Hier is bijv. mijn trainingsschema:quote:[message=17645119,noline]MrJ schreef op 28 april 2003 @ 16:54[/message]:
Yep.
1 spiergroep trainen is niet goed. Of je traint je gehele lichaam, of je traint niet.
Er zijn zat mensen die alleen in de sportschool aan hun borst+schouders+armen+buik werken, terwijl ze vergeten dat een goede rug, traps, onderarmen, bovenbenen en kuiten o zo belangrijk zijn.
Dit omdat het a) voor een betere lichaamsdoorbloeding zorgt en b) het er simpelweg niet uitziet.
Beetje nette voorkant, maar geen wijde rug en goede benen waardoor het totaalplaatje simpelweg een lachertje wordt.
Ook de lichaamshouding is bij die mensen totaal fout. De armen gaan naar binnen staan (aaphouding) omdat er geen rug en traps getraind wordt om het geheel weer naar achteren te corrigeren.
quote:Op dinsdag 8 mei 2007 21:57 schreef Skazminko het volgende:
Ledzed, bulken is domweg kcal proppen zoals je zei. Maar geen junk.
Aangezien brood mijn strot uit komt, kan ik ook een pot pindakaas leeg lepelen, of valt dit dan onder junk? Op boterhammen met pindakaas en melk groei ik prima, maar brood, word ik echt ziek van de laatste week.
is meer te wijten aan de belichting en hij staat wat gedraaidquote:Op woensdag 16 mei 2007 22:32 schreef Skazminko het volgende:
Die most muscular pose van coleman in de OP...
Ligt het aan mij of heeft die gast echt een gigantisch verschil tussen links en rechts?
Ik doel op linker traps en rechter traps, zijn rechter is toch een stuk groter.
Linker schouder en rechter schouder, zijn linker ziet er een stuk anders uit dan rechts.
Linker triceps en rechter triceps...
En dan heeft hij nog op zijn rechter knie een bobbel die er bij links helemaal niet te zien is...
quote:
Nee, hij was gewoon in brakke shape. Triceps komt door tear, maar de rest was gewoon ook zwaar asymmetrisch.quote:Op woensdag 16 mei 2007 23:42 schreef Fugie het volgende:
[..]
is meer te wijten aan de belichting en hij staat wat gedraaid
De oorzaak van zijn triceps en lat zijn nog niet duidelijk. Kan een tear zijn geweest, kan ook iets anders zijn.quote:Op donderdag 17 mei 2007 11:20 schreef LedZep het volgende:
[..]
Nee, hij was gewoon in brakke shape. Triceps komt door tear, maar de rest was gewoon ook zwaar asymmetrisch.
Ik blijf ook vaak lang 'last' houden van mijn benen. Vind ik toch raar aangezien ik dat met andere spiergroepen niet zo lang hebquote:Op woensdag 16 mei 2007 20:36 schreef Frautie het volgende:
* Frautie meldt!
Vanaaf 't laatste setje 60 kg gesquat! En ook weer wat zwaarder gegaan met lunges
Hoop alleen dat ik dit keer niet zoveel spierpijn krijg. Heb serieus 6 dagen mank gelopen omdat ik spierpijn aan mijn hamstrings had
Zeker niet gaan trainen! Je verzwakte lichaam heeft op zo'n moment alle energie nodig om het virus tegen te gaan. Wanneer het daarbij ook nog eens moet inspannen en herstellen van het sporten kan dat nare gevolgen hebben...quote:Op woensdag 16 mei 2007 21:09 schreef PARTIJTJEGEITJE het volgende:
Is het verstandig om tijdens griepperiode (veel koppijn en zeer snotterig) nog iets aan de gewichten te doen. Ik bedoel dan licht te trainen, zodat de spanning wel op de spieren blijft, of kan ik het maar beter even laten?![]()
quote:Op woensdag 16 mei 2007 20:36 schreef Frautie het volgende:
* Frautie meldt!
Vanaaf 't laatste setje 60 kg gesquat!
www.bodystore.nlquote:Op vrijdag 18 mei 2007 23:10 schreef tho_Omas het volgende:
Kan iemand mij het voordeel uitleggen van Creatine Ethyl Ester tov. Creatine Monohydraat. En is het dat prijsverschil waard?
Na de training geen cardio?quote:Op zaterdag 19 mei 2007 00:11 schreef Semargofni het volgende:
Tsja ik drink melk voornamelijk voor de eiwitten + het zijn easy kcals.
Ik train meestal 1 uur tot anderhalf, cardio voor mijn training heb ik al gehad in de vorm van 30/40 min fietsen voordat ik er ben.
Hij was laatst nog wel op DBB.quote:Op vrijdag 18 mei 2007 22:38 schreef Skazminko het volgende:
Nog steeds geen ivo te bekennen, is hij gestopt met trainen ofzo?
Melk drink ik voor de eiwitten en de kcal, netzoals Semargofni. En ik heb niet echt een beter alternatief. Water vind ik niet te drinken en frisdank... tjsa...quote:Op zaterdag 19 mei 2007 00:03 schreef FritsFluitketel het volgende:
[..]
www.bodystore.nl
Kwam ik toevallig ook tegen, daar staat bij CEE een heel verhaaltje namelijk. Doe nog niet aan Creatine, begin net namelijk, maar in de toekomst zit dat er vast in, vroeg het me ook af dus
Verder, de discussie over melk vorig topic. Waar is melk goed voor? Calcium? Heb je dat echt zoveel nodig?
Vanavond trouwens weer lekker getraind, loop vooralsnog alleen aan apparaten te slingeren, want moet nog een schema incl losse oefeningen maken, denk dat dat maandag of woensdag komt
Nog iets: hoe vaak traint de gemiddelde user hier? En hoe bouw je een training op? Ik doe 10/15 minuten cardio als warming up en sluit ook weer af met 10/15 minuten cardio. Goed?
Ik dacht dat jij fullbody of UB/LB trainde? Dan kan je onmogelijk in 30-60 minuten klaar zijn. Eerder 1,5 - 2 uur.quote:Op zaterdag 19 mei 2007 14:22 schreef Skazminko het volgende:
[..]
Melk drink ik voor de eiwitten en de kcal, netzoals Semargofni. En ik heb niet echt een beter alternatief. Water vind ik niet te drinken en frisdank... tjsa...En de hele dag thee zetten zie ik ook niet zitten.
![]()
Dan toch maar melk.
Ik fiets meestal 10 minuten naar mijn gym, dan ga ik trainen, 30 minuten tot een uur duurt dat meestal, dan fiets ik weer naar huis 10 minuten. Maar in de gym zelf ga ik niet op zo'n cardio apparaat staan. Nog nooit zo'n ding aangeraakt zelfs in de 7-8 maanden dat ik train.En ik train 3-4 keer per week.
![]()
Ik heb ook chocoladekoekjes van de aldi ondekt, ik ben er verslaafd aan maar ik mag ze nietquote:Op zaterdag 19 mei 2007 14:27 schreef tongytongylickylicky het volgende:
Wat is cutten toch, kut nu al 3 vreetaanvallen gehad. Kan echt niet leven op kipfilet/ tonijn/ eieren en rijst.
Geen suiker meer , geen vet meer, geen zuivel meer....ik ga dood....
ik train bijna altijd fullbody, en ben echt altijd rond de 60 minuten helemaal klaar ermee. Moet er niet aan denken om nog langer door te gaan, ben echt helemaal leeg na 60 minuten...quote:Op zaterdag 19 mei 2007 14:41 schreef LedZep het volgende:
[..]
Ik dacht dat jij fullbody of UB/LB trainde? Dan kan je onmogelijk in 30-60 minuten klaar zijn. Eerder 1,5 - 2 uur.
Nee dat doe ik niet.quote:Op zaterdag 19 mei 2007 14:41 schreef LedZep het volgende:
[..]
Ik dacht dat jij fullbody of UB/LB trainde? Dan kan je onmogelijk in 30-60 minuten klaar zijn. Eerder 1,5 - 2 uur.
Een ei bevat zo'n 7 gram eiwit. Waarom vind je 4 gram al veel?quote:Op zaterdag 19 mei 2007 16:44 schreef tongytongylickylicky het volgende:
http://www.calorietabel.nl/
Alleen klopt dit:
ei (gekookt) 4.0 gram eiwit
kipfilet (geroosterd) 31.0 gram eiwit
kipfilet (vers) 23.1 gram eiwit
Ik vind 4 gram wel veel voor een ei en klopt het dat als ik me kipfilet rooster meer eiwit over houd?
Dat is 4 gram dan ja volgens mij, maar dat is toch zonde, gooi je zo bijna de helft aan eiwitten weg.quote:Op zaterdag 19 mei 2007 17:12 schreef tongytongylickylicky het volgende:
Ik eet alleen het eiwit van een gekookt ei. Hoeveel eiwit is dit dan?
Hoeveel nachten heeft MrJ je gegeven voor zo'n gay schema?quote:Op zaterdag 19 mei 2007 15:44 schreef Skazminko het volgende:
[..]
Nee dat doe ik niet.![]()
dag 1: borst triceps onderarmen
dag 2: rug biceps traps
dag 3 rust
dag 4 quads kuiten hams
dag 5: schouders buik sowieso, en dan nog een spiergroep waar ik zin in heb. ()
dag 6 + 7: rust
10 eieren inclusief geel eten lijkt me niet zo'n goed plan elke dag....quote:Op zaterdag 19 mei 2007 17:27 schreef McGilles het volgende:
[..]
Dat is 4 gram dan ja volgens mij, maar dat is toch zonde, gooi je zo bijna de helft aan eiwitten weg.
quote:Op zaterdag 19 mei 2007 17:29 schreef LedZep het volgende:
[..]
Hoeveel nachten heeft MrJ je gegeven voor zo'n gay schema?
It works for me.quote:Op zaterdag 19 mei 2007 17:29 schreef LedZep het volgende:
[..]
@fugie / m_p: omdat volume tov is.
Oke, dit schema ga ik volgen. School, werk en mijn leven verschuif ik wel naar zondag.quote:Op zaterdag 19 mei 2007 19:50 schreef LedZep het volgende:
Monday, Wednesday, and Friday
09:00-10:00 am: Snatch
10:30-11:30 am: Clean and Jerk
11:30-12:30 pm: Clean pulls
05:00-06:00 pm: Clean and Jerk
06:30-07:30 pm: Snatch
07:30-08:00 pm: Front Squat
08:00-08:30 pm: Snatch Pulls
Tuesday, Thursday, and Saturday
09:00-10:00 am: Snatch from the hang
10:30-11:30 am: Partial Jerks
11:30-12:00 pm: Back Squat
12:00-12:30 pm: Power Clean
12:30-01:30 pm: Snatch and Clean Pulls
Ik vond deze wel redelijk hardcore.
![]()
Met zo'n echt stoer heteroschema hoef je iig niet maar naar de gaybar toe dus daar bespaar je dan tijd mee.quote:Op zaterdag 19 mei 2007 19:59 schreef Skazminko het volgende:
[..]
Oke, dit schema ga ik volgen. School, werk en mijn leven verschuif ik wel naar zondag.![]()
quote:Op zaterdag 19 mei 2007 17:29 schreef LedZep het volgende:
[..]
Hij bedoelt hoeveel nachten je gebatst hebt voor je dat schema voorstelde.quote:
Hey, hey, ik sta achter je man, alleen iemand die bereid alles op te offeren volgt dat schema. En zelfs dan nog is er veel te veel kans op overtrainen.quote:Op zondag 20 mei 2007 14:29 schreef Skazminko het volgende:
Wtf, ik bats niet met MrJ, ik heb alleen maar een split schema omdat dat het beste voor mij werkt. En ik durf te wedden dat niemand hier dat hardcore schema volgt of gevolgd heeft.
Zoiets dacht ik al ja.quote:Op zondag 20 mei 2007 13:59 schreef Haijo het volgende:
[..]
Hij bedoelt hoeveel nachten je gebatst hebt voor je dat schema voorstelde.
Idd matige opmerking weer.quote:Ik vond hem ook niet geweldig ofzo.
Waar moet je zijn in Rdam?quote:Op zondag 20 mei 2007 14:13 schreef Fugie het volgende:
Weet iemand hier nog een degelijke sportschool in r'dam ? Moet morgen toch echt trainen aangezien ik vandaag geen tijd had. Enige wat ik ken is een fitness first bij de willemsbrug, maarja fitness first
Ik zit midden in kralingen, echt gooiafstand van die fitnessfirstquote:Op zondag 20 mei 2007 17:59 schreef Frautie het volgende:
[..]
Waar moet je zijn in Rdam?
Ik train op het randje van RdamHiero om precies te zijn
hoe oud ben je?quote:Op zondag 20 mei 2007 20:59 schreef Rubbish11 het volgende:
Ik doe t nu dus een klein maandje
Hier zijn wat stats tot nu toe dan:
Deadlift 12*40kg (pas 2 keer gedaan zwaarder dan 40 nog niet gepakt)
Benchpress 8*50kg
Squat 8*50kg
owja srry dat was ik vergeten.. 't is al zo lang geledenquote:Op zondag 20 mei 2007 21:04 schreef Rubbish11 het volgende:
ja ik pakte hem echt heel ligt, want ik moest de techniek eerst onder de knie krijgen (volgende keer pak ik hem zwaarder)
Ik ben net 17
Haha daaromquote:Op zondag 20 mei 2007 21:25 schreef Tommy_808 het volgende:
[..]
owja srry dat was ik vergeten.. 't is al zo lang geleden![]()
EERST OEFENEN EN WENNEN MET LAAG GEWICHT
Okido. Mocht je van gedachten veranderen dan weet je me te vindenquote:Op zondag 20 mei 2007 18:36 schreef Fugie het volgende:
Ik zit midden in kralingen, echt gooiafstand van die fitnessfirstHeb sowieso geen zin om ver te rijden, ben ik te lui voor
Ik train nu 3 jaar, 140kg squat, maar DL kom ik niet boven de 70kg met me &U()#$DFL onderrug...quote:Op zondag 20 mei 2007 21:02 schreef Tommy_808 het volgende:
[..]
hoe oud ben je?
ik denk dat de gemiddelde man 80kg dl'ed(voor 1 keer dan)
probeer eens 5x5 met wat hoger gewicht![]()
Halterbankje bij mij in de kamer werkt lekker. Squaten, deadliften, kan allemaal. Bij squaten moet je hem wel van de grond af tillen aangezien een squatrek niet iets te groot wordt...quote:Op zondag 20 mei 2007 17:57 schreef no-look het volgende:
mijn plannen voor een home gym zijn op de lange baan geschoven. De tuin is verbouwd en de schuur staat voller dan ooit. Oftewel: nergens ruimte. Maar zodra die schuur is opgeruimd ga ik écht voor het squatrek en de olympische halter. Deadliften, squaten, rowen en pressen. Daar kun je echt leuk mee aan de gang
ratatouille! aubergine, courgette, ui, paprika, op smaak brengen met knoflook en peper.quote:Op maandag 21 mei 2007 11:28 schreef tongytongylickylicky het volgende:
Kan iemand mij vertellen hoe ik die gore rijst smakelijk maak? Ik zit in de cut, maar droge rijst + tonijn/ kipfilet/ ei is niet te vreten. Welke saus kan ik er veilig doorheen gooien zonder me cut te verpesten ?
Is ketjap slecht? Vet?quote:Op maandag 21 mei 2007 11:56 schreef BertV het volgende:
[..]
ratatouille! aubergine, courgette, ui, paprika, op smaak brengen met knoflook en peper.
Normaal met rundergehakt, maar met stukjes kip kan het ook.
ketjap is enorm zout (al zou je dat niet zeggen) en bevat ook nog 's alleen maar suiker.quote:
Kut...word nu al strontziek van die rijst....quote:Op maandag 21 mei 2007 12:21 schreef BertV het volgende:
[..]
ketjap is enorm zout (al zou je dat niet zeggen) en bevat ook nog 's alleen maar suiker.
Lijkt mij een voorbeeld van wat je niet moet nemen in de cut.
ohja, ook met soja, wat ook nog eens in negatief daglicht staat.
Suiker, sojasaus 26% (water, sojaboon, zout, tarwe), water, melasse, zout, gebrande suikerstroop, conserveermiddel E202, aroma.quote:Op maandag 21 mei 2007 12:33 schreef tongytongylickylicky het volgende:
[..]
Kut...word nu al strontziek van die rijst....
ketjap 1 eetl. 1gram eiwit 4gram koolhydraten 0 gram vet...
dus die 4 gram koolhydraten zijn voornamlijk suikers?
ik zou me meer zorgen maken om een echt ronduit waardeloze DL dan dat ik me zorgen zou maken om 'n paar gram... just my 2 centsquote:Op maandag 21 mei 2007 12:33 schreef tongytongylickylicky het volgende:
[..]
Kut...word nu al strontziek van die rijst....
ketjap 1 eetl. 1gram eiwit 4gram koolhydraten 0 gram vet...
dus die 4 gram koolhydraten zijn voornamlijk suikers?
Als je een blessure heb aan je onderrug gaat het nogal moeilijkquote:Op maandag 21 mei 2007 13:55 schreef mister_popcorn het volgende:
[..]
ik zou me meer zorgen maken om een echt ronduit waardeloze DL dan dat ik me zorgen zou maken om 'n paar gram... just my 2 cents![]()
volgens mij is dat gewoon een kort zuurstofgebrekjequote:Op maandag 21 mei 2007 14:44 schreef Handschoen het volgende:
Bij mij komt het wel eens voor dat ik tijdens een training spontaan een beetje duizelig wordt en me niet helemaal 100% voel. Meestal stop ik dan, want het lijkt me nou niet echt gezond. Zou dat ook aan voeiding kunnen liggen? Afgelopen zondag had ik het ook, maar toen was ik pas anderhalf uur wakker waarbij ik gewoon brood op heb... mischien toch te snel na het eten gesport oid?
Ik wil er wel wat aan doen, want het is echt irritant als dat gebeurt.
gozer, niet om 't een of ander....maar damn, wat loop je toch te zeuren!quote:Op maandag 21 mei 2007 15:06 schreef tongytongylickylicky het volgende:
Wat is tonijn toch goor dat vreet ik ook niet meer....
De 1e dag zonder vet/ suiker/ zuivel is zwaarquote:Op maandag 21 mei 2007 15:28 schreef Frautie het volgende:
[..]
gozer, niet om 't een of ander....maar damn, wat loop je toch te zeuren!
Cutten is niet makkelijk. En dingen die niet makkelijk zijn kosten nou eenmaal moeite.
Je weet toch wat je einddoel is? Je weet toch waar je 't voor doet?
Hou dat gewoon voor ogen en dan kom je er wel....en anders geef je 't gewoon op... Lekker makkelijk enzo![]()
Just stop the whining![]()
Nou ja, dan zou ik me eerder dáár druk om maken dan om die paar gramquote:Op maandag 21 mei 2007 14:05 schreef tongytongylickylicky het volgende:
[..]
Als je een blessure heb aan je onderrug gaat het nogal moeilijk![]()
Beter ga je gewoon lekker bulken.quote:Op maandag 21 mei 2007 15:29 schreef tongytongylickylicky het volgende:
[..]
De 1e dag zonder vet/ suiker/ zuivel is zwaar![]()
Een vriend van mij heeft nooit getraint en kon 160kg deadliften bij 90kg eigen gewichtquote:Op zondag 20 mei 2007 21:02 schreef Tommy_808 het volgende:
[..]
hoe oud ben je?
ik denk dat de gemiddelde man 80kg dl'ed(voor 1 keer dan)
probeer eens 5x5 met wat hoger gewicht![]()
Sambalquote:Op maandag 21 mei 2007 11:28 schreef tongytongylickylicky het volgende:
Kan iemand mij vertellen hoe ik die gore rijst smakelijk maak? Ik zit in de cut, maar droge rijst + tonijn/ kipfilet/ ei is niet te vreten. Welke saus kan ik er veilig doorheen gooien zonder me cut te verpesten ?
Piepert.. na een paar keer zeur je niet meer..quote:Op maandag 21 mei 2007 15:06 schreef tongytongylickylicky het volgende:
Wat is tonijn toch goor dat vreet ik ook niet meer....
Daarna nog wat upper body maar inderdaad 6 sets van 3 zware reps (+90% van je max)quote:Op maandag 21 mei 2007 20:47 schreef DjMark het volgende:
je hebt dus in totaal maar 6 sets gedaan? van 3 reps per keer??
Wat zouden anders de gevolgen kunnen zijn? Chronische beschadigingen?quote:Op maandag 21 mei 2007 20:50 schreef Snatched het volgende:
Geef je lichaam altijd minimaal 48-72 uur voordat je weer een sessie doet, zeker als je geen 'ervaren' trainer bent.
Na 72 uur mag je best door de spierpijn heen trainen, maar geef het wel de tijd om te rusten en herstellen.
Negatieve groei.quote:Op maandag 21 mei 2007 21:06 schreef mrkanarie het volgende:
[..]
Wat zouden anders de gevolgen kunnen zijn? Chronische beschadigingen?
Wtf is dat voor achterlijk systeem, heb ik nog nooit gehoord. Er staat niet gewoon op die dingen hoeveel ze wegen als ik het goed begrijp?quote:Op maandag 21 mei 2007 21:18 schreef Fugie het volgende:
[..]
(ze nummerde de schijven van a-z en ik zat overal boven de r)
Ok, voor mijn gevoel is dat wat weinig om echt zo kapot van te zijn...quote:Op maandag 21 mei 2007 20:56 schreef no-look het volgende:
[..]
Daarna nog wat upper body maar inderdaad 6 sets van 3 zware reps (+90% van je max)
Squats doen voor je hams?!?!??quote:Op maandag 21 mei 2007 21:18 schreef Fugie het volgende:
Ik denk dat ik nog even in de smith ga squatten, merkte wel dat het makkelijker is om je squat goed vanuit je hams te doen.
nja 3*3 is voor de werksets. Bijvoorbeeld bij squat, als ik dan 3*3*60 doe, is het in de praktijk misschien 5*stang, 5*40, 5*50, 3*3*60. Warming up tel ik dus niet mee, same for deadlift.quote:Op maandag 21 mei 2007 21:48 schreef DjMark het volgende:
[..]
Ok, voor mijn gevoel is dat wat weinig om echt zo kapot van te zijn...
Zeker iemand met zo'n goed conditie als jij(je speelt baskelball namelijk) zou dan nog niet echt moe moeten zijn lijkt me...
Spier Eccentric (%) Concentric (%)quote:Op maandag 21 mei 2007 21:51 schreef DjMark het volgende:
[..]
Squats doen voor je hams?!?!??
Squats is een Quads+Glute oefening, hams doen niet heel veel.
ik zei toch.. gemiddeldquote:Op maandag 21 mei 2007 17:12 schreef McGilles het volgende:
[..]
Een vriend van mij heeft nooit getraint en kon 160kg deadliften bij 90kg eigen gewicht
Ikzelf begon met 80kg en was in 4 maanden op de 200kg. Voor de rest wel bovenlichaam getraint.
Ok, dan is het dus heel wat meer eigenlijkquote:Op maandag 21 mei 2007 22:04 schreef no-look het volgende:
[..]
nja 3*3 is voor de werksets. Bijvoorbeeld bij squat, als ik dan 3*3*60 doe, is het in de praktijk misschien 5*stang, 5*40, 5*50, 3*3*60. Warming up tel ik dus niet mee, same for deadlift.
nopequote:Op maandag 21 mei 2007 21:32 schreef Skazminko het volgende:
[..]
Wtf is dat voor achterlijk systeem, heb ik nog nooit gehoord. Er staat niet gewoon op die dingen hoeveel ze wegen als ik het goed begrijp?![]()
quote:Op dinsdag 22 mei 2007 12:53 schreef Skazminko het volgende:
Ja, ik train ook in een pussy gym. Van de week is het squatrek weg gedaan en ingeruild voor een smith, omdat die veelzijdiger is, en we hebben toch een leg press?Aldus de eigenaar.
Maar ja, het is 5 minuten fietsen en gratis. Mijn pa is bevriend met de eigenaar van die zaak.![]()
Als ik ergens anders heen wil moet ik al 20 a 25 minuten fietsen. Das me iets te ver, en ik red me eigenlijk nog wel. Volgend jaar ben ik toch klaar met school en ga ik naar Groningen denk ik en daar is vast wel iets beters.![]()
UVT?quote:Op dinsdag 22 mei 2007 14:43 schreef DubzOne het volgende:
Ik train in het sprotcentrum van mijn universiteit. Over het algemeen zeer goed te doen. 3 fitnesszalen, waarvan 1 'krachthonk'. Bijkomend voordeel is dat ik voor 73 euro per jaar voorzien ben![]()
quote:
Yep, studeren.quote:Op dinsdag 22 mei 2007 16:14 schreef Videopac het volgende:
@ Skazminko: ga je volgend jaar studeren? Anders kun je goedkoop bij het Sportcentrum (ACLO) sporten; ik meen me te herinneren dat Mc. Gilles daar ook traint. Anders Ivosnivo even vragen (als die nog komt opdagen...).
(Videopac heeft in Groningen gestudeerd).
ik ga volgend jaar waarschijnlijk ook een kaart halen. Hoeveel squatrekken zijn er? Mogelijkheid (ruimte en halters genoeg) om te deadliften?quote:Op dinsdag 22 mei 2007 14:43 schreef DubzOne het volgende:
Ik train in het sprotcentrum van mijn universiteit. Over het algemeen zeer goed te doen. 3 fitnesszalen, waarvan 1 'krachthonk'. Bijkomend voordeel is dat ik voor 73 euro per jaar voorzien ben![]()
ja ik ook dus. Vroeger was hier nog een jongen van de UVT die er ook trainde, miguel oid, maar die had zoveel pech met z'n schouder dat hij nu nauwelijks meer traint en afentoe lurkt hiero (?)quote:
1 squatrek, 1 a 2 deadlift plekken, halters tot 34 of 36 kg. Goed genoeg om het eea te doen, zolang je maar weet dat het squatrek van mij isquote:Op dinsdag 22 mei 2007 19:53 schreef no-look het volgende:
[..]
ik ga volgend jaar waarschijnlijk ook een kaart halen. Hoeveel squatrekken zijn er? Mogelijkheid (ruimte en halters genoeg) om te deadliften?
Iemand een verklaring?quote:Op maandag 21 mei 2007 21:57 schreef FritsFluitketel het volgende:
Zo
Ik heb ook weer lekker getraind![]()
Ja, zit op het moment nog aan de apparaten te slingeren, maar zat overal 2 tot 3 stappen boven eerdere trainingen. Echt weird ja, bij sommige apparaten is een stap 5kg, andere 10kg.. Vind het opeens wel heel ver omhoog gegaan
Lijkt me stug dat het komt doordat ik sinds vrijdag whey gebruik en vrijdag na de training whey/dextrose shake gehad heb
Nee die shake lijkt me ook niet nee, beter gaan eten zeker wel, maar scheelt dat echt zoveel?quote:Op dinsdag 22 mei 2007 21:10 schreef DjMark het volgende:
Nee, dat zal zeker niet ineens door je whey/dextrose komen.
Misschien dat je uberhaupt beter bent gaan eten, en verder boek je natuurlijk gewoon goed vooruitgang
Voor zover ik met m'n weinig ervaring kan zien wel, alleen eet je 's morgens geen tussendoortje?quote:Op dinsdag 22 mei 2007 21:13 schreef koejoeloek het volgende:
hoi, wil graag heel serieus verder gaan met trainen, ben ecto dus moet enorm veel freten, maar wil ook wat goede supplementen gaan kopen, maar in hoeverre is dat zinnig als je voeding niet 100% optimaal is? Wat ik nu eet is:
smorgens
3 boterhammen dubbel gesmeerd met magere kipfilet
+/- 100gr kwark
smiddags
3 boterhammen dubbel gesmeerd met magere kipfilet
wheyshake
+/- 200gr kwark
bord spaghetti zonder saus
tussendoor
3boterhammen dubbel gesmeerd met magere kipfilet
Savonds
avondeten, altijd anders maar wel goed, afwisselend, groente, vlees etc
Na avondeten
rest van de kwark en voor het slapen gaan nog een wheyshake
Is dit een fatsoenlijk schema of is het te weinig? Voor mijn gevoel freet ik mezelf de tering, zie ook wel vooruitgang maar mag absoluut meer, maar om nou bijv Nitrix te gaan kopen als je voeding al niet 100% is schiet dat ook niet op, dus is het schema wat?
smorgens is me training, zo rond een uurtje of 11, vandaar smiddags wheyshake, dus daarom ook geen tussendoortjes daarquote:Op dinsdag 22 mei 2007 21:17 schreef FritsFluitketel het volgende:
[..]
Voor zover ik met m'n weinig ervaring kan zien wel, alleen eet je 's morgens geen tussendoortje?
Je traint 7 dagen?quote:Op dinsdag 22 mei 2007 21:19 schreef koejoeloek het volgende:
[..]
smorgens is me training, zo rond een uurtje of 11, vandaar smiddags wheyshake, dus daarom ook geen tussendoortjes daar![]()
Wat voor supplementen zouden jullie me aanraden? Wil dus meer eruit halen, sneller en optimaal groeien, lijkt mij creatine en flink wat whey?
Misschien gewoon te licht getrained ? Dat je lichaam beter gewend is en je nu echt je kracht kan zien.quote:
Kan ook in je hoofd zitten. Je bent zo te horen wel erg overtuigd van het "witte poeder"quote:Op dinsdag 22 mei 2007 21:15 schreef FritsFluitketel het volgende:
[..]
Nee die shake lijkt me ook niet nee, beter gaan eten zeker wel, maar scheelt dat echt zoveel?
Ik ben nergens van overtuigt totdat ik het ook daadwerkelijk ziequote:Op dinsdag 22 mei 2007 21:34 schreef BertV het volgende:
[..]
Kan ook in je hoofd zitten. Je bent zo te horen wel erg overtuigd van het "witte poeder"
Fugie, jij ook hierquote:Op dinsdag 22 mei 2007 21:25 schreef Fugie het volgende:
[..]
Misschien gewoon te licht getrained ? Dat je lichaam beter gewend is en je nu echt je kracht kan zien.
Ik train 6 dagen per week iddquote:Op dinsdag 22 mei 2007 21:24 schreef FritsFluitketel het volgende:
[..]
Je traint 7 dagen?Wat doe je op niet trainingsdagen? Creatine doe ik nog niet aan.. dat komt later
Door de weeks ook 6-7 uur, in het weekend langquote:Op dinsdag 22 mei 2007 23:24 schreef Skazminko het volgende:
Hoelang slapen jullie gemiddeld? Ik in het weekend minstens 10 uur soms zelfs meer dan 12 uur.![]()
Maar doordeweeks kom ik nauwelijks aan 7 uur. Soms zelfs nog geen 5 uur.![]()
Veel slapen schijnt goed te zijn voor groeien. Dus daar zit op dit moment mijn grootste fout denk ik zo.
Volgens mij was het niet zozeer slapen, maar rust.. rust is ook als je lekker in een stoel naar een muziekje luisterd..quote:Op dinsdag 22 mei 2007 23:24 schreef Skazminko het volgende:
Hoelang slapen jullie gemiddeld? Ik in het weekend minstens 10 uur soms zelfs meer dan 12 uur.![]()
Veel slapen schijnt goed te zijn voor groeien. Dus daar zit op dit moment mijn grootste fout denk ik zo.
Daarvan herstellen je spieren niet hequote:Op woensdag 23 mei 2007 01:07 schreef koejoeloek het volgende:
[..]
Volgens mij was het niet zozeer slapen, maar rust.. rust is ook als je lekker in een stoel naar een muziekje luisterd..
Idem.quote:Op dinsdag 22 mei 2007 23:24 schreef Skazminko het volgende:
Je lichaam gebruikt slaap specifiek om te genezen. Het is ook niet toevallig dat blessures en dergeljike meestal weg zijn na een goede nachtrust.quote:Op woensdag 23 mei 2007 09:29 schreef no-look het volgende:
en waarom van slaap dan wel? Als je gewoon non-actief bent, je spieren niet tot amper gebruikt, kun je dat toch als rust rekenen lijkt me?
Ik slaap een uurtje of 6/7 per nacht, in het weekend 8 of soms 9. Ik word gewoon altijd vroeg wakker en heb heel veel moeite weer in slaap te komen, wat ik meestal dus niet doe. Ik moet er wel bij zeggen dat ik veel dutjes doe en in de trein naar school vaak lig te pitten
quote:Op woensdag 23 mei 2007 12:14 schreef koejoeloek het volgende:
even een vraagje, heb zojuist Maximize Creatine Xcell gekocht,
http://www.maximize-europe.com/Site/index.php?option=com_content&task=view&id=54&Itemid=68&lang=nl_NL
nou ben ik best thuis in creatine, maar zijn 2 dingen die ik niet begrijp:
1. 90gr van dat spul per keer, lijkt mij lomp veel, weliswaar zit er veel dextrose in en zal de samenstelling dus niet 100% creatine zijn, maar dan nog lijkt 90gr mij erg veel? Bovendien, tis een verpakking van 1kilo, dus dan zou je er maar 10 keer mee kunnen doen.
2. Er staat, in te nemen NA je training, creatine is toch nog altijd voor meer kracht TIJDENS je training, dus waarom moet ik dit dan na me training nemen, is het niet verstandiger om wat whey + crea te mengen ongeveer half uurtje voor je training, en dan na je training whey? Dat lijkt mij persoonlijk een betere manier, wat denken jullie?
In 90gr zit dus maar 9gr creatine. Nu is 9gr iets meer dan wordt aangeraden. Ik neem zelf meestal 5-6gr per dag... 9gr/d is echter niet schadelijk ofzo.quote:Ingrediënten : dextrose, Creatine monohydraat (10%), D-ribose (2%), L-glutamine (2%), taurine (2%), voedingszuur: E330, smaakstoffen, magnesiumfosfaat, kaliumfosfaat, alfa lipoïne zuur (0,2%), kleurstof: E110, L-Lysine, chroom picolinaat.
Ok dan heb ik het nu dus ongeveer hetzelfde als jij gedaan, heb 2 maatschepjes genomen van die creatine na de training, als 3 schepjes 90gr is, zijn 2 schepjes 60gram en dus 6gr creatine, is dat genoeg bevorderend? En dat dan vermengt met wat whey, neem aan dat direct na je training niet super nauw hoeft te worden genomen en dat dat ook nog wel 10 minuutjes na je training kan?quote:Op woensdag 23 mei 2007 12:24 schreef Sm0keZ het volgende:
[..]
[..]
In 90gr zit dus maar 9gr creatine. Nu is 9gr iets meer dan wordt aangeraden. Ik neem zelf meestal 5-6gr per dag... 9gr/d is echter niet schadelijk ofzo.
Wat betreft je tweede vraag, echt een duidelijk antwoord heb ik niet voor je. De een zegt dat dextrose beter vóór de training genomen kan worden, de ander zegt dat het ná de training juist weer beter is. Ikzelf neem meestal dextrose voor en tijdens de training. Simpelweg omdat ik me daar een stuk beter door voel tijdens het trainen, en omdat ik ook nog een klein beetje extra gewicht erbij kan pakken.
De creatine maakt (voor zover ik weet) in principe niet zoveel uit wanneer je het neemt. Meestal gooi ik 3gr door m'n Whey shake heen voor de training, en 's avonds na het avondeten neem ik dan nog 2-3gr, afhankelijk of ik van plan ben de volgende dag naar de gym te gaan.
Mazzelaar. Ik slaap zo'n 8 uur als het kan maar het duurt altijd 1 uur tot 2 uur voor ik in slaap kom, dus als ik er vroeg uit moet is het zo'n 6 uur slaap.quote:Op woensdag 23 mei 2007 11:41 schreef Frautie het volgende:
Doordeweeks meestal een uur of 7, soms 8. In het weekend minimaal 8.
En als 't ff kan doe ik in 't weekend vaak na 't trainen nog een tukkie.
Ik kan overal wel een tukkie doen![]()
Wat dacht je van eerst met een lege stang om de oefening te voelen/ begrijpen.quote:Op woensdag 23 mei 2007 18:46 schreef taxibabe het volgende:
De halterbank staat!
Er zitten trouwens maar weinig gewichten bij, dat wordt waarschijnlijk bijbestellen.
Als ik nu wil gaan bankdrukken, met hoeveel kilo kan ik dan het beste beginnen?
Ik snap wat je bedoelt...maar..quote:Op woensdag 23 mei 2007 18:48 schreef tongytongylickylicky het volgende:
[..]
Wat dacht je van eerst met een lege stang om de oefening te voelen/ begrijpen.
Hoe zwaar is die stang? Normale stang inde gym is meestal 20kg...quote:Op woensdag 23 mei 2007 19:11 schreef taxibabe het volgende:
[..]
Ik snap wat je bedoelt...maar..
Die halterstang weegt zowat niks, dus je 'voelt' de oefening niet.
Vandaar dat ik vroeg met hoeveel kilo dat ik het beste kan beginnen.
Volgens mij weegt dat ding nog geen 5 kilo .. hahaquote:Op woensdag 23 mei 2007 19:17 schreef tongytongylickylicky het volgende:
[..]
Hoe zwaar is die stang? Normale stang inde gym is meestal 20kg...
Gewoon iets opgooien (niet te zwaar natuurlijkquote:Op woensdag 23 mei 2007 18:46 schreef taxibabe het volgende:
De halterbank staat!
Er zitten trouwens maar weinig gewichten bij, dat wordt waarschijnlijk bijbestellen.
Eh... wat denk je van even aanvoelen?quote:Op woensdag 23 mei 2007 18:46 schreef taxibabe het volgende:
De halterbank staat!
geen olympische stang dus...quote:Op woensdag 23 mei 2007 19:20 schreef taxibabe het volgende:
[..]
Volgens mij weegt dat ding nog geen 5 kilo .. haha
Gewoon proberen. Pak gewoon eerst de helft van je lichaamsgewicht, en kijk of je dat 8 keer omhoog kan drukken. Te makkelijk? Mooi, gooi er nog maar wat bij!quote:Op woensdag 23 mei 2007 22:23 schreef taxibabe het volgende:
Nou ja .... ik dacht dat er misschien richtijnen waren voor als je daarme begint. Bijvoorbeeld zoveel procent van je lichaamsgewicht ofzo. Om blessures te voorkomen...
Maar zo te zien heb ik blijkbaar een domme vraag gesteld![]()
Gewoon aanvoelen dus. Dit kan namelijk erg uiteenlopen. Ik begon met een monsterlijke 25 - 30 kilo. Ik meende ooit gelezen te hebben dat Scot Mendelson iets van 80 kilo op zijn first attempt drukte.quote:Op woensdag 23 mei 2007 22:23 schreef taxibabe het volgende:
Nou ja .... ik dacht dat er misschien richtijnen waren voor als je daarme begint. Bijvoorbeeld zoveel procent van je lichaamsgewicht ofzo. Om blessures te voorkomen...
Maar zo te zien heb ik blijkbaar een domme vraag gesteld![]()
^^quote:Op woensdag 23 mei 2007 22:28 schreef Sm0keZ het volgende:
Gewoon proberen. Pak gewoon eerst de helft van je lichaamsgewicht, en kijk of je dat 8 keer omhoog kan drukken. Te makkelijk? Mooi, gooi er nog maar wat bij!
Probeer altijd een gewicht te pakken wat je tussen de 6 en 10 keer kan wegdrukken. Als je de 10 hebt gehaald, wordt het weer tijd om gewicht te verhogen.
Etcetera
Ik begon zelf ooit met 40kg, was toen 15jr. Nu is dat natuurlijk een lachertje.quote:Op woensdag 23 mei 2007 23:14 schreef Frautie het volgende:
[..]
^^
Heeft bij mij echt wel ff geduurd voor ik kon bankdrukken met alleen maar de stang
En bereid je voor op de heerlijke spierpijn aan je borst![]()
LOL 1 pot pindakaas?quote:Op donderdag 24 mei 2007 00:15 schreef McGilles het volgende:
[..]
Ik begon zelf ooit met 40kg, was toen 15jr. Nu is dat natuurlijk een lachertje.
Trouwens, bulktip van McGilles voor vandaag:
500gr kipfilet
1 pot pindakaas
100gr ui
100gr tauge
sambal + ketjap + knoflook
Kip aanbraden, ui erbij, tauge erbij, pindakaas erbij, verdunnen met melk. Rest van de ingredienten naar smaak toevoegen. 5min zachtjes koken en de komende paar dagen hoef je niet te denken wat je op je brood moet doen![]()
quote:Op woensdag 23 mei 2007 22:33 schreef Skazminko het volgende:
[..]
Gewoon aanvoelen dus. Dit kan namelijk erg uiteenlopen. Ik begon met een monsterlijke 25 - 30 kilo. Ik meende ooit gelezen te hebben dat Scot Mendelson iets van 80 kilo op zijn first attempt drukte.
Loopt dus erg uiteen.
Per week 1 keer alle spiergroepen pakken. Dus wat ik meestal doe als ik 3 keer per week train is:quote:Op woensdag 23 mei 2007 21:26 schreef FritsFluitketel het volgende:
Btw.. heb vanavond een maximaalschema gemaakt. (Maximale wat ik haal met 12 reps op 1 set). Aan de hand hiervan gaan ze een schema maken die ik vrijdag krijg. Vooralsnog veel apparaten met een enkele losgewicht oefening, maar dit wordt natuurlijk langzaam opgebouwd
Maar.. ik zat in de auto terug en bedacht me dat ze waarschijnlijk een schema maakten om alle spiergroepen in één training te trainen. Is dit wel slim? Of anders: hoe pak ik dit het beste aan? Train drie keer per week trouwens, maandag, woensdag en vrijdag.
Lijken me aardig zware dagen! Vooral 'benen-rug-biceps'. Mij is altijd verteld dat je sowieso benen en rug niet op dezelfde dag moet doen aangezien het zo'n grote spiergroepen zijn.quote:Op donderdag 24 mei 2007 10:55 schreef Sm0keZ het volgende:
Ik train zelf altijd 2 maal per week alle spiergroepen. Heb een splitschema'tje;
dag1; borst-schouders-triceps
dag2; benen-rug-biceps
Dag 1 is vaak maandag en donderdag, dag2 is dan dinsdag en vrijdag. Gaat prima tot nu toe
Ik heb ook het idee dat 2 maal per week gewoon nét even wat sneller gaat dan eens per week. M'n spieren hebben zo altijd 72 uur rust tussendoor
Dag 2 is inderdaad zwaar. De afgelopen 2 maanden heb ik geen dag zonder spierpijn gezeten... Maar goed, uiteindelijk begin je eraan te wennen, en later kun je niet meer zonderquote:Op donderdag 24 mei 2007 11:22 schreef DubzOne het volgende:
[..]
Lijken me aardig zware dagen! Vooral 'benen-rug-biceps'. Mij is altijd verteld dat je sowieso benen en rug niet op dezelfde dag moet doen aangezien het zo'n grote spiergroepen zijn.
Maar met alles 1 keer per week goed trainen boek ik voldoende vooruitgang![]()
Same here... ik let eigenlijk alleen op voldoende eiwitten op trainingsdagen. Daarbuiten freestyle ik watquote:Op donderdag 24 mei 2007 13:35 schreef Semargofni het volgende:
Het is maar net hoe serieus je er mee bezig bent. Ik zelf houd ook geen voedingsschema aan, maar enkele simpele richtlijnen. Het moet nog wel leuk blijven imo.
quote:Op donderdag 24 mei 2007 13:02 schreef Alpha2 het volgende:
Sommige mensen overdrijven nogal met voeding. Echt al je gramme,kcals etc telle hoeft echt niet als amateur/hobby fitnesser. Net zoals geen snacks meer of suiker etc. Je zal er echt niet minder op gaan.
Ik gebruik ook alleen maar het krachthonkquote:Op dinsdag 22 mei 2007 20:32 schreef mister_popcorn het volgende:
[..]
ja ik ook dus. Vroeger was hier nog een jongen van de UVT die er ook trainde, miguel oid, maar die had zoveel pech met z'n schouder dat hij nu nauwelijks meer traint en afentoe lurkt hiero (?)
In ieder geval, FOEI dat jij ook die andere twee zalen gebruikt, die zijn me toch 'n partij waardeloos. Al lopen er uiteraard afentoe leuke dames rond![]()
Overigens vandaag voor het eerste 26 kilo per schouder staand geprest. Ik wil voor het eind van het jaar de 30 staand pressen (en niet push-pressen...)
Vooral de benen - rug dat is ook aardig zwaarquote:Op donderdag 24 mei 2007 11:22 schreef DubzOne het volgende:
[..]
Lijken me aardig zware dagen! Vooral 'benen-rug-biceps'. Mij is altijd verteld dat je sowieso benen en rug niet op dezelfde dag moet doen aangezien het zo'n grote spiergroepen zijn.
Maar met alles 1 keer per week goed trainen boek ik voldoende vooruitgang![]()
Je hebt gelijk want zo denken de meeste amateur/hobby fitnessers.quote:Op donderdag 24 mei 2007 13:02 schreef Alpha2 het volgende:
Sommige mensen overdrijven nogal met voeding. Echt al je gramme,kcals etc telle hoeft echt niet als amateur/hobby fitnesser. Net zoals geen snacks meer of suiker etc. Je zal er echt niet minder op gaan.
quote:Op donderdag 24 mei 2007 14:27 schreef BertV het volgende:
[..]
Je hebt gelijk want zo denken de meeste amateur/hobby fitnessers.
Ga jij eens een weekje trainen met eten speklappen, ijs, chips, bier en pizza en dan de week erna op brood, brinta, havermout, kip, groente en fruit.quote:Op donderdag 24 mei 2007 13:02 schreef Alpha2 het volgende:
Ik zou echt nooit rauwe eieren eten / drinken -> salmonella bacteriequote:Op donderdag 24 mei 2007 14:44 schreef SupahFunk het volgende:
Effe een vraagje het is toch niet slecht om maar 2 rauwe eiren dus niet gekookt elke dag een shake van te maken en dan op te drinken?
quote:Op donderdag 24 mei 2007 14:57 schreef no-look het volgende:
Ik denk dat voeding in een beginners-stadium wel overrated is. Ikzelf heb nooit op voeding gelet, maar ben in een jaar ook een aantal kg's aan spiermassa bijgekomen. Op een gegeven moment is het een must, maar voor über-ecto's volstaat het in den beginne om gewoon alles te vreten was los en vast zit. Ook ijs, chocolade, vadsige hamburgers en bier.
Waar heb jij het over?quote:Op donderdag 24 mei 2007 14:52 schreef McGilles het volgende:
[..]
Ga jij eens een weekje trainen met eten speklappen, ijs, chips, bier en pizza en dan de week erna op brood, brinta, havermout, kip, groente en fruit.
Wedden dat je dan minimaal 10% beter traint, ik zelf train dan echt ZOVEEL beter.
eiwitten, kcal's, vettenquote:Op donderdag 24 mei 2007 15:00 schreef tongytongylickylicky het volgende:
[..]
stop a.u.b. met posten......leg mij even uit waar dat goed voor is i.c.m. trainen/ spiergroei?
Ik weeg niks af en ik hou niks bij, ik eet alleen 95% de tijd gezond. Dat kost mij 0,0 moeite en ik ben het zo gewend. Vandaag tot nu toe 2x brinta op en 8 boterhammen met kip-sate salade en 3 glazen melk.quote:Op donderdag 24 mei 2007 15:01 schreef Alpha2 het volgende:
[..]
Waar heb jij het over?
Ik zeg dat pietje precies gedoe niet nodig is als iemand die voor de hobby na zjn werk wat traint.
Ik bedoel dat mensen gewoon nooit meer friet eten, of gek worden als iemand ketchup eet of wat fritesaus. Gewoon 1x in de week ff lekker eten etc moet echt kunnen.
Maar als jij alles afweegt, precies aan je tijden houdt, en alle kcal eiwit kh etc bijhoud van iedere kruimel die je inneemt moet je zelf weten.
Hou jij het maar lekker bij 'fitnessen', je groeit idd in vet... ook een 'ecto' moet gewoon normaal eten.quote:Op donderdag 24 mei 2007 15:04 schreef no-look het volgende:
[..]
eiwitten, kcal's, vetten
of ga jij nu beweren dat je daar niet van groeit, met je ongeïnformeerde, zielige?
Geef a.u.b. nooit hetadvies om bier/ ijs/ koekjes/ mcdonalds te gaan eten om 'gespierder' te worden, groter heb je helemaal gelijk in.quote:Op donderdag 24 mei 2007 15:14 schreef no-look het volgende:
dat is de ideale, maar niet de enige manier.
Zoals ik dus ook al heb gezegd: in een jaar trainen ben ik, zonder vetter geworden, iets minder dan 10kg aangekomen. Daarbij heb ik niet gelet op wat ik eet, ik drink alleen een litertje melk per dag extra. Maar voor de rest heb ik een vrij ongezonde levensstijl vol bier en vette hap.
Hamburgers, ijs en koekjes zijn niet alleen vet en zitten vol met suiker, en zo behandel jij het wel. Het zijn ook producten met een flinke voedingswaarde. Groter worden = meer innemen dan verbruiken. Simple as that. Dat je daarna moet gaan cardio'en om in je stringetje op een podium te verschijnen, okay, maar zodra je dat niet erg vindt (of zodra je niet per se droog wilt staan) is dat geen probleem.
mee eens. Mijn enige echte zonde is alchohol (wat dat betreft stereo type student), maar zelfs als ik knetterlam de stad uit kom eet ik nog eerder een chicken durum dan een patat oorlog vanwege de voedingswaardequote:Op donderdag 24 mei 2007 15:09 schreef McGilles het volgende:
[..]
Ik weeg niks af en ik hou niks bij, ik eet alleen 95% de tijd gezond. Dat kost mij 0,0 moeite en ik ben het zo gewend. Vandaag tot nu toe 2x brinta op en 8 boterhammen met kip-sate salade en 3 glazen melk.
Ik eet liever een broodje gezond dan een broodje hamburger/kroket. Ik zelf heb er totaal geen moeite mee, ook niet aan het houden van tijden met eten. Ik heb na 2,5u na een maaltijd weer honger dus ik ga eten.
Aantal, als in 20 kilo? Of aantal als in 3 a 4?quote:Op donderdag 24 mei 2007 14:57 schreef no-look het volgende:
Ik denk dat voeding in een beginners-stadium wel overrated is. Ikzelf heb nooit op voeding gelet, maar ben in een jaar ook een aantal kg's[ aan spiermassa bijgekomen. Op een gegeven moment is het een must, maar voor über-ecto's volstaat het in den beginne om gewoon alles te vreten was los en vast zit. Ook ijs, chocolade, vadsige hamburgers en bier.
Wtf, waar kun je dat halen?quote:Op donderdag 24 mei 2007 17:28 schreef mister_popcorn het volgende:
[..]
Verder zit er overigens wel verschil in hamburgers en in ijs. Als je zelf gewoon 100% rundvlees hamburgers fixt op de bbq, er zelf gewoon verse groente en een gebakken eitje oid bij gooit heb je echt wel een goede maaltijd te pakken. En bijvoorbeeld hertog jan ijs is ook niet heel erg verkeerd... Maar aan de andere kant heb je natuurlijk gewoon de niets zeggende mac-burgers (die 1x per maand best te happen zijn) en de vol suikers en zoetstoffen bakken ijs. (pw shake?)
ow ja, foutje, ik eet het bijna nooit, ben zelf meer van de ben & jerry'squote:
Deze week 4x getraint, gisteren borst 10 setjes bankdrukken en daarna nog wat rugwerk.quote:Op vrijdag 25 mei 2007 11:04 schreef Videopac het volgende:
Ik ben het afgelopen jaar ongeveer 1kg per maand aangekomen bij ongeveer gelijkblijven vet%.
Het ziek zijn vorige week heeft mij in eerste instantie 3kg gekost, maar daar is nu alweer 1,5 van terug (zal wel voornamelijk vocht zijn).
Maar eeh: wordt er nog getraind hier? Bij mij gaan met name de borst en de rug wel goed de laatste weken: dumbbell press nu 3x10 24kg (was 22), incline dumbbell press 10x 10x 9x 24 kg (was 22), flies 2x10 18kg 10x 20kg (was 3x10 18kg). Lat pull down nu 3x10 60kg. Deadrow (breed) 3x10 33kg.
Hoeft geen vocht te zijn er bestaat ook nog zoiets als spiergeheugenquote:Op vrijdag 25 mei 2007 11:04 schreef Videopac het volgende:
Ik ben het afgelopen jaar ongeveer 1kg per maand aangekomen bij ongeveer gelijkblijven vet%.
Het ziek zijn vorige week heeft mij in eerste instantie 3kg gekost, maar daar is nu alweer 1,5 van terug (zal wel voornamelijk vocht zijn).
Goede vooruitgang! Wat voor een oefening is deadrow?quote:Maar eeh: wordt er nog getraind hier? Bij mij gaan met name de borst en de rug wel goed de laatste weken: dumbbell press nu 3x10 24kg (was 22), incline dumbbell press 10x 10x 9x 24 kg (was 22), flies 2x10 18kg 10x 20kg (was 3x10 18kg). Lat pull down nu 3x10 60kg. Deadrow (breed) 3x10 33kg.
dumbbell press 3x8 34kg (plat)quote:Op vrijdag 25 mei 2007 11:04 schreef Videopac het volgende:
Maar eeh: wordt er nog getraind hier?
Spotters willen nog wel eens deadrow zeggen ipv Bent Over Row...quote:Op vrijdag 25 mei 2007 11:43 schreef Frautie het volgende:
[..]
Goede vooruitgang! Wat voor een oefening is deadrow?
Ohja, ik heb ook benen.quote:Op vrijdag 25 mei 2007 11:54 schreef no-look het volgende:
beachboy
hanging powerclean 5*3, uiteindelijk met 50kg
squat 3*5*56 kg
shoulder press 4*5*36
seated row 4*5*55kg
straks 3*3*62 kg squat en 3*3*100 kg deadliften, hopelijk, grr.
Gewoon rammen toch, dan krijg je die 100kg zo van de grond.quote:Op vrijdag 25 mei 2007 11:54 schreef no-look het volgende:
beachboy
hanging powerclean 5*3, uiteindelijk met 50kg
squat 3*5*56 kg
shoulder press 4*5*36
seated row 4*5*55kg
straks 3*3*62 kg squat en 3*3*100 kg deadliften, hopelijk, grr.
idd, niets aan als je je kop dol maaktquote:Op vrijdag 25 mei 2007 16:01 schreef McGilles het volgende:
[..]
Gewoon rammen toch, dan krijg je die 100kg zo van de grond.
dat is nix vergeleken met wat Tate al heeft meegemaaktquote:Ik heb trouwens een prognose gekregen met mijn knie. Deze klachten duren gemiddeld tussen de 2 maanden en 1 jaar (!!!!) WTF....... zwaar irritant..
het was 'hopelijk' omdat ik niet wist of ik het ging redden met vervoer en werk. Maar het gaat goedkomen, ben nu weg.quote:Op vrijdag 25 mei 2007 16:01 schreef McGilles het volgende:
[..]
Gewoon rammen toch, dan krijg je die 100kg zo van de grond.
Ik heb trouwens een prognose gekregen met mijn knie. Deze klachten duren gemiddeld tussen de 2 maanden en 1 jaar (!!!!) WTF....... zwaar irritant..
Creatine zit ook tussen de oren hequote:Op vrijdag 25 mei 2007 19:16 schreef koejoeloek het volgende:
net discussie in de gym, die man beweerde dat je ALLEEN je onderkant van je borst kunt trainen door middel van bankje hellend te zetten, decline dus, naar mijn weten, kan je net zo goed platte bank doen, dan neem je je onderkant ook prima mee toch?
trouwens, hoe snel werkt creatine? Heb het idee dat me armen een stuk voller blijven na de training, net als me borst.. maar kan dat na 2 dagen creatine te nemen?
Mwa ik merk wel dat ik vooral op de bovenkant van me borst groei, en ik doe alleen plat en incline drukken + fly's. Denk dat je met decline wel wat meer je onderkant pakt, maar ik vind het best zoquote:Op vrijdag 25 mei 2007 19:16 schreef koejoeloek het volgende:
net discussie in de gym, die man beweerde dat je ALLEEN je onderkant van je borst kunt trainen door middel van bankje hellend te zetten, decline dus, naar mijn weten, kan je net zo goed platte bank doen, dan neem je je onderkant ook prima mee toch?
trouwens, hoe snel werkt creatine? Heb het idee dat me armen een stuk voller blijven na de training, net als me borst.. maar kan dat na 2 dagen creatine te nemen?
Allereerst is flat bench al voldoende voor onderkant pecs, maar deze worden ook belast bij vertical pulls zoals de lat pulldown of chins. Dus decline is in bodybuilding opzicht niet slechts overrated, maar ook nog eens onzinnig.quote:Op vrijdag 25 mei 2007 19:16 schreef koejoeloek het volgende:
Terwijl je er toch meer spiervezels mee aanspreekt dan plat of decline.quote:Op vrijdag 25 mei 2007 21:43 schreef LedZep het volgende:
[..]
Allereerst is flat bench al voldoende voor onderkant pecs, maar deze worden ook belast bij vertical pulls zoals de lat pulldown of chins. Dus decline is in bodybuilding opzicht niet slechts overrated, maar ook nog eens onzinnig.
Ik neem aan dat je incline bedoelt?quote:Op vrijdag 25 mei 2007 21:59 schreef Mr.J het volgende:
Terwijl je er toch meer spiervezels mee aanspreekt dan plat of decline.
idd , slotje!quote:Op vrijdag 25 mei 2007 22:53 schreef Tommy_808 het volgende:
gewoon rammen ipv dat al dat gay-ass gediscussier
Oh ja zie 't nu.quote:Op vrijdag 25 mei 2007 22:52 schreef LedZep het volgende:
Ik zeg dat decline overbodig is, zeg jij:
"Terwijl je er toch meer spiervezels mee aanspreekt dan plat of decline".
Of ofwel bedoel je wél incline, ofwel lees je mijn bericht verkeerd.
quote:Op zaterdag 26 mei 2007 01:01 schreef no-look het volgende:
"ga gewoon curlen' bij de vraag of squats of deadlifts voor meer massa zorgen"
"ga gewoon squatten of deadliften ipv te liggen zeuren of hammercurls of concentrationcurls die biceps beter doen groeien."
In de smith squat ik meer vanuit mijn glutes dan vanuit mijn quads. Tevens staan mijn onderbenen in een veel rechtere positie dan wanneer ik het los doe.quote:Op zaterdag 26 mei 2007 12:48 schreef DjMark het volgende:
je uitvoering in de smith is beter???!?!?
Dat kan helemaal niet, die smith dwingt je in een bepaalde onnatuurlijke houding/beweging.
Je uitvoering in de smith is dus bij voorbaat minder dan los.
Spierpijn is geen vereiste voor spiergroei en is ook geen indicatie of je goed of slecht hebt getraint.quote:Op zaterdag 26 mei 2007 19:27 schreef Robbadefrissa het volgende:
Ik heb een probleempje
ik fitness nu 2 maanden, eet gezond (let er niet uitermate op maar wel gezond) en drink zaterdagnacht bier ( ja oke)
maar ik krijg geen spierpijn van het fitness, hoewel ik wel zo zwaar als ik kan dat ik 4 setjes kan halen, maar het spierpijn komt niet. Ik las dat spierpijn goed is voor je spieropbouw maar ik krijg het echt niet, dus ik vraag me af of dit effect heeft op resultaten?
oke, goed om te horen danquote:Op zaterdag 26 mei 2007 19:32 schreef McGilles het volgende:
[..]
Spierpijn is geen vereiste voor spiergroei en is ook geen indicatie of je goed of slecht hebt getraint.
Ik heb zelden spierpijn, alleen als ik een lange tijd niet ben geweest.
Ja, ik heb ook nooit last van spierpijn terwijl een vriend van mij altijd twee dagen spierpijn heeft en hij trained zelfs minder.quote:Op zaterdag 26 mei 2007 19:32 schreef McGilles het volgende:
[..]
Spierpijn is geen vereiste voor spiergroei en is ook geen indicatie of je goed of slecht hebt getraint.
Ik heb zelden spierpijn, alleen als ik een lange tijd niet ben geweest.
jouw lichaam is niet zijn lichaam, lijkt me dus ook niet heel zinnig om dat zo 1 op 1 te vergelijkenquote:Op zaterdag 26 mei 2007 21:24 schreef Haijo het volgende:
[..]
Ja, ik heb ook nooit last van spierpijn terwijl een vriend van mij altijd twee dagen spierpijn heeft en hij trained zelfs minder.
Hoeft niet, hij trained 5 jaar, ik anderhalf jaar en wij zijn vergelijkbaar qua kracht.quote:Op zondag 27 mei 2007 15:06 schreef kopje_koffie het volgende:
[..]
jouw lichaam is niet zijn lichaam, lijkt me dus ook niet heel zinnig om dat zo 1 op 1 te vergelijken
Als hij al 5 jaar traint en jij 1,5 jaar en jij hebt zelden spierpijn en hij wel dat betekent 1 ding...quote:Op zondag 27 mei 2007 16:12 schreef Haijo het volgende:
[..]
Hoeft niet, hij trained 5 jaar, ik anderhalf jaar en wij zijn vergelijkbaar qua kracht.
(ik ben beter)
Zal ik hem zeggen! Eerlijk gezegd was hij wel een tijdje een stuk sterker maar hij traint nu wat minder.quote:Op zondag 27 mei 2007 17:24 schreef McGilles het volgende:
[..]
Als hij al 5 jaar traint en jij 1,5 jaar en jij hebt zelden spierpijn en hij wel dat betekent 1 ding...
Die maat van je eet VEEL te weinig, geef hem eens wat extra te eten![]()
Traint natuurlijk, we leven in nederland (to train -> trained)quote:Op zondag 27 mei 2007 17:42 schreef Haijo het volgende:
[..]
Zal ik hem zeggen! Eerlijk gezegd was hij wel een tijdje een stuk sterker maar hij traint nu wat minder.
(Is het nou trained of traint?)
Probeer gewoon per spiergroep altjid 48 uur rust aan te houden. Tijdens het trainen beschadig je je spieren, ze groeien pas in de rust die je erna neemt. Het beste zou zijn om gewoon naar de sportschool te gaan. Thuis trainen kan natuurlijk ook, maar kijk dan even rond op http://forum.dutchbodybuilding.com om wat informatie te vergarenquote:Op zondag 27 mei 2007 21:35 schreef no1uknow het volgende:
Ik ben van plan 2 á 3 keer per week te sporten, en dan zowel conditie en krachttrainingen te gaan doen.
En ja ik pas op met het trainen, wil niet teveel doen of te zwaar, ivm blessures en ik zit volgens mij nog een beetje in de groei.
edit: Ohja ook heb ik thuis gewichten liggen, waar ik serieus mee aan de slag wil gaan.
Wat is slimmer?
Elke dag een x aantal keer met een bepaald gewicht (weet wel ongeveer wat goed voor me is, heb het tijdje geleden een paar weken volgehouden) of om de dag?
Ja die 48 uur rust, dat heeft iemand ooit is tegen me gezegd. Bedankt voor de tipquote:Op maandag 28 mei 2007 08:53 schreef Sm0keZ het volgende:
[..]
Probeer gewoon per spiergroep altjid 48 uur rust aan te houden. Tijdens het trainen beschadig je je spieren, ze groeien pas in de rust die je erna neemt. Het beste zou zijn om gewoon naar de sportschool te gaan. Thuis trainen kan natuurlijk ook, maar kijk dan even rond op http://forum.dutchbodybuilding.com om wat informatie te vergaren
Ik snap iets niet, squatten met 70kg maar lunges met 11kg?!? Ik doe (deed meer) lunges met 60kg, en dat is toch niet zoveel?quote:Op maandag 28 mei 2007 21:03 schreef Frautie het volgende:
Zow, weer goed dagje gehad! Alles zwaarder gepakt.
Heb 't laatste setje met 70 kg gesquat, wel parallel maar toch.
Lunges met 11 kg gedaan en leg extensions met 75 kg!![]()
Dus ik hoef niemand te vertellen hoe ik er morgen bij loop
Qua schouders begonnen met deze en die's echt nasty. Hopelijk levert 't rondere schouders op, want da's wel de insteek
Morgen lekker rug en triceps![]()
'T zijn sowieso dumbells dus 11kg aan iedere kant. En 't is de oefening die ik als laatst doe.quote:Op dinsdag 29 mei 2007 00:56 schreef McGilles het volgende:
Ik snap iets niet, squatten met 70kg maar lunges met 11kg?!? Ik doe (deed meer) lunges met 60kg, en dat is toch niet zoveel?
holy holy, ons apparaat gaat tot 125 oid, maar 90 kg is toch echt wel een goede oefening voor m'n kuiten.quote:Op dinsdag 29 mei 2007 11:15 schreef Handschoen het volgende:
Ik vraag me af of er nog meer oefeningen zijn om mijn kuiten te trainen. Wij hebben op de sportschool nu wel een apparaat voor de standing calf staan, maar die doe ik op max (25 gewichten van? 5 kilo? 10 kilo? er staan alleen nummers op, geen gewichten). Ik heb niet het idee dat ze nu goed getrained worden. Zou wel wat gespierdere kuiten willen hebben, iemand ideeën voor oefeningen?
Thanks! En sorry als deathrow een sissy-term is voor een BOR. Ik ken de term van Bodypump (was jij daar niet ook ooit mee begonnen?quote:Op vrijdag 25 mei 2007 11:43 schreef Frautie het volgende:
[..]
Hoeft geen vocht te zijn er bestaat ook nog zoiets als spiergeheugen
[..]
Goede vooruitgang! Wat voor een oefening is deadrow?
quote:Op vrijdag 25 mei 2007 11:43 schreef Frautie het volgende:
Vanaaf borst en biceps. Ga denk ik buik er ook maar weer bijpakken. Ik kan alles wel weer wat zwaarder pakken, dus 't gaat goed.
Cutten gaat ook goed, wordt vanaaf gemeten maar ik gok dat ik nu wel op de 25% zit. Van 't weekend maar ff paar nieuwe broeken/pantalons halen![]()
Over goed bezig zijn gesproken...quote:Op maandag 28 mei 2007 21:03 schreef Frautie het volgende:
Zow, weer goed dagje gehad! Alles zwaarder gepakt.
Heb 't laatste setje met 70 kg gesquat, wel parallel maar toch.
Lunges met 11 kg gedaan en leg extensions met 75 kg!![]()
Dus ik hoef niemand te vertellen hoe ik er morgen bij loop
Qua schouders begonnen met deze en die's echt nasty. Hopelijk levert 't rondere schouders op, want da's wel de insteek
Morgen lekker rug en triceps![]()
Misschien de lunges eens met een barbell doen?quote:Op dinsdag 29 mei 2007 09:40 schreef Frautie het volgende:
[..]
Ik krijg alleen pijn in mijn handen van 't beethouden van die dumbells![]()
Hopen dat dat met de tijd minder wordt......
Doe ik ook, train je gelijk je core ook goed mee, dus 2 vliegen in 1 klap.quote:Op dinsdag 29 mei 2007 12:11 schreef Videopac het volgende:
[..]
Misschien de lunges eens met een barbell doen?
Pics?quote:Op dinsdag 29 mei 2007 11:44 schreef BertV het volgende:
[..]
Ik heb een genetische voorsprong met m'n monsterkuiten dus kan je niet verder helpen.![]()
Ik blijf het erg wazig vinden dat er geen gewichten op de gewichten staan; wat is dat voor een wazige gym?quote:Op dinsdag 29 mei 2007 11:15 schreef Handschoen het volgende:
Ik vraag me af of er nog meer oefeningen zijn om mijn kuiten te trainen. Wij hebben op de sportschool nu wel een apparaat voor de standing calf staan, maar die doe ik op max (25 gewichten van? 5 kilo? 10 kilo? er staan alleen nummers op, geen gewichten). Ik heb niet het idee dat ze nu goed getrained worden. Zou wel wat gespierdere kuiten willen hebben, iemand ideeën voor oefeningen?
Het is meer dat ik het niet meer uit mijn hoofd weetquote:Op dinsdag 29 mei 2007 15:53 schreef Videopac het volgende:
[..]
Ik blijf het erg wazig vinden dat er geen gewichten op de gewichten staan; wat is dat voor een wazige gym?
Mja, het zijn ook niet mijn favoriete oefeningen, maar het staat ook weer zo vreemd als je benen lijken op twee boomstammen die op twee luciferhoutjes rusten hequote:Op dinsdag 29 mei 2007 16:20 schreef Fugie het volgende:
kuiten zuigt ook
ik wordt er ook nooit echt sterker mee, misschien maar beter me best doen
tijdens een langdurige zware inspanning whey? gaat m'n lichaam die eiwitten dan niet gebruiken als krachtstof?quote:Op dinsdag 29 mei 2007 19:09 schreef Mr.J het volgende:
Ja. Had je zelfs tussendoor al kunnen doen.
Nee ook je carbs natuurlijk.quote:Op dinsdag 29 mei 2007 22:23 schreef Tommy_808 het volgende:
[..]
tijdens een langdurige zware inspanning whey? gaat m'n lichaam die eiwitten dan niet gebruiken als krachtstof?
bonquote:
Pff dat is meer in de richting van 1 training man. 3x per week squaten, 2 deadlifts, vorm van cleanen ofzo en wat press en row-werk. Who needs biceps-curls?quote:Op dinsdag 29 mei 2007 23:15 schreef Skazminko het volgende:
Ik heb maar besloten om me te richten op de 5 grote compounds. Deadliften ga ik 1 a 2 x per week doen. OH press 1 x, Bench press 1x, BOR 1 a 2 x en squats (In een smith.) 1 x.
Ik ga me vooral richten op deadlift omdat ik dat nog maar 10 x heb gedaan in die 8 maanden dat ik train en dat dus zo goed als ongetraind is.En het is een leuke oefening.
Gister even gechecked: Het zijn gewichten van 10 kilo. Dus ik doe nou 250quote:Op dinsdag 29 mei 2007 15:53 schreef Videopac het volgende:
[..]
Ik blijf het erg wazig vinden dat er geen gewichten op de gewichten staan; wat is dat voor een wazige gym?
Ah, die anderen deden direct hun deadlift dus... praktisch...quote:Op woensdag 30 mei 2007 09:08 schreef Den_Haag het volgende:
De breezer zijn altijd lachen. Gisteren probeerde er eentje de benchpress met 100kg (is eigenlijk de enige oefening die ze doen). Hij had twee andere breezers nodig om hem te helpen. Zelfs eentje kon hij niet solo. En bij drie reps waren zijn maatjes ook moe![]()
![]()
![]()
ik merkte toen ik begon met trainen, dat ik tijdens het trainen niet veel gewicht bijkwam, maar als ik na een maand of 2 een week stopte met traitnen, zette ik 2-3kg op die week aanquote:Op woensdag 30 mei 2007 11:26 schreef taxibabe het volgende:
Ik snap iets niet ..maar misschien is het ook wel normaal ..
Ik zit nu al 2-3 weken op 55-56 kiloWat doe ik fout?
's Middags eet ik zelfs al een boterham meer. En ik merk dat 's avonds ook meer eet.
Met het trainen gaat ook wel goed, ben weer 1-2 kilo omhoog gegaan met een paar oefeningen, en volgende week ga ik er weer 1 verhogen.
Niet in paniek raken jijquote:Op woensdag 30 mei 2007 11:26 schreef taxibabe het volgende:
Ik snap iets niet ..maar misschien is het ook wel normaal ..
Ik zit nu al 2-3 weken op 55-56 kiloWat doe ik fout?
's Middags eet ik zelfs al een boterham meer. En ik merk dat 's avonds ook meer eet.
Met het trainen gaat ook wel goed, ben weer 1-2 kilo omhoog gegaan met een paar oefeningen, en volgende week ga ik er weer 1 verhogen.
En ik doe nu sinds een weekje 2 andere oefeningen voor mijn benen. Met de halterbank doe ik deze en deze .
Het is een groot verschil hoeveel de deadlifters meehelpen. En een inclined dumbellpress komen ze niet verder dan 20kg (met heel veel moeite en hulp).quote:Op woensdag 30 mei 2007 11:06 schreef BertV het volgende:
[..]
Ah, die anderen deden direct hun deadlift dus... praktisch...
Zo astronomisch is het verschil met mij ook niet, ik doe met moeite drie herhalingen zonder deadlifters.![]()
Ik zou eerst even afwachten en doorgaan, niet meteen dingen omgooien als je even een weekje stilstaat.quote:Op woensdag 30 mei 2007 11:48 schreef no-look het volgende:
nog meer eten, of minder 'doen'. Schijnbaar zit je nu op het niveau van onderhoud. Go way beyond
Ze kunnen 100 kilo bench pressen maar 20 kilo per halter is te veel? Trainen die lui exlusief op de Smith machine ofoz?quote:Op woensdag 30 mei 2007 14:00 schreef Den_Haag het volgende:
[..]
Het is een groot verschil hoeveel de deadlifters meehelpen. En een inclined dumbellpress komen ze niet verder dan 20kg (met heel veel moeite en hulp).
Ik ga er uiteraard andere oefeningen bij doen. Dit zijn niet de enige 5 oefeningen die ik ga doen in 4 trainingen per week. Maar de trainingen zullen voornamelijk hieruit bestaan.quote:Op woensdag 30 mei 2007 09:44 schreef no-look het volgende:
[..]
Pff dat is meer in de richting van 1 training man. 3x per week squaten, 2 deadlifts, vorm van cleanen ofzo en wat press en row-werk. Who needs biceps-curls?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |