Gewoon aanvoelen dus. Dit kan namelijk erg uiteenlopen. Ik begon met een monsterlijke 25 - 30 kilo. Ik meende ooit gelezen te hebben dat Scot Mendelson iets van 80 kilo op zijn first attempt drukte.quote:Op woensdag 23 mei 2007 22:23 schreef taxibabe het volgende:
Nou ja .... ik dacht dat er misschien richtijnen waren voor als je daarme begint. Bijvoorbeeld zoveel procent van je lichaamsgewicht ofzo. Om blessures te voorkomen...
Maar zo te zien heb ik blijkbaar een domme vraag gesteld![]()
^^quote:Op woensdag 23 mei 2007 22:28 schreef Sm0keZ het volgende:
Gewoon proberen. Pak gewoon eerst de helft van je lichaamsgewicht, en kijk of je dat 8 keer omhoog kan drukken. Te makkelijk? Mooi, gooi er nog maar wat bij!
Probeer altijd een gewicht te pakken wat je tussen de 6 en 10 keer kan wegdrukken. Als je de 10 hebt gehaald, wordt het weer tijd om gewicht te verhogen.
Etcetera
Ik begon zelf ooit met 40kg, was toen 15jr. Nu is dat natuurlijk een lachertje.quote:Op woensdag 23 mei 2007 23:14 schreef Frautie het volgende:
[..]
^^
Heeft bij mij echt wel ff geduurd voor ik kon bankdrukken met alleen maar de stang
En bereid je voor op de heerlijke spierpijn aan je borst![]()
LOL 1 pot pindakaas?quote:Op donderdag 24 mei 2007 00:15 schreef McGilles het volgende:
[..]
Ik begon zelf ooit met 40kg, was toen 15jr. Nu is dat natuurlijk een lachertje.
Trouwens, bulktip van McGilles voor vandaag:
500gr kipfilet
1 pot pindakaas
100gr ui
100gr tauge
sambal + ketjap + knoflook
Kip aanbraden, ui erbij, tauge erbij, pindakaas erbij, verdunnen met melk. Rest van de ingredienten naar smaak toevoegen. 5min zachtjes koken en de komende paar dagen hoef je niet te denken wat je op je brood moet doen![]()
quote:Op woensdag 23 mei 2007 22:33 schreef Skazminko het volgende:
[..]
Gewoon aanvoelen dus. Dit kan namelijk erg uiteenlopen. Ik begon met een monsterlijke 25 - 30 kilo. Ik meende ooit gelezen te hebben dat Scot Mendelson iets van 80 kilo op zijn first attempt drukte.
Loopt dus erg uiteen.
Per week 1 keer alle spiergroepen pakken. Dus wat ik meestal doe als ik 3 keer per week train is:quote:Op woensdag 23 mei 2007 21:26 schreef FritsFluitketel het volgende:
Btw.. heb vanavond een maximaalschema gemaakt. (Maximale wat ik haal met 12 reps op 1 set). Aan de hand hiervan gaan ze een schema maken die ik vrijdag krijg. Vooralsnog veel apparaten met een enkele losgewicht oefening, maar dit wordt natuurlijk langzaam opgebouwd
Maar.. ik zat in de auto terug en bedacht me dat ze waarschijnlijk een schema maakten om alle spiergroepen in één training te trainen. Is dit wel slim? Of anders: hoe pak ik dit het beste aan? Train drie keer per week trouwens, maandag, woensdag en vrijdag.
Lijken me aardig zware dagen! Vooral 'benen-rug-biceps'. Mij is altijd verteld dat je sowieso benen en rug niet op dezelfde dag moet doen aangezien het zo'n grote spiergroepen zijn.quote:Op donderdag 24 mei 2007 10:55 schreef Sm0keZ het volgende:
Ik train zelf altijd 2 maal per week alle spiergroepen. Heb een splitschema'tje;
dag1; borst-schouders-triceps
dag2; benen-rug-biceps
Dag 1 is vaak maandag en donderdag, dag2 is dan dinsdag en vrijdag. Gaat prima tot nu toe
Ik heb ook het idee dat 2 maal per week gewoon nét even wat sneller gaat dan eens per week. M'n spieren hebben zo altijd 72 uur rust tussendoor
Dag 2 is inderdaad zwaar. De afgelopen 2 maanden heb ik geen dag zonder spierpijn gezeten... Maar goed, uiteindelijk begin je eraan te wennen, en later kun je niet meer zonderquote:Op donderdag 24 mei 2007 11:22 schreef DubzOne het volgende:
[..]
Lijken me aardig zware dagen! Vooral 'benen-rug-biceps'. Mij is altijd verteld dat je sowieso benen en rug niet op dezelfde dag moet doen aangezien het zo'n grote spiergroepen zijn.
Maar met alles 1 keer per week goed trainen boek ik voldoende vooruitgang![]()
Same here... ik let eigenlijk alleen op voldoende eiwitten op trainingsdagen. Daarbuiten freestyle ik watquote:Op donderdag 24 mei 2007 13:35 schreef Semargofni het volgende:
Het is maar net hoe serieus je er mee bezig bent. Ik zelf houd ook geen voedingsschema aan, maar enkele simpele richtlijnen. Het moet nog wel leuk blijven imo.
quote:Op donderdag 24 mei 2007 13:02 schreef Alpha2 het volgende:
Sommige mensen overdrijven nogal met voeding. Echt al je gramme,kcals etc telle hoeft echt niet als amateur/hobby fitnesser. Net zoals geen snacks meer of suiker etc. Je zal er echt niet minder op gaan.
Ik gebruik ook alleen maar het krachthonkquote:Op dinsdag 22 mei 2007 20:32 schreef mister_popcorn het volgende:
[..]
ja ik ook dus. Vroeger was hier nog een jongen van de UVT die er ook trainde, miguel oid, maar die had zoveel pech met z'n schouder dat hij nu nauwelijks meer traint en afentoe lurkt hiero (?)
In ieder geval, FOEI dat jij ook die andere twee zalen gebruikt, die zijn me toch 'n partij waardeloos. Al lopen er uiteraard afentoe leuke dames rond![]()
Overigens vandaag voor het eerste 26 kilo per schouder staand geprest. Ik wil voor het eind van het jaar de 30 staand pressen (en niet push-pressen...)
Vooral de benen - rug dat is ook aardig zwaarquote:Op donderdag 24 mei 2007 11:22 schreef DubzOne het volgende:
[..]
Lijken me aardig zware dagen! Vooral 'benen-rug-biceps'. Mij is altijd verteld dat je sowieso benen en rug niet op dezelfde dag moet doen aangezien het zo'n grote spiergroepen zijn.
Maar met alles 1 keer per week goed trainen boek ik voldoende vooruitgang![]()
Je hebt gelijk want zo denken de meeste amateur/hobby fitnessers.quote:Op donderdag 24 mei 2007 13:02 schreef Alpha2 het volgende:
Sommige mensen overdrijven nogal met voeding. Echt al je gramme,kcals etc telle hoeft echt niet als amateur/hobby fitnesser. Net zoals geen snacks meer of suiker etc. Je zal er echt niet minder op gaan.
quote:Op donderdag 24 mei 2007 14:27 schreef BertV het volgende:
[..]
Je hebt gelijk want zo denken de meeste amateur/hobby fitnessers.
Ga jij eens een weekje trainen met eten speklappen, ijs, chips, bier en pizza en dan de week erna op brood, brinta, havermout, kip, groente en fruit.quote:Op donderdag 24 mei 2007 13:02 schreef Alpha2 het volgende:
Ik zou echt nooit rauwe eieren eten / drinken -> salmonella bacteriequote:Op donderdag 24 mei 2007 14:44 schreef SupahFunk het volgende:
Effe een vraagje het is toch niet slecht om maar 2 rauwe eiren dus niet gekookt elke dag een shake van te maken en dan op te drinken?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |