abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 17 oktober 2007 @ 15:38:58 #101
130955 Floripas
Blast from the past
pi_53990293
quote:
Op woensdag 17 oktober 2007 15:21 schreef _The_General_ het volgende:

[..]

Nee meneer, ze viel in me mes! 12 x IK ben het slachtoffer hier!

Waar slaat dit op?
  woensdag 17 oktober 2007 @ 15:41:02 #102
130955 Floripas
Blast from the past
pi_53990320
quote:
Op woensdag 17 oktober 2007 15:33 schreef Ringo het volgende:

[..]

Hij WAS iemand met een strafblad. Gewoon een crimineel, dus.
Dat-ie toevallig ook nog schizofreen was, of psychopaat, of algeheel waanzinnig, en dat jij een zwak voor dat soort mensen hebt, verandert niks aan de feiten.
Wat ben je toch ook een zak. En toch hoop ik voor je dat je nooit een kind krijgt met een ernstige psychische stoornis.
pi_53990341
quote:
Op woensdag 17 oktober 2007 15:38 schreef Floripas het volgende:

[..]

Waar slaat dit op?
Op jouw betweterigheid.
If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.
  woensdag 17 oktober 2007 @ 15:54:24 #104
130955 Floripas
Blast from the past
pi_53990521
quote:
Op woensdag 17 oktober 2007 15:42 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Op jouw betweterigheid.
Wíl je nu gewoon niet begrijpen wat ik zeg, of probeer je gewoon een modje te provoceren?
Wat valt dit me van jou tegen, zeg. Jij bent slimmer dan dit.
pi_53990583
quote:
Op woensdag 17 oktober 2007 15:28 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Dit is je reinste onzin.

Het gaat uiteindelijk over de veiligheid op straat, leefbaarheid in de wijk en bescherming van huis en goed.
De signalen vanuit de volksbuurten en andere wijken, dat deze zaken tanende waren zijn jarenlang door de politiek genegeerd, weggezet als extreem-rechts of met de mantel der liefde bedekt.
Nu het rechts populisme binnen de Volksvertegenwoordiging een factor van betekenis is kan niet langer door de traditionele partijen, met name de linkse partijen, ontkend of gebagatelliseerd worden, dat de problemen wezenlijk zijn.
De juiste voorstelling van zaken is, dat het rechts populisme een reactie is op de ontstane afstand van de traditionele politiek ten opzichte van de burgers.
Rechts populisme heeft er belang bij dat de situatie blijft zoals hij is. Als ik een stofje uitvind dat ik in het leidingwater kan doen waardoor alle Turken/Marrokanen braaf worden, niet meer radicaliseren en hun geloof een privezaak houden, zou Wilders daar gediend mee zijn?
pi_53990642
quote:
Op woensdag 17 oktober 2007 15:54 schreef Floripas het volgende:

[..]

Wíl je nu gewoon niet begrijpen wat ik zeg, of probeer je gewoon een modje te provoceren?
Wat valt dit me van jou tegen, zeg. Jij bent slimmer dan dit.
Met alle respect verder, maar Bilal B. is vanaf 1998 een bekende van de politie. En dat is niet, omdat hij wekelijks een bosje bloemen op het bureau bezorgde.

Dat haarkloverij is vervallen in hardnekkigheid en dat is, meen ik, laakbaar.
Ik vind dat moderators enigszins het goede voorbeeld moeten geven en wat dat betreft had de discussie over de topic titel in het geheel niet hier plaats moeten vinden.
En dat weet je zelf ook wel.
  woensdag 17 oktober 2007 @ 16:07:05 #107
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_53990718
quote:
Op woensdag 17 oktober 2007 15:41 schreef Floripas het volgende:
Wat ben je toch ook een zak.
.
quote:
En toch hoop ik voor je dat je nooit een kind krijgt met een ernstige psychische stoornis.
Boehoe, wat een mensenliefde.

Je zeurt, Floripas. Als meneer B. gewoon in zijn schouder was geschoten, had jouw emotionaliteit inzake dit onderwerp op maar weinig mensen indruk gemaakt. Dan was meneer B. gewoon de zoveelste idioot met een geweldscomplex geweest. Nu is-ie dood, en jij maakt van hem postuum een zielig figuur, voor wie vooral mededogen op zijn plaats is. Tegelijkertijd doe je voorkomen alsof jij de enige bent die met recht over dit soort psychische gevallen mag spreken.
Ja, dat is betweterig. En ja, dat werkt bij mij als een rode lap op een stier.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_53990735
quote:
Op woensdag 17 oktober 2007 15:58 schreef zwemmerseczeem het volgende:

[..]

Rechts populisme heeft er belang bij dat de situatie blijft zoals hij is. Als ik een stofje uitvind dat ik in het leidingwater kan doen waardoor alle Turken/Marrokanen braaf worden, niet meer radicaliseren en hun geloof een privezaak houden, zou Wilders daar gediend mee zijn?
Op welke wijze meen jij dat het rechts populisme de situatie hetzelfde houdt. Hoe doen zij dat? Welke middelen gebruiken zij daarvoor, volgens jou?
pi_53990807
Ik denk dat jullie alle psychische stoornissen op één hoop gooien. Jullie schakelen mensen met een zwakke gewetensfunctie en een zwakke impulscontrole (your average TBS'er die pakt wat-ie pakken kan) gelijk met scizofrenen, die denken dat Jezus met ze praat, de TV geheime boodschappen bevat en er overal robots zijn..

Ze zijn allebei gestoord, echter, de laatste is gewoon gek en kun je niet echt verantwoordelijk houden voor zijn daden.
pi_53990834
quote:
Op woensdag 17 oktober 2007 15:41 schreef Floripas het volgende:

[..]

Wat ben je toch ook een zak. En toch hoop ik voor je dat je nooit een kind krijgt met een ernstige psychische stoornis.
Wilde je ontkennen dat ie een strafblad had dan?
Is het stelen van computers tegenwoordig een geestelijke stoornis ?
Muslims are the only people who make a lesbian feminist look moderate.
pi_53990887
quote:
Op woensdag 17 oktober 2007 16:14 schreef zwemmerseczeem het volgende:
Ik denk dat jullie alle psychische stoornissen op één hoop gooien. Jullie schakelen mensen met een zwakke gewetensfunctie en een zwakke impulscontrole (your average TBS'er die pakt wat-ie pakken kan) gelijk met scizofrenen, die denken dat Jezus met ze praat, de TV geheime boodschappen bevat en er overal robots zijn..

Ze zijn allebei gestoord, echter, de laatste is gewoon gek en kun je niet echt verantwoordelijk houden voor zijn daden.
Is dit een poging om niet in te gaan op mijn vragen?
pi_53990911
quote:
Op woensdag 17 oktober 2007 14:16 schreef mcintosh het volgende:
Ja dat het een feit is betwist ik ook helemaal niet. Alleen wel dat dat automatisch 'falen' betekent van de politie. En dat schijn jij niet te kunnen begrijpen
Als er rellen zijn waarbij vernielingen worden aangericht en de politie kijkt alleen toe zonder ook maar één iemand aan te houden, dan noem ik dat FALEN. Ik denk dat deze mening door ongeveer 99 procent van alle Nederlanders wordt gedeeld.
quote:
Ik zeg juist helemaal niets over dingen waar ik geen kijk op heb. Ik draag alleen mogelijkheid aan welke dingen in een ander perspectief kunnen stellen. Dingen waar jij allemaal geen rekening mee houdt, omdat je op voorhand je mening al hebt gevormd, gebasseerd op dingen die in de media gezegd worden. Nu weet ik niet of ik het moet spellen, maar alles wat in de media geroepen wordt hoeft bij lange na nog niet juist te zijn.
Ik heb niet op voorhand een mening. Ik VORM mijn mening op basis van berichtgeving. Ik heb nu eenmaal geen toegang tot alle geheime dossiers van de politie Amstelland, dus moet ik het doen met berichtgeving. Aangezien die berichtgeving niet van één, maar van meerdere bronnen afkomstig is, ga ik daar met vertrouwen op af.
quote:
Weer zo'n conclusie gestaafd op... niets. Dat het politieapparaat een ondoorzichtig geheel is heeft niets met verbergen te maken. Het heeft met tactische en privacy gerelateerde dingen te maken. En jij blijft maar hangen aan het feit dat er niemand is aangehouden, er nooooit rekening mee houdend dat het een tactische zet geweest kan zijn. Ik zeg niet dat dat persé het geval was, maar weer, een andere invalshoek om aan te geven dat je best een slag om de arm kan houden voor je een oordeel velt.
Zie mijn eerste antwoord. Tactiek of privacy ten spijt, de politie hoort gewoon te handhaven. Het aanrichten van vernielingen is strafbaar in dit land. De politie heeft als taak om overtreders op te sporen en te arresteren. Op het moment dat dat wordt nagelaten door onmacht, uit tactische overwegingen of om wat voor reden dan ook, is er iets fundamenteel mis. De politie als totale organisatie faalt dan, want zij doet haar werk niet naar behoren.
pi_53991161
Bij mijn beste weten is stadsdeelvoorzitter Marcouch, die aandringt op een hardere aanpak, toch echt een PvdA-man. Ik vind het echt jammer dat dit soort discussies altijd wordt overschaduwd door 'linkse politiek' of PvdA-geneuzel. De situatie zou echt niet wezenlijk anders zijn wanneer Amsterdam een VVD- of CDA-burgemeester had. De 'pappen en nathouden'-cultuur vind je over vrijwel de volledige breedte van het politieke spectrum.

Het zou echt goed zijn om eens wat oplossingsgerichter naar dit soort vraagstukken te kijken, in plaats van allemaal verwijten bij één politieke partij te leggen. Waar de knoppen om moeten, is intern bij de politie en in de hoofden van (allochtone) probleemjongeren. Daar moet iets gebeuren.
pi_53991259
quote:
Op woensdag 17 oktober 2007 16:07 schreef Ringo het volgende:

[..]

.
[..]

Boehoe, wat een mensenliefde.

Je zeurt, Floripas. Als meneer B. gewoon in zijn schouder was geschoten, had jouw emotionaliteit inzake dit onderwerp op maar weinig mensen indruk gemaakt. Dan was meneer B. gewoon de zoveelste idioot met een geweldscomplex geweest. Nu is-ie dood, en jij maakt van hem postuum een zielig figuur, voor wie vooral mededogen op zijn plaats is. Tegelijkertijd doe je voorkomen alsof jij de enige bent die met recht over dit soort psychische gevallen mag spreken.
Ja, dat is betweterig. En ja, dat werkt bij mij als een rode lap op een stier.
Iemand die schizofreen is, is niet te benijden. Wou je iets anders beweren?

Omdat het een Marokkaan is, hebben de meesten van jullie behoefte om er een ander verhaal van te maken maar een autochtone gek was gewoon als autochtone gek afgeschilderd, nu lijkt er een soort van teleurstelling over zijn psychiatrische stoornis, nu is het ineens veel ingewikkelder om gewoon het Marokkaan zijn te bashen. Vervelend voor je maar probeer er mee te leven. Floripas heeft groot gelijk en dat weet je best.
pi_53991308
quote:
Op woensdag 17 oktober 2007 16:46 schreef SCH het volgende:

[..]

Iemand die computers heeft wel...
en dat is te verhelpen
die jat je gewoon zoals Bila deed.....
oh maar dat is natuurlijk de schizofrenie

het is nu wachten op de eerste malloot die aankomt met het feit dat die agente dus niet een maar meerdere belagers doodgeschoten heeft
Muslims are the only people who make a lesbian feminist look moderate.
pi_53991367
quote:
Op woensdag 17 oktober 2007 16:07 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Op welke wijze meen jij dat het rechts populisme de situatie hetzelfde houdt. Hoe doen zij dat? Welke middelen gebruiken zij daarvoor, volgens jou?
je hoeft niks te doen, dat is het mooie. Je hoeft geen moeite te doen om een ziekte in stand te houden, alles wat je moet doen is niks echts ondernemen om hem te genezen.

Want waarom wordt de ME niet ingezet? Waarom worden deze jongens niet achter slot en grendel gezet? En waarom wordt het rascisme van de Nederlanders niet aangepakt? Waarom blijft het bij lafjes roepen' jullie moeten Ali ook een stageplek geven hoor' en worden er geen keiharde afspraken gemaakt over allochtonenquota's bij stagebedrijven?
pi_53991426
quote:
Op woensdag 17 oktober 2007 16:49 schreef desiredbard het volgende:

[..]

Iemand die computers heeft wel...
en dat is te verhelpen
die jat je gewoon zoals Bila deed.....
oh maar dat is natuurlijk de schizofrenie

het is nu wachten op de eerste malloot die aankomt met het feit dat die agente dus niet een maar meerdere belagers doodgeschoten heeft
Gewoon zeggen dat het niet waar is, is ook een manier natuurlijk
quote:
Schizofrenie herkennen is niet altijd gemakkelijk. Je kunt het vaak niet aan de buitenkant zien en het kan een tijd duren voordat de symptomen zichtbaar worden. Mensen die de ziekte hebben, kunnen of willen niet onder woorden brengen waar ze last van hebben. Bovendien uit de ziekte zich bij geen twee mensen op dezelfde manier.
Toch zijn er tal van signalen die op schizofrenie kunnen duiden. Misschien merkt u dat uw familielid, partner, vriend of kennis:
op voor anderen onbegrijpelijke manier angstig of in de war is
er niet in slaagt om in werk, studie of hobby te presteren wat er normaal gesproken van hem of haar verwacht kan worden
op een vreemde manier praat, soms ook met nieuwe, zelfverzonnen woorden
beweert stemmen te horen of praat met denkbeeldige, voor anderen niet werkelijk aanwezige personen

verhalen ophangt over komplotten of geheime organisaties en daarin soms het eigen gezin of de partner betrekt
vreemd loopt of beweegt, op zo'n manier dat anderen zich er ongemakkelijk bij voelen
mensen in de omgeving afschrikt of irriteert door de manier waarop hij of zij zichzelf verwaarloost
onvoorspelbare woede-uitbarstingen heeft
de hele dag in bed ligt, maar 's nachts door het huis spookt of in de stad ronddwaalt
zichzelf kwaad dreigt te doen
geen vriend(inn)en maakt of hooguit korte, oppervlakkige contacten heeft
zegt iemand anders te zijn
zegt dat anderen gedachten uit zijn/haar hoofd trekken of er juist gedachten inbrengen.
pi_53991457
quote:
Op woensdag 17 oktober 2007 16:49 schreef desiredbard het volgende:

For the record: Da's MPS, geen schizofrenie. MPS is een stoornis waar heftig aan getwijfeld wordt of hij wel bestaat, en waarbij mensen meerdere persoonlijkheden lijken te hebben.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Dissociatieve_identiteitsstoornis
pi_53991503
quote:
Omdat het een Marokkaan is, hebben de meesten van jullie behoefte om er een ander verhaal van te maken maar een autochtone gek was gewoon als autochtone gek afgeschilderd, nu lijkt er een soort van teleurstelling over zijn psychiatrische stoornis, nu is het ineens veel ingewikkelder om gewoon het Marokkaan zijn te bashen. Vervelend voor je maar probeer er mee te leven. Floripas heeft groot gelijk en dat weet je best.
Tja, om bij elk wissewasje meteen ongegrond Marokkanen te gaan bashen, deugt natuurlijk niet. Maar het andere uiterste - altijd alles maar goedpraten en net doen of er geen structureel probleem is - is ook niet echt productief. Je lijkt feilloos in staat om het postgedrag van anderen te analyseren, maar nu nog jezelf. Consequent neem je het keer op keer op voor Marokkanen (die op hun beurt jou het liefst omgekeerd van een gebouw mikken, maar dat terzijde).

Volgens mij maak jij juist DANKBAAR gebruik van het gegeven (is dit eigenlijk een feit of een mening van zijn familie?) dat Bilal B schizofreen was. Want anders had je een ander argument moeten bedenken waarom de politie hem niet had mogen neerschieten. Als het een schizofrene autochtone Nederlander was die de politieagente neerstak, was er vast niet geschoten, toch? Dat is toch je punt?

Heb je eigenlijk ook nog een mening over de rellen, de volgende dag? Je vindt het natuurlijk weer volstrekt begrijpelijk dat er maar zo een auto in de fik is gestoken. Want tja, het is toch jouw auto niet en de verzekering vergoedt de schade wel aan de eigenaar. En die cameraploeg van Eén Vandaag die belaagd is? Dat hebben ze natuurlijk ook over zichzelf afgeroepen, nietwaar?
  woensdag 17 oktober 2007 @ 17:06:29 #120
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_53991568
quote:
Iemand die aangevallen wordt door een schizofreen, ook niet.
quote:
'Jullie'? Aan het generaliseren geslagen, SCH?

Niet te snel oordelen vriend. Ik heb het woord 'Marokkaan' niet één keer in mijn mond genomen. Jij maakt er een raciale/etnische kwestie van en probeert mij nu de zwarte piet toe te spelen. Beantwoordt beter aan je onderbuikgevoelens, huh?

Die vent was gewoon een gevaarlijke gek, en gevaarlijke gekken horen niet in de samenleving thuis. Dat blijkt maar weer. Het postume gejank over zijn stoornis moet maar eens afgelopen zijn. Aan elke psychopaat zit immers wel een steekje los.
pi_53991613
Eeh.. wie zegt dat die agente onterecht heeft geschoten? Ik heb dat nog niemand horen zeggen..maar misschien heb ik over wat posts heengelezen.

En zijn er uberhaupt nog mensen in NL die denken dat het 100% toppie gaat met de Marrokanen en alles wat op iets anders wijst ontkennen?
pi_53991657
quote:
Op woensdag 17 oktober 2007 17:06 schreef Ringo het volgende:

[..]

Iemand die aangevallen wordt door een schizofreen, ook niet.
Is zeggen dat je het erg vindt dat die jongen dood is hetzelfde als pissen op die arme agente?

Die ligt nu voor het leven getekend in het ziekenhuis..
  woensdag 17 oktober 2007 @ 17:14:44 #123
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_53991724
quote:
Op woensdag 17 oktober 2007 17:11 schreef zwemmerseczeem het volgende:

[..]

Is zeggen dat je het erg vindt dat die jongen dood is hetzelfde als pissen op die arme agente?

Die ligt nu voor het leven getekend in het ziekenhuis..
Ik snap dat gehuil om die jongen alleen niet zo. Wees blij dat-ie definitief is uitgeschakeld.
pi_53991752
quote:
Op woensdag 17 oktober 2007 17:06 schreef Ringo het volgende:

Die vent was gewoon een gevaarlijke gek, en gevaarlijke gekken horen niet in de samenleving thuis. Dat blijkt maar weer. Het postume gejank over zijn stoornis moet maar eens afgelopen zijn. Aan elke psychopaat zit immers wel een steekje los.
Het gelijk stellen van psychisch zieke mensen met psychopaten is anders ook een sterk staaltje generalisatie.

Psychopaten hebben geen geweten, geen gevoel, gaan manipulerend het leven door. Een kleine subgroep van de psychopaten zijn TBS'ers en serial killers. Wat je hier zegt stelt alle schizofrenen, Aspergers, BL'ers Depri's, en andere psychisch zieken gelijk met gevaarlijke, manipulerende beesten.
  woensdag 17 oktober 2007 @ 17:21:33 #125
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_53991848
quote:
Op woensdag 17 oktober 2007 17:16 schreef zwemmerseczeem het volgende:
Psychopaten hebben geen geweten, geen gevoel, gaan manipulerend het leven door.
Klinkt aantrekkelijk! Is daar een cursus voor?
  woensdag 17 oktober 2007 @ 17:31:53 #126
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_53992016
Ik word een beetje moe van de mogelijkheid je zo makkelijk aan je begeleider te onttrekken. Die regeling moet eens veranderen.
  woensdag 17 oktober 2007 @ 17:51:14 #127
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_53999112
De spindoctors hebben het natuurlijk allang bedacht. Over niet al te lange tijd wordt de beste burgemeester weer bejubeld omdat hij rellen zoals in Frankrijk heeft voorkomen (sic).

Een lange termijn oplossing is in de politiek nu eenmaal terminaal voor de positie die je bekleedt, dus liever de kutmarokkaantjes hun gang laten gaan en er later een slaatje uit slaan. En tja..ook deze marokkanen en hun onverantwoordelijke ouders hebben stemrecht en stemmen nu eenmaal vaak pvda.

Tekenend is het ook dat de burgervader vandaag voor het eerst een bezoek bracht aan de slachtoffers, terwijl de ouders van de dader maandagavond al werden bezocht door Marcouch, de 'onderburgemeester' van het stadsdeel. Zum kotzen.
pi_53999987
Eerlijk gepikt uit een reactie op GS

Zooo, ook weer klaar:
1 enveloppe
1 postzegel van 44 ct
1 zakje Pickwick Earl Grey

----

Doen we even allemaal mee?

[ Bericht 23% gewijzigd door paddy op 18-10-2007 10:21:17 (Nee) ]
pi_54000015
quote:
Op woensdag 17 oktober 2007 17:31 schreef PLAE@ het volgende:

Ik word een beetje moe van de mogelijkheid je zo makkelijk aan je begeleider te onttrekken. Die regeling moet eens veranderen.
Hoe zie je dat voor je?
pi_54000436
quote:
Op woensdag 17 oktober 2007 23:16 schreef SCH het volgende:

[..]

Hoe zie je dat voor je?
Wat dacht je van het afschaffen van die regeling?
God gaf de mens vrijheid en we kunnen dus al met al aannemen dat hij niet verantwoordelijk is voor menselijke misdaden. Alleen hij die de mens heeft geschapen draagt echter de volle verantwoordelijkheid voor de stront.
pi_54000510
quote:
Op woensdag 17 oktober 2007 16:55 schreef zwemmerseczeem het volgende:

Want waarom wordt de ME niet ingezet? Waarom worden deze jongens niet achter slot en grendel gezet? En waarom wordt het rascisme van de Nederlanders niet aangepakt? Waarom blijft het bij lafjes roepen' jullie moeten Ali ook een stageplek geven hoor' en worden er geen keiharde afspraken gemaakt over allochtonenquota's bij stagebedrijven?
En dat is allemaal het werk van de rechts populisten?
  woensdag 17 oktober 2007 @ 23:41:35 #133
33232 Againzender
Vriend van de show
pi_54000567
quote:
Op woensdag 17 oktober 2007 23:35 schreef cultheld het volgende:

[..]

Wat dacht je van het afschaffen van die regeling?
iedereen die zich meldt in een inrichting echt vastzetten? De dader zat toch vrijwillig daar?
Blijft lastig dit....

Maar gelukkig pas 1 autobrand vanavond, het wordt al rustiger
[b]Op maandag 6 september 2010 00:28 schreef tong80 het volgende:[/b]
GVD Wat moet jij een trotse vader zijn :)
:P
pi_54000711
quote:
Op woensdag 17 oktober 2007 22:30 schreef Wokkel het volgende:
Een lange termijn oplossing is in de politiek nu eenmaal terminaal voor de positie die je bekleedt, dus liever de kutmarokkaantjes hun gang laten gaan en er later een slaatje uit slaan. En tja..ook deze marokkanen en hun onverantwoordelijke ouders hebben stemrecht en stemmen nu eenmaal vaak pvda.
Dan zijn die zichzelf ook te dom af, want dit gedogen gaat zich tegen hen keren. Ik ken trouwens zelf ook een 'kutmarrokaan'. Zijn moeder heeft greep op hem verloren, ze heeft er slapeloze nachten van gehad. Niet alle ouders van kutmarrokanen vinden het geweldig dat hun zoontjes ongestraft rottigheid mogen uithalen.
quote:
Op woensdag 17 oktober 2007 22:30 schreef Wokkel het volgende:Tekenend is het ook dat de burgervader vandaag voor het eerst een bezoek bracht aan de slachtoffers, terwijl de ouders van de dader maandagavond al werden bezocht door Marcouch, de 'onderburgemeester' van het stadsdeel. Zum kotzen.
Kleine nuance. De verwarde jongen is dood, zijn slachtoffers hebben het er levend vanaf gebracht. Hoe getekend ze ook zijn, ze zijn nog hier, samen met hun geliefden. De familie van de verwarde jongen heeft voor altijd afscheid moeten nemen.

Naar mijn idee is iedereen hier slachtoffer.
pi_54000747
quote:
Op woensdag 17 oktober 2007 23:41 schreef Againzender het volgende:

[..]

iedereen die zich meldt in een inrichting echt vastzetten? De dader zat toch vrijwillig daar?
Blijft lastig dit....

Maar gelukkig pas 1 autobrand vanavond, het wordt al rustiger
Misschien moet je er een soort reservaat voor openen . Ik vind de levensvreugde van geesteszieken in ieder geval niet belangrijker dan de veiligheid van de burger.
God gaf de mens vrijheid en we kunnen dus al met al aannemen dat hij niet verantwoordelijk is voor menselijke misdaden. Alleen hij die de mens heeft geschapen draagt echter de volle verantwoordelijkheid voor de stront.
pi_54000758
quote:
Op woensdag 17 oktober 2007 23:39 schreef damian5700 het volgende:

[..]

En dat is allemaal het werk van de rechts populisten?
nee, maar die spinnen er wel garen bij en zijn niet gemotiveerd hier iets aan te doen.
  woensdag 17 oktober 2007 @ 23:53:24 #137
33232 Againzender
Vriend van de show
pi_54000813
quote:
Op woensdag 17 oktober 2007 23:50 schreef cultheld het volgende:

[..]

Misschien moet je er een soort reservaat voor openen . Ik vind de levensvreugde van geesteszieken in ieder geval niet belangrijker dan de veiligheid van de burger.
dat begrijp ik ook wel, voel ik zelf ook, maar moet je iedereen die zich niet lekker voelt maar opsluiten. Blijft toch grenzen zoeken.
En wij hebben hier in Amsterdam nog een heel legertje daklozen die geestelijk in de war zijn.... heb ik altijd al een link iets gevonden.
pi_54000871
Was net in de buurt en het oogde allemaal rustig. Maar toch 4 man met benzine opgepakt hoor ik net bij Pauw en Witteman.
  donderdag 18 oktober 2007 @ 00:00:27 #139
33232 Againzender
Vriend van de show
pi_54000971
quote:
Op woensdag 17 oktober 2007 23:55 schreef TerroRobbie het volgende:
Was net in de buurt en het oogde allemaal rustig. Maar toch 4 man met benzine opgepakt hoor ik net bij Pauw en Witteman.
ben ook in de buurt en vind ook alles rustig mooi dat er mensen zijn opgepakt, nu de rest nog.
pi_54001020
quote:
Op woensdag 17 oktober 2007 23:53 schreef Againzender het volgende:

[..]

dat begrijp ik ook wel, voel ik zelf ook, maar moet je iedereen die zich niet lekker voelt maar opsluiten. Blijft toch grenzen zoeken.
En wij hebben hier in Amsterdam nog een heel legertje daklozen die geestelijk in de war zijn.... heb ik altijd al een link iets gevonden.
Natuurlijk is het niet iets wat even opgelost wordt, maar één ding is m.i. zeker: Geesteszieken horen niet in de maatschappij thuis.
  donderdag 18 oktober 2007 @ 00:03:07 #141
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_54001026
quote:
Op woensdag 17 oktober 2007 23:16 schreef SCH het volgende:

[..]

Hoe zie je dat voor je?
Er zijn meerdere opties. Bijvoorbeeld een enkelbandsysteem. Ben je meer dan 20 meter van je begeleider verwijderd...heb je een probleem. Of eens beginnen met het meesturen van andere begeleiders. Die in staat zijn om achter iemand aan te gaan die er vandoor gaat.

Beide mogelijkheden stuiten nog op zat problemen...maar er moet toch iets mogelijk zijn.

Ik ben overigens benieuwd hoe dat percentueel gezien zit. Hoeveel procent van de patienten/gevangenen die zich aan hun begeleider onttrekken plegen vervolgens een misdrijf.
  donderdag 18 oktober 2007 @ 00:05:09 #142
33232 Againzender
Vriend van de show
pi_54001071
quote:
Op donderdag 18 oktober 2007 00:02 schreef cultheld het volgende:

[..]

Natuurlijk is het niet iets wat even opgelost wordt, maar één ding is m.i. zeker: Geesteszieken horen niet in de maatschappij thuis.
'Geesteszieke' helaas wel een behoorlijk lastig begrip, je zal altijd afwegingen moeten maken. Maar ik ben het met je eens dat je zeer voorzichtig moet zijn met mensen die stevig in de war zijn.
pi_54001162
quote:
Op woensdag 17 oktober 2007 23:48 schreef zwemmerseczeem het volgende:

Naar mijn idee is iedereen hier slachtoffer.
Bijna iedereen, want er is 1 dader... en dat is de PvdA.
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
pi_54001462
quote:
Op donderdag 18 oktober 2007 00:09 schreef JohnDope het volgende:

[..]

ook schuldig aan:
De Euro.
Ranzig Aldibier.
Lelijke wijven.
De gele kaarten voor onze jongens tijdens Nederland-Portugal.
Geer en Goor.
Treinvertragingen.
Belspelletjes.
Hufterig gedrag in het algemeen.
Inflatie.
De klotezomer.
Harde kutmuziek in winkels.
De derde wereldoorlog (Gelezen op de FP).
  † In Memoriam † donderdag 18 oktober 2007 @ 06:45:21 #145
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_54003673
quote:
Op woensdag 17 oktober 2007 14:59 schreef Floripas het volgende:

[..]

Een crimineel is iemand met een strafblad. Daarom kun je de TT ook maken: "Agente schiet belager dood op politiebureau"
Of:

• -Veelpleger schiet 2 agenten overhoop-

• -Agenten zwaargewond na steekpartij door Marokkaanse veelpleger-
    quote:
    Gestoken agenten herstellen traag

AMSTERDAM - Het gaat nog niet goed met de twee gewonde politiemensen die afgelopen zondag door de 22-jarige Marokkaan Bilal B. werden bewerkt.

De 36-jarige vrouwelijke brigadier is nog erg verzwakt en haar herstel gaat langzaam. Zij heeft een zware operatie ondergaan en krijgt veel medicijnen toegediend. Vanwege haar verwondingen heeft zij zondag zes zakken bloed toegediend gekregen. Zij moet nog een bloedtransfusie ondergaan. Het andere slachtoffer, een 27-jarige aspirant-agent, krijgt vanwege zijn verwondingen nog altijd voedsel via een sonde toegediend en dient nog een kijkoperatie aan zijn slokdarm te ondergaan.

Burgemeester Cohen is gisteren bij de twee agenten in het ziekenhuis op bezoek geweest. "Ik vond het heel goed om daar te zijn. Het is bij allebei echt kantje boord geweest'', aldus Cohen. Ook hoofdcommissaris Welten heeft de gewonde agenten bezocht. "Ze zijn door het oog van de naald gekropen, maar hulde voor hoe ze hebben gehandeld."
  •   FOK!Fotograaf donderdag 18 oktober 2007 @ 07:34:20 #146
    18921 freud
    Who's John Galt?
    pi_54003766
    quote:
    Op donderdag 18 oktober 2007 00:02 schreef cultheld het volgende:

[..]

Beetje ongenuanceerd he. Het lastige in dit geval is dat je een geestelijk zeer onstabiel persoon combineert met een radicaal geloof en een cultuur waarin mensen niet geholpen worden omdat het de wens van Allah is. Geesteszieken komen relatief zeer veel voor in deze groepen vanwege inteelt (huwelijken binnen de familie, van directe neven/nichten). En de geconstateerde percentages zijn van aangetoonde stoornissen, dus 'mindere' problemen zoals agressieviteit, slecht leren, geestelijke achterstand etc, zijn daar niet eens in meegenomen. Dit lijkt mij een mogelijke oorzaak van veel problemen die nog steeds niet echt onderkent wordt, ondanks dat er gedegen onderzoek naar is verricht.
    Ik nuf je seuk!
    Ik hier?
    If it's free, you're the product!
      donderdag 18 oktober 2007 @ 08:43:44 #147
    262 Re
    Kiss & Swallow
    pi_54004266
    quote:
    Op donderdag 18 oktober 2007 00:09 schreef JohnDope het volgende:

[..]

heerlijk gevoel simpel te zijn huh
    04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
    pi_54004963
    quote:
    Op woensdag 17 oktober 2007 23:50 schreef zwemmerseczeem het volgende:

[..]

nee, maar die spinnen er wel garen bij en zijn niet gemotiveerd hier iets aan te doen.
    Dit is echt nergens op gebaseerd.

Enkel de Rotterdam-wet haalt jouw stelling al onderuit, maar bovenal mis ik enige plausibele argumentatie of bewijs voor deze flinke beweringen.

Ik denk, dat jijt een reality-check nodig hebt.
    pi_54005329
    Grappig he...blijkt het een Marokkaan te zijn....wordt het plots de schuld van de Valeriuskliniek, de politie, de samenleving....
      donderdag 18 oktober 2007 @ 09:58:34 #150
    262 Re
    Kiss & Swallow
    pi_54005395
    quote:
    Op donderdag 18 oktober 2007 09:55 schreef Autodidact het volgende:
    Grappig he...blijkt het een Marokkaan te zijn....wordt het plots de schuld van de Valeriuskliniek, de politie, de samenleving....
    en heb je je deze nonsense zelf aangeleerd?
    04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')