist , xenofoob noemen, al dan niet verhuld is dat niet? maar goed, boeiend wat jij vindt, Re, ik ken je niet, jij kent mij niet, dus wat jij gewend bent van mij is op niets gebaseerd, dus graag on topic, ipv mij aan te spreken elke weer , ik help geen topics om zeep, hoor, dus spreek liever die users aan, en laat mij lekker met rust verder, ik reageer binnen de policy , want ik kan nog steeds reageren.
on topic, zoals ik al zei, dat slag Marokkanen hebben geen schizofrenie nodig om zich ernstig te misdragen, er is altijd wel een excuus te vinden, ook voor een Bilal, voordat er ook maar IETS bekend was, nam men het al voor deze broeder op... "ja, ze hadden hem toch ook gewoon in het been kunnen schieten...." ", ja, okay hij had een mes, ja, maar dan hoeft hij toch niet dood??" en vooral het volgende was van een ongekende gotsperigheid "ja,die agenten, ja, dat is lullig, maaaaaaaaar ja zo is het leven, toch??"
ja, en zo was het leven voor deze Bilal, en nu is hij dood, en het was geeneens een clown.
Dat zeg ik nu al vier topics, dat klopt.quote:Op donderdag 18 oktober 2007 13:59 schreef cultheld het volgende:
[..]
Dan moet er echt iets structureel veranderen op het gebied van psychiatrische hulpverlening.
Nou, de zus van LaBil is dokter he...voilaquote:Op donderdag 18 oktober 2007 11:55 schreef milagro het volgende:
[..]
de familie zegt dat, ja, en dan is het dus gewoon een feit?
en Floripas zegt dat meneer Bilal een textbook case schizo was, bron ajb? ik heb nog geen uit eerste hand verklaring van een behandelend arts gezien, in welke krant , papieren of internet dan ook... dus bron graag.
Waar zou dat door komen denk je?quote:Op donderdag 18 oktober 2007 14:04 schreef Floripas het volgende:
[..]
Dat zeg ik nu al vier topics, dat klopt.
Mijn oom is bij tijd en wijlen net zo gewelddadig en suicidaal als die Bilal B. was, als je daar ook maar een inschatting van zou kunnen maken. Een gevaar voor zichzelf en de maatschappij. Ik kan hem fysiek niet aan, ik moet altijd mijn broer mee.
En toch zijn ze erg terughoudend in de hulpverlening.
ja, gek, hč, zou het komen door dat 2e zinnetje waardoor je zogenaamde excuses geen waarde heeft.quote:Op donderdag 18 oktober 2007 13:50 schreef Floripas het volgende:
[..]
Ik bied mijn excuses aan en dit is je enige reactie?![]()
how convenientquote:Op donderdag 18 oktober 2007 14:06 schreef Vivi het volgende:
[..]
Nou, de zus van LaBil is dokter he...voila
Weet ik niet. Veel te veel schrijnende gevallen en te weinig plaats, gok ik.quote:Op donderdag 18 oktober 2007 14:07 schreef cultheld het volgende:
[..]
Waar zou dat door komen denk je?
Als je er zo'n heisa van maakt.....quote:Op donderdag 18 oktober 2007 14:02 schreef Floripas het volgende:
[..]
En ik moest ook nog werken
Ik heb niet alle bronnen gelezen, en had daardoor een verkeerde conclusie getrokken, ik heb dat toegegeven, zit je me dat nou allemaal te verwijten?
De ouders. Hoe verifieer jij hun betrouwbaarheid?quote:
Het valt volgens mij alleen te verklaren in een context van etnische solidariteit, aangezien het pas gewelddadig werd toen bekend werd dat het een Marokkaan was. Ik heb daar een groot probleem mee.quote:Op donderdag 18 oktober 2007 14:02 schreef Floripas het volgende:
Ja, maar daar heb ik het ook niet over gehad, behalve dat ik het een rare reactie vind van die jongens.
Ik zeg "bepaalde" niet voor niks. Je hoeft mij niet te vertellen dat daar niet alleen maar relschoppers wonen. Ik denk dat de meesten dit soort types wel beu zijn....misschien een remedie tegen dat idiote etnocentrisme.quote:Op donderdag 18 oktober 2007 14:02 schreef Floripas het volgende:
Overigens, lat wel: de meeste Marokkanen in die wijk keuren dat ook af, als ik op de media moet afgaan.
Het is gewoon een vraag. Wat had je er dan over gezegd?quote:Op donderdag 18 oktober 2007 14:09 schreef milagro het volgende:
[..]
ja, gek, hč, zou het komen door dat 2e zinnetje waardoor je zogenaamde excuses geen waarde heeft.
We we dachten anders via de media lange tijd dat hij een Nederlander was. Toen waren er specualties over motieven, natuurlijk.quote:Op donderdag 18 oktober 2007 14:19 schreef Vivi het volgende:
Zeg Flor-pias, wat loop je toch te mekkeren over "Wat als de dader een Nederlander was.."
Ik kan ook wel blijven roepen "Wat als dat mes geen mes was maar een kaneelzuurstok"?!
Laten we ons tot de feiten beperken zeg.
Waarom niet?quote:Op donderdag 18 oktober 2007 14:21 schreef Floripas het volgende:
[..]
We we dachten anders via de media lange tijd dat hij een Nederlander was. Toen waren er specualties over motieven, natuurlijk.
Waarom zou zijn Marokkaan-zijn iets te maken hebben met zijn aanval?
Ja, wat dan?quote:Op donderdag 18 oktober 2007 14:18 schreef Autodidact het volgende:
[..]
Als je er zo'n heisa van maakt.....
[..]
Hoe verifieer je de betrouwbaarheid van die kliniek?quote:De ouders. Hoe verifieer jij hun betrouwbaarheid?
[..]
Ja, ik ook. Een raar soort racisme.quote:Het valt volgens mij alleen te verklaren in een context van etnische solidariteit, aangezien het pas gewelddadig werd toen bekend werd dat het een Marokkaan was. Ik heb daar een groot probleem mee.
[..]
Ik zeg "bepaalde" niet voor niks. Je hoeft mij niet te vertellen dat daar niet alleen maar relschoppers wonen. Ik denk dat de meesten dit soort types wel beu zijn....misschien een remedie tegen dat idiote etnocentrisme.
nee, hoor een heleboel mensen hadden daar hun twijfels overquote:Op donderdag 18 oktober 2007 14:21 schreef Floripas het volgende:
[..]
We we dachten anders via de media lange tijd dat hij een Nederlander was. Toen waren er specualties over motieven, natuurlijk.
Waarom zou zijn Marokkaan-zijn iets te maken hebben met zijn aanval?
Leg jij eens uit waarom het er niet mee te maken heeft?quote:Op donderdag 18 oktober 2007 14:24 schreef Floripas het volgende:
[..]
Leg dan eens uit wat het ermee te maken heeft?
Er was anders lange tijd in de media dat het een Nederlander was op basis van getuigenverslagen.quote:Op donderdag 18 oktober 2007 14:25 schreef milagro het volgende:
[..]
nee, hoor een heleboel mensen hadden daar hun twijfels over
dus , niets WE, JIJ nam dat aan .
Hou es op.quote:slotje al bijna?
quote:Op donderdag 18 oktober 2007 14:26 schreef Vivi het volgende:
[..]
Leg jij eens uit waarom het er niet mee te maken heeft?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |