Nee, het schiet niet op, heeft waarschijnlijk met Foeke te makenquote:Op maandag 25 juni 2007 00:39 schreef venomsnake het volgende:
Hoe zit het trouwens met een nieuwe spits?
Het is zo stil allemaal als het om Utrecht gaat, Zijn er al wat geruchten over eventuele kandidaten?
Kijk je wel eens terug dan in vorige delenquote:Op maandag 25 juni 2007 00:40 schreef thaduck het volgende:
Ik mis een paar delen in de OP
Niemand die de wiki bijwerkt blijkbaar?
Soms, maar het is een goede gewoonte in topicreeksen.quote:Op maandag 25 juni 2007 00:41 schreef paultjuhhh het volgende:
[..]
Kijk je wel eens terug dan in vorige delen
Ik lig alleen wakker van mijn prive dingen, niet van voetbal of werk...quote:Op maandag 25 juni 2007 00:43 schreef koningdavid het volgende:
Jullie liggen er toch niet echt wakker van dat Booy vertrekt volgens mij?
Mjah, als ze daar op moeten wachten.quote:Op maandag 25 juni 2007 00:40 schreef paultjuhhh het volgende:
[..]
Nee, het schiet niet op, heeft waarschijnlijk met Foeke te maken?
Het is tijd voor vernieuwingquote:Op maandag 25 juni 2007 00:43 schreef koningdavid het volgende:
Jullie liggen er toch niet echt wakker van dat Booy vertrekt volgens mij?
quote:Op maandag 25 juni 2007 00:39 schreef venomsnake het volgende:
Hoe zit het trouwens met een nieuwe spits?
Het is zo stil allemaal als het om Utrecht gaat, Zijn er al wat geruchten over eventuele kandidaten?
quote:'Vandenbergh heeft voor FC Utrecht gekozen'
25/6/2007 9 :06
Als FC Utrecht een akkoord bereikt met RC Genk, kan de komst van Kevin Vandenbergh worden afgerond. De 24-jarige Belgische spits is het zelf met de Utrechters eens geworden over een vierjarig contract, meldt Het Nieuws Blad.
De interesse van FC Utrecht in Vandenbergh dateert al van een maand geleden, maar tot concrete stappen leidde de flirt nog niet. Naar verluidt zouden de Domstedelingen in eerste instantie geschrokken zijn van het prijskaartje van 1,5 miljoen euro voor de dertienvoudig international (drie goals).
Onlangs meldde ook Roda JC zich bij RC Genk voor de overname van Vandenbergh, maar de spits heeft nu zelf zijn voorkeur uitgesproken voor een overgang naar FC Utrecht. Bij Genk dient hij in ieder geval te vertrekken.
'Er zit schot in het dossier Vandenbergh', vertelde Willy Reynders, technisch directeur van Genk, aan de Belgische teletekst. 'Eerstdaags hopen we met Utrecht tot een vergelijk te komen, want voor Kevin Vandenbergh is geen plaats meer in onze plannen.'
Idd. weet lekker naar het stadion!quote:Op maandag 25 juni 2007 12:23 schreef zatoichi het volgende:
Goed nieuws! HEt weer van dit moment doet me echt met heimwee terugdenken aan de voetbalwedstrijden. Dat nieuwe seizoen mag van mij wel beginnen!
Van Loen & Nasicmento.quote:Op maandag 25 juni 2007 21:06 schreef paultjuhhh het volgende:
[..]
Ik hoop het niet, van Loen zal hem voorlopig opvolgen![]()
Ik wil idd gewoon een nieuwe trainert maar dat zit er vast niet in voorlopigquote:Op maandag 25 juni 2007 22:52 schreef PBateman1978 het volgende:
[..]
Van Loen & Nasicmento.![]()
Adriaanse lijkt me wel wat...
Waarom?quote:Op dinsdag 26 juni 2007 09:25 schreef Druppel het volgende:
Van Loen mag van mij de kans wel krijgen! Ervaring zat als assistent!
En dan vooral jouw vragen!quote:Op dinsdag 26 juni 2007 09:34 schreef paultjuhhh het volgende:
[..]
Waarom?
Wil je geen verfrissing?
Waarom van Loen als opvolger
Word Utrecht daar beter van ?
Allemaal vragen
De afgelopen keren heeft het doorschuiven van de assistent ons toch best wat prijzen opgeleverd.quote:Op dinsdag 26 juni 2007 09:34 schreef paultjuhhh het volgende:
[..]
Waarom?
Wil je geen verfrissing?
Waarom van Loen als opvolger
Word Utrecht daar beter van ?
Allemaal vragen
Dank natuurlijkquote:Op dinsdag 26 juni 2007 14:19 schreef venomsnake het volgende:
Gefeliciteerd met jullie nieuwe spits.![]()
quote:Komst international Cho naar FC Utrecht onzeker
Door ROB HARTOG
UTRECHT - De kans dat de Koreaan Cho naar FC Utrecht komt is niet zo groot meer.
Voorzitter Jan Willem van Dop: ,,Dat hoofdstuk is nog niet gesloten, maar de kans dat we hem kunnen vastleggen is er de laatste week niet groter op geworden. We hebben steeds, dachten wij, gesproken met zijn zaakwaarnemer, maar nu heeft zich plotseling namens hem een tweede zaakwaarnemer gemeld en moeten we weer van voren af aan beginnen.’’
International Cho, spelend voor het Japanse Shimizu, waar zijn contract eind van dit jaar afloopt, stond nummer één op het verlanglijstje van trainer Foeke Booy en zijn scoutingstaf. Al ruim twee maanden geleden bekeken technisch manager Piet Buter, chef-scout Nol de Ruiter en financieel directeur Rob Venneman de spits tijdens een competitiewedstrijd in Japan.
Vorige maand toog Booy naar Seoul om Cho aan het werk te zien en te spreken. Dat gebeurde rond de interland die Zuid-Korea speelde tegen het Nederlands elftal van bondscoach Marco van Basten. Alle meningen daarna waren eensluidend: Cho is absoluut een aanwinst voor FC Utrecht, zoals de Koreaanse bondscoach Pim Verbeek en de in Japan werkende Nederlandse trainer Sef Vergoossen de club al hadden laten weten.
Alhoewel Cho zelf tijdens die bezoekjes aangaf graag naar FC Utrecht te willen komen om zich als voetballer verder te ontwikkelen, bestaan daarover in de Domstad nu twijfels. Waarbij nauwelijks te achterhalen valt of Cho zelf van gedachten is veranderd of, en dat is waarschijnlijker, dat zijn beide zaakwaarnemers dollartekens in de ogen hebben en de spits in afwachting van nog betere opties, tegenhouden om definitief zaken te doen met FC Utrecht.
Een extra hobbel is de transfersom die Shimizu vraagt. Alhoewel Cho aan het eind van het kalanderjaar transfervrij is verlangt de Japanse club minimaal een half miljoen euro bij een tussentijds vertrek. Een smak geld voor een periode van slechts vier maanden. De spits kan niet eerder dan begin september naar Nederland komen omdat hij eerst met zijn land nog moet uitkomen in de strijd om de Azië Cup.
Na het aantrekken van Kevin Vandenbergh, het vastleggen van Lucian Sanmartean en de contractverlenging van Alje Schut, is FC Utrecht overigens nog niet uitgewinkeld. Preses Van Dop: ,,We hebben al een behoorlijke financiële inspanning geleverd, maar zoals eerder gezegd gaan de kosten soms voor de baat uit. We kijken nog uit naar een spits die ondersteunend kan zijn voor Vandenbergh. Ook als het uiteindelijk niet lukt Cho te halen, blijven we actief rond speuren.’’
Van Dop ontkent dat de Belg Wesley Sonck, ooit geflopt bij Ajax, daarvoor in beeld is. ,,Hij is vergelijkbaar met Vandenbergh. We zoeken een ander type spits. De naam van Sonck circuleert op websites op Internet, maar daar staat wel meer onzin op.
Keeper Michel Vorm zou al zo’n beetje getekend hebben in Engeland en Ajax zou Francis Dickoh willen hebben, maar daar weet ik niets van. Nog geen club heeft zich gemeld voor een van onze spelers.’’
Geïnformeerd is er bij FC Utrecht, en dan met name naar spits Robin Nelisse, wél. Van Dop: ,,Dat was puur informeel. Officieel contact is er niet opgenomen.’’ Nelisse mag na twee min of meer verloren seizoenen weg uit de Galgenwaard. FC Utrecht verlangt niet eens een transfersom. De club is al blij als niet langer maandelijks zijn forse salaris moet worden overgemaakt.
Bron: AD Sportwereld
Ik stond ook raar te kijken dat het uit AD sportwereld kwam.quote:Op woensdag 27 juni 2007 09:23 schreef zatoichi het volgende:
Dat laatste komt inderdaad niet over alsof het uit een krant komt; "De club is al blij als niet langer maandelijks zijn forse salaris moet worden overgemaakt."
(Maar het is wel zo)
Nee, geen Adelaar hoorquote:Op woensdag 27 juni 2007 12:39 schreef -Vaduz- het volgende:
Grappig ja.
Adelaar misschien de opvolger van Foeke, als Foeke gaat. Zien jullie wat in een tweede Adelaar-termijn?
Nee.quote:Op woensdag 27 juni 2007 12:39 schreef -Vaduz- het volgende:
Grappig ja.
Adelaar misschien de opvolger van Foeke, als Foeke gaat. Zien jullie wat in een tweede Adelaar-termijn?
Neuhquote:Op woensdag 27 juni 2007 16:45 schreef methodmich het volgende:
Zou Gert Kruys een geschikte opvolger zijn? Doet het met Dordt toch echt goed en kent de club door en door.
Dan denk jij aan de categorie Willem van Hanegem / Co Adriaanse neem ik aan?quote:Op woensdag 27 juni 2007 17:06 schreef paultjuhhh het volgende:
Kruys Adelaar en van Loen zijn allemaal waarvan ik denk van redelijk goed
Laten we gewoon een hele goeie trainer kiezen
Ja maar mag ook minder zijn, ik weet niet hoor wat kan Kruys ons meer bieden dan Foeke Booij vraag ik me afquote:Op woensdag 27 juni 2007 17:11 schreef methodmich het volgende:
[..]
Dan denk jij aan de categorie Willem van Hanegem / Co Adriaanse neem ik aan?
Toch zou ik hem gewoon bellen als ik van Dop was, toon maar eens wat ambities.quote:Op woensdag 27 juni 2007 17:58 schreef hello_moto1992 het volgende:
Co Adriaanse lijkt me wel wat, al komt hij toch niet![]()
mij niet. ik vind het een verschrikkelijk vervelend kereltje.quote:Op woensdag 27 juni 2007 17:58 schreef hello_moto1992 het volgende:
Co Adriaanse lijkt me wel wat, al komt hij toch niet![]()
Ben bang dat ie dan constant zijn zoontje voortrektquote:Op woensdag 27 juni 2007 17:18 schreef paultjuhhh het volgende:
[..]
Ja maar mag ook minder zijn, ik weet niet hoor wat kan Kruys ons meer bieden dan Foeke Booij vraag ik me af
Goed ideequote:Op woensdag 27 juni 2007 18:55 schreef thaduck het volgende:
Als ze Kruys aantrekken als trainer, wat mij persoonlijk wel aanspreekt, dan vind ik dat Rick verhuurt moet worden in die tijd.
Nu heb je toch niets aan hemquote:Op woensdag 27 juni 2007 19:19 schreef Poepoog het volgende:
[..]
Goed ideeVerkoop hem dan maar meteen aan RKC
![]()
quote:Op donderdag 28 juni 2007 20:27 schreef Mindstate het volgende:
Cho definitief niet naar Utrecht staat op Voetbalzone
quote:Op donderdag 28 juni 2007 20:27 schreef Mindstate het volgende:
Cho definitief niet naar Utrecht staat op Voetbalzone
quote:UTRECHT - Jae Jin Cho komt niet naar FC Utrecht. Dat heeft de Koreaanse spits verklaard tegenover de Korea Times.
Cho vertelde de krant dat de transfersom die zijn club, Shimuzu S-Pulse, vroeg te hoog was. Daardoor moest hij veel te veel salaris inleveren.
Het mislukken van de transfer is een fikse tegenvaller voor FC Utrecht dat naast Kevin Vandenbergh nog een spits wil aantrekken. Cho stond bovenaan het lijstje van de club.
De spits houdt wel de mogelijkheid open om in januari, als zijn contract afloopt, alsnog naar FC Utrecht te komen.
Dan hoeft de club namelijk geen transfersom te betalen.
FC Utrecht-voorzitter Jan Willem van Dop zegt nog geen afwijzing van Cho te hebben ontvangen.
En Waarom moest er trouwens ook iemand uit ZK gehaald worden... echt belachelijk hoeveel geld dit weer heeft gekost...quote:Op donderdag 28 juni 2007 21:40 schreef Kos_met_de_snor het volgende:
[..]
betrouwbare site
![]()
ik zie het allemaal wel met die cho, had er sowieso geen vertrouwen meer in
Inderdaad, Donny en Samir en anderen waren inderdaad een topaankoop!quote:Op vrijdag 29 juni 2007 13:53 schreef DiMacho het volgende:
[..]
En Waarom moest er trouwens ook iemand uit ZK gehaald worden... echt belachelijk hoeveel geld dit weer heeft gekost...
Kijk eens in Nederland rond bij de Eerste divisie! Zucht!
Ik heb liever een Zuid-Koreaans International dan iemand uit de Eerste divisie.quote:Op vrijdag 29 juni 2007 13:53 schreef DiMacho het volgende:
[..]
En Waarom moest er trouwens ook iemand uit ZK gehaald worden... echt belachelijk hoeveel geld dit weer heeft gekost...
Kijk eens in Nederland rond bij de Eerste divisie! Zucht!
quote:Nassr.com meldt komst Foeke Booy
Datum: 02-07-2007
Nassr.com meldt komst Foeke Booy
Geplaatst om 11.08 uur
De website van voetbalclub Al Nassr heeft zojuist bevestigd dat Foeke Booy de nieuwe hoofdtrainer van de club wordt. De huidige hoofdtrainer zou per direct overstappen naar de Arabische subtopper. Op de site wordt gemeld dat Foeke Booy met een vliegtuig vanuit Zwitserland naar Saudi-Arabië is gevlogen om daar met Koning Khaled en enkele sjeiks te spreken.
Ook Foeke zelf wordt aan het woord gelaten:
“Ik ben erg blij deze club te mogen trainen. Al in het begin van de onderhandelingen was het verlangen aanwezig om hierheen te komen. Ik ben blij de mogelijkheid te hebben om hier te trainen. Zowel het land als de club spraken me direct aan”
“Vooral de opdracht een club van naam te mogen trainen is uitdagend. Mede doordat de club al een grote naam is in Saudi-Arabië, maar ook in Europa.”
Tot slot bedankt Foeke de mensen die het vertrouwen in hem hebben gesteld en de mensen die de overgang naar Arabië hebben mogelijk gemaakt.
Aldus nassr.com
Het wachten is natuurlijk op de officiële berichtgeving vanuit FC Utrecht, maar de kans dat Foeke volgend jaar hoofdtrainer van FC Utrecht is, lijkt steeds kleiner te worden.
Redactie Svfcu.nl
aansteller, pas over 1.5 maand begint de competitie. (Intertoto wordt toch niet serieus genomen, ook niet als Booy er nog bij is). Van Loen kan het heus wel alleen af.quote:Op maandag 2 juli 2007 18:42 schreef thaduck het volgende:
Absoluut geen goed nieuws hoor. Zaterdag begint de training en er moeten nog aankopen gedaan worden! Tenzij dit intern al veel langer bekend was ben ik er niet blij mee. Moet nu eerst een andere trainer komen, die moet naar de selectie kijken en beslissen wie blijven, weggaan en erbij moeten.
Beetje kort op elkaar
Ik ben blij dat de functies weer gescheiden worden.quote:Op maandag 2 juli 2007 20:18 schreef Kos_met_de_snor het volgende:
[..]
aansteller, pas over 1.5 maand begint de competitie. (Intertoto wordt toch niet serieus genomen, ook niet als Booy er nog bij is). Van Loen kan het heus wel alleen af.
En de aankopen van Booy zijn vaak toch ondermaats, ik ben allang blij als iemand anders aankopen kan doen
Tja shortlistquote:Op maandag 2 juli 2007 23:05 schreef Eilanden het volgende:
Volgens het AD staat ook Co Adriaanse op de shortlist van de FC. Voorlopig houdt de club zich op de transfermarkt gedeisd tot ze een nieuwe trainer hebben
quote:Foeke Booy vertrekt naar Saudi-Arabie
Foeke Booy verlaat FC Utrecht en gaat aan de slag bij de voetbalclub Al-Nassr in Saudi-Arabië. De technisch directeur en trainer-coach van FC Utrecht tekent een contract van één jaar.
Booy reisde dit weekend, samen met zijn zaakwaarnemer Ger Lagendijk, naar Saudi-Arabië voor een kennismaking en afrondende besprekingen met vertegenwoordigers van Al-Nassr. Dinsdag kwam hij daar tot een overeenkomst. 'Zijn nieuwe uitdaging gunnen we hem en is een logische stap in zijn carrière', aldus voorzitter Jan Willem van Dop. 'Foeke heeft zeer veel voor de club betekend. Twee keer de KNVB-beker winnen en bovendien de Johan Cruijff schaal veroveren is een buitengewone prestatie. Hij is de meest succesvolle trainer die FC Utrecht ooit heeft gehad. Dat hij nu iets nieuws wil gaan doen begrijpen we. Ik weet dat ik namens alle medewerkers van FC Utrecht spreek, als ik hem veel succes wens bij Al-Nassr'.
Het vertrek van de 45-jarige Booy komt vlak voor de seizoensstart van FC Utrecht, aanstaande zaterdag. 'We gaan er van uit dat we zaterdag de opvolger van Foeke nog niet hebben gepresenteerd', zegt Van Dop. 'We hebben dit vertrek natuurlijk vanaf vorige week zien aankomen en we zijn inmiddels bezig met het zoeken naar een opvolger. Maar we maken een weloverwogen keuze en we nemen dus geen overhaaste beslissingen. Dat is ook niet nodig, omdat we met John van Loen en David Nascimento capabele trainers in huis hebben. Zij zullen dus in principe de eerste training zaterdag op Sportcomplex Zoudenbalch leiden en de voorbereiding richting de eerste Intertotowedstrijd voor hun rekening nemen'.
Het contract van Booy met FC Utrecht liep nog een jaar door en de voorzitter ging er tot voor kort van uit, dat de trainer ook het komend seizoen voor de groep zou staan. 'Maar we hadden nu eenmaal de afspraak, dat bij een aantrekkelijk aanbod over een eerder vertrek te praten zou zijn', aldus Van Dop. 'Foeke heeft de interesse vanuit Saoudi-Arabië direct bij me gemeld. We zorgen er natuurlijk voor, dat er een waardige opvolger voor Booy komt'.
Foeke Booy won met zijn ploeg in 2003 en 2004 de Amstel Cup en sleepte in 2004 ook de Johan Cruijff Schaal in de wacht. Als speler kwam hij uit voor Cambuur (in zijn geboorteplaats Leeuwarden), De Graafschap, PEC Zwolle, FC Groningen en in België voor KV Kortrijk, Club Brugge en AA Gent. FC Utrecht was de laatste club waar hij als speler actief was. In 1994 moest Booy vanwege een knieblessure stoppen, waarna hij op 34-jarige leeftijd voor het trainersvak koos. Hij werd toen bij FC Utrecht trainer van de B-junioren, nam daarna Jong FC Utrecht onder zijn hoede en was vervolgens onder Frans Adelaar twee jaar assistent bij het eerste elftal. Vanaf het seizoen 2002/2003 had hij de verantwoordelijkheid voor de hoogste selectie. Later combineerde hij het trainerschap met de functie van technisch directeur.
quote:Van Hanegem open voor gesprek
UTRECHT - Co Adriaanse hult zich in stilzwijgen. De droomkandidaat van FC Utrecht om Foeke Booy als trainer op te volgen, onthoudt zich op zijn vakantieadres in Spanje van elk commentaar op de serieuze belangstelling vanuit de Domstad.
Zijn woordvoerder Willem Zeijlmans wil slechts bevestigen dat het kamp-Adriaanse op de hoogte is van de Utrechtse interesse. Op de vraag of Adriaanse eventueel belangstelling heeft om bij FC Utrecht in dienst te treden weigert hij een antwoord te geven. ,,Geen commentaar.’’
In Utrecht zoemt inmiddels ook de naam van Willem van Hanegem rond als een potentiële kandidaat. Net zoals die van Frans Adelaar, Gert Kruys, Erwin Koeman en John van Loen. Voor zo ver bekend is, in afwachting van een reactie van Adriaanse, nog geen van die kandidaten officieel benaderd.
,,Via-via heb ik begrepen dat mijn naam ook op het lijstje van de club voorkomt,’’ zegt Van Hanegem. Dat laatste is niet verwonderlijk, want voorzitter Jan Willem van Dop en Van Hanegem onderhouden al jaren een vriendschappelijke relatie, die dateert uit de tijd dat ze beiden bij Feyenoord werkten.
Van Hanegem noemt FC Utrecht een ’interessante’ club. ,,Ik heb lang in Utrecht gewoond en heb twee jaar voor die club gespeeld. Ik sta absoluut open voor een gesprek. Ik zal niet, zoals Louis van Gaal ooit deed, roepen dat de cirkel dan rond is. Maar het zou wel grappig zijn. Als voetballer heb ik met veel plezier bij Feyenoord, AZ en FC Utrecht gespeeld. Alleen in Utrecht ben ik later niet als hoofdcoach teruggekeerd.’’
De Kromme werkte wél als assistent in Galgenwaard. Dat was tussen 1986 en 1989. ,,Een mooie tijd. Ik heb Nol de Ruiter nog als hoofdtrainer meegemaakt.’’
Het is een pikant detail dat Van Hanegem niet alleen met de huidige chef-scout van FC Utrecht heeft samengewerkt, maar ook met technisch manager Piet Buter. In het seizoen 1990-1991 was hij bij Wageningen diens assistent.
FC Utrecht-voorzitter Jan Willem van Dop wilde absoluut NOG niet ingaan op de uitnodigende woorden van Van Hanegem. ,,Wij reageren op geen enkele naam. Maar ik verzeker dat we druk bezig zijn om een opvolger voor Foeke Booy te vinden.’’
Opnieuw benadrukte Van Dop dat de zoektocht zeker niet morgen zal zijn afgerond en dat de eerste training van FC Utrecht onder leiding zal staan van John van Loen en David Nascimento. ,,Morgen redden we niet, maar we hebben er alle vertrouwen in dat we er op zeer korte termijn uitkomen.
Sportweek.nlquote:'FC Utrecht zo goed als rond met Co Adriaanse'
Datum: 6-jul-2007 15:18
FC Utrecht is zo goed als rond met Co Adriaanse. Dat bevestigt een bron binnen de club. De 59-jarige Amsterdammer, voormalig trainer van onder meer AZ, Ajax en FC Porto, stapte in mei met zijn assistenten Jan Olde-Riekerink en Chris Kronshorst op bij Metallurg Donetsk. Hij was een half jaar in dienst van de club. Adriaanse speelde in de zeventiger jaren voor FC Utrecht, in een team met onder andere de Deense international John Steen Olsen en Leo van Veen. (MB)
Dat is wel klote, hoopte eigenlijk dat ie naar Hapoel zou gaan, dan hielden we er nog een kleine transfersom aan over ook.quote:Robin Nelisse meldt zich ’gewoon’ bij eerste training FC Utrecht
Door ROB HARTOG
UTRECHT - Robin Nelisse meldt zich zaterdagochtend op de eerste training van FC Utrecht.
Diverse clubs uit binnen- en buitenland hebben afgelopen weken interesse getoond voor de in de Galgenwaard overbodige spits, maar de Rotterdammer heeft nog geen nieuwe werkgever gevonden. Sparta, VVV en ADO Den Haag hikken aan tegen zijn forse salaris.
Piet Buter, technisch manager van FC Utrecht: ,,Ik heb deze week nog contact gehad met zijn zaakwaarnemer. Er was inderdaad wat sluimerende belangstelling, maar dat heeft nog niet tot iets concreets geleid. We gaan er dus van uit dat Nelisse zich op Zoudenbalch meldt voor de eerste training.’’
Nelisse mag transfervrij bij FC Utrecht vertrekken indien hij een Nederlandse club vindt. Potentiële belangstellenden uit het buitenland moeten een transfersom betalen.
Bij de start van de voorbereiding op het nieuwe seizoen ontbreken Erik Pieters, Loïc Loval en Franck Grandel. Dat drietal hoeft zich pas volgende week zaterdag op de training melden. Buter: ,,Pieters heeft met Jong Oranje meegedaan aan het Europees kampioenschap en Loval en Grandel hebben veel interlands gespeeld met hun land Guadeloupe. Om dat trio rust te geven stromen zij een week later in.’’
Lucian Sanmartean traint komende week nog niet met de spelersgroep mee. De Roemeen werkt al een week een apart programma af om hem helemaal fit te krijgen voor de start van het seizoen. Zoals bekend heeft hij afgelopen twee jaar nauwelijks wedstrijden gespeeld. Buter: ,,We zijn hem aan het opbouwen. Volgens de medische staf gaat het erg goed. Onze deskundigen zijn er van overtuigd dat hij met die speciale aanpak helemaal topfit wordt.’’
De onderhandelingen over een tussentijdse verlenging van de contracten van Sander Keller en Tim Cornelisse liggen stil. Beide spelers hebben te kennen gegeven niet akkoord te gaan met de aanbieding van FC Utrecht. Beiden hebben nog een verbintenis voor één jaar. Met Rick Kruys en zijn zaakwaarnemer wordt wel gepraat. Buter: ,,Daar zit wel muziek in.’’ Het contract van de jonge middenvelder loopt eveneens medio volgend jaar af.
Als "de Taxichauffeur" eenmaal ergens binnen is, volgt zijn kliekje spoedig. Dus Roy Witteman, Paul Mulders, Rick Hooyboer, Arnoud van Toor, Ferdinand Katipana, Martijn Gootjes, Arthur van Metelen en Sukru Mihçi kunnen spoedig een aanbieding van de FC verwachten.quote:Utrecht haalt Wesseling als noodverband
7/7/2007 10:47
In plaats van in Qatar gaat Roy Wesseling per direct aan de slag bij FC Utrecht, voorlopig voor drie maanden.
FC Utrecht voelde zich gedwongen een tijdelijke oplossing te vinden voor een tekort aan trainers. Met het vertrek van hoofdcoach Foeke Booy naar Al-Nassr bemoeit David Nascimento zich meer met de A-selectie. Dat zou teveel ten koste gaan van de Jong FC Utrecht.
'Momenteel is het nog onduidelijk hoe lang deze situatie blijft bestaan', aldus voorzitter Jan Willem van Dop op de website van FC Utrecht. 'Wij vinden de technische begeleiding van Jong FC Utrecht van groot belang en daarom zijn we ook zo blij met de komst van Roy Wesseling.'
Wesseling, die eind juni afzag in het kielzog van Mark Wotte naar Qatar te gaan, krijgt een contract voor drie maanden. 'Hij is een A-trainer met ervaring in de eerste divisie’, aldus Van Dop. 'De kwaliteit van de technische begeleiding voor Jong FC Utrecht is met zijn komst gegarandeerd'.
JC SChaal = ¤ 225.000,-quote:Op zaterdag 7 juli 2007 18:29 schreef k3vil het volgende:
Hoeveel heeft Utrecht nou extra binnengehaald met de prijzen van Foeke? De twee bekers en de jodokus kwak schaal.
God, net alsof Utrecht een ploeg is wat jaarlijks prijzen pakt. Ik vind dat Foeke het uitstekend heeft gedaan met Utrecht, echt prima! Wie weet dat Co nogmaals zijn kunstje weet te flikken.quote:Op zaterdag 7 juli 2007 18:29 schreef k3vil het volgende:
Hoeveel heeft Utrecht nou extra binnengehaald met de prijzen van Foeke? De twee bekers en de jodokus kwak schaal.
Van de KNVB beker kan ik het niet vinden. Maar zo te zien moeten ploegen als Utrecht het echt van europees voetbal hebbenquote:Op zaterdag 7 juli 2007 18:51 schreef Eilanden het volgende:
[..]
Plus dat Europees voetbal extra euro's heeft opgeleverd
350.000 euroquote:Op zaterdag 7 juli 2007 18:56 schreef k3vil het volgende:
[..]
Van de KNVB beker kan ik het niet vinden.
quote:Adriaanse zegt nee tegen Utrecht
FC Utrecht kan een streep zetten door de naam van Co Adriaanse. De Amsterdamse coach was in beeld om Foeke Booy op te volgen, maar Willem Zeijlmans, diens woordvoerder, meldt dat de komst van Adriaanse niet aan de orde is.
“FC Utrecht heeft contact gezocht, maar Adriaanse zal er niet als trainer aan de slag gaan”, meldt Zeijlmans tegenover het Algemeen Dagblad. “Wel is Co bereid FC Utrecht in de toekomst misschien te helpen.’’
Het afhaken van Adriaanse vergroot de kansen van assistent John van Loen, die nu met David Nascimento tijdelijk de taken van Booy overneemt. Eerder werden ook de namen van Gert Kruys, Frans Adelaar, Willem van Hanegem en Erwin Koeman genoemd.
Ik snap dan ook niet wat die gast deed bij ado den haagquote:Op zondag 8 juli 2007 23:48 schreef thaduck het volgende:
En Mols gaat naar feyenooit...
quote:Van Hanegem nieuwe trainer van FC Utrecht
12/7/2007 10:05
FC Utrecht heeft iets meer dan een week nodig gehad om een nieuwe trainer te vinden. Willem van Hanegem keert terug in De Galgenwaard als opvolger van Foeke Booy.
Van Hanegem (63) neemt de plaats in van Booy, die heeft gekozen voor een nieuwe uitdaging in Saudi-Arabië. Onder meer Co Adriaanse gold als een belangrijke kandidaat voor de vacature, maar de Amsterdammer zag af van een dienstverband in de Domstad.
FC Utrecht wilde geen overhaaste beslissingen nemen en liet de voorbereiding op het Intertoto Cup-avontuur over aan assistenten John van Loen en David Nascimento.
Van Hanegem was als speler en assistent al actief bij FC Utrecht. De oud-international werkte als hoofdtrainer voor Feyenoord, Al Hilal, AZ en Sparta Rotterdam. Sinds zijn vertrek bij de KNVB, waar tot 2004 assistent-bondscoach was, had De Kromme geen club meer.
Zou ik ook zijnquote:Op donderdag 12 juli 2007 10:42 schreef gepparidoga het volgende:
Ik kan hier best wel tevreden mee zijn!![]()
quote:Op donderdag 12 juli 2007 10:50 schreef kavorka het volgende:
Seniele oude man die Utrecht moet gaan leiden? Vreemde beslissing..
quote:Exclusief: Robin Nelisse in Israël
Datum: 12-jul-2007 13:47
Door Sander van Hal
Robin Nelisse is momenteel op trainingsstage bij Beitar Jeruzalem, zo weet Sportweek exclusief te melden. De Israëlische club heeft het vliegticket van de spits van FC Utrecht betaald om hem live aan het werk te kunnen zien. Als zijn verrichtingen bevallen, kan Nelisse een lucratief contract ondertekenen. De Rotterdammer heeft nog een aanbod van het Cypriotische Hapoel Nicosia achter de hand, mocht hij het steenrijke Beitar niet kunnen overtuigen.
Komt Nelisse niet vóór maandag tot een akkoord met een andere club, dan dient hij zich na het weekeinde weer te melden bij FC Utrecht. Daar heeft de spits nog een contract voor een jaar. Doordat hij nooit echt heeft kunnen overtuigen mag hij echter vertrekken, mede doordat hij met zijn riante salaris flink op de begroting drukt.
In Kevin Vandenbergh heeft Utrecht al een vervanger voor Nelisse in huis, al is de nieuwe club van trainer Wim van Hanegem nog altijd op zoek naar een tweede centrumspits
De tering, levert dat zoveel op? Leuk van Willem, past wel bij Utrecht.quote:
Van mij ook wel, en van Wim vast ook als ie Pino live in actie ziet.quote:Op donderdag 12 juli 2007 18:12 schreef Eilanden het volgende:
Nou die spits mag van mij wel komen hoor!
quote:'Ik denk dat het beter kan'
UTRECHT - Willem van Hanegems nieuwsgierigheid heeft hem bij FC Utrecht gebracht. De coach is benieuwd of hij er in slaagt om FC Utrecht anders en beter te laten voetballen dan de ploeg onder zijn voorganger Foeke Booy deed.
,,Soms zit je te kijken en dan denk je dat het beter kan. Voetballen blijft toch het mooiste spelletje van de wereld,'' aldus de oefenmeester.
De coach wil met assistenten David Nascimento en John van Loen een drie-eenheid worden. ,,Ik spreek nooit van assistenten, maar van collega's. We gaan het met zijn drieën doen. Iedereen heeft daarin zijn eigen inbreng.''
Het feit dat hij in Utrecht heeft gewoond, bij de club heeft gespeeld en er in het verleden assistent-trainer is geweest maakten zijn keuze voor de club gemakkelijker. ,,Maar ik ga nu niet flauw doen dat de cirkel rond is ofzo. Daar houd ik niet zo van.'' (ANP)
quote:Van Hanegem: 'Ik zie graag meer voetbal bij FC Utrecht'
Op een drukbezochte persconferentie is Willem van Hanegem donderdag eind van de middag gepresenteerd als nieuwe coach van FC Utrecht. 'Voetbal is het mooiste spelletje ter wereld en ik ben benieuwd hoe het is om FC Utrecht dat spelletje te laten spelen', aldus Van Hanegem.
De nieuwe coach is benieuwd hoe FC Utrecht gaat spelen als hij zijn visie op het team kan loslaten. 'Vroeger was het voor spelers een moeilijke opgave om hier in Utrecht te winnen. Ik heb de indruk dat dat de laatste jaren minder is geworden', zei Van Hanegem op de vraag wat zijn beeld is van de huidige ploeg. 'Ik zie graag meer voetbal, spelers moeten meer gaan samenspelen', aldus de nieuwe coach.
'Willem van Hanegem is de enige kandidaat geweest met wie we serieus hebben gesproken',
vertelde voorzitter Jan Willem van Dop. 'Onze nieuwe coach kan rekenen op een breed
draagvlak binnen de club. Supporters, businessleden, technische staf en de spelers staan achter zijn komst'.
Technisch directeur Piet Buter kent Van Hanegem uit een periode eerder in hun carrière.
'Ik kan me uit die tijd iedere werkdag nog herinneren. Hij heeft toen veel indruk op mij gemaakt', aldus Buter. 'Samen met John van Loen en David Nascimento hebben we met Van Hanegem een driehoek van trainers waarin we veel vertrouwen hebben'.
Zijn komst naar Utrecht had de 63-jarige coach wel beziggehouden de laatste dagen. 'Ik stond gisteren op de golfbaan en ik ben een hele doos ballen kwijtgeraakt, zo slecht speelde ik. Dat geeft aan dat ik wel met FC Utrecht bezig was', zei hij. 'Van de drie ploegen waar ik in Nederland heb gespeeld, ben ik alleen in Utrecht nog niet als coach actief geweest. Het is mooi dat ik nu hier ook in die rol actief kan zijn. Voet bal is het mooiste spelletje ter wereld en vanaf maandag sta ik weer op het veld. Samen met John en David ga ik aan de slag. Ik beschouw hen als gelijkwaardige collega's die erg waardevol zijn voor de club'..
Aanvoerder Gregoor van Dijk is blij met de nieuwe coach. 'Hij is een grote persoonlijkheid met veel ervaring en voetbalverstand. Het is leuk om nu onder hem te gaan voetballen', aldus Van Dijk. Joost Broerse is benieuwd. 'Ik denk, dat het interessant is om te zien hoe hij ervaren en onervaren spelers echt iets kan bijleren', blikte Broerse vooruit.
Middenvelder Hans Somers kende Van Hanegem nog niet persoonlijk, maar is natuurlijk wel op de hoogte van de grote reputatie van de nieuwe coach. 'Ik heb grote verwachtingen', zei hij. 'Na alles wat ik heb gehoord, moet werken met hem wel positief zijn', Ook Alje Schut heeft hoge verwachtingen van de komende periode. 'Als voetballer is trainen bij een coach met zo'n naam gewoon fantastisch', aldus de verdediger.
En daar heeft hij ook wel een punt natuurlijk.quote:Op donderdag 12 juli 2007 20:33 schreef Eilanden het volgende:
Ik denk dat hij als coach heus niet hetzelfde is als analist. Ik had meer de indruk dat hij zich de laatste tijd meer ergerde aan de stomme vragen van Babs
quote:Op donderdag 12 juli 2007 20:35 schreef koningdavid het volgende:
[..]
En daar heeft hij ook wel een punt natuurlijk.
Tja ik heb de Maarssense 'Ajax is kut ik stap over op Utrecht'-hype van 1999/2000 overleefd geloof ik.quote:Op donderdag 12 juli 2007 20:37 schreef Eilanden het volgende:
[..]![]()
![]()
Voor zo'n dorpeling heb je er best verstand van .. beetje jammer alleen van je beroerde clubkeuze![]()
Die ex-neuzen zijn de echte utregliefhebbers ook liever kwijt dan rijk geloof me.quote:Op donderdag 12 juli 2007 20:46 schreef koningdavid het volgende:
[..]
Tja ik heb de Maarssense 'Ajax is kut ik stap over op Utrecht'-hype van 1999/2000 overleefd geloof ik.![]()
Toen stapte vrijwel iedereen uit mijn buurt/ klas die voor Ajax was opeens over op Utrecht.
Maar goed, ik wens Utrecht wel een keer succes. Zo moeten gewoon eens goede spelers hebben, het is een beetje een gijze meute de afgelopen seizoenen.
Jean-Pael de Jong is trouwens ook Maarssenaar volgens mij, ik zag hem vroeger weleens op de club (VV Maarssen).
Bron: www.fc-utrecht.nlquote:Met de ondertekening van drie contracten donderdagavond heeft FC Utrecht zich voor de komende jaren verzekerd van de voetbalkwaliteiten van Hans Somers, Alje Schut en Rick Kruys.
Alle drie de spelers hadden hun lopende contracten al verlengd, maar moesten nog officieel tekenen. Hans Somers tekende een overeenkomst voor de komende drie seizoenen. Technisch directeur Piet Buter heeft veel waardering voor de Belgische middenvelder. 'Hans is een stabiele persoon. Ook in de periode waarin het wat minder ging met hem bleef hij positief', aldus Buter. 'Binnen de club en zeker ook binnen de spelersgroep is hij een gewaardeerde persoonlijkheid'.
0711_7636.jpg
Alje Schut, Rick Kruys, Hans Somers en voorzitter Jan Willem van Dop.
Alje Schut is inmiddels alweer een aantal maanden blessurevrij en hij tekende een contract voor een jaar met een optie voor nog twee voetbaljaargangen. 'Alje kan trots zijn op zichzelf', zei Buter. 'Dat hij vandaag een nieuw contract kan tekenen, heeft hij bereikt door heel hard te werken. Ik hoop voor hemzelf, maar natuurlijk ook voor FC Utrecht dat we de komende jaren nog veel van hem kunnen genieten'.
Het contract van Rick Kruys liep nog een seizoen. Zijn overeenkomst is opengebroken en Kruys blijft nu nog drie seizoenen bij FC Utrecht. 'Rick zit nog niet aan zijn plafond. Hij kan heel belangrijk worden voor FC Utrecht', zei Piet Buter over hem. 'Als er iemand is die kan profiteren van de komst van Willem van Hanegem, dan is het Rick wel'.
Vind je dit echt? Wat zou jij doen als je een mooi salaris had en een mooie baan, dan ga je toch door tot het eind?..quote:Op donderdag 12 juli 2007 22:40 schreef thaduck het volgende:
Voor Alje ben ik ook zeeer blij. Knap wat die jongen toch weer doet, menigeen zou opgegeven hebben. Het contract bevalt me ook, 1 jaar + optie tot verlengen. Als hij blessurevrij blijft gaan we een mooi seizoen met hem zien en als ie daarna vertrekt een prachtig bedrag opstrijken!
quote:,Waarom FC Utrecht? Die club stond toevallig aan de deur. Of ik spelers beter kan maken? Daar is de dokter voor. Nieuwe spelers? Liefst een hele bus vol. Maar eerst wil ik toch even zelf ervaren hoe de spelersgroep in elkaar steekt. Of ik ook op het veld ga staan? Wat denk je, dat ik vanuit huis zo nu en dan wat aanwijzingen doorbel?’’
quote:,,Ik las op internet dat een man vertelde dat zijn vader 20 jaar jonger was geworden toen hij hoorde dat ik de nieuwe trainer ben. Nu maar hopen dat hij na vijf wedstrijden niet weer 20 jaar ouder wordt.
Toch echt jammer dat ie op t moment niks bij Feyenoord doet. Zo iemand heb je nodig in je organisatie. Van mij mag ie persvoorlichter wordenquote:Op vrijdag 13 juli 2007 12:44 schreef PBateman1978 het volgende:
Wat is het toch een held zeg.
[..]
[..]
Ik heb hem liever als coach van Utrecht dan als persvoorlichter van Feyenoordquote:Op vrijdag 13 juli 2007 16:23 schreef EnactedChaos het volgende:
[..]
Toch echt jammer dat ie op t moment niks bij Feyenoord doet. Zo iemand heb je nodig in je organisatie. Van mij mag ie persvoorlichter worden![]()
quote:Waarschijnlijk aangemoedigd door de woorden van Willem van Hanegem, de nieuwe coach van FC Utrecht, overweegt Robin Nelisse alsnog bij de club uit de Domstad te blijven. De spits wil dit weekend nog even kijken hoe zijn kansen liggen bij Hapoel Nicosia, mocht dit niets worden, stopt hij zijn zoektocht naar een nieuwe club en blijft hij in Utrecht.
http://www.voetbalonline.nl/ecNewsitem.asp?ID=54968
Hij kwam niet heel erg veel aan de bal, maar wat ik er van zag:quote:Op zondag 15 juli 2007 11:56 schreef methodmich het volgende:
Nou ja, als Joost een paar zonnebankjes gehad heeft....
Wat voor indruk maakte Vandenbergh op jou Eilanden?
die speaker gelooft gewoon niet dat broerse kan scoren/voetballenquote:Op zaterdag 14 juli 2007 19:44 schreef Eilanden het volgende:
Die speaker van Benschop was trouwens dramatisch![]()
Bij een van de goals riep 'ie: En een mooi doelpunt door nummer 25, Francis Dickoh
In werkelijkheid was de goal gemaakt door nummer 8, Joos Broerse .... errug lastig om die twee uit elkaar te houden![]()
ik denk ook niet dat een trainer in 1 week een elftal gelijk heel anders kan laten spelen. Dat komt nog wel...quote:Op zaterdag 14 juli 2007 19:30 schreef Eilanden het volgende:
Vanmiddag naar Benschop geweest. 6-0 gewonnen (3x Caluwe, Vandenbergh, Broerse en Kruys). Maar om te zeggen dat er sprake was van flitsend aanvallend voetbal .... niet echt
Beste man bij FCU vond ik Caluwe
Prestatiesquote:Op zondag 15 juli 2007 15:37 schreef k3vil het volgende:
Wat zijn eigenlijk de successen van de COACH van Hanegem![]()
Ik wilde zelf dit postenquote:Op zondag 15 juli 2007 16:02 schreef Eilanden het volgende:
[..]
Prestaties
* Landskampioenschap Nederland: 1984 (assistent), 1993
* KNVB-beker: 1984 (assistent), 1994, 1995
* Landskampioenschap Saoedi-Arabië: 1996
* Arabische Europacup 1: 1996
* Kampioenschap Eerste divisie: 1998
Bron: Wiki
Okee, ben erg benieuwd hoeveel goals hij in onze competitie kan gaan maken. In België was het toch wel een aardige afmaker gezien zijn cijfers.quote:Op zondag 15 juli 2007 13:34 schreef Eilanden het volgende:
[..]
Hij kwam niet heel erg veel aan de bal, maar wat ik er van zag:
Speler met oog voor de combinatie, geen speler met een grote 'trucendoos', maar volgens mij wel handig in de kleine ruimte, doelgericht.
quote:’t Kapitaal hoort op het veld’
Door ARD SCHOUTEN TON VOERMANS
UTRECHT - Het plan van Phanos om FC Utrecht voor 1 euro over te nemen komt op een uitgekiend tijdstip. Miljoenenbedrijf Phanos kan de schulden wegnemen en de club een ongekende zwieper naar boven geven.
Zonder nieuw geld rest FC Utrecht maar één keuze: de ambities bijstellen en tevreden zijn met de sportieve middenmoot.
FC Utrecht dreigt opnieuw verstrikt te raken in oplopende tekorten. Vier jaar na de noodgedwongen verkoop van Galgenwaard aan bouwbedrijf Midreth melden ingewijden een tekort van 2,5 miljoen euro en geen of weinig zicht op meer inkomsten.
Voorzitter van de raad van commissarissen Ben Zwagerman wil niets zeggen over de financiën van de voetbalclub. ,,We moeten scherp aan de wind varen, maar dat moesten we een paar jaar geleden ook.’’
Phanos zelf houdt het erop, dat er meer speelt dan een lucratieve financiële deal. Het bedrijf spreekt over een ’lotsverbondenheid’ die het ervaart met FC Utrecht en haar supporters. ,,In deze lotsverbondenheid meent Phanos dat bij FC Utrecht als vierde stad van Nederland een hoger ambitieniveau past dan de huidige financiële mogelijkheden toelaten.’’
Phanos mikt niet alleen op een nieuw stadion bij Leidsche Rijn, het zet ook in op een topelftal: ,,Het kapitaal van FC Utrecht moet op het veld staan.’’ De idee is overigens niet een sterrenteam te kopen, maar een team op te bouwen van jeugdige talentvolle spelers. Phanos-directeur Edwin van der Pol wil geen toelichting geven op de plannen. Hij verwijst naar de twee andere directeuren, vader en zoon Ensing. Zij waren niet bereikbaar voor commentaar.
De huidige hoofdsponsor laat zich in zijn toekomstplannen, waarover morgen B en W van Utrecht praten, heeft al wel vastomlijnde plannen. Zo is de positie van de huidige directieleden van FC Utrecht, Jan Willem van Dop en Rob Venneman al bekend: zij blijven aan.
Naast het nieuwe multifunctionele stadion wil Phanos twintig hectare langs de A2 ontwikkelen, met horeca, een hotel en een kantorenpark. De huidige Galgenwaard wordt gekocht van Joop Leliveld/Midreth. Het stadion zou dan moeten wijken voor bouwplannen.
Phanos zegt dat FC Utrecht vooral zichzelf moet blijven: een club van passie, strijdlust en nooit opgeven. Dat karakter mag niet overboord na de miljoenenimpuls.
Bron: AD
quote:Topsport in ruil voor grond
Door TON VOERMANS ARD SCHOUTEN
UTRECHT - Bij de vierde stad van Nederland hoort een voetbalclub die structureel meedoet om de prijzen. En een veel groter voetbalstadion. In die lijn wil hoofdsponsor Phanos FC Utrecht overnemen.
De vastgoedontwikkelaar uit Houten wil de begroting van FC Utrecht stapsgewijs verviervoudigen en een nieuw stadion bouwen voor 36.000 tot 50.000 mensen.
Wisselgeld is de garantie dat Phanos de 20 hectare bij het nieuwe stadion -dat op een nog onbekende locatie langs de A2 moet komen- mag ontwikkelen tot een trekpleister voor horecabezoekers, zakenmensen en toeristen. Ook de huidige Galgenwaardlocatie aan het Herculesplein in Utrecht-Oost wordt een plek waar Phanos het voor het zeggen heeft qua ontwikkeling.
De huidige FC Utrecht-voorzitter Jan-Willem van Dop, de Raad van Commissarissen en Phanos zelf willen desgevraagd niet reageren op de plannen waar het Utrechtse stadsbestuur zich morgen over buigt.
Het ambitieuze plan van Phanos -dat FC Utrecht wil opkopen voor één euro en wil laten uitgroeien tot een topclub- komt vijf jaar nadat de huidige thuishaven van FC Utrecht een grootscheepse renovatie en uitbreiding achter de rug heeft. Tribunes werden vergroot, skyboxen gebouwd, horecavoorzieningen uitgebreid en een aanpalend sportcentrum wordt ontwikkeld.
De Galgenwaard-metamorfose gebeurde in roerige jaren, waarin FC Utrecht bij de start van de opknapbeurt, in het seizoen 2002-2003, afstevende op een faillissement. Een reddingsplan zorgde ervoor dat de FC het hoofd boven water kon houden. Oud FC-keeper Joop Leliveld -van bouwbedrijf Midreth/Memid- werd eigenaar van het stadion, dat sindsdien door Utrecht wordt gehuurd. Midreth mocht in ruil daarvoor twee prestigieuze bouwproject (twee woontorens) bouwen naast De Galgenwaard en kocht het stadion met een lening die de gemeente Utrecht, tegen gunstige overheidstarieven, afsloot.
Morgen buigt het stadsbestuur zich over de vraag of de tijd rijp is voor een nieuwe Galgenwaarddeal. Phanos belooft de stad Utrecht topvoetbal als het daarvoor gewilde bouwgrond terugkrijgt.
Bron: AD
Misschien wel, maar een nieuw stadion lijkt me (nog) overbodig.quote:
2.5 miljoen tekort ????? Hoe de neuk krijgen ze dat voor elkaar? Tiendalli is voor rond de 2 miljoen verkocht, Braafheid hebben ze nog wat voor gekregen, Fortuné naar Frankrijk, de overstap van Kuyt leverde nog wat zakgeld op en dan heb je nog een tekort van 2.5 miljoen ???quote:FC Utrecht dreigt opnieuw verstrikt te raken in oplopende tekorten. Vier jaar na de noodgedwongen verkoop van Galgenwaard aan bouwbedrijf Midreth melden ingewijden een tekort van 2,5 miljoen euro en geen of weinig zicht op meer inkomsten.
Ik zal heus niet minder juichen bij een goal als Utrecht is overgenomen hoor....quote:Op maandag 16 juli 2007 10:05 schreef MaxPower het volgende:
waar juich je nog voor als je club in handen is van een vastgoedontwikkelaar...
Tenminste nog mensen met verstand!quote:Alle Utrechtse raadsfracties reageren negatief op de plannen van Phanos voor een nieuw FC Utrechtstadion in Leidsche Rijn.
vind ik ook, Phanos kan dan net zogoed nu even die tekorten dichten.quote:Op maandag 16 juli 2007 23:30 schreef thaduck het volgende:
[..]
Tenminste nog mensen met verstand!
Dat Phanos de club overneemt en suikeroompje wordt prima, maar laat het stadion lekker waar het is!
Leuke foto, beetje oud maar leukquote:Op dinsdag 17 juli 2007 15:57 schreef k3vil het volgende:
bullshit, die gasten willen alleen het grond rond het stadion galgewaard hebben door dat die plaats (hoogstwaarschijnlijk) aangewezen is voor het ontwikkelen van kantoorpanden and the like. Er komen daar nu al 2 flats de grond uit.
[afbeelding]
Is dat een woonflat, of kantorenflat. Hoe dan ook, op wedstrijddagen kun je mooi naar de Bunnikside kijken (maar ik vermoed dat je dan liever er zit dan er naar kijkt...quote:Op dinsdag 17 juli 2007 23:33 schreef thaduck het volgende:
[..]
Leuke foto, beetje oud maar leuk
Hieronder heb ik even ingetekend waar ik zit vanaf april 2008:
[afbeelding]
quote:Op woensdag 18 juli 2007 09:15 schreef PBateman1978 het volgende:
Las in het Utregforum dat de papieren versie van het AD vandaag meldt dat er geen schuld is, maar 300.000 euro in kas.
Maar die transfers zijn er wel geweest en transfers zijn niet abnormaal bij een voetbalclub.....quote:Op woensdag 18 juli 2007 09:56 schreef PBateman1978 het volgende:
Lees het nu zelf in de Pers :
''FC Utrecht heeft het afgelopen jaar een positief resultaat geboekt van 300.000 euro, maar dat is te danken aan een incidentele bate van 2,8 miljoen euro uit transfers''
Zonder die transfers zou er dus een verlies geweest zijn van 2,5 miljoen...
De toren die ik aanwijs is de kantorenflatquote:Op woensdag 18 juli 2007 08:51 schreef zatoichi het volgende:
[..]
Is dat een woonflat, of kantorenflat. Hoe dan ook, op wedstrijddagen kun je mooi naar de Bunnikside kijken (maar ik vermoed dat je dan liever er zit dan er naar kijkt...
Dat weet je nu toch niet ?quote:Op woensdag 18 juli 2007 10:30 schreef Eilanden het volgende:
[..]
Maar die transfers zijn er wel geweest en transfers zijn niet abnormaal bij een voetbalclub.....
Maar goed, het is wel verontrustend dat de 'huishouding' zo verliesgevend is...
Maar het lijkt me sterk dat ze in 1 seizoen plotseling van een verliesgevende huishouding naar een winstgevende kunnen gaan...quote:Op woensdag 18 juli 2007 10:39 schreef PBateman1978 het volgende:
[..]
Dat weet je nu toch niet ?
Misschien heeft de club zoveel uitgegeven, juist omdat die transfergelden er waren ?
Het boekjaar daarvoor was er toch 3.000 euro winst gemaakt ?quote:Op woensdag 18 juli 2007 10:45 schreef Eilanden het volgende:
[..]
Maar het lijkt me sterk dat ze in 1 seizoen plotseling van een verliesgevende huishouding naar een winstgevende kunnen gaan...
Die ik overigens sinds gisteren weer binnenheb!quote:Op woensdag 18 juli 2007 10:34 schreef thaduck het volgende:
[..]
De toren die ik aanwijs is de kantorenflatOfwel, ik werk er. Lekker dichtbij parkeren, maar ga me seizoenkaart natuurlijk niet opzeggen!
Ja, net zo'n sticker als je over de parkeerkaarten voor de wijk moet plakkenquote:Op woensdag 18 juli 2007 11:07 schreef zatoichi het volgende:
[..]
Die ik overigens sinds gisteren weer binnenheb!![]()
Waarom staat er op de achterzijde 07/08 terwijl dat ding drie jaar geldig is? Krijgen we dan volgend jaar een sticker die we eroverheen moeten plakken?![]()
Ex-autohandelaar, die op het juiste moment de vastgoed is ingestapt en daarmee zoveel verdiend heeft, dat 'ie nu in de Quote 500 te vinden is.quote:
quote:FC Utrecht speelde dinsdag in het oefenduel met Stormvogels/Telstar voor het eerst in het nieuwe thuistenue.
Helaas zijn die shirtjes na één keer dragen niet meer bruikbaar. Door een foutje van de wasjuffrouw stond de wasmachine op een te hoge temperatuur afgesteld met als gevolg dat de kleuren rood en wit door elkaar zijn gelopen. Kennelijk kent zij het befaamde ‘grootmoedersrecept’ niet: wassen op hooguit 30 graden en een scheutje azijn toevoegen. De club heeft in allerijl nieuwe shirts besteld.
quote:Nelisse in basis FC Utrecht
Robin Nelisse begint morgen bij FC Utrecht verrassend in de basis tegen Hammarby, de Zweedse tegenstander in de strijd om de Intertoto Cup.
De Rotterdamse spits mocht een week geleden nog transfervrij uit de Domstad vertrekken, maar is sinds de komst van trainer Willem van Hanegem helemaal opgebloeid.
Tijdens de voorbereiding stond Guiseppe Rossini steeds als diepste spits geposteerd, maar afgaande op de training van gisteren, waar het beoogde basisteam in het onderlinge partijtje tegen de reserves speelde, geeft Van Hanegem de voorkeur aan Nelisse.
Rick Kruys hoeft in Stockholm niet op een basisplaats te rekenen. Hij is zijn plek kwijtgeraakt aan Loïc Loval, zoals dat ook in de tweede helft van het vorige seizoen al het geval was. Hoewel Loval pas een paar dagen in training is, maakt hij een sterke indruk.
Kruys reageerde teleurgesteld toen hij hoorde dat hij bij de reserves was ingedeeld. ,,Hij liet zijn koppie hangen,’’ aldus Van Hanegem. ,,Ik snap dat niet. Hij is nog jong en toch geen Maradonna? Los daarvan: donderdag had hij nog een dikke voet en kon hij niet trainen.’’
quote:Vliegangst wordt Van Hanegem te veel
Willem van Hanegem is zaterdagmorgen op Schiphol vlak voor vertrek van FC Utrecht naar Stockholm uit het vliegtuig gestapt. De Domstedelingen komen morgen in het kader van de Intertoto Cup uit tegen Hammarby.
De oefenmeester kampt met vliegangst en besloot op het laatste moment, in het bijzijn van de gehele selectie, de medische en technische staf en een aantal journalisten, niet het luchtruim naar Zweden te kiezen. “Hij stapte op mij af en zei: ‘Ik vlieg toch maar niet’”, aldus technisch directeur Piet Buter tegenover het Algemeen Dagblad.
Samen met Buter is Van Hanegem inmiddels met de auto onderweg naar de Zweedse hoofdstad, een rit een trip van bijna drieduizend kilometer heen en terug. Mocht Utrecht zich weten te plaatsen voor de UEFA Cup, dan is de kans groot dat Van Hanegem, afhankelijk van de tegenstander, opnieuw de auto zal pakken.
Het wordt iig uitgezonden op Radio M maar volgens mij niet op tv, of je moet een streaming zweeds kanaal hebben die het uitzendt.quote:Op donderdag 19 juli 2007 22:32 schreef thaduck het volgende:
Weet iemand trouwens of de wedstrijd van a.s. zondag ergens wordt uitgezonden?
quote:Van Hanegem stapt uit vliegtuig
Door ROB HARTOG
STOCKHOLM - Willem van Hanegem is zaterdagmorgen op Schiphol vlak voor vertrek van FC Utrecht naar Stockholm uit het vliegtuig gestapt. Hij kampt met vliegangst en durfde het op het laatste moment niet aan met een kleine charter het luchtruim naar Zweden te kiezen.
Zaterdagmiddag, even na één uur, draaide John van Loen, meteen na landing op de luchthaven van Stockholm, het mobiele nummer van technisch manager Piet Buter. Hij hoorde toen dat die met passagier Willem van Hanegem zojuist met de auto de grens met Duitsland was gepasseerd.
Via een lange autotocht van een kleine 1500 kilometer was Van Hanegem in het voertuig van Buter dus toch op weg naar Stockholm, waar FC Utrecht morgen in de Intertoto Cup tegen het Zweedse Hammarby speelt.
Uiteraard was het de bedoeling dat De Kromme gewoon met de spelers en de rest van de staf naar Stockholm zou vliegen, maar hij bedacht zich toen hij eenmaal plaats had genomen in het piepkleine toestel, waar slechts 60 passagiers in konden. ,,Hiermee ga ik niet mee,’’ mompelde Van Hanegem, die al jaren last heeft van vliegangst. ,,Ik ga wel met de auto.’’
De druppel die de emmer deed overlopen was een grapje van één van de stewardessen. Die verzocht een meegereisde supporter links achter in het toestel een plek te zoeken omdat anders het vliegtuigje niet meer in evenwicht zou zijn.
De consternatie was aanvankelijk groot. De bemanning dacht dat Van Hanegem een grapje maakte toen hij te kennen gaf uit te willen stappen. De deuren van het vliegtuig waren al gesloten. Het toestel van de Duitse maatschappij Avanti Air stond op het punt te vertrekken. Pas na lang aandringen kregen de stewardessen in de gaten dat het Van Hanegem ernst was en dat hij inderdaad weigerde de lucht in te gaan.
Aanvoerder Gregoor van Dijk en veldtrainer John van Loen kwamen nog even poolshoogte nemen, maar Van Hanegem bleef bij zijn mening. Inmiddels had Piet Buter het toestel ook verlaten. ,,Ik laat Willem niet alleen achter,’’ zei hij bij het uitstappen. ,,We gaan wel rijden.’’
Een poging van reisleider Ted Vermeulen van het bureau dat de vlucht van FC Utrecht organiseerde, om Van Hanegem over te halen samen met Buter een groter lijntoestel te nemen, mislukte eveneens. ,,Hij had er gewoon geen zin meer in,’’ aldus Vermeulen.
Los van de commotie rond het uitstappen van Willem van Hanegem was de vlucht naar Zweden verder ook niet bepaald een succes. De vliegtijd bedroeg maar liefst twee uur en veertig minuten, wel erg lang voor zo’n betrekkelijk korte route. Staf en spelers waren daar niet blij mee. Vermeulen: ,,Daar kan ik niks aan doen. Dit toestel heeft turbo propellers. We konden ook met een iets grote Fokker 70 vliegen, een jet met meer plaatsen. In reistijd had dat circa drie kwartier gescheeld. De club vond dat echter te duur, want de kosten zouden dan met ongeveer 15.000 euro zijn toegenomen.’’
quote:De Kromme liever niet de lucht in
Door ROB HARTOG
STOCKHOLM - Willem van Hanegem moest nog opschieten om zijn FC Utrecht met 0-0 gelijk te zien spelen in het Intertoto-duel met het Zweedse Hammarby.
Bevangen door angst stapte Van Hanegem zaterdag uit het vliegtuig; een autorit met technisch manager Piet Buter volgde. Door pech met de wagen moesten ze het laatste stuk van Kopenhagen naar Stockholm zelfs nog per trein afleggen.
Zaterdagochtend, kort na tien uur. Op Schiphol-Oost staat een minitoestel van de Duitse luchtvaartmaatschappij Avanti Air klaar om spelers en staf van FC Utrecht te vervoeren naar de Zweedse hoofdstad Stockholm. De deuren van het vliegtuig, waar 60 passagiers in kunnen, zijn al dicht. Nog een paar minuten en de propellers van de turboprop kunnen draaien.
Plotseling staat Willem van Hanegem op en loopt via het krappe gangpad naar technisch manager Piet Buter. ,,Ik ga niet mee,’’ zegt de kersverse coach van FC Utrecht resoluut. ,,Hiermee ga ik echt niet vliegen. Ik ga wel met de auto.’’
Buter denkt dat Willem een grapje maakt. Natuurlijk kent hij de vliegangst van De Kromme, maar hij weet ook dat Van Hanegem zich daar meestal manmoedig overheen zet.
Hij heeft niet gehoord dat een van de stewardessen binnen gehoorafstand van Van Hanegem tot tweemaal toe als misplaatst geintje heeft geroepen dat de passagiers zich keurig netjes moesten verdelen over de stoeltjes links en rechts van het gangpad om daarmee het toestel in balans te houden.
Dodelijke opmerkingen, die als een mokerslag aankomen bij mensen met vliegangst. De ernst van de situatie dringt pas volledig tot Buter door als de coach de stewardessen klemmend verzoekt de deur van het vliegtuig weer te openen. Bij de derde smeekbede krijgt hij zijn zin. Hij kan even later via de trap zichtbaar opgelucht het vliegtuig verlaten.
Buter heeft dan ook al zijn handbagage gepakt. ,,Ik kan Willem niet alleen laten,’’ zegt hij. ,,We rijden wel samen naar Stockholm.’’
Veldtrainer John van Loen en aanvoerder Gregoor van Dijk komen ook nog even poolshoogte nemen, maar het besluit van Willem van Hanegem staat vast. Voor geen goud stapt hij nog in het toestel.
De verbouwereerde achterblijvers in het vliegtuig zien Van Hanegem en Buter kort daarop in een in allerijl opgeroepen busje stappen, terug naar de vertrekhal.
Aanvaller Loïc Loval later: ,,Het liefst zou ik ook zijn uitgestapt. Meer spelers dachten er zo over.’’ Buter: ,,Normaliter vliegen we niet met zo’n klein toestel. Maar alle lijnvluchten waren vol.’’
Daarna begint een monstertocht voor het tweetal. De echtgenote van Buter wordt opgetrommeld het duo met de auto van Schiphol-Oost op te halen. Na die weer in Haarlem te hebben afgezet en in Overveen nog wat kleding te hebben opgepikt in huize Van Hanegem, kan rond het middaguur eindelijk het gaspedaal worden ingedrukt voor de bijna 1500 kilometer lange tocht naar Stockholm.
Het tweetal wisselt elkaar geregeld af achter het stuur. Na twee uur rijden, wanneer de ploeg is gearriveerd op de luchthaven in Zweden, kan Van Hanegem John van Loen telefonisch opgewekt melden dat zojuist de grens met Duitsland is gepasseerd. Onderweg kletsen Van Hanegem en Buter, die ooit samen de trainersstaf van het ter ziele gegane Wageningen vormden, honderduit. ,,Uiteraard over voetbal, maar ook over een heleboel andere zaken. De tijd vloog om. We hadden er goed de sokken in,’’ zeggen beiden.
Die gesprekken stokten vijf kilometer vóór Kopenhagen. Het dashbord van de auto gaf plotseling het waarschuwingssignaal af dat het voertuig van Buter onmiddellijk aan de kant moest worden stil gezet. Autopech!
Van Hanegem: ,,Alle lampjes stonden op rood. Dat is de ellende bij de elektronica van tegenwoordig.’’ Buter aanvullend: ,,We hebben ruim drie uur langs de weg gestaan voordat we hulp kregen. De auto was zo snel niet meer te repareren. We hebben ons toen maar naar een hotel laten vervoeren en uitgezocht hoe laat de trein van Kopenhagen naar Stockholm ging.’’
Die ging zondagochtend om drie minuten over zes. Buter deed die nacht bijna geen oog dicht. Doodsbang de trein te missen waardoor het tweetal niet op tijd bij de ploeg in Stockholm zou arriveren. De opmerkelijk fitte, toch al 63-jarige Van Hanegem opgewekt: ,,Ik heb lekker geslapen. We hadden toch een wekker.’’
Het duo kwam na het afleggen van de laatste etappe uiteindelijk even na twaalf uur bij het spelershotel aan, na een slopende reis die alles bij elkaar ruim een etmaal duurde. Een half uur later hield de coach zijn wedstrijdbespreking. De opstelling had hij onderweg telefonisch al met Van Loen besproken.
Willem van Hanegem en Piet Buter zijn vanochtend vroeg vertrokken voor de terugreis. ,,De auto is klaar,’’ aldus Buter. En Van Hanegem: ,,Samen uit, samen thuis.’’
Doet het nietquote:Op maandag 23 juli 2007 00:45 schreef Eilanden het volgende:
Een Zweedse samenvatting staat op: http://fotbollskanalen.se(...)r.aspx?treeid=400599
quote:Op dinsdag 24 juli 2007 20:50 schreef thaduck het volgende:
Ik heb ook al een kaartje, zit op de Bunnikside dit keer!
Gaat lekkerquote:FC Utrecht-speler Loic Loval ondergaat zaterdag een MRI-scan. De aanvaller liep deze week op de traning een knieblessure op.
Loval zal zondag dan ook vrijwel zeker niet inzetbaar zijn tegen Hammarby.
Ook voor Kevin Vandenbergh komt de wedstrijd te vroeg. Hij heeft nog altijd last van zijn bovenbeen.
Tsja, zolang iedereen maar fit is voor Feyenoord-thuis.quote:Op vrijdag 27 juli 2007 14:17 schreef Eilanden het volgende:
MRI-scan voor Loval 27 juli 2007
[..]
Gaat lekker![]()
Misschien is het wel zout in de ogen strooienquote:Op vrijdag 27 juli 2007 15:51 schreef paultjuhhh het volgende:
Ik vind het echt zwaar kut
Keek toch wel uit naar een leuke wedstrijd
Heb er nu een hard hoofd in zonder deze 2![]()
!!!!!1
Zal niet de eerste keer zijn dat er vooraf gezegd wordt dat die en die niet mee doen, en dan blijken ze er toch gewoon te staan.quote:Op vrijdag 27 juli 2007 15:55 schreef paultjuhhh het volgende:
Hoe bedoel je ?
Ze spelen gewoon niet hoor
Hoop hetquote:Op vrijdag 27 juli 2007 16:12 schreef PBateman1978 het volgende:
[..]
Zal niet de eerste keer zijn dat er vooraf gezegd wordt dat die en die niet mee doen, en dan blijken ze er toch gewoon te staan.
Ook zonder beide spelers moet je gewoon winnen trouwens.
ga je flirten met de zweedse chicasquote:Op vrijdag 27 juli 2007 20:16 schreef PBateman1978 het volgende:
[..]
Denk dat ik een kaartje haal voor de City-side.![]()
Bedoel je nu 'zout in de wonden strooien' of 'zand in de ogen strooien'?quote:Op vrijdag 27 juli 2007 15:53 schreef PBateman1978 het volgende:
[..]
Misschien is het wel zout in de ogen strooien
Willem is dus ook wakker gewordenquote:Willem van Hanegem heeft nog niet officieel bij het bestuur aangeklopt om versterking van de selectie. Maar na twee weken arbeid bij zijn nieuwe werkgever is de kersverse coach van FC Utrecht tot de conclusie gekomen dat zijn selectie te smal is. Vooral in aanvallend opzicht.
,,De spoeling is dus,’’ erkende De Kromme vrijdag na de training. ,,Dat merk je nu we een aantal aanvallers door blessures moeten missen. Er moet denk ik wel wat gebeuren. Het verzoek om versterking is nog niet formeel op tafel gelegd, maar binnen de technische staf zijn we het er wel over eens dat we een extra aanvaller goed kunnen gebruiken bij deze selectie.’’
Van Hanegem koos er bij zijn aanstelling voor eerst zelf een beeld te krijgen van de plus- en minpunten van de spelersgroep voordat hij eventueel een advies om de selectie te versterken, zou neerleggen bij de directie. ,,Logisch toch,’’ reageert hij. ,,Ik wilde eerst zelf goed kijken. Te meer omdat we het geld bij FC Utrecht, zo dat er al is, maar één keer kunnen uitgeven.’’
Hoog op het verlanglijstje van de club staat nog altijd de Koreaanse international Cho, over wie de vorige trainer Foeke Booy, technisch directeur Piet Buter en chef-scout Nol de Ruiter, die hem alledrie in Azië bekeken, razend enthousiast waren. Buter: ,,Cho doet met Zuid-Korea nog mee aan de Azië Cup, die dit weekeinde afloopt. De contacten staan daardoor op een laag pitje, maar we zijn hem nog niet vergeten.’’
Door de blessures van de aanvallers Van der Gun, Loval en Vandenbergh heeft Van Hanegem nog slechts twee echte spitsen over: Robin Nelisse en Giuseppe Rossini. De eerste mocht weg bij FC Utrecht, maar slaagde er tijdens de zomervakantie niet in een nieuwe club te vinden. Van Van Hanegem heeft hij afgelopen periode de kans gekregen te bewijzen wat hij waard is. Op de training valt de Rotterdammer regelmatig in positieve zin op, maar afgelopen zondag in Stockholm was hij tegen Hammarby IF onzichtbaar. Van de tweede moet worden afgewacht of hij voldoende niveau heeft om wekelijks in de eredivisie mee te kunnen draaien.
Als pinchhitter fungeert de Italiaanse Belg redelijk, maar een vaste basisplaats is nog te hoog gegrepen voor hem. Van Hanegem: ,,Het is duidelijk dat we door de blessures aanvallend een probleem hebben. Ik zag van de week de elftalfoto, die tijdens de persdag is genomen, en als je dan goed telt dan weet je dat de selectie erg smal is. Zeker als je naar de echte spitsen kijkt.’’
Hoe Van Hanegem de offensieve problemen morgen in het belangrijke duel tegen Hammarby IF gaat oplossen, is nog niet helemaal duidelijk. ,,Normaal doe ik niet zo moeilijk over de opstelling, maar ik wil nu toch eerst de scan van Loval afwachten.’’
Zoals De Kromme na de 0-0 in Stockholm al aangaf, zal het voor FC Utrecht nog een hele dobber worden om via de Zweden kwalificatie voor de voorronde van het toernooi om de UEFA Cup af te dwingen. ,,Hammarby is en blijft een lastige counterploeg. Ik speel het liefst aanvallend voetbal, maar we zullen goed op moeten passen en dus niet als blinden vanaf de aftrap de aanval zoeken.’’
quote:Op vrijdag 27 juli 2007 20:23 schreef Eilanden het volgende:
[..]
Bedoel je nu 'zout in de wonden strooien' of 'zand in de ogen strooien'?
Vind ik niet hoor, ik vind dat Willem het juist doet op de manier zoals het hoort! Eerst rustig kijken wat er in de selectie zit, welke potentie hij zit, evt. bij het 2e elftal neuzen en vervolgens besluit wat er gedaan moet worden.quote:
quote:Sebastiaan Kolff: van FC Utrecht naar FC Lienden
Sebastiaan Kolff komt het komend seizoen uit voor zondaghoofdklasser FC Lienden.
JAN VOLWERK
WERKENDAM
,,Ik heb van die vereniging een prachtige aanbieding gehad. Ik zou gek zijn als ik die had laten lopen. Bovendien kan ik weer naar school en aan mijn toekomst werken, omdat ik alleen nog maar ’s avonds hoef te trainen. Ik wil een lerarenopleiding gaan volgen. Het sportieve aspect was ook belangrijk. Lienden, de club waar Hans Kraay jr. trainer is, heeft ambities en wil in de top van de hoofdklasse meedraaien. Lienden kijkt ook al met een schuin oog naar de topklasse die er misschien in 2009 gaat komen. Er staat een jong, talentvol elftal en de trainer houdt van aanvallend voetbal. Wat wil ik nog meer? Ik kon bij een tweedeklasser nog meer verdienen, maar daar had ik echt helemaal geen zin in. Ik ben een voetbaldier. Voetbal is mijn passie. Ik heb er alles voor over gehad en heel veel voor gelaten om het hoogste te bereiken.’’
De pas twintigjarige Werkendammer, die de voorbije twee jaar bij FC Utrecht onder contract stond en de hele voorbereiding van het afgelopen seizoen met het eerste elftal meemaakte, lijkt al afscheid te hebben genomen van het betaalde voetbal. ,,Er kan altijd nog een club komen. Maar dan moet dat minimaal wel een club zijn uit de top van de Jupiler League. Ik had nog best een jaartje in de eerste divisie kunnen voetballen, maar van de aanbiedingen werd ik niet vrolijk. Je krijgt een auto en een kleine vergoeding. Meer is het niet.’’
Kolff vindt niet dat hij bij FC Utrecht mislukt is. ,,Ik heb alleen niet dat kleine beetje geluk gehad dat sommige andere voetballers wel hebben. Ik heb onder John van Loen in het beloftenteam een zeer goed eerste jaar meegemaakt. Ik ben als voetballer in die periode enorm gegroeid. In tactisch en in technisch opzicht. Mede ook dankzij Van Loen. Een geweldige trainer. We zijn niets voor niets bijna kampioen geworden. We wonnen van Feyenoord en van Ajax. Alleen AZ was op het laatst net iets beter. De beloning was dat ik de voorbereiding met het eerste mocht meetrainen. Ik hield me staande. Alleen had ik de pech dat de concurrentie op het middenveld groot was en dat er nogal wat nieuwe jongens waren bijgekomen. Ik kwam dus weer in het beloftenteam terecht. Nu onder David Nascimento. Met hem was de klik beduidend minder dan met Van Loen. Hij heeft me eigenlijk nooit het vertrouwen gegeven.’’
,,De wrijving was er voornamelijk door zijn spelopvatting,’’ vervolgt Kolff. ,,Ik ben een voetballende middenvelder. Hij hield van vechtvoetbal en lange ballen naar voren. Ik verloor mijn basisplaats, maar ik heb me toch weer teruggeknokt en nog elf wedstrijden gespeeld. Toen had ik de pech dat ik geblesseerd raakte aan mijn lies. Dat was ook niet gunstig om me in de kijker te spelen bij andere clubs. Dan zit het dus allemaal net een beetje tegen. Kijk eens naar Royston Drenthe. Ik heb tegen hem gespeeld. Hij speelde toen onopvallend als linksbuiten in Feyenoord 2. Nu wordt hij begeerd door Real Madrid.’’
Sebastiaan Kolff is inmiddels weer bijna fit. ,,Ik kijk nog wel uit voor overbelasting. Zo heb ik tot mijn spijt de beachvoetvolleycompetitie moeten laten lopen. Vorig seizoen heb ik met mijn boezemvriend Niels Vorthoren de nodige toernooien gewonnen. Ik voetbal wel mee met een team van de VVCS (vereniging voor contractspelers, JV). Zo is eigenlijk ook het contact met FC Lienden ontstaan. Die hebben mij na de wedstrijd van Team VVCS tegen RKC benaderd. Ik ben het voorbije weekeinde ook mee geweest naar Portugal om daar een paar wedstrijden te spelen. Voor een buitenlands avontuur? Ik denk het niet. Ik zie mij niet in mijn eentje een jaar in Portugal of een ander land zitten. Ik ga dan thuis te veel missen, denk ik. Mijn familie en mijn honden Joy en Perry. Zelfs een bak met geld maakt dat gemis niet goed. Ik ben daar een te gevoelige jongen voor.’’
Een terugkeer bij Kozakken Boys heeft Kolff niet echt overwogen. ,,Omdat mijn broer Rick daar speelt. Wij zijn dezelfde soort voetballers en zouden concurrenten van elkaar kunnen worden. Rick heeft vorig seizoen een geweldig jaar bij de ’boys’ gehad. Hij hoopt op nog zo’n jaar. Omdat ik bij Lienden op zondag voetbal, kan ik straks wel lekker bij hem gaan kijken.’’
Als Kolff echt zo fantastisch was, dan was hij wel doorgebroken. Heeft niet echt veel zelfkritiekquote:Op zaterdag 28 juli 2007 14:12 schreef methodmich het volgende:
Sebastiaan Kolff is best wel een beetje boos:
[..]
quote:Van Hanegem spreekt voorlopig alleen nog op het trainingsveld
Intertoto Van onze verslaggever Poul Annema
UTRECHT - Om een praatje zit Willem van Hanegem niet gauw verlegen, maar na zijn eerste optreden als hoofdtrainer van FC Utrecht in stadion Galgenwaard verstopte hij zich zondag tussen zijn spelers in de kleedkamer en hield hij de lippen stijf op elkaar. John van Loen, één van zijn assistenten, kwam uiteindelijk naar buiten om de vragen van de wachtende journalisten te beantwoorden. Of Van Hanegem zo was aangeslagen door de uitschakeling in de Intertoto dat Van Loen diens plaats voor het forum van de pers moest overnemen? ‘Welnee’, antwoordde Van Loen: ‘Hij duwde mij naar buiten en zei: doe jij het maar.’
Van Hanegem had hij er al voor gewaarschuwd. Hij vindt dat hij het voetbal van FC Utrecht naar een hoger niveau moet brengen en zijn spelers moet bijstaan in hun persoonlijke ontwikkeling. De schijnwerpers van de publiciteit laat hij het liefst gedoofd, in zijn overtuiging dat alleen rust hem voorlopig kan helpen zijn doel te verwezenlijken.
Twee weken geleden, bij zijn aanstelling, vertelde Van Hanegem (63) hoe gedreven hij was om juist in de stad waar hij is opgegroeid nieuwe voetbalglorie te laten ontluiken. Daarom ook moet hij zondag geschrokken zijn; zijn persoonlijke première in de Galgenwaard bevestigde wat hij wel vermoedde; hier heeft hij nog ongelooflijk veel werk te verzetten.
Na het gelijkspel (0-0) vorige week in Zweden had FC Utrecht goede hoop om thuis tegen Hammarby IF de begeerde plaats in de UEFA Cup te kunnen afdwingen.
Maar de nummer vijf van de Zweedse competitie bleek niet alleen een te groot obstakel – op grond van het in de uitwedstrijd gemaakte doelpunt hadden de Zweden aan 1-1 genoeg – de ploeg slaagde er ook nog eens op pijnlijke wijze in, met gedegen voetbal, de thuisclub op zijn zwakten te wijzen.
‘We weten nu weer waar we staan’, zei aanvoerder Gregoor van Dijk berustend. ‘In Zweden gingen we nog 60 minuten gelijk op met Hammarby en dachten we dat onze conditionele achterstand de terugval in het laatste half uur verklaarde. De Zweden zitten midden in hun competitie, wij zijn eigenlijk volop in onze voorbereiding. Maar competitie of geen competitie, we weten nu dat we gewoon niet goed genoeg waren’, zei middenvelder Tom Caluwé.
Alleen in de eerste twintig minuten kon FC Utrecht de wedstrijd naar zijn hand zetten, daarna openbaarde zich de aanvallende machteloosheid van de ploeg en het gebrek aan durf, vertrouwen en raffinement.
De Belgische aanwinst Kevin Vandenberg bleef op de bank, de geblesseerde Loïc Loval op de tribune. ‘Los daarvan zijn we als technische staf ervan overtuigd dat er nog een spits bij moet komen’, gaf Van Loen te kennen.
FC Utrecht speelde nu met Giuseppe Rossini en Robin Nelisse in zijn aanvalslinie. Kansjes kregen ze allebei, maar zorgelijk ook was hun gebrek aan slagvaardigheid. FC Utrechts beste mensen speelden achterin: doelman Grandel en verdediger Francis Dickoh.
Hun zelfverzekerdheid was nodig om de veel sneller en getruukter Zweden van scoren af te houden. Vooral van spits Paulinho en neo-international Petter Andersson ging de permanente dreiging uit die bij FC Utrecht snel zo veel onrust veroorzaakte dat Hammarby IF steeds meer controle kreeg.
In korte tijd is alles anders geworden bij FC Utrecht. Caluwé: ‘Van Hanegem is een andere trainer dan zijn voorganger Foeke Booy. Hij staat op de training tussen de spelers. Een man die heus wel veel praat, maar niet theoretiseert.’
‘Van Hanegem zal veel meer voetbal in de ploeg brengen’, aldus spits Robin Nelisse, die onder Booy op een zijspoor raakte en aan het eind van het vorig seizoen zelfs te horen kreeg dat hij mocht vertrekken.’
Van Hanegem gaf hem zijn vertrouwen en Nelisse noemt zijn aanpak misschien vooral daarom een verademing. De les van zondag is in elk geval dat FC Utrecht de afgelopen week niets aan vorm heeft gewonnen. Dat bleek nadat Nelisse in de 19de minuut dankzij een blunder van Egvren de kans kreeg om te scoren: 1-0.
Eén minuut later maakte David Johansson gebruik van een moment van totale ontreddering in de Utrechtse afweer en tekende voor de gelijkmaker: 1-1. Weer twee minuten later stuurde scheidsrechter Dean FC Utrecht-verdediger Keller na een elleboogstoot weg.
Pas toen de Utrechtse furie in de slotminuten een alles-of-nietspoging aanwakkerde, kwam ook de voetbaltempel tot leven kwam. Omdat Dean niet inging op de claim van FC Utrecht een met de hand geblokkeerd schot van Leroy George met een strafschop te bestraffen, sloot Van Loen de ontgoochelende middag af met de conclusie dat ‘de scheidsrechter nog slechter was dan FC Utrecht’.
Van Hanegem had het gezegd kunnen hebben. Maar hij zweeg.
Compleet mee eens. Vrij beperkte speler in mijn ogen. Mag al blij zijn als ie mee kan bij FC Lienden straks. En dan toch een autootje, dan mag je helemaal niet klagen.quote:Op zondag 29 juli 2007 23:00 schreef Eilanden het volgende:
[..]
Als Kolff echt zo fantastisch was, dan was hij wel doorgebroken. Heeft niet echt veel zelfkritiek
Las ergens dat Sparta 3 miljoen wil ontvangen.quote:Op dinsdag 31 juli 2007 11:40 schreef Eilanden het volgende:
Eerste bod van Utrecht op Bouaouzan is door Sparta afgewezen. Hoe hoog (of laag) het bod is, is niet bekend
Drie miljoen is een beetje erg veel voor een speler wiens contract nog een jaar doorloopt....quote:Op dinsdag 31 juli 2007 11:49 schreef PBateman1978 het volgende:
[..]
Las ergens dat Sparta 3 miljoen wil ontvangen.![]()
Vind 'm nog geen 100.000 waard eerlijk gezegd, wordt de eerste miskoop van Willem als ie komt.
Vind ik alsnog teveel, en wat moeten we met zo’n soort speler ook, dacht dat we een targetman zochten voor naast VDB, maar Willem zal wel 4-3-3 willen spelen percee, en dan wordt het niet best komend seizoen ben ik bang….quote:Op dinsdag 31 juli 2007 12:00 schreef Eilanden het volgende:
[..]
Drie miljoen is een beetje erg veel voor een speler wiens contract nog een jaar doorloopt....
Ik heb ergens gelezen dat FCU zo'n 100.000-150.000 heeft geboden en dat Sparta zo'n 300.000-400.000 wil
quote:Bouaouzan nog geen Utrechter
FC Utrecht heeft aanvaller Rachid Bouaouzan in de wacht gezet. De speler van Sparta bood zich dit weekend aan bij FC Utrecht. Bouaouzan mag vertrekken uit Rotterdam.
Het prijskaartje van Bouaouzan past volgens technisch directeur Piet Buter niet bij het beperkte budget van FC Utrecht.De club heeft de zoektocht naar een nieuwe spits op een laag pitje gezet.
Volgens Buter gaat coach Willem van Hanegem eerst bekijken wat voor vlees hij in de kuip heeft met de huidige spelers.De transferdeadline is op 31 augustus.
Bron: RTV Utrecht
Duurt lang dan.......quote:Volgens Buter gaat coach Willem van Hanegem eerst bekijken wat voor vlees hij in de kuip heeft met de huidige spelers.De transferdeadline is op 31 augustus.
Ze hadden vorige week toch al besloten dat men nieuwe aanvallers nodig hadquote:
Zou ook kunnen, of gewoon een half oud bericht van vorige week in een nieuw jasje.quote:Op dinsdag 31 juli 2007 18:46 schreef Eilanden het volgende:
kan natuurlijk ook een 'onderhandelingstactiek' zijn
Wel grappig eigenlijk, ik heb mijn hoop gevestigd op een speler die al ruim 2 jaar amper tot niet voetbalt....quote:Sanmartean wil graag laten zien wat hij kan
Door HANS WESTERVOORDE
LHEE - Tegen Skoda Xanthi hoopt de Roemeense middenvelder Lucian Sanmartean van FC Utrecht weer eens te laten zien wat hij kan.
Het was alweer even geleden dat het Utrechtse voetbalpubliek van hem mocht genieten.
FC Utrecht heeft zijn beste voetballer in de voorbereiding op het nieuwe seizoen nog niet binnen de lijnen gehad. Fysiek was Lucian Sanmartean niet speelklaar voor een voetbalwedstrijd. Tot grote spijt van alles en iedereen die FC Utrecht een warm hart toedraagt.
Dinsdagmiddag, de training op het veld in Lhee loopt op het eind. Het mooiste doelpunt van de week is in de maak. Lucian Sanmartean schiet bij een oefening de bal achter zijn standbeen langs straks in de touwen. Keeper André Krul weet niet wat hem overkomt. Tom Caluwé, Rick Kruys, Tim Cornelisse en Gregoor van Dijk die met zn vieren zitten toe te kijken op een bankje, slaken een kreet van bewondering.
Dat Lucian Sanmartean akelig goed kan voetballen was geen geheim. Je wordt niet voor niets Roemeens international, verdient niet zomaar een contract bij de Griekse topclub Panathinaikos.
Maar in Athene raakte hij op een zijspoor, hij werd er min of meer ongewenst verklaard. Voetbalde bijna anderhalf jaar niet, totdat hij in februari door FC Utrecht werd opgepikt. Een korte stage was voldoende om alles en iedereen bij FC Utrecht te overtuigen van zijn voetbalkwaliteiten.
Alleen kon de 27-jarige Sanmartean die kwaliteiten maar weinig etaleren. Het lichaam werkte niet mee. De frêle Roemeen viel - mede door zijn grote trainingsachterstand - van de ene in de andere blessure. Zo bleef zijn netto-inbreng vorige voetbalcompetitie beperkt tot een halve wedstrijd.
Sanmartean tekende deze zomer een contract voor een jaar met een optie voor nog een seizoen in Utrecht. Hij moest trainen, trainen en nog eens trainen. Het oorspronkelijke plan was om hem voor de return in de Intertoto-cup speelklaar te hebben. Maar die wedstrijd (de uitschakeling door het Zweedse Hammarby) ging aan Sanmartean voorbij. Daarna werd het doel om hem een helft te laten spelen in de oefenwedstrijd van morgen tegen het Griekse Xanthi.
Maar dan moest hij natuurlijk wel de zware trainingsarbeid in Drenthe pijnvrij doorstaan. ,,Het is zwaar, maar het gaat goed, aldus Sanmartean, na het eerste oefenpartijtje van de week (tijdens de donderdagochtend-training). Tien tegen tien, het echte werk, de combinatie zoekend met spits Robin Nelisse. En wat ook opviel, is dat Sanmartean de fysieke duels niet schuwde.
Natuurlijk heeft de voetballer zin in het potje tegen Xanthi, afkomstig uitgerekend uit de competitie die hij met een onbevredigd gevoel verliet: ,,Xanthi heeft een aardig elftal. Niet top in Griekenland, een middenmoter. Maar ze hoeven niet bang te zijn dat ik revanche wil nemen.
Eerst spelen, dan verhuizen. Dat is een beetje de agenda van Sanmartean. Tot dusver bivakkeerde de Roemeen in een Utrechts hotel, maar dat is weldra achter de rug. ,,Ik heb een appartement in de stad gevonden en mijn vrouw komt binnenkort over. Dat is beter dan het hotel, meer privacy ook. Want in het hotel wilde iedereen natuurlijk van me weten hoe de nieuwe trainer was en waarom het FC Utrecht tegen Hammarby niet lukte. Een beetje meer rust is niet slecht.
Dan loopt het opgeschoren hoofd van loop- en conditietrainer Rob Druppers voorbij. Als je de man ziet die je twee keer per week om zeven uur komt wekken voor een duurloop, denk je even niet aan rust. Lucian Sanmartean kijkt hem na, blaast nog maar eens uit: ,,Een zware week. Hij maakt het ons niet gemakkelijk. Om te vervolgen met: ,,Maar het is noodzakelijk in de voorbereiding op een nieuw seizoen.
Zeker weten.quote:Op vrijdag 3 augustus 2007 08:55 schreef Eilanden het volgende:
Met een fitte selectie moeten we tot veel meer in staat zijn dan we tegen Hammarby lieten zien
Dan wordt het op het middenveld zelfs dringenquote:
Ik denk dat Caluwé de pineut is, en eerlijk gezegd ben ik daar niet rouwig om, vind 'm al een hele tijd niet echt geweldig spelen.quote:Op vrijdag 3 augustus 2007 09:43 schreef Eilanden het volgende:
[..]
Dan wordt het op het middenveld zelfs dringen![]()
Van Dijk - Sanmartean - Caluwe - Loval - Somers zijn in mijn ogen basisspelers, die niet allemaal kunnen spelen dan
Ik vond hem in de voorbereiding heel behoorlijk spelen eigenlijk.quote:Op vrijdag 3 augustus 2007 10:03 schreef PBateman1978 het volgende:
[..]
Ik denk dat Caluwé de pineut is, en eerlijk gezegd ben ik daar niet rouwig om, vind 'm al een hele tijd niet echt geweldig spelen.
Hij moet toch voor creativiteit zorgen achter de spitsen, maar ik heb 'm al heel lang niet meer op goeie (steek-)passes kunnen betrappen.quote:Op vrijdag 3 augustus 2007 10:19 schreef Eilanden het volgende:
[..]
Ik vond hem in de voorbereiding heel behoorlijk spelen eigenlijk.
quote:Van Hanegem: Er zat te veel angst in de ploeg
Karakteristieke houding van Willem van Hanegem aan de rand van het trainingsveld. Hoofd ietsje naar beneden, kin verborgen in de kom van zijn hand. Nadenkend over wat hij voor zich ziet. Maar De Kromme praat ook veel. De nieuwe trainer van FC Utrecht heeft namelijk wel wat verbeterpunten. Balans van een trainingsweek.
Willem van Hanegem spreekt.
,,Schoenen op tafel is armoede.
Het is begin van de week slecht weer in Drenthe. Materiaalbeheerder Dirk Heesen heeft de schoenen van de FC Utrecht-spelers op een tafel gezet, onder een grote luifel, om ze te beschermen tegen de met bakken neervallende regen.
Had niet gehoeven voor Van Hanegem, die een oud bijgeloof citeert. Wie schoenen op tafel zet, kan armoede verwachten. Iets minder bekend dan de zwarte kat of vrijdag de dertiende, maar toch.
En de natte voeten dan?
,,Leren ze van.
Dinsdagmorgen, Willem van Hanegem kijkt toe hoe twaalf spelers een bal rond laten gaan, opgejaagd door zes spelers. Als de partij in balbezit naar zijn smaak de bal te veel langs de randen van het veld speelt, onbereikbaar voor de zes verdedigers, grijpt hij in.
,,Durf in te spelen. Niet alleen aan de zijkant blijven. Dat doen alleen ouwe lullen van 55 jaar. (…) Er lopen er een paar tussen alsof ze zwemvliezen aan hebben. Je moet niet schrikken als je een bal krijgt. Weet wat je moet doen als je de bal krijgt. Een keer raken. Kijk naar de situatie. (…) Altijd bewegen, of je moet doodmoe zijn natuurlijk.
Willem van Hanegem is de eerste dagen van het trainingskamp behoorlijk kritisch over wat hij te zien krijgt. Wanneer assistent-trainer David Nascimento dinsdagmiddag aangeeft ontevreden te zijn over de concentratie in het begin van een oefening, neemt Van Hanegem het woord over: ,,Het is de hele dag lummelen! Je mag best bewegen!
Woensdagmorgen doet hij er nog een streepje bij. Spelers die te traag zijn bij het afronden op doel krijgen er flink van langs: ,,Je moet er honderd procent voor gaan, anders donder je maar op. Ga maar met het tweede trainen! Er zijn er een paar bij, waar iedereen op moet wachten. (…) Rustig aan doen… Vanmiddag heb je vrij. Vanmiddag kun je de hele middag op je nest liggen. (….) Jullie zijn allemaal goede voetballers, maar ik heb het niet gezien.
Later in de week is Van Hanegem wat milder. Treedt meer op als de voetbaldocent. Donderdagmorgen neemt hij de jonge linksback Erik Pieters bij zich. Pieters had net een breedtepass ontvangen in de achterste lijn en met moeite de storende tegenstander Kevin Vandenbergh afgeschud.
,,Waarom blijf je hier staan als daar de ruimte is? Vijftien meter verder richting middenveld kan hij je ook aanspelen, dan ben je een stuk verder in de aanval en kom je Vandenbergh nooit meer tegen.
Het kan altijd beter, volgens Van Hanegem. Zelfs als Gregoor van Dijk in hetzelfde partijtje voetbal met een fraaie treffer de 1-0 heeft gescoord, roept hij centrale verdediger Sander Keller - met hetzelfde kleur hesje als doelpuntenmaker Van Dijk - tot de orde.
,,Van Dijk moest van te ver komen. Jullie staan achterin met vier tegen een, alleen Nelisse staat voor. Doorsturen die mannen, Keller!
Opvallend is verder dat tijdens de partij flink wordt gepraat en gediscussieerd. Van Hanegem heeft al eerder aangegeven dat hij zijn mensen wil horen: ,,Ik wist in het begin niet eens welke stem bij welke speler hoorde. Maar het moet niet in zinloze discussies verzanden, voegt de trainer toe: ,,Accepteer dat iemand wat zegt! Dat is toch logisch als je het er net over hebt gehad dat er meer moet worden gepraat.
Als Van Hanegem donderdagavond de balans opmaakt van een week dicht op de huid van zijn spelers, is De Kromme over de inzet van zijn groep al met al best tevreden. ,,Er is best hard gewerkt deze week. En dat moet ook. Dat ik af en toe wat had aan te merken over de inzet, klopt ook. Een enkeling was slap. Daar wijs je dan op. Het kan niet zo zijn dat de rest hard wil werken en een paar niet. Dat vind ik niet normaal. En wij zijn toch geen politieagenten?
Vorderingen op het gebied van het voetbal dat hij FC Utrecht graag ziet spelen (meer aanvallende accenten) heeft Van Hanegem ook waargenomen. ,,Het ging soms goed en soms werden er fouten gemaakt. Gek eigenlijk. Soms gebeurden er wel drie keer achter elkaar stomme dingen. Ballen inleveren bij de tegenstander. En het is net alsof die dacht: dan doe ik dat ook maar.
,,Er zat naar mijn smaak te veel angst in de ploeg. Ze moeten de overtuiging hebben, durven voetballen. Dat gaat steeds beter. Het was te defensief, veel te veel mensen achter de bal houden, te weinig mensen die meededen in de aanval. Vraag jongetjes van zeven, acht jaar wat ze het liefst willen: aanvallen, doelpunten maken. Scoren is altijd het leukste. En wanneer stoppen de meeste voetballers? Als ze te veel tactische dingen moeten doen, dan is het plezier weg. Hebben ze geen zin in.
,,Over het vorige seizoen bij FC Utrecht hoorde je vaak: wij scoren niet. Nu moet ik eerlijk toegeven dat ik lang niet alle wedstrijden van FC Utrecht heb gezien. Maar niet scoren hoeft niet altijd het probleem te zijn van een spits. Het kan ook de manier van spelen zijn. Aanvallers die alleen maar verdedigen, dat is niet leuk. Als je voor de nul kiest, voor zekerheid, gaat dat vaak ook gepaard met angst.
,,Natuurlijk, als je aanvallender speelt, zul je heus wel eens een draai om de oren krijgen. Maar je kunt beter het uitgangspunt hebben om van de tien duels er vijf te winnen, dan om er tien gelijk te spelen. In het ene geval heb je vijftien punten, in het andere maar tien. Komt bij dat het een stuk leuker is voor de mensen, voor de toeschouwers.
Van Hanegem besluit zijn Drentse les: ,,Vertrouwen in waar je mee bezig bent en vertrouwen in elkaar. Dat is de kern.
Bron: ad.nl
quote:zaterdag, 4 augustus 2007
Wedstrijdverslag Xanthi - 1e elftal
FC Utrecht heeft zaterdag in Soest de oefenwedstrijd tegen het Griekse Skoda Xanthi met 2-1 gewonnen via treffers van Tim Cornelisse en Robin Nelisse.
De openingsfase in Soest was voor Xanthi, maar al na negen minuten opende Cornelisse de score voor FC Utrecht. De verdediger kopte een hoekschop van Broerse binnen. Daarna ging de wedstrijd in de eerste helft gelijk op. Grandel, die tegen zijn oude club keepte, greep een paar keer goed in maar kon niet voorkomen dat Xanthi na ruim een half uur weer op gelijke hoogte kwam.
Daarna ging een schot van Caluwé net over en zette Sanmartean de fraaiste aanval van de middag op. De Roemeen, die voor het eerst speelde dit seizoen, vond met zijn pass Broerse die een Griekse tegenstander op het verkeerde been zette waarna de inzet van Keller rakelings over het doel verdween. In de slotfase van de eerste helft voerde Xanthi de druk op. Grandel verrichte in die fase wederom een fraaie redding.
Bij het begin van de tweede helft bleven Kopteff, Sanmartean en Van Dijk in de kleedkamer achter. Hun vervangers waren Kopteff, Vandenbergh en Somers. Net als in de eerste helft sloeg FC Utrecht ook in de tweede 45 minuten snel toe. Een vrije trap van Broerse belandde via de kruising voor de voeten van Nelisse. De aanvaller zette zijn ploeg in de rebound op voorsprong. Daarmee stond Broerse aan de basis van beide treffers. Het restant van de tweede helft kende verder weinig hoogtepunten meer.
Xanthi eindigde afgelopen seizoen op de tiende plaats in de Griekse hoogste afdeling. Het team van de Belgische trainer Emilio Ferrera oefende eerder deze week ook tegen FC Twente en Heerenveen en verloor die duels met respectievelijk 2-1 en 3-2. Het duel met Xanthi was het voorlaatste oefenduel uit de voorbereiding.
Volgende week zondag speelt FC Utrecht, een dag na de Open Dag, in Stadion Galgenwaard de traditionele openingswedstrijd. Tegenstander is dan het Spaanse Espanyol. Een week later begint voor FC Utrecht de competitie met de thuiswedstrijd tegen Feyenoord.
Opstelling FC Utrecht: Grandel, Cornelisse, Dickoh, Keller, Pieters, Caluwé (46. Kopteff), Van Dijk (46. Somers), Broerse, Sanmartean (46. Vandenbergh), George (82. Maayen), Nelisse (60. Rossini)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |