abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_49455912
Nummertje 63.

Vorig topic: [Centraal] Bodybuilding topic deel 62.

[Algemeen]

Als je besluit echt wat aan je lichaam te willen doen raad ik een ieder aan om het thuistrainen te vergeten. De middelen die je hebt zijn te beperkt, en zullen al snel niet genoeg zijn. Naar de sportschool dus!

Verwacht niet dat je na 2 maanden eruit ziet als onze grote vriend Arnold Schwarzenegger. Dit heeft allemaal veel tijd nodig, denk hierbij echt aan jaren!!!

Hou in het achterhoofd dat een mooi lichaam opbouwen niet alleen lukt met trainen. Voeding en rust zijn even belangrijk! Als 1 van deze 3 niet in orde is, haal je simpelweg bij lange na niet eruit wat erin zit.

Grofgezegd zijn er 2 redenen waarom mensen gaan trainen. Ze willen of gewicht verliezen, of juist massa aanzetten. Tuurlijk zijn er combinaties hiervan, maar dit is voor de meeste toch de eerste drijfveer.

Als wilt afvallen, ga je niet meteen met zware gewichten slepen. Cardio (lopen, roeien en fietsen) zal dan je eerste behoefte zijn. Dit in een rustig tempo, en minimaal een 1/2 uur. Echter is het aan te raden al redelijk ook met wat gewichten te gaan trainen. Dit omdat hoe meer spiermassa je hebt, hoe sneller je verbranding werken en hoe sneller je dus vetten kwijt raakt. Sluit echter wel je training af met een 1/2 uur (of meer) aan cardio erna.

Wil je massa aanzetten, dan gaan we niets met cardio doen, maar meteen met gewichten trainen. Korte en zware trainingen zijn het meest effectief dan.

Concentreer je altijd op één van bovenstaande redenen. Het is nutteloos om spieren aan te willen zetten en tegelijkertijd te willen afvallen. Voor het eerste is een calorieoverschot noodzakelijk, voor het tweede een calorietekort. Daarom is het verstandig in de wintermaanden flink te trainen/eten om spiermassa aan te zetten, en tegen de zomer d.m.v. cardio vet te verbranden (en zo weinig mogelijk spiermassa te verliezen).

Het is raadzaam je trainingen niet te lang te laten duren. Op het moment dat de intensiteit van je training drastisch daalt, betekent dit dat de catabole (spierafbrekende) hormonen in een overschot voorkomen ten opzichte van de anabole (spieropbouwende) hormonen. De meeste mensen zouden het bij maximaal 4-5 kwartier moeten houden; echter een goede conditie (fitness-level) verhoogt deze tijdsduur en dat is natuurlijk ook gewoon te trainen .

Keep in mind dat er geen standaard training bestaat voor iedereen. De trainingsbehoefte verschilt per individu en daar zal men zelf door praktijkervaring achter moeten komen.

Allereerst kan je je wel gaan oriënteren op wat je min of meer nodig hebt aan de hand van je lichaamsbouw. Er bestaan 3 types lichaamsbouw:

* Ectomorph (slanke bouw, hoge verbranding)
* Mesomorph (gespierde bouw, middel verbranding)
* Endomorph (stevige bouw, trage verbranding)

Kijk hier om uit te zoeken wat jij precies bent en waarin je in eerste instantie aan moet denken als je begint met training. http://www.bodybuilding.com/fun/becker3.htm

Overigens behoort niemand echt tot 1 van de hoofdtypes lichaamsbouw. Iedereen is een unieke combinatie tussen bovenstaande typen.

Ook het type sportschool waar je wilt gaan trainen biedt stof tot nadenken.

Je hebt aan de ene kant die mooie moderne sportscholen, met apparaten die op luchtdruk werken en zich met jouw pasje zich instellen op het gewicht wat jij moet doen die dag. Bij deze sportschool is er vaak geen mogelijkheid tot (of is het zelfs verboden) het doen van sommige "echte" bodybuild oefeningen zoals squats, uitstappen, deadlifts ed. Ook gaan de losse gewichten vaak niet zwaarder dan 30kg. Publiek is vaak een beetje, eh, trendy als 't ware. De sfeer is hierbij vaak zoiets van "Zie mij in m'n nieuwe dure trainingsoutfit de huppelkut uithangen."

Aan de andere kant heb je de old school sportscholen. Veel zwaar gewicht ipv hypermodern spul. Het publiek is hier degenen die echt willen trainen en groeien. Voor een beginner kunnen een aantal grote jongens van 120kg die zwaar aan 't trainen zijn imponerend overkomen, maar als je verder kijkt dan je neus lang is merk je dat de sfeer stukken gemoedelijker en behulpzamer is dan die "moderne" sportscholen.

En hier zijn dus ook weer tussenvormen in.

Trainingsmethoden

Wat krachtsport aangaat zijn er eigenlijk 2 theorieën over training, of beter gezegd; de supercompensatie:

Single factor theory: fatigue (belasting) over 1 workout
Dual factor theory: fatigue over meerdere workouts

In het eerste geval heb je dus een training, waarin een spier belast wordt, waarna hij herstelt en er supercompensatie optreedt. Op dat moment doe je een nieuwe training.
Bij dual factor draait het om fatigue over meerdere trainingen. Je werkt progressief in elke training zodat je je lichaam steeds zwaarder belast (loading). Op het randje van overtraining doe je een deload week (lager volume).

In het bodybuilding is single factor training overweldigend in de meerderheid. Men traint elke spiergroep 1x per week en bouwt zo meer spiermassa op. In de overige krachtsporten (sprinten, gewichtheffen etc) volgt men voornamelijk het dual factor principe.

Elk van beide heeft voor- en nadelen. Het is dus aan jezelf om te bepalen op wat voor manier je traint. Het is niet zo dat je van single factor training alleen gespierd wordt en van dual factor alleen sterk; er zijn genoeg bodybuilders die sterker zijn dan de gemiddelde powerlifter en omgekeerd zijn er genoeg powerlifters die gespierder zijn dan de gemiddelde bodybuilder.
Kortgezegd kan je je training zo simpel of ingewikkeld maken als je zelf wilt .

Meer informatie over (met name) dual factor training en/of vragen zijn altijd welkom, google ook eens op “dual factor training” of “fitness fatigue model”.

[Oefeningen]

"Help! Er zijn 1001 verschillende oefeningen te doen in de sportschool, waar moet ik in hemelsnaam beginnen?!"

Sportscholen hebben hiervoor vaak speciale beginnersschema's waarin je elke training je hele lichaam traint. Dit is op zich een redelijke manier om met training in contact te komen, maar ikzelf (LedZep) ben niet zo'n fan van deze methoden omdat ze veel spiergroepen isoleren in plaats van de grote compoundoefeningen (die je de meeste massa opleveren).

Als je al wat langer traint ben je zelf in staat om een geheel eigen schema op te stellen wat aansluit bij jouw behoefte.

Vergeet niet je gehele lichaam te trainen. Dus ook benen en rug. Hieronder gemakshalve een quote van mij uit een ander topic:
quote:
[message=17645119,noline]MrJ schreef op 28 april 2003 @ 16:54[/message]:
Yep.

1 spiergroep trainen is niet goed. Of je traint je gehele lichaam, of je traint niet.

Er zijn zat mensen die alleen in de sportschool aan hun borst+schouders+armen+buik werken, terwijl ze vergeten dat een goede rug, traps, onderarmen, bovenbenen en kuiten o zo belangrijk zijn.

Dit omdat het a) voor een betere lichaamsdoorbloeding zorgt en b) het er simpelweg niet uitziet.

Beetje nette voorkant, maar geen wijde rug en goede benen waardoor het totaalplaatje simpelweg een lachertje wordt.

Ook de lichaamshouding is bij die mensen totaal fout. De armen gaan naar binnen staan (aaphouding) omdat er geen rug en traps getraind wordt om het geheel weer naar achteren te corrigeren.
Hier is bijv. mijn trainingsschema:

http://home.planet.nl/~geem0008/trainingsschema.doc

Een goed trainingsschema bestaat voor een groot gedeelte uit de grote compound oefeningen zoals squats, deadlifts, bench press, overhead presses, bent over rows etc. De rest van je trainingsschema kan je opvullen met andere (zoals isolatie) oefeningen.

[Voeding]

Alles staat of valt met voeding. Of je nu wilt afvallen of massa wilt winnen, voeding is de sleutel tot succes.

De volgende voedingsstoffen kan je grofweg onderscheiden:

* (Complexe) Koolhydraten.
Dit is de energiebron van je lichaam. Koolhydraten leveren in eerste instantie de energie voor je spiercellen om de training te kunnen doorstaan. Deze haal je oa uit brinta, havermout, (zilvervlies)rijst, (volkoren)pasta etc.
* Eiwitten.
Eiwitten bestaan uit aminozuren, dit zijn de bouwstenen van je lichaam. Eiwitten haal je ondermeer uit vis, wit vlees (kip, kalkoen), kwark, eieren (duh) etc.
* Vetten.
Vetten zijn één van de belangrijkste bouwstoffen van het lichaam. Zowel verzadigde als onverzadigde vetten kan je zonder problemen (veel) consumeren.
Transvetzuren kan je maar beter wel zo veel mogelijk mijden, deze zijn zeer slecht voor je hart- en bloedvaten en je algemene gestel. Je vindt ze onder andere in koekjes, taart e.d.

Let vooral op je eiwitinname!
Om spiermassa te winnen moet je dus meer eiwitten naar binnen werken dan dat je lichaam nodig heeft. Het evenwichtspunt tussen te weinig eiwitten waarbij je lichaam zich in de catabole fase (spierafbrekend), of genoeg eiwitten waarbij je lichaam zich in de anabole fase (spieropbouwend) bevind is je 'proteine turn over point' genaamd.

Zorg er dus voor deze weegschaal naar de goede kant doorslaat! Minimaal 2 gram eiwitten per kg lichaamsgewicht per dag is een mooie basic regel.

Als je wilt aankomen dien je hoog in je voedingsstoffen te zitten. Daarvoor geldt gemiddeld genomen een minimum van 500 kcal boven je dagelijkse behoefte. Ectomorphe mensen kunnen echter maar beter een stuk meer eten – mits clean food kan je dit zelfs uitbouwen tot 2000-2500kcal boven je behoefte (mits een goed trainingsschema en een fucked up metabolisme ).

Wil je afvallen, ga je grofweg gezegd koolhydraten voor eiwitten en vetten vervangen (minder kcals) om zodoende zo'n 500kcals onder je dagelijks verbruik te komen. Maar dan wel met veel eiwitten om spiermassaverlies tegen te gaan.

De verhouding koolhydraten/eiwitten/vetten 'regel' is als je wilt aankomen 50/30/20 en 33/33/33 als je wilt afvallen.

Direct na het trainen is het aan te raden om een zgn 'post workout shake' tot je te nemen. Je lichaam is op dat moment in catabole fase, en schreeuwt als het ware om voeding. Je lichaam op dat moment van snelle energie (dextrose) en snelle eiwitten zoals whey voorzien is bijna een must.

Deze shake maak je gemakshalve thuis al klaar, en werk je in de kleedkamer naar binnen. Hoe de samenstelling er precies uit dient te zien verschilt per individu, maar laat er zeker 30gram dextrose en 50gram eiwitten in voorkomen op zo'n 1/2 liter water/melk. Whey eiwitten zijn snel opneembaar en worden het meest gebruikt hiervoor. Eventueel kan je casseine (traag opneembaar) ook nog toevoegen.

Mijn voedingsschema ziet er als volgt uit:
http://home.planet.nl/~geem0008/voedingsschema.xls

[Rust]

Rust is de tweede sleutel tot succes. Je spieren groeien na een prikkel (de training) wanneer er ná die prikkel een rustperiode wordt ingelast. Over de lengte van die rust wordt veel geroepen, maar dit is voor ieder persoon verschillend én hangt af van de intensiteit (% van je 1 Rep Max op een lift), het volume (totaal gewicht) van je trainingen én de vraag of je tot failure traint.

Wanneer je elke set doorgaat tot je het gewicht niet meer omhoog krijgt (concentric failure) krijgen zowel de spieren als je CZS (centraal zenuwstelsel) een grote opdonder. Voor de laatste heeft dan zeker 6 dagen nodig om volledig te herstellen.

Wanneer je daarentegen altijd 1 à 2 reps onder failure blijft en het volume van je trainingen beperkt houdt, kan je een spier veel vaker belasten. Dit zelfs tot 4-6 keer per week (en in extreme gevallen nog vaker, zoals bv. olympisch gewichtheffers doen)

Het hangt dus volledig van je eigen trainingsmethode af hoelang je recupereert, en je zult ook zelf moeten uitvinden wat voor jou de beste manier is.

[Supplementatie]

Buiten voeding gebruiken mensen die al een tijdje trainen supplementatie als aanvulling op hun voeding. Dit kan variëren van eiwitten in de vorm van aminozuren, wat creatine voor het uithoudingsvermogen tot een GABA wat voor een diepe nachtrust een hogere testosteron spiegel zorgt.

Supplementen zijn overal te koop en niet illegaal. Voor sommige is het aan te raden deze niet langer dan 8 weken achterelkaar te gebruiken om gewenning te voorkomen, andere supplementen kunnen gewoon het hele jaar door worden gebruikt.

Tegen de tijd dat je een jaartje serieus traint heb je in principe zelf al redelijk wat kennis vergaart over dit onderwerp zodat je zelf wel in staat bent een keuze te maken wat je wilt gaan proberen. Combinaties van supplementen zijn altijd aan te raden. De nieuwste generatie supplementen is trouwens al vaak een combinatie van het eea. Creatine met amino's en een revolutionaire nieuwe transportmethode schreeuwen je vanaf de stellingen toe. Trial and error geldt hiervoor. Wat voor de 1 lekker aanslaat, zal voor de ander geen resultaten brengen.

Verwacht er dus geen wonderen van, je gaat vaak wel een stuk vooruit, maar je wordt niet in 1x super gespierd ofzo.

Persoonlijk vind ik eiwitsupplementatie meer onder het kopje voeding vallen, dan supplementatie, maar dat is mijn (Mr.J) persoonlijke mening.

[Vitamines en mineralen]

"Een uitgebalanceerde en evenwichtige voeding behoeft geen verdere extra ondersteuning" is vaak te horen uit de monden van mensen die een bodybuilder een handje vol pillen ziet wegwerken bij een maaltijd. Helaas vergeten deze mensen dat een lichaam van een bodybuilder totaal andere behoeftes heeft dan die van een niet bodybuilder/sporter.

Vitamines in grote hoeveelheden zoals vit B en C zijn nodig en niet schadelijk in hoge (lees: hoog, niet extreem hoog ) hoeveelheden (ze zijn nl. in water oplosbaar, in tegenstelling tot vit A en D waar je welk mee moet uitkijken). Mineralen zoals magnesium en zink zijn ook bijna onmisbaar voor velen.

Zeer uitgebreide info hierover:
http://www.bodybuilding.com/fun/catvit1.htm
http://www.bodybuilding.com/fun/catvit2.htm

Met diezelfde auteur heb ik onderstaand schematje samengesteld:
http://home.planet.nl/~geem0008/vitaminesmineralen.doc

[Steroiden]

Iedereen die al een tijdje traint komt voor de keus te staan om wel of geen AAS (Androgene Anabole Steroïden) te gaan gebruiken. Die keus is heel persoonlijk, wil je als 'natural' verder of maakt die naam jou niet veel uit. Je zal natuurlijk als je voor gebruiken kiest te horen krijgen dat je "het niet zelf gedaan hebt" en dat je spieren "uit een potje komen". Niets is minder waar. Als je in een kuur zit moet je nog harder trainen, nog meer eten en nog langer rusten dan eerst.

Als je gebruikt wees er dan wel open over. Ervaren sporters zien het zo wanneer er iemand aan het kuren is, ontkennen als 't je gevraagd wordt is alleen maar jezelf voor de gek houden. Zorg dan ook dat je niets overhaast doet en er echt veel erover weet. Laat je eventueel begeleiden door een ervaren persoon.

Paar aandachtspuntjes:
- Voor je 21e is het gebruik van AAS NOT DONE. Je endocriene systeem (hormoonhuishouding) is dan nog volop in ontwikkeling. Gebruik van AAS zal die erg verstoren.
- Begin er niet aan zonder een jarenlange basis. Je wint er veel minder mee, en de kans op blessures is groter.
- Laat voor en na je kuur je bloed controleren. Laat je testosteron, LH, FSH, nier- en leverfunctie in kaart brengen. Zodoende heb je naderhand een overzicht of je lichaam zich helemaal hersteld heeft.

De voor- en tegenstanders van AAS zullen er altijd blijven. Zolang je respect hebt voor een ander zijn keuze is dit geen enkel probleem.

[Handige en informatieve linkjes]

Geen idee wat er allemaal precies voor info te vinden is, maar met wat zoekwerk kan je er denk ik wel wat relevante info vinden.
http://bodybuilding.pagina.nl

Officiële site van de internationale bodybuild federatie. Niet zoveel spannends te vinden op wat foto sessies na.
http://www.ifbb.com

Zeer groot en uitgebreid informatief forum.
http://www.bodybuilding.com/forum

Groot en informatief Nederlandstalig forum. De meeste 'stamgasten' uit dit topic zijn daar ook te vinden. De supermoderators zijn heel toffe gasten!
http://forum.dutchbodybuilding.com

Deze mag niet ontbreken in dit rijtje.
http://www.getbig.com

Specifieke voeding FAQ
http://bodybuilding.about.com/library/weekly/aa020403a.htm

Nog een voeding pagina.
http://www.getbig.com/articles/bottom.htm

Site met oefeningen in animated .gif
http://exrx.net/Exercise.html

Uitleg type spiervezels
http://fitnessnet.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=8532

Vitamines en mineralen info
http://forum.dutchbodybuilding.com/showthread.php?t=4010

AAS info
http://www.dutchbodybuilding.com/forum/aas.php

Site waar artikelen door diverse mensen worden gepubliceerd
http://www.t-nation.com

[Tot slot]

Zoals je ziet is er een overload aan informatie omtrent fitness en bodybuilding te vinden. Deze info is vaak ook tegenstrijdig, site A zegt X, terwijl site B over hetzelfde onderwerp weer Y zegt.

Het is zaak door middel van praktijkervaring erachter te komen wat voor jou van belang is. Dat kost tijd, maar trainen zoals jou lichaam het nodig heeft, is zoveel malen beter dan steeds maar weer klakkeloos alles wat je op de sites/ in de bladen leest over te nemen.

Combineer dus al die info en praktijkervaring tot het jouw ding is!

Train like an animal, eat like a horse, sleep like a baby and grow like a weed!

Ter afsluiting nog een aantal fotootjes van bodybuilders:

De huidige Mr. Olympia, na 5x #2 te zijn geweest, Jay Cutler:

De voormalige (8x zelfs) nummer 1, Ronnie Coleman:

En nog 2 van een of andere amateur bodybuilder:

Een paar dus maar. Ik kan als ik wil zo een heel topic volplempen met foto's (Priest, Levrone, Yates, Cormier, Ray etc. etc.), maar dat is niet de bedoeling vrees ik

* Deze openingspost is ooit gestart door Mr.J op GoT. Na 2 jaar in deze vorm te zijn gebruikt heeft LedZep deze uitgebreid en waar nodig verbeterd. *

Link naar OP.
If any member of the family should die whilst in the shelter from contamination,
put them outside, but remember to tag them first for identification purposes.
pi_49457014
Mijn eerste fipo!

En tvp!

Over melk, ik drink geen enkele vorm van melk.
  woensdag 16 mei 2007 @ 20:36:43 #3
153812 Frautie
Frautilicious
pi_49457092
* Frautie meldt!

Vanaaf 't laatste setje 60 kg gesquat! En ook weer wat zwaarder gegaan met lunges

Hoop alleen dat ik dit keer niet zoveel spierpijn krijg. Heb serieus 6 dagen mank gelopen omdat ik spierpijn aan mijn hamstrings had
Assumption is the mother of all fuck ups
Everything you do, every single decision you make, either takes you a step closer or a step further away from your goal.
You either grow or you regress; nothing stands still.
pi_49457591
quote:
Op dinsdag 8 mei 2007 21:57 schreef Skazminko het volgende:
Ledzed, bulken is domweg kcal proppen zoals je zei. Maar geen junk.
Aangezien brood mijn strot uit komt, kan ik ook een pot pindakaas leeg lepelen, of valt dit dan onder junk? Op boterhammen met pindakaas en melk groei ik prima, maar brood, word ik echt ziek van de laatste week.
How you play the cards you are dealt is all that matters.
  woensdag 16 mei 2007 @ 20:51:45 #5
28280 Fugie
Porsche _O_
pi_49457624
Het zuigt echt hard als je denkt ff hard te gaan trainen maar dat ik uiteindelijk helemaal ongemotiveerd daar sta
Aangezien trainen niet echt opschoot ben ik al mijn luie zweet er maar uit gaan fietsen
pi_49458273
Ik blijf mooi op de 107kg zitten de laatste tijd terwijl ik wel droger word
  woensdag 16 mei 2007 @ 21:09:43 #7
40270 PARTIJTJEGEITJE
Ohjah joh??? Zoo!!!!
pi_49458309
Is het verstandig om tijdens griepperiode (veel koppijn en zeer snotterig) nog iets aan de gewichten te doen. Ik bedoel dan licht te trainen, zodat de spanning wel op de spieren blijft, of kan ik het maar beter even laten?
pi_49458682
quote:
Op woensdag 16 mei 2007 20:50 schreef Skazminko het volgende:

[..]
Ik zou zeker zo veel mogelijk pindakaas eten als je het lekker vindt.
  woensdag 16 mei 2007 @ 22:12:53 #9
19479 Mr.J
Train, eat, sleep. Repeat.
pi_49460775
Ordinaire tvp.
Godfather Bodybuilding topic reeks
pi_49461665
Die most muscular pose van coleman in de OP...
Ligt het aan mij of heeft die gast echt een gigantisch verschil tussen links en rechts?
Ik doel op linker traps en rechter traps, zijn rechter is toch een stuk groter.
Linker schouder en rechter schouder, zijn linker ziet er een stuk anders uit dan rechts.
Linker triceps en rechter triceps...

En dan heeft hij nog op zijn rechter knie een bobbel die er bij links helemaal niet te zien is...
pi_49462810
quote:
Op woensdag 16 mei 2007 22:12 schreef Mr.J het volgende:
Ordinaire tvp.
  woensdag 16 mei 2007 @ 23:42:34 #12
28280 Fugie
Porsche _O_
pi_49465052
quote:
Op woensdag 16 mei 2007 22:32 schreef Skazminko het volgende:
Die most muscular pose van coleman in de OP...
Ligt het aan mij of heeft die gast echt een gigantisch verschil tussen links en rechts?
Ik doel op linker traps en rechter traps, zijn rechter is toch een stuk groter.
Linker schouder en rechter schouder, zijn linker ziet er een stuk anders uit dan rechts.
Linker triceps en rechter triceps...

En dan heeft hij nog op zijn rechter knie een bobbel die er bij links helemaal niet te zien is...
is meer te wijten aan de belichting en hij staat wat gedraaid
  donderdag 17 mei 2007 @ 11:04:11 #13
119431 Celt
Y Goeden Bywyd
pi_49472553
quote:
Op woensdag 16 mei 2007 22:12 schreef Mr.J het volgende:
Ordinaire tvp.
Het mensengeslacht zou voorgoed de mysteriën van de ziel verliezen. De mensen zouden niet langer de hoeders van aarde en oceaan zijn, en niet meer zijn dan parasieten die ten koste daarvan leefden.
pi_49472921
quote:
Op woensdag 16 mei 2007 23:42 schreef Fugie het volgende:

[..]

is meer te wijten aan de belichting en hij staat wat gedraaid
Nee, hij was gewoon in brakke shape. Triceps komt door tear, maar de rest was gewoon ook zwaar asymmetrisch.
pi_49473999
M'n trainingsmaatje (81 kg bij 1.70 en best droog) is ook echt buiten proportie gegroeid. Zijn ene schouder is een pak groter dan de andere, en dat zie je alleen als hij geen shirt aan heeft. Daarom is het nooit opgevallen maar laatst vertelde z'n broer het hem toen hij het zag en damn... het is écht erg
  donderdag 17 mei 2007 @ 12:32:47 #16
19479 Mr.J
pi_49474795
quote:
Op donderdag 17 mei 2007 11:20 schreef LedZep het volgende:

[..]

Nee, hij was gewoon in brakke shape. Triceps komt door tear, maar de rest was gewoon ook zwaar asymmetrisch.
De oorzaak van zijn triceps en lat zijn nog niet duidelijk. Kan een tear zijn geweest, kan ook iets anders zijn.
pi_49475112
quote:
Op woensdag 16 mei 2007 20:36 schreef Frautie het volgende:
* Frautie meldt!

Vanaaf 't laatste setje 60 kg gesquat! En ook weer wat zwaarder gegaan met lunges

Hoop alleen dat ik dit keer niet zoveel spierpijn krijg. Heb serieus 6 dagen mank gelopen omdat ik spierpijn aan mijn hamstrings had
Ik blijf ook vaak lang 'last' houden van mijn benen. Vind ik toch raar aangezien ik dat met andere spiergroepen niet zo lang heb
"The music business is a cruel and shallow money trench, a long plastic hallway where thieves and pimps run free, and good men die like dogs. There's also a negative side." - Hunter S. Thompson
Last.fm
pi_49475227
quote:
Op woensdag 16 mei 2007 21:09 schreef PARTIJTJEGEITJE het volgende:
Is het verstandig om tijdens griepperiode (veel koppijn en zeer snotterig) nog iets aan de gewichten te doen. Ik bedoel dan licht te trainen, zodat de spanning wel op de spieren blijft, of kan ik het maar beter even laten?
Zeker niet gaan trainen! Je verzwakte lichaam heeft op zo'n moment alle energie nodig om het virus tegen te gaan. Wanneer het daarbij ook nog eens moet inspannen en herstellen van het sporten kan dat nare gevolgen hebben...
"The music business is a cruel and shallow money trench, a long plastic hallway where thieves and pimps run free, and good men die like dogs. There's also a negative side." - Hunter S. Thompson
Last.fm
  donderdag 17 mei 2007 @ 12:52:31 #19
3185 Adelante
To let it go now
pi_49475394
verplichte rustdag, sportschool is gesloten ga vanavond wel even hardlopen...
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
pi_49478724
Ik ga ook weer beginnen met (een vorm van) bodybuilding, na een blessure aan m'n rug. Drie maanden rust achter de rug. Eerst nog wat verder verdiepen in de voeding, en dan weer keihard er tegenaan!
blaat
  donderdag 17 mei 2007 @ 16:51:08 #21
83139 Alessandro
Vivere ora dare
pi_49482645
Yo
Geloof in jezus. Dan zal hij je belonen
pi_49486919
quote:
Op woensdag 16 mei 2007 20:36 schreef Frautie het volgende:
* Frautie meldt!

Vanaaf 't laatste setje 60 kg gesquat!

Only when close to death, you really feel alive
pi_49501124
Morgen maar weer eens deadliften als een dolle.
pi_49526471
Nog steeds geen ivo te bekennen, is hij gestopt met trainen ofzo?
  vrijdag 18 mei 2007 @ 22:41:23 #25
3185 Adelante
To let it go now
pi_49526589
Heeft ie geen PM?
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
  vrijdag 18 mei 2007 @ 23:04:42 #26
28280 Fugie
Porsche _O_
pi_49527468
ivo is vast druk aan 't hyven

vandaag weer een gare training gehad, ga as zondag weer omdat ik geen zin heb om in rotterdam te trainen. Ben wel van plan om te gaan hardlopen om nog 5kg lichter te worden.
pi_49527691
Kan iemand mij het voordeel uitleggen van Creatine Ethyl Ester tov. Creatine Monohydraat. En is het dat prijsverschil waard?
pi_49529811
quote:
Op vrijdag 18 mei 2007 23:10 schreef tho_Omas het volgende:
Kan iemand mij het voordeel uitleggen van Creatine Ethyl Ester tov. Creatine Monohydraat. En is het dat prijsverschil waard?
www.bodystore.nl

Kwam ik toevallig ook tegen, daar staat bij CEE een heel verhaaltje namelijk. Doe nog niet aan Creatine, begin net namelijk, maar in de toekomst zit dat er vast in, vroeg het me ook af dus

Verder, de discussie over melk vorig topic. Waar is melk goed voor? Calcium? Heb je dat echt zoveel nodig?

Vanavond trouwens weer lekker getraind, loop vooralsnog alleen aan apparaten te slingeren, want moet nog een schema incl losse oefeningen maken, denk dat dat maandag of woensdag komt

Nog iets: hoe vaak traint de gemiddelde user hier? En hoe bouw je een training op? Ik doe 10/15 minuten cardio als warming up en sluit ook weer af met 10/15 minuten cardio. Goed?
Signature
pi_49530085
Tsja ik drink melk voornamelijk voor de eiwitten + het zijn easy kcals.

Ik train meestal 1 uur tot anderhalf, cardio voor mijn training heb ik al gehad in de vorm van 30/40 min fietsen voordat ik er ben.
pi_49530621
quote:
Op zaterdag 19 mei 2007 00:11 schreef Semargofni het volgende:
Tsja ik drink melk voornamelijk voor de eiwitten + het zijn easy kcals.

Ik train meestal 1 uur tot anderhalf, cardio voor mijn training heb ik al gehad in de vorm van 30/40 min fietsen voordat ik er ben.
Na de training geen cardio?
Signature
pi_49530717
Ik zal ook weer terug moeten

[ Bericht 17% gewijzigd door Semargofni op 19-05-2007 01:03:19 ]
  zaterdag 19 mei 2007 @ 10:23:42 #32
19479 Mr.J
pi_49535016
quote:
Op vrijdag 18 mei 2007 22:38 schreef Skazminko het volgende:
Nog steeds geen ivo te bekennen, is hij gestopt met trainen ofzo?
Hij was laatst nog wel op DBB.
  zaterdag 19 mei 2007 @ 10:25:06 #33
37248 BertV
Klei indiaan
pi_49535034
hij is gewoon vergeten een TVP te plaatsen...
Handgemaakt | Doggerland-overlever
pi_49540507
quote:
Op zaterdag 19 mei 2007 00:03 schreef FritsFluitketel het volgende:

[..]

www.bodystore.nl

Kwam ik toevallig ook tegen, daar staat bij CEE een heel verhaaltje namelijk. Doe nog niet aan Creatine, begin net namelijk, maar in de toekomst zit dat er vast in, vroeg het me ook af dus

Verder, de discussie over melk vorig topic. Waar is melk goed voor? Calcium? Heb je dat echt zoveel nodig?

Vanavond trouwens weer lekker getraind, loop vooralsnog alleen aan apparaten te slingeren, want moet nog een schema incl losse oefeningen maken, denk dat dat maandag of woensdag komt

Nog iets: hoe vaak traint de gemiddelde user hier? En hoe bouw je een training op? Ik doe 10/15 minuten cardio als warming up en sluit ook weer af met 10/15 minuten cardio. Goed?
Melk drink ik voor de eiwitten en de kcal, netzoals Semargofni. En ik heb niet echt een beter alternatief. Water vind ik niet te drinken en frisdank... tjsa... En de hele dag thee zetten zie ik ook niet zitten.
Dan toch maar melk.
Ik fiets meestal 10 minuten naar mijn gym, dan ga ik trainen, 30 minuten tot een uur duurt dat meestal, dan fiets ik weer naar huis 10 minuten. Maar in de gym zelf ga ik niet op zo'n cardio apparaat staan. Nog nooit zo'n ding aangeraakt zelfs in de 7-8 maanden dat ik train. En ik train 3-4 keer per week.
pi_49540615
Wat is cutten toch, kut nu al 3 vreetaanvallen gehad. Kan echt niet leven op kipfilet/ tonijn/ eieren en rijst.

Geen suiker meer , geen vet meer, geen zuivel meer....ik ga dood....
Op zondag 4 maart 2007 20:29 schreef BansheeBoy het volgende:
Iedereen wordt geboren als Moslim, alleen de omgeving verandert het of houdt het in stand. :{
:{²
pi_49540904
quote:
Op zaterdag 19 mei 2007 14:22 schreef Skazminko het volgende:

[..]

Melk drink ik voor de eiwitten en de kcal, netzoals Semargofni. En ik heb niet echt een beter alternatief. Water vind ik niet te drinken en frisdank... tjsa... En de hele dag thee zetten zie ik ook niet zitten.
Dan toch maar melk.
Ik fiets meestal 10 minuten naar mijn gym, dan ga ik trainen, 30 minuten tot een uur duurt dat meestal, dan fiets ik weer naar huis 10 minuten. Maar in de gym zelf ga ik niet op zo'n cardio apparaat staan. Nog nooit zo'n ding aangeraakt zelfs in de 7-8 maanden dat ik train. En ik train 3-4 keer per week.
Ik dacht dat jij fullbody of UB/LB trainde? Dan kan je onmogelijk in 30-60 minuten klaar zijn. Eerder 1,5 - 2 uur.
  zaterdag 19 mei 2007 @ 14:46:26 #37
28280 Fugie
Porsche _O_
pi_49541017
quote:
Op zaterdag 19 mei 2007 14:27 schreef tongytongylickylicky het volgende:
Wat is cutten toch, kut nu al 3 vreetaanvallen gehad. Kan echt niet leven op kipfilet/ tonijn/ eieren en rijst.

Geen suiker meer , geen vet meer, geen zuivel meer....ik ga dood....
Ik heb ook chocoladekoekjes van de aldi ondekt, ik ben er verslaafd aan maar ik mag ze niet

voor de rest zuigt het wel ja, moeilijk om mezelf te beheerse met wat ik eet maja, toch maar doen.

En ik train een uurtje, zonder cardio.
pi_49541332
quote:
Op zaterdag 19 mei 2007 14:41 schreef LedZep het volgende:

[..]

Ik dacht dat jij fullbody of UB/LB trainde? Dan kan je onmogelijk in 30-60 minuten klaar zijn. Eerder 1,5 - 2 uur.
ik train bijna altijd fullbody, en ben echt altijd rond de 60 minuten helemaal klaar ermee. Moet er niet aan denken om nog langer door te gaan, ben echt helemaal leeg na 60 minuten...
hij kan altijd nog bacardi gaan serveren in het cafe van Lock, Stock and Two Smoking Barrels
pi_49541744
Vandaag was ik na een uur ook helemaal leeg.

Squat 3*3 (zwaar)
Deadlift 3*3 (vrij licht maar voelde toch zwaar )
Bench 3*5 (idem)
Chins 3*3 (damn wat kut )
  zaterdag 19 mei 2007 @ 15:37:33 #40
28280 Fugie
Porsche _O_
pi_49542019
Doe dan wel geen exacte UB / LB maar met mijn split ben ik ook in een uur klaar, waarom zou dat niet kunnen ?
pi_49542190
quote:
Op zaterdag 19 mei 2007 14:41 schreef LedZep het volgende:

[..]

Nee dat doe ik niet.
dag 1: borst triceps onderarmen
dag 2: rug biceps traps
dag 3 rust
dag 4 quads kuiten hams
dag 5: schouders buik sowieso, en dan nog een spiergroep waar ik zin in heb. ( )
dag 6 + 7: rust
pi_49543814
http://www.calorietabel.nl/

Alleen klopt dit:

ei (gekookt) 4.0 gram eiwit

kipfilet (geroosterd) 31.0 gram eiwit
kipfilet (vers) 23.1 gram eiwit

Ik vind 4 gram wel veel voor een ei en klopt het dat als ik me kipfilet rooster meer eiwit over houd?
Iedereen wordt geboren als Moslim, alleen de omgeving verandert het of houdt het in stand. :{
pi_49544597
quote:
Op zaterdag 19 mei 2007 16:44 schreef tongytongylickylicky het volgende:
http://www.calorietabel.nl/

Alleen klopt dit:

ei (gekookt) 4.0 gram eiwit

kipfilet (geroosterd) 31.0 gram eiwit
kipfilet (vers) 23.1 gram eiwit

Ik vind 4 gram wel veel voor een ei en klopt het dat als ik me kipfilet rooster meer eiwit over houd?
Een ei bevat zo'n 7 gram eiwit. Waarom vind je 4 gram al veel?
pi_49544699
Ik eet alleen het eiwit van een gekookt ei. Hoeveel eiwit is dit dan?
pi_49545259
quote:
Op zaterdag 19 mei 2007 17:12 schreef tongytongylickylicky het volgende:
Ik eet alleen het eiwit van een gekookt ei. Hoeveel eiwit is dit dan?
Dat is 4 gram dan ja volgens mij, maar dat is toch zonde, gooi je zo bijna de helft aan eiwitten weg.
pi_49545325
quote:
Op zaterdag 19 mei 2007 15:44 schreef Skazminko het volgende:

[..]

Nee dat doe ik niet.
dag 1: borst triceps onderarmen
dag 2: rug biceps traps
dag 3 rust
dag 4 quads kuiten hams
dag 5: schouders buik sowieso, en dan nog een spiergroep waar ik zin in heb. ( )
dag 6 + 7: rust
Hoeveel nachten heeft MrJ je gegeven voor zo'n gay schema?

@fugie / m_p: omdat volume tov is.
pi_49545461
quote:
Op zaterdag 19 mei 2007 17:27 schreef McGilles het volgende:

[..]

Dat is 4 gram dan ja volgens mij, maar dat is toch zonde, gooi je zo bijna de helft aan eiwitten weg.
10 eieren inclusief geel eten lijkt me niet zo'n goed plan elke dag....
pi_49545467
quote:
Op zaterdag 19 mei 2007 17:29 schreef LedZep het volgende:

[..]

pi_49545838
quote:

[..]

@fugie / m_p: omdat volume tov is.
It works for me.
Maar laat me maar zien wat een hetero schema is.

[ Bericht 14% gewijzigd door Skazminko op 19-05-2007 18:02:54 ]
pi_49549651
Monday, Wednesday, and Friday
09:00-10:00 am: Snatch
10:30-11:30 am: Clean and Jerk
11:30-12:30 pm: Clean pulls
05:00-06:00 pm: Clean and Jerk
06:30-07:30 pm: Snatch
07:30-08:00 pm: Front Squat
08:00-08:30 pm: Snatch Pulls

Tuesday, Thursday, and Saturday
09:00-10:00 am: Snatch from the hang
10:30-11:30 am: Partial Jerks
11:30-12:00 pm: Back Squat
12:00-12:30 pm: Power Clean
12:30-01:30 pm: Snatch and Clean Pulls

Ik vond deze wel redelijk hardcore.

pi_49549826
Geen curls en geen buik?!?!
pi_49549893
quote:
Op zaterdag 19 mei 2007 19:50 schreef LedZep het volgende:
Monday, Wednesday, and Friday
09:00-10:00 am: Snatch
10:30-11:30 am: Clean and Jerk
11:30-12:30 pm: Clean pulls
05:00-06:00 pm: Clean and Jerk
06:30-07:30 pm: Snatch
07:30-08:00 pm: Front Squat
08:00-08:30 pm: Snatch Pulls

Tuesday, Thursday, and Saturday
09:00-10:00 am: Snatch from the hang
10:30-11:30 am: Partial Jerks
11:30-12:00 pm: Back Squat
12:00-12:30 pm: Power Clean
12:30-01:30 pm: Snatch and Clean Pulls

Ik vond deze wel redelijk hardcore.

Oke, dit schema ga ik volgen. School, werk en mijn leven verschuif ik wel naar zondag.
pi_49563239
TVP
Pain is temporary, pride is forever
pi_49564116
quote:
Op zaterdag 19 mei 2007 19:59 schreef Skazminko het volgende:

[..]

Oke, dit schema ga ik volgen. School, werk en mijn leven verschuif ik wel naar zondag.
Met zo'n echt stoer heteroschema hoef je iig niet maar naar de gaybar toe dus daar bespaar je dan tijd mee.
  zondag 20 mei 2007 @ 12:41:22 #55
19479 Mr.J
pi_49565497
quote:

[..]

pi_49568431
quote:
Op zondag 20 mei 2007 12:41 schreef Mr.J het volgende:

[..]

Hij bedoelt hoeveel nachten je gebatst hebt voor je dat schema voorstelde.

Ik vond hem ook niet geweldig ofzo.
  zondag 20 mei 2007 @ 14:13:10 #57
28280 Fugie
Porsche _O_
pi_49568994
Weet iemand hier nog een degelijke sportschool in r'dam ? Moet morgen toch echt trainen aangezien ik vandaag geen tijd had. Enige wat ik ken is een fitness first bij de willemsbrug, maarja fitness first
pi_49569819
Wtf, ik bats niet met MrJ, ik heb alleen maar een split schema omdat dat het beste voor mij werkt. En ik durf te wedden dat niemand hier dat hardcore schema volgt of gevolgd heeft.
pi_49570061
quote:
Op zondag 20 mei 2007 14:29 schreef Skazminko het volgende:
Wtf, ik bats niet met MrJ, ik heb alleen maar een split schema omdat dat het beste voor mij werkt. En ik durf te wedden dat niemand hier dat hardcore schema volgt of gevolgd heeft.
Hey, hey, ik sta achter je man, alleen iemand die bereid alles op te offeren volgt dat schema. En zelfs dan nog is er veel te veel kans op overtrainen.
  zondag 20 mei 2007 @ 14:41:10 #60
28280 Fugie
Porsche _O_
pi_49570233
je moet ook niet naar led luisteren, die leeft in zijn eigen droomwereld
  zondag 20 mei 2007 @ 15:17:16 #61
19479 Mr.J
pi_49571524
quote:
Op zondag 20 mei 2007 13:59 schreef Haijo het volgende:

[..]

Hij bedoelt hoeveel nachten je gebatst hebt voor je dat schema voorstelde.
Zoiets dacht ik al ja.
quote:
Ik vond hem ook niet geweldig ofzo.
Idd matige opmerking weer.
  FOK!fotograaf zondag 20 mei 2007 @ 17:55:48 #62
148247 taxibabe
pi_49577797
Mijn buurman heeft een halterbank besteld, maar waarschijnlijk is dat ding te groot om in zijn schuur te zetten.
En toen kwam ik met een idee.

Ik heb nog een slaapkamertje over waar alleen een bank in stond, en verder niks (zelfs nog niks op de vloer ..hehe), dus naar gaan we een 'fitness-kamer' van maken!

Op zolder had ik nog 2,5 pak laminaat liggen, die hebben we er vandaag maar eens even ingelegd. Het is wel te weinig laminaat, er is nog een strook van iets meer dan een halve meter over. Maar mijn buurman heeft nog een stuk vloerbedekking liggen, en die komt dus in die strook te liggen. Voor de gewichten en de dumbells.

Straks lekker alles mooi dichtbij.
pi_49577859

mijn plannen voor een home gym zijn op de lange baan geschoven. De tuin is verbouwd en de schuur staat voller dan ooit. Oftewel: nergens ruimte. Maar zodra die schuur is opgeruimd ga ik écht voor het squatrek en de olympische halter. Deadliften, squaten, rowen en pressen. Daar kun je echt leuk mee aan de gang
  zondag 20 mei 2007 @ 17:59:05 #64
153812 Frautie
Frautilicious
pi_49577917
quote:
Op zondag 20 mei 2007 14:13 schreef Fugie het volgende:
Weet iemand hier nog een degelijke sportschool in r'dam ? Moet morgen toch echt trainen aangezien ik vandaag geen tijd had. Enige wat ik ken is een fitness first bij de willemsbrug, maarja fitness first
Waar moet je zijn in Rdam?

Ik train op het randje van Rdam Hiero om precies te zijn
Everything you do, every single decision you make, either takes you a step closer or a step further away from your goal.
  zondag 20 mei 2007 @ 18:36:51 #65
28280 Fugie
Porsche _O_
pi_49579115
quote:
Op zondag 20 mei 2007 17:59 schreef Frautie het volgende:

[..]

Waar moet je zijn in Rdam?

Ik train op het randje van Rdam Hiero om precies te zijn
Ik zit midden in kralingen, echt gooiafstand van die fitnessfirst Heb sowieso geen zin om ver te rijden, ben ik te lui voor
pi_49579544
Zo, heb de afgelopen week compleet niks kunnen doen door luiheid/tijdgebrek en morgen moet ik eerst naar fysio en daarna gelijk door naar werk, word dus ook niks met sporten.....

Ik moet echt weer serieus aan de slag, heb echt het idee dat ik een beetje slap aan het worden ben...
pi_49584534
Ik doe t nu dus een klein maandje
Hier zijn wat stats tot nu toe dan:
Deadlift 12*40kg (pas 2 keer gedaan zwaarder dan 40 nog niet gepakt)
Benchpress 8*50kg
Squat 8*50kg
pi_49584681
quote:
Op zondag 20 mei 2007 20:59 schreef Rubbish11 het volgende:
Ik doe t nu dus een klein maandje
Hier zijn wat stats tot nu toe dan:
Deadlift 12*40kg (pas 2 keer gedaan zwaarder dan 40 nog niet gepakt)
Benchpress 8*50kg
Squat 8*50kg
hoe oud ben je?

ik denk dat de gemiddelde man 80kg dl'ed (voor 1 keer dan)

probeer eens 5x5 met wat hoger gewicht
pi_49584737
ja ik pakte hem echt heel ligt, want ik moest de techniek eerst onder de knie krijgen (volgende keer pak ik hem zwaarder)
Ik ben net 17
pi_49585427
Ik moet ook zeggen dat ik geen enkele moeite had met die 12*40
pi_49585565
quote:
Op zondag 20 mei 2007 21:04 schreef Rubbish11 het volgende:
ja ik pakte hem echt heel ligt, want ik moest de techniek eerst onder de knie krijgen (volgende keer pak ik hem zwaarder)
Ik ben net 17
owja srry dat was ik vergeten.. 't is al zo lang geleden

EERST OEFENEN EN WENNEN MET LAAG GEWICHT
pi_49585622
quote:
Op zondag 20 mei 2007 21:25 schreef Tommy_808 het volgende:

[..]

owja srry dat was ik vergeten.. 't is al zo lang geleden

EERST OEFENEN EN WENNEN MET LAAG GEWICHT
Haha daarom Maar ik heb geduld ik ga nu 3 a 4 keer in de week, en let goed op m'n eten dus t komt hopelijk allemaal wel.
  zondag 20 mei 2007 @ 21:32:07 #73
153812 Frautie
Frautilicious
pi_49585848
quote:
Op zondag 20 mei 2007 18:36 schreef Fugie het volgende:
Ik zit midden in kralingen, echt gooiafstand van die fitnessfirst Heb sowieso geen zin om ver te rijden, ben ik te lui voor
Okido. Mocht je van gedachten veranderen dan weet je me te vinden
pi_49586376
quote:
Op zondag 20 mei 2007 21:02 schreef Tommy_808 het volgende:

[..]

hoe oud ben je?

Ik train nu 3 jaar, 140kg squat, maar DL kom ik niet boven de 70kg met me &U()#$DFL onderrug...
pi_49598916
euhm... dat is raar ik heb ongeveer het tegenovergestelde.

Kan 115 deadliften, waarschijnlijk wel meer, en misschien nét 70 full squatten.

Maar de offseason is begonnen. Geen basketball meer, alleen nog recreatief. Vanaf vandaag: 3x per week kracht, één keer plyo en één keer basketball. GRRRRRRRRRRRRRRRRRR.
pi_49599226
quote:
Op zondag 20 mei 2007 17:57 schreef no-look het volgende:

mijn plannen voor een home gym zijn op de lange baan geschoven. De tuin is verbouwd en de schuur staat voller dan ooit. Oftewel: nergens ruimte. Maar zodra die schuur is opgeruimd ga ik écht voor het squatrek en de olympische halter. Deadliften, squaten, rowen en pressen. Daar kun je echt leuk mee aan de gang
Halterbankje bij mij in de kamer werkt lekker. Squaten, deadliften, kan allemaal. Bij squaten moet je hem wel van de grond af tillen aangezien een squatrek niet iets te groot wordt...
pi_49600019
Kan iemand mij vertellen hoe ik die gore rijst smakelijk maak? Ik zit in de cut, maar droge rijst + tonijn/ kipfilet/ ei is niet te vreten. Welke saus kan ik er veilig doorheen gooien zonder me cut te verpesten ?
  maandag 21 mei 2007 @ 11:56:50 #78
37248 BertV
Klei indiaan
pi_49601213
quote:
Op maandag 21 mei 2007 11:28 schreef tongytongylickylicky het volgende:
Kan iemand mij vertellen hoe ik die gore rijst smakelijk maak? Ik zit in de cut, maar droge rijst + tonijn/ kipfilet/ ei is niet te vreten. Welke saus kan ik er veilig doorheen gooien zonder me cut te verpesten ?
ratatouille! aubergine, courgette, ui, paprika, op smaak brengen met knoflook en peper.
Normaal met rundergehakt, maar met stukjes kip kan het ook.
pi_49601757
quote:
Op maandag 21 mei 2007 11:56 schreef BertV het volgende:

[..]

ratatouille! aubergine, courgette, ui, paprika, op smaak brengen met knoflook en peper.
Normaal met rundergehakt, maar met stukjes kip kan het ook.
Is ketjap slecht? Vet?
  maandag 21 mei 2007 @ 12:21:01 #80
37248 BertV
Klei indiaan
pi_49602229
quote:
Op maandag 21 mei 2007 12:09 schreef tongytongylickylicky het volgende:

[..]

Is ketjap slecht? Vet?
ketjap is enorm zout (al zou je dat niet zeggen) en bevat ook nog 's alleen maar suiker.
Lijkt mij een voorbeeld van wat je niet moet nemen in de cut.

ohja, ook met soja, wat ook nog eens in negatief daglicht staat.
pi_49602674
quote:
Op maandag 21 mei 2007 12:21 schreef BertV het volgende:

[..]

ketjap is enorm zout (al zou je dat niet zeggen) en bevat ook nog 's alleen maar suiker.
Lijkt mij een voorbeeld van wat je niet moet nemen in de cut.

ohja, ook met soja, wat ook nog eens in negatief daglicht staat.
Kut...word nu al strontziek van die rijst....

ketjap 1 eetl. 1gram eiwit 4gram koolhydraten 0 gram vet...

dus die 4 gram koolhydraten zijn voornamlijk suikers?
  maandag 21 mei 2007 @ 12:48:24 #82
37248 BertV
Klei indiaan
pi_49603128
quote:
Op maandag 21 mei 2007 12:33 schreef tongytongylickylicky het volgende:

[..]

Suiker, sojasaus 26% (water, sojaboon, zout, tarwe), water, melasse, zout, gebrande suikerstroop, conserveermiddel E202, aroma.

Eiwitten 3,8 g
Koolhydraten 56 g
waarvan suikers 56 g
Natrium 4,45 g
  maandag 21 mei 2007 @ 13:18:38 #83
3185 Adelante
To let it go now
pi_49604235
kun je niet zelf wat satesaus maken van biologische pindakaas ofzo?
pi_49604372
Die snack dag gaat er in ieder geval wel komen, ook al zit ik in de kut.

Zit nu op 310gram eiwit per dag en rond de 630gram koolhydraten.

Is het slim om de koolhydraten per week met 100gram te verminderen?
pi_49605697
quote:
Op maandag 21 mei 2007 12:33 schreef tongytongylickylicky het volgende:

[..]

ik zou me meer zorgen maken om een echt ronduit waardeloze DL dan dat ik me zorgen zou maken om 'n paar gram... just my 2 cents
hij kan altijd nog bacardi gaan serveren in het cafe van Lock, Stock and Two Smoking Barrels
pi_49606049
quote:
Op maandag 21 mei 2007 13:55 schreef mister_popcorn het volgende:

[..]

ik zou me meer zorgen maken om een echt ronduit waardeloze DL dan dat ik me zorgen zou maken om 'n paar gram... just my 2 cents
Als je een blessure heb aan je onderrug gaat het nogal moeilijk
pi_49606302
Saté/Pinda Saus:
- Olijfolie in pan
- Uitje snijden en in pan doen (fruiten)
- 2 eetlepels pindakaas erbij
- 1 el sojasaus/ketjap erbij, sambal erbij
- melk toevoegen tot gewenste dikte
- 1 tl knoflook toevoegen
pi_49607567
Bij mij komt het wel eens voor dat ik tijdens een training spontaan een beetje duizelig wordt en me niet helemaal 100% voel. Meestal stop ik dan, want het lijkt me nou niet echt gezond. Zou dat ook aan voeiding kunnen liggen? Afgelopen zondag had ik het ook, maar toen was ik pas anderhalf uur wakker waarbij ik gewoon brood op heb... mischien toch te snel na het eten gesport oid?

Ik wil er wel wat aan doen, want het is echt irritant als dat gebeurt.
Have fun...
pi_49608356
Wat is tonijn toch goor dat vreet ik ook niet meer....
  maandag 21 mei 2007 @ 15:09:12 #90
28280 Fugie
Porsche _O_
pi_49608461
quote:
Op maandag 21 mei 2007 14:44 schreef Handschoen het volgende:
Bij mij komt het wel eens voor dat ik tijdens een training spontaan een beetje duizelig wordt en me niet helemaal 100% voel. Meestal stop ik dan, want het lijkt me nou niet echt gezond. Zou dat ook aan voeiding kunnen liggen? Afgelopen zondag had ik het ook, maar toen was ik pas anderhalf uur wakker waarbij ik gewoon brood op heb... mischien toch te snel na het eten gesport oid?

Ik wil er wel wat aan doen, want het is echt irritant als dat gebeurt.
volgens mij is dat gewoon een kort zuurstofgebrekje Na zwaar deadliften heb ik dat ook, komt omdat ik me adem inhoudt tijdens de oefening. Daardoor krijg je minder zuurstof binnen en krijg je een licht koppie
pi_49608916
Geachte dames en heren (en jongetjes en meisjes),

ik kan na geruime tijd eindelijk weer echt trainen in de sportschool. Ik heb afgelopen november een schouder-reconstructie gehad, en heb een tijd lang echt helemaal niks kunnen doen.

Ik wil in augustus weer beginnen met rugbyen, maar wil in de tussentijd even flink beesten in de sportschool, om fatsoenlijk op kracht te komen.
Ik ben nu rond 90 kilo, maar bepaald niet fit. Ik wil weer groter worden, maar heb daar beperkte tijd voor.
Ik zoek dus, naast creatine/Whey proteïne een middel voor een flinke spiertoename, maar wel "schone" massa!

Heeft er iemand ervaring met producten als NoXplode, Animal en Maximuscle Cyclone, o.i.d.?
Het is ook een optie om de Creatine in die periode te laten schieten/te vervangen door een muscle gainer.

Ik ben benieuwd naar jullie adviezen en bevindingen!
Chuck Norris doesn't need a CTRL key on his keyboard.
Chuck Norris is always in control
  maandag 21 mei 2007 @ 15:28:14 #92
153812 Frautie
Frautilicious
pi_49609134
quote:
Op maandag 21 mei 2007 15:06 schreef tongytongylickylicky het volgende:
gozer, niet om 't een of ander....maar damn, wat loop je toch te zeuren!

Cutten is niet makkelijk. En dingen die niet makkelijk zijn kosten nou eenmaal moeite.

Je weet toch wat je einddoel is? Je weet toch waar je 't voor doet?

Hou dat gewoon voor ogen en dan kom je er wel....en anders geef je 't gewoon op... Lekker makkelijk enzo

Just stop the whining
pi_49609210
quote:
Op maandag 21 mei 2007 15:28 schreef Frautie het volgende:

[..]

gozer, niet om 't een of ander....maar damn, wat loop je toch te zeuren!

Cutten is niet makkelijk. En dingen die niet makkelijk zijn kosten nou eenmaal moeite.

Je weet toch wat je einddoel is? Je weet toch waar je 't voor doet?

Hou dat gewoon voor ogen en dan kom je er wel....en anders geef je 't gewoon op... Lekker makkelijk enzo

Just stop the whining
De 1e dag zonder vet/ suiker/ zuivel is zwaar
pi_49610425
quote:
Op maandag 21 mei 2007 14:05 schreef tongytongylickylicky het volgende:

[..]

Als je een blessure heb aan je onderrug gaat het nogal moeilijk
Nou ja, dan zou ik me eerder dáár druk om maken dan om die paar gram
  maandag 21 mei 2007 @ 16:37:01 #95
37248 BertV
Klei indiaan
pi_49611846
k, vanavond, na een halve week, ook weer trainen na een spier verrekt te hebben in mijn rug.
Heb twee trainingen overgeslagen en voel me nu al gekrompen.
pi_49611950
quote:
Op maandag 21 mei 2007 15:29 schreef tongytongylickylicky het volgende:

[..]

De 1e dag zonder vet/ suiker/ zuivel is zwaar
Beter ga je gewoon lekker bulken.
pi_49612223
bulktip van de dag: chocolade eieren (550kcal/100g)

elk ei = +-60g = 330kcal

DUS

4 eieren = +-240g = 1320kcal
pi_49613277
quote:
Op zondag 20 mei 2007 21:02 schreef Tommy_808 het volgende:

[..]

hoe oud ben je?

Een vriend van mij heeft nooit getraint en kon 160kg deadliften bij 90kg eigen gewicht
Ikzelf begon met 80kg en was in 4 maanden op de 200kg. Voor de rest wel bovenlichaam getraint.
  maandag 21 mei 2007 @ 18:12:53 #99
83139 Alessandro
Vivere ora dare
pi_49615265
quote:
Op maandag 21 mei 2007 11:28 schreef tongytongylickylicky het volgende:
Sambal
pi_49615955
quote:
Op maandag 21 mei 2007 15:06 schreef tongytongylickylicky het volgende:
Piepert.. na een paar keer zeur je niet meer..

Een echte vent eet alles
Signature
pi_49616375
na net heerlijk 3*3 deadlift en 3*3 squat gedaan te hebben, beiden zwaar, voel ik gewoon dat ik 'op' ben. Is dat positief? Ik voel me duf, sloom en ben echt tot niks inspannends in staat. Lekker gevoel, dat wel, maar misschien iets te veel van het goede? Ik houd mezelf voor dat het een positieve schok voor mijn CZS is, en dat ik sterker ben als ik eruit kom. Maar dat is wishful thinking lijkt me
pi_49621668
je hebt dus in totaal maar 6 sets gedaan? van 3 reps per keer??
pi_49621724
Ik ben dan geen bodybuilder (komt ooit wel een keer ), maar ik had een vraag en ik denk dat jullie mij hier wel mee kunnen helpen. Ik heb gisteren mijn borstspieren getraind met halters, en nu heb ik best wat spierpijn. Kan ik nu gewoon weer verder trainen of kan ik beter wachten tot het is herstelt?
  maandag 21 mei 2007 @ 20:50:23 #104
73162 Snatched
Bollocks!
pi_49621795
Geef je lichaam altijd minimaal 48-72 uur voordat je weer een sessie doet, zeker als je geen 'ervaren' trainer bent.

Na 72 uur mag je best door de spierpijn heen trainen, maar geef het wel de tijd om te rusten en herstellen.
pi_49622120
quote:
Op maandag 21 mei 2007 20:47 schreef DjMark het volgende:
je hebt dus in totaal maar 6 sets gedaan? van 3 reps per keer??
Daarna nog wat upper body maar inderdaad 6 sets van 3 zware reps (+90% van je max)
pi_49622548
quote:
Op maandag 21 mei 2007 20:50 schreef Snatched het volgende:
Geef je lichaam altijd minimaal 48-72 uur voordat je weer een sessie doet, zeker als je geen 'ervaren' trainer bent.

Na 72 uur mag je best door de spierpijn heen trainen, maar geef het wel de tijd om te rusten en herstellen.
Wat zouden anders de gevolgen kunnen zijn? Chronische beschadigingen?
  maandag 21 mei 2007 @ 21:18:51 #107
28280 Fugie
Porsche _O_
pi_49623085
quote:
Op maandag 21 mei 2007 21:06 schreef mrkanarie het volgende:

[..]

Wat zouden anders de gevolgen kunnen zijn? Chronische beschadigingen?
Negatieve groei.

ff verslagje van de gym in rdam waar ik ben geweest: http://www.sportcentrumhollander.nl/

Eerst moest ik 10 euro neerleggen om te mogen trainen Krijg je wel terug als je lid zou worden.

Het is dus een nautilus gym, betekend dat er ongeeer 90% machine arbeit is

Voor zover ik het begreep krijg je daar als je lid wordt een personal coach en daarmee maak je een schema en zulks. Niet echt mijn ding aangezien ik gewoon een ijzersmijt gym gewend ben Ze hadden gelukkig wel een smith dus ik kon lekker squatten, alleen waren er niet zoveel gewichten (20 was de max en daar waren er 4 van) Maar wel genoeg voor mij n00b squat. Ik denk dat ik nog even in de smith ga squatten, merkte wel dat het makkelijker is om je squat goed vanuit je hams te doen.

Voor de rest vooral met machines dus getrained, zoog best hard aangezien ik overal eerst het gewicht moest bepalen Blijkbaar zat ik overal al vrij ver (ze nummerde de schijven van a-z en ik zat overal boven de r )

Samenvattend, leuke gym als je wilt bewegen, 3x niets als je hard wilt trainen
  maandag 21 mei 2007 @ 21:31:04 #108
153812 Frautie
Frautilicious
pi_49623565
Zow, vanaaf weer lekker getraind! Had al goede zin toen ik de zaak uitliep

Laatste setje Bor's met dumbell van 20 kg gedaan, en met de triceps one arm extension zat ik op zijn zwaarst ook op 9 kilo.

Er zit weer een stijgende lijn in
pi_49623611
quote:
Op maandag 21 mei 2007 21:18 schreef Fugie het volgende:

[..]

(ze nummerde de schijven van a-z en ik zat overal boven de r )
Wtf is dat voor achterlijk systeem, heb ik nog nooit gehoord. Er staat niet gewoon op die dingen hoeveel ze wegen als ik het goed begrijp?
pi_49624321
quote:
Op maandag 21 mei 2007 20:56 schreef no-look het volgende:

[..]

Daarna nog wat upper body maar inderdaad 6 sets van 3 zware reps (+90% van je max)
Ok, voor mijn gevoel is dat wat weinig om echt zo kapot van te zijn...
Zeker iemand met zo'n goed conditie als jij(je speelt baskelball namelijk) zou dan nog niet echt moe moeten zijn lijkt me...
pi_49624485
quote:
Op maandag 21 mei 2007 21:18 schreef Fugie het volgende:

Ik denk dat ik nog even in de smith ga squatten, merkte wel dat het makkelijker is om je squat goed vanuit je hams te doen.
Squats doen voor je hams?!?!??
Squats is een Quads+Glute oefening, hams doen niet heel veel.
pi_49624737
Zo

Ik heb ook weer lekker getraind

Ja, zit op het moment nog aan de apparaten te slingeren, maar zat overal 2 tot 3 stappen boven eerdere trainingen. Echt weird ja, bij sommige apparaten is een stap 5kg, andere 10kg.. Vind het opeens wel heel ver omhoog gegaan

Lijkt me stug dat het komt doordat ik sinds vrijdag whey gebruik en vrijdag na de training whey/dextrose shake gehad heb
Signature
pi_49625050
quote:
Op maandag 21 mei 2007 21:48 schreef DjMark het volgende:

[..]

Ok, voor mijn gevoel is dat wat weinig om echt zo kapot van te zijn...
Zeker iemand met zo'n goed conditie als jij(je speelt baskelball namelijk) zou dan nog niet echt moe moeten zijn lijkt me...
nja 3*3 is voor de werksets. Bijvoorbeeld bij squat, als ik dan 3*3*60 doe, is het in de praktijk misschien 5*stang, 5*40, 5*50, 3*3*60. Warming up tel ik dus niet mee, same for deadlift.
pi_49625290
quote:
Op maandag 21 mei 2007 21:51 schreef DjMark het volgende:

[..]

Squats doen voor je hams?!?!??
Squats is een Quads+Glute oefening, hams doen niet heel veel.
Spier Eccentric (%) Concentric (%)
Biceps Femoris 23.94 (+/- 12.98) 26.29 (+/- 10.90)
Gluteus Maximus 32.80 (+/- 17.77) 27.41 (+/- 13.83)
Vastus Medialis 23.56 (+/- 7.41) 28.85 (+/- 9.97)
Vastus Lateralis 19.68 (+/- 12.88) 17.45 (+/- 12.43)
pi_49626149
quote:
Op maandag 21 mei 2007 17:12 schreef McGilles het volgende:

[..]

Een vriend van mij heeft nooit getraint en kon 160kg deadliften bij 90kg eigen gewicht
Ikzelf begon met 80kg en was in 4 maanden op de 200kg. Voor de rest wel bovenlichaam getraint.
ik zei toch.. gemiddeld
pi_49626588
denk dat 80 kg wel wat laag is. Ik begon echt héél zwak en kon ook 70 a 80 liften denk ik.
pi_49626809
quote:
Op maandag 21 mei 2007 22:04 schreef no-look het volgende:

[..]

nja 3*3 is voor de werksets. Bijvoorbeeld bij squat, als ik dan 3*3*60 doe, is het in de praktijk misschien 5*stang, 5*40, 5*50, 3*3*60. Warming up tel ik dus niet mee, same for deadlift.
Ok, dan is het dus heel wat meer eigenlijk
  dinsdag 22 mei 2007 @ 09:48:46 #118
28280 Fugie
Porsche _O_
pi_49635000
quote:
Op maandag 21 mei 2007 21:32 schreef Skazminko het volgende:

[..]

Wtf is dat voor achterlijk systeem, heb ik nog nooit gehoord. Er staat niet gewoon op die dingen hoeveel ze wegen als ik het goed begrijp?
nope

En dumbells tot 20 kg, barbells tot 26 kg
  dinsdag 22 mei 2007 @ 12:38:11 #119
73162 Snatched
Bollocks!
pi_49640632
Weer zo'n huiswijven-gym ... daar zijn er helaas teveel van, op dit moment.

Geef mij de All Inn in Utrecht maar...
pi_49641149
Ja, ik train ook in een pussy gym. Van de week is het squatrek weg gedaan en ingeruild voor een smith, omdat die veelzijdiger is, en we hebben toch een leg press? Aldus de eigenaar.
Maar ja, het is 5 minuten fietsen en gratis. Mijn pa is bevriend met de eigenaar van die zaak.
Als ik ergens anders heen wil moet ik al 20 a 25 minuten fietsen. Das me iets te ver, en ik red me eigenlijk nog wel. Volgend jaar ben ik toch klaar met school en ga ik naar Groningen denk ik en daar is vast wel iets beters.
pi_49643108
quote:
Op dinsdag 22 mei 2007 12:53 schreef Skazminko het volgende:
Ja, ik train ook in een pussy gym. Van de week is het squatrek weg gedaan en ingeruild voor een smith, omdat die veelzijdiger is, en we hebben toch een leg press? Aldus de eigenaar.
Maar ja, het is 5 minuten fietsen en gratis. Mijn pa is bevriend met de eigenaar van die zaak.
Als ik ergens anders heen wil moet ik al 20 a 25 minuten fietsen. Das me iets te ver, en ik red me eigenlijk nog wel. Volgend jaar ben ik toch klaar met school en ga ik naar Groningen denk ik en daar is vast wel iets beters.

Een gym schijnt er wel goed te zijn maar die is redelijk duur. Thuistrainen, FTW.
pi_49645378
Ik train in het sprotcentrum van mijn universiteit. Over het algemeen zeer goed te doen. 3 fitnesszalen, waarvan 1 'krachthonk'. Bijkomend voordeel is dat ik voor 73 euro per jaar voorzien ben
Last.fm
pi_49649216
@ Skazminko: ga je volgend jaar studeren? Anders kun je goedkoop bij het Sportcentrum (ACLO) sporten; ik meen me te herinneren dat Mc. Gilles daar ook traint. Anders Ivosnivo even vragen (als die nog komt opdagen...).
(Videopac heeft in Groningen gestudeerd).
If any member of the family should die whilst in the shelter from contamination,
pi_49649361
quote:
Op dinsdag 22 mei 2007 14:43 schreef DubzOne het volgende:
Ik train in het sprotcentrum van mijn universiteit. Over het algemeen zeer goed te doen. 3 fitnesszalen, waarvan 1 'krachthonk'. Bijkomend voordeel is dat ik voor 73 euro per jaar voorzien ben
UVT?
pi_49651008
quote:
Op dinsdag 22 mei 2007 16:18 schreef mister_popcorn het volgende:

[..]

UVT?
Last.fm
  dinsdag 22 mei 2007 @ 17:05:30 #126
42630 DAMH
vroemmmm!!!
pi_49651314
hey menschen,, weten jullie toevallig of de snoepjes gratis zijn in spanje? want iedereen die hier traint is echt kapot groot ,, ik sta iedere keer weer verbaasd om me heen te kijken
Yeah, well, you know, that's just, like, your opinion, man.
-the Dude-
pi_49651430
quote:
Op dinsdag 22 mei 2007 16:14 schreef Videopac het volgende:
@ Skazminko: ga je volgend jaar studeren? Anders kun je goedkoop bij het Sportcentrum (ACLO) sporten; ik meen me te herinneren dat Mc. Gilles daar ook traint. Anders Ivosnivo even vragen (als die nog komt opdagen...).
(Videopac heeft in Groningen gestudeerd).
Yep, studeren.
pi_49651994
@Skaz: ACLO is heel krap, je hebt ook nog een sportschool met een oosterse naam die ik vergeten ben. ACLO is wel goedkoop, 80 euro per jaar oid.
pi_49657965
quote:
Op dinsdag 22 mei 2007 14:43 schreef DubzOne het volgende:
ik ga volgend jaar waarschijnlijk ook een kaart halen. Hoeveel squatrekken zijn er? Mogelijkheid (ruimte en halters genoeg) om te deadliften?
pi_49659824
quote:
Op dinsdag 22 mei 2007 16:57 schreef DubzOne het volgende:

[..]

ja ik ook dus. Vroeger was hier nog een jongen van de UVT die er ook trainde, miguel oid, maar die had zoveel pech met z'n schouder dat hij nu nauwelijks meer traint en afentoe lurkt hiero (?)

In ieder geval, FOEI dat jij ook die andere twee zalen gebruikt, die zijn me toch 'n partij waardeloos. Al lopen er uiteraard afentoe leuke dames rond

Overigens vandaag voor het eerste 26 kilo per schouder staand geprest. Ik wil voor het eind van het jaar de 30 staand pressen (en niet push-pressen...)
pi_49659943
quote:
Op dinsdag 22 mei 2007 19:53 schreef no-look het volgende:

[..]

ik ga volgend jaar waarschijnlijk ook een kaart halen. Hoeveel squatrekken zijn er? Mogelijkheid (ruimte en halters genoeg) om te deadliften?
1 squatrek, 1 a 2 deadlift plekken, halters tot 34 of 36 kg. Goed genoeg om het eea te doen, zolang je maar weet dat het squatrek van mij is
Eigenlijk kan je altijd wel je ding doen daar, moet je wel voor 'n uur of twaalf komen. Daarna kom ik er eigenlijk vrij weinig, lopen toch best veel josti's rond...
pi_49661028
quote:
Op maandag 21 mei 2007 21:57 schreef FritsFluitketel het volgende:
Zo

Ik heb ook weer lekker getraind

Ja, zit op het moment nog aan de apparaten te slingeren, maar zat overal 2 tot 3 stappen boven eerdere trainingen. Echt weird ja, bij sommige apparaten is een stap 5kg, andere 10kg.. Vind het opeens wel heel ver omhoog gegaan

Lijkt me stug dat het komt doordat ik sinds vrijdag whey gebruik en vrijdag na de training whey/dextrose shake gehad heb
Iemand een verklaring?
Signature
pi_49661640
Nee, dat zal zeker niet ineens door je whey/dextrose komen.
Misschien dat je uberhaupt beter bent gaan eten, en verder boek je natuurlijk gewoon goed vooruitgang
  dinsdag 22 mei 2007 @ 21:13:14 #134
164095 koejoeloek
http://www.paulrand.nl
pi_49661782
hoi, wil graag heel serieus verder gaan met trainen, ben ecto dus moet enorm veel freten, maar wil ook wat goede supplementen gaan kopen, maar in hoeverre is dat zinnig als je voeding niet 100% optimaal is? Wat ik nu eet is:

smorgens
3 boterhammen dubbel gesmeerd met magere kipfilet
+/- 100gr kwark

smiddags
wheyshake
+/- 200gr kwark
bord spaghetti zonder saus

tussendoor
3boterhammen dubbel gesmeerd met magere kipfilet

Savonds
avondeten, altijd anders maar wel goed, afwisselend, groente, vlees etc

Na avondeten
rest van de kwark en voor het slapen gaan nog een wheyshake

Is dit een fatsoenlijk schema of is het te weinig? Voor mijn gevoel freet ik mezelf de tering, zie ook wel vooruitgang maar mag absoluut meer, maar om nou bijv Nitrix te gaan kopen als je voeding al niet 100% is schiet dat ook niet op, dus is het schema wat?
pi_49661909
quote:
Op dinsdag 22 mei 2007 21:10 schreef DjMark het volgende:
Nee, dat zal zeker niet ineens door je whey/dextrose komen.
Misschien dat je uberhaupt beter bent gaan eten, en verder boek je natuurlijk gewoon goed vooruitgang
Nee die shake lijkt me ook niet nee, beter gaan eten zeker wel, maar scheelt dat echt zoveel?
Signature
pi_49662017
quote:
Op dinsdag 22 mei 2007 21:13 schreef koejoeloek het volgende:
hoi, wil graag heel serieus verder gaan met trainen, ben ecto dus moet enorm veel freten, maar wil ook wat goede supplementen gaan kopen, maar in hoeverre is dat zinnig als je voeding niet 100% optimaal is? Wat ik nu eet is:

smorgens
+/- 100gr kwark

smiddags
wheyshake
+/- 200gr kwark
bord spaghetti zonder saus

tussendoor
3boterhammen dubbel gesmeerd met magere kipfilet

Savonds
avondeten, altijd anders maar wel goed, afwisselend, groente, vlees etc

Na avondeten
rest van de kwark en voor het slapen gaan nog een wheyshake

Is dit een fatsoenlijk schema of is het te weinig? Voor mijn gevoel freet ik mezelf de tering, zie ook wel vooruitgang maar mag absoluut meer, maar om nou bijv Nitrix te gaan kopen als je voeding al niet 100% is schiet dat ook niet op, dus is het schema wat?
Voor zover ik met m'n weinig ervaring kan zien wel, alleen eet je 's morgens geen tussendoortje?
Signature
  dinsdag 22 mei 2007 @ 21:19:29 #137
164095 koejoeloek
pi_49662154
quote:
Op dinsdag 22 mei 2007 21:17 schreef FritsFluitketel het volgende:

[..]

Voor zover ik met m'n weinig ervaring kan zien wel, alleen eet je 's morgens geen tussendoortje?
smorgens is me training, zo rond een uurtje of 11, vandaar smiddags wheyshake, dus daarom ook geen tussendoortjes daar

Wat voor supplementen zouden jullie me aanraden? Wil dus meer eruit halen, sneller en optimaal groeien, lijkt mij creatine en flink wat whey?
pi_49662445
quote:
Op dinsdag 22 mei 2007 21:19 schreef koejoeloek het volgende:

[..]

smorgens is me training, zo rond een uurtje of 11, vandaar smiddags wheyshake, dus daarom ook geen tussendoortjes daar

Wat voor supplementen zouden jullie me aanraden? Wil dus meer eruit halen, sneller en optimaal groeien, lijkt mij creatine en flink wat whey?
Je traint 7 dagen? Wat doe je op niet trainingsdagen? Creatine doe ik nog niet aan.. dat komt later
Signature
  dinsdag 22 mei 2007 @ 21:25:43 #139
28280 Fugie
Porsche _O_
pi_49662488
quote:
Op dinsdag 22 mei 2007 20:58 schreef FritsFluitketel het volgende:

[..]

Iemand een verklaring?
Misschien gewoon te licht getrained ? Dat je lichaam beter gewend is en je nu echt je kracht kan zien.
  dinsdag 22 mei 2007 @ 21:34:55 #140
37248 BertV
Klei indiaan
pi_49662970
quote:
Op dinsdag 22 mei 2007 21:15 schreef FritsFluitketel het volgende:

[..]

Nee die shake lijkt me ook niet nee, beter gaan eten zeker wel, maar scheelt dat echt zoveel?
Kan ook in je hoofd zitten. Je bent zo te horen wel erg overtuigd van het "witte poeder"
pi_49663026
quote:
Op dinsdag 22 mei 2007 21:34 schreef BertV het volgende:

[..]

Kan ook in je hoofd zitten. Je bent zo te horen wel erg overtuigd van het "witte poeder"
Ik ben nergens van overtuigt totdat ik het ook daadwerkelijk zie

Maar het was maar een vraag.. logisch leek het me idd niet
Signature
pi_49663101
quote:
Op dinsdag 22 mei 2007 21:25 schreef Fugie het volgende:

[..]

Misschien gewoon te licht getrained ? Dat je lichaam beter gewend is en je nu echt je kracht kan zien.
Fugie, jij ook hier

De vorige keren ben ik ook gewoon gegaan tot zover ik kon.. niet licht ofzo.. dus dat zal het niet zijn denk ik..
Signature
  dinsdag 22 mei 2007 @ 21:37:28 #143
19479 Mr.J
pi_49663111
quote:
Op dinsdag 22 mei 2007 20:58 schreef FritsFluitketel het volgende:

[..]

Iemand een verklaring?
Anaboluh!
pi_49664009
quote:
Op dinsdag 22 mei 2007 21:37 schreef Mr.J het volgende:

[..]

Anaboluh!
Fout
Signature
  dinsdag 22 mei 2007 @ 21:55:39 #145
164095 koejoeloek
pi_49664153
quote:
Op dinsdag 22 mei 2007 21:24 schreef FritsFluitketel het volgende:

[..]

Je traint 7 dagen? Wat doe je op niet trainingsdagen? Creatine doe ik nog niet aan.. dat komt later
Ik train 6 dagen per week idd hou wel rekening met rust natuurlijk, niet dat ik op maandag me borst train, en dinsdag vrolijk weer. Heb schema laten maken door een van de grootste jongens in de sportschool, dus dat klopt zekersteweten Ben je ook ecto? ik heb echt iets nodig om het trainen optimaal te krijgen, zo optimaal mogelijk. Train nu half jaar, en neem wel whey, maar heb het idee dat het meer en beter kan

[ Bericht 5% gewijzigd door koejoeloek op 22-05-2007 22:02:35 ]
pi_49668713
Hoelang slapen jullie gemiddeld? Ik in het weekend minstens 10 uur soms zelfs meer dan 12 uur.
Maar doordeweeks kom ik nauwelijks aan 7 uur. Soms zelfs nog geen 5 uur.
Veel slapen schijnt goed te zijn voor groeien. Dus daar zit op dit moment mijn grootste fout denk ik zo.
pi_49668750
quote:
Op dinsdag 22 mei 2007 23:24 schreef Skazminko het volgende:
Hoelang slapen jullie gemiddeld? Ik in het weekend minstens 10 uur soms zelfs meer dan 12 uur.
Veel slapen schijnt goed te zijn voor groeien. Dus daar zit op dit moment mijn grootste fout denk ik zo.
Door de weeks ook 6-7 uur, in het weekend lang
  woensdag 23 mei 2007 @ 01:07:12 #148
164095 koejoeloek
pi_49671726
quote:
Volgens mij was het niet zozeer slapen, maar rust.. rust is ook als je lekker in een stoel naar een muziekje luisterd..
pi_49673796
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 01:07 schreef koejoeloek het volgende:

[..]

Volgens mij was het niet zozeer slapen, maar rust.. rust is ook als je lekker in een stoel naar een muziekje luisterd..
Daarvan herstellen je spieren niet he
pi_49674991
en waarom van slaap dan wel? Als je gewoon non-actief bent, je spieren niet tot amper gebruikt, kun je dat toch als rust rekenen lijkt me?

Ik slaap een uurtje of 6/7 per nacht, in het weekend 8 of soms 9. Ik word gewoon altijd vroeg wakker en heb heel veel moeite weer in slaap te komen, wat ik meestal dus niet doe. Ik moet er wel bij zeggen dat ik veel dutjes doe en in de trein naar school vaak lig te pitten
pi_49675673
ik slaap meestal 8 uur per nacht.
pi_49676104
Hey, ik ben nu sinds deze week lid bij een sportschool, voornamelijk voor cardio voor vetverbranding (vetpercentage van 18,8%). Ik wil dan zeker 3x per week voor de 45 min cardio gaan, maar hiernaast ook wat lichte krachttraining om toch wat sterker en fitter te worden, maar ik vroeg me af of dit elkaar niet tegen gaat werken?
De een zegt namelijk weer om me eerst volledig te focussen op cardio en daarna pas te beginnen met krachttraining en de ander zegt weer dat ik 1-2x per week niet te al te intensieve krachttraining ernaast geen kwaad kan.
  woensdag 23 mei 2007 @ 11:16:42 #153
19479 Mr.J
pi_49678242
Ik zou zelf een combi doen.

Eerst 45 minuutjes kracht, dan een half uurtje cardio.
  woensdag 23 mei 2007 @ 11:17:31 #154
19479 Mr.J
pi_49678270
quote:
Idem.

Lag er gisteren pas na 1.00 in terwijl de wekker om 7.05 stond.
pi_49678620
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 09:29 schreef no-look het volgende:
en waarom van slaap dan wel? Als je gewoon non-actief bent, je spieren niet tot amper gebruikt, kun je dat toch als rust rekenen lijkt me?

Ik slaap een uurtje of 6/7 per nacht, in het weekend 8 of soms 9. Ik word gewoon altijd vroeg wakker en heb heel veel moeite weer in slaap te komen, wat ik meestal dus niet doe. Ik moet er wel bij zeggen dat ik veel dutjes doe en in de trein naar school vaak lig te pitten
Je lichaam gebruikt slaap specifiek om te genezen. Het is ook niet toevallig dat blessures en dergeljike meestal weg zijn na een goede nachtrust.

Als jij in je stoel zit, gebruik je nog steeds veel energie voor je hersens, je verbranding, etc. etc. dus dat telt niet echt.
  woensdag 23 mei 2007 @ 11:41:43 #156
153812 Frautie
Frautilicious
pi_49679235
Doordeweeks meestal een uur of 7, soms 8. In het weekend minimaal 8.

En als 't ff kan doe ik in 't weekend vaak na 't trainen nog een tukkie.

Ik kan overal wel een tukkie doen
  woensdag 23 mei 2007 @ 12:14:22 #157
164095 koejoeloek
pi_49680587
even een vraagje, heb zojuist Maximize Creatine Xcell gekocht,

http://www.maximize-europe.com/Site/index.php?option=com_content&task=view&id=54&Itemid=68&lang=nl_NL

nou ben ik best thuis in creatine, maar zijn 2 dingen die ik niet begrijp:

1. 90gr van dat spul per keer, lijkt mij lomp veel, weliswaar zit er veel dextrose in en zal de samenstelling dus niet 100% creatine zijn, maar dan nog lijkt 90gr mij erg veel? Bovendien, tis een verpakking van 1kilo, dus dan zou je er maar 10 keer mee kunnen doen.

2. Er staat, in te nemen NA je training, creatine is toch nog altijd voor meer kracht TIJDENS je training, dus waarom moet ik dit dan na me training nemen, is het niet verstandiger om wat whey + crea te mengen ongeveer half uurtje voor je training, en dan na je training whey? Dat lijkt mij persoonlijk een betere manier, wat denken jullie?

[ Bericht 4% gewijzigd door koejoeloek op 23-05-2007 12:19:49 ]
  woensdag 23 mei 2007 @ 12:24:15 #158
54164 Sm0keZ
Spatienazi
pi_49680920
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 12:14 schreef koejoeloek het volgende:
even een vraagje, heb zojuist Maximize Creatine Xcell gekocht,

http://www.maximize-europe.com/Site/index.php?option=com_content&task=view&id=54&Itemid=68&lang=nl_NL

nou ben ik best thuis in creatine, maar zijn 2 dingen die ik niet begrijp:

1. 90gr van dat spul per keer, lijkt mij lomp veel, weliswaar zit er veel dextrose in en zal de samenstelling dus niet 100% creatine zijn, maar dan nog lijkt 90gr mij erg veel? Bovendien, tis een verpakking van 1kilo, dus dan zou je er maar 10 keer mee kunnen doen.

2. Er staat, in te nemen NA je training, creatine is toch nog altijd voor meer kracht TIJDENS je training, dus waarom moet ik dit dan na me training nemen, is het niet verstandiger om wat whey + crea te mengen ongeveer half uurtje voor je training, en dan na je training whey? Dat lijkt mij persoonlijk een betere manier, wat denken jullie?
quote:
Ingrediënten : dextrose, Creatine monohydraat (10%), D-ribose (2%), L-glutamine (2%), taurine (2%), voedingszuur: E330, smaakstoffen, magnesiumfosfaat, kaliumfosfaat, alfa lipoïne zuur (0,2%), kleurstof: E110, L-Lysine, chroom picolinaat.
In 90gr zit dus maar 9gr creatine. Nu is 9gr iets meer dan wordt aangeraden. Ik neem zelf meestal 5-6gr per dag... 9gr/d is echter niet schadelijk ofzo.

Wat betreft je tweede vraag, echt een duidelijk antwoord heb ik niet voor je. De een zegt dat dextrose beter vóór de training genomen kan worden, de ander zegt dat het ná de training juist weer beter is. Ikzelf neem meestal dextrose voor en tijdens de training. Simpelweg omdat ik me daar een stuk beter door voel tijdens het trainen, en omdat ik ook nog een klein beetje extra gewicht erbij kan pakken.
De creatine maakt (voor zover ik weet) in principe niet zoveel uit wanneer je het neemt. Meestal gooi ik 3gr door m'n Whey shake heen voor de training, en 's avonds na het avondeten neem ik dan nog 2-3gr, afhankelijk of ik van plan ben de volgende dag naar de gym te gaan.
  woensdag 23 mei 2007 @ 12:44:13 #159
164095 koejoeloek
pi_49681720
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 12:24 schreef Sm0keZ het volgende:

[..]

[..]

In 90gr zit dus maar 9gr creatine. Nu is 9gr iets meer dan wordt aangeraden. Ik neem zelf meestal 5-6gr per dag... 9gr/d is echter niet schadelijk ofzo.

Wat betreft je tweede vraag, echt een duidelijk antwoord heb ik niet voor je. De een zegt dat dextrose beter vóór de training genomen kan worden, de ander zegt dat het ná de training juist weer beter is. Ikzelf neem meestal dextrose voor en tijdens de training. Simpelweg omdat ik me daar een stuk beter door voel tijdens het trainen, en omdat ik ook nog een klein beetje extra gewicht erbij kan pakken.
De creatine maakt (voor zover ik weet) in principe niet zoveel uit wanneer je het neemt. Meestal gooi ik 3gr door m'n Whey shake heen voor de training, en 's avonds na het avondeten neem ik dan nog 2-3gr, afhankelijk of ik van plan ben de volgende dag naar de gym te gaan.
Ok dan heb ik het nu dus ongeveer hetzelfde als jij gedaan, heb 2 maatschepjes genomen van die creatine na de training, als 3 schepjes 90gr is, zijn 2 schepjes 60gram en dus 6gr creatine, is dat genoeg bevorderend? En dat dan vermengt met wat whey, neem aan dat direct na je training niet super nauw hoeft te worden genomen en dat dat ook nog wel 10 minuutjes na je training kan? want om nou me blender mee te nemen naar de sportschool gaat ver.
  woensdag 23 mei 2007 @ 12:47:03 #160
54164 Sm0keZ
Spatienazi
pi_49681843
6gr moet voldoende zijn. En nogmaals, voor zover ik weet maakt het niet echt uit wanneer je creatine neemt. Dus of je nu 1 of 10 minuten na de training neemt zal dan ook niet zoveel uitmaken
pi_49683026
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 11:41 schreef Frautie het volgende:
Doordeweeks meestal een uur of 7, soms 8. In het weekend minimaal 8.

En als 't ff kan doe ik in 't weekend vaak na 't trainen nog een tukkie.

Ik kan overal wel een tukkie doen
Mazzelaar. Ik slaap zo'n 8 uur als het kan maar het duurt altijd 1 uur tot 2 uur voor ik in slaap kom, dus als ik er vroeg uit moet is het zo'n 6 uur slaap.
  FOK!fotograaf woensdag 23 mei 2007 @ 18:46:13 #162
148247 taxibabe
pi_49695436
De halterbank staat!
Er zitten trouwens maar weinig gewichten bij, dat wordt waarschijnlijk bijbestellen.

Als ik nu wil gaan bankdrukken, met hoeveel kilo kan ik dan het beste beginnen?
pi_49695495
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 18:46 schreef taxibabe het volgende:
De halterbank staat!
Er zitten trouwens maar weinig gewichten bij, dat wordt waarschijnlijk bijbestellen.

Wat dacht je van eerst met een lege stang om de oefening te voelen/ begrijpen.
  FOK!fotograaf woensdag 23 mei 2007 @ 19:11:59 #164
148247 taxibabe
pi_49696323
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 18:48 schreef tongytongylickylicky het volgende:

[..]
Wat dacht je van eerst met een lege stang om de oefening te voelen/ begrijpen.
Ik snap wat je bedoelt...maar..
Die halterstang weegt zowat niks, dus je 'voelt' de oefening niet.

Vandaar dat ik vroeg met hoeveel kilo dat ik het beste kan beginnen.
  FOK!fotograaf woensdag 23 mei 2007 @ 19:13:48 #165
148247 taxibabe
pi_49696400
Dit is em trouwens:

pi_49696562
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 19:11 schreef taxibabe het volgende:

[..]

Ik snap wat je bedoelt...maar..
Die halterstang weegt zowat niks, dus je 'voelt' de oefening niet.

Vandaar dat ik vroeg met hoeveel kilo dat ik het beste kan beginnen.
Hoe zwaar is die stang? Normale stang inde gym is meestal 20kg...
  FOK!fotograaf woensdag 23 mei 2007 @ 19:20:30 #167
148247 taxibabe
pi_49696722
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 19:17 schreef tongytongylickylicky het volgende:

[..]

Hoe zwaar is die stang? Normale stang inde gym is meestal 20kg...
Volgens mij weegt dat ding nog geen 5 kilo .. haha
pi_49701233
quote:
De halterbank staat!

Gewoon iets opgooien (niet te zwaar natuurlijk ) en kijken hoe ver je komt lijkt mij

Klinkt logisch toch?
Signature
  woensdag 23 mei 2007 @ 21:06:38 #169
19479 Mr.J
pi_49701273
quote:
De halterbank staat!

Eh... wat denk je van even aanvoelen?
pi_49701396
150 kilo moet voldoende zijn.
pi_49702000
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 21:09 schreef Skazminko het volgende:
150 kilo moet voldoende zijn.
Mocht dat te licht zijn kun je altijd hoger
Signature
pi_49702134
Btw.. heb vanavond een maximaalschema gemaakt. (Maximale wat ik haal met 12 reps op 1 set). Aan de hand hiervan gaan ze een schema maken die ik vrijdag krijg. Vooralsnog veel apparaten met een enkele losgewicht oefening, maar dit wordt natuurlijk langzaam opgebouwd

Maar.. ik zat in de auto terug en bedacht me dat ze waarschijnlijk een schema maakten om alle spiergroepen in één training te trainen. Is dit wel slim? Of anders: hoe pak ik dit het beste aan? Train drie keer per week trouwens, maandag, woensdag en vrijdag.
Signature
  woensdag 23 mei 2007 @ 22:07:51 #173
37248 BertV
Klei indiaan
pi_49704114
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 19:20 schreef taxibabe het volgende:

[..]

Volgens mij weegt dat ding nog geen 5 kilo .. haha
geen olympische stang dus...
  FOK!fotograaf woensdag 23 mei 2007 @ 22:23:34 #174
148247 taxibabe
pi_49704782
Nou ja .... ik dacht dat er misschien richtijnen waren voor als je daarme begint. Bijvoorbeeld zoveel procent van je lichaamsgewicht ofzo. Om blessures te voorkomen...

Maar zo te zien heb ik blijkbaar een domme vraag gesteld
  woensdag 23 mei 2007 @ 22:28:23 #175
54164 Sm0keZ
Spatienazi
pi_49704996
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 22:23 schreef taxibabe het volgende:
Nou ja .... ik dacht dat er misschien richtijnen waren voor als je daarme begint. Bijvoorbeeld zoveel procent van je lichaamsgewicht ofzo. Om blessures te voorkomen...

Gewoon proberen. Pak gewoon eerst de helft van je lichaamsgewicht, en kijk of je dat 8 keer omhoog kan drukken. Te makkelijk? Mooi, gooi er nog maar wat bij!
Probeer altijd een gewicht te pakken wat je tussen de 6 en 10 keer kan wegdrukken. Als je de 10 hebt gehaald, wordt het weer tijd om gewicht te verhogen.

Etcetera
pi_49705228
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 22:23 schreef taxibabe het volgende:

Gewoon aanvoelen dus. Dit kan namelijk erg uiteenlopen. Ik begon met een monsterlijke 25 - 30 kilo. Ik meende ooit gelezen te hebben dat Scot Mendelson iets van 80 kilo op zijn first attempt drukte.
Loopt dus erg uiteen.
  woensdag 23 mei 2007 @ 23:14:22 #177
153812 Frautie
Frautilicious
pi_49706920
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 22:28 schreef Sm0keZ het volgende:
Gewoon proberen. Pak gewoon eerst de helft van je lichaamsgewicht, en kijk of je dat 8 keer omhoog kan drukken. Te makkelijk? Mooi, gooi er nog maar wat bij!
Probeer altijd een gewicht te pakken wat je tussen de 6 en 10 keer kan wegdrukken. Als je de 10 hebt gehaald, wordt het weer tijd om gewicht te verhogen.

Etcetera
^^

Heeft bij mij echt wel ff geduurd voor ik kon bankdrukken met alleen maar de stang

En bereid je voor op de heerlijke spierpijn aan je borst
pi_49709362
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 23:14 schreef Frautie het volgende:

[..]

^^

Heeft bij mij echt wel ff geduurd voor ik kon bankdrukken met alleen maar de stang

En bereid je voor op de heerlijke spierpijn aan je borst
Ik begon zelf ooit met 40kg, was toen 15jr. Nu is dat natuurlijk een lachertje.

Trouwens, bulktip van McGilles voor vandaag:

500gr kipfilet
1 pot pindakaas
100gr ui
100gr tauge
sambal + ketjap + knoflook

Kip aanbraden, ui erbij, tauge erbij, pindakaas erbij, verdunnen met melk. Rest van de ingredienten naar smaak toevoegen. 5min zachtjes koken en de komende paar dagen hoef je niet te denken wat je op je brood moet doen
  donderdag 24 mei 2007 @ 00:53:41 #179
83139 Alessandro
Vivere ora dare
pi_49710340
quote:
Op donderdag 24 mei 2007 00:15 schreef McGilles het volgende:

[..]

Ik begon zelf ooit met 40kg, was toen 15jr. Nu is dat natuurlijk een lachertje.

Trouwens, bulktip van McGilles voor vandaag:

500gr kipfilet
1 pot pindakaas
100gr ui
100gr tauge
sambal + ketjap + knoflook

Kip aanbraden, ui erbij, tauge erbij, pindakaas erbij, verdunnen met melk. Rest van de ingredienten naar smaak toevoegen. 5min zachtjes koken en de komende paar dagen hoef je niet te denken wat je op je brood moet doen
LOL 1 pot pindakaas?
pi_49712664
@ taxibabe: ga eens met en zonder die halterstang op de weegschaal staan; dan weet je meteen wat ie weegt.
  donderdag 24 mei 2007 @ 08:26:11 #181
37248 BertV
Klei indiaan
pi_49713242
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 22:33 schreef Skazminko het volgende:

[..]

Gewoon aanvoelen dus. Dit kan namelijk erg uiteenlopen. Ik begon met een monsterlijke 25 - 30 kilo. Ik meende ooit gelezen te hebben dat Scot Mendelson iets van 80 kilo op zijn first attempt drukte.
Loopt dus erg uiteen.

Nadeel van zo breed zijn is dat het lijkt alsof er weinig gewicht aan hangt.
(arme stang)
pi_49716387
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 21:26 schreef FritsFluitketel het volgende:
Btw.. heb vanavond een maximaalschema gemaakt. (Maximale wat ik haal met 12 reps op 1 set). Aan de hand hiervan gaan ze een schema maken die ik vrijdag krijg. Vooralsnog veel apparaten met een enkele losgewicht oefening, maar dit wordt natuurlijk langzaam opgebouwd

Maar.. ik zat in de auto terug en bedacht me dat ze waarschijnlijk een schema maakten om alle spiergroepen in één training te trainen. Is dit wel slim? Of anders: hoe pak ik dit het beste aan? Train drie keer per week trouwens, maandag, woensdag en vrijdag.
Per week 1 keer alle spiergroepen pakken. Dus wat ik meestal doe als ik 3 keer per week train is:

dag 1: Borst - biceps
dag 2: Benen - triceps
dag 3: Rug - schouders

Buik doe ik dan bijvoorbeeld thuis of pak nog wat mee aan het einde van de training

Maar 3 keer per week iedere trainingsdag alle spieren pakken heeft niet echt veel zin
Last.fm
  donderdag 24 mei 2007 @ 10:55:35 #183
54164 Sm0keZ
Spatienazi
pi_49716930
Ik train zelf altijd 2 maal per week alle spiergroepen. Heb een splitschema'tje;

dag1; borst-schouders-triceps
dag2; benen-rug-biceps

Dag 1 is vaak maandag en donderdag, dag2 is dan dinsdag en vrijdag. Gaat prima tot nu toe
Ik heb ook het idee dat 2 maal per week gewoon nét even wat sneller gaat dan eens per week. M'n spieren hebben zo altijd 72 uur rust tussendoor
pi_49717295
Dag 1 is voor mij benen, biceps en borst
Dag 2 is dan schouders, rug en triceps.

Buik gaat er meestal bij alletwee bij. Alleen lukt het me nog niete cht op vaste dagen te trainen omdat er vaak wat tussenkomt wat wel vervelend is. Liefst doe ik dit schema ook 2 keer per week.
Have fun...
pi_49717814
quote:
Op donderdag 24 mei 2007 10:55 schreef Sm0keZ het volgende:
Ik train zelf altijd 2 maal per week alle spiergroepen. Heb een splitschema'tje;

dag1; borst-schouders-triceps
dag2; benen-rug-biceps

Dag 1 is vaak maandag en donderdag, dag2 is dan dinsdag en vrijdag. Gaat prima tot nu toe
Ik heb ook het idee dat 2 maal per week gewoon nét even wat sneller gaat dan eens per week. M'n spieren hebben zo altijd 72 uur rust tussendoor
Lijken me aardig zware dagen! Vooral 'benen-rug-biceps'. Mij is altijd verteld dat je sowieso benen en rug niet op dezelfde dag moet doen aangezien het zo'n grote spiergroepen zijn.

Maar met alles 1 keer per week goed trainen boek ik voldoende vooruitgang
Last.fm
pi_49718476
fullbody FTW bitches

ik train nu één week zo (heb dus alle trainingen één keer gedaan) en ze waren killing.

1. Squat 3*3 zwaar
Deadlift 3*3 medium
Bench 3*5
chins 3*5

2. Deadlift 3*3 zwaar
Squat 3*3 medium/zwaar
Incline press 3*5
Bent row 3*5

3. Powerclean 5*3 (gisteren gedaan, SPIERPIJN!!!!)
Squat 3*5 (paar kg onder gewicht in 2)
Shoulder press 3*5
Seated row 3*5

3*5 is een benadering. Als ik heel moe ben is het écht 3*5, voel ik me fit dan heb ik geen bezwaar tegen extra setjes of reps.
pi_49718653
Wat niet-kijken zegt, fb je weets.

Maandag(heavy)
sq opbouwen tot 5rm
mp ^
rows ^

deltoids prehab (face pulls/seated dumbbell cleans/side raises/bent raises)
shrugs
abs

Woendag(light)
sq 5x5 met 80% van topset maandag
mp ^
rows ^

chin ups rep out 3x
dips rep out 3x
abs (hanging leg raises/standing rope crunch/barbell wheel)

Vrijdag(medium)
sq 5x5 met 90% van maandag topset
mp ^
rows ^

static holds
deltoids (face pulls/seated dumbbell cleans/side raises/bent raises)
barbell curls / triceps extensions
  donderdag 24 mei 2007 @ 12:38:26 #188
54164 Sm0keZ
Spatienazi
pi_49720572
quote:
Op donderdag 24 mei 2007 11:22 schreef DubzOne het volgende:

[..]

Lijken me aardig zware dagen! Vooral 'benen-rug-biceps'. Mij is altijd verteld dat je sowieso benen en rug niet op dezelfde dag moet doen aangezien het zo'n grote spiergroepen zijn.

Dag 2 is inderdaad zwaar. De afgelopen 2 maanden heb ik geen dag zonder spierpijn gezeten... Maar goed, uiteindelijk begin je eraan te wennen, en later kun je niet meer zonder

Heb nu de volgende oefeningen in m'n schema zitten voor dag2;

Benen;
Squat 3x12
Leg extension 3x12
Leg curl 3x10
Calf Raises 3x10

Rug;
Bent Over Row 3x8
Row 3x8
Small grip lat pulldown 3x8
(deadlift moet er nog tussen, die komt er volgende maand bij)

biceps;
Preacher curl 3x8
Alternate curl 3x8
machine curl 3x10

buik;
3 setjes van 15 in verschillende houdingen, kan zogauw even niet op de namen komen
pi_49721452
Sommige mensen overdrijven nogal met voeding. Echt al je gramme,kcals etc telle hoeft echt niet als amateur/hobby fitnesser. Net zoals geen snacks meer of suiker etc. Je zal er echt niet minder op gaan.
pi_49722830
Het is maar net hoe serieus je er mee bezig bent. Ben het er mee eens dat kcal tellen enzo niet echt nodig is. Zelf houd ik ook geen voedingsschema aan, maar enkele simpele richtlijnen. Het moet nog wel leuk blijven imo.
pi_49722903
quote:
Op donderdag 24 mei 2007 13:35 schreef Semargofni het volgende:
Het is maar net hoe serieus je er mee bezig bent. Ik zelf houd ook geen voedingsschema aan, maar enkele simpele richtlijnen. Het moet nog wel leuk blijven imo.
Same here... ik let eigenlijk alleen op voldoende eiwitten op trainingsdagen. Daarbuiten freestyle ik wat
Last.fm
pi_49722913
quote:
Op donderdag 24 mei 2007 13:02 schreef Alpha2 het volgende:
Sommige mensen overdrijven nogal met voeding. Echt al je gramme,kcals etc telle hoeft echt niet als amateur/hobby fitnesser. Net zoals geen snacks meer of suiker etc. Je zal er echt niet minder op gaan.

(jij gaat zo'n commentaar krijgen, die opmerking is namelijk onzin)
pi_49723265
quote:
Op dinsdag 22 mei 2007 20:32 schreef mister_popcorn het volgende:

[..]

ja ik ook dus. Vroeger was hier nog een jongen van de UVT die er ook trainde, miguel oid, maar die had zoveel pech met z'n schouder dat hij nu nauwelijks meer traint en afentoe lurkt hiero (?)

In ieder geval, FOEI dat jij ook die andere twee zalen gebruikt, die zijn me toch 'n partij waardeloos. Al lopen er uiteraard afentoe leuke dames rond

Overigens vandaag voor het eerste 26 kilo per schouder staand geprest. Ik wil voor het eind van het jaar de 30 staand pressen (en niet push-pressen...)
Ik gebruik ook alleen maar het krachthonk
En anders gebruik ik verder eigenlijk alleen de smith- machine, peck- deck en buikspierbankje in de bovenste zaal. Oja en ik gebruik boven ook nog de leg- curl en machine voor de quads. Die hippe zaal beneden vermijd ik altijd!

Vind het een redelijk goede gym. Op de hitte in het krachthonk na dan

Het is wel kut dat er van sommige gewichten nog maar 1 dumbell ligt. Maar 26 kilo per schouder pressen is netjes! Ik zit nu ongeveer op de 16 / 17 kilo per schouder...
Last.fm
  donderdag 24 mei 2007 @ 13:48:02 #194
28280 Fugie
Porsche _O_
pi_49723396
quote:
Op donderdag 24 mei 2007 11:22 schreef DubzOne het volgende:

[..]

Vooral de benen - rug dat is ook aardig zwaar Het is wel grappig als je dan als laatst je biceps gaat doen je helemaal 0 vooruitgang boekt, elke keer worden die dingen door rugoefeningen volledig te tering in geholpen
  donderdag 24 mei 2007 @ 14:23:47 #195
164095 koejoeloek
pi_49724730
Ik ga zo ook maar weer, zit me rot te vervelen, tis me rustdag vandaag, maar een lichte training moet kunnen vind ik, begint weer flinke verslaving te worden
  donderdag 24 mei 2007 @ 14:27:44 #196
37248 BertV
Klei indiaan
pi_49724901
quote:
Je hebt gelijk want zo denken de meeste amateur/hobby fitnessers.
pi_49725007
quote:
Op donderdag 24 mei 2007 14:27 schreef BertV het volgende:

[..]

Je hebt gelijk want zo denken de meeste amateur/hobby fitnessers.
pi_49725578
Effe een vraagje het is toch niet slecht om maar 2 rauwe eiren dus niet gekookt elke dag een shake van te maken en dan op te drinken?
pi_49725905
quote:
Ga jij eens een weekje trainen met eten speklappen, ijs, chips, bier en pizza en dan de week erna op brood, brinta, havermout, kip, groente en fruit.

Wedden dat je dan minimaal 10% beter traint, ik zelf train dan echt ZOVEEL beter.
pi_49725948
quote:
Op donderdag 24 mei 2007 14:44 schreef SupahFunk het volgende:
Effe een vraagje het is toch niet slecht om maar 2 rauwe eiren dus niet gekookt elke dag een shake van te maken en dan op te drinken?
Ik zou echt nooit rauwe eieren eten / drinken -> salmonella bacterie
Last.fm
pi_49726107
Ik denk dat voeding in een beginners-stadium wel overrated is. Ikzelf heb nooit op voeding gelet, maar ben in een jaar ook een aantal kg's aan spiermassa bijgekomen. Op een gegeven moment is het een must, maar voor über-ecto's volstaat het in den beginne om gewoon alles te vreten was los en vast zit. Ook ijs, chocolade, vadsige hamburgers en bier.
pi_49726214
quote:
Op donderdag 24 mei 2007 14:57 schreef no-look het volgende:
Ik denk dat voeding in een beginners-stadium wel overrated is. Ikzelf heb nooit op voeding gelet, maar ben in een jaar ook een aantal kg's aan spiermassa bijgekomen. Op een gegeven moment is het een must, maar voor über-ecto's volstaat het in den beginne om gewoon alles te vreten was los en vast zit. Ook ijs, chocolade, vadsige hamburgers en bier.
stop a.u.b. met posten......leg mij even uit waar dat goed voor is i.c.m. trainen/ spiergroei?
pi_49726226
quote:
Op donderdag 24 mei 2007 14:52 schreef McGilles het volgende:

[..]

Ga jij eens een weekje trainen met eten speklappen, ijs, chips, bier en pizza en dan de week erna op brood, brinta, havermout, kip, groente en fruit.

Wedden dat je dan minimaal 10% beter traint, ik zelf train dan echt ZOVEEL beter.
Waar heb jij het over?

Ik zeg dat pietje precies gedoe niet nodig is als iemand die voor de hobby na zjn werk wat traint.

Ik bedoel dat mensen gewoon nooit meer friet eten, of gek worden als iemand ketchup eet of wat fritesaus. Gewoon 1x in de week ff lekker eten etc moet echt kunnen.

Maar als jij alles afweegt, precies aan je tijden houdt, en alle kcal eiwit kh etc bijhoud van iedere kruimel die je inneemt moet je zelf weten.
pi_49726369
quote:
Op donderdag 24 mei 2007 15:00 schreef tongytongylickylicky het volgende:

[..]

stop a.u.b. met posten......leg mij even uit waar dat goed voor is i.c.m. trainen/ spiergroei?
eiwitten, kcal's, vetten

of ga jij nu beweren dat je daar niet van groeit, met je ongeïnformeerde, zielige ?

pi_49726525
quote:
Op donderdag 24 mei 2007 15:01 schreef Alpha2 het volgende:

[..]

Waar heb jij het over?

Ik zeg dat pietje precies gedoe niet nodig is als iemand die voor de hobby na zjn werk wat traint.

Ik bedoel dat mensen gewoon nooit meer friet eten, of gek worden als iemand ketchup eet of wat fritesaus. Gewoon 1x in de week ff lekker eten etc moet echt kunnen.

Maar als jij alles afweegt, precies aan je tijden houdt, en alle kcal eiwit kh etc bijhoud van iedere kruimel die je inneemt moet je zelf weten.
Ik weeg niks af en ik hou niks bij, ik eet alleen 95% de tijd gezond. Dat kost mij 0,0 moeite en ik ben het zo gewend. Vandaag tot nu toe 2x brinta op en 8 boterhammen met kip-sate salade en 3 glazen melk.

Ik eet liever een broodje gezond dan een broodje hamburger/kroket. Ik zelf heb er totaal geen moeite mee, ook niet aan het houden van tijden met eten. Ik heb na 2,5u na een maaltijd weer honger dus ik ga eten.
pi_49726551
quote:
Op donderdag 24 mei 2007 15:04 schreef no-look het volgende:

[..]

eiwitten, kcal's, vetten

of ga jij nu beweren dat je daar niet van groeit, met je ongeïnformeerde, zielige ?

Hou jij het maar lekker bij 'fitnessen', je groeit idd in vet... ook een 'ecto' moet gewoon normaal eten.

Ik ben ook ecto...2 1/2 jaar geleden begonnen met 74kg en zit nu op 105. Gewoon goed schoon eten.
pi_49726749
dat is de ideale, maar niet de enige manier.

Zoals ik dus ook al heb gezegd: in een jaar trainen ben ik, zonder vetter geworden, iets minder dan 10kg aangekomen. Daarbij heb ik niet gelet op wat ik eet, ik drink alleen een litertje melk per dag extra. Maar voor de rest heb ik een vrij ongezonde levensstijl vol bier en vette hap.

Hamburgers, ijs en koekjes zijn niet alleen vet, en zo behandel jij het wel. Het zijn ook producten met een flinke voedingswaarde. Groter worden = meer innemen dan verbruiken. Simple as that. Dat je daarna moet gaan cardio'en om in je stringetje op een podium te verschijnen, okay, maar zodra je dat niet erg vindt (of zodra je niet per se droog wilt staan) is dat geen probleem.
pi_49726865
quote:
Op donderdag 24 mei 2007 15:14 schreef no-look het volgende:
dat is de ideale, maar niet de enige manier.

Zoals ik dus ook al heb gezegd: in een jaar trainen ben ik, zonder vetter geworden, iets minder dan 10kg aangekomen. Daarbij heb ik niet gelet op wat ik eet, ik drink alleen een litertje melk per dag extra. Maar voor de rest heb ik een vrij ongezonde levensstijl vol bier en vette hap.

Hamburgers, ijs en koekjes zijn niet alleen vet en zitten vol met suiker, en zo behandel jij het wel. Het zijn ook producten met een flinke voedingswaarde. Groter worden = meer innemen dan verbruiken. Simple as that. Dat je daarna moet gaan cardio'en om in je stringetje op een podium te verschijnen, okay, maar zodra je dat niet erg vindt (of zodra je niet per se droog wilt staan) is dat geen probleem.
Geef a.u.b. nooit hetadvies om bier/ ijs/ koekjes/ mcdonalds te gaan eten om 'gespierder' te worden, groter heb je helemaal gelijk in.
  donderdag 24 mei 2007 @ 15:43:15 #209
37248 BertV
Klei indiaan
pi_49728119
Als je de discipline hebt om regelmatig te trainen, dan is het toch geen extreme stap om netjes te eten?
Ik tel ook geen calorieen en mijn "eet-schema" zit in m'n hoofd.

Om dit vol te houden, nu al een aantal jaren lang, heb ik een snackdag (avond).
  donderdag 24 mei 2007 @ 16:10:13 #210
28280 Fugie
Porsche _O_
pi_49729226
Ik probeer ook zo gezond en 'clean' mogelijk te eten, maar als ik zin heb in een dropje (naja gaat meestal per zak) zie ik niet in waarom ik dat niet zou doen. Lijkt mij nogal frustrerend als je niet eens kan genieten van het leven omdat je anders 1% meer vet zou krijgen
pi_49730885
Nou vandaag dan ietsje zwaarder gedeadlift
4 setjes van 6*60
pi_49732042
quote:
Op donderdag 24 mei 2007 15:09 schreef McGilles het volgende:

[..]

Ik weeg niks af en ik hou niks bij, ik eet alleen 95% de tijd gezond. Dat kost mij 0,0 moeite en ik ben het zo gewend. Vandaag tot nu toe 2x brinta op en 8 boterhammen met kip-sate salade en 3 glazen melk.

Ik eet liever een broodje gezond dan een broodje hamburger/kroket. Ik zelf heb er totaal geen moeite mee, ook niet aan het houden van tijden met eten. Ik heb na 2,5u na een maaltijd weer honger dus ik ga eten.
mee eens. Mijn enige echte zonde is alchohol (wat dat betreft stereo type student), maar zelfs als ik knetterlam de stad uit kom eet ik nog eerder een chicken durum dan een patat oorlog vanwege de voedingswaarde

Verder zit er overigens wel verschil in hamburgers en in ijs. Als je zelf gewoon 100% rundvlees hamburgers fixt op de bbq, er zelf gewoon verse groente en een gebakken eitje oid bij gooit heb je echt wel een goede maaltijd te pakken. En bijvoorbeeld hertog jan ijs is ook niet heel erg verkeerd... Maar aan de andere kant heb je natuurlijk gewoon de niets zeggende mac-burgers (die 1x per maand best te happen zijn) en de vol suikers en zoetstoffen bakken ijs. (pw shake? )

In feite eigenlijk heeft No-look gelijk, en tongetje ook, dave tate heeft bewezen echt groot te kunnen worden op über-junk voer, maar moest na heul veul jaren rotzooi eten wel overstappen op een veel gezonder eetpatroon. Uiteindelijk is gezond voer beter dan slecht voer, maar een amateur zou ook een heel eind kunnen komen met junk...
http://www.t-nation.com/readTopic.do?id=971737 Mooi stuk over Tate, en z'n oude en nieuwe eetgewoontes.
http://www.t-nation.com/readTopic.do?id=1051590 En deel twee over Tate.
pi_49738740
quote:
Op donderdag 24 mei 2007 14:57 schreef no-look het volgende:
Ik denk dat voeding in een beginners-stadium wel overrated is. Ikzelf heb nooit op voeding gelet, maar ben in een jaar ook een aantal kg's[ aan spiermassa bijgekomen. Op een gegeven moment is het een must, maar voor über-ecto's volstaat het in den beginne om gewoon alles te vreten was los en vast zit. Ook ijs, chocolade, vadsige hamburgers en bier.
Aantal, als in 20 kilo? Of aantal als in 3 a 4?
En ik merk toch dat ik me stukken beter voel op een bord macaroni dan op hamburgers met ijs voor mijn training. Dus waarom zou ik die troep eten?
  donderdag 24 mei 2007 @ 20:52:49 #214
28280 Fugie
Porsche _O_
pi_49739356
bij mij valt het wel tegen hoeveel kgs ik vooruit ben gegaan, misschien 5kg max ofzo :/ Nu ben ik nog aan het cutten dus ik weet het eigelijk pas als ik weer op hetzelfde gewicht zit als afgelopen zomer (~73 kg). Moet er nog 7kg af
pi_49746217
Ik ben deze week ook wel zwaarder geworden maar helaas niet op de juiste manier. Hele week in Antwerpen zitten in een hotel is niet goed voor je. Dit weekend maar heel streng op het eten letten en keihard buffelen.
  vrijdag 25 mei 2007 @ 08:10:08 #216
54164 Sm0keZ
Spatienazi
pi_49750967
quote:
Op donderdag 24 mei 2007 17:28 schreef mister_popcorn het volgende:

[..]

Verder zit er overigens wel verschil in hamburgers en in ijs. Als je zelf gewoon 100% rundvlees hamburgers fixt op de bbq, er zelf gewoon verse groente en een gebakken eitje oid bij gooit heb je echt wel een goede maaltijd te pakken. En bijvoorbeeld hertog jan ijs is ook niet heel erg verkeerd... Maar aan de andere kant heb je natuurlijk gewoon de niets zeggende mac-burgers (die 1x per maand best te happen zijn) en de vol suikers en zoetstoffen bakken ijs. (pw shake? )
Wtf, waar kun je dat halen?
pi_49751709
quote:
Op vrijdag 25 mei 2007 08:10 schreef Sm0keZ het volgende:

[..]

Wtf, waar kun je dat halen?
ow ja, foutje, ik eet het bijna nooit, ben zelf meer van de ben & jerry's
  vrijdag 25 mei 2007 @ 08:55:00 #218
37248 BertV
Klei indiaan
pi_49751742
wtf, een dieettopic heeft meer met bodybuilding te maken...
pi_49755727
Ik ben het afgelopen jaar ongeveer 1kg per maand aangekomen bij ongeveer gelijkblijven vet%.
Het ziek zijn vorige week heeft mij in eerste instantie 3kg gekost , maar daar is nu alweer 1,5 van terug (zal wel voornamelijk vocht zijn).

Maar eeh: wordt er nog getraind hier? Bij mij gaan met name de borst en de rug wel goed de laatste weken: dumbbell press nu 3x10 24kg (was 22), incline dumbbell press 10x 10x 9x 24 kg (was 22), flies 2x10 18kg 10x 20kg (was 3x10 18kg). Lat pull down nu 3x10 60kg. Deadrow (breed) 3x10 33kg.
pi_49756930
quote:
Op vrijdag 25 mei 2007 11:04 schreef Videopac het volgende:
Ik ben het afgelopen jaar ongeveer 1kg per maand aangekomen bij ongeveer gelijkblijven vet%.
Het ziek zijn vorige week heeft mij in eerste instantie 3kg gekost , maar daar is nu alweer 1,5 van terug (zal wel voornamelijk vocht zijn).

Maar eeh: wordt er nog getraind hier? Bij mij gaan met name de borst en de rug wel goed de laatste weken: dumbbell press nu 3x10 24kg (was 22), incline dumbbell press 10x 10x 9x 24 kg (was 22), flies 2x10 18kg 10x 20kg (was 3x10 18kg). Lat pull down nu 3x10 60kg. Deadrow (breed) 3x10 33kg.
Deze week 4x getraint, gisteren borst 10 setjes bankdrukken en daarna nog wat rugwerk.
  vrijdag 25 mei 2007 @ 11:43:12 #221
153812 Frautie
Frautilicious
pi_49757374
quote:
Hoeft geen vocht te zijn er bestaat ook nog zoiets als spiergeheugen
quote:
Goede vooruitgang! Wat voor een oefening is deadrow?
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Vanaaf borst en biceps. Ga denk ik buik er ook maar weer bijpakken. Ik kan alles wel weer wat zwaarder pakken, dus 't gaat goed.

Cutten gaat ook goed, wordt vanaaf gemeten maar ik gok dat ik nu wel op de 25% zit. Van 't weekend maar ff paar nieuwe broeken/pantalons halen
  vrijdag 25 mei 2007 @ 11:47:35 #222
37248 BertV
Klei indiaan
pi_49757598
quote:
Maar eeh: wordt er nog getraind hier?
dumbbell press 3x8 34kg (plat)
incline benchpress 3x8 60kg
benchpress (plat) 3x7 90kg
flies (machine) 3x7 120kg
pi_49757898
beachboy

hanging powerclean 5*3, uiteindelijk met 50kg
squat 3*5*56 kg
shoulder press 4*5*36
seated row 4*5*55kg

straks 3*3*62 kg squat en 3*3*100 kg deadliften, hopelijk, grr.
  vrijdag 25 mei 2007 @ 11:56:21 #224
54164 Sm0keZ
Spatienazi
pi_49757972
quote:
Op vrijdag 25 mei 2007 11:43 schreef Frautie het volgende:

[..]
Spotters willen nog wel eens deadrow zeggen ipv Bent Over Row...
Komt op hetzelfde neer
  vrijdag 25 mei 2007 @ 12:32:15 #225
37248 BertV
Klei indiaan
pi_49759265
quote:
Op vrijdag 25 mei 2007 11:54 schreef no-look het volgende:
beachboy

squat 3*5*56 kg
shoulder press 4*5*36
seated row 4*5*55kg

Ohja, ik heb ook benen.

squat 3x8x 80kg
45 press 3x8x 170kg
standingcalves. 3x8x90kg

verder met beach:

weighted dip (+25kg)
3x6
  vrijdag 25 mei 2007 @ 13:35:48 #226
28280 Fugie
Porsche _O_
pi_49761653
Gister een combinarie van upright row en militairy press gedaan in 1 oefening, voelde wel lekker. lukte me met wat moeite om 3x8x30 omhoog te pressen
Voor de rest wat borst werk en triceps, weinig spannends omdat ik te onregelmatig train en ik mijn eigen schema door elkaar gehaald heb
pi_49767375
quote:
Op vrijdag 25 mei 2007 11:54 schreef no-look het volgende:
beachboy

squat 3*5*56 kg
shoulder press 4*5*36
seated row 4*5*55kg

Gewoon rammen toch, dan krijg je die 100kg zo van de grond.

Ik heb trouwens een prognose gekregen met mijn knie. Deze klachten duren gemiddeld tussen de 2 maanden en 1 jaar (!!!!) WTF....... zwaar irritant..
pi_49767883
quote:
Op vrijdag 25 mei 2007 16:01 schreef McGilles het volgende:

[..]

idd, niets aan als je je kop dol maakt
quote:
Ik heb trouwens een prognose gekregen met mijn knie. Deze klachten duren gemiddeld tussen de 2 maanden en 1 jaar (!!!!) WTF....... zwaar irritant..
dat is nix vergeleken met wat Tate al heeft meegemaakt al zou ik het zelf ook minder prettig vinden
pi_49768794
quote:
Op vrijdag 25 mei 2007 16:01 schreef McGilles het volgende:

[..]

het was 'hopelijk' omdat ik niet wist of ik het ging redden met vervoer en werk. Maar het gaat goedkomen, ben nu weg.
  vrijdag 25 mei 2007 @ 19:16:27 #230
164095 koejoeloek
pi_49772362
net discussie in de gym, die man beweerde dat je ALLEEN je onderkant van je borst kunt trainen door middel van bankje hellend te zetten, decline dus, naar mijn weten, kan je net zo goed platte bank doen, dan neem je je onderkant ook prima mee toch?

trouwens, hoe snel werkt creatine? Heb het idee dat me armen een stuk voller blijven na de training, net als me borst.. maar kan dat na 2 dagen creatine te nemen?
pi_49772394
quote:
Op vrijdag 25 mei 2007 19:16 schreef koejoeloek het volgende:
net discussie in de gym, die man beweerde dat je ALLEEN je onderkant van je borst kunt trainen door middel van bankje hellend te zetten, decline dus, naar mijn weten, kan je net zo goed platte bank doen, dan neem je je onderkant ook prima mee toch?

trouwens, hoe snel werkt creatine? Heb het idee dat me armen een stuk voller blijven na de training, net als me borst.. maar kan dat na 2 dagen creatine te nemen?
Creatine zit ook tussen de oren he
  vrijdag 25 mei 2007 @ 21:23:38 #232
28280 Fugie
Porsche _O_
pi_49776275
quote:

Mwa ik merk wel dat ik vooral op de bovenkant van me borst groei, en ik doe alleen plat en incline drukken + fly's. Denk dat je met decline wel wat meer je onderkant pakt, maar ik vind het best zo
pi_49776973
quote:

Allereerst is flat bench al voldoende voor onderkant pecs, maar deze worden ook belast bij vertical pulls zoals de lat pulldown of chins. Dus decline is in bodybuilding opzicht niet slechts overrated, maar ook nog eens onzinnig.
  vrijdag 25 mei 2007 @ 21:59:07 #234
19479 Mr.J
pi_49777518
quote:
Op vrijdag 25 mei 2007 21:43 schreef LedZep het volgende:

[..]

Allereerst is flat bench al voldoende voor onderkant pecs, maar deze worden ook belast bij vertical pulls zoals de lat pulldown of chins. Dus decline is in bodybuilding opzicht niet slechts overrated, maar ook nog eens onzinnig.
Terwijl je er toch meer spiervezels mee aanspreekt dan plat of decline.
  vrijdag 25 mei 2007 @ 22:05:17 #235
153812 Frautie
Frautilicious
pi_49777745
quote:
Op vrijdag 25 mei 2007 21:59 schreef Mr.J het volgende:
Terwijl je er toch meer spiervezels mee aanspreekt dan plat of decline.
Ik neem aan dat je incline bedoelt?
  vrijdag 25 mei 2007 @ 22:13:18 #236
19479 Mr.J
pi_49778049
Nee decline. Anders had ik wel incline gezegd.

Tijdje geleden nog een discussie hierover gehad met Rinus (top begeleider van veel wedstrijdatleten).
pi_49779394
Ik zeg dat decline overbodig is, zeg jij:

"Terwijl je er toch meer spiervezels mee aanspreekt dan plat of decline".

Of ofwel bedoel je wél incline, ofwel lees je mijn bericht verkeerd .
pi_49779440
gewoon rammen ipv dat al dat gay-ass gediscussier
pi_49782751
die opmerking suggereert dat discussies als deze geen bijdrage hebben. Bijna als het advies: 'ga gewoon curlen' bij de vraag of squats of deadlifts voor meer massa zorgen

discussie is goed, mits het roffe compounds betreft.

Vandaag trouwens 3*3*62 full squat. Easy as hell, volgende week 64 gaat ook makkelijk worden. Deadliften ging ietsje minder. Ik voelde wat stijfjes in de traps, nog van het powercleanen, dus ben op 90kg opgehouden.

om mezelf vandaag op te fokken heb ik gewoon de zin: 'lightweight baby' tegen mezelf gezegd. Fluisterend of in mijn hoofd, ik weet het niet meer. Maar ernstig is het zeker.
  zaterdag 26 mei 2007 @ 07:53:46 #240
37248 BertV
Klei indiaan
pi_49784910
quote:
Op vrijdag 25 mei 2007 22:53 schreef Tommy_808 het volgende:
gewoon rammen ipv dat al dat gay-ass gediscussier
idd , slotje!
  zaterdag 26 mei 2007 @ 10:08:30 #241
19479 Mr.J
pi_49785916
quote:
Op vrijdag 25 mei 2007 22:52 schreef LedZep het volgende:
Ik zeg dat decline overbodig is, zeg jij:

"Terwijl je er toch meer spiervezels mee aanspreekt dan plat of decline".

Of ofwel bedoel je wél incline, ofwel lees je mijn bericht verkeerd .
Oh ja zie 't nu.

Ik bedoelde dat decline meer spiervezels aanspreekt dan plat of incline.
  zaterdag 26 mei 2007 @ 11:12:35 #242
28280 Fugie
Porsche _O_
pi_49786894
gister gesquat in de smith, dat is echt te simpel Alleen heb ik het idee dat ik die smith aan het omver drukken ben ipv dat ik het gewicht recht omhoog druk

Blijf nog wel even in de smith, reden is dat ik gewoon mijn uitvoering beter wil doen en in de smith gaat dat een stuk gemakkelijker
pi_49789287
je uitvoering in de smith is beter???!?!?
Dat kan helemaal niet, die smith dwingt je in een bepaalde onnatuurlijke houding/beweging.
Je uitvoering in de smith is dus bij voorbaat minder dan los.
pi_49790752
quote:
Op zaterdag 26 mei 2007 01:01 schreef no-look het volgende:
"ga gewoon curlen' bij de vraag of squats of deadlifts voor meer massa zorgen"
"ga gewoon squatten of deadliften ipv te liggen zeuren of hammercurls of concentrationcurls die biceps beter doen groeien."
  zaterdag 26 mei 2007 @ 13:59:53 #245
28280 Fugie
Porsche _O_
pi_49790830
quote:
Op zaterdag 26 mei 2007 12:48 schreef DjMark het volgende:
je uitvoering in de smith is beter???!?!?
Dat kan helemaal niet, die smith dwingt je in een bepaalde onnatuurlijke houding/beweging.
Je uitvoering in de smith is dus bij voorbaat minder dan los.
In de smith squat ik meer vanuit mijn glutes dan vanuit mijn quads. Tevens staan mijn onderbenen in een veel rechtere positie dan wanneer ik het los doe.

Weet iemand trouwens hoe het zit met de twee posities waarop je de barbell op je schouders kan leggen ?
pi_49791247
Voor je glutes kan je imho beter gewoon lunges doen dan squats.
pi_49798539
Ik heb een probleempje
ik fitness nu 2 maanden, eet gezond (let er niet uitermate op maar wel gezond) en drink zaterdagnacht bier ( ja oke )
maar ik krijg geen spierpijn van het fitness, hoewel ik wel zo zwaar als ik kan dat ik 4 setjes kan halen, maar het spierpijn komt niet. Ik las dat spierpijn goed is voor je spieropbouw maar ik krijg het echt niet, dus ik vraag me af of dit effect heeft op resultaten?
pi_49798657
quote:
Op zaterdag 26 mei 2007 19:27 schreef Robbadefrissa het volgende:
Ik heb een probleempje
ik fitness nu 2 maanden, eet gezond (let er niet uitermate op maar wel gezond) en drink zaterdagnacht bier ( ja oke )
maar ik krijg geen spierpijn van het fitness, hoewel ik wel zo zwaar als ik kan dat ik 4 setjes kan halen, maar het spierpijn komt niet. Ik las dat spierpijn goed is voor je spieropbouw maar ik krijg het echt niet, dus ik vraag me af of dit effect heeft op resultaten?
Spierpijn is geen vereiste voor spiergroei en is ook geen indicatie of je goed of slecht hebt getraint.
Ik heb zelden spierpijn, alleen als ik een lange tijd niet ben geweest.
pi_49800339
quote:
Op zaterdag 26 mei 2007 19:32 schreef McGilles het volgende:

[..]

Spierpijn is geen vereiste voor spiergroei en is ook geen indicatie of je goed of slecht hebt getraint.
oke, goed om te horen dan
pi_49801780
Dinsdag ga ik een sloopdagje borst houden. Alles het zwaarste, een uurtje lang. Werkte de laatste tijd ook goed voor een schouders.
pi_49802100
quote:
Op zaterdag 26 mei 2007 19:32 schreef McGilles het volgende:

[..]

Ja, ik heb ook nooit last van spierpijn terwijl een vriend van mij altijd twee dagen spierpijn heeft en hij trained zelfs minder.
pi_49819634
Dit zal ongetwijfeld wel hier en daar boven gekomen zijn, maar het gaat mij even om die laatste kilootjes.
Na een beetje rondlezen kwam er telkens iets over "leptin" boven. Dit zou dan een hormoon zijn dat oa de eetlust controlleert. Het leptin gehalte is gekoppeld aan het vet in eht lichaam. Bij een te snelle daling in het vetgehalte zou het leptin gehalte ook dalen (of juist stijgen) met als gevolg dat je eetlust (sterk) groeit. Dit zou dan, lijkt mij, een zeer logisch uitleg zijn voor het jojo effect. Allemaal leuk en aardig, maar daar raak ik dat laatste laagje vet niet kwijt om mijn (jammerlijke poging tot )wasbord niet lukt.
De oplossing die ik las was dat je dus 6 maal per dag moet gaan eten, dat je je hele leef en eetritme moet aanpassen. All out. Dit gaat mij echter een beetje te ver.
Later las ik iets over algemene vetwerbranding en spieren activeren. Of eerder het verbrandings proces. De stelling was een beetje in de lijn van : hoe meer grote spiergroepen je activeert in lange sets (dus niet om uitputting in een zo kort mogelijke set) hoe sterker de algemene verbranding wordt.
Dus als je squats, arm/shouders, rug en buik traint. En daarbij zorgt dat je niet tot het naadje gaat, dan ga je gewoon veel verbranden.

Dit laatste lijkt mij meer wat, denken jullie dat het een goed alternatief is van het zeer stricte dieet ? Ik snap echt wel dat eten heel heel erg belangrijk is. Eiwitten, vetten, the works. Maar ik wil gewoon niet een slaaf van de klok worden.

wat te doen om op een zinnige manier dat laatste laagje vet weg te werken ? Mijn doel is ook eigenlijk niet om een intens strak lijf te hebben, nouja niet in de zin dat ik zo een tijdschrift in kan hehe. Maar "droog" is wel iets dat me mooi lijkt, mits ht op een zinnige manier haalbaar is.

sorrie voor deze lap tekst

[ Bericht 4% gewijzigd door kopje_koffie op 27-05-2007 15:29:09 ]
Zeg nee tegen thee
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=UGtKGX8B9hU&eurl=http%3A%2F%2Fwww.flabber.nl%2Flinkdump%2Fanimatie%2Ffransen-en-koffie-dat-gaat-niet-goed-2511&feature=player_embedded[/youtube]
pi_49819649
quote:
Op zaterdag 26 mei 2007 21:24 schreef Haijo het volgende:

[..]

Ja, ik heb ook nooit last van spierpijn terwijl een vriend van mij altijd twee dagen spierpijn heeft en hij trained zelfs minder.
jouw lichaam is niet zijn lichaam, lijkt me dus ook niet heel zinnig om dat zo 1 op 1 te vergelijken
Zeg nee tegen thee
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=UGtKGX8B9hU&eurl=http%3A%2F%2Fwww.flabber.nl%2Flinkdump%2Fanimatie%2Ffransen-en-koffie-dat-gaat-niet-goed-2511&feature=player_embedded[/youtube]
pi_49820415
gisteren zwaar door mijn enkel gegaan, verdomme lower body zit er dus voorlopig niet in.
pi_49822114
quote:
Op zondag 27 mei 2007 15:06 schreef kopje_koffie het volgende:

[..]

jouw lichaam is niet zijn lichaam, lijkt me dus ook niet heel zinnig om dat zo 1 op 1 te vergelijken
Hoeft niet, hij trained 5 jaar, ik anderhalf jaar en wij zijn vergelijkbaar qua kracht.

(ik ben beter )

[ Bericht 8% gewijzigd door Haijo op 27-05-2007 16:41:32 ]
pi_49824941
quote:
Op zondag 27 mei 2007 16:12 schreef Haijo het volgende:

[..]

Hoeft niet, hij trained 5 jaar, ik anderhalf jaar en wij zijn vergelijkbaar qua kracht.

(ik ben beter )
Als hij al 5 jaar traint en jij 1,5 jaar en jij hebt zelden spierpijn en hij wel dat betekent 1 ding...

Die maat van je eet VEEL te weinig, geef hem eens wat extra te eten
pi_49825490
quote:
Op zondag 27 mei 2007 17:24 schreef McGilles het volgende:

[..]

Als hij al 5 jaar traint en jij 1,5 jaar en jij hebt zelden spierpijn en hij wel dat betekent 1 ding...

Die maat van je eet VEEL te weinig, geef hem eens wat extra te eten
Zal ik hem zeggen! Eerlijk gezegd was hij wel een tijdje een stuk sterker maar hij traint nu wat minder.

(Is het nou trained of traint?)
pi_49826508
quote:
Op zondag 27 mei 2007 17:42 schreef Haijo het volgende:

[..]

Zal ik hem zeggen! Eerlijk gezegd was hij wel een tijdje een stuk sterker maar hij traint nu wat minder.

(Is het nou trained of traint?)
Traint natuurlijk, we leven in nederland (to train -> trained)
Kracht verlies je niet als je wat minder traint, die is voor je het weet weer terug
pi_49832769
Hoi!

Eerst even wat info, ben een paar dagen lang 17 jaar, 1,75 meter lang en weeg 75 kg.

Ik zit dus sinds een week op fitnessen omdat ik een klein beetje een buikje heb en die kwijt wil raken
pi_49832833
Ik ben van plan 2 á 3 keer per week te sporten, en dan zowel conditie en krachttrainingen te gaan doen.

En ja ik pas op met het trainen, wil niet teveel doen of te zwaar, ivm blessures en ik zit volgens mij nog een beetje in de groei.

edit: Ohja ook heb ik thuis gewichten liggen, waar ik serieus mee aan de slag wil gaan.
Wat is slimmer?
Elke dag een x aantal keer met een bepaald gewicht (weet wel ongeveer wat goed voor me is, heb het tijdje geleden een paar weken volgehouden) of om de dag?
  maandag 28 mei 2007 @ 08:53:12 #261
54164 Sm0keZ
Spatienazi
pi_49843966
quote:
Op zondag 27 mei 2007 21:35 schreef no1uknow het volgende:
Ik ben van plan 2 á 3 keer per week te sporten, en dan zowel conditie en krachttrainingen te gaan doen.

En ja ik pas op met het trainen, wil niet teveel doen of te zwaar, ivm blessures en ik zit volgens mij nog een beetje in de groei.

edit: Ohja ook heb ik thuis gewichten liggen, waar ik serieus mee aan de slag wil gaan.
Wat is slimmer?
Elke dag een x aantal keer met een bepaald gewicht (weet wel ongeveer wat goed voor me is, heb het tijdje geleden een paar weken volgehouden) of om de dag?
Probeer gewoon per spiergroep altjid 48 uur rust aan te houden. Tijdens het trainen beschadig je je spieren, ze groeien pas in de rust die je erna neemt. Het beste zou zijn om gewoon naar de sportschool te gaan. Thuis trainen kan natuurlijk ook, maar kijk dan even rond op http://forum.dutchbodybuilding.com om wat informatie te vergaren
pi_49855778
quote:
Op maandag 28 mei 2007 08:53 schreef Sm0keZ het volgende:

[..]

Probeer gewoon per spiergroep altjid 48 uur rust aan te houden. Tijdens het trainen beschadig je je spieren, ze groeien pas in de rust die je erna neemt. Het beste zou zijn om gewoon naar de sportschool te gaan. Thuis trainen kan natuurlijk ook, maar kijk dan even rond op http://forum.dutchbodybuilding.com om wat informatie te vergaren
Ja die 48 uur rust, dat heeft iemand ooit is tegen me gezegd. Bedankt voor de tip
  maandag 28 mei 2007 @ 21:03:15 #263
153812 Frautie
Frautilicious
pi_49865331
Zow, weer goed dagje gehad! Alles zwaarder gepakt.

Heb 't laatste setje met 70 kg gesquat, wel parallel maar toch.
Lunges met 11 kg gedaan en leg extensions met 75 kg!

Dus ik hoef niemand te vertellen hoe ik er morgen bij loop

Qua schouders begonnen met deze en die's echt nasty. Hopelijk levert 't rondere schouders op, want da's wel de insteek

Morgen lekker rug en triceps
  maandag 28 mei 2007 @ 21:04:05 #264
28280 Fugie
Porsche _O_
pi_49865360
mijn school was dicht

die lateral raises zijn ook wel ok ja, ben er ook sinds kort weer mee bezig. Ik merkte wel dat wanneer de startpositie naast mijn zij is ze een stuk zwaarder zijn dan wanneer startpositie voor me lichaam is.
pi_49874138
quote:
Op maandag 28 mei 2007 21:03 schreef Frautie het volgende:

Qua schouders begonnen met deze en die's echt nasty. Hopelijk levert 't rondere schouders op, want da's wel de insteek

Ik snap iets niet, squatten met 70kg maar lunges met 11kg?!? Ik doe (deed meer) lunges met 60kg, en dat is toch niet zoveel?
pi_49875180
misschien dumbells, per stuk.

Morgen proberen of ik benen weer kan trainen. Ik kan weer lopen, dus moet wel lukken. Hopelijk 3*3*104 deadliften, zou lekker zijn.
  dinsdag 29 mei 2007 @ 09:40:12 #267
153812 Frautie
Frautilicious
pi_49878185
quote:
Op dinsdag 29 mei 2007 00:56 schreef McGilles het volgende:
Ik snap iets niet, squatten met 70kg maar lunges met 11kg?!? Ik doe (deed meer) lunges met 60kg, en dat is toch niet zoveel?
'T zijn sowieso dumbells dus 11kg aan iedere kant. En 't is de oefening die ik als laatst doe.
Mijn benen zijn dan al helemaal vol, dus 't gaat niet al te soepel

Wat niet wegneemt dat ik met de tijd wel zwaarder zal gaan. Er zit nog steeds vooruitgang in

Ik krijg alleen pijn in mijn handen van 't beethouden van die dumbells
Hopen dat dat met de tijd minder wordt......
pi_49881066
Ik vraag me af of er nog meer oefeningen zijn om mijn kuiten te trainen. Wij hebben op de sportschool nu wel een apparaat voor de standing calf staan, maar die doe ik op max (25 gewichten van? 5 kilo? 10 kilo? er staan alleen nummers op, geen gewichten). Ik heb niet het idee dat ze nu goed getrained worden. Zou wel wat gespierdere kuiten willen hebben, iemand ideeën voor oefeningen?
Have fun...
pi_49881619
Gewoon met dumbell op een balkje/zijkant van gewicht?
  dinsdag 29 mei 2007 @ 11:44:16 #270
37248 BertV
Klei indiaan
pi_49882250
quote:
Op dinsdag 29 mei 2007 11:15 schreef Handschoen het volgende:
Ik vraag me af of er nog meer oefeningen zijn om mijn kuiten te trainen. Wij hebben op de sportschool nu wel een apparaat voor de standing calf staan, maar die doe ik op max (25 gewichten van? 5 kilo? 10 kilo? er staan alleen nummers op, geen gewichten). Ik heb niet het idee dat ze nu goed getrained worden. Zou wel wat gespierdere kuiten willen hebben, iemand ideeën voor oefeningen?
holy holy, ons apparaat gaat tot 125 oid, maar 90 kg is toch echt wel een goede oefening voor m'n kuiten.
Helaas kun je apparaten niet met elkaar vergelijken.

Ik heb een genetische voorsprong met m'n monsterkuiten dus kan je niet verder helpen.
Je moet de oefening rustig uitvoeren, dus niet "bouncen", want dat maakt het lichter. (en blessuregevoeliger)

Ik weet niet of dit de oplossing is? Misschien eindelijk een goede bestemming voor een smith-machine?
pi_49883226
quote:

[..]

Hoeft geen vocht te zijn er bestaat ook nog zoiets als spiergeheugen
[..]

Thanks! En sorry als deathrow een sissy-term is voor een BOR. Ik ken de term van Bodypump (was jij daar niet ook ooit mee begonnen? ). Ik doe hem overigens 3x10 38kg, kwam ik zaterdag achter. Voor de rest gaat het ook wel goed: hamer curls 8x 14kg, 2x8 16kg dumbbells (was 3x8 14kg), BP 10x 60, 2x10 65kg, incline BP 10x 50kg, 10x 52,5kg 9x55kg (dat was na het BP-en en 3x10 18kg dumbbell flies). Beide zonder spotter. Triceps gaan ook goed; verzwaard bij die oefening waarbij je je arm achter je hoofd buigt en strekt (weet niet meer hoe die heet en ben m'n Delavier kwijt). Alleen die $&^%&* benen schieten niet op; ben nu al maanden aan het squatten met 85kg (3x15 keer parallel, dat wel, maar geen progressie). Ik zit er over te denken om het squatten tijdelijk uit mijn schema te gooien, maar zijn er wel goede alternatieven? Lunges (uitstappen) gaat wel goed, maar die zitten al in het pakket.
quote:
Vanaaf borst en biceps. Ga denk ik buik er ook maar weer bijpakken. Ik kan alles wel weer wat zwaarder pakken, dus 't gaat goed.

Cutten gaat ook goed, wordt vanaaf gemeten maar ik gok dat ik nu wel op de 25% zit. Van 't weekend maar ff paar nieuwe broeken/pantalons halen
quote:
Op maandag 28 mei 2007 21:03 schreef Frautie het volgende:

Over goed bezig zijn gesproken...

[ Bericht 1% gewijzigd door Videopac op 29-05-2007 22:06:01 ]
pi_49883309
quote:
Op dinsdag 29 mei 2007 09:40 schreef Frautie het volgende:

[..]
Ik krijg alleen pijn in mijn handen van 't beethouden van die dumbells
Hopen dat dat met de tijd minder wordt......
Misschien de lunges eens met een barbell doen?
pi_49885141
quote:
Op dinsdag 29 mei 2007 12:11 schreef Videopac het volgende:

[..]

Misschien de lunges eens met een barbell doen?
Doe ik ook, train je gelijk je core ook goed mee, dus 2 vliegen in 1 klap.
pi_49891540
quote:
Op dinsdag 29 mei 2007 11:44 schreef BertV het volgende:

[..]

Ik heb een genetische voorsprong met m'n monsterkuiten dus kan je niet verder helpen.
Pics?
pi_49891594
quote:
Op dinsdag 29 mei 2007 11:15 schreef Handschoen het volgende:
Ik blijf het erg wazig vinden dat er geen gewichten op de gewichten staan; wat is dat voor een wazige gym?
pi_49891899
quote:
Op dinsdag 29 mei 2007 15:53 schreef Videopac het volgende:

[..]

Ik blijf het erg wazig vinden dat er geen gewichten op de gewichten staan; wat is dat voor een wazige gym?
Het is meer dat ik het niet meer uit mijn hoofd weet . Op het eerste gewicht alleen, en daar kijk ik niet op . Of ik doe hem niet goed, maar ja, ik doe wel mijn 3 setjes met het zwaarste gewicht, en die oefening kan je niet echt fout doen lijkt me .

en ja, het is een beetje zo'n popie-jopie gym. Toen ik daar lid werd was ik nog niet zo serieus aan het trainen (is pas laten gekomen). Ben ook aan het denken om mischien over te stappen....
Have fun...
  dinsdag 29 mei 2007 @ 16:20:31 #277
28280 Fugie
Porsche _O_
pi_49892675
kuiten zuigt ook

ik wordt er ook nooit echt sterker mee, misschien maar beter me best doen
pi_49897338
heeft het nut om na een dag power-cardio (6u aan een stuk containers afladen (pakjes van 20 tot 40kg) - hoog tempo) een whey-shake te nemen?

[ Bericht 4% gewijzigd door Tommy_808 op 29-05-2007 18:31:00 ]
  dinsdag 29 mei 2007 @ 19:09:27 #279
19479 Mr.J
pi_49899078
Ja. Had je zelfs tussendoor al kunnen doen.
  dinsdag 29 mei 2007 @ 19:18:36 #280
54164 Sm0keZ
Spatienazi
pi_49899464
quote:
Op dinsdag 29 mei 2007 16:20 schreef Fugie het volgende:
kuiten zuigt ook

ik wordt er ook nooit echt sterker mee, misschien maar beter me best doen
Mja, het zijn ook niet mijn favoriete oefeningen, maar het staat ook weer zo vreemd als je benen lijken op twee boomstammen die op twee luciferhoutjes rusten he
pi_49906764
Zo

Vanavond schema'tje gekregen. Oefeningen herhalen in setjes van 12, 10, 8 en 6, en daarna het gewicht van het setje van 8, maar dan 12 keer als afsluiter. Dit gevolgd door een andere oefening voor dezelfde spiergroep, één zwaar setje van 12. De eerste 12 heel licht, en de 8 en 6 goed zwaar (lukken niet allemaal, maar dat moet geoefend worden ). Train ene dag m'n bovenlichaam, andere dag m'n onderlichaam, goed schema?

Voorbeeldje voor m'n rug:

Lat pulldown: 12*6 (laatste cijfertje staat voor de cijfertjes op de gewichten, ene apparaat is een gewicht 5kg, andere 10kg, of gemixt)
10*7
8*8
6*9
12*8
12*8 Seated Row.

Tussen elke set 1 minuut pauze, en tussen de laatste 12*8 Lat Pulldown en 12*8 Seated Row geen pauze. Na de Seated Row 2 minuten pauze om verder te gaan met de volgende spiergroep.

Wat vinden jullie van zo'n schema als dit? Elke spiergroep heeft een schema'tje als dit. De ene dag dus bovenlichaam en andere dag onderlichaam. Losse gewichten komen na dit schema pas aan beurt (nu alleen nog barbell curl en touwtjes trekken (?) (touwtjes naar beneden trekken (triceps)).
Signature
pi_49907211
Zo, vandaag lekker lopen slopen. 30 minuten borst, 30 minuten buik. En morgen maar armen en cardio :S
pi_49907778
quote:
Op dinsdag 29 mei 2007 19:09 schreef Mr.J het volgende:
Ja. Had je zelfs tussendoor al kunnen doen.
tijdens een langdurige zware inspanning whey? gaat m'n lichaam die eiwitten dan niet gebruiken als krachtstof?
  dinsdag 29 mei 2007 @ 22:53:50 #284
153812 Frautie
Frautilicious
pi_49909063
@Videopac: Eet je al meer? En ik zou niet stoppen met squatten. If all else fails: shock 'm. Dus minder hh maar wel zwaarder gaan. En je gaat me niet vertellen dat er dan geen progressie in zit
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Ik ga volgende week dus mijn lunges met barbell proberen

Superheisa op werk gehad en daardoor vergeten voor 't trainen te eten En natuurlijk bedenk ik me dat als mijn maag begint te knorren halverwege 't trainen

'T ging iig wel lekker. BOR's als laatst met 22 kg gedaan. Dus dat gaat lekker.

Viel me vandaag op dat ik wat aftekening op mijn schouders/rug begin te krijgen
  dinsdag 29 mei 2007 @ 23:06:56 #285
19479 Mr.J
pi_49909574
quote:
Op dinsdag 29 mei 2007 22:23 schreef Tommy_808 het volgende:

[..]

tijdens een langdurige zware inspanning whey? gaat m'n lichaam die eiwitten dan niet gebruiken als krachtstof?
Nee ook je carbs natuurlijk.
pi_49909754
quote:
Op dinsdag 29 mei 2007 23:06 schreef Mr.J het volgende:

[..]

Nee ook je carbs natuurlijk.
bon

ik heb namelijk nieuw weekendwerk ben benieuwd hoe dit gaat combineren met m'n overkill zomerprogramma (6/7 werken, 4x per week UB/LB schema en 2x per week thaiboks)
pi_49909974
Ik heb maar besloten om me te richten op de 5 grote compounds. Deadliften ga ik 1 a 2 x per week doen. OH press 1 x, Bench press 1x, BOR 1 a 2 x en squats (In een smith. ) 1 x.
Ik ga me vooral richten op deadlift omdat ik dat nog maar 10 x heb gedaan in die 8 maanden dat ik train en dat dus zo goed als ongetraind is. En het is een leuke oefening.

Reden dat ik het niet zo vaak deed:
  • Geen barbell. Moest elke keer met zijn niet olympysche stang liften. En dat is vrij gay. Nu jat ik gewoon de barbell van de bench op een moment dat hij vrij is.
  • 'Fitness instructeurs' liepen elke keer naar me toe om te roepen dat het een zeer gevaarlijke oefening is. Ik heb even gezegd dat ik ook alle schuld op mezelf neem als ik mijn rug blesseer. En dan vinden ze het oké.
  • Die curlende breezers die me aan staan gapen met zo'n blik van wat ik nou eigenlijk aan het doen ben, en waarom die stang niet curl.

Ik begin gewoon laag met 50/60 kilo om goed de beweging onder controle te krijgen. Want ik wil niet mijn rug verkloten, dat lijkt me logisch.
  • How you play the cards you are dealt is all that matters.
    pi_49916237
    De breezer zijn altijd lachen. Gisteren probeerde er eentje de benchpress met 100kg (is eigenlijk de enige oefening die ze doen). Hij had twee andere breezers nodig om hem te helpen. Zelfs eentje kon hij niet solo. En bij drie reps waren zijn maatjes ook moe
    pi_49917078
    quote:
    Op dinsdag 29 mei 2007 23:15 schreef Skazminko het volgende:
    Ik heb maar besloten om me te richten op de 5 grote compounds. Deadliften ga ik 1 a 2 x per week doen. OH press 1 x, Bench press 1x, BOR 1 a 2 x en squats (In een smith. ) 1 x.
    Ik ga me vooral richten op deadlift omdat ik dat nog maar 10 x heb gedaan in die 8 maanden dat ik train en dat dus zo goed als ongetraind is. En het is een leuke oefening.
    Pff dat is meer in de richting van 1 training man. 3x per week squaten, 2 deadlifts, vorm van cleanen ofzo en wat press en row-werk. Who needs biceps-curls?
    pi_49918832
    quote:
    Op dinsdag 29 mei 2007 15:53 schreef Videopac het volgende:

[..]

Gister even gechecked: Het zijn gewichten van 10 kilo. Dus ik doe nou 250 . Misschien moet ik dan voor meer reps gaan dan oid om ze verder te trainen...
    Have fun...
      woensdag 30 mei 2007 @ 11:06:50 #291
    37248 BertV
    Klei indiaan
    pi_49919886
    quote:
    Op woensdag 30 mei 2007 09:08 schreef Den_Haag het volgende:
    De breezer zijn altijd lachen. Gisteren probeerde er eentje de benchpress met 100kg (is eigenlijk de enige oefening die ze doen). Hij had twee andere breezers nodig om hem te helpen. Zelfs eentje kon hij niet solo. En bij drie reps waren zijn maatjes ook moe
    Ah, die anderen deden direct hun deadlift dus... praktisch...
    Zo astronomisch is het verschil met mij ook niet, ik doe met moeite drie herhalingen zonder deadlifters.
      FOK!fotograaf woensdag 30 mei 2007 @ 11:26:13 #292
    148247 taxibabe
    pi_49920568
    Ik snap iets niet ..maar misschien is het ook wel normaal ..
    Ik zit nu al 2-3 weken op 55-56 kilo Wat doe ik fout?

's Middags eet ik zelfs al een boterham meer. En ik merk dat 's avonds ook meer eet.

Met het trainen gaat ook wel goed, ben weer 1-2 kilo omhoog gegaan met een paar oefeningen, en volgende week ga ik er weer 1 verhogen.
    En ik doe nu sinds een weekje 2 andere oefeningen voor mijn benen. Met de halterbank doe ik deze en deze .
    pi_49921460
    nog meer eten, of minder 'doen'. Schijnbaar zit je nu op het niveau van onderhoud. Go way beyond
    pi_49922339
    quote:
    Op woensdag 30 mei 2007 11:26 schreef taxibabe het volgende:

's Middags eet ik zelfs al een boterham meer. En ik merk dat 's avonds ook meer eet.

Met het trainen gaat ook wel goed, ben weer 1-2 kilo omhoog gegaan met een paar oefeningen, en volgende week ga ik er weer 1 verhogen.
    ik merkte toen ik begon met trainen, dat ik tijdens het trainen niet veel gewicht bijkwam, maar als ik na een maand of 2 een week stopte met traitnen, zette ik 2-3kg op die week aan
    pi_49926127
    quote:
    Op woensdag 30 mei 2007 11:26 schreef taxibabe het volgende:

En ik doe nu sinds een weekje 2 andere oefeningen voor mijn benen. Met de halterbank doe ik deze en deze .
    Niet in paniek raken jij

Gewoon rustig doorblijven gaan met eten en trainen.
    pi_49926222
    quote:
    Op woensdag 30 mei 2007 11:06 schreef BertV het volgende:

[..]

Ah, die anderen deden direct hun deadlift dus... praktisch...
    Zo astronomisch is het verschil met mij ook niet, ik doe met moeite drie herhalingen zonder deadlifters.
    Het is een groot verschil hoeveel de deadlifters meehelpen. En een inclined dumbellpress komen ze niet verder dan 20kg (met heel veel moeite en hulp).
      woensdag 30 mei 2007 @ 14:08:28 #297
    19479 Mr.J
    pi_49926488
    quote:
    Op woensdag 30 mei 2007 11:48 schreef no-look het volgende:
    nog meer eten, of minder 'doen'. Schijnbaar zit je nu op het niveau van onderhoud. Go way beyond
    Ik zou eerst even afwachten en doorgaan, niet meteen dingen omgooien als je even een weekje stilstaat.
    pi_49928456
    quote:
    Op woensdag 30 mei 2007 14:00 schreef Den_Haag het volgende:

[..]

Het is een groot verschil hoeveel de deadlifters meehelpen. En een inclined dumbellpress komen ze niet verder dan 20kg (met heel veel moeite en hulp).
    Ze kunnen 100 kilo bench pressen maar 20 kilo per halter is te veel? Trainen die lui exlusief op de Smith machine ofoz?
      woensdag 30 mei 2007 @ 15:45:50 #299
    37248 BertV
    Klei indiaan
    pi_49929907
    hmja, plat of inclined zit bij mij ook te veel verschil tussen.
    Hier bewijst zich weer het nut van een schema.

Ik ga maar al te vaak plat met 34 kg, terwijl ik nu niet eens weet wat ik inclined haal.
    Zo houd je het in stand natuurlijk.
    pi_49934382
    vandaag 3*3 104 kg gedeadlift. Ik voelde me hardcore, zo stond ik te gaan. Stond met mijn tong uit m'n bek te kreunen, puffen en gekke kreten uit te slaan. Maar er was toch niemand en het was heerlijk

Volgende week 106 of 108, verdomme. Squaten daarna ging totaal niet, 3*58 als laatste setje gedaan. Overmorgen 3*5, hopelijk op 60 kg of minstens 58.
    pi_49934943
    quote:
    Op woensdag 30 mei 2007 09:44 schreef no-look het volgende:

[..]

Pff dat is meer in de richting van 1 training man. 3x per week squaten, 2 deadlifts, vorm van cleanen ofzo en wat press en row-werk. Who needs biceps-curls?
    Ik ga er uiteraard andere oefeningen bij doen. Dit zijn niet de enige 5 oefeningen die ik ga doen in 4 trainingen per week. Maar de trainingen zullen voornamelijk hieruit bestaan.
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')