abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_54008179
quote:
Op donderdag 18 oktober 2007 12:15 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Wat is eigenlijk in algemene zin je punt, aangaande dit onderwerp?
Ik zie je enkel afgeven op reacties die jou klaarblijkelijk irriteren.
Er is niets mis mee met reageren op reacties waar je het mee oneens bent. Er op wijzen wat er verkeerd aan is. Je hoeft geen punt in algemene zin te hebben. Niet nodig. Ook al heeft ze die wel.
  donderdag 18 oktober 2007 @ 12:21:35 #202
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_54008219
quote:
Op donderdag 18 oktober 2007 09:55 schreef Autodidact het volgende:
Grappig he...blijkt het een Marokkaan te zijn....wordt het plots de schuld van de Valeriuskliniek, de politie, de samenleving....
Nee hoor. Volgens JohnDope is de PvdA de schuldige.

En volgens zwemmerseczeem ligt de schuld bij de Euro, ranzig Aldibier, lelijke wijven, de gele kaarten voor onze jongens tijdens Nederland-Portugal, Geer en Goor, treinvertragingen, belspelletjes, hufterig gedrag in het algemeen, inflatie, de klotezomer, harde kutmuziek in winkels en de derde wereldoorlog (Gelezen op de FP).

Dat lelijke wijven medeschuldig zijn daar ga ik trouwens in mee en Geer en Goor zijn sowieso (mede)schuldig aan alle misstanden in de maatschappij .

Overigens is het volgens mij niet de eerste keer dat men met de vinger wijst naar de TBS klinieken nadat een TBS'er een fout begaat. Denk aan de TBS'er die in 2004 niet terugkeerde van verlof en een 13 jarig meisje uit Eibergen vermoordde. En zo zijn er nog wel een paar voorbeelden te noemen.

Of de klinieken wel of niet (mede)schuldig zijn zal per geval kunnen verschillen, maar het is in ieder geval niet nieuw (of ivm zijn Marokkaanse afkomst) dat er meteen naar de klinieken wordt gewezen.

Wat wel ivm zijn Marokkaanse afkomst is, is die vage onterechte solidariteit onder die Marokkaanse rel-jongeren ( ) maar goed, dat is weer een ander punt.
Krekker is de bom!
pi_54008254
quote:
Op donderdag 18 oktober 2007 12:19 schreef Monidique het volgende:

[..]

Er is niets mis mee met reageren op reacties waar je het mee oneens bent. Er op wijzen wat er verkeerd aan is. Je hoeft geen punt in algemene zin te hebben. Niet nodig. Ook al heeft ze die wel.
Er is ook in het geheel niets met mijn vraag. Of vind jij van wel?
Ik vraag het omdat de reacties, mijn inziens, nogal een hoog 'opgeheven vingertje-gehalte' heeft.
Ik denk, dat het meer duidelijkheid verschaft wanneer helder wordt wat het precieze standpunt is.
If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.
  donderdag 18 oktober 2007 @ 12:23:46 #204
32597 ShaoliN
*BLiNg bLiNG*
pi_54008267
quote:
Op donderdag 18 oktober 2007 12:13 schreef Floripas het volgende:

[..]

Wat een aanduiding voor een daad die heeft geleid tot de doodsstrijd van twee agenten.
Schizofrenie is de ergste psychische aandoening die er is. Je krijgt wanen, en stemmen in je hoofd geven je opdrachten die je niet kan weigeren.
[..]
Dus die geweldige kliniek die de beste knul deze diagnose heeft meegegeven, had hem nooit moeten laten gaan?
  donderdag 18 oktober 2007 @ 12:25:54 #205
130955 Floripas
Blast from the past
pi_54008316
quote:

[..]

In algemene zin? Dat die agente waarschijnlijk adequaat heeft gehandeld, dat Bilal B. waarschijnlijk veel meer behandeling had moeten ondergaan en niet de juiste medicijnen kreeg, en dat het naar is dat sommige mensen zo graag een politiek punt willen maken van een menselijke tragedie die drie levens heeft verwoest, en dat geldt zowel voor de relschopperd als voor de mensen die er een punt van maken dat Bilal B. in Marokko wordt begraven.
pi_54008322
quote:
Op donderdag 18 oktober 2007 12:23 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Er is ook in het geheel niets met mijn vraag. Of vind jij van wel?
O, jawel, dat vind ik wel.
quote:
Ik vraag het omdat de reacties, mijn inziens, nogal een hoog 'opgeheven vingertje-gehalte' heeft.
Ja, en?
quote:
Ik denk, dat het meer duidelijkheid verschaft wanneer helder wordt wat de precieze standpunt is.
Het verschaft alleen meer duidelijkheid over in welk hokje het te stoppen. Je kunt haar berichten zonder verdere informatie gemakkelijk interpreteren.

Voor de rest weet Floripas dat zelf ook wel uit te leggen. Nutteloos allemaal.
pi_54008343
quote:
Op donderdag 18 oktober 2007 12:23 schreef ShaoliN het volgende:
Dus die geweldige kliniek die de beste knul deze diagnose heeft meegegeven, had hem nooit moeten laten gaan?
Effe wakker worden Shao!
Natuurlijk is het de schuld van die kliniek.
Die arme jongen is gemangeld door het systeem en die kliniek. (ook door die enorme wachtlijst van wel twee jaar las ik ergens.)
  donderdag 18 oktober 2007 @ 12:28:51 #208
32597 ShaoliN
*BLiNg bLiNG*
pi_54008393
quote:
Op donderdag 18 oktober 2007 12:27 schreef SteveBallmer het volgende:

[..]

Effe wakker worden Shao!
Natuurlijk is het de schuld van die kliniek.
Die arme jongen is gemangeld door het systeem en die kliniek. (ook door die enorme wachtlijst van wel twee jaar las ik ergens.)
Die twee jaar die hij nodig had om deze kliniek te bereiken, om vervolgens direct opgenomen te worden??
pi_54008437
quote:
Op donderdag 18 oktober 2007 12:26 schreef Monidique het volgende:

[..]

O, jawel, dat vind ik wel.
Heel boeiend.
quote:
Ja, en?
Het voldoet niet aan een gewenste norm, zoveel is duidelijk. Ik zou graag kennis willen nemen van die norm.
quote:
Het verschaft alleen meer duidelijkheid over in welk hokje het te stoppen. Je kunt haar berichten zonder verdere informatie gemakkelijk interpreteren.
Dat is jouw draai die je eraan geeft. Mijn uitleg staat hierboven.
quote:
Voor de rest weet Floripas dat zelf ook wel uit te leggen. Nutteloos allemaal.
Sterker nog; ik vind deze poging van jou vrij kansloos.
pi_54008440
quote:
Op donderdag 18 oktober 2007 12:13 schreef Monidique het volgende:

[..]

Waarom niet? Het is wel iets waar schizofrenie een goede verklaring voor is.
Ja, dat is zo. Ik snap dat gezeur niet. Schizofrenie en religieus-fundamentalisme is nou niet bepaald een mix voor pacifisten....
  donderdag 18 oktober 2007 @ 12:31:45 #211
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_54008449
quote:
Op donderdag 18 oktober 2007 12:19 schreef __Saviour__ het volgende:

[..]

Dit is dus exact het probleem. Het maar willen afschuiven op de schizofrenie. "Hij hoorde stemmen die hem vertelden dit te doen" wil je beweren? Dat is iets al te gemakkelijk he. Daarmee zou Bilal ineens geen dader meer zijn, maar een zogenaamd zielige jongen. Daarom werd dit natuurlijk ook gelijk al naar buiten gebracht. Zodat degenen die de aandacht willen afleiden van het echte probleem, iets hebben om aan te grijpen als excuus.
En stemmen horen hoort niet per defenitie bij schizofrenie. Dat is maar een van de vele symptonen die kunnen optreden.
Of Bilal nou een zielige jongen is of niet maakt verder toch weinig uit? Als hij echt ziek is mag hij door 'het volk' van mij part best een zielige jongen gevonden worden, dat doet er niet toe. Feit blijft dat een dader op effectieve wijze gestraft moet worden.

En op effectieve wijze straffen is iets wat alleen kan wanneer je een beeld krijgt van de persoonlijkheid. Dit laatste heeft met het oog op effectief straffen weinig te maken met eventueel medeleven kweken...

Een dader die daadwerkelijk een schizofrene psychopaat blijkt te zijn, moet bij een vergelijkbaar delict (levenslang) in een inrichting gestopt worden. In een normale gevangenis zou hij immers een gevaar voor de bewakers en medegevangenen zijn. Een dader van zo'n delict die gewoon over een gezonde geest blijkt te beschikken dient in een normale gevangenis gestopt te worden.
Krekker is de bom!
  donderdag 18 oktober 2007 @ 12:32:41 #212
130955 Floripas
Blast from the past
pi_54008464
quote:
Op donderdag 18 oktober 2007 12:19 schreef __Saviour__ het volgende:

[..]

Dit is dus exact het probleem. Het maar willen afschuiven op de schizofrenie. "Hij hoorde stemmen die hem vertelden dit te doen" wil je beweren? Dat is iets al te gemakkelijk he. Daarmee zou Bilal ineens geen dader meer zijn, maar een zogenaamd zielige jongen. Daarom werd dit natuurlijk ook gelijk al naar buiten gebracht. Zodat degenen die de aandacht willen afleiden van het echte probleem, iets hebben om aan te grijpen als excuus.
En stemmen horen hoort niet per defenitie bij schizofrenie. Dat is maar een van de vele symptonen die kunnen optreden.
Hij zei dat hij stemmen hoorde die hem opdrachten gaven toen hij zich liet opnemen in die kliniek.

Ik ontken niet dat Bilal B. dader was. Natuurlijk was hij dader, hij heeft bijna twee mensen vermoord.
Maar waarom zou je dan niet kunnen zeggen dat schizofrenie de oorzaak is?
pi_54008468
quote:
Op donderdag 18 oktober 2007 12:28 schreef ShaoliN het volgende:
Die twee jaar die hij nodig had om deze kliniek te bereiken, om vervolgens direct opgenomen te worden??
Ja, dus WIJ zijn de schuldigen omdat WIJ dit systeem in stand houden.

(ik ben overigens dubbel schuldig want ik tank ook al bij Total.)
pi_54008484
quote:
Op donderdag 18 oktober 2007 12:08 schreef Floripas het volgende:

[..]

Heb je dat helemaal gemist, dat hij na escalaties was opgenomen en er vrijwel meteen een diagnose kon worden gesteld?
http://www.volkskrant.nl/(...)k_sloeg_direct_alarm
Ik vraag jou een quote van de BEHANDELEND arts die in die laatste week heeft vast kunnen stellen dat messentrekker Bilal op DAT MOMENT OVERDUIDELIJK last had van wanen, op DAT MOMENT wederom verzuimd had zijn medicatie te nemen, en dus IN DIE WEEK weer terug bij af was, overmand door pyschoses en in die psychose 2 agenten aan zag als representanten van de Grote Satan, en tegelijkertijd doorkreeg van Allemaggies Allah dat deze 2 agenten de strot moest worden doorgesneden.

Het feit dat iemand eerder last had van wanen zegt niets over zijn toestand NU... daar is geen zekerheid over, de Valeriuskliniek zegt dat hij rustig, en cooperatief was.... jij , meneer, gaat wel heeeeeeeeeel graag af op wat de ouders te melden hebben.

Als deze messentrekker overduidelijk schizo was afgelopen week en hij bij deze kliniek eerder al opgenomen was, had diezelfde kliniek de symptomen toch wel onderkend deze keer?

Oh nee, natuurlijk niet, anders kloppen jouw aannames niet, de kliniek MOET fout zitten, en dat stel jij graag met de WEINIGE info die wij allemaal hebben, vast als zijnde een feit, Bilal was overduidelijk opnieuw terug in een psychose.
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
pi_54008485
quote:
Op donderdag 18 oktober 2007 12:31 schreef Autodidact het volgende:

[..]

Ja, dat is zo. Ik snap dat gezeur niet. Schizofrenie en religieus-fundamentalisme is nou niet bepaald een mix voor pacifisten....
Exact.
  donderdag 18 oktober 2007 @ 12:35:12 #216
130955 Floripas
Blast from the past
pi_54008522
quote:
Op donderdag 18 oktober 2007 12:21 schreef KreKkeR het volgende:
Wat wel ivm zijn Marokkaanse afkomst is, is die vage onterechte solidariteit onder die Marokkaanse rel-jongeren ( ) maar goed, dat is weer een ander punt.
Ja, omdat het dan ineens een issue is. Je moet voor de grap het aantal reacties per uur eens zien toen men nog dacht dat het een "blanke man" was en de reacties nadat naar buiten werd gebracht dat het om een Marokkaan ging. Ineens werd er van alles bijgesleept, zowel door die rellende jongeren als door FOK-users.

Alsof zijn Marokkaanse komaf die verwonding van die agenten ineens erger maakt.
  donderdag 18 oktober 2007 @ 12:36:11 #217
130955 Floripas
Blast from the past
pi_54008557
quote:
Op donderdag 18 oktober 2007 12:23 schreef ShaoliN het volgende:

[..]

Ik lees nu dat ze alarm hebben geslagen, maar de familie zegt dat hij niet goed in de gaten is gehouden.
In principe komt het daar wel op neer, ja.
  donderdag 18 oktober 2007 @ 12:37:31 #218
130955 Floripas
Blast from the past
pi_54008587
quote:
Op donderdag 18 oktober 2007 12:28 schreef ShaoliN het volgende:

[..]

Jij leest niet, begrijp ik?
pi_54008588
quote:
Op donderdag 18 oktober 2007 12:36 schreef Floripas het volgende:
maar de familie zegt
Opgelost.
Tijd voor de stille tocht.
pi_54008592
quote:

[..]

Floripas ergert zich gewoon helemaal groen en geel aan de domme on-wetenschappelijke onderbuik posts die hier met enige regelmaat op dit forum verschijnen vermoed ik. Mensen willen discussieren over dingen waar ze totaal niets van snappen, wanneer iemand met vakkennis er iets over zegt wordt hij/zij of geridiculiseerd of uitgemaakt tot landverrader/allochtonenknuffelaar/theedrinker/linksert/lafbek/softie etc.

edit: ik had nog niet helemaal door dat de discussie al een pagina verder was
  donderdag 18 oktober 2007 @ 12:37:51 #221
262 Re
Kiss & Swallow
pi_54008595
Had bij een blanke het excuus schizofrenie wel een valide reden/oorzaak geweest? of zou dat ook maar een verzonnen slachtofferprofilering geweest zijn?
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  donderdag 18 oktober 2007 @ 12:38:18 #222
130955 Floripas
Blast from the past
pi_54008607
quote:
Op donderdag 18 oktober 2007 12:31 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Heel boeiend.
[..]

Het voldoet niet aan een gewenste norm, zoveel is duidelijk. Ik zou graag kennis willen nemen van die norm.
[..]

Dat is jouw draai die je eraan geeft. Mijn uitleg staat hierboven.
[..]

Sterker nog; ik vind deze poging van jou vrij kansloos.
Ik heb toch al antwoord gegeven?
Waarom reageer je er dan niet op?

Wat is jouw standpunt eigenlijk?
  donderdag 18 oktober 2007 @ 12:39:47 #223
130955 Floripas
Blast from the past
pi_54008640
quote:
Op donderdag 18 oktober 2007 12:31 schreef KreKkeR het volgende:

[..]

Of Bilal nou een zielige jongen is of niet maakt verder toch weinig uit? Als hij echt ziek is mag hij door 'het volk' van mij part best een zielige jongen gevonden worden, dat doet er niet toe. Feit blijft dat een dader op effectieve wijze gestraft moet worden.

En op effectieve wijze straffen is iets wat alleen kan wanneer je een beeld krijgt van de persoonlijkheid. Dit laatste heeft met het oog op effectief straffen weinig te maken met eventueel medeleven kweken...

Een dader die daadwerkelijk een schizofrene psychopaat blijkt te zijn, moet bij een vergelijkbaar delict (levenslang) in een inrichting gestopt worden. In een normale gevangenis zou hij immers een gevaar voor de bewakers en medegevangenen zijn. Een dader van zo'n delict die gewoon over een gezonde geest blijkt te beschikken dient in een normale gevangenis gestopt te worden.
Geweldige post. Niks aan toe te voegen, eigenlijk.
  donderdag 18 oktober 2007 @ 12:42:13 #224
262 Re
Kiss & Swallow
pi_54008684
Ik denk trouwens wel dat de familie ten onrechte naar de kliniek als schuldige wijst.
  donderdag 18 oktober 2007 @ 12:44:54 #225
130955 Floripas
Blast from the past
pi_54008745
quote:
Op donderdag 18 oktober 2007 12:33 schreef milagro het volgende:

[..]

Ik vraag jou een quote van de BEHANDELEND arts die in die laatste week heeft vast kunnen stellen dat messentrekker Bilal op DAT MOMENT OVERDUIDELIJK last had van wanen, op DAT MOMENT wederom verzuimd had zijn medicatie te nemen, en dus IN DIE WEEK weer terug bij af was, overmand door pyschoses en in die psychose 2 agenten aan zag als representanten van de Grote Satan, en tegelijkertijd doorkreeg van Allemaggies Allah dat deze 2 agenten de strot moest worden doorgesneden.

Het feit dat iemand eerder last had van wanen zegt niets over zijn toestand NU... daar is geen zekerheid over, de Valeriuskliniek zegt dat hij rustig, en cooperatief was.... jij , meneer, gaat wel heeeeeeeeeel graag af op wat de ouders te melden hebben.

Als deze messentrekker overduidelijk schizo was afgelopen week en hij bij deze kliniek eerder al opgenomen was, had diezelfde kliniek de symptomen toch wel onderkend deze keer?

Oh nee, natuurlijk niet, anders kloppen jouw aannames niet, de kliniek MOET fout zitten, en dat stel jij graag met de WEINIGE info die wij allemaal hebben, vast als zijnde een feit, Bilal was overduidelijk opnieuw terug in een psychose.
Ik ben ook een dame, net als jij

Zo lang er een justitieel onderzoek is, zwijgen de artsen zelf natuurlijk. Die hebben ook een geheimhoudingsplicht!
Bovendien waren de artsen er niet bij op het moment dat hij stak. Maar de kliniek zegt niet: "hij heeft dit niet gedaan omdat hij schizofreen is."
Wellicht herinner je je dat er hier mensen waren die ervaring hebben met schizofrenie, zoals ik, die al ver voor het naar buiten kwam zeiden dat dat wel heel erg leek op de daad van een schizofreen.
pi_54008755
quote:
Op donderdag 18 oktober 2007 12:42 schreef Re het volgende:
Ik denk trouwens wel dat de familie ten onrechte naar de kliniek als schuldige wijst.
Jij bent nu willens en wetens het sprookje aan het stukmaken hè..
Schaam jij je niet? De enige strohalm waar de familie zich aan kan vastgrijpen radicaal omhakken.
Tssss.
  donderdag 18 oktober 2007 @ 12:45:39 #227
130955 Floripas
Blast from the past
pi_54008764
quote:
Op donderdag 18 oktober 2007 12:37 schreef SteveBallmer het volgende:

[..]

Opgelost.
Tijd voor de stille tocht.
Ik hoop dat je er zelf plezier aan beleeft, want wij lachen niet.
pi_54008773
quote:
Op donderdag 18 oktober 2007 12:37 schreef Fides het volgende:

[..]

Floripas ergert zich gewoon helemaal groen en geel aan de domme on-wetenschappelijke onderbuik posts die hier met enige regelmaat op dit forum verschijnen vermoed ik. Mensen willen discussieren over dingen waar ze totaal niets van snappen, wanneer iemand met vakkennis er iets over zegt wordt hij/zij of geridiculiseerd of uitgemaakt tot landverrader/allochtonenknuffelaar/theedrinker/linksert/lafbek/softie etc.

edit: ik had nog niet helemaal door dat de discussie al een pagina verder was
Ah, Floripas is doctor in de psychologie?

Ik constateer alleen een stampvoetend meisje die haar lollie is afgepakt.
  donderdag 18 oktober 2007 @ 12:46:40 #229
130955 Floripas
Blast from the past
pi_54008781
quote:
Op donderdag 18 oktober 2007 12:37 schreef Re het volgende:
Had bij een blanke het excuus schizofrenie wel een valide reden/oorzaak geweest? of zou dat ook maar een verzonnen slachtofferprofilering geweest zijn?
Voor mij wel. Kijk maar in het allereerste topic.
pi_54008789
O, en Sinterklaas bestaat wél, er liggen namelijk pepernoten bij Appie Happie.
  donderdag 18 oktober 2007 @ 12:47:35 #231
130955 Floripas
Blast from the past
pi_54008804
quote:
Op donderdag 18 oktober 2007 12:46 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

Wat is die lolly dan die mij is afgepakt?
  donderdag 18 oktober 2007 @ 12:51:45 #232
262 Re
Kiss & Swallow
pi_54008859
quote:
Op donderdag 18 oktober 2007 12:45 schreef SteveBallmer het volgende:

[..]

Jij bent nu willens en wetens het sprookje aan het stukmaken hè..
Schaam jij je niet? De enige strohalm waar de familie zich aan kan vastgrijpen radicaal omhakken.
Tssss.
tsja, het is blijkbaar niet mogelijk om niet of zwart of wit te denken... dus stigmatiseer er maar op los... daar ben je goed in
pi_54008875
quote:
Op dinsdag 16 oktober 2007 01:23 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Jawel.
Ja maar ik bedoel dus, of er ook onderzocht is of de schizofreen uit de ene cultuur, zijn ziektebeeld zegmaar uit in rap-related-killings en of acts-of-terror.
En dat zegmaar de schizofreen uit de andere cultuur, zijn ziektebeeld uit door bijvoorbeeld met de kaboutertjes dialogen aan te gaan.

Dat onderzoek wat jij bedoelt, dat ken ik ook, maar dat is te beknopt en misschien ook wel te eenzijdig.
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
pi_54008923
quote:
Op donderdag 18 oktober 2007 12:38 schreef Floripas het volgende:

[..]

Ik heb toch al antwoord gegeven?
Waarom reageer je er dan niet op?

Wat is jouw standpunt eigenlijk?
Ik had het antwoord gemist, vandaar.

Mijn standpunten zijn dat de agente juist heeft gehandeld, Bilal B. een crimineel was met een psychische stoornis en waarschijnlijk radicaal islamitische opvattingen had en dat er terecht een politiek punt over de relschoppers gemaakt moet worden in die zin, dat de aanpak van overlast hernieuwde prioriteit dient te krijgen.
In welke mate elk deelitem zijn invloed heeft gehad of verantwoordelijk is voor de tragische gebeurtenissen daar kan ik niets objectiefs over zeggen.
pi_54008969
quote:
Op donderdag 18 oktober 2007 12:46 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

jongetje, hoor, Floripas heeft een piemeltje, ook een soort lollie, maar toch...
quote:
“Deze jongeren plegen bij wijze van spreken een overval en rechtvaardigen dit vanuit de islam.” en "Sommige jongeren denken hier hun gang te kunnen gaan omdat deze samenleving niet islamitisch is."
Bovenstaande constateringen vind ik ook wel raak geschoten (sorry!) , je hebt geen schizofrenie nodig om los te gaan, dat lukt zonder dat ook wel, er is altijd wel een excuus te bedenken, doen zij het niet dan doen de floripassen van deze onshaatonswereld het wel
  donderdag 18 oktober 2007 @ 13:01:26 #236
130955 Floripas
Blast from the past
pi_54009009
quote:
Op donderdag 18 oktober 2007 12:52 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Ja maar ik bedoel dus, of er ook onderzocht is of de schizofreen uit de ene cultuur, zijn ziektebeeld zegmaar uit in rap-related-killings en of acts-of-terror.
En dat zegmaar de schizofreen uit de andere cultuur, zijn ziektebeeld uit door bijvoorbeeld met de kaboutertjes dialogen aan te gaan.

Dat onderzoek wat jij bedoelt, dat ken ik ook, maar dat is te beknopt en misschien ook wel te eenzijdig.
Ik betwijfel ernstig dat dit iets cultureels is, al had hij dus wel contacten met de Hofstadgroep. Het kan een factor zijn die heeft meegespeeld, maar schizofrenen zijn wel veel vaker agressief dan niet-schizofrenen.
  donderdag 18 oktober 2007 @ 13:04:30 #237
130955 Floripas
Blast from the past
pi_54009048
quote:
Op donderdag 18 oktober 2007 12:56 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Ik had het antwoord gemist, vandaar.

Mijn standpunten zijn dat de agente juist heeft gehandeld, Bilal B. een crimineel was met een psychische stoornis en waarschijnlijk radicaal islamitische opvattingen had en dat er terecht een politiek punt over de relschoppers gemaakt moet worden in die zin, dat de aanpak van overlast hernieuwde prioriteit dient te krijgen.
In welke mate elk deelitem zijn invloed heeft gehad of verantwoordelijk is voor de tragische gebeurtenissen daar kan ik niets objectiefs over zeggen.
Dan verschillen we niet zo gek van mening, wel?
  donderdag 18 oktober 2007 @ 13:05:07 #238
262 Re
Kiss & Swallow
pi_54009058
quote:
Op donderdag 18 oktober 2007 12:59 schreef milagro het volgende:

[..]

jongetje, hoor, Floripas heeft een piemeltje, ook een soort lollie, maar toch...
[..]

Bovenstaande constateringen vind ik ook wel raak geschoten (sorry!) , je hebt geen schizofrenie nodig om los te gaan, dat lukt zonder dat ook wel, er is altijd wel een excuus te bedenken, doen zij het niet dan doen de floripassen van deze onshaatonswereld het wel
ik vind je tegenwoordig erg laag en onder de gordel dicussieren... ben ik niet van je gewend
pi_54009075
quote:
Op donderdag 18 oktober 2007 07:34 schreef freud het volgende:

[..]

Beetje ongenuanceerd he. Het lastige in dit geval is dat je een geestelijk zeer onstabiel persoon combineert met een radicaal geloof en een cultuur waarin mensen niet geholpen worden omdat het de wens van Allah is. Geesteszieken komen relatief zeer veel voor in deze groepen vanwege inteelt (huwelijken binnen de familie, van directe neven/nichten). En de geconstateerde percentages zijn van aangetoonde stoornissen, dus 'mindere' problemen zoals agressieviteit, slecht leren, geestelijke achterstand etc, zijn daar niet eens in meegenomen. Dit lijkt mij een mogelijke oorzaak van veel problemen die nog steeds niet echt onderkent wordt, ondanks dat er gedegen onderzoek naar is verricht.
Geenstijl TV gekeken ?
God gaf de mens vrijheid en we kunnen dus al met al aannemen dat hij niet verantwoordelijk is voor menselijke misdaden. Alleen hij die de mens heeft geschapen draagt echter de volle verantwoordelijkheid voor de stront.
pi_54009108
quote:
Op donderdag 18 oktober 2007 11:25 schreef Floripas het volgende:

[..]

Er moet domweg worden geïnvesteerd in de psychiatrie. Alle partijen zwijgen daarover (behalve de SP en ik geloof D'66), maar die man heeft twee jaar op een wachtlijst gestaan. Twee jaar! Misschien was dit nooit gebeurd, waren die twee agenten niet aan het vechten voor hun leven, als die man eerder medicijnen had gekregen of in een gesloten inrichting was opgenomen.
Wel ja, nog meer geld spenderen aan de melaatsen van 2007 . Ik ben voor een eenvoudige oplossing: goedkoop, efficiënt en veilig .
God gaf de mens vrijheid en we kunnen dus al met al aannemen dat hij niet verantwoordelijk is voor menselijke misdaden. Alleen hij die de mens heeft geschapen draagt echter de volle verantwoordelijkheid voor de stront.
  donderdag 18 oktober 2007 @ 13:08:33 #241
130955 Floripas
Blast from the past
pi_54009117
quote:
Op donderdag 18 oktober 2007 12:59 schreef milagro het volgende:

[..]

[..]
Hoe kom je daar toch bij?
quote:
Waar komen die constateringen vandaan?
En wat voor "excuus"?
- zelfcensuur: dat was niet al te best.-

[ Bericht 14% gewijzigd door Floripas op 18-10-2007 13:34:08 ]
pi_54009118
quote:
Op donderdag 18 oktober 2007 12:52 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Dat weet ik niet, maar ik denk dat het zich in een waaier van mogelijkheden kan uiten.
Dat verschilt per persoon en de ernst van de psychose, lijkt me.
pi_54009121
quote:
Op donderdag 18 oktober 2007 13:01 schreef Floripas het volgende:

[..]

Ik betwijfel ernstig dat dit iets cultureels is.
Vandaar dat dat ook eerst onderzocht moet worden.

En in de psychiatrie is het ook zo, er zijn daar heel veel mensen in die branch, die heel hard hun best gedaan hebben om hun papiertje te halen (en veel te weinig de 'universiteit van het leven' hebben genoten), maar dat is lang geen bewijs dat iemand ook echt daadwerkelijk goed is, maar dat wordt wel veel te vaak zo aangenomen.

[ Bericht 5% gewijzigd door JohnDope op 18-10-2007 13:18:06 ]
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
  donderdag 18 oktober 2007 @ 13:09:09 #244
130955 Floripas
Blast from the past
pi_54009135
quote:
Op donderdag 18 oktober 2007 13:07 schreef cultheld het volgende:

[..]

Wel ja, nog meer geld spenderen aan de melaatsen van 2007 . Ik ben voor een eenvoudige oplossing: goedkoop, efficiënt en veilig .
En wat is die oplossing dan wel?
  donderdag 18 oktober 2007 @ 13:09:49 #245
130955 Floripas
Blast from the past
pi_54009142
quote:
Op donderdag 18 oktober 2007 13:08 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Dat weet ik niet, maar ik denk dat het zich in een waaier van mogelijkheden kan uiten.
Dat verschilt per persoon en de ernst van de psychose, lijkt me.
Ja, dat denk ik ook.
  donderdag 18 oktober 2007 @ 13:11:33 #246
262 Re
Kiss & Swallow
pi_54009162
quote:
Op donderdag 18 oktober 2007 13:07 schreef cultheld het volgende:

[..]

dan is het tijd om jouw mening als een psychiatrische afwijking te bestempelen waarmee ik jou goedkoop en permanent uit de samenleving kan verwijderen
pi_54009163
quote:
Op donderdag 18 oktober 2007 13:04 schreef Floripas het volgende:

[..]

Dan verschillen we niet zo gek van mening, wel?
Inderdaad.
pi_54009178
quote:
Op donderdag 18 oktober 2007 13:05 schreef Re het volgende:

[..]

ik vind je tegenwoordig erg laag en onder de gordel dicussieren... ben ik niet van je gewend
oh ja, joh, melden dat iemand een man is en geen vrouw is onder de gordel tegenwoordig, maar iemand een racist , xenofoob noemen, al dan niet verhuld is dat niet? maar goed, boeiend wat jij vindt, Re, ik ken je niet, jij kent mij niet, dus wat jij gewend bent van mij is op niets gebaseerd, dus graag on topic, ipv mij aan te spreken elke weer , ik help geen topics om zeep, hoor, dus spreek liever die users aan, en laat mij lekker met rust verder, ik reageer binnen de policy , want ik kan nog steeds reageren.

on topic, zoals ik al zei, dat slag Marokkanen hebben geen schizofrenie nodig om zich ernstig te misdragen, er is altijd wel een excuus te vinden, ook voor een Bilal, voordat er ook maar IETS bekend was, nam men het al voor deze broeder op... "ja, ze hadden hem toch ook gewoon in het been kunnen schieten...." ", ja, okay hij had een mes, ja, maar dan hoeft hij toch niet dood??" en vooral het volgende was van een ongekende gotsperigheid "ja,die agenten, ja, dat is lullig, maaaaaaaaar ja zo is het leven, toch??"

ja, en zo was het leven voor deze Bilal, en nu is hij dood, en het was geeneens een clown.
  donderdag 18 oktober 2007 @ 13:17:56 #249
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_54009260
quote:
Op donderdag 18 oktober 2007 13:09 schreef Floripas het volgende:

[..]

En wat is die oplossing dan wel?
Ze buiten de maatschappij houden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')