Onzinnig? Ligt er maar net aan wat je belangrijk vindt!quote:Op maandag 10 september 2007 20:01 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Precies, dat is zijn strategie. Ik denk dat hij zelf verdomd goed weet dat hij onzinnige vragen stelt, maar het doet het wel goed bij zijn potentiële electoraat, dat voor een groot deel uit mensen die weinig kaas van politiek en recht gegeten hebben bestaat.
Aangezien zijn vragen veelal ingaan op incidentjes, zaken enorm opgeblazen worden, de wijze waarop de vragen gesteld worden veelal niveauloos en lachwekkend is en de toonzetting bovendien tendentieus is durf ik die vragen gerust onzinnig te noemen.quote:Op maandag 10 september 2007 20:12 schreef zulthoofd het volgende:
[..]
Onzinnig? Ligt er maar net aan wat je belangrijk vindt!
Ja prima, iedereen heeft zijn eigen beleving en zeker recht op een mening.quote:Op maandag 10 september 2007 20:15 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Aangezien zijn vragen veelal ingaan op incidentjes, zaken enorm opgeblazen worden, de wijze waarop de vragen gesteld worden veelal niveauloos en lachwekkend is en de toonzetting bovendien tendentieus is durf ik die vragen gerust onzinnig te noemen.
Ik moet er niet aan denken als deze fascist aan de macht komt. Een dictatuur van de meerderheid. De overheid is er voor iedereen, niet alleen de meerderheid. Die pluralisme is de basis van vrijheid van meningsuiting en democratie. Dit is niet de eerste keer dat hij onze belangrijkste vrijheden op het spel wil zetten, en het zal ook niet de laatste keer zijn.quote:En dat de overheid geen campagnes mag voeren of faciliteren die ingaan tegen de mening van de meerderheid omdat er anders sprake is van ondemocratische propaganda?
Nou, laat dan jouw mening over die laatste serie vragen, over dat lespakket over de islam, maar eens horen.quote:Op maandag 10 september 2007 20:17 schreef zulthoofd het volgende:
[..]
Ja prima, iedereen heeft zijn eigen beleving en zeker recht op een mening.
Ik zie niet in want er mis met een lespakket over de islam. Natuurlijk moet het gecontroleerd worden, maar op zich lijkt het me prima als kinderen ook over de islam onderwezen worden.quote:Op maandag 10 september 2007 22:59 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Nou, laat dan jouw mening over die laatste serie vragen, over dat lespakket over de islam, maar eens horen.
En dat is "goed"?quote:Op woensdag 5 september 2007 20:22 schreef Urquhart het volgende:
[..]
Geef hem eens ongelijk, die tactiek schijnt te werken. Hij leest of er wat in de Telegraaf staat, en stelt daar vervolgens een kamervraag over, vervolgens meldt de Telegraaf de andere dag dat naar aanleiding van het artikel er PVV-Kamervragen zijn gesteld. Waardoor de lezer denkt "Die Wilders die doet er tenminste wat aan" en weer 2 zetels in de peilingen gestegen. Een kind kan de was doen.
Nee, het is slecht. Maar Wilders is dan ook een slecht mens, die op duivelse wijze zoveel mogelijk stemmen onder andere slechte mensen probeert te vergaren.quote:
Of het wel of niet goed is, is niet relevant. Het is succesvol, daarom lijkt het mij niet dat hij zijn tactiek gaat wijzigen. Ik persoonlijk vind het wat oppervlakkig politiek handelen, maar dat is nu eenmaal de huidige tijd denk ik.quote:
Ach als hij ooit in een kabinet zou willen komen , dan moet hij of een absolute meerderheid halen, of wel compromissen gaan sluiten waar een groot deel van zn achterban niet achter staat. En ik vind dit idd oppervlakkig handelen, maar dat doet de SP opzich ook wel, het is jammer genoeg een van de randverschijnselen van de hedendaagse politiek.quote:Op dinsdag 11 september 2007 18:02 schreef Urquhart het volgende:
[..]
Of het wel of niet goed is, is niet relevant. Het is succesvol, daarom lijkt het mij niet dat hij zijn tactiek gaat wijzigen. Ik persoonlijk vind het wat oppervlakkig politiek handelen, maar dat is nu eenmaal de huidige tijd denk ik.
Klopt, daarom ben ik ook benieuwd naar deze ontwikkelingen. De SP maakt al jaren winst op winst, en de tijd dat ze moeten gaan regeren begint steeds dichterbij te komen. Alleen heb ik het idee dat ze dat bij de SP stiekem helemaal niet willen. Want zo langs de zijlaan schreeuwen is een stuk lekkerder, en het levert je ook nog meer stemmen op. De haastige manier waarop Marijnissen de onderhandelingen om toe te treden tot het kabinet afbrak, na de vorige verkiezingen, sprak voor mij boekdelen.quote:Op dinsdag 11 september 2007 19:06 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
[..]
Ach als hij ooit in een kabinet zou willen komen , dan moet hij of een absolute meerderheid halen, of wel compromissen gaan sluiten waar een groot deel van zn achterban niet achter staat. En ik vind dit idd oppervlakkig handelen, maar dat doet de SP opzich ook wel, het is jammer genoeg een van de randverschijnselen van de hedendaagse politiek.
Marijnissen had zichzelf voor gek gezet als hij met het CDA in zee zou gaan, hij heeft in de campagne voor de verkiezingen er meerdere malen op geduid dat hij, in de hoop op een linkse coalitie, niet met de CDA in zee zou gaan, nou draait een meer partijen systeem nou eenmaal om coalities sluiten , en waar de centrale partijen altijd een paar standpunten overboord kunnen gooien zonder al te veel problemen te krijgen, hoef je dat bij een partij die ver van het midden staat niet te verwachten, de achterban zou het sowieso niet waarderen als de SP voor hun belangrijke regeerpunten overboord zou gooien.quote:Op dinsdag 11 september 2007 21:12 schreef Urquhart het volgende:
[..]
Klopt, daarom ben ik ook benieuwd naar deze ontwikkelingen. De SP maakt al jaren winst op winst, en de tijd dat ze moeten gaan regeren begint steeds dichterbij te komen. Alleen heb ik het idee dat ze dat bij de SP stiekem helemaal niet willen. Want zo langs de zijlaan schreeuwen is een stuk lekkerder, en het levert je ook nog meer stemmen op. De haastige manier waarop Marijnissen de onderhandelingen om toe te treden tot het kabinet afbrak, na de vorige verkiezingen, sprak voor mij boekdelen.
Ik denk niet dat het al te lang gaat duren voordat de groep wilders genoeg stemmen zou hebben om regeringsfuncties te ambieren, maar veel van zijn standpunten zijn niet te verwezelijken zonder een wetswijziging, dus dan moet hij wel aan de provinciale verkiezingen mee gaan doen en potentiele senatoren willen vinden die willen stemmen voor hun opheffing, wat ik al helemaal niet zie gebeuren.quote:Voor Wilders zal dit nog wel een tijd gaan duren, maar die krijgt op een gegeven moment hetzelfde probleem. En wil je geloofwaardig blijven, dan moet je op een gegeven moment die regeringsverantwoordelijkheid toch eens gaan accepteren. We wachten af.

quote:Lespakketten met pro-islam propaganda - Kamervragen
maandag 10 september 2007
Vragen van de leden Bosma en Wilders (beiden PVV) aan staatssecretaris Dijksma van OCW over het nieuws dat openbare scholen lespakketten krijgen met pro-islam propaganda.
1.)
Bent u bekend met het bericht (*) Basisschool krijgt lespakket over Islam?
2.)
Bent u zich ervan bewust dat de meerderheid van de Nederlandse bevolking de islam ziet als een bedreiging (bron: onderzoek Maurice de Hond, zie peil.nl) en dat dit zeer terecht is. En dat de overheid geen campagnes mag voeren of faciliteren die ingaan tegen de mening van de meerderheid omdat er anders sprake is van ondemocratische propaganda?
3.)
Deelt u de mening dat de overheid niet mag meewerken aan de verspreiding van een lespakket dat kennelijk bedoeld is begrip te kweken voor de islam?
4.)
Deelt u de mening dat de verspreiding van dit lespakket dan ook per onmiddellijk dient te worden gestaakt? En dat de financiering van scholen die meewerken aan de verspreiding dient te worden stopgezet, alsmede de directeuren op staande voet ontslagen?
(*) RTL Nieuws, Basisschool krijgt lespakket over Islam, 10 september 2007
quote:Basisschool krijgt lespakket over islam
Basisscholen in Nederland kunnen vanaf nu gebruik maken van een officieel lespakket over de islam.
Voor het eerst
Het pakket is ontwikkeld door de Islamitische Scholen Bestuurs Organisatie, samen met de Stichting Leerplanontwikkeling. Het is voor het eerst in Nederland dat er een officiële lesmethode bestaat voor islamitisch godsdienstonderwijs.
Van der Hoeven
Vooral islamitische scholen gebruiken de Methode Islamitische Onderwijs, maar het materiaal is ook bestemd voor het openbare basisonderwijs. Godsdienstleraren stelden tot nu toe altijd hun eigen lesmateriaal samen dat vaak werd beïnvloed door religieuze organisaties. In 2002 drong toenmalig minister van Onderwijs Van der Hoeven erop aan dat er een gemeenschappelijke lesmethode zou komen.
Ik ben benieuwd naar het antwoord. Hopelijk kan Dijksma wat leuke krachttermen verzinnen om aandacht te genereren voor deze ongelooflijke misstap van Wilders.quote:Godsdienstleraren stelden voorheen zelf het lesmateriaal samen, dat vaak werd beïnvloed door religieuze organisaties, tot zorg van de Algemene Inlichtingen- en Veiligheidsdienst. Op aandringen van de minister van Onderwijs werd een gemeenschappelijke lesmethode ontwikkeld.
De lesstof is in het Nederland en gaat over de Nederlandse samenleving. De lessen zijn gericht op normen en waarden in Nederland, integratie en de plaats van de islam tussen andere religies. In een vervolgmethode gaat ISBO ook homoseksualiteit behandelen.
Inderdaad.quote:Op woensdag 12 september 2007 15:32 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Ik ben benieuwd naar het antwoord. Hopelijk kan Dijksma wat leuke krachttermen verzinnen om aandacht te genereren voor deze ongelooflijke misstap van Wilders.
De meerderheid van de Nederlanders vindt jou een zak. Ik begin meteen met het maken van een lespakket.quote:Bent u zich ervan bewust dat de meerderheid van de Nederlandse bevolking de islam ziet als een bedreiging (bron: onderzoek Maurice de Hond, zie peil.nl) en dat dit zeer terecht is. En dat de overheid geen campagnes mag voeren of faciliteren die ingaan tegen de mening van de meerderheid omdat er anders sprake is van ondemocratische propaganda?
You've got to be kidding mequote:(bron: onderzoek Maurice de Hond, zie peil.nl)
Waar slaat dat nou op???quote:En dat de overheid geen campagnes mag voeren of faciliteren die ingaan tegen de mening van de meerderheid omdat er anders sprake is van ondemocratische propaganda?
Het verbaast me dat er niet eens wordt gevraagd zo nee waarom niet. Nee neer pennen is voldoende volgens mij. Raken de standaard formulieren op bij de Partij voor Verdoemenis?quote:Deelt u de mening dat de overheid niet mag meewerken aan de verspreiding van een lespakket dat kennelijk bedoeld is begrip te kweken voor de islam?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |