abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_51557144
quote:
Op maandag 16 juli 2007 23:30 schreef thaduck het volgende:

[..]

Tenminste nog mensen met verstand!

Dat Phanos de club overneemt en suikeroompje wordt prima, maar laat het stadion lekker waar het is!
vind ik ook, Phanos kan dan net zogoed nu even die tekorten dichten.
het is ze echt maar om de poen te doen; ik ben er een keer geweest in dat Kasteel Heemstede, echt een stelletje kakkers met bralbekken, dat zijn het.
pi_51559754
Phanos doet het uit eigenbelang. Ze verdienen miljoenen met de grond waar het stadion nu staat. Dat is de enige reden dat men geinteresseerd is in de koop van Utrecht. Ze mogen zoveel geld in de club steken als ze willen, maar van het stadion blijven ze af
  dinsdag 17 juli 2007 @ 15:11:19 #203
25678 PBateman1978
Glow Sticks!
pi_51559837
Eerlijk gezegd denk ik dat de Gemeente het plan toch in de prullenbak pleurt, en loopt dit hele verhaal met een sisser af.

Wel is het te hopen dat het ''tekort'' van 2,5 miljoen niet waar blijkt te zijn.
Let's drop some acid and go to a titty bar.
pi_51560734
UTRECHT - Een ambitieus plan van hoofdsponsor Phanos om FC Utrecht over te nemen, Stadion Galgenwaard af te breken en langs de snelweg A2 een groot nieuw stadion te bouwen, is dinsdag afgewezen.

Het gemeentebestuur van de stad vindt het niet verantwoord het recent verbouwde Galgenwaard te slopen.

Phanos, een vastgoedbedrijf uit Houten, stelde de gemeente voor een nieuwe voetbaltempel te bouwen langs de A2 ten zuiden van Hooggelegen en eromheen 200.000 vierkante meter kantoren te ontwikkelen. In ruil daarvoor zou de onderneming op de huidige plek van Stadion Galgenwaard 2100 appartementen willen bouwen.

Topclub

De miljoenen euro's die het plan zou opleveren, zouden ten goede komen aan FC Utrecht. Phanos beoogde met de financiële injectie de begroting van de club zodanig op te krikken, dat die verzekerd zou zijn van de permanente status van topclub
pi_51561612
bullshit, die gasten willen alleen het grond rond het stadion galgewaard hebben door dat die plaats (hoogstwaarschijnlijk) aangewezen is voor het ontwikkelen van kantoorpanden and the like. Er komen daar nu al 2 flats de grond uit.

[ Bericht 10% gewijzigd door k3vil op 17-07-2007 16:13:19 ]
  dinsdag 17 juli 2007 @ 21:28:23 #206
26251 Eilanden
Bright Mirror Still Water
pi_51572812

Vanmiddag heeft FCU in de nieuwe shirts met 3-1 van Stormvogels Telstar gewonnen. Vandenbergh, Nelisse en Kopteff scoorden de goals
  dinsdag 17 juli 2007 @ 21:30:11 #207
121310 venomsnake
El Saltador
pi_51572874
Echt gave shirtjes..
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
  dinsdag 17 juli 2007 @ 23:33:13 #208
6373 thaduck
!! nu Tha_Duck !!
pi_51577747
quote:
Op dinsdag 17 juli 2007 15:57 schreef k3vil het volgende:
bullshit, die gasten willen alleen het grond rond het stadion galgewaard hebben door dat die plaats (hoogstwaarschijnlijk) aangewezen is voor het ontwikkelen van kantoorpanden and the like. Er komen daar nu al 2 flats de grond uit.

[afbeelding]
Leuke foto, beetje oud maar leuk

Hieronder heb ik even ingetekend waar ik zit vanaf april 2008:
tegenwoordig bekend als Tha_Duck
pi_51583162
quote:
Op dinsdag 17 juli 2007 23:33 schreef thaduck het volgende:

[..]

Leuke foto, beetje oud maar leuk

Hieronder heb ik even ingetekend waar ik zit vanaf april 2008:
[afbeelding]
Is dat een woonflat, of kantorenflat. Hoe dan ook, op wedstrijddagen kun je mooi naar de Bunnikside kijken (maar ik vermoed dat je dan liever er zit dan er naar kijkt...
pi_51583559
Las in het Utregforum dat de papieren versie van het AD vandaag meldt dat er geen schuld is, maar 300.000 euro in kas.
  woensdag 18 juli 2007 @ 09:29:10 #211
26251 Eilanden
pi_51583850
quote:
Op woensdag 18 juli 2007 09:15 schreef PBateman1978 het volgende:
Las in het Utregforum dat de papieren versie van het AD vandaag meldt dat er geen schuld is, maar 300.000 euro in kas.
pi_51584503
Lees het nu zelf in de Pers :

''FC Utrecht heeft het afgelopen jaar een positief resultaat geboekt van 300.000 euro, maar dat is te danken aan een incidentele bate van 2,8 miljoen euro uit transfers''

Zonder die transfers zou er dus een verlies geweest zijn van 2,5 miljoen...
  woensdag 18 juli 2007 @ 10:30:24 #213
26251 Eilanden
pi_51585514
quote:
Op woensdag 18 juli 2007 09:56 schreef PBateman1978 het volgende:
Lees het nu zelf in de Pers :

''FC Utrecht heeft het afgelopen jaar een positief resultaat geboekt van 300.000 euro, maar dat is te danken aan een incidentele bate van 2,8 miljoen euro uit transfers''

Zonder die transfers zou er dus een verlies geweest zijn van 2,5 miljoen...
Maar die transfers zijn er wel geweest en transfers zijn niet abnormaal bij een voetbalclub.....
Maar goed, het is wel verontrustend dat de 'huishouding' zo verliesgevend is...
pi_51585590
Tijd om te bezuinigen op Neli... uhm op "personeel"
  woensdag 18 juli 2007 @ 10:34:41 #215
6373 thaduck
!! nu Tha_Duck !!
pi_51585656
quote:
Op woensdag 18 juli 2007 08:51 schreef zatoichi het volgende:

[..]

Is dat een woonflat, of kantorenflat. Hoe dan ook, op wedstrijddagen kun je mooi naar de Bunnikside kijken (maar ik vermoed dat je dan liever er zit dan er naar kijkt...
De toren die ik aanwijs is de kantorenflat Ofwel, ik werk er. Lekker dichtbij parkeren, maar ga me seizoenkaart natuurlijk niet opzeggen!
pi_51585816
quote:
Op woensdag 18 juli 2007 10:30 schreef Eilanden het volgende:

[..]

Maar die transfers zijn er wel geweest en transfers zijn niet abnormaal bij een voetbalclub.....
Maar goed, het is wel verontrustend dat de 'huishouding' zo verliesgevend is...
Dat weet je nu toch niet ?

Misschien heeft de club zoveel uitgegeven, juist omdat die transfergelden er waren ?
  woensdag 18 juli 2007 @ 10:45:43 #217
26251 Eilanden
pi_51585974
quote:
Op woensdag 18 juli 2007 10:39 schreef PBateman1978 het volgende:

[..]

Dat weet je nu toch niet ?

Misschien heeft de club zoveel uitgegeven, juist omdat die transfergelden er waren ?
Maar het lijkt me sterk dat ze in 1 seizoen plotseling van een verliesgevende huishouding naar een winstgevende kunnen gaan...
pi_51586034
quote:
Op woensdag 18 juli 2007 10:45 schreef Eilanden het volgende:

[..]

Maar het lijkt me sterk dat ze in 1 seizoen plotseling van een verliesgevende huishouding naar een winstgevende kunnen gaan...
Het boekjaar daarvoor was er toch 3.000 euro winst gemaakt ?
pi_51586631
quote:
Op woensdag 18 juli 2007 10:34 schreef thaduck het volgende:

[..]

De toren die ik aanwijs is de kantorenflat Ofwel, ik werk er. Lekker dichtbij parkeren, maar ga me seizoenkaart natuurlijk niet opzeggen!
Die ik overigens sinds gisteren weer binnenheb!

Waarom staat er op de achterzijde 07/08 terwijl dat ding drie jaar geldig is? Krijgen we dan volgend jaar een sticker die we eroverheen moeten plakken?
  woensdag 18 juli 2007 @ 14:51:21 #220
6373 thaduck
!! nu Tha_Duck !!
pi_51594527
quote:
Op woensdag 18 juli 2007 11:07 schreef zatoichi het volgende:

[..]

Die ik overigens sinds gisteren weer binnenheb!

Waarom staat er op de achterzijde 07/08 terwijl dat ding drie jaar geldig is? Krijgen we dan volgend jaar een sticker die we eroverheen moeten plakken?
Ja, net zo'n sticker als je over de parkeerkaarten voor de wijk moet plakken Ik ben altijd een dag bezig het nieuwe seizoen om er weer voor te zorgen dat ik vlakbij kan parkeren met een gekopieerde kaart
  donderdag 19 juli 2007 @ 12:59:17 #221
26251 Eilanden
pi_51624176
'Phanos kan goede bedoelingen nu bewijzen' 18 juli 2007

De afwijzende reactie van het Utrechtse college van burgemeester en wethouders op de wat al te wilde plannen van Phanos, de hoofdsponsor van FC Utrecht, was voorspelbaar.
Het getuigde van weinig realiteitszin te verwachten dat amper vijf jaar na de wederopbouw van Galgenwaard daar de slopershamer alweer uit de kast zou worden gehaald om het moderne en goed geoutilleerde stadion met de grond gelijk te maken. Los nog van de vraag wat FC Utrecht in hemelsnaam aan moet met een nieuw onderkomen met een capaciteit van minimaal 36.000 toeschouwers. De realiteit is immers dat de huidige huisvesting slechts sporadisch tot de laatste plaats bezet is.

Phanos reageerde teleurgesteld op de afwijzing van het stadsbestuur. Het bedrijf voegde daar echter wel aan toe dat het zich de komende twee jaar, tot aan het aflopen van de huidige sponsorovereenkomst, blijft inzetten om een betere financiële, en dus sportieve, basis te leggen onder FC Utrecht. Een toezegging die dinsdag in alle hectiek rond de negatieve reactie van het Utrechtse college een beetje ondersneeuwde, maar die wel degelijk interessant is.

De huidige financiële basis van FC Utrecht is smal. De club is weliswaar gezond, is niet voor niets bij de licentiecommissie van de KNVB ingeschaald in categorie 3 (de meest gezonde), maar kan zich nauwelijks uitspattingen veroorloven. Afgelopen seizoen is afgesloten met een winst van 300.000 euro, maar die valt alleen maar toe te schrijven aan een positief saldo van 2,8 miljoen euro tussen transferopbrengsten (vooral dankzij de verkoop van Fortuné en Tiendalli) en transferuitgaven.

Een bedrieglijke winst. De club heeft dus, net zoals trouwens veel clubs in het betaalde voetbal, transferinkomsten nodig om quitte te draaien. Om het zwart wit te stellen: met de huidige koers is binnen afzienbare tijd de verkoop van een talent als doelman Michel Vorm nodig om de begroting rond te krijgen.

,,We moeten scherp voor de wind varen,’’ erkende Ben Swagerman, lid van de Raad van Commissarissen, afgelopen maandag in deze krant. Zoals clubvoorzitter Jan-Willem van Dop in deze kolommen al een en andermaal verkondigde dat het moeilijk is de financiële ratrace met vergelijkbare subtoppers als Heerenveen, FC Twente, FC Groningen en Roda JC vol te houden.

In dat kader is het prima dat de directie van FC Utrecht onder leiding van Van Dop naar mogelijkheden zoekt de financiële basis aanzienlijk te verbreden. Dat daarbij in eerste instantie aan hoofdsponsor Phanos werd gedacht is niet meer dan logisch. Nu het stadsbestuur de plannen van dat bedrijf heeft afgeschoten, maar er wel de toezegging van de vastgoedontwikkelaar ligt de club verder te ondersteunen, moet nader worden onderzocht wat Phanos op korte termijn wél kan betekenen voor de club. Het bedrijf kan dan meteen wat doen aan het beeld dat bij een deel van het publiek ontstaan is, getuige de reacties van supporters op internet, dat het pure eigenbelang voorop staat en dat FC Utrecht slechts een kruiwagen is om dat te dienen.

Het is wellicht een mooie optie voor bestuursvoorzitter Ensing van Phanos de goede, sportieve bedoelingen van zijn bedrijf te onderstrepen door buiten zijn sponsorbijdrage om geld te fourneren voor het aantrekken van een goede spits, een speler waar FC Utrecht dringend behoefte aan heeft. Trouwens, projectontwikkelaar Evert Kroon mag dat in het belang van de club ook doen. Allemaal mooi en aardig dat hij afgelopen dagen in diverse media met veel bravoure heeft geroepen dat hij het ‘bod’ van Phanos zo met 10, desnoods 20 miljoen overtreft zonder daarvoor naar de bank te hoeven gaan, laat hij ook de knip maar eens trekken om ‘zijn’ club een bredere financiële basis te geven. Praatjes vullen ook in de voetbalwereld immers geen gaatjes.

Bron: AD
pi_51624351
Evert Kroon die roept al jaren dat ie zoveel geld heeft en fanatiek supporter is, maar steekt amper een cent in de club.
pi_51624411
quote:
Op donderdag 19 juli 2007 13:06 schreef PBateman1978 het volgende:
Evert Kroon
Wie ?
pi_51628514
quote:
Op donderdag 19 juli 2007 13:08 schreef Poepoog het volgende:

[..]

Wie ?
1 of ander autohandelaartje
  donderdag 19 juli 2007 @ 16:21:41 #225
26251 Eilanden
pi_51630299
quote:
Op donderdag 19 juli 2007 15:28 schreef Blupp het volgende:

[..]

1 of ander autohandelaartje
Ex-autohandelaar, die op het juiste moment de vastgoed is ingestapt en daarmee zoveel verdiend heeft, dat 'ie nu in de Quote 500 te vinden is.

Een kerel met een ongelooflijk grote bek, maar wel eentje met een neus voor geld...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')