abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_52482052
Hier weer verder; blijkbaar heeft wilders nog meer ammo voor ons joods-christelijke volk!
quote:
Wereldomroep-journalist noemt PVV’ers “racisten” - Kamervragen

vrijdag 17 augustus 2007
Vragen van de leden Wilders en Bosma (beiden PVV) aan de Minister van OCW over de manier waarop belastinggeld wordt ingezet om de PVV te bestrijden
1.)
Heeft u kennisgenomen van het artikel ”Intimiderend” op pagina 11 van HP de Tijd dd 17 augustus 2007?

2.)
Heeft u er kennis van genomen dat parlementair journalist Rutger van Santen van de Wereldomroep PVV’ers aanduidt als “racisten” en de PVV betitelt als een “boevenbende” die “fel bestreden” moet worden.

3.)
Acht u het de taak van de publieke omroep om met belastinggeld politieke partijen te bestrijden?

4.)
Acht u het gebruik van de term “racisten” aansluiten bij een streven van objectiviteit van de publieke omroep of ziet u het met mij als de zoveelste indicatie dat de publieke omroep zeer sterk links georienteerd is?

5.)
Waarom moet de Nederlandse belastingbetaler het salaris betalen van deze linkse actievoerder (ex-PSP en ex-Palestina Komitee)?
Partij Voor de Vrijheid kamervragen... (deel 2)
  zaterdag 18 augustus 2007 @ 18:46:18 #2
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_52482288
quote:
Waarom moet de Nederlandse belastingbetaler het salaris betalen van deze linkse actievoerder (ex-PSP en ex-Palestina Komitee)?
De belstingbetaler draait ook op voor de kosten van deze onzinnige kamervragen
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_52482332
Ze stellen voornamelijk vragen die betrekking hebben op hun eigen partij. Wat een geldverkwisting!
Op donderdag 22 juli 2010 01:22 schreef xmamacitax het volgende:
mijn nederlands is 1000 x beter dan de joune
pi_52482409
quote:
Op zaterdag 18 augustus 2007 18:48 schreef Flashwin het volgende:
Ze stellen voornamelijk vragen die betrekking hebben op hun eigen partij. Wat een geldverkwisting!
Niet! Ze zitten er voor het volk heur!
Allah Al Watan Al Malik
  zaterdag 18 augustus 2007 @ 18:59:09 #5
31245 nonzz
parttime lilliputter
pi_52482509
Ook in dialoog gaan met de club mensen waarmee blijkbaar zoveel mis is, is niet aan de PVV besteed: Wilders: 'Gesprek met moslimraad zinloos'

Met af en toe wat schreeuwen bereik je immers veel meer. Niemand kan hem de mond laten houden (naar eigen zeggen), maar met die mond een fatsoenlijke discussie of dialoog voeren zit er blijkbaar ook weer niet in.
lege ton
  zaterdag 18 augustus 2007 @ 19:03:13 #6
144681 AgentCooper
Damn fine coffee!
pi_52482591
Het is natuurlijk uiterst makkelijk om hier politiek-correct te gaan zitten doen, maar met deze vragen lijkt me weinig mis, hoewel vragen 4 en 5 te tendentieus gesteld zijn. Voor de rest niks mis mee wat mij betreft. Het geeft natuurlijk geen pas dat een parlementair journalist dit soort taal uitslaat, ongeacht of je het ermee eens bent. De publieke omroep dient enige mate van objectiviteit te betrachten en dat gebeurt hier duidelijk niet.
pi_52482642
quote:
Op zaterdag 18 augustus 2007 19:03 schreef AgentCooper het volgende:
Het is natuurlijk uiterst makkelijk om hier politiek-correct te gaan zitten doen, maar met deze vragen lijkt me weinig mis, hoewel vragen 4 en 5 te tendentieus gesteld zijn. Voor de rest niks mis mee wat mij betreft. Het geeft natuurlijk geen pas dat een parlementair journalist dit soort taal uitslaat, ongeacht of je het ermee eens bent. De publieke omroep dient enige mate van objectiviteit te betrachten en dat gebeurt hier duidelijk niet.
Je zou maar eens critisch zijn als journalist he
pi_52482656
quote:
De publieke omroep dient enige mate van objectiviteit te betrachten en dat gebeurt hier duidelijk niet.
Waarom zou de publieke omroep dat moeten ? We hebben niet voor niets verschillende omroepverenigingen die er zijn er om verschillende geluiden te laten horen. Dat heeft weinig met politieke correctheid te maken.

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 18-08-2007 19:06:52 ]
pi_52482697
quote:
De publieke omroep hoeft helemaal niet kritiekloos ... eh ... "objectief" te zijn.
  zaterdag 18 augustus 2007 @ 19:11:33 #10
94080 VeX-
HAHA..JIJ hebt HEUL veel POSTS
pi_52482767
En dit is de reden dat ik zo goed als zeker nooit op die PvdV zou stemmen. Wat een amateuristische bende.
Life is just a series of peaks and troughs, yeah. And you don't know whether you're in a trough until you're climbing out, or on a peak, 'till you're coming down. And that's it. - David Brent
  zaterdag 18 augustus 2007 @ 19:14:12 #11
144681 AgentCooper
Damn fine coffee!
pi_52482825
quote:
Op zaterdag 18 augustus 2007 18:59 schreef nonzz het volgende:
Ook in dialoog gaan met de club mensen waarmee blijkbaar zoveel mis is, is niet aan de PVV besteed: Wilders: 'Gesprek met moslimraad zinloos'

Met af en toe wat schreeuwen bereik je immers veel meer. Niemand kan hem de mond laten houden (naar eigen zeggen), maar met die mond een fatsoenlijke discussie of dialoog voeren zit er blijkbaar ook weer niet in.
De vraag is inderdaad of je met niet communiceren meer bereikt dan met dat wel te doen. Wat dat betreft vond ik Van Gogh sterker opereren, die ging als het moest gewoon met een zaal vol moslims in debat.

Wel kan betwijfeld worden of wat betreft het onderhavige onderwerp ("mag een moslim zijn geloof actief afvallen en zich niet-moslim verklaren?") veel ruimte bestaat voor gedachtenwisseling, overigens aan beide kanten. Autochtone (niet-moslim) Nederlanders zijn opgevoed met de gedachte dat eenieder te allen tijde de vrijheid heeft om zijn geloof af te zweren en te relativeren, zonder enige consequentie. Feitelijk is dat ook een uitwerking van de vrijheid van godsdienst uit onze Grondwet. Allochtone (moslim) Nederlanders daarentegen, zijn blijkbaar opgevoed met de tegengestelde gedachte en zien afvalligheid als een doodzonde waarop (mogelijk) ingrijpende sancties staan.

Ik kan me zo voorstellen dat zelfs een eindeloos debat die wereldbeelden voorlopig niet nader tot elkaar brengt, en dat is vermoedelijk de reden dat Wilders dat debat ook niet wil aangaan - voor hem is het om die reden "zinloos".
pi_52482827
quote:
Op zaterdag 18 augustus 2007 19:06 schreef gelly het volgende:

[..]

Waarom zou de publieke omroep dat moeten ? We hebben niet voor niets verschillende omroepverenigingen die er zijn er om verschillende geluiden te laten horen. Dat heeft weinig met politieke correctheid te maken.
Rutger van Santen is in dienst van de NOS, die objectief moet zijn (sterker nog: daarop is het bestaansrecht van de NOS op gebaseerd). Dus in principe zou je kunnen zeggen dat Wilders gelijk heeft, maarrrrrr..... de uitspraken van Van Santen komen oorspronkelijk uit het vakblaadje voor parlementair verslaggevers (genaamd Nieuwspoort Forum) dat slechts in beperkte kring wordt verspreid. Paul Witteman had dat blaadje kennelijk ook gelezen en zette die gewraakte passages vervolgens in z'n collumn voor de VARA-gids, daarna pikte HP/De Tijd dat op en daarop heeft Wilders weer z'n oordeel gebaseerd.
Dus ja, wat Van Santen gedaan heeft kan eigenlijk niet maar je moet wel in ogenschouw nemen dat hij het in een vakblaadje heeft geschreven (ipv bijv. in een rechtstreekse nieuwsuitzending waar een miljoen kijkers naar luisteren).

Tot zover speurneus Klopkoek
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  zaterdag 18 augustus 2007 @ 19:16:14 #13
144681 AgentCooper
Damn fine coffee!
pi_52482870
quote:

[..]

We hebben het hier niet over omroepverenigingen maar over de "algemene" publieke omroep (NOS etc.). Die heeft geen eigen kleur en behoort daardoor een zekere objectiviteit te betrachten, aangezien ze het hele volk (dus geen zuil) bedient.
pi_52482900
quote:
Op zaterdag 18 augustus 2007 19:16 schreef AgentCooper het volgende:

[..]

We hebben het hier niet over omroepverenigingen maar over de "algemene" publieke omroep (NOS etc.). Die heeft geen eigen kleur en behoort daardoor een zekere objectiviteit te betrachten, aangezien ze het hele volk (dus geen zuil) bedient.
Zie de reactie van Klopkoek (waarvoor dank).
  zaterdag 18 augustus 2007 @ 19:17:53 #15
144681 AgentCooper
Damn fine coffee!
pi_52482905
quote:
Op zaterdag 18 augustus 2007 19:14 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Rutger van Santen is in dienst van de NOS, die objectief moet zijn (sterker nog: daarop is het bestaansrecht van de NOS op gebaseerd). Dus in principe zou je kunnen zeggen dat Wilders gelijk heeft, maarrrrrr..... de uitspraken van Van Santen komen oorspronkelijk uit het vakblaadje voor parlementair verslaggevers (genaamd Nieuwspoort Forum) dat slechts in beperkte kring wordt verspreid. Paul Witteman had dat blaadje kennelijk ook gelezen en zette die gewraakte passages vervolgens in z'n collumn voor de VARA-gids, daarna pikte HP/De Tijd dat op en daarop heeft Wilders weer z'n oordeel gebaseerd.
Dus ja, wat Van Santen gedaan heeft kan eigenlijk niet maar je moet wel in ogenschouw nemen dat hij het in een vakblaadje heeft geschreven (ipv bijv. in een rechtstreekse nieuwsuitzending waar een miljoen kijkers naar luisteren).

Dank u, speurneus Die nuance is inderdaad wel belangrijk, ja. Waarschijnlijk zal de minister ook een reactie in die trant gaan geven, verwacht ik ("dit was een prive-mening en geen uiting van de publieke omroep" o.i.d.)
  zaterdag 18 augustus 2007 @ 19:19:23 #16
144681 AgentCooper
Damn fine coffee!
pi_52482931
quote:
Op zaterdag 18 augustus 2007 19:17 schreef gelly het volgende:

[..]

Zie de reactie van Klopkoek (waarvoor dank).
Jaja, das wel heel makkelijk. Jouw statement was dat de publieke omroep niet objectief hoefde te zijn, dat had met dat parlementaire blaadje niks te maken. Zie:
quote:

[..]

zaterdag 18 augustus 2007 @ 19:20:47 #17
144681 AgentCooper
Damn fine coffee!
pi_52482952
quote:
Op zaterdag 18 augustus 2007 19:08 schreef Dodecahedron het volgende:

[..]

De publieke omroep hoeft helemaal niet kritiekloos ... eh ... "objectief" te zijn.
Niet kritiekloos, wel objectief in haar kritiek. Dus niet alleen bepaalde partijen of groeperingen bekritiseren en anderen buiten schot laten omwille van persoonlijke sympathieen.
pi_52484205
vrij kansloze kamervragen inderdaad.. zo'n flutjournalist mag hem afzeiken, net zo goed als hij zo'n flutjournalist af mag zeiken, en dat allemaal van belastinggeld..

maargoed, onzinnige kamervragen stellen is ook een manier om in de media te blijven.. die taktiek gebruikt de SP ook al jaren
Someday, people will look back and say 'Thank you, Al Gore. You're super awesome!
  zaterdag 18 augustus 2007 @ 20:40:59 #19
31245 nonzz
parttime lilliputter
pi_52484847
quote:
Op zaterdag 18 augustus 2007 19:14 schreef AgentCooper het volgende:

Ik kan me zo voorstellen dat zelfs een eindeloos debat die wereldbeelden voorlopig niet nader tot elkaar brengt, en dat is vermoedelijk de reden dat Wilders dat debat ook niet wil aangaan - voor hem is het om die reden "zinloos".
Als een kamerlid die blijkbaar grote moeite heeft met moslims een debat al zinloos vindt, wat is dan het alternatief? Moeten we in Nederland dan maar niet meer met elkaar in gesprek gaan, maar meteen gaan dreigen, schreeuwen en vechten?

Het zou getuigen van zelfvertrouwen om wel in discussie te gaan in deze situatie. Zeker voor een kamerlid want die zijn eigenlijk aangesteld door het Nederlandse volk om te debatteren.

Ik zou me ook mooi genaait voelen als PVV-stemmer. Je vertegenwoordiger in de 2e kamer wil niet eens in debat met moslims. Hoe denkt hij dan ooit de problemen op te lossen?
lege ton
  zaterdag 18 augustus 2007 @ 20:51:03 #20
262 Re
Kiss & Swallow
pi_52485107
dolkomisch
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_52485519
Toch apart dat juist hij die zo loopt te hameren op vrijheid van meningsuiting, en derhalve ook alles roept wat ie wil roepen, nu deze vragen gaat stellen. Valt gewoon in hetzelfde rijtje als zijn eigen uitlatingen dunkt me.

Je kan je dan ook af gaan vragen of iemand die in de volksvertegenwoordiging zit zich concequent ernstig negatief mag uitlaten over een substantieel deel van het volk dat hij daar zit te vertegnwoordigen.
A mind with a heart of it's own
  zaterdag 18 augustus 2007 @ 21:16:11 #22
144681 AgentCooper
Damn fine coffee!
pi_52485674
quote:
Op zaterdag 18 augustus 2007 21:09 schreef DrMarten het volgende:
Je kan je dan ook af gaan vragen of iemand die in de volksvertegenwoordiging zit zich concequent ernstig negatief mag uitlaten over een substantieel deel van het volk dat hij daar zit te vertegnwoordigen.
De volksvertegenwoordiging vertegenwoordigt weliswaar het hele volk, maar een volksvertegenwoordiger vertegenwoordigt met name de groep kiezers die op hem of haar heeft gestemd. In het geval van Wilders zullen dat naar verwachting geen moslims zijn, dus hoeft hij met hen in principe ook geen rekening te houden en kan hij de uitspraken doen die hij deed.
pi_52489975
quote:
Op zaterdag 18 augustus 2007 21:16 schreef AgentCooper het volgende:

[..]

De volksvertegenwoordiging vertegenwoordigt weliswaar het hele volk, maar een volksvertegenwoordiger vertegenwoordigt met name de groep kiezers die op hem of haar heeft gestemd. In het geval van Wilders zullen dat naar verwachting geen moslims zijn, dus hoeft hij met hen in principe ook geen rekening te houden en kan hij de uitspraken doen die hij deed.
Daar heb je gelijk in. Maar de Partij Voor de Vrijheid wil toch wel erg graag alle anderen de mond snoeren en uitspraken verbieden.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_52515170
quote:
Op zaterdag 18 augustus 2007 19:14 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Gezakt voor het examen speurneus. Van Santen heeft niets met de NOS te maken, hij werkt voor de wereldomroep.
Koningin van de sussssspensseeee
http://www.karinslaughter.com/
pi_52520964
quote:
Op zondag 19 augustus 2007 00:24 schreef Kees22 het volgende:

[..]

. Maar de Partij Voor de Vrijheid wil toch wel erg graag alle anderen de mond snoeren en uitspraken verbieden.
Ze heten niet voor niet Partij voor de Vrijheid
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_52569019
Oh sorry, ik zat even te slapen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_52596297
  woensdag 22 augustus 2007 @ 18:31:45 #28
31245 nonzz
parttime lilliputter
pi_52597052
quote:
Op woensdag 22 augustus 2007 18:03 schreef DrMarten het volgende:
Olé, we gaan weer verder

Wilders schrikt van 177 Amsterdamse nationaliteiten
Tja, kun je verwachten in een wereldstad. Veel hoofdkantoren, internationale hub (schiphol), financieel centrum aan de zuid as, redelijk grote haven. Ik zie het probleem niet.
lege ton
pi_52597157
Wilders draaft echt door .
God gaf de mens vrijheid en we kunnen dus al met al aannemen dat hij niet verantwoordelijk is voor menselijke misdaden. Alleen hij die de mens heeft geschapen draagt echter de volle verantwoordelijkheid voor de stront.
pi_52598154
quote:
Olé, we gaan weer verder

Wereldvreemd is PVV dus ook nog.
pi_52598263
quote:
Op woensdag 22 augustus 2007 18:31 schreef nonzz het volgende:

[..]

Tja, kun je verwachten in een wereldstad. Veel hoofdkantoren, internationale hub (schiphol), financieel centrum aan de zuid as, redelijk grote haven. Ik zie het probleem niet.
met een internationale voetbalclub, bekende internationale homo-stad, kent internationaal gezien een grote prostitutie- en drugsvrijheid, kortom niets voor xenofoben als Wilders
pi_52600582
quote:
Olé, we gaan weer verder

ik kan echt geen enkele andere reactie verzinnen
pi_52600836
Dat de beste man er van schrikt zegt ook wel weer genoeg, het is namelijk al jaren zo.
pi_52602339
quote:
Op zaterdag 18 augustus 2007 20:40 schreef nonzz het volgende:
Ik zou me ook mooi genaait voelen als PVV-stemmer. Je vertegenwoordiger in de 2e kamer wil niet eens in debat met moslims. Hoe denkt hij dan ooit de problemen op te lossen?
Ik denk dat Geert helemaal niet zo'n oplossing wil. Die flikkert elke buitenlander die kans maakt om moslim te zijn het liefst direct met een blok beton om de enkels de Maas in.
  woensdag 22 augustus 2007 @ 21:44:02 #35
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_52603744
Ze stellen te veel vragen en op de vaak op de verkeerde, veel te tendentieuze wijze.
Giallo e nero è il tuo colore,
giallo e nero Roda nel cuore.
pi_52608218
quote:
Op woensdag 22 augustus 2007 21:44 schreef Plato1980 het volgende:
Ze stellen te veel vragen en op de vaak op de verkeerde, veel te tendentieuze wijze.
Wilders wil nu ook al Amsterdam kapot maken. Het is weer overduidelijk dat we met een Brabo-kliek van doen hebben. Laat hem lekker optyfen naar Limburg zeg. Het wordt echt steeds gekker met hem. Heeft het PBC nog plek over?
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_52608412
quote:
Op woensdag 22 augustus 2007 23:40 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Wilders wil nu ook al Amsterdam kapot maken. Het is weer overduidelijk dat we met een Brabo-kliek van doen hebben. Laat hem lekker optyfen naar Limburg zeg. Het wordt echt steeds gekker met hem. Heeft het PBC nog plek over?
Laatst nog op een kaart gekeken?
Wil je mij niet aankijken op Wilders!

Maar waarom zou de VVV in Amsterdam nou geen moeite doen om de 15 ontbrekende nationaliteiten binnen te halen. Dat lijkt me nou een uitdaging. Kun je gelijk op voor het wereldrecord en die Yanks eeens een poepje laten ruiken. Ook goed voor Schiphol.

Wat doen jullie weer benauwd: zie de uitdaging!
pi_52609087
quote:
Op woensdag 22 augustus 2007 23:46 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Laatst nog op een kaart gekeken?
Wil je mij niet aankijken op Wilders!
Ik vraag me af hoe vaak Wilders en z'n PVV-leden in Amsterdam zijn geweest.
quote:
Maar waarom zou de VVV in Amsterdam nou geen moeite doen om de 15 ontbrekende nationaliteiten binnen te halen. Dat lijkt me nou een uitdaging. Kun je gelijk op voor het wereldrecord en die Yanks eeens een poepje laten ruiken. Ook goed voor Schiphol.

Wat doen jullie weer benauwd: zie de uitdaging!
Zo zie ik het dus ook.
Deuger, Woke & Gutmensch
  donderdag 23 augustus 2007 @ 08:32:30 #39
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_52612649
De oplossing is simpel: Iedereen naturaliseren tot Nederlander zodat er nog maar 1 nationaliteit is in plaats van 177. Laat je gelijk merken hoe dom het zeiken op een irrelevant nummertje kan zijn.
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
  donderdag 23 augustus 2007 @ 18:40:52 #40
31245 nonzz
parttime lilliputter
pi_52628447
quote:
Op donderdag 23 augustus 2007 08:32 schreef Sidekick het volgende:
De oplossing is simpel: Iedereen naturaliseren tot Nederlander zodat er nog maar 1 nationaliteit is in plaats van 177. Laat je gelijk merken hoe dom het zeiken op een irrelevant nummertje kan zijn.
hoho, je vergeet de dubbele nationaliteit. Bovendien mag er natuurlijk geen buitenlander meer in Amsterdam wonen, want stel je voor dat je meer dan 1 nationaliteit in je hoofdstad hebt...
lege ton
pi_52638278
quote:
Op donderdag 23 augustus 2007 00:08 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Ik vraag me af hoe vaak Wilders en z'n PVV-leden in Amsterdam zijn geweest.
[..]
Zo zie ik het dus ook.
Ik bedoelde je Brabo-kliek en Limburg.
Trouwens: hij woont al weer een tijdje in Utrecht en heeft daar, vanaf de tijd dat hij daar kwam wonen, de buurt hard achteruit zien gaan (Kanaleneiland, geloof ik). Maar over oorzaak en gevolg daarvan heb ik hem niet gehoord.
pi_52638361
quote:
Olé, we gaan weer verder

Deze is leuk daarin:
quote:
De Kamerleden willen weten of de drie ministers hier actie tegen gaan ondernemen.
Ze kunnen bijvoorbeeld gaan checken of er van bepaalde nationaliteiten in Amsterdam maar één of twee aanwezig zijn, en die dan een woning in Haarlem (o.i.d.) aanbieden. Dan wonen er minder nationaliteiten in Amsterdam.
Zou echt lachen zijn als de minister dt zou voorstellen aan Wilders
pi_52638731
Hoe zou het eigenlijk in 's-Gravenhage zijn, met al die ambassades en consulaten? Of is een ambassade buitenlands grondgebied?
  vrijdag 24 augustus 2007 @ 09:09:46 #44
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_52641907
quote:
Op vrijdag 24 augustus 2007 00:53 schreef Kees22 het volgende:
Hoe zou het eigenlijk in 's-Gravenhage zijn, met al die ambassades en consulaten? Of is een ambassade buitenlands grondgebied?
Inderdaad, bij mij in de wijk wonen vermoedelijk ook heel wat nationaliteiten. Dat dit voor een groot deel ambassadepersoneel is doet niet ter zake. Buitenlanders zijn immrs buitenlanders!
  vrijdag 24 augustus 2007 @ 09:16:37 #45
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_52642031
quote:
Op vrijdag 24 augustus 2007 09:09 schreef Plato1980 het volgende:

[..]

Inderdaad, bij mij in de wijk wonen vermoedelijk ook heel wat nationaliteiten. Dat dit voor een groot deel ambassadepersoneel is doet niet ter zake. Buitenlanders zijn immrs buitenlanders!
Ik kan me voorstellen dat Wilders vooral ambassade personeel het land wil uitzetten.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  vrijdag 24 augustus 2007 @ 09:43:20 #46
262 Re
Kiss & Swallow
pi_52642468
als Wilders fan moet er toch langzaam een lichtje gaan branden dat deze vent gewoon compleet gestoord is...?
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_52644514
Het is nu hopen dat er een paar ministers opstaan die zijn vragen enkel met een simpel "nee" beantwoorden en er verder geen inkt aan verspillen.
  vrijdag 24 augustus 2007 @ 13:44:34 #48
31245 nonzz
parttime lilliputter
pi_52648647
quote:
Op vrijdag 24 augustus 2007 11:20 schreef DrMarten het volgende:
Het is nu hopen dat er een paar ministers opstaan die zijn vragen enkel met een simpel "nee" beantwoorden en er verder geen inkt aan verspillen.
Ik denk dat er voorgeprinte-PVV-vragen-beantwoordings-formulieren op de werkkamers van ministers komen te liggen. Dan hoeven ze alleen nog maar de datum en het vraagnummer in te vullen en voor de rest zal er inderdaad gewoon "nee" opstaan.
lege ton
pi_52665747
http://www.youtube.com/watch?v=NBmmpM9t75w&NR=1

Hier gaat ie ook flink tekeer.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_52667313
quote:
Op vrijdag 24 augustus 2007 23:50 schreef Klopkoek het volgende:
http://www.youtube.com/watch?v=NBmmpM9t75w&NR=1

Hier gaat ie ook flink tekeer.
Hurt Wilders!
pi_52670095
Dan heb je het toch vergeschopt als kantoorklerk uit Venlo. Geinterviewd worden door Christiane Amanpour.
pi_52670155
quote:
Op vrijdag 24 augustus 2007 11:20 schreef DrMarten het volgende:
Werden die vragen maar eens persoonlijk beantwoord, ja.
Vroeger dacht ik dat ik mijn vijanden het vuur aan de schenen moest leggen. Een misvatting, want dat doen ze zelf wel. Ik hoef enkel mijn vergrootglas maar op ze te richten en het begint te smeulen.
  zondag 26 augustus 2007 @ 13:23:57 #53
125878 Gabry
Lento Violento
pi_52696091
quote:
Geen bezuinigingen op ouderen- en gehandicaptenzorg - Kamervragen
donderdag 23 augustus 2007

Vragen van de leden Wilders en Agema (beiden PVV) aan de Minister-President over bezuinigingen op ouderen- en gehandicaptenzorg

1.)
Geeft u leiding aan een fatsoenlijk kabinet?

2.)
Zijn de berichten waar dat uw kabinet voor maar liefst 600 miljoen euro wil bezuinigen op de ouderen- en gehandicaptenzorg (*)?

3.)
Zo ja, heeft u uw fatsoen verloren?

4.)
Bent u bereid deze beschamende bezuiniging niet door te laten gaan en dus niet te snijden op humane zorg voor ouderen- en gehandicapten?

5.)
Indien u honderden miljoenen nodig heeft, deelt u dan onze mening dat dit beter gevonden kan worden door:
- inburgeringscursussen niet gratis te laten worden
- het kostbare generaal pardon niet uit te voeren
- op ontwikkelingshulp te bezuinigen?
Zo neen, waarom niet?

(*) NOS Journaal, 22 augustus 2007 / www.elsevier.nl “Kabinet bezuinigt miljoenen op ouderenzorg” 23 augustus 2007
Dan hoopt gij vurige kolen op zijn hoofd.
pi_52701786
Wat een achterlijke manier van vragen zeg.
Allah Al Watan Al Malik
pi_52701830
quote:
Op zaterdag 25 augustus 2007 09:14 schreef Dodecahedron het volgende:
Dan heb je het toch vergeschopt als kantoorklerk uit Venlo. Geinterviewd worden door Christiane Amanpour.
Wel een interessante documentaire...
pi_52701856
quote:
Op zondag 26 augustus 2007 16:47 schreef Mutant01 het volgende:
Wat een achterlijke manier van vragen zeg.
Inderdaad, een retorische kamervraag.

Alsof er nog geen kamervragen genoeg gesteld worden.
pi_52701869
quote:
Op zondag 26 augustus 2007 16:48 schreef Monidique het volgende:

[..]

Uiteraard. Die over het christendom was ook mooi.

Jodendom niet gezien helaas.
  zondag 26 augustus 2007 @ 16:54:18 #58
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_52701984
quote:
Op zondag 26 augustus 2007 16:48 schreef Monidique het volgende:

[..]

Niet mee eens. Zowat alles in die docu is vanuit Amerikanocentristisch oogpunt gemaakt. Dat stukje over Amsterdam en Nederland is lachwekkend.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_52701995
quote:
Op zondag 26 augustus 2007 16:54 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Niet mee eens. Zowat alles in die docu is vanuit Amerikanocentristisch oogpunt gemaakt. Dat stukje over Amsterdam en Nederland is lachwekkend.
Dat kan het juist interessant maken.
pi_52702032
quote:
Op zondag 26 augustus 2007 16:54 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Je bedoelt dat over "canals" en "windmills"?

Ach, dat was gewoon een grapje tussendoor denk ik.
  zondag 26 augustus 2007 @ 17:05:24 #61
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_52702259
quote:
Op zondag 26 augustus 2007 16:56 schreef Dodecahedron het volgende:

[..]

Je bedoelt dat over "canals" en "windmills"?

Ach, dat was gewoon een grapje tussendoor denk ik.
Ja. en het melden dat Wilders 9 zetels heeft terwijl ze niet melden hoeveel zetels de Tweede Kamer totaal heeft. En zo zijn er nog meer dingen (zoals het verkeerd uitspreken van z'n naam).
Deuger, Woke & Gutmensch
  zondag 26 augustus 2007 @ 17:06:29 #62
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_52702282
Omdat ik vaak in Amsterdam kom merk ik het wel vaker hoor. Kom je in de trein van die Fransozen of Amerikanen tegen en die denken al helemaal te weten wat ze aantreffen.
Deuger, Woke & Gutmensch
  zondag 26 augustus 2007 @ 18:28:43 #63
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_52704024
Wilders is zo'n beetje de JohnDope van de Nederlandse politiek geworden.
pi_52743708
Amanpour lijkt me een typisch Iraanse naam. De as van het kwaad. Islamitisch. En dan een interview. Wat een overloper!
pi_52746161
quote:
Op vrijdag 24 augustus 2007 13:44 schreef nonzz het volgende:

[..]

Ik denk dat er voorgeprinte-PVV-vragen-beantwoordings-formulieren op de werkkamers van ministers komen te liggen. Dan hoeven ze alleen nog maar de datum en het vraagnummer in te vullen en voor de rest zal er inderdaad gewoon "nee" opstaan.
Een handig stukje automatisering inderdaad .
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_52754258
quote:
Massale knokpartij in Den Bosch - Kamervragen
dinsdag 28 augustus 2007
Vragen van de leden Wilders en De Roon (beiden PVV) aan de Ministers van Justitie en Binnenlandse Zaken over massale knokpartij in Den Bosch.
1.)
Heeft u kennis genomen van het bericht “Geweldsexplosie in Den Bosch verrast politie” (*)?

2.)
Is het waar dat de gevechten tussen tientallen Marokkanen en Antillianen de politie verrast heeft en de gevechten al voorbij waren toen de politie na 24.00 uur in de wijk Hambaken in Den Bosch arriveerde?
Hoe is dit mogelijk?

3.)
Bent u met mij van mening dat deze knokpartij tussen twee grote groepen Antillianen en Marokkanen, waarbij men elkaar met stokken en hamers te lijf ging en waarbij ook geschoten werd, een grote bedreiging is voor de openbare veiligheid? Zo ja, wat gaat u hiertegen doen? Zo neen, waarom niet?

4.)
Hoe kan het zijn dat er slechts één verdachte door de politie is opgepakt terwijl er tientallen jongeren betrokken waren bij deze knokpartij?

5.)
Bent u bereid het Marokkaanse en Antilliaanse tuig dat de straten in Den Bosch en legio andere straten, wijken en steden in Nederland onveilig maakt met agressief gewelddadig gedrag op te pakken en de wet dusdanig te wijzigen dat betrokken criminelen op hoge minimumgevangenisstraffen worden getrakteerd en waar mogelijk het land uit worden gezet? Zo neen, waarom niet?
Ze zijn er weer snel bij...
Vraag 2 kan ik wel voor ze beantwoorden: er staan niet op elke hoek politieagenten, Nederland is niet in een staat van oorlog.
Vraag 4 is ook wel simpel: De vechtjassen waren al weg, er wordt nog onderzoek gedaan naar de andere verdachten.

hier worden trouwens alle antwoorde verzameld. Duurt soms lang voor er antwoord is gegeven, maar wel leuk om te zien hoe simpel de antwoorden soms zijn.
pi_52754493
Is het waar dat de gevechten tussen tientallen Marokkanen en Antillianen de politie verrast heeft

Tja....wat denkt Wilders nou zelf ? Dat relschoppers eerst de politie gaan bellen ?
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_52754545
quote:
Op dinsdag 28 augustus 2007 15:42 schreef LangeTabbetje het volgende:
Is het waar dat de gevechten tussen tientallen Marokkanen en Antillianen de politie verrast heeft

Tja....wat denkt Wilders nou zelf ? Dat relschoppers eerst de politie gaan bellen ?
Hij denkt niet, dat is zijn grootste probleem
  dinsdag 28 augustus 2007 @ 21:50:52 #69
31245 nonzz
parttime lilliputter
pi_52764882
Die laatste vragen kunnen weer beantwoord worden met het Wilders'-kamervragen-beantwoord-formulier waarop staat:

Bedankt voor uw vragen. Helaas heeft u ze weer eens aan de verkeerde persoon gesteld. Ik verwijs u graag door naar de gemeente .......... Zij helpen u graag verder.

De minister hoeft op de stippellijn alleen nog maar "'s-Hertogenbosch" in te vullen!
lege ton
pi_52766974
... de gevechten ... de politie verrast heeft.
Laat Verdonk het maar niet horen.
pi_52768083
quote:
Massale knokpartij in Den Bosch - Kamervragen
dinsdag 28 augustus 2007
Vragen van de leden Wilders en De Roon (beiden PVV) aan de Ministers van Justitie en Binnenlandse Zaken over massale knokpartij in Den Bosch.

[knip]

5.)
Bent u bereid het Marokkaanse en Antilliaanse tuig dat de straten in Den Bosch en legio andere straten, wijken en steden in Nederland onveilig maakt met agressief gewelddadig gedrag op te pakken en de wet dusdanig te wijzigen dat betrokken criminelen op hoge minimumgevangenisstraffen worden getrakteerd en waar mogelijk het land uit worden gezet? Zo neen, waarom niet?
Dit laatste kan niet eens vanwege het legaliteitsbeginsel

Dat is grondwettelijk vastgelegd. Weet die Wilders wel waarover hij praat?
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_52768721
quote:
Op dinsdag 28 augustus 2007 23:35 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Hij vraagt toch of de wet verandert kan worden? Je kan toch ook de grondwet veranderen.
pi_52768811
quote:
Op woensdag 29 augustus 2007 00:02 schreef Fastmatti het volgende:

[..]

Hij vraagt toch of de wet verandert kan worden? Je kan toch ook de grondwet veranderen.
Ja maar dan nog, een grondwet wijzigen om een paar criminelen strenger te straffen

Als het nu om toekomstige gevallen gaat dan heb geen wijziging van de grondwet nodig.

Weet je wel wat er nodig is voor een wijziging in de grondwet?
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_52770094
quote:
Op dinsdag 28 augustus 2007 23:35 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Jawel, vast wel. Maar het genereert publiciteit en de stemmers op hem weten niet waarover hij praat.
pi_52773937
quote:
Op woensdag 29 augustus 2007 00:02 schreef Fastmatti het volgende:

[..]

Al bedacht waarom het zo moeilijk is om de grondwet te wijzigen?
pi_52810900
quote:
Anders stop je even het halve partijprogramma in een vraag
pi_52962645
quote:
Woningcorporatie selecteert personeel op huidskleur - Kamervragen
dinsdag 04 september 2007
Schriftelijke vragen de leden Fritsma en Madlener (beiden PVV) aan de Minister van WWI over het personeelsbeleid van Woningcorporatie Staedion in Den Haag.
1.)
Heeft u kennis genomen van het artikel “Staedion neemt personeel aan 'op huidskleur”(*)?

2.)
Klopt deze berichtgeving ?

3.)
Komt deze praktijk ook bij andere woningbouwcorporaties voor?

4.)
Bent u met mij van mening dat de selectie van personeel op basis van kwaliteit moet plaatsvinden en niet op basis van huidskleur? Zo neen, waarom niet?

5.)
Welke maatregelen gaat u nemen om deze praktijken te voorkomen?
Wel grappig. Eerst vragen of iets moet mogen, en daaarna vragen hoe het voorkomen gaat worden...
Toch jammer dat ik nog geen PVV kamervragen heb gezien over discriminatie op (buitenlandse) naam bij sollicitanten. Wat dat betreft wel jammer dat de PVV alleen maar vragen lijkt te stellen aan de hand van artikelen uit de media. Blijkbaar moeten ze via de media vernemen wat er speelt in Nederland.
pi_52966623
quote:
Op woensdag 5 september 2007 17:21 schreef calvobbes het volgende:

[..]

Wel grappig. Eerst vragen of iets moet mogen, en daaarna vragen hoe het voorkomen gaat worden...
Toch jammer dat ik nog geen PVV kamervragen heb gezien over discriminatie op (buitenlandse) naam bij sollicitanten. Wat dat betreft wel jammer dat de PVV alleen maar vragen lijkt te stellen aan de hand van artikelen uit de media. Blijkbaar moeten ze via de media vernemen wat er speelt in Nederland.
Geef hem eens ongelijk, die tactiek schijnt te werken. Hij leest of er wat in de Telegraaf staat, en stelt daar vervolgens een kamervraag over, vervolgens meldt de Telegraaf de andere dag dat naar aanleiding van het artikel er PVV-Kamervragen zijn gesteld. Waardoor de lezer denkt "Die Wilders die doet er tenminste wat aan" en weer 2 zetels in de peilingen gestegen. Een kind kan de was doen.
pi_53079509
quote:
Lespakketten met pro-islam propaganda - Kamervragen
maandag 10 september 2007
Vragen van de leden Bosma en Wilders (beiden PVV) aan staatssecretaris Dijksma van OCW over het nieuws dat openbare scholen lespakketten krijgen met pro-islam propaganda.
1.)
Bent u bekend met het bericht (*) Basisschool krijgt lespakket over Islam?

2.)
Bent u zich ervan bewust dat de meerderheid van de Nederlandse bevolking de islam ziet als een bedreiging (bron: onderzoek Maurice de Hond, zie peil.nl) en dat dit zeer terecht is. En dat de overheid geen campagnes mag voeren of faciliteren die ingaan tegen de mening van de meerderheid omdat er anders sprake is van ondemocratische propaganda?

3.)
Deelt u de mening dat de overheid niet mag meewerken aan de verspreiding van een lespakket dat kennelijk bedoeld is begrip te kweken voor de islam?

4.)
Deelt u de mening dat de verspreiding van dit lespakket dan ook per onmiddellijk dient te worden gestaakt? En dat de financiering van scholen die meewerken aan de verspreiding dient te worden stopgezet, alsmede de directeuren op staande voet ontslagen?

(*) RTL Nieuws, Basisschool krijgt lespakket over Islam, 10 september 2007

Deuger, Woke & Gutmensch
  maandag 10 september 2007 @ 20:01:42 #80
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_53079606
quote:
Op woensdag 5 september 2007 20:22 schreef Urquhart het volgende:

[..]

Geef hem eens ongelijk, die tactiek schijnt te werken. Hij leest of er wat in de Telegraaf staat, en stelt daar vervolgens een kamervraag over, vervolgens meldt de Telegraaf de andere dag dat naar aanleiding van het artikel er PVV-Kamervragen zijn gesteld. Waardoor de lezer denkt "Die Wilders die doet er tenminste wat aan" en weer 2 zetels in de peilingen gestegen. Een kind kan de was doen.
Precies, dat is zijn strategie. Ik denk dat hij zelf verdomd goed weet dat hij onzinnige vragen stelt, maar het doet het wel goed bij zijn potentiële electoraat, dat voor een groot deel uit mensen die weinig kaas van politiek en recht gegeten hebben bestaat.
  maandag 10 september 2007 @ 20:12:09 #81
172704 zulthoofd
Ja heb je nee kun je krijgen!
pi_53079881
quote:
Op maandag 10 september 2007 20:01 schreef Plato1980 het volgende:

[..]

Precies, dat is zijn strategie. Ik denk dat hij zelf verdomd goed weet dat hij onzinnige vragen stelt, maar het doet het wel goed bij zijn potentiële electoraat, dat voor een groot deel uit mensen die weinig kaas van politiek en recht gegeten hebben bestaat.
Onzinnig? Ligt er maar net aan wat je belangrijk vindt!
Expertus dico
  maandag 10 september 2007 @ 20:15:05 #82
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_53079959
quote:
Op maandag 10 september 2007 20:12 schreef zulthoofd het volgende:

[..]

Onzinnig? Ligt er maar net aan wat je belangrijk vindt!
Aangezien zijn vragen veelal ingaan op incidentjes, zaken enorm opgeblazen worden, de wijze waarop de vragen gesteld worden veelal niveauloos en lachwekkend is en de toonzetting bovendien tendentieus is durf ik die vragen gerust onzinnig te noemen.
  maandag 10 september 2007 @ 20:17:43 #83
172704 zulthoofd
Ja heb je nee kun je krijgen!
pi_53080028
quote:
Op maandag 10 september 2007 20:15 schreef Plato1980 het volgende:

[..]

Aangezien zijn vragen veelal ingaan op incidentjes, zaken enorm opgeblazen worden, de wijze waarop de vragen gesteld worden veelal niveauloos en lachwekkend is en de toonzetting bovendien tendentieus is durf ik die vragen gerust onzinnig te noemen.
Ja prima, iedereen heeft zijn eigen beleving en zeker recht op een mening.
Expertus dico
  maandag 10 september 2007 @ 22:19:20 #84
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_53083078
quote:
En dat de overheid geen campagnes mag voeren of faciliteren die ingaan tegen de mening van de meerderheid omdat er anders sprake is van ondemocratische propaganda?
Ik moet er niet aan denken als deze fascist aan de macht komt. Een dictatuur van de meerderheid. De overheid is er voor iedereen, niet alleen de meerderheid. Die pluralisme is de basis van vrijheid van meningsuiting en democratie. Dit is niet de eerste keer dat hij onze belangrijkste vrijheden op het spel wil zetten, en het zal ook niet de laatste keer zijn.
pi_53084195
quote:
Op maandag 10 september 2007 20:17 schreef zulthoofd het volgende:

[..]

Ja prima, iedereen heeft zijn eigen beleving en zeker recht op een mening.
Nou, laat dan jouw mening over die laatste serie vragen, over dat lespakket over de islam, maar eens horen.
  dinsdag 11 september 2007 @ 10:31:25 #86
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_53091087
quote:
Op maandag 10 september 2007 22:59 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Nou, laat dan jouw mening over die laatste serie vragen, over dat lespakket over de islam, maar eens horen.
Ik zie niet in want er mis met een lespakket over de islam. Natuurlijk moet het gecontroleerd worden, maar op zich lijkt het me prima als kinderen ook over de islam onderwezen worden.
pi_53100544
quote:
Op woensdag 5 september 2007 20:22 schreef Urquhart het volgende:

[..]

En dat is "goed"?
  dinsdag 11 september 2007 @ 17:46:26 #88
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_53100634
quote:
Op dinsdag 11 september 2007 17:42 schreef Dodecahedron het volgende:

[..]

En dat is "goed"?
Nee, het is slecht. Maar Wilders is dan ook een slecht mens, die op duivelse wijze zoveel mogelijk stemmen onder andere slechte mensen probeert te vergaren.
pi_53100993
quote:
Op dinsdag 11 september 2007 17:42 schreef Dodecahedron het volgende:

[..]

En dat is "goed"?
Of het wel of niet goed is, is niet relevant. Het is succesvol, daarom lijkt het mij niet dat hij zijn tactiek gaat wijzigen. Ik persoonlijk vind het wat oppervlakkig politiek handelen, maar dat is nu eenmaal de huidige tijd denk ik.
pi_53102614
quote:
Op dinsdag 11 september 2007 18:02 schreef Urquhart het volgende:

[..]

Of het wel of niet goed is, is niet relevant. Het is succesvol, daarom lijkt het mij niet dat hij zijn tactiek gaat wijzigen. Ik persoonlijk vind het wat oppervlakkig politiek handelen, maar dat is nu eenmaal de huidige tijd denk ik.
Ach als hij ooit in een kabinet zou willen komen , dan moet hij of een absolute meerderheid halen, of wel compromissen gaan sluiten waar een groot deel van zn achterban niet achter staat. En ik vind dit idd oppervlakkig handelen, maar dat doet de SP opzich ook wel, het is jammer genoeg een van de randverschijnselen van de hedendaagse politiek.
pi_53105314
quote:
Op dinsdag 11 september 2007 19:06 schreef PaRoDiUzZ het volgende:

[..]

Ach als hij ooit in een kabinet zou willen komen , dan moet hij of een absolute meerderheid halen, of wel compromissen gaan sluiten waar een groot deel van zn achterban niet achter staat. En ik vind dit idd oppervlakkig handelen, maar dat doet de SP opzich ook wel, het is jammer genoeg een van de randverschijnselen van de hedendaagse politiek.
Klopt, daarom ben ik ook benieuwd naar deze ontwikkelingen. De SP maakt al jaren winst op winst, en de tijd dat ze moeten gaan regeren begint steeds dichterbij te komen. Alleen heb ik het idee dat ze dat bij de SP stiekem helemaal niet willen. Want zo langs de zijlaan schreeuwen is een stuk lekkerder, en het levert je ook nog meer stemmen op. De haastige manier waarop Marijnissen de onderhandelingen om toe te treden tot het kabinet afbrak, na de vorige verkiezingen, sprak voor mij boekdelen.

Voor Wilders zal dit nog wel een tijd gaan duren, maar die krijgt op een gegeven moment hetzelfde probleem. En wil je geloofwaardig blijven, dan moet je op een gegeven moment die regeringsverantwoordelijkheid toch eens gaan accepteren. We wachten af.
pi_53105586
quote:
Op dinsdag 11 september 2007 21:12 schreef Urquhart het volgende:

[..]

Klopt, daarom ben ik ook benieuwd naar deze ontwikkelingen. De SP maakt al jaren winst op winst, en de tijd dat ze moeten gaan regeren begint steeds dichterbij te komen. Alleen heb ik het idee dat ze dat bij de SP stiekem helemaal niet willen. Want zo langs de zijlaan schreeuwen is een stuk lekkerder, en het levert je ook nog meer stemmen op. De haastige manier waarop Marijnissen de onderhandelingen om toe te treden tot het kabinet afbrak, na de vorige verkiezingen, sprak voor mij boekdelen.
Marijnissen had zichzelf voor gek gezet als hij met het CDA in zee zou gaan, hij heeft in de campagne voor de verkiezingen er meerdere malen op geduid dat hij, in de hoop op een linkse coalitie, niet met de CDA in zee zou gaan, nou draait een meer partijen systeem nou eenmaal om coalities sluiten , en waar de centrale partijen altijd een paar standpunten overboord kunnen gooien zonder al te veel problemen te krijgen, hoef je dat bij een partij die ver van het midden staat niet te verwachten, de achterban zou het sowieso niet waarderen als de SP voor hun belangrijke regeerpunten overboord zou gooien.
quote:
Voor Wilders zal dit nog wel een tijd gaan duren, maar die krijgt op een gegeven moment hetzelfde probleem. En wil je geloofwaardig blijven, dan moet je op een gegeven moment die regeringsverantwoordelijkheid toch eens gaan accepteren. We wachten af.
Ik denk niet dat het al te lang gaat duren voordat de groep wilders genoeg stemmen zou hebben om regeringsfuncties te ambieren, maar veel van zijn standpunten zijn niet te verwezelijken zonder een wetswijziging, dus dan moet hij wel aan de provinciale verkiezingen mee gaan doen en potentiele senatoren willen vinden die willen stemmen voor hun opheffing, wat ik al helemaal niet zie gebeuren.

[ Bericht 0% gewijzigd door PaRoDiUzZ op 11-09-2007 21:29:47 ]
pi_53122553
Eindelijk weer eens een echt leuke!
quote:
Lespakketten met pro-islam propaganda - Kamervragen
maandag 10 september 2007

Vragen van de leden Bosma en Wilders (beiden PVV) aan staatssecretaris Dijksma van OCW over het nieuws dat openbare scholen lespakketten krijgen met pro-islam propaganda.

1.)
Bent u bekend met het bericht (*) Basisschool krijgt lespakket over Islam?

2.)
Bent u zich ervan bewust dat de meerderheid van de Nederlandse bevolking de islam ziet als een bedreiging (bron: onderzoek Maurice de Hond, zie peil.nl) en dat dit zeer terecht is. En dat de overheid geen campagnes mag voeren of faciliteren die ingaan tegen de mening van de meerderheid omdat er anders sprake is van ondemocratische propaganda?

3.)
Deelt u de mening dat de overheid niet mag meewerken aan de verspreiding van een lespakket dat kennelijk bedoeld is begrip te kweken voor de islam?

4.)
Deelt u de mening dat de verspreiding van dit lespakket dan ook per onmiddellijk dient te worden gestaakt? En dat de financiering van scholen die meewerken aan de verspreiding dient te worden stopgezet, alsmede de directeuren op staande voet ontslagen?

(*) RTL Nieuws, Basisschool krijgt lespakket over Islam, 10 september 2007
quote:
Basisschool krijgt lespakket over islam

Basisscholen in Nederland kunnen vanaf nu gebruik maken van een officieel lespakket over de islam.

Voor het eerst
Het pakket is ontwikkeld door de Islamitische Scholen Bestuurs Organisatie, samen met de Stichting Leerplanontwikkeling. Het is voor het eerst in Nederland dat er een officiële lesmethode bestaat voor islamitisch godsdienstonderwijs.

Van der Hoeven
Vooral islamitische scholen gebruiken de Methode Islamitische Onderwijs, maar het materiaal is ook bestemd voor het openbare basisonderwijs. Godsdienstleraren stelden tot nu toe altijd hun eigen lesmateriaal samen dat vaak werd beïnvloed door religieuze organisaties. In 2002 drong toenmalig minister van Onderwijs Van der Hoeven erop aan dat er een gemeenschappelijke lesmethode zou komen.

[ Bericht 0% gewijzigd door kLowJow op 12-09-2007 16:34:47 ]
  woensdag 12 september 2007 @ 15:32:23 #94
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_53122994
quote:
Godsdienstleraren stelden voorheen zelf het lesmateriaal samen, dat vaak werd beïnvloed door religieuze organisaties, tot zorg van de Algemene Inlichtingen- en Veiligheidsdienst. Op aandringen van de minister van Onderwijs werd een gemeenschappelijke lesmethode ontwikkeld.

De lesstof is in het Nederland en gaat over de Nederlandse samenleving. De lessen zijn gericht op normen en waarden in Nederland, integratie en de plaats van de islam tussen andere religies. In een vervolgmethode gaat ISBO ook homoseksualiteit behandelen.
Ik ben benieuwd naar het antwoord. Hopelijk kan Dijksma wat leuke krachttermen verzinnen om aandacht te genereren voor deze ongelooflijke misstap van Wilders.
  woensdag 12 september 2007 @ 16:13:25 #95
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_53123895
quote:
Op woensdag 12 september 2007 15:32 schreef Sidekick het volgende:

[..]

Ik ben benieuwd naar het antwoord. Hopelijk kan Dijksma wat leuke krachttermen verzinnen om aandacht te genereren voor deze ongelooflijke misstap van Wilders.
Inderdaad.

Kennelijk wordt Wilders zo verblind als hij het woord islam ergens ziet dat hij niet meer de moeite neemt om de inhoud verder te bestuderen en begint hij meteen te kwekken (om zijn woorden te gebruiken).
  woensdag 12 september 2007 @ 16:27:24 #96
130955 Floripas
Blast from the past
pi_53124223
quote:
De meerderheid van de Nederlanders vindt jou een zak. Ik begin meteen met het maken van een lespakket.
pi_53124768
quote:
(bron: onderzoek Maurice de Hond, zie peil.nl)
You've got to be kidding me !
pi_53137083
quote:
En dat de overheid geen campagnes mag voeren of faciliteren die ingaan tegen de mening van de meerderheid omdat er anders sprake is van ondemocratische propaganda?
Waar slaat dat nou op???
De Partij van de Vrijheid??
  donderdag 13 september 2007 @ 07:42:45 #99
191256 Nakur_de_Islani
De wereld is gek en ik ook
pi_53137878
quote:
Het verbaast me dat er niet eens wordt gevraagd zo nee waarom niet. Nee neer pennen is voldoende volgens mij. Raken de standaard formulieren op bij de Partij voor Verdoemenis?
"Magië bestaat niet, er is alleen maar spul"
  donderdag 13 september 2007 @ 08:02:13 #100
130955 Floripas
Blast from the past
pi_53138007
Nee
Nee
Niet mee eens
Niet waar
Ga ik niet over
Nee
Nee

Zoiets, denk ik.
pi_53138038
ook leuk trouwens dat je geen fan de wilders-fanboys ziet hier in dit topic, waarschijnlijk hebben ze zelf ook door dat dit niet te verdedigen valt
  donderdag 13 september 2007 @ 08:11:20 #102
130955 Floripas
Blast from the past
pi_53138086
quote:
Op woensdag 12 september 2007 15:11 schreef kLowJow het volgende:
Eindelijk weer eens een echt leuke! [afbeelding]
[..]

[..]
Dit is ook wel een heel rare zet, inderdaad.
  donderdag 13 september 2007 @ 08:15:16 #103
191256 Nakur_de_Islani
pi_53138117
quote:
Op donderdag 13 september 2007 08:02 schreef Floripas het volgende:
Nee
Nee
Niet mee eens
Niet waar
Ga ik niet over
Nee
Nee

Zoiets, denk ik.
Ach valt me steeds op dat er vooral wordt gevraagd of een mening wordt gedeelt of dat de minister het er mee eens is dat... Maar het is meer om te vragen dan daadwerkelijk aktie te ondernemen.
  donderdag 13 september 2007 @ 08:16:29 #104
130955 Floripas
Blast from the past
pi_53138131
quote:
Op donderdag 13 september 2007 08:15 schreef Nakur_de_Islani het volgende:

[..]

Ach valt me steeds op dat er vooral wordt gevraagd of een mening wordt gedeelt of dat de minister het er mee eens is dat... Maar het is meer om te vragen dan daadwerkelijk aktie te ondernemen.
Dat is ook de vorm van Kamervragen, hè?
Maar er moet wel iets concreets op volgen.
  donderdag 13 september 2007 @ 08:20:20 #105
191256 Nakur_de_Islani
pi_53138168
quote:
woensdag 12 september 2007
Vragen van het lid De Roon (PVV) aan de minister van Justitie en aan de minister van Verkeer en Waterstaat over plannen om bewegwijzering richting coffeeshops te plaatsen.

1.)
Heeft u kennis genomen van het bericht dat de gemeente Terneuzen langs de toegangswegen wegwijzers gaat plaatsen richting coffeeshops (*) ?
2.)
Bent u het met mij eens dat dit in strijd is met het zgn. afficheringsverbod dat geldt voor coffeeshops? Zo neen, waarom niet?
3.)
Bent u het met mij eens, dat het krankjorum is dat de overheid de weg gaat wijzen naar coffeeshops? Wat gaat u doen om uitvoering van deze plannen te verhinderen?
4.)
Bent u het met ons eens, dat de overlast die burgers in Terneuzen kennelijk ondervinden van verkeer dat op zoek is naar > coffeeshops, een reden is om deze coffeeshops uit de bebouwde kom te weren of, nog beter, geheel te verbieden? Zo neen, waarom niet? Zo ja, op welke wijze gaat u de gedoogregels aanscherpen of, nog beter, intrekken zodra coffeeshops - om welke reden dan ook - overlast voor burgers teweegbrengen?

(*) De Telegraaf, 12 september 2007

Alle vragen van de PVV zijn naar aanleiding van het nieuws. Echt puur een reactieve partij.

donderdag 13 september 2007 @ 08:35:07 #106
130955 Floripas
Blast from the past
pi_53138311
quote:
Op donderdag 13 september 2007 08:20 schreef Nakur_de_Islani het volgende:

[..]

Alle vragen van de PVV zijn naar aanleiding van het nieuws. Echt puur een reactieve partij.

Nee, da's joods, de enige niet-westerse exogene cultuur die wèl mag.
  donderdag 13 september 2007 @ 08:35:54 #107
130955 Floripas
Blast from the past
pi_53138324
Wat een hang naar vrijheid, trouwens. Verbod op verbod op verbod.
Overigens is dit een taak van de Gemeente Terneuzen.
pi_53139135
Jezus, die Geert met z'n klonen zijn werkelijk van de pot gerukt. Zich druk gaan lopen maken over een bordje.
pi_53139460
Hij heeft ze nog gewoon beantwoord ook. .
quote:
1
Is het waar dat u tijdens uw vakantie in Marokko van de Marokkaanse koning Mohammed VI een onderscheiding hebt gekregen en dat u zich daarmee ‘zeer vereerd’ voelt? 1)
Antwoord: Ja

2
Deelt u de mening dat Marokko geen democratie is en de Marokkaanse koning een dictator pur sang?
Antwoord:
Nee, de door u verwoorde mening doet geen recht aan de complexe werkelijkheid van Marokko. De Nederlandse regering ziet Marokko als een samenleving in beweging, waarmee Nederland zowel bilateraal als multilateraal, onder meer in het kader van het Europese Nabuurschapsbeleid, in toenemende mate en op vele terreinen samenwerkt.

3
Deelt u de mening dat door de uitreiking van de onderscheiding - temeer daar u naast de Nederlandse ook de Marokkaanse nationaliteit bezit - het beeld versterkt is dat u de schijn van een dubbele loyaliteit met u meedraagt en onderhorig bent aan de koning van Marokko? Zo neen, waarom niet?
Antwoord: Nee. Regeringen verlenen onderscheidingen – ook aan buitenlandse onderdanen – om blijk te geven van hun waardering voor algemene maatschappelijke verdiensten. Ook de Nederlandse regering reikt onderscheidingen uit aan niet-Nederlanders. Het is daarbij irrelevant welke maatschappelijke functie iemand bekleedt. De gedachte dat daarvoor in ruil loyaliteit aan de Nederlandse kroon zou kunnen worden verlangd mist elke realiteitsgrond.

4
Bent u dienaar van de Nederlandse of van de Marokkaanse kroon?
Antwoord: de Nederlandse

5
Bent u bereid de onderscheiding per ommegaande in te leveren? Zo neen, waarom niet?
Antwoord: Nee, zie het antwoord op vraag 6

6
Bent u bereid uw functie van staatssecretaris neer te leggen, zodat u in Marokko de belangen van de dictatoriale koning Mohammed VI kunt dienen? Zo neen, waarom niet?
Antwoord: De staatssecretaris heeft de onderscheiding gekregen voor zijn bijdrage aan de goede beeldvorming van Marokkaanse Nederlanders in Nederland. Deze goede beeldvorming draagt bij aan een betere integratie van deze groep. Daarmee is de Nederlandse samenleving gediend.
Antwoord 2 had trouwens zo door BSB gegeven kunnen worden.
  donderdag 13 september 2007 @ 09:55:55 #110
130955 Floripas
Blast from the past
pi_53139502
quote:
Op donderdag 13 september 2007 09:53 schreef kLowJow het volgende:
Hij heeft ze nog gewoon beantwoord ook. .
[..]
Natuurlijk, dat moet hij ook van de wet.
pi_53139669
quote:
Op donderdag 13 september 2007 09:55 schreef Floripas het volgende:

[..]

Natuurlijk, dat moet hij ook van de wet.
Nadruk op gewoon, niet op beantwoorden.
  donderdag 13 september 2007 @ 10:08:51 #112
130955 Floripas
Blast from the past
pi_53139720
quote:
Op donderdag 13 september 2007 10:06 schreef kLowJow het volgende:

[..]

Nadruk op gewoon, niet op beantwoorden.
In plaats van: "Smoelen, trol"?
Tsja. Ik kan me voorstellen dat ze achter het Malieveld weleens nepantwoorden schrijven op die vragen.
pi_53139824
quote:
Op donderdag 13 september 2007 10:08 schreef Floripas het volgende:

[..]

In plaats van: "Smoelen, trol"?
Tsja. Ik kan me voorstellen dat ze achter het Malieveld weleens nepantwoorden schrijven op die vragen.
Ik vind dat 'men' wel iets feller mag reageren op aanhoudende beschuldigingen van verraad.
  donderdag 13 september 2007 @ 10:15:33 #114
130955 Floripas
Blast from the past
pi_53139847
quote:
Op donderdag 13 september 2007 10:14 schreef kLowJow het volgende:

[..]

Ik vind dat 'men' wel iets feller mag reageren op aanhoudende beschuldigingen van verraad.
Daar is een minister niet voor. Die moet daar boven staan.
pi_53139931
quote:
Op donderdag 13 september 2007 10:15 schreef Floripas het volgende:

[..]

Natuurlijk. Het lijkt me ook weinig zinvol wanneer een minister hier in zijn eentje tegenin gaat. Ik bedoel in zijn algemeenheid, liefst vanuit de kamer. Zijn hier geen procedures voor?
  donderdag 13 september 2007 @ 10:22:29 #116
130955 Floripas
Blast from the past
pi_53140017
quote:
Op donderdag 13 september 2007 10:18 schreef kLowJow het volgende:

[..]

Natuurlijk. Het lijkt me ook weinig zinvol wanneer een minister hier in zijn eentje tegenin gaat. Ik bedoel in zijn algemeenheid, liefst vanuit de kamer. Zijn hier geen procedures voor?
De Kamer is er niet om een ander Kamerlid aan te vallen.
Anders had Wilders al wel vragen gesteld over Van Balens connectie met Taiwan.
pi_53140713
quote:
Op donderdag 13 september 2007 10:15 schreef Floripas het volgende:

[..]

En gekke Geertje elke keer goedkoop kan scoren, omdat hij 'de taal van het (klootjes)volk' spreekt...
  donderdag 13 september 2007 @ 10:55:05 #118
130955 Floripas
Blast from the past
pi_53140723
quote:
Op donderdag 13 september 2007 10:54 schreef en_door_slecht het volgende:

[..]

En gekke Geertje elke keer goedkoop kan scoren, omdat hij 'de taal van het (klootjes)volk' spreekt...
Ach, die ondoordachte vragen worden snel oud.
pi_53141070
quote:
Op donderdag 13 september 2007 10:22 schreef Floripas het volgende:

[..]

De Kamer is er niet om een ander Kamerlid aan te vallen.
Anders had Wilders al wel vragen gesteld over Van Balens connectie met Taiwan.
Ik heb het niet over aanvallen, maar tot de orde roepen. Hiervoor heeft in ieder geval de voorzitter voldoende mogelijkheden, waar naar mijn mening onvoldoende gebruik van wordt gemaakt.
quote:
Reglement van Orde van de Tweede Kamer

Artikel 58. Waarschuwing; terugneming van woorden

1. Indien een spreker van het onderwerp in beraadslaging afwijkt, roept de
Voorzitter hem tot de behandeling van het onderwerp terug.
2. Indien een lid of een minister beledigende uitdrukkingen gebruikt, de
orde verstoort, zijn plicht tot geheimhouding schendt of instemming betuigt
met dan wel aanspoort tot onwettige handelingen, wordt hij door de
Voorzitter vermaand en in de gelegenheid gesteld de woorden die tot de
waarschuwing aanleiding hebben gegeven, terug te nemen.

Artikel 59. Ontneming van het woord

1. Wanneer een spreker van de gelegenheid, bedoeld in artikel 58, tweede
lid
, geen gebruik maakt dan wel voortgaat van het onderwerp af te wijken,
beledigende uitdrukkingen te gebruiken, de orde te verstoren, zijn plicht tot
geheimhouding te schenden of instemming te betuigen met dan wel aan te
sporen tot onwettige handelingen, kan de Voorzitter hem het woord
ontnemen.

2. In de vergadering waarin een lid het woord is ontnomen, mag dat lid
niet meer aan de beraadslaging over het in behandeling zijnde onderwerp
deelnemen.

Artikel 60. Uitsluiting van de vergadering

De Voorzitter kan een spreker op wie artikel 59 is toegepast en ieder
ander lid dat zich schuldig maakt aan gedragingen als in dat artikel zijn
bedoeld, uitsluiten van de verdere bijwoning van de vergadering op de dag
waarop de uitsluiting plaats heeft.

Artikel 134. Indienen schriftelijke vragen

2. De Voorzitter zendt de vragen aan de desbetreffende minister, tenzij bij
hem wegens vorm of inhoud van de vragen daartegen overwegend bezwaar
bestaat
. De Voorzitter brengt de doorgezonden vragen ter kennis van de
leden en maakt deze openbaar.
Natuurlijk kan de PVV, wanneer hier wel gebruik van zou worden gemaakt, de slachtofferrol opzoeken en er schande van spreken. Dit lijkt me echter geen argument om van de normale procedures en gedragscodes af te wijken, die juist als doel hebben dergelijk gedrag te voorkomen.
pi_53141122
En zo blijft het politieke correcte beest in Den Haag in leven
If everything isn't black and white, I say, 'Why the hell not?'
  donderdag 13 september 2007 @ 11:17:16 #121
130955 Floripas
Blast from the past
pi_53141171
quote:
Op donderdag 13 september 2007 11:12 schreef kLowJow het volgende:

[..]

Ik heb het niet over aanvallen, maar tot de orde roepen. Hiervoor heeft in ieder geval de voorzitter voldoende mogelijkheden, waar naar mijn mening onvoldoende gebruik van wordt gemaakt.
[..]

Natuurlijk kan de PVV, wanneer hier wel gebruik van zou worden gemaakt, de slachtofferrol opzoeken en er schande van spreken. Dit lijkt me echter geen argument om van de normale procedures en gedragscodes af te wijken, die juist als doel hebben dergelijk gedrag te voorkomen.
Nee. Zoiets doe je bij: "Ik kom je halen, klootzak", niet bij: "Je bent een landverrader."
Je gaat geen censuur-martelaar van die man maken.
(Al mag hij nu nóóit meer klagen over censuur).
  donderdag 13 september 2007 @ 11:17:22 #122
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_53141174
dan moeten ze toch eerst een voorzitter kiezen die durft op te treden

(overigens vind ik "knettergek" nou niet bepaald een vreselijke uitdrukking)

De vragen van die club zijn overigens wel bijzonder vermakelijk leesvoer. Beetje jammer dat het zo belachelijk veel geld kost iedere keer
If you wish to be a success in the world, promise everything, deliver nothing.
Nothing is more difficult, and therefore more precious, than to be able to decide.
Victory belongs to the most persevering
  donderdag 13 september 2007 @ 11:20:13 #123
130955 Floripas
Blast from the past
pi_53141235
quote:
Op donderdag 13 september 2007 11:17 schreef teamlead het volgende:
Het is vooral niet zo nuttig.
  donderdag 13 september 2007 @ 11:21:16 #124
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_53141257
quote:
6
Bent u bereid uw functie van staatssecretaris neer te leggen, zodat u in Marokko de belangen van de dictatoriale koning Mohammed VI kunt dienen? Zo neen, waarom niet?
Kostelijk.
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
pi_53141328
quote:
Op donderdag 13 september 2007 11:17 schreef teamlead het volgende:
dan moeten ze toch eerst een voorzitter kiezen die durft op te treden

De vragen van die club zijn overigens wel bijzonder vermakelijk leesvoer. Beetje jammer dat het zo belachelijk veel geld kost iedere keer
Het gaat er niet om of het een vreselijke uitdrukking is. Het maakt in wezen niet uit waar een minister voor uitgemaakt wordt, het gaat erom dat je elkaar niet beledigt. Daarnaast vind ik de herhaalde en ongefundeerde beschuldiging van verraad veel erger.
pi_53141382
quote:
Op donderdag 13 september 2007 11:15 schreef Het_hupt het volgende:
En zo blijft het politieke correcte beest in Den Haag in leven
Want? Goede manieren zijn politiek correct, dus fout?
pi_53141422
quote:
Op donderdag 13 september 2007 11:17 schreef Floripas het volgende:

[..]

Nee. Zoiets doe je bij: "Ik kom je halen, klootzak", niet bij: "Je bent een landverrader."
Je gaat geen censuur-martelaar van die man maken.
(Al mag hij nu nóóit meer klagen over censuur).
Bij schriftelijke kamervragen gaat het toch duidelijk om vorm en inhoud?
  donderdag 13 september 2007 @ 11:27:49 #128
130955 Floripas
Blast from the past
pi_53141425
Ik vind goede manieren een ongeschreven regel, maar een ongeschreven regel moet het blijven. Wilders mag er best op gewezen worden dat als hij serieus genomen wil worden hij dit soort geintjes niet hoeft te flikken, maar om hem de mond te snoeren? Nee.
pi_53141560
quote:
Op donderdag 13 september 2007 11:27 schreef Floripas het volgende:
Ik vind goede manieren een ongeschreven regel, maar een ongeschreven regel moet het blijven. Wilders mag er best op gewezen worden dat als hij serieus genomen wil worden hij dit soort geintjes niet hoeft te flikken, maar om hem de mond te snoeren? Nee.
Natuurlijk moet hem niet de mond worden gesnoerd. Het gaat mij erom dat er voldoende maatregelen zijn iemand die te ver gaat, tot de orde te roepen. Hier wordt geen gebruik van gemaakt, waar ik vind dat dit wel zou moeten gebeuren. Dit betekent niet dat hij zodra hij zijn mond opent uit de kamer geflikkerd moet worden, maar wel dat, wanneer hij met beledigingen en beschuldigingen van verraad rond gaat strooien, tot de orde wordt geroepen.

Ditzelfde zou wat mij betreft op schriftelijke kamervragen toegepast moeten worden.
  donderdag 13 september 2007 @ 11:41:03 #130
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_53141748
quote:
Op donderdag 13 september 2007 11:32 schreef kLowJow het volgende:
maar wel dat, wanneer hij met beledigingen en beschuldigingen van verraad rond gaat strooien, tot de orde wordt geroepen.
Dat is denk ik precies wat hij wil, want dan kan hij zich nog meer als outsider presenteren dan hij nu al doet. Wat overigens belachelijk is, want hij werkt al praktisch zijn hele werkzame leven op het Binnenhof, maar dat ter zijde.
  donderdag 13 september 2007 @ 11:42:08 #131
130955 Floripas
Blast from the past
  donderdag 13 september 2007 @ 11:58:49 #132
191256 Nakur_de_Islani
pi_53142329
quote:
Op donderdag 13 september 2007 11:42 schreef Floripas het volgende:
Ja.
Lekker laten brallen, die foute oom van het feestje.
Precies alleen het probleem is dat steeds meer mensen zich aan hem gaan storen hoe langer het feestje duurt.
  donderdag 13 september 2007 @ 12:01:13 #133
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_53142419
quote:
Op donderdag 13 september 2007 11:58 schreef Nakur_de_Islani het volgende:

[..]

Precies alleen het probleem is dat steeds meer mensen zich aan hem gaan storen hoe langer het feestje duurt.
Dat is juist goed, want zo graaft hij langzaam maar zeker zijn eigen graf.
  donderdag 13 september 2007 @ 12:02:36 #134
130955 Floripas
Blast from the past
pi_53142470
quote:
Op donderdag 13 september 2007 11:58 schreef Nakur_de_Islani het volgende:

[..]

Dat vind ik geen "probleem".
Ik wou dat we een iets slimmere en beter geinformeerde islamcriticus hadden als parlementarier.
pi_53143066
quote:
Op donderdag 13 september 2007 11:41 schreef Plato1980 het volgende:

[..]

Dat is denk ik precies wat hij wil, want dan kan hij zich nog meer als outsider presenteren dan hij nu al doet. Wat overigens belachelijk is, want hij werkt al praktisch zijn hele werkzame leven op het Binnenhof, maar dat ter zijde.
Dat besef ik, net als de voorzitter schat ik zo in. Toch vind ik het een zeer verkeerde instelling. Ik vind niet dat men in de Tweede Kamer, uit angst de PVV in de kaart te spelen, af moet gaan wijken van de normale procedures.
pi_53143291
quote:
Op donderdag 13 september 2007 08:20 schreef Nakur_de_Islani het volgende:

[..]

had de gemeente vorige keer ook gedaan, toen ivm werkzaamheden aan de doorgaande wegen, valt nog mee dat de PVV niet valt over dat die wegwijzers ook in het frans komen , aangezien veel drugstoeristen uit Wallonie en Frankrijk komen
pi_53143830
Vreemd hij stelt geen vragen over Oranje.. ben zeer teleurgesteld in die man. Van Basten moet weg
  donderdag 13 september 2007 @ 12:52:17 #138
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_53143888
quote:
Op donderdag 13 september 2007 12:50 schreef Chadi het volgende:
Vreemd hij stelt geen vragen over Oranje.. ben zeer teleurgesteld in die man. Van Basten moet weg
Van Basten had Afellay en Boulahrouz op de tribune gezet en kan voorlopig dus geen kwaad meer doen bij de PVV.
  donderdag 13 september 2007 @ 12:56:54 #139
191256 Nakur_de_Islani
pi_53144031
quote:
Op donderdag 13 september 2007 12:32 schreef zakjapannertje het volgende:

[..]

had de gemeente vorige keer ook gedaan, toen ivm werkzaamheden aan de doorgaande wegen, valt nog mee dat de PVV niet valt over dat die wegwijzers ook in het frans komen , aangezien veel drugstoeristen uit Wallonie en Frankrijk komen
Stond vast niet in het artikel
  donderdag 13 september 2007 @ 12:56:58 #140
11923 I.R.Baboon
pi_53144035
quote:
Op donderdag 13 september 2007 12:50 schreef Chadi het volgende:
Als je hem mailt doet ie het vast volgende week wel.
pi_53152919
Rita wil niet naar Gekke Geert. Is ze nu helemaal knettergek?
pi_53159757
quote:
Op donderdag 13 september 2007 19:22 schreef en_door_slecht het volgende:
Rita wil niet naar Gekke Geert. Is ze nu helemaal knettergek?
Ja, dat ook. Maar ik dacht het wel. Rita (mzidsz) zal Geert (mhoidsz) wel te dom vinden. Bovendien trekt hij meer aandacht dan zij, en op het tweede plan verkommert ze een beetje.
pi_53160835
quote:
Op donderdag 13 september 2007 23:15 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Rita (mzidsz) zal Geert (mhoidsz) wel te dom vinden.
Rita is "gewoon" een rechtse populist.

Geert, echter, is een fundamentalistische sekteleider.
  vrijdag 14 september 2007 @ 00:06:42 #144
130955 Floripas
Blast from the past
pi_53160928
Geert heeft een karikatuur van zijn beweging gemaakt. Daar past iemand van het kaliber Verdonk niet bij.
  vrijdag 14 september 2007 @ 00:26:37 #145
11923 I.R.Baboon
pi_53161368
quote:
Op vrijdag 14 september 2007 00:06 schreef Floripas het volgende:
Geert heeft een karikatuur van zijn beweging gemaakt. Daar past iemand van het kaliber Verdonk niet bij.
Ik denk dat Geert bezwaar heeft tegen iemand die hem zou durven tegenspreken. Dus verdonk erbij halen is een heel slecht plan.
pi_53161411
quote:
Op vrijdag 14 september 2007 00:06 schreef Floripas het volgende:
De duivel geeft zich immers ook niet af met trollen en klopgeesten. En al helemaal niet onder hun leiding.
pi_53165841
quote:
Hekken die criminele moslims moeten tegenhouden - Kamervragen
donderdag 13 september 2007
Vragen van de leden Wilders en Fritsma (beiden PVV) aan de minister voor Wonen, Wijken en Integratie en de minister van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties over het plaatsen van hekken, die tijdens de ramadan criminele moslims tegen moeten houden.
1.)
Bent u bekend met het bericht 'Boze bewoners lopen stuk op besluit anti-boefjeshekken'? (*)
2.)
Hoe beoordeelt u het dat tijdens de ramadan hekken om een seniorenflat in de Utrechtse wijk kanaleneiland geplaatst moeten worden, om bejaarden te beschermen tegen criminele moslims? Deelt u de mening dat dit symbool staat voor de totale mislukking van de multiculturele samenleving?
3.)
Waarom kunnen islamitische straatterroristen niet aangepakt worden zonder dat bejaarden daar last van hebben? Deelt u, in het verlengde daarvan, de mening dat niet de slachtoffers, maar de daders achter een groot hek gezet moeten worden?
4.)
Hoe beoordeelt u het dat volgens de wijkchef van de politie de criminaliteitscijfers tijdens de islamitische vastenmaand verdubbelen?
5.)
Kunt u uitleggen wat de verklaring is van de toename van criminaliteit tijdens de ramadan? Worden er tijdens de ramadan bijvoorbeeld fellere preken gehouden die een ophitsende werking hebben op moslims?
6.)
Bestaat het verband tussen ramadan en toenemende criminaliteit ook in andere wijken / delen van Nederland waar veel moslims wonen? Zo ja, kunt u daar gegevens en cijfers over verstrekken?
7.)
Bestaat er ook in andere religies een verband tussen belangrijke religieuze dagen en toenemende criminaliteit? Zo ja, kunt u ook daar gegevens en cijfers over verstrekken? Zo neen, wat zegt dit volgens u over de islam?
quote:
Boze bewoners lopen stuk op besluit antiboefjeshekken
Door JURGEN VAN DIJK

UTRECHT - Boos waren ze, maar een toezegging kregen ze niet tijdens een informatieavond. Bewoners van een seniorenflat aan de De Gasperilaan in Kanaleneiland blijven last houden van hekken die criminelen moeten tegenhouden.
Volgens wijkbureau Zuidwest en de politie was het plaatsen van de hekken afgelopen vrijdag een 'foutje'. Het was de bedoeling die pas neer te zetten na de informatieavond van gisteren, die werd bezocht door zo'n tachtig mensen.

Wijkchef politie Van der Wal wilde de hekken er in ieder geval voor het begin van de ramadan hebben. Want, zo hield hij de bewoners voor, tijdens de islamitische vastenmaand verdubbelden de afgelopen twee jaar in Kanaleneiland de criminaliteitscijfers.

Foutje of niet, de bewoners voelen zich gekleineerd dat de hekken er zonder overleg met hen zijn gekomen. Bovendien moeten ze een flink stuk omlopen. Waarom niet alleen 'snachts een hek, waarom geen sleutels uitgereikt? Op deze vragen kwamen wel antwoorden van Daals van het wijkbureau en politiechef Van der Wal, maar de bewoners namen er geen genoegen mee. De enige belofte die ze kregen was een nieuwe informatieavond over twee weken.
Zie je het al voor je? Straatschoffies die in de moskee van de imam instructie krijgen bejaarden te belagen... . Die enorme toename in de criminaliteitscijfers is dan wel weer interessant om op te pakken. Wat bezielt ze toch zich juist dan zo te misdragen?
pi_53166162
quote:
Vragen van het lid Fritsma (PVV) aan de staatssecretaris van Justitie over het op kosten van de belastingbetaler terughalen van een generaal-pardonkandidaat.

1
Hebt u kennisgenomen van het bericht "Uitgezette pardonkandidaat terug naar Nederland"?
Antwoord: ja

5
Realiseert u zich, dat vele vreemdelingen nu worden aangemoedigd om naar Nederland terug te keren om aanspraak te maken op verblijf op grond van het generaal pardon?
Antwoord: Voor de beantwoording van deze vraag verwijs ik naar het antwoord op vraag 1.
Uhh... oeps?
  vrijdag 14 september 2007 @ 10:45:42 #149
130955 Floripas
Blast from the past
pi_53166258
quote:
Op vrijdag 14 september 2007 00:26 schreef I.R.Baboon het volgende:

[..]

Ik denk dat Geert bezwaar heeft tegen iemand die hem zou durven tegenspreken. Dus verdonk erbij halen is een heel slecht plan.
Dit. Zo'n Grausje krijgt diertjes (lieeeeeve bééééstjes) en voor de rest zijn al die fokke fokkema's niet echt in staat om kritiek te formuleren.

Overigens: iemand die zichzelf niet door een vereniging democratisch durft te laten verkiezen en tegengas uit de weg gaat door alleen zichzelf te vertegenwoordigen stagneert uiteindelijk - en als ik me niet vergis, zien we dat proces nu al. Wie houdt Wilders scherp?
  vrijdag 14 september 2007 @ 10:51:24 #150
130955 Floripas
Blast from the past
pi_53166381
quote:
Op vrijdag 14 september 2007 10:28 schreef kLowJow het volgende:

[..]

[..]

Zie je het al voor je? Straatschoffies die in de moskee van de imam instructie krijgen bejaarden te belagen... . Die enorme toename in de criminaliteitscijfers is dan wel weer interessant om op te pakken. Wat bezielt ze toch zich juist dan zo te misdragen?
"Bij de baard van de profeet, vertrap die oudjes!"
Volgens mij komen die jongetjes nooit in de moskee. Ik kan me vergissen, hoor, maar in Lombok gingen ze maar heel zelden.
pi_53166525
http://parlando.sdu.nl/cg(...)pos=151/KVR29040.rtf

Rechtse terreur kan Wilders niets schelen Het in elkaar trimmen van overlast veroorzakende Marrokanen noemt hij een 'mooi burgerinitiatief'. Even kijken of ik dat kan terugvinden.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_53166574
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_53186801
quote:
Op vrijdag 14 september 2007 10:28 schreef kLowJow het volgende:

[..]

[..]

En met carnaval dan, he, he, he? Of als het kermis is?????
Ikben nog niet bejaard, maar ik wil wel hekken. Kan ik vast wennen aan het omlopen?
  zaterdag 15 september 2007 @ 09:13:45 #154
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_53191251
Linken naar Parlando gaat niet goed. Je zal de tekst moeten kopieren.
pi_53209460
Las vandaag, in De Pers, dat dat hek er drie maanden blijft staan, al een tijdje gepland is en niks met ramadan te maken heeft. In de herfst stijgt de criminaliteit altijd een stuk, omdat het eerder donker wordt. Met ramadan wel een procent of wat, maar amper de moeite. En van een verdubbeling van de misdaad is al helemaal geen sprake.

Zouden ze bij de Telegrof wedstrijdjes houden? Wie krijgt Wilders met zijn onzinbericht genoeg op de kast om kamervragen te stellen?
Een punt voor een kamervraag, twee punten voor elk onderdeel dat een minister iets toegeeft, vijf punten voor een debat en 100 punten voor een minister die aftreedt.
  zondag 16 september 2007 @ 10:14:59 #156
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_53213587
quote:
Op zaterdag 15 september 2007 09:13 schreef Sidekick het volgende:
Hmmm, jammer. Nou ja goed. 1 vraag ging over Israel en een andere over Marrokaanse straatschoffies die volgens hem met paard en wagen door de straat moesten worden getrokken.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_53213690
quote:
Op zondag 16 september 2007 10:14 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Hmmm, jammer. Nou ja goed. 1 vraag ging over Israel en een andere over Marrokaanse straatschoffies die volgens hem met paard en wagen door de straat moesten worden getrokken.
We willen tekst zien.
Vroeger dacht ik dat ik mijn vijanden het vuur aan de schenen moest leggen. Een misvatting, want dat doen ze zelf wel. Ik hoef enkel mijn vergrootglas maar op ze te richten en het begint te smeulen.
pi_53216879
quote:
Op zaterdag 15 september 2007 09:13 schreef Sidekick het volgende:
Het weblog www.geencommentaar.nl heeft hier een oplossing voor gevonden. Als je de database benadert via www.geencommentaar.nl/parlando, dan krijg je permanente linkjes naar de kamerstukken.

Hier kun je het wie, hoe, wat en waarom vinden.
Soms blijk je de waarheid alleen te kunnen overbrengen door deze geweld aan te doen.
pi_53256451
Daar is hij dan eindelijk.
quote:
1
Hebt u kennisgenomen van de berichten dat de minister van Financiën shariahypotheken wil invoeren 1), de minister voor Wonen, Wijken en Integratie vindt dat de Nederlandse cultuur gestoeld is op een joods-christelijk-islamitische traditie 2) en dat ook een parlementariër van een coalitiepartij met terroristen van Hamas heeft gesproken? 3)

Antwoord
De berichtgeving uit de bronnen die worden vermeld bij noten 1, 2 en 3 zijn mij bekend.

2
Hebben betrokkenen aan het begin van de zomer last van een zonnesteek of zijn ze in alle naïviteit totaal de weg kwijt?

Ik neem afstand van de suggestie in deze vraag en laat deze voor rekening van de vragensteller.

3
Wilt u als minister-president de regie onmiddellijk hernemen en u met kracht en overtuiging verzetten tegen de verdergaande islamisering van Nederland en het kabinetsbeleid door op te houden onze Nederlandse cultuur in de uitverkoop te doen voor de islam?

Antwoord
Onder islamisering wordt verstaan “de maatschappij organiseren volgens islamitische principes”. Hiervan is in Nederland geen sprake. In ons land gelden de basiswaarden en grondprincipes van democratie en rechtsstatelijkheid. Dit houdt ook in dat er in Nederland vrijheid van godsdienst is. Alle religies, ook de islam, zijn in Nederland gelijk voor de wet. Vanuit het principe scheiding van kerk en staat bemoeit de overheid zich niet met de inhoud en de organisatie van welke godsdienst dan ook. Dit laat onverlet dat geloofsgenootschappen zich dienen te voegen in de Nederlandse rechtsorde. Binding van een ieder aan de Nederlandse basiswaarden en principes is nodig. Zij bieden het neutrale kader waarbinnen de individuele vrijheid en verschillen in waarden en opvattingen tot ontplooiing kunnen komen met een gelijkwaardige plaats voor iedere burger, ongeacht herkomst, cultuur, religie of levensbeschouwing. Meer dan ooit is pluriformiteit in waardestelsels, levensovertuigingen, religie en politiek-ideologische visies de basis van onze samenleving. Uiteraard zal de overheid de regels en waarden van de democratische rechtsstaat handhaven en beschermen. Tegelijkertijd zal de overheid de tolerantie en binding in de pluriforme samenleving bevorderen.
pi_53257012
Hoera voor Balkenende!

Had niet gedacht dat ik dat ooit zou zeggen!
pi_53257095
quote:
Vraag 1.
Kloppen uw uitspraken in Trouw dat u van mening bent dat de islam deel wordt van onze cultuur, dat we op termijn ook moeten kunnen spreken van een joods-christelijke-islamitische traditie in Nederland, dat islamitisch-religieuze instellingen ook moeten kunnen worden gesubsidieerd, en dat u moslims wilt helpen zich hier in Nederland te wortelen en de islam een onlosmakelijk onderdeel van Nederland wilt laten worden?

Antwoord 1.
In het interview met dagblad Trouw van 14 juli jl. heb ik het volgende gezegd over een “joods- christelijk-islamitisch traditie:

„Enerzijds zal de islam door de Europese cultuur en tradities beïnvloed worden en niet hetzelfde blijven. Anderzijds is het belangrijk dat zo’n grote groep zich wortelt in onze samenleving, er een onlosmakelijk onderdeel van wordt. Eeuwen geleden kwam de Joodse gemeenschap naar Nederland en nu zeggen we: Nederland is een land gevormd door joods-christelijke tradities. En ik kan me voorstellen dat we een vergelijkbaar proces krijgen met de islam. (…), maar daar gaan wel een paar eeuwen overheen.”
Over subsidieverstrekking heb ik gezegd:
„Nee, ik heb er geen principieel bezwaar tegen. Je subsidieert niet de religieuze activiteit, dan zou je de grens overgaan, maar de sociaal-maatschappelijke doelen.
(…)
„Ik vind niet dat ik het moet stimuleren, ik juich het ook niet toe maar ik heb er geen bezwaar tegen dat gemeenten dit doen. Het gaat erom dat de samenleving verandert door de komst van nieuwe bewoners en nieuwe religies.”

Vraag 2.
Waarom komt u niet op voor het behoud en het versterken van, onze Nederlandse en Westerse cultuur die gebaseerd is op de joods-christelijke traditie, die vele malen beter en beschaafder is dan de achterlijke islamitische cultuur en traditie en daar haaks op staat? Denkt u dat Nederland gebaat is met uw gevaarlijke cultuurrelativistische opmerkingen?

Antwoord 2.
Los van uw visie op de islam die ik niet deel, kom ik op voor een samenleving waarin burgers met wederzijds respect voor elkaar en dus ook voor elkaars godsdienst of levensovertuiging zonder onderscheid volgens onze democratische spelregels samen leven.

Vraag 3.
Bent u bereid uw opmerkingen zoals in de eerste vraag en het interview verwoord terug te nemen? Zo neen, bent u dan bereid af te treden?

Antwoord 3.
Nee.

Nee.
pi_53257173
Bij het doornemen van die antwoorden kom je wel erg vaak zulke stukjes tegen trouwens...
quote:
1
Bent u bekend met het bericht dat met behulp van een pijnschaal onnodige pijn bij demente ouderen eerder ontdekt kan worden?

1
Ja.

2.
Gaat u de pijnschaal landelijk invoeren zodat veel demente ouderen minder pijn hoeven te lijden? Zo neen, waarom niet?

2
Ik ga de pijnschaal niet landelijk invoeren omdat ik als staatssecretaris hier niet over beslis. Het is aan de beroepsbeoefenaren, zoals verpleeghuisartsen en geriaters, om hiertoe te besluiten.
Soms wat langer, soms wat korter, maar het antwoord "daar ga ik niet over" is toch al snel op de halft van de kamervragen van de PVV van toepassing.
pi_53257364
Heeft hij blijkbaar veel gespijbeld bij het onderdeel staatsinrichting!
pi_53257593
quote:
Op maandag 17 september 2007 22:22 schreef Kees22 het volgende:
Heeft hij blijkbaar veel gespijbeld bij het onderdeel staatsinrichting!
Nou ja, vooral Agema wil er ook nog wel eens flink naast zitten geloof ik.
pi_53258132
Hoe zit het dan met Wilders' regie? En spreekt de PvV niet met één mond? Ach nee, met gespleten tong natuurlijk.
Overigens: goed werk KlowJow!
  maandag 17 september 2007 @ 23:26:24 #166
3462 PaRoDiUzZ
Hiphop Hippie
pi_53259426
quote:
Op maandag 17 september 2007 22:46 schreef Kees22 het volgende:
Hoe zit het dan met Wilders' regie? En spreekt de PvV niet met één mond? Ach nee, met gespleten tong natuurlijk.
Overigens: goed werk KlowJow!
De PVV heeft maar een lid, dus de rest kan voor zichzelf spreken.
  maandag 17 september 2007 @ 23:27:01 #167
31245 nonzz
parttime lilliputter
pi_53259441
Ik krijg het idee dat 2babes betere oppositie kunnen voeren de de fractie van de PVV.
lege ton
pi_53263988
quote:
En dan nog even over die joods-christelijke traditie waar Wilders zo op hamert (zonder toevoegingen dus). Neem even dit stukje uit het debat tot je:
"De heer Wilders (PVV): Het is nog veel erger. Ik zeg dat namelijk niet, de Koran zegt dat. Het is ook geen kwestie van interpretatie, want ik citeer letterlijk wat in de Koran staat. Er is ook geen nieuwe versie van de Koran zoals wij het Nieuwe Testament kennen na het Oude Testament. Die bestaat helemaal niet. Het is één boek.

De heer Dijsselbloem (PvdA): Het Nieuwe Testament is ook geen nieuwe versie van het Oude Testament. Laten wij dat misverstand gelijk even uit de wereld helpen.

De heer Wilders (PVV): Het is een nieuwere versie van het testament. En ik zal u één ding zeggen: dat bestaat dus niet in het islamitische geloof. Er is maar één Koran: het woord van God, letterlijk opgeschreven."

http://www.sargasso.nl/ar(...)geil/#comment-246353
pi_53264506
Wilders probeert theoloog te zijn
  dinsdag 18 september 2007 @ 10:09:13 #170
11923 I.R.Baboon
pi_53264528
quote:
Op dinsdag 18 september 2007 09:43 schreef Toffe_Ellende het volgende:

[..]

Bas van der Vlies heeft nog een hoop werk te verrichten...
pi_53265444
quote:

[..]

Ai, ai, ai.
pi_53268911
quote:

[..]

Een nieuwere versie van het testament, het verbond dus. Joden zijn dus primitief.
pi_53268952
quote:
Op dinsdag 18 september 2007 13:20 schreef Monidique het volgende:

[..]

Een nieuwere versie van het testament, het verbond dus. Joden zijn dus primitief.
De Torah moet dus verboden worden!
pi_53270432
quote:
Op dinsdag 18 september 2007 13:22 schreef Dodecahedron het volgende:
De Torah moet dus verboden worden!
Of die Joden moeten gewoon snel met nieuw testament komen.
Soms blijk je de waarheid alleen te kunnen overbrengen door deze geweld aan te doen.
  dinsdag 18 september 2007 @ 14:23:39 #175
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_53270500
quote:
Op dinsdag 18 september 2007 14:20 schreef ijsbrekertje het volgende:

[..]

Of die Joden moeten gewoon snel met nieuw testament komen.
Of we maken met zijn allen het Spiksplinternieuwe Testament.
Dat geldt dan voor iedereen en het is geschreven in MSN-taal.
pi_53270523
quote:
Op dinsdag 18 september 2007 14:23 schreef Pool het volgende:

[..]

Of we maken met zijn allen het Spiksplinternieuwe Testament.
Dat geldt dan voor iedereen en het is geschreven in MSN-taal.
Je loopt achter.
  dinsdag 18 september 2007 @ 14:29:30 #177
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_53270642
quote:
Op dinsdag 18 september 2007 14:24 schreef Monidique het volgende:

[..]

Je loopt achter.
Ja, maar dan met nieuwe inhoud erbij. Over wat we met pedopartijen en minirokjes moeten doen enzo.
  dinsdag 18 september 2007 @ 14:34:13 #178
121315 LENUS
UFC undisputed 2009
pi_53270746
Pol-->Onz
JFK: "Ask not what your country can do for you; ask what you can do for your country".
pi_53270814
quote:
Op dinsdag 18 september 2007 14:34 schreef LENUS het volgende:
Pol-->Onz
wat ben jij slaapverwekkend zeg
Vergeef mij de spelfouten, maar ik fok op een mobieltje
pi_53270876
quote:
Pol-->Onz
Dit moet je niet afdoen als onzin.
Bij een aanzienlijk deel van het electoraat leven deze vragen en nu zit de PVV in de kamer om deze zaken aan te kaarten.
  dinsdag 18 september 2007 @ 14:43:37 #181
121315 LENUS
UFC undisputed 2009
pi_53271006
quote:
Op dinsdag 18 september 2007 14:38 schreef ijsbrekertje het volgende:

[..]

Bij een aanzienlijk deel van het electoraat leven deze vragen en nu zit de PVV in de kamer om deze zaken aan te kaarten.
Nou bij een ander aanzienlijk deel van het electoraat leven ook bepaalde vragen, maar dergelijke topics verdwijnen ook naar onz. Dus gelijke monniken, gelijke kappen.
JFK: "Ask not what your country can do for you; ask what you can do for your country".
  dinsdag 18 september 2007 @ 14:48:18 #182
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_53271126
quote:
Pol-->Onz
Poging tot censuur en een cordon sanitaire van Wilders. Hoe typisch links weer.
  dinsdag 18 september 2007 @ 20:04:22 #183
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_53279617
Wilders doet net alfos het Nieuwe Testament een liberale versie van het Oude Testament is.
pi_53290025
quote:
Op dinsdag 18 september 2007 13:20 schreef Monidique het volgende:

[..]

Als ik diverse discussies op WFL goed begrijp, is het verbond inderdaad vernieuwd en zijn de joden dus door god verlaten.
Maar daar weet ik verder niet veel van. Wel dat de god van het OT een wraakzuchtige is en die van het NT een liefdevolle god.
pi_53290069
quote:
Op dinsdag 18 september 2007 14:38 schreef ijsbrekertje het volgende:

[..]

Dat een aanzienlijk deel van het electoraat deze vragen heeft, maakt ze niet minder onzin.
pi_53290714
quote:
Op woensdag 19 september 2007 00:57 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Als ik diverse discussies op WFL goed begrijp, is het verbond inderdaad vernieuwd en zijn de joden dus door god verlaten.
Maar daar weet ik verder niet veel van. Wel dat de god van het OT een wraakzuchtige is en die van het NT een liefdevolle god.
De discussie heeft volgensmij niet eens met een of andere god te maken, meer met een populistische freak die quotes uit zn verband trekt uit het ene boek, terwijl hij de rest van (interpetaties van) boeken met rust laat(als je dan mee rekent dat hij in en buiten de kamer geen debat wil aangaan, die hij ws wil en wetend zou verliezen tegen de gemmiddelde amateur theoloog).
  woensdag 19 september 2007 @ 10:50:08 #187
130955 Floripas
Blast from the past
pi_53294422
quote:
Op dinsdag 18 september 2007 20:04 schreef Plato1980 het volgende:
Wilders doet net alfos het Nieuwe Testament een liberale versie van het Oude Testament is.
Hoe verkoopt hij dit aan zijn joodse vrouw?

"Sorry, schat, jullie hebben God 1.0 Bèta. Heeft nog niet eens een o: G-d. Wij zijn helemaal vernieuwd, met superdeluve God van de Liefde."
  woensdag 19 september 2007 @ 14:01:55 #188
79273 18konijn
Rey de Copán
pi_53299478
Hoe kan Wilders zoiets idioots zeggen? Hij pretendeert nota bene Israël- en Midden-Oostenkenner te zijn?
Hoe kun je Israëlkenner zijn als je geen benul van de relatie tussen OT en NT hebt?
It's not a lie, if you believe
pi_53317503
quote:
Op woensdag 19 september 2007 14:01 schreef 18konijn het volgende:
Hoe kan Wilders zoiets idioots zeggen? Hij pretendeert nota bene Israël- en Midden-Oostenkenner te zijn?
Hoe kun je Israëlkenner zijn als je geen benul van de relatie tussen OT en NT hebt?

De joden geloven toch alleen in het OT en niet in het NT. Dus wat heeft de relatie tussen die twee bundels dan te maken met israël (mhizgw)?
  donderdag 20 september 2007 @ 18:27:52 #190
31245 nonzz
parttime lilliputter
pi_53334004
Wilders wordt een beetje saai zo langzaam aan. Ik verwacht weer een beetje een schokkende uitspraak van hem.
lege ton
pi_53335757
quote:
Op donderdag 20 september 2007 18:27 schreef nonzz het volgende:
Wilders wordt een beetje saai zo langzaam aan. Ik verwacht weer een beetje een schokkende uitspraak van hem.
Probleem van Wilder is, dat hij zichzelf steeds moet overtreffen qua extreme uitspraken wil hij in de publiciteit blijven. Maar op een gegeven moment word je ongeloofwaardig.
pi_53335805
quote:
Op donderdag 20 september 2007 19:28 schreef Urquhart het volgende:

[..]

Probleem van Wilder is, dat hij zichzelf steeds moet overtreffen qua extreme uitspraken wil hij in de publiciteit blijven. Maar op een gegeven moment word je ongeloofwaardig.
Ik denk dat hij ook nog wel gaat pleiten voor de doodstraf.
  donderdag 20 september 2007 @ 21:36:29 #193
31245 nonzz
parttime lilliputter
pi_53339892
quote:
Op donderdag 20 september 2007 19:28 schreef Urquhart het volgende:

[..]

Hij is allang ongeloofwaardig. Maar op een gegeven moment wordt hij ook voor z'n achterban ongeloofwaardig inderdaad.

Ik wacht op het moment dat hij echt moet gaan schelden in het parlement om nog aandacht te krijgen. Alles onder het mom van vrijheid van meningsuiting uiteraard.
lege ton
pi_53342764
quote:
Op donderdag 20 september 2007 21:36 schreef nonzz het volgende:

[..]

Hij is allang ongeloofwaardig. Maar op een gegeven moment wordt hij ook voor z'n achterban ongeloofwaardig inderdaad.

Ik wacht op het moment dat hij echt moet gaan schelden in het parlement om nog aandacht te krijgen. Alles onder het mom van vrijheid van meningsuiting uiteraard.
Hij is al begonnen, of vind jij "knettergek" geen scheldwoord? Nog niet heel erg, maar het begin is er.
  donderdag 20 september 2007 @ 23:29:00 #195
31245 nonzz
parttime lilliputter
pi_53343744
quote:
Op donderdag 20 september 2007 23:00 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Hij is al begonnen, of vind jij "knettergek" geen scheldwoord? Nog niet heel erg, maar het begin is er.
Inderdaad. Maar je merkt het ook aan andere zaken. Toen hij net uit de VVD stapte heeft hij iets gezegd in de zin van: "Ik heb niets tegen de islam, ik heb alleen iets tegen de extremen uitwassen van de islam". Als je dat nu tegen Wilders zelf zou zeggen zou hij je uitlachen. Nu zit hij meer op de lijn: "Alles aan de islam is kut, we moeten het uitroeien". Geef hem nog een jaar het het gaat van:"Alle moslims moeten een gele halve maan op hun kleding dragen".
lege ton
pi_53344472
quote:
Op donderdag 20 september 2007 23:29 schreef nonzz het volgende:

[..]

Inderdaad. Maar je merkt het ook aan andere zaken. Toen hij net uit de VVD stapte heeft hij iets gezegd in de zin van: "Ik heb niets tegen de islam, ik heb alleen iets tegen de extremen uitwassen van de islam". Als je dat nu tegen Wilders zelf zou zeggen zou hij je uitlachen. Nu zit hij meer op de lijn: "Alles aan de islam is kut, we moeten het uitroeien". Geef hem nog een jaar het het gaat van:"Alle moslims moeten een gele halve maan op hun kleding dragen".
Zou hij een reïncarnatie van Hitler zijn? Hij heeft ook wel iets met haar. En dan is Drion Gaus zeker de reïncarnatie van Goebbels? (of was het nou Grauss en Göbels?)
Wordt nog wat, want er zijn iets van een miljard moslims op de wereld.
pi_53350906
tvp
  vrijdag 21 september 2007 @ 11:04:41 #198
130955 Floripas
Blast from the past
pi_53350957
quote:
Op woensdag 19 september 2007 14:01 schreef 18konijn het volgende:
Hij heeft al wel twee jodinnetjes getrouwd. Twee mislukte huwelijken.
  vrijdag 21 september 2007 @ 11:05:59 #199
130955 Floripas
Blast from the past
pi_53350995
quote:
Op donderdag 20 september 2007 23:52 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Zou hij een reïncarnatie van Hitler zijn? Hij heeft ook wel iets met haar. En dan is Drion Gaus zeker de reïncarnatie van Goebbels? (of was het nou Grauss en Göbels?)
  vrijdag 21 september 2007 @ 11:33:19 #200
191256 Nakur_de_Islani
pi_53351693
quote:
37 katten en 5 honden in beslag genomen - Kamervragen
woensdag 19 september 2007
Vragen van de Leden Graus en de Roon (beiden PVV) aan de ministers van Justitie en LNV over het bericht (*) dat de politie dinsdagmiddag 18 september 2007 in een woning te Simpelveld 37 katten en 5 honden, allen ziek en verwaarloosd, in beslag heeft genomen.
1.)
Is de minister bekend met het bericht (*) dat de politie dinsdagmiddag 18 september 2007 in een woning te Simpelveld 37 katten en 5 honden, allen ziek en verwaarloosd, in beslag heeft genomen?
2.)
Is het de minister bekend dat de daders, na een proces verbaal, bij familie zijn ondergebracht?
3.)
Zo ja, is het de minister bekend of het hier om recidivisten gaat?
4.)
Zou het u niet netjes staan om als hoeders van respect en fatsoen, in de strijd tegen respectloze, onfatsoenlijke handelingen tegen weerloze dieren, zwaardere minimum (gevangenis)straffen en een levenslang verbod op het houden van dieren voor de daders, mogelijk te maken?
vraag 4: Hoeveel comma's kan je in een zin plaatsen?
pi_53352099
quote:
Op woensdag 19 september 2007 00:57 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Het OT wordt door christenen nog steeds serieus genomen hoor. Vooral door protestanten. Christenen vinden het niet "achterhaald" zoals Wilders beweert.

En liefdevolle god? Er staan nog genoeg dingen in NT die niet stroken met onze huidige westerse maatstaven.
pi_53360359
quote:
Op donderdag 20 september 2007 23:52 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Nee, die Hitler-vergelijkingen vind ik altijd een beetje van het niveau Wilders
  vrijdag 21 september 2007 @ 18:06:50 #203
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_53361941
quote:
2374
Vragen van het lid De Roon (PVV)
aan de staatssecretaris van Justitie
over een ontsnapte tbs’er.
(Ingezonden 5 juli 2007)
1
Klopt het dat op 3 juli 2007 een ter
beschikking gestelde tbs’er is
ontsnapt uit de penitentiaire
inrichting Den Hey-Acker te Breda?1
2
Voor welk misdrijf/misdrijven was
deze persoon ter beschikking gesteld?
3
Hoe heeft deze ontvluchting kunnen
gebeuren, ondanks uw toezeggingen
dat u maatregelen zou nemen om
ontvluchtingen van tbs’ers te
voorkomen?
4
Is deze zaak voor u aanleiding om de
beveiligingsmaatregelen met
betrekking tot tbs’ers nog verder aan
te scherpen? Zo neen, waarom niet?
1 Algemeen Dagblad, 4 juli 2007.
Antwoord
Antwoord van staatssecretaris
Albayrak (Justitie). (Ontvangen
16 augustus 2007)
1
Nee. Den Hey-Acker is een justitiële
jeugdinrichting. Hier verblijven geen
ter beschikking gestelden.
De persoon naar wie in het artikel van
het Algemeen Dagblad wordt
verwezen betrof een persoon met een
pij-maatregel (plaatsing in een
justitiële jeugdinrichting). De
ontsnapping vond plaats op 2 juli jl.
De politie heeft betrokkene nog
diezelfde avond aangehouden. De
volgende ochtend is betrokkene
teruggebracht naar Den Hey-Acker en
in de gesloten opvang geplaatst.
2
Uit privacyoverwegingen worden
(delict-)gegevens van individuele
jeugdigen in justitiële
jeugdinrichtingen niet openbaar
gemaakt.
3
Zie het antwoord op vraag 1.
Het handelde hier niet om een
tbs-gestelde maar om een jeugdige in
de 1e termijn van zijn 2-jarige
PIJ-maatregel die niet in een gesloten
inrichting was geplaatst.
Voor jeugdigen die een PIJ-maatregel
opgelegd hebben gekregen zijn
maatregelen genomen om
onttrekkingen en ontvluchtingen zo
veel mogelijk te voorkomen (zie mijn
brief van 10 juli 2006; TK 2006, 24 587
en 28 741, nr. 183). Zo is sinds begin
2006 het verlofbeleid aangescherpt
en meer gestandaardiseerd. Ook
wordt het risicotaxatie-instrument
SAVRY (Structured Assessment of
Violence Risk in Youth) ingezet om de
kans op onttrekking te toetsen. De
Regeling geweldsinstructie justitiële
jeugdinrichtingen zal naar
verwachting eind 2007 worden
vastgesteld.
4
Zie het antwoord op vraag 1 en 3.
pi_53364100
Ze stellen wel vaak overbodige vragen.
pi_53372417
quote:
Op vrijdag 21 september 2007 11:33 schreef Nakur_de_Islani het volgende:

[..]

vraag 4: Hoeveel comma's kan je in een zin plaatsen?
Slechts één komma te veel!
De andere omlijsten omschrijvende bijzinnen, die best weggelaten kunnen worden (Nou ja, de hele vraag had best weggelaten kunnen worden!) of geven een korte pauze aan voor een bijzin.
In "proces-verbaal" zijn ze het streepje vergeten. Verder klopt het taalkundig wel aardig.
pi_53372485
quote:
Op vrijdag 21 september 2007 16:53 schreef Urquhart het volgende:

[..]

Nee, die Hitler-vergelijkingen vind ik altijd een beetje van het niveau Wilders
De toekomst zal het leren!
  zaterdag 22 september 2007 @ 12:44:08 #207
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_53378147
quote:
Op vrijdag 21 september 2007 18:06 schreef Sidekick het volgende:

[..]
Wat een ontzettende blunder weer! Echt treurig, een politieke partij die op alle slakken zout legt, maar zelf incapabel is om ook maar enig vooronderzoek te doen, voordat weer een peperdure kamervraag voor niet wordt gesteld.

Wilders smijt met belastingcenten.
pi_53378642
Generaal pardon is pas smijten met belastingcenten.
  zaterdag 22 september 2007 @ 13:09:57 #209
130955 Floripas
Blast from the past
pi_53378706
quote:
Op zaterdag 22 september 2007 13:07 schreef Dr.Nikita het volgende:
Generaal pardon is pas smijten met belastingcenten.
Wat de fuck heeft dat te maken met de geldsmijterij van Wilders?

Let wel: ieder Kamerlid mag van mij zo veel vragen stellen als hij wil. Maar kan hij niet even zelf vooronderzoek doen?
  zaterdag 22 september 2007 @ 13:10:36 #210
130955 Floripas
Blast from the past
pi_53378719
quote:
Op zaterdag 22 september 2007 00:56 schreef Kees22 het volgende:

[..]

De toekomst zal het leren!
Nee, kom, het beinvloedt de toekomst alleen maar door Wilders zielig slachtoffer te laten spelen.
  zaterdag 22 september 2007 @ 13:12:45 #211
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_53378755
quote:
Op zaterdag 22 september 2007 13:09 schreef Floripas het volgende:
Let wel: ieder Kamerlid mag van mij zo veel vragen stellen als hij wil. Maar kan hij niet even zelf vooronderzoek doen?
Daar mist een deel van die kamerfractie de capaciteiten voor. Figuren als Graus en Madlener hebben bijvoorbeeld amper een opleiding gehad.
  zaterdag 22 september 2007 @ 13:20:52 #212
130955 Floripas
Blast from the past
pi_53378914
quote:
Op zaterdag 22 september 2007 13:12 schreef Plato1980 het volgende:

[..]

Daar mist een deel van die kamerfractie de capaciteiten voor. Figuren als Graus en Madlener hebben bijvoorbeeld amper een opleiding gehad.
Dan heb je daar beleidsmedewerkers voor.
Volgens mij willen ze vooral als eerste de pers bereiken - de ijdelheid.
pi_53378999
quote:

[..]

Waarom moet een kamervraag zoveel geld kosten? Dat luie wijf kan toch zelf antwoord geven?
  zaterdag 22 september 2007 @ 13:27:40 #214
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_53379054
quote:
Op zaterdag 22 september 2007 13:20 schreef Floripas het volgende:

[..]

Dan heb je daar beleidsmedewerkers voor.
Volgens mij willen ze vooral als eerste de pers bereiken - de ijdelheid.
Natuurlijk, maar afgezien daarvan weten ze absoluut niet hoe politiek werkt.
pi_53379073
quote:
Op zaterdag 22 september 2007 13:25 schreef Zwaardvisch het volgende:

[..]

Waarom moet een kamervraag zoveel geld kosten? Dat luie wijf kan toch zelf antwoord geven?
Misschien omdat elke kamervraag wel (goed) onderzocht word door ambtenaren van desbetreffend ministerie?
  zaterdag 22 september 2007 @ 13:28:59 #216
130955 Floripas
Blast from the past
pi_53379079
quote:
Op zaterdag 22 september 2007 13:25 schreef Zwaardvisch het volgende:

[..]

Dat doet ze toch ook? Maar weet je wat een minister per uur kost?

Trouwens, ze houdt geen regeringstijd meer over met die Wilders.
  zaterdag 22 september 2007 @ 13:30:25 #217
130955 Floripas
Blast from the past
pi_53379106
quote:
Op zaterdag 22 september 2007 13:27 schreef Plato1980 het volgende:

[..]

Natuurlijk, maar afgezien daarvan weten ze absoluut niet hoe politiek werkt.
Ze weten het wel - Wilders is senior, en je wordt goed ingewerkt aan het begin.
Het is een kwestie van prioriteit. Ze willen media-aandacht genereren, niet daadwerkelijk, oh, ik noem iets geks, Nederland verbeteren of zo.
pi_53379146
quote:

[..]

Geldsmijterij is geldsmijterij. Of het door wilders wordt gedaan, door pvda of door welk klapmongool dan ook.En dan nog, of er kamervragen worden gesteld of niet, het kost niets meer. Vooronderzoek kost geld muts.
  zaterdag 22 september 2007 @ 13:34:24 #219
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_53379190
quote:
Op zaterdag 22 september 2007 13:32 schreef Dr.Nikita het volgende:
, of er kamervragen worden gesteld of niet, het kost niets meer.
Natuurlijk wel, want die vragen moeten beantwoord worden door ambtenaren, die die tijd ook voor andere dingen zouden kunnen gebruiken.
pi_53379259
quote:

[..]

Geldsmijterij is geldsmijterij. Of het door wilders wordt gedaan, door pvda of door welk klapmongool dan ook.En dan nog, of er kamervragen worden gesteld of niet, het kost niets meer. Vooronderzoek kost geld muts.
Op het moment dat je over ieder telegraaf/ad artikel vragen gaat stellen waarop er weer een aantal ambtenaren aan het werk moeten om het uit te zoeken , kost het meer dan dat hij er eerst zelf eens uitzoekt wat er gebeurt is.
  zaterdag 22 september 2007 @ 13:38:21 #221
130955 Floripas
Blast from the past
pi_53379268
quote:

[..]

Meneer heeft alleen maar doodgoedkope stagaires in dienst waar hij de schuld op kan afschuiven als er weer eens wordt ge-polinco'd of ge-stormfront.
En als ik jou op de neus sla, en jij roept mij ter verantwoording, zeg ik toch ook niet: "Ja maar Regilio Tuur dan!"? Even bij de les blijven, meis.
pi_53379274
quote:
Op zaterdag 22 september 2007 13:34 schreef Plato1980 het volgende:

[..]

Natuurlijk wel, want die vragen moeten beantwoord worden door ambtenaren, die die tijd ook voor andere dingen zouden kunnen gebruiken.
Worden ze per uur betaald?

Nou dan.............
pi_53379308
quote:

[..]

Kamervragen brengen wel degelijk administratiekosten met zich mee.
pi_53379346
quote:
Op zaterdag 22 september 2007 13:38 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

Nou dan.............
Dat maakt niks uit , ambtenaren horen beleid uit te voeren, niet hun tijd te besteden aan vragen waarvan de groep Wilders ook wel weet dat meer dan de helft simpelweg met een ja of een nee beantwoord kan worden.
pi_53379354
quote:
Op zaterdag 22 september 2007 13:38 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

Nou dan.............
Neemt niet weg dat ze die tijd beter voor andere dingen kunnen gebruiken dan de PR-stunten van Wilders.
pi_53379453
Zoals Pr-stunten a la cohen theedrinken?
pi_53379503
quote:
Op zaterdag 22 september 2007 13:46 schreef Dr.Nikita het volgende:
dat theedrinken met een paar allochtonen kost volgensmij lang nog niet zoveel als het stellen van een kamervraag.
pi_53379504
quote:
Wat een relevante opmerking in een topic over de PVV.
  zaterdag 22 september 2007 @ 13:49:37 #229
130955 Floripas
Blast from the past
pi_53379512
quote:
Burgemeester zijn is een ceremoniele functie, en ambetnaar zijn niet. Cohen wordt ook verwacht bij de inhuldiging van het monument voor Theo van Gogh, en topambtenaren niet.

Waarom durf je niet toe te geven dat rechts wel eens iets fout doet? Waarom moet het ten principale op links worden afgeschoven?
Dogmatica.
pi_53379572
quote:
Op zaterdag 22 september 2007 13:38 schreef Floripas het volgende:

Meneer heeft alleen maar doodgoedkope stagaires in dienst waar hij de schuld op kan afschuiven als er weer eens wordt ge-polinco'd of ge-stormfront.
Maar dat is niet waar. Ik ken tamelijk onderlegde mensen die daar stage lopen.
pi_53379641
quote:
Op zaterdag 22 september 2007 13:12 schreef Plato1980 het volgende:

[..]

Zullen we de lager opgeleiden bij de PvdA en de SP ook even onder de loep nemen dan ?
God gaf de mens vrijheid en we kunnen dus al met al aannemen dat hij niet verantwoordelijk is voor menselijke misdaden. Alleen hij die de mens heeft geschapen draagt echter de volle verantwoordelijkheid voor de stront.
pi_53379723
quote:
Op zaterdag 22 september 2007 13:54 schreef cultheld het volgende:

[..]

Zullen we de lager opgeleiden bij de PvdA en de SP ook even onder de loep nemen dan ?
Bij de SP weet ik het niet, maar volgensmij zitten er bij de PvdA nou niet echt veel lageropgeleide mensen in de fractie.
  zaterdag 22 september 2007 @ 13:58:45 #233
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_53379729
quote:

[..]

Kom maar op met die lijst. Het is vast niet zo een hoog percentage als in de PVV-fractie.
  zaterdag 22 september 2007 @ 14:00:59 #234
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_53379793
Wilders'kanddatenlijst blonk in ieder geval uit in de hoeveelheid ambtenaren. Voor zijn achterban een stuk kwalijker dan laagopgeleid volgens mij.
pi_53379834
quote:
Op zaterdag 22 september 2007 14:00 schreef Sidekick het volgende:
Wilders'kanddatenlijst blonk in ieder geval uit in de hoeveelheid ambtenaren. Voor zijn achterban een stuk kwalijker dan laagopgeleid volgens mij.
quote:
'Ik ben schoolleider en geef les aan groep acht, maar meer dan de helft van de kinderen heeft het niveau van groep vier. Daaraan wordt niets gedaan,' motiveert Richard de Mos (30) zijn ambitie.
hij is toch een leraar?
  zaterdag 22 september 2007 @ 14:04:03 #236
130955 Floripas
Blast from the past
pi_53379856
quote:
Op zaterdag 22 september 2007 13:51 schreef Zwaardvisch het volgende:

[..]

Maar dat is niet waar. Ik ken tamelijk onderlegde mensen die daar stage lopen.
Met "doodgoedkoop" doelde ik niet op hun capaciteiten, maar op hun kosten (en een beetje op hun sexuele moraal).
  zaterdag 22 september 2007 @ 14:04:48 #237
130955 Floripas
Blast from the past
pi_53379872
quote:

[..]

Ga je gang. Ga ècht je gang.
Die gaan namelijk wel naar de inwerkcursus.
  zaterdag 22 september 2007 @ 14:06:00 #238
130955 Floripas
Blast from the past
pi_53379891
quote:
Op zaterdag 22 september 2007 13:58 schreef Plato1980 het volgende:

[..]

Kom maar op met die lijst. Het is vast niet zo een hoog percentage als in de PVV-fractie.
Overigens, de opleidingshoogte heeft er niks mee te maken. De effectiviteit van de vragen, daar hebben we het over.
  zaterdag 22 september 2007 @ 14:06:09 #239
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_53379893
quote:
Op zaterdag 22 september 2007 14:02 schreef PaRoDiUzZ het volgende:

[..]

[..]

hij is toch een leraar?
Ik verbaas me vooral over dit stukje:
quote:
Martin Bosma (42) kreeg de geest op 4 november 2004. 'Ik liep op een ochtend met mijn dochtertje naar buiten en zag Theo van Gogh liggen en dacht ik moet iets doen,' zegt de voormalige journalist.
Van Gogh heeft daar toch geen twee dagen gelegen?
pi_53380123
quote:
Op zaterdag 22 september 2007 14:06 schreef Sidekick het volgende:

Als het wel zo geweest zou zijn, zou je idd iets moeten doen om het straatbeeld/stank overlast te veranderen.
pi_53380168
quote:
Op zaterdag 22 september 2007 13:58 schreef Plato1980 het volgende:

[..]

SP: Marijnissen, Poppe, Luijben, Van Leeuwen, Van Velzen, Lempens, Polderman
PvdA: Dijksma, Blom, Bouchibti, Heerts, Leerdam, Spekman, Waalkens

Noem het maar niks .

Bij de PVV vind ik maar één lager opgeleide terug: Graus. Madlener heeft namelijk "gewoon" een hbo-opleiding afgerond.

[ Bericht 10% gewijzigd door cultheld op 22-09-2007 14:25:46 ]
pi_53380452
quote:
Op zaterdag 22 september 2007 14:17 schreef cultheld het volgende:

[..]

Noem het maar niks .

Bij de PVV vind ik maar één lager opgeleide terug: Graus. Madlener heeft namelijk "gewoon" een hbo-opleiding afgerond.
Dan zou je van de PVV iig mogen verwachten dat ze goed onderbouwde vragen stellen, waar een beetje vooronderzoek aan gedaan zou worden.
pi_53380498
quote:
Op zaterdag 22 september 2007 14:30 schreef PaRoDiUzZ het volgende:

[..]

Dan zou je van de PVV iig mogen verwachten dat ze goed onderbouwde vragen stellen, waar een beetje vooronderzoek gedaan zou worden.
Dat is gewoon tactiek. Populistische discussies aanzwengelen in de hoop de camera's en krantenkoppen weer te halen. Goed voor de peilingen.
pi_53380541
quote:
Op zaterdag 22 september 2007 14:32 schreef cultheld het volgende:

[..]

Dat is gewoon tactiek. Populistische discussies aanzwengelen in de hoop de camera's en krantenkoppen weer te halen. Goed voor de peilingen.
True, maar lost het ook daadwerkelijk iets op , als de de meeste dingen die GW wil bereiken op dit moment in strijd zijn met de grondwet, en zelfs als deze aangepast zou worden, alsnog in strijd zijn met internationale verdragen?
pi_53380714
quote:
Op zaterdag 22 september 2007 14:35 schreef PaRoDiUzZ het volgende:

[..]

True, maar lost het ook daadwerkelijk iets op , als de de meeste dingen die GW wil bereiken op dit moment in strijd zijn met de grondwet, en zelfs als deze aangepast zou worden, alsnog in strijd zijn met internationale verdragen?
Tja, ik stem er niet op en ik zal er ook nooit op stemmen. Feit is wel dat Geert, wanneer de camera's uit zijn, met erg veel politici (van Marijnissen tot Van Baalen) goed op kan schieten. Hij drinkt ook regelmatig een kopje koffie op de Israëlische ambassade.

Zonder de complot-kneus uit te willen hangen, lijkt het me sterk dat die mensen zo vriendelijk tegen hem zouden zijn als hij werkelijk een ongeleid anti-islam projectiel zou zijn. Wilders lijkt mij eerder een man met een missie, die op populistische wijze zoveel mogelijk zetels binnen wil halen (het liefst met alleen maar ja-knikkers, zodat Wilders veel meer macht heeft dan ieder ander individueel kamerlid). Als Wilders indirect in z'n eentje over 20 zetels kan beschikken, dan is hij opeens erg machtig. Pas dan zal blijken wat ie echt wil, gok ik .
  zaterdag 22 september 2007 @ 14:46:14 #246
130955 Floripas
Blast from the past
pi_53380750
quote:
Op zaterdag 22 september 2007 14:06 schreef Sidekick het volgende:

[..]

Ik verbaas me vooral over dit stukje:
[..]

pi_53380759
quote:
Op zaterdag 22 september 2007 14:44 schreef cultheld het volgende:

[..]

Zonder de complot-kneus uit te willen hangen, lijkt het me sterk dat die mensen zo vriendelijk tegen hem zouden zijn als hij werkelijk een ongeleid anti-islam projectiel zou zijn. Wilders lijkt mij eerder een man met een missie, die op populistische wijze zoveel mogelijk zetels binnen wil halen (het liefst met alleen maar ja-knikkers, zodat Wilders veel meer macht heeft dan ieder ander individueel kamerlid). Als Wilders indirect in z'n eentje over 20 zetels kan beschikken, dan is hij opeens erg machtig. Pas dan zal blijken wat ie echt wil, gok ik .
Maar dan nog zal hij compromissen moeten sluiten, en ws op alle punten waar hij nu op ingaat.
  zaterdag 22 september 2007 @ 14:47:27 #248
130955 Floripas
Blast from the past
pi_53380779
quote:

[..]

Noem het maar niks .

Die lijst klopt niet.
pi_53380788
quote:
Op zaterdag 22 september 2007 14:46 schreef PaRoDiUzZ het volgende:

[..]

Maar dan nog zal hij compromissen moeten sluiten, en ws op alle punten waar hij nu op ingaat.
Uiteraard; Dat zal hij ook vast wel beseffen. Maar het lijkt me zonneklaar dat 20 zetels voor Wilders een zeker rechts tegengewicht vormen ten opzichte van mensen als Vogelaar en Halsema.
pi_53380801
quote:
Op zaterdag 22 september 2007 14:47 schreef Floripas het volgende:

[..]

Die lijst klopt niet.
Verklaar je nader. Wat klopt er niet aan?
  zaterdag 22 september 2007 @ 14:48:46 #251
130955 Floripas
Blast from the past
pi_53380820
quote:
Op zaterdag 22 september 2007 14:32 schreef cultheld het volgende:

[..]

En het doet niks voor Nederland.
  zaterdag 22 september 2007 @ 14:49:41 #252
130955 Floripas
Blast from the past
pi_53380849
quote:
Op zaterdag 22 september 2007 14:48 schreef cultheld het volgende:

[..]

Verklaar je nader. Wat klopt er niet aan?
Geef me even, het is een gutfeeling.
pi_53380886
quote:
Op zaterdag 22 september 2007 14:47 schreef cultheld het volgende:

[..]

Uiteraard; Dat zal hij ook vast wel beseffen. Maar het lijkt me zonneklaar dat 20 zetels voor Wilders een zeker rechts tegengewicht vormen ten opzichte van mensen als Vogelaar en Halsema.
ja, maar die stemmers haalt hij niet meer weg bij GL/PvdA (zeker als je zn economische paragraaf er bij neemt) , maar eerder bij de VVD en op een gegeven moment moet zn partij wel gaan beargumenteren waar ik tot nu toe nog heel weinig van heb gezien, ze komen niet eens op debatten opdagen nu.
pi_53380936
quote:
Op zaterdag 22 september 2007 14:49 schreef Floripas het volgende:

[..]

Geef me even, het is een gutfeeling.
Dan zou ik maar even een darmonderzoek aanvragen.
pi_53380958
quote:
Op zaterdag 22 september 2007 14:50 schreef PaRoDiUzZ het volgende:

[..]

ja, maar die stemmers haalt hij niet meer weg bij GL/PvdA (zeker als je zn economische paragraaf er bij neemt) , maar eerder bij de VVD en op een gegeven moment moet zn partij wel gaan beargumenteren waar ik tot nu toe nog heel weinig van heb gezien, ze komen niet eens op debatten opdagen nu.
Bij de PvdA kan ie nog aardig wat tokkie stemmers weghalen als je het mij vraagt. Ik denk dat hij vooral een grote groep "zwevende kiezers" aan zal trekken.
pi_53381024
quote:
Op zaterdag 22 september 2007 14:54 schreef cultheld het volgende:

[..]

Bij de PvdA kan ie nog aardig wat tokkie stemmers weghalen als je het mij vraagt. Ik denk dat hij vooral een grote groep "zwevende kiezers" aan zal trekken.
Dat denk ik eerlijk gezegd niet en zwevende kiezers zijn niet alleen maar PvdA stemmers, als de linkse partijen Wilders tiijdens een volgende verkiezing aan zouden pakken op sociaal-economisch beleid, zie ik nog eerder een groot deel van de Wilders-stemmers overstappen naar de SP.
pi_53381080
quote:
Op zaterdag 22 september 2007 14:57 schreef PaRoDiUzZ het volgende:

[..]

Dat denk ik eerlijk gezegd niet en zwevende kiezers zijn niet alleen maar PvdA stemmers, als de linkse partijen Wilders tiijdens een volgende verkiezing aan zouden pakken op sociaal-economisch beleid, zie ik nog eerder een groot deel van de Wilders-stemmers overstappen naar de SP.
Mja, het is ook niet te voorspellen natuurlijk. Het ligt maar net aan de stand van de economie en aan welke thema's op de media-agenda staan.
  zaterdag 22 september 2007 @ 15:04:34 #258
130955 Floripas
Blast from the past
pi_53381167
quote:

[..]

Noem het maar niks .

Opleiding heeft eigenlijk niks met deze discussie te maken, maar goed.

Marijnissen: heeft in ieder geval een opleiding aan de OU afgerond. (Bron: het geheim van Oss)
Poppe: heeft alleen basisschool, maar dat is niet zo ongebruikelijk voor iemand uit 1938.
Luijben: Heeft HBS.
Van Leeuwen: Heeft kunstacademie, da's hbo.
Van Velzen: heeft een propedeuse
Lempens: Afgerond hbo.
Polderman: Afgeronde wo-opleiding
Dijksma: Zit niet in de Kamer, en heeft ook Hoger Onderwijs genoten.
Blom: Afgeronde lerarenopleiding
Bouchibti: Afgerond hbo
Heerts: Onafgeronde officiersopleiding, dat was toen hbo.
Leerdam: Die is zelfs postdoc geweest
Spekman: Heeft inderdaad alleen havo
Waalkens: Heeft inderdaad alleen gymnasium.
Alles verder bron: http://www.tweedekamer.nl/kamerleden/index.jsp

Hoe kom je toch bij dat soort ondoordachte onzin?

En wat heeft dat te maken met matige, ononderzochte Kamervragen?
pi_53381217
Hoger onderwijs genieten is niet hetzelfde als hoger opgeleid zijn. Dat begrijp je wel, hoop ik?
  zaterdag 22 september 2007 @ 15:07:32 #260
10841 Napalm
Brandbarbaar
pi_53381225
quote:
(zeker als je zn economische paragraaf er bij neemt
welke kiezer leest dat nu?
Zouden ze dat doen en verstand van zaken hebben dan richten ze spontaan een eigen partij op.
quote:
op een gegeven moment moet zn partij wel gaan beargumenteren
want? 90% van wat ik zie en hoor in de TK is hetzij een grove leugen hetzij oerstom, 30 jaar geleden al achterhaald of pure demagogie..
quote:
Op zaterdag 22 september 2007 14:50 schreef PaRoDiUzZ het volgende: waar ik tot nu toe nog heel weinig van heb gezien, ze komen niet eens op debatten opdagen nu.
je hebt waarschijnlijk een selectieve blik daar de media ook enkel maar focust op een paar punten..
You're a fucking ugly bitch. I want to stab you to death, and then play around with your blood.
  zaterdag 22 september 2007 @ 15:09:59 #261
130955 Floripas
Blast from the past
pi_53381272
quote:
Op zaterdag 22 september 2007 15:07 schreef cultheld het volgende:
Hoger onderwijs genieten is niet hetzelfde als hoger opgeleid zijn. Dat begrijp je wel, hoop ik?
Hoe dat zo?
Of heb je een eigen definitie ( ;') ) bedacht?
pi_53381313
Kun je me verder een bron van de HBS van Luijben (wat overigens gewoon de voorloper van VWO is; Meneer heeft dus niet gestudeerd), de afgeronde wo-opleiding van Polderman (die heel opvallend alleen H.B.O. in zijn c.v. heeft staan, zonder verdere vermelding), de afgeronde lerarenopleiding van Blom, de afgeronde hbo-opleiding van Bouchibti en de postdoc van Leerdam geven?
pi_53381331
quote:
Op zaterdag 22 september 2007 15:09 schreef Floripas het volgende:

[..]

Hoe dat zo?
Of heb je een eigen definitie ( ;') ) bedacht?
Oké, dus als ik je goed begrijp, dan is iedere kneus met een havo-diploma die 2 maandjes een hbo-opleiding heeft gevolgd hoger opgeleid ?
pi_53381443
quote:
Op zaterdag 22 september 2007 15:07 schreef Napalm het volgende:

[..]

welke kiezer leest dat nu?
Zouden ze dat doen en verstand van zaken hebben dan richten ze spontaan een eigen partij op.
Als ze er op aangevallen worden in de media wel ja, maar nee nu is het Wilders die alleen maar aanvalt op moslims/buitenlanders, debatten over andere zaken gaat hij uit de weg of betiteld hij met demagogische uitspraken of met op de persoon gespeelde beledigingen.
quote:
want? 90% van wat ik zie en hoor in de TK is hetzij een grove leugen hetzij oerstom, 30 jaar geleden al achterhaald of pure demagogie..
omdat je met argumentaties/compromissen nou eenmaal wat kan bereiken in een meer partijen systeem, dat lukt je niet als je alleen maar in het rond loopt te schreeuwen.
quote:
je hebt waarschijnlijk een selectieve blik daar de media ook enkel maar focust op een paar punten..
ik heb zowel het oprichtings programma als het verkiezingsprogramma gelezen , en heb daarnaar mijn mening gevormd. En wie heeft er nou een selectieve blik , wilders haalt al zijn kamervragen toch ook uit de media?

[ Bericht 0% gewijzigd door PaRoDiUzZ op 22-09-2007 15:24:13 ]
  zaterdag 22 september 2007 @ 15:34:03 #265
10841 Napalm
Brandbarbaar
pi_53381809
quote:
Op zaterdag 22 september 2007 15:17 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
Als ze er op aangevallen worden in de media wel ja,
ik bedoelde de algemene kiezer icm het economische wanbeleid van de Nederlandse partijen..
quote:
Op zaterdag 22 september 2007 15:17 schreef PaRoDiUzZ het volgende: maar nee nu is het Wilders die alleen maar aanvalt op moslims/buitenlanders, debatten over andere zaken gaat hij uit de weg of betiteld hij met demagogische uitspraken of met op de persoon gespeelde beledigingen.
ah, net als de overige kamerleden? Ooit Kant of Halsema horen raaskalen?
quote:
omdat je met argumentaties/compromissen nou eenmaal wat kan bereiken in een meer partijen systeem, dat lukt je niet als je alleen maar in het rond loopt te schreeuwen.
is dat zo? Dom geschreeuw laat de SP toch ook oprukken?
Verder moet je je afvragen wat je uberhaupt bereikt met een compromis? Boter noch vis.
quote:

ik heb zowel het oprichtings programma als het verkiezingsprogramma gelezen , en heb daarnaar mijn mening gevormd.
dat is dan behoorlijke tijdsverspilling. Welke politicus doet nu wat hij zegt?
You're a fucking ugly bitch. I want to stab you to death, and then play around with your blood.
  zaterdag 22 september 2007 @ 15:36:32 #266
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_53381860
quote:

[..]

Noem het maar niks .

Volgens mij is het een ordinaire LOI-opleiding. HBO vind ik overigens niet echt hoogopgeleid. Heerts heeft overigens de KMA gedaan als ik het goed heb, dat is een militaire universiteit.
pi_53381886
quote:
Op zaterdag 22 september 2007 15:36 schreef Plato1980 het volgende:

[..]

Volgens mij is het een ordinaire LOI-opleiding. HBO vind ik overigens niet echt hoogopgeleid. Heerts heeft overigens de KMA gedaan als ik het goed heb, dat is een militaire universiteit.
KMA = uni???

Nooit geweten.
pi_53381971
quote:

[..]

quote:
type of school en plaats middelbaar onderwijs
- h.a.v.o. te Almelo, van 1978 tot 1985
quote:
officiersopleiding (Opleidingscentrum officieren speciale diensten/Opleidingscentrum voor Officieren) te Breda, van 1989 tot 1991
Volgens mij heeft hij gewoon HBO gedaan. Maar dan valt hij inderdaad van het lijstje af, samen met Van Leeuwen. Blijven er 5 PvdA'ers over, tegenover 1 PVV'er.
  zaterdag 22 september 2007 @ 15:44:16 #269
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_53382024
quote:
Op zaterdag 22 september 2007 15:41 schreef cultheld het volgende:

[..]

[..]

[..]

Volgens mij heeft hij gewoon HBO gedaan. Maar dan valt hij inderdaad van het lijstje af, samen met Van Leeuwen. Blijven er 5 PvdA'ers over, tegenover 1 PVV'er.
Graus, Madlener en Wilders zelf niet te vergeten. Verder liegt die Agema ook over haar titel, althans ze gebruikt de verkeerde afkorting.
  zaterdag 22 september 2007 @ 15:44:56 #270
10841 Napalm
Brandbarbaar
pi_53382045
quote:
Op zaterdag 22 september 2007 15:37 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

KMA = uni???

Nooit geweten.
sinds een paar jaar zorgt het volgen van de lange opleiding aan de KMA voor het bachelor diploma. In het verleden konden cadetten uit bepaalde technische studierichtingen al een bul halen icm wat colleges in Twente of Delft.
pi_53382072
quote:
Op zaterdag 22 september 2007 15:44 schreef Plato1980 het volgende:

[..]

Graus, Madlener en Wilders zelf niet te vergeten. Verder liegt die Agema ook over haar titel, althans ze gebruikt de verkeerde afkorting.
Agema, Wilders en Madlener hebben toch HBO afgerond?
pi_53382088
quote:
Op zaterdag 22 september 2007 15:44 schreef Napalm het volgende:

[..]

sinds een paar jaar zorgt het volgen van de lange opleiding aan de KMA voor het bachelor diploma. In het verleden konden cadetten uit bepaalde technische studierichtingen al een bul halen icm wat colleges in Twente of Delft.
Maar de betreffende politicus heeft er vier jaar gezeten. Volgens mij heeft die gewoon hbo afgerond.
  zaterdag 22 september 2007 @ 15:49:06 #273
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_53382127
quote:
Op zaterdag 22 september 2007 15:46 schreef cultheld het volgende:

[..]

Agema, Wilders en Madlener hebben toch HBO afgerond?
Agema wel, maar ze doet alsof ze de universitaire graad MA heeft. Wilders heeft helemaal niks afgerond op de havo na en Madlener een vage makelaarsopleiding, waarvan ik betwijfel of het HBO is.
pi_53382135
quote:
Op zaterdag 22 september 2007 15:34 schreef Napalm het volgende:

[..]

ik bedoelde de algemene kiezer icm het economische wanbeleid van de Nederlandse partijen..
Dat is nou eenmaal een democratie waar je eens in de 4 jaar mag stemmen om mensen te vinden die het beter kunnen , dat die zelfde mensen ook beleid dat wel goed is veranderen/schrappen heb je maar voor lief te nemen.
quote:
Wel horen raaskallen, maar iig niet zo regelmatig op de man horen spelen.
quote:
is dat zo? Dom geschreeuw laat de SP toch ook oprukken?
Verder moet je je afvragen wat je uberhaupt bereikt met een compromis? Boter noch vis.
Een compromis betekend dat een manier gevonden is waar het grootste gedeelte van de achterban van de partijen mee kan leven.
quote:
dat is dan behoorlijke tijdsverspilling. Welke politicus doet nu wat hij zegt?
Ik zou het niet weten, ze bedienen iig een draagvlak onder de bevolking die ze in de gelegenheid gebracht hebben om danwel voor danwel tegen beleid te ageren.
pi_53382148
quote:
Op zaterdag 22 september 2007 15:44 schreef Napalm het volgende:

[..]

Ow...
pi_53382154
quote:
Op zaterdag 22 september 2007 15:49 schreef Plato1980 het volgende:

[..]

Agema wel, maar ze doet alsof ze de universitaire graad MA heeft. Wilders heeft helemaal niks afgerond op de havo na en Madlener een vage makelaarsopleiding, waarvan ik betwijfel of het HBO is.
HBO makelaardij kun je in ieder geval bij diverse gerenommeerde hbo-instellingen volgen. Wilders heeft toch sociale verzekeringen of iets dergelijks afgerond?
  zaterdag 22 september 2007 @ 15:53:11 #277
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_53382211
quote:
Op zaterdag 22 september 2007 15:50 schreef cultheld het volgende:

[..]

HBO makelaardij kun je in ieder geval bij diverse gerenommeerde hbo-instellingen volgen. Wilders heeft toch sociale verzekeringen of iets dergelijks afgerond?
Zowel bij Madlener als Wilders kan ik niet terugvinden welk niveau die opleiding heeft, noch vind ik ergens het jaartal van hun 'afstuderen'.
pi_53382248
Wilders is ook niet hoogopgeleid zoals Plato zegt.
pi_53382289
quote:
Op zaterdag 22 september 2007 15:53 schreef Plato1980 het volgende:

[..]

Zowel bij Madlener als Wilders kan ik niet terugvinden welk niveau die opleiding heeft, noch vind ik ergens het jaartal van hun 'afstuderen'.
Wilders heeft http://www.sosv.nl/ afgerond als het goed is. Daarna een mislukte poging aan een universiteit gewaagd. Bij Madlenere staat enkel "makelaardij" , dus het kan idd zo zijn dat hij een LOI-opleiding heeft voltooid .
  zaterdag 22 september 2007 @ 15:58:17 #280
124655 DarkManta
Tiepvouten onder voorbehout
pi_53382313
Is dit de nieuwe cabaret van Wilders in Den Haag of zijn het slechts de voorrondes op het oude jaars conferences?
Toch zie ik liever Youp van `t Hek de oude jaars weer doen eigenlijk.
Alle dingen zijn uitingen van onze gedachten. Als je gedachten verward zijn, raak je jezelf kwijt.
  zaterdag 22 september 2007 @ 16:01:14 #281
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_53382358
quote:
Op zaterdag 22 september 2007 15:57 schreef cultheld het volgende:

[..]

Wilders heeft http://www.sosv.nl/ afgerond als het goed is. Daarna een mislukte poging aan een universiteit gewaagd. Bij Madlenere staat enkel "makelaardij" , dus het kan idd zo zijn dat hij een LOI-opleiding heeft voltooid .
Ik vind het veelzeggend dat Wilders de 'VVD-topkadertraing' als opleiding noemt. Ik zou dat hooguit als cursus op een CV zetten.
  zaterdag 22 september 2007 @ 16:01:51 #282
130955 Floripas
Blast from the past
pi_53382366
quote:
Op zaterdag 22 september 2007 15:11 schreef cultheld het volgende:
Kun je me verder een bron van de HBS van Luijben (wat overigens gewoon de voorloper van VWO is; Meneer heeft dus niet gestudeerd), de afgeronde wo-opleiding van Polderman (die heel opvallend alleen H.B.O. in zijn c.v. heeft staan, zonder verdere vermelding), de afgeronde lerarenopleiding van Blom, de afgeronde hbo-opleiding van Bouchibti en de postdoc van Leerdam geven?
Je hebt gelijk over Polderman - die heeft sociale academie gedaan, dus hbo.
Blom: Pedagogische academie 1981
Bouchibti: # School voor Journalistiek en Voorlichting (1992-1993)
# Opleiding redacteur Radio/TV, Media Academie (1996)
Leerdam: # Post academische cursus filmproductie en cursus International and Public affairs (SIPA), Columbia University, New York (1994-1995)
Voor de rest staat het er bij: en ja, HBS is de Havo/vwo van vroeger.
Dat wil verder nog niet zeggen dat je lijstje klopt.

Vooral staat de vraag: wat heeft dat te maken met het stellen van domme kutvragen?
  zaterdag 22 september 2007 @ 16:02:29 #283
130955 Floripas
Blast from the past
pi_53382379
quote:
Op zaterdag 22 september 2007 15:12 schreef cultheld het volgende:

[..]

Oké, dus als ik je goed begrijp, dan is iedere kneus met een havo-diploma die 2 maandjes een hbo-opleiding heeft gevolgd hoger opgeleid ?
Nee, maar iemand met enig diploma op het hoger onderwijs wel.
pi_53382396
quote:
Op zaterdag 22 september 2007 16:01 schreef Plato1980 het volgende:

[..]

Ik vind het veelzeggend dat Wilders de 'VVD-topkadertraing' als opleiding noemt. Ik zou dat hooguit als cursus op een CV zetten.
Die kan wedijveren met de gemiddelde HBO-cursus.
pi_53382397
quote:
Op zaterdag 22 september 2007 15:57 schreef cultheld het volgende:

[..]

Van zijn website:
quote:
Lager onderwijs
Chr. lagere school te Venlo

Middelbaar onderwijs
MAVO St. Thomascollege te Venlo
HAVO St. Thomascollege te Venlo

(Hoger-)beroepsonderwijs
opleiding Stichting Opleiding Sociale Verzekeringen te Amsterdam

Academisch onderwijs
rechtsgeleerdheid (deelcertificaten) Open Universiteit

Overige opleidingen
topkadertraining 1992
Die HBO-opleiding stelt volgens mij ook niks voor, en een deelcertificaat ook niet.
pi_53382406
Wilders heeft toch gewoon zijn certificaten gehaald aan de Open Universiteit?
  zaterdag 22 september 2007 @ 16:04:01 #287
130955 Floripas
Blast from the past
pi_53382409
quote:
Op zaterdag 22 september 2007 15:34 schreef Napalm het volgende:
Die stellen geen kamervragen waarvan het antwoord "dat is gewoon niet waar" is.
  zaterdag 22 september 2007 @ 16:04:58 #288
130955 Floripas
Blast from the past
pi_53382427
quote:

[..]

Dat kun jij vinden, maar de definitie is: een papiertje van een hoger onderwijs-instelling.
pi_53382431
quote:
Op zaterdag 22 september 2007 16:03 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Van zijn website:
[..]

Die HBO-opleiding stelt volgens mij ook niks voor, en een deelcertificaat ook niet.
Och, kamerleden grossieren nu eenmaal in afgebroken rechtenstudies.
pi_53382441
quote:
Op zaterdag 22 september 2007 16:01 schreef Floripas het volgende:

[..]

Je hebt gelijk over Polderman - die heeft sociale academie gedaan, dus hbo.
Blom: Pedagogische academie 1981
Bouchibti: # School voor Journalistiek en Voorlichting (1992-1993)
# Opleiding redacteur Radio/TV, Media Academie (1996)
Leerdam: # Post academische cursus filmproductie en cursus International and Public affairs (SIPA), Columbia University, New York (1994-1995)
Voor de rest staat het er bij: en ja, HBS is de Havo/vwo van vroeger.
Dat wil verder nog niet zeggen dat je lijstje klopt.

Vooral staat de vraag: wat heeft dat te maken met het stellen van domme kutvragen?
Heeft Polderman het afgerond?
Blom 3 jaar.
Bouchibti niet afgerond.
Leerdam enkel obscure buitenlandse "university's" en een mavo-achtergrond vanuit Curacao.
pi_53382448
quote:
Op zaterdag 22 september 2007 16:03 schreef Zwaardvisch het volgende:
Een aantal deelcertificaten. Hoeveel zegt 'ie niet. Waarschijnlijk dus twee ofzo .
  zaterdag 22 september 2007 @ 16:05:52 #292
130955 Floripas
Blast from the past
pi_53382451
quote:
Op zaterdag 22 september 2007 15:44 schreef Plato1980 het volgende:

[..]

Oh ja? Verklaar je nader?
  zaterdag 22 september 2007 @ 16:06:16 #293
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_53382456
quote:
Op zaterdag 22 september 2007 16:03 schreef Zwaardvisch het volgende:
Die certificaten kunnen ook inhouden dat hij een 5,6 voor 'Inleiding Nederlands recht' en 'Hoe lees ik een wetboek' had... Dan heb je twee deelcertificaten als ik het goed heb/
  zaterdag 22 september 2007 @ 16:06:26 #294
130955 Floripas
Blast from the past
pi_53382460
quote:
Op zaterdag 22 september 2007 16:05 schreef cultheld het volgende:

[..]

Heeft Polderman het afgerond?
Blom 3 jaar.
Bouchibti niet afgerond.
Leerdam enkel obscure buitenlandse "university's" en een mavo-achtergrond vanuit Curacao.
Kun je nu eens mijn vraag beantwoorden?
pi_53382469
Maak eens een apart topic over die achtergronden van politici joh!
pi_53382495
quote:
Op zaterdag 22 september 2007 16:05 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Een aantal deelcertificaten. Hoeveel zegt 'ie niet. Waarschijnlijk dus twee ofzo .
Maar dat is nu juist de basis van de OU. DEELcertificaten, geen gestroomlijnde studie met een curriculum.

Overigens heb je aan een cursusje staatsrecht genoeg in de kamer.
  zaterdag 22 september 2007 @ 16:08:49 #297
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_53382509
quote:
Op zaterdag 22 september 2007 16:05 schreef Floripas het volgende:

[..]

Oh ja? Verklaar je nader?
Ze heeft een HBO-opleiding architectuur en gebruikt de afkorting MA. Dat is echter de afkorting van de universitaire graad Master of Arts.
pi_53382513
quote:
Op zaterdag 22 september 2007 16:06 schreef Floripas het volgende:

[..]

Kun je nu eens mijn vraag beantwoorden?
Dat antwoord vind je vanzelf terug door mijn eerste reactie in dit topic op te zoeken.
  zaterdag 22 september 2007 @ 16:10:41 #299
130955 Floripas
Blast from the past
pi_53382547
quote:
Op zaterdag 22 september 2007 14:44 schreef cultheld het volgende:

[..]

Tja, ik stem er niet op en ik zal er ook nooit op stemmen. Feit is wel dat Geert, wanneer de camera's uit zijn, met erg veel politici (van Marijnissen tot Van Baalen) goed op kan schieten. Hij drinkt ook regelmatig een kopje koffie op de Israëlische ambassade. .
Marijnissen met Van Baalen wel, Wilders zelf niet, die staat vrij alleen, hoor. Hij is nogal verzuurd.
pi_53382561
quote:
Op zaterdag 22 september 2007 16:08 schreef Zwaardvisch het volgende:

[..]

Maar dat is nu juist de basis van de OU. DEELcertificaten, geen gestroomlijnde studie met een curriculum.

Overigens heb je aan een cursusje staatsrecht genoeg in de kamer.
In de Kamer kom je al een heel eind met wat gezond verstand, zoals Marijnissen. Laagopgeleid, maar wel iemand met verstand (of je het nu met hem eens bent of niet).
Als je HBO of WO hebt afgerond, betekent dat niet dat je gezegend bent met een dosis gezond verstand.

Geert Wilders, anyone?
  zaterdag 22 september 2007 @ 16:12:13 #301
130955 Floripas
Blast from the past
pi_53382569
quote:

[..]

"Amper een opleiding". Daar wordt mee bedoeld: die drummels zijn niet naar de inwerkdagen geweest.
Ja, dan krijg je dit soort gestuntel.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')