abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_53986280
Zachte heelmeesters maken stinkende wonden.

De uit de hand gelopen problemen in Amsterdam zijn 100% toe te schrijven op laakbaar gedrag van de politiek en dan met name het deel wat altijd maar wil knuffelen en denkt met een aai over de bol primitieve wezens op het rechte pad te houden.

Aan de andere kant is het goed om te lezen dat men binnen de politie dit niet meer pikt. Ik vraag me overigens af of er daadwerkelijk zaken veranderen. Cohen blijft Cohen en de Amsterdamse politiek blijft dezelfde softe Amsterdamse politiek.

We zullen wel zien.
pi_53986297
quote:
Op woensdag 17 oktober 2007 11:58 schreef freud het volgende:
Ik blijf het humor vinden dat je in Nederland een politiebureau kan vernielen met stenen en wagens in de fik kan steken voor de deur en niemand opgepakt wordt, maar gooi je een ruit in bij een moskee en schrijf je wat op de muur, dan komt JP even buurten.
Als het electoraat van Wilders richting de 20 groeit worden ze wel wakker
  woensdag 17 oktober 2007 @ 12:01:33 #28
54932 J.J.McKay
............................
pi_53986321
Wat er al eerste moet gebeuren is dat de media ophoudt met het benadrukken van de afkomst van relschoppers. Denk je dat de eigenaar van die het wat boeit of het door een Hollander, Surinamer, Turk Marokkaan of Chileen is gedaan? Dat scheelt een hoop vingerwijzen naar onschuldigen.
Niet belangrijk dus...maar het verkoopt goed, dus de media benadrukken het graag.

Ten tweede ben ik voor een flinke herziening van ons straffenstelsel: alle straffen aanscherpen en goed ook.
Waar je in (het grote CDA voorbeeld) de VS 13 jaar krijgt voor het opzettelijk aanrijden van een hond, krijg je dat in ons landje voor moord met voorbedachte rade, en kom je alsnog na 7-8 jr vrij. Niet dat de criminaliteitscijfers in de VS goed zijn, maar ik denk dat onze straffen iets meer mogen afschrikken.

Harder optreden van politie en justitie is ook een must. Bij (voetbal)rellen iedereen oppakken en d.m.v. camera's de rotte appel eruit halen en ook flink straffen.

En zo kan ik nog wel ff doorgaan...

Uiteraard staan de beste stuurlui aan wal dus bij deze nodig Balkenende uit om de discussie met ons allen aan te gaan.
het leuke en gezellige broertje van Sanger :D
pi_53986451
Ik wil niet stigmatiseren, maar gewoon met scherp schieten op alles wat een kleurtje heeft en een petje/capuchon draagt en wegrent zodra je "Stop, politie" roept.

*Grote schoonmaak*

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 17-10-2007 12:08:08 ]
pi_53986565
quote:
Op woensdag 17 oktober 2007 12:01 schreef J.J.McKay het volgende:
Wat er al eerste moet gebeuren is dat de media ophoudt met het benadrukken van de afkomst van relschoppers. Denk je dat de eigenaar van die het wat boeit of het door een Hollander, Surinamer, Turk Marokkaan of Chileen is gedaan? Dat scheelt een hoop vingerwijzen naar onschuldigen.
Niet belangrijk dus...maar het verkoopt goed, dus de media benadrukken het graag.
Neen! Wat we dus vooral niet moeten doen is het verdoezelen van de problematiek. Zijn de daders voornamelijk van Marokkaanse afkomst, dan heeft dat nieuwswaarde. Bovendien duidt dat op diepere/onderliggende problemen die aan de straatterreur ten grondslag liggen.
quote:
Ten tweede ben ik voor een flinke herziening van ons straffenstelsel: alle straffen aanscherpen en goed ook.
Waar je in (het grote CDA voorbeeld) de VS 13 jaar krijgt voor het opzettelijk aanrijden van een hond, krijg je dat in ons landje voor moord met voorbedachte rade, en kom je alsnog na 7-8 jr vrij. Niet dat de criminaliteitscijfers in de VS goed zijn, maar ik denk dat onze straffen iets meer mogen afschrikken.
Deels mee eens. Straatterroristen (allochtoon en autotochtoon) moeten opnieuw opgevoed worden in speciaal opgerichte opvoedkundige kampen. Daarna moeten ze het "three strikes you're out" principe toe gaan passen. Pleeg je als allochtoon 3 geweldsdelicten dan heb je aangetoond het Nederlands paspoort niet waardig te zijn. Het afnemen van dit paspoort en uitzetting naar Marokko is dan een logisch gevolg. Autochtonen kunnen niet worden uitgezet, dus moeten ze na "three strikes" langdurig worden vastgezet.
quote:
Harder optreden van politie en justitie is ook een must. Bij (voetbal)rellen iedereen oppakken en d.m.v. camera's de rotte appel eruit halen en ook flink straffen.
Absoluut. Wat mij betreft mogen politieagenten hier ook met ruberren kogels schieten om de raddraaiers aan te pakken.
pi_53986580
quote:
Op woensdag 17 oktober 2007 12:07 schreef Scorpie het volgende:
Ik wil niet stigmatiseren, maar gewoon met scherp schieten op alles wat een kleurtje heeft en een petje/capuchon draagt en wegrent zodra je "Stop, politie" roept.

*Grote schoonmaak*
Beetje rigoreus, maar aanpakken moeten ze dat schorem zeker wel!!! Politie daar laat gewoon over zich heen lopen zoals dat wel vaker hier in NL gebeurd..... Oppaken die lui en zet ze voor een paar jaar achter de tralies! Niets tuintjes schoffelen, maar hard straffen
  woensdag 17 oktober 2007 @ 12:16:38 #32
125291 1603
Op z'n Wiegels
pi_53986667
schieten met scherp.. zoals de grote leider het zegt.. wat wil je er verder aan doen.. die klootzakjes trekken zich nergens wat van aan..
pi_53986683
quote:
Op woensdag 17 oktober 2007 12:13 schreef RiCkY82 het volgende:

[..]

Politie daar laat gewoon over zich heen lopen zoals dat wel vaker hier in NL gebeurd
De politie wil hier heus wel tegen optreden, maar ze mogen niet.
pi_53986721
De familie van Bilal is inmiddels naar Marokko vertrokken voor de begrafenis.

Bron
pi_53986759
Ik vraag me dus altijd af waar Marokkanen/Turken de reis naar het thuisland van betalen wanneer er iemand is overleden?
  FOK!Fotograaf woensdag 17 oktober 2007 @ 12:29:23 #36
18921 freud
Who's John Galt?
pi_53986948
quote:
Op woensdag 17 oktober 2007 11:59 schreef mcintosh het volgende:

[..]

Maar je denkt ook werkelijk dat er verder niets aan gedaan zal worden?
In dit geval geloof ik acties uit het verleden die een garantie zijn voor de toekomst.
Ik nuf je seuk!
Ik hier?
If it's free, you're the product!
pi_53986950
quote:
Op woensdag 17 oktober 2007 11:56 schreef 1603 het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
eerlijk en oprecht
!
tvp
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
pi_53987140
Ik stel vast dat de politie keer op keer FAALT.

Neem de situatie in Amsterdam Slotervaart. Er is een Marokkaan doodgeschoten nadat hij politiemensen met een mes te lijf ging. Vervolgens breken er rellen uit. De politie geeft aan dat ze hierdoor verrast waren. Hoe naief! Dit soort rellen is al vaker gebeurd. Je kon dit op je klompen voelen aankomen. En zo mogelijk nog triester: de politie weet tijdens deze rellen niemand aan te houden. NIEMAND. Hoe is zoiets mogelijk?

We zagen het een tijdje terug ook al. Een 16-jarige snotaap vermoordt de eigenaar van een avondwinkel in Amsterdam. Binnen enkele dagen kondigt de politie trots aan dat de dader is gepakt. Het bleek te gaan om een bekende van de politie. Knap hoor, maar mooi NIET voorkomen dat een onschuldige burger is vermoord.

Of in Utrecht: problemen in de wijk Ondiep. Buurtbewoners klagen steen en been over de overlast van hangjongeren. De politie doet er niet of nauwelijks iets aan. Vervolgens gaat iemand helemaal door het lint. En uitgerekend deze persoon wordt vakkundig door de politie doodgeschoten. Het echte tuig blijft ongeschonden.

Zomaar enkele voorbeelden. Het lijkt me dus een terechte vraag: hoe capabel is onze politie eigenlijk?
pi_53987228
quote:
Amsterdam, 9 februari 2006

Bijna een jaar na de brand in de woning aan het Pierre Cuypershof 30, is ondanks grootschalig onderzoek niet onomstotelijk vast komen te staan wie deze brand heeft gesticht.

Bij de brand, die plaatsvond op 17 maart 2005, is de bewoner om het leven gekomen. Uit sectie is gebleken dat het slachtoffer gestikt is als gevolg van het inademen van de rook.

Mede doordat er op de deur een soort hakenkruis werd aangetroffen heeft de zaak tot veel commotie in de buurt geleid.

Om de oorzaak van de brand te achterhalen is door de politie, onder leiding van de officier van justitie, op grote schaal onderzoek verricht, zowel op tactisch als op forensisch-technisch gebied. Daarnaast zijn alle tips en meldingen onderzocht die binnen zijn gekomen na de uitzendingen van Opsporing Verzocht en Ter Plaatse in de maand mei.

Ondanks langdurig onderzoek, vanuit verschillende onderzoeksrichtingen, hebben aanwijzingen naar mogelijke daders en verdachte omstandigheden niet geleid tot concrete bezwaren tegen enig persoon.

Het onderzoek zal niet verder worden voortgezet, tenzij nieuwe aanwijzingen hiertoe in de toekomst aanleiding zullen geven.

bron: http://www.om.nl/parket/a(...)sarchief/2006/25781/
Dit is iedereen misschien al vergeten, maar het OM durft deze zaak niet op te lossen uit angst voor rellen.
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
  woensdag 17 oktober 2007 @ 12:46:34 #40
19479 Mr.J
Train, eat, sleep. Repeat.
pi_53987266
quote:
Op woensdag 17 oktober 2007 12:39 schreef Elfletterig het volgende:
Zomaar enkele voorbeelden. Het lijkt me dus een terechte vraag: hoe capabel is onze politie eigenlijk?
De agenten op zich zullen we capabel zijn, de hele aansturing wat ze verteld wat ze mogen niet mogen doen is imo niet capabel.

Daar zitten volgens mij echt een zooitje wereldvreemde en naieve figuren.
Godfather Bodybuilding topic reeks
pi_53987304
De koffiedrinkende Politie-agenten zijn zeker wel capabel, die houden wel van een potje matten, het zijn alleen hun theedrinkende superieuren die hun daar voor straffen wanneer ze dat doen.
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
pi_53987380
Hah, dit ontvouwt zich weer als het gezellige 'wij autochtonen zijn gelukkig ontzettend braaf'-topic.

Hulde
pi_53987463
Ah daar heb je SCH weer met zijn zachte heelmeester principes. Goed zo, zo komen we er wel .
pi_53987477
quote:
Bilal B. die afgelopen weekeinde twee agenten neerstak en vervolgens zelf werd doodgeschoten, leed aan een ongeneeslijke vorm van salafisme. Deze ernstige psychische stoornis is vastgesteld in april 2007 toen Bilal gedwongen werd opgenomen in de psychiatrische instelling Ter Dolck (OV). Dr. Gerrit Timmer, die destijds de diagnose stelde, meent dat bij ‘salafisme in een vergevorderd stadium’ lobotomie eigenlijk de enige remedie is. ‘Maar ja, wat koop je er voor, deze uiterst effectieve behandelmethode is helaas al geruime tijd verboden’, zo liet een gelaten Timmer ons vandaag telefonisch weten.
Muslims are the only people who make a lesbian feminist look moderate.
pi_53987535
quote:
Ik stel vast dat de politie keer op keer FAALT.

Neem de situatie in Amsterdam Slotervaart. Er is een Marokkaan doodgeschoten nadat hij politiemensen met een mes te lijf ging. Vervolgens breken er rellen uit. De politie geeft aan dat ze hierdoor verrast waren. Hoe naief! Dit soort rellen is al vaker gebeurd. Je kon dit op je klompen voelen aankomen. En zo mogelijk nog triester: de politie weet tijdens deze rellen niemand aan te houden. NIEMAND. Hoe is zoiets mogelijk?

We zagen het een tijdje terug ook al. Een 16-jarige snotaap vermoordt de eigenaar van een avondwinkel in Amsterdam. Binnen enkele dagen kondigt de politie trots aan dat de dader is gepakt. Het bleek te gaan om een bekende van de politie. Knap hoor, maar mooi NIET voorkomen dat een onschuldige burger is vermoord.

Of in Utrecht: problemen in de wijk Ondiep. Buurtbewoners klagen steen en been over de overlast van hangjongeren. De politie doet er niet of nauwelijks iets aan. Vervolgens gaat iemand helemaal door het lint. En uitgerekend deze persoon wordt vakkundig door de politie doodgeschoten. Het echte tuig blijft ongeschonden.

BLAAAAT.

Bij jou is het niet goed, of het deugt niet.

Hoe weet jij dat ze niemand hebben WETEN te aanhouden of dat er een keuze is gemaakt door leidinggevenden?
Pakken ze de dader van een moord: FOUT, ze hadden moeten voorkomen
In Utrecht komt een man met een mes op dienders af en die man wordt neer geschoten? Ze hadden zich moeten laten steken net zoals in Amsterdam nu? En ik meen dat er iets van 200 aanhoudingen zijn verricht in Utrecht, dus wat wil je nou?

[ Bericht 0% gewijzigd door mcintosh op 17-10-2007 13:05:22 ]
There are times we will remember, there are nights we won't forget.
If we value every moment we will never feel regret.
pi_53987717
Dus als ik kritiek op het functioneren van de politie heb, vind ik ineens dat er niks meer deugt in Nederland? Wat een onzin.

De opmerking "de politie heeft niemand weten aan te houden" komt letterlijk uit het NOS Journaal van gisteren. De aanhoudingen in Utrecht zijn pas naderhand verricht. Waar ik op doelde, is dat de politie jarenlang de buurtterreur op z'n beloop heeft gelaten, met als GEVOLG dat die man door het lint ging.

Wat ik wil, is politie die letterlijk slagvaardig en kordaat optreedt, in plaats van meldingen te negeren of veel te laat op de plaats van bestemming te arriveren.
  woensdag 17 oktober 2007 @ 13:22:05 #47
125291 1603
Op z'n Wiegels
pi_53987894
quote:
Op woensdag 17 oktober 2007 12:52 schreef SCH het volgende:
Hah, dit ontvouwt zich weer als het gezellige 'wij autochtonen zijn gelukkig ontzettend braaf'-topic.

Hulde
hele land naar de klote door zo'n houding. razzia.. oppakken en afvoeren die handel..

[ Bericht 2% gewijzigd door paddy op 18-10-2007 10:25:01 ]
pi_53988025
quote:
Op woensdag 17 oktober 2007 13:10 schreef Elfletterig het volgende:
Dus als ik kritiek op het functioneren van de politie heb, vind ik ineens dat er niks meer deugt in Nederland? Wat een onzin.
Dat zeg ik niet. Wat ik zeg is dat als de politie een dader pakt het niet goed is omdat het voorkomen had moeten worden.
Als er 200 man opgepakt worden had het eerder moeten gebeuren
Als een man die met een mes op de politie af komt (ongeacht wat er voorgevallen is, dat DOE je gewoon niet) dan had de politie beter naar hem moeten luisteren... kortom het is nooit goed bij jou.
quote:
De opmerking "de politie heeft niemand weten aan te houden" komt letterlijk uit het NOS Journaal van gisteren. De aanhoudingen in Utrecht zijn pas naderhand verricht. Waar ik op doelde, is dat de politie jarenlang de buurtterreur op z'n beloop heeft gelaten, met als GEVOLG dat die man door het lint ging.

Wat ik wil, is politie die letterlijk slagvaardig en kordaat optreedt, in plaats van meldingen te negeren of veel te laat op de plaats van bestemming te arriveren.
En het NOS journaal weet meteen van de hoed en de rand? Dus dan 'stel jij maar vast' dat de politie niet functioneerd? Knap hoor.

Mijn punt: kijk eens wat verder dan je neus lang is en kom niet met 'Hart van Nederland' argumenten.
There are times we will remember, there are nights we won't forget.
If we value every moment we will never feel regret.
  FOK!Fotograaf woensdag 17 oktober 2007 @ 13:29:55 #49
18921 freud
Who's John Galt?
pi_53988031
quote:
Op woensdag 17 oktober 2007 12:52 schreef SCH het volgende:

Hulde
Weer een lekkere 'autochtonen doen ook stoute dingen, dus mag je niets zeggen over problemen bij allochtonen' opmerking .
Ik nuf je seuk!
Ik hier?
If it's free, you're the product!
  woensdag 17 oktober 2007 @ 13:31:53 #50
262 Re
Kiss & Swallow
pi_53988062
quote:
...Vervolgens gaat iemand helemaal door het lint. En uitgerekend deze persoon wordt vakkundig door de politie doodgeschoten...
quote:
... Het lijkt me dus een terechte vraag: hoe capabel is onze politie eigenlijk?
B. ging ook door het lint, dus eigenlijk wilde je stellen dat ze hem niet overhoop hadden moeten schieten?
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')