Ik was gister al tot die conclusie gekomen.quote:Op maandag 15 oktober 2007 23:38 schreef Againzender het volgende:
[..]
En ach, dit zijn ook geen leuke tijden als burgemeester, twee dodelijke incidenten in hetzelfde stadsdeel in een halve week, ook niet zo raar als je dat zou raken
Maar ja, dat wil je toch niet horen.
Paar jaar geleden op het Frederiksplein een Duitser die het vuur opende op de politie. Kon het ook niet navertellen. Bleek ook dood te willen.quote:Op maandag 15 oktober 2007 23:43 schreef Blood_Money het volgende:
"Suicide by cop" noemen ze dit in een ver land.
Psychisch niet in orde...
Misschien moeten ze een cursus genetica toevoegen aan de inburgerings-whatever.
Duidelijk is wel dat de ouders geen grip meer hadden op de situatie. Maar nog frappanter is het los laten lopen van deze lieden waarbij de samenleving als experiment wordt gezien. De kritiek met betrekking tot de Valeriuskliniek kan ik wel deels bevatten.quote:Bron : Nieuws
Familie Bilal B. laakt Valeriuskliniek
(Novum) - De psychiatrische inrichting Valeriuskliniek had Bilal B. in augustus niet voorwaardelijk mogen ontslaan. Hij maakte nog geen heldere indruk en was niet klaar om weer in de maatschappij te worden opgenomen. Dat schrijft de familie van B. maandag in een verklaring, die in het bezit is van de NOS.
De 22-jarige Amsterdammer Bilal B leed volgens de familie al sinds 2003 aan een psychiatrische stoornis. Hij werd in april op last van de rechter opgenomen in de Amsterdamse Valeriuskliniek, waar werd vastgesteld dat hij aan schizofrenie leed. Hoewel hij op de gesloten afdeling zat, is hij een aantal keer weggelopen. In samenwerking met de politie kon hij steeds worden teruggevonden en worden teruggebracht naar de kliniek, schrijft de familie. Hierover is steeds overleg geweest met de behandelaar en begeleiders van B. Het bleek dat hij steeds wegliep uit de open tuin en dat daar weinig aan gedaan kon worden.
B. had zelfmoordneigingen en leed aan wanen maar werd in augustus voorwaardelijk vrijgelaten. Zijn familie heeft de afgelopen zes weken drie keer contact gehad met de kliniek en verzocht om aanpassing van de dosering van zijn anti-psychotica. Bilal nam donderdag zelf contact op met de crisisdienst en verzocht om opname op de gesloten afdeling. Hij verklaarde niet meer in te kunnen staan voor zichzelf, dat hij dwanggedachtes had en stemmen hoorde in zijn hoofd, schrijft de familie.
Zondag was B. op eigen verzoek met begeleiding op stap. Hij onttrok zich aan de begeleiding en stapte rond het middaguur het politiebureau in het stadsdeel Slotervaart binnen. Hij sprong over de balie en stak een agente in haar nek en borst. Toen zij probeerde te ontkomen, stak hij haar nogmaals twee keer in de rug. Een andere agent werd in nek en schouder gestoken. De gewonde vrouw trok haar wapen en schoot haar belager neer. Hij overleed korte tijd later.
Bilal B. was ook betrokken bij plannen voor een aanslag op een Boeing van de Israëlische luchtvaartmaatschappij El Al. Zijn naam en die van zijn jongere broer Abdullah komen voor in AIVD-dossiers, meldt actualiteitenprogramma Netwerk. Ook Samir A. was volgens de AIVD betrokken bij de plannen.
Abdullah B., de jongere broer, zou het brein zijn achter de plannen. "De intellectuele persoon achter de voorbereidingen van de aanslag op Schiphol is niet Bilal B., maar zijn jongere broertje. Het jongere broertje van Bilal lijkt qua gedachtegoed veel op Mohammed B. Bilal is echter wel bij alles betrokken." De ouders van de broers B. hadden volgens een informant van de Criminele Inlichtingen Eenheid laten weten bang te zijn voor het gedrag van hun zoons. In oktober 2005 werd Abdullah opgepakt op verdenking van terrorisme. Hij werd kort na zijn arrestatie weer vrij te laten.
En wat heeft dat incident met de gebeurtenis die we in dit topic bespreken te maken?quote:Op maandag 15 oktober 2007 22:58 schreef Kanjer het volgende:
Oud nieuws![]()
We schakelen direct door naar utrecht.
RTL nieuws meld net dat een 13 jarige een 16 jarige heeft neegestoken na een ruzie om een fiets.
ik zet mijn geld wederom op noordafrikanen, heb ik gister ook mee gewonnen.
Theetijd!!
Cohen is echt wel bezig hoor, maar misschien is z'n PR apparaat niet zo geweldig. Ik mag hem gewoon, die man is kundig, kan er ook goed tegen om persoonlijk aangevallen te worden, en hij doet wat een burgemeester moet doen: de orde handhaven in de stad.quote:Op maandag 15 oktober 2007 23:45 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Ik was gister al tot die conclusie gekomen.![]()
Wel dus. Nu moet Cohen echt weer een keer aan het werk, komt de beste man toch nog een keertje uit zijn ambtenaarssleur
Het worden wel veel incidenten...quote:Op maandag 15 oktober 2007 23:50 schreef venomsnake het volgende:
[..]
En wat heeft dat incident met de gebeurtenis die we in dit topic bespreken te maken?
Zeker niks leuks op tv.quote:Op maandag 15 oktober 2007 23:56 schreef Drugshond het volgende:
Rellen uitgebroken in de wijk.......
Bron Paul en Witteman.
I rest my case...quote:Op maandag 15 oktober 2007 23:56 schreef Drugshond het volgende:
Rellen uitgebroken in de wijk.......
Bron Paul en Witteman.
Laten we het topic wel zuiver houden met betrekking tot dit alleen dit voorval. Met de bijbehorende schuldvraag en de ondersteuning die de ouders hebben gehad.quote:Op maandag 15 oktober 2007 23:56 schreef Kanjer het volgende:
Het worden wel veel incidenten...maar dit terzijde.
Het feit dat het continue noordafrikanen zijn?
23:07:50 15-10-07 13 G BRAN BR 1 AUTOBRAND (Incidentnet: reg.inmeld) Jan Tooropstraat 112 AMSTERDAM (ASD) [ 522 ]quote:Op maandag 15 oktober 2007 23:56 schreef venomsnake het volgende:
Er zijn relletjes uitgebroken in de wijk aldus Witteman..
Er zou oa een auto in de fik staan.
quote:Auto in vlammen en ruiten ingegooid
Bij het politiebureau aan het August Allebéplein is het maandagavond even onrustig geweest. De ruiten van het bureau werden ingegooid en in de Jan Tooropstraat is er rond 23.00 uur een auto in vlammen opgegaan.
Rond 23.45 uur was er nog veel politie op de been, maar leek het verder rustig te zijn. Wel staan er her en der nog groepjes jongeren.
Later meer.
AT5
Tja, ze zijn solidair. Als een soort...familie (letterlijk). kuch-(j/k)-kuch.quote:Op maandag 15 oktober 2007 23:56 schreef venomsnake het volgende:
Er zijn relletjes uitgebroken in de wijk aldus Witteman..
Er zou oa een auto in de fik staan.
Oke, sorryquote:Op dinsdag 16 oktober 2007 00:01 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Laten we het topic wel zuiver houden met betrekking tot dit alleen dit voorval. Met de bijbehorende schuldvraag en de ondersteuning die de ouders hebben gehad.
jezuschristus, alsof de hele wijk in vuur en vlam staatquote:Op dinsdag 16 oktober 2007 00:05 schreef rutger05 het volgende:
Ik verbaas mij er over dat de politie er niet in kan slagen om groepen relschoppers te arresteren of is het meer van pappen en nathouden en vooral niets doen.
Ik vraag mij dan af waarom de politie er niet in kan slagen om een paar relschoppers te arresteren of is het meer een zaak van pappen en nathouden en vooral niets doen?quote:Op dinsdag 16 oktober 2007 00:09 schreef Againzender het volgende:
[..]
jezuschristus, alsof de hele wijk in vuur en vlam staat
met een paar man die zich een beetje snel verplaatsen heb je dit vrij makkelijk voor elkaar hoor.
wat mij dus al eerder opviel vandaag toen ik over het plein fietste: er zijn altijd groepjes jongeren die het heel spannend vinden om van deze gelegenheid gebruik te maken om te gaan rellen. Mediaaandacht is erg geil tenslotte.quote:Op dinsdag 16 oktober 2007 00:08 schreef Omaha het volgende:
Ach het slaat toch nergens op om hiervoor te gaan rellen. Kom op zeg.
Geen kwestie van niet slagen. Meer een kwestie van niet mogen.quote:Op dinsdag 16 oktober 2007 00:05 schreef rutger05 het volgende:
Ik verbaas mij er over dat de politie er niet in kan slagen om groepen relschoppers te arresteren of is het meer van pappen en nathouden en vooral niets doen.
groot gebied, kleine snel verplaatsende groep, heb het bij voetbalwedstrijden al zo vaak gezien, je loopt als politie altijd achter de feiten aan.quote:Op dinsdag 16 oktober 2007 00:12 schreef rutger05 het volgende:
[..]
Ik vraag mij dan af waarom de politie er niet in kan slagen om een paar relschoppers te arresteren of is het meer een zaak van pappen en nathouden en vooral niets doen?
Dan is het dus best wel hevig...quote:Op dinsdag 16 oktober 2007 00:14 schreef Againzender het volgende:
[..]
groot gebied, kleine snel verplaatsende groep, heb het bij voetbalwedstrijden al zo vaak gezien, je loopt als politie altijd achter de feiten aan.
Bij onverwachte gebeurtenissen en te weinig mankracht is die kans er zeker. Bij voorspelbare rellen en met de inzet van genoeg mankracht hoeft de politie zeker niet achter de 'feiten' aan te lopen. Dan heeft de politie de mogelijkheid om de boodschap uit te zenden dat rellen niet worden geaccepteerd en dat tuig wordt aangepakt.quote:Op dinsdag 16 oktober 2007 00:14 schreef Againzender het volgende:
[..]
groot gebied, kleine snel verplaatsende groep, heb het bij voetbalwedstrijden al zo vaak gezien, je loopt als politie altijd achter de feiten aan.
klinkt heel makkelijk vanaf de oever, maar in de praktijk blijkt dit heel lastig. Heb dat van dichtbij in Nederland en het buitenland zien gebeuren.quote:Op dinsdag 16 oktober 2007 00:18 schreef rutger05 het volgende:
[..]
Bij onverwachte gebeurtenissen en te weinig mankracht is die kans er zeker. Bij voorspelbare rellen en met de inzet van genoeg mankracht hoeft de politie zeker niet achter de 'feiten' aan te lopen. Dan heeft de politie de mogelijkheid om de boodschap uit te zenden dat rellen niet worden geaccepteerd en dat tuig wordt aangepakt.
maw; het is dus aan het escaleren als ik zo de verhalen hier mag geloven...quote:Op dinsdag 16 oktober 2007 00:21 schreef Againzender het volgende:
[..]
klinkt heel makkelijk vanaf de oever, maar in de praktijk blijkt dit heel lastig. Heb dat van dichtbij in Nederland en het buitenland zien gebeuren.
Waarom is het dan zo heel lastig? De politie kan bijvoorbeeld straten afsluiten om relschoppers in een bepaald gebied op te sluiten en te kunnen arresteren.quote:Op dinsdag 16 oktober 2007 00:21 schreef Againzender het volgende:
[..]
klinkt heel makkelijk vanaf de oever, maar in de praktijk blijkt dit heel lastig. Heb dat van dichtbij in Nederland en het buitenland zien gebeuren.
Nee joh.quote:Op dinsdag 16 oktober 2007 00:23 schreef rutger05 het volgende:
[..]
Waarom is het dan zo heel lastig? De politie kan bijvoorbeeld straten afsluiten om relschoppers in een bepaald gebied op te sluiten en te kunnen arresteren.
Waarop werd dit antwoord gegeven? Op het feit dat het een blanke man volgens de bronnen zou zijn geweest... de rest is geschiedenis. Maar is dit een vorm van bewuste misleiding? Nee, natuurlijk dit kan nooit waarheid zijn - maar de persoon in kwestie geeft reden om eens na te denken.quote:De werkelijkheid bleek niet anders, dat was het al een half uur na de messteken. Ze hadden alleen de tijd nodig om 'het randgebeuren' op zijn plek te krijgen. Onder andere bij de ouders van Labiel, er moest onderhandeld worden over de prijs voor een verklaring dat hun zoon gek was en de verpleging in de fout ging. Ik heb horen fluisteren dat dat begon bij 5000 euro en uiteindelijk voor 20 x dat bedrag rondgekomen is.
En die agente die beweerde dat hij koranteksten riep tijdens het steken. Cohen heeft zelf aan het bed gezeten om haar ervan te overtuigen dat ze dat tijdens de narcose heeft gehoord.
Maar intussen waren er, volgens de woordvoerster van het stadsdeel, gisteravond heel wat moeders die aan het tellen waren of ze geen jongen misten. (Dit is geen geintje.) Die trut legde in die paar woorden bloot hoe het in Sloetervaart gesteld is. Zal wel ontslagen worden (of gedumpt in Marokko).
Jaah, maar jij bent dan ook geen allochtoon he?quote:Op dinsdag 16 oktober 2007 00:27 schreef TC03 het volgende:
Blijf me er altijd over verbazen hoeveel dat tuig kan maken zonder opgepakt te worden, maar oh wee als je met 10 man in een kroeg zit bij een voetbalwedstrijd, dan staan er wel ineens 20 ME busjes klaar om ze eruit te meppen.
Laten we maar de Telegraaf afwachten, dan zullen we het wel zien of de Burgemeester weer gefaald heeft of niet....quote:Op dinsdag 16 oktober 2007 00:27 schreef TC03 het volgende:
Blijf me er altijd over verbazen hoeveel dat tuig kan maken zonder opgepakt te worden, maar oh wee als je met 10 man in een kroeg zit bij een voetbalwedstrijd, dan staan er wel ineens 20 ME busjes klaar om ze eruit te meppen.
kom op zeg, in een kroeg ben je ook een sitting duckquote:Op dinsdag 16 oktober 2007 00:27 schreef TC03 het volgende:
Dát zou pas nieuws zijn...quote:Op dinsdag 16 oktober 2007 00:28 schreef CrazyTaxi het volgende:
Bij de buren (gs) werd door iemand het volgende geschreven:
[..]
Waarop werd dit antwoord gegeven? Op het feit dat het een blanke man volgens de bronnen zou zijn geweest... de rest is geschiedenis. Maar is dit een vorm van bewuste misleiding? Nee, natuurlijk dit kan nooit waarheid zijn - maar de persoon in kwestie geeft reden om eens na te denken.
Jammer dan.quote:Op dinsdag 16 oktober 2007 01:03 schreef Floripas het volgende:
Familie:Bilal leed aan schizofrenie
De geplande auto-inbraak heeft op deze manier meer cachet gekregen.quote:Op dinsdag 16 oktober 2007 01:04 schreef Againzender het volgende:
"De jongeren zijn boos omdat Bilal B. is doodgeschoten door de politie"
Rot ff op jo, als je die jongeren had verteld dat er een moslim genaam Adolf H. gestorven was op het politiebureau hadden ze ook die auto in de fik gestoken
Juist deze groep moeten ze even in de gaten gaan houden, als ze dat al niet doen. Zijn alleen maar uit op rottigheid, daar zit geen enkele betrokkenheid met de verdachte bij.
Tot er op een dag niemand opstaat die het erg vindt dat jij wordt neergeknald. Kom op, zeg.quote:Op dinsdag 16 oktober 2007 01:07 schreef SteveBallmer het volgende:
[..]
Jammer dan.
Over de doden niets dan goeds; goed dat 'ie dood is.
Een aanslag op El Al.quote:Bilal B. was ook betrokken bij plannen voor een aanslag op een Boeing van de Israëlische luchtvaartmaatschappij El Al. Zijn naam en die van zijn jongere broer Abdullah komen voor in AIVD-dossiers, meldt actualiteitenprogramma Netwerk. Ook Samir A. was volgens de AIVD betrokken bij de plannen.
Dat is zeker 1 van de symptomen van een geïmporteerd schizofreniesyndroom? Is er nooit een onderzoek gedaan door academici mbt de verschillende psychische syndromen icm de eventuele verschillende uitwerkingen en dat dan weer binnen verschillende culturen?quote:Op maandag 15 oktober 2007 23:48 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Bilal B. was ook betrokken bij plannen voor een aanslag op een Boeing van de Israëlische luchtvaartmaatschappij El Al. Zijn naam en die van zijn jongere broer Abdullah komen voor in AIVD-dossiers, meldt actualiteitenprogramma Netwerk. Ook Samir A. was volgens de AIVD betrokken bij de plannen.
I'll see you when i get there.quote:Op dinsdag 16 oktober 2007 01:10 schreef Floripas het volgende:
Tot er op een dag niemand opstaat die het erg vindt dat jij wordt neergeknald. Kom op, zeg.
Als ik dan nog leef zal ik je recht om te leven verdedigen, knurft.quote:Op dinsdag 16 oktober 2007 01:15 schreef SteveBallmer het volgende:
[..]
I'll see you when i get there.
Ja.quote:Op dinsdag 16 oktober 2007 01:16 schreef Floripas het volgende:
Als ik dan nog leef zal ik je recht om te leven verdedigen, knurft.
Ik vrees dat hij dit niet aandurft, die lafaard.quote:Op maandag 15 oktober 2007 23:45 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Ik was gister al tot die conclusie gekomen.![]()
Wel dus. Nu moet Cohen echt weer een keer aan het werk, komt de beste man toch nog een keertje uit zijn ambtenaarssleur
Jawel.quote:Op dinsdag 16 oktober 2007 01:15 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Dat is zeker 1 van de symptomen van een geïmporteerd schizofreniesyndroom? Is er nooit een onderzoek gedaan door academici mbt de verschillende psychische syndromen met de eventuele verschillende uitwerkingen en dat dan weer binnen verschillende culturen?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |