Partij Voor de Vrijheid kamervragen... (deel 2)quote:Wereldomroep-journalist noemt PVV’ers “racisten” - Kamervragen
vrijdag 17 augustus 2007
Vragen van de leden Wilders en Bosma (beiden PVV) aan de Minister van OCW over de manier waarop belastinggeld wordt ingezet om de PVV te bestrijden
1.)
Heeft u kennisgenomen van het artikel ”Intimiderend” op pagina 11 van HP de Tijd dd 17 augustus 2007?
2.)
Heeft u er kennis van genomen dat parlementair journalist Rutger van Santen van de Wereldomroep PVV’ers aanduidt als “racisten” en de PVV betitelt als een “boevenbende” die “fel bestreden” moet worden.
3.)
Acht u het de taak van de publieke omroep om met belastinggeld politieke partijen te bestrijden?
4.)
Acht u het gebruik van de term “racisten” aansluiten bij een streven van objectiviteit van de publieke omroep of ziet u het met mij als de zoveelste indicatie dat de publieke omroep zeer sterk links georienteerd is?
5.)
Waarom moet de Nederlandse belastingbetaler het salaris betalen van deze linkse actievoerder (ex-PSP en ex-Palestina Komitee)?
De belstingbetaler draait ook op voor de kosten van deze onzinnige kamervragenquote:Waarom moet de Nederlandse belastingbetaler het salaris betalen van deze linkse actievoerder (ex-PSP en ex-Palestina Komitee)?
Niet! Ze zitten er voor het volk heur!quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 18:48 schreef Flashwin het volgende:
Ze stellen voornamelijk vragen die betrekking hebben op hun eigen partij. Wat een geldverkwisting!
Je zou maar eens critisch zijn als journalist hequote:Op zaterdag 18 augustus 2007 19:03 schreef AgentCooper het volgende:
Het is natuurlijk uiterst makkelijk om hier politiek-correct te gaan zitten doen, maar met deze vragen lijkt me weinig mis, hoewel vragen 4 en 5 te tendentieus gesteld zijn. Voor de rest niks mis mee wat mij betreft. Het geeft natuurlijk geen pas dat een parlementair journalist dit soort taal uitslaat, ongeacht of je het ermee eens bent. De publieke omroep dient enige mate van objectiviteit te betrachten en dat gebeurt hier duidelijk niet.
Waarom zou de publieke omroep dat moeten ? We hebben niet voor niets verschillende omroepverenigingen die er zijn er om verschillende geluiden te laten horen. Dat heeft weinig met politieke correctheid te maken.quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 19:03 schreef AgentCooper het volgende:
De publieke omroep dient enige mate van objectiviteit te betrachten en dat gebeurt hier duidelijk niet.
De publieke omroep hoeft helemaal niet kritiekloos ... eh ... "objectief" te zijn.quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 19:03 schreef AgentCooper het volgende:
Het is natuurlijk uiterst makkelijk om hier politiek-correct te gaan zitten doen, maar met deze vragen lijkt me weinig mis, hoewel vragen 4 en 5 te tendentieus gesteld zijn. Voor de rest niks mis mee wat mij betreft. Het geeft natuurlijk geen pas dat een parlementair journalist dit soort taal uitslaat, ongeacht of je het ermee eens bent. De publieke omroep dient enige mate van objectiviteit te betrachten en dat gebeurt hier duidelijk niet.
De vraag is inderdaad of je met niet communiceren meer bereikt dan met dat wel te doen. Wat dat betreft vond ik Van Gogh sterker opereren, die ging als het moest gewoon met een zaal vol moslims in debat.quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 18:59 schreef nonzz het volgende:
Ook in dialoog gaan met de club mensen waarmee blijkbaar zoveel mis is, is niet aan de PVV besteed: Wilders: 'Gesprek met moslimraad zinloos'
Met af en toe wat schreeuwen bereik je immers veel meer. Niemand kan hem de mond laten houden (naar eigen zeggen), maar met die mond een fatsoenlijke discussie of dialoog voeren zit er blijkbaar ook weer niet in.
Rutger van Santen is in dienst van de NOS, die objectief moet zijn (sterker nog: daarop is het bestaansrecht van de NOS op gebaseerd). Dus in principe zou je kunnen zeggen dat Wilders gelijk heeft, maarrrrrr..... de uitspraken van Van Santen komen oorspronkelijk uit het vakblaadje voor parlementair verslaggevers (genaamd Nieuwspoort Forum) dat slechts in beperkte kring wordt verspreid. Paul Witteman had dat blaadje kennelijk ook gelezen en zette die gewraakte passages vervolgens in z'n collumn voor de VARA-gids, daarna pikte HP/De Tijd dat op en daarop heeft Wilders weer z'n oordeel gebaseerd.quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 19:06 schreef gelly het volgende:
[..]
Waarom zou de publieke omroep dat moeten ? We hebben niet voor niets verschillende omroepverenigingen die er zijn er om verschillende geluiden te laten horen. Dat heeft weinig met politieke correctheid te maken.
We hebben het hier niet over omroepverenigingen maar over de "algemene" publieke omroep (NOS etc.). Die heeft geen eigen kleur en behoort daardoor een zekere objectiviteit te betrachten, aangezien ze het hele volk (dus geen zuil) bedient.quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 19:06 schreef gelly het volgende:
[..]
Waarom zou de publieke omroep dat moeten ? We hebben niet voor niets verschillende omroepverenigingen die er zijn er om verschillende geluiden te laten horen. Dat heeft weinig met politieke correctheid te maken.
Zie de reactie van Klopkoek (waarvoor dank).quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 19:16 schreef AgentCooper het volgende:
[..]
We hebben het hier niet over omroepverenigingen maar over de "algemene" publieke omroep (NOS etc.). Die heeft geen eigen kleur en behoort daardoor een zekere objectiviteit te betrachten, aangezien ze het hele volk (dus geen zuil) bedient.
Dank u, speurneusquote:Op zaterdag 18 augustus 2007 19:14 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Rutger van Santen is in dienst van de NOS, die objectief moet zijn (sterker nog: daarop is het bestaansrecht van de NOS op gebaseerd). Dus in principe zou je kunnen zeggen dat Wilders gelijk heeft, maarrrrrr..... de uitspraken van Van Santen komen oorspronkelijk uit het vakblaadje voor parlementair verslaggevers (genaamd Nieuwspoort Forum) dat slechts in beperkte kring wordt verspreid. Paul Witteman had dat blaadje kennelijk ook gelezen en zette die gewraakte passages vervolgens in z'n collumn voor de VARA-gids, daarna pikte HP/De Tijd dat op en daarop heeft Wilders weer z'n oordeel gebaseerd.
Dus ja, wat Van Santen gedaan heeft kan eigenlijk niet maar je moet wel in ogenschouw nemen dat hij het in een vakblaadje heeft geschreven (ipv bijv. in een rechtstreekse nieuwsuitzending waar een miljoen kijkers naar luisteren).
Tot zover speurneus Klopkoek![]()
Jaja, das wel heel makkelijk. Jouw statement was dat de publieke omroep niet objectief hoefde te zijn, dat had met dat parlementaire blaadje niks te maken. Zie:quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 19:17 schreef gelly het volgende:
[..]
Zie de reactie van Klopkoek (waarvoor dank).
quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 19:06 schreef gelly het volgende:
[..]
Niet kritiekloos, wel objectief in haar kritiek. Dus niet alleen bepaalde partijen of groeperingen bekritiseren en anderen buiten schot laten omwille van persoonlijke sympathieen.quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 19:08 schreef Dodecahedron het volgende:
[..]
De publieke omroep hoeft helemaal niet kritiekloos ... eh ... "objectief" te zijn.
Als een kamerlid die blijkbaar grote moeite heeft met moslims een debat al zinloos vindt, wat is dan het alternatief? Moeten we in Nederland dan maar niet meer met elkaar in gesprek gaan, maar meteen gaan dreigen, schreeuwen en vechten?quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 19:14 schreef AgentCooper het volgende:
Ik kan me zo voorstellen dat zelfs een eindeloos debat die wereldbeelden voorlopig niet nader tot elkaar brengt, en dat is vermoedelijk de reden dat Wilders dat debat ook niet wil aangaan - voor hem is het om die reden "zinloos".
De volksvertegenwoordiging vertegenwoordigt weliswaar het hele volk, maar een volksvertegenwoordiger vertegenwoordigt met name de groep kiezers die op hem of haar heeft gestemd. In het geval van Wilders zullen dat naar verwachting geen moslims zijn, dus hoeft hij met hen in principe ook geen rekening te houden en kan hij de uitspraken doen die hij deed.quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 21:09 schreef DrMarten het volgende:
Je kan je dan ook af gaan vragen of iemand die in de volksvertegenwoordiging zit zich concequent ernstig negatief mag uitlaten over een substantieel deel van het volk dat hij daar zit te vertegnwoordigen.
Daar heb je gelijk in. Maar de Partij Voor de Vrijheid wil toch wel erg graag alle anderen de mond snoeren en uitspraken verbieden.quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 21:16 schreef AgentCooper het volgende:
[..]
De volksvertegenwoordiging vertegenwoordigt weliswaar het hele volk, maar een volksvertegenwoordiger vertegenwoordigt met name de groep kiezers die op hem of haar heeft gestemd. In het geval van Wilders zullen dat naar verwachting geen moslims zijn, dus hoeft hij met hen in principe ook geen rekening te houden en kan hij de uitspraken doen die hij deed.
Gezakt voor het examen speurneus. Van Santen heeft niets met de NOS te maken, hij werkt voor de wereldomroep.quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 19:14 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Rutger van Santen is in dienst van de NOS, die objectief moet zijn (sterker nog: daarop is het bestaansrecht van de NOS op gebaseerd). Dus in principe zou je kunnen zeggen dat Wilders gelijk heeft, maarrrrrr..... de uitspraken van Van Santen komen oorspronkelijk uit het vakblaadje voor parlementair verslaggevers (genaamd Nieuwspoort Forum) dat slechts in beperkte kring wordt verspreid. Paul Witteman had dat blaadje kennelijk ook gelezen en zette die gewraakte passages vervolgens in z'n collumn voor de VARA-gids, daarna pikte HP/De Tijd dat op en daarop heeft Wilders weer z'n oordeel gebaseerd.
Dus ja, wat Van Santen gedaan heeft kan eigenlijk niet maar je moet wel in ogenschouw nemen dat hij het in een vakblaadje heeft geschreven (ipv bijv. in een rechtstreekse nieuwsuitzending waar een miljoen kijkers naar luisteren).
Tot zover speurneus Klopkoek![]()
Ze heten niet voor niet Partij voor de Vrijheidquote:Op zondag 19 augustus 2007 00:24 schreef Kees22 het volgende:
[..]
. Maar de Partij Voor de Vrijheid wil toch wel erg graag alle anderen de mond snoeren en uitspraken verbieden.
Tja, kun je verwachten in een wereldstad. Veel hoofdkantoren, internationale hub (schiphol), financieel centrum aan de zuid as, redelijk grote haven. Ik zie het probleem niet.quote:Op woensdag 22 augustus 2007 18:03 schreef DrMarten het volgende:
Olé, we gaan weer verder
Wilders schrikt van 177 Amsterdamse nationaliteiten
Wereldvreemd is PVV dus ook nog.quote:Op woensdag 22 augustus 2007 18:03 schreef DrMarten het volgende:
Olé, we gaan weer verder
met een internationale voetbalclub, bekende internationale homo-stad, kent internationaal gezien een grote prostitutie- en drugsvrijheid, kortom niets voor xenofoben als Wildersquote:Op woensdag 22 augustus 2007 18:31 schreef nonzz het volgende:
[..]
Tja, kun je verwachten in een wereldstad. Veel hoofdkantoren, internationale hub (schiphol), financieel centrum aan de zuid as, redelijk grote haven. Ik zie het probleem niet.
quote:Op woensdag 22 augustus 2007 18:03 schreef DrMarten het volgende:
Olé, we gaan weer verder
Ik denk dat Geert helemaal niet zo'n oplossing wil. Die flikkert elke buitenlander die kans maakt om moslim te zijn het liefst direct met een blok beton om de enkels de Maas in.quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 20:40 schreef nonzz het volgende:
Ik zou me ook mooi genaait voelen als PVV-stemmer. Je vertegenwoordiger in de 2e kamer wil niet eens in debat met moslims. Hoe denkt hij dan ooit de problemen op te lossen?
Wilders wil nu ook al Amsterdam kapot maken. Het is weer overduidelijk dat we met een Brabo-kliek van doen hebben. Laat hem lekker optyfen naar Limburg zeg. Het wordt echt steeds gekker met hem. Heeft het PBC nog plek over?quote:Op woensdag 22 augustus 2007 21:44 schreef Plato1980 het volgende:
Ze stellen te veel vragen en op de vaak op de verkeerde, veel te tendentieuze wijze.
Laatst nog op een kaart gekeken?quote:Op woensdag 22 augustus 2007 23:40 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Wilders wil nu ook al Amsterdam kapot maken. Het is weer overduidelijk dat we met een Brabo-kliek van doen hebben. Laat hem lekker optyfen naar Limburg zeg. Het wordt echt steeds gekker met hem. Heeft het PBC nog plek over?
Ik vraag me af hoe vaak Wilders en z'n PVV-leden in Amsterdam zijn geweest.quote:Op woensdag 22 augustus 2007 23:46 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Laatst nog op een kaart gekeken?
Wil je mij niet aankijken op Wilders!![]()
Zo zie ik het dus ook.quote:Maar waarom zou de VVV in Amsterdam nou geen moeite doen om de 15 ontbrekende nationaliteiten binnen te halen. Dat lijkt me nou een uitdaging. Kun je gelijk op voor het wereldrecord en die Yanks eeens een poepje laten ruiken. Ook goed voor Schiphol.
Wat doen jullie weer benauwd: zie de uitdaging!![]()
hoho, je vergeet de dubbele nationaliteit. Bovendien mag er natuurlijk geen buitenlander meer in Amsterdam wonen, want stel je voor dat je meer dan 1 nationaliteit in je hoofdstad hebt...quote:Op donderdag 23 augustus 2007 08:32 schreef Sidekick het volgende:
De oplossing is simpel: Iedereen naturaliseren tot Nederlander zodat er nog maar 1 nationaliteit is in plaats van 177. Laat je gelijk merken hoe dom het zeiken op een irrelevant nummertje kan zijn.
Ik bedoelde je Brabo-kliek en Limburg.quote:Op donderdag 23 augustus 2007 00:08 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Ik vraag me af hoe vaak Wilders en z'n PVV-leden in Amsterdam zijn geweest.
[..]
Zo zie ik het dus ook.
Deze is leuk daarin:quote:Op woensdag 22 augustus 2007 18:03 schreef DrMarten het volgende:
Olé, we gaan weer verder
Ze kunnen bijvoorbeeld gaan checken of er van bepaalde nationaliteiten in Amsterdam maar één of twee aanwezig zijn, en die dan een woning in Haarlem (o.i.d.) aanbieden. Dan wonen er minder nationaliteiten in Amsterdam.quote:De Kamerleden willen weten of de drie ministers hier actie tegen gaan ondernemen.
Inderdaad, bij mij in de wijk wonen vermoedelijk ook heel wat nationaliteiten. Dat dit voor een groot deel ambassadepersoneel is doet niet ter zake. Buitenlanders zijn immrs buitenlanders!quote:Op vrijdag 24 augustus 2007 00:53 schreef Kees22 het volgende:
Hoe zou het eigenlijk in 's-Gravenhage zijn, met al die ambassades en consulaten? Of is een ambassade buitenlands grondgebied?
Ik kan me voorstellen dat Wilders vooral ambassade personeel het land wil uitzetten.quote:Op vrijdag 24 augustus 2007 09:09 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Inderdaad, bij mij in de wijk wonen vermoedelijk ook heel wat nationaliteiten. Dat dit voor een groot deel ambassadepersoneel is doet niet ter zake. Buitenlanders zijn immrs buitenlanders!![]()
Ik denk dat er voorgeprinte-PVV-vragen-beantwoordings-formulieren op de werkkamers van ministers komen te liggen. Dan hoeven ze alleen nog maar de datum en het vraagnummer in te vullen en voor de rest zal er inderdaad gewoon "nee" opstaan.quote:Op vrijdag 24 augustus 2007 11:20 schreef DrMarten het volgende:
Het is nu hopen dat er een paar ministers opstaan die zijn vragen enkel met een simpel "nee" beantwoorden en er verder geen inkt aan verspillen.
Hurt Wilders!quote:Op vrijdag 24 augustus 2007 23:50 schreef Klopkoek het volgende:
http://www.youtube.com/watch?v=NBmmpM9t75w&NR=1
Hier gaat ie ook flink tekeer.
Werden die vragen maar eens persoonlijk beantwoord, ja.quote:Op vrijdag 24 augustus 2007 11:20 schreef DrMarten het volgende:
Het is nu hopen dat er een paar ministers opstaan die zijn vragen enkel met een simpel "nee" beantwoorden en er verder geen inkt aan verspillen.
quote:Geen bezuinigingen op ouderen- en gehandicaptenzorg - Kamervragen
donderdag 23 augustus 2007
Vragen van de leden Wilders en Agema (beiden PVV) aan de Minister-President over bezuinigingen op ouderen- en gehandicaptenzorg
1.)
Geeft u leiding aan een fatsoenlijk kabinet?
2.)
Zijn de berichten waar dat uw kabinet voor maar liefst 600 miljoen euro wil bezuinigen op de ouderen- en gehandicaptenzorg (*)?
3.)
Zo ja, heeft u uw fatsoen verloren?
4.)
Bent u bereid deze beschamende bezuiniging niet door te laten gaan en dus niet te snijden op humane zorg voor ouderen- en gehandicapten?
5.)
Indien u honderden miljoenen nodig heeft, deelt u dan onze mening dat dit beter gevonden kan worden door:
- inburgeringscursussen niet gratis te laten worden
- het kostbare generaal pardon niet uit te voeren
- op ontwikkelingshulp te bezuinigen?
Zo neen, waarom niet?
(*) NOS Journaal, 22 augustus 2007 / www.elsevier.nl “Kabinet bezuinigt miljoenen op ouderenzorg” 23 augustus 2007
Wel een interessante documentaire...quote:Op zaterdag 25 augustus 2007 09:14 schreef Dodecahedron het volgende:
Dan heb je het toch vergeschopt als kantoorklerk uit Venlo. Geinterviewd worden door Christiane Amanpour.
Inderdaad, een retorische kamervraag.quote:Op zondag 26 augustus 2007 16:47 schreef Mutant01 het volgende:
Wat een achterlijke manier van vragen zeg.
Uiteraard. Die over het christendom was ook mooi.quote:Op zondag 26 augustus 2007 16:48 schreef Monidique het volgende:
[..]
Wel een interessante documentaire...
Niet mee eens. Zowat alles in die docu is vanuit Amerikanocentristisch oogpunt gemaakt. Dat stukje over Amsterdam en Nederland is lachwekkend.quote:Op zondag 26 augustus 2007 16:48 schreef Monidique het volgende:
[..]
Wel een interessante documentaire...
Dat kan het juist interessant maken.quote:Op zondag 26 augustus 2007 16:54 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Niet mee eens. Zowat alles in die docu is vanuit Amerikanocentristisch oogpunt gemaakt. Dat stukje over Amsterdam en Nederland is lachwekkend.
Je bedoelt dat over "canals" en "windmills"?quote:Op zondag 26 augustus 2007 16:54 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Niet mee eens. Zowat alles in die docu is vanuit Amerikanocentristisch oogpunt gemaakt. Dat stukje over Amsterdam en Nederland is lachwekkend.
Ja. en het melden dat Wilders 9 zetels heeft terwijl ze niet melden hoeveel zetels de Tweede Kamer totaal heeft. En zo zijn er nog meer dingen (zoals het verkeerd uitspreken van z'n naam).quote:Op zondag 26 augustus 2007 16:56 schreef Dodecahedron het volgende:
[..]
Je bedoelt dat over "canals" en "windmills"?
Ach, dat was gewoon een grapje tussendoor denk ik.
Een handig stukje automatisering inderdaadquote:Op vrijdag 24 augustus 2007 13:44 schreef nonzz het volgende:
[..]
Ik denk dat er voorgeprinte-PVV-vragen-beantwoordings-formulieren op de werkkamers van ministers komen te liggen. Dan hoeven ze alleen nog maar de datum en het vraagnummer in te vullen en voor de rest zal er inderdaad gewoon "nee" opstaan.
Ze zijn er weer snel bij...quote:Massale knokpartij in Den Bosch - Kamervragen
dinsdag 28 augustus 2007
Vragen van de leden Wilders en De Roon (beiden PVV) aan de Ministers van Justitie en Binnenlandse Zaken over massale knokpartij in Den Bosch.
1.)
Heeft u kennis genomen van het bericht “Geweldsexplosie in Den Bosch verrast politie” (*)?
2.)
Is het waar dat de gevechten tussen tientallen Marokkanen en Antillianen de politie verrast heeft en de gevechten al voorbij waren toen de politie na 24.00 uur in de wijk Hambaken in Den Bosch arriveerde?
Hoe is dit mogelijk?
3.)
Bent u met mij van mening dat deze knokpartij tussen twee grote groepen Antillianen en Marokkanen, waarbij men elkaar met stokken en hamers te lijf ging en waarbij ook geschoten werd, een grote bedreiging is voor de openbare veiligheid? Zo ja, wat gaat u hiertegen doen? Zo neen, waarom niet?
4.)
Hoe kan het zijn dat er slechts één verdachte door de politie is opgepakt terwijl er tientallen jongeren betrokken waren bij deze knokpartij?
5.)
Bent u bereid het Marokkaanse en Antilliaanse tuig dat de straten in Den Bosch en legio andere straten, wijken en steden in Nederland onveilig maakt met agressief gewelddadig gedrag op te pakken en de wet dusdanig te wijzigen dat betrokken criminelen op hoge minimumgevangenisstraffen worden getrakteerd en waar mogelijk het land uit worden gezet? Zo neen, waarom niet?
Hij denkt niet, dat is zijn grootste probleemquote:Op dinsdag 28 augustus 2007 15:42 schreef LangeTabbetje het volgende:
Is het waar dat de gevechten tussen tientallen Marokkanen en Antillianen de politie verrast heeft
Tja....wat denkt Wilders nou zelf ? Dat relschoppers eerst de politie gaan bellen ?
Dit laatste kan niet eens vanwege het legaliteitsbeginselquote:Massale knokpartij in Den Bosch - Kamervragen
dinsdag 28 augustus 2007
Vragen van de leden Wilders en De Roon (beiden PVV) aan de Ministers van Justitie en Binnenlandse Zaken over massale knokpartij in Den Bosch.
[knip]
5.)
Bent u bereid het Marokkaanse en Antilliaanse tuig dat de straten in Den Bosch en legio andere straten, wijken en steden in Nederland onveilig maakt met agressief gewelddadig gedrag op te pakken en de wet dusdanig te wijzigen dat betrokken criminelen op hoge minimumgevangenisstraffen worden getrakteerd en waar mogelijk het land uit worden gezet? Zo neen, waarom niet?
Hij vraagt toch of de wet verandert kan worden? Je kan toch ook de grondwet veranderen.quote:Op dinsdag 28 augustus 2007 23:35 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Dit laatste kan niet eens vanwege het legaliteitsbeginsel
Dat is grondwettelijk vastgelegd. Weet die Wilders wel waarover hij praat?![]()
Ja maar dan nog, een grondwet wijzigen om een paar criminelen strenger te straffenquote:Op woensdag 29 augustus 2007 00:02 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
Hij vraagt toch of de wet verandert kan worden? Je kan toch ook de grondwet veranderen.
Jawel, vast wel. Maar het genereert publiciteit en de stemmers op hem weten niet waarover hij praat.quote:Op dinsdag 28 augustus 2007 23:35 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Dit laatste kan niet eens vanwege het legaliteitsbeginsel
Dat is grondwettelijk vastgelegd. Weet die Wilders wel waarover hij praat?![]()
Al bedacht waarom het zo moeilijk is om de grondwet te wijzigen?quote:Op woensdag 29 augustus 2007 00:02 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
Hij vraagt toch of de wet verandert kan worden? Je kan toch ook de grondwet veranderen.
Anders stop je even het halve partijprogramma in een vraagquote:Bent u bereid het Marokkaanse en Antilliaanse tuig dat de straten in Den Bosch en legio andere straten, wijken en steden in Nederland onveilig maakt met agressief gewelddadig gedrag op te pakken en de wet dusdanig te wijzigen dat betrokken criminelen op hoge minimumgevangenisstraffen worden getrakteerd en waar mogelijk het land uit worden gezet? Zo neen, waarom niet?
Wel grappig. Eerst vragen of iets moet mogen, en daaarna vragen hoe het voorkomen gaat worden...quote:Woningcorporatie selecteert personeel op huidskleur - Kamervragen
dinsdag 04 september 2007
Schriftelijke vragen de leden Fritsma en Madlener (beiden PVV) aan de Minister van WWI over het personeelsbeleid van Woningcorporatie Staedion in Den Haag.
1.)
Heeft u kennis genomen van het artikel “Staedion neemt personeel aan 'op huidskleur”(*)?
2.)
Klopt deze berichtgeving ?
3.)
Komt deze praktijk ook bij andere woningbouwcorporaties voor?
4.)
Bent u met mij van mening dat de selectie van personeel op basis van kwaliteit moet plaatsvinden en niet op basis van huidskleur? Zo neen, waarom niet?
5.)
Welke maatregelen gaat u nemen om deze praktijken te voorkomen?
Geef hem eens ongelijk, die tactiek schijnt te werken. Hij leest of er wat in de Telegraaf staat, en stelt daar vervolgens een kamervraag over, vervolgens meldt de Telegraaf de andere dag dat naar aanleiding van het artikel er PVV-Kamervragen zijn gesteld. Waardoor de lezer denkt "Die Wilders die doet er tenminste wat aan" en weer 2 zetels in de peilingen gestegen. Een kind kan de was doen.quote:Op woensdag 5 september 2007 17:21 schreef calvobbes het volgende:
[..]
Wel grappig. Eerst vragen of iets moet mogen, en daaarna vragen hoe het voorkomen gaat worden...
Toch jammer dat ik nog geen PVV kamervragen heb gezien over discriminatie op (buitenlandse) naam bij sollicitanten. Wat dat betreft wel jammer dat de PVV alleen maar vragen lijkt te stellen aan de hand van artikelen uit de media. Blijkbaar moeten ze via de media vernemen wat er speelt in Nederland.
quote:Lespakketten met pro-islam propaganda - Kamervragen
maandag 10 september 2007
Vragen van de leden Bosma en Wilders (beiden PVV) aan staatssecretaris Dijksma van OCW over het nieuws dat openbare scholen lespakketten krijgen met pro-islam propaganda.
1.)
Bent u bekend met het bericht (*) Basisschool krijgt lespakket over Islam?
2.)
Bent u zich ervan bewust dat de meerderheid van de Nederlandse bevolking de islam ziet als een bedreiging (bron: onderzoek Maurice de Hond, zie peil.nl) en dat dit zeer terecht is. En dat de overheid geen campagnes mag voeren of faciliteren die ingaan tegen de mening van de meerderheid omdat er anders sprake is van ondemocratische propaganda?
3.)
Deelt u de mening dat de overheid niet mag meewerken aan de verspreiding van een lespakket dat kennelijk bedoeld is begrip te kweken voor de islam?
4.)
Deelt u de mening dat de verspreiding van dit lespakket dan ook per onmiddellijk dient te worden gestaakt? En dat de financiering van scholen die meewerken aan de verspreiding dient te worden stopgezet, alsmede de directeuren op staande voet ontslagen?
(*) RTL Nieuws, Basisschool krijgt lespakket over Islam, 10 september 2007
Precies, dat is zijn strategie. Ik denk dat hij zelf verdomd goed weet dat hij onzinnige vragen stelt, maar het doet het wel goed bij zijn potentiële electoraat, dat voor een groot deel uit mensen die weinig kaas van politiek en recht gegeten hebben bestaat.quote:Op woensdag 5 september 2007 20:22 schreef Urquhart het volgende:
[..]
Geef hem eens ongelijk, die tactiek schijnt te werken. Hij leest of er wat in de Telegraaf staat, en stelt daar vervolgens een kamervraag over, vervolgens meldt de Telegraaf de andere dag dat naar aanleiding van het artikel er PVV-Kamervragen zijn gesteld. Waardoor de lezer denkt "Die Wilders die doet er tenminste wat aan" en weer 2 zetels in de peilingen gestegen. Een kind kan de was doen.
Onzinnig? Ligt er maar net aan wat je belangrijk vindt!quote:Op maandag 10 september 2007 20:01 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Precies, dat is zijn strategie. Ik denk dat hij zelf verdomd goed weet dat hij onzinnige vragen stelt, maar het doet het wel goed bij zijn potentiële electoraat, dat voor een groot deel uit mensen die weinig kaas van politiek en recht gegeten hebben bestaat.
Aangezien zijn vragen veelal ingaan op incidentjes, zaken enorm opgeblazen worden, de wijze waarop de vragen gesteld worden veelal niveauloos en lachwekkend is en de toonzetting bovendien tendentieus is durf ik die vragen gerust onzinnig te noemen.quote:Op maandag 10 september 2007 20:12 schreef zulthoofd het volgende:
[..]
Onzinnig? Ligt er maar net aan wat je belangrijk vindt!
Ja prima, iedereen heeft zijn eigen beleving en zeker recht op een mening.quote:Op maandag 10 september 2007 20:15 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Aangezien zijn vragen veelal ingaan op incidentjes, zaken enorm opgeblazen worden, de wijze waarop de vragen gesteld worden veelal niveauloos en lachwekkend is en de toonzetting bovendien tendentieus is durf ik die vragen gerust onzinnig te noemen.
Ik moet er niet aan denken als deze fascist aan de macht komt. Een dictatuur van de meerderheid. De overheid is er voor iedereen, niet alleen de meerderheid. Die pluralisme is de basis van vrijheid van meningsuiting en democratie. Dit is niet de eerste keer dat hij onze belangrijkste vrijheden op het spel wil zetten, en het zal ook niet de laatste keer zijn.quote:En dat de overheid geen campagnes mag voeren of faciliteren die ingaan tegen de mening van de meerderheid omdat er anders sprake is van ondemocratische propaganda?
Nou, laat dan jouw mening over die laatste serie vragen, over dat lespakket over de islam, maar eens horen.quote:Op maandag 10 september 2007 20:17 schreef zulthoofd het volgende:
[..]
Ja prima, iedereen heeft zijn eigen beleving en zeker recht op een mening.
Ik zie niet in want er mis met een lespakket over de islam. Natuurlijk moet het gecontroleerd worden, maar op zich lijkt het me prima als kinderen ook over de islam onderwezen worden.quote:Op maandag 10 september 2007 22:59 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Nou, laat dan jouw mening over die laatste serie vragen, over dat lespakket over de islam, maar eens horen.
En dat is "goed"?quote:Op woensdag 5 september 2007 20:22 schreef Urquhart het volgende:
[..]
Geef hem eens ongelijk, die tactiek schijnt te werken. Hij leest of er wat in de Telegraaf staat, en stelt daar vervolgens een kamervraag over, vervolgens meldt de Telegraaf de andere dag dat naar aanleiding van het artikel er PVV-Kamervragen zijn gesteld. Waardoor de lezer denkt "Die Wilders die doet er tenminste wat aan" en weer 2 zetels in de peilingen gestegen. Een kind kan de was doen.
Nee, het is slecht. Maar Wilders is dan ook een slecht mens, die op duivelse wijze zoveel mogelijk stemmen onder andere slechte mensen probeert te vergaren.quote:
Of het wel of niet goed is, is niet relevant. Het is succesvol, daarom lijkt het mij niet dat hij zijn tactiek gaat wijzigen. Ik persoonlijk vind het wat oppervlakkig politiek handelen, maar dat is nu eenmaal de huidige tijd denk ik.quote:
Ach als hij ooit in een kabinet zou willen komen , dan moet hij of een absolute meerderheid halen, of wel compromissen gaan sluiten waar een groot deel van zn achterban niet achter staat. En ik vind dit idd oppervlakkig handelen, maar dat doet de SP opzich ook wel, het is jammer genoeg een van de randverschijnselen van de hedendaagse politiek.quote:Op dinsdag 11 september 2007 18:02 schreef Urquhart het volgende:
[..]
Of het wel of niet goed is, is niet relevant. Het is succesvol, daarom lijkt het mij niet dat hij zijn tactiek gaat wijzigen. Ik persoonlijk vind het wat oppervlakkig politiek handelen, maar dat is nu eenmaal de huidige tijd denk ik.
Klopt, daarom ben ik ook benieuwd naar deze ontwikkelingen. De SP maakt al jaren winst op winst, en de tijd dat ze moeten gaan regeren begint steeds dichterbij te komen. Alleen heb ik het idee dat ze dat bij de SP stiekem helemaal niet willen. Want zo langs de zijlaan schreeuwen is een stuk lekkerder, en het levert je ook nog meer stemmen op. De haastige manier waarop Marijnissen de onderhandelingen om toe te treden tot het kabinet afbrak, na de vorige verkiezingen, sprak voor mij boekdelen.quote:Op dinsdag 11 september 2007 19:06 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
[..]
Ach als hij ooit in een kabinet zou willen komen , dan moet hij of een absolute meerderheid halen, of wel compromissen gaan sluiten waar een groot deel van zn achterban niet achter staat. En ik vind dit idd oppervlakkig handelen, maar dat doet de SP opzich ook wel, het is jammer genoeg een van de randverschijnselen van de hedendaagse politiek.
Marijnissen had zichzelf voor gek gezet als hij met het CDA in zee zou gaan, hij heeft in de campagne voor de verkiezingen er meerdere malen op geduid dat hij, in de hoop op een linkse coalitie, niet met de CDA in zee zou gaan, nou draait een meer partijen systeem nou eenmaal om coalities sluiten , en waar de centrale partijen altijd een paar standpunten overboord kunnen gooien zonder al te veel problemen te krijgen, hoef je dat bij een partij die ver van het midden staat niet te verwachten, de achterban zou het sowieso niet waarderen als de SP voor hun belangrijke regeerpunten overboord zou gooien.quote:Op dinsdag 11 september 2007 21:12 schreef Urquhart het volgende:
[..]
Klopt, daarom ben ik ook benieuwd naar deze ontwikkelingen. De SP maakt al jaren winst op winst, en de tijd dat ze moeten gaan regeren begint steeds dichterbij te komen. Alleen heb ik het idee dat ze dat bij de SP stiekem helemaal niet willen. Want zo langs de zijlaan schreeuwen is een stuk lekkerder, en het levert je ook nog meer stemmen op. De haastige manier waarop Marijnissen de onderhandelingen om toe te treden tot het kabinet afbrak, na de vorige verkiezingen, sprak voor mij boekdelen.
Ik denk niet dat het al te lang gaat duren voordat de groep wilders genoeg stemmen zou hebben om regeringsfuncties te ambieren, maar veel van zijn standpunten zijn niet te verwezelijken zonder een wetswijziging, dus dan moet hij wel aan de provinciale verkiezingen mee gaan doen en potentiele senatoren willen vinden die willen stemmen voor hun opheffing, wat ik al helemaal niet zie gebeuren.quote:Voor Wilders zal dit nog wel een tijd gaan duren, maar die krijgt op een gegeven moment hetzelfde probleem. En wil je geloofwaardig blijven, dan moet je op een gegeven moment die regeringsverantwoordelijkheid toch eens gaan accepteren. We wachten af.
quote:Lespakketten met pro-islam propaganda - Kamervragen
maandag 10 september 2007
Vragen van de leden Bosma en Wilders (beiden PVV) aan staatssecretaris Dijksma van OCW over het nieuws dat openbare scholen lespakketten krijgen met pro-islam propaganda.
1.)
Bent u bekend met het bericht (*) Basisschool krijgt lespakket over Islam?
2.)
Bent u zich ervan bewust dat de meerderheid van de Nederlandse bevolking de islam ziet als een bedreiging (bron: onderzoek Maurice de Hond, zie peil.nl) en dat dit zeer terecht is. En dat de overheid geen campagnes mag voeren of faciliteren die ingaan tegen de mening van de meerderheid omdat er anders sprake is van ondemocratische propaganda?
3.)
Deelt u de mening dat de overheid niet mag meewerken aan de verspreiding van een lespakket dat kennelijk bedoeld is begrip te kweken voor de islam?
4.)
Deelt u de mening dat de verspreiding van dit lespakket dan ook per onmiddellijk dient te worden gestaakt? En dat de financiering van scholen die meewerken aan de verspreiding dient te worden stopgezet, alsmede de directeuren op staande voet ontslagen?
(*) RTL Nieuws, Basisschool krijgt lespakket over Islam, 10 september 2007
quote:Basisschool krijgt lespakket over islam
Basisscholen in Nederland kunnen vanaf nu gebruik maken van een officieel lespakket over de islam.
Voor het eerst
Het pakket is ontwikkeld door de Islamitische Scholen Bestuurs Organisatie, samen met de Stichting Leerplanontwikkeling. Het is voor het eerst in Nederland dat er een officiële lesmethode bestaat voor islamitisch godsdienstonderwijs.
Van der Hoeven
Vooral islamitische scholen gebruiken de Methode Islamitische Onderwijs, maar het materiaal is ook bestemd voor het openbare basisonderwijs. Godsdienstleraren stelden tot nu toe altijd hun eigen lesmateriaal samen dat vaak werd beïnvloed door religieuze organisaties. In 2002 drong toenmalig minister van Onderwijs Van der Hoeven erop aan dat er een gemeenschappelijke lesmethode zou komen.
Ik ben benieuwd naar het antwoord. Hopelijk kan Dijksma wat leuke krachttermen verzinnen om aandacht te genereren voor deze ongelooflijke misstap van Wilders.quote:Godsdienstleraren stelden voorheen zelf het lesmateriaal samen, dat vaak werd beïnvloed door religieuze organisaties, tot zorg van de Algemene Inlichtingen- en Veiligheidsdienst. Op aandringen van de minister van Onderwijs werd een gemeenschappelijke lesmethode ontwikkeld.
De lesstof is in het Nederland en gaat over de Nederlandse samenleving. De lessen zijn gericht op normen en waarden in Nederland, integratie en de plaats van de islam tussen andere religies. In een vervolgmethode gaat ISBO ook homoseksualiteit behandelen.
Inderdaad.quote:Op woensdag 12 september 2007 15:32 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Ik ben benieuwd naar het antwoord. Hopelijk kan Dijksma wat leuke krachttermen verzinnen om aandacht te genereren voor deze ongelooflijke misstap van Wilders.
De meerderheid van de Nederlanders vindt jou een zak. Ik begin meteen met het maken van een lespakket.quote:Bent u zich ervan bewust dat de meerderheid van de Nederlandse bevolking de islam ziet als een bedreiging (bron: onderzoek Maurice de Hond, zie peil.nl) en dat dit zeer terecht is. En dat de overheid geen campagnes mag voeren of faciliteren die ingaan tegen de mening van de meerderheid omdat er anders sprake is van ondemocratische propaganda?
You've got to be kidding mequote:(bron: onderzoek Maurice de Hond, zie peil.nl)
Waar slaat dat nou op???quote:En dat de overheid geen campagnes mag voeren of faciliteren die ingaan tegen de mening van de meerderheid omdat er anders sprake is van ondemocratische propaganda?
Het verbaast me dat er niet eens wordt gevraagd zo nee waarom niet. Nee neer pennen is voldoende volgens mij. Raken de standaard formulieren op bij de Partij voor Verdoemenis?quote:Deelt u de mening dat de overheid niet mag meewerken aan de verspreiding van een lespakket dat kennelijk bedoeld is begrip te kweken voor de islam?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |