abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_52304116
quote:
'PVV kan dertig zetels halen'
(Novum) - Bijna een op de vijf Nederlanders overweegt een stem op de Partij van de Vrijheid. Elf procent van de Nederlanders zou op de PVV stemmen als vandaag verkiezingen zouden worden gehouden, blijkt uit een peiling van Maurice de Hond. Daarnaast zegt acht procent de partij 'een kans' te geven op een stem. Hiermee komt het potentieel aantal zetels in de Tweede Kamer voor de partij van Geert Wilders op bijna dertig.

De SP levert in de peiling ten opzichte van vorige week een zetel in en komt uit op 23. Ook de VVD verliest een zetel. De liberalen zouden nu op 22 zetels uitkomen. De Partij voor de Dieren stijgt van twee naar drie zetels. De PVV komt uit op achttien zetels, twee keer zo veel als nu in de Kamer. Dit is volgens de opiniepeiler het hoogste niveau sinds de verkiezingen in november.

Geert Wilders pleitte woensdag in een open brief in De Volkskrant voor een verbod op de koran. Haagse politici verwezen het voorstel massaal naar de prullenbak. Advocate Els Lucas deed naar aanleiding van de brief aangifte voor het aanzetten tot haat tegen moslims. Driekwart van de Nederlanders is tegen een verbod op de koran, zo bleek donderdag uit een peiling, ook van De Hond. Negentien procent van de bevolking ziet wel wat in een verbod van het heilige boek van de islam.
http://www.trouw.nl/laats(...)_halen?backlink=true

Tijd voor een cordon sanitaire zou ik zeggen. Het valt te hopen dat er onder de huidige generatie politici zich geen nieuwe Franz von Papen bevindt.

Er is trouwens wel iets wat ik me af vraag (staat niet in dit artikel, maar is wel zo): waarom heeft Wilders uitgerekend onder de rivieren, op het platteland de meeste aanhang?
pi_52304220
quote:
Op zondag 12 augustus 2007 13:54 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Tijd voor een cordon sanitaire zou ik zeggen. Het valt te hopen dat er onder de huidige generatie politici zich geen nieuwe Franz von Papen bevindt.

Er is trouwens wel iets wat ik me af vraag (staat niet in dit artikel, maar is wel zo): waarom heeft Wilders uitgerekend onder de rivieren, op het platteland de meeste aanhang?
een cordon sanitaire? tja waarom niet,heeft in Belgie ook zo ontzettend goed geholpen...lutser!
The fox condems the trap ,not himself.
  zondag 12 augustus 2007 @ 14:00:49 #3
17137 Sander
Nerds do it rarely
pi_52304233
Doen! Ik hou van vaak stemmen. En als Wilders 30 zetels krijgt, mogen we volgende week weer stemmen!
pi_52304251
Waarom een cordon sanitaire? Is toch juist een goede ontwikkeling?
If the shoe doesn't fit, the shoe must be a Nazi.
  † In Memoriam † zondag 12 augustus 2007 @ 14:22:23 #5
31818 Barbaaf
Awesomely sprightly
pi_52304650
Dus 1/5e van de stemgerechtigde Nederlanders vindt niet alleen dat Moslims het grootsteenige probleem in de huidige maatschappij zijn maar staat ook nog achter de onbehouwen methoden van Wilders? Dan wordt het echt tijd te emigreren
quote:
Omdat die mensen moslims voornamelijk kennen uit nieuwsberichten (en goed nieuws is geen nieuws voor commerciëlen) en dus niet weten dat de meerderheid gewone, redelijke mensen zijn?
Ooit schreef oh-oh het volgende:Management en beleid en zo, dat kan elke debiel leren.
pi_52304760
quote:
Op zondag 12 augustus 2007 14:22 schreef Barbaaf het volgende:
Dus 1/5e van de stemgerechtigde Nederlanders vindt niet alleen dat Moslims het grootsteenige probleem in de huidige maatschappij zijn maar staat ook nog achter de onbehouwen methoden van Wilders? Dan wordt het echt tijd te emigreren
Prima hoor, donder maar op. Aan figuren zoals jij hebben we toch niks als de moslimhel hier echt losbreekt. Jij gaat er waarschijnlijk achteraan lopen.
  zondag 12 augustus 2007 @ 14:38:15 #7
10841 Napalm
Brandbarbaar
pi_52304979
quote:
Dus 1/5e van de stemgerechtigde Nederlanders vindt niet alleen dat Moslims het grootsteenige probleem in de huidige maatschappij zijn
niet het probleem zelve maar vaak wel de oorzaak van een berg problemen.

The clash of civilisations.
You're a fucking ugly bitch. I want to stab you to death, and then play around with your blood.
  zondag 12 augustus 2007 @ 14:40:01 #8
982 Cairon
More than meets the Eye
pi_52305015
quote:
Of misschien willen ze een protest stem uitbrengen, en aangeven dat ze het spuugzat zijn geconfronteerd te worden met een religie die haat predikt en de Nederlandse staat, cultuur, en onze waarden en normen ondermijnt? Of misschien willen ze een signaal afgeven dat ze er niet van gediend zijn dat bepaalde politieke partijen boven een enkele bevolkingsgroep een hand boven het hoofd houden, waardoor er in allerlei bochten gewrongen word om het een specifieke groep naar hun zin te maken, ten kosten van andere groepen?

Maar hey, leef je uit, Saudi Arabie schijnt echt een geweldig land te zijn, iedereen daar geniet gelijke rechten, of Indonesie, die twee landen zijn echt bakans van vrijheid, gelijkheid, en gerechtigheid in deze wereld.
quote:
Omdat die mensen moslims voornamelijk kennen uit nieuwsberichten (en goed nieuws is geen nieuws voor commerciëlen) en dus niet weten dat de meerderheid gewone, redelijke mensen zijn?
Ja want onder de grote rivieren kennen ze inderdaad echt geen allochtonen. Ik zal toch echt even mijn nichtje moeten informeren dat ze niet is aangerand door een Marrokaan, want die hebben we hier niet. En het zwembad in mijn buurt dat tegenwoordig met vinger-afdrukken werkt... joh die hadden echt geen overlast van een bepaalde bevolkingsgroep, aangezien we die hier niet eens hebben.

En dat ze naar het nieuws kijken is natuurlijk ook een grove schande, want iedereen weet dat het je reinste onzin is dat Theo van Gogh door een radicale moslim de keel is doorgesneden, en dat al die berichten leugens zijn, en dat alles een complot is tegen die arme onbegrepen moslims... want er is natuurlijk geen enkel probleem met de integratie, er is geen enkel probleem met een bepaalde bevolkingsgroep, alleen maar leugens en laster en smaad...

Hunger I want it so bad I can taste it.
it drives me mad to see it wasted,
when I need it so bad that it's burning me.
I'm hungry!
  zondag 12 augustus 2007 @ 14:40:33 #9
50546 Ippon
Correctief instituut
pi_52305025
Wilders is een slimme vent. Elke keer dat hij idiote uitspraken doet, valt heel politiek-correct Nederland buitelend over hem heen. En Geert maar lachen in zijn vuistje.

De politiek heeft niks geleerd van Fortuyn. De gevestigde orde kon de LPF makkelijk aan omdat ze de Goddelijke Kale hadden vermoord. De LPF heeft zichzelf een nekschot gegeven door hun onbenullige manier van politiek bedrijven.

Wilders daarentegen heeft zijn zaakjes goed voor elkaar, die groeit door naar 30 zetels en wordt een machtsfactor van jewelste. Niet dat ik zit te wachten op een Maatschappijsplijter maar het is de schuld van die domme jongetjes en meisjes van het Binnenhof.

Naïviteit (GroenLinks) en cynische berekening (PvdA).

GroenLinks denkt zo cultuurrelativistisch dat ze eigenlijk vinden dat de anti-homo-opvattingen van moslims evenveel waard zijn als de pro-homo-opvattingen van de linkse autochtonen.

De PvdA verwacht meer stemmen te halen bij de moslims dan bij de homo's.

Vandaar het slappe homo-bescherminsgbeleid van de Amsterdamse politiek.

5-10% van de Nederlandse bevolking is homo. Ik las vanochtend dat homo's steeds rechtser worden. Ik denk puur uit lijfsbehoud.

De opstelling van de PvdA zal ze nog flink bezuren.
  zondag 12 augustus 2007 @ 14:42:36 #10
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_52305063
Er is nog gezond verstand in NL
What are you going to do to me? You go fuck yourself - I say what I want.
- Oriana Fallaci 1929-2006
pi_52305226
quote:
Dat is niet zo moeilijk, hè? Linkse ideeën hebben nooit wortel geschoten in die gebieden (Oss uitgezonderd, maar dat is ook niet zo gek. In Oss gaan ze allemaal in een cirkel zitten en bidden ze tot Satan).
quote:
Op zondag 12 augustus 2007 14:42 schreef PJORourke het volgende:
Er is nog gezond verstand in NL
Inderdaad, met een potentieel van 30 zetels zullen ook de middenpartijen hun onvoorwaardelijke steun aan multiculturele theorieën op zijn minst ter discussie moeten stellen.

[ Bericht 19% gewijzigd door DrWolffenstein op 12-08-2007 14:59:57 ]
  zondag 12 augustus 2007 @ 14:55:06 #12
151835 SuperbDeLux
Een ietwat hautain.
pi_52305318
quote:
Op zondag 12 augustus 2007 14:38 schreef Napalm het volgende:

[..]

niet het probleem zelve maar vaak wel de oorzaak van een berg problemen.

The clash of civilisations.
Ik zou de moslimwereld van vandaag niet willen verheffen tot legitieme gelijkwaardige 'beschaving'. Het is meer een clash tussen een state of mind die thuishoort in de middeleeuwen en een state of mind die thuishoort in de 21ste eeuw, een gevecht tussen achterlijkheid (dromen van het verleden) en progressiviteit (kijken naar de toekomst).
He wept for there were no more worlds to conquer.
  † In Memoriam † zondag 12 augustus 2007 @ 15:23:26 #13
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_52305847
quote:
Hoezo? Dit is toch democratie, dat is toch "wat we met z'n allen willen" ?
Carpe Libertatem
pi_52306006
quote:
Op zondag 12 augustus 2007 15:23 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

Hoezo? Dit is toch democratie, dat is toch "wat we met z'n allen willen" ?
Grappig dat Klopkoek zo voor democratie en vrijheden is, behalve als het andersdenkenden betreft. Ik zat dus al te wachten op deze domme thread.
Vroeger dacht ik dat ik mijn vijanden het vuur aan de schenen moest leggen. Een misvatting, want dat doen ze zelf wel. Ik hoef enkel mijn vergrootglas maar op ze te richten en het begint te smeulen.
pi_52306033
quote:
Op zondag 12 augustus 2007 14:50 schreef DrWolffenstein het volgende:

[..]

Dat is niet zo moeilijk, hè? Linkse ideeën hebben nooit wortel geschoten in die gebieden (Oss uitgezonderd, maar dat is ook niet zo gek. In Oss gaan ze allemaal in een cirkel zitten en bidden ze tot Satan).
pi_52306139
quote:
Op zondag 12 augustus 2007 14:40 schreef Cairon het volgende:

[..]

Of misschien willen ze een protest stem uitbrengen, en aangeven dat ze het spuugzat zijn geconfronteerd te worden met een religie die haat predikt en de Nederlandse staat, cultuur, en onze waarden en normen ondermijnt? Of misschien willen ze een signaal afgeven dat ze er niet van gediend zijn dat bepaalde politieke partijen boven een enkele bevolkingsgroep een hand boven het hoofd houden, waardoor er in allerlei bochten gewrongen word om het een specifieke groep naar hun zin te maken, ten kosten van andere groepen?

Maar hey, leef je uit, Saudi Arabie schijnt echt een geweldig land te zijn, iedereen daar geniet gelijke rechten, of Indonesie, die twee landen zijn echt bakans van vrijheid, gelijkheid, en gerechtigheid in deze wereld.
[..]

Ja want onder de grote rivieren kennen ze inderdaad echt geen allochtonen. Ik zal toch echt even mijn nichtje moeten informeren dat ze niet is aangerand door een Marrokaan, want die hebben we hier niet. En het zwembad in mijn buurt dat tegenwoordig met vinger-afdrukken werkt... joh die hadden echt geen overlast van een bepaalde bevolkingsgroep, aangezien we die hier niet eens hebben.

En dat ze naar het nieuws kijken is natuurlijk ook een grove schande, want iedereen weet dat het je reinste onzin is dat Theo van Gogh door een radicale moslim de keel is doorgesneden, en dat al die berichten leugens zijn, en dat alles een complot is tegen die arme onbegrepen moslims... want er is natuurlijk geen enkel probleem met de integratie, er is geen enkel probleem met een bepaalde bevolkingsgroep, alleen maar leugens en laster en smaad...

Ho maar, het is niet de religie maar mensen die dat allemaal aandoen en ja tuig heb je overal. Het probleem ligt zeer waarschijnlijk in de opvoeding en niet zozeer in wat voor godsdienst ze belijden.
Want in geen enkel boek wordt het aanraden van meiden gestimuleerd.
Being happy doesn't mean that everything is perfect. It means that you have decided to look beyond the imperfections
  zondag 12 augustus 2007 @ 15:51:23 #17
10841 Napalm
Brandbarbaar
pi_52306288
quote:
Op zondag 12 augustus 2007 15:41 schreef samjustme het volgende:
Het probleem ligt zeer waarschijnlijk in de opvoeding en niet zozeer in wat voor godsdienst ze belijden.
wel opvallend dat het steeds moslims zijn waar het bij de opvoeding dan misgaat...
quote:

inderdaad. die 9jarige die vroeg er gewoon zelf om!
http://en.wikipedia.org/wiki/Aisha#Marriage_to_Muhammad
quote:
Op zondag 12 augustus 2007 15:14 schreef moussie het volgende:

[..]

en na hoeveel jaren was dat ?
bekijk het eens met neutrale ogen, dit is toch iets wat je altijd hebt in een maatschappij als er een nieuwe factoor geïntroduceerd word .. het is een tijdje onrustig ?
onrust? bovendien hebben we het hier vaak over 2e / 3e generatie dus een "tijdje"....

verder hoeveel onrust was er precies met de chinezen?
You're a fucking ugly bitch. I want to stab you to death, and then play around with your blood.
pi_52306384
quote:
In de Koran wel hoor, het aanranden van 'ongelovige hoeren' wordt daarin flink gestimuleerd.
pi_52306516
Ik ben ook 1 van die 5 alleen moet hij niet van die stomme dingen zeggen als de koran verbieden. Partij van de VRIJHEID die iets verbiedt Lijkt een beetje op de DDR dat toch echt een democratische republiek was.
pi_52306610
quote:
Op zondag 12 augustus 2007 15:56 schreef TomTancr3do het volgende:

[..]

In de Koran wel hoor, het aanranden van 'ongelovige hoeren' wordt daarin flink gestimuleerd.
Ik lees die boekjes al jaren niet moet nog wat bijspijkeren blijkbaar en heb je een vers, waaruit het naar voren komt voor me?
Being happy doesn't mean that everything is perfect. It means that you have decided to look beyond the imperfections
  zondag 12 augustus 2007 @ 16:17:36 #21
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_52306757
quote:

[..]

Daar wonen geen moslims. Daar weten ze ook niet wat moslims zijn (behalve wat Wilders en de pastoor ze verteld)
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_52307368
Al krijgen ze dertig zetels: ze zullen niks in de melk te brokkelen krijgen zolang ze vasthouden aan hun extremistische standpunten. Geen weldenkende partij zal met ze samen willen werken. De PVV doet het zichzelf aan. Het is lucratief in electoraal opzicht om je als outsider en redder van het land te profileren, maar je kweekt er weinig good will mee in het parlement: je krijgt geen zak voor mekaar. In zekere zin verraadt Wilders daarmee zijn kiezers.
Gelegenheidssedevacantist extraordinaire. Een dozijn lama's en je grootvader. Tweede Exloërmond, ofwel het vagevuur. De schemerlamp van je nachtmerries. Vla, en veel ervan. Verlanglijst: vijf pedaalemmers en het einde der tijden.
pi_52307387
quote:
Op zondag 12 augustus 2007 16:09 schreef samjustme het volgende:

[..]

Ik lees die boekjes al jaren niet moet nog wat bijspijkeren blijkbaar en heb je een vers, waaruit het naar voren komt voor me?
Niet direct bij de hand. Je zult je er toch zelf eens in moeten verdiepen, want ik heb mijn portie Koran allang gehad, en vervolgens aan Fikkie gegeven.
pi_52307610
quote:
Op zondag 12 augustus 2007 16:51 schreef TomTancr3do het volgende:

[..]

Niet direct bij de hand. Je zult je er toch zelf eens in moeten verdiepen, want ik heb mijn portie Koran allang gehad, en vervolgens aan Fikkie gegeven.
Blijkbaar niet, zo een vermoeden had ik al
  zondag 12 augustus 2007 @ 17:07:07 #25
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_52307658
quote:
Op zondag 12 augustus 2007 16:50 schreef Aurelianus het volgende:
je kweekt er weinig good will mee in het parlement
Met de ons-kent-ons politiek krijg je ook niks voor elkaar, en daar heb ik grondig tabak van.
What are you going to do to me? You go fuck yourself - I say what I want.
- Oriana Fallaci 1929-2006
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')