abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_53214064

Van links naar rechts:
3de rij: Norbert Keulen, Vincent Lachambre, Boldiszar Bodor, Frank van Kouwen, Pa Madouh Kah, Sekou Cissé, Fatih Sonkaya, Bas Sibum, Elbakay Bouchiba & Rutger Sanders.
2de rij: Hans Wiltenburg, Willem Janssen, Jamaique Vandamme, Martin Koopman, Raymond Atteveld, Anton Scheutjens, Ger Senden, Roy Bejas & Mark Luypers.
1ste rij: Marcel Meeuwis, Davy de Fauw, Jan-Paul Saeijs, Bram Castro, Cliff Mardulier, Dieter van Tornhout, Andres Oper & Marcel de Jong.

Nieuwe spelers voor seizoen 2007-2008:
  • Cliff Mardulier (KFC Schoten SK)
  • Frank van Kouwen (VVV Venlo)
  • Willem Janssen (VVV Venlo)
  • Fatih Sonkaya (FC Porto)
  • Przemyslaw Tyton (Górnik Leczna)
  • Roland Lamah (Anderlecht)
  • Cheikh Tioté (Anderlecht)
  • Jeanvion Yulu-Matondo (Club Brugge)
  • Anouar Hadouir (Willem II)

Spelers die vertrokken na 2006-2007:
  • Kemy Agustien (AZ Alkmaar)
  • Vladan Kujovic (Levante UD)
  • Adil Ramzi (Al-Wakrah)
  • Kevin van Dessel (Sint Truiden)
  • Ken Leemans (VVV Venlo)
  • Humprey Rudge (RKC Waalwijk)
  • Roy Bejas (Fortuna Sittard, verhuurd)
  • Charlie vd Ouweland (Fortuna Sittard)

DarkShine:
    West 7

TheGHunter:
    Theo Pickee Tribune, Vak 17

Schimpie:
    West, overal & nergens

planethugo:
    West 12

RD4:
    West 3

LeonH:
    Noord 11

Professional:
    West 12

Robjuhhh:
    West, overal & nergens

ZoneKill:
    Zuid 18

[Roda JC #24] VVV - Roda, Derby of streekduel?
    [Roda JC #23] Butcher is back in town
    [Centraal] Roda JC #22 Waar versterkingen noodzakelijk zijn
    [Centraal] Roda JC #21: Met Atte Europa in!
    [Centraal] Roda JC #20: Wij gaan Europa in!
    [Centraal] Roda JC #19 met De Fauw in de spits!
    [Centraal]Roda JC #18 Huub's Army on tour!
    [Centraal]Roda JC #17 KNVB weg ermee!
    [Centraal] Roda JC #16: Nieuw seizoen, nieuwe kansen!
    [Centraal] Roda JC #15 Huub's Yellow-Blacks Army!
    [Roda JC] Roda los mer joa [Deel 11]
    [Roda JC] Huuuuuuuuuuuuub! [Deel 10]
    [Roda JC] Op naar volgend seizoen! [Deel 9]
    [Roda JC]De Trots van het Zuiden[Deel 8]
    [Roda JC] De Trots van het Zuiden [Deel 7]
    [Roda JC] De Trots van het Zuiden [Deel 6]
    [Roda JC] De Trots van het Zuiden deeltje 5
    [Centraal] Roda JC [Topic 4]
    [Centraal] Trots van het Zuiden - Roda JC [Topic4]
    [Centraal]Trots van het Zuiden topic (Roda), # 3
    [Centraal] Trots van het Zuiden topic (Roda)
    Roda JC landskampioen 02/03, Deel II alweer
    Roda JC landskampioen 02/03
    [Roda JC #24] VVV - Roda, Derby of streekduel?

Vriendin van Kah overleden in auto ongeval
    Dankbetuiging Roda JC
    Theo Pickee overleden

Roda JC
    West Side Ultras
    Roda World
    Koempel's Pleasure Dome
    Fanproject '98
    Rodafans Helden

zo 16 sep 2007
    12:30 uur
    Roda JC - Feyenoord

za 22 sep 2007
    19:30 uur
    Willem II - Roda JC

di 25 sep 2007
    20:00 uur
    Spakenburg - Roda JC

za 29 sep 2007
    19:30 uur
    Roda JC - Excelsior

zo 07 okt 2007
    12:30 uur
    FC Twente - Roda JC

• Selectie Roda nagenoeg fit voor duel met Feyenoord
  • Overigens gaat Roda dit duel winnen

De op vind je hier

Feyenoord Feyenoord!

[ Bericht 4% gewijzigd door Schimpie op 16-09-2007 23:22:33 ]
  •   zondag 16 september 2007 @ 10:59:01 #2
    60704 LeonH
    Fuck the Reputation Game!
    pi_53214071
    ok dan, was al bezig met een op maar is niet meer nodig
    Nog 1 1/2 uur! Ik ga zometeen es vertrekken, tot straks!
    11-9 Muse @ Wembley Stadium / 27-9 Brandon Flowers @ Ancient Brussel / 3-12 Simply Red @ Gelredome, Arnhem
      zondag 16 september 2007 @ 11:08:11 #3
    90553 007Bontuh
    vroeger was alles beter
    pi_53214172
    Feyenoord, Feyenoord

(ich maach ut liedje aaf wa)
      zondag 16 september 2007 @ 11:21:09 #4
    154193 TheYoung1
    Lief zijn loont nog steeds!!
    pi_53214329
    Nieuwe tijding, Roda aan de leiding!!!
    ik zeg maar zoo, dierentuin is me te lang.
    Patat, dat is het!!
      zondag 16 september 2007 @ 13:46:55 #5
    150815 Tha-CheF
    guess who's back
    pi_53217418
    Rapid JC.
    In Memphis, Tennessee, a woman is not to drive a car unless a man warns approaching motorists or pedestrians by walking in front of the car that is being driven.
    pi_53218791
    Ben na de 1-3 maar gegaan (1e keer dat ik dat doe).
    Die negers moeten eens afspelen en was is dat toch met die feyenoord knuppels ieder jaar die richting de gezinnetjes op zuid beginnen te zingen zodra ze voor komen (daarvoor waren ze uiteraard nog doodstil, net als de roda supporters).

Oh en van Kouwen mag wel eens erin voor Kah.

KUT KNEUZEN WARGH
    pi_53218934
    Ik zei nog toen die Bahia erin kwam nou op naar de 10.

Dat gevoel van mijn vertrouw ik ook maar niet meer op.

[ Bericht 22% gewijzigd door Schimpie op 16-09-2007 15:08:43 ]
      zondag 16 september 2007 @ 15:19:00 #8
    154193 TheYoung1
    pi_53219701
    Geflateerde overwinning voor Feyenoord.
    Was een leuke pot voor de neutrale kijker, maar tja.. Je hebt zoals zovaak scheidsrechters en zogenaamde scheidsrechters.
    Niet dat Roda daardoor verloren heeft, maar de beslissingen die die huppelkutten vaak nemen??

Allez bon, Roda speelde zeker de eerste helft superieur. De 2de helft was na de vroege pingel eigenlijk al de nekslag voor Roda. Achteruit voetballen, ongecontoleert spel en een Feyenoord dat daar zakelijk gebruik van maakt.

Maar het was wel een heerlijke ZONdagmiddag, en vooruit dan. Van Feyenoord verliezen is minder erg dan van een club uit het rechter rijtje.
    We blijven positief over Roda!!
    Patat, dat is het!!
    pi_53219771
    We hebben verloren door Kah, we waren gewoon beter tot de 2-1.
      zondag 16 september 2007 @ 15:28:22 #10
    154193 TheYoung1
    pi_53219952
    Kah deed idd heel onbegrijpelijke dingen. Terwijl hij op andere momenten Mckraay goed onder de duim had..
    Patat, dat is het!!
      zondag 16 september 2007 @ 16:11:28 #11
    60704 LeonH
    pi_53221086
    quote:
    Op zondag 16 september 2007 15:19 schreef TheYoung1 het volgende:
    Geflateerde overwinning voor Feyenoord.
    Was een leuke pot voor de neutrale kijker, maar tja.. Je hebt zoals zovaak scheidsrechters en zogenaamde scheidsrechters.
    Niet dat Roda daardoor verloren heeft, maar de beslissingen die die huppelkutten vaak nemen??

Allez bon, Roda speelde zeker de eerste helft superieur. De 2de helft was na de vroege pingel eigenlijk al de nekslag voor Roda. Achteruit voetballen, ongecontoleert spel en een Feyenoord dat daar zakelijk gebruik van maakt.

Maar het was wel een heerlijke ZONdagmiddag, en vooruit dan. Van Feyenoord verliezen is minder erg dan van een club uit het rechter rijtje.
    We blijven positief over Roda!!
    Kan het niet anders dan eens zijn...

En wat reeg ik me toch altijd op aan dat kutvolk wat bij ons vaker op noord zit. Regelmatig familie, vrienden etc. van de tegenstander... Normaal maakt het me niet uit maar altijd die rotterdammers en a'dammers die zo overdreven gaan doen. Zaten er ook nog eens 2 naast me...
    11-9 Muse @ Wembley Stadium / 27-9 Brandon Flowers @ Ancient Brussel / 3-12 Simply Red @ Gelredome, Arnhem
      zondag 16 september 2007 @ 17:24:26 #12
    134116 RD4
    Reinigingsdiensten
    pi_53222752
    Zuur verlies, was niet nodig geweest, gelijkspel had erin gezeten. Rode kaart voor de Cler was niet onverdient geweest.
      zondag 16 september 2007 @ 20:14:35 #13
    91676 Plato1980
    Gloriosus et liber
    pi_53226891
    Inderdaad niet nodig. Eerste helft speelde Roda goed, tweede helft was eigenlijk voorbij nadat de scheidsrechter te laf was om de rode kaart te trekken. Was het Excelsior geweest dan had hij wel rood gegeven. Maar goed, dat is niet de enige oorzaak van de nederlaag.

Hoe dan ook blijf ik positief over dit Roda, we hebben een leuke ploeg en eindigen gewoon weer in het linkerrijtje.

En inderdaad, die Feyenoorders beneden op Zuid hadden uit het vak gehaald moeten worden. Ik heb er op zich geen moeite mee dat supporters van de tegenstander in de Rodavakken zitten, maar dan moeten ze zich wel als gast gedragen. Uitdagend staan juichen, wetende dat je weinig zal overkomen omdat je kinderen bij je hebt, kan dan ook absoluut niet. Als ik het voor het zeggen had dan had ik die lui uit het vak laten halen en ze een stadionverbod aangenaaid. Ze mogen hoe dan ook van geluk spreken dat er niets gebeurd is. Een andere idioot die het nodig vond om op Zuid 'kutmoffen'' te roepen kwam er volgens mij iets minder genadig vanaf, maar die vroeg er dan ook zeer nadrukkelijk om.
    Giallo e nero è il tuo colore,
    giallo e nero Roda nel cuore.
      zondag 16 september 2007 @ 20:57:23 #14
    46672 DarkShine
    Mijnstreek Oost
    pi_53227994
    quote:
    Op zondag 16 september 2007 17:24 schreef RD4 het volgende:
    Zuur verlies, was niet nodig geweest, gelijkspel had erin gezeten. Rode kaart voor de Cler was niet onverdient geweest.
    Rood voor de Cler? Was een 100% schwalbe

Maar verlies was echt niet nodig geweest!
    Vreuger, wie de beerkratte nog va hoots woare en se moëts blieve durchdrinke um d\'r kachel a te hotte
    Planning:
    -
      zondag 16 september 2007 @ 20:58:23 #15
    91676 Plato1980
    Gloriosus et liber
    pi_53228018
    quote:
    Op zondag 16 september 2007 20:57 schreef DarkShine het volgende:

[..]

Rood voor de Cler? Was een 100% schwalbe
    Wellicht, maar op het moment dat je er voor fluit moet je rood geven.
      zondag 16 september 2007 @ 20:59:29 #16
    46672 DarkShine
    Mijnstreek Oost
    pi_53228055
    quote:
    Op zondag 16 september 2007 20:58 schreef Plato1980 het volgende:

[..]

Wellicht, maar op het moment dat je er voor fluit moet je rood geven.
    Feit.

Sprak nog ff met Fatih, die was niet blij met Castro's spelhervatting waar de 1-2 uit komt.
    Vreuger, wie de beerkratte nog va hoots woare en se moëts blieve durchdrinke um d\'r kachel a te hotte
    Planning:
    -
    pi_53230120
    Castro heeft zowiezo een uitstraling van een zoutzak.

Ik kan gewoon de wedstrijd kort samenvatten:
    Roda, 1ste helft super, 2de helft compleet de weg kwijt.
    Feyenoord, 2 kansen 3 goalen.
      zondag 16 september 2007 @ 22:38:34 #18
    134116 RD4
    Reinigingsdiensten
    pi_53230821
    Penalty was nergens voor nodig en was ook meteen het keerpunt van de wedstrijd.
    pi_53231516
    quote:
    Op zondag 16 september 2007 17:24 schreef RD4 het volgende:
    de bal lag achter de Roda speler en De Cler stond er nog tussen, noem ik niet echt doorgebroken
    pi_53231812
    Feyenoord heeft verdiend gewonnen mensen. Live with it.
    pi_53232137
    quote:
    Op zondag 16 september 2007 22:12 schreef Professional het volgende:
    Castro heeft zowiezo een uitstraling van een zoutzak.

Ik kan gewoon de wedstrijd kort samenvatten:
    Roda, 1ste helft super iets beter vooral qua kansenverhouding, 2de helft compleet de weg kwijt. inderdaad.
    Feyenoord, 2 kansen stuk of 6 kansen, 3 goalens.
    'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
    pi_53233772
    Kah had zn dag niet echt
    |De nummer 1 van Limburg speelt haar wedstrijden in het Parkstad Limburg Stadion|
      maandag 17 september 2007 @ 08:28:10 #23
    46672 DarkShine
    Mijnstreek Oost
    pi_53235934
    Zaterdag even de punten ophalen in Tilburg.

Zullen we ze nog een vlaaitje meenemen?
    Planning:
    -
      maandag 17 september 2007 @ 08:36:57 #24
    46672 DarkShine
    Mijnstreek Oost
    pi_53236016
    quote:
    Gemengde gevoelens na Roda-debuut

Anouar Hadouir stond er na afloop van Roda JC Feyenoord (1-3) beteuterd bij.

De middenvelder, die op de laatste dag van de transferperiode werd binnengesleept, had zich zijn debuut bij de Kerkraadse ploeg anders voorgesteld.

Na een eerste helft waarin Hadouir én Roda een prima indruk achterlieten, kon de thuisploeg na rust geen vuist meer maken. ,,Na de 1-2 zakte het in elkaar. Dat mag niet.” Nederlaag of niet, duidelijk is wel dat Roda met de vorige week 25 jaar geworden Brabander een jongen in huis heeft gehaald met iets extra’s.

Handig aan de bal, slim, creatief en gezegend met een knappe trap. Geen wonder dat zijn teamgenoten hem veelvuldig zochten en hij aan de basis stond van enkele kansen én de openingstreffer. ,,De eerste helft was heel goed van ons. Ik heb twee goede spitsen voor me en prima middenvelders om me heen. Het liep gewoon lekker. Daarom doet het pijn dat we alsnog hebben verloren.

We stonden kort na rust nog te slapen, die 1-1mag nooit zo snel vallen.” De van Willem II overgekomen Bosschenaar haalde op het tandvlees het einde. ,,Ik heb met moeite de negentig minuten vol gemaakt, het kan eigenlijk alleen nog beter. Ik moet anders spelen dan bij Willem II en kom op deze positie veel vaker aan de bal. Er wordt ook meer van me verwacht.”

Bron: LD
    Planning:
    -
      maandag 17 september 2007 @ 08:37:42 #25
    46672 DarkShine
    Mijnstreek Oost
    pi_53236028
    quote:
    Cadeautjes knakken Roda JC

Een helft lang mocht Roda JC hopen op een verrassing tegen Feyenoord. De Kerkraadse ploeg schoot zich door individuele fouten vervolgens nadrukkelijk zelf in de voet en keek lijdzaam toe hoe de gasten de cadeautjes uitpakten: 1-3.

Wie in het voetbal de minste fouten maakt, staat na negentig minuten meestal aan de goede kant van de score. Feyenoord bekrachtigde gisteren in Kerkrade het waarheidsgehalte van deze stelling. Roda was aanvankelijk zeker niet de mindere, maar de geroutineerde tegenstander oogde rustiger en wachtte op de slippertjes aan Kerkraadse zijde, die met dodelijke precisie werden afgestraft.

Raymond Atteveld, die sprak van een terechte nederlaag, toonde zich na afloop teleurgesteld dat zijn manschappen na rust wel erg snel de witte vlag hadden gehesen.

,,We zijn niet over de klap van de snelle 1-1 heen gekomen en hebben te snel het hoofd in de schoot geworpen”, oordeelde de Roda-coach. ,,Dat past niet bij Roda en daarover ben ik teleurgesteld.

Over de eerste helft ben ik tevreden, daarin hebben we goed voetbal laten zien. Van de tweede helft kunnen we nog iets leren.”

Hoewel de Rotterdammers in koor riepen dat het veel te vroeg is om conclusies te trekken uit de voortvarende start, is het duidelijk dat de formatie van Bert van Marwijk voldoende potentie heeft om mee te doen om de titel. En Roda?

Dat hoeft gezien de sterke vijfenveertig minuten voor rust niet te wanhopen. Of zoals Van Marwijk het verwoordde: „Ondanks de nederlaag blijf ik zeggen dat Roda een goede ploeg heeft.”

Na een aantrekkelijke eerste helft leek er niets aan de hand voor de thuisploeg, die vlak voor rust op voorsprong was gekomen. Een scherpe, lage voorzet van debutant Anouar Hadouir werd bij de tweede paal binnengegleden door Pa-Modou Kah en al dan niet achter de lijn weggewerkt. Cheick Tioté aarzelde geen moment en maakte met een krachtige uithaal aan alle onzekerheid een einde: 1-0.

Roda verdiende het doelpunt, omdat het de betere ploeg was voor rust. Feyenoord had in de opbouw met de vrije backs en de twee centrale middenvelders een mannetje over ten opzichte van het Roda- trio Lamah, Hadouir, Tioté, maar slaagde er te weinig in een van hen vrij te spelen. Roda controleerde het duel, zonder tot al te veel kansen te komen.

De beste was voor Jeanvion Yulu- Matondo die een met veel gevoel gegeven voorzet van Hadouir tegen de lat kopte. Aan de andere kant was Roy Makaay dicht bij de openingstreffer, toen Giovanni van Bronckhorst wel een keer kon doorkomen en diens voorzet door de Feyenoord-spits over het doel van Bram Castro werd gejaagd.

Hoewel Feyenoord voor rust weinig in de buurt van het Roda-doel opdook, waren de eerste scheurtjes in het Kerkraadse verdedigingsbastion zichtbaar. Het vaak simpele en gevaarlijke balverlies in de opbouw leverde in die fase nog geen schade op, na de rust was het wel tweemaal bingo na geklungel aan Kerkraadse zijde.

Nog geen zestig tellen na de aftrap (van Roda nota bene) lag de bal op de strafschopstip. Castro leverde het leer na een slappe en veel te gehaaste uittrap in bij Jonathan de Guzman, die na een rush zijn voorzet tegen de hand van de inglijdende Kah zag belanden. Roy Makaay, tot dan redelijk onzichtbaar, stuurde Castro vervolgens vanaf elf meter naar de verkeerde hoek: 1-1.

En ook aan de 1-2 ruim een kwartier later ging een kinderlijke fout vooraf. Tioté verspeelde de bal op het middenveld volkomen onnodig waarna Feyenoord snel omschakelde en De Guzman met een heerlijke uithaal het net liet trillen.

Die treffer betekende meteen het knakpunt van het tot dan open duel. Roda leek volledig leeg gespeeld en slaagde er niet in met strijd en enthousiasme het bijna volle stadion nog eenmaal achter zich te krijgen.

Het werd dan ook steeds stiller op de tribunes, omdat ook de Limburgse aanhang zag dat Feyenoord de wedstrijd volledig onder controle had en twintig minuten voor tijd in het slot gooide, nadat De Guzman een schitterende aanval uit het boekje afrondde: 1-3.

Dat doelpunt zoog de laatste spirit en kracht, voor zover nog aanwezig, uit de benen van de Roda JC’ers, waardoor Feyenoord in alle rust de negentig minuten kon voltikken.

Planning:
    -
      maandag 17 september 2007 @ 08:38:09 #26
    46672 DarkShine
    Mijnstreek Oost
    pi_53236035
    quote:
    Hofland: ‘Wij maakten minder fouten’

Terwijl het Roda-kamp oorzaken zocht voor de nederlaag en de terugval na rust, stond Kevin Hofland de pers iets opgewekter te woord. De Brunssumse verdedigingsleider van Feyenoord gaf aan geen moment het gevoel te hebben gehad dat het mis zou gaan. „Nee, ook niet na de 1-0. We hebben eigenlijk weinig weggegeven. In de rust hebben we wel gezegd dat er een schepje bovenop moest. Dan zouden de doelpunten wel vallen.

Het verschil met Roda is, denk ik, dat wij minder fouten maakten.”

Het is de kracht van het huidige Feyenoord waar de stabiliteit door de komst van ervaren krachten als De Cler, Van Bronckhorst, Hofland en Makaay is toegenomen en groeibriljantjes als De Guzman, Sahin en Bruins kunnen excelleren. De perfecte mix heeft geleid tot een prima start. „Toch is het te vroeg om te roepen dat we een kampioenskandidaat zijn”, vindt Hofland. „Al had ik eerlijk gezegd niet verwacht dat we met deze nieuwe ploeg nu al zo ver zouden zijn.

Europees voetbal halen is nog steeds onze doelstelling. Maar met twaalf punten uit vier duels gaan we volgende week wel met een lekker gevoel naar PSV.”

Planning:
    -
      maandag 17 september 2007 @ 08:38:40 #27
    46672 DarkShine
    Mijnstreek Oost
    pi_53236038
    quote:
    Vlaar blesseert zichzelf

Ron Vlaar heeft zichzelf gistermiddag bij Roda JC uitgeschakeld.

De verdediger van Feyenoord botste onbesuisd op tegenstander Yulu-Matondo. De eerste diagnose luidde een beschadiging aan een kruisband.

Vandaag volgt in het ziekenhuis nader onderzoek. „Ron heeft zichzelf op knullige wijze ernstig geblesseerd”, oordeelde coach Bert van Marwijk. „Ik heb het zelf niet gezien, maar dat was de mening van mijn collega’s op de bank.”

Met Vlaar krimpend van pijn buiten het veld scoorde Roda JC meteen uit de vrije trap die arbiter Ben Haverkort toekende.

De scheidsrechter gaf de onfortuinlijke verdediger ook nog eens de gele kaart toen al lang duidelijk was hoe zwaar zijn blessure was. „Of dat vreemd is? Dat vind ik niet.

Geel is geel,” meende Van Marwijk.

Planning:
    -
      maandag 17 september 2007 @ 08:46:51 #28
    46672 DarkShine
    Mijnstreek Oost
    pi_53236146
    quote:
    Drie supporters Feyenoord aangehouden voor mishandeling

Drie supporters van Feyenoord zijn na de wedstrijd tegen Roda aangehouden op verdenking van mishandeling.
    De drie zaten in de supportersbus op weg naar Rotterdam. Bij een restaurant langs de A2 bij Weert maakte de bus een tussenstop. De drie supporters mishandelden een man en een vrouw uit Roermond.

De man liep daarbij hoofdletsel op. Na het incident stapten de supporters gewoon in de bus die daarop vertrok.
    De politie Limburg-Noord waarschuwde de collega's van de politie in Brabant. De bus werd ter hoogte van Best onderschept. De drie verdachten zijn op basis van signalementen uit de bus gehaald en ingesloten.

Voor het commentaar van Politie Limburg Noord klik hier.

Bron: L1
    Planning:
    -
    pi_53237974
    Wat een tokkies zijn het toch ook.
      dinsdag 18 september 2007 @ 08:31:00 #30
    46672 DarkShine
    Mijnstreek Oost
    pi_53263029
    quote:
    Brouwers bezorgt Gladbach de zege

Roel Brouwers heeft Borussia Mönchengladbach gisteravond aan de tweede zege van het seizoen in de Tweede Bundesliga geholpen. De treffer van de Heerlenaar in de 64ste minuut leverde de ploeg van trainer Jos Luhukay een 3-2 zege bij Erzgebirge Aue op. Het gedegradeerde Gladbach klimt door de winst naar de negende plek.

Planning:
    -
      dinsdag 18 september 2007 @ 08:32:45 #31
    46672 DarkShine
    Mijnstreek Oost
    pi_53263048
    quote:
    Jong Roda verspeelt zege in slotminuut

In een saai duel hebben de beloften van Jong Roda JC en Excelsior gisteravond op Kaalheide de punten gedeeld, 2-2.

Rotterdammer Adnan Alisic boorde Roda de zeker lijkende zege door de neus door in blessuretijd een 2-1 achterstand weg te poetsen. Alisic was ook de maker van de 0-1, terwijl Sibum nog voor rust met een fraai schot onder de lat voor de gelijkmaker zorgde. Pas tien minuten voor tijd leek Roda door een goal van Bouchiba nog de volle winst te pakken, totdat Alisic Tyton in het Kerkraadse doel voor de tweede keer verschalkte.

Fortuna-VVV en TOP-MVV worden vanavond gespeeld

Planning:
    -
      woensdag 19 september 2007 @ 08:35:22 #32
    46672 DarkShine
    Mijnstreek Oost
    pi_53291691
    quote:
    RAMADAN

Vorige week is de ramadan van start gegaan.

Een maand lang niet eten en drinken tussen dageraad en zonsondergang pleegt roofbouw op het lichaam, zeker bij topsporters. Zonder die brandstof wordt het namelijk moeilijk om een topprestatie te leveren.

Dit bezorgt menig trainer de nodige hoofdbrekens. Stel ik deze speler op of laat ik hem invallen? Ze doen er namelijk niet alles aan om in topconditie aan de wedstrijd te beginnen.

Moeten spelers die ramadan houden niet gekort worden op hun salaris? Ze zijn namelijk niet in staat dezelfde trainingsarbeid te verrichten als hun medespelers, omdat daarvoor niet voldoende brandstof in de tank zit.

Naar mijn mening is het zaak respect te hebben voor de keuze van de speler. Die zal er dan alles aan doen om zijn teamgenoten niet in de steek te laten.

Babangida is een oud-medespeler van mij die aan de ramadan doet. Hij werd in zijn VVV-periode ’s morgens voor dag en dauw en ’s avonds na zonsondergang opgehaald door de mensen van restaurant De Kraal in Venlo om volledig culinair verwend te worden.

De rest van de dag sliep Baba, overigens niet alleen tijdens de ramadan. De trainingsintensiteit liep voor hem tijdens de ramadan terug naar maximaal vier trainingseenheden per week.

Hierdoor kon hij nog meer slapen. Alles was er op afgestemd om hem zo goed en zo lang mogelijk te laten presteren in de volgende wedstrijd.

Dat lukte, en hoe.

Volgens mij speelt het fenomeen ramadan zich gedeeltelijk af in het hoofd van betreffende speler en daar kan een trainer op inspelen.

Geef je speler vertrouwen en het gevoel dat het team hem nodig heeft. Ik denk dat een goed getraind lichaam genoeg reserves aanboort om tijdens de vastentijd toch een prestatie te kunnen neerzetten als de mentale weerbaarheid in orde is.

Door een speler reserve te zetten, vloeien de krachten alleen maar sneller weg, omdat hij mentaal ook een knak krijgt. Alleen de mensen die dagelijks met deze spelers werken, kunnen de inschatting maken hoe een speler de ramadan verwerkt. m.graef@mgl.nl

Planning:
    -
    pi_53303671
    quote:
    Op maandag 17 september 2007 08:28 schreef DarkShine het volgende:
    Zaterdag even de punten ophalen in Tilburg.

Zullen we ze nog een vlaaitje meenemen?
    Ga je nou mee zaterdag met de auto ofzo? Meen dat vanavond vvk is he..
    Laat me ff wat weten dan
      woensdag 19 september 2007 @ 17:58:47 #34
    60704 LeonH
    pi_53305806
    * LeonH heeft maar gauw even wat wissels gedaan in de fok vbl manager
      woensdag 19 september 2007 @ 19:18:19 #35
    154193 TheYoung1
    pi_53307974
    quote:
    Op woensdag 19 september 2007 17:58 schreef LeonH het volgende:
    * LeonH heeft maar gauw even wat wissels gedaan in de fok vbl manager
    Vlaar eruit, Kah erin? ....
    Patat, dat is het!!
      zaterdag 22 september 2007 @ 20:20:53 #36
    60704 LeonH
    pi_53388508
    Wat een kut eerste helft zeg.... en nu valt ook nog eens de 1-0....
    En dan hebben we ook nog die schijtcommentator op tele2... Die overdreven gozer die eerst het ene zegt en daarna precies het tegenovergestelde....
      zaterdag 22 september 2007 @ 20:25:52 #37
    91676 Plato1980
    Gloriosus et liber
    pi_53388683
    quote:
    Op zaterdag 22 september 2007 20:20 schreef LeonH het volgende:
    Wat een kut eerste helft zeg.... en nu valt ook nog eens de 1-0....
    Het was aanvallend niet best nee, verdedigend ging het wel, alleen moest Castro zich weer zonodig op een kansloos afstandsschot verkijken.
      zaterdag 22 september 2007 @ 20:46:15 #38
    46672 DarkShine
    Mijnstreek Oost
    pi_53389267
    Dan zegt men wel dat aan dat schot een flinke curve zat maar Castro mag die verre hoek niet zo open laten!!
    Planning:
    -
    pi_53389366
    Is wat ik net zei op het prikbord.
    Een schot van 35 mag nooit, maar dan ook nooit in de goal verdwijnen.
    Ik ben zelf keeper geweest, en je hoeft niet eens te duiken voor zo`n bal. Je blijft gewoon staan en dan heb je dat ding vast.
      zaterdag 22 september 2007 @ 20:52:26 #40
    46672 DarkShine
    Mijnstreek Oost
    pi_53389420
    Hij flikt het nu 2 weken achteraan (de 1-2 van feyenoord en de 1-0 vandaag ).
    Planning:
    -
      zaterdag 22 september 2007 @ 20:57:48 #41
    91676 Plato1980
    Gloriosus et liber
    pi_53389551
    Het wordt er ook niet beter op.
      zaterdag 22 september 2007 @ 20:59:36 #42
    46672 DarkShine
    Mijnstreek Oost
    pi_53389606
    Ik zie het Roda niet meer rechttrekken vandaag.
    Planning:
    -
    pi_53389609
    Nee, dat zeker niet.
    Op de radio zijn ze niet bepaald positief over Roda.
    Helaas is Oper geblesseerd en is zijn vervanger van Brandhout gewoon 3 keer niks. Cisse staat er nu dan in, maar die komt ook net terug van blessure. Ziet niet lekker uit voor vanavond.
      zaterdag 22 september 2007 @ 21:01:15 #44
    91676 Plato1980
    Gloriosus et liber
    pi_53389643
    Ze worden iets aanvallender, maar dat kan ook niet anders...
    pi_53389662
    Roda kan niet het spelletje maken, kunnen ze al jaren niet.
      zaterdag 22 september 2007 @ 21:03:44 #46
    46672 DarkShine
    Mijnstreek Oost
    pi_53389699
    Anders komt Castro zijn goal uit om daarna weer snel terug te rennen
    Planning:
    -
      zaterdag 22 september 2007 @ 21:04:40 #47
    46672 DarkShine
    Mijnstreek Oost
    pi_53389719
    En viel er wederom bijna een afstandsschot binnen...
    Planning:
    -
    pi_53389723
    Leuk om de reactie van jouw 2 keer in 10 seconden terug te lezen.
      zaterdag 22 september 2007 @ 21:08:02 #49
    91676 Plato1980
    Gloriosus et liber
    pi_53389793
    Willem II zit er doorheen, daar moeten we van profiteren.
      zaterdag 22 september 2007 @ 21:10:31 #50
    91676 Plato1980
    Gloriosus et liber
    pi_53389862
    Er zit daar een irritante klootzak met een fluit op de tribune die constant fluit als Roda in de aanval gaat.
    pi_53389882
    Willem 2 doet alles van god verboden heeft, maar de scheidsrechter doet er niks aan.
    Goh, hebben we echt iets aan. Die goal moet vallen.
      zaterdag 22 september 2007 @ 21:17:02 #52
    46672 DarkShine
    Mijnstreek Oost
    pi_53390025
    De tweede helft in Tilburg is niet om aan te zien...
    Planning:
    -
      zaterdag 22 september 2007 @ 21:21:45 #53
    46672 DarkShine
    Mijnstreek Oost
    pi_53390152
    Volgende keer niet in de basis aub!:
  • Castro,
  • Saeijs,
  • Tioté,
  • Dieter
  • Vreuger, wie de beerkratte nog va hoots woare en se moëts blieve durchdrinke um d\'r kachel a te hotte
    Planning:
    -
    pi_53390252
    Volgende keer is komende dinsdag al. Atteveld zal wel zo koppig zijn en ze laten staan.
      zaterdag 22 september 2007 @ 21:24:53 #55
    91676 Plato1980
    Gloriosus et liber
    pi_53390253
    Matige eerste helft, slechte tweede helft. Snel vergeten
      zaterdag 22 september 2007 @ 21:24:58 #56
    60704 LeonH
    pi_53390257
    ongelofelijk....... wat slecht.....
      zaterdag 22 september 2007 @ 21:25:50 #57
    91676 Plato1980
    Gloriosus et liber
    pi_53390294
    quote:
    Op zaterdag 22 september 2007 21:21 schreef DarkShine het volgende:
    Volgende keer niet in de basis aub!:
  • Castro,
  • Saeijs,
  • Tioté,
  • Dieter
  • Saeijs heeft vandaag heel behoorlijk gespeeld, zeker nadat hij centraal mocht gaan spelen en De Fauw naar rechts ging.
    pi_53390308
    Ik vind dit ook echt heel erg slecht.
    Willem 2 stelt werkelijk geen zak voor, en dit is gewoon typisch Roda. Een aardige partij tegen Feyenoord voetballen en dan ontzettend bagger tegen Willem 2 verliezen. Zal niet de eerste keer dit seizoen zijn.
    pi_53390592
    Wisten jullie trouwens dat NEC nog maar 1 punt heeft gehaald dit seizoen en dat was uiteraard tegen..
      zaterdag 22 september 2007 @ 21:38:51 #60
    91676 Plato1980
    Gloriosus et liber
    pi_53390674
    quote:
    Op zaterdag 22 september 2007 21:35 schreef Schimpie het volgende:
    Wisten jullie trouwens dat NEC nog maar 1 punt heeft gehaald dit seizoen en dat was uiteraard tegen..
    Niet gaan overdrijven in negativiteit. Ja, het was slecht vandaag, maar het komt heus goed dit seizoen. We hebben een leuke ploeg en als die iets beter op elkaar ingespeeld raken dan komen we makkelijk bij de eerste negen.
      zondag 23 september 2007 @ 13:20:12 #61
    154193 TheYoung1
    pi_53403368
    Chotverdomme.......Kom op Attevelt, ouderwets de zweep d'rover en ook vandaag een stevige straftraining!!
    Van Feyenoord verliezen, allez bon, da's geen drama. Maar van Willem 2...Ga jullie schamen!!
    Patat, dat is het!!
    pi_53414984
    KUT... dat was het gister, werkelijk niet om aan te zien. Elk seizoen is het weer hetzelfde, een vliegende start die veel hoop biedt en daarna kakt het allemaal weer in elkaar
      maandag 24 september 2007 @ 14:07:54 #63
    46672 DarkShine
    Mijnstreek Oost
    pi_53431606

Planning:
    -
      maandag 24 september 2007 @ 15:02:50 #64
    154193 TheYoung1
    pi_53432893
    Daar staan er een stuk of wat rechtop te pitten ook....6 van Roda tussen de bal en de goal...zucht
    Patat, dat is het!!
    pi_53436113
    vanuit het uitvak leek het of iemand nog de bal aanraakte óf dat het een blunder van castro was. Zo te zien was beide niet het geval
      maandag 24 september 2007 @ 17:06:41 #66
    46672 DarkShine
    Mijnstreek Oost
    pi_53436154
    Vanuit een andere camerahoek leek het dan weer wel erg duidelijk op een blunder.

Probeer hier eens te kijken hoe dicht hij op, vanuit dit camerapunt, de 2de (of verste) paal staat.
    Planning:
    -
    pi_53436560
    vanuit het uitvak keek je in dezelfde baan als het schot en toen leek het idd alsof castro wel erg krampachtig reageerde terwijl die bal bij 'm in de buurt kwam

ach fuck it, kut willem II, wat een kut club
      maandag 24 september 2007 @ 17:41:11 #68
    46672 DarkShine
    Mijnstreek Oost
    pi_53436996
    Wat gebeurde er eigenlijk, zag dat er een aantal Tilburgse boefjes kwam buurten...
    Planning:
    -
      maandag 24 september 2007 @ 18:39:23 #69
    134116 RD4
    Reinigingsdiensten
    pi_53438587
    Helemaal niks gebeurde er, op wat boos kijken en schreeuwen. Wat een zakharen naast het uitvak.
    pi_53439347
    idd wat een losers, maarja daarom ben je ook willem II fan
    pi_53440321
    Nog mensen die morgen richting Spakenburg gaan??
      maandag 24 september 2007 @ 19:33:23 #72
    134116 RD4
    Reinigingsdiensten
    pi_53440385
    quote:
    Op maandag 24 september 2007 19:31 schreef Biertjuhhhh het volgende:
    Nog mensen die morgen richting Spakenburg gaan??
    Wij rijden met z'n 5en om 3 uur af. Kunnen we daar nog wat eten en een pintje pakken.
    pi_53440445
    quote:
    Op maandag 24 september 2007 19:33 schreef RD4 het volgende:

[..]

Wij rijden met z'n 5en om 3 uur af. Kunnen we daar nog wat eten en een pintje pakken.
    Wij vertrekken pas rond 5en, ene moet nog werken tot 5... Ik zal es opzoeken waar dat spakenburg eigenlijk ligt...
    pi_53445188
    Spakenburg uit, altijd lastig.
    Nee, dit moet toch wel een overwinnin worden. Laat het geen Baronie 2 worden.
      maandag 24 september 2007 @ 22:05:48 #75
    134116 RD4
    Reinigingsdiensten
    pi_53445395
    quote:
    Op maandag 24 september 2007 21:59 schreef Professional het volgende:
    Spakenburg uit, altijd lastig.
    Nee, dit moet toch wel een overwinnin worden. Laat het geen Baronie 2 worden.
    Ach dit kan er ook wel bij, kunnen we ons helemaal op de competitie richten en kampioen worden
    pi_53445625
    Tuurlijk, ik zie het al voor me. Op 20 april staan we weer met zijn allen op de markt in Kerkrade.
    En toen werden we wakker.
    pi_53445736
    Moeten ze eerst eens een balkon maken anders is het weer zoals in 2000 bij de Roda Hal met Bobke.
      maandag 24 september 2007 @ 22:59:18 #78
    134116 RD4
    Reinigingsdiensten
    pi_53446963
    quote:
    Op maandag 24 september 2007 22:17 schreef Schimpie het volgende:
    Moeten ze eerst eens een balkon maken anders is het weer zoals in 2000 bij de Roda Hal met Bobke.
    1997 stond men gewoon op het bordes van het Stadhuis, in 2000 is uitgeweken naar de Rodahal omdat er kermis op de markt was en je dan niet zoveel mensen kwijt kwam.....
      dinsdag 25 september 2007 @ 09:42:53 #79
    46672 DarkShine
    Mijnstreek Oost
    pi_53452888
    quote:
    FC LIMBURG

Roda JC treft vandaag in Spakenburg (20.00 uur) een geduchte amateurclub. De zaterdaghoofdklasser uit het gelijknamige dorp staat weliswaar meestal in de schaduw van buur IJsselmeervogels, maar heeft in het verleden geregeld profclubs laten struikelen. Roda bereidde zich zondag en gisteren op het kunstgrasveld van Chevremont voor op het duel. ,,De een zegt dat in Spakenburg precies hetzelfde veld ligt, volgens een ander is het net iets anders�, aldus trainer Raymond Atteveld.

,,Maar het is elk geval geen onbespeelbaar veld. Zeker als het nat is, rolt de bal erg snel.� Spakenburg kende een uitstekende generale en staat na de overtuigende 5-0 zege bij koploper DOVO op de tweede plaats. Roda liep daarentegen tegen een flinke zeperd aan bij Willem II (1-0 nederlaag). ,,Gelukkig hebben we drie dagen later weer een wedstrijd om die nare smaak weg te spoelen. De prestatie in Tilburg is de beste motivatie voor de spelers�, verklaarde Atteveld die geen mededelingen wilde doen over eventuele ingrepen behalve dat �we beschikken over een grote selectie�.

Daarin is in elk geval niet het geblesseerde duo Jama�que Vandamme en Vincent Lachambre opgenomen. Verder worden op het kuntsgras geen risico�s genomen met spits Andres Oper, die aan de kant wordt gehouden.

Vermoedelijke opstelling Roda: Castro, Saeijs, De Fauw, Kah, Tiot�, Meeuwis, Hadouir, De Jong, Ciss�, Yulu-Matondo, Lamah.

Planning:
    -
      dinsdag 25 september 2007 @ 09:46:53 #80
    46672 DarkShine
    Mijnstreek Oost
    pi_53452975
    LD van maandag:
    quote:
    Roda JC�er Hadouir krijgt bierdouche bij zijn oude club

De hele wedstrijd was hij uitgejouwd en beschimpt en toen de nieuwe Roda JC�er Anouar Hadouir na het verloren duel tegen Willem II (1-0) naar de spelersbus liep, kreeg hij zelfs een �bierdouche�. De fans van de Tilburgse club waren het �verraad� van hun sterspeler -die vlak voor het verstrijken van de transfertermijn naar Kerkrade vertrok- duidelijk nog niet vergeten.

Door recente uitspraken van de aanvaller dat het aanbod van Willem II �schandalig laag� was en dat hij Roda �twee klassen beter� vindt, laaide het vuurtje nog wat verder op. �Ik had me hier natuurlijk op ingesteld.

En toch is het vervelend.�

Planning:
    -
      dinsdag 25 september 2007 @ 09:48:47 #81
    46672 DarkShine
    Mijnstreek Oost
    pi_53453011
    LD van maandag:
    quote:
    SPUUG EN BIER VOOR HADOUIR

Hij had niet verwacht met open armen en schouderklopjes te worden ontvangen bij zijn terugkeer in Tilburg. Maar de golf van haat en agressie die Anouar Hadouir overspoelde, was het andere uiterste. Al deed de 1-0 nederlaag van Roda JC bij zijn oude club Willem II meer pijn.

Het is zondagmorgen, de day-after. De selectie van Roda JC loopt uit op het kunstgrasveld van Chevremont ter voorbereiding op het bekerduel van morgen in Spakenburg. Anouar Hadouir geeft aan slecht te hebben geslapen.

,,Dat heb ik altijd na een wedstrijd.

En zeker na een nederlaag die niet nodig was.” Maar er is die zaterdag meer aan de hand dan een nederlaag die niet nodig was.

Hét dieptepunt van de avond vindt plaats ruim na afloop van het kwaliteitsarme duel. In de hal van het stadion is een soort crisisberaad gaande over de wijze waarop Anouar Hadouir de spelersbus in geloodst moet worden. Bij het voertuig hebben zich namelijk enkele tientallen heetgebakerde Willem II-supporters, gemiddelde leeftijd hooguit vijftien jaar, verzameld.

Het schuim dat bij sommigen op de mond staat en het gif dat uit de ogen spuit maken duidelijk dat de rotzooischoppers niet staan te wachten op een handtekening.

Nee, het is met spanning wachten op de komst van een jongen die twaalf jaar hun clubkleuren heeft gedragen en nu gewoon toe was aan een nieuwe uitdaging.

Maar dat mag tegenwoordig niet meer, zoiets wordt gezien als verraad.

Omgeven door een cordon van lange teamgenoten en teambegeleiders loopt de kleine hoofdrolspeler in het midden van de groep quasi rustig naar buiten, op nog geen twee meter afstand (en slechts gescheiden door enkele stewards) van de woedende aanhang.

Er wordt geschreeuwd en gefoeterd, fluimen spuug alsmede bier vliegen door de lucht en belanden tegen de deur van de bus. ‘Twee klassen beter’ zingt de Tilburgse aanhang, terwijl de middelvingers door de lucht zwieren. Het is het trieste einde van een voor Roda én vooral Hadouir trieste avond.

Het sfeertje is vanaf de aankomst van het Limburgse gezelschap tot het vertrek richting Kerkrade explosief. aan- Fluitconcerten, scheldpartijen, spreekkoren; de heetgebakerde supporters van Willem II laten er geen twijfel over bestaan Hadouir zijn overstap naar Roda niet te hebben vergeven.

Zijn uitspraken over een ‘schandalig lage aanbieding van Willem II’ en het feit dat ‘Roda tweemaal zo goed is’ deden de kwestie in Tilburg escaleren. Assistent- trainer én Assistent- trainer én technisch manager Andries Jonker verklaarde fijntjes de redenen van Hadouirs vertrek onbegrijpelijk te vinden. „Ik constateer dat Roda een betere ploeg heeft, dat mag ik toch zeker zeggen?”, aldus Hadouir. „Als mensen daar niet tegen kunnen, is dat hun probleem.”

Voorafgaande aan de wedstrijd wordt vuurtje verder opgepookt, als het vuurtje verder opgepookt, als op de grote beeldschermen in het stadion één speler alle aandacht krijgt. Hadouir die het stadion betreedt, Hadouir die naar de kleedkamer loopt, Hadouir die vanuit het kleedlokaal richting het veld wandelt, Hadouir tijdens de warming- up, Hadouir bij de line-up; elke beweging van de man die is ontvangen als een judas wordt op de schermen getoond. Elk balcontact gaat gepaard met een striemend fluitconcert, elke mislukte actie kan rekenen op bijval. ,,Ik had me hier natuurlijk op ingesteld.

En toch is het vervelend. Vorig jaar stonden ze voor me op de banken toen ik Willem II met enkele beslissende acties behoedde voor degradatie. Het is de domheid van een aantal mensen die reageren uit onwetendheid. Dat zegt meer over hen dan over mij.

Dit voelde in elk geval niet als thuiskomen. Gelukkig heb ik ook enkele leuke reacties gekregen.

Van normale mensen...”

Hadouir hoopt zijn voeten te kunnen laten spreken in de vijandelijke ambiance. Ondanks enkele knappe acties slaagt hij er niet in het chaotische spel van Roda vanuit het werkelijk bomvolle middenveld vorm te geven. Ook al omdat hij overal wordt gevolgd door zijn cipier, Ibrahim ‘voor al uw betere sloopwerkzaamheden’ Kargbo. „Vanaf het begin werd ik gezocht, bij mijn eerste twee acties werd een overtreding gemaakt.

Als een scheidsrechter dan niet optreedt, weet de tegenstander dat-ie ver kan gaan. Al hebben we niet verloren door de scheidsrechter.

Als die bal er niet in vliegt, had Willem II nog driehonderd minuten kunnen voetballen, dan nog hadden ze geen doelpunt gemaakt.”

Maar dat geldt op deze gedenkwaardige avond nog meer voor het idee- en machteloze Roda JC.

Doelpuntenmaker Ibrahim Kargbo springt in de armen van technisch manager Andries Jonker, die zaterdag zijn 45ste verjaardag vierde. foto ProShots

Machteloosheid bij Anouar Hadouir na zijn terechte gele kaart.

Planning:
    -
      dinsdag 25 september 2007 @ 09:50:14 #82
    46672 DarkShine
    Mijnstreek Oost
    pi_53453033
    LD van maandag:
    quote:
    ‘GROEN EN GEEL GEËRGERD’

Raymond Atteveld stak zijn ontevredenheid over het zwakke spel van zijn team niet onder stoelen of banken.

,,Ik heb me groen en geel geërgerd”, aldus de trainer van Roda JC na de 1-0 nederlaag.

,,We willen het team op een bepaalde manier laten voetballen, maar daar heb ik weinig van gezien.”

Veel geklungel, veel misverstanden, weinig geslaagde acties; het was alsof de elf van Roda zaterdag voor het eerst met elkaar in het veld stonden.

Het aantal uitgespeelde kansen bedroeg nul.

Uitgerekend een verdediger (Davy de Fauw) was met een schot het dichtst bij een treffer. Aangezien ook Willem II, dat agressiever en met meer overtuiging startte, aanvallend geen vuist kon maken, werd het duel beslist door een zondagsschot van Ibrahim Kargbo in de laatste seconde van de eerste helft. Na rust kregen de gasten meer grip op de wedstrijd, al bleef Willem II dreigender. Tot kansen voor Roda leidde het niet, tot doelpunten dus ook niet.

Planning:
    -
    pi_53453623
    quote:
    Op maandag 24 september 2007 22:59 schreef RD4 het volgende:

[..]

1997 stond men gewoon op het bordes van het Stadhuis, in 2000 is uitgeweken naar de Rodahal omdat er kermis op de markt was en je dan niet zoveel mensen kwijt kwam.....
    1997 was ik 7 jaar dus toen lag ik al in mijn bedje.
    Het enige dat ik me nog kan herhinneren van die dag is dat het tegelijk met de communie was.
      dinsdag 25 september 2007 @ 10:50:06 #84
    46672 DarkShine
    Mijnstreek Oost
    pi_53454080
    quote:
    Hadouir voorspelt leegloop bij Willem II

Anouar Hadouir beleefde zaterdag een weinig vrolijke terugkeer in het Willem II-stadion. De aanvaller van Roda JC verloor er met 1-0 en werd de gehele wedstrijd uitgefloten en uitgescholden door de aanhang van de Tilburgse club. Op zijn beurt is hij weinig positief over De Tricolores.

Hadouir verhuisde afgelopen zomer na lang touwtrekken van Willem II naar Roda JC. De Tilburgse club wilde hem liever niet laten gaan, ook al had Hadouir al aangegeven zijn aflopende contract niet te willen verlengen. Uiteindelijk kwam de transfer net voor het sluiten van de transfermarkt tot stand.

'Het bestuur heeft eieren voor zijn geld gekozen', blikt Hadouir in het Algemeen Dagblad terug op de transfersoap. 'Ik had nooit bijgetekend, voor nog geen miljoen. Ik voelde in de aanbieding niet de waardering die ik zocht. Pas nadat Roda JC zich meldde en een bod deed, wilde Willem II iets verder gaan. Op dat moment had ik mijn keuze al gemaakt.'

Hadouir haalt uit naar de leiding van Willem II. 'Ik heb in Tilburg een leuke tijd gehad. Maar dat was voordat het huidige bestuur aan de macht was. Je mag toch verwachten dat er in de clubleiding mensen met een voetbalvisie zitten? El Hamdaoui wilde ook heel graag weg. Zoals meer jongens liever vertrekken. Ik weet zeker, van de spelers die Willem II nu heeft, zullen er weinig ooit bijtekenen.'

Bron: VI
    Planning:
    -
    pi_53455435
    quote:
    Op maandag 24 september 2007 22:59 schreef RD4 het volgende:

[..]

En dan de burgemeester....
    'Beeeeeeste suuuuuuupooooooorrrterrrrrrs van Rooooooodaaaaaa JeeeeeeCeeeeee'
    publiek: Forza Roda ole
    Burgemeester: 'Beeeeeeste suuuuuuupooooooorrrterrrrrrs van Rooooooodaaaaaa JeeeeeeCeeeeee'

en zo wel 10x door voor dat ie zijn verhaal gedaan had. Wat een drol die Nöltgens
    maar nog een keertje een bekerfinale zou toch geweldig zijn, wat geluk bij de loting en geen huntelaar die niet in 90+3 een omhaal maakt en we staan er weer
      dinsdag 25 september 2007 @ 14:36:43 #86
    134116 RD4
    Reinigingsdiensten
    pi_53460063
    Wöltgens had toen al wat te diep in het glaasje gekeken.....
    pi_53462516
    Roda JC Cupfighters
    |De nummer 1 van Limburg speelt haar wedstrijden in het Parkstad Limburg Stadion|
      dinsdag 25 september 2007 @ 16:25:45 #88
    46672 DarkShine
    Mijnstreek Oost
    pi_53462777
    Ik mis Talpa!
    Die hadden deze potjes tenminste live op internet!

RTL
    Planning:
    -
      dinsdag 25 september 2007 @ 16:26:09 #89
    46672 DarkShine
    Mijnstreek Oost
    pi_53462788
    quote:
    Op dinsdag 25 september 2007 16:15 schreef TheGHunter het volgende:
    Roda JC Cupfighters
    Enige Cupfighters die de cup wonnen zonder tegengoal!
    Planning:
    -
    pi_53463798
    Heeft L1 ook niks vanavond?
      dinsdag 25 september 2007 @ 17:56:08 #91
    91676 Plato1980
    Gloriosus et liber
    pi_53464997
    quote:
    Op dinsdag 25 september 2007 14:36 schreef RD4 het volgende:
    Wöltgens had toen al wat te diep in het glaasje gekeken.....
    Niet alleen toen, ook bij de opening van het PLS.
      woensdag 26 september 2007 @ 01:22:38 #92
    134116 RD4
    Reinigingsdiensten
    pi_53477622
    2-0 gewonnen, wat een kutmatch!

Jansen en Matondo vrij voor de keeper en nog de bal verkutten, tevens mist Matondo een penalty in de 2e helft. Roda is nog niet waar het zijn moet....
    pi_53477846
    quote:
    Op woensdag 26 september 2007 01:22 schreef RD4 het volgende:
    Roda is nog niet waar het zijn moet....
    Als je slechte wedstrijden wint doe je het goed, toch? .
    Achter-elkaar-bezochte-Ajax-thuiswedstrijden-meter: [b]29[/b].
    [b]Laatste wedstrijd:[/b] FC Timişoara. [b]Volgende:[/b] ADO Den Haag.
    Ray's Statshoekje - 2009/2010.
      woensdag 26 september 2007 @ 08:38:38 #94
    46672 DarkShine
    Mijnstreek Oost
    pi_53479103
    Het is idd 'maar' beker. Al was het gister tegen semi-profs met een hoger niveau van MVV of Fortuna. Het enige doel wat je hebt in deze wedstrijden is winnen, en dat is gisteren gedaan.

We hebben wel 's anders meegemaakt.
    Planning:
    -
      woensdag 26 september 2007 @ 08:39:13 #95
    46672 DarkShine
    Mijnstreek Oost
    pi_53479110
    @ RD4: Wat was dat akkefietje, op tv zag je een van Spakenburg een Rodavlag langs de lijn wegtrekken.
    Planning:
    -
      woensdag 26 september 2007 @ 08:44:44 #96
    46672 DarkShine
    Mijnstreek Oost
    pi_53479153
    quote:
    Roda laat zich niet verrassen door amateurs

Het kan spoken bij amateurhoofdklasser Spakenburg, maar gisteravond liet Roda JC zich in de tweede bekerronde niet verrassen.

Toch hadden de profs uit Kerkrade het lastig met de amateurs, omdat na de vroege treffer van Hadouir te slordig werd omgesprongen met kansen. Pas vlak voor tijd werd het duel definitief beslist: 0-2. Ook MVV en Fortuna Sittard bekeren verder.

Planning:
    -
      woensdag 26 september 2007 @ 08:48:16 #97
    46672 DarkShine
    Mijnstreek Oost
    pi_53479192
    quote:
    Spakenburg zet Roda op scherp

Het bekerduel tussen Spakenburg en Roda JC had gisteravond gezien het aantal Kerkraadse kansen halverwege al beslist moeten zijn. Doordat de gasten uiterst slordig met de kansen omsprongen en de thuisclub in doelman Sven Taberima de absolute uitblinker had, viel de genadeklap pas enkele minuten voor tijd: 0-2.

Een hoofdklasser tegen een eredivisionist.

Het zijn van die wedstrijden waarvoor met name de trainer van de profs moet hopen dat zijn spelers de boel niet onderschatten.

Met Spakenburg als tegenstander hoefde Raymond Atteveld echter geen motivator meer in te huren. In het vissersdorp was met teleurstelling gereageerd toen Roda bij de loting uit de koker was gerold.

�Vlees noch vis� was de reactie van trainer Erik Assink. ,,We hadden natuurlijk liever tegen Heerenveen, Vitesse of Utrecht gespeeld.� Ook voor technisch bestuurslid Joop van de Groep was de loting een tegenvaller.

,,Roda is geen aansprekende tegenstander.

Groningen bij de Vogels (de wedstrijd die vandaag buur en rivaal IJsselmeervogels op het programma staat, red.) is wel leuk.�

Hoewel Assink zijn team weinig kansen toedichtte, bekeek hij de Limburgers tegen Feyenoord en Willem II. Om vervolgens te laten weten niet onder de indruk te zijn. ,,Het is een ploeg met weinig creativiteit�, concludeerde de coach. ,,Wel fysiek sterk en met veel snelheid. Vooral die donkere jongens lopen als paarden.�

Het waren opmerkingen die in Kerkrade met verbazing werden ontvangen. Atteveld had na de slechte partij tegen Willem II sowieso weinig moeite om zijn ploeg op scherp te zetten. Toch besloot hij niet de in Tilburg falende elf de kans te geven revanche te nemen op zichzelf. Door te kiezen voor Van Kouwen, Bodor en Janssen voor De Fauw, De Jong en Van Tornhout liet de trainer merken absoluut niet tevreden te zijn over de laatste anderhalve wedstrijd.

De bezoekers lieten er dan ook geen twijfel over bestaan wie de betere was. De vroege treffer van Anouar Hadouir na knap voorbereidend werk van Jeanvion Yulu-Matondo had de voorbode van een ruime zege moeten zijn.

Maar het aantal kansen dat Roda miste (inclusief een door Taberima gestopte strafschop van Yulu- Matondo) was amper te tellen.

Spakenburg kreeg welgeteld ��n mogelijkheid na een slippertje van Jan Paul Saeijs, maar mocht door het geknoei van Roda voor het doel blijven hopen op een bal die toevallig goed zou vallen. Totdat Yulu-Matondo zijn misser van elf meter alsnog goed maakte: 0-2.

Planning:
    -
      woensdag 26 september 2007 @ 10:53:55 #98
    134116 RD4
    Reinigingsdiensten
    pi_53481602
    quote:
    Op woensdag 26 september 2007 08:39 schreef DarkShine het volgende:
    @ RD4: Wat was dat akkefietje, op tv zag je een van Spakenburg een Rodavlag langs de lijn wegtrekken.
    Een of andere WSU no-no vond het stoer om een Roda vlag op te hangen bij de harde kern van Spakenburg. De "On tour" vlag was niet het probleem, maar van een grote Roda vlag waren ze niet gedient.
      woensdag 26 september 2007 @ 11:07:16 #99
    46672 DarkShine
    Mijnstreek Oost
    pi_53481894
    Niks spectaculairs dus. Gekregen wat die kon verwachten.

Zag wel die grote vlag in de hoek hangen, die vlag of echt een midden voor hun vakkie?
    Planning:
    -
      woensdag 26 september 2007 @ 12:22:13 #100
    134116 RD4
    Reinigingsdiensten
    pi_53483734
    quote:
    Op woensdag 26 september 2007 11:07 schreef DarkShine het volgende:
    Niks spectaculairs dus. Gekregen wat die kon verwachten.

Zag wel die grote vlag in de hoek hangen, die vlag of echt een midden voor hun vakkie?
    Dat was diezelfde vlag ja..
    pi_53485865
    leipe shit die Spakenburg hoolies dus
      woensdag 26 september 2007 @ 14:47:35 #102
    46672 DarkShine
    Mijnstreek Oost
    pi_53487749
    Hoor dus net op 't werk dat die gasten met die vlag samen met fans van de Ijsselmeervogels voor het fanatieke Spakenburg gedeelte waren gaan staan.

Hoezo erom vragen?
    Planning:
    -
      woensdag 26 september 2007 @ 15:19:10 #103
    134116 RD4
    Reinigingsdiensten
    pi_53488564
    Er liep ook nog een doezel rond met AZ sjaal....
    pi_53519896
    Spakenburg speelde gemener dan wij vorig seizoen geloof ik?
    ASWH, de trots van de regio
    www.thuisuiteten.nl
      donderdag 27 september 2007 @ 16:52:35 #105
    134116 RD4
    Reinigingsdiensten
    pi_53520196
    quote:
    Op donderdag 27 september 2007 16:44 schreef methodmich het volgende:
    Spakenburg speelde gemener dan wij vorig seizoen geloof ik?
    Smerige overtredingen waren het van bepaalde personen, kan niet zeggen dat het hele team zo was.
      vrijdag 28 september 2007 @ 00:06:49 #106
    134116 RD4
    Reinigingsdiensten
    pi_53533087
    Roda JC - De Graafschap op 30/31 oktober of 1 november, wat een schijtmatch, zitten we weer met 7.000 man in de toko....
    pi_53535105
    maar wel een goede kans om door te komen, als je ziet wat er verder nog in de beker zit en ajax en feyenoord hebben lastige wedstrijden.... bovendien zijn er de volgende ronde een paar eerste divisieclubs én een paar amateurs bij
      vrijdag 28 september 2007 @ 07:23:13 #108
    46672 DarkShine
    Mijnstreek Oost
    pi_53535276
    Op 27 oktober de Graafschap thuis voor de competitie en op 30/31 oktober of 1 november de Graafschap thuis voor de beker.
    Planning:
    -
    pi_53536900
    quote:
    Op vrijdag 28 september 2007 07:23 schreef DarkShine het volgende:
    Op 27 oktober de Graafschap thuis voor de competitie en op 30/31 oktober of 1 november de Graafschap thuis voor de beker.
    De Graafschap - KV Mechelen - Tranmere Rovers
    pi_53544875
    pff das idd wel minder ja, maarja 2x winnen moet gewoon
      vrijdag 28 september 2007 @ 15:47:37 #111
    154193 TheYoung1
    pi_53546307
    Zullen we eerst morgen maar eens afwachten voordat we beren gaan schieten....
    Patat, dat is het!!
      vrijdag 28 september 2007 @ 15:50:53 #112
    46672 DarkShine
    Mijnstreek Oost
    pi_53546401
    quote:
    Op vrijdag 28 september 2007 15:47 schreef TheYoung1 het volgende:
    Zullen we eerst morgen maar eens afwachten voordat we boeren gaan schieten....
    Planning:
    -
      vrijdag 28 september 2007 @ 15:52:26 #113
    154193 TheYoung1
    pi_53546437
    quote:
    Op vrijdag 28 september 2007 15:50 schreef DarkShine het volgende:

[..]
    Scherp! Heel scherp
    Hopen dat Roda dat morgen ook is
    Patat, dat is het!!
      vrijdag 28 september 2007 @ 19:24:37 #114
    60704 LeonH
    pi_53551568
    Ojee... Oper niet erbij en Meeuwis nog steeds een vraagteken....
    Gelukkig is Saeijs erbij
    pi_53554582
    oper paar weken niet erbij, das nog veel erger. Helaas is Cisse weer terug dus die zal wel spelen
      vrijdag 28 september 2007 @ 21:22:41 #116
    134116 RD4
    Reinigingsdiensten
    pi_53554835
    quote:
    Op vrijdag 28 september 2007 21:14 schreef planethugo het volgende:
    oper paar weken niet erbij, das nog veel erger. Helaas is Cisse weer terug dus die zal wel spelen
    Echt zuur, kan zijn waarde niet echt bewijzen. Oper is altijd wel een zekerheidje....

Nu mag Cisse wel eens gaan vlammen....
    pi_53564055
    Vlammen? Daar wachten we al 4 jaar op dat die eens gaat vlammen.
    Alles beter dat het Brandhout voorin opstellen.
    pi_53576884
    Haha.. ha..
      zaterdag 29 september 2007 @ 22:07:40 #119
    154193 TheYoung1
    pi_53577447
    Beschamend. Wat een afschuwelijke wanverschouwing van Roda.
    Ik vind het bijna jammer dat ze niet ook nog verloren hebben...

Dit wordt helemaal niks zo, ik noem het dan ook een azetje.
    Patat, dat is het!!
      zaterdag 29 september 2007 @ 22:36:16 #120
    46672 DarkShine
    Mijnstreek Oost
    pi_53577979
    Wij zijn Roda, wij geven kutclubs altijd cadeaus!
    Planning:
    -
      zaterdag 29 september 2007 @ 22:40:54 #121
    134116 RD4
    Reinigingsdiensten
    pi_53578062
    Weer lekker ouderwets kut/Roda...
    pi_53580303
    Whehehe genoten met z'n twaalven
    Oud-Beijerland/Hilversum dus!
      zondag 30 september 2007 @ 09:20:58 #123
    26251 Eilanden
    Bright Mirror Still Water
    pi_53583286
    quote:
    Op zondag 30 september 2007 00:30 schreef Mindlight het volgende:
    Dus jij was een van die twaalf die ze op TV lieten zien na die drie Roda goals?
      zondag 30 september 2007 @ 10:30:21 #124
    46672 DarkShine
    Mijnstreek Oost
    pi_53583799
    quote:
    Op zondag 30 september 2007 00:30 schreef Mindlight het volgende:
    De 12de man.

Gelijk heb je, zou ik ook doen als we van 3-0 terugkwamen!
    Planning:
    -
      zondag 30 september 2007 @ 11:58:35 #125
    46672 DarkShine
    Mijnstreek Oost
    pi_53585227
    Ik groet onze selectie met hun over-mijn-lijk mentaliteit!
    Planning:
    -
      zondag 30 september 2007 @ 12:05:39 #126
    91676 Plato1980
    Gloriosus et liber
    pi_53585377
    quote:
    Op zaterdag 29 september 2007 22:07 schreef TheYoung1 het volgende:
    Dit wordt helemaal niks zo,
    Dat denk ik niet. De ploeg is duidelijk nog niet op elkaar ingespeeld en verdedigend moet het één en ander omgezet worden. Er is echter meer dan voldoende kwaliteit, zeker aanvallend. Ondanks dat hij voor open doel over schoot heb ik bijvoorbeeld genoten van de acties van Lamah.
    pi_53586369
    quote:
    Op zondag 30 september 2007 09:20 schreef Eilanden het volgende:

[..]

Dus jij was een van die twaalf die ze op TV lieten zien na die drie Roda goals?
    Yep. Eigenlijk diep triest voor een eredivisieclub, maarja het blijft excelsior
      zondag 30 september 2007 @ 22:35:52 #128
    46672 DarkShine
    Mijnstreek Oost
    pi_53603071
    Ik groet onze voorhoede die alleen in Venlo de goal vond!
    Planning:
    -
      zondag 30 september 2007 @ 22:37:41 #129
    91676 Plato1980
    Gloriosus et liber
    pi_53603126
    Bij VoetbalInsite lieten ze de schwalbes van die joker van Excelsior zien.
      maandag 1 oktober 2007 @ 08:44:16 #130
    46672 DarkShine
    Mijnstreek Oost
    pi_53609097
    quote:
    Ongeloof na blamage

Ongeloof na blamage Roda geeft 3-0 voorsprong uit handen tegen nummer laatst Excelsior: 3-3

Wat een avondje prijsschieten leek te gaan worden ontaardde in een drama van de bovenste plank. Roda JC presteerde het op eigen veld tegen een onthutsend zwak Excelsior een 3-0 voorsprong te verspelen: 3-3. Tot woede, ongeloof en ontzetting van de verbijsterde fans.

Lef kan de spelersgroep van Roda niet ontzegd worden.

Je moet het immers maar durven na een dergelijke wanvertoning toch nog even langs te gaan bij de supporters.

De zwaar teleurgestelde achterban geselde de formatie van trainer Raymond Atteveld met boegeroep en een striemend fluitconcert.

Volkomen terecht, want wat de Kerkraadse ploeg kort daarvoor op de grasmat had getoverd grensde aan het onwaarschijnlijke.

In de catacomben van het Parkstad Limburg Stadion keek iedereen met een geelzwart hart tot ver na de wedstrijd nog steeds beduusd voor zich uit. Zelden zagen de toeschouwers in het zevenjarige bestaan van het stadion zo’n curieuze pot voetbal als afgelopen zaterdag. Zes doelpunten, twee strafschoppen, schoten op de paal, veel kansen en vooral een wedstrijd- en scoreverloop die zelfs de grootste fantast niet zou kunnen verzinnen. Kortom een ongekend spektakel, al zal de Roda- aanhang daar heel anders over denken. Een blik op de stand leert namelijk dat de eerste zes duels schamele acht punten hebben opgeleverd.

En dat met tegenstanders als Excelsior, VVV, NEC, Heracles (de laatste vier van de rangschikking) en Willem II (dertiende); toch niet bepaald de crème-de-la-crème van de eredivisie.

Atteveld laakte na afloop vooral het gebrek aan daadkracht bij de ervaren krachten, toen Excelsior in de tweede helft beter in de wedstrijd kwam. ,,Dat de jongere gasten wegzakken kan gebeuren.

Juist dan moeten de spelers met routine opstaan en de organisatie neerzetten en bewaken. Dat heb ik niet gezien.”

De situatie is er door de derde tegenvaller op rij in de competitie niet overzichtelijker op geworden.

Atteveld, ontevreden over de tweede helft tegen Feyenoord en furieus na de wanprestatie tegen Willem II, had de basis op enkele plaatsen gewijzigd, maar moest tot zijn teleurstelling concluderen dat de ingrepen niet leidden tot een verbetering. Het geknoei en de wanorde in het laatste kwartier van de eerste en de laatste dertig minuten van de tweede helft veegden de sprankelende start tegen Excelsior in één klap weg. Niemand had het meer over de uitstekende beginfase waarin de opponent volkomen ‘onderste boven werd gespeeld’ zoals Excelsiortrainer Ton Lokhoff het omschreef.

Het is afwachten of en zo ja welke maatregelen Atteveld nu gaat nemen.

Het is nog steeds een kwestie van zoeken naar het juiste systeem en de juiste samenstelling.

Anouar Hadouir is gehaald als creatieve man achter de spitsen, maar heeft volgens Atteveld (nog) niet voldoende inhoud om die rol te vervullen. Vandaar Hadouirs verhuizing naar de rechterkant, waar hij verdedigend minder werk hoeft te verrichten. En ook achterin blijft de coach puzzelen en met pionnen schuiven. Frank van Kouwen mocht het (net als tegen Spakenburg) proberen als vrije man, maar slaagde er niet in orde te scheppen in de chaos. Roda beschikt over een bredere selectie dan vorig seizoen, maar het is de vraag of het zin heeft na elke wanvertoning het mes te hanteren.

,,We moeten er geen duiventil van maken”, aldus Atteveld. ,,Maar we trekken wel conclusies uit de wedstrijd van vanavond. We hoopten de kater van Willem II te kunnen wegspoelen. Nu hebben we een nog grotere kater erbij.”

Bij een 3-3 stand mist Lamah de kans op de winnende treffer. Op de onderste foto lopen de Roda-spelers teleurgesteld uit. foto’s Harry Heuts

Planning:
    -
      maandag 1 oktober 2007 @ 08:45:00 #131
    46672 DarkShine
    Mijnstreek Oost
    pi_53609108
    quote:
    Prima opening, dramatisch slot

Roda JC schoot tegen Excelsior als een komeet uit de startblokken en raasde als een wervelwind over de beduusde opponent. Na ruim twaalf minuten gaf het scorebord een 2-0 stand aan door treffers van Willem Janssen en Roland Lamah.

De tegenstander kwam nauwelijks over de middenlijn en ontsnapte aan een grotere achterstand toen Lamah voor open doel de bal te wild over ramde en een kopbal van Jan Paul Saeijs van de lijn werd gehaald. De pakweg twintig meegereisde fans uit Rotterdam vreesden een vreselijke afstraffing en ook op de bank keken de bibberende staf en reservespelers wit uitgeslagen toe.

,,Het was zielig om te zien”, vond reservespeler Johan Voskamp.

Tot ergernis van Raymond Atteveld nam Roda in het slotkwartier om onverklaarbare redenen gas terug. De trainer leek zijn spelers halverwege weer op scherp te hebben gezet, want kort na de hervatting kopte Jan Paul Saeijs een vrije trap van Boldizsar Bodor binnen: 3-0. Potje beslist, nu werken aan het doelsaldo, dacht iedereen. Maar het liep totaal anders.

Het begon met een fout van scheidsrechter Pol van Boekel die een fopduik van invaller Michel van Guldener beloonde met een strafschop. Geert den Ouden maakte geen fout (3-1) en mocht nog geen tien minuten later opnieuw aanleggen van elf meter.

Wederom was Van Guldener tegen de vlakte gegaan, ditmaal na een onhandige actie van Marcel de Jong. Den Ouden mikte de bal nu richting de vijfde rij op de Oost-tribune. Hoewel Roda via schoten op de paal van De Fauw en Lamah dicht bij de 4-1 was, namen de onzekerheid en de chaos toe. De Jong liet zich voor de tweede keer verrassen door Van Guldener die Voskamp de 2-3 liet scoren. Toen de invaller in de laatste minuut koppend zijn tweede treffer maakte (3-3), kwam er een onvoorstelbaar einde aan een onvoorstelbaar duel.

Planning:
    -
      maandag 1 oktober 2007 @ 08:45:48 #132
    46672 DarkShine
    Mijnstreek Oost
    pi_53609121
    quote:
    ‘Zwaar verkloot’

Aanvoerder Jan Paul Saeijs kon zich de felle reacties van het publiek na afloop voorstellen.

,,Al is het vreemd dat we worden uitgefloten als het 2-0 staat. Daaruit spreekt geen waardering. Je kunt niet negentig minuten druk blijven zetten. Maar we hebben het wel zwaar verkloot, dit is heel triest. Dan kan ik begrijpen dat de fans na afloop zo reageren.

Na de 3-1 heb ik bij ons de koempelmentaliteit gemist. Ik heb te weinig strijd gezien, we hebben niet meer gevochten.

Dit is onaanvaardbaar.”

Planning:
    -
      maandag 1 oktober 2007 @ 08:47:23 #133
    46672 DarkShine
    Mijnstreek Oost
    pi_53609138
    En Yannis naar FC Omniworld.
    Planning:
    -
    pi_53617329
    werd er gefloten toen het 2-0 stond? Niks van meegekregen
      maandag 1 oktober 2007 @ 14:56:00 #135
    46672 DarkShine
    Mijnstreek Oost
    pi_53618049
    quote:
    Op maandag 1 oktober 2007 14:31 schreef planethugo het volgende:
    werd er gefloten toen het 2-0 stond? Niks van meegekregen
    Lichtjes van Oost / Zuid...
    Planning:
    -
      maandag 1 oktober 2007 @ 14:56:55 #136
    46672 DarkShine
    Mijnstreek Oost
    pi_53618074
    Nog meer mensen de knipperende lichtmast(en) meegekregen in de 1ste helft? Zag wel ff wazig uit dat korte felle geknipper.
    Planning:
    -
    pi_53624662
    heb de hele wedstrijd vrij wazig gezien
      zondag 7 oktober 2007 @ 13:20:31 #138
    60704 LeonH
    pi_53761692
    quote:
    Op maandag 1 oktober 2007 14:56 schreef DarkShine het volgende:
    Nog meer mensen de knipperende lichtmast(en) meegekregen in de 1ste helft? Zag wel ff wazig uit dat korte felle geknipper.

Ja had het idd ook even gezien

Nou nou mogen blij zijn dat Twente (nog) niet op scherp staat, wat is het weer belabberd zeg!

Edit: gelukkig een betere 2e helft met een bevlieging als het ware . Wel nog behoorlijk spannende slotfase met Castro als de redder zeg maar
    3 punten in de pocket zullen we maar zeggen!

[ Bericht 20% gewijzigd door LeonH op 07-10-2007 14:25:26 ]
      zondag 7 oktober 2007 @ 15:29:26 #139
    154173 Schimpie
    RJC RJC RJC
    pi_53765732
    Wordt tijd dat Yulu er nog eens een maakt.
      zondag 7 oktober 2007 @ 18:19:10 #140
    44745 Ixnay
    On The Hombre
    pi_53770155
    De 2 punten die ze tegen Excelsior weggegeven hadden hebben ze vandaag teruggekregen, want beter dan Twente waren ze niet.
    pi_53771359
    quote:
    Op zondag 7 oktober 2007 18:19 schreef Ixnay het volgende:
    De 2 punten die ze tegen Excelsior weggegeven hadden hebben ze vandaag teruggekregen, want beter dan Twente waren ze niet.

Dat hoeft ook niet als je naar Enschede gaat
      zondag 7 oktober 2007 @ 21:08:49 #142
    44745 Ixnay
    On The Hombre
    pi_53775064
    Wat een keeper trouwens. Die heeft voor minstens 2 punten gezorgd.
    pi_53776980
    quote:
    Op zondag 7 oktober 2007 21:08 schreef Ixnay het volgende:
    Wat een keeper trouwens. Die heeft voor minstens 2 punten gezorgd.

Castro? Die willen we liever niet op doel, die wordt juist te licht bevonden door het merendeel van de roda-supporters.

Die 2 reddingen op het laatst waren wel lekker trouwens.
      zondag 7 oktober 2007 @ 22:37:57 #144
    44745 Ixnay
    On The Hombre
    pi_53777859
    Het waren wel meer dan 2 geniale reddingen.
      zondag 7 oktober 2007 @ 22:40:50 #145
    154173 Schimpie
    RJC RJC RJC
    pi_53777972
    Ach iedere keeper heeft wel van die wedstrijden waar die alle ballen tegenhoudt.
      maandag 8 oktober 2007 @ 00:39:51 #146
    134116 RD4
    Reinigingsdiensten
    pi_53780948
    quote:
    Op zondag 7 oktober 2007 22:40 schreef Schimpie het volgende:
    Ach iedere keeper heeft wel van die wedstrijden waar die alle ballen tegenhoudt.
    Zoals die keer tegen Ajax thuis toen Damjanac al na 10 min. rood krijgt en Delwarte een wereldpartij keept, we speelden toen 1-1 en aan Ajax kant werd de 2-1 van Litmanen nog afgekeurd.
    pi_53781238
    Mooie overwinning.
    "Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
      maandag 8 oktober 2007 @ 00:59:12 #148
    46672 DarkShine
    Mijnstreek Oost
    pi_53781314
    quote:
    Op maandag 8 oktober 2007 00:39 schreef RD4 het volgende:

[..]

Zoals die keer tegen Ajax thuis toen Damjanac al na 10 min. rood krijgt en Delwarte een wereldpartij keept, we speelden toen 1-1 en aan Ajax kant werd de 2-1 van Litmanen nog afgekeurd.
    Heb ik vrij recent nog eens een stuk hierover uit een krant op het forum gezet...

Hier dus.
    Planning:
    -
      maandag 8 oktober 2007 @ 00:59:37 #149
    46672 DarkShine
    Mijnstreek Oost
    pi_53781320
    quote:
    Op maandag 8 oktober 2007 00:54 schreef venomsnake het volgende:
    Mooie overwinning.
    Onverdient is altijd lekker.

Mooi gelijkspel trouwens!
    Planning:
    -
      maandag 8 oktober 2007 @ 02:34:27 #150
    67174 Dos37
    Come on Twente
    pi_53782180
    Gefeliciteerd
    Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
    Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
    [b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
      maandag 8 oktober 2007 @ 09:40:54 #151
    46672 DarkShine
    Mijnstreek Oost
    pi_53784242
    Beetje overdreven krantenkop.

Planning:
    -
      maandag 8 oktober 2007 @ 09:44:47 #152
    46672 DarkShine
    Mijnstreek Oost
    pi_53784313
    quote:
    Bas Sibum: Niet mooi, wel goed

Voor Bas Sibum verliep het treffen in vertrouwde omgeving zoals gehoopt.

De voormalige middenvelder van FC Twente, waar hij drieëneenhalf jaar vertoefde voordat hij begin dit jaar naar Roda JC verhuisde, moest de afgelopen weken genoegen nemen met een plekje op de bank om uitgerekend tegen zijn oude liefde weer te mogen opdraven.

,,Ik heb even een paar wedstrijden niet gespeeld, maar ben niet in paniek geraakt. Ik wist dat ik terug zou keren in de basis. Dat het net tegen Twente gebeurt, is extra mooi.”

Dat Sibum niet op een vervelende wijze is vertrokken uit het Arke- stadion bleek wel na afloop.

Schouderklopjes, felicitaties en omhelzingen maakten duidelijk dat de Roda-speler nog steeds geliefd is in Enschede.

Ondanks de afkeurende reacties van de toeschouwers over de manier van voetballen van de gasten. ,,Je hebt aanvallend en je hebt verdedigend voetbal. Wij hebben vandaag gekozen voor het tweede. Niet mooi om te zien, dat is duidelijk. Maar we hebben het wel goed uitgevoerd.

Het hele team verdient een compliment dat we hier de overwinning pakken.

Want Twente heeft natuurlijk wel een goede ploeg.”

Sibum had na een klein half uur zelfs de 0-1 op zijn schoenen.

Twente-doelman Sander Boschker controleerde met de grootste moeite een simpele terugspeelbal en schoof het leer vervolgens tot zijn schrik rechtstreeks in de voeten zijn ex-teamgenoot, die te veel tijd nodig had om het presentje uit te pakken. ,,Ik zal hem dadelijk eens vragen waarom hij dat deed”, aldus Sibum. ,,Vanwege het natte veld twijfelde ik of ik ineens moest schieten.

Jammer, maar het belangrijkste is dat we hebben gewonnen. Dit hadden we echt nodig.”

Planning:
    -
      maandag 8 oktober 2007 @ 09:45:43 #153
    46672 DarkShine
    Mijnstreek Oost
    pi_53784333
    quote:
    Roda-muur niet te slopen

Roda-muur niet te slopen Ploeg van Raymond Atteveld krijgt in Enschede meer dan waar het op hoopte

Zit je daar nu zes uur voor in de bus?’ De frustratie van de lichtelijk geïrriteerde Twente-fan halverwege het matte duel was begrijpelijk. De thuisploeg had zich vijfenveertig minuten lang stukgelopen op een zorgvuldig gemetselde muur, waarin nauwelijks gaatjes waren te vinden.

Aangezien de Tukkers voor de vierde keer in elf dagen (inclusief tweemaal een verlenging) aan de bak moesten, was op de vingers van één hand uit te tellen dat de krachten langzaam maar zeker uit de benen zouden wegvloeien. De geduldig acterende en zeer defensief ingestelde gasten wachtten op dat ene moment en sloegen toen keihard toe.

Een gestolen zege behaald met anti- voetbal, foeterden de aanhangers van de thuisclub. Een verdiende overwinning als gevolg van een goed uitgevoerde tactiek, vond Roda-trainer Raymond Atteveld.

Strontvervelend om te zien natuurlijk, maar - aldus Atteveld - ‘wij hoeven het publiek van Twente niet te vermaken’. Dat gebeurde dan ook niet. Ondanks het bijna constante balbezit en het veldoverwicht miste Twente de creativiteit en vooral de frisheid om veel échte kansen te creëren. Ongeacht de hectische slotfase waarin met opportunistisch voetbal werd geprobeerd de gelijkmaker te forceren.

Tekenend voor de bedoelingen van de bezoekers was het begin van de tweede helft. Twente tikte de bal na de aftrap terug richting Roda JC was naar Enschede afgereisd voor een puntje, maar kreeg er tegen FC Twente drie: 0-1. Daarmee is de nare smaak na de schlemielige remise tegen Excelsior van een week eerder enigszins weggepoetst.

de laatste linie, maar geen enkele Roda-speler stak de middenlijn over. Het concept van Atteveld was vanaf minuut één duidelijk.

De voorste pionnen trokken zich bij balbezit van de tegenstander terug tot op de eigen helft, de achterste stonden op ongeveer dertig meter van het eigen doel. Als een aanvaller het al in zijn hoofd haalde iets te snel druk te zetten, werd hij met een ferme kreet vanaf de bank terug gedirigeerd naar een plekje rond de middenlijn.

Het gevolg was een speelveld met een lengte van pakweg twintig meter. Als op zo’n beperkte ruimte twintig man op elkaars tenen staan, wordt het erg lastig voetballen.

De gastheren werden dan ook gedwongen voortdurend in beweging te blijven om het donderblauwe blok te slopen. Geen prettig vooruitzicht met de honderdtwintig loodzware UEFA Cup-minuten tegen Getafe nog in de benen. Aanvankelijk slaagde Twente erin de opponent vast te zetten, maar naarmate het duel vorderde nam de vermoeidheid bij de thuisploeg toe en kreeg Roda steeds meer mogelijkheden om eruit te komen.

Dat de Limburgers daar veel te weinig van profiteerden, mag Atteveld zijn manschappen aanrekenen.

Het gepriegel op de vierkante meter leverde een weinig verheffend schouwspel op. Twente was voornamelijk dreigend bij hoge ballen, Roda was via Bas Sibum het dichtst bij een treffer na een fout van doelman Sander Boschker. De eerste echte waarschuwing van Roda-zijde kwam na ruim een uur van de voet van Jeanvion Yulu-Matondo, die op Boschker stuitte.

Even later was het wel raak. Boldizsar Bodor slingerde een afgeslagen corner terug voor het doel waar Davy de Fauw bij de eerste paal het snelste reageerde: 0-1. Die klap kwam keihard aan bij de wegzakkende formatie van Fred Rutten, die in de laatste minuten alsnog de laatste reserves wist aan de spreken. Daardoor was het even bibberen op de Roda-bank met kopballen en schoten die net over het doel vlogen, van de lijn werden gehaald of eindigden op de vuisten van Bram Castro. Na ruim vier minuten blessuretijd vond scheidsrechter Kevin Blom het welletjes en kregen de bezoekers meer dan waarvoor ze in de bus waren gestapt: drie punten.

Planning:
    -
      maandag 8 oktober 2007 @ 15:01:09 #154
    46672 DarkShine
    Mijnstreek Oost
    pi_53791512
    Planning:
    -
      maandag 22 oktober 2007 @ 15:49:30 #155
    46672 DarkShine
    Mijnstreek Oost
    pi_54090939
    1-1 tegen FC Counter.

Als Roda begon te voetballen was FC Utrecht nergens, toch nemen ze weer gas terug...
    Planning:
    -
      Moderator / Redactie Sport / Weblog maandag 22 oktober 2007 @ 15:54:32 #156
    17650 crew  rubbereend
    JUICHEN
    pi_54091019
    dat heet krachten sparen
    DeLuna vindt me dik ;(
    Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
    pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
      maandag 22 oktober 2007 @ 17:49:26 #157
    46672 DarkShine
    Mijnstreek Oost
    pi_54092869
    quote:
    Op maandag 22 oktober 2007 15:54 schreef rubbereend het volgende:
    dat heet krachten sparen
    Krachten sparen?

Utrecht kon niet mee als Roda begon te voetballen, in zo'n geval moet Roda er gewoonweg overheen!
    Planning:
    -
    pi_54092887
    moet zeggen dat utrecht een sterkere indruk op me maakte dan de laatste jaren, maar het had gewoon 2-0 moeten staan met de rust. Toch was een puntje uiteindelijk terecht voor beide ploegen
      maandag 22 oktober 2007 @ 19:29:06 #159
    136810 Professional
    Shoarmakoning!
    pi_54094890
    Was van beide niet veel goed.
    Echte kansen hebben ze allebei niet gehad, dus ik vond gelijkspel ook wel het meest haalbare.
      dinsdag 23 oktober 2007 @ 13:53:42 #160
    46672 DarkShine
    Mijnstreek Oost
    pi_54109061
    Denkt men aan de wissels in de VBL manager?
    Planning:
    -
      dinsdag 23 oktober 2007 @ 18:32:49 #161
    136810 Professional
    Shoarmakoning!
    pi_54115162
    Nee, momenteel wisselen wij in FM 2008.
      woensdag 24 oktober 2007 @ 09:35:03 #162
    46672 DarkShine
    Mijnstreek Oost
    pi_54128427
    quote:
    Roda-supporters gestraft

De eerste twee Roda-supporters zijn gisteren door de politierechter in Maastricht veroordeeld voor openbare geweldpleging tijdens de thuiswedstrijd tegen Sparta op 21 oktober 2006.

Conform de eis van de officier van justitie kreeg de één een taakstraf van zestig uur en de ander een geldboete van 420 euro.

Eerder deze maand werden al twaalf Sparta-supporters veroordeeld voor hun aandeel in de ongeregeldheden.

De rellen konden zich voordoen omdat Sparta-supporters op de alleen voor de Roda-aanhang gereserveerde westtribune zaten. Zij hadden speciale losse kaartjes van 2,5 euro bemachtigd.

Daarmee kregen de in neutrale kleding gestoken Rotterdammers toegang tot het thuisvak van Roda en kwamen zij niet terecht in de speciaal voor hen bestemd, afgesloten vak.

Dat resulteerde in confrontaties.

Daarvoor werden op 11 oktober al twaalf Sparta-fans veroordeeld.

Zij kregen straffen uiteenlopend van 350 uur geldboete tot een taakstraf van zestig uur. Vijf Rotterdammers werden vrijgesproken omdat zij geen ‘significant’ aandeel in het geweld hadden, één zaak werd aangehouden.

Nu zijn dus ook de eerste Rodasupporters veroordeeld. Een cliënt van advocaat Björn Jegers kreeg zestig uur taakstraf. Volgens Jegers heeft een agent verklaard dat hij zijn cliënt van videobeelden herkent. „Maar een andere supporter heeft verklaard dat hij op een foto stond waarvan de agent beweerde dat het mijn cliënt was. Deze was wel in het stadion, maar deed niet mee aan het geweld.”

De politierechter dacht daar gisteren anders over. Volgens Jegers’ kantoorgenoot Peter van Geelkerken gaat de Kerkradenaar waarschijnlijk in beroep. „Het is wrang. Vijf Sparta-supporters die zich in het Roda-vak begaven terwijl ze wisten dat daar ellende van zou komen, worden vrijgesproken.”

Advocaat Ivo van de Bergh van de tweede veroordeelde Rodasupporter weet nog niet of zijn cliënt in beroep gaat.

De vonnissen tegen de twee Limburgers lijken geen gunstig voorteken voor een tiental andere Roda-supporters. Hun zaak werd op verzoek van hun advocaten uitgesteld voor het horen van getuigen. Van Geelkerken: „De politie heeft te lang gewacht met ingrijpen. Wij willen onder meer de veiligheidscoördinator horen.” Datzelfde geldt voor Roda-directeur Huub Narinx, die verklaarde dat ook de Kerkraadse club blaam treft omdat de Spartanen nooit op de westtribune hadden mogen belanden.

Twaalf Roda-supporters hebben hangende het juridische traject al een voorlopig stadionverbod van de KNVB gekregen.

Planning:
    -
      zaterdag 27 oktober 2007 @ 10:33:39 #163
    46672 DarkShine
    Mijnstreek Oost
    pi_54197759
    Vanavond dan maar Planet Voetbal...
    Kut griep, kut koorts
    Planning:
    -
      zaterdag 27 oktober 2007 @ 11:09:39 #164
    134116 RD4
    Reinigingsdiensten
    pi_54198218
    quote:
    Op zaterdag 27 oktober 2007 10:33 schreef DarkShine het volgende:
    Kut griep, kut koorts
    Beterschap kerel, ik ben alleen bang dat je niks gaat missen, word weer ouderwets kut, maar met Roda weet je het maar nooit.
      zaterdag 27 oktober 2007 @ 11:11:39 #165
    46672 DarkShine
    Mijnstreek Oost
    pi_54198250
    quote:
    Op zaterdag 27 oktober 2007 11:09 schreef RD4 het volgende:

[..]

Beterschap kerel, ik ben alleen bang dat je niks gaat missen, word weer ouderwets kut, maar met Roda weet je het maar nooit.
    Jij gefeliciteerd!

Dinsdag ben ik er zeker bij!
    Planning:
    -
      zaterdag 27 oktober 2007 @ 12:51:25 #166
    60704 LeonH
    pi_54199674
    quote:
    Op zaterdag 27 oktober 2007 10:33 schreef DarkShine het volgende:
    Kut griep, kut koorts
    beterschap!
    ik zat ook nog op het randje, woensdag verstandskies laten trekken maar gelukkig is de pijn wat minder geworden dus dikke sjaal voor de mond en dan moet het wel lukken. Alleen helaas geen bozzini denk ik vanavond.

Ben ook eens benieuwd wat het gaat worden. Als ze maar De Groot en Powel d'r onder kunnen houden is het denk ik wel goed
      zaterdag 27 oktober 2007 @ 13:03:10 #167
    46672 DarkShine
    Mijnstreek Oost
    pi_54199898
    Kah op de Groot en de Fauw op Powel.
    Planning:
    -
      zaterdag 27 oktober 2007 @ 13:05:59 #168
    26251 Eilanden
    Bright Mirror Still Water
    pi_54199939
    Darkshine, is het niet dat je nog ziek bent van vorige week?
      zaterdag 27 oktober 2007 @ 21:29:01 #169
    46672 DarkShine
    Mijnstreek Oost
    pi_54209347
    quote:
    Op zaterdag 27 oktober 2007 13:05 schreef Eilanden het volgende:
    Darkshine, is het niet dat je nog ziek bent van vorige week?
    Planning:
    -
      zaterdag 27 oktober 2007 @ 21:30:15 #170
    46672 DarkShine
    Mijnstreek Oost
    pi_54209378
    Oper zal wel 4 wedstrijden horen voor zijn onbestrafte elleboog.
    Planning:
    -
      zaterdag 27 oktober 2007 @ 21:54:08 #171
    60704 LeonH
    pi_54209910
    Nou 3 punten en op naar dinsdag. 2e helft was nog redelijk aan te zien en meer hoef ik er denk ik niet over kwijt...
      zaterdag 27 oktober 2007 @ 21:55:07 #172
    46672 DarkShine
    Mijnstreek Oost
    pi_54209933

Heerlijke avond! Roda wint en KVM pakt een punt op Luik!

Planning:
    -
    pi_54210319
    Nu hopen dat Oper langer dan een week fit blijft.

Edit: Oh hij heeft blijkbaar elleboogstoot uitgedeeld?
      zaterdag 27 oktober 2007 @ 23:08:04 #174
    46672 DarkShine
    Mijnstreek Oost
    pi_54211622
    Op de livestream leek het een duidelijk elleboog op Heese, die zei achteraf dat het een gewoon duel is...
    Planning:
    -
      zondag 28 oktober 2007 @ 11:42:59 #175
    134116 RD4
    Reinigingsdiensten
    pi_54219266
    Eerste helft was waardeloos, Goed dat Saijs gewisseld werd. 2e helft was veel beter, veel goeie kansen alleen jammer dat er geen benut worden. Yulu mag zijn reputatie nu ook wel eens waar gaan maken!
      zondag 28 oktober 2007 @ 11:59:58 #176
    60704 LeonH
    pi_54219619
    ik snap eigenlijk tot nu toe nog steeds de wissel Lamah - Cisse niet.... Had dan Sibum eruit gehaald en was vol op de aanval gaan spelen. Zoveel goede ballen heeft die gozer ook niet gegeven gister
      zondag 28 oktober 2007 @ 12:01:28 #177
    44745 Ixnay
    On The Hombre
    pi_54219652
    Als ze die wedstrijden tegen Excelsior, Willem II en Utrecht nou gewoon 3 x 3 punten gepakt hadden, (wat ze verdienden) stonden ze op #3. Maar couterclubs zijn voor Roda meestal de lastige tegenstanders helaas.

Maar als ze zo doorspelen denk ik dat ze goed meekunnen in de subtop dit jaar.
      zondag 28 oktober 2007 @ 12:01:33 #178
    60704 LeonH
    pi_54219654
    quote:
    Meeuwis: "Ajax heeft geen interesse in mij"

Zaterdagavond was Marcel Meeuwis de matchwinner tegen De Graafschap. Na afloop van het duel had de aanvoerder van Roda JC het niet alleen over de wedstrijd, maar ook over Ajax.
    "Op het moment is er geen sprake van enige interesse van Ajax", zei de middenvelder tegen RTL. "Ze hebben vorig seizoen bij mijn zaakwaarnemer naar mij geïnformeerd, maar daar is het destijds bij gebleven."

Meeuwis ontkende door zijn uitspraken de geruchten over interesse van Ajax in hem. De technisch directeur van Amsterdammers, Martin van Geel, wees deze geruchten al eerder deze week naar het rijk der fabelen.
    Ik begin me nu zorgen te maken.... Hoevaak is het al niet gezegd in het verleden dat er geen interesse was blablabla... Gun Meeuwis het allerbeste maar denk dat ie z'n eigen ruiten ingooit als ie naar die club gaat
      zondag 28 oktober 2007 @ 16:55:12 #179
    46672 DarkShine
    Mijnstreek Oost
    pi_54226262
    quote:
    Op zondag 28 oktober 2007 11:59 schreef LeonH het volgende:
    ik snap eigenlijk tot nu toe nog steeds de wissel Lamah - Cisse niet.... Had dan Sibum eruit gehaald en was vol op de aanval gaan spelen. Zoveel goede ballen heeft die gozer ook niet gegeven gister
    Sibum liep viel dicht en werkte hard, daarom zal die zijn blijven staan denk ik.
    Planning:
    -
    pi_54247673
    quote:
    Op zondag 28 oktober 2007 12:01 schreef LeonH het volgende:

[..]

Ik begin me nu zorgen te maken.... Hoevaak is het al niet gezegd in het verleden dat er geen interesse was blablabla... Gun Meeuwis het allerbeste maar denk dat ie z'n eigen ruiten ingooit als ie naar die club gaat
    idd, zoiets baart me ook zorgen. Zo een bericht komt echt niet uit het niets. Ajax zal wel opnieuw bij 'm geinformeerd hebben maar nog niet met roda contact opgenomen en de onderhandelingen gestart. Dat moet natuurlijk eerst gebeuren volgens de regels maar 9 van de 10x is het andersom
    vraag me alleen af wat ie daar moet, vind ik 't totaal geen type voor
      maandag 29 oktober 2007 @ 19:23:14 #181
    46672 DarkShine
    Mijnstreek Oost
    pi_54249681
    De opmerking 'dat is niet iets voor dit seizoen' baarde mij zorgen. Hij kan daarna wel zeggen dat er vorig seizoen intresse was, maar dat kwam eerder over als een manier om zich eruit te lullen.

Op welke verdediger van ons zal 020 zijn oog laten vallen trouwens?
    Planning:
    -
    pi_54249839
    020
    Sjakie Wolfs 1931-2008
    Bobby Haarms 1934-2009
    Michael Jackson 1958-2009
    pi_54263388
    quote:
    Op maandag 29 oktober 2007 19:29 schreef denthemen het volgende:
    020
    020, Ajax, Joden, Kutmongolen, het is allemaal hetzelfde

niets persoonlijks hoor
      dinsdag 30 oktober 2007 @ 18:05:46 #184
    46672 DarkShine
    Mijnstreek Oost
    pi_54267040
    Ben er vanavond wederom niet bij...
    Planning:
    -
      dinsdag 30 oktober 2007 @ 20:48:13 #185
    136810 Professional
    Shoarmakoning!
    pi_54270173
    Ik ook niet.
    Zit lekker thuis op de bank.
      dinsdag 30 oktober 2007 @ 22:19:51 #186
    11102 knep
    Mountainfreak
    pi_54272311
    quote:
    Op dinsdag 30 oktober 2007 14:18 schreef planethugo het volgende:

[..]

020, Ajax, Joden, Kutmongolen, het is allemaal hetzelfde

niets persoonlijks hoor
      dinsdag 30 oktober 2007 @ 23:35:45 #187
    91676 Plato1980
    Gloriosus et liber
    pi_54274023
    quote:
    Op dinsdag 30 oktober 2007 20:48 schreef Professional het volgende:
    Ik ook niet.
    Zit lekker thuis op de bank.
    Toen Castro scoorde stond ik op de bank.
      dinsdag 30 oktober 2007 @ 23:37:22 #188
    154173 Schimpie
    RJC RJC RJC
    pi_54274062
    quote:
    Op dinsdag 30 oktober 2007 23:35 schreef Plato1980 het volgende:

[..]

Toen Castro scoorde stond ik op de bank.
    Ik was de enige die nog aan het kijken was nadat Kah overschoot, "Roda scoort nooit uit een corner".
    Ik zat als een gek te gillen CASTRO CASTRO

Die man is legendarisch.
      dinsdag 30 oktober 2007 @ 23:41:26 #189
    91676 Plato1980
    Gloriosus et liber
    pi_54274167
    quote:
    Op dinsdag 30 oktober 2007 23:37 schreef Schimpie het volgende:

[..]

Ik was de enige die nog aan het kijken was nadat Kah overschoot, "Roda scoort nooit uit een corner".
    Ik zat als een gek te gillen CASTRO CASTRO

Die man is legendarisch.
    Het blijft natuurlijk een matige keeper, maar hij heeft wel een plek in de Roda-geschiedenisboekjes verkregen.
      dinsdag 30 oktober 2007 @ 23:44:22 #190
    154173 Schimpie
    RJC RJC RJC
    pi_54274235
    quote:
    Op dinsdag 30 oktober 2007 22:09 schreef Schimpie het volgende:
    Wanneer krijgt Mardulier nou eens een kans verdomme
    Castro is echt een malloot.
    Dit zei ik nog in het wedstrijdtopic nadat Castro weer eens onhandig uit de goal kwam.
      dinsdag 30 oktober 2007 @ 23:47:02 #191
    46672 DarkShine
    Mijnstreek Oost
    pi_54274301
    Planning:
    -
      dinsdag 30 oktober 2007 @ 23:49:44 #192
    154173 Schimpie
    RJC RJC RJC
    pi_54274352
    Wel jammer dat MVV en Fortuna al eruit zijn.
    Ik zit al jaren op een MVV- Roda te hopen.
      dinsdag 30 oktober 2007 @ 23:53:16 #193
    91676 Plato1980
    Gloriosus et liber
    pi_54274430
    quote:
    Op dinsdag 30 oktober 2007 23:49 schreef Schimpie het volgende:
    Who cares, hopelijk krijgen we nu een eerste divisieclub thuis. Haarlem of AGOVV thuis lijkt me wel wat. Of nog beter: de winnaar van Groene Ster-Quick Boys of Deurne-UNA thuis.
      woensdag 31 oktober 2007 @ 00:11:35 #194
    60704 LeonH
    pi_54274834
    Aaaah wat fantastisch dit!!
    Niet altijd goed spel maar wat hebben ze er weer ouderwets voor geknokt! Heerlijk!

Enne Wikipedia is vlug jonge: http://nl.wikipedia.org/wiki/Bram_Castro
      woensdag 31 oktober 2007 @ 00:30:19 #195
    46672 DarkShine
    Mijnstreek Oost
    pi_54275276
    Planning:
    -
      woensdag 31 oktober 2007 @ 00:46:16 #196
    134116 RD4
    Reinigingsdiensten
    pi_54275581
    Casto wtf? Ik had de hoop al lang en breed opgegeven, zat al met de pet voor de ogen totdat 6 man me besprongen enz. Meest merkwaardige match ooit, mede omdat iedereen van West naar Oost switchte.
    pi_54275802
    quote:
    Op woensdag 31 oktober 2007 00:46 schreef RD4 het volgende:
    Casto wtf? Ik had de hoop al lang en breed opgegeven, zat al met de pet voor de ogen totdat 6 man me besprongen enz. Meest merkwaardige match ooit, mede omdat iedereen van West naar Oost switchte.
    Dat was zo bizar om te zien!

Maar wat een sfeer in het stadion, echt magistraal gewoon!
    't Sjunste óp de welt, wat der Herjod had jemaad, dat is ós Kirchroa, went 't zingt en laacht.
      woensdag 31 oktober 2007 @ 01:10:15 #198
    46672 DarkShine
    Mijnstreek Oost
    pi_54275943
    Zondag KickOff. Heb niet echt bok om naar 020 te gaan!
    Planning:
    -
      woensdag 31 oktober 2007 @ 11:07:41 #199
    134116 RD4
    Reinigingsdiensten
    pi_54280359
    quote:
    Op woensdag 31 oktober 2007 01:10 schreef DarkShine het volgende:
    Zondag KickOff. Heb niet echt bok om naar 020 te gaan!
    NIE MEHR AMSTERDAM!

Als we daar kampioen zouden worden ga ik nog niet, never nooit meer naar 020!
      woensdag 31 oktober 2007 @ 11:38:41 #200
    46672 DarkShine
    Mijnstreek Oost
    pi_54280940
    Ik groet Bram Castro!
    Planning:
    -
    pi_54281007
    quote:
    Op dinsdag 30 oktober 2007 23:49 schreef Schimpie het volgende:
    ik ook ja, en dan het liefst uit. Mooiste wedstrijden waren dat altijd...

Maarja we zijn door, hopen een gunstige loting en dan langzaam richting de kuip

Castro heeft iig weer een hoop krediet bij mij. Wat een ontlading na die goal (en dat terwijl ik alleen op m'n kamertje het kijken was ) . Wel heel erge spijt dat ik toch niet gegaan ben
      woensdag 31 oktober 2007 @ 12:49:10 #202
    60704 LeonH
    pi_54282120
    quote:
    Op woensdag 31 oktober 2007 11:41 schreef planethugo het volgende:

[..]

Maarja we zijn door, hopen een gunstige loting en dan langzaam richting de kuip
    Hoop ook dat de Goden ons beter gezind zijn na de pech van vorig jaar.... Maja dat geluk hadden wij gister in de allerlaatste seconde. Wordt wel weer eens tijd voor een ritje naar de Kuip

Trouwens nog mensen naar Groene Ster vanavond?
    pi_54282302
    uit naar Groene Ster zou lache zijn
      woensdag 31 oktober 2007 @ 13:50:16 #204
    91676 Plato1980
    Gloriosus et liber
    pi_54283085
    quote:
    Op woensdag 31 oktober 2007 11:41 schreef planethugo het volgende:

[..]Wat een ontlading na die goal (en dat terwijl ik alleen op m'n kamertje het kijken was ) .
    Ik heb ook in m'n eentje op de bank staan gillen.

En dat voor een wedstrijd thuis tegen De Graafschap in de derde ronde van de beker.

[ Bericht 3% gewijzigd door Plato1980 op 31-10-2007 13:55:25 ]
      woensdag 31 oktober 2007 @ 15:01:14 #205
    134116 RD4
    Reinigingsdiensten
    pi_54284363
    quote:
    Op woensdag 31 oktober 2007 12:49 schreef LeonH het volgende:

[..]

Hoop ook dat de Goden ons beter gezind zijn na de pech van vorig jaar.... Maja dat geluk hadden wij gister in de allerlaatste seconde. Wordt wel weer eens tijd voor een ritje naar de Kuip

Trouwens nog mensen naar Groene Ster vanavond?
    Vanaaf dikke sfeeractie op sportpark Pronsebroek, laat je maar verassen.
      donderdag 1 november 2007 @ 12:36:31 #206
    46672 DarkShine
    Mijnstreek Oost
    pi_54299544
    quote:
    Castro: "Ineens staat daar iemand die niet op het papertje stond."

Roda-keeper Bram Castro scoorde dinsdag in de laatste seconden van de blessuretijd de 2-2 in de bekerwedstrijd tegen de Graafschap. In Dagblad De Limburger vertelt hij over zijn opmerkelijke treffer. "Ineens staat daar iemand die niet op het papiertje stond."

„De afspraak was dat corners hard zouden worden ingedraaid, maar dat was tijdens de wedstrijd nog niet vaak gebeurd. Eigenlijk viel alles goed, want je moet natuurlijk ook een beetje geluk hebben.”

Castro verwonderde zich vooral over de vrijheid die hij kreeg. Hij mocht ongedekt door het hele strafschopgebied lopen en de bal binnentikken. „In het competitieduel van zaterdag tegen De Graafschap had ik al gezien dat daar veel ruimte lag. Niemand pakte me op, niemand blokte me. Ze lieten me echt lopen. Je ziet in zo’n situatie de desorganisatie bij de tegenstander. Van tevoren wordt afgesproken wie bij standaardsituaties welke tegenspeler moet dekken. En ineens staat daar iemand die je niet verwacht, iemand ook die niet op het papiertje was vermeld. Dan heb je slechts enkele seconden om te reageren.”

Na de wedstrijd bleven de reacties van het Belgische thuisfront niet uit. ,,Voornamelijk reacties van familie en vrienden die het gehoord of gelezen hadden. Of ik niet beter in de spits kon gaan spelen en dat soort opmerkingen.”

Bron: Rodajcfans
    Planning:
    -
    pi_54321104
    nog mensen richting amsterdam overmorgen?
      vrijdag 2 november 2007 @ 18:17:06 #208
    136810 Professional
    Shoarmakoning!
    pi_54321585
    Nope, nooit meer Amsterdam is hier het motto sinds enige tijd.
      vrijdag 2 november 2007 @ 18:23:16 #209
    46672 DarkShine
    Mijnstreek Oost
    pi_54321695
    Amsterdam? Waar ligt dat dan?!
    Planning:
    -
    pi_54322014
    ff serieus, zonder dat ik het lullig bedoel, maar voor de incidenten bij de bekerwedstrijd kwam er ook al amper iemand mee uit Kerkrade, waarom zie ik dan nu opeens heel veel mensen roepen: "nooit meer Amsterdam" ?
    Sjakie Wolfs 1931-2008
    Bobby Haarms 1934-2009
      vrijdag 2 november 2007 @ 19:08:06 #211
    134116 RD4
    Reinigingsdiensten
    pi_54322519
    quote:
    Op vrijdag 2 november 2007 18:41 schreef denthemen het volgende:
    ff serieus, zonder dat ik het lullig bedoel, maar voor de incidenten bij de bekerwedstrijd kwam er ook al amper iemand mee uit Kerkrade, waarom zie ik dan nu opeens heel veel mensen roepen: "nooit meer Amsterdam" ?
    Alle keren dat ik daar ben geweest is het fout gegaan met als klapper de bekermatch in 2006. Het is altijd hetzelfde liedje. Veel mensen hebben gewoon geen zin in het gezeik en om als vee behandelt te worden door de plaatselijke gestapo
    pi_54322697
    Ik geef jullie 100% gelijk ik snap alleen niet dat sommige nu roepen dat ze niet gaan ivm dat gezeik terwijl ze er anders ook niet waren
    Sjakie Wolfs 1931-2008
    Bobby Haarms 1934-2009
      vrijdag 2 november 2007 @ 22:05:13 #213
    44745 Ixnay
    On The Hombre
    pi_54326932
    Gelijkspel tegen Ajax zou mooi zijn.
      vrijdag 2 november 2007 @ 22:30:25 #214
    154173 Schimpie
    RJC RJC RJC
    pi_54327607
    Adrie gunt ons wel de winst denk ik.
    pi_54327997
    quote:
    Op vrijdag 2 november 2007 19:15 schreef denthemen het volgende:
    Ik geef jullie 100% gelijk ik snap alleen niet dat sommige nu roepen dat ze niet gaan ivm dat gezeik terwijl ze er anders ook niet waren
    op de een of andere manier trok het me zowiezo al niet zo om naar a'dam te gaan voor de competitie. Wel paar keer gedaan maar was nooit echt een succes

Zondag iig in de kick-off kijke
      zaterdag 3 november 2007 @ 00:12:09 #216
    91676 Plato1980
    Gloriosus et liber
    pi_54330154
    quote:
    Op vrijdag 2 november 2007 22:30 schreef Schimpie het volgende:
    Adrie gunt ons wel de winst denk ik.
    Koster was met afstand de slechtste trainer die Roda ooit gehad heeft.
    pi_54330787
    quote:
    Op zaterdag 3 november 2007 00:12 schreef Plato1980 het volgende:

[..]

Koster was met afstand de slechtste trainer die Roda ooit gehad heeft.
    Jan van Dijk
      zaterdag 3 november 2007 @ 01:06:26 #218
    46672 DarkShine
    Mijnstreek Oost
    pi_54331262
    quote:
    Op vrijdag 2 november 2007 19:15 schreef denthemen het volgende:
    Waar waren jullie die bekerwedstrijd die jij aanhaalt eigenlijk?

Het is al vaker misgegaan in Amsterdam. We zijn na een zondagmiddagwedstrijd eens om 20uur pas mogen vertrekken (eigen vervoer). Ieder jaar zijn er de kleine opstootjes. Ieder jaar hoor je opnieuw dat men in Amsterdam de handjes niet van de vrouwkes kan afhouden. Bekogeld worden met vuurwerk, de wouten zien wie het is maar durven de betreffende jood niet aan te pakken. Integendeel ze pakken liever een Rodafan op die dan maar zelf reageert.

Resultaat is dat steeds minder lui naar jullie sporthal willen (die jullie zelf ook alleen tijdens succes gevuld krijgen) en het nu op een dieptepunt zit.
    Planning:
    -
      zaterdag 3 november 2007 @ 01:09:04 #219
    46672 DarkShine
    Mijnstreek Oost
    pi_54331296
    quote:
    Op zaterdag 3 november 2007 00:40 schreef planethugo het volgende:

[..]

Jan van Dijk
    De kortste?
    Planning:
    -
      zaterdag 3 november 2007 @ 16:55:47 #220
    91676 Plato1980
    Gloriosus et liber
    pi_54339858
    quote:
    Op zaterdag 3 november 2007 00:40 schreef planethugo het volgende:

[..]

Jan van Dijk
    Die heeft geen eerlijke kans gehad, Koster wel en die kon er helemaal niks van.
      zaterdag 3 november 2007 @ 18:13:43 #221
    194154 BigKahuna
    De Eindbaars.
    pi_54341535
    Niet fokken met Adrie!
    ><(({°>
    pi_54342026
    quote:
    Op zaterdag 3 november 2007 16:55 schreef Plato1980 het volgende:

[..]

Die heeft geen eerlijke kans gehad, Koster wel en die kon er helemaal niks van.
    klopt, is toch ook lache: word je door rkc ontslagen, je zit maaaaanden thuis, opeens belt ajax of je niet het 2de elftal wil gaan leiden en 3 maanden later ben je hoofdtrainer

Hij zal trouwens ook best wat bijgeleerd hebben, roda was geloof ik zijn eerste profclub?
      zondag 4 november 2007 @ 10:36:03 #223
    91676 Plato1980
    Gloriosus et liber
    pi_54351404
    quote:
    Op zaterdag 3 november 2007 18:44 schreef planethugo het volgende:

[..]

klopt, is toch ook lache: word je door rkc ontslagen, je zit maaaaanden thuis, opeens belt ajax of je niet het 2de elftal wil gaan leiden en 3 maanden later ben je hoofdtrainer

Hij zal trouwens ook best wat bijgeleerd hebben, roda was geloof ik zijn eerste profclub?
    Z'n tweede, hij was trainer van Willem II toen hij naar Roda kwam.
    pi_54360868
    Jammer jongens, had meer ingezeten
    Sjakie Wolfs 1931-2008
    Bobby Haarms 1934-2009
    pi_54360922
    quote:
    Op zondag 4 november 2007 18:04 schreef denthemen het volgende:
    Jammer jongens, had meer ingezeten
    Ligt eraan hoe je het bekijkt, de wedstrijd had veel gezichten.
    AFC AJAX
      zondag 4 november 2007 @ 18:41:00 #226
    46672 DarkShine
    Mijnstreek Oost
    pi_54361724
    Geheel onnodig verloren!

Suarez Die gast mag onderhand wel eens preventief geschorst worden met zijn schwalbes!
    Planning:
    -
    pi_54361740
    Objectief kijken heet dat het zou ook gewoon 4-1 of 5-2 kunnen zijn
    AFC AJAX
    pi_54361761
    quote:
    Op zondag 4 november 2007 18:41 schreef DarkShine het volgende:
    Geheel onnodig verloren!

Suarez Die gast mag onderhand wel eens preventief geschorst worden met zijn schwalbes!
    Nee je eigen team spelers die ruzie gaan maken is normaal
    AFC AJAX
      zondag 4 november 2007 @ 18:44:56 #229
    154173 Schimpie
    RJC RJC RJC
    pi_54361799
    quote:
    Op zondag 4 november 2007 18:42 schreef BonJovi het volgende:

[..]

Wat heeft dat er nou mee te maken.
    pi_54362388
    quote:
    Op zondag 4 november 2007 18:42 schreef BonJovi het volgende:

[..]

Po-Madou Kah
      zondag 4 november 2007 @ 19:13:04 #231
    67174 Dos37
    Come on Twente
    pi_54362418
    quote:
    Op zondag 4 november 2007 18:44 schreef Schimpie het volgende:

[..]

Wat heeft dat er nou mee te maken.
    idd

god wat een opmerking
    Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
    Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
    [b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
      zondag 4 november 2007 @ 19:18:40 #232
    123869 Merkie
    Surprisingly contagious
    pi_54362552
    quote:
    Op zondag 4 november 2007 18:41 schreef DarkShine het volgende:
    Geheel onnodig verloren!

Gefrustreerd omdat hij je verdedigers voorbij liep alsof ze er niet stonden?

Zwakke vertoning van Roda, de verdediging was dramatisch. Geheel terecht verloren.
    2000 light years from home
      zondag 4 november 2007 @ 19:22:49 #233
    46672 DarkShine
    Mijnstreek Oost
    pi_54362646
    In A'dam noemen ze onze verdediging dramatisch? Waren ze bij ons scherper voorin hadden we er zo 4/5 kunnen maken.

Nee, geheel onnodig verloren!
    Planning:
    -
      zondag 4 november 2007 @ 19:25:07 #234
    123869 Merkie
    Surprisingly contagious
    pi_54362698
    Maar natuurlijk. Ik ben geen Ajacied (Feyenoorder), maar Roda bakte er niet veel van hoor. Ajax meer dan terecht gewonnen.
    pi_54362718
    Volgens mij is Merkie toch echt voor Feyenoord
    AFC AJAX
    pi_54362732
    Darkshine, niet zo gefrustreerd meteen
    Sjakie Wolfs 1931-2008
    Bobby Haarms 1934-2009
      zondag 4 november 2007 @ 19:27:46 #237
    46672 DarkShine
    Mijnstreek Oost
    pi_54362753
    Ook al is hij voor Feijenoord, doet er niks aan af dat onze verdediging net zo goed stond als die van Ajax.

Merkie; heb je de hele match of de samenvatting gezien? Ik miste in de samenvatting enkele discutabele momenten en enkele goede kansen van ons.
    Planning:
    -
      zondag 4 november 2007 @ 19:28:39 #238
    46672 DarkShine
    Mijnstreek Oost
    pi_54362776
    quote:
    Op zondag 4 november 2007 19:26 schreef denthemen het volgende:
    Darkshine, niet zo gefrustreerd meteen
    Ben ik niet, als ik zo over kom. So be it.
    Planning:
    -
    pi_54362791
    quote:
    Op zondag 4 november 2007 19:22 schreef DarkShine het volgende:
    In A'dam noemen ze onze verdediging dramatisch? Waren ze bij ons scherper voorin hadden we er zo 4/5 kunnen maken.

Roda Jc was nergens op het begin van de tweede helft, als de 4-1 was gevallen dan kon het uitlopen tot 6-1 ofzo. Maar daar koop je weinig voor achteraf.
    AFC AJAX
      zondag 4 november 2007 @ 19:30:41 #240
    46672 DarkShine
    Mijnstreek Oost
    pi_54362829
    quote:
    Op zondag 4 november 2007 19:29 schreef BonJovi het volgende:

[..]

Roda Jc was nergens op het begin van de tweede helft, als de 4-1 was gevallen dan kon het uitlopen tot 6-1 ofzo. Maar daar koop je weinig voor achteraf.
    Begin 2de helft. In de eerste helft waren wij op momenten toch echt beter, hadden net zo goed met een voorsprong de rust in kunnen gaan. Koop je ook weinig voor.
    Planning:
    -
      zondag 4 november 2007 @ 19:31:50 #241
    123869 Merkie
    Surprisingly contagious
    pi_54362859
    quote:
    Op zondag 4 november 2007 19:27 schreef DarkShine het volgende:
    Ook al is hij voor Feijenoord, doet er niks aan af dat onze verdediging net zo goed stond als die van Ajax.

Merkie; heb je de hele match of de samenvatting gezien? Ik miste in de samenvatting enkele discutabele momenten en enkele goede kansen van ons.
    De samenvatting, internet lag er vanmiddag uit waardoor ik niks heb kunnen kijken op de laatste 10 minuten na. Maar dan nog, als ik de samenvatting zo zag had het eerder 6-2 dan 3-3 kunnen zijn.
      zondag 4 november 2007 @ 19:32:34 #242
    46672 DarkShine
    Mijnstreek Oost
    pi_54362875
    Hoe dan ook, we hebben met lef (en vrij goed) gespeeld in Amsterdam. Het die zogenaamde topclub behoorlijk moeilijk gemaakt. Scoren er 2 waar we er minimaal 4 in moesten leggen!
    Planning:
    -
      zondag 4 november 2007 @ 19:33:41 #243
    46672 DarkShine
    Mijnstreek Oost
    pi_54362903
    quote:
    Op zondag 4 november 2007 19:31 schreef Merkie het volgende:

[..]

De samenvatting, internet lag er vanmiddag uit waardoor ik niks heb kunnen kijken op de laatste 10 minuten na. Maar dan nog, als ik de samenvatting zo zag had het eerder 6-2 dan 3-3 kunnen zijn.
    Laat dat voor rust nou net omgekeerd geweest zijn. Meeste kansen & schoten voor Roda.
    Planning:
    -
    pi_54362918
    quote:
    Op zondag 4 november 2007 19:22 schreef DarkShine het volgende:

Roda JC was alleen goed omdat de helft van het team zo opgefokt was, leek wel of ze aan de pillen zaten
    Gelukkig stelde Roda JC de tweede helft niet veel meer voor en mocht Roda blij zijn dat het nog terug in de wedstrijd mocht komen.
    Over de hele wedstrijd gezien gewoon een 100% terechte overwinning van Ajax.
    Een wedstrijd bestaat namelijk uit 2 helften en niet uit 1.
    pi_54362942
    quote:
    Op zondag 4 november 2007 19:32 schreef DarkShine het volgende:
    Hoe dan ook, we hebben met lef (en vrij goed) gespeeld in Amsterdam. Het die zogenaamde topclub behoorlijk moeilijk gemaakt. Scoren er 2 waar we er minimaal 4 in moesten leggen!
    Ajax scoorde er 4 waar er minimaal 7 in hadden moeten zitten.
      zondag 4 november 2007 @ 19:50:45 #246
    46672 DarkShine
    Mijnstreek Oost
    pi_54363231
    Op naar Roda - Groningen!
    Planning:
    -
    pi_54363259
    maar lekker boeiend op naar Feyenoord!
    AFC AJAX
    pi_54363309
    quote:
    Op zondag 4 november 2007 19:27 schreef DarkShine het volgende:

En ik miste de mongolide acties van Lamah, wat een naar mannetje.
      zondag 4 november 2007 @ 19:56:30 #249
    46672 DarkShine
    Mijnstreek Oost
    pi_54363374
    -

[ Bericht 99% gewijzigd door DarkShine op 04-11-2007 19:56:49 ]
    Planning:
    -
    pi_54363383
    quote:
    Op zondag 4 november 2007 19:53 schreef knnth het volgende:

[..]

En ik miste de mongolide acties van Lamah, wat een naar mannetje.
    Lamah en Kah, wat een stel debielen zeg
    pi_54363395
    quote:
    Op zondag 4 november 2007 19:56 schreef DarkShine het volgende:
    -
    En die tackle met 2 benen gestrekt dan?
      zondag 4 november 2007 @ 19:57:18 #252
    46672 DarkShine
    Mijnstreek Oost
    pi_54363399
    Planning:
    -
    pi_54363582
    Was trouwens verder wel een leuke wedstrijd, leuk middagje uit Heerlijk zo'n voetbalwedstrijd als het je geen bal uitmaakt wie er wint.

Vond die Hadouir ofzo wel tegenvallen, die was toch met veel bombarie bij W2 weggegaan? Hoe speelt hij verder dan bij Roda nu?
      zondag 4 november 2007 @ 20:07:32 #254
    46672 DarkShine
    Mijnstreek Oost
    pi_54363708
    quote:
    Op zondag 4 november 2007 20:03 schreef knnth het volgende:
    Was trouwens verder wel een leuke wedstrijd, leuk middagje uit Heerlijk zo'n voetbalwedstrijd als het je geen bal uitmaakt wie er wint.

Vond die Hadouir ofzo wel tegenvallen, die was toch met veel bombarie bij W2 weggegaan? Hoe speelt hij verder dan bij Roda nu?
    Zet Hadouir maar op de bank en Janssen erin.

[ Bericht 1% gewijzigd door DarkShine op 04-11-2007 20:13:09 ]
    Planning:
    -
    pi_54363735
    lol, okay duidelijk
      zondag 4 november 2007 @ 20:20:51 #256
    60704 LeonH
    pi_54364053
    quote:
    Op zondag 4 november 2007 19:31 schreef Merkie het volgende:

[..]

Nu moet ik toch echt even happen
    Dat is dus het verschil tussen de realiteit en hoe ze het in Hilversum het liefste zien! Heb de hele wedstrijd en de samenvatting gezien. Ook die pauper-commentator was pro-ajax. Dat hoorde je aan de reacties wanneer ajax of roda scoorde, en achteraf van de samenvatting alleen maar positieve interviews met de ajax-staf en gaan ze roda interviewen wordt gelijk dat domme incidident tussen Kah en Castro aangehaald. Pure emotie op het veld wat nou eenmaal gebeurd is.
    Daar wordt ik dus zo'n beetje misselijk van iedere week. Ben benieuwd hoeveel minuten het vanavond in de praatprogramma's weer over de "allerheilige" club van nederland gaat! Met van Gelder voorop... Als ze 'm maar genoeg tissues onder het bureau neerleggen wanneer het woord ajax valt...

En wat was er mis met Lamah? Dat ie met een ongelukkige beweging met z'n arm op de kop van vertonghen komt, en een actie waar die zuiver de bal speelt wordt afgefloten? Om nog maar te zwijgen over Suarez, wat een jankbaby is het toch. Geloof mij maar als ie tegenover Gene Hanssen had gestaan dat ie 'm 1x voorbij kwam maar daarna ook geen actie meer durfde te maken omdat ie al onder de grond lag...
    Al met al een wellicht onterechte en geflatteerde nederlaag
    pi_54364105
    De Media de schuld geven
    AFC AJAX
      zondag 4 november 2007 @ 20:28:17 #258
    46672 DarkShine
    Mijnstreek Oost
    pi_54364228
    quote:
    Op zondag 4 november 2007 20:22 schreef BonJovi het volgende:
    De Media de schuld geven
    D'r zat idd een wereld van verschil tussen de hele wedstrijd en de samenvatting. Dat gaf ik dus al eerder aan.
    Planning:
    -
      zondag 4 november 2007 @ 20:29:25 #259
    60704 LeonH
    pi_54364259
    quote:
    Op zondag 4 november 2007 20:22 schreef BonJovi het volgende:
    De Media de schuld geven
    Volgens mij is het nog altijd een spits van jullie die dit doet... Welke klas heb jij leren lezen? Kan uit m'n eigen stukje niet uithalen dat ik de media de schuld geef dat roda heeft verloren.
    Maar wel van al die kansloze reacties van de gemiddelde ajacied (lees: teletekst en samenvattingkijkers) die uit een stukje van 5-10 minuten een oordeel kunnen hebben over de hele wedstrijd en vanuit daar zien wie de beste is....
    pi_54364267
    Zat er in de samenvatting maar 1 debiele uitspatting van Kah terwijl het er meerdere waren in de wedstrijd o.a. bij het eerste tegendoelpunt
    pi_54364348
    quote:
    Op zondag 4 november 2007 20:29 schreef LeonH het volgende:

[..]

Volgens mij is het nog altijd een spits van jullie die dit doet... Welke klas heb jij leren lezen? Kan uit m'n eigen stukje niet uithalen dat ik de media de schuld geef dat roda heeft verloren.
    Maar wel van al die kansloze reacties van de gemiddelde ajacied (lees: teletekst en samenvattingkijkers) die uit een stukje van 5-10 minuten een oordeel kunnen hebben over de hele wedstrijd en vanuit daar zien wie de beste is....
    Ik heb de hele wedstrijd gezien ja, je kan natuurlijk niet alles erop zetten het is gewoon een selectie. MAar dat zullen veel mensen wel begrijpen.
    AFC AJAX
      zondag 4 november 2007 @ 20:34:20 #262
    46672 DarkShine
    Mijnstreek Oost
    pi_54364383
    quote:
    Op zondag 4 november 2007 20:29 schreef sjimz het volgende:
    Zat er in de samenvatting maar 1 debiele uitspatting van Kah terwijl het er meerdere waren in de wedstrijd o.a. bij het eerste tegendoelpunt
    Daarom presteren jullie Europees dus totaal niet meer.

Fysieke duels kan men absoluut niet hebben, en de verdediging zwaar op de klote geven is dus ook al vreemd. Trouwens, dat gedeelte was wel in de samenvatting.
    Planning:
    -
    pi_54364736
    wedstrijd kon alle kanten op, roda had de kansen, ajax de goals. Voor rust bedoel ik dan. Zonde dat die 3-1 meteen na rust valt zodat er eigenlijk voor ajax geen vuiltje meer aan de lucht was. Die Suarez past echt perfect bij die club, dat Jol daar ook nog intrapt zeg pfff. In de samenvatting laten ze dan 1x even een herhaling zien en lijkt het net of ie in het gezicht geraakt wordt maar op tele2 zag het er toch echt uit als een schwalbe.

En ik vond de samenvatting ook niet representatief voor de hele wedstrijd, maar dat is eigenlijk heel vaak zo sinds talpa en rtl de regie voeren. Er worden gewoon belangrijke acties en kansen eruit gelaten, waarom is me een raadsel.
      zondag 4 november 2007 @ 22:39:33 #264
    154173 Schimpie
    RJC RJC RJC
    pi_54368124
    quote:
    Op zondag 4 november 2007 20:34 schreef DarkShine het volgende:

[..]

Daarom presteren jullie Europees dus totaal niet meer.

Fysieke duels kan men absoluut niet hebben, en de verdediging zwaar op de klote geven is dus ook al vreemd. Trouwens, dat gedeelte was wel in de samenvatting.
    Ze zijn gewoon niks meer gewend in Nederland
      zondag 4 november 2007 @ 23:14:03 #265
    44745 Ixnay
    On The Hombre
    pi_54369304
    Eerst de hele wedstrijd gezien en 's avonds de samenvatting.
    Maar het leek wel een hele andere wedstrijd wat ik te zien kreeg en hoe het door RTL gebracht werd.

En ik schrok ook wel van het Castro-Kah incident. Keepers en verdedigers schelden wel eens vaker tegen elkaar, maar dit was toch wel wat erger.
      maandag 5 november 2007 @ 09:40:10 #266
    46672 DarkShine
    Mijnstreek Oost
    pi_54374008
    Volgens mij kan er deze week weer gewisseld worden in de VBL manager.
    Planning:
    -
      maandag 5 november 2007 @ 12:07:48 #267
    196494 JanVanHalst
    Weet het wel.
    pi_54376924
    quote:
    Op zondag 4 november 2007 20:29 schreef LeonH het volgende:

[..]

Al met al heeft Ajax wel terecht gewonnen hoor. Voetballend waren beide ploegen min of meer gelijkwaardig, maar qua geleverde strijd voerde Ajax duidelijk de boventoon.
    Analist. Want kennis is macht, maar kennis delen is kracht.
      maandag 5 november 2007 @ 12:11:05 #268
    46672 DarkShine
    Mijnstreek Oost
    pi_54377009
    quote:
    Op maandag 5 november 2007 12:07 schreef JanVanHalst het volgende:

[..]

Al met al heeft Ajax wel terecht gewonnen hoor. Voetballend waren beide ploegen min of meer gelijkwaardig, maar qua geleverde strijd voerde Ajax duidelijk de boventoon.
    Waar wij gister nog te hard streden had ajax de boventoon in de geleverde strijd?

Op zo'n reacties doelde Leon dus.
    Planning:
    -
    pi_54377872

Whehe .
      maandag 5 november 2007 @ 12:51:30 #270
    46672 DarkShine
    Mijnstreek Oost
    pi_54377956
    Het word iig zwaar overdreven!

Ray: Heb je trouwens de programma's voor mij om die caps te maken? Mijn trails zijn afgelopen.
    Planning:
    -
    pi_54378014
    quote:
    Op maandag 5 november 2007 12:11 schreef DarkShine het volgende:

[..]

Waar wij gister nog te hard streden had ajax de boventoon in de geleverde strijd?

Op zo'n reacties doelde Leon dus.
    iemand die als nick JanvanHalst pakt.... tja. Die gast ziet bij rtl zowiezo altijd maar samenvattingen en op basis daarvan vertelt ie een paar minuutjes iets. Zoals bij Roda-Feyenoord eerder dit seizoen toen ie woorden te kort kwam om te beschrijven hoe geweldig feyenoord gespeeld had, en dat zelfs in de stijl van het ajax van de jaren 70
    pi_54378040
    quote:
    Op maandag 5 november 2007 12:54 schreef planethugo het volgende:

[..]

iemand die als nick JanvanHalst pakt.... tja. Die gast ziet bij rtl zowiezo altijd maar samenvattingen en op basis daarvan vertelt ie een paar minuutjes iets.
    Ze kijken gewoon de hele wedstrijd hoor.
    pi_54378087
    quote:
    Op maandag 5 november 2007 12:55 schreef sjimz het volgende:

[..]

Ze kijken gewoon de hele wedstrijd hoor.
    Toch wel regelmatig gemerkt van niet hoor. Dat kan toch ook niet, hij vertelt bij zowat iedere wedstrijd eventjes iets. Je kan toch niet 4/5 wedstrijden op een dag kijken
    pi_54378105
    quote:
    Op maandag 5 november 2007 12:57 schreef planethugo het volgende:

[..]

Toch wel regelmatig gemerkt van niet hoor. Dat kan toch ook niet, hij vertelt bij zowat iedere wedstrijd eventjes iets. Je kan toch niet 4/5 wedstrijden op een dag kijken
    Ze hebben meerdere beeldschermen waar alle wedstrijden gewoon uitgezonden worden dmv Tele2.
    pi_54378485
    quote:
    Op maandag 5 november 2007 12:58 schreef sjimz het volgende:

[..]

Ze hebben meerdere beeldschermen waar alle wedstrijden gewoon uitgezonden worden dmv Tele2.
    dan letten ze gewoon niet op of hebbe ze er geen verstand. Choose one
      maandag 5 november 2007 @ 13:28:18 #276
    46672 DarkShine
    Mijnstreek Oost
    pi_54378801
    Dat heeft Jan dan wel knap gedaan. Aanwezig zijn bij de wedstrijd van zijn werkgever (FC Twente) en in de studio naar de beeldschermen kijken.
    Planning:
    -
    pi_54405337
    quote:
    Op woensdag 31 oktober 2007 01:00 schreef SuzukiSwift het volgende:

[..]

Dat was zo bizar om te zien!

Maar wat een sfeer in het stadion, echt magistraal gewoon!
    Sfeer was idd zeer goed zeker voor het geringe aantal supporters.
    Het waren waarschijnlijk de echte supporters die aanwezig waren.

Nu kon je ook goed horen dat het voor de sfeer beter is dat de fanatieke supp. over "3" tribunes zijn verdeeld.
      dinsdag 6 november 2007 @ 14:50:18 #278
    196494 JanVanHalst
    Weet het wel.
    pi_54405620
    quote:
    Op maandag 5 november 2007 13:28 schreef DarkShine het volgende:
    Dat heeft Jan dan wel knap gedaan. Aanwezig zijn bij de wedstrijd van zijn werkgever (FC Twente) en in de studio naar de beeldschermen kijken.
    Ik ben sneller dan het licht.
    pi_54405846
    quote:
    Op maandag 5 november 2007 12:54 schreef planethugo het volgende:

[..]

iemand die als nick JanvanHalst pakt.... tja. Die gast ziet bij rtl zowiezo altijd maar samenvattingen en op basis daarvan vertelt ie een paar minuutjes iets. Zoals bij Roda-Feyenoord eerder dit seizoen toen ie woorden te kort kwam om te beschrijven hoe geweldig feyenoord gespeeld had, en dat zelfs in de stijl van het ajax van de jaren 70
    Dat was de jaren 90, voortaan beter luisteren niet zomaar iets posten.
    AFC AJAX
    pi_54407138
    quote:
    Op dinsdag 6 november 2007 14:58 schreef BonJovi het volgende:

[..]

Dat was de jaren 90, voortaan beter luisteren niet zomaar iets posten.
    die 90 zei ie maar vooral de jaren 70... slaap lekker
      dinsdag 6 november 2007 @ 16:02:48 #281
    196494 JanVanHalst
    Weet het wel.
    pi_54407199
    Lijkt me sowieso allemaal niet erg relevant in de discussie of Roda nu wel of niet terecht verloren heeft van Ajax. Mijns inziens heeft Roda gewoon terecht verloren. Een gelijkspel had ik als neutrale fan ook wel vrede mee kunnen hebben, maar meer zat er voor de club uit Kerkrade echt niet in.
      dinsdag 6 november 2007 @ 16:16:03 #282
    46672 DarkShine
    Mijnstreek Oost
    pi_54407432
    quote:
    Op dinsdag 6 november 2007 16:02 schreef JanVanHalst het volgende:
    Lijkt me sowieso allemaal niet erg relevant in de discussie of Roda nu wel of niet terecht verloren heeft van Ajax. Mijns inziens heeft Roda gewoon terecht verloren. Een gelijkspel had ik als neutrale fan ook wel vrede mee kunnen hebben, maar meer zat er voor de club uit Kerkrade echt niet in.
    Daarom kijk jij naar een samenvatting die afgelopen zondag toch echt verdraaid was!
    Planning:
    -
      dinsdag 6 november 2007 @ 16:25:00 #283
    196494 JanVanHalst
    Weet het wel.
    pi_54407594
    Ik zat in het stadion, makker.
    pi_54407692
    Ik vind het wel typisch dat de media bijna altijd in een verhaal aangeven dat Ajax goed wegkomt of onterecht heeft gewonnen als een club die bij Ajax op bezoek komt er een gelijkspel uithaalt, of verliest met slechts één doelpunt.

Dat is nu min of meer het geval (kan er moeilijk over oordelen, want heb de hele wedstrijd niet gezien), maar tegen NEC (enkel strafschop tegen), FC Groningen (Groningen had twee kansen oid, Ajax veel meer), tegen Heerenveen en ook bij Heracles uit werd een soort sfeer gecreëerd dat Ajax steeds maar goed weg kwam en blij mocht zijn met de punt(en). Echt absurd, want in deze gevallen had Ajax gewoon de meeste kansen en een overwicht, maar 1-2 goede kansen voor de tegenstander is al goed genoeg om gewonnen punten door Ajax 'onterecht' te noemen.
      dinsdag 6 november 2007 @ 16:41:52 #285
    46672 DarkShine
    Mijnstreek Oost
    pi_54407973
    @ Ray: Nogmaals heb jij die programma's nog om die gifjes te fabriceren?

De commentator die zondag verslag deed moest wel een enorme ajaxfan zijn trouwens...
    Planning:
    -
      dinsdag 6 november 2007 @ 17:20:48 #286
    48241 Mindlight
    O+ Jaimie O+
    pi_54408850
    Ik heb wel de gehele wedstrijd gezien zondag, en Ajax heeft naar mijn mening terecht gewonnen
      dinsdag 6 november 2007 @ 17:23:03 #287
    46672 DarkShine
    Mijnstreek Oost
    pi_54408896
    Op het eerste half uur van de 2de helft na (wat gewoonweg door die 3-1 komt) kan ik echt niet zeggen dat ajax beter was, integendeel zelfs.

Hoe dank ook, zondag Roda JC - FC Groningen! Als ze er dan weer zo invliegen als zondag staat binnen 5 minuten het stadion op de kop!!
    Planning:
    -
      dinsdag 6 november 2007 @ 22:18:06 #288
    60704 LeonH
    pi_54416398
    Pff ik wil het er eigenlijk niet eens meer over hebben... Altijd hetzelfde met dat volk... Zolang ze winnen willen ze niks toegeven en alleen maar nog meer arrogantie uitstralen.

Op naar zondag tegen FC Grunn! Weet niet zeker of ik erbij ben, zaterdags naar I love techno met een hotelovernachting dus even kijken hoelaat we weer richting limburg vertrekken na het ontbijt
    quote:
    Op maandag 5 november 2007 09:40 schreef DarkShine het volgende:
    Volgens mij kan er deze week weer gewisseld worden in de VBL manager.
    oja... het gaat zwaar klote...... Kan nu wel Amoah ruilen tegen Suarez wat me toch wel een puntenboost op gaat leveren de komende weken waarschijnlijk maar krijg het maar niet over me hart om een ajacied op te stellen
      woensdag 7 november 2007 @ 10:21:16 #289
    91676 Plato1980
    Gloriosus et liber
    pi_54423761
    Roda verdiende inderdaad niet meer dan een gelijkspel. Eerste helft was de ploeg gelijkwaardig aan Ajax, tweede helft had Ajax op het laatste kwartier na het betere van het spel
      woensdag 7 november 2007 @ 10:25:36 #290
    46672 DarkShine
    Mijnstreek Oost
    pi_54423823
    Laten we het maar over zondag gaan hebben.

Als ze zondag zo beginnen staat na 5 minuten het stadion op de kop en kan het een leuk carnavalsbegin worden!
    Planning:
    -
      woensdag 7 november 2007 @ 11:38:40 #291
    46672 DarkShine
    Mijnstreek Oost
    pi_54425329
    Uit het Vitesse topic:

Planning:
    -
      woensdag 7 november 2007 @ 12:15:25 #292
    46672 DarkShine
    Mijnstreek Oost
    pi_54426175
    Wat vind men trouwens van het 'ludieke' spandoek wat de WSU had gefabriceerd? Leuke discussie over op Rodajcfans iig.
    Planning:
    -
    pi_54435089
    Vind het werkelijk een drama.
    Ik ben Roda supporter en Limburger, en geen mof.
    Leuk dat ze een spandoek maken, maar verzin dan iets fatsoenlijks.
      woensdag 7 november 2007 @ 23:33:45 #294
    46672 DarkShine
    Mijnstreek Oost
    pi_54444738
    Mijn mening was wel duidelijk op Rodajcfans!

Ben alles behalve een mof! en als je jezelf zo wilt neerzetten, prima! Maar spreek dan namens jezelf en niet namens RJC. Daarmee spreek je dus namens iedereen die voor Roda is en het merendeel is er alles behalve blij mee!

Wat ik dan nog extreem hypocriet vind is dat men Geert den Ouden volledig afzeikt enz omdat hij ons moffen noemt in het programmaboekje voor Roda-Excelsior. Men is extreem op de pik getrapt maar nu zijn de mensen met kritiek op het doek degene die zich niet moeten aanstellen.
    Planning:
    -
      donderdag 8 november 2007 @ 00:08:27 #295
    134116 RD4
    Reinigingsdiensten
    pi_54445875
    Niveau van de gemiddelde WSU'er ligt helaas erg laag vandaag de dag. Zo zijn er ook nog de "helmpjes"......
    pi_54446975
    quote:
    Op donderdag 8 november 2007 00:08 schreef RD4 het volgende:
    Niveau van de gemiddelde WSU'er ligt helaas erg laag vandaag de dag. Zo zijn er ook nog de "helmpjes"......
    ach die had t nederlands elftal ook
      donderdag 8 november 2007 @ 08:30:58 #297
    134116 RD4
    Reinigingsdiensten
    pi_54448681
    quote:
    Op donderdag 8 november 2007 00:58 schreef TheGHunter het volgende:

[..]

ach die had t nederlands elftal ook
    Wat zegt dat over het niveau van de gemiddelde oranje supporter?
      donderdag 8 november 2007 @ 09:44:28 #298
    46672 DarkShine
    Mijnstreek Oost
    pi_54449644
    Als je met een opgeblazen molen/kaas/klomp whatever op je kop rondloopt...
    Planning:
    -
    pi_54452681
    Is wel weer typisch roda publiek. Win je dan wordt er 3 dagen over nagepraat. Verlies je dan wordt er 2 weken lang doorgekauwd over randzaken die beter moesten.
      donderdag 8 november 2007 @ 12:21:42 #300
    91676 Plato1980
    Gloriosus et liber
    pi_54452758
    quote:
    Op donderdag 8 november 2007 00:08 schreef RD4 het volgende:
    Kijk eens naar de foto's op Rodaworld en dan weet je het wel.
      donderdag 8 november 2007 @ 13:24:32 #301
    46672 DarkShine
    Mijnstreek Oost
    pi_54454099
    Het commentaar op Rodaworld.
    Planning:
    -
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')