quote:Op donderdag 24 mei 2007 14:57 schreef no-look het volgende:
Ik denk dat voeding in een beginners-stadium wel overrated is. Ikzelf heb nooit op voeding gelet, maar ben in een jaar ook een aantal kg's aan spiermassa bijgekomen. Op een gegeven moment is het een must, maar voor über-ecto's volstaat het in den beginne om gewoon alles te vreten was los en vast zit. Ook ijs, chocolade, vadsige hamburgers en bier.

Waar heb jij het over?quote:Op donderdag 24 mei 2007 14:52 schreef McGilles het volgende:
[..]
Ga jij eens een weekje trainen met eten speklappen, ijs, chips, bier en pizza en dan de week erna op brood, brinta, havermout, kip, groente en fruit.
Wedden dat je dan minimaal 10% beter traint, ik zelf train dan echt ZOVEEL beter.

eiwitten, kcal's, vettenquote:Op donderdag 24 mei 2007 15:00 schreef tongytongylickylicky het volgende:
[..]
stop a.u.b. met posten......leg mij even uit waar dat goed voor is i.c.m. trainen/ spiergroei?

Ik weeg niks af en ik hou niks bij, ik eet alleen 95% de tijd gezond. Dat kost mij 0,0 moeite en ik ben het zo gewend. Vandaag tot nu toe 2x brinta op en 8 boterhammen met kip-sate salade en 3 glazen melk.quote:Op donderdag 24 mei 2007 15:01 schreef Alpha2 het volgende:
[..]
Waar heb jij het over?
Ik zeg dat pietje precies gedoe niet nodig is als iemand die voor de hobby na zjn werk wat traint.
Ik bedoel dat mensen gewoon nooit meer friet eten, of gek worden als iemand ketchup eet of wat fritesaus. Gewoon 1x in de week ff lekker eten etc moet echt kunnen.
Maar als jij alles afweegt, precies aan je tijden houdt, en alle kcal eiwit kh etc bijhoud van iedere kruimel die je inneemt moet je zelf weten.

Hou jij het maar lekker bij 'fitnessen', je groeit idd in vet... ook een 'ecto' moet gewoon normaal eten.quote:Op donderdag 24 mei 2007 15:04 schreef no-look het volgende:
[..]
eiwitten, kcal's, vetten
of ga jij nu beweren dat je daar niet van groeit, met je ongeïnformeerde, zielige?

Geef a.u.b. nooit hetadvies om bier/ ijs/ koekjes/ mcdonalds te gaan eten om 'gespierder' te worden, groter heb je helemaal gelijk in.quote:Op donderdag 24 mei 2007 15:14 schreef no-look het volgende:
dat is de ideale, maar niet de enige manier.
Zoals ik dus ook al heb gezegd: in een jaar trainen ben ik, zonder vetter geworden, iets minder dan 10kg aangekomen. Daarbij heb ik niet gelet op wat ik eet, ik drink alleen een litertje melk per dag extra. Maar voor de rest heb ik een vrij ongezonde levensstijl vol bier en vette hap.
Hamburgers, ijs en koekjes zijn niet alleen vet en zitten vol met suiker, en zo behandel jij het wel. Het zijn ook producten met een flinke voedingswaarde. Groter worden = meer innemen dan verbruiken. Simple as that. Dat je daarna moet gaan cardio'en om in je stringetje op een podium te verschijnen, okay, maar zodra je dat niet erg vindt (of zodra je niet per se droog wilt staan) is dat geen probleem.

mee eens. Mijn enige echte zonde is alchohol (wat dat betreft stereo type student), maar zelfs als ik knetterlam de stad uit kom eet ik nog eerder een chicken durum dan een patat oorlog vanwege de voedingswaardequote:Op donderdag 24 mei 2007 15:09 schreef McGilles het volgende:
[..]
Ik weeg niks af en ik hou niks bij, ik eet alleen 95% de tijd gezond. Dat kost mij 0,0 moeite en ik ben het zo gewend. Vandaag tot nu toe 2x brinta op en 8 boterhammen met kip-sate salade en 3 glazen melk.
Ik eet liever een broodje gezond dan een broodje hamburger/kroket. Ik zelf heb er totaal geen moeite mee, ook niet aan het houden van tijden met eten. Ik heb na 2,5u na een maaltijd weer honger dus ik ga eten.

Aantal, als in 20 kilo? Of aantal als in 3 a 4?quote:Op donderdag 24 mei 2007 14:57 schreef no-look het volgende:
Ik denk dat voeding in een beginners-stadium wel overrated is. Ikzelf heb nooit op voeding gelet, maar ben in een jaar ook een aantal kg's[ aan spiermassa bijgekomen. Op een gegeven moment is het een must, maar voor über-ecto's volstaat het in den beginne om gewoon alles te vreten was los en vast zit. Ook ijs, chocolade, vadsige hamburgers en bier.

Wtf, waar kun je dat halen?quote:Op donderdag 24 mei 2007 17:28 schreef mister_popcorn het volgende:
[..]
Verder zit er overigens wel verschil in hamburgers en in ijs. Als je zelf gewoon 100% rundvlees hamburgers fixt op de bbq, er zelf gewoon verse groente en een gebakken eitje oid bij gooit heb je echt wel een goede maaltijd te pakken. En bijvoorbeeld hertog jan ijs is ook niet heel erg verkeerd... Maar aan de andere kant heb je natuurlijk gewoon de niets zeggende mac-burgers (die 1x per maand best te happen zijn) en de vol suikers en zoetstoffen bakken ijs. (pw shake?)

ow ja, foutje, ik eet het bijna nooit, ben zelf meer van de ben & jerry'squote:

Deze week 4x getraint, gisteren borst 10 setjes bankdrukken en daarna nog wat rugwerk.quote:Op vrijdag 25 mei 2007 11:04 schreef Videopac het volgende:
Ik ben het afgelopen jaar ongeveer 1kg per maand aangekomen bij ongeveer gelijkblijven vet%.
Het ziek zijn vorige week heeft mij in eerste instantie 3kg gekost, maar daar is nu alweer 1,5 van terug (zal wel voornamelijk vocht zijn).
Maar eeh: wordt er nog getraind hier? Bij mij gaan met name de borst en de rug wel goed de laatste weken: dumbbell press nu 3x10 24kg (was 22), incline dumbbell press 10x 10x 9x 24 kg (was 22), flies 2x10 18kg 10x 20kg (was 3x10 18kg). Lat pull down nu 3x10 60kg. Deadrow (breed) 3x10 33kg.

Hoeft geen vocht te zijn er bestaat ook nog zoiets als spiergeheugenquote:Op vrijdag 25 mei 2007 11:04 schreef Videopac het volgende:
Ik ben het afgelopen jaar ongeveer 1kg per maand aangekomen bij ongeveer gelijkblijven vet%.
Het ziek zijn vorige week heeft mij in eerste instantie 3kg gekost, maar daar is nu alweer 1,5 van terug (zal wel voornamelijk vocht zijn).
Goede vooruitgang! Wat voor een oefening is deadrow?quote:Maar eeh: wordt er nog getraind hier? Bij mij gaan met name de borst en de rug wel goed de laatste weken: dumbbell press nu 3x10 24kg (was 22), incline dumbbell press 10x 10x 9x 24 kg (was 22), flies 2x10 18kg 10x 20kg (was 3x10 18kg). Lat pull down nu 3x10 60kg. Deadrow (breed) 3x10 33kg.

dumbbell press 3x8 34kg (plat)quote:Op vrijdag 25 mei 2007 11:04 schreef Videopac het volgende:
Maar eeh: wordt er nog getraind hier?

Spotters willen nog wel eens deadrow zeggen ipv Bent Over Row...quote:Op vrijdag 25 mei 2007 11:43 schreef Frautie het volgende:
[..]
Goede vooruitgang! Wat voor een oefening is deadrow?

Ohja, ik heb ook benen.quote:Op vrijdag 25 mei 2007 11:54 schreef no-look het volgende:
beachboy
hanging powerclean 5*3, uiteindelijk met 50kg
squat 3*5*56 kg
shoulder press 4*5*36
seated row 4*5*55kg
straks 3*3*62 kg squat en 3*3*100 kg deadliften, hopelijk, grr.

Gewoon rammen toch, dan krijg je die 100kg zo van de grond.quote:Op vrijdag 25 mei 2007 11:54 schreef no-look het volgende:
beachboy
hanging powerclean 5*3, uiteindelijk met 50kg
squat 3*5*56 kg
shoulder press 4*5*36
seated row 4*5*55kg
straks 3*3*62 kg squat en 3*3*100 kg deadliften, hopelijk, grr.

idd, niets aan als je je kop dol maaktquote:Op vrijdag 25 mei 2007 16:01 schreef McGilles het volgende:
[..]
Gewoon rammen toch, dan krijg je die 100kg zo van de grond.
dat is nix vergeleken met wat Tate al heeft meegemaaktquote:Ik heb trouwens een prognose gekregen met mijn knie. Deze klachten duren gemiddeld tussen de 2 maanden en 1 jaar (!!!!) WTF....... zwaar irritant..

het was 'hopelijk' omdat ik niet wist of ik het ging redden met vervoer en werk. Maar het gaat goedkomen, ben nu weg.quote:Op vrijdag 25 mei 2007 16:01 schreef McGilles het volgende:
[..]
Gewoon rammen toch, dan krijg je die 100kg zo van de grond.
Ik heb trouwens een prognose gekregen met mijn knie. Deze klachten duren gemiddeld tussen de 2 maanden en 1 jaar (!!!!) WTF....... zwaar irritant..

Creatine zit ook tussen de oren hequote:Op vrijdag 25 mei 2007 19:16 schreef koejoeloek het volgende:
net discussie in de gym, die man beweerde dat je ALLEEN je onderkant van je borst kunt trainen door middel van bankje hellend te zetten, decline dus, naar mijn weten, kan je net zo goed platte bank doen, dan neem je je onderkant ook prima mee toch?
trouwens, hoe snel werkt creatine? Heb het idee dat me armen een stuk voller blijven na de training, net als me borst.. maar kan dat na 2 dagen creatine te nemen?

Mwa ik merk wel dat ik vooral op de bovenkant van me borst groei, en ik doe alleen plat en incline drukken + fly's. Denk dat je met decline wel wat meer je onderkant pakt, maar ik vind het best zoquote:Op vrijdag 25 mei 2007 19:16 schreef koejoeloek het volgende:
net discussie in de gym, die man beweerde dat je ALLEEN je onderkant van je borst kunt trainen door middel van bankje hellend te zetten, decline dus, naar mijn weten, kan je net zo goed platte bank doen, dan neem je je onderkant ook prima mee toch?
trouwens, hoe snel werkt creatine? Heb het idee dat me armen een stuk voller blijven na de training, net als me borst.. maar kan dat na 2 dagen creatine te nemen?

Allereerst is flat bench al voldoende voor onderkant pecs, maar deze worden ook belast bij vertical pulls zoals de lat pulldown of chins. Dus decline is in bodybuilding opzicht niet slechts overrated, maar ook nog eens onzinnig.quote:Op vrijdag 25 mei 2007 19:16 schreef koejoeloek het volgende:

Terwijl je er toch meer spiervezels mee aanspreekt dan plat of decline.quote:Op vrijdag 25 mei 2007 21:43 schreef LedZep het volgende:
[..]
Allereerst is flat bench al voldoende voor onderkant pecs, maar deze worden ook belast bij vertical pulls zoals de lat pulldown of chins. Dus decline is in bodybuilding opzicht niet slechts overrated, maar ook nog eens onzinnig.

Ik neem aan dat je incline bedoelt?quote:Op vrijdag 25 mei 2007 21:59 schreef Mr.J het volgende:
Terwijl je er toch meer spiervezels mee aanspreekt dan plat of decline.

idd , slotje!quote:Op vrijdag 25 mei 2007 22:53 schreef Tommy_808 het volgende:
gewoon rammen ipv dat al dat gay-ass gediscussier

Oh ja zie 't nu.quote:Op vrijdag 25 mei 2007 22:52 schreef LedZep het volgende:
Ik zeg dat decline overbodig is, zeg jij:
"Terwijl je er toch meer spiervezels mee aanspreekt dan plat of decline".
Of ofwel bedoel je wél incline, ofwel lees je mijn bericht verkeerd.

quote:Op zaterdag 26 mei 2007 01:01 schreef no-look het volgende:
"ga gewoon curlen' bij de vraag of squats of deadlifts voor meer massa zorgen"
"ga gewoon squatten of deadliften ipv te liggen zeuren of hammercurls of concentrationcurls die biceps beter doen groeien."

In de smith squat ik meer vanuit mijn glutes dan vanuit mijn quads. Tevens staan mijn onderbenen in een veel rechtere positie dan wanneer ik het los doe.quote:Op zaterdag 26 mei 2007 12:48 schreef DjMark het volgende:
je uitvoering in de smith is beter???!?!?
Dat kan helemaal niet, die smith dwingt je in een bepaalde onnatuurlijke houding/beweging.
Je uitvoering in de smith is dus bij voorbaat minder dan los.

Spierpijn is geen vereiste voor spiergroei en is ook geen indicatie of je goed of slecht hebt getraint.quote:Op zaterdag 26 mei 2007 19:27 schreef Robbadefrissa het volgende:
Ik heb een probleempje
ik fitness nu 2 maanden, eet gezond (let er niet uitermate op maar wel gezond) en drink zaterdagnacht bier ( ja oke)
maar ik krijg geen spierpijn van het fitness, hoewel ik wel zo zwaar als ik kan dat ik 4 setjes kan halen, maar het spierpijn komt niet. Ik las dat spierpijn goed is voor je spieropbouw maar ik krijg het echt niet, dus ik vraag me af of dit effect heeft op resultaten?

oke, goed om te horen danquote:Op zaterdag 26 mei 2007 19:32 schreef McGilles het volgende:
[..]
Spierpijn is geen vereiste voor spiergroei en is ook geen indicatie of je goed of slecht hebt getraint.
Ik heb zelden spierpijn, alleen als ik een lange tijd niet ben geweest.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |