Het OT wordt door christenen nog steeds serieus genomen hoor. Vooral door protestanten. Christenen vinden het niet "achterhaald" zoals Wilders beweert.quote:Op woensdag 19 september 2007 00:57 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Als ik diverse discussies op WFL goed begrijp, is het verbond inderdaad vernieuwd en zijn de joden dus door god verlaten.
Maar daar weet ik verder niet veel van. Wel dat de god van het OT een wraakzuchtige is en die van het NT een liefdevolle god.
Nee, die Hitler-vergelijkingen vind ik altijd een beetje van het niveau Wildersquote:Op donderdag 20 september 2007 23:52 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Zou hij een reïncarnatie van Hitler zijn? Hij heeft ook wel iets met haar. En dan is Drion Gaus zeker de reïncarnatie van Goebbels? (of was het nou Grauss en Göbels?)
Wordt nog wat, want er zijn iets van een miljard moslims op de wereld.
quote:2374
Vragen van het lid De Roon (PVV)
aan de staatssecretaris van Justitie
over een ontsnapte tbs’er.
(Ingezonden 5 juli 2007)
1
Klopt het dat op 3 juli 2007 een ter
beschikking gestelde tbs’er is
ontsnapt uit de penitentiaire
inrichting Den Hey-Acker te Breda?1
2
Voor welk misdrijf/misdrijven was
deze persoon ter beschikking gesteld?
3
Hoe heeft deze ontvluchting kunnen
gebeuren, ondanks uw toezeggingen
dat u maatregelen zou nemen om
ontvluchtingen van tbs’ers te
voorkomen?
4
Is deze zaak voor u aanleiding om de
beveiligingsmaatregelen met
betrekking tot tbs’ers nog verder aan
te scherpen? Zo neen, waarom niet?
1 Algemeen Dagblad, 4 juli 2007.
Antwoord
Antwoord van staatssecretaris
Albayrak (Justitie). (Ontvangen
16 augustus 2007)
1
Nee. Den Hey-Acker is een justitiële
jeugdinrichting. Hier verblijven geen
ter beschikking gestelden.
De persoon naar wie in het artikel van
het Algemeen Dagblad wordt
verwezen betrof een persoon met een
pij-maatregel (plaatsing in een
justitiële jeugdinrichting). De
ontsnapping vond plaats op 2 juli jl.
De politie heeft betrokkene nog
diezelfde avond aangehouden. De
volgende ochtend is betrokkene
teruggebracht naar Den Hey-Acker en
in de gesloten opvang geplaatst.
2
Uit privacyoverwegingen worden
(delict-)gegevens van individuele
jeugdigen in justitiële
jeugdinrichtingen niet openbaar
gemaakt.
3
Zie het antwoord op vraag 1.
Het handelde hier niet om een
tbs-gestelde maar om een jeugdige in
de 1e termijn van zijn 2-jarige
PIJ-maatregel die niet in een gesloten
inrichting was geplaatst.
Voor jeugdigen die een PIJ-maatregel
opgelegd hebben gekregen zijn
maatregelen genomen om
onttrekkingen en ontvluchtingen zo
veel mogelijk te voorkomen (zie mijn
brief van 10 juli 2006; TK 2006, 24 587
en 28 741, nr. 183). Zo is sinds begin
2006 het verlofbeleid aangescherpt
en meer gestandaardiseerd. Ook
wordt het risicotaxatie-instrument
SAVRY (Structured Assessment of
Violence Risk in Youth) ingezet om de
kans op onttrekking te toetsen. De
Regeling geweldsinstructie justitiële
jeugdinrichtingen zal naar
verwachting eind 2007 worden
vastgesteld.
4
Zie het antwoord op vraag 1 en 3.
Slechts één komma te veel!quote:Op vrijdag 21 september 2007 11:33 schreef Nakur_de_Islani het volgende:
[..]
vraag 4: Hoeveel comma's kan je in een zin plaatsen?![]()
De toekomst zal het leren!quote:Op vrijdag 21 september 2007 16:53 schreef Urquhart het volgende:
[..]
Nee, die Hitler-vergelijkingen vind ik altijd een beetje van het niveau Wilders
Wat een ontzettende blunder weer!quote:
Wat de fuck heeft dat te maken met de geldsmijterij van Wilders?quote:Op zaterdag 22 september 2007 13:07 schreef Dr.Nikita het volgende:
Generaal pardon is pas smijten met belastingcenten.
Nee, kom, het beinvloedt de toekomst alleen maar door Wilders zielig slachtoffer te laten spelen.quote:
Daar mist een deel van die kamerfractie de capaciteiten voor. Figuren als Graus en Madlener hebben bijvoorbeeld amper een opleiding gehad.quote:Op zaterdag 22 september 2007 13:09 schreef Floripas het volgende:
Let wel: ieder Kamerlid mag van mij zo veel vragen stellen als hij wil. Maar kan hij niet even zelf vooronderzoek doen?
Dan heb je daar beleidsmedewerkers voor.quote:Op zaterdag 22 september 2007 13:12 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Daar mist een deel van die kamerfractie de capaciteiten voor. Figuren als Graus en Madlener hebben bijvoorbeeld amper een opleiding gehad.
Waarom moet een kamervraag zoveel geld kosten? Dat luie wijf kan toch zelf antwoord geven?quote:Op zaterdag 22 september 2007 13:09 schreef Floripas het volgende:
[..]
Wat de fuck heeft dat te maken met de geldsmijterij van Wilders?
Let wel: ieder Kamerlid mag van mij zo veel vragen stellen als hij wil. Maar kan hij niet even zelf vooronderzoek doen?
Natuurlijk, maar afgezien daarvan weten ze absoluut niet hoe politiek werkt.quote:Op zaterdag 22 september 2007 13:20 schreef Floripas het volgende:
[..]
Dan heb je daar beleidsmedewerkers voor.
Volgens mij willen ze vooral als eerste de pers bereiken - de ijdelheid.
Misschien omdat elke kamervraag wel (goed) onderzocht word door ambtenaren van desbetreffend ministerie?quote:Op zaterdag 22 september 2007 13:25 schreef Zwaardvisch het volgende:
[..]
Waarom moet een kamervraag zoveel geld kosten? Dat luie wijf kan toch zelf antwoord geven?
Dat doet ze toch ook? Maar weet je wat een minister per uur kost?quote:Op zaterdag 22 september 2007 13:25 schreef Zwaardvisch het volgende:
[..]
Waarom moet een kamervraag zoveel geld kosten? Dat luie wijf kan toch zelf antwoord geven?
Ze weten het wel - Wilders is senior, en je wordt goed ingewerkt aan het begin.quote:Op zaterdag 22 september 2007 13:27 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Natuurlijk, maar afgezien daarvan weten ze absoluut niet hoe politiek werkt.
Geldsmijterij is geldsmijterij. Of het door wilders wordt gedaan, door pvda of door welk klapmongool dan ook.En dan nog, of er kamervragen worden gesteld of niet, het kost niets meer. Vooronderzoek kost geld muts.quote:Op zaterdag 22 september 2007 13:09 schreef Floripas het volgende:
[..]
Wat de fuck heeft dat te maken met de geldsmijterij van Wilders?
Natuurlijk wel, want die vragen moeten beantwoord worden door ambtenaren, die die tijd ook voor andere dingen zouden kunnen gebruiken.quote:Op zaterdag 22 september 2007 13:32 schreef Dr.Nikita het volgende:
, of er kamervragen worden gesteld of niet, het kost niets meer.
Op het moment dat je over ieder telegraaf/ad artikel vragen gaat stellen waarop er weer een aantal ambtenaren aan het werk moeten om het uit te zoeken , kost het meer dan dat hij er eerst zelf eens uitzoekt wat er gebeurt is.quote:Op zaterdag 22 september 2007 13:32 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Geldsmijterij is geldsmijterij. Of het door wilders wordt gedaan, door pvda of door welk klapmongool dan ook.En dan nog, of er kamervragen worden gesteld of niet, het kost niets meer. Vooronderzoek kost geld muts.
Meneer heeft alleen maar doodgoedkope stagaires in dienst waar hij de schuld op kan afschuiven als er weer eens wordt ge-polinco'd of ge-stormfront.quote:Op zaterdag 22 september 2007 13:32 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Geldsmijterij is geldsmijterij. Of het door wilders wordt gedaan, door pvda of door welk klapmongool dan ook.En dan nog, of er kamervragen worden gesteld of niet, het kost niets meer. Vooronderzoek kost geld muts.
Worden ze per uur betaald?quote:Op zaterdag 22 september 2007 13:34 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Natuurlijk wel, want die vragen moeten beantwoord worden door ambtenaren, die die tijd ook voor andere dingen zouden kunnen gebruiken.
Kamervragen brengen wel degelijk administratiekosten met zich mee.quote:Op zaterdag 22 september 2007 13:32 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Dat maakt niks uit , ambtenaren horen beleid uit te voeren, niet hun tijd te besteden aan vragen waarvan de groep Wilders ook wel weet dat meer dan de helft simpelweg met een ja of een nee beantwoord kan worden.quote:Op zaterdag 22 september 2007 13:38 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Worden ze per uur betaald?
Nou dan.............
Neemt niet weg dat ze die tijd beter voor andere dingen kunnen gebruiken dan de PR-stunten van Wilders.quote:Op zaterdag 22 september 2007 13:38 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Worden ze per uur betaald?
Nou dan.............
dat theedrinken met een paar allochtonen kost volgensmij lang nog niet zoveel als het stellen van een kamervraag.quote:Op zaterdag 22 september 2007 13:46 schreef Dr.Nikita het volgende:
Zoals Pr-stunten a la cohen theedrinken?
Wat een relevante opmerking in een topic over de PVV.quote:Op zaterdag 22 september 2007 13:46 schreef Dr.Nikita het volgende:
Burgemeester zijn is een ceremoniele functie, en ambetnaar zijn niet. Cohen wordt ook verwacht bij de inhuldiging van het monument voor Theo van Gogh, en topambtenaren niet.quote:Op zaterdag 22 september 2007 13:46 schreef Dr.Nikita het volgende:
Maar dat is niet waar. Ik ken tamelijk onderlegde mensen die daar stage lopen.quote:Op zaterdag 22 september 2007 13:38 schreef Floripas het volgende:
Meneer heeft alleen maar doodgoedkope stagaires in dienst waar hij de schuld op kan afschuiven als er weer eens wordt ge-polinco'd of ge-stormfront.
Zullen we de lager opgeleiden bij de PvdA en de SP ook even onder de loep nemen danquote:Op zaterdag 22 september 2007 13:12 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Daar mist een deel van die kamerfractie de capaciteiten voor. Figuren als Graus en Madlener hebben bijvoorbeeld amper een opleiding gehad.
Bij de SP weet ik het niet, maar volgensmij zitten er bij de PvdA nou niet echt veel lageropgeleide mensen in de fractie.quote:Op zaterdag 22 september 2007 13:54 schreef cultheld het volgende:
[..]
Zullen we de lager opgeleiden bij de PvdA en de SP ook even onder de loep nemen dan?
Kom maar op met die lijst. Het is vast niet zo een hoog percentage als in de PVV-fractie.quote:Op zaterdag 22 september 2007 13:54 schreef cultheld het volgende:
[..]
Zullen we de lager opgeleiden bij de PvdA en de SP ook even onder de loep nemen dan?
quote:Op zaterdag 22 september 2007 14:00 schreef Sidekick het volgende:
Wilders'kanddatenlijst blonk in ieder geval uit in de hoeveelheid ambtenaren. Voor zijn achterban een stuk kwalijker dan laagopgeleid volgens mij.
quote:'Ik ben schoolleider en geef les aan groep acht, maar meer dan de helft van de kinderen heeft het niveau van groep vier. Daaraan wordt niets gedaan,' motiveert Richard de Mos (30) zijn ambitie.
Met "doodgoedkoop" doelde ik niet op hun capaciteiten, maar op hun kosten (en een beetje op hun sexuele moraal).quote:Op zaterdag 22 september 2007 13:51 schreef Zwaardvisch het volgende:
[..]
Maar dat is niet waar. Ik ken tamelijk onderlegde mensen die daar stage lopen.
Ga je gang. Ga ècht je gang.quote:Op zaterdag 22 september 2007 13:54 schreef cultheld het volgende:
[..]
Overigens, de opleidingshoogte heeft er niks mee te maken. De effectiviteit van de vragen, daar hebben we het over.quote:Op zaterdag 22 september 2007 13:58 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Kom maar op met die lijst. Het is vast niet zo een hoog percentage als in de PVV-fractie.![]()
Ik verbaas me vooral over dit stukje:quote:
Van Gogh heeft daar toch geen twee dagen gelegen?quote:Martin Bosma (42) kreeg de geest op 4 november 2004. 'Ik liep op een ochtend met mijn dochtertje naar buiten en zag Theo van Gogh liggen en dacht ik moet iets doen,' zegt de voormalige journalist.
Als het wel zo geweest zou zijn, zou je idd iets moeten doen om het straatbeeld/stank overlast te veranderen.quote:Op zaterdag 22 september 2007 14:06 schreef Sidekick het volgende:
Van Gogh heeft daar toch geen twee dagen gelegen?
SP: Marijnissen, Poppe, Luijben, Van Leeuwen, Van Velzen, Lempens, Poldermanquote:Op zaterdag 22 september 2007 13:58 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Kom maar op met die lijst. Het is vast niet zo een hoog percentage als in de PVV-fractie.![]()
Dan zou je van de PVV iig mogen verwachten dat ze goed onderbouwde vragen stellen, waar een beetje vooronderzoek aan gedaan zou worden.quote:Op zaterdag 22 september 2007 14:17 schreef cultheld het volgende:
[..]
SP: Marijnissen, Poppe, Luijben, Van Leeuwen, Van Velzen, Lempens, Polderman
PvdA: Dijksma, Blom, Bouchibti, Heerts, Leerdam, Spekman, Waalkens
Noem het maar niks.
Bij de PVV vind ik maar één lager opgeleide terug: Graus. Madlener heeft namelijk "gewoon" een hbo-opleiding afgerond.
Dat is gewoon tactiek. Populistische discussies aanzwengelen in de hoop de camera's en krantenkoppen weer te halen. Goed voor de peilingen.quote:Op zaterdag 22 september 2007 14:30 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
[..]
Dan zou je van de PVV iig mogen verwachten dat ze goed onderbouwde vragen stellen, waar een beetje vooronderzoek gedaan zou worden.
True, maar lost het ook daadwerkelijk iets op , als de de meeste dingen die GW wil bereiken op dit moment in strijd zijn met de grondwet, en zelfs als deze aangepast zou worden, alsnog in strijd zijn met internationale verdragen?quote:Op zaterdag 22 september 2007 14:32 schreef cultheld het volgende:
[..]
Dat is gewoon tactiek. Populistische discussies aanzwengelen in de hoop de camera's en krantenkoppen weer te halen. Goed voor de peilingen.
Tja, ik stem er niet op en ik zal er ook nooit op stemmen. Feit is wel dat Geert, wanneer de camera's uit zijn, met erg veel politici (van Marijnissen tot Van Baalen) goed op kan schieten. Hij drinkt ook regelmatig een kopje koffie op de Israëlische ambassade.quote:Op zaterdag 22 september 2007 14:35 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
[..]
True, maar lost het ook daadwerkelijk iets op , als de de meeste dingen die GW wil bereiken op dit moment in strijd zijn met de grondwet, en zelfs als deze aangepast zou worden, alsnog in strijd zijn met internationale verdragen?
quote:Op zaterdag 22 september 2007 14:06 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Ik verbaas me vooral over dit stukje:
[..]
Van Gogh heeft daar toch geen twee dagen gelegen?
Maar dan nog zal hij compromissen moeten sluiten, en ws op alle punten waar hij nu op ingaat.quote:Op zaterdag 22 september 2007 14:44 schreef cultheld het volgende:
[..]
Zonder de complot-kneus uit te willen hangen, lijkt het me sterk dat die mensen zo vriendelijk tegen hem zouden zijn als hij werkelijk een ongeleid anti-islam projectiel zou zijn. Wilders lijkt mij eerder een man met een missie, die op populistische wijze zoveel mogelijk zetels binnen wil halen (het liefst met alleen maar ja-knikkers, zodat Wilders veel meer macht heeft dan ieder ander individueel kamerlid). Als Wilders indirect in z'n eentje over 20 zetels kan beschikken, dan is hij opeens erg machtig. Pas dan zal blijken wat ie echt wil, gok ik.
Die lijst klopt niet.quote:Op zaterdag 22 september 2007 14:17 schreef cultheld het volgende:
[..]
Noem het maar niks.
Bij de PVV vind ik maar één lager opgeleide terug: Graus. Madlener heeft namelijk "gewoon" een hbo-opleiding afgerond.
Uiteraard; Dat zal hij ook vast wel beseffen. Maar het lijkt me zonneklaar dat 20 zetels voor Wilders een zeker rechts tegengewicht vormen ten opzichte van mensen als Vogelaar en Halsema.quote:Op zaterdag 22 september 2007 14:46 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
[..]
Maar dan nog zal hij compromissen moeten sluiten, en ws op alle punten waar hij nu op ingaat.
Verklaar je nader. Wat klopt er niet aan?quote:
En het doet niks voor Nederland.quote:Op zaterdag 22 september 2007 14:32 schreef cultheld het volgende:
[..]
Dat is gewoon tactiek. Populistische discussies aanzwengelen in de hoop de camera's en krantenkoppen weer te halen. Goed voor de peilingen.
Geef me even, het is een gutfeeling.quote:Op zaterdag 22 september 2007 14:48 schreef cultheld het volgende:
[..]
Verklaar je nader. Wat klopt er niet aan?
ja, maar die stemmers haalt hij niet meer weg bij GL/PvdA (zeker als je zn economische paragraaf er bij neemt) , maar eerder bij de VVD en op een gegeven moment moet zn partij wel gaan beargumenteren waar ik tot nu toe nog heel weinig van heb gezien, ze komen niet eens op debatten opdagen nu.quote:Op zaterdag 22 september 2007 14:47 schreef cultheld het volgende:
[..]
Uiteraard; Dat zal hij ook vast wel beseffen. Maar het lijkt me zonneklaar dat 20 zetels voor Wilders een zeker rechts tegengewicht vormen ten opzichte van mensen als Vogelaar en Halsema.
Dan zou ik maar even een darmonderzoek aanvragen.quote:Op zaterdag 22 september 2007 14:49 schreef Floripas het volgende:
[..]
Geef me even, het is een gutfeeling.
Bij de PvdA kan ie nog aardig wat tokkie stemmers weghalen als je het mij vraagt. Ik denk dat hij vooral een grote groep "zwevende kiezers" aan zal trekken.quote:Op zaterdag 22 september 2007 14:50 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
[..]
ja, maar die stemmers haalt hij niet meer weg bij GL/PvdA (zeker als je zn economische paragraaf er bij neemt) , maar eerder bij de VVD en op een gegeven moment moet zn partij wel gaan beargumenteren waar ik tot nu toe nog heel weinig van heb gezien, ze komen niet eens op debatten opdagen nu.
Dat denk ik eerlijk gezegd niet en zwevende kiezers zijn niet alleen maar PvdA stemmers, als de linkse partijen Wilders tiijdens een volgende verkiezing aan zouden pakken op sociaal-economisch beleid, zie ik nog eerder een groot deel van de Wilders-stemmers overstappen naar de SP.quote:Op zaterdag 22 september 2007 14:54 schreef cultheld het volgende:
[..]
Bij de PvdA kan ie nog aardig wat tokkie stemmers weghalen als je het mij vraagt. Ik denk dat hij vooral een grote groep "zwevende kiezers" aan zal trekken.
Mja, het is ook niet te voorspellen natuurlijk. Het ligt maar net aan de stand van de economie en aan welke thema's op de media-agenda staan.quote:Op zaterdag 22 september 2007 14:57 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
[..]
Dat denk ik eerlijk gezegd niet en zwevende kiezers zijn niet alleen maar PvdA stemmers, als de linkse partijen Wilders tiijdens een volgende verkiezing aan zouden pakken op sociaal-economisch beleid, zie ik nog eerder een groot deel van de Wilders-stemmers overstappen naar de SP.
Opleiding heeft eigenlijk niks met deze discussie te maken, maar goed.quote:Op zaterdag 22 september 2007 14:17 schreef cultheld het volgende:
[..]
Noem het maar niks.
welke kiezer leest dat nu?quote:Op zaterdag 22 september 2007 14:50 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
(zeker als je zn economische paragraaf er bij neemt
want? 90% van wat ik zie en hoor in de TK is hetzij een grove leugen hetzij oerstom, 30 jaar geleden al achterhaald of pure demagogie..quote:Op zaterdag 22 september 2007 14:50 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
op een gegeven moment moet zn partij wel gaan beargumenteren
je hebt waarschijnlijk een selectieve blik daar de media ook enkel maar focust op een paar punten..quote:Op zaterdag 22 september 2007 14:50 schreef PaRoDiUzZ het volgende: waar ik tot nu toe nog heel weinig van heb gezien, ze komen niet eens op debatten opdagen nu.
Hoe dat zo?quote:Op zaterdag 22 september 2007 15:07 schreef cultheld het volgende:
Hoger onderwijs genieten is niet hetzelfde als hoger opgeleid zijn. Dat begrijp je wel, hoop ik?
Oké, dus als ik je goed begrijp, dan is iedere kneus met een havo-diploma die 2 maandjes een hbo-opleiding heeft gevolgd hoger opgeleidquote:Op zaterdag 22 september 2007 15:09 schreef Floripas het volgende:
[..]
Hoe dat zo?
Of heb je een eigen definitie ( ;') ) bedacht?
Als ze er op aangevallen worden in de media wel ja, maar nee nu is het Wilders die alleen maar aanvalt op moslims/buitenlanders, debatten over andere zaken gaat hij uit de weg of betiteld hij met demagogische uitspraken of met op de persoon gespeelde beledigingen.quote:Op zaterdag 22 september 2007 15:07 schreef Napalm het volgende:
[..]
welke kiezer leest dat nu?
Zouden ze dat doen en verstand van zaken hebben dan richten ze spontaan een eigen partij op.
omdat je met argumentaties/compromissen nou eenmaal wat kan bereiken in een meer partijen systeem, dat lukt je niet als je alleen maar in het rond loopt te schreeuwen.quote:want? 90% van wat ik zie en hoor in de TK is hetzij een grove leugen hetzij oerstom, 30 jaar geleden al achterhaald of pure demagogie..
ik heb zowel het oprichtings programma als het verkiezingsprogramma gelezen , en heb daarnaar mijn mening gevormd. En wie heeft er nou een selectieve blik , wilders haalt al zijn kamervragen toch ook uit de media?quote:je hebt waarschijnlijk een selectieve blik daar de media ook enkel maar focust op een paar punten..
ik bedoelde de algemene kiezer icm het economische wanbeleid van de Nederlandse partijen..quote:Op zaterdag 22 september 2007 15:17 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
Als ze er op aangevallen worden in de media wel ja,
ah, net als de overige kamerleden? Ooit Kant of Halsema horen raaskalen?quote:Op zaterdag 22 september 2007 15:17 schreef PaRoDiUzZ het volgende: maar nee nu is het Wilders die alleen maar aanvalt op moslims/buitenlanders, debatten over andere zaken gaat hij uit de weg of betiteld hij met demagogische uitspraken of met op de persoon gespeelde beledigingen.
is dat zo? Dom geschreeuw laat de SP toch ook oprukken?quote:Op zaterdag 22 september 2007 15:17 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
omdat je met argumentaties/compromissen nou eenmaal wat kan bereiken in een meer partijen systeem, dat lukt je niet als je alleen maar in het rond loopt te schreeuwen.
dat is dan behoorlijke tijdsverspilling. Welke politicus doet nu wat hij zegt?quote:Op zaterdag 22 september 2007 15:17 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
ik heb zowel het oprichtings programma als het verkiezingsprogramma gelezen , en heb daarnaar mijn mening gevormd.
Volgens mij is het een ordinaire LOI-opleiding. HBO vind ik overigens niet echt hoogopgeleid. Heerts heeft overigens de KMA gedaan als ik het goed heb, dat is een militaire universiteit.quote:Op zaterdag 22 september 2007 14:17 schreef cultheld het volgende:
[..]
Noem het maar niks.
KMA = uni???quote:Op zaterdag 22 september 2007 15:36 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Volgens mij is het een ordinaire LOI-opleiding. HBO vind ik overigens niet echt hoogopgeleid. Heerts heeft overigens de KMA gedaan als ik het goed heb, dat is een militaire universiteit.
quote:Op zaterdag 22 september 2007 15:36 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Volgens mij is het een ordinaire LOI-opleiding. HBO vind ik overigens niet echt hoogopgeleid. Heerts heeft overigens de KMA gedaan als ik het goed heb, dat is een militaire universiteit.
quote:type of school en plaats middelbaar onderwijs
- h.a.v.o. te Almelo, van 1978 tot 1985
Volgens mij heeft hij gewoon HBO gedaan. Maar dan valt hij inderdaad van het lijstje af, samen met Van Leeuwen. Blijven er 5 PvdA'ers over, tegenover 1 PVV'er.quote:officiersopleiding (Opleidingscentrum officieren speciale diensten/Opleidingscentrum voor Officieren) te Breda, van 1989 tot 1991
Graus, Madlener en Wilders zelf niet te vergeten. Verder liegt die Agema ook over haar titel, althans ze gebruikt de verkeerde afkorting.quote:Op zaterdag 22 september 2007 15:41 schreef cultheld het volgende:
[..]
[..]
[..]
Volgens mij heeft hij gewoon HBO gedaan. Maar dan valt hij inderdaad van het lijstje af, samen met Van Leeuwen. Blijven er 5 PvdA'ers over, tegenover 1 PVV'er.
sinds een paar jaar zorgt het volgen van de lange opleiding aan de KMA voor het bachelor diploma. In het verleden konden cadetten uit bepaalde technische studierichtingen al een bul halen icm wat colleges in Twente of Delft.quote:
Agema, Wilders en Madlener hebben toch HBO afgerond?quote:Op zaterdag 22 september 2007 15:44 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Graus, Madlener en Wilders zelf niet te vergeten. Verder liegt die Agema ook over haar titel, althans ze gebruikt de verkeerde afkorting.
Maar de betreffende politicus heeft er vier jaar gezeten. Volgens mij heeft die gewoon hbo afgerond.quote:Op zaterdag 22 september 2007 15:44 schreef Napalm het volgende:
[..]
sinds een paar jaar zorgt het volgen van de lange opleiding aan de KMA voor het bachelor diploma. In het verleden konden cadetten uit bepaalde technische studierichtingen al een bul halen icm wat colleges in Twente of Delft.
Agema wel, maar ze doet alsof ze de universitaire graad MA heeft. Wilders heeft helemaal niks afgerond op de havo na en Madlener een vage makelaarsopleiding, waarvan ik betwijfel of het HBO is.quote:Op zaterdag 22 september 2007 15:46 schreef cultheld het volgende:
[..]
Agema, Wilders en Madlener hebben toch HBO afgerond?
Dat is nou eenmaal een democratie waar je eens in de 4 jaar mag stemmen om mensen te vinden die het beter kunnen , dat die zelfde mensen ook beleid dat wel goed is veranderen/schrappen heb je maar voor lief te nemen.quote:Op zaterdag 22 september 2007 15:34 schreef Napalm het volgende:
[..]
ik bedoelde de algemene kiezer icm het economische wanbeleid van de Nederlandse partijen..
Wel horen raaskallen, maar iig niet zo regelmatig op de man horen spelen.quote:ah, net als de overige kamerleden? Ooit Kant of Halsema horen raaskalen?
Een compromis betekend dat een manier gevonden is waar het grootste gedeelte van de achterban van de partijen mee kan leven.quote:is dat zo? Dom geschreeuw laat de SP toch ook oprukken?
Verder moet je je afvragen wat je uberhaupt bereikt met een compromis? Boter noch vis.
Ik zou het niet weten, ze bedienen iig een draagvlak onder de bevolking die ze in de gelegenheid gebracht hebben om danwel voor danwel tegen beleid te ageren.quote:dat is dan behoorlijke tijdsverspilling. Welke politicus doet nu wat hij zegt?
Ow...quote:Op zaterdag 22 september 2007 15:44 schreef Napalm het volgende:
[..]
sinds een paar jaar zorgt het volgen van de lange opleiding aan de KMA voor het bachelor diploma. In het verleden konden cadetten uit bepaalde technische studierichtingen al een bul halen icm wat colleges in Twente of Delft.
HBO makelaardij kun je in ieder geval bij diverse gerenommeerde hbo-instellingen volgen. Wilders heeft toch sociale verzekeringen of iets dergelijks afgerond?quote:Op zaterdag 22 september 2007 15:49 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Agema wel, maar ze doet alsof ze de universitaire graad MA heeft. Wilders heeft helemaal niks afgerond op de havo na en Madlener een vage makelaarsopleiding, waarvan ik betwijfel of het HBO is.
Zowel bij Madlener als Wilders kan ik niet terugvinden welk niveau die opleiding heeft, noch vind ik ergens het jaartal van hun 'afstuderen'.quote:Op zaterdag 22 september 2007 15:50 schreef cultheld het volgende:
[..]
HBO makelaardij kun je in ieder geval bij diverse gerenommeerde hbo-instellingen volgen. Wilders heeft toch sociale verzekeringen of iets dergelijks afgerond?
Wilders heeft http://www.sosv.nl/ afgerond als het goed is. Daarna een mislukte poging aan een universiteit gewaagd. Bij Madlenere staat enkel "makelaardij" , dus het kan idd zo zijn dat hij een LOI-opleiding heeft voltooidquote:Op zaterdag 22 september 2007 15:53 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Zowel bij Madlener als Wilders kan ik niet terugvinden welk niveau die opleiding heeft, noch vind ik ergens het jaartal van hun 'afstuderen'.
Ik vind het veelzeggend dat Wilders de 'VVD-topkadertraing' als opleiding noemt. Ik zou dat hooguit als cursus op een CV zetten.quote:Op zaterdag 22 september 2007 15:57 schreef cultheld het volgende:
[..]
Wilders heeft http://www.sosv.nl/ afgerond als het goed is. Daarna een mislukte poging aan een universiteit gewaagd. Bij Madlenere staat enkel "makelaardij" , dus het kan idd zo zijn dat hij een LOI-opleiding heeft voltooid.
Je hebt gelijk over Polderman - die heeft sociale academie gedaan, dus hbo.quote:Op zaterdag 22 september 2007 15:11 schreef cultheld het volgende:
Kun je me verder een bron van de HBS van Luijben (wat overigens gewoon de voorloper van VWO is; Meneer heeft dus niet gestudeerd), de afgeronde wo-opleiding van Polderman (die heel opvallend alleen H.B.O. in zijn c.v. heeft staan, zonder verdere vermelding), de afgeronde lerarenopleiding van Blom, de afgeronde hbo-opleiding van Bouchibti en de postdoc van Leerdam geven?
Nee, maar iemand met enig diploma op het hoger onderwijs wel.quote:Op zaterdag 22 september 2007 15:12 schreef cultheld het volgende:
[..]
Oké, dus als ik je goed begrijp, dan is iedere kneus met een havo-diploma die 2 maandjes een hbo-opleiding heeft gevolgd hoger opgeleid?
Die kan wedijveren met de gemiddelde HBO-cursus.quote:Op zaterdag 22 september 2007 16:01 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Ik vind het veelzeggend dat Wilders de 'VVD-topkadertraing' als opleiding noemt. Ik zou dat hooguit als cursus op een CV zetten.
Van zijn website:quote:Op zaterdag 22 september 2007 15:57 schreef cultheld het volgende:
[..]
Wilders heeft http://www.sosv.nl/ afgerond als het goed is. Daarna een mislukte poging aan een universiteit gewaagd. Bij Madlenere staat enkel "makelaardij" , dus het kan idd zo zijn dat hij een LOI-opleiding heeft voltooid.
Die HBO-opleiding stelt volgens mij ook niks voor, en een deelcertificaat ook niet.quote:Lager onderwijs
Chr. lagere school te Venlo
Middelbaar onderwijs
MAVO St. Thomascollege te Venlo
HAVO St. Thomascollege te Venlo
(Hoger-)beroepsonderwijs
opleiding Stichting Opleiding Sociale Verzekeringen te Amsterdam
Academisch onderwijs
rechtsgeleerdheid (deelcertificaten) Open Universiteit
Overige opleidingen
topkadertraining 1992
Die stellen geen kamervragen waarvan het antwoord "dat is gewoon niet waar" is.quote:Op zaterdag 22 september 2007 15:34 schreef Napalm het volgende:
ah, net als de overige kamerleden? Ooit Kant of Halsema horen raaskalen?
Dat kun jij vinden, maar de definitie is: een papiertje van een hoger onderwijs-instelling.quote:Op zaterdag 22 september 2007 15:36 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Och, kamerleden grossieren nu eenmaal in afgebroken rechtenstudies.quote:Op zaterdag 22 september 2007 16:03 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Van zijn website:
[..]
Die HBO-opleiding stelt volgens mij ook niks voor, en een deelcertificaat ook niet.
Heeft Polderman het afgerond?quote:Op zaterdag 22 september 2007 16:01 schreef Floripas het volgende:
[..]
Je hebt gelijk over Polderman - die heeft sociale academie gedaan, dus hbo.
Blom: Pedagogische academie 1981
Bouchibti: # School voor Journalistiek en Voorlichting (1992-1993)
# Opleiding redacteur Radio/TV, Media Academie (1996)
Leerdam: # Post academische cursus filmproductie en cursus International and Public affairs (SIPA), Columbia University, New York (1994-1995)
Voor de rest staat het er bij: en ja, HBS is de Havo/vwo van vroeger.
Dat wil verder nog niet zeggen dat je lijstje klopt.
Vooral staat de vraag: wat heeft dat te maken met het stellen van domme kutvragen?
Een aantal deelcertificaten. Hoeveel zegt 'ie niet. Waarschijnlijk dus twee ofzoquote:Op zaterdag 22 september 2007 16:03 schreef Zwaardvisch het volgende:
Wilders heeft toch gewoon zijn certificaten gehaald aan de Open Universiteit?
Oh ja? Verklaar je nader?quote:Op zaterdag 22 september 2007 15:44 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Graus, Madlener en Wilders zelf niet te vergeten. Verder liegt die Agema ook over haar titel, althans ze gebruikt de verkeerde afkorting.
Die certificaten kunnen ook inhouden dat hij een 5,6 voor 'Inleiding Nederlands recht' en 'Hoe lees ik een wetboek' had... Dan heb je twee deelcertificaten als ik het goed heb/quote:Op zaterdag 22 september 2007 16:03 schreef Zwaardvisch het volgende:
Wilders heeft toch gewoon zijn certificaten gehaald aan de Open Universiteit?
Kun je nu eens mijn vraag beantwoorden?quote:Op zaterdag 22 september 2007 16:05 schreef cultheld het volgende:
[..]
Heeft Polderman het afgerond?
Blom 3 jaar.
Bouchibti niet afgerond.
Leerdam enkel obscure buitenlandse "university's" en een mavo-achtergrond vanuit Curacao.
Maar dat is nu juist de basis van de OU. DEELcertificaten, geen gestroomlijnde studie met een curriculum.quote:Op zaterdag 22 september 2007 16:05 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Een aantal deelcertificaten. Hoeveel zegt 'ie niet. Waarschijnlijk dus twee ofzo.
Ze heeft een HBO-opleiding architectuur en gebruikt de afkorting MA. Dat is echter de afkorting van de universitaire graad Master of Arts.quote:
Dat antwoord vind je vanzelf terug door mijn eerste reactie in dit topic op te zoeken.quote:Op zaterdag 22 september 2007 16:06 schreef Floripas het volgende:
[..]
Kun je nu eens mijn vraag beantwoorden?
Marijnissen met Van Baalen wel, Wilders zelf niet, die staat vrij alleen, hoor. Hij is nogal verzuurd.quote:Op zaterdag 22 september 2007 14:44 schreef cultheld het volgende:
[..]
Tja, ik stem er niet op en ik zal er ook nooit op stemmen. Feit is wel dat Geert, wanneer de camera's uit zijn, met erg veel politici (van Marijnissen tot Van Baalen) goed op kan schieten. Hij drinkt ook regelmatig een kopje koffie op de Israëlische ambassade. .
In de Kamer kom je al een heel eind met wat gezond verstand, zoals Marijnissen. Laagopgeleid, maar wel iemand met verstand (of je het nu met hem eens bent of niet).quote:Op zaterdag 22 september 2007 16:08 schreef Zwaardvisch het volgende:
[..]
Maar dat is nu juist de basis van de OU. DEELcertificaten, geen gestroomlijnde studie met een curriculum.
Overigens heb je aan een cursusje staatsrecht genoeg in de kamer.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |