abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_52326625
quote:
Op maandag 13 augustus 2007 12:31 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Sorry, maar je klinkt soms echt als een gefrustreerde conspiracy denker. Ik weet niet of je het door hebt maar Nederland is een van de meest democratische landen ter wereld. Waarom? Omdat je als burger in elk stadium van het besluitvormingsproces inspraak hebt (dat is dan ook het enige doel van het kabinet Den Uyl dat na al die jaren echt overend is gebleven). Bovendien is die drempel heel laag (je hoeft geen miljoenen mee te nemen om bij de RvS te procederen).

Hierdoor duren besluiten weliswaar eeuwig en wordt er een hoop geld verspild maar ga niet roepen dat we in een schijndemocratie leven. Dat bijv. een stelletje milieuhippies de A4-verbreding kunnen torpederen is daar het beste voorbeeld van (vinden de ambtenaartjes niet leuk hoor).
en vandaar ook dat ze ons de Euro/Europa zomaar door ons strot gedouwd hebben.
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
pi_52326644
quote:
Op maandag 13 augustus 2007 12:17 schreef JohnDope het volgende:
Laten we nou eerst maar eens een keer zorgen dat we een grote partij hebben in de politiek (met een levende partijleider) die de Burger vertegenwoordigd, want dat is sowieso al een unicum, vandaar uit kunnen we gaan uitbouwen.
Dus jij bent tevreden als Wilders over vier jaar met 29 partijgenoten in de kamer zit en zijn extreme voorstellen met 120 tegen 30 weggestemd worden in plaats van met 141 tegen 9? En als Geert met twee keer zoveel spreektijd namens de Burger mag zeggen dat het allemaal een schande is wat de regering doet.

Daar doe je het toch niet voor? Voor dat en een kapotte porseleinkast? Je wilt toch dat Nederland beter wordt en niet alleen dat Geert zegt wat jij vindt?
Soms blijk je de waarheid alleen te kunnen overbrengen door deze geweld aan te doen.
pi_52326684
quote:
Op maandag 13 augustus 2007 12:34 schreef ijsbrekertje het volgende:

[..]

Dus jij bent tevreden als Wilders over vier jaar met 29 partijgenoten in de kamer zit en zijn extreme voorstellen met 120 tegen 30 weggestemd worden in plaats van met 141 tegen 9? En als Geert met twee keer zoveel spreektijd namens de Burger mag zeggen dat het allemaal een schande is wat de regering doet.

Daar doe je het toch niet voor? Voor dat en een kapotte porseleinkast? Je wilt toch dat Nederland beter wordt en niet alleen dat Geert zegt wat jij vindt?
Als Wilders met 30 zetels zit en het haagse kartel geeft Wilders geen kans, dan zullen de verkiezingen daarop nog meer mensen op Wilders stemmen.
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
pi_52326736
quote:
Op maandag 13 augustus 2007 12:33 schreef JohnDope het volgende:

[..]

en vandaar ook dat ze ons de Euro/Europa zomaar door ons strot gedouwd hebben.
Als D'66 tijdens de nacht van Wiegel 1 zeteltje meer had en de VVD 1 zeteltje minder dan had daarover een referendum kunnen worden gehouden.
pi_52326762
quote:
Op maandag 13 augustus 2007 12:38 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Als D'66 tijdens de nacht van Wiegel 1 zeteltje meer had en de VVD 1 zeteltje minder dan had daarover een referendum kunnen worden gehouden.
En dat was in eens heel per ongeluk toevallig niet zo

En laten we het helemaal niet over T(h)om de Graaf hebben, die zich in 1 of ander duister achterkamertje tot ongekozen burgemeerster liet benoemen.
  maandag 13 augustus 2007 @ 12:41:33 #96
262 Re
Kiss & Swallow
pi_52326784
quote:
Op maandag 13 augustus 2007 12:36 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Als Wilders met 30 zetels zit en het haagse kartel geeft Wilders geen kans, dan zullen de verkiezingen daarop nog meer mensen op Wilders stemmen.
en ik voorspel dan een lpf nachtkaars...
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_52326845
quote:
Op maandag 13 augustus 2007 12:40 schreef JohnDope het volgende:

[..]

En dat was in eens heel per ongeluk toevallig niet zo
Jij denkt dat er verkiezingsfraude in het spel is?
quote:
En laten we het helemaal niet over T(h)om de Graaf hebben, die zich in 1 of ander duister achterkamertje tot ongekozen burgemeerster liet benoemen.
Van Nijmegen ja, een erg linkse gemeente.
  maandag 13 augustus 2007 @ 12:44:51 #98
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_52326857
quote:

[..]

Wilders heeft alle kans om zijn ding te brullen, maar als zijn enige alternatief bestaat uit ouderwetsche boekverbrandingen zal hij idd weinig invloed hebben. Maar dat ligt helemaal aan hem zelf.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_52326895
tvp
pi_52326944
quote:
Wat is een kans? Geeft "het Haagse kartel" Wilders een kans door coalitieonderhandelingen met hem aan te gaan, maar niet zijn volledige antimoslimbeleid over te willen nemen?

Zo nee, wat moet het "Haagse kartel" doen om Wilders wel een kans te geven? Welke reactie van hen zou recht doen aan een winst van 21 zetels voor de PVV?
Soms blijk je de waarheid alleen te kunnen overbrengen door deze geweld aan te doen.
  maandag 13 augustus 2007 @ 12:50:20 #102
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_52326965
quote:
Op maandag 13 augustus 2007 12:47 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Maargoed als Wilders wordt weggeschoten,
Jij zit daar gewoon op te hopen, volgens mij. Je kunt zowat geen post meer plaatsen zonder dit soort 'voorspellingen'...
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_52326971
quote:
Op maandag 13 augustus 2007 12:41 schreef Re het volgende:

[..]

en ik voorspel dan een lpf nachtkaars...
Daar zal het haagse kartel uiteraard haar best voor doen.
Maargoed als Wilders ook wordt weggeschoten, dan blijft onvrede bij de Burger bestaan en staat er wel weer een nieuwe Politieke Outsider op, die een anti-haagse-pluche boodschap (mening van het volk) verkondigd.
  maandag 13 augustus 2007 @ 12:51:26 #104
262 Re
Kiss & Swallow
pi_52326985
quote:
Op maandag 13 augustus 2007 12:47 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Daar zal het haagse kartel uiteraard haar best voor doen.
Maargoed als Wilders wordt weggeschoten, dan blijft onvrede bij de Burger bestaan en staat er wel weer een nieuwe Politicus op.
daar heeft het haagse kartel niets voor hoeven te doen hoor, die hebben hun eigen glazen ingegooid. En Wilders zal dat ook doen.
pi_52326992
quote:
Op maandag 13 augustus 2007 12:50 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Jij zit daar gewoon op te hopen, volgens mij. Je kunt zowat geen post meer plaatsen zonder dit soort 'voorspellingen'...
Lees wel even een beetje mee.... Re begon over de LPF nachtkaars en de enige reden dat de LPF een nachtkaars werd, was omdat de Grootste Nederlander Allertijden werd weggeschoten.
En ondanks Fortuyn werd afgeschoten, bleef de onvrede onder het volk bestaan. De Anti-pluche-politici zijn enkel de sprekers van het Volk.
  maandag 13 augustus 2007 @ 12:52:29 #106
66444 Lord_Vetinari
pi_52327010
quote:
Op maandag 13 augustus 2007 12:51 schreef JohnDope het volgende:

[..]

de Grootste Nederlander Allertijden werd weggeschoten.
Ja, maar dat was al in 1584, hoor. Daar kun je de afgang van de LPF niet mee verklaren.
pi_52327061
quote:
Op maandag 13 augustus 2007 12:23 schreef Re het volgende:

[..]

ahhh je geliefde dictatuur?
Nee, gewoon het simpele feit dat elke politieke partij wellicht 100% van de stemmen kan krijgen.
More oneness, less categories
Open hearts, no strategies
Decisions based upon faith and not fear
People who live right now and right here
pi_52327098
quote:
Op maandag 13 augustus 2007 12:52 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Ja, maar dat was al in 1584, hoor. Daar kun je de afgang van de LPF niet mee verklaren.
Das toch lachwekkend: Pim Fortuyn tegenover Adenauer en Churchil...
  maandag 13 augustus 2007 @ 12:58:03 #109
262 Re
Kiss & Swallow
pi_52327135
quote:
Op maandag 13 augustus 2007 12:51 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Lees wel even een beetje mee.... Re begon over de LPF nachtkaars en de enige reden dat de LPF een nachtkaars werd, was omdat de Grootste Nederlander Allertijden werd weggeschoten.
En ondanks Fortuyn werd afgeschoten, bleef de onvrede onder het volk bestaan. De Anti-pluche-politici zijn enkel de sprekers van het Volk.
nee, de dood van fortuyn heeft er misschien dan wel zijdelings mee te maken maar de incapabiliteit van zijn mede partijgenoten des te meer. Met de 1 issue partij van Wilders zie ik het niet anders gebeuren omdat iedereen wel eens mee wil liften van de spotlights...
pi_52327175
quote:
Op maandag 13 augustus 2007 12:58 schreef Re het volgende:

[..]

nee, de dood van fortuyn heeft er misschien dan wel zijdelings mee te maken maar de incapabiliteit van zijn mede partijgenoten des te meer. Met de 1 issue partij van Wilders zie ik het niet anders gebeuren omdat iedereen wel eens mee wil liften van de spotlights...
Als je altijd negatief blijft denken, dan zal het nooit positief worden.

Verder wordt het gewoon tijd voor een progressief beleid en dat kan alleen een nieuwe partij bewerkstelligen (want een gruwelijke reorganisatie bij binnen het haagse kartel is een utopie).
pi_52327181
Laat Wilders maar eens aan de macht komen, ik vraag me altijd af wat hij verder nog voor Nederland in petto heeft behalve het stelselmatig kleineren van een bepaalde bevolkingsgroep. Ik denk dat we dan binnen een half jaar weer voor de stembus staan.

Zijn mensen dan echt zo kortzichtig dat ze niet in zien dat wat Wilders wil alleen maar gallery play is? Hij draagt geen oplossingen aan voor een grotere verdraagzaamheid on de Islamitische relgroeperingen, hij zoekt niet een gemeenschappelijke oplossing, nee, getuige zijn woorden moet men maar gewoon alles opgeven en zich omtoveren tot Jodds-Christelijk Nederlander. Meteen ook maar een peroxidekuurtje en blauwe lenzen?

Een verdraagzame samenleving komt nog altijd van twee kanten en is zeker niet gedient bij een partij (of het nou Wilders is, of een Moslimpartij, of weet ik veel wie) die een ander structureel in wil perken.
pi_52327212
quote:
Op maandag 13 augustus 2007 12:59 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Verder wordt het gewoon tijd voor een progressief beleid en dat kan alleen een nieuwe partij bewerkstelligen.
De taal die Wilders uitslaat is verre van progressief, eerder regressief. Wat draagt hij en/of zijn partij nu werkelijk bij aan een leefbaarder Nederland? Behalve tientallen kostbare onzinnige kamervragen?
pi_52327220
quote:
Op maandag 13 augustus 2007 12:59 schreef DivineJester het volgende:
Laat Wilders maar eens aan de macht komen, ik vraag me altijd af wat hij verder nog voor Nederland in petto heeft behalve het stelselmatig kleineren van een bepaalde bevolkingsgroep. Ik denk dat we dan binnen een half jaar weer voor de stembus staan.

Zijn mensen dan echt zo kortzichtig dat ze niet in zien dat wat Wilders wil alleen maar gallery play is? Hij draagt geen oplossingen aan voor een grotere verdraagzaamheid on de Islamitische relgroeperingen, hij zoekt niet een gemeenschappelijke oplossing, nee, getuige zijn woorden moet men maar gewoon alles opgeven en zich omtoveren tot Jodds-Christelijk Nederlander. Meteen ook maar een peroxidekuurtje en blauwe lenzen?

Een verdraagzame samenleving komt nog altijd van twee kanten en is zeker niet gedient bij een partij (of het nou Wilders is, of een Moslimpartij, of weet ik veel wie) die een ander structureel in wil perken.
Wilders is gewoon anders dan de altijd en eeuwige zittende en zakkenvullende Politici. Om die reden zou je Wilders een kans moeten geven.
pi_52327246
quote:
Op maandag 13 augustus 2007 13:01 schreef DivineJester het volgende:

[..]

De taal die Wilders uitslaat is verre van progressief, eerder regressief. Wat draagt hij en/of zijn partij nu werkelijk bij aan een leefbaarder Nederland? Behalve tientallen kostbare onzinnige kamervragen?
De taal die Wilders uitslaat is zwaar progressief. Hij laat van zowel links/rechts/ liberaal, de oren klapperen.
  maandag 13 augustus 2007 @ 13:06:10 #115
262 Re
Kiss & Swallow
pi_52327330
quote:
Op maandag 13 augustus 2007 12:59 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Verder wordt het gewoon tijd voor een progressief beleid en dat kan alleen een nieuwe partij bewerkstelligen (want een gruwelijke reorganisatie bij binnen het haagse kartel is een utopie).
Nah, iedereen verdient wel zijn kans hoor, dat zal ik iemand nooit afnemen. Maar progressief klinkt wel tof maar is dat wat Wilders voorstaat, hij lijkt me een aartsconservatief, en progressiviteit door consequente verboden op het beleiden van zwaarbevochten vrijheden zie ik meer als degeneratieve maatregelen.
  maandag 13 augustus 2007 @ 13:08:29 #116
66444 Lord_Vetinari
pi_52327391
quote:
Op maandag 13 augustus 2007 13:02 schreef JohnDope het volgende:

[..]

De taal die Wilders uitslaat is zwaar progressief. Hij laat van zowel links/rechts/ liberaal, de oren klapperen.
Terug naar de Index? Boeken verbieden? Dat is zoooooo 15e eeuws....
pi_52327393
quote:
Op maandag 13 augustus 2007 13:06 schreef Re het volgende:

[..]

Nah, iedereen verdient wel zijn kans hoor, dat zal ik iemand nooit afnemen. Maar progressief klinkt wel tof maar is dat wat Wilders voorstaat, hij lijkt me een aartsconservatief, en progressiviteit door consequente verboden op het beleiden van zwaarbevochten vrijheden zie ik meer als degeneratieve maatregelen.
Wilders is gewoon progressief omdat hij een boodschap verkondigt die haaks staat op de algemene linkse/rechtse boodschap die de algemene KartelPolitici verkondigen.
pi_52327411
quote:
Op maandag 13 augustus 2007 13:08 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Terug naar de Index? Boeken verbieden? Dat is zoooooo 15e eeuws....
Dat Wilders de koran wilt verbieden ben ik het natuurlijk niet eens. Ik denk persoonlijk dat Wilders daar diep in zijn hart ook wel wat genuanceerder over denkt. Maar als je je doel wilt bereiken in de politiek, dan moet je gewoon vol inzetten en zeker in zijn situatie waarin het Keihard vs Keihard is.

De PVV is de symmetrische tegenhanger van de PvdA. Beide partijen zijn extreem.
  maandag 13 augustus 2007 @ 13:12:41 #119
262 Re
Kiss & Swallow
pi_52327495
quote:
Op maandag 13 augustus 2007 13:08 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Wilders is gewoon progressief omdat hij een boodschap verkondigt die haaks staat op de algemene linkse/rechtse boodschap die de algemene KartelPolitici verkondigen.
mja, progressief of destructief, het zal een kwestie van definitie zijn denk ik...

Er mag heus wel wat veranderen in Den Haag maar ik zie liever iets constructief voor op de lange termijn en hoe je het ook wendt of keert, de maatregelen die Wilders voor ogen staan lijken me niet constructief voor de lange termijn
pi_52327515
quote:
Op maandag 13 augustus 2007 13:12 schreef Re het volgende:

Er mag heus wel wat veranderen in Den Haag maar ik zie liever iets constructief voor op de lange termijn en hoe je het ook wendt of keert, de maatregelen die Wilders voor ogen staan lijken me niet constructief voor de lange termijn
Dat is nou politiek. Ze beloven ons veel, maar als puntje bij paaltje komt maken ze geen moer waar. Daarom vind ik dat Wilders een kans verdient.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')