Leuke foto, beetje oud maar leukquote:Op dinsdag 17 juli 2007 15:57 schreef k3vil het volgende:
bullshit, die gasten willen alleen het grond rond het stadion galgewaard hebben door dat die plaats (hoogstwaarschijnlijk) aangewezen is voor het ontwikkelen van kantoorpanden and the like. Er komen daar nu al 2 flats de grond uit.
[afbeelding]
Is dat een woonflat, of kantorenflat. Hoe dan ook, op wedstrijddagen kun je mooi naar de Bunnikside kijken (maar ik vermoed dat je dan liever er zit dan er naar kijkt...quote:Op dinsdag 17 juli 2007 23:33 schreef thaduck het volgende:
[..]
Leuke foto, beetje oud maar leuk
Hieronder heb ik even ingetekend waar ik zit vanaf april 2008:
[afbeelding]
quote:Op woensdag 18 juli 2007 09:15 schreef PBateman1978 het volgende:
Las in het Utregforum dat de papieren versie van het AD vandaag meldt dat er geen schuld is, maar 300.000 euro in kas.
Maar die transfers zijn er wel geweest en transfers zijn niet abnormaal bij een voetbalclub.....quote:Op woensdag 18 juli 2007 09:56 schreef PBateman1978 het volgende:
Lees het nu zelf in de Pers :
''FC Utrecht heeft het afgelopen jaar een positief resultaat geboekt van 300.000 euro, maar dat is te danken aan een incidentele bate van 2,8 miljoen euro uit transfers''
Zonder die transfers zou er dus een verlies geweest zijn van 2,5 miljoen...
De toren die ik aanwijs is de kantorenflatquote:Op woensdag 18 juli 2007 08:51 schreef zatoichi het volgende:
[..]
Is dat een woonflat, of kantorenflat. Hoe dan ook, op wedstrijddagen kun je mooi naar de Bunnikside kijken (maar ik vermoed dat je dan liever er zit dan er naar kijkt...
Dat weet je nu toch niet ?quote:Op woensdag 18 juli 2007 10:30 schreef Eilanden het volgende:
[..]
Maar die transfers zijn er wel geweest en transfers zijn niet abnormaal bij een voetbalclub.....
Maar goed, het is wel verontrustend dat de 'huishouding' zo verliesgevend is...
Maar het lijkt me sterk dat ze in 1 seizoen plotseling van een verliesgevende huishouding naar een winstgevende kunnen gaan...quote:Op woensdag 18 juli 2007 10:39 schreef PBateman1978 het volgende:
[..]
Dat weet je nu toch niet ?
Misschien heeft de club zoveel uitgegeven, juist omdat die transfergelden er waren ?
Het boekjaar daarvoor was er toch 3.000 euro winst gemaakt ?quote:Op woensdag 18 juli 2007 10:45 schreef Eilanden het volgende:
[..]
Maar het lijkt me sterk dat ze in 1 seizoen plotseling van een verliesgevende huishouding naar een winstgevende kunnen gaan...
Die ik overigens sinds gisteren weer binnenheb!quote:Op woensdag 18 juli 2007 10:34 schreef thaduck het volgende:
[..]
De toren die ik aanwijs is de kantorenflatOfwel, ik werk er. Lekker dichtbij parkeren, maar ga me seizoenkaart natuurlijk niet opzeggen!
Ja, net zo'n sticker als je over de parkeerkaarten voor de wijk moet plakkenquote:Op woensdag 18 juli 2007 11:07 schreef zatoichi het volgende:
[..]
Die ik overigens sinds gisteren weer binnenheb!![]()
Waarom staat er op de achterzijde 07/08 terwijl dat ding drie jaar geldig is? Krijgen we dan volgend jaar een sticker die we eroverheen moeten plakken?![]()
Ex-autohandelaar, die op het juiste moment de vastgoed is ingestapt en daarmee zoveel verdiend heeft, dat 'ie nu in de Quote 500 te vinden is.quote:
quote:FC Utrecht speelde dinsdag in het oefenduel met Stormvogels/Telstar voor het eerst in het nieuwe thuistenue.
Helaas zijn die shirtjes na één keer dragen niet meer bruikbaar. Door een foutje van de wasjuffrouw stond de wasmachine op een te hoge temperatuur afgesteld met als gevolg dat de kleuren rood en wit door elkaar zijn gelopen. Kennelijk kent zij het befaamde ‘grootmoedersrecept’ niet: wassen op hooguit 30 graden en een scheutje azijn toevoegen. De club heeft in allerijl nieuwe shirts besteld.
quote:Nelisse in basis FC Utrecht
Robin Nelisse begint morgen bij FC Utrecht verrassend in de basis tegen Hammarby, de Zweedse tegenstander in de strijd om de Intertoto Cup.
De Rotterdamse spits mocht een week geleden nog transfervrij uit de Domstad vertrekken, maar is sinds de komst van trainer Willem van Hanegem helemaal opgebloeid.
Tijdens de voorbereiding stond Guiseppe Rossini steeds als diepste spits geposteerd, maar afgaande op de training van gisteren, waar het beoogde basisteam in het onderlinge partijtje tegen de reserves speelde, geeft Van Hanegem de voorkeur aan Nelisse.
Rick Kruys hoeft in Stockholm niet op een basisplaats te rekenen. Hij is zijn plek kwijtgeraakt aan Loïc Loval, zoals dat ook in de tweede helft van het vorige seizoen al het geval was. Hoewel Loval pas een paar dagen in training is, maakt hij een sterke indruk.
Kruys reageerde teleurgesteld toen hij hoorde dat hij bij de reserves was ingedeeld. ,,Hij liet zijn koppie hangen,’’ aldus Van Hanegem. ,,Ik snap dat niet. Hij is nog jong en toch geen Maradonna? Los daarvan: donderdag had hij nog een dikke voet en kon hij niet trainen.’’
quote:Vliegangst wordt Van Hanegem te veel
Willem van Hanegem is zaterdagmorgen op Schiphol vlak voor vertrek van FC Utrecht naar Stockholm uit het vliegtuig gestapt. De Domstedelingen komen morgen in het kader van de Intertoto Cup uit tegen Hammarby.
De oefenmeester kampt met vliegangst en besloot op het laatste moment, in het bijzijn van de gehele selectie, de medische en technische staf en een aantal journalisten, niet het luchtruim naar Zweden te kiezen. “Hij stapte op mij af en zei: ‘Ik vlieg toch maar niet’”, aldus technisch directeur Piet Buter tegenover het Algemeen Dagblad.
Samen met Buter is Van Hanegem inmiddels met de auto onderweg naar de Zweedse hoofdstad, een rit een trip van bijna drieduizend kilometer heen en terug. Mocht Utrecht zich weten te plaatsen voor de UEFA Cup, dan is de kans groot dat Van Hanegem, afhankelijk van de tegenstander, opnieuw de auto zal pakken.
Het wordt iig uitgezonden op Radio M maar volgens mij niet op tv, of je moet een streaming zweeds kanaal hebben die het uitzendt.quote:Op donderdag 19 juli 2007 22:32 schreef thaduck het volgende:
Weet iemand trouwens of de wedstrijd van a.s. zondag ergens wordt uitgezonden?
quote:Van Hanegem stapt uit vliegtuig
Door ROB HARTOG
STOCKHOLM - Willem van Hanegem is zaterdagmorgen op Schiphol vlak voor vertrek van FC Utrecht naar Stockholm uit het vliegtuig gestapt. Hij kampt met vliegangst en durfde het op het laatste moment niet aan met een kleine charter het luchtruim naar Zweden te kiezen.
Zaterdagmiddag, even na één uur, draaide John van Loen, meteen na landing op de luchthaven van Stockholm, het mobiele nummer van technisch manager Piet Buter. Hij hoorde toen dat die met passagier Willem van Hanegem zojuist met de auto de grens met Duitsland was gepasseerd.
Via een lange autotocht van een kleine 1500 kilometer was Van Hanegem in het voertuig van Buter dus toch op weg naar Stockholm, waar FC Utrecht morgen in de Intertoto Cup tegen het Zweedse Hammarby speelt.
Uiteraard was het de bedoeling dat De Kromme gewoon met de spelers en de rest van de staf naar Stockholm zou vliegen, maar hij bedacht zich toen hij eenmaal plaats had genomen in het piepkleine toestel, waar slechts 60 passagiers in konden. ,,Hiermee ga ik niet mee,’’ mompelde Van Hanegem, die al jaren last heeft van vliegangst. ,,Ik ga wel met de auto.’’
De druppel die de emmer deed overlopen was een grapje van één van de stewardessen. Die verzocht een meegereisde supporter links achter in het toestel een plek te zoeken omdat anders het vliegtuigje niet meer in evenwicht zou zijn.
De consternatie was aanvankelijk groot. De bemanning dacht dat Van Hanegem een grapje maakte toen hij te kennen gaf uit te willen stappen. De deuren van het vliegtuig waren al gesloten. Het toestel van de Duitse maatschappij Avanti Air stond op het punt te vertrekken. Pas na lang aandringen kregen de stewardessen in de gaten dat het Van Hanegem ernst was en dat hij inderdaad weigerde de lucht in te gaan.
Aanvoerder Gregoor van Dijk en veldtrainer John van Loen kwamen nog even poolshoogte nemen, maar Van Hanegem bleef bij zijn mening. Inmiddels had Piet Buter het toestel ook verlaten. ,,Ik laat Willem niet alleen achter,’’ zei hij bij het uitstappen. ,,We gaan wel rijden.’’
Een poging van reisleider Ted Vermeulen van het bureau dat de vlucht van FC Utrecht organiseerde, om Van Hanegem over te halen samen met Buter een groter lijntoestel te nemen, mislukte eveneens. ,,Hij had er gewoon geen zin meer in,’’ aldus Vermeulen.
Los van de commotie rond het uitstappen van Willem van Hanegem was de vlucht naar Zweden verder ook niet bepaald een succes. De vliegtijd bedroeg maar liefst twee uur en veertig minuten, wel erg lang voor zo’n betrekkelijk korte route. Staf en spelers waren daar niet blij mee. Vermeulen: ,,Daar kan ik niks aan doen. Dit toestel heeft turbo propellers. We konden ook met een iets grote Fokker 70 vliegen, een jet met meer plaatsen. In reistijd had dat circa drie kwartier gescheeld. De club vond dat echter te duur, want de kosten zouden dan met ongeveer 15.000 euro zijn toegenomen.’’
quote:De Kromme liever niet de lucht in
Door ROB HARTOG
STOCKHOLM - Willem van Hanegem moest nog opschieten om zijn FC Utrecht met 0-0 gelijk te zien spelen in het Intertoto-duel met het Zweedse Hammarby.
Bevangen door angst stapte Van Hanegem zaterdag uit het vliegtuig; een autorit met technisch manager Piet Buter volgde. Door pech met de wagen moesten ze het laatste stuk van Kopenhagen naar Stockholm zelfs nog per trein afleggen.
Zaterdagochtend, kort na tien uur. Op Schiphol-Oost staat een minitoestel van de Duitse luchtvaartmaatschappij Avanti Air klaar om spelers en staf van FC Utrecht te vervoeren naar de Zweedse hoofdstad Stockholm. De deuren van het vliegtuig, waar 60 passagiers in kunnen, zijn al dicht. Nog een paar minuten en de propellers van de turboprop kunnen draaien.
Plotseling staat Willem van Hanegem op en loopt via het krappe gangpad naar technisch manager Piet Buter. ,,Ik ga niet mee,’’ zegt de kersverse coach van FC Utrecht resoluut. ,,Hiermee ga ik echt niet vliegen. Ik ga wel met de auto.’’
Buter denkt dat Willem een grapje maakt. Natuurlijk kent hij de vliegangst van De Kromme, maar hij weet ook dat Van Hanegem zich daar meestal manmoedig overheen zet.
Hij heeft niet gehoord dat een van de stewardessen binnen gehoorafstand van Van Hanegem tot tweemaal toe als misplaatst geintje heeft geroepen dat de passagiers zich keurig netjes moesten verdelen over de stoeltjes links en rechts van het gangpad om daarmee het toestel in balans te houden.
Dodelijke opmerkingen, die als een mokerslag aankomen bij mensen met vliegangst. De ernst van de situatie dringt pas volledig tot Buter door als de coach de stewardessen klemmend verzoekt de deur van het vliegtuig weer te openen. Bij de derde smeekbede krijgt hij zijn zin. Hij kan even later via de trap zichtbaar opgelucht het vliegtuig verlaten.
Buter heeft dan ook al zijn handbagage gepakt. ,,Ik kan Willem niet alleen laten,’’ zegt hij. ,,We rijden wel samen naar Stockholm.’’
Veldtrainer John van Loen en aanvoerder Gregoor van Dijk komen ook nog even poolshoogte nemen, maar het besluit van Willem van Hanegem staat vast. Voor geen goud stapt hij nog in het toestel.
De verbouwereerde achterblijvers in het vliegtuig zien Van Hanegem en Buter kort daarop in een in allerijl opgeroepen busje stappen, terug naar de vertrekhal.
Aanvaller Loïc Loval later: ,,Het liefst zou ik ook zijn uitgestapt. Meer spelers dachten er zo over.’’ Buter: ,,Normaliter vliegen we niet met zo’n klein toestel. Maar alle lijnvluchten waren vol.’’
Daarna begint een monstertocht voor het tweetal. De echtgenote van Buter wordt opgetrommeld het duo met de auto van Schiphol-Oost op te halen. Na die weer in Haarlem te hebben afgezet en in Overveen nog wat kleding te hebben opgepikt in huize Van Hanegem, kan rond het middaguur eindelijk het gaspedaal worden ingedrukt voor de bijna 1500 kilometer lange tocht naar Stockholm.
Het tweetal wisselt elkaar geregeld af achter het stuur. Na twee uur rijden, wanneer de ploeg is gearriveerd op de luchthaven in Zweden, kan Van Hanegem John van Loen telefonisch opgewekt melden dat zojuist de grens met Duitsland is gepasseerd. Onderweg kletsen Van Hanegem en Buter, die ooit samen de trainersstaf van het ter ziele gegane Wageningen vormden, honderduit. ,,Uiteraard over voetbal, maar ook over een heleboel andere zaken. De tijd vloog om. We hadden er goed de sokken in,’’ zeggen beiden.
Die gesprekken stokten vijf kilometer vóór Kopenhagen. Het dashbord van de auto gaf plotseling het waarschuwingssignaal af dat het voertuig van Buter onmiddellijk aan de kant moest worden stil gezet. Autopech!
Van Hanegem: ,,Alle lampjes stonden op rood. Dat is de ellende bij de elektronica van tegenwoordig.’’ Buter aanvullend: ,,We hebben ruim drie uur langs de weg gestaan voordat we hulp kregen. De auto was zo snel niet meer te repareren. We hebben ons toen maar naar een hotel laten vervoeren en uitgezocht hoe laat de trein van Kopenhagen naar Stockholm ging.’’
Die ging zondagochtend om drie minuten over zes. Buter deed die nacht bijna geen oog dicht. Doodsbang de trein te missen waardoor het tweetal niet op tijd bij de ploeg in Stockholm zou arriveren. De opmerkelijk fitte, toch al 63-jarige Van Hanegem opgewekt: ,,Ik heb lekker geslapen. We hadden toch een wekker.’’
Het duo kwam na het afleggen van de laatste etappe uiteindelijk even na twaalf uur bij het spelershotel aan, na een slopende reis die alles bij elkaar ruim een etmaal duurde. Een half uur later hield de coach zijn wedstrijdbespreking. De opstelling had hij onderweg telefonisch al met Van Loen besproken.
Willem van Hanegem en Piet Buter zijn vanochtend vroeg vertrokken voor de terugreis. ,,De auto is klaar,’’ aldus Buter. En Van Hanegem: ,,Samen uit, samen thuis.’’
Doet het nietquote:Op maandag 23 juli 2007 00:45 schreef Eilanden het volgende:
Een Zweedse samenvatting staat op: http://fotbollskanalen.se(...)r.aspx?treeid=400599
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |