abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 17 juli 2007 @ 21:28:23 #206
26251 Eilanden
Bright Mirror Still Water
pi_51572812

Vanmiddag heeft FCU in de nieuwe shirts met 3-1 van Stormvogels Telstar gewonnen. Vandenbergh, Nelisse en Kopteff scoorden de goals
  dinsdag 17 juli 2007 @ 21:30:11 #207
121310 venomsnake
El Saltador
pi_51572874
Echt gave shirtjes..
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
  dinsdag 17 juli 2007 @ 23:33:13 #208
6373 thaduck
!! nu Tha_Duck !!
pi_51577747
quote:
Op dinsdag 17 juli 2007 15:57 schreef k3vil het volgende:
bullshit, die gasten willen alleen het grond rond het stadion galgewaard hebben door dat die plaats (hoogstwaarschijnlijk) aangewezen is voor het ontwikkelen van kantoorpanden and the like. Er komen daar nu al 2 flats de grond uit.

[afbeelding]
Leuke foto, beetje oud maar leuk

Hieronder heb ik even ingetekend waar ik zit vanaf april 2008:
tegenwoordig bekend als Tha_Duck
pi_51583162
quote:
Op dinsdag 17 juli 2007 23:33 schreef thaduck het volgende:

[..]

Leuke foto, beetje oud maar leuk

Hieronder heb ik even ingetekend waar ik zit vanaf april 2008:
[afbeelding]
Is dat een woonflat, of kantorenflat. Hoe dan ook, op wedstrijddagen kun je mooi naar de Bunnikside kijken (maar ik vermoed dat je dan liever er zit dan er naar kijkt...
pi_51583559
Las in het Utregforum dat de papieren versie van het AD vandaag meldt dat er geen schuld is, maar 300.000 euro in kas.
Let's drop some acid and go to a titty bar.
  woensdag 18 juli 2007 @ 09:29:10 #211
26251 Eilanden
pi_51583850
quote:
Op woensdag 18 juli 2007 09:15 schreef PBateman1978 het volgende:
Las in het Utregforum dat de papieren versie van het AD vandaag meldt dat er geen schuld is, maar 300.000 euro in kas.
pi_51584503
Lees het nu zelf in de Pers :

''FC Utrecht heeft het afgelopen jaar een positief resultaat geboekt van 300.000 euro, maar dat is te danken aan een incidentele bate van 2,8 miljoen euro uit transfers''

Zonder die transfers zou er dus een verlies geweest zijn van 2,5 miljoen...
  woensdag 18 juli 2007 @ 10:30:24 #213
26251 Eilanden
pi_51585514
quote:
Op woensdag 18 juli 2007 09:56 schreef PBateman1978 het volgende:
Lees het nu zelf in de Pers :

''FC Utrecht heeft het afgelopen jaar een positief resultaat geboekt van 300.000 euro, maar dat is te danken aan een incidentele bate van 2,8 miljoen euro uit transfers''

Zonder die transfers zou er dus een verlies geweest zijn van 2,5 miljoen...
Maar die transfers zijn er wel geweest en transfers zijn niet abnormaal bij een voetbalclub.....
Maar goed, het is wel verontrustend dat de 'huishouding' zo verliesgevend is...
pi_51585590
Tijd om te bezuinigen op Neli... uhm op "personeel"
  woensdag 18 juli 2007 @ 10:34:41 #215
6373 thaduck
!! nu Tha_Duck !!
pi_51585656
quote:
Op woensdag 18 juli 2007 08:51 schreef zatoichi het volgende:

[..]

Is dat een woonflat, of kantorenflat. Hoe dan ook, op wedstrijddagen kun je mooi naar de Bunnikside kijken (maar ik vermoed dat je dan liever er zit dan er naar kijkt...
De toren die ik aanwijs is de kantorenflat Ofwel, ik werk er. Lekker dichtbij parkeren, maar ga me seizoenkaart natuurlijk niet opzeggen!
pi_51585816
quote:
Op woensdag 18 juli 2007 10:30 schreef Eilanden het volgende:

[..]

Maar die transfers zijn er wel geweest en transfers zijn niet abnormaal bij een voetbalclub.....
Maar goed, het is wel verontrustend dat de 'huishouding' zo verliesgevend is...
Dat weet je nu toch niet ?

Misschien heeft de club zoveel uitgegeven, juist omdat die transfergelden er waren ?
  woensdag 18 juli 2007 @ 10:45:43 #217
26251 Eilanden
pi_51585974
quote:
Op woensdag 18 juli 2007 10:39 schreef PBateman1978 het volgende:

[..]

Dat weet je nu toch niet ?

Misschien heeft de club zoveel uitgegeven, juist omdat die transfergelden er waren ?
Maar het lijkt me sterk dat ze in 1 seizoen plotseling van een verliesgevende huishouding naar een winstgevende kunnen gaan...
pi_51586034
quote:
Op woensdag 18 juli 2007 10:45 schreef Eilanden het volgende:

[..]

Maar het lijkt me sterk dat ze in 1 seizoen plotseling van een verliesgevende huishouding naar een winstgevende kunnen gaan...
Het boekjaar daarvoor was er toch 3.000 euro winst gemaakt ?
pi_51586631
quote:
Op woensdag 18 juli 2007 10:34 schreef thaduck het volgende:

[..]

De toren die ik aanwijs is de kantorenflat Ofwel, ik werk er. Lekker dichtbij parkeren, maar ga me seizoenkaart natuurlijk niet opzeggen!
Die ik overigens sinds gisteren weer binnenheb!

Waarom staat er op de achterzijde 07/08 terwijl dat ding drie jaar geldig is? Krijgen we dan volgend jaar een sticker die we eroverheen moeten plakken?
  woensdag 18 juli 2007 @ 14:51:21 #220
6373 thaduck
!! nu Tha_Duck !!
pi_51594527
quote:
Op woensdag 18 juli 2007 11:07 schreef zatoichi het volgende:

[..]

Die ik overigens sinds gisteren weer binnenheb!

Waarom staat er op de achterzijde 07/08 terwijl dat ding drie jaar geldig is? Krijgen we dan volgend jaar een sticker die we eroverheen moeten plakken?
Ja, net zo'n sticker als je over de parkeerkaarten voor de wijk moet plakken Ik ben altijd een dag bezig het nieuwe seizoen om er weer voor te zorgen dat ik vlakbij kan parkeren met een gekopieerde kaart
  donderdag 19 juli 2007 @ 12:59:17 #221
26251 Eilanden
pi_51624176
'Phanos kan goede bedoelingen nu bewijzen' 18 juli 2007

De afwijzende reactie van het Utrechtse college van burgemeester en wethouders op de wat al te wilde plannen van Phanos, de hoofdsponsor van FC Utrecht, was voorspelbaar.
Het getuigde van weinig realiteitszin te verwachten dat amper vijf jaar na de wederopbouw van Galgenwaard daar de slopershamer alweer uit de kast zou worden gehaald om het moderne en goed geoutilleerde stadion met de grond gelijk te maken. Los nog van de vraag wat FC Utrecht in hemelsnaam aan moet met een nieuw onderkomen met een capaciteit van minimaal 36.000 toeschouwers. De realiteit is immers dat de huidige huisvesting slechts sporadisch tot de laatste plaats bezet is.

Phanos reageerde teleurgesteld op de afwijzing van het stadsbestuur. Het bedrijf voegde daar echter wel aan toe dat het zich de komende twee jaar, tot aan het aflopen van de huidige sponsorovereenkomst, blijft inzetten om een betere financiële, en dus sportieve, basis te leggen onder FC Utrecht. Een toezegging die dinsdag in alle hectiek rond de negatieve reactie van het Utrechtse college een beetje ondersneeuwde, maar die wel degelijk interessant is.

De huidige financiële basis van FC Utrecht is smal. De club is weliswaar gezond, is niet voor niets bij de licentiecommissie van de KNVB ingeschaald in categorie 3 (de meest gezonde), maar kan zich nauwelijks uitspattingen veroorloven. Afgelopen seizoen is afgesloten met een winst van 300.000 euro, maar die valt alleen maar toe te schrijven aan een positief saldo van 2,8 miljoen euro tussen transferopbrengsten (vooral dankzij de verkoop van Fortuné en Tiendalli) en transferuitgaven.

Een bedrieglijke winst. De club heeft dus, net zoals trouwens veel clubs in het betaalde voetbal, transferinkomsten nodig om quitte te draaien. Om het zwart wit te stellen: met de huidige koers is binnen afzienbare tijd de verkoop van een talent als doelman Michel Vorm nodig om de begroting rond te krijgen.

,,We moeten scherp voor de wind varen,’’ erkende Ben Swagerman, lid van de Raad van Commissarissen, afgelopen maandag in deze krant. Zoals clubvoorzitter Jan-Willem van Dop in deze kolommen al een en andermaal verkondigde dat het moeilijk is de financiële ratrace met vergelijkbare subtoppers als Heerenveen, FC Twente, FC Groningen en Roda JC vol te houden.

In dat kader is het prima dat de directie van FC Utrecht onder leiding van Van Dop naar mogelijkheden zoekt de financiële basis aanzienlijk te verbreden. Dat daarbij in eerste instantie aan hoofdsponsor Phanos werd gedacht is niet meer dan logisch. Nu het stadsbestuur de plannen van dat bedrijf heeft afgeschoten, maar er wel de toezegging van de vastgoedontwikkelaar ligt de club verder te ondersteunen, moet nader worden onderzocht wat Phanos op korte termijn wél kan betekenen voor de club. Het bedrijf kan dan meteen wat doen aan het beeld dat bij een deel van het publiek ontstaan is, getuige de reacties van supporters op internet, dat het pure eigenbelang voorop staat en dat FC Utrecht slechts een kruiwagen is om dat te dienen.

Het is wellicht een mooie optie voor bestuursvoorzitter Ensing van Phanos de goede, sportieve bedoelingen van zijn bedrijf te onderstrepen door buiten zijn sponsorbijdrage om geld te fourneren voor het aantrekken van een goede spits, een speler waar FC Utrecht dringend behoefte aan heeft. Trouwens, projectontwikkelaar Evert Kroon mag dat in het belang van de club ook doen. Allemaal mooi en aardig dat hij afgelopen dagen in diverse media met veel bravoure heeft geroepen dat hij het ‘bod’ van Phanos zo met 10, desnoods 20 miljoen overtreft zonder daarvoor naar de bank te hoeven gaan, laat hij ook de knip maar eens trekken om ‘zijn’ club een bredere financiële basis te geven. Praatjes vullen ook in de voetbalwereld immers geen gaatjes.

Bron: AD
pi_51624351
Evert Kroon die roept al jaren dat ie zoveel geld heeft en fanatiek supporter is, maar steekt amper een cent in de club.
pi_51624411
quote:
Op donderdag 19 juli 2007 13:06 schreef PBateman1978 het volgende:
Evert Kroon
Wie ?
pi_51628514
quote:
Op donderdag 19 juli 2007 13:08 schreef Poepoog het volgende:

[..]

Wie ?
1 of ander autohandelaartje
  donderdag 19 juli 2007 @ 16:21:41 #225
26251 Eilanden
pi_51630299
quote:
Op donderdag 19 juli 2007 15:28 schreef Blupp het volgende:

[..]

1 of ander autohandelaartje
Ex-autohandelaar, die op het juiste moment de vastgoed is ingestapt en daarmee zoveel verdiend heeft, dat 'ie nu in de Quote 500 te vinden is.

Een kerel met een ongelooflijk grote bek, maar wel eentje met een neus voor geld...
pi_51631894
Wat is jullie opstelling voor komend seizoen jongens, mits er niemand meer bij komt natuurlijk.

Ik zou 4-4-2 in een ruit gaan spelen met : (van links naar rechts)

Vorm

Pieters
Keller
Dickoh
Cornelisse

Loval
van Dijk
Caluwé

Sanmartean

Nelisse
Vandenbergh

Denk dat we op het middenveld een luxe-probleem hebben, aangezien ook Somers en Kruys tegen de basis aan zitten.

De keuze voor Sanmartean achter de 2 spitsen is op gevoel, lijkt me DE aangewezen persoon om de spitsen van bruikbare ballen te voorzien, Caluwé vind ik meer een loper, die dat op rechts dus mooi kan gaan doen.
  donderdag 19 juli 2007 @ 17:25:24 #227
6373 thaduck
!! nu Tha_Duck !!
pi_51632205
Opzich kan ik me vinden in je opstelling, maar ik denk dat Schut snel weer in de basis staat. Tevens zie ik liever Somers dan Caluwe, Somers is veel meer een bikkelaar namelijk.
  Redactie Frontpage / Weblog donderdag 19 juli 2007 @ 18:22:15 #228
80791 crew  Paul
Winnaar 5 FOK-awards 2022
pi_51633691
Echt stom dat Nelisse blijft
Winnaar FOK-Eredivisie-Toto 2025
  donderdag 19 juli 2007 @ 18:28:46 #229
6373 thaduck
!! nu Tha_Duck !!
pi_51633851
Ik lach me krom als Wimpie Nelisse wel kan motiveren
  donderdag 19 juli 2007 @ 20:36:15 #230
26251 Eilanden
pi_51637985
Vorm

Cornelisse - Dickoh-Schut (mits fit)-Pieters

Van Dijk (punt naar achteren)

Loval - Caluwé

Sanmartean (punt naar voren)

Nelisse (bij gebrek aan beter) - Vandenbergh

Op het middenveld hebben we inderdaad een luxe-probleem, want normaal gesproken had ik Somers er gewoon ingezet. Maar aangezien ons porceleinen Roemeense poppetje erg breekbaar is, kan je Caluwe ook in de punt naar voren zetten en Somers op linksmidden. Kruys zie ik als back-up achter Van Dijk.
  donderdag 19 juli 2007 @ 22:31:39 #231
6373 thaduck
!! nu Tha_Duck !!
pi_51642377
Kruys zie ik dit seizoen vrij weinig spelen eerlijk gezegd.

En over Sanmartean maak ik me zorgen, maar hoop dat ie beetje op peil is ondertussen.
  donderdag 19 juli 2007 @ 22:32:15 #232
6373 thaduck
!! nu Tha_Duck !!
pi_51642399
Weet iemand trouwens of de wedstrijd van a.s. zondag ergens wordt uitgezonden?
  zaterdag 21 juli 2007 @ 10:03:25 #233
26251 Eilanden
pi_51687260
Shirts verkeerd gewassen
quote:
FC Utrecht speelde dinsdag in het oefenduel met Stormvogels/Telstar voor het eerst in het nieuwe thuistenue.

Helaas zijn die shirtjes na één keer dragen niet meer bruikbaar. Door een foutje van de wasjuffrouw stond de wasmachine op een te hoge temperatuur afgesteld met als gevolg dat de kleuren rood en wit door elkaar zijn gelopen. Kennelijk kent zij het befaamde ‘grootmoedersrecept’ niet: wassen op hooguit 30 graden en een scheutje azijn toevoegen. De club heeft in allerijl nieuwe shirts besteld.
  zaterdag 21 juli 2007 @ 10:05:55 #234
26251 Eilanden
pi_51687290
quote:
Nelisse in basis FC Utrecht
Robin Nelisse begint morgen bij FC Utrecht verrassend in de basis tegen Hammarby, de Zweedse tegenstander in de strijd om de Intertoto Cup.
De Rotterdamse spits mocht een week geleden nog transfervrij uit de Domstad vertrekken, maar is sinds de komst van trainer Willem van Hanegem helemaal opgebloeid.

Tijdens de voorbereiding stond Guiseppe Rossini steeds als diepste spits geposteerd, maar afgaande op de training van gisteren, waar het beoogde basisteam in het onderlinge partijtje tegen de reserves speelde, geeft Van Hanegem de voorkeur aan Nelisse.

Rick Kruys hoeft in Stockholm niet op een basisplaats te rekenen. Hij is zijn plek kwijtgeraakt aan Loïc Loval, zoals dat ook in de tweede helft van het vorige seizoen al het geval was. Hoewel Loval pas een paar dagen in training is, maakt hij een sterke indruk.

Kruys reageerde teleurgesteld toen hij hoorde dat hij bij de reserves was ingedeeld. ,,Hij liet zijn koppie hangen,’’ aldus Van Hanegem. ,,Ik snap dat niet. Hij is nog jong en toch geen Maradonna? Los daarvan: donderdag had hij nog een dikke voet en kon hij niet trainen.’’
pi_51688388
quote:
Vliegangst wordt Van Hanegem te veel

Willem van Hanegem is zaterdagmorgen op Schiphol vlak voor vertrek van FC Utrecht naar Stockholm uit het vliegtuig gestapt. De Domstedelingen komen morgen in het kader van de Intertoto Cup uit tegen Hammarby.

De oefenmeester kampt met vliegangst en besloot op het laatste moment, in het bijzijn van de gehele selectie, de medische en technische staf en een aantal journalisten, niet het luchtruim naar Zweden te kiezen. “Hij stapte op mij af en zei: ‘Ik vlieg toch maar niet’”, aldus technisch directeur Piet Buter tegenover het Algemeen Dagblad.

Samen met Buter is Van Hanegem inmiddels met de auto onderweg naar de Zweedse hoofdstad, een rit een trip van bijna drieduizend kilometer heen en terug. Mocht Utrecht zich weten te plaatsen voor de UEFA Cup, dan is de kans groot dat Van Hanegem, afhankelijk van de tegenstander, opnieuw de auto zal pakken.
  zaterdag 21 juli 2007 @ 12:02:01 #236
6373 thaduck
!! nu Tha_Duck !!
pi_51688959
ROFL

Dat is wel ballen hebben
  zaterdag 21 juli 2007 @ 12:06:58 #237
26251 Eilanden
pi_51689061

Maar het zal ook wel met het vliegtuig te maken hebben. Toen hij ondehandelingen had met een Chinese club, is hij ook niet met de auto naar China gereden...
  zaterdag 21 juli 2007 @ 12:18:33 #238
3566 micha
Sankt Nimmerlein
pi_51689303
quote:
Op donderdag 19 juli 2007 22:32 schreef thaduck het volgende:
Weet iemand trouwens of de wedstrijd van a.s. zondag ergens wordt uitgezonden?
Het wordt iig uitgezonden op Radio M maar volgens mij niet op tv, of je moet een streaming zweeds kanaal hebben die het uitzendt.
  zaterdag 21 juli 2007 @ 14:34:12 #239
6373 thaduck
!! nu Tha_Duck !!
pi_51692420
Jah, maar ik kan geen zweeds De programma gidsen enzo van daar snap ik niet
  zaterdag 21 juli 2007 @ 19:09:26 #240
26251 Eilanden
pi_51699433
quote:
Van Hanegem stapt uit vliegtuig
Door ROB HARTOG
STOCKHOLM - Willem van Hanegem is zaterdagmorgen op Schiphol vlak voor vertrek van FC Utrecht naar Stockholm uit het vliegtuig gestapt. Hij kampt met vliegangst en durfde het op het laatste moment niet aan met een kleine charter het luchtruim naar Zweden te kiezen.

Zaterdagmiddag, even na één uur, draaide John van Loen, meteen na landing op de luchthaven van Stockholm, het mobiele nummer van technisch manager Piet Buter. Hij hoorde toen dat die met passagier Willem van Hanegem zojuist met de auto de grens met Duitsland was gepasseerd.

Via een lange autotocht van een kleine 1500 kilometer was Van Hanegem in het voertuig van Buter dus toch op weg naar Stockholm, waar FC Utrecht morgen in de Intertoto Cup tegen het Zweedse Hammarby speelt.

Uiteraard was het de bedoeling dat De Kromme gewoon met de spelers en de rest van de staf naar Stockholm zou vliegen, maar hij bedacht zich toen hij eenmaal plaats had genomen in het piepkleine toestel, waar slechts 60 passagiers in konden. ,,Hiermee ga ik niet mee,’’ mompelde Van Hanegem, die al jaren last heeft van vliegangst. ,,Ik ga wel met de auto.’’

De druppel die de emmer deed overlopen was een grapje van één van de stewardessen. Die verzocht een meegereisde supporter links achter in het toestel een plek te zoeken omdat anders het vliegtuigje niet meer in evenwicht zou zijn.

De consternatie was aanvankelijk groot. De bemanning dacht dat Van Hanegem een grapje maakte toen hij te kennen gaf uit te willen stappen. De deuren van het vliegtuig waren al gesloten. Het toestel van de Duitse maatschappij Avanti Air stond op het punt te vertrekken. Pas na lang aandringen kregen de stewardessen in de gaten dat het Van Hanegem ernst was en dat hij inderdaad weigerde de lucht in te gaan.

Aanvoerder Gregoor van Dijk en veldtrainer John van Loen kwamen nog even poolshoogte nemen, maar Van Hanegem bleef bij zijn mening. Inmiddels had Piet Buter het toestel ook verlaten. ,,Ik laat Willem niet alleen achter,’’ zei hij bij het uitstappen. ,,We gaan wel rijden.’’

Een poging van reisleider Ted Vermeulen van het bureau dat de vlucht van FC Utrecht organiseerde, om Van Hanegem over te halen samen met Buter een groter lijntoestel te nemen, mislukte eveneens. ,,Hij had er gewoon geen zin meer in,’’ aldus Vermeulen.

Los van de commotie rond het uitstappen van Willem van Hanegem was de vlucht naar Zweden verder ook niet bepaald een succes. De vliegtijd bedroeg maar liefst twee uur en veertig minuten, wel erg lang voor zo’n betrekkelijk korte route. Staf en spelers waren daar niet blij mee. Vermeulen: ,,Daar kan ik niks aan doen. Dit toestel heeft turbo propellers. We konden ook met een iets grote Fokker 70 vliegen, een jet met meer plaatsen. In reistijd had dat circa drie kwartier gescheeld. De club vond dat echter te duur, want de kosten zouden dan met ongeveer 15.000 euro zijn toegenomen.’’
pi_51731148
0-0
  zondag 22 juli 2007 @ 22:17:24 #242
26251 Eilanden
pi_51731916
quote:
De Kromme liever niet de lucht in
Door ROB HARTOG
STOCKHOLM - Willem van Hanegem moest nog opschieten om zijn FC Utrecht met 0-0 gelijk te zien spelen in het Intertoto-duel met het Zweedse Hammarby.

Bevangen door angst stapte Van Hanegem zaterdag uit het vliegtuig; een autorit met technisch manager Piet Buter volgde. Door pech met de wagen moesten ze het laatste stuk van Kopenhagen naar Stockholm zelfs nog per trein afleggen.

Zaterdagochtend, kort na tien uur. Op Schiphol-Oost staat een minitoestel van de Duitse luchtvaartmaatschappij Avanti Air klaar om spelers en staf van FC Utrecht te vervoeren naar de Zweedse hoofdstad Stockholm. De deuren van het vliegtuig, waar 60 passagiers in kunnen, zijn al dicht. Nog een paar minuten en de propellers van de turboprop kunnen draaien.

Plotseling staat Willem van Hanegem op en loopt via het krappe gangpad naar technisch manager Piet Buter. ,,Ik ga niet mee,’’ zegt de kersverse coach van FC Utrecht resoluut. ,,Hiermee ga ik echt niet vliegen. Ik ga wel met de auto.’’

Buter denkt dat Willem een grapje maakt. Natuurlijk kent hij de vliegangst van De Kromme, maar hij weet ook dat Van Hanegem zich daar meestal manmoedig overheen zet.

Hij heeft niet gehoord dat een van de stewardessen binnen gehoorafstand van Van Hanegem tot tweemaal toe als misplaatst geintje heeft geroepen dat de passagiers zich keurig netjes moesten verdelen over de stoeltjes links en rechts van het gangpad om daarmee het toestel in balans te houden.

Dodelijke opmerkingen, die als een mokerslag aankomen bij mensen met vliegangst. De ernst van de situatie dringt pas volledig tot Buter door als de coach de stewardessen klemmend verzoekt de deur van het vliegtuig weer te openen. Bij de derde smeekbede krijgt hij zijn zin. Hij kan even later via de trap zichtbaar opgelucht het vliegtuig verlaten.

Buter heeft dan ook al zijn handbagage gepakt. ,,Ik kan Willem niet alleen laten,’’ zegt hij. ,,We rijden wel samen naar Stockholm.’’

Veldtrainer John van Loen en aanvoerder Gregoor van Dijk komen ook nog even poolshoogte nemen, maar het besluit van Willem van Hanegem staat vast. Voor geen goud stapt hij nog in het toestel.

De verbouwereerde achterblijvers in het vliegtuig zien Van Hanegem en Buter kort daarop in een in allerijl opgeroepen busje stappen, terug naar de vertrekhal.

Aanvaller Loïc Loval later: ,,Het liefst zou ik ook zijn uitgestapt. Meer spelers dachten er zo over.’’ Buter: ,,Normaliter vliegen we niet met zo’n klein toestel. Maar alle lijnvluchten waren vol.’’

Daarna begint een monstertocht voor het tweetal. De echtgenote van Buter wordt opgetrommeld het duo met de auto van Schiphol-Oost op te halen. Na die weer in Haarlem te hebben afgezet en in Overveen nog wat kleding te hebben opgepikt in huize Van Hanegem, kan rond het middaguur eindelijk het gaspedaal worden ingedrukt voor de bijna 1500 kilometer lange tocht naar Stockholm.

Het tweetal wisselt elkaar geregeld af achter het stuur. Na twee uur rijden, wanneer de ploeg is gearriveerd op de luchthaven in Zweden, kan Van Hanegem John van Loen telefonisch opgewekt melden dat zojuist de grens met Duitsland is gepasseerd. Onderweg kletsen Van Hanegem en Buter, die ooit samen de trainersstaf van het ter ziele gegane Wageningen vormden, honderduit. ,,Uiteraard over voetbal, maar ook over een heleboel andere zaken. De tijd vloog om. We hadden er goed de sokken in,’’ zeggen beiden.

Die gesprekken stokten vijf kilometer vóór Kopenhagen. Het dashbord van de auto gaf plotseling het waarschuwingssignaal af dat het voertuig van Buter onmiddellijk aan de kant moest worden stil gezet. Autopech!

Van Hanegem: ,,Alle lampjes stonden op rood. Dat is de ellende bij de elektronica van tegenwoordig.’’ Buter aanvullend: ,,We hebben ruim drie uur langs de weg gestaan voordat we hulp kregen. De auto was zo snel niet meer te repareren. We hebben ons toen maar naar een hotel laten vervoeren en uitgezocht hoe laat de trein van Kopenhagen naar Stockholm ging.’’

Die ging zondagochtend om drie minuten over zes. Buter deed die nacht bijna geen oog dicht. Doodsbang de trein te missen waardoor het tweetal niet op tijd bij de ploeg in Stockholm zou arriveren. De opmerkelijk fitte, toch al 63-jarige Van Hanegem opgewekt: ,,Ik heb lekker geslapen. We hadden toch een wekker.’’

Het duo kwam na het afleggen van de laatste etappe uiteindelijk even na twaalf uur bij het spelershotel aan, na een slopende reis die alles bij elkaar ruim een etmaal duurde. Een half uur later hield de coach zijn wedstrijdbespreking. De opstelling had hij onderweg telefonisch al met Van Loen besproken.
Willem van Hanegem en Piet Buter zijn vanochtend vroeg vertrokken voor de terugreis. ,,De auto is klaar,’’ aldus Buter. En Van Hanegem: ,,Samen uit, samen thuis.’’
pi_51732327
tjonge dat begint al mooi iig haha
  zondag 22 juli 2007 @ 22:42:22 #244
6373 thaduck
!! nu Tha_Duck !!
pi_51732747
Niet te hopen dan dat we ver doorkomen in Europa. Moeten we elke 2 maanden een nieuwe leaseauto voor Buter bestellen
  maandag 23 juli 2007 @ 00:45:20 #245
26251 Eilanden
  Redactie Frontpage / Weblog maandag 23 juli 2007 @ 00:50:18 #246
80791 crew  Paul
Winnaar 5 FOK-awards 2022
pi_51736214
quote:
Op maandag 23 juli 2007 00:45 schreef Eilanden het volgende:
Een Zweedse samenvatting staat op: http://fotbollskanalen.se(...)r.aspx?treeid=400599
Doet het niet
Winnaar FOK-Eredivisie-Toto 2025
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')