abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 2 juli 2007 @ 11:37:10 #83
6373 thaduck
!! nu Tha_Duck !!
pi_51052753
Ik denk dat het rond is:
quote:
Nassr.com meldt komst Foeke Booy

Datum: 02-07-2007

Nassr.com meldt komst Foeke Booy

Geplaatst om 11.08 uur

De website van voetbalclub Al Nassr heeft zojuist bevestigd dat Foeke Booy de nieuwe hoofdtrainer van de club wordt. De huidige hoofdtrainer zou per direct overstappen naar de Arabische subtopper. Op de site wordt gemeld dat Foeke Booy met een vliegtuig vanuit Zwitserland naar Saudi-Arabië is gevlogen om daar met Koning Khaled en enkele sjeiks te spreken.

Ook Foeke zelf wordt aan het woord gelaten:

“Ik ben erg blij deze club te mogen trainen. Al in het begin van de onderhandelingen was het verlangen aanwezig om hierheen te komen. Ik ben blij de mogelijkheid te hebben om hier te trainen. Zowel het land als de club spraken me direct aan”

“Vooral de opdracht een club van naam te mogen trainen is uitdagend. Mede doordat de club al een grote naam is in Saudi-Arabië, maar ook in Europa.”

Tot slot bedankt Foeke de mensen die het vertrouwen in hem hebben gesteld en de mensen die de overgang naar Arabië hebben mogelijk gemaakt.

Aldus nassr.com

Het wachten is natuurlijk op de officiële berichtgeving vanuit FC Utrecht, maar de kans dat Foeke volgend jaar hoofdtrainer van FC Utrecht is, lijkt steeds kleiner te worden.

Redactie Svfcu.nl

Ofwel, wie gaat het worden? Ik zet in op Adelaar en Kruys.
tegenwoordig bekend als Tha_Duck
pi_51063724
Goed nieuws, voor alle partijen
  maandag 2 juli 2007 @ 18:42:36 #85
6373 thaduck
!! nu Tha_Duck !!
pi_51066347
Absoluut geen goed nieuws hoor. Zaterdag begint de training en er moeten nog aankopen gedaan worden! Tenzij dit intern al veel langer bekend was ben ik er niet blij mee. Moet nu eerst een andere trainer komen, die moet naar de selectie kijken en beslissen wie blijven, weggaan en erbij moeten.

Beetje kort op elkaar
pi_51069957
Volgens AD / De Dordtenaar (papieren editie) staat Gert Kruys ook hoog op het lijstje van FC Utrecht. Ben benieuwd, zou voor Dordt niet leuk zijn.
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
pi_51070230
quote:
Op maandag 2 juli 2007 18:42 schreef thaduck het volgende:
Absoluut geen goed nieuws hoor. Zaterdag begint de training en er moeten nog aankopen gedaan worden! Tenzij dit intern al veel langer bekend was ben ik er niet blij mee. Moet nu eerst een andere trainer komen, die moet naar de selectie kijken en beslissen wie blijven, weggaan en erbij moeten.

Beetje kort op elkaar
aansteller, pas over 1.5 maand begint de competitie. (Intertoto wordt toch niet serieus genomen, ook niet als Booy er nog bij is). Van Loen kan het heus wel alleen af.

En de aankopen van Booy zijn vaak toch ondermaats, ik ben allang blij als iemand anders aankopen kan doen
  maandag 2 juli 2007 @ 22:14:08 #88
6373 thaduck
!! nu Tha_Duck !!
pi_51075417
quote:
Op maandag 2 juli 2007 20:18 schreef Kos_met_de_snor het volgende:

[..]

aansteller, pas over 1.5 maand begint de competitie. (Intertoto wordt toch niet serieus genomen, ook niet als Booy er nog bij is). Van Loen kan het heus wel alleen af.

En de aankopen van Booy zijn vaak toch ondermaats, ik ben allang blij als iemand anders aankopen kan doen
Ik ben blij dat de functies weer gescheiden worden.
Maar dan nog, de tijd is simpelweg kort. Intertoto wordt volgens mij wel serieus genomen. En wie zegt dat van Loen blijft? Ook nog kans dat die lekker met Booy meegaat ofzo.

Nee, ik vind het niets zo.
  maandag 2 juli 2007 @ 23:05:40 #89
26251 Eilanden
Bright Mirror Still Water
pi_51077750
Volgens het AD staat ook Co Adriaanse op de shortlist van de FC. Voorlopig houdt de club zich op de transfermarkt gedeisd tot ze een nieuwe trainer hebben
pi_51077816
quote:
Op maandag 2 juli 2007 23:05 schreef Eilanden het volgende:
Volgens het AD staat ook Co Adriaanse op de shortlist van de FC. Voorlopig houdt de club zich op de transfermarkt gedeisd tot ze een nieuwe trainer hebben
Tja shortlist Daar staat zelfs Capello op
  maandag 2 juli 2007 @ 23:36:55 #91
25678 PBateman1978
Glow Sticks!
pi_51079116
Co komt.
Let's drop some acid and go to a titty bar.
  dinsdag 3 juli 2007 @ 00:50:55 #92
6373 thaduck
!! nu Tha_Duck !!
pi_51081271
Adriaanse wordt wel steeds meer genoemd.
En eerlijk is eerlijk, niet geschoten is altijd mis.

Voor Adriaanse is het ook wel ok denk ik. Hij heeft nu geen club en kan bij een een club met naam gaan werken waar hij ook een verleden bij heeft. In mijn ogen doen we met Adriaanse als trainer mee voor plek 4 & 5 trouwens. Kijk wat hij gedaan heeft bij AZ, van gaal draait vooral door op de inspanningen van Adriaanse. Hetzelfde voor Foeke btw hoor.

Ik denk als je Adriaanse vraagt, dat hij er serieus over na wil denken.
  dinsdag 3 juli 2007 @ 00:51:37 #93
121310 venomsnake
El Saltador
pi_51081287
Zou wel fantastisch zijn als Co zou komen zeg.
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
pi_51088918
van dop meldt zelf ook dat ze adriaanse willen
pi_51092347
lekker is dat, achterlopen met activiteiten op de transfermarkt
pi_51103234
quote:
Foeke Booy vertrekt naar Saudi-Arabie
Foeke Booy verlaat FC Utrecht en gaat aan de slag bij de voetbalclub Al-Nassr in Saudi-Arabië. De technisch directeur en trainer-coach van FC Utrecht tekent een contract van één jaar.

Booy reisde dit weekend, samen met zijn zaakwaarnemer Ger Lagendijk, naar Saudi-Arabië voor een kennismaking en afrondende besprekingen met vertegenwoordigers van Al-Nassr. Dinsdag kwam hij daar tot een overeenkomst. 'Zijn nieuwe uitdaging gunnen we hem en is een logische stap in zijn carrière', aldus voorzitter Jan Willem van Dop. 'Foeke heeft zeer veel voor de club betekend. Twee keer de KNVB-beker winnen en bovendien de Johan Cruijff schaal veroveren is een buitengewone prestatie. Hij is de meest succesvolle trainer die FC Utrecht ooit heeft gehad. Dat hij nu iets nieuws wil gaan doen begrijpen we. Ik weet dat ik namens alle medewerkers van FC Utrecht spreek, als ik hem veel succes wens bij Al-Nassr'.

Het vertrek van de 45-jarige Booy komt vlak voor de seizoensstart van FC Utrecht, aanstaande zaterdag. 'We gaan er van uit dat we zaterdag de opvolger van Foeke nog niet hebben gepresenteerd', zegt Van Dop. 'We hebben dit vertrek natuurlijk vanaf vorige week zien aankomen en we zijn inmiddels bezig met het zoeken naar een opvolger. Maar we maken een weloverwogen keuze en we nemen dus geen overhaaste beslissingen. Dat is ook niet nodig, omdat we met John van Loen en David Nascimento capabele trainers in huis hebben. Zij zullen dus in principe de eerste training zaterdag op Sportcomplex Zoudenbalch leiden en de voorbereiding richting de eerste Intertotowedstrijd voor hun rekening nemen'.

Het contract van Booy met FC Utrecht liep nog een jaar door en de voorzitter ging er tot voor kort van uit, dat de trainer ook het komend seizoen voor de groep zou staan. 'Maar we hadden nu eenmaal de afspraak, dat bij een aantrekkelijk aanbod over een eerder vertrek te praten zou zijn', aldus Van Dop. 'Foeke heeft de interesse vanuit Saoudi-Arabië direct bij me gemeld. We zorgen er natuurlijk voor, dat er een waardige opvolger voor Booy komt'.

Foeke Booy won met zijn ploeg in 2003 en 2004 de Amstel Cup en sleepte in 2004 ook de Johan Cruijff Schaal in de wacht. Als speler kwam hij uit voor Cambuur (in zijn geboorteplaats Leeuwarden), De Graafschap, PEC Zwolle, FC Groningen en in België voor KV Kortrijk, Club Brugge en AA Gent. FC Utrecht was de laatste club waar hij als speler actief was. In 1994 moest Booy vanwege een knieblessure stoppen, waarna hij op 34-jarige leeftijd voor het trainersvak koos. Hij werd toen bij FC Utrecht trainer van de B-junioren, nam daarna Jong FC Utrecht onder zijn hoede en was vervolgens onder Frans Adelaar twee jaar assistent bij het eerste elftal. Vanaf het seizoen 2002/2003 had hij de verantwoordelijkheid voor de hoogste selectie. Later combineerde hij het trainerschap met de functie van technisch directeur.
  dinsdag 3 juli 2007 @ 20:03:47 #97
26251 Eilanden
pi_51105384
Viel te verwachten natuurlijk We hebben in ieder geval een aantal seizoenen onder Foeke goede resultaten geboekt
  dinsdag 3 juli 2007 @ 22:02:37 #98
6373 thaduck
!! nu Tha_Duck !!
pi_51110318
Prachtig hoe iedereen opeens zijn blunders vergeet Geweldige aankopen, geweldig wisselbeleid en een nog geweldiger vertrek

Maar alle gekheid op een stokkie, hij was een goede trainer voor ons. Stond er als het nodig was en heeft mooie successen behaald. De manier van het weggaan bevalt me niet, maar daar kan hij ook niet veel meer aan doen.

Foeke, ut gaat je goed in de zandbak!
  dinsdag 3 juli 2007 @ 22:48:44 #99
25678 PBateman1978
Glow Sticks!
pi_51112275
Foeke verdient alleen maar respect, en gaat misschien een half jaar te laat weg in mijn ogen.

Nu op naar Co, heb er een goed gevoel over.

en anders maar gewoon met John & David wat mij betreft, iig niet Adelaar, Koeman of Kruys
  dinsdag 3 juli 2007 @ 23:49:03 #100
26251 Eilanden
pi_51114693
Ik zie Van Loen ook niet graag de kar trekken. Ik heb toch liever iemand met meer ervaring als hoofdtrainer
pi_51115358
Ik hoop van harte dat Erwin niet naar jullie gaat, ik heb altijd toch wel een zwak gehad voor Utrecht.
Ik support gevallen topclubs!
  vrijdag 6 juli 2007 @ 11:01:17 #102
25678 PBateman1978
Glow Sticks!
pi_51193904
quote:
Van Hanegem open voor gesprek

UTRECHT - Co Adriaanse hult zich in stilzwijgen. De droomkandidaat van FC Utrecht om Foeke Booy als trainer op te volgen, onthoudt zich op zijn vakantieadres in Spanje van elk commentaar op de serieuze belangstelling vanuit de Domstad.

Zijn woordvoerder Willem Zeijlmans wil slechts bevestigen dat het kamp-Adriaanse op de hoogte is van de Utrechtse interesse. Op de vraag of Adriaanse eventueel belangstelling heeft om bij FC Utrecht in dienst te treden weigert hij een antwoord te geven. ,,Geen commentaar.’’

In Utrecht zoemt inmiddels ook de naam van Willem van Hanegem rond als een potentiële kandidaat. Net zoals die van Frans Adelaar, Gert Kruys, Erwin Koeman en John van Loen. Voor zo ver bekend is, in afwachting van een reactie van Adriaanse, nog geen van die kandidaten officieel benaderd.

,,Via-via heb ik begrepen dat mijn naam ook op het lijstje van de club voorkomt,’’ zegt Van Hanegem. Dat laatste is niet verwonderlijk, want voorzitter Jan Willem van Dop en Van Hanegem onderhouden al jaren een vriendschappelijke relatie, die dateert uit de tijd dat ze beiden bij Feyenoord werkten.

Van Hanegem noemt FC Utrecht een ’interessante’ club. ,,Ik heb lang in Utrecht gewoond en heb twee jaar voor die club gespeeld. Ik sta absoluut open voor een gesprek. Ik zal niet, zoals Louis van Gaal ooit deed, roepen dat de cirkel dan rond is. Maar het zou wel grappig zijn. Als voetballer heb ik met veel plezier bij Feyenoord, AZ en FC Utrecht gespeeld. Alleen in Utrecht ben ik later niet als hoofdcoach teruggekeerd.’’

De Kromme werkte wél als assistent in Galgenwaard. Dat was tussen 1986 en 1989. ,,Een mooie tijd. Ik heb Nol de Ruiter nog als hoofdtrainer meegemaakt.’’

Het is een pikant detail dat Van Hanegem niet alleen met de huidige chef-scout van FC Utrecht heeft samengewerkt, maar ook met technisch manager Piet Buter. In het seizoen 1990-1991 was hij bij Wageningen diens assistent.

FC Utrecht-voorzitter Jan Willem van Dop wilde absoluut NOG niet ingaan op de uitnodigende woorden van Van Hanegem. ,,Wij reageren op geen enkele naam. Maar ik verzeker dat we druk bezig zijn om een opvolger voor Foeke Booy te vinden.’’

Opnieuw benadrukte Van Dop dat de zoektocht zeker niet morgen zal zijn afgerond en dat de eerste training van FC Utrecht onder leiding zal staan van John van Loen en David Nascimento. ,,Morgen redden we niet, maar we hebben er alle vertrouwen in dat we er op zeer korte termijn uitkomen.
pi_51194131
Van Hanegem is ook zeker welkom. Ik weet neit of het echt een goede trainer is, maar die kerel heeft wel humor
  vrijdag 6 juli 2007 @ 12:08:28 #104
6373 thaduck
!! nu Tha_Duck !!
pi_51195828
Ik heb van te voren ingezet op Adelaar of Kruys.
Ik hoop dat het Co wordt, en anders de Kromme.

Maar ben bang dat er weinig geld voor is. Alhoewel Foeke natuurlijk 2 functies had en een paar salarisverhogingen heeft gehad. Dat geld komt nu vrij. Als ook Nelisse opzout dan moet er toch iets leuks mogelijk zijn.
  vrijdag 6 juli 2007 @ 15:33:13 #105
25678 PBateman1978
Glow Sticks!
pi_51203012
quote:
'FC Utrecht zo goed als rond met Co Adriaanse'
Datum: 6-jul-2007 15:18

FC Utrecht is zo goed als rond met Co Adriaanse. Dat bevestigt een bron binnen de club. De 59-jarige Amsterdammer, voormalig trainer van onder meer AZ, Ajax en FC Porto, stapte in mei met zijn assistenten Jan Olde-Riekerink en Chris Kronshorst op bij Metallurg Donetsk. Hij was een half jaar in dienst van de club. Adriaanse speelde in de zeventiger jaren voor FC Utrecht, in een team met onder andere de Deense international John Steen Olsen en Leo van Veen. (MB)
Sportweek.nl
  vrijdag 6 juli 2007 @ 15:37:21 #106
121310 venomsnake
El Saltador
pi_51203179
Dat zou niet verkeerd zijn voor Utreg..
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
  vrijdag 6 juli 2007 @ 15:53:32 #108
26251 Eilanden
pi_51203768
Ik moet eerst nog maar het waarheidsgehalte van dit bericht zien, maar als het waar zou zijn, dan zou dat inderdaad niet verkeerd zijn, zoals giftigslangetje zegt
pi_51214928
Eerste jaar bouwen, met wat geluk UEFA Cup meepakken en daarna een soort Willem II of AZ opzetten. Ik zie het wel zitten, Adriaanse altijd een meerwaarde gevonden in Nederlandse trainersgilde.
Achter-elkaar-bezochte-Ajax-thuiswedstrijden-meter: [b]29[/b].
[b]Laatste wedstrijd:[/b] FC Timişoara. [b]Volgende:[/b] ADO Den Haag.
Ray's Statshoekje - 2009/2010.
  vrijdag 6 juli 2007 @ 21:41:11 #110
26251 Eilanden
pi_51215222
Hij staat in ieder geval niet onwelwillend tegenover Utrecht, da's al een grote plus wat mij betreft
  vrijdag 6 juli 2007 @ 22:56:23 #111
25678 PBateman1978
Glow Sticks!
pi_51217655
quote:
Robin Nelisse meldt zich ’gewoon’ bij eerste training FC Utrecht
Door ROB HARTOG
UTRECHT - Robin Nelisse meldt zich zaterdagochtend op de eerste training van FC Utrecht.
Diverse clubs uit binnen- en buitenland hebben afgelopen weken interesse getoond voor de in de Galgenwaard overbodige spits, maar de Rotterdammer heeft nog geen nieuwe werkgever gevonden. Sparta, VVV en ADO Den Haag hikken aan tegen zijn forse salaris.

Piet Buter, technisch manager van FC Utrecht: ,,Ik heb deze week nog contact gehad met zijn zaakwaarnemer. Er was inderdaad wat sluimerende belangstelling, maar dat heeft nog niet tot iets concreets geleid. We gaan er dus van uit dat Nelisse zich op Zoudenbalch meldt voor de eerste training.’’

Nelisse mag transfervrij bij FC Utrecht vertrekken indien hij een Nederlandse club vindt. Potentiële belangstellenden uit het buitenland moeten een transfersom betalen.

Bij de start van de voorbereiding op het nieuwe seizoen ontbreken Erik Pieters, Loïc Loval en Franck Grandel. Dat drietal hoeft zich pas volgende week zaterdag op de training melden. Buter: ,,Pieters heeft met Jong Oranje meegedaan aan het Europees kampioenschap en Loval en Grandel hebben veel interlands gespeeld met hun land Guadeloupe. Om dat trio rust te geven stromen zij een week later in.’’

Lucian Sanmartean traint komende week nog niet met de spelersgroep mee. De Roemeen werkt al een week een apart programma af om hem helemaal fit te krijgen voor de start van het seizoen. Zoals bekend heeft hij afgelopen twee jaar nauwelijks wedstrijden gespeeld. Buter: ,,We zijn hem aan het opbouwen. Volgens de medische staf gaat het erg goed. Onze deskundigen zijn er van overtuigd dat hij met die speciale aanpak helemaal topfit wordt.’’

De onderhandelingen over een tussentijdse verlenging van de contracten van Sander Keller en Tim Cornelisse liggen stil. Beide spelers hebben te kennen gegeven niet akkoord te gaan met de aanbieding van FC Utrecht. Beiden hebben nog een verbintenis voor één jaar. Met Rick Kruys en zijn zaakwaarnemer wordt wel gepraat. Buter: ,,Daar zit wel muziek in.’’ Het contract van de jonge middenvelder loopt eveneens medio volgend jaar af.
Dat is wel klote, hoopte eigenlijk dat ie naar Hapoel zou gaan, dan hielden we er nog een kleine transfersom aan over ook.

Hopelijk raken we 'm alsnog snel kwijt, aan wie dan ook.

En wat betreft de contractverlengingen, hoop dat iig Cornelisse uiteindelijk wel bij tekent.
  vrijdag 6 juli 2007 @ 23:08:39 #112
26251 Eilanden
pi_51218034
Nelisse mag wat mij betreft ook wel voor nop weggaan. Dat zijn we dat koningen-salaris van 'em in ieder geval kwijt
pi_51234493
Roy Wesseling voor 3 maanden aan de slag bij FC Utrecht, voornamelijk om de continuïteit rond Jong Utrecht te waarborgen:
quote:
Utrecht haalt Wesseling als noodverband

7/7/2007 10:47

In plaats van in Qatar gaat Roy Wesseling per direct aan de slag bij FC Utrecht, voorlopig voor drie maanden.
FC Utrecht voelde zich gedwongen een tijdelijke oplossing te vinden voor een tekort aan trainers. Met het vertrek van hoofdcoach Foeke Booy naar Al-Nassr bemoeit David Nascimento zich meer met de A-selectie. Dat zou teveel ten koste gaan van de Jong FC Utrecht.

'Momenteel is het nog onduidelijk hoe lang deze situatie blijft bestaan', aldus voorzitter Jan Willem van Dop op de website van FC Utrecht. 'Wij vinden de technische begeleiding van Jong FC Utrecht van groot belang en daarom zijn we ook zo blij met de komst van Roy Wesseling.'

Wesseling, die eind juni afzag in het kielzog van Mark Wotte naar Qatar te gaan, krijgt een contract voor drie maanden. 'Hij is een A-trainer met ervaring in de eerste divisie’, aldus Van Dop. 'De kwaliteit van de technische begeleiding voor Jong FC Utrecht is met zijn komst gegarandeerd'.
Als "de Taxichauffeur" eenmaal ergens binnen is, volgt zijn kliekje spoedig. Dus Roy Witteman, Paul Mulders, Rick Hooyboer, Arnoud van Toor, Ferdinand Katipana, Martijn Gootjes, Arthur van Metelen en Sukru Mihçi kunnen spoedig een aanbieding van de FC verwachten.
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
  zaterdag 7 juli 2007 @ 18:10:02 #114
25678 PBateman1978
Glow Sticks!
pi_51236318
Vind 3 maanden nogal veel eigenlijk, wat nou als woensdag een nieuwe trainer bekend wordt gemaakt, en Nasci weer Jong FC kan trainen.
  zaterdag 7 juli 2007 @ 18:25:02 #115
15600 BB-King
Long live the King!
pi_51236721
Bel Marco van Basten... dat is toch de Utrechtse zwaan?

Kan Foppe met het grote oranje naar EURO 2008.
Wat lees je mijn signature? Heb ik soms wat van je aan?
pi_51236806
Hoeveel heeft Utrecht nou extra binnengehaald met de prijzen van Foeke? De twee bekers en de jodokus kwak schaal.
pi_51237331
quote:
Op zaterdag 7 juli 2007 18:29 schreef k3vil het volgende:
Hoeveel heeft Utrecht nou extra binnengehaald met de prijzen van Foeke? De twee bekers en de jodokus kwak schaal.
JC SChaal = ¤ 225.000,-
  zaterdag 7 juli 2007 @ 18:51:46 #118
26251 Eilanden
pi_51237403
quote:
Op zaterdag 7 juli 2007 18:49 schreef k3vil het volgende:

[..]

JC SChaal = ¤ 225.000,-
Plus dat Europees voetbal extra euro's heeft opgeleverd
pi_51237496
quote:
Op zaterdag 7 juli 2007 18:29 schreef k3vil het volgende:
God, net alsof Utrecht een ploeg is wat jaarlijks prijzen pakt. Ik vind dat Foeke het uitstekend heeft gedaan met Utrecht, echt prima! Wie weet dat Co nogmaals zijn kunstje weet te flikken.

Edit: Nvm, las iets verkeerd, hihi
Ik support gevallen topclubs!
pi_51237548
quote:
Op zaterdag 7 juli 2007 18:51 schreef Eilanden het volgende:

[..]

Plus dat Europees voetbal extra euro's heeft opgeleverd
Van de KNVB beker kan ik het niet vinden. Maar zo te zien moeten ploegen als Utrecht het echt van europees voetbal hebben
  zaterdag 7 juli 2007 @ 19:04:08 #121
26251 Eilanden
pi_51237791
quote:
Op zaterdag 7 juli 2007 18:56 schreef k3vil het volgende:

[..]

Van de KNVB beker kan ik het niet vinden.
350.000 euro
pi_51238188
quote:
Op zaterdag 7 juli 2007 19:04 schreef Eilanden het volgende:

[..]

350.000 euro
pi_51242129
Kruys verlengt
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar: