quote:Op donderdag 18 oktober 2007 13:08 schreef Floripas het volgende:
[..]
Hoe kom je daar toch bij?
[..]
Waar komen die constateringen vandaan?
En wat voor "excuus"?
-zelfcensuur-
Welke wijze man?quote:Op donderdag 18 oktober 2007 13:19 schreef milagro het volgende:
Oh die constateringen zijn gedaan door een zeer wijs man, Floripas, die ik zeer hoog acht, en wat mij betreft zo raak als het maar kan zijn.
Maar waarom kwam je dan niet met die constateringen toen nog niet bekend was dat het om een Marokkaan was?quote:Het is de complete afkeer van de maatschappij, dit land, wel de perks willen maar voor de rest spugen erop.
En dat zou zomaar een basis kunnen hebben in het geloof, ook al gaan de knulletjes zelf niet of nauwelijks naar de moskee, enkel dan als er een MArokkaan doodgeschoten is door de politie
Ja, dat ben ik met je eens. Maar dat zal dan toch moeten in goed ingerichte psychiatrische klinieken, en die kosten nu eenmaal geld. Er zijn ongeveer 150.000 schizofrenen in Nederland, varierend van heel ernstig, zoals Bilal, tot redelijk behandelbare en functionerende schizofrenen.quote:Op donderdag 18 oktober 2007 13:18 schreef cultheld het volgende:
[..]
Ze buiten de maatschappij houden.
De openbaring van een ongekend lage moraal veroorzaakt door een gebrek of zelfs ontbering aan juiste opvoeding.quote:on topic, zoals ik al zei, dat slag Marokkanen hebben geen schizofrenie nodig om zich ernstig te misdragen, er is altijd wel een excuus te vinden, ook voor een Bilal, voordat er ook maar IETS bekend was, nam men het al voor deze broeder op... "ja, ze hadden hem toch ook gewoon in het been kunnen schieten...." ", ja, okay hij had een mes, ja, maar dan hoeft hij toch niet dood??" en vooral het volgende was van een ongekende gotsperigheid "ja,die agenten, ja, dat is lullig, maaaaaaaaar ja zo is het leven, toch??"
Dat laatste is juist interessant.quote:Op donderdag 18 oktober 2007 13:28 schreef damian5700 het volgende:
[..]
De openbaring van een ongekend lage moraal veroorzaakt door een gebrek of zelfs ontbering aan juiste opvoeding.
quote:'Geweldplegers ontsnappen makkelijk aan therapie'
Bron : Nu.nl
ROTTERDAM - Delinquenten die een geweldsmisdrijf hebben gepleegd, krijgen soms van de rechter geen gevangenisstraf opgelegd, onder de voorwaarde dat zij verplicht deelnemen aan poliklinische gedragstherapie. Wie de therapie niet volgt, moet alsnog naar de gevangenis.
ANP
Maar in de praktijk komen veroordeelde geweldplegers heel makkelijk onder deze straf uit, constateert klinisch psycholoog Ruud Hornsveld.
Hornsveld deed onderzoek naar het resultaat van agressietherapie bij tbs'ers en poliklinische delinquente patiënten. Maar bijna de helft van de poliklinische patiënten kwam helemaal niet opdagen of haakte halverwege af.
Onder veroordeelden is volgens Hornsveld bekend dat zulk gedrag toch geen gevolgen heeft, terwijl uit het onderzoek is gebleken dat afhakers eerder terugvallen in gewelddadig gedrag.
Effect
Hornsveld, die volgende maand aan de Radboud Universiteit in Nijmegen promoveert, onderzocht het effect van de oorspronkelijk Amerikaanse therapie bij 175 tbs'ers en 250 veroordeelde geweldplegers die de therapie poliklinisch zouden moeten volgen.
Hij vond dat een beperkte groep delinquenten minder agressief is nadat zij de therapie hebben gevolgd.
Braverikken
"Om het populair uit te drukken: bij de braverikken werkt het als zij gesteund worden door familie en als zij niet terugkeren in een antisociale omgeving.
Maar bij de slechterikken heeft het nog niet voldoende effect, als zij al alle achttien zittingen komen opdagen", aldus de promovendus.
Tijd
Hornsveld had ook niet anders verwacht, aangezien er pas sinds 2000 gewerkt wordt met agressietherapie voor geweldplegers. "We hebben nog veel tijd nodig om er achter te komen hoe we deze mensen het beste kunnen aanpakken", stelt de onderzoeker, die bij tbs-kliniek De Kijvelanden in Poortugaal werkt.
Hornsveld pleit voor een strengere aanpak van veroordeelden, die de therapie aan hun laars lappen. "Er moet een waterdicht systeem komen, zodat ze weten datafhaken onvermijdelijk achter de tralies eindigt.
Overigens zou ook nader onderzocht moeten worden waarom de ene geweldpleger wel tbs krijgt en de andere niet, want uit mijn onderzoek komt naar voren dat beide groepen qua stoornis en problemen weinig van elkaar verschillen."
Waarom zouden die schizofrenen geen arbeid kunnen verrichten in een gesloten inrichting?quote:Op donderdag 18 oktober 2007 13:28 schreef Floripas het volgende:
[..]
Ja, dat ben ik met je eens. Maar dat zal dan toch moeten in goed ingerichte psychiatrische klinieken, en die kosten nu eenmaal geld. Er zijn ongeveer 150.000 schizofrenen in Nederland, varierend van heel ernstig, zoals Bilal, tot redelijk behandelbare en functionerende schizofrenen.
Bron?quote:Op donderdag 18 oktober 2007 13:33 schreef Floripas het volgende:
[..]
Dat laatste is juist interessant.
Hij had een broer die bij de Hofstadgroep betrokken was, maar zijn zusters zijn arts en rechter.
Rare "schizofrene" () familie is dat dan.
Dat kunnen ze wel, maar dat zal nog geen fractie opleveren van wat ze kosten. De ergsten kunnen waarschijnlijk helemaal niks: dat zijn echt gevalletjes isoleercel.quote:Op donderdag 18 oktober 2007 13:36 schreef cultheld het volgende:
[..]
Waarom zouden die schizofrenen geen arbeid kunnen verrichten in een gesloten inrichting?
Dat stukje ging over de reacties uit de buurt na het doodschieten van Bilal B.quote:Op donderdag 18 oktober 2007 13:33 schreef Floripas het volgende:
[..]
Dat laatste is juist interessant.
Hij had een broer die bij de Hofstadgroep betrokken was, maar zijn zusters zijn arts en rechter.
Rare "schizofrene" () familie is dat dan.
Waarom zou je voor hopeloze gevallen nog een leger psychiaters en medicijnen aanspreken? Je moet ze gewoon buiten de maatschappij houden en zorgen dat wij er geen last van hebben. Sommige mensen zijn helaas niet te helpen: Waarom zou je daar dan nog een heel leger goedbetaalde "hulpverleners" op zetten?quote:Op donderdag 18 oktober 2007 13:39 schreef Floripas het volgende:
[..]
Dat kunnen ze wel, maar dat zal nog geen fractie opleveren van wat ze kosten. De ergsten kunnen waarschijnlijk helemaal niks: dat zijn echt gevalletjes isoleercel.
Je moet een heel leger aan psychiaters en bewakers hebben, en die medicijnen zijn ook bepaald niet goedkoop.
nou, je moet hem toch zo herkennenquote:
sinds wanneer moet ik aan jou verantwoording afleggen over het wanneer van mijn reactiesquote:Maar waarom kwam je dan niet met die constateringen toen nog niet bekend was dat het om een Marokkaan was?
Toch opvallend dat zijn zus, die arts is, niks voor hem kon doen...quote:Op donderdag 18 oktober 2007 13:40 schreef Floripas het volgende:
[..]
http://www.depers.nl/binn(...)-hoorde-stemmen.html
Ik had daar niet over moeten beginnen, ik heb het ook veranderd.quote:Op donderdag 18 oktober 2007 13:42 schreef milagro het volgende:
[..]
nou, je moet hem toch zo herkennenkom op, zeg, doe eens een gooi .
[..]
sinds wanneer moet ik aan jou verantwoording afleggen over het wanneer van mijn reacties![]()
![]()
![]()
er bestaat immers maar 1 soort arts huhquote:Op donderdag 18 oktober 2007 13:43 schreef cultheld het volgende:
[..]
Toch opvallend dat zijn zus, die arts is, niks voor hem kon doen...
Je weet niet wat voor arts ze is, hè? Voor hetzelfde geld is ze KNO-arts, die kunnen vrij weinig aanvangen met psychiatrie.quote:Op donderdag 18 oktober 2007 13:43 schreef cultheld het volgende:
[..]
Iedere arts heeft (al dan niet indirect) contacten met hulpverleners.quote:Op donderdag 18 oktober 2007 13:46 schreef Re het volgende:
[..]
er bestaat immers maar 1 soort arts huh
Psychiatrie is echt een heel andere tak. Ik denk dat jij je het iets te rooskleurig voorstelt.quote:Op donderdag 18 oktober 2007 13:47 schreef cultheld het volgende:
[..]
Iedere arts heeft (al dan niet indirect) contacten met hulpverleners.
Maar kom op zeg: Als je een arts en een rechter als zussen hebt, dan kan het toch niet zo zijn dat zij het er bij laten zitten als ze te horen krijgen dat er een "2 jaar lange wachtlijst" is?quote:Op donderdag 18 oktober 2007 13:50 schreef Floripas het volgende:
[..]
Psychiatrie is echt een heel andere tak. Ik denk dat jij je het iets te rooskleurig voorstelt.
Overigens weten we verder niks over hoe die relaties waren. Een zus die rechter is, een zus die arts is, en een conservatieve reactionaire vrouwenhatende Hofstedeling - zitten die samen aan de dis van het Suikerfeest?
In hun woorden: "Wij moesten hemel en aarde bewegen".quote:Op donderdag 18 oktober 2007 13:53 schreef cultheld het volgende:
[..]
Maar kom op zeg: Als je een arts en een rechter als zussen hebt, dan kan het toch niet zo zijn dat zij het er bij laten zitten als ze te horen krijgen dat er een "2 jaar lange wachtlijst" is?
Maar je hebt wel de tijd om er de hele morgen over te discussiëren. Vreemde prioriteiten, voorbarige conclusies, betwistbare bronnen. Ik vind het onterecht dat er weer een vinger wordt gewezen naar een kliniek als we niet eens weten wat die kliniek gedaan heeft, buiten de claims van de ouders. Wie weet zat de kliniek fout, wie weet zat de familie fout (hij is na zijn ontsnapping daar geweest), wie weet zat de politie fout, wie weet zit het alarmsysteem verkeerd in elkaar....vast staat wel dat dader fout zat en dat we te maken hebben met "etnische solidariteit" (omgekeerd racisme) onder bepaalde Marokkaanse jongeren in die wijk. Ik denk dat dat laatste een groot sociaal probleem is...dat tribalisme. Dat is een voedingsbodem voor een parallelle samenleving.quote:Op donderdag 18 oktober 2007 12:11 schreef Floripas het volgende:
[..]
Omdat ik meer te doen heb en sommige berichten gewoon heb gemist. Ik heb niet gezien dat de kliniek deze reactie had gegeven - ik dacht dat de kliniek niet had gereageerd. Nou, dat had ik dus verkeerd.
Dan moet er echt iets structureel veranderen op het gebied van psychiatrische hulpverlening.quote:Op donderdag 18 oktober 2007 13:56 schreef Floripas het volgende:
[..]
In hun woorden: "Wij moesten hemel en aarde bewegen".
Toen mijn oom ernstige problemen had, was het moeilijk een plek voor hem te vinden - en zijn schoonbroer is nota bene psychiater.
En je weet dus niet of die arts-zus nog contact had met de familie.
Alsof de zus die toevallig arts is, de aangewezen persoon is om een patient te behandelenquote:Op donderdag 18 oktober 2007 13:43 schreef cultheld het volgende:
[..]
Lijkt mij geen kwestie van niks doen.quote:In 2003 wordt het de familie van Bilal B. duidelijk dat hij lijdt aan een psychische stoornis. Zelf heeft B. dat niet eens door, zegt zijn familie. Het duurt vier jaar voordat hij in april van dit jaar eindelijk kan worden opgenomen in de Amsterdamse Valeriuskliniek. De artsen zijn het snel eens: Bilal is schizofreen.
Keer op keer loopt B. weg uit de instelling, en telkens wordt hij met hulp van vrienden, familie en politie weer teruggebracht. In augustus beëindigt de kliniek de behandeling.
En ik moest ook nog werkenquote:Op donderdag 18 oktober 2007 13:57 schreef Autodidact het volgende:
[..]
Maar je hebt wel de tijd om er de hele morgen over te discussiëren.
Welke betwistbare bronnen?quote:Vreemde prioriteiten, voorbarige conclusies, betwistbare bronnen.
Welnu, ik ben met je eens dat dat stevig en onafhankelijk wordt onderzocht.quote:Ik vind het onterecht dat er weer een vinger wordt gewezen naar een kliniek als we niet eens weten wat die kliniek gedaan heeft, buiten de claims van de ouders. Wie weet zat de kliniek fout, wie weet zat de familie fout (hij is na zijn ontsnapping daar geweest), wie weet zat de politie fout, wie weet zit het alarmsysteem verkeerd in elkaar....
Ja, gunst, hij was ernstig gestoord en hij heeft mensen geprobeerd te vermoorden. Dat gaat wel wat verder dan "hij zat fout". Het is geen misstap, het is een menselijk drama van grote omvang.quote:vast staat wel dat dader fout zat
Ja, maar daar heb ik het ook niet over gehad, behalve dat ik het een rare reactie vind van die jongens. Overigens, lat wel: de meeste Marokkanen in die wijk keuren dat ook af, als ik op de media moet afgaan.quote:en dat we te maken hebben met "etnische solidariteit" (omgekeerd racisme) onder bepaalde Marokkaanse jongeren in die wijk. Ik denk dat dat laatste een groot sociaal probleem is...dat tribalisme.
Dat zeg ik nergens.quote:Op donderdag 18 oktober 2007 14:00 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Alsof de zus die toevallig arts is, de aangewezen persoon is om een patient te behandelen![]()
Het viel me alleen op dat je discussievoering over de laatste paar jaren wat veranderd is, op zich niets mis mee... het is maar een constatering van mijn kant. Dat je binnen de policy blijft heeft daar niets mee te maken en is een slap excuus (en al helemaal niet het maar hullie dan argument).quote:Op donderdag 18 oktober 2007 13:12 schreef milagro het volgende:
[..]
oh ja, joh, melden dat iemand een man is en geen vrouw is onder de gordel tegenwoordig, maar iemand een racist , xenofoob noemen, al dan niet verhuld is dat niet? maar goed, boeiend wat jij vindt, Re, ik ken je niet, jij kent mij niet, dus wat jij gewend bent van mij is op niets gebaseerd, dus graag on topic, ipv mij aan te spreken elke weer , ik help geen topics om zeep, hoor, dus spreek liever die users aan, en laat mij lekker met rust verder, ik reageer binnen de policy , want ik kan nog steeds reageren.
on topic, zoals ik al zei, dat slag Marokkanen hebben geen schizofrenie nodig om zich ernstig te misdragen, er is altijd wel een excuus te vinden, ook voor een Bilal, voordat er ook maar IETS bekend was, nam men het al voor deze broeder op... "ja, ze hadden hem toch ook gewoon in het been kunnen schieten...." ", ja, okay hij had een mes, ja, maar dan hoeft hij toch niet dood??" en vooral het volgende was van een ongekende gotsperigheid "ja,die agenten, ja, dat is lullig, maaaaaaaaar ja zo is het leven, toch??"
ja, en zo was het leven voor deze Bilal, en nu is hij dood, en het was geeneens een clown.
Dat zeg ik nu al vier topics, dat klopt.quote:Op donderdag 18 oktober 2007 13:59 schreef cultheld het volgende:
[..]
Dan moet er echt iets structureel veranderen op het gebied van psychiatrische hulpverlening.
Nou, de zus van LaBil is dokter he...voilaquote:Op donderdag 18 oktober 2007 11:55 schreef milagro het volgende:
[..]
de familie zegt dat, ja, en dan is het dus gewoon een feit?
en Floripas zegt dat meneer Bilal een textbook case schizo was, bron ajb? ik heb nog geen uit eerste hand verklaring van een behandelend arts gezien, in welke krant , papieren of internet dan ook... dus bron graag.
Waar zou dat door komen denk je?quote:Op donderdag 18 oktober 2007 14:04 schreef Floripas het volgende:
[..]
Dat zeg ik nu al vier topics, dat klopt.
Mijn oom is bij tijd en wijlen net zo gewelddadig en suicidaal als die Bilal B. was, als je daar ook maar een inschatting van zou kunnen maken. Een gevaar voor zichzelf en de maatschappij. Ik kan hem fysiek niet aan, ik moet altijd mijn broer mee.
En toch zijn ze erg terughoudend in de hulpverlening.
ja, gek, hè, zou het komen door dat 2e zinnetje waardoor je zogenaamde excuses geen waarde heeft.quote:Op donderdag 18 oktober 2007 13:50 schreef Floripas het volgende:
[..]
Ik bied mijn excuses aan en dit is je enige reactie?![]()
how convenientquote:Op donderdag 18 oktober 2007 14:06 schreef Vivi het volgende:
[..]
Nou, de zus van LaBil is dokter he...voila
Weet ik niet. Veel te veel schrijnende gevallen en te weinig plaats, gok ik.quote:Op donderdag 18 oktober 2007 14:07 schreef cultheld het volgende:
[..]
Waar zou dat door komen denk je?
Als je er zo'n heisa van maakt.....quote:Op donderdag 18 oktober 2007 14:02 schreef Floripas het volgende:
[..]
En ik moest ook nog werken
Ik heb niet alle bronnen gelezen, en had daardoor een verkeerde conclusie getrokken, ik heb dat toegegeven, zit je me dat nou allemaal te verwijten?
De ouders. Hoe verifieer jij hun betrouwbaarheid?quote:
Het valt volgens mij alleen te verklaren in een context van etnische solidariteit, aangezien het pas gewelddadig werd toen bekend werd dat het een Marokkaan was. Ik heb daar een groot probleem mee.quote:Op donderdag 18 oktober 2007 14:02 schreef Floripas het volgende:
Ja, maar daar heb ik het ook niet over gehad, behalve dat ik het een rare reactie vind van die jongens.
Ik zeg "bepaalde" niet voor niks. Je hoeft mij niet te vertellen dat daar niet alleen maar relschoppers wonen. Ik denk dat de meesten dit soort types wel beu zijn....misschien een remedie tegen dat idiote etnocentrisme.quote:Op donderdag 18 oktober 2007 14:02 schreef Floripas het volgende:
Overigens, lat wel: de meeste Marokkanen in die wijk keuren dat ook af, als ik op de media moet afgaan.
Het is gewoon een vraag. Wat had je er dan over gezegd?quote:Op donderdag 18 oktober 2007 14:09 schreef milagro het volgende:
[..]
ja, gek, hè, zou het komen door dat 2e zinnetje waardoor je zogenaamde excuses geen waarde heeft.
We we dachten anders via de media lange tijd dat hij een Nederlander was. Toen waren er specualties over motieven, natuurlijk.quote:Op donderdag 18 oktober 2007 14:19 schreef Vivi het volgende:
Zeg Flor-pias, wat loop je toch te mekkeren over "Wat als de dader een Nederlander was.."
Ik kan ook wel blijven roepen "Wat als dat mes geen mes was maar een kaneelzuurstok"?!
Laten we ons tot de feiten beperken zeg.
Waarom niet?quote:Op donderdag 18 oktober 2007 14:21 schreef Floripas het volgende:
[..]
We we dachten anders via de media lange tijd dat hij een Nederlander was. Toen waren er specualties over motieven, natuurlijk.
Waarom zou zijn Marokkaan-zijn iets te maken hebben met zijn aanval?
Ja, wat dan?quote:Op donderdag 18 oktober 2007 14:18 schreef Autodidact het volgende:
[..]
Als je er zo'n heisa van maakt.....
[..]
Hoe verifieer je de betrouwbaarheid van die kliniek?quote:De ouders. Hoe verifieer jij hun betrouwbaarheid?
[..]
Ja, ik ook. Een raar soort racisme.quote:Het valt volgens mij alleen te verklaren in een context van etnische solidariteit, aangezien het pas gewelddadig werd toen bekend werd dat het een Marokkaan was. Ik heb daar een groot probleem mee.
[..]
Ik zeg "bepaalde" niet voor niks. Je hoeft mij niet te vertellen dat daar niet alleen maar relschoppers wonen. Ik denk dat de meesten dit soort types wel beu zijn....misschien een remedie tegen dat idiote etnocentrisme.
nee, hoor een heleboel mensen hadden daar hun twijfels overquote:Op donderdag 18 oktober 2007 14:21 schreef Floripas het volgende:
[..]
We we dachten anders via de media lange tijd dat hij een Nederlander was. Toen waren er specualties over motieven, natuurlijk.
Waarom zou zijn Marokkaan-zijn iets te maken hebben met zijn aanval?
Leg jij eens uit waarom het er niet mee te maken heeft?quote:Op donderdag 18 oktober 2007 14:24 schreef Floripas het volgende:
[..]
Leg dan eens uit wat het ermee te maken heeft?
Er was anders lange tijd in de media dat het een Nederlander was op basis van getuigenverslagen.quote:Op donderdag 18 oktober 2007 14:25 schreef milagro het volgende:
[..]
nee, hoor een heleboel mensen hadden daar hun twijfels over
dus , niets WE, JIJ nam dat aan .
Hou es op.quote:slotje al bijna?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |