Nee, het schiet niet op, heeft waarschijnlijk met Foeke te makenquote:Op maandag 25 juni 2007 00:39 schreef venomsnake het volgende:
Hoe zit het trouwens met een nieuwe spits?
Het is zo stil allemaal als het om Utrecht gaat, Zijn er al wat geruchten over eventuele kandidaten?
Kijk je wel eens terug dan in vorige delenquote:Op maandag 25 juni 2007 00:40 schreef thaduck het volgende:
Ik mis een paar delen in de OP
Niemand die de wiki bijwerkt blijkbaar?
Soms, maar het is een goede gewoonte in topicreeksen.quote:Op maandag 25 juni 2007 00:41 schreef paultjuhhh het volgende:
[..]
Kijk je wel eens terug dan in vorige delen
Ik lig alleen wakker van mijn prive dingen, niet van voetbal of werk...quote:Op maandag 25 juni 2007 00:43 schreef koningdavid het volgende:
Jullie liggen er toch niet echt wakker van dat Booy vertrekt volgens mij?
Mjah, als ze daar op moeten wachten.quote:Op maandag 25 juni 2007 00:40 schreef paultjuhhh het volgende:
[..]
Nee, het schiet niet op, heeft waarschijnlijk met Foeke te maken?
Het is tijd voor vernieuwingquote:Op maandag 25 juni 2007 00:43 schreef koningdavid het volgende:
Jullie liggen er toch niet echt wakker van dat Booy vertrekt volgens mij?
quote:Op maandag 25 juni 2007 00:39 schreef venomsnake het volgende:
Hoe zit het trouwens met een nieuwe spits?
Het is zo stil allemaal als het om Utrecht gaat, Zijn er al wat geruchten over eventuele kandidaten?
quote:'Vandenbergh heeft voor FC Utrecht gekozen'
25/6/2007 9 :06
Als FC Utrecht een akkoord bereikt met RC Genk, kan de komst van Kevin Vandenbergh worden afgerond. De 24-jarige Belgische spits is het zelf met de Utrechters eens geworden over een vierjarig contract, meldt Het Nieuws Blad.
De interesse van FC Utrecht in Vandenbergh dateert al van een maand geleden, maar tot concrete stappen leidde de flirt nog niet. Naar verluidt zouden de Domstedelingen in eerste instantie geschrokken zijn van het prijskaartje van 1,5 miljoen euro voor de dertienvoudig international (drie goals).
Onlangs meldde ook Roda JC zich bij RC Genk voor de overname van Vandenbergh, maar de spits heeft nu zelf zijn voorkeur uitgesproken voor een overgang naar FC Utrecht. Bij Genk dient hij in ieder geval te vertrekken.
'Er zit schot in het dossier Vandenbergh', vertelde Willy Reynders, technisch directeur van Genk, aan de Belgische teletekst. 'Eerstdaags hopen we met Utrecht tot een vergelijk te komen, want voor Kevin Vandenbergh is geen plaats meer in onze plannen.'
Idd. weet lekker naar het stadion!quote:Op maandag 25 juni 2007 12:23 schreef zatoichi het volgende:
Goed nieuws! HEt weer van dit moment doet me echt met heimwee terugdenken aan de voetbalwedstrijden. Dat nieuwe seizoen mag van mij wel beginnen!
Van Loen & Nasicmento.quote:Op maandag 25 juni 2007 21:06 schreef paultjuhhh het volgende:
[..]
Ik hoop het niet, van Loen zal hem voorlopig opvolgen![]()
Ik wil idd gewoon een nieuwe trainert maar dat zit er vast niet in voorlopigquote:Op maandag 25 juni 2007 22:52 schreef PBateman1978 het volgende:
[..]
Van Loen & Nasicmento.![]()
Adriaanse lijkt me wel wat...
Waarom?quote:Op dinsdag 26 juni 2007 09:25 schreef Druppel het volgende:
Van Loen mag van mij de kans wel krijgen! Ervaring zat als assistent!
En dan vooral jouw vragen!quote:Op dinsdag 26 juni 2007 09:34 schreef paultjuhhh het volgende:
[..]
Waarom?
Wil je geen verfrissing?
Waarom van Loen als opvolger
Word Utrecht daar beter van ?
Allemaal vragen
De afgelopen keren heeft het doorschuiven van de assistent ons toch best wat prijzen opgeleverd.quote:Op dinsdag 26 juni 2007 09:34 schreef paultjuhhh het volgende:
[..]
Waarom?
Wil je geen verfrissing?
Waarom van Loen als opvolger
Word Utrecht daar beter van ?
Allemaal vragen
Dank natuurlijkquote:Op dinsdag 26 juni 2007 14:19 schreef venomsnake het volgende:
Gefeliciteerd met jullie nieuwe spits.![]()
quote:Komst international Cho naar FC Utrecht onzeker
Door ROB HARTOG
UTRECHT - De kans dat de Koreaan Cho naar FC Utrecht komt is niet zo groot meer.
Voorzitter Jan Willem van Dop: ,,Dat hoofdstuk is nog niet gesloten, maar de kans dat we hem kunnen vastleggen is er de laatste week niet groter op geworden. We hebben steeds, dachten wij, gesproken met zijn zaakwaarnemer, maar nu heeft zich plotseling namens hem een tweede zaakwaarnemer gemeld en moeten we weer van voren af aan beginnen.’’
International Cho, spelend voor het Japanse Shimizu, waar zijn contract eind van dit jaar afloopt, stond nummer één op het verlanglijstje van trainer Foeke Booy en zijn scoutingstaf. Al ruim twee maanden geleden bekeken technisch manager Piet Buter, chef-scout Nol de Ruiter en financieel directeur Rob Venneman de spits tijdens een competitiewedstrijd in Japan.
Vorige maand toog Booy naar Seoul om Cho aan het werk te zien en te spreken. Dat gebeurde rond de interland die Zuid-Korea speelde tegen het Nederlands elftal van bondscoach Marco van Basten. Alle meningen daarna waren eensluidend: Cho is absoluut een aanwinst voor FC Utrecht, zoals de Koreaanse bondscoach Pim Verbeek en de in Japan werkende Nederlandse trainer Sef Vergoossen de club al hadden laten weten.
Alhoewel Cho zelf tijdens die bezoekjes aangaf graag naar FC Utrecht te willen komen om zich als voetballer verder te ontwikkelen, bestaan daarover in de Domstad nu twijfels. Waarbij nauwelijks te achterhalen valt of Cho zelf van gedachten is veranderd of, en dat is waarschijnlijker, dat zijn beide zaakwaarnemers dollartekens in de ogen hebben en de spits in afwachting van nog betere opties, tegenhouden om definitief zaken te doen met FC Utrecht.
Een extra hobbel is de transfersom die Shimizu vraagt. Alhoewel Cho aan het eind van het kalanderjaar transfervrij is verlangt de Japanse club minimaal een half miljoen euro bij een tussentijds vertrek. Een smak geld voor een periode van slechts vier maanden. De spits kan niet eerder dan begin september naar Nederland komen omdat hij eerst met zijn land nog moet uitkomen in de strijd om de Azië Cup.
Na het aantrekken van Kevin Vandenbergh, het vastleggen van Lucian Sanmartean en de contractverlenging van Alje Schut, is FC Utrecht overigens nog niet uitgewinkeld. Preses Van Dop: ,,We hebben al een behoorlijke financiële inspanning geleverd, maar zoals eerder gezegd gaan de kosten soms voor de baat uit. We kijken nog uit naar een spits die ondersteunend kan zijn voor Vandenbergh. Ook als het uiteindelijk niet lukt Cho te halen, blijven we actief rond speuren.’’
Van Dop ontkent dat de Belg Wesley Sonck, ooit geflopt bij Ajax, daarvoor in beeld is. ,,Hij is vergelijkbaar met Vandenbergh. We zoeken een ander type spits. De naam van Sonck circuleert op websites op Internet, maar daar staat wel meer onzin op.
Keeper Michel Vorm zou al zo’n beetje getekend hebben in Engeland en Ajax zou Francis Dickoh willen hebben, maar daar weet ik niets van. Nog geen club heeft zich gemeld voor een van onze spelers.’’
Geïnformeerd is er bij FC Utrecht, en dan met name naar spits Robin Nelisse, wél. Van Dop: ,,Dat was puur informeel. Officieel contact is er niet opgenomen.’’ Nelisse mag na twee min of meer verloren seizoenen weg uit de Galgenwaard. FC Utrecht verlangt niet eens een transfersom. De club is al blij als niet langer maandelijks zijn forse salaris moet worden overgemaakt.
Bron: AD Sportwereld
Ik stond ook raar te kijken dat het uit AD sportwereld kwam.quote:Op woensdag 27 juni 2007 09:23 schreef zatoichi het volgende:
Dat laatste komt inderdaad niet over alsof het uit een krant komt; "De club is al blij als niet langer maandelijks zijn forse salaris moet worden overgemaakt."
(Maar het is wel zo)
Nee, geen Adelaar hoorquote:Op woensdag 27 juni 2007 12:39 schreef -Vaduz- het volgende:
Grappig ja.
Adelaar misschien de opvolger van Foeke, als Foeke gaat. Zien jullie wat in een tweede Adelaar-termijn?
Nee.quote:Op woensdag 27 juni 2007 12:39 schreef -Vaduz- het volgende:
Grappig ja.
Adelaar misschien de opvolger van Foeke, als Foeke gaat. Zien jullie wat in een tweede Adelaar-termijn?
Neuhquote:Op woensdag 27 juni 2007 16:45 schreef methodmich het volgende:
Zou Gert Kruys een geschikte opvolger zijn? Doet het met Dordt toch echt goed en kent de club door en door.
Dan denk jij aan de categorie Willem van Hanegem / Co Adriaanse neem ik aan?quote:Op woensdag 27 juni 2007 17:06 schreef paultjuhhh het volgende:
Kruys Adelaar en van Loen zijn allemaal waarvan ik denk van redelijk goed
Laten we gewoon een hele goeie trainer kiezen
Ja maar mag ook minder zijn, ik weet niet hoor wat kan Kruys ons meer bieden dan Foeke Booij vraag ik me afquote:Op woensdag 27 juni 2007 17:11 schreef methodmich het volgende:
[..]
Dan denk jij aan de categorie Willem van Hanegem / Co Adriaanse neem ik aan?
Toch zou ik hem gewoon bellen als ik van Dop was, toon maar eens wat ambities.quote:Op woensdag 27 juni 2007 17:58 schreef hello_moto1992 het volgende:
Co Adriaanse lijkt me wel wat, al komt hij toch niet![]()
mij niet. ik vind het een verschrikkelijk vervelend kereltje.quote:Op woensdag 27 juni 2007 17:58 schreef hello_moto1992 het volgende:
Co Adriaanse lijkt me wel wat, al komt hij toch niet![]()
Ben bang dat ie dan constant zijn zoontje voortrektquote:Op woensdag 27 juni 2007 17:18 schreef paultjuhhh het volgende:
[..]
Ja maar mag ook minder zijn, ik weet niet hoor wat kan Kruys ons meer bieden dan Foeke Booij vraag ik me af
Goed ideequote:Op woensdag 27 juni 2007 18:55 schreef thaduck het volgende:
Als ze Kruys aantrekken als trainer, wat mij persoonlijk wel aanspreekt, dan vind ik dat Rick verhuurt moet worden in die tijd.
Nu heb je toch niets aan hemquote:Op woensdag 27 juni 2007 19:19 schreef Poepoog het volgende:
[..]
Goed ideeVerkoop hem dan maar meteen aan RKC
![]()
quote:Op donderdag 28 juni 2007 20:27 schreef Mindstate het volgende:
Cho definitief niet naar Utrecht staat op Voetbalzone
quote:Op donderdag 28 juni 2007 20:27 schreef Mindstate het volgende:
Cho definitief niet naar Utrecht staat op Voetbalzone
quote:UTRECHT - Jae Jin Cho komt niet naar FC Utrecht. Dat heeft de Koreaanse spits verklaard tegenover de Korea Times.
Cho vertelde de krant dat de transfersom die zijn club, Shimuzu S-Pulse, vroeg te hoog was. Daardoor moest hij veel te veel salaris inleveren.
Het mislukken van de transfer is een fikse tegenvaller voor FC Utrecht dat naast Kevin Vandenbergh nog een spits wil aantrekken. Cho stond bovenaan het lijstje van de club.
De spits houdt wel de mogelijkheid open om in januari, als zijn contract afloopt, alsnog naar FC Utrecht te komen.
Dan hoeft de club namelijk geen transfersom te betalen.
FC Utrecht-voorzitter Jan Willem van Dop zegt nog geen afwijzing van Cho te hebben ontvangen.
En Waarom moest er trouwens ook iemand uit ZK gehaald worden... echt belachelijk hoeveel geld dit weer heeft gekost...quote:Op donderdag 28 juni 2007 21:40 schreef Kos_met_de_snor het volgende:
[..]
betrouwbare site
![]()
ik zie het allemaal wel met die cho, had er sowieso geen vertrouwen meer in
Inderdaad, Donny en Samir en anderen waren inderdaad een topaankoop!quote:Op vrijdag 29 juni 2007 13:53 schreef DiMacho het volgende:
[..]
En Waarom moest er trouwens ook iemand uit ZK gehaald worden... echt belachelijk hoeveel geld dit weer heeft gekost...
Kijk eens in Nederland rond bij de Eerste divisie! Zucht!
Ik heb liever een Zuid-Koreaans International dan iemand uit de Eerste divisie.quote:Op vrijdag 29 juni 2007 13:53 schreef DiMacho het volgende:
[..]
En Waarom moest er trouwens ook iemand uit ZK gehaald worden... echt belachelijk hoeveel geld dit weer heeft gekost...
Kijk eens in Nederland rond bij de Eerste divisie! Zucht!
quote:Nassr.com meldt komst Foeke Booy
Datum: 02-07-2007
Nassr.com meldt komst Foeke Booy
Geplaatst om 11.08 uur
De website van voetbalclub Al Nassr heeft zojuist bevestigd dat Foeke Booy de nieuwe hoofdtrainer van de club wordt. De huidige hoofdtrainer zou per direct overstappen naar de Arabische subtopper. Op de site wordt gemeld dat Foeke Booy met een vliegtuig vanuit Zwitserland naar Saudi-Arabië is gevlogen om daar met Koning Khaled en enkele sjeiks te spreken.
Ook Foeke zelf wordt aan het woord gelaten:
“Ik ben erg blij deze club te mogen trainen. Al in het begin van de onderhandelingen was het verlangen aanwezig om hierheen te komen. Ik ben blij de mogelijkheid te hebben om hier te trainen. Zowel het land als de club spraken me direct aan”
“Vooral de opdracht een club van naam te mogen trainen is uitdagend. Mede doordat de club al een grote naam is in Saudi-Arabië, maar ook in Europa.”
Tot slot bedankt Foeke de mensen die het vertrouwen in hem hebben gesteld en de mensen die de overgang naar Arabië hebben mogelijk gemaakt.
Aldus nassr.com
Het wachten is natuurlijk op de officiële berichtgeving vanuit FC Utrecht, maar de kans dat Foeke volgend jaar hoofdtrainer van FC Utrecht is, lijkt steeds kleiner te worden.
Redactie Svfcu.nl
aansteller, pas over 1.5 maand begint de competitie. (Intertoto wordt toch niet serieus genomen, ook niet als Booy er nog bij is). Van Loen kan het heus wel alleen af.quote:Op maandag 2 juli 2007 18:42 schreef thaduck het volgende:
Absoluut geen goed nieuws hoor. Zaterdag begint de training en er moeten nog aankopen gedaan worden! Tenzij dit intern al veel langer bekend was ben ik er niet blij mee. Moet nu eerst een andere trainer komen, die moet naar de selectie kijken en beslissen wie blijven, weggaan en erbij moeten.
Beetje kort op elkaar
Ik ben blij dat de functies weer gescheiden worden.quote:Op maandag 2 juli 2007 20:18 schreef Kos_met_de_snor het volgende:
[..]
aansteller, pas over 1.5 maand begint de competitie. (Intertoto wordt toch niet serieus genomen, ook niet als Booy er nog bij is). Van Loen kan het heus wel alleen af.
En de aankopen van Booy zijn vaak toch ondermaats, ik ben allang blij als iemand anders aankopen kan doen
Tja shortlistquote:Op maandag 2 juli 2007 23:05 schreef Eilanden het volgende:
Volgens het AD staat ook Co Adriaanse op de shortlist van de FC. Voorlopig houdt de club zich op de transfermarkt gedeisd tot ze een nieuwe trainer hebben
quote:Foeke Booy vertrekt naar Saudi-Arabie
Foeke Booy verlaat FC Utrecht en gaat aan de slag bij de voetbalclub Al-Nassr in Saudi-Arabië. De technisch directeur en trainer-coach van FC Utrecht tekent een contract van één jaar.
Booy reisde dit weekend, samen met zijn zaakwaarnemer Ger Lagendijk, naar Saudi-Arabië voor een kennismaking en afrondende besprekingen met vertegenwoordigers van Al-Nassr. Dinsdag kwam hij daar tot een overeenkomst. 'Zijn nieuwe uitdaging gunnen we hem en is een logische stap in zijn carrière', aldus voorzitter Jan Willem van Dop. 'Foeke heeft zeer veel voor de club betekend. Twee keer de KNVB-beker winnen en bovendien de Johan Cruijff schaal veroveren is een buitengewone prestatie. Hij is de meest succesvolle trainer die FC Utrecht ooit heeft gehad. Dat hij nu iets nieuws wil gaan doen begrijpen we. Ik weet dat ik namens alle medewerkers van FC Utrecht spreek, als ik hem veel succes wens bij Al-Nassr'.
Het vertrek van de 45-jarige Booy komt vlak voor de seizoensstart van FC Utrecht, aanstaande zaterdag. 'We gaan er van uit dat we zaterdag de opvolger van Foeke nog niet hebben gepresenteerd', zegt Van Dop. 'We hebben dit vertrek natuurlijk vanaf vorige week zien aankomen en we zijn inmiddels bezig met het zoeken naar een opvolger. Maar we maken een weloverwogen keuze en we nemen dus geen overhaaste beslissingen. Dat is ook niet nodig, omdat we met John van Loen en David Nascimento capabele trainers in huis hebben. Zij zullen dus in principe de eerste training zaterdag op Sportcomplex Zoudenbalch leiden en de voorbereiding richting de eerste Intertotowedstrijd voor hun rekening nemen'.
Het contract van Booy met FC Utrecht liep nog een jaar door en de voorzitter ging er tot voor kort van uit, dat de trainer ook het komend seizoen voor de groep zou staan. 'Maar we hadden nu eenmaal de afspraak, dat bij een aantrekkelijk aanbod over een eerder vertrek te praten zou zijn', aldus Van Dop. 'Foeke heeft de interesse vanuit Saoudi-Arabië direct bij me gemeld. We zorgen er natuurlijk voor, dat er een waardige opvolger voor Booy komt'.
Foeke Booy won met zijn ploeg in 2003 en 2004 de Amstel Cup en sleepte in 2004 ook de Johan Cruijff Schaal in de wacht. Als speler kwam hij uit voor Cambuur (in zijn geboorteplaats Leeuwarden), De Graafschap, PEC Zwolle, FC Groningen en in België voor KV Kortrijk, Club Brugge en AA Gent. FC Utrecht was de laatste club waar hij als speler actief was. In 1994 moest Booy vanwege een knieblessure stoppen, waarna hij op 34-jarige leeftijd voor het trainersvak koos. Hij werd toen bij FC Utrecht trainer van de B-junioren, nam daarna Jong FC Utrecht onder zijn hoede en was vervolgens onder Frans Adelaar twee jaar assistent bij het eerste elftal. Vanaf het seizoen 2002/2003 had hij de verantwoordelijkheid voor de hoogste selectie. Later combineerde hij het trainerschap met de functie van technisch directeur.
quote:Van Hanegem open voor gesprek
UTRECHT - Co Adriaanse hult zich in stilzwijgen. De droomkandidaat van FC Utrecht om Foeke Booy als trainer op te volgen, onthoudt zich op zijn vakantieadres in Spanje van elk commentaar op de serieuze belangstelling vanuit de Domstad.
Zijn woordvoerder Willem Zeijlmans wil slechts bevestigen dat het kamp-Adriaanse op de hoogte is van de Utrechtse interesse. Op de vraag of Adriaanse eventueel belangstelling heeft om bij FC Utrecht in dienst te treden weigert hij een antwoord te geven. ,,Geen commentaar.’’
In Utrecht zoemt inmiddels ook de naam van Willem van Hanegem rond als een potentiële kandidaat. Net zoals die van Frans Adelaar, Gert Kruys, Erwin Koeman en John van Loen. Voor zo ver bekend is, in afwachting van een reactie van Adriaanse, nog geen van die kandidaten officieel benaderd.
,,Via-via heb ik begrepen dat mijn naam ook op het lijstje van de club voorkomt,’’ zegt Van Hanegem. Dat laatste is niet verwonderlijk, want voorzitter Jan Willem van Dop en Van Hanegem onderhouden al jaren een vriendschappelijke relatie, die dateert uit de tijd dat ze beiden bij Feyenoord werkten.
Van Hanegem noemt FC Utrecht een ’interessante’ club. ,,Ik heb lang in Utrecht gewoond en heb twee jaar voor die club gespeeld. Ik sta absoluut open voor een gesprek. Ik zal niet, zoals Louis van Gaal ooit deed, roepen dat de cirkel dan rond is. Maar het zou wel grappig zijn. Als voetballer heb ik met veel plezier bij Feyenoord, AZ en FC Utrecht gespeeld. Alleen in Utrecht ben ik later niet als hoofdcoach teruggekeerd.’’
De Kromme werkte wél als assistent in Galgenwaard. Dat was tussen 1986 en 1989. ,,Een mooie tijd. Ik heb Nol de Ruiter nog als hoofdtrainer meegemaakt.’’
Het is een pikant detail dat Van Hanegem niet alleen met de huidige chef-scout van FC Utrecht heeft samengewerkt, maar ook met technisch manager Piet Buter. In het seizoen 1990-1991 was hij bij Wageningen diens assistent.
FC Utrecht-voorzitter Jan Willem van Dop wilde absoluut NOG niet ingaan op de uitnodigende woorden van Van Hanegem. ,,Wij reageren op geen enkele naam. Maar ik verzeker dat we druk bezig zijn om een opvolger voor Foeke Booy te vinden.’’
Opnieuw benadrukte Van Dop dat de zoektocht zeker niet morgen zal zijn afgerond en dat de eerste training van FC Utrecht onder leiding zal staan van John van Loen en David Nascimento. ,,Morgen redden we niet, maar we hebben er alle vertrouwen in dat we er op zeer korte termijn uitkomen.
Sportweek.nlquote:'FC Utrecht zo goed als rond met Co Adriaanse'
Datum: 6-jul-2007 15:18
FC Utrecht is zo goed als rond met Co Adriaanse. Dat bevestigt een bron binnen de club. De 59-jarige Amsterdammer, voormalig trainer van onder meer AZ, Ajax en FC Porto, stapte in mei met zijn assistenten Jan Olde-Riekerink en Chris Kronshorst op bij Metallurg Donetsk. Hij was een half jaar in dienst van de club. Adriaanse speelde in de zeventiger jaren voor FC Utrecht, in een team met onder andere de Deense international John Steen Olsen en Leo van Veen. (MB)
Dat is wel klote, hoopte eigenlijk dat ie naar Hapoel zou gaan, dan hielden we er nog een kleine transfersom aan over ook.quote:Robin Nelisse meldt zich ’gewoon’ bij eerste training FC Utrecht
Door ROB HARTOG
UTRECHT - Robin Nelisse meldt zich zaterdagochtend op de eerste training van FC Utrecht.
Diverse clubs uit binnen- en buitenland hebben afgelopen weken interesse getoond voor de in de Galgenwaard overbodige spits, maar de Rotterdammer heeft nog geen nieuwe werkgever gevonden. Sparta, VVV en ADO Den Haag hikken aan tegen zijn forse salaris.
Piet Buter, technisch manager van FC Utrecht: ,,Ik heb deze week nog contact gehad met zijn zaakwaarnemer. Er was inderdaad wat sluimerende belangstelling, maar dat heeft nog niet tot iets concreets geleid. We gaan er dus van uit dat Nelisse zich op Zoudenbalch meldt voor de eerste training.’’
Nelisse mag transfervrij bij FC Utrecht vertrekken indien hij een Nederlandse club vindt. Potentiële belangstellenden uit het buitenland moeten een transfersom betalen.
Bij de start van de voorbereiding op het nieuwe seizoen ontbreken Erik Pieters, Loïc Loval en Franck Grandel. Dat drietal hoeft zich pas volgende week zaterdag op de training melden. Buter: ,,Pieters heeft met Jong Oranje meegedaan aan het Europees kampioenschap en Loval en Grandel hebben veel interlands gespeeld met hun land Guadeloupe. Om dat trio rust te geven stromen zij een week later in.’’
Lucian Sanmartean traint komende week nog niet met de spelersgroep mee. De Roemeen werkt al een week een apart programma af om hem helemaal fit te krijgen voor de start van het seizoen. Zoals bekend heeft hij afgelopen twee jaar nauwelijks wedstrijden gespeeld. Buter: ,,We zijn hem aan het opbouwen. Volgens de medische staf gaat het erg goed. Onze deskundigen zijn er van overtuigd dat hij met die speciale aanpak helemaal topfit wordt.’’
De onderhandelingen over een tussentijdse verlenging van de contracten van Sander Keller en Tim Cornelisse liggen stil. Beide spelers hebben te kennen gegeven niet akkoord te gaan met de aanbieding van FC Utrecht. Beiden hebben nog een verbintenis voor één jaar. Met Rick Kruys en zijn zaakwaarnemer wordt wel gepraat. Buter: ,,Daar zit wel muziek in.’’ Het contract van de jonge middenvelder loopt eveneens medio volgend jaar af.
Als "de Taxichauffeur" eenmaal ergens binnen is, volgt zijn kliekje spoedig. Dus Roy Witteman, Paul Mulders, Rick Hooyboer, Arnoud van Toor, Ferdinand Katipana, Martijn Gootjes, Arthur van Metelen en Sukru Mihçi kunnen spoedig een aanbieding van de FC verwachten.quote:Utrecht haalt Wesseling als noodverband
7/7/2007 10:47
In plaats van in Qatar gaat Roy Wesseling per direct aan de slag bij FC Utrecht, voorlopig voor drie maanden.
FC Utrecht voelde zich gedwongen een tijdelijke oplossing te vinden voor een tekort aan trainers. Met het vertrek van hoofdcoach Foeke Booy naar Al-Nassr bemoeit David Nascimento zich meer met de A-selectie. Dat zou teveel ten koste gaan van de Jong FC Utrecht.
'Momenteel is het nog onduidelijk hoe lang deze situatie blijft bestaan', aldus voorzitter Jan Willem van Dop op de website van FC Utrecht. 'Wij vinden de technische begeleiding van Jong FC Utrecht van groot belang en daarom zijn we ook zo blij met de komst van Roy Wesseling.'
Wesseling, die eind juni afzag in het kielzog van Mark Wotte naar Qatar te gaan, krijgt een contract voor drie maanden. 'Hij is een A-trainer met ervaring in de eerste divisie’, aldus Van Dop. 'De kwaliteit van de technische begeleiding voor Jong FC Utrecht is met zijn komst gegarandeerd'.
JC SChaal = ¤ 225.000,-quote:Op zaterdag 7 juli 2007 18:29 schreef k3vil het volgende:
Hoeveel heeft Utrecht nou extra binnengehaald met de prijzen van Foeke? De twee bekers en de jodokus kwak schaal.
God, net alsof Utrecht een ploeg is wat jaarlijks prijzen pakt. Ik vind dat Foeke het uitstekend heeft gedaan met Utrecht, echt prima! Wie weet dat Co nogmaals zijn kunstje weet te flikken.quote:Op zaterdag 7 juli 2007 18:29 schreef k3vil het volgende:
Hoeveel heeft Utrecht nou extra binnengehaald met de prijzen van Foeke? De twee bekers en de jodokus kwak schaal.
Van de KNVB beker kan ik het niet vinden. Maar zo te zien moeten ploegen als Utrecht het echt van europees voetbal hebbenquote:Op zaterdag 7 juli 2007 18:51 schreef Eilanden het volgende:
[..]
Plus dat Europees voetbal extra euro's heeft opgeleverd
350.000 euroquote:Op zaterdag 7 juli 2007 18:56 schreef k3vil het volgende:
[..]
Van de KNVB beker kan ik het niet vinden.
quote:Adriaanse zegt nee tegen Utrecht
FC Utrecht kan een streep zetten door de naam van Co Adriaanse. De Amsterdamse coach was in beeld om Foeke Booy op te volgen, maar Willem Zeijlmans, diens woordvoerder, meldt dat de komst van Adriaanse niet aan de orde is.
“FC Utrecht heeft contact gezocht, maar Adriaanse zal er niet als trainer aan de slag gaan”, meldt Zeijlmans tegenover het Algemeen Dagblad. “Wel is Co bereid FC Utrecht in de toekomst misschien te helpen.’’
Het afhaken van Adriaanse vergroot de kansen van assistent John van Loen, die nu met David Nascimento tijdelijk de taken van Booy overneemt. Eerder werden ook de namen van Gert Kruys, Frans Adelaar, Willem van Hanegem en Erwin Koeman genoemd.
Ik snap dan ook niet wat die gast deed bij ado den haagquote:Op zondag 8 juli 2007 23:48 schreef thaduck het volgende:
En Mols gaat naar feyenooit...
quote:Van Hanegem nieuwe trainer van FC Utrecht
12/7/2007 10:05
FC Utrecht heeft iets meer dan een week nodig gehad om een nieuwe trainer te vinden. Willem van Hanegem keert terug in De Galgenwaard als opvolger van Foeke Booy.
Van Hanegem (63) neemt de plaats in van Booy, die heeft gekozen voor een nieuwe uitdaging in Saudi-Arabië. Onder meer Co Adriaanse gold als een belangrijke kandidaat voor de vacature, maar de Amsterdammer zag af van een dienstverband in de Domstad.
FC Utrecht wilde geen overhaaste beslissingen nemen en liet de voorbereiding op het Intertoto Cup-avontuur over aan assistenten John van Loen en David Nascimento.
Van Hanegem was als speler en assistent al actief bij FC Utrecht. De oud-international werkte als hoofdtrainer voor Feyenoord, Al Hilal, AZ en Sparta Rotterdam. Sinds zijn vertrek bij de KNVB, waar tot 2004 assistent-bondscoach was, had De Kromme geen club meer.
Zou ik ook zijnquote:Op donderdag 12 juli 2007 10:42 schreef gepparidoga het volgende:
Ik kan hier best wel tevreden mee zijn!![]()
quote:Op donderdag 12 juli 2007 10:50 schreef kavorka het volgende:
Seniele oude man die Utrecht moet gaan leiden? Vreemde beslissing..
quote:Exclusief: Robin Nelisse in Israël
Datum: 12-jul-2007 13:47
Door Sander van Hal
Robin Nelisse is momenteel op trainingsstage bij Beitar Jeruzalem, zo weet Sportweek exclusief te melden. De Israëlische club heeft het vliegticket van de spits van FC Utrecht betaald om hem live aan het werk te kunnen zien. Als zijn verrichtingen bevallen, kan Nelisse een lucratief contract ondertekenen. De Rotterdammer heeft nog een aanbod van het Cypriotische Hapoel Nicosia achter de hand, mocht hij het steenrijke Beitar niet kunnen overtuigen.
Komt Nelisse niet vóór maandag tot een akkoord met een andere club, dan dient hij zich na het weekeinde weer te melden bij FC Utrecht. Daar heeft de spits nog een contract voor een jaar. Doordat hij nooit echt heeft kunnen overtuigen mag hij echter vertrekken, mede doordat hij met zijn riante salaris flink op de begroting drukt.
In Kevin Vandenbergh heeft Utrecht al een vervanger voor Nelisse in huis, al is de nieuwe club van trainer Wim van Hanegem nog altijd op zoek naar een tweede centrumspits
De tering, levert dat zoveel op? Leuk van Willem, past wel bij Utrecht.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |