Pfff, hoe naief kun je zijn!quote:Op zondag 12 augustus 2007 15:41 schreef samjustme het volgende:
[..]
Ho maar, het is niet de religie maar mensen die dat allemaal aandoen en ja tuig heb je overal. Het probleem ligt zeer waarschijnlijk in de opvoeding en niet zozeer in wat voor godsdienst ze belijden.
Want in geen enkel boek wordt het aanraden van meiden gestimuleerd.
Wat ik goed begrijp is Wilders als "aan-de-kaak-steller". De vragen van de PVV vind ik ludiek en leuk. Hij moet niet gedemoniseerd worden, zeker geen cordon sanitaire.quote:
Jahoor. Het is allemaal de schuld van de pvda. Nog even zeg. Haal die balken eens uit je ogen en neusgaten.quote:Op zondag 12 augustus 2007 14:40 schreef Ippon het volgende:
Wilders is een slimme vent. Elke keer dat hij idiote uitspraken doet, valt heel politiek-correct Nederland buitelend over hem heen. En Geert maar lachen in zijn vuistje.
De politiek heeft niks geleerd van Fortuyn. De gevestigde orde kon de LPF makkelijk aan omdat ze de Goddelijke Kale hadden vermoord. De LPF heeft zichzelf een nekschot gegeven door hun onbenullige manier van politiek bedrijven.
Wilders daarentegen heeft zijn zaakjes goed voor elkaar, die groeit door naar 30 zetels en wordt een machtsfactor van jewelste. Niet dat ik zit te wachten op een Maatschappijsplijter maar het is de schuld van die domme jongetjes en meisjes van het Binnenhof.
Naïviteit (GroenLinks) en cynische berekening (PvdA).
GroenLinks denkt zo cultuurrelativistisch dat ze eigenlijk vinden dat de anti-homo-opvattingen van moslims evenveel waard zijn als de pro-homo-opvattingen van de linkse autochtonen.
De PvdA verwacht meer stemmen te halen bij de moslims dan bij de homo's.
Vandaar het slappe homo-bescherminsgbeleid van de Amsterdamse politiek.
5-10% van de Nederlandse bevolking is homo. Ik las vanochtend dat homo's steeds rechtser worden. Ik denk puur uit lijfsbehoud.
De opstelling van de PvdA zal ze nog flink bezuren.
Je moet natuurlijk wel je kalender up to date houden, knurft...quote:Op maandag 13 augustus 2007 02:44 schreef Meki het volgende:
het is vandaag 30 januari 1931
Hoe de fuck wil je dat berekenenquote:Op maandag 13 augustus 2007 00:07 schreef Ryan3 het volgende:
Maar goed het kwantificeren van WO2-vergelijkingen is wel weer een aardig idee. Las vandaag in NRC in een column van Flip de Kam het verhaal over hoe iemand trachtte te kwantificeren wat nu eigenlijk de opbrengst tegenover de kosten waren van een koningshuis. kosten waren gemakkelijk te becijferen, opbrengst iets moeilijker. Opbrengst in Nederland was 5 miljard ¤ tegen kosten een kleine 100 miljoen ¤.
Het gaat erom dat die persoon erachter kwam dat koningshuizen gemiddeld een hoger bbp hadden dan andere staatsvormen.
Dat is nou net het enge van z'n club. Vergeet daarbij niet dat het Italiaanse en Duitse grootindustrieel een grote invloed had in de opkomst van Mussolini en Hitler (ja, ik ben het met je eens dat Wilders geen tweede Hitler is maar hij is wel een anti-revolutionair en daarom ondemocratisch).quote:Op zondag 12 augustus 2007 23:59 schreef TomTancr3do het volgende:
[..]
Waarom denk je dat al die bedrijven hem zo graag spekken?
We leven hier in een schijndemocratie en partijen zoals Wilders proberen dat te doorbreken.quote:Op maandag 13 augustus 2007 11:22 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Dat is nou net het enge van z'n club. Vergeet daarbij niet dat het Italiaanse en Duitse grootindustrieel een grote invloed had in de opkomst van Mussolini en Hitler (ja, ik ben het met je eens dat Wilders geen tweede Hitler is maar hij is wel een anti-revolutionair en daarom ondemocratisch).
wat is er zo schijn aan?quote:Op maandag 13 augustus 2007 11:24 schreef JohnDope het volgende:
[..]
We leven hier in een schijndemocratie en partijen zoals Wilders proberen dat te doorbreken.
Alles wordt ons opgelegd. Ze heb maling aan de burger. Uiteindelijk wordt alles besloten door een clubje mensen die allemaal met elkaar mee praten.quote:
Onderbouwing graag want tot nu toe wijst er alles op dat Wilders de democratie wil vernietigen. Je wordt wakker en je ziet Le Pen, je wordt wakker en je ziet Wilders.quote:Op maandag 13 augustus 2007 11:24 schreef JohnDope het volgende:
[..]
We leven hier in een schijndemocratie en partijen zoals Wilders proberen dat te doorbreken.
Zo begonnen ze ook over Fortuyn te praten en niet veel later was de Politieke Messias doodquote:Op maandag 13 augustus 2007 11:36 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Onderbouwing graag want tot nu toe wijst er alles op dat Wilders de democratie wil vernietigen. Je wordt wakker en je ziet Le Pen, je wordt wakker en je ziet Wilders.
een clubje mensen waar jij voor kiest hoorquote:Op maandag 13 augustus 2007 11:34 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Alles wordt ons opgelegd. Ze heb maling aan de burger. Uiteindelijk wordt alles besloten door een clubje mensen die allemaal met elkaar mee praten.
Wat betreft europa heb je een punt. Je kan niet rechtstreeks stemmen maar ze bemoeien zich overal mee.quote:Op maandag 13 augustus 2007 11:38 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Zo begonnen ze ook over Fortuyn te praten en niet veel later was de Politieke Messias dood
De Burger stemt op een outsider omdat de Burger al een hele tijd geleden klaar was met het Haagse-pluche-kartel.
en onderbouwing is: Euro, Europa, de altijd en eeuwige politiek strategische WIJ-ZIJ-cultuur, what do i have to say more![]()
![]()
Wilders wil het Europees Parlement afschaffen, nee das lekker democratisch!quote:Op maandag 13 augustus 2007 11:48 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Wat betreft europa heb je een punt. Je kan niet rechtstreeks stemmen maar ze bemoeien zich overal mee.
Nee daar kiest de Burger niet voor. De enige reden dat ze in het verleden stemmen hebben gekregen, is omdat er niks anders te stemmen viel.quote:Op maandag 13 augustus 2007 11:46 schreef Re het volgende:
[..]
een clubje mensen waar jij voor kiest hoor
Stel dat dit inderdaad gebeurt: de PVV krijgt bij de volgende verkiezingen 30 zetels. Wat zou er dan veranderen?quote:Op maandag 13 augustus 2007 10:49 schreef JohnDope het volgende:
Inderdaad het is een peiling.
1. Maar Wilders staat tenminste ergens voor, hij is geen draaier.
2. Verder preekt Wilders altijd tegen het Haagsche Pluche.
Als je als politieke partij deze 2 punten goed laat blijken, dan maakt het veel minder uit wat jouw politieke boodschap verder is, want de mensen stemmen toch wel op je.
Ik hoop gewoon echt dat Wilders tot ver na de komende verkiezingen in leven blijft. Want dan kan de Burger de Bestuurlijke Elite zo'n vette hak zetten door op Wilders te stemmen
Overigens stond de PVV tijdens de vorige verkiezingen ook op een laag aantal zetels in de peilingen en toen beukten ze uiteindelijk - tegen alle verwachtigen in - met 9 zetels de kamer in. Dus wie weet heeft de PVV op dit moment (30 + x) zetels
Niet te ver vooruit denken. Eerst maar eens hopen dat Wilders niet als 1 of ander beest wordt afgemaakt. Als hij uiteindelijk die 30 zetels heeft, dan gaat hij gewoon als een olifant door de haagse porseleinkast heen.quote:Op maandag 13 augustus 2007 12:01 schreef ijsbrekertje het volgende:
[..]
Stel dat dit inderdaad gebeurt: de PVV krijgt bij de volgende verkiezingen 30 zetels. Wat zou er dan veranderen?
Welke programmapunten zou Wilders waar kunnen maken? En hoe gaan zijn partij en zijn achterban om met compromissen, die moeten worden gesloten?(een absolute meerderheid van 75+ zetels zal er niet inzitten voor de PVV)
Kortom wat gaat een grote PVV de kiezer concreet opleveren, behalve voldoening vanwege het zetten van een "vette hak tegen de Bestuurlijke Elite"?
Ik zou de hele handel opdoeken, die twee kantoren van 1 miljard per stuk met winst verkopen en terugschroeven naar de EEG.quote:Op maandag 13 augustus 2007 11:55 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Wilders wil het Europees Parlement afschaffen, nee das lekker democratisch!
Wat heb ik - en met mij alle andere kiezers - aan een kapotte porseleinkast? Wat is daar beter aan dan aan de huidige situatie?quote:Op maandag 13 augustus 2007 12:03 schreef JohnDope het volgende:
Niet te ver vooruit denken. Eerst maar eens hopen dat Wilders niet als 1 of ander beest wordt afgemaakt. Als hij uiteindelijk die 30 zetels heeft, dan gaat hij gewoon als een olifant door de haagse porseleinkast heen.
Alles is beter dan het nu is.
Laten we nou eerst maar eens een keer zorgen dat we een grote partij hebben in de politiek (met een levende partijleider) die de Burger vertegenwoordigd, want dat is sowieso al een unicum, vandaar uit kunnen we gaan uitbouwen.quote:Op maandag 13 augustus 2007 12:16 schreef ijsbrekertje het volgende:
[..]
Wat heb ik - en met mij alle andere kiezers - aan een kapotte porseleinkast? Wat is daar beter aan dan aan de huidige situatie?
Het is toch niet heeeeel ver vooruit denken, als je praat over wat er van de standpunten terechtkomt na de eerstvolgende verkiezingen? Dat lijkt me wel het minste wat je niet alleen van politici, maar ook van kiezers mag verwachten. Laten we verder kijken dan de eerstvolgende peiling van Maurice de Hond.
ahhh je geliefde dictatuur?quote:Op maandag 13 augustus 2007 12:03 schreef trancethrust het volgende:
Ik claim dat de PVV potentieel 100% van de zetels kan hebben.
Sorry, maar je klinkt soms echt als een gefrustreerde conspiracy denker. Ik weet niet of je het door hebt maar Nederland is een van de meest democratische landen ter wereld. Waarom? Omdat je als burger in elk stadium van het besluitvormingsproces inspraak hebt (dat is dan ook het enige doel van het kabinet Den Uyl dat na al die jaren echt overend is gebleven). Bovendien is die drempel heel laag (je hoeft geen miljoenen mee te nemen om bij de RvS te procederen).quote:Op maandag 13 augustus 2007 12:17 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Laten we nou eerst maar eens een keer zorgen dat we een grote partij hebben in de politiek (met een levende partijleider) die de Burger vertegenwoordigd, want dat is sowieso al een unicum, vandaar uit kunnen we gaan uitbouwen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |