Het is vooral niet zo nuttig.quote:Op donderdag 13 september 2007 11:17 schreef teamlead het volgende:
(overigens vind ik "knettergek" nou niet bepaald een vreselijke uitdrukking)
Kostelijk.quote:6
Bent u bereid uw functie van staatssecretaris neer te leggen, zodat u in Marokko de belangen van de dictatoriale koning Mohammed VI kunt dienen? Zo neen, waarom niet?
Het gaat er niet om of het een vreselijke uitdrukking is. Het maakt in wezen niet uit waar een minister voor uitgemaakt wordt, het gaat erom dat je elkaar niet beledigt. Daarnaast vind ik de herhaalde en ongefundeerde beschuldiging van verraad veel erger.quote:Op donderdag 13 september 2007 11:17 schreef teamlead het volgende:
dan moeten ze toch eerst een voorzitter kiezen die durft op te treden
(overigens vind ik "knettergek" nou niet bepaald een vreselijke uitdrukking)
De vragen van die club zijn overigens wel bijzonder vermakelijk leesvoer. Beetje jammer dat het zo belachelijk veel geld kost iedere keer
Want? Goede manieren zijn politiek correct, dus fout?quote:Op donderdag 13 september 2007 11:15 schreef Het_hupt het volgende:
En zo blijft het politieke correcte beest in Den Haag in leven![]()
Bij schriftelijke kamervragen gaat het toch duidelijk om vorm en inhoud?quote:Op donderdag 13 september 2007 11:17 schreef Floripas het volgende:
[..]
Nee. Zoiets doe je bij: "Ik kom je halen, klootzak", niet bij: "Je bent een landverrader."
Je gaat geen censuur-martelaar van die man maken.
(Al mag hij nu nóóit meer klagen over censuur).
Natuurlijk moet hem niet de mond worden gesnoerd. Het gaat mij erom dat er voldoende maatregelen zijn iemand die te ver gaat, tot de orde te roepen. Hier wordt geen gebruik van gemaakt, waar ik vind dat dit wel zou moeten gebeuren. Dit betekent niet dat hij zodra hij zijn mond opent uit de kamer geflikkerd moet worden, maar wel dat, wanneer hij met beledigingen en beschuldigingen van verraad rond gaat strooien, tot de orde wordt geroepen.quote:Op donderdag 13 september 2007 11:27 schreef Floripas het volgende:
Ik vind goede manieren een ongeschreven regel, maar een ongeschreven regel moet het blijven. Wilders mag er best op gewezen worden dat als hij serieus genomen wil worden hij dit soort geintjes niet hoeft te flikken, maar om hem de mond te snoeren? Nee.
Dat is denk ik precies wat hij wil, want dan kan hij zich nog meer als outsider presenteren dan hij nu al doet. Wat overigens belachelijk is, want hij werkt al praktisch zijn hele werkzame leven op het Binnenhof, maar dat ter zijde.quote:Op donderdag 13 september 2007 11:32 schreef kLowJow het volgende:
maar wel dat, wanneer hij met beledigingen en beschuldigingen van verraad rond gaat strooien, tot de orde wordt geroepen.
Precies alleen het probleem is dat steeds meer mensen zich aan hem gaan storen hoe langer het feestje duurt.quote:Op donderdag 13 september 2007 11:42 schreef Floripas het volgende:
Ja.
Lekker laten brallen, die foute oom van het feestje.
Dat is juist goed, want zo graaft hij langzaam maar zeker zijn eigen graf.quote:Op donderdag 13 september 2007 11:58 schreef Nakur_de_Islani het volgende:
[..]
Precies alleen het probleem is dat steeds meer mensen zich aan hem gaan storen hoe langer het feestje duurt.
Dat vind ik geen "probleem".quote:Op donderdag 13 september 2007 11:58 schreef Nakur_de_Islani het volgende:
[..]
Precies alleen het probleem is dat steeds meer mensen zich aan hem gaan storen hoe langer het feestje duurt.
Dat besef ik, net als de voorzitter schat ik zo in. Toch vind ik het een zeer verkeerde instelling. Ik vind niet dat men in de Tweede Kamer, uit angst de PVV in de kaart te spelen, af moet gaan wijken van de normale procedures.quote:Op donderdag 13 september 2007 11:41 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Dat is denk ik precies wat hij wil, want dan kan hij zich nog meer als outsider presenteren dan hij nu al doet. Wat overigens belachelijk is, want hij werkt al praktisch zijn hele werkzame leven op het Binnenhof, maar dat ter zijde.
had de gemeente vorige keer ook gedaan, toen ivm werkzaamheden aan de doorgaande wegen, valt nog mee dat de PVV niet valt over dat die wegwijzers ook in het frans komenquote:Op donderdag 13 september 2007 08:20 schreef Nakur_de_Islani het volgende:
[..]
![]()
Alle vragen van de PVV zijn naar aanleiding van het nieuws. Echt puur een reactieve partij.
Van Basten had Afellay en Boulahrouz op de tribune gezet en kan voorlopig dus geen kwaad meer doen bij de PVV.quote:Op donderdag 13 september 2007 12:50 schreef Chadi het volgende:
Vreemd hij stelt geen vragen over Oranje.. ben zeer teleurgesteld in die man. Van Basten moet weg
Stond vast niet in het artikelquote:Op donderdag 13 september 2007 12:32 schreef zakjapannertje het volgende:
[..]
had de gemeente vorige keer ook gedaan, toen ivm werkzaamheden aan de doorgaande wegen, valt nog mee dat de PVV niet valt over dat die wegwijzers ook in het frans komen, aangezien veel drugstoeristen uit Wallonie en Frankrijk komen
Als je hem mailt doet ie het vast volgende week wel.quote:Op donderdag 13 september 2007 12:50 schreef Chadi het volgende:
Vreemd hij stelt geen vragen over Oranje.. ben zeer teleurgesteld in die man. Van Basten moet weg
Ja, dat ook. Maar ik dacht het wel. Rita (mzidsz) zal Geert (mhoidsz) wel te dom vinden. Bovendien trekt hij meer aandacht dan zij, en op het tweede plan verkommert ze een beetje.quote:Op donderdag 13 september 2007 19:22 schreef en_door_slecht het volgende:
Rita wil niet naar Gekke Geert. Is ze nu helemaal knettergek?
Rita is "gewoon" een rechtse populist.quote:Op donderdag 13 september 2007 23:15 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Rita (mzidsz) zal Geert (mhoidsz) wel te dom vinden.
Ik denk dat Geert bezwaar heeft tegen iemand die hem zou durven tegenspreken. Dus verdonk erbij halen is een heel slecht plan.quote:Op vrijdag 14 september 2007 00:06 schreef Floripas het volgende:
Geert heeft een karikatuur van zijn beweging gemaakt. Daar past iemand van het kaliber Verdonk niet bij.
De duivel geeft zich immers ook niet af met trollen en klopgeesten. En al helemaal niet onder hun leiding.quote:Op vrijdag 14 september 2007 00:06 schreef Floripas het volgende:
Geert heeft een karikatuur van zijn beweging gemaakt. Daar past iemand van het kaliber Verdonk niet bij.
quote:Hekken die criminele moslims moeten tegenhouden - Kamervragen
donderdag 13 september 2007
Vragen van de leden Wilders en Fritsma (beiden PVV) aan de minister voor Wonen, Wijken en Integratie en de minister van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties over het plaatsen van hekken, die tijdens de ramadan criminele moslims tegen moeten houden.
1.)
Bent u bekend met het bericht 'Boze bewoners lopen stuk op besluit anti-boefjeshekken'? (*)
2.)
Hoe beoordeelt u het dat tijdens de ramadan hekken om een seniorenflat in de Utrechtse wijk kanaleneiland geplaatst moeten worden, om bejaarden te beschermen tegen criminele moslims? Deelt u de mening dat dit symbool staat voor de totale mislukking van de multiculturele samenleving?
3.)
Waarom kunnen islamitische straatterroristen niet aangepakt worden zonder dat bejaarden daar last van hebben? Deelt u, in het verlengde daarvan, de mening dat niet de slachtoffers, maar de daders achter een groot hek gezet moeten worden?
4.)
Hoe beoordeelt u het dat volgens de wijkchef van de politie de criminaliteitscijfers tijdens de islamitische vastenmaand verdubbelen?
5.)
Kunt u uitleggen wat de verklaring is van de toename van criminaliteit tijdens de ramadan? Worden er tijdens de ramadan bijvoorbeeld fellere preken gehouden die een ophitsende werking hebben op moslims?
6.)
Bestaat het verband tussen ramadan en toenemende criminaliteit ook in andere wijken / delen van Nederland waar veel moslims wonen? Zo ja, kunt u daar gegevens en cijfers over verstrekken?
7.)
Bestaat er ook in andere religies een verband tussen belangrijke religieuze dagen en toenemende criminaliteit? Zo ja, kunt u ook daar gegevens en cijfers over verstrekken? Zo neen, wat zegt dit volgens u over de islam?
Zie je het al voor je? Straatschoffies die in de moskee van de imam instructie krijgen bejaarden te belagen...quote:Boze bewoners lopen stuk op besluit antiboefjeshekken
Door JURGEN VAN DIJK
UTRECHT - Boos waren ze, maar een toezegging kregen ze niet tijdens een informatieavond. Bewoners van een seniorenflat aan de De Gasperilaan in Kanaleneiland blijven last houden van hekken die criminelen moeten tegenhouden.
Volgens wijkbureau Zuidwest en de politie was het plaatsen van de hekken afgelopen vrijdag een 'foutje'. Het was de bedoeling die pas neer te zetten na de informatieavond van gisteren, die werd bezocht door zo'n tachtig mensen.
Wijkchef politie Van der Wal wilde de hekken er in ieder geval voor het begin van de ramadan hebben. Want, zo hield hij de bewoners voor, tijdens de islamitische vastenmaand verdubbelden de afgelopen twee jaar in Kanaleneiland de criminaliteitscijfers.
Foutje of niet, de bewoners voelen zich gekleineerd dat de hekken er zonder overleg met hen zijn gekomen. Bovendien moeten ze een flink stuk omlopen. Waarom niet alleen 'snachts een hek, waarom geen sleutels uitgereikt? Op deze vragen kwamen wel antwoorden van Daals van het wijkbureau en politiechef Van der Wal, maar de bewoners namen er geen genoegen mee. De enige belofte die ze kregen was een nieuwe informatieavond over twee weken.
Uhh... oeps?quote:Vragen van het lid Fritsma (PVV) aan de staatssecretaris van Justitie over het op kosten van de belastingbetaler terughalen van een generaal-pardonkandidaat.
1
Hebt u kennisgenomen van het bericht "Uitgezette pardonkandidaat terug naar Nederland"?
Antwoord: ja
5
Realiseert u zich, dat vele vreemdelingen nu worden aangemoedigd om naar Nederland terug te keren om aanspraak te maken op verblijf op grond van het generaal pardon?
Antwoord: Voor de beantwoording van deze vraag verwijs ik naar het antwoord op vraag 1.
Dit. Zo'n Grausje krijgt diertjes (lieeeeeve bééééstjes) en voor de rest zijn al die fokke fokkema's niet echt in staat om kritiek te formuleren.quote:Op vrijdag 14 september 2007 00:26 schreef I.R.Baboon het volgende:
[..]
Ik denk dat Geert bezwaar heeft tegen iemand die hem zou durven tegenspreken. Dus verdonk erbij halen is een heel slecht plan.
"Bij de baard van de profeet, vertrap die oudjes!"quote:Op vrijdag 14 september 2007 10:28 schreef kLowJow het volgende:
[..]
[..]
Zie je het al voor je? Straatschoffies die in de moskee van de imam instructie krijgen bejaarden te belagen.... Die enorme toename in de criminaliteitscijfers is dan wel weer interessant om op te pakken. Wat bezielt ze toch zich juist dan zo te misdragen?
En met carnaval dan, he, he, he? Of als het kermis is?????quote:Op vrijdag 14 september 2007 10:28 schreef kLowJow het volgende:
[..]
[..]
Zie je het al voor je? Straatschoffies die in de moskee van de imam instructie krijgen bejaarden te belagen.... Die enorme toename in de criminaliteitscijfers is dan wel weer interessant om op te pakken. Wat bezielt ze toch zich juist dan zo te misdragen?
Hmmm, jammer. Nou ja goed. 1 vraag ging over Israel en een andere over Marrokaanse straatschoffies die volgens hem met paard en wagen door de straat moesten worden getrokken.quote:Op zaterdag 15 september 2007 09:13 schreef Sidekick het volgende:
Linken naar Parlando gaat niet goed. Je zal de tekst moeten kopieren.
We willen tekst zien.quote:Op zondag 16 september 2007 10:14 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Hmmm, jammer. Nou ja goed. 1 vraag ging over Israel en een andere over Marrokaanse straatschoffies die volgens hem met paard en wagen door de straat moesten worden getrokken.
Het weblog www.geencommentaar.nl heeft hier een oplossing voor gevonden. Als je de database benadert via www.geencommentaar.nl/parlando, dan krijg je permanente linkjes naar de kamerstukken.quote:Op zaterdag 15 september 2007 09:13 schreef Sidekick het volgende:
Linken naar Parlando gaat niet goed. Je zal de tekst moeten kopieren.
quote:1
Hebt u kennisgenomen van de berichten dat de minister van Financiën shariahypotheken wil invoeren 1), de minister voor Wonen, Wijken en Integratie vindt dat de Nederlandse cultuur gestoeld is op een joods-christelijk-islamitische traditie 2) en dat ook een parlementariër van een coalitiepartij met terroristen van Hamas heeft gesproken? 3)
Antwoord
De berichtgeving uit de bronnen die worden vermeld bij noten 1, 2 en 3 zijn mij bekend.
2
Hebben betrokkenen aan het begin van de zomer last van een zonnesteek of zijn ze in alle naïviteit totaal de weg kwijt?
Ik neem afstand van de suggestie in deze vraag en laat deze voor rekening van de vragensteller.
3
Wilt u als minister-president de regie onmiddellijk hernemen en u met kracht en overtuiging verzetten tegen de verdergaande islamisering van Nederland en het kabinetsbeleid door op te houden onze Nederlandse cultuur in de uitverkoop te doen voor de islam?
Antwoord
Onder islamisering wordt verstaan “de maatschappij organiseren volgens islamitische principes”. Hiervan is in Nederland geen sprake. In ons land gelden de basiswaarden en grondprincipes van democratie en rechtsstatelijkheid. Dit houdt ook in dat er in Nederland vrijheid van godsdienst is. Alle religies, ook de islam, zijn in Nederland gelijk voor de wet. Vanuit het principe scheiding van kerk en staat bemoeit de overheid zich niet met de inhoud en de organisatie van welke godsdienst dan ook. Dit laat onverlet dat geloofsgenootschappen zich dienen te voegen in de Nederlandse rechtsorde. Binding van een ieder aan de Nederlandse basiswaarden en principes is nodig. Zij bieden het neutrale kader waarbinnen de individuele vrijheid en verschillen in waarden en opvattingen tot ontplooiing kunnen komen met een gelijkwaardige plaats voor iedere burger, ongeacht herkomst, cultuur, religie of levensbeschouwing. Meer dan ooit is pluriformiteit in waardestelsels, levensovertuigingen, religie en politiek-ideologische visies de basis van onze samenleving. Uiteraard zal de overheid de regels en waarden van de democratische rechtsstaat handhaven en beschermen. Tegelijkertijd zal de overheid de tolerantie en binding in de pluriforme samenleving bevorderen.
quote:Vraag 1.
Kloppen uw uitspraken in Trouw dat u van mening bent dat de islam deel wordt van onze cultuur, dat we op termijn ook moeten kunnen spreken van een joods-christelijke-islamitische traditie in Nederland, dat islamitisch-religieuze instellingen ook moeten kunnen worden gesubsidieerd, en dat u moslims wilt helpen zich hier in Nederland te wortelen en de islam een onlosmakelijk onderdeel van Nederland wilt laten worden?
Antwoord 1.
In het interview met dagblad Trouw van 14 juli jl. heb ik het volgende gezegd over een “joods- christelijk-islamitisch traditie:
„Enerzijds zal de islam door de Europese cultuur en tradities beïnvloed worden en niet hetzelfde blijven. Anderzijds is het belangrijk dat zo’n grote groep zich wortelt in onze samenleving, er een onlosmakelijk onderdeel van wordt. Eeuwen geleden kwam de Joodse gemeenschap naar Nederland en nu zeggen we: Nederland is een land gevormd door joods-christelijke tradities. En ik kan me voorstellen dat we een vergelijkbaar proces krijgen met de islam. (…), maar daar gaan wel een paar eeuwen overheen.”
Over subsidieverstrekking heb ik gezegd:
„Nee, ik heb er geen principieel bezwaar tegen. Je subsidieert niet de religieuze activiteit, dan zou je de grens overgaan, maar de sociaal-maatschappelijke doelen.
(…)
„Ik vind niet dat ik het moet stimuleren, ik juich het ook niet toe maar ik heb er geen bezwaar tegen dat gemeenten dit doen. Het gaat erom dat de samenleving verandert door de komst van nieuwe bewoners en nieuwe religies.”
Vraag 2.
Waarom komt u niet op voor het behoud en het versterken van, onze Nederlandse en Westerse cultuur die gebaseerd is op de joods-christelijke traditie, die vele malen beter en beschaafder is dan de achterlijke islamitische cultuur en traditie en daar haaks op staat? Denkt u dat Nederland gebaat is met uw gevaarlijke cultuurrelativistische opmerkingen?
Antwoord 2.
Los van uw visie op de islam die ik niet deel, kom ik op voor een samenleving waarin burgers met wederzijds respect voor elkaar en dus ook voor elkaars godsdienst of levensovertuiging zonder onderscheid volgens onze democratische spelregels samen leven.
Vraag 3.
Bent u bereid uw opmerkingen zoals in de eerste vraag en het interview verwoord terug te nemen? Zo neen, bent u dan bereid af te treden?
Antwoord 3.
Nee.
Nee.
Soms wat langer, soms wat korter, maar het antwoord "daar ga ik niet over" is toch al snel op de halft van de kamervragen van de PVV van toepassing.quote:1
Bent u bekend met het bericht dat met behulp van een pijnschaal onnodige pijn bij demente ouderen eerder ontdekt kan worden?
1
Ja.
2.
Gaat u de pijnschaal landelijk invoeren zodat veel demente ouderen minder pijn hoeven te lijden? Zo neen, waarom niet?
2
Ik ga de pijnschaal niet landelijk invoeren omdat ik als staatssecretaris hier niet over beslis. Het is aan de beroepsbeoefenaren, zoals verpleeghuisartsen en geriaters, om hiertoe te besluiten.
Nou ja, vooral Agema wil er ook nog wel eens flink naast zitten geloof ik.quote:Op maandag 17 september 2007 22:22 schreef Kees22 het volgende:
Heeft hij blijkbaar veel gespijbeld bij het onderdeel staatsinrichting!
De PVV heeft maar een lid, dus de rest kan voor zichzelf spreken.quote:Op maandag 17 september 2007 22:46 schreef Kees22 het volgende:
Hoe zit het dan met Wilders' regie? En spreekt de PvV niet met één mond? Ach nee, met gespleten tong natuurlijk.
Overigens: goed werk KlowJow!![]()
quote:En dan nog even over die joods-christelijke traditie waar Wilders zo op hamert (zonder toevoegingen dus). Neem even dit stukje uit het debat tot je:
"De heer Wilders (PVV): Het is nog veel erger. Ik zeg dat namelijk niet, de Koran zegt dat. Het is ook geen kwestie van interpretatie, want ik citeer letterlijk wat in de Koran staat. Er is ook geen nieuwe versie van de Koran zoals wij het Nieuwe Testament kennen na het Oude Testament. Die bestaat helemaal niet. Het is één boek.
De heer Dijsselbloem (PvdA): Het Nieuwe Testament is ook geen nieuwe versie van het Oude Testament. Laten wij dat misverstand gelijk even uit de wereld helpen.
De heer Wilders (PVV): Het is een nieuwere versie van het testament. En ik zal u één ding zeggen: dat bestaat dus niet in het islamitische geloof. Er is maar één Koran: het woord van God, letterlijk opgeschreven."
http://www.sargasso.nl/ar(...)geil/#comment-246353
Bas van der Vlies heeft nog een hoop werk te verrichten...quote:
De Torah moet dus verboden worden!quote:Op dinsdag 18 september 2007 13:20 schreef Monidique het volgende:
[..]
Een nieuwere versie van het testament, het verbond dus. Joden zijn dus primitief.
Of die Joden moeten gewoon snel met nieuw testament komen.quote:Op dinsdag 18 september 2007 13:22 schreef Dodecahedron het volgende:
De Torah moet dus verboden worden!
Of we maken met zijn allen het Spiksplinternieuwe Testament.quote:Op dinsdag 18 september 2007 14:20 schreef ijsbrekertje het volgende:
[..]
Of die Joden moeten gewoon snel met nieuw testament komen.
Je loopt achter.quote:Op dinsdag 18 september 2007 14:23 schreef Pool het volgende:
[..]
Of we maken met zijn allen het Spiksplinternieuwe Testament.
Dat geldt dan voor iedereen en het is geschreven in MSN-taal.
Ja, maar dan met nieuwe inhoud erbij. Over wat we met pedopartijen en minirokjes moeten doen enzo.quote:
quote:Op dinsdag 18 september 2007 14:34 schreef LENUS het volgende:
Pol-->Onz
Dit moet je niet afdoen als onzin.quote:Op dinsdag 18 september 2007 14:34 schreef LENUS het volgende:
Pol-->Onz
Nou bij een ander aanzienlijk deel van het electoraat leven ook bepaalde vragen, maar dergelijke topics verdwijnen ook naar onz. Dus gelijke monniken, gelijke kappen.quote:Op dinsdag 18 september 2007 14:38 schreef ijsbrekertje het volgende:
[..]
Dit moet je niet afdoen als onzin.![]()
Bij een aanzienlijk deel van het electoraat leven deze vragen en nu zit de PVV in de kamer om deze zaken aan te kaarten.
Poging tot censuur en een cordon sanitaire van Wilders. Hoe typisch links weer.quote:Op dinsdag 18 september 2007 14:34 schreef LENUS het volgende:
Pol-->Onz
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |