abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_52304116
quote:
'PVV kan dertig zetels halen'
(Novum) - Bijna een op de vijf Nederlanders overweegt een stem op de Partij van de Vrijheid. Elf procent van de Nederlanders zou op de PVV stemmen als vandaag verkiezingen zouden worden gehouden, blijkt uit een peiling van Maurice de Hond. Daarnaast zegt acht procent de partij 'een kans' te geven op een stem. Hiermee komt het potentieel aantal zetels in de Tweede Kamer voor de partij van Geert Wilders op bijna dertig.

De SP levert in de peiling ten opzichte van vorige week een zetel in en komt uit op 23. Ook de VVD verliest een zetel. De liberalen zouden nu op 22 zetels uitkomen. De Partij voor de Dieren stijgt van twee naar drie zetels. De PVV komt uit op achttien zetels, twee keer zo veel als nu in de Kamer. Dit is volgens de opiniepeiler het hoogste niveau sinds de verkiezingen in november.

Geert Wilders pleitte woensdag in een open brief in De Volkskrant voor een verbod op de koran. Haagse politici verwezen het voorstel massaal naar de prullenbak. Advocate Els Lucas deed naar aanleiding van de brief aangifte voor het aanzetten tot haat tegen moslims. Driekwart van de Nederlanders is tegen een verbod op de koran, zo bleek donderdag uit een peiling, ook van De Hond. Negentien procent van de bevolking ziet wel wat in een verbod van het heilige boek van de islam.
http://www.trouw.nl/laats(...)_halen?backlink=true

Tijd voor een cordon sanitaire zou ik zeggen. Het valt te hopen dat er onder de huidige generatie politici zich geen nieuwe Franz von Papen bevindt.

Er is trouwens wel iets wat ik me af vraag (staat niet in dit artikel, maar is wel zo): waarom heeft Wilders uitgerekend onder de rivieren, op het platteland de meeste aanhang?
pi_52304220
quote:
Op zondag 12 augustus 2007 13:54 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Tijd voor een cordon sanitaire zou ik zeggen. Het valt te hopen dat er onder de huidige generatie politici zich geen nieuwe Franz von Papen bevindt.

Er is trouwens wel iets wat ik me af vraag (staat niet in dit artikel, maar is wel zo): waarom heeft Wilders uitgerekend onder de rivieren, op het platteland de meeste aanhang?
een cordon sanitaire? tja waarom niet,heeft in Belgie ook zo ontzettend goed geholpen...lutser!
The fox condems the trap ,not himself.
  zondag 12 augustus 2007 @ 14:00:49 #3
17137 Sander
Nerds do it rarely
pi_52304233
Doen! Ik hou van vaak stemmen. En als Wilders 30 zetels krijgt, mogen we volgende week weer stemmen!
pi_52304251
Waarom een cordon sanitaire? Is toch juist een goede ontwikkeling?
If the shoe doesn't fit, the shoe must be a Nazi.
  † In Memoriam † zondag 12 augustus 2007 @ 14:22:23 #5
31818 Barbaaf
Awesomely sprightly
pi_52304650
Dus 1/5e van de stemgerechtigde Nederlanders vindt niet alleen dat Moslims het grootsteenige probleem in de huidige maatschappij zijn maar staat ook nog achter de onbehouwen methoden van Wilders? Dan wordt het echt tijd te emigreren
quote:
Omdat die mensen moslims voornamelijk kennen uit nieuwsberichten (en goed nieuws is geen nieuws voor commerciëlen) en dus niet weten dat de meerderheid gewone, redelijke mensen zijn?
Ooit schreef oh-oh het volgende:Management en beleid en zo, dat kan elke debiel leren.
pi_52304760
quote:
Op zondag 12 augustus 2007 14:22 schreef Barbaaf het volgende:
Dus 1/5e van de stemgerechtigde Nederlanders vindt niet alleen dat Moslims het grootsteenige probleem in de huidige maatschappij zijn maar staat ook nog achter de onbehouwen methoden van Wilders? Dan wordt het echt tijd te emigreren
Prima hoor, donder maar op. Aan figuren zoals jij hebben we toch niks als de moslimhel hier echt losbreekt. Jij gaat er waarschijnlijk achteraan lopen.
  zondag 12 augustus 2007 @ 14:38:15 #7
10841 Napalm
Brandbarbaar
pi_52304979
quote:
Dus 1/5e van de stemgerechtigde Nederlanders vindt niet alleen dat Moslims het grootsteenige probleem in de huidige maatschappij zijn
niet het probleem zelve maar vaak wel de oorzaak van een berg problemen.

The clash of civilisations.
You're a fucking ugly bitch. I want to stab you to death, and then play around with your blood.
  zondag 12 augustus 2007 @ 14:40:01 #8
982 Cairon
More than meets the Eye
pi_52305015
quote:
Of misschien willen ze een protest stem uitbrengen, en aangeven dat ze het spuugzat zijn geconfronteerd te worden met een religie die haat predikt en de Nederlandse staat, cultuur, en onze waarden en normen ondermijnt? Of misschien willen ze een signaal afgeven dat ze er niet van gediend zijn dat bepaalde politieke partijen boven een enkele bevolkingsgroep een hand boven het hoofd houden, waardoor er in allerlei bochten gewrongen word om het een specifieke groep naar hun zin te maken, ten kosten van andere groepen?

Maar hey, leef je uit, Saudi Arabie schijnt echt een geweldig land te zijn, iedereen daar geniet gelijke rechten, of Indonesie, die twee landen zijn echt bakans van vrijheid, gelijkheid, en gerechtigheid in deze wereld.
quote:
Omdat die mensen moslims voornamelijk kennen uit nieuwsberichten (en goed nieuws is geen nieuws voor commerciëlen) en dus niet weten dat de meerderheid gewone, redelijke mensen zijn?
Ja want onder de grote rivieren kennen ze inderdaad echt geen allochtonen. Ik zal toch echt even mijn nichtje moeten informeren dat ze niet is aangerand door een Marrokaan, want die hebben we hier niet. En het zwembad in mijn buurt dat tegenwoordig met vinger-afdrukken werkt... joh die hadden echt geen overlast van een bepaalde bevolkingsgroep, aangezien we die hier niet eens hebben.

En dat ze naar het nieuws kijken is natuurlijk ook een grove schande, want iedereen weet dat het je reinste onzin is dat Theo van Gogh door een radicale moslim de keel is doorgesneden, en dat al die berichten leugens zijn, en dat alles een complot is tegen die arme onbegrepen moslims... want er is natuurlijk geen enkel probleem met de integratie, er is geen enkel probleem met een bepaalde bevolkingsgroep, alleen maar leugens en laster en smaad...

Hunger I want it so bad I can taste it.
it drives me mad to see it wasted,
when I need it so bad that it's burning me.
I'm hungry!
  zondag 12 augustus 2007 @ 14:40:33 #9
50546 Ippon
Correctief instituut
pi_52305025
Wilders is een slimme vent. Elke keer dat hij idiote uitspraken doet, valt heel politiek-correct Nederland buitelend over hem heen. En Geert maar lachen in zijn vuistje.

De politiek heeft niks geleerd van Fortuyn. De gevestigde orde kon de LPF makkelijk aan omdat ze de Goddelijke Kale hadden vermoord. De LPF heeft zichzelf een nekschot gegeven door hun onbenullige manier van politiek bedrijven.

Wilders daarentegen heeft zijn zaakjes goed voor elkaar, die groeit door naar 30 zetels en wordt een machtsfactor van jewelste. Niet dat ik zit te wachten op een Maatschappijsplijter maar het is de schuld van die domme jongetjes en meisjes van het Binnenhof.

Naïviteit (GroenLinks) en cynische berekening (PvdA).

GroenLinks denkt zo cultuurrelativistisch dat ze eigenlijk vinden dat de anti-homo-opvattingen van moslims evenveel waard zijn als de pro-homo-opvattingen van de linkse autochtonen.

De PvdA verwacht meer stemmen te halen bij de moslims dan bij de homo's.

Vandaar het slappe homo-bescherminsgbeleid van de Amsterdamse politiek.

5-10% van de Nederlandse bevolking is homo. Ik las vanochtend dat homo's steeds rechtser worden. Ik denk puur uit lijfsbehoud.

De opstelling van de PvdA zal ze nog flink bezuren.
  zondag 12 augustus 2007 @ 14:42:36 #10
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_52305063
Er is nog gezond verstand in NL
What are you going to do to me? You go fuck yourself - I say what I want.
- Oriana Fallaci 1929-2006
pi_52305226
quote:
Dat is niet zo moeilijk, hè? Linkse ideeën hebben nooit wortel geschoten in die gebieden (Oss uitgezonderd, maar dat is ook niet zo gek. In Oss gaan ze allemaal in een cirkel zitten en bidden ze tot Satan).
quote:
Op zondag 12 augustus 2007 14:42 schreef PJORourke het volgende:
Inderdaad, met een potentieel van 30 zetels zullen ook de middenpartijen hun onvoorwaardelijke steun aan multiculturele theorieën op zijn minst ter discussie moeten stellen.

[ Bericht 19% gewijzigd door DrWolffenstein op 12-08-2007 14:59:57 ]
  zondag 12 augustus 2007 @ 14:55:06 #12
151835 SuperbDeLux
Een ietwat hautain.
pi_52305318
quote:
Op zondag 12 augustus 2007 14:38 schreef Napalm het volgende:

[..]

niet het probleem zelve maar vaak wel de oorzaak van een berg problemen.

The clash of civilisations.
Ik zou de moslimwereld van vandaag niet willen verheffen tot legitieme gelijkwaardige 'beschaving'. Het is meer een clash tussen een state of mind die thuishoort in de middeleeuwen en een state of mind die thuishoort in de 21ste eeuw, een gevecht tussen achterlijkheid (dromen van het verleden) en progressiviteit (kijken naar de toekomst).
He wept for there were no more worlds to conquer.
  † In Memoriam † zondag 12 augustus 2007 @ 15:23:26 #13
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_52305847
quote:
Hoezo? Dit is toch democratie, dat is toch "wat we met z'n allen willen" ?
Carpe Libertatem
pi_52306006
quote:
Op zondag 12 augustus 2007 15:23 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

Hoezo? Dit is toch democratie, dat is toch "wat we met z'n allen willen" ?
Grappig dat Klopkoek zo voor democratie en vrijheden is, behalve als het andersdenkenden betreft. Ik zat dus al te wachten op deze domme thread.
Vroeger dacht ik dat ik mijn vijanden het vuur aan de schenen moest leggen. Een misvatting, want dat doen ze zelf wel. Ik hoef enkel mijn vergrootglas maar op ze te richten en het begint te smeulen.
pi_52306033
quote:
Op zondag 12 augustus 2007 14:50 schreef DrWolffenstein het volgende:

[..]

Dat is niet zo moeilijk, hè? Linkse ideeën hebben nooit wortel geschoten in die gebieden (Oss uitgezonderd, maar dat is ook niet zo gek. In Oss gaan ze allemaal in een cirkel zitten en bidden ze tot Satan).
pi_52306139
quote:
Op zondag 12 augustus 2007 14:40 schreef Cairon het volgende:

[..]

Of misschien willen ze een protest stem uitbrengen, en aangeven dat ze het spuugzat zijn geconfronteerd te worden met een religie die haat predikt en de Nederlandse staat, cultuur, en onze waarden en normen ondermijnt? Of misschien willen ze een signaal afgeven dat ze er niet van gediend zijn dat bepaalde politieke partijen boven een enkele bevolkingsgroep een hand boven het hoofd houden, waardoor er in allerlei bochten gewrongen word om het een specifieke groep naar hun zin te maken, ten kosten van andere groepen?

Maar hey, leef je uit, Saudi Arabie schijnt echt een geweldig land te zijn, iedereen daar geniet gelijke rechten, of Indonesie, die twee landen zijn echt bakans van vrijheid, gelijkheid, en gerechtigheid in deze wereld.
[..]

Ja want onder de grote rivieren kennen ze inderdaad echt geen allochtonen. Ik zal toch echt even mijn nichtje moeten informeren dat ze niet is aangerand door een Marrokaan, want die hebben we hier niet. En het zwembad in mijn buurt dat tegenwoordig met vinger-afdrukken werkt... joh die hadden echt geen overlast van een bepaalde bevolkingsgroep, aangezien we die hier niet eens hebben.

En dat ze naar het nieuws kijken is natuurlijk ook een grove schande, want iedereen weet dat het je reinste onzin is dat Theo van Gogh door een radicale moslim de keel is doorgesneden, en dat al die berichten leugens zijn, en dat alles een complot is tegen die arme onbegrepen moslims... want er is natuurlijk geen enkel probleem met de integratie, er is geen enkel probleem met een bepaalde bevolkingsgroep, alleen maar leugens en laster en smaad...

Ho maar, het is niet de religie maar mensen die dat allemaal aandoen en ja tuig heb je overal. Het probleem ligt zeer waarschijnlijk in de opvoeding en niet zozeer in wat voor godsdienst ze belijden.
Want in geen enkel boek wordt het aanraden van meiden gestimuleerd.
Being happy doesn't mean that everything is perfect. It means that you have decided to look beyond the imperfections
  zondag 12 augustus 2007 @ 15:51:23 #17
10841 Napalm
Brandbarbaar
pi_52306288
quote:
Op zondag 12 augustus 2007 15:41 schreef samjustme het volgende:
Het probleem ligt zeer waarschijnlijk in de opvoeding en niet zozeer in wat voor godsdienst ze belijden.
wel opvallend dat het steeds moslims zijn waar het bij de opvoeding dan misgaat...
quote:

inderdaad. die 9jarige die vroeg er gewoon zelf om!
http://en.wikipedia.org/wiki/Aisha#Marriage_to_Muhammad
quote:
Op zondag 12 augustus 2007 15:14 schreef moussie het volgende:

[..]

en na hoeveel jaren was dat ?
bekijk het eens met neutrale ogen, dit is toch iets wat je altijd hebt in een maatschappij als er een nieuwe factoor geïntroduceerd word .. het is een tijdje onrustig ?
onrust? bovendien hebben we het hier vaak over 2e / 3e generatie dus een "tijdje"....

verder hoeveel onrust was er precies met de chinezen?
You're a fucking ugly bitch. I want to stab you to death, and then play around with your blood.
pi_52306384
quote:
In de Koran wel hoor, het aanranden van 'ongelovige hoeren' wordt daarin flink gestimuleerd.
pi_52306516
Ik ben ook 1 van die 5 alleen moet hij niet van die stomme dingen zeggen als de koran verbieden. Partij van de VRIJHEID die iets verbiedt Lijkt een beetje op de DDR dat toch echt een democratische republiek was.
pi_52306610
quote:
Op zondag 12 augustus 2007 15:56 schreef TomTancr3do het volgende:

[..]

In de Koran wel hoor, het aanranden van 'ongelovige hoeren' wordt daarin flink gestimuleerd.
Ik lees die boekjes al jaren niet moet nog wat bijspijkeren blijkbaar en heb je een vers, waaruit het naar voren komt voor me?
Being happy doesn't mean that everything is perfect. It means that you have decided to look beyond the imperfections
  zondag 12 augustus 2007 @ 16:17:36 #21
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_52306757
quote:

[..]

Daar wonen geen moslims. Daar weten ze ook niet wat moslims zijn (behalve wat Wilders en de pastoor ze verteld)
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_52307368
Al krijgen ze dertig zetels: ze zullen niks in de melk te brokkelen krijgen zolang ze vasthouden aan hun extremistische standpunten. Geen weldenkende partij zal met ze samen willen werken. De PVV doet het zichzelf aan. Het is lucratief in electoraal opzicht om je als outsider en redder van het land te profileren, maar je kweekt er weinig good will mee in het parlement: je krijgt geen zak voor mekaar. In zekere zin verraadt Wilders daarmee zijn kiezers.
Gelegenheidssedevacantist extraordinaire. Een dozijn lama's en je grootvader. Tweede Exloërmond, ofwel het vagevuur. De schemerlamp van je nachtmerries. Vla, en veel ervan. Verlanglijst: vijf pedaalemmers en het einde der tijden.
pi_52307387
quote:
Op zondag 12 augustus 2007 16:09 schreef samjustme het volgende:

[..]

Ik lees die boekjes al jaren niet moet nog wat bijspijkeren blijkbaar en heb je een vers, waaruit het naar voren komt voor me?
Niet direct bij de hand. Je zult je er toch zelf eens in moeten verdiepen, want ik heb mijn portie Koran allang gehad, en vervolgens aan Fikkie gegeven.
pi_52307610
quote:
Op zondag 12 augustus 2007 16:51 schreef TomTancr3do het volgende:

[..]

Niet direct bij de hand. Je zult je er toch zelf eens in moeten verdiepen, want ik heb mijn portie Koran allang gehad, en vervolgens aan Fikkie gegeven.
Blijkbaar niet, zo een vermoeden had ik al
  zondag 12 augustus 2007 @ 17:07:07 #25
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_52307658
quote:
Op zondag 12 augustus 2007 16:50 schreef Aurelianus het volgende:
je kweekt er weinig good will mee in het parlement
Met de ons-kent-ons politiek krijg je ook niks voor elkaar, en daar heb ik grondig tabak van.
  zondag 12 augustus 2007 @ 17:09:41 #26
66825 Reya
Fier Wallon
pi_52307702
quote:
Op zondag 12 augustus 2007 17:07 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Met de ons-kent-ons politiek krijg je ook niks voor elkaar, en daar heb ik grondig tabak van.
Denk je dat Wilders op de huidige manier dan serieus iets weet te bewerkstelligen?
pi_52307708
quote:
Op zondag 12 augustus 2007 17:04 schreef samjustme het volgende:

[..]

Blijkbaar niet
Nee, dat zeg ik toch?

Probeer het anders hier eens. Google is your friend.
  zondag 12 augustus 2007 @ 17:45:38 #28
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_52308358
quote:
Op zondag 12 augustus 2007 17:09 schreef Reya het volgende:
Denk je dat Wilders op de huidige manier dan serieus iets weet te bewerkstelligen?
Een paradigmaverschuiving zou me al heel blij maken.
pi_52308442
quote:

[..]

'Niks voor mekaar krijgen' is overdreven, tenzij je het hebt over de doelstellingen van de PVV. Maar inderdaad: elk (politiek) systeem heeft zijn gebreken. Daar ontkom je niet aan.
Gelegenheidssedevacantist extraordinaire. Een dozijn lama's en je grootvader. Tweede Exloërmond, ofwel het vagevuur. De schemerlamp van je nachtmerries. Vla, en veel ervan. Verlanglijst: vijf pedaalemmers en het einde der tijden.
pi_52308540
quote:
Op zondag 12 augustus 2007 16:50 schreef Aurelianus het volgende:
Al krijgen ze dertig zetels: ze zullen niks in de melk te brokkelen krijgen zolang ze vasthouden aan hun extremistische standpunten. Geen weldenkende partij zal met ze samen willen werken. De PVV doet het zichzelf aan. Het is lucratief in electoraal opzicht om je als outsider en redder van het land te profileren, maar je kweekt er weinig good will mee in het parlement: je krijgt geen zak voor mekaar. In zekere zin verraadt Wilders daarmee zijn kiezers.
Da's een kwestie van een paar jaartjes wachten tot ze wel de grootste zijn, dan hebben die andere partijen niks meer te willen.
Haha, U schakelt nog. Test een DAF !
  zondag 12 augustus 2007 @ 18:34:05 #31
66825 Reya
Fier Wallon
pi_52309158
quote:
Op zondag 12 augustus 2007 17:45 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Een paradigmaverschuiving zou me al heel blij maken.
Hm, die heeft toch opzich al wel plaats gevonden ten tijde van de opkomst van Fortuyn? Althans, sindsdien wordt het thema toch al op een behoorlijk andere manier benaderd.
pi_52309200
quote:
Op zondag 12 augustus 2007 18:34 schreef Reya het volgende:

[..]

Hm, die heeft toch opzich al wel plaats gevonden ten tijde van de opkomst van Fortuyn? Althans, sindsdien wordt het thema toch al op een behoorlijk andere manier benaderd.
Ja dat klopt, de politiek correcten zijn eigenlijk alleen maar radicaler en vasthoudender geworden in het herhalen van hun dogma's.
pi_52309302
quote:
Op zondag 12 augustus 2007 18:34 schreef Reya het volgende:

[..]

Ik ben het met je eens. De paradigmaverschuiving is voor een groot deel al voltooid. Alleen uit zich dat nog niet in zetels voor de PVV, omdat het door velen nog als "onfatsoenlijk" gezien wordt om op die partij te stemmen (een aangepraat overblijfsel van jarenlange stelselmatige linkse multikulpropaganda). Maar ook dat zal langzaam maar zeker veranderen, als de gevestigde orde het issue niet een keer actief oppikt.
pi_52309322
Tja, een potentieel van 30 zetels voor Wilders vind iedereen vreselijk. Maar 25 zetels voor een communistische partij vindt iedereen heel normaal.
pi_52309467
quote:
Op zondag 12 augustus 2007 18:43 schreef Fastmatti het volgende:
Tja, een potentieel van 30 zetels voor Wilders vind iedereen vreselijk. Maar 25 zetels voor een communistische partij vindt iedereen heel normaal.
Dat laatste weet ik niet. Er worden door de NRC en de Volkskrant nogal wat steken onder water uitgedeeld aan de SP; uiteraard ter volle eer en glorie van de PvdA.
Vroeger dacht ik dat ik mijn vijanden het vuur aan de schenen moest leggen. Een misvatting, want dat doen ze zelf wel. Ik hoef enkel mijn vergrootglas maar op ze te richten en het begint te smeulen.
pi_52310012
quote:

[..]

He! Ik ben het een keer met je eens!

Maar goed, ik heb ook tabak van de manier van politiek bedrijven a la Wilders, en daar verschillen we dan weer van mening over...
pi_52314001
Moet er niet aan denken dat wilders 30 zetels krijgt.
Dan ga ik emigreren.
Owja als pim fortuyn nog geleefd had had ik op de LPF gestemt.
Dus ja ik zie het moslim probleem.
Maar ik zie ook het gevaar in van een gek zoals geert wilders.
pi_52314527
quote:
Op zondag 12 augustus 2007 14:50 schreef DrWolffenstein het volgende:

.........In Oss gaan ze allemaal in een cirkel zitten en bidden ze tot Satan.....
Oss zeg je
pi_52314932
quote:
Op zondag 12 augustus 2007 14:40 schreef Ippon het volgende:
Wilders is een slimme vent. Elke keer dat hij idiote uitspraken doet, valt heel politiek-correct Nederland buitelend over hem heen. En Geert maar lachen in zijn vuistje.

De politiek heeft niks geleerd van Fortuyn. De gevestigde orde kon de LPF makkelijk aan omdat ze de Goddelijke Kale hadden vermoord. De LPF heeft zichzelf een nekschot gegeven door hun onbenullige manier van politiek bedrijven.

Wilders daarentegen heeft zijn zaakjes goed voor elkaar, die groeit door naar 30 zetels en wordt een machtsfactor van jewelste. Niet dat ik zit te wachten op een Maatschappijsplijter maar het is de schuld van die domme jongetjes en meisjes van het Binnenhof.
Prachtige samenvatting .

Wilders heeft overigens laten zien een vrij stabiele fractie van wel 9 nieuwe leden aan te kunnen.
pi_52315632
quote:
Op zondag 12 augustus 2007 15:33 schreef Zwaardvisch het volgende:

[..]

Grappig dat Klopkoek zo voor democratie en vrijheden is, behalve als het andersdenkenden betreft. Ik zat dus al te wachten op deze domme thread.
Wilders bedreigd de democratie en vrijheden, daarom ben ik zo fel tegen hem. Begrijp me niet verkeerd hoor, andere politici zoals Jan Pronk irriteren mij nog veel meer maar mijn ratio vertelt me dat Wilders als eerste weg moet.

Ik houd m'n hart vast. Met een instabiele PvdA nu aan de macht is het niet helemaal uitgesloten dat Wilders ooit nog eens mag aanschuiven met Balkenende als de nieuwe Von Papen.
pi_52315757
Ja, Geert Wilders is tegen democratie. Dat zegt hij dagelijks.
pi_52315934
quote:
Op zondag 12 augustus 2007 22:39 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Wilders bedreigd de democratie en vrijheden, daarom ben ik zo fel tegen hem. Begrijp me niet verkeerd hoor, andere politici zoals Jan Pronk irriteren mij nog veel meer maar mijn ratio vertelt me dat Wilders als eerste weg moet.

Ik houd m'n hart vast. Met een instabiele PvdA nu aan de macht is het niet helemaal uitgesloten dat Wilders ooit nog eens mag aanschuiven met Balkenende als de nieuwe Von Papen.
Wordt Wilders überhaupt als ministeriabel gezien? Dus als iemand die capabel genoeg is voor de post van minister?
I´m back.
pi_52315965
Dat gescherm met holle frasen als "Wilders bedreigt de democratie!" begint zolangzamerhand behoorlijk op de lachspieren te werken.
pi_52315986
quote:
Op zondag 12 augustus 2007 22:43 schreef DrWolffenstein het volgende:
Ja, Geert Wilders is tegen democratie. Dat zegt hij dagelijks.
Hij zegt het niet maar het is wel zo, neem alleen al het idee van administratieve detentie, opheffing van Europees parlement en het rechtstreeks gaan censureren van de publieke omroep. Gewoonweg een eng mannetje die een partij zonder leden heeft en vrouwenmishandelaars om zich heen verzameld.
pi_52316046
quote:
Op zondag 12 augustus 2007 22:50 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Hij zegt het niet maar het is wel zo, neem alleen al het idee van administratieve detentie, opheffing van Europees parlement en het rechtstreeks gaan censureren van de publieke omroep. Gewoonweg een eng mannetje die een partij zonder leden heeft en vrouwenmishandelaars om zich heen verzameld.
Volgens mij zuig je dit allemaal uit je grote duim.
pi_52316059
quote:
Op zondag 12 augustus 2007 22:48 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Wordt Wilders überhaupt als ministeriabel gezien? Dus als iemand die capabel genoeg is voor de post van minister?
Tuurlijk. Ze maken iemand als Cramer toch ook minister
pi_52316088
quote:
Op zondag 12 augustus 2007 22:48 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Het is wel een man met veel levenservaring en redelijke intelligentie. Ging op z'n 17e in z'n eentje naar Israel om daar een paar jaar te blijven, echte opleidingen heeft ie (buiten Havo) niet gedaan maar door de jaren heen heeft ie veel kennis opgebouwd op het gebied van Sociale Zaken.
pi_52316212
quote:
Op zondag 12 augustus 2007 22:52 schreef Fastmatti het volgende:

[..]

Tuurlijk. Ze maken iemand als Cramer toch ook minister
Hier haar cv. http://www.vrom.nl/pagina.html?id=30852 Je kunt het niet met haar stellingname's eens zijn, maar ontkennen dat ze bepaalde vakinhoudelijke expertise passend bij haar departement mee brengt en behoorlijk wat bestuurservaring heeft, kun je niet.
I´m back.
pi_52316274
quote:
Op zondag 12 augustus 2007 22:57 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Hier haar cv. http://www.vrom.nl/pagina.html?id=30852 Je kunt het niet met haar stellingname's eens zijn, maar ontkennen dat ze bepaalde vakinhoudelijke expertise passend bij haar departement mee brengt en behoorlijk wat bestuurservaring heeft, kun je niet.
Ik had er serieus ingeschat op een MAVO-niveau Zo zie je maar dat intilligente mensen ook knettergek kunnen zijn.
pi_52316328
quote:
Op zondag 12 augustus 2007 22:51 schreef TomTancr3do het volgende:

[..]

Volgens mij zuig je dit allemaal uit je grote duim.
Die drie dingen zijn zeker wel hard te maken. Ga eens op z'n site zoeken. Over het ingrijpen van de publieke omroep kun je zijn mening uit kamervragen halen: diverse keren heeft hij Plasterk verzocht om in te laten grijpen bij de omroepverenigingen.

Wilders is in alle opzichten eng, zie bijv. ook dit schema:
pi_52316333
quote:
Op zondag 12 augustus 2007 22:53 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Het is wel een man met veel levenservaring en redelijke intelligentie. Ging op z'n 17e in z'n eentje naar Israel om daar een paar jaar te blijven, echte opleidingen heeft ie (buiten Havo) niet gedaan maar door de jaren heen heeft ie veel kennis opgebouwd op het gebied van Sociale Zaken.
Universiteit van het leven. . Nee, maar jij gaat er maar zo makkelijk vanuit dat de kans bestaat dat Wilders via Von Papen-Balkenende aan de macht geholpen wordt, maar ik vraag me af of hij überhaupt als niet veel meer dan een omhooggevallen backbencher wordt gezien door zijn collega's. Zitten er nog minsteriabele figuren in zijn fractie misschien? Of zijn er nog figuren op de achtergrond die dat zijn?
I´m back.
pi_52316535
quote:
Op zondag 12 augustus 2007 23:02 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Universiteit van het leven. . Nee, maar jij gaat er maar zo makkelijk vanuit dat de kans bestaat dat Wilders via Von Papen-Balkenende aan de macht geholpen wordt, maar ik vraag me af of hij überhaupt als niet veel meer dan een omhooggevallen backbencher wordt gezien door zijn collega's. Zitten er nog minsteriabele figuren in zijn fractie misschien? Of zijn er nog figuren op de achtergrond die dat zijn?
Bosma, De Roon, Fritsma en Van Dijck zijn academisch geschoold: éénmaal rechten, éénmaal bestuurskunde en tweemaal in de hoek van de sociale wetenschappen.

Voor de rest heeft Wilders contactjes in het bedrijfsleven wat heel omzichtig gaat. Wilders geeft dan ergens een lezing en haalt een ton op. Misschien vindt je een ton weinig maar doorgaans halen alleen voormalig wereldleiders a la Bill Clinton dergelijke bedragen op.
pi_52316701
Een ton voor een lezing is vrij veel inderdaad. Ik vraag me af hoe hij dat doet, toen ik bij 1 van zijn toespraken was kwam hij wat standaard "kijk mij eens een meute mensen toespreken" over.
  zondag 12 augustus 2007 @ 23:37:01 #54
126836 Super7fighter
Obedience brings victory.
pi_52317260
Tijd voor iemand die Wilders een persoonlijk gesprek met Allah. gaat bezorgen.
We will export death and violence to the four corners of the earth in defence of our great nation.
pi_52317704
quote:
Op zondag 12 augustus 2007 23:37 schreef Super7fighter het volgende:
Tijd voor iemand die Wilders een persoonlijk gesprek met Allah. gaat bezorgen.
Denk je serieus dat dat zou helpen om jouw situatie te verbeteren?
  zondag 12 augustus 2007 @ 23:57:26 #56
262 Re
Kiss & Swallow
pi_52317788
hoe moeten ze in godsnaam 30 mensen bij elkaar krijgen ...
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_52317822
quote:
Op zondag 12 augustus 2007 23:57 schreef Re het volgende:
hoe moeten ze in godsnaam 30 mensen bij elkaar krijgen ...
Waarom denk je dat al die bedrijven hem zo graag spekken?
pi_52317966
Maar goed het kwantificeren van WO2-vergelijkingen is wel weer een aardig idee. Las vandaag in NRC in een column van Flip de Kam het verhaal over hoe iemand trachtte te kwantificeren wat nu eigenlijk de opbrengst tegenover de kosten waren van een koningshuis. kosten waren gemakkelijk te becijferen, opbrengst iets moeilijker. Opbrengst in Nederland was 5 miljard ¤ tegen kosten een kleine 100 miljoen ¤.
Het gaat erom dat die persoon erachter kwam dat koningshuizen gemiddeld een hoger bbp hadden dan andere staatsvormen.
I´m back.
  maandag 13 augustus 2007 @ 00:07:44 #59
10086 Heerlijkheid
gebiedt mij te zeggen
pi_52317975
Ik word hier trouwens zo moe van... Iemand heeft eens een standpunt en meteen moeten de eloctorale consequenties er van breeduit uitgemeten worden. Als we af willen van incidentenpolitiek, ga dat dan niet stimuleren door voortdurend het inhoudelijke debat te verwarren met het gezeik over peilingen. Ik krijg door Wilders zo langzamerhand steeds meer respect voor linkse partijen die zich qua islam geen zak lijken aan te trekken van de waan van de dag.
  maandag 13 augustus 2007 @ 00:08:34 #60
262 Re
Kiss & Swallow
pi_52317997
quote:
Op zondag 12 augustus 2007 23:59 schreef TomTancr3do het volgende:

[..]

't is een leuke gimmick voor effetjes denk ik
pi_52318594
quote:

[..]

Ho maar, het is niet de religie maar mensen die dat allemaal aandoen en ja tuig heb je overal. Het probleem ligt zeer waarschijnlijk in de opvoeding en niet zozeer in wat voor godsdienst ze belijden.
Pfff, hoe naief kun je zijn!
"All great truths begin as blasphemies" - George Bernard Shaw, Ierse vrijdenker (1856 - 1950)
"Religion is regarded by common people as true, by the wise as false, and by rulers as useful" - Lucius Annaeus Seneca, Romeinse filosoof (4 BC - 65 AD)
  maandag 13 augustus 2007 @ 01:07:31 #62
99433 Tup
Tupperwaar
pi_52319108
quote:
Op zondag 12 augustus 2007 14:42 schreef PJORourke het volgende:
Wat ik goed begrijp is Wilders als "aan-de-kaak-steller". De vragen van de PVV vind ik ludiek en leuk. Hij moet niet gedemoniseerd worden, zeker geen cordon sanitaire.
Maar dan...zeg nou zelf....is hij nou echt zó goed bezig dat Nederlanders all heil van hem verwachten? Is Geert Wilders nou de redding van Nederland?
Wasserwunderland
  maandag 13 augustus 2007 @ 01:11:16 #63
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_52319177
quote:
Op zondag 12 augustus 2007 14:40 schreef Ippon het volgende:

Naïviteit (GroenLinks) en cynische berekening (PvdA).

GroenLinks denkt zo cultuurrelativistisch dat ze eigenlijk vinden dat de anti-homo-opvattingen van moslims evenveel waard zijn als de pro-homo-opvattingen van de linkse autochtonen.

De PvdA verwacht meer stemmen te halen bij de moslims dan bij de homo's.

Vandaar het slappe homo-bescherminsgbeleid van de Amsterdamse politiek.

5-10% van de Nederlandse bevolking is homo. Ik las vanochtend dat homo's steeds rechtser worden. Ik denk puur uit lijfsbehoud.

De opstelling van de PvdA zal ze nog flink bezuren.
Jahoor. Het is allemaal de schuld van de pvda. Nog even zeg. Haal die balken eens uit je ogen en neusgaten. Toch grappig hoeveel macht mensen zoals jij de pvda toedienen, alsof ze het hele land stilletjes besturen.

Oh en 30 zetels voor Wilders: Dat gaat me nog wat worden ja, zo'n lompe boer als minister van integratie zeker.
Winnaar Agnes Kant knuffel 2010.
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
pi_52319309
Nee, als MP. Lijkt me veel leuker.
pi_52320218
het is vandaag 30 januari 1931
Voor vrede en rechtvaardigheid - Tegen alle soorten vormen van geweld.
pi_52320252
Is er al een huilie langsgeweest om te jammeren dat met Wilders de democratische rechtsstaat in het geding is?
pi_52320874
quote:
Op maandag 13 augustus 2007 02:44 schreef Meki het volgende:
Je moet natuurlijk wel je kalender up to date houden, knurft...

Het is namelijk 13 augustus 2007.
pi_52321602
Die peilingen van Maurice de Hond neem ik met een korreltje zout. Net of al die Nederlanders die het met één standpunt van hem eens zijn, namelijk het verbod op de koran, op hem zullen stemmen.

Neem aan dat van die mensen er alsnog een groot deel is die andere politieke zaken belangrijk vinden, waar Wilders nooit wat over te zeggen heeft, en dat die mensen zo verstandig zijn toch beter uit te pluizen waar ze nu het beste op kunnen stemmen. Kom op, zo laag en dom schat ik ons Nederlanders nu ook weer niet in.
pi_52323913
Inderdaad het is een peiling.
1. Maar Wilders staat tenminste ergens voor, hij is geen draaier.
2. Verder preekt Wilders altijd tegen het Haagsche Pluche.

Als je als politieke partij deze 2 punten goed laat blijken, dan maakt het veel minder uit wat jouw politieke boodschap verder is, want de mensen stemmen toch wel op je.

Ik hoop gewoon echt dat Wilders tot ver na de komende verkiezingen in leven blijft. Want dan kan de Burger de Bestuurlijke Elite zo'n vette hak zetten door op Wilders te stemmen

Overigens stond de PVV tijdens de vorige verkiezingen ook op een laag aantal zetels in de peilingen en toen beukten ze uiteindelijk - tegen alle verwachtigen in - met 9 zetels de kamer in. Dus wie weet heeft de PVV op dit moment (30 + x) zetels

[ Bericht 3% gewijzigd door JohnDope op 13-08-2007 11:00:06 ]
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
pi_52324627
quote:
Op maandag 13 augustus 2007 00:07 schreef Ryan3 het volgende:
Maar goed het kwantificeren van WO2-vergelijkingen is wel weer een aardig idee. Las vandaag in NRC in een column van Flip de Kam het verhaal over hoe iemand trachtte te kwantificeren wat nu eigenlijk de opbrengst tegenover de kosten waren van een koningshuis. kosten waren gemakkelijk te becijferen, opbrengst iets moeilijker. Opbrengst in Nederland was 5 miljard ¤ tegen kosten een kleine 100 miljoen ¤.
Het gaat erom dat die persoon erachter kwam dat koningshuizen gemiddeld een hoger bbp hadden dan andere staatsvormen.
Hoe de fuck wil je dat berekenen Hoe heet die vent die dat gedaan heeft?
pi_52324715
quote:
Op zondag 12 augustus 2007 23:59 schreef TomTancr3do het volgende:

[..]

Dat is nou net het enge van z'n club. Vergeet daarbij niet dat het Italiaanse en Duitse grootindustrieel een grote invloed had in de opkomst van Mussolini en Hitler (ja, ik ben het met je eens dat Wilders geen tweede Hitler is maar hij is wel een anti-revolutionair en daarom ondemocratisch).
pi_52324780
quote:
Op maandag 13 augustus 2007 11:22 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Dat is nou net het enge van z'n club. Vergeet daarbij niet dat het Italiaanse en Duitse grootindustrieel een grote invloed had in de opkomst van Mussolini en Hitler (ja, ik ben het met je eens dat Wilders geen tweede Hitler is maar hij is wel een anti-revolutionair en daarom ondemocratisch).
We leven hier in een schijndemocratie en partijen zoals Wilders proberen dat te doorbreken.
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
  maandag 13 augustus 2007 @ 11:33:27 #73
262 Re
Kiss & Swallow
pi_52325012
quote:
Op maandag 13 augustus 2007 11:24 schreef JohnDope het volgende:

[..]

We leven hier in een schijndemocratie en partijen zoals Wilders proberen dat te doorbreken.
wat is er zo schijn aan?
pi_52325052
quote:
Op maandag 13 augustus 2007 11:33 schreef Re het volgende:

[..]

wat is er zo schijn aan?
Alles wordt ons opgelegd. Ze heb maling aan de burger. Uiteindelijk wordt alles besloten door een clubje mensen die allemaal met elkaar mee praten.
pi_52325100
quote:
Op maandag 13 augustus 2007 11:24 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Onderbouwing graag want tot nu toe wijst er alles op dat Wilders de democratie wil vernietigen. Je wordt wakker en je ziet Le Pen, je wordt wakker en je ziet Wilders.
pi_52325146
quote:
Op maandag 13 augustus 2007 11:36 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Onderbouwing graag want tot nu toe wijst er alles op dat Wilders de democratie wil vernietigen. Je wordt wakker en je ziet Le Pen, je wordt wakker en je ziet Wilders.
Zo begonnen ze ook over Fortuyn te praten en niet veel later was de Politieke Messias dood

De Burger stemt op een outsider omdat de Burger al een hele tijd geleden klaar was met het Haagse-pluche-kartel.

en onderbouwing is: Euro, Europa, de altijd en eeuwige politiek strategische WIJ-ZIJ-cultuur, what do i have to say more
  maandag 13 augustus 2007 @ 11:46:04 #77
262 Re
Kiss & Swallow
pi_52325337
quote:
Op maandag 13 augustus 2007 11:34 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Alles wordt ons opgelegd. Ze heb maling aan de burger. Uiteindelijk wordt alles besloten door een clubje mensen die allemaal met elkaar mee praten.
een clubje mensen waar jij voor kiest hoor
  maandag 13 augustus 2007 @ 11:48:36 #78
pi_52325411
quote:
Op maandag 13 augustus 2007 11:38 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Zo begonnen ze ook over Fortuyn te praten en niet veel later was de Politieke Messias dood

De Burger stemt op een outsider omdat de Burger al een hele tijd geleden klaar was met het Haagse-pluche-kartel.

en onderbouwing is: Euro, Europa, de altijd en eeuwige politiek strategische WIJ-ZIJ-cultuur, what do i have to say more
Wat betreft europa heb je een punt. Je kan niet rechtstreeks stemmen maar ze bemoeien zich overal mee.
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
pi_52325580
quote:
Op maandag 13 augustus 2007 11:48 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Wat betreft europa heb je een punt. Je kan niet rechtstreeks stemmen maar ze bemoeien zich overal mee.
Wilders wil het Europees Parlement afschaffen, nee das lekker democratisch!
pi_52325740
quote:
Op maandag 13 augustus 2007 11:46 schreef Re het volgende:

[..]

een clubje mensen waar jij voor kiest hoor
Nee daar kiest de Burger niet voor. De enige reden dat ze in het verleden stemmen hebben gekregen, is omdat er niks anders te stemmen viel.
Dat is ook het mooie aan een schijndemocratie, mensen kunnen binnen dit systeem wel stemmen, alleen er verandert niks.
pi_52325742
quote:
Op maandag 13 augustus 2007 10:49 schreef JohnDope het volgende:

Als je als politieke partij deze 2 punten goed laat blijken, dan maakt het veel minder uit wat jouw politieke boodschap verder is, want de mensen stemmen toch wel op je.

Ik hoop gewoon echt dat Wilders tot ver na de komende verkiezingen in leven blijft. Want dan kan de Burger de Bestuurlijke Elite zo'n vette hak zetten door op Wilders te stemmen

Overigens stond de PVV tijdens de vorige verkiezingen ook op een laag aantal zetels in de peilingen en toen beukten ze uiteindelijk - tegen alle verwachtigen in - met 9 zetels de kamer in. Dus wie weet heeft de PVV op dit moment (30 + x) zetels
Stel dat dit inderdaad gebeurt: de PVV krijgt bij de volgende verkiezingen 30 zetels. Wat zou er dan veranderen?
Welke programmapunten zou Wilders waar kunnen maken? En hoe gaan zijn partij en zijn achterban om met compromissen, die moeten worden gesloten?(een absolute meerderheid van 75+ zetels zal er niet inzitten voor de PVV)

Kortom wat gaat een grote PVV de kiezer concreet opleveren, behalve voldoening vanwege het zetten van een "vette hak tegen de Bestuurlijke Elite"?
Soms blijk je de waarheid alleen te kunnen overbrengen door deze geweld aan te doen.
pi_52325787
Ik claim dat de PVV potentieel 100% van de zetels kan hebben.
More oneness, less categories
Open hearts, no strategies
Decisions based upon faith and not fear
People who live right now and right here
pi_52325797
quote:
Op maandag 13 augustus 2007 12:01 schreef ijsbrekertje het volgende:

[..]

Stel dat dit inderdaad gebeurt: de PVV krijgt bij de volgende verkiezingen 30 zetels. Wat zou er dan veranderen?
Welke programmapunten zou Wilders waar kunnen maken? En hoe gaan zijn partij en zijn achterban om met compromissen, die moeten worden gesloten?(een absolute meerderheid van 75+ zetels zal er niet inzitten voor de PVV)

Kortom wat gaat een grote PVV de kiezer concreet opleveren, behalve voldoening vanwege het zetten van een "vette hak tegen de Bestuurlijke Elite"?
Niet te ver vooruit denken. Eerst maar eens hopen dat Wilders niet als 1 of ander beest wordt afgemaakt. Als hij uiteindelijk die 30 zetels heeft, dan gaat hij gewoon als een olifant door de haagse porseleinkast heen.
Alles is beter dan het nu is.
pi_52326089
De wekelijkse peiling van Maurice de Hond laat nog iets opvallends zien: alle grote partijen leveren in, alle kleine partijen (op de SGP na) groeien. CDA, PvdA leveren flink in, maar de twee grootste oppositiepartijen (SP en VVD) profiteren niet. Wilders groeit het hardst. ChristenUnie, D66, GroenLinks en zelfs PvdD in lichte mate. Nederland wordt steeds verdeelder, lijkt het wel.
  maandag 13 augustus 2007 @ 12:15:16 #85
pi_52326114
quote:
Op maandag 13 augustus 2007 11:55 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Wilders wil het Europees Parlement afschaffen, nee das lekker democratisch!
Ik zou de hele handel opdoeken, die twee kantoren van 1 miljard per stuk met winst verkopen en terugschroeven naar de EEG.
pi_52326151
quote:
Op maandag 13 augustus 2007 12:03 schreef JohnDope het volgende:
Niet te ver vooruit denken. Eerst maar eens hopen dat Wilders niet als 1 of ander beest wordt afgemaakt. Als hij uiteindelijk die 30 zetels heeft, dan gaat hij gewoon als een olifant door de haagse porseleinkast heen.
Alles is beter dan het nu is.
Wat heb ik - en met mij alle andere kiezers - aan een kapotte porseleinkast? Wat is daar beter aan dan aan de huidige situatie?

Het is toch niet heeeeel ver vooruit denken, als je praat over wat er van de standpunten terechtkomt na de eerstvolgende verkiezingen? Dat lijkt me wel het minste wat je niet alleen van politici, maar ook van kiezers mag verwachten. Laten we verder kijken dan de eerstvolgende peiling van Maurice de Hond.
Soms blijk je de waarheid alleen te kunnen overbrengen door deze geweld aan te doen.
pi_52326170
Ik ga ook wilders stemmen.
Dit, is, mijn, staat van bewustzijn
pi_52326184
quote:
Op maandag 13 augustus 2007 12:16 schreef ijsbrekertje het volgende:

[..]

Wat heb ik - en met mij alle andere kiezers - aan een kapotte porseleinkast? Wat is daar beter aan dan aan de huidige situatie?

Het is toch niet heeeeel ver vooruit denken, als je praat over wat er van de standpunten terechtkomt na de eerstvolgende verkiezingen? Dat lijkt me wel het minste wat je niet alleen van politici, maar ook van kiezers mag verwachten. Laten we verder kijken dan de eerstvolgende peiling van Maurice de Hond.
Laten we nou eerst maar eens een keer zorgen dat we een grote partij hebben in de politiek (met een levende partijleider) die de Burger vertegenwoordigd, want dat is sowieso al een unicum, vandaar uit kunnen we gaan uitbouwen.
  maandag 13 augustus 2007 @ 12:23:33 #89
262 Re
Kiss & Swallow
pi_52326343
quote:
Op maandag 13 augustus 2007 12:03 schreef trancethrust het volgende:
Ik claim dat de PVV potentieel 100% van de zetels kan hebben.
ahhh je geliefde dictatuur?
pi_52326577
quote:
Op maandag 13 augustus 2007 12:17 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Laten we nou eerst maar eens een keer zorgen dat we een grote partij hebben in de politiek (met een levende partijleider) die de Burger vertegenwoordigd, want dat is sowieso al een unicum, vandaar uit kunnen we gaan uitbouwen.
Sorry, maar je klinkt soms echt als een gefrustreerde conspiracy denker. Ik weet niet of je het door hebt maar Nederland is een van de meest democratische landen ter wereld. Waarom? Omdat je als burger in elk stadium van het besluitvormingsproces inspraak hebt (dat is dan ook het enige doel van het kabinet Den Uyl dat na al die jaren echt overend is gebleven). Bovendien is die drempel heel laag (je hoeft geen miljoenen mee te nemen om bij de RvS te procederen).

Hierdoor duren besluiten weliswaar eeuwig en wordt er een hoop geld verspild maar ga niet roepen dat we in een schijndemocratie leven. Dat bijv. een stelletje milieuhippies de A4-verbreding kunnen torpederen is daar het beste voorbeeld van (vinden de ambtenaartjes niet leuk hoor).
pi_52326625
quote:
Op maandag 13 augustus 2007 12:31 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Sorry, maar je klinkt soms echt als een gefrustreerde conspiracy denker. Ik weet niet of je het door hebt maar Nederland is een van de meest democratische landen ter wereld. Waarom? Omdat je als burger in elk stadium van het besluitvormingsproces inspraak hebt (dat is dan ook het enige doel van het kabinet Den Uyl dat na al die jaren echt overend is gebleven). Bovendien is die drempel heel laag (je hoeft geen miljoenen mee te nemen om bij de RvS te procederen).

Hierdoor duren besluiten weliswaar eeuwig en wordt er een hoop geld verspild maar ga niet roepen dat we in een schijndemocratie leven. Dat bijv. een stelletje milieuhippies de A4-verbreding kunnen torpederen is daar het beste voorbeeld van (vinden de ambtenaartjes niet leuk hoor).
en vandaar ook dat ze ons de Euro/Europa zomaar door ons strot gedouwd hebben.
pi_52326644
quote:
Op maandag 13 augustus 2007 12:17 schreef JohnDope het volgende:
Dus jij bent tevreden als Wilders over vier jaar met 29 partijgenoten in de kamer zit en zijn extreme voorstellen met 120 tegen 30 weggestemd worden in plaats van met 141 tegen 9? En als Geert met twee keer zoveel spreektijd namens de Burger mag zeggen dat het allemaal een schande is wat de regering doet.

Daar doe je het toch niet voor? Voor dat en een kapotte porseleinkast? Je wilt toch dat Nederland beter wordt en niet alleen dat Geert zegt wat jij vindt?
pi_52326684
quote:
Op maandag 13 augustus 2007 12:34 schreef ijsbrekertje het volgende:

[..]

Dus jij bent tevreden als Wilders over vier jaar met 29 partijgenoten in de kamer zit en zijn extreme voorstellen met 120 tegen 30 weggestemd worden in plaats van met 141 tegen 9? En als Geert met twee keer zoveel spreektijd namens de Burger mag zeggen dat het allemaal een schande is wat de regering doet.

Daar doe je het toch niet voor? Voor dat en een kapotte porseleinkast? Je wilt toch dat Nederland beter wordt en niet alleen dat Geert zegt wat jij vindt?
Als Wilders met 30 zetels zit en het haagse kartel geeft Wilders geen kans, dan zullen de verkiezingen daarop nog meer mensen op Wilders stemmen.
pi_52326736
quote:
Op maandag 13 augustus 2007 12:33 schreef JohnDope het volgende:

[..]

en vandaar ook dat ze ons de Euro/Europa zomaar door ons strot gedouwd hebben.
Als D'66 tijdens de nacht van Wiegel 1 zeteltje meer had en de VVD 1 zeteltje minder dan had daarover een referendum kunnen worden gehouden.
pi_52326762
quote:
Op maandag 13 augustus 2007 12:38 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Als D'66 tijdens de nacht van Wiegel 1 zeteltje meer had en de VVD 1 zeteltje minder dan had daarover een referendum kunnen worden gehouden.
En dat was in eens heel per ongeluk toevallig niet zo

En laten we het helemaal niet over T(h)om de Graaf hebben, die zich in 1 of ander duister achterkamertje tot ongekozen burgemeerster liet benoemen.
  maandag 13 augustus 2007 @ 12:41:33 #96
262 Re
Kiss & Swallow
pi_52326784
quote:
Op maandag 13 augustus 2007 12:36 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Als Wilders met 30 zetels zit en het haagse kartel geeft Wilders geen kans, dan zullen de verkiezingen daarop nog meer mensen op Wilders stemmen.
en ik voorspel dan een lpf nachtkaars...
pi_52326845
quote:
Op maandag 13 augustus 2007 12:40 schreef JohnDope het volgende:

[..]

En dat was in eens heel per ongeluk toevallig niet zo
Jij denkt dat er verkiezingsfraude in het spel is?
quote:
En laten we het helemaal niet over T(h)om de Graaf hebben, die zich in 1 of ander duister achterkamertje tot ongekozen burgemeerster liet benoemen.
Van Nijmegen ja, een erg linkse gemeente.
  maandag 13 augustus 2007 @ 12:44:51 #98
pi_52326857
quote:

[..]

Wilders heeft alle kans om zijn ding te brullen, maar als zijn enige alternatief bestaat uit ouderwetsche boekverbrandingen zal hij idd weinig invloed hebben. Maar dat ligt helemaal aan hem zelf.
pi_52326895
tvp
pi_52326944
quote:
Wat is een kans? Geeft "het Haagse kartel" Wilders een kans door coalitieonderhandelingen met hem aan te gaan, maar niet zijn volledige antimoslimbeleid over te willen nemen?

Zo nee, wat moet het "Haagse kartel" doen om Wilders wel een kans te geven? Welke reactie van hen zou recht doen aan een winst van 21 zetels voor de PVV?
  maandag 13 augustus 2007 @ 12:50:20 #102
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_52326965
quote:
Op maandag 13 augustus 2007 12:47 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Maargoed als Wilders wordt weggeschoten,
Jij zit daar gewoon op te hopen, volgens mij. Je kunt zowat geen post meer plaatsen zonder dit soort 'voorspellingen'...
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_52326971
quote:
Op maandag 13 augustus 2007 12:41 schreef Re het volgende:

[..]

en ik voorspel dan een lpf nachtkaars...
Daar zal het haagse kartel uiteraard haar best voor doen.
Maargoed als Wilders ook wordt weggeschoten, dan blijft onvrede bij de Burger bestaan en staat er wel weer een nieuwe Politieke Outsider op, die een anti-haagse-pluche boodschap (mening van het volk) verkondigd.
  maandag 13 augustus 2007 @ 12:51:26 #104
262 Re
Kiss & Swallow
pi_52326985
quote:
Op maandag 13 augustus 2007 12:47 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Daar zal het haagse kartel uiteraard haar best voor doen.
Maargoed als Wilders wordt weggeschoten, dan blijft onvrede bij de Burger bestaan en staat er wel weer een nieuwe Politicus op.
daar heeft het haagse kartel niets voor hoeven te doen hoor, die hebben hun eigen glazen ingegooid. En Wilders zal dat ook doen.
pi_52326992
quote:
Op maandag 13 augustus 2007 12:50 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Jij zit daar gewoon op te hopen, volgens mij. Je kunt zowat geen post meer plaatsen zonder dit soort 'voorspellingen'...
Lees wel even een beetje mee.... Re begon over de LPF nachtkaars en de enige reden dat de LPF een nachtkaars werd, was omdat de Grootste Nederlander Allertijden werd weggeschoten.
En ondanks Fortuyn werd afgeschoten, bleef de onvrede onder het volk bestaan. De Anti-pluche-politici zijn enkel de sprekers van het Volk.
  maandag 13 augustus 2007 @ 12:52:29 #106
66444 Lord_Vetinari
pi_52327010
quote:
Op maandag 13 augustus 2007 12:51 schreef JohnDope het volgende:

[..]

de Grootste Nederlander Allertijden werd weggeschoten.
Ja, maar dat was al in 1584, hoor. Daar kun je de afgang van de LPF niet mee verklaren.
pi_52327061
quote:
Op maandag 13 augustus 2007 12:23 schreef Re het volgende:

[..]

ahhh je geliefde dictatuur?
Nee, gewoon het simpele feit dat elke politieke partij wellicht 100% van de stemmen kan krijgen.
More oneness, less categories
Open hearts, no strategies
Decisions based upon faith and not fear
People who live right now and right here
pi_52327098
quote:
Op maandag 13 augustus 2007 12:52 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Ja, maar dat was al in 1584, hoor. Daar kun je de afgang van de LPF niet mee verklaren.
Das toch lachwekkend: Pim Fortuyn tegenover Adenauer en Churchil...
  maandag 13 augustus 2007 @ 12:58:03 #109
262 Re
Kiss & Swallow
pi_52327135
quote:
Op maandag 13 augustus 2007 12:51 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Lees wel even een beetje mee.... Re begon over de LPF nachtkaars en de enige reden dat de LPF een nachtkaars werd, was omdat de Grootste Nederlander Allertijden werd weggeschoten.
En ondanks Fortuyn werd afgeschoten, bleef de onvrede onder het volk bestaan. De Anti-pluche-politici zijn enkel de sprekers van het Volk.
nee, de dood van fortuyn heeft er misschien dan wel zijdelings mee te maken maar de incapabiliteit van zijn mede partijgenoten des te meer. Met de 1 issue partij van Wilders zie ik het niet anders gebeuren omdat iedereen wel eens mee wil liften van de spotlights...
pi_52327175
quote:
Op maandag 13 augustus 2007 12:58 schreef Re het volgende:

[..]

nee, de dood van fortuyn heeft er misschien dan wel zijdelings mee te maken maar de incapabiliteit van zijn mede partijgenoten des te meer. Met de 1 issue partij van Wilders zie ik het niet anders gebeuren omdat iedereen wel eens mee wil liften van de spotlights...
Als je altijd negatief blijft denken, dan zal het nooit positief worden.

Verder wordt het gewoon tijd voor een progressief beleid en dat kan alleen een nieuwe partij bewerkstelligen (want een gruwelijke reorganisatie bij binnen het haagse kartel is een utopie).
pi_52327181
Laat Wilders maar eens aan de macht komen, ik vraag me altijd af wat hij verder nog voor Nederland in petto heeft behalve het stelselmatig kleineren van een bepaalde bevolkingsgroep. Ik denk dat we dan binnen een half jaar weer voor de stembus staan.

Zijn mensen dan echt zo kortzichtig dat ze niet in zien dat wat Wilders wil alleen maar gallery play is? Hij draagt geen oplossingen aan voor een grotere verdraagzaamheid on de Islamitische relgroeperingen, hij zoekt niet een gemeenschappelijke oplossing, nee, getuige zijn woorden moet men maar gewoon alles opgeven en zich omtoveren tot Jodds-Christelijk Nederlander. Meteen ook maar een peroxidekuurtje en blauwe lenzen?

Een verdraagzame samenleving komt nog altijd van twee kanten en is zeker niet gedient bij een partij (of het nou Wilders is, of een Moslimpartij, of weet ik veel wie) die een ander structureel in wil perken.
pi_52327212
quote:
Op maandag 13 augustus 2007 12:59 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Verder wordt het gewoon tijd voor een progressief beleid en dat kan alleen een nieuwe partij bewerkstelligen.
De taal die Wilders uitslaat is verre van progressief, eerder regressief. Wat draagt hij en/of zijn partij nu werkelijk bij aan een leefbaarder Nederland? Behalve tientallen kostbare onzinnige kamervragen?
pi_52327220
quote:
Op maandag 13 augustus 2007 12:59 schreef DivineJester het volgende:
Laat Wilders maar eens aan de macht komen, ik vraag me altijd af wat hij verder nog voor Nederland in petto heeft behalve het stelselmatig kleineren van een bepaalde bevolkingsgroep. Ik denk dat we dan binnen een half jaar weer voor de stembus staan.

Zijn mensen dan echt zo kortzichtig dat ze niet in zien dat wat Wilders wil alleen maar gallery play is? Hij draagt geen oplossingen aan voor een grotere verdraagzaamheid on de Islamitische relgroeperingen, hij zoekt niet een gemeenschappelijke oplossing, nee, getuige zijn woorden moet men maar gewoon alles opgeven en zich omtoveren tot Jodds-Christelijk Nederlander. Meteen ook maar een peroxidekuurtje en blauwe lenzen?

Een verdraagzame samenleving komt nog altijd van twee kanten en is zeker niet gedient bij een partij (of het nou Wilders is, of een Moslimpartij, of weet ik veel wie) die een ander structureel in wil perken.
Wilders is gewoon anders dan de altijd en eeuwige zittende en zakkenvullende Politici. Om die reden zou je Wilders een kans moeten geven.
pi_52327246
quote:
Op maandag 13 augustus 2007 13:01 schreef DivineJester het volgende:

[..]

De taal die Wilders uitslaat is verre van progressief, eerder regressief. Wat draagt hij en/of zijn partij nu werkelijk bij aan een leefbaarder Nederland? Behalve tientallen kostbare onzinnige kamervragen?
De taal die Wilders uitslaat is zwaar progressief. Hij laat van zowel links/rechts/ liberaal, de oren klapperen.
  maandag 13 augustus 2007 @ 13:06:10 #115
262 Re
Kiss & Swallow
pi_52327330
quote:
Op maandag 13 augustus 2007 12:59 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Verder wordt het gewoon tijd voor een progressief beleid en dat kan alleen een nieuwe partij bewerkstelligen (want een gruwelijke reorganisatie bij binnen het haagse kartel is een utopie).
Nah, iedereen verdient wel zijn kans hoor, dat zal ik iemand nooit afnemen. Maar progressief klinkt wel tof maar is dat wat Wilders voorstaat, hij lijkt me een aartsconservatief, en progressiviteit door consequente verboden op het beleiden van zwaarbevochten vrijheden zie ik meer als degeneratieve maatregelen.
  maandag 13 augustus 2007 @ 13:08:29 #116
66444 Lord_Vetinari
pi_52327391
quote:
Op maandag 13 augustus 2007 13:02 schreef JohnDope het volgende:

[..]

De taal die Wilders uitslaat is zwaar progressief. Hij laat van zowel links/rechts/ liberaal, de oren klapperen.
Terug naar de Index? Boeken verbieden? Dat is zoooooo 15e eeuws....
pi_52327393
quote:
Op maandag 13 augustus 2007 13:06 schreef Re het volgende:

[..]

Nah, iedereen verdient wel zijn kans hoor, dat zal ik iemand nooit afnemen. Maar progressief klinkt wel tof maar is dat wat Wilders voorstaat, hij lijkt me een aartsconservatief, en progressiviteit door consequente verboden op het beleiden van zwaarbevochten vrijheden zie ik meer als degeneratieve maatregelen.
Wilders is gewoon progressief omdat hij een boodschap verkondigt die haaks staat op de algemene linkse/rechtse boodschap die de algemene KartelPolitici verkondigen.
pi_52327411
quote:
Op maandag 13 augustus 2007 13:08 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Terug naar de Index? Boeken verbieden? Dat is zoooooo 15e eeuws....
Dat Wilders de koran wilt verbieden ben ik het natuurlijk niet eens. Ik denk persoonlijk dat Wilders daar diep in zijn hart ook wel wat genuanceerder over denkt. Maar als je je doel wilt bereiken in de politiek, dan moet je gewoon vol inzetten en zeker in zijn situatie waarin het Keihard vs Keihard is.

De PVV is de symmetrische tegenhanger van de PvdA. Beide partijen zijn extreem.
  maandag 13 augustus 2007 @ 13:12:41 #119
262 Re
Kiss & Swallow
pi_52327495
quote:
Op maandag 13 augustus 2007 13:08 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Wilders is gewoon progressief omdat hij een boodschap verkondigt die haaks staat op de algemene linkse/rechtse boodschap die de algemene KartelPolitici verkondigen.
mja, progressief of destructief, het zal een kwestie van definitie zijn denk ik...

Er mag heus wel wat veranderen in Den Haag maar ik zie liever iets constructief voor op de lange termijn en hoe je het ook wendt of keert, de maatregelen die Wilders voor ogen staan lijken me niet constructief voor de lange termijn
pi_52327515
quote:
Op maandag 13 augustus 2007 13:12 schreef Re het volgende:

Er mag heus wel wat veranderen in Den Haag maar ik zie liever iets constructief voor op de lange termijn en hoe je het ook wendt of keert, de maatregelen die Wilders voor ogen staan lijken me niet constructief voor de lange termijn
Dat is nou politiek. Ze beloven ons veel, maar als puntje bij paaltje komt maken ze geen moer waar. Daarom vind ik dat Wilders een kans verdient.
  maandag 13 augustus 2007 @ 13:14:39 #121
66444 Lord_Vetinari
pi_52327547
quote:
Op maandag 13 augustus 2007 13:09 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Sorry, maar jij spoort echt voor geen meter... De PvdA extreem
pi_52327570
quote:
Op maandag 13 augustus 2007 13:14 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Sorry, maar jij spoort echt voor geen meter... De PvdA extreem
de PvdA is extreem slap en de PVV extreem streng.

[PvdA] -------------> FORTUYN <------------- [PVV]
  maandag 13 augustus 2007 @ 13:18:37 #123
66444 Lord_Vetinari
pi_52327641
quote:
Op maandag 13 augustus 2007 13:15 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Nee, de PVV is extreem xenofoob, haatzaaiend, polariserend en destructief.
pi_52327694
quote:
Op maandag 13 augustus 2007 13:18 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Nee, de PVV is extreem xenofoob, haatzaaiend, polariserend en destructief.
En PvdA heeft dat dus met theedrinken, pamperen, pappen en nathouden (waardoor de WIJ-ZIJ-cultuur ook groter wordt). Vandaar dus dat ze Symmetrische tegenhangers van elkaar zijn.
pi_52327700
quote:
Op maandag 13 augustus 2007 13:13 schreef JohnDope het volgende:
Dat is nou politiek. Ze beloven ons veel, maar als puntje bij paaltje komt maken ze geen moer waar. Daarom vind ik dat Wilders een kans verdient.
Wanneer vind jij dat Wilders een kans krijgt? Stel Wilders krijgt 30 zetels bij de Tweede Kamerverkiezingen in 2011. Hoe moet het "Haagse kartel" reageren om Wilders een kans te geven?
pi_52327743
quote:
Op maandag 13 augustus 2007 13:20 schreef ijsbrekertje het volgende:

[..]

Wanneer vind jij dat Wilders een kans krijgt? Stel Wilders krijgt 30 zetels bij de Tweede Kamerverkiezingen in 2011. Hoe moet het "Haagse kartel" reageren om Wilders een kans te geven?
Ze moeten niet altijd en eeuwig reageren voor hun eigen politieke hachje, maar ze moeten het maatschappelijk benaderen.
Laat het haagse kartel nou een keer een beslissing nemen die de maatschappij verbetert en dat ze niet altijd en eeuwig met hun eigen ego bezig zijn.

Het gaat uiteindelijk allemaal om de Maatschappij.
  maandag 13 augustus 2007 @ 13:23:01 #127
10086 Heerlijkheid
gebiedt mij te zeggen
pi_52327761
Het Haagse kartel... haha, hoe lang maakt Wilders zelf al geen onderdeel uit van die kliek? Er zijn bijna geen TK-leden te vinden die daar langer zitten dan Wilders.
pi_52327794
quote:
Op maandag 13 augustus 2007 13:23 schreef Heerlijkheid het volgende:
Het Haagse kartel... haha, hoe lang maakt Wilders zelf al geen onderdeel uit van die kliek? Er zijn bijna geen TK-leden te vinden die daar langer zitten dan Wilders.
Als je binnen het haagse kartel wilt infiltreren, dan moet je of het charisma van Fortuyn hebben of je moet een reguliere partij als springplank gebruiken, anders kom je daar gewoon niet tussen, het is echt een hele hechte kliek namelijk.
pi_52327968
quote:
Op maandag 13 augustus 2007 13:15 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Ik ben het met je eens dat de PvdA op het moment bijzonder slap is, en niet echt ergens voor lijkt te staan. Jammer, want een realistisch links tegengeluid lijkt me op dit moment precies wat het land nodig heeft. Verder zou het wat mij betreft wel wat sociaal-liberaler mogen, niet dat eng-christelijke betuttelende en ook niet dat demagogische gebrul van Wilders die weinig constructiefs toevoegt aan de Nederlandse politiek.

Ik denk trouwens ook niet dat Fortuyn een rol van betekenis had kunnen spelen, daarvoor is zijn partij te onstabiel gebleken, en dat was zelfs met hem aan het hoofd ook niet goed afgelopen. De politiek is na Fortuyn trouwens niet leuker geworden in mijn ogen. Het is meer en meer gericht op de vorm en persoon dan op de inhoud en het daadwerkelijk besturen van Nederland. Men staat voor zijn eigen ding en brandt het ding van de ander zo hard mogelijk af, met als dieptepunt natuurlijk de interne strijd van de VVD. Het is ook daarom dat Wilders het goed doet denk ik. Hij is consequent in zijn boodschap en weet alle ongenoegen van de een groot deel van de burgers te verpakken in steeds weer dezelfde boodschap én veel mensen zijn het gebrek aan een duidelijke mening bij de PvdA zat, evenals het interne gerommel bij de VVD. Verder laten de SP en Groen Links zich ook niet echt zien en voilá Wilders krijgt ruim baan. Een gevaarlijke combinatie van proteststemmen en politiek radicalisme en dat is niet goed voor Nederland.
  maandag 13 augustus 2007 @ 13:31:46 #130
10086 Heerlijkheid
gebiedt mij te zeggen
pi_52327994
quote:
Op maandag 13 augustus 2007 13:24 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Als je binnen het haagse kartel wilt infiltreren, dan moet je of het charisma van Fortuyn hebben of je moet een reguliere partij als springplank gebruiken, anders kom je daar gewoon niet tussen, het is echt een hele hechte kliek namelijk.
Ah dat is, ik dacht namelijk dat het het opportunisme was van Wilders dat hij in korte tijd van gematigd naar radicaal veranderde, en inmiddels alles doet voor de peilingen. Dat is dus onderdeel van een alomvattende strategie om Den Haag in 20 jaar op te schudden.
pi_52328006
quote:
Op maandag 13 augustus 2007 13:22 schreef JohnDope het volgende:
Ze moeten niet altijd en eeuwig reageren voor hun eigen politieke hachje, maar ze moeten het maatschappelijk benaderen.
Laat het haagse kartel nou een keer een beslissing nemen die de maatschappij verbetert en dat ze niet altijd en eeuwig met hun eigen ego bezig zijn.

Ok, maar nu concreet:
Donderdag 12 mei 2011, de dag na de Tweede Kamerverkiezingen waarbij de Partij Voor de Vrijheid 21 zetels winst boekt en met 30 mensen in de kamer komt. Wat moeten de overige partijen doen om Wilders de kans te geven?

Als ze serieus en constructief met de PVV coalitieonderhandelingen voeren, maar niet al zijn volledige antimoslimstandpunten ten uitvoer willen brengen, krijgt Wilders dan een kans? Zo nee, wat moeten ze dan wel doen?
pi_52328022
quote:

[..]

Wilders is ook heus niet bezig met het belang van de maatschappij, maar praat precies in op die punten waarvan hij weet dat ze goed scoren bij het publiek. Populisme ten top, en veel mensen vallen daarvoor. Dat maakt hem tot een interessant politiek fenomeen, maar ik moet er niet aan denken dat hij lange-termijnsbeslissingen moet gaan nemen voor het land, aangezien hij nu ook bijna elke actie baseert op de waan van de dag.
  maandag 13 augustus 2007 @ 13:35:01 #133
99433 Tup
Tupperwaar
pi_52328077
quote:
Op maandag 13 augustus 2007 01:07 schreef Tup het volgende:

[..]

Wat ik goed begrijp is Wilders als "aan-de-kaak-steller". De vragen van de PVV vind ik ludiek en leuk. Hij moet niet gedemoniseerd worden, zeker geen cordon sanitaire.
Maar dan...zeg nou zelf....is hij nou echt zó goed bezig dat Nederlanders all heil van hem verwachten? Is Geert Wilders nou de redding van Nederland?
Iemand?
Wasserwunderland
pi_52328125
quote:
Op maandag 13 augustus 2007 13:35 schreef Tup het volgende:

[..]

Iemand?
Zie mijn bovenstaande post, ik verwacht er zeker geen heil van. Iemand met zo'n benadering van de politiek kan een land niet besturen, ik zie niet in hoe hij om zou kunnen gaan met de complexiteit van het moeten regeren met andere partijen, compromissen sluiten en denken in het algemeen belang, dus ook van onze Islamitische medemens.
Maar ik zou hem niet willen dat hij gedemoniseerd of doodgezwegen wordt, blijkbaar raakt hij bij velen een gevoelige snaar en dat zou een signaal naar de politiek moeten zijn hier eens in te duiken, maar dan wel zonder je eigen standpunten uit het oog te verliezen...
pi_52328227
quote:
Op maandag 13 augustus 2007 13:32 schreef ijsbrekertje het volgende:

[..]

Ok, maar nu concreet:
Donderdag 12 mei 2011, de dag na de Tweede Kamerverkiezingen waarbij de Partij Voor de Vrijheid 21 zetels winst boekt en met 30 mensen in de kamer komt. Wat moeten de overige partijen doen om Wilders de kans te geven?

Als ze serieus en constructief met de PVV coalitieonderhandelingen voeren, maar niet al zijn volledige antimoslimstandpunten ten uitvoer willen brengen, krijgt Wilders dan een kans? Zo nee, wat moeten ze dan wel doen?
Dat hangt natuurlijk in sterke mate af van de instelling van de PVV, als zij zo star aan bepaalde ideeen blijven vasthouden, dan zullen er geen onderhandelingen volgen die een kans van slagen maken. Maar ze moeten er wat mij betreft wel mee onderhandelen, ik verwacht namelijk toch dat ze er niet uitkomen en dat er een realistisch kabinet komt.
  maandag 13 augustus 2007 @ 13:42:33 #136
50546 Ippon
Correctief instituut
pi_52328278
quote:
Op maandag 13 augustus 2007 10:49 schreef JohnDope het volgende:

Volgende verkiezingen verliest de PvdA dus echt kapot veel autochtone stemmen. Kunnen ze blij zijn met hun 10 zetels die ze overhouden van de Islam achterban.
Op maandag 13 augustus 2007 13:30 schreef DivineJester het volgende:

[..]

Ik ben het met je eens dat de PvdA op het moment bijzonder slap is, en niet echt ergens voor lijkt te staan. Jammer, want een realistisch links tegengeluid lijkt me op dit moment precies wat het land nodig heeft. Verder zou het wat mij betreft wel wat sociaal-liberaler mogen, niet dat eng-christelijke betuttelende en ook niet dat demagogische gebrul van Wilders die weinig constructiefs toevoegt aan de Nederlandse politiek.

Ik denk trouwens ook niet dat Fortuyn een rol van betekenis had kunnen spelen, daarvoor is zijn partij te onstabiel gebleken, en dat was zelfs met hem aan het hoofd ook niet goed afgelopen. De politiek is na Fortuyn trouwens niet leuker geworden in mijn ogen. Het is meer en meer gericht op de vorm en persoon dan op de inhoud en het daadwerkelijk besturen van Nederland. Men staat voor zijn eigen ding en brandt het ding van de ander zo hard mogelijk af, met als dieptepunt natuurlijk de interne strijd van de VVD. Het is ook daarom dat Wilders het goed doet denk ik. Hij is consequent in zijn boodschap en weet alle ongenoegen van de een groot deel van de burgers te verpakken in steeds weer dezelfde boodschap én veel mensen zijn het gebrek aan een duidelijke mening bij de PvdA zat, evenals het interne gerommel bij de VVD. Verder laten de SP en Groen Links zich ook niet echt zien en voilá Wilders krijgt ruim baan. Een gevaarlijke combinatie van proteststemmen en politiek radicalisme en dat is niet goed voor Nederland.
Ben met je eens dat Fortuyn misschien zou floppen als MP. Feit blijft wel dat Fortuyn als hij nog zou leven, toegang had tot al die vele verborgen politieke beerputten en dat hij die allemaal 1 voor 1 had open getrokken.
Met als resultaat dat vele (oud) politici die nu geroemd worden, dan door die opengetrokken beerputten, allemaal stuk voor stuk zouden worden uitgekotst.
pi_52328916
quote:
Op maandag 13 augustus 2007 13:32 schreef DivineJester het volgende:

[..]

Wilders is ook heus niet bezig met het belang van de maatschappij, maar praat precies in op die punten waarvan hij weet dat ze goed scoren bij het publiek. Populisme ten top, en veel mensen vallen daarvoor. Dat maakt hem tot een interessant politiek fenomeen, maar ik moet er niet aan denken dat hij lange-termijnsbeslissingen moet gaan nemen voor het land, aangezien hij nu ook bijna elke actie baseert op de waan van de dag.
Wilders is nog 1 van de weinige politci die zich echt in zet voor de maatschappij.
Hij had ook gewoon in het straatje van de liberalen kunnen blijven praten, dan had hij een natuurlijke dood gestorven.
pi_52328930
quote:
Op maandag 13 augustus 2007 14:00 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Ben met je eens dat Fortuyn misschien zou floppen als MP. Feit blijft wel dat Fortuyn als hij nog zou leven, toegang had tot al die vele verborgen politieke beerputten en dat hij die allemaal 1 voor 1 had open getrokken.
Met als resultaat dat vele (oud) politici die nu geroemd worden, dan door die opengetrokken beerputten, allemaal stuk voor stuk zouden worden uitgekotst.
Wat voor beerputten ? Als jij weet waar ze zijn, waarom heb ik er dan nooit over gelezen in een krant of iets van gezien op televisie ?
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_52328954
quote:
Op maandag 13 augustus 2007 14:03 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Wilders is nog 1 van de weinige politci die zich echt in zet voor de maatschappij.
Als je anti moslim bent wel misschien, verder heb ik nog niet echt veel voorstellen gezien. (realistische dan he ?)
pi_52329054
quote:
Op maandag 13 augustus 2007 14:04 schreef LangeTabbetje het volgende:

[..]

Wat voor beerputten ? Als jij weet waar ze zijn, waarom heb ik er dan nooit over gelezen in een krant of iets van gezien op televisie ?
Als je logisch nadenkt dan weet je dat er heel veel schandalen zijn. Voorbeeldje als Lubbers al het lef heeft om en publique (onder toeziend oog van velen) een VN-dame in haar billen te knijpen, dan kan je wel raden wat Lubbers allemaal heeft uitgespookt in die afrikaanse vluchtelingenkampementen, waar de vrouwen alles doen voor een stukje brood en niemand hun gelooft.

Dit plaatje kwam ik laatst tegen die deze situatie wel goed illustreert

En zo zijn er nog veeeeel meer beerputten.
pi_52329126
quote:
Op maandag 13 augustus 2007 14:08 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Als je logisch nadenkt dan weet je dat er heel veel schandalen zijn. Voorbeeldje als Lubbers al het lef heeft om en publique (onder toeziend ook van velen) een VN-dame in haar billen te knijpen, dan kan je wel raden wat Lubbers allemaal heeft uitgespookt in die vluchtelingenkampementen, waar de vrouwen alles doen voor een stukje brood en niemand hun gelooft.

Dit plaatje kwam ik laatst tegen die deze situatie wel goed illustreert

[afbeelding]

En zo zijn er nog veeeeel meer beerputten.

Zolang Lubbers nog geen AIDS heeft geef ik hem het voordeel van de twijfel wel.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_52329258
JohnDope, ik ben benieuwd naar je antwoord op mijn vraag.
pi_52329358
quote:
Op maandag 13 augustus 2007 13:32 schreef ijsbrekertje het volgende:

[..]

Ok, maar nu concreet:

Het belangrijkste is gewoon dat die kartel-politici een houding gaat krijgen van "het is niet ons (politiek) ego, het is niet ons anti-Wilders-gevoel, het is niet onze partij, maar het is de Maatschappij waar het allemaal om draait".

Als die mentaliteit gaat heersen, dan is er een grote kans dat ze er wel uit gaan komen.
pi_52329381
quote:
Op maandag 13 augustus 2007 14:18 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Het belangrijkste is gewoon dat die kartel-politici een houding gaat krijgen van "het is niet ons (politiek) ego, het is niet ons anti-Wilders-gevoel, het is niet onze partij, maar het is de Maatschappij waar het allemaal om draait".
En Wilders is het niet om zijn ego te doen ? Een grotere ego tripper loopt er niet rond in Den Haag.
pi_52329407
quote:
Op maandag 13 augustus 2007 14:18 schreef LangeTabbetje het volgende:

[..]

En Wilders is het niet om zijn ego te doen ? Een grotere ego tripper loopt er niet rond in Den Haag.
Wilders heeft geen Ego, als hij een ego had gehad, dan was hij wel veilig mee gaan praten met de kartel-politici.
Wilders wordt zwaar met de dood bedreigd, die maakt het niet lang meer, zo'n leven wilt geen politicus, ook niet als je daar zieltjes mee kan winnen.
pi_52330253
quote:
Op maandag 13 augustus 2007 14:19 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Wilders heeft geen Ego, als hij een ego had gehad, dan was hij wel veilig mee gaan praten met de kartel-politici.
Politiek bedrijven is nu eenmaal lullen met jan en allemaal, totdat je overeenstemming bereikt, dat je dat een kartel noemt ....tja....met het wild om zich heenslaan wat hij nu doet bereikt hij helemaal niks.
pi_52330336
quote:
Op maandag 13 augustus 2007 14:18 schreef JohnDope het volgende:

Als die mentaliteit gaat heersen, dan is er een grote kans dat ze er wel uit gaan komen.
De drijfveer van politici is moeilijk te beoordelen, dus het is lastig om vast te stellen wanneer deze doelstelling gehaald is. Maar je hoopt dus dat dit resultaat is van een grote hoeveelheid stemmen op Wilders:

Dat politici hun achterban op integere wijze vertegenwoordigen en hun beslissingen alleen op het maatschappelijk belang baseren en niet op eigen belang (of ego), partijbelang of op afkeur van bepaalde politieke ideeën of personen.
pi_52330356
quote:
Op maandag 13 augustus 2007 14:19 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Wilders wordt zwaar met de dood bedreigd, die maakt het niet lang meer, zo'n leven wilt geen politicus, ook niet als je daar zieltjes mee kan winnen.
Ik denk dat Madonna een 'gevaarlijker' leven leidt en meer body-gards en bescherming nodig heeft.

Als Wilders nu zo'n held was geweest om te zeggen dat hij geen bescherming nodig heeft, ok. Maar hij laat zich zo goed indekken dat ik denk dat ie niet wordt vermoord.
Laatst liep hij nog in een tv-progamma over het Scheveningse strand dus het zal allemaal wel weer meevallen.

Nogmaals, je blijft hameren op dat ie wordt vermoord, hoop je dat ofzo?
pi_52330464
quote:
Op maandag 13 augustus 2007 14:49 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Ik denk dat Madonna een 'gevaarlijker' leven leidt en meer body-gards en bescherming nodig heeft.

Als Wilders nu zo'n held was geweest om te zeggen dat hij geen bescherming nodig heeft, ok. Maar hij laat zich zo goed indekken dat ik denk dat ie niet wordt vermoord.
*Laatst liep hij nog in een tv-progamma over het Scheveningse strand dus het zal allemaal wel weer meevallen.
Nogmaals, je blijft hameren op dat ie wordt vermoord, hoop je dat ofzo?
Ik hoop niet dat Wilders wordt vermoord. Hij is de *laatste politicus die een voet tussen de deur van dat kartel heeft. Hij moet minimaal nog 8 a 12 jaar in leven blijven, zodat hij een robuuste partij kan opbouwen en dat als hij eventueel wordt afgeschoten, dat hij nog genoeg capabele mensen achter zich heeft staan, die het stokje over kunnen nemen.
*Laatste is natuurlijk ietwat overdreven, maar het zal tijden duren voor dat er weer een nieuwe anti-pluche-politicus met lef op staat die het vertrouwen van het volk weet te winnen.

Verder wordt hij natuurlijk wel met de tijd vermoord, die fundamentalisten hebben namelijk het geheugen van een olifant. Zelfs al stapt Wilders uit de politiek.

[ Bericht 1% gewijzigd door JohnDope op 13-08-2007 15:05:56 ]
pi_52330541
Maar goed, laat maar eens veel mensen op 'm stemmen. Wat iemand zegt: binnen een half jaar kan heel Nederland weer naar de stembus rennen en klagen we nog net zo'n steen en been over ons landje.

Wilders en aanhang vinden dat we niet in een democratie leven, en maar steen en been klagen over hoe slecht het hier wel niet is. Er wordt gedaan of je nog maar beter in Congo kan wonen ofzo.
Natuurlijk zijn er dingen die beter kunnen, heel wat, maar als je ons vergelijkt met andere landen doen we het lang zo slecht nog niet.
pi_52330613
quote:
Op maandag 13 augustus 2007 14:52 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Ik hoop niet dat Wilders wordt vermoord. Hij is de laatste politicus die een voet tussen de deur van dat kartel heeft. Hij moet minimaal nog 8 jaar in leven blijven.

Verder wordt hij natuurlijk wel met de tijd vermoord, die man is in ieder geval gedoemd om de rest van zijn leven met een doorgeladen schietijzer (+ vest) over straat te gaan, die fundamentalisten hebben namelijk het geheugen van een olifant en zullen toeslaan op de momenten dat je er geen zin in hebt.
Ik denk niet in termen dat iemand nog minimaal acht jaar in leven moet blijven, zelfs niet Wilders, laten we hopen dat ie gewoon oud wordt zeg.
  maandag 13 augustus 2007 @ 15:00:40 #153
126836 Super7fighter
Obedience brings victory.
pi_52330696
quote:
Op maandag 13 augustus 2007 14:52 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Ik hoop niet dat Wilders wordt vermoord. Hij is de *laatste politicus die een voet tussen de deur van dat kartel heeft. Hij moet minimaal nog 8 jaar in leven blijven.
Laatste is natuurlijk ietwat overdreven, maar het zal tijden duren voor dat er weer een nieuwe anti-pluche-politicus op staat die het vertrouwen van het volk wint.
Er kan een tussenoplossing zijn. Wat als Wilders ineens leverkanker krijgt, of een botsing met de trein niet overleefd op zijn fiets?

Zou er dan alsnog een burgeroorlog uitbreken?
We will export death and violence to the four corners of the earth in defence of our great nation.
pi_52330883
quote:
Op maandag 13 augustus 2007 14:57 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Ik denk niet in termen dat iemand nog minimaal acht jaar in leven moet blijven, zelfs niet Wilders, laten we hopen dat ie gewoon oud wordt zeg.
Ik had em even ge-edit tussen door:
quote:
Hij moet minimaal nog 8 a 12 jaar in leven blijven, zodat hij een robuuste partij kan opbouwen en dat als hij eventueel wordt afgeschoten, dat hij nog genoeg capabele mensen achter zich heeft staan, die het stokje over kunnen nemen.
pi_52330896
quote:
Op maandag 13 augustus 2007 15:00 schreef Super7fighter het volgende:

[..]

Er kan een tussenoplossing zijn. Wat als Wilders ineens leverkanker krijgt, of een botsing met de trein niet overleefd op zijn fiets?

Mij heb je niet over een burgeroorlog gehoord.
pi_52330938
quote:
Op maandag 13 augustus 2007 15:00 schreef Super7fighter het volgende:
Burgeroorlog Met moslims?

Dat zal me een kort oorlogje worden dan.
pi_52331137
Ik denk overigens niet dat als Wilders wordt afgeschoten, er een burgeroorlog uitbreekt, maar ik denk wel dat die pluche-politici allemaal even goed beveiligd moeten gaan worden als Wilders....
In principe heeft iedereen er dus baat bij dat Wilders erg goed beveiligd wordt, die beveiliging mag dus ook best wel wat kosten.
  maandag 13 augustus 2007 @ 15:29:25 #158
262 Re
Kiss & Swallow
pi_52331524
quote:
Op maandag 13 augustus 2007 15:09 schreef TomTancr3do het volgende:

[..]

vertel...
pi_52331650
quote:
Op maandag 13 augustus 2007 15:29 schreef Re het volgende:

[..]

vertel...
Dat is bijna net zoiets als een oorlog tussen Frankrijk en Monaco.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  maandag 13 augustus 2007 @ 15:55:34 #160
66444 Lord_Vetinari
pi_52332290
quote:
Op maandag 13 augustus 2007 15:33 schreef Monolith het volgende:

[..]

Dat is bijna net zoiets als een oorlog tussen Frankrijk en Monaco.
Uh-huh. Daarom zit de VS al 4 jaar in Irak.
  maandag 13 augustus 2007 @ 16:11:55 #161
119221 Aurelianus
Sebastokrator
pi_52332863
quote:
Op maandag 13 augustus 2007 15:16 schreef JohnDope het volgende:
Ik denk overigens niet dat als Wilders wordt afgeschoten, er een burgeroorlog uitbreekt, maar ik denk wel dat die pluche-politici allemaal even goed beveiligd moeten gaan worden als Wilders....
Want zij hebben dan bloed aan hun handen?
pi_52334793
1 op de 5 overweegt Wilders te stemmen:

GRIEZEL, GRIEZEL MAATSCHAPPIJ IN STATU NASCENDI.

Dit is mijn maatschappij niet meer.
pi_52334831
quote:
Op maandag 13 augustus 2007 15:09 schreef TomTancr3do het volgende:

[..]

Inderdaad. Kwestie van wijken omsingelen, water, stroom, voedselvoorziening en elektriciteit afsluiten en 2 maanden wachten.
pi_52335026
quote:
Op maandag 13 augustus 2007 17:17 schreef EchtGaaf het volgende:

Politieke dissidenten wordt de gelegenheid gegeven zich uit eigen beweging te verwijderen. Daarna zullen dwangmaatregelen genomen worden.
pi_52335115
quote:

En 1 op de 6 stemt daadwerkelijk SP. Weet niet wat zorgelijker is.
pi_52335261
quote:
De maatschappij is nooit van jou geweest.
  maandag 13 augustus 2007 @ 17:36:31 #167
50546 Ippon
Correctief instituut
pi_52335290
quote:
Op maandag 13 augustus 2007 17:29 schreef Fastmatti het volgende:

[..]

Idd, een griezelige gedachte dat 16% van de Nederlanders communist is. Dat is enger te horen dat 16% van het volk een fascist is.
pi_52335305
quote:
Op maandag 13 augustus 2007 17:29 schreef Fastmatti het volgende:

[..]

Daar kan je zorgen over maken. Maar ik maak mij meer zorgen over een partij die een boek wil verbieden. Wat zou de volgende stap zijn? De Bijbel?
pi_52335321
quote:
Op maandag 13 augustus 2007 17:35 schreef DrWolffenstein het volgende:

[..]

De maatschappij is nooit van jou geweest.
Wacht maar, tot ik opsta. En vader des vaderlands wordt.
pi_52335363
quote:
Op maandag 13 augustus 2007 17:26 schreef Zwaardvisch het volgende:

[..]

Politieke dissidenten wordt de gelegenheid gegeven zich uit eigen beweging te verwijderen. Daarna zullen dwangmaatregelen genomen worden.
Verklaart u nader
pi_52335671
quote:
Op maandag 13 augustus 2007 17:37 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Daar kan je zorgen over maken. Maar ik maak mij meer zorgen over een partij die een boek wil verbieden. Wat zou de volgende stap zijn? De Bijbel?
Het Arabisch verbieden, hen uitsluiten van uitkeringen enz.
  maandag 13 augustus 2007 @ 17:50:14 #172
262 Re
Kiss & Swallow
pi_52335705
mja, Wilders moet nu wel telkens een stapje verder om het electoraat weer eens op te schudden, ik ben benieuwd waar hij nu mee aankomt...
  maandag 13 augustus 2007 @ 18:01:46 #173
66444 Lord_Vetinari
pi_52335993
quote:
Op maandag 13 augustus 2007 17:36 schreef Ippon het volgende:

[..]

Idd, een griezelige gedachte dat 16% van de Nederlanders communist is. Dat is enger te horen dat 16% van het volk een fascist is.
Het begrip 'nuance' is jou echt volkomen vreemd, he?
  maandag 13 augustus 2007 @ 18:20:51 #174
pi_52336513
quote:

[..]

Lijkt me alleen maar eerlijk.
  maandag 13 augustus 2007 @ 18:42:20 #175
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_52337086
Hebben de peilingen over het potentieel ook nut bewezen? NieuwRechts van Michiel Smit had ook een potentie van 10 zetels, Rob Oudkerk had zoiets, 31% van de Nederlanders zag wel wat in Peter R de Vries, etc.
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
pi_52337532
quote:

[..]

Alle sprookjesboeken!
  maandag 13 augustus 2007 @ 19:02:47 #177
66444 Lord_Vetinari
pi_52337619
quote:
Op maandag 13 augustus 2007 18:59 schreef Daffodil31LE het volgende:

[..]

Alle sprookjesboeken!
Moeder de Gans? Gebroeders Grimm? H.C. Andersen? Zullen je kids leuk vinden.
pi_52337706
quote:
Op maandag 13 augustus 2007 18:59 schreef Daffodil31LE het volgende:

[..]

Alle sprookjesboeken!
Sprookjes zijn iets anders dan mythen en sagen. Daar doel je waarschijnlijk op.
  maandag 13 augustus 2007 @ 19:06:09 #179
262 Re
Kiss & Swallow
pi_52337714
quote:
Op maandag 13 augustus 2007 19:02 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Moeder de Gans? Gebroeders Grimm? H.C. Andersen? Zullen je kids leuk vinden.
literatuur/lectuur is ook fictie of een mening....
pi_52338132
quote:
DEN HAAG - De stage van PVV-fractieleider Geert Wilders bij het tv-programma EenVandaag gaat niet door. Het programma heeft dat maandag bekendgemaakt.

Wilders zou woensdag verslag doen van een project in Haagse verzorgingstehuizen waar bewoners hun huisdier mogen meenemen. Maar de koepelorganisatie van de verzorgingstehuizen staat het maken van opnames niet toe wegens de uitlatingen van Wilders over de islam.

Koran

Wilders pleitte vorige week voor een verbod op de Koran, omdat het boek volgens hem aanzet tot geweld. De directie van de koepelorganisatie, de Stichting Florence, zegt te handelen uit respect voor de vele islamitische bewoners en medewerkers van haar tehuizen.

Wilders vindt de weigering 'een schande', aldus EenVandaag
Tja, kan me er wel iets bij voorstellen. Veel personeel en ook bewoners van dat verzorgingshuis zullen Moslim zijn.
pi_52350906
quote:
Wilders pleitte vorige week voor een verbod op de Koran, omdat het boek volgens hem aanzet tot geweld.
tja, das natuurlijk wel waar.
pi_52353515
Mensen aan tot geweld, boeken niet.

En beter schoppen we die kut maurice de hond eens ons land uit want die peilingen van hem maken serieuze politiek onmogelijk. Alles draait om hypes creeeren en daar dan munt uit slaan, visie? waarom? Als je maar de hoogste weekscore bij de Hond haalt.
  dinsdag 14 augustus 2007 @ 11:19:43 #183
66825 Reya
Fier Wallon
pi_52353942
quote:
Op maandag 13 augustus 2007 18:42 schreef Sidekick het volgende:
Hebben de peilingen over het potentieel ook nut bewezen? NieuwRechts van Michiel Smit had ook een potentie van 10 zetels
Serieus?
pi_52356333
quote:
Op maandag 13 augustus 2007 18:42 schreef Sidekick het volgende:
Hebben de peilingen over het potentieel ook nut bewezen? NieuwRechts van Michiel Smit had ook een potentie van 10 zetels, Rob Oudkerk had zoiets, 31% van de Nederlanders zag wel wat in Peter R de Vries, etc.
Nee want Wilders heeft in de praktijk altijd meer zetels dan de peilingen uitwijzen.

Dat kon je duidelijk zien tijdens de vorige verkiezingen. De PVV stond in de peilingen op ongeveer 3 zetels en ze beukten uiteindelijk met 9 zetels de kamer in
  dinsdag 14 augustus 2007 @ 17:41:19 #185
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_52364252
quote:
Op dinsdag 14 augustus 2007 12:57 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Nee want Wilders heeft in de praktijk altijd meer zetels dan de peilingen uitwijzen.
Oh ja, tijdens al die, ehm, ene verkiezing waar hij aan mee heeft gedaan. Altijd.
quote:
Dat kon je duidelijk zien tijdens de vorige verkiezingen. De PVV stond in de peilingen op ongeveer 3 zetels en ze beukten uiteindelijk met 9 zetels de kamer in
Wilders stond vlak voor de verkiezingen op 6-8 zetels. Twee jaar daarvoor stond Wilders op 29 zetels bij Maurice de Hond.
  dinsdag 14 augustus 2007 @ 17:54:23 #186
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_52364622
quote:
Op dinsdag 14 augustus 2007 11:19 schreef Reya het volgende:

[..]

Serieus?
Peiling: mogelijk zetels voor Nieuw Rechts

8% = 12 zetels.
quote:
Het is duidelijk dat we na de komende kamerverkiezingen zeker in de Tweede Kamer vertegenwoordigd zullen zijn", zegt Smit in een reactie op de peiling.
pi_52367006
quote:
Op dinsdag 14 augustus 2007 12:57 schreef JohnDope het volgende:

[..]

hoezo ALTIJD? Hij heeft volgens mij pas 1 keer meegedaan en toen was hij niet de enige verassing (ook SP en CU)
pi_52370402
De PvdA heeft de opkomst van Wilders ook wel erg aan zichzelf te danken.
Door segregatie te bevorderen en het onderwijs-peil naar een bedenkelijk niveau te brengen creeër je voedingsbodem voor partijen en types als Wilders.
Als de integratie nou eens bevorderd wordt, het onderwijs opgekrikt, en samenleven niet meer is van tolerantie, maar gewoon samen , dus niet meer zwarte scholen , witte scholen, zwarte wijken ,witte wijken, dan kom je al een heel eind.
Als je de kansloze positie van allochtone jongeren verkleind door ze een echte kans te geven, niet te discrimineren op basis van afkomst of religie, dan hou je slechts een kleine groep onverbeterlijken over die je vervolgens keihard moet aanpakken, maar geen onzin van het land uit, maar gewoon volgens de weten van justitie.
En als je op zo'n punt bent , heeft niemand het meer over de islam, dat het zo gevaarlijk of wat dan ook is.
Ik geloof ook niet dat de gemiddelde Marokkaanse jongere die overlast bezorgd dat in de naam van de Islam doet, integendeel.
Ze vinden juist de vrijheid van Nederland zo makkelijk dat ze er misschien wel op enig moment misbruik van zullen maken.
En natuurlijk zeggen ze dat ze moslim zijn als je ze dat vraagt.
Omdat je in die cultuur altijd "gelovige" en in dit geval dus moslim bent.
Secularisme is vrij nieuw voor ze en wordt zeker nog niet openlijk uitgedragen binnen islamitische gemeenschappen.
Dus op deze manier zou je Wilders behoorlijk de wind uit de zeilen kunnen halen.
Ik denk niet door hem in ieder debat als extremist of wat dan ook uit te schelden, want dan gaat hij in een slachtofferrol a la Fortuyn/LPF en dat levert denk ik alleen maar een averechts effect op.
  dinsdag 14 augustus 2007 @ 21:18:08 #189
31245 nonzz
parttime lilliputter
pi_52370793
30 zetels maar niemand kan lid worden van de partij. Geen tegenspraak en geen discussie dus.
lege ton
pi_52371106
quote:
Op dinsdag 14 augustus 2007 21:07 schreef aapje22 het volgende:
Als de integratie nou eens bevorderd wordt, het onderwijs opgekrikt, en samenleven niet meer is van tolerantie, maar gewoon samen , dus niet meer zwarte scholen , witte scholen, zwarte wijken ,witte wijken, dan kom je al een heel eind.
In plaats daarvan kiest opperhoofd Wouter Bos er zelf ook voor om z'n koter op het witste schooltje van heel Nederland te doen.
  dinsdag 14 augustus 2007 @ 21:28:01 #191
10086 Heerlijkheid
gebiedt mij te zeggen
pi_52371180
quote:
Op dinsdag 14 augustus 2007 21:26 schreef TomTancr3do het volgende:

[..]

In plaats daarvan kiest opperhoofd Wouter Bos er zelf ook voor om z'n koter op het witste schooltje van heel Nederland te doen.
Goed om te zien dat je je zo druk maakt om de integratie, dat is weer eens een heel ander geluid van jouw kant
pi_52371375
quote:
Op dinsdag 14 augustus 2007 21:28 schreef Heerlijkheid het volgende:

[..]

Goed om te zien dat je je zo druk maakt om de integratie, dat is weer eens een heel ander geluid van jouw kant
Och, ik beschouw de integratie van moslims als definitief mislukt, maar zal niet nalaten om de hoofdschuldigen voor die mislukking aan te blijven wijzen.
  dinsdag 14 augustus 2007 @ 21:33:38 #193
31245 nonzz
parttime lilliputter
pi_52371410
quote:
Op dinsdag 14 augustus 2007 21:32 schreef TomTancr3do het volgende:

[..]

Och, ik beschouw de integratie van moslims als definitief mislukt, maar zal niet nalaten om de hoofdschuldigen voor die mislukking aan te blijven wijzen.
De moslims zelf?
lege ton
  dinsdag 14 augustus 2007 @ 21:36:53 #194
262 Re
Kiss & Swallow
pi_52371553
quote:
Op dinsdag 14 augustus 2007 21:32 schreef TomTancr3do het volgende:

[..]

waarom definitief mislukt?...
pi_52371689
quote:
Op dinsdag 14 augustus 2007 21:26 schreef TomTancr3do het volgende:

[..]

Misschien omdat Bos ook in een "witte" wijk woont en die school het dichtstbij is...zonder verder in te gaan op de beweegredenen van Minister Bos waar hij zijn kids op school doet,is dat natuurlijk wel de kern van het probleem: als wijken zich niet mengen, mengen scholen zich ook niet.Dan houd je segregatie.
En Islamitisch onderwijs is per definitie "zwart" omdat er vrijwel geen moslims zijn van Nederlandse komaf.
Daarom is openbaar onderwijs voor iedereen ook een veel beter idee, dan krijg je ook niet dat kinderen/jongeren door de identiteit van de school afvast "ingekleurd" worden,hetzij islamitisch, gereformeerd , of wat dan ook, maar dat ze van godsdiensten in de daarvoor bestemde lessen van alles wat meekrijgen, en zich verder bezig houden met de standaard dingen die men doet op scholen, zoals leren lezen, schrijven , rekenen enzovoorts.
De enige reden dat het zover niet is, is vanwege de macht van het CDA in dit land, die het niet kunnen verkopen aan hun achterban als er geen Christelijk onderwijs meer bestaat.
Ook op dat punt zou een linkse regering weer een stuk verder kunnen komen.
pi_52371694
quote:
Op dinsdag 14 augustus 2007 21:33 schreef nonzz het volgende:

[..]

De moslims zelf?
Die als eersten natuurlijk.
pi_52371783
quote:
Op dinsdag 14 augustus 2007 21:40 schreef TomTancr3do het volgende:

[..]

Die als eersten natuurlijk.
Hoe kun je vinden dat iets definitief mislukt is als ze in feite pas net zijn begonnen?
Natuurlijk is het een beetje laat, maar onder alle rechtse regeringen van de laatste jaren is er ook bitter weinig aan gedaan , is het probleem ook onderbelicht geweest.
Trouwens het gaat om inegratie van allochtonen, niet per definitie "moslims" dus.
Dat is bijzaak in deze.
pi_52371785
quote:
Op dinsdag 14 augustus 2007 21:36 schreef Re het volgende:

[..]

waarom definitief mislukt?...
Het gaat hier natuurlijk om mijn persoonlijke mening. Maar als je de behoefte voelt om een serieuze poging te doen om me van die mening af te praten, ga dan ajb gerust je gang.
pi_52371833
quote:
Op dinsdag 14 augustus 2007 21:42 schreef TomTancr3do het volgende:

[..]

Het gaat hier natuurlijk om mijn persoonlijke mening. Maar als je de behoefte voelt om een serieuze poging te doen om me van die mening af te praten, ga dan ajb gerust je gang.
Het zou misschien helpen als je je mening toe kon lichten op basis van feiten of aanwijzingen.
  dinsdag 14 augustus 2007 @ 21:44:11 #200
166007 HL_Dog43
Knowledge is free
pi_52371853
quote:
Wat men niet kent heeft men niet lief.
Met andere woorden men kent niet of nauwelijks allochtonen en gaat er niet mee om.
En zo leert men ook niet de gewone allochtoon kennen die gewoon naar school gaat en niet in de criminaliteit zit.
Met andere woorden krijgen ze en houden ze vooral het beeld van de standaard criminele allochtoon die ze het liefst zien verdwijnen.
Daar speelt Wilders ook op in.

Ow en laat het ajb NIET zo zijn dat zo'n idioot 30 zetels krijgt want dan ben ik diep en diep teleurgesteld in het steeds racistisch wordende Nederland.
ISLAMOFOBIA IS THE NEW NAZISM
pi_52371939
quote:
Op dinsdag 14 augustus 2007 21:42 schreef aapje22 het volgende:
Trouwens het gaat om inegratie van allochtonen, niet per definitie "moslims" dus.
Dat is bijzaak in deze.
Dat ben ik pertinent niet met je eens. Veruit de meeste allochtonen zijn prima geïntegreerd, in elk geval tot het niveau waarop zij onze samenleving accepteren zoals die is en de kansen omarmen welke die samenleving biedt. Één groep allochtonen echter blijft hierbij structureel achter: de moslims.
pi_52372032
quote:
Op dinsdag 14 augustus 2007 21:43 schreef aapje22 het volgende:

[..]

Het zou misschien helpen als je je mening toe kon lichten op basis van feiten of aanwijzingen.
Waarom zou ik? Ik heb niet de illusie dat ik jou of Re van mijn gelijk zal kunnen overtuigen, met hoeveel feiten of aanwijzingen ik ook aan kom zetten. Maar als jullie wel de behoefte voelen om met feiten en aanwijzingen mijn keiharde ongelijk te bewijzen, ga dan ajb gerust je gang.
  dinsdag 14 augustus 2007 @ 21:53:45 #203
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_52372218
Iets kan niet definitief mislukken als het een continu proces is. Je verwachting (en hoop) is dat het niet gaat lukken op de manier waarop jij het wil zien, dat is wat anders.
pi_52372332
Omdat een discussie voeren nogal lastig is als je een mening vormt op basis van ideeën die onbekend zijn.
Dat er problemen zijn met jongeren die een Marokkaanse en meestal dus ook Islamitische achtergrond hebben , ben ik met je eens omdat het nou eenmaal feitelijk is aan te tonen.
Maar wat niet feitelijk is aan te tonen, is dat de Islam, het Islamitisch geloof , een rol speelt in de gedragingen van deze jongeren.
Ik geloof daar niets van , eigenlijk.
Dat ze niet zouden zijn geintegreerd, geloof ik slechts ten dele.
Ze hebben natuurlijk de pech dat hun ouders jarenlang aan hun lot over zijn gelaten in Nederland, soms de taal nog helemaal niet spreken, en ze dus ook weinig kennis kunnen laten maken met wat we in Nederland van mensen vragen.
En zoals ik al eerder zei is segegratie(de bron van non-integratie, om het even kort te zeggen) weinig tot niet bestreden, door bepaalde wijken en scholen te creeëren waardoor deze mensen niet leerden dat samen leven, en samen werken de norm moet zijn in Nederland om verder te komen en ook meer begrip voor een ander te krijgen.
pi_52372414
quote:
Op dinsdag 14 augustus 2007 21:53 schreef Sidekick het volgende:
Iets kan niet definitief mislukken als het een continu proces is. Je verwachting (en hoop) is dat het niet gaat lukken op de manier waarop jij het wil zien, dat is wat anders.
Dat is niet wat anders. Als het uiteindelijk gaat worden wat ik denk dat het uiteindelijk wordt, dan noem ik dat "een definitieve mislukking".
pi_52372426
quote:
Op dinsdag 14 augustus 2007 21:53 schreef Sidekick het volgende:
Ik mag hopen dat hij niet hóópt dat de integratie mislukt, anders bevind ie zich wel in een heel wonderlijke spagaat.
Maar om even on topic daar ook wat over te zeggen: Ik hoor Wilders vrijwel nooit over integratie.
Het is meer van : je past je aan of rot maar op.
Ik denk niet dat die aanpak gaat werken.En die is ook niet wenselijk, lijkt me.
pi_52372457
quote:
Op dinsdag 14 augustus 2007 21:58 schreef TomTancr3do het volgende:

[..]

Dat is niet wat anders. Als het uiteindelijk gaat worden wat ik denk dat het uiteindelijk wordt, dan noem ik dat "een definitieve mislukking".
Maar het integratie proces is nog niet ten einde dus,volgens jou?
pi_52372882
Kijk, je kunt natuurlijk de respectabele mening hebben dat als we er alsnog maar genoeg geld tegenaan gooien (want uiteindelijk stuurt de politiek op geld), het uiteindelijk allemaal wel goed zal komen. Maar er zijn twee redenen waarom ik denk dat het een hopeloze zaak is:

• Dat geld hebben we helemaal niet. Er zijn tal van andere maatschappelijk problemen die ook om een bak met geld vragen. En aangezien er in het verleden al genoeg geld naar de integratie van moslims is gegaan (zonder het gewenste resultaat, allemaal over de balk gegooid), denk ik dat dat probleem de komende tijd achteraan in de rij zal moeten aansluiten.
  • De wil ontbreekt, van beide kanten. De meeste autochtonen zijn het zolangzamerhand spuugzat en zijn echt niet bereid de moslimgemeenschap nog een stap tegemoet te komen. Zelfs andere allochtonen hebben het zolangzamerhand behoorlijk gehad met moslims. Zij verpesten ook hun leefomgeving en bezorgen hen een slechte naam, vanuit de vreemde, betreurenswaardige gewoonte van veel autochtonen om alle allochtonen over één kam te scheren. En dan als laatste de moslimgemeenschap: die heb ik nog nooit kunnen betrappen op enige toegeeflijkheid richting de Nederlandse samenleving. En het lijkt er zelfs sterk op dat de gemiddelde moslim met de dag radicaler wordt in zijn/haar opvattingen.
  • If the shoe doesn't fit, the shoe must be a Nazi.
    pi_52373097
    quote:
    Op dinsdag 14 augustus 2007 21:59 schreef aapje22 het volgende:

[..]

Maar het integratie proces is nog niet ten einde dus,volgens jou?
    Och, er zal in het gunstigste geval vast nog wel wat rek inzitten, maar niet genoeg om het te laten lukken volgens de verwachtingen die ik daarvan heb.

Het is net zoiets als roepen dat je verloren hebt, terwijl de wedstrijd nog bezig is maar je wel met 20-0 achterstaat.
    pi_52373455
    quote:
    Op dinsdag 14 augustus 2007 22:16 schreef TomTancr3do het volgende:

[..]

Och, er zal in het gunstigste geval vast nog wel wat rek inzitten, maar niet genoeg om het te laten lukken volgens de verwachtingen die ik daarvan heb.

Het is net zoiets als roepen dat je verloren hebt, terwijl de wedstrijd nog bezig is maar je wel met 20-0 achterstaat.
    Ik ben het met je eens dat niet ieder probleem met geld op te lossen is.
    Maar wordt er niet veel teveel in problemen gedacht in plaats van in oplossingen?
    De stelling dat de gemiddelde moslim steeds radicaler wordt , bestrijd ik, omdat ik zowel in een buurt woon waar veel moslims wonen, alswel moslim vrienden heb.
    Je kan zeggen dat het geen graadmeter is, maar dan klopt je stelling over de "gemiddelde" moslim die radicaal wordt ook niet.
    Wat je wel ziet is dat er moslims zijn die in reactie op totale hypes zoals het dragen van hoofddoekjes zich juist zoiets aanmeten om stelling te nemen in zo'n non discussie.
    Een burka is weer een heel ander verhaal omdat je daarmee communicatie vermoeilijkt.
    Maar het dragen van een hoofddoek, al of niet uit religiueze overwegingen is toch niets waar je je druk over moet maken?
    Maakt men zich druk over zwartekouzenchristen meisjes die in bepaalde beroepen geen broek willen dragen maar een rok?ik vindt dat van een zelfde orde.Je kan het ouderwets vinden wat ze doen, maar okey, verder is het toch niet hinderlijk lijkt me.
    Verder noem je de groep die niet integreerd consequent moslims,vermoed je verband met de religie en non-integratie?
    pi_52373827
    quote:
    Op dinsdag 14 augustus 2007 22:24 schreef aapje22 het volgende:
    Maar wordt er niet veel teveel in problemen gedacht in plaats van in oplossingen?
    Wat mij betreft wel. Wilders heeft de ideale oplossing voor dit probleem, het is praktisch zeer goed uitvoerbaar en het kost bijna niets. Maar je hoort de oppositie alleen maar over "onuitvoerbaar zus" en "problemen zo".
    pi_52373953
    En die oplossing is?
    pi_52374369
    quote:
    Op dinsdag 14 augustus 2007 22:35 schreef aapje22 het volgende:
    En die oplossing is?
    Hmmm, ik heb eens even zitten zoeken op de site van de PVV, en ik dacht dat Wilders een voorstander was van het 'terugsturen' (d.w.z. het afnemen van de Nederlandse nationaliteit en op de boot zetten) van criminele en/of radicale en/of haatzaaiende en/of chronisch onaangepaste mensen met een dubbele nationaliteit, maar dat blijkt niet het geval te zijn. Nouja, dan beschouw ik het maar gewoon als m'n eigen idee.
    pi_52374797
    Dan wordt het toch een eigen partijtje oprichten kerel, of nog verder naar rechts opschuiven...
    Maar wat ik dus wel wonderlijk vind is dat je je beredenering dus baseerde op vermeende standpunten van PVV/Wilders die hij vervolgens niet blijkt te hebben.
    Dat vind ik op zijn zachtst gezegd niet erg sterk.
    Maar goed jij zou dat wenselijk vinden?
    Het is inderdaad niet haalbaar , omdat de meesten gewoon hier geboren en getogen zijn.
    Maar is het niet een beter idee om deze kansloze jongeren meer kansen te geven, beter onderwijs, geen discriminatie op de arbeidsmarkt, waardoor de groep "criminelen" steeds kleiner wordt en die dan vervolgens justitieel vervolgen?
    En nog een aantal eerder genoemde zaken waaronder segregratie tegen gaan wat ik al eerder noemde.
    Je ziet kennelijk weinig heil in deze aanpak, merk ik aan je, maar het is allemaal nog niet of nauwelijks geprobeerd.
    Kijk, de tijd van naief zijn en mensen vertroetelen of politiek correct spreken over allochtonen en problemen is gelukkig voorbij, maar de dingen die Wilders wil of die jij zegt te willen, lijken mij ook geen oplossing.
    pi_52375216
    quote:
    Op dinsdag 14 augustus 2007 22:55 schreef aapje22 het volgende:
    Dan wordt het toch een eigen partijtje oprichten kerel, of nog verder naar rechts opschuiven...
    Maar wat ik dus wel wonderlijk vind is dat je je beredenering dus baseerde op vermeende standpunten van PVV/Wilders die hij vervolgens niet blijkt te hebben.
    Dat vind ik op zijn zachtst gezegd niet erg sterk.
    Een ietwat vreemde conclusie. Nergens schrijf ik dat ik mijn beredenering baseerde op de vermeende standpunten van de PVV/Wilders. Mijn beredeneringen komen toch vooral uit mijn eigen hoge hoed. Alleen dacht ik dat Wilders er hetzelfde over dacht, en dat blijkt (vooralsnog!) dus niet zo te zijn. Maar dat doet verder natuurlijk niets af aan de juistheid van de redenatie.
    quote:
    Het is inderdaad niet haalbaar , omdat de meesten gewoon hier geboren en getogen zijn.
    En dat maakt het niet haalbaar, want...
    quote:
    Maar is het niet een beter idee om deze kansloze jongeren meer kansen te geven, beter onderwijs, geen discriminatie op de arbeidsmarkt, waardoor de groep "criminelen" steeds kleiner wordt en die dan vervolgens justitieel vervolgen?
    Nee, dat is geen beter idee. Ze hebben al alle kansen (in elk geval minimaal net zoveel als andere jongeren), en voor zover er überhaupt sprake is van discriminatie op de arbeidsmarkt hebben ze dat toch vooral aan zichzelf te danken.
    quote:
    En nog een aantal eerder genoemde zaken waaronder segregratie tegen gaan wat ik al eerder noemde.
    Hoe had je dat concreet in gedachte? Als mensen niet willen, dan willen ze niet.
    pi_52376394
    quote:
    Op dinsdag 14 augustus 2007 23:04 schreef TomTancr3do het volgende:

[..]

Een ietwat vreemde conclusie. Nergens schrijf ik dat ik mijn beredenering baseerde op de vermeende standpunten van de PVV/Wilders. Mijn beredeneringen komen toch vooral uit mijn eigen hoge hoed. Alleen dacht ik dat Wilders er hetzelfde over dacht, en dat blijkt (vooralsnog!) dus niet zo te zijn. Maar dat doet verder natuurlijk niets af aan de juistheid van de redenatie.
    [..]

En dat maakt het niet haalbaar, want...
    [..]

Nee, dat is geen beter idee. Ze hebben al alle kansen (in elk geval minimaal net zoveel als andere jongeren), en voor zover er überhaupt sprake is van discriminatie op de arbeidsmarkt hebben ze dat toch vooral aan zichzelf te danken.
    [..]

Hoe had je dat concreet in gedachte? Als mensen niet willen, dan willen ze niet.
    Net zoals je denkt dat als vrouwen de top niet halen het aan hen zelf ligt en niet aan hun kwaliteiten?
    Die dingen zijn niet letterlijk te bewijzen maar het plan dat Minister Ter Horst presenteerde om discriminatie tegen te gaan is niet zomaar uit de lucht komen vallen.
    De haalbaarheid zit 'm in dat je Nederlandse en/of Eururopese staatsburgers bijvoorbeeld niet "terug" kan sturen naar Marokko, omdat ze voor de wet al geen Marokkaan zijn, ze gaan niet terug want ze kennen het land niet/nauwelijks, en iemand statenloos verklaren is ook niet heel gemakkelijk en ook niet wenselijk.
    Ik vindt persoonlijk wel dat je een uitglijder maakt door te denken dat Wilders jouw mening deelde, maar goed, ik begrijp dat het toegeven daarvan moeilijk is.
    Dat mensen niet willen integreren , is ook een fabeltje.
    De meeste allochtone vrouwen (met name) zijn blij dat ze eindelijk serieus worden genomen, dat ze hun huis uit kunnen, de taal leren ,cursussen volgen en hogerop komen.
    Marokkaanse meisjes doen het in tegenstelling tot bijvoorbeeld jongens veel beter op school, zijn ook vaker hoger opgeleid.Dat zijn ook "moslims", en die veroorzaken dus niet het probleem.
    Het zit dus nogmaals niet in de islamitische grondslag van deze mensen.
    Ik ben het met je eens als je zegt dat criminaliteit en onaangepast gedrag aangepakt zal moeten worden, en voor een aantal mensen, maar dat is echt niet zo'n grote groep, is inderdaad geen plaats in onze samenleving omdat ze die gewoonweg niet willen accepteren zoals ie is en misschien radicale ideeën aanhangen.
    Maar precies daarom is iedere nuance wel belangrijk, alleen ik hoor Wilders nooit ook maar 1 nuance maken met betrekking tot islamitische allochtonen.
    Fortuyn deed dat nog weleens , daarom zie ik daar ook wel wezenlijk een verschil in.
    Fortuyn zou ook niet de Koran verbieden, hoe weinig hij ook ophad met de islamitische cultuur.
    Omdat hij ook een voorstander van freedom of speech en vrijheid van godsdienst was.
    Daarom wou hij ook artikel 1 afschaffen: als zij dan de koran mochten lezen , wou hij kunnen zeggen dat het een klote boek was met rare ideeën zonder als rascist afgeschilderd te worden of bedreigd te worden.Hij noemde dat "leren ruzie maken". Met woorden dus , niet met geweld.
    Daar zit toch een enorm verschil in,ook al was ik ook al geen Fortuyn fan.
    pi_52376425
    quote:
    Op zondag 12 augustus 2007 14:27 schreef TomTancr3do het volgende:

[..]

Prima hoor, donder maar op. Aan figuren zoals jij hebben we toch niks als de moslimhel hier echt losbreekt. Jij gaat er waarschijnlijk achteraan lopen.
    Nostradamus schijnt zoiets voorspelt te hebben..
    //Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
    pi_52376463
    quote:
    Op dinsdag 14 augustus 2007 23:32 schreef zhe-devilll het volgende:

[..]

Nostradamus schijnt zoiets voorspelt te hebben..
    Wat heeft-ie voorspeld?
    I´m back.
    pi_52377023
    quote:
    Op dinsdag 14 augustus 2007 23:31 schreef aapje22 het volgende:
    Net zoals je denkt dat als vrouwen de top niet halen het aan hen zelf ligt en niet aan hun kwaliteiten?
    Ik denk niet dat dat in eerste instantie ligt aan hun kwaliteiten, maar vooral aan hun prioriteiten.
    quote:
    De haalbaarheid zit 'm in dat je Nederlandse en/of Eururopese staatsburgers bijvoorbeeld niet "terug" kan sturen naar Marokko, omdat ze voor de wet al geen Marokkaan zijn, ze gaan niet terug want ze kennen het land niet/nauwelijks, en iemand statenloos verklaren is ook niet heel gemakkelijk en ook niet wenselijk.
    Dat zie je verkeerd. Alle Marokkaanse Nederlanders zijn voor de Marokkaanse wet óók Marokkaan. Dat heb ik niet verzonnen, dat is gewoon zo. En als je het aan een Marokkaanse Nederlander vraagt, zal hij ook beweren dat er geen enkele mogelijkheid is om die Marokkaanse nationaliteit op te geven. Van dat laatste ben ik dan weer wat minder overtuigd, maar het komt me eigenlijk wel mooit uit.
    quote:
    Ik vindt persoonlijk wel dat je een uitglijder maakt door te denken dat Wilders jouw mening deelde, maar goed, ik begrijp dat het toegeven daarvan moeilijk is.
    Ik geef dat toch toe Het maakt me simpelweg weinig uit. Ik ben TomTancr3do, niet Geert Wilders, en ik kan heel goed voor mezelf nadenken. Ergo, je zoekt spijkers op laag water.
    quote:
    Marokkaanse meisjes doen het in tegenstelling tot bijvoorbeeld jongens veel beter op school, zijn ook vaker hoger opgeleid.
    Om vervolgens weer met een hoofddoek aan het aanrecht te belanden. Nee, dat schiet op.
    quote:
    Fortuyn deed dat nog weleens , daarom zie ik daar ook wel wezenlijk een verschil in.
    Fortuyn zou ook niet de Koran verbieden, hoe weinig hij ook ophad met de islamitische cultuur.
    Omdat hij ook een voorstander van freedom of speech en vrijheid van godsdienst was.
    Daarom wou hij ook artikel 1 afschaffen: als zij dan de koran mochten lezen , wou hij kunnen zeggen dat het een klote boek was met rare ideeën zonder als rascist afgeschilderd te worden of bedreigd te worden.Hij noemde dat "leren ruzie maken". Met woorden dus , niet met geweld.
    Daar zit toch een enorm verschil in,ook al was ik ook al geen Fortuyn fan.
    Ik was het wel eens met Fortuyn, maar Fortuyn is inmiddels alweer vijf jaar dood en er is nog steeds niks ondernomen. In de tussentijd is het van kwaad tot erger geworden (de moord op Van Gogh, complete wijken die onleefbaar gemaakt worden door moslimjeugd, etc.) dus de maatregelen die je nu moet nemen zijn harder dan de maatregelen die je vijf jaar geleden kon nemen.
    pi_52377356
    quote:
    Op dinsdag 14 augustus 2007 23:50 schreef TomTancr3do het volgende:

[..]

Ik denk niet dat dat in eerste instantie ligt aan hun kwaliteiten, maar vooral aan hun prioriteiten.
    [..]

Dat zie je verkeerd. Alle Marokkaanse Nederlanders zijn voor de Marokkaanse wet óók Marokkaan. Dat heb ik niet verzonnen, dat is gewoon zo. En als je het aan een Marokkaanse Nederlander vraagt, zal hij ook beweren dat er geen enkele mogelijkheid is om die Marokkaanse nationaliteit op te geven. Van dat laatste ben ik dan weer wat minder overtuigd, maar het komt me eigenlijk wel mooit uit.
    [..]

Ik geef dat toch toe Het maakt me simpelweg weinig uit. Ik ben TomTancr3do, niet Geert Wilders, en ik kan heel goed voor mezelf nadenken. Ergo, je zoekt spijkers op laag water.
    [..]

Om vervolgens weer met een hoofddoek aan het aanrecht te belanden. Nee, dat schiet op.
    [..]

Ik was het wel eens met Fortuyn, maar Fortuyn is inmiddels alweer vijf jaar dood en er is nog steeds niks ondernomen. In de tussentijd is het van kwaad tot erger geworden (de moord op Van Gogh, complete wijken die onleefbaar gemaakt worden door moslimjeugd, etc.) dus de maatregelen die je nu moet nemen zijn harder dan de maatregelen die je vijf jaar geleden kon nemen.
    Om vervolgens weer met een hoofddoek aan het aanrecht te belanden, je bent wel erg cynisch.
    Nee, juist niet , deze meisjes/vrouwen komen juist verder en kunnen inderdaad eens afrekenen met de stigmatiseringen waar ze doorgaans last van hebben.
    Door te emanciperen en te studeren ontstijgen ze de druk van wat minder opgeleide islamitische vrouwen misschien inderdaad nog hebben, onderdrukking(in meer of mindere mate)en ze trouwen ook niet meer per sé met Marokkanen of blijven zelfs geen Islamiet.
    Kijk ook daar is nuance, er worden vrouwen onderdrukt en geslagen , dat is realiteit.
    Maar Nederlandse vrouwen worden ook geslagen door mannen, en er is ook nog zoiets als bewust kiezen voor huisvrouw.
    Mijn moeder is zelf traditioneel opgevoed, christelijk en ondanks dat ze geleerd had om zuster te worden stopte ze met werken toen mijn oudste broer werd geboren.
    Niet omdat dat nou onder druk moest, maar omdat het niet anders was , en ze heeft dat zelf nooit als vervelend ervaren.
    Ze koos daarvoor en heeft dat nooit anders gewild.
    Die mogelijkheid bestaat dus óók, dat je kiest voor zo'n leven, en als je op die manier gelukkig bent is dat ook niet een probleem.Zolang je maar kan kiezen, en niet gedwongen wordt, dat is wat belangrijk is.
    pi_52377530
    Ten eerste, houd eens op met doen alsof de wereld vergaat als Wilders aan de macht komt.

Ten tweede, peilingen van De Hond...
    pi_52378840
    Wilders komt niet aan de macht en zijn ideeën worden ook nooit uitgevoerd.
    Net zo min als zijn angst voor een islamitisch nederland op niets is gebaseerd.
    Dus ga maar rustig slapen menen
    pi_52378978
    quote:
    Op dinsdag 14 augustus 2007 23:33 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Wat heeft-ie voorspeld?
    lees zelf ff zijn boeken ja
    //Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
    pi_52379065
    Wie z'n boeken?
      woensdag 15 augustus 2007 @ 01:46:46 #225
    75043 Hexagon
    Vreemd Fenomeen
    pi_52379283
    Ach Wilders haalt mischien een keer 30 zetels en dan is de koek ook wel op aangezien 4/5 compleet niet zit te wachten op wat deze brallende vloermop te melden heeft

Bovendien vraag ik me af hoeveel houdbaarheidsdatum een partij zoals de PVV heeft en hoe bestendig voor ruzie deze is.
    pi_52383572
    quote:
    Op woensdag 15 augustus 2007 01:46 schreef Hexagon het volgende:
    Ach Wilders haalt mischien een keer 30 zetels en dan is de koek ook wel op aangezien 4/5 compleet niet zit te wachten op wat deze brallende vloermop te melden heeft

Bovendien vraag ik me af hoeveel houdbaarheidsdatum een partij zoals de PVV heeft en hoe bestendig voor ruzie deze is.
    Dat hoef je je niet af te vragen hoor...1 LPF soap was meer dan genoeg, en ik denk ook dat Wilders nu allang over zijn top is.Volgende keer heeft ie minder zetels dan nu, ondanks deze peilingen.
    Als het kabinet nog een paar jaar zit en Wilders in die jaren nog meer onzin uitkraamt, is het gauw over.
    Godzijdank.:)
      woensdag 15 augustus 2007 @ 12:12:22 #227
    75043 Hexagon
    Vreemd Fenomeen
    pi_52385431
    quote:
    Op woensdag 15 augustus 2007 11:08 schreef aapje22 het volgende:

[..]

Dat hoef je je niet af te vragen hoor...1 LPF soap was meer dan genoeg, en ik denk ook dat Wilders nu allang over zijn top is.Volgende keer heeft ie minder zetels dan nu, ondanks deze peilingen.
    Als het kabinet nog een paar jaar zit en Wilders in die jaren nog meer onzin uitkraamt, is het gauw over.
    Godzijdank.:)
    Ach Wilders heeft tot dusver wel een wat stabielere club doordat hij meer tijd had en heeft kunnen leren van de LPF. En genoeg paupervolk dat als een kip zonder kop achter iedere frustratieprediker aanloopt. Dus een LPF soap verwacht ik op korte termijn nog niet.

Wel is zn partijbeleid op kortetermijndenken gebaseerd. Het alleenheerserschap van Geert is op de lange duur niet vol te houden. De partij-zonder-leden constructie is voor zo’n fractie als deze nog ideaal maar wanneer hij op meerdere bestuurlijke nivo’s actief moet zijn zal het steeds lastiger worden om voor al zijn afdelingen een actief kader aan zich te binden. Ik vraag me af hoe hij met vrijwilligers allerlei raden en commissies wil vullen en wellicht wethouders wil leveren en daar nog enige invloed op uit kan oefenen aangezien de invloed door zijn dictatoriale gedrag eenrichtingsverkeer zal zijn en mensen dat op die lagere nivo’s snel beu zijn. Bovendien mist hij op deze manier ook een sterk landelijk partijkader dat achter de schermen het gedachtengoed en programma up to date houdt. De andere partijen hebben een heel netwerk aan denkers, werkgroepen en specialisten die de partij zowel inhoudelijk als PR-matig bijschaven en de vertegenwoordigers hier en daar bijsturen.

Temeer ook omdat hij met zijn belachelijke gedrag al het intellect weer afstoot. Wilders had best wat enthousiaste neoconserva6tieven achter zich. Maar op deze manier houden die het ook snel weer voor gezien denk ik zo aangezien die ook hun reputatie niet besmeurd willen laten worden door deze onzin. Voorbeeld is Bart Jan Spruyt die na Wilders’ stompzinnige gedrag rondom een mogelijke allochtoon op de PVV lijst afhaakte. Zo blijven er enkel nog gefrusteerde kneuzen over die hem kunnen bijstaan.

Ik verwacht dat het met Wilders op dezelfde manier gaat aflopen als met Jean Marie Le Pen eerder dit jaar. Een politicus van een andere, meer redelijke en realistische partij, komt met een duidelijk, rechtvaardig en daadkrachtig beleid omtrent het integratievraagstuk en kaapt de kiezertjes van Geert zo weer weg.

Ander scenario is dat Geert zich onmogelijk maakt en een andere schreeuwlelijk zn positie overneemt.
      woensdag 15 augustus 2007 @ 12:23:07 #228
    138783 Visitor1982
    The Name of the Game
    pi_52385740
    quote:
    Op maandag 13 augustus 2007 13:09 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Dat Wilders de koran wilt verbieden ben ik het natuurlijk niet eens. Ik denk persoonlijk dat Wilders daar diep in zijn hart ook wel wat genuanceerder over denkt. Maar als je je doel wilt bereiken in de politiek, dan moet je gewoon vol inzetten en zeker in zijn situatie waarin het Keihard vs Keihard is.

Extreem achterlijk ja.
    the truth is out there... and it hurts!
      woensdag 15 augustus 2007 @ 13:19:14 #229
    75043 Hexagon
    Vreemd Fenomeen
    pi_52387285
    quote:

[..]

Heel knap hoe jij je mening in allerlei absurde bochten weet te draaien om je maar weer in het voordeel van Wilders te kunnen blijven uitspreken.

Al je gehuil over het Haagse kartel is echt te zielig gewoon en is herkenbaar van mensen die de schuld van hun eigen miserabele bestaan op de politiek en complete bevolkingsgroepen afreageren zonder daarbij gestoord te worden door enige nuance of inzicht . Volgens mij hoor je het liefst ultranationalistisch gekanker en is de rest bij voorbaat kut zonder dat je er überhaupt weet waar je het over hebt.
    pi_52389766
    quote:
    Op woensdag 15 augustus 2007 12:12 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Ach Wilders heeft tot dusver wel een wat stabielere club doordat hij meer tijd had en heeft kunnen leren van de LPF. En genoeg paupervolk dat als een kip zonder kop achter iedere frustratieprediker aanloopt. Dus een LPF soap verwacht ik op korte termijn nog niet.

Wel is zn partijbeleid op kortetermijndenken gebaseerd. Het alleenheerserschap van Geert is op de lange duur niet vol te houden. De partij-zonder-leden constructie is voor zo’n fractie als deze nog ideaal maar wanneer hij op meerdere bestuurlijke nivo’s actief moet zijn zal het steeds lastiger worden om voor al zijn afdelingen een actief kader aan zich te binden. Ik vraag me af hoe hij met vrijwilligers allerlei raden en commissies wil vullen en wellicht wethouders wil leveren en daar nog enige invloed op uit kan oefenen aangezien de invloed door zijn dictatoriale gedrag eenrichtingsverkeer zal zijn en mensen dat op die lagere nivo’s snel beu zijn. Bovendien mist hij op deze manier ook een sterk landelijk partijkader dat achter de schermen het gedachtengoed en programma up to date houdt. De andere partijen hebben een heel netwerk aan denkers, werkgroepen en specialisten die de partij zowel inhoudelijk als PR-matig bijschaven en de vertegenwoordigers hier en daar bijsturen.

Temeer ook omdat hij met zijn belachelijke gedrag al het intellect weer afstoot. Wilders had best wat enthousiaste neoconserva6tieven achter zich. Maar op deze manier houden die het ook snel weer voor gezien denk ik zo aangezien die ook hun reputatie niet besmeurd willen laten worden door deze onzin. Voorbeeld is Bart Jan Spruyt die na Wilders’ stompzinnige gedrag rondom een mogelijke allochtoon op de PVV lijst afhaakte. Zo blijven er enkel nog gefrusteerde kneuzen over die hem kunnen bijstaan.

Ik verwacht dat het met Wilders op dezelfde manier gaat aflopen als met Jean Marie Le Pen eerder dit jaar. Een politicus van een andere, meer redelijke en realistische partij, komt met een duidelijk, rechtvaardig en daadkrachtig beleid omtrent het integratievraagstuk en kaapt de kiezertjes van Geert zo weer weg.

Ander scenario is dat Geert zich onmogelijk maakt en een andere schreeuwlelijk zn positie overneemt.
    Jah, daarom verbaaste me het toch wel dat éenNL van Pastors niet wat zetels afsnoepte van Wilders.
    Misschien heeft ie volgende keer wel een kans omdat Wilders zich overschreeuwd en mensen dan iets meer nuance op prijs stellen.
    Ik denk niet dat er voor Wilders en zijn partij nog veel te winnen valt , ze zullen hoogstens misschien een keer de grootste oppositie partij zijn tijdens een links kabinet.
    Maar Wilders heeft weinig programmatische punten waardoor hij bv met CDA en VVD zou kunnen regeren.
    Tenzij hij alle radicale dingen overboord zet misschien, maar da's nou net wat hij niet wil volgens mij.
    Rest voor hem enkel het onder de aandacht brengen van een bepaald probleem wat hij niet op kan lossen of misschien nog wel een stukje erger maakt ook.Kansloze missie dus.
    pi_52390863
    quote:
    Op woensdag 15 augustus 2007 14:35 schreef aapje22 het volgende:

[..]

Jah, daarom verbaaste me het toch wel dat éenNL van Pastors niet wat zetels afsnoepte van Wilders.
    ÉénNL was op papier ook een veel betere partij voor iedereen, ook voor de moslims. Maar ÉénNL heeft het niet gered (o.a. door fouten van Pastors zelf als je het mij vraagt), en dus gaan we gewoon voor Wilders.
    pi_52390971
    1NL maakte de fout gematigd over te komen. Als je een gematigde rechtse partij wil, dan kun je al op VVD of CDA stemmen.
    pi_52391091
    quote:
    Op woensdag 15 augustus 2007 15:07 schreef DrWolffenstein het volgende:
    1NL maakte de fout gematigd over te komen. Als je een gematigde rechtse partij wil, dan kun je al op VVD of CDA stemmen.
    Dat, en dat gezanik van Pastors over Pim Fortuyn, met dat zeikerige stemmetje van hem.
      woensdag 15 augustus 2007 @ 15:11:22 #234
    75043 Hexagon
    Vreemd Fenomeen
    pi_52391105
    quote:
    Op woensdag 15 augustus 2007 14:35 schreef aapje22 het volgende:

[..]

Misschien heeft ie volgende keer wel een kans omdat Wilders zich overschreeuwd en mensen dan iets meer nuance op prijs stellen.
    Ik denk niet dat er voor Wilders en zijn partij nog veel te winnen valt , ze zullen hoogstens misschien een keer de grootste oppositie partij zijn tijdens een links kabinet.
    Maar Wilders heeft weinig programmatische punten waardoor hij bv met CDA en VVD zou kunnen regeren.
    Tenzij hij alle radicale dingen overboord zet misschien, maar da's nou net wat hij niet wil volgens mij.
    Rest voor hem enkel het onder de aandacht brengen van een bepaald probleem wat hij niet op kan lossen of misschien nog wel een stukje erger maakt ook.Kansloze missie dus.
    Pastors maakte de fout door in de laatste weken een slap aftreksel van Wilders te verworden door hem halfslachtig na te blaten na eerst een hele tijd het redelijk alternatief te zijn geweest.

Ik denk dat een frisgeluid wat betreft dit vraagstuk waarschijnlijk uit de VVD, SP, D66 of CDA zal komen.
    pi_52391159
    quote:
    Op woensdag 15 augustus 2007 15:11 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Pastors maakte de fout door in de laatste weken een slap aftreksel van Wilders te verworden door hem halfslachtig na te blaten na eerst een hele tijd het redelijk alternatief te zijn geweest.
    In de begintijd scoorde hij ook slecht in de peilingen, dus dit klopt niet. Men zag hem gewoon niet zitten, met name door allerlei sentimentele redenen.
      woensdag 15 augustus 2007 @ 15:17:52 #236
    75043 Hexagon
    Vreemd Fenomeen
    pi_52391328
    Klopt ook wel maar wellicht hadden er nog 2 zetels voor m ingezeten wanneer hij op zijn eerdere koers wat gebleven denk ik (Wilders kwam ook veel hoger uit dan alle peilingen deden vermoeden). Die jaagde hij weg door op het laatste moment waarschijnlijk weg door Wilders na te apen.
      woensdag 15 augustus 2007 @ 18:07:24 #237
    31245 nonzz
    parttime lilliputter
    pi_52396797
    quote:
    Op woensdag 15 augustus 2007 12:12 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Hier ben ik het helemaal mee eens. De huidige PVV is gewoon niet toekomst-vast door (o.a.) het gebrek aan leden en door de manier waarop Wilders zich profileert. Met constant te roepen dat jij degene bent "die zegt waar het op staat en zich niet de mond laat snoeren door politiekcorrect geleuter" redt je het niet op de lange termijn. Er moet diepgang, wetenschap en visie achter het programma van een partij zitten.
    lege ton
    pi_52396877
    Ach nou en, er zijn geen verkiezingen nu en Wilders is alleen populair naast de huidige partijen aan de macht. Laat hem maar eens regeren ook, zijn we er meteen vanaf. Dat soort populistische partijen houden nooit lang stand.
    pi_52490562
    quote:
    Op dinsdag 14 augustus 2007 21:46 schreef TomTancr3do het volgende:

[..]

Dat ben ik pertinent niet met je eens. Veruit de meeste allochtonen zijn prima geïntegreerd, in elk geval tot het niveau waarop zij onze samenleving accepteren zoals die is en de kansen omarmen welke die samenleving biedt. Één groep allochtonen echter blijft hierbij structureel achter: de moslims.
    En nu?

Hun boeken verbieden?
    pi_52501776
    Nieuwe zorgelijke ontwikkelingen:
    http://www.telegraaf.nl/b(...)ers_nadert_PvdA.html

https://n6.noties.nl/peil.nl/

[ Bericht 9% gewijzigd door #ANONIEM op 19-08-2007 15:39:45 ]
    pi_52501921
    quote:
    Ja zorgelijk Klopkoek. De geest lijkt uit de fles te zijn. Hoe krijg je deze er weer in.....
      zondag 19 augustus 2007 @ 16:52:18 #242
    14142 Daffodil31LE
    Pienter Pookje
    pi_52504131
    Ik lach me ziek...
      zondag 19 augustus 2007 @ 16:52:50 #243
    188050 masmax
    http://www.eroshoplinks.nl
    pi_52504143
    daarom heet ie de Hond
    Goede links naar de beste erotische producten en shops: http://www.eroshoplinks.nl
    pi_52504430
    quote:
    Op zondag 19 augustus 2007 15:44 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Ja zorgelijk Klopkoek. De geest lijkt uit de fles te zijn. Hoe krijg je deze er weer in.....
    Stemgedrag manipuleren natuurlijk.

A'dam gaat PVV-kiezers "helpen".
    pi_52512949
    Waarom haalt iedereen continue de vergelijking met LPF aan?

Wilders heeft een ander programma, andere leden en een andere organisatie, ik geloof alleen dat Fleur Agema ooit bij een lokale LPF afdeling heeft gezeten.
    Someday, people will look back and say 'Thank you, Al Gore. You're super awesome!
    pi_52513408
    quote:
    Op zondag 19 augustus 2007 22:16 schreef AlGore het volgende:
    Waarom haalt iedereen continue de vergelijking met LPF aan?
    Omdat het hetzelfde klootjesvolk is wat nu achter Wilders aanhuppelt. Ze hebben geen enkel idee van z'n standpunten, maar he, hij heeft een hekel aan moslims, dus dat moet wel goed komen. Een flink deel van Nederland is simpelweg achterlijk. En door Fortuyn zijn ze onder hun stenen vandaan gekropen omdat ze het idee werd gegeven dat iemand daadwerkelijk op hun mening zat te wachten.
    pi_52514150
    quote:
    Op zondag 19 augustus 2007 22:28 schreef gelly het volgende:

Omdat het hetzelfde klootjesvolk is wat nu achter Wilders aanhuppelt. Ze hebben geen enkel idee van z'n standpunten, maar he, hij heeft een hekel aan moslims, dus dat moet wel goed komen. Een flink deel van Nederland is simpelweg achterlijk. En door Fortuyn zijn ze onder hun stenen vandaan gekropen omdat ze het idee werd gegeven dat iemand daadwerkelijk op hun mening zat te wachten.
    Veel van de kiezers komen van de SP en PvdA.. en dan nog, omdat hij voor een deel dezelfde kiezers heeft is het nog niet dezelfde partij. Als je een vergelijking met LPF wil maken moet je met ÉénNL of groep Nawijn komen.

Maargoed, 70% van Nederland heeft maximaal Mavo/MBO als opleiding, dus inderdaad, de meerderheid is achterlijk, maar tot nu toe kozen de meeste voor de SP, die bijna drie keer zoveel zetels als PVV heeft.
    Someday, people will look back and say 'Thank you, Al Gore. You're super awesome!
    pi_52514245
    quote:
    Op zondag 19 augustus 2007 17:03 schreef Zwaardvisch het volgende:

[..]

Stemgedrag manipuleren natuurlijk.[afbeelding]

A'dam gaat PVV-kiezers "helpen".
    Alsof het een vorm van castratie is
      zondag 19 augustus 2007 @ 23:33:28 #249
    166007 HL_Dog43
    Knowledge is free
    pi_52515618
    quote:
    Laat het ajb NOOIT zover komen dat Wilders of een andere rechtse idioot de macht grijpt.Want dan zijn we pas echt definitief van het mooie lijntje af.
    ISLAMOFOBIA IS THE NEW NAZISM
      woensdag 22 augustus 2007 @ 03:13:28 #250
    64479 Omnifacer
    Alles geven!11
    pi_52580605
    quote:
      woensdag 22 augustus 2007 @ 07:59:56 #251
    66444 Lord_Vetinari
    pi_52581073
    quote:
    Wat gebeurde er dan op 30 januari 1931?
    pi_52676200
    quote:
    Op zondag 12 augustus 2007 14:00 schreef Slarioux het volgende:
    Doen! Ik hou van vaak stemmen. En als Wilders 30 zetels krijgt, mogen we volgende week weer stemmen!
    Als Wilders 30 zetels krijgt (die hij verdient) mag-ie van mij premier worden!
    pi_52676240
    quote:
    Op woensdag 15 augustus 2007 01:46 schreef Hexagon het volgende:

Volgens mij zit juist 4/5 WEL te wachten op wat deze, volgens jou "brallende vloermob" (ja, met een b) te melden heeft. De linkse media lichten ons, zeker wat Wilders betreft, falikant verkeerd voor.
    pi_52676310
    quote:
    Op zaterdag 25 augustus 2007 15:48 schreef symphrock001 het volgende:

[..]

Volgens mij zit juist 4/5 WEL te wachten op wat deze, volgens jou "brallende vloermob" (ja, met een b) te melden heeft. De linkse media lichten ons, zeker wat Wilders betreft, falikant verkeerd voor.
    4/5 van Nederland is het eens met wilders?

tuurlijk
    pi_52677489
    mijn stem heeft ie...ben de gevestigde (regenten) partijen zat
    pi_52677500
    quote:
    Op zaterdag 25 augustus 2007 16:50 schreef tntkiller het volgende:
    mijn stem heeft ie...ben de gevestigde (regenten) partijen zat
    alweer?
      zaterdag 25 augustus 2007 @ 17:31:23 #257
    21467 franske19
    Hit the deck!
    pi_52678399
    Wilders heeft weer fel uitgehaald naar de verraders in het kabinet.

Het kabinet haalt 30.000 gelukszoekers binnen (en wie weet met hoeveel personen dit getal zal groeien door gezinshereniging) en om dit te financieren wordt het eigen volk aangepakt. De mensen die Nederland gemaakt hebben tot wat het nu is.

Het kabinet zou het eigen volk als prioriteit moeten hebben en zolang dit niet zo is zal de PVV blijven groeien.
    pi_52678444
    quote:
    Op zaterdag 25 augustus 2007 17:31 schreef franske19 het volgende:

Het kabinet haalt 30.000 gelukszoekers binnen (en wie weet met hoeveel personen dit getal zal groeien door gezinshereniging) en om dit te financieren wordt het eigen volk aangepakt. De mensen die Nederland gemaakt hebben tot wat het nu is.

Het kabinet zou het eigen volk als prioriteit moeten hebben en zolang dit niet zo is zal de PVV blijven groeien.
    En jij zou moeten begrijpen dat veel mensen sommige buitenlanders meer als "eigen volk" zien dan sommige Nederlanders.

"Eigen volk" is een lege term.
      zaterdag 25 augustus 2007 @ 19:21:12 #259
    31245 nonzz
    parttime lilliputter
    pi_52680968
    quote:

Bedankt voor je bijdrage. Doe je rechter armpje maar weer naar beneden.
    lege ton
    pi_52681110
    Net trouwens op het geschiedeniskanaal een documentaire over Anton Mussert, dat was wel interessant.
    pi_52681206
    quote:
    Op zaterdag 25 augustus 2007 19:26 schreef Monidique het volgende:
    Net trouwens op het geschiedeniskanaal een documentaire over Anton Mussert, dat was wel interessant.
    die van Paul Verhoeven weer zeker
    pi_52681237
    quote:
    Op zaterdag 25 augustus 2007 19:34 schreef Dodecahedron het volgende:

[..]

die van Paul Verhoeven weer zeker
    Kennelijk wel.
    pi_52681262
    quote:
    Op zaterdag 25 augustus 2007 19:36 schreef Monidique het volgende:

[..]

Kennelijk wel.
    Daar zit de Zwarte Weduwe ook nog in.
      zaterdag 25 augustus 2007 @ 19:48:21 #264
    21467 franske19
    Hit the deck!
    pi_52681492
    quote:
    Op zaterdag 25 augustus 2007 19:21 schreef nonzz het volgende:

[..]

Bedankt voor je bijdrage. Doe je rechter armpje maar weer naar beneden.
    lol typisch links, zodra ze een argument niet kunnen ontkrachten komen ze met hen nazi gejank.
      zaterdag 25 augustus 2007 @ 20:59:25 #265
    31245 nonzz
    parttime lilliputter
    pi_52683148
    quote:
    Op zaterdag 25 augustus 2007 19:48 schreef franske19 het volgende:

[..]

lol typisch links, zodra ze een argument niet kunnen ontkrachten komen ze met hen nazi gejank.
    Argument? Ik heb geen argument gezien.

En owja: ik ben niet links! Che is een lul en krakers stinken
    lege ton
    pi_52683368
    Goh, heeft Wilders een potentieel van 30 zetels? CDA en PvdA 60 zetels? SP 45 zetels? GL 15 zetels? CU 10 zetels? VVD 40 zetels?

Goh.
    pi_52683692
    quote:
    Op woensdag 22 augustus 2007 07:59 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Misschien bedoeld 'ie 1933?
    quote:
    1933 - Adolf Hitler is sworn in as Chancellor of Germany.
    Hoewel 1930 dichter bij 1931 ligt natuurlijk:
    quote:
    # 1930 - the world's first radiosonde is launched in Pavlovsk, USSR
      zaterdag 25 augustus 2007 @ 21:16:52 #268
    31245 nonzz
    parttime lilliputter
    pi_52683721
    quote:
    Op zaterdag 25 augustus 2007 21:07 schreef pberends het volgende:
    Goh, heeft Wilders een potentieel van 30 zetels? CDA en PvdA 60 zetels? SP 45 zetels? GL 15 zetels? CU 10 zetels? VVD 40 zetels?

Goh.
    De tweede kamer zelf heeft ook een potentieel van 300 zetels. Vooral wat barkrukken hier en daar schijnt nogal te helpen. Dat heeft Maurice laatst ook onderzocht.
    lege ton
    pi_52684417
    quote:
    Op zaterdag 25 augustus 2007 21:16 schreef nonzz het volgende:

[..]

De tweede kamer zelf heeft ook een potentieel van 300 zetels. Vooral wat barkrukken hier en daar schijnt nogal te helpen. Dat heeft Maurice laatst ook onderzocht.
    !
      zaterdag 25 augustus 2007 @ 23:41:41 #270
    172704 zulthoofd
    Ja heb je nee kun je krijgen!
    pi_52687840
    quote:
    Op zondag 19 augustus 2007 23:33 schreef HL_Dog43 het volgende:

[..]

Laat het ajb NOOIT zover komen dat Wilders of een andere rechtse idioot de macht grijpt.Want dan zijn we pas echt definitief van het mooie lijntje af.
    Welk lijntje?
    Expertus dico
    pi_52688599
    quote:
    Op zaterdag 25 augustus 2007 16:51 schreef Dodecahedron het volgende:

[..]

alweer?
    nee nog altijd en groeiende
      zondag 26 augustus 2007 @ 08:26:43 #272
    50546 Ippon
    Correctief instituut
    pi_52692470
    quote:
    De regering voert een anti-aanmoedigingsbeleid t.a.v. de Nederlandse Cultuur en Waarden. Kijk maar naar minister Vogelaar die een boerkha niet wil verbieden.
    pi_52694305
    quote:
    Op zondag 26 augustus 2007 08:26 schreef Ippon het volgende:

[..]

De regering voert een anti-aanmoedigingsbeleid t.a.v. de Nederlandse Cultuur en Waarden. Kijk maar naar minister Vogelaar die een boerkha niet wil verbieden.
    Tolerantie tegen minderheden is één van de waarden binnen de Nederlandse cultuur.
      zondag 26 augustus 2007 @ 12:07:38 #274
    189810 Jo3pM3lo3n
    Ik ben Joep Meloen
    pi_52694509
    quote:
    Op zondag 26 augustus 2007 11:57 schreef Dodecahedron het volgende:

[..]

Tolerantie tegen minderheden is één van de waarden binnen de Nederlandse cultuur.
    Dat zal best, maar tolerantie tegen intolerantie en crimineel gedrag hoort daar echt niet bij.
    "Kop houwe, anders sla ik hem er af."
      zondag 26 augustus 2007 @ 12:19:47 #275
    172704 zulthoofd
    Ja heb je nee kun je krijgen!
    pi_52694768
    quote:
    Op zondag 26 augustus 2007 11:57 schreef Dodecahedron het volgende:

[..]

Dat ben ik volledig met je eens!

Zolang ze onze samenleving respecteren geldt jou stelling!
    Expertus dico
      zondag 26 augustus 2007 @ 12:57:46 #276
    31245 nonzz
    parttime lilliputter
    pi_52695527
    quote:
    Op zondag 26 augustus 2007 12:07 schreef Jo3pM3lo3n het volgende:

[..]

Dat zal best, maar tolerantie tegen intolerantie en crimineel gedrag hoort daar echt niet bij.
    Is een burka dragen intolerant of crimineel gedrag?
    lege ton
      zondag 26 augustus 2007 @ 13:02:33 #277
    189810 Jo3pM3lo3n
    Ik ben Joep Meloen
    pi_52695623
    quote:
    Op zondag 26 augustus 2007 12:57 schreef nonzz het volgende:

[..]

Is een burka dragen intolerant of crimineel gedrag?
    Ja weldegelijk, dit is een vorm van passieve intolerantie. Door een burka te dragen geef je een signaal af dat je kotst op de hele westerse maatschappij, de maatschappij waarin je zelf leeft. Intoleranter dan de burka kan het bijna niet worden.
      zondag 26 augustus 2007 @ 13:07:22 #278
    31245 nonzz
    parttime lilliputter
    pi_52695711
    quote:
    Op zondag 26 augustus 2007 13:02 schreef Jo3pM3lo3n het volgende:

[..]

Ja weldegelijk, dit is een vorm van passieve intolerantie. Door een burka te dragen geef je een signaal af dat je kotst op de hele westerse maatschappij, de maatschappij waarin je zelf leeft. Intoleranter dan de burka kan het bijna niet worden.
    Je kan ook zeggen dat je door een burka te dragen gebruik maakt van het recht om je als individu uit te drukken zoals je wilt. Daarmee zeg je dus dat je geheel volgens de westerse waarden en normen leeft en dat uitdraagt door je eigen keuzes te maken.
    lege ton
      zondag 26 augustus 2007 @ 13:32:49 #279
    28640 Sidekick
    Ban the fucker
    pi_52696298
    quote:

[..]

Jouw post is juist een voorbeeld van intolerantie. En een bekrompen geest, omdat je een bepaald signaal denkt te zien die er niet is bij de boerka. Een boerka is hoogstens een symptoom van vrouwenonderdrukking, maar een verbod op een symptoom zal het onderliggende probleem niet zomaar oplossen.
    pi_52696931
    quote:
    Op woensdag 22 augustus 2007 07:59 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Shirley Hazzard werd toen geboren..

http://nl.wikipedia.org/wiki/Shirley_Hazzard

dus...
    pi_52697151
    quote:

[..]

En wie is er om te bepalen in welke situatie iets "kotsen op de maatschappij" is en wanneer iets "gewoon jezelf uiten" is?

Met jouw logica zou je zelfs alle politieke partijen moeten verbieden, omdat ze "kotsen op de maatschappij". Immers, ze hebben kritiek op onze maatschappij.
      zondag 26 augustus 2007 @ 14:11:47 #282
    189810 Jo3pM3lo3n
    Ik ben Joep Meloen
    pi_52697224
    quote:
    Op zondag 26 augustus 2007 14:08 schreef Dodecahedron het volgende:

[..]

En wie is er om te bepalen in welke situatie iets "kotsen op de maatschappij" is en wanneer iets "gewoon jezelf uiten" is?

Met jouw logica zou je zelfs alle politieke partijen moeten verbieden, omdat ze "kotsen op de maatschappij". Immers, ze hebben kritiek op onze maatschappij.
    Anders vraag je gewoon even aan zo'n mevrouw-met-burka wat zij van de westerse maatschappij vindt. Dan heb je meteen je antwoord.
      zondag 26 augustus 2007 @ 14:14:22 #283
    14142 Daffodil31LE
    Pienter Pookje
    pi_52697278
    quote:
    Op zondag 26 augustus 2007 14:11 schreef Jo3pM3lo3n het volgende:

[..]

Anders vraag je gewoon even aan zo'n mevrouw-met-burka wat zij van de westerse maatschappij vindt. Dan heb je meteen je antwoord.
    "Ieke nie versjtaan. Ieke mag nie sjpreke met Christenhond van Allah"?
    pi_52697410
    quote:
    Op zondag 26 augustus 2007 14:11 schreef Jo3pM3lo3n het volgende:

[..]

Nou en? Ze is toch niet strafbaar.

Geert Wilders wil ook heel wat anders voor de westerse maatschappij dan dat het nu is.
      zondag 26 augustus 2007 @ 14:25:23 #285
    189810 Jo3pM3lo3n
    Ik ben Joep Meloen
    pi_52697538
    quote:
    Op zondag 26 augustus 2007 14:20 schreef Dodecahedron het volgende:

[..]

Nou en? Ze is toch niet strafbaar.
      zondag 26 augustus 2007 @ 14:28:45 #286
    8369 speknek
    Another day another slay
    pi_52697628
    Zonde, je zou zeggen dat ie toch volledig door de mand gevallen was door z'n Kamervragen over de hoeveelheid nationaliteiten in Amsterdam. Schijnbaar is de grens aan de stupiditeit van de Nederlanders dus toch nog niet bereikt. Of nouja, misschien bij 1/5e van de bevolking dan.
    They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
      zondag 26 augustus 2007 @ 14:35:25 #287
    189810 Jo3pM3lo3n
    Ik ben Joep Meloen
    pi_52697791
    quote:
    Op zondag 26 augustus 2007 14:28 schreef speknek het volgende:
    Zonde, je zou zeggen dat ie toch volledig door de mand gevallen was door z'n Kamervragen over de hoeveelheid nationaliteiten in Amsterdam. Schijnbaar is de grens aan de stupiditeit van de Nederlanders dus toch nog niet bereikt. Of nouja, misschien bij 1/5e van de bevolking dan.
    Och, zolang er nog hele volksstammen zijn die op de PvdA stemmen, kun je er gerust vanuit gaan dat die grens aan de stupiditeit nog lang niet in zicht is.
      zondag 26 augustus 2007 @ 14:51:03 #288
    8369 speknek
    Another day another slay
    pi_52698224
    quote:
    Op zondag 26 augustus 2007 14:35 schreef Jo3pM3lo3n het volgende:
    Och, zolang er nog hele volksstammen zijn die op de PvdA stemmen, kun je er gerust vanuit gaan dat die grens aan de stupiditeit nog lang niet in zicht is.
    Het socialisme is ook slecht voor de maatschappij, maar het venijn is slechts heel subtiel, en hoeft niet altijd naar boven te komen; zelfs de meest intelligente personen kunnen een heel leven over politiek filosoferen en het niet zien. Maar iemand die zo open en bloot de westerse waarden verkwanselt als Wilders is wel van een hele andere orde.
    They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
      zondag 26 augustus 2007 @ 15:04:09 #289
    189810 Jo3pM3lo3n
    Ik ben Joep Meloen
    pi_52698641
    quote:
    Op zondag 26 augustus 2007 14:51 schreef speknek het volgende:
    Maar iemand die zo open en bloot de westerse waarden verkwanselt als Wilders is wel van een hele andere orde.
    Och dat is jouw mening. Ik vind persoonlijk het dhimmi-gedrag van mensen als Wouter Bos van een hele andere, nog veel gevaarlijkere orde. Het is uiteindelijk maar net wat je onder die 'westerse waarden' precies verstaat en welke waarden je het belangrijkst vindt.

Ikzelf bijvoorbeeld vind de absolute manier waarop wij in Nederland de vrijheid van godsdienst uitleggen ronduit belachelijk en een westers land onwaardig. 'Vrijheid van godsdienst', prima hoor, maar dan alleen zolang zo'n godsdienst niet conflicteert met andere westerse waarden.
      zondag 26 augustus 2007 @ 15:11:21 #290
    8369 speknek
    Another day another slay
    pi_52698854
    quote:
    Op zondag 26 augustus 2007 15:04 schreef Jo3pM3lo3n het volgende:
    Och dat is jouw mening. Ik vind persoonlijk het dhimmi-gedrag van mensen als Wouter Bos van een hele andere, nog veel gevaarlijkere orde. Het is uiteindelijk maar net wat je onder die 'westerse waarden' precies verstaat en welke waarden je het belangrijkst vindt.
    Vrijheid van mening? Gelijkheid en Vrijheid van willekeur door de overheid? Seculariteit?

Welke westerse waarden vind jij dan het belangrijkst?
    pi_52701531
    Erg bemoedigend dat zoveel mensen blijkbaar genoeg hebben van de multiculturele samenleving. Voor mij persoonlijk was het generale pardon toch wel de druppel. Compromisloos met Wilders de toekomst in...

De grote steden veranderen in sociaal compleet geruïneerde multiculturele getto's. Een blijvende herinnering aan falend links beleid....
      zondag 26 augustus 2007 @ 21:27:06 #292
    31245 nonzz
    parttime lilliputter
    pi_52708942
    Compromisloos in de politiek is als blind naar de film gaan.
    lege ton
      zondag 26 augustus 2007 @ 23:37:28 #293
    133012 rood_verzet
    The needs of the many
    pi_52713667
    De grootste achterban van Wilders zal alleen maar nadeel ondervinden van zijn economische plannen (waar ze niet van op de hoogte zijn). Het is de hoogste tijd om deze doelgroep eens bewust te maken wat voor pion van de corporaties Wilders werkelijk is.
    pi_52713889
    Wilders is een flapdrol, maar hij is goed voor het tegengeluid. Het geluid tegen de illusie van de multiculturele samenleving. En afgezien van de vraag of een multiculturele samenleving kan werken (waar het tot nu toe niet op lijkt) willen veel mensen dat ook helemaal niet. Ik vind het onprettig om door een wijk te lopen waarbij ik het gevoel heb dat ik de enige witte hagelslagkorrel ben in een pak hagelslag puur. Dat gaat toch helemaal nergens meer over?
      zondag 26 augustus 2007 @ 23:49:57 #295
    133012 rood_verzet
    The needs of the many
    pi_52714079
    quote:
    Op zondag 26 augustus 2007 23:44 schreef floris.exe het volgende:
    Wilders is een flapdrol, maar hij is goed voor het tegengeluid. Het geluid tegen de illusie van de multiculturele samenleving. En afgezien van de vraag of een multiculturele samenleving kan werken (waar het tot nu toe niet op lijkt) willen veel mensen dat ook helemaal niet. Ik vind het onprettig om door een wijk te lopen waarbij ik het gevoel heb dat ik de enige witte hagelslagkorrel ben in een pak hagelslag puur. Dat gaat toch helemaal nergens meer over?
    Wilders profiteert van het falen van de burgerlijke partijen die tekortschiet in het nemen van drastische beslissingen, maar waar hij voor staat is al helemaal weerzinwekkend.
    pi_52714227
    quote:
    Op zondag 26 augustus 2007 23:49 schreef rood_verzet het volgende:

[..]

Wilders profiteert van het falen van de burgerlijke partijen die tekortschiet in het nemen van drastische beslissingen, maar waar hij voor staat is al helemaal weerzinwekkend.
    Ik vind Wilders dan ook totaal geen goede. Het enige wat ik er goed aan vind is het tegengeluid dat hij hard laat klinken jegens het multiculturalisme. Dat zorgt voor ophef binnen het volk en dat dwingt de gevestigde politiek in een bepaalde richting. Daar is Wilders wat mij betreft goed voor. Ik zou graag zien dat de grenzen worden gesloten en dat eerst alles op orde wordt gebracht. Ongewenste entiteiten zonder parden het land uit en stoppen met het vertroetelen.
      zondag 26 augustus 2007 @ 23:57:50 #297
    133012 rood_verzet
    The needs of the many
    pi_52714326
    Overigens is het voorbeeld wat floris.exe hier boven aanhaalt typerend voor de houding van grote groepen mensen in Nederland. Er zijn verschillende grote problemen waar men vandaag de dag zich aan ergert. Een daarvan is de grote onzekerheid die privatisaties met zich meebrengen en dat de overheid mensen daarbij niet gerust weet te stellen. De moslims/buitenlanders/multiculturele samenleving is dan een mooie uitlaatklep om vervolgens al je frustraties op uit te laten, wat Wilders heel goed door heeft. Deze vorm van onruststokerij is een van de oudste aspecten uit de politieke geschiedenis, waarbij er een groep gevonden is om als zondebok te dienen
      maandag 27 augustus 2007 @ 02:27:28 #298
    64479 Omnifacer
    Alles geven!11
    pi_52717241
    quote:
    Op zondag 26 augustus 2007 23:57 schreef rood_verzet het volgende:
    Overigens is het voorbeeld wat floris.exe hier boven aanhaalt typerend voor de houding van grote groepen mensen in Nederland. Er zijn verschillende grote problemen waar men vandaag de dag zich aan ergert. Een daarvan is de grote onzekerheid die privatisaties met zich meebrengen en dat de overheid mensen daarbij niet gerust weet te stellen. De moslims/buitenlanders/multiculturele samenleving is dan een mooie uitlaatklep om vervolgens al je frustraties op uit te laten, wat Wilders heel goed door heeft. Deze vorm van onruststokerij is een van de oudste aspecten uit de politieke geschiedenis, waarbij er een groep gevonden is om als zondebok te dienen
    Sjezus, wat een aperte kletspraat verkondig jij hier, zeg. Niet te geloven, wat een bullshit. Je kunt ervan vinden wat je wil dat er (wederom) een opmars aan de rechterkant van het spectrum plaatsvindt, maar je moet het wél serieus nemen. Ik weet dat dat types als jou lastig valt, maar doe het toch maar.

Alsof alle problemen rondom integratie etc. afgeschoven kunnen worden op de vraag of ABN Amro overgenomen wordt of niet. Wat een apekool.
    pi_52723113
    quote:
    [..]

och gut ! Een op 1 oog blinde xenophile wereld verbeteraar.

Waarom zo triest ? Is de droom van een vrolijk met ekaar "Cumbya my Lord" zingend Nederland uitgedroomd?
      maandag 27 augustus 2007 @ 15:11:35 #300
    pi_52727676
    quote:
    Op zondag 26 augustus 2007 23:54 schreef floris.exe het volgende:

[..]

Ik vind Wilders dan ook totaal geen goede. Het enige wat ik er goed aan vind is het tegengeluid dat hij hard laat klinken jegens het multiculturalisme. Dat zorgt voor ophef binnen het volk en dat dwingt de gevestigde politiek in een bepaalde richting. Daar is Wilders wat mij betreft goed voor. Ik zou graag zien dat de grenzen worden gesloten en dat eerst alles op orde wordt gebracht. Ongewenste entiteiten zonder parden het land uit en stoppen met het vertroetelen.
    Ik vind jou een ongewenste entiteit. Je kan vandaag vrijwillig het land verlaten of ik dwing je volgende week. Veel succes, waar je ook terecht komt. Ik vind het zielig voor je maar het is beter voor Nederland.
      maandag 27 augustus 2007 @ 17:08:58 #301
    189810 Jo3pM3lo3n
    Ik ben Joep Meloen
    pi_52730953
    quote:
    Op maandag 27 augustus 2007 15:11 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Ik vind jou een ongewenste entiteit. Je kan vandaag vrijwillig het land verlaten of ik dwing je volgende week. Veel succes, waar je ook terecht komt. Ik vind het zielig voor je maar het is beter voor Nederland.
    Een beetje zoiets inderdaad. Maar dan met multicriminelen, islamofascisten en ander bicultureel gespuis dat hier niks te zoeken heeft.
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')