Oja, tuurlijk..quote:Op woensdag 20 juni 2007 22:07 schreef clauwheee het volgende:
Noca ook trouwens, als je dan toch bezig bent Venom
Zekersquote:Op woensdag 20 juni 2007 22:10 schreef clauwheee het volgende:
Tenminste, hij heeft mij verteld dat het bij hem ook gelukt is, van plaats wisselen.
quote:Op woensdag 20 juni 2007 22:17 schreef The_Verve het volgende:
[..]
Weg Ronald de Boer-award...
Slechte tvp...
Moet je wel goed lezen natuurlijk Venom, want ook ik ga jullie daar lastig vallenquote:Op woensdag 20 juni 2007 22:10 schreef Noca het volgende:
[..]
Zekers
Of eigenlijk is het Joagertje gelukt.
Waarom van plek gewisseld dan?quote:Op woensdag 20 juni 2007 22:10 schreef Noca het volgende:
[..]
Zekers
Of eigenlijk is het Joagertje gelukt.
Afgezien van de penalty (ik voorspelde al dat ie zou missen, niet moeilijk natuurlijk), vond ik hem erg sterk invallen.quote:Op woensdag 20 juni 2007 23:04 schreef detulp050 het volgende:
Zo, Kruiswijk staat weer minder in de belangstelling van andere clubs na vanavond
Vond ik ook. Maar Foppe heeft blind vertrouwen in het duo Vlaar-Donk. Al gingen Vlaar en Donk gebroederlijk in de fout bij de 0-1...quote:Op donderdag 21 juni 2007 00:21 schreef MaxPower het volgende:
[..]
Afgezien van de penalty (ik voorspelde al dat ie zou missen, niet moeilijk natuurlijk), vond ik hem erg sterk invallen.
Ik denk toch dat mensen (misschien scouts nietquote:Op donderdag 21 juni 2007 00:21 schreef MaxPower het volgende:
[..]
Afgezien van de penalty (ik voorspelde al dat ie zou missen, niet moeilijk natuurlijk), vond ik hem erg sterk invallen.
Kan Akkrum dat aan.quote:Op donderdag 21 juni 2007 01:13 schreef Grunner het volgende:
Laat ze het maar mooi in het dorp van Foppe vieren.
Ik heb vage geruchten gehoord gisteren dat ze het inderdaad in Heerenveen gaan vieren..!quote:Op donderdag 21 juni 2007 01:13 schreef Grunner het volgende:
En wat als Nederland de finale straks ook nog wint? Ik heb gehoord dat ze dan eventueel gehuldigd zullen worden op de Grote Markt. Of is dat de grootste onzin? Dat laatste mag ik toch hopen. De Grote Markt is van Groningen en daar horen randstedelingen als Babel en Maduro en dergelijke niet thuis. Dat bordes moet toch echt van hun verschoond blijven. Laat ze het maar mooi in het dorp van Foppe vieren.
Voetballend en passend vond ik hem zelfs beter, dan Vlaar en Donk.quote:Op donderdag 21 juni 2007 00:46 schreef W2O het volgende:
Kruiswijk was goed idd.
LIjkt me gezien het feit dat ze resideren in Friesland ook logischer. Hoewel het makkelijker is om het direct in Groningen te doen. Hoewel ik aan de andere kant weer denk dat het ook niet geheel onlogisch is dat ze de huldiging gewoon zondag elders in het land doen. Utrecht of Amsterdam ofzo.quote:Op donderdag 21 juni 2007 08:23 schreef MaxPower het volgende:
[..]
Ik heb vage geruchten gehoord gisteren dat ze het inderdaad in Heerenveen gaan vieren..!
quote:Op donderdag 21 juni 2007 01:13 schreef Grunner het volgende:
[..]
Vond ik ook. Maar Foppe heeft blind vertrouwen in het duo Vlaar-Donk. Al gingen Vlaar en Donk gebroederlijk in de fout bij de 0-1...
En wat als Nederland de finale straks ook nog wint? Ik heb gehoord dat ze dan eventueel gehuldigd zullen worden op de Grote Markt. Of is dat de grootste onzin? Dat laatste mag ik toch hopen. De Grote Markt is van Groningen en daar horen randstedelingen als Babel en Maduro en dergelijke niet thuis. Dat bordes moet toch echt van hun verschoond blijven. Laat ze het maar mooi in het dorp van Foppe vieren.
Iddquote:
Wat optredens inderdaad en het laatste uurtje nog even weer Armin van Buuren.quote:Op donderdag 21 juni 2007 12:32 schreef S-Two het volgende:
[..]
Idd. Maar goed, hoorde vanmiddag dat er zaterdagavond in de stad iig wel een groot feest in op de grote markt als afsluiting van het EK, weet iet of een daadwerkelijke huldiging daar dan ook zal plaatsvinden.
Tja. De één loopt graag in een oranje pyjama of een bos wortelen aan zijn oren, de ander hoeft helemaal niets van dat alles te hebben. Ik hoor duidelijk tot die laatste groep. En ik ben waarschijnlijk wat chauvinistischer dan jijquote:
Weer Armin?quote:Op donderdag 21 juni 2007 12:42 schreef Prosac het volgende:
[..]
Wat optredens inderdaad en het laatste uurtje nog even weer Armin van Buuren.
Ik ga gewoon thuis kijken en sixties vieren daarna
En daarom misgun je het gelijk de rest van de stad? Lekker egoistisch..quote:Op donderdag 21 juni 2007 12:43 schreef Grunner het volgende:
[..]
Tja. De één loopt graag in een oranje pyjama of een bos wortelen aan zijn oren, de ander hoeft helemaal niets van dat alles te hebben. Ik hoor duidelijk tot die laatste groep. En ik ben waarschijnlijk wat chauvinistischer dan jij![]()
Ik heb ook helemaal niets met het Nederlands elftal, maar wat boeit het jou nou als die jongens gehuldigd worden op de Grote Markt? Mag dan alleen Kruiswijk gehuldigd worden?quote:Op donderdag 21 juni 2007 12:43 schreef Grunner het volgende:
[..]
Tja. De één loopt graag in een oranje pyjama of een bos wortelen aan zijn oren, de ander hoeft helemaal niets van dat alles te hebben. Ik hoor duidelijk tot die laatste groep. En ik ben waarschijnlijk wat chauvinistischer dan jij![]()
Juizt!!quote:Op donderdag 21 juni 2007 12:50 schreef S-Two het volgende:
[..]
Mag dan alleen Kruiswijk gehuldigd worden?
quote:Op donderdag 21 juni 2007 12:43 schreef Grunner het volgende:
[..]
Tja. De één loopt graag in een oranje pyjama of een bos wortelen aan zijn oren,
verder was het wel leuk?quote:Op donderdag 21 juni 2007 13:02 schreef Prosac het volgende:
ik had vorige week wel een Oranje hoed op, maar ik voelde me eigenlijk een buitenbeentje zo in mijn zwarte overhemd.
Oma's met oranje haar, Opa's met een oranje versierde wandelstok, kinderen met superirritante toeters, hockeysletjes met oranje boa's en brallen wie toch die ene surrrrinamerrr is, hoge piefen die het bij wijze van drukker hadden met een beursanalyse dan er op het veld gebeurde en mensen die al "zitten!!!" riepen op het moment dat ik licht omhoog kwam omdat het even spannend werd.
owh ja, en of ik op wilde houden met het gebruik van scheldwoorden.![]()
Kom kom, Grunner. Ik ben het natuurlijk met je eens dat de gemiddelde oranjefan een mongoli is. Er bestaat een grote groep die niet zozeer betrokken is met het spelletje als bijvoorbeeld de FCG-aanhang op Noord, maar die het leuk vindt om hun dagelijkse vinex-leventje te ontvluchten door een bos wortelen aan zijn oren te hangen en dan met allerlei soortgelijke 'leen-van-frisia-figuren' samen in een stadion te gaan zitten. Het gaat ze om het groepsgevoel; lekker met z'n allen mal doen, want das toch tof; zo'n opblaaskroontje op je knar? Voetbal op zich doet ze minder. Je zal ze dan ook zelden door de week tegenkomen bij een competitiewedstrijd uit ere- of eerste divisie.quote:Op donderdag 21 juni 2007 01:13 schreef Grunner het volgende:
Waarom? Vlaar teert nog altijd op zijn wedstrijden bij AZ. Bij Feyenoord heeft ie weinig laten zien. En als Rigters die gelijkmaker niet had gemaakt in de laatste minuut had ie na afloop weer staan janken voor de camera. Onbegrijpelijk dat zo iemand zelfs aanvoerder is...quote:Op donderdag 21 juni 2007 08:21 schreef -Vaduz- het volgende:
Maar Kruiswijk speelde inderdaad goed. Maakt eigenlijk wel aanspraak op een basisplek. Maar Foppe slachtoffert Vlaar echt niet en dat is te begrijpen.
Het is inderdaad wel makkelijk kritiek hebben als je toch wint.quote:Op donderdag 21 juni 2007 13:57 schreef The_Verve het volgende:
[..]
Waarom? Vlaar teert nog altijd op zijn wedstrijden bij AZ. Bij Feyenoord heeft ie weinig laten zien. En als Rigters die gelijkmaker niet had gemaakt in de laatste minuut had ie na afloop weer staan janken voor de camera. Onbegrijpelijk dat zo iemand zelfs aanvoerder is...
quote:Jong Oranje wacht huldiging in Heerenveen
Mocht Jong Oranje zaterdag ten koste van Jong Servië de Europese titel veroveren, dan wacht de selectie van coach Foppe de Haan zondag in Heerenveen een huldiging. Dat maakte KNVB-directeur Henk Kesler donderdag bekend.
"Na afloop van de gewonnen halve finale tegen Engeland heb ik met Foppe een eventuele huldiging doorgenomen", aldus Kesler. "We hebben afgesproken om dat zondag in Heerenveen te doen, omdat dat in de buurt is van het spelershotel in Oranjewoud. De burgemeester van Heerenveen regelt het verder allemaal. Waarschijnlijk zal de huldiging aan het begin van de middag plaatsvinden."
quote:[Centraal] FC Groningen #37 Snel weer beginnen aub.!
Ik ken van Kruiswijk ook wel een legendarische eigen goalquote:Op donderdag 21 juni 2007 22:33 schreef Prosac het volgende:
Kruiswijk, de man die nooit scoort
Vermaard is Benali vooral dankzij zijn beroemde eigen goal tegen Charlton Athletic in mei 1994. Met een prachtige snoekduik kopte de linksback de bal in de hoek. De fans van Southampton begonnen spontaan te klappen.
De snelste in de historie van de Eredivisie toch?quote:Op donderdag 21 juni 2007 23:16 schreef detulp050 het volgende:
[..]
Ik ken van Kruiswijk ook wel een legendarische eigen goal
quote:Groningen opent seizoen in Breda
GRONINGEN - FC Groningen opent de nieuwe voetbalcompetitie met een uitwedstrijd tegen NAC in Breda.
Dit staat in het conceptprogramma dat de KNVB heeft gestuurd naar de clubs uit de eredivisie.
Het duel in Breda wordt gespeeld op zaterdag 18 augustus.
Volgende week overleggen de clubs en de gemeenten over het conceptprogramma.
Dat is best veel..quote:Op zaterdag 23 juni 2007 15:21 schreef Grulez het volgende:
Nog 56 nachtjes slapen....
quote:Op donderdag 21 juni 2007 20:41 schreef The_Verve het volgende:
Paul Matthijs.
Die penalty die hij tegen Engeland nam deed me inderdaad erg denken aan Stam op het EK2000.quote:Op vrijdag 22 juni 2007 08:25 schreef Prosac het volgende:
ik wil maar even zeggen, Kruiswijk wordt een hele grote.
Maar die zijn niet te betalenquote:Op zondag 24 juni 2007 15:43 schreef Garudo het volgende:
Ik kan gewoon niet wachten...De competitie moet weer beginnen![]()
Elke dag hoop ik dat Groningen interesse heeft in een nieuwe speler of een speler heeft gecontracteerd! Tis gewoon saai zonder voetbal op dit moment![]()
Hopelijk heeft Ron Jans in ieder geval gekeken tijdens de EK-21! Met name Veloso (Sporting Lissabon) en Basta (Rode Ster Belgrado) zijn aardige spelers![]()
Alles is mogelijk in de voetbalwereldquote:
Die ja..quote:Op zondag 24 juni 2007 18:14 schreef Prosac het volgende:
Kolarov, schitterende linksback, kan vast ook wel als vervanger van Kruis fungeren
Is dat die Nedved lookalike.. Zo ja, ook een goede speler idd.quote:Op zondag 24 juni 2007 18:47 schreef Grulez het volgende:
Ik vond zelf Basta wel een goeie.
quote:Veldmate en Nijland tekenen contract
Jeroen Veldmate en Stefan Nijland hebben met FC Groningen overeenstemming bereikt over een contract voor de duur van twee seizoenen met een optie voor nog eens een seizoen. Binnen enkele dagen hoopt de club ook met Serdar Öztürk tot overeenstemming te komen.
Jeroen Veldmate, geboren op 8 november 1988 te Groningen, speelde het afgelopen seizoen als centrale verdediger in FC Groningen A1 en doorliep sinds 2002 de jeugdopleiding van de FC. Hij maakt komend seizoen de overstap naar Jong FC Groningen.
Stefan Nijland is geboren op 10 augustus 1988 te Hoogezand-Sappemeer en speelde de afgelopen zes seizoenen in de jeugdteams van FC Groningen. Ook de aanvallende middenvelder stroomt door van de A1 naar de Beloften. Net als Veldmate maakte hij deel uit van het team dat in mei zegevierde op Eurovoetbal.
Voorbereiding
De voorbereiding van het eerste elftal gaat maandag 2 juli van start. Stefan Nijland en spits Serdar Öztürk zullen in de eerste weken deel uitmaken van de eerste selectie. In een eerder stadium werden doelman Gijs Koopmans, verdediger Martijn van der Laan, middenvelder Enrico Pellegriti en aanvaller Jasmin Ramic al toegevoegd aan de trainingsgroep voor de start van de voorbereiding. De eerste training van Jong FC Groningen staat gepland op maandag 23 juli.
Arnold Kruiswijk en Luis Suárez zullen pas in een later stadium aansluiten bij het eerste elftal vanwege hun verplichtingen bij respectievelijk Europees Kampioen Jong Oranje en Uruguay onder-20 dat in Canada aan het Wereld Kampioenschap deelneemt.
Bron: FC Groningen
Daarom zei ik ook dat het onwaarschijnlijk is dat als hij zou willen komen hij niet haalbaar isquote:Op maandag 25 juni 2007 07:25 schreef RayMania het volgende:
Samaras is natuurlijk veel te duur voor Grunn.
Heb je gevoetbald dan?quote:Op maandag 25 juni 2007 18:01 schreef clauwheee het volgende:
Ik ga naar de oefenwedstrijd tegen mijn amateurcluppie, Noordster (7 juli).
Nee joh. Maar ik was daar al wel vanaf mn 6e elke zondag.quote:
Sinds je in de stad woont gaat het daar ook een stuk beterquote:Op maandag 25 juni 2007 19:05 schreef clauwheee het volgende:
[..]
Nee joh. Maar ik was daar al wel vanaf mn 6e elke zondag.
Mikaelaquote:“Om te beginnen wil ik graag melden dat Bruno Silva en zijn vrouw Marcia afgelopen weekend in Uruguay de trotse ouders zijn geworden van een gezonde dochter, Mikaela.”
Zouden ze dan nou timen?quote:Op dinsdag 26 juni 2007 16:15 schreef venomsnake het volgende:
Gelukkig is er de wekelijkse nieuwsbrief nog.![]()
[..]
Mikaela![]()
En is die WK onder-20 ook op TV te zien (Eurosport of dergelijke?)quote:“Terwijl Arnold Kruiswijk het EK met succes heeft volbracht, begint een andere speler van de eerste selectie, Luis Suárez, zondag aan het WK onder-20 in Canada. Beide spelers zullen pas later in de voorbereiding aansluiten. Kruiswijk meldt zich op vrijdag 13 juli en wanneer Suárez terugkeert, is afhankelijk van het verloop van het toernooi waaraan hij deelneemt. Overigens is er nog een andere FC’er die deelneemt aan datzelfde WK. Marcus Haber van FC Groningen A1 is één van de spelers van het gastland Canada.”
Idee voor Vakwerk...quote:Op dinsdag 26 juni 2007 16:45 schreef Garudo het volgende:
[..]
EDIT: En ook ik vind het niks dat de shirts nog niet bekend zijn (Hopelijk halen ze dat blauw weg van die Noordlease logo. Ik wil geen NEC shirt)
Als sponsor zijnde zou ik wel willen dat een officiële presentatie e.d. kwam.quote:Op dinsdag 26 juni 2007 16:50 schreef venomsnake het volgende:
Er is jammer genoeg ook nog nergens een foto'tje opgedoken van het nieuwe shirt..
Jammer dat de FC niet gewoon officeel haar nieuwe shirt presenteerd zoals ze dat bij andere clubs wel doen. Het shirt is de trots die om de schouders hangt, als er een nieuw shirt komt (ieder jaar) moet je die officieel presenteren imo.
Ook voor de commercie is dat beter. Mensen kijken er naar uit wanneer het nieuwe shirt gepresenteerd wordt en het shirt staat de volgende dag in de krant. Gevolg is dat meer mensen er één aanschaffen.
De FC loopt op dat gebied (commercie, merchandising ed) nogal achter imo.
Ik mag hopen dat ze die blauwe strepen maar groen maken..quote:Op dinsdag 26 juni 2007 17:08 schreef Garudo het volgende:
Toen de contracten werden getekent met Noordlease lieten ze wel een shirt zien (als voorbeeld denk ik).
De foto is wat wazig! (Heb ik van een filmpje)
[afbeelding]
Inderdaad!quote:Op dinsdag 26 juni 2007 18:12 schreef venomsnake het volgende:
Zoiets hoop ik wel dat het gaat worden.
Dat oude logo lijkt nergens op.
Zou geweldig zijn als we teruggaan naar Puma. Die maken nog steeds mooie shirts.quote:Op dinsdag 26 juni 2007 20:26 schreef The_Verve het volgende:
. Als ik het goed heb is dit het laatste seizoen Umbro, kunnen we weer terug naar Puma.![]()
Volgens het overzicht van Serie A transfers in VI is Kolarov naar Lazio. Dus die valt af. Of ze moeten hem direct willen verhuren aan een Nederlandse club.quote:Op zondag 24 juni 2007 20:52 schreef Garudo het volgende:
Kolarov en Basta. Twee speler die haalbaar zijn voor Groningen en ook nog eens keigoed.
Als De Ridder komt kunnen Meerdink en De Ridder om die plek vechten. VD Laak kan eventueel 3e spits zijnquote:Op woensdag 27 juni 2007 19:13 schreef Prosac het volgende:
Dan is er geen plek ingeruimd voor v/d Laak of Meerdink
quote:Op donderdag 28 juni 2007 11:06 schreef Tommeke het volgende:
Ik vind Twente Heerenveen wel een club voor em
quote:Op donderdag 28 juni 2007 11:06 schreef Tommeke het volgende:
Ik vind Bloemendaal wel een club voor em
quote:Öztürk tekent contract; Krohne getest hij Haarlem
28 juni, 14:26 uur
Nadat Stefan Nijland en Jeroen Veldmate onlangs hun handtekening zetten onder een overeenkomst voor twee jaar met een optie voor nog een seizoen tekende Serdar Öztürk een contract met dezelfde lengte. Daarmee hebben negen van de zestien spelers uit de Beloften nu een contract.
Serdar Öztürk, geboren op 10 juni 1988, is aanvaller en werd afgelopen seizoen clubtopscorer bij A1 in de Nike Eredivisie met tien treffers. Hij kwam in 2005 van Hellas Sport naar FC Groningen en speelde de afgelopen twee jaargangen in het oudste jeugdteam. Hij maakt nu op 19-jarige leeftijd de overstap naar Jong FC Groningen.
Selectie Jong FC Groningen
De selectie van trainer Erwin van de Looi, die de overstap maakt van A1 naar de Beloften, bestaat nu uit zestien spelers. In de praktijk zullen overigens ook Sander Rozema en Shkodran Metaj van de eerste selectie hun speelminuten maken in Jong FC Groningen. Jong FC Groningen begint de voorbereiding op maandag 23 juli op Sportpark Corpus den Hoorn.
Doelmannen: Gijs Koopmans*, Leon ter Wielen;
Verdedigers: Tom Hiariej*, Graham Ramalho, Bart Apotheker, Jeroen Veldmate*, Koert Thalen*, Martijn van der Laan*;
Middenvelders: Enrico Pellegriti, Philippe Janssens, Robert Pomstra, Stefan Nijland*;
Aanvallers: Dennis Krohne, Jasmin Ramic*, Serdar Öztürk*, Rogier Krohne*.
Spelers met een * hebben een contract, de anderen spelen op amateurbasis.
In de eerste weken van de voorbereiding van het eerste elftal zullen zes spelers uit de Beloften deel uitmaken van de selectie. Op 2 juli melden Gijs Koopmans, Martijn van der Laan, Enrico Pellegriti, Stefan Nijland, Jasmin Ramic en Serdar Öztürk zich bij de groep van Ron Jans. Eén van de redenen hiervan is het ontbreken van Arnold Kruiswijk en Luis Suárez nog bij het eerste elftal. Dit vanwege de verplichtingen bij respectievelijk Jong Oranje en Uruguay onder-20. Kruiswijk meldt zich op vrijdag 13 juli en Suárez afhankelijk van het moment dat Uruguay klaar is op het WK in Canada.
Nieuwe clubs
Rogier Krohne krijgt in de voorbereiding bij HFC Haarlem de kans een contract te verdienen. Bij die ploeg staat oud-FC-doelman Mike Römer al onder contract.
Het overgrote deel van de vertrekkende spelers uit de beloften heeft een nieuwe club gevonden: Ewald Koster (BV Veendam, amateur), Marcel Pannekoek (FC Emmen, amateur), Tim Velten (Gronitas, mogelijk amateur bij BV Veendam), Guus Tennekes (Gronitas), Ronald van der Heijden (Harkemase Boys), Regillio Holder (Holwierde), Jerry de Wit (VV Appingedam), Robbin Kieft (AFC), Travis Reuser (n.n.b.).
Klik.quote:Op vrijdag 29 juni 2007 03:32 schreef bof het volgende:
Wie is eigenlijk topscorer aller tijden bij de FC?
Nee dank je. Dan blijf ik liever hierquote:
en daarvoor is een spits. klaar. weer een 5 ton erbij.quote:Op maandag 2 juli 2007 03:52 schreef venomsnake het volgende:
MAAR, Luis Suarez heeft een prachtgoal gescoord.. van buiten de 16 knalt ie de bal echt snoeihard in de kruising. supergoal.
Hij heeft leren schieten.![]()
Echt geweldig speelde hij niet, maar die goal.![]()
Woei.. Ik wil beelden, foto's, verhalen..quote:FC weer in training
Het eerste elftal heeft vanochtend in Haren de eerste conditietraining afgewerkt. De groep van 21 spelers werkt vanmiddag de eerste veldtraining af.
Bij de FC ontbraken vijf spelers. Naast internationals Kruiswijk en Suarez waren de vaders Silva en Van Loo nog niet aanwezig. Bruno Silva sluit vanmiddag aan en Brian van Loo later in de week. Hij werd zondag vader van een zoon, Mika. Verder bleef Marnix Kolder aan de kant. Hij kampt met een liesblessure.
quote:Marnix Kolder langere tijd uit de running
GRONINGEN - FC Groningen-speler Marnix Kolder zal de komende tijd niet in actie komen.
De aanvaller heeft een liesbreuk en wordt volgende week geopereerd.
Kolder had een groot gedeelte van het afgelopen seizoen al last van zijn lies.
Bron:rtvnoord
Die keeper van Uruguayquote:Op maandag 2 juli 2007 10:20 schreef Garudo het volgende:
http://www.youtube.com/watch?v=F7rNeQOaAno
De goal staat erbij.![]()
http://www.iffhs.de/?10f4(...)02bb1c2bbb6f28f5351equote:The International Federation of Football History & Statistics (IFFHS) is an organization that chronicles the history of football. It was founded in 1984 and is based in Bonn, Germany
Since 1991, the entity has produced a monthly club world ranking.
The ranking takes into consideration the results of twelve months of continental and intercontinental competitions, national league matches (including play-offs) and the most important national cup (excluding points won before the round of 16).
All countries are rated at four levels based upon the national league performance -- clubs in the highest level leagues receive 4 points for each match won, 2 for a draw and 0 for a defeat. Level 2 is assigned 3 pts. (win), 1.5 (draw) and 0 (lost), and so on with the next lower levels.
In continental competitions, all clubs receive the same number of points at all stages regardless of the performance level of their leagues. However, the UEFA Champions League and the Libertadores Cup yield more points than minor competitions UEFA Cup and Copa Sudamericana, respectively. The point assignment system is still lower for African, Asian, CONCACAF and Oceaniac continental tournaments. Competitions between two continents are evaluated depending upon their importance. Competitions not organised by a continental confederation, or any intercontinental events not recognized by FIFA, are not taken into consideration.
En onder Al-Ansar Beirut uit Libanon en Tacuary FBC Asunción uit Paraguayquote:Op maandag 2 juli 2007 17:25 schreef Garudo het volgende:
[..]
http://www.iffhs.de/?10f4(...)02bb1c2bbb6f28f5351e
FC Groningen staat op de 290e plek. Vorige maand stonden we op de 283e plek. We staan oa boven NAC, Roda JC en zelfs Borussia Dortmund.
Snap ikquote:Op maandag 2 juli 2007 17:30 schreef Mindstate het volgende:
Niet echt serieus te nemen als Boca 3de staat en terwijl AZ 19de staat staat PSV 50ste :s
De thuisshirt lijkt een beetje op die ik had gemaakt op de vorige paginaquote:Op woensdag 4 juli 2007 11:49 schreef venomsnake het volgende:
[afbeelding]
Het is niet officieel, dus het zal het wel niet worden. Maar WOW..![]()
quote:Suarez hungry for success
(FIFA.com) Tuesday 3 July 2007
Despite the thrill of making a decisive assist and also scoring in Uruguay's opening match against Spain, Luis Suarez, like the rest of this team-mates, is still wondering how victory eluded his side last Sunday. "It was bad because we came so close to winning it. Over the course of the game, Uruguay had more goal-scoring chances," the player told FIFA.com after watching the highlights again. "However, the main thing is that we didn't lose the game, and that we're still in there fighting for a place in the last 16."
The Charrúa player will nonetheless have taken satisfaction from the game, not least because of his own performance. After setting up Edinson Cavani for his side's opening goal, Suarez then scored their second with a splendid drive from the edge of the area that flew over the Spanish keeper. "I'm happy to have scored my first goal at a World Cup, especially in the manner I did. It was a beautiful goal," he says, with the shy smile of someone not used to singing his own praises.
Indeed the 20-year-old seems more comfortable assessing his own shortcomings: "We sat back a bit after our goals, and I also think tiredness played a part. We were very isolated up front and weren't really able to hold up the ball. That's something we need to work on, but you'll see an improvement game by game."
A call-up from Tabarez
For Luis Suarez, 2007 has been something of a dream come true in terms of his international career. Not only was he one of the first names on the squad list for Canada, but last February senior team coach Oscar Washington Tabarez brought him into his side for the Celeste's friendly against Colombia. "It had been a dream of mine since childhood, and I was very grateful to the coach for giving me my chance. I simply cannot thank the players enough for how well they treated me," he says.
The player even manages a smile when reminded of the red card he picked up on his debut. "Yes... but there were just a few minutes left, and the coach said he understood what happened. It wasn't a big deal, and it was still a good debut," he says with a grin.
Experience and expectation
From the moment he began playing as a ten-year-old with Nacional of Montevideo, Suarez knew his future was in football. Now, one by one he is achieving the goals he set for himself, which included moving to Europe and appearing with the senior national team. "I'm getting there little by little," says the youngster who one day hopes to turn out for FC Barcelona.
He first came to the attention of European scouts back in 2005, after a magnificent season with Nacional during which he scored an impressive 12 goals. Dutch first division side Groningen subsequently tabled a five-year contract and the Uruguayan didn't hesitate for a moment.
"Things have gone well for me there. I've had a full year now and I can't complain, as it's hard for any young player coming from South America to adjust to European club football." His ten goals for the club, including one scored against Partizan in the UEFA Cup, are testimony to a good first season in the old continent. Suarez is also keen to thank his compatriot and Groningen team-mate Bruno Silva, who he says was an enormous help to him on his arrival.
"The European experience that myself, Cavani and Juan Surraco possess is important for the U-20 side," he says. "But don't forget many of the others in the squad are playing first-team football in Uruguay and have taken part in the Copa Libertadores. That gives us a lot of strength," he adds.
Suarez is also convinced that the team Gustavo Ferrin has built will do well in Canada: "We're confident we can go a long way. The team is very strong mentally, and I know that bit by bit we're going to achieve great things."
OMG!!!quote:Op woensdag 4 juli 2007 13:32 schreef venomsnake het volgende:
Volgens mij gaat dit hem worden, deze foto staat op de site van NoordLease:
[afbeelding]
Vond ik die photoshop een stuk mooier.
Inderdaad. Umbro is een mooie merk (ik draag het vaak) maar goede voetbalshirtjes maken ho maarquote:Op woensdag 4 juli 2007 13:55 schreef venomsnake het volgende:
Tsja, Nike maakt nu eenmaal veel mooiere shirtjes als Umbro.
Gezien ook de keepersshirts eerder gepost lijk het me een stuk aannemelijker dan deze het gaan worden in derdaad.quote:Op woensdag 4 juli 2007 13:32 schreef venomsnake het volgende:
Volgens mij gaat dit hem worden, deze foto staat op de site van NoordLease:
[afbeelding]
Vond ik die photoshop een stuk mooier.
Gemenerikquote:Op woensdag 4 juli 2007 14:01 schreef TerroRobbie het volgende:
[..]
Gezien ook de keepersshirts eerder gepost lijk het me een stuk aannemelijker dan deze het gaan worden in derdaad.
HAHA
Ik denk het ook..quote:Op woensdag 4 juli 2007 14:01 schreef TerroRobbie het volgende:
[..]
Gezien ook de keepersshirts eerder gepost lijk het me een stuk aannemelijker dan deze het gaan worden in derdaad.
quote:HAHA
Ben ik gelukkig niet de enigequote:Op donderdag 5 juli 2007 03:35 schreef venomsnake het volgende:
Suarez speelde geen goede wedstrijd, veel balverlies en 2 kansen gemist.
Hij is in de 75e minuut dan ook gewisseld.
Ow, en we moeten Marcel Roman kopen, geweldige speler.![]()
Idd! Hopelijk zijn de shirts mooier dan die wij hebben gezienquote:Op donderdag 5 juli 2007 22:37 schreef venomsnake het volgende:
Ben nog het meest benieuwd naar de wedstrijdshirts van morgen..![]()
En natuurlijk naar Luciano en Stenman.
Bron: http://www.voetbalprimeur.nlquote:Sterchele vraagt om bedenktijd
François Sterchele is er nog niet uit of hij gaat tekenen bij sc Heerenveen. De Belgische spits had donderdag een goed gesprek bij de Friese club, maar hij heeft nog niets beslist. Sterchele heeft om bedenktijd gevraagd.
“Het was een heel constructief gesprek. Maar er is nog niks beslist. Net als bij Anderlecht vroeg François enkele dagen bedenktijd”, aldus manager Selak tegenover Sportwereld.
Verder zei Selak dat er nog een aantal clubs geïnteresseerd is in de Belgische aanvaller. Het gaat om FC Groningen, Vitesse uit Nederland, Frankfurt en Hamburg uit Duitsland en Standard uit België.
quote:Op vrijdag 6 juli 2007 11:53 schreef Garudo het volgende:
Meerdink koste in het begin ook heel duur...
Wat ik bedoel is dat Nijland vast wel met zijn praatjes de prijs kan verlagen hoorquote:
Wat Grunner bedoelt is dat iets niet duur kan kostenquote:Op vrijdag 6 juli 2007 12:31 schreef Garudo het volgende:
[..]
Wat ik bedoel is dat Nijland vast wel met zijn praatjes de prijs kan verlagen hoor![]()
Meerdink koste één miljoen euro maar de prijs werd ongeveer een half miljoen euro verlaagd.![]()
Ah Zo. Dan snap ik hetquote:Op vrijdag 6 juli 2007 14:31 schreef Bullet-tooth het volgende:
[..]
Wat Grunner bedoelt is dat iets niet duur kan kosten.
Die had ie kunnen hebben..quote:Op vrijdag 6 juli 2007 16:33 schreef Grulez het volgende:
Gaan er nog mensen naar Eext vanavond?
[afbeelding]
quote:Op vrijdag 6 juli 2007 16:37 schreef hello_moto1992 het volgende:
Ik vind hem wel een goeie voetballer(voor Groningen).
Laat hem maar lekker naar Al-Shamal gaan, maar absoluut niet naar de FC.quote:Op vrijdag 6 juli 2007 16:37 schreef hello_moto1992 het volgende:
Nadat hij ons eerder heeft veradenquote:Op vrijdag 6 juli 2007 16:37 schreef hello_moto1992 het volgende:
Heeft iemand hem al zien Keepen? Is het wat?quote:Op vrijdag 6 juli 2007 16:33 schreef Grulez het volgende:
Gaan er nog mensen naar Eext vanavond?
[afbeelding]
Gek dat Luciano niet heeft mogen spelen en opvallend dat Cornelisse helemaal niet mee was; je zou denken dat hij op zijn minst aanwezig zou zijn.quote:FC Groningen heeft vanavond in Eext met ruime cijfers gewonnen van de plaatselijke voetbalvereniging. In het Drentse dorp schoot de FC er 13 binnen.
Bij de FC ontbraken de zieke Fredrik Stenman, de geblesseerde Marnix Kolder en Yuri Cornelisse. Doelman Luciano zat de hele wedstrijd op de bank. Trainer Ron Jans gebruikte achttien verschillende spelers. Arnold Kruiswijk en Luis Suarez ontbraken door interlandverplichtingen.
Opstelling FC: Van Loo; Silva (46' Pellegriti), Sankoh, Svejdik (46' Matthijs), Van der Laan (71' Metaj); Metaj (46' Lindgren), Rozema (46' Meerdink), Fledderus (46' Levchenko), Lovre (46' Nijland); Nevland (46' Ozturk), Van der Laak (46' Ramic).
Scoreverloop: 21' Lovre 0-1, 23' Nevland 0-2, 33' Lovre 0-3, 38' Fledderus 0-4, 39' Van de Laak 0-5, 44' Nevland 0-6; 49' Ozturk 0-7, 67' Ozturk 0-8, 71' Levchenko 0-9, 81' Sankoh 0-10, 82' Nijland 0-11, 83' Lindgren 0-12, 90' eigen doelpunt 0-13.
Hey Henk, zou het niet een stunt zijn als we proberen het lelijkste shirt ooit te krijgen? Kwestie van NEC overtreffen?quote:Op zaterdag 7 juli 2007 00:06 schreef Evil_Koekje het volgende:
Vraag me af hoe dit in z'n werk gaat intern.
quote:Op zaterdag 7 juli 2007 00:28 schreef Prosac het volgende:
[..]
Hey Henk, zou het niet een stunt zijn als we proberen het lelijkste shirt ooit te krijgen? Kwestie van NEC overtreffen?
Ja leuk Hans, stel maar ff iets voor aan die jongens bij Noord-Lease.
Ik kan er nog een sponsor voor de achterzijde bijregelen Henk, ameland, moet je dit logo zien, te lelijk. Cambuur weigerde, nu kloppen ze bij ons aan, doen?
Ga daar nou maar maar niet vanuit mienjong. Die deed het uitstekend de laatste wedstrijden bij AZ.quote:
Vanmiddag, 16:00, is er nog een oefenduel tegen VV Noordster. Ik denk (hoop) dat Luciano en Stenman daar in actie komen.quote:Op zaterdag 7 juli 2007 11:15 schreef venomsnake het volgende:
[..]
Ga daar nou maar maar niet vanuit mienjong. Die deed het uitstekend de laatste wedstrijden bij AZ.
zou leuk zijn, maar ik zie het niet gebeuren.
Bovendien hebben we een spits nodig.
Beetje jammer dat Luciano en Stenman niet meededen, ga je door dat baggerweer heen om de nieuwe aanwinsten eens te bekijken, komen ze niet in acite..![]()
Je bent wel een opportunist he. Met al jequote:Op zaterdag 7 juli 2007 11:19 schreef Garudo het volgende:
[..]
Vanmiddag, 16:00, is er nog een oefenduel tegen VV Noordster. Ik denk (hoop) dat Luciano en Stenman daar in actie komen.![]()
EDIT:
Sterker nog. Volgens de DvhN zal Luciano vanmiddag (Waarschijnlijk met kutweer) de hele wedstrijd keepen.![]()
Stenman zal dan ook er staan geloof ik![]()
Een prijs is een prijs.quote:Op zaterdag 7 juli 2007 11:27 schreef Bullet-tooth het volgende:
Dan is de prijs voor lelijkste shirt binnen.
Is dat een probleemquote:Op zaterdag 7 juli 2007 11:26 schreef Grulez het volgende:
[..]
Je bent wel een opportunist he. Met al je...
Tsja zo bijzonder is het toch niet dat Luciano een wedstrijd gaat keepen en dat iemand 3 keer misschien wellicht is gesignaleerd.quote:Op zaterdag 7 juli 2007 11:50 schreef Garudo het volgende:
[..]
Is dat een probleem![]()
Ik ben altijd positief (Nou oke, niet altijd). De hele dag negatief zijn zou geen leven zijn![]()
Klopt. Nog iets meer zelfs. Centric betaalde ¤ 450.000 per seizoen, Noord Lease ¤ 1.000.000.quote:Op zaterdag 7 juli 2007 00:32 schreef MaxPower het volgende:
noordlease betaalt gewoon ontzettend veel geld, lijkt me de meest waarschijnlijke reden. Ik geloof dat ze zelfs 2x zoveel als Centric betalen.
Aha, verbetering..quote:Teller stokt bij vijftien
FC Groningen heeft zaterdagmiddag in Eext met 15-0 gewonnen van VV Noordster. De eindstand kwam al in de 69ste minuut op de borden. Serdar Ozturk scoorde vijfmaal.
Opstelling FC Groningen: Luciano; Pellegtiti (46' Silva), Matthijs (46' Sankoh), Svejdik, Metaj (46' Van der Laan); Lindgren (46' Rozema), Meerdink (46' Cornelisse), Levchenko (46' Fledderus), Van de Laak (46' Lovre); Ozturk (46' Ramic), Nijland (46' Nevland).
Scoreverloop: 14' Ozturk 0-1, 17' Ozturk 0-2, 21' Ozturk 0-3, 22' Nijland 0-4, 24' Levchenko 0-5, 35' Nijland 0-6, 37' Levchenko 0-7, 41' Ozturk 0-8, 45' Ozturk 0-9; 49' Ramic 0-10, 54' Ramic 0-11, 58' Fledderus 0-12, 67' Fledderus 0-13, 68' Fledderus 0-14, 69' Ramic 0-15.
Toeschouwers: 2.500
Dat is minder.. opsluiten en afschermen van de buitenwereld, voordat ie de rest van de groep aansteekt.quote:Op zaterdag 7 juli 2007 18:20 schreef Bullet-tooth het volgende:
Stenman is ziek.
Pannekoek scoorde ook altijd veel in de voorbereiding. Zegt dus niet alles, veel scoren in de voorbereiding.quote:Op zaterdag 7 juli 2007 18:24 schreef Garudo het volgende:
Ozturk, Ramic en Nijland doen het goed. Dit beloofd wat voor de toekomst
Maar goed dit zijn oefenpotjes dus ik kan het ook fout hebben maar onze talenten doen het goed!
Maar niet alleen door hun doelpunten. Ze speelden alle 3 een goede pot. Vooral Ozturkquote:Op zaterdag 7 juli 2007 19:03 schreef W2O het volgende:
[..]
Pannekoek scoorde ook altijd veel in de voorbereiding. Zegt dus niet alles, veel scoren in de voorbereiding.
Groningen heeft een goede keuze gemaakt om hem een contract te geven! Hij kan een goede speler worden. Hier een foto:quote:Op zondag 8 juli 2007 18:21 schreef Magno het volgende:
Öztürk én Nijland hoor
Ramic scoorde wel, maar echt goed spelen vond ik hem persoonlijk niet
quote:Op zondag 8 juli 2007 18:39 schreef Garudo het volgende:
[..]
Groningen heeft een goede keuze gemaakt om hem een contract te geven! Hij kan een goede speler worden. Hier een foto:
[afbeelding]
Tis een krachtige speler![]()
Ook een mooie foto van Luciano:
[afbeelding]
Luciano wordt echt een genot om naar te kijken volgend seizoen! Ik heb veel vertrouwen in hem
Carnaval is al geweestquote:Op zondag 8 juli 2007 18:44 schreef venomsnake het volgende:
Luciano heeft wel wat weg van Campos, nu nog van die felle keeperskleding aan.![]()
[afbeelding]
Die sokken ook.quote:Op zondag 8 juli 2007 18:44 schreef venomsnake het volgende:
Luciano heeft wel wat weg van Campos, nu nog van die felle keeperskleding aan.![]()
[afbeelding]
Echt een held die vent.quote:Op zondag 8 juli 2007 19:36 schreef Prosac het volgende:
Campos, die had echt bij Groningen moeten voetballen. Beetje keepen, beetje spitsen..
quote:Op zondag 8 juli 2007 20:54 schreef Garudo het volgende:
http://www.youtube.com/watch?v=w4_iyDtYSmk&mode=related&search=
![]()
Als Luciano echt zo gaat spelen in de Euroborg dan kom ik elke wedstrijd met een braziliaanze shirt. Wat een keeper die Campos![]()
Idd. Bij Roorda waren felle kleuren bijvoorbeeld totaal overbodigquote:Op zondag 8 juli 2007 21:46 schreef The_Verve het volgende:
Felle kleuren zijn min of meer een teken van gebrek aan natuurlijke uitstraling. Een keeper die uitstraalt dat hij niet te passeren is heeft geen felle kleuren nodig.
Succes daar Yuriquote:Yuri Cornelisse voor drie jaar naar ADO DH
ADO Den Haag en FC Groningen hebben een akkoord bereikt over de transfer van Yuri Cornelisse. De 32-jarige vleugelspits tekent onder voorbehoud van de medische keuring een driejarig contract in de residentie. Cornelisse had nog een tot 2008 lopende verbintenis met FC Groningen.
Yuri Cornelisse: "Ik ben blij met mijn overgang naar ADO Den Haag. Door de duidelijke ambitie die de club uitspreekt, het schitterende nieuwe stadion en de goede ervaringen van mijn oud-ploeggenoten Rick Hoogendorp en Virgilio Teixeira bij ADO Den Haag, heb ik bewust voor deze club gekozen."
Peter Hofstede (technisch manager ADO Den Haag): "Wij zijn uitermate tevreden met het contracteren van Yuri Cornelisse. Ondanks de interesse van een aantal andere clubs heeft hij voor de ambitie van ADO Den Haag gekozen. Cornelisse is een Eredivisiewaardige speler met scorend vermogen die de tot voor kort vacante positie van linkeraanvaller uitstekend kan invullen."
Yuri Cornelisse begon zijn loopbaan in het betaalde voetbal in het seizoen 1996/1997 bij TOP Oss, waar hij in totaal twee seizoenen onder contract stond. Na een jaar te hebben gespeeld bij het Belgische Anderlecht, volgde voor Cornelisse een periode van vijf seizoenen in dienst van RKC Waalwijk. Gedurende het seizoen 2004/2005 kwam de aanvaller uit voor NAC Breda. De laatste twee jaar was FC Groningen zijn werkgever. Yuri Cornelisse speelde tot nu toe 309 wedstrijden in het betaalde voetbal, waarvan 245 duels in de Eredivisie, en scoorde daarin 58 keer.
Bron
Bron: VoetbalZonequote:Sterchele niet naar Heerenveen
Geschreven door Robert Smid op maandag, 9 juli om 21:24
François Sterchele heeft het bod dat SC Heerenveen hem gedaan heeft, links laten liggen. De Belgische spits zou een royale contractaanbieding hebben afgewezen, waardoor een overgang van de spits naar Friesland er niet meer inzit.
Sterchele zou de aanvalslinie van SC Heerenveen moeten versterken en het mogelijke vertrek van spitsen Afonso Alves en Lasse Nilsson moeten opvangen. Sterchele's club Germinal Beerschot en Heerenveen hadden al een akkoord bereikt over de transfersom, waardoor de bal bij de Belgische spits lag.
Germinal Beerschot-voorzitter Herman Kesters liet weten dat Sterchele niets zag in een overstap naar Heerenveen. "Sterchele dacht dat het niet goed voor zijn ontwikkeling was als hij bij SC Heerenveen zou gaan voetballen. Het bod van de Nederlanders was erg goed, maar als een speler niet wil houdt het op."
Op de vraag of Sterchele nu nog een seizoen bij Germinal Beerschot zou voetballen, was de voorzitter duidelijk in. "Wij geven hem en mogelijk geïnteresseerde clubs tot woensdag. Als er voor die tijd niets is afgerond, kan hij een transfer vergeten en speelt hij gewoon in Antwerpen."
Pfff... Je hebt echt torren in je hoofd.quote:Op dinsdag 10 juli 2007 00:08 schreef Garudo het volgende:
[..]
Bron: VoetbalZone
Toeval. Vandaag werd bekend gemaakt dat Yuri vertrekt naar Ado. Paar uur later heeft Sterchele een bod van Heerenveen afgewezen.Groningen heeft interesse in deze spits dus er is een kans. Een kleine dat wel
![]()
Zal wel echt een naaistreek zijn van Sterchele. Heerenveen afwijzen en een dag later bij Groningen tekenen.![]()
![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |