Idem.quote:Op dinsdag 22 mei 2007 23:24 schreef Skazminko het volgende:
Hoelang slapen jullie gemiddeld? Ik in het weekend minstens 10 uur soms zelfs meer dan 12 uur.![]()
Maar doordeweeks kom ik nauwelijks aan 7 uur. Soms zelfs nog geen 5 uur.![]()
Veel slapen schijnt goed te zijn voor groeien. Dus daar zit op dit moment mijn grootste fout denk ik zo.
Je lichaam gebruikt slaap specifiek om te genezen. Het is ook niet toevallig dat blessures en dergeljike meestal weg zijn na een goede nachtrust.quote:Op woensdag 23 mei 2007 09:29 schreef no-look het volgende:
en waarom van slaap dan wel? Als je gewoon non-actief bent, je spieren niet tot amper gebruikt, kun je dat toch als rust rekenen lijkt me?
Ik slaap een uurtje of 6/7 per nacht, in het weekend 8 of soms 9. Ik word gewoon altijd vroeg wakker en heb heel veel moeite weer in slaap te komen, wat ik meestal dus niet doe. Ik moet er wel bij zeggen dat ik veel dutjes doe en in de trein naar school vaak lig te pitten
quote:Op woensdag 23 mei 2007 12:14 schreef koejoeloek het volgende:
even een vraagje, heb zojuist Maximize Creatine Xcell gekocht,
http://www.maximize-europe.com/Site/index.php?option=com_content&task=view&id=54&Itemid=68&lang=nl_NL
nou ben ik best thuis in creatine, maar zijn 2 dingen die ik niet begrijp:
1. 90gr van dat spul per keer, lijkt mij lomp veel, weliswaar zit er veel dextrose in en zal de samenstelling dus niet 100% creatine zijn, maar dan nog lijkt 90gr mij erg veel? Bovendien, tis een verpakking van 1kilo, dus dan zou je er maar 10 keer mee kunnen doen.
2. Er staat, in te nemen NA je training, creatine is toch nog altijd voor meer kracht TIJDENS je training, dus waarom moet ik dit dan na me training nemen, is het niet verstandiger om wat whey + crea te mengen ongeveer half uurtje voor je training, en dan na je training whey? Dat lijkt mij persoonlijk een betere manier, wat denken jullie?
In 90gr zit dus maar 9gr creatine. Nu is 9gr iets meer dan wordt aangeraden. Ik neem zelf meestal 5-6gr per dag... 9gr/d is echter niet schadelijk ofzo.quote:Ingrediënten : dextrose, Creatine monohydraat (10%), D-ribose (2%), L-glutamine (2%), taurine (2%), voedingszuur: E330, smaakstoffen, magnesiumfosfaat, kaliumfosfaat, alfa lipoïne zuur (0,2%), kleurstof: E110, L-Lysine, chroom picolinaat.
Ok dan heb ik het nu dus ongeveer hetzelfde als jij gedaan, heb 2 maatschepjes genomen van die creatine na de training, als 3 schepjes 90gr is, zijn 2 schepjes 60gram en dus 6gr creatine, is dat genoeg bevorderend? En dat dan vermengt met wat whey, neem aan dat direct na je training niet super nauw hoeft te worden genomen en dat dat ook nog wel 10 minuutjes na je training kan?quote:Op woensdag 23 mei 2007 12:24 schreef Sm0keZ het volgende:
[..]
[..]
In 90gr zit dus maar 9gr creatine. Nu is 9gr iets meer dan wordt aangeraden. Ik neem zelf meestal 5-6gr per dag... 9gr/d is echter niet schadelijk ofzo.
Wat betreft je tweede vraag, echt een duidelijk antwoord heb ik niet voor je. De een zegt dat dextrose beter vóór de training genomen kan worden, de ander zegt dat het ná de training juist weer beter is. Ikzelf neem meestal dextrose voor en tijdens de training. Simpelweg omdat ik me daar een stuk beter door voel tijdens het trainen, en omdat ik ook nog een klein beetje extra gewicht erbij kan pakken.
De creatine maakt (voor zover ik weet) in principe niet zoveel uit wanneer je het neemt. Meestal gooi ik 3gr door m'n Whey shake heen voor de training, en 's avonds na het avondeten neem ik dan nog 2-3gr, afhankelijk of ik van plan ben de volgende dag naar de gym te gaan.
Mazzelaar. Ik slaap zo'n 8 uur als het kan maar het duurt altijd 1 uur tot 2 uur voor ik in slaap kom, dus als ik er vroeg uit moet is het zo'n 6 uur slaap.quote:Op woensdag 23 mei 2007 11:41 schreef Frautie het volgende:
Doordeweeks meestal een uur of 7, soms 8. In het weekend minimaal 8.
En als 't ff kan doe ik in 't weekend vaak na 't trainen nog een tukkie.
Ik kan overal wel een tukkie doen![]()
Wat dacht je van eerst met een lege stang om de oefening te voelen/ begrijpen.quote:Op woensdag 23 mei 2007 18:46 schreef taxibabe het volgende:
De halterbank staat!
Er zitten trouwens maar weinig gewichten bij, dat wordt waarschijnlijk bijbestellen.
Als ik nu wil gaan bankdrukken, met hoeveel kilo kan ik dan het beste beginnen?
Ik snap wat je bedoelt...maar..quote:Op woensdag 23 mei 2007 18:48 schreef tongytongylickylicky het volgende:
[..]
Wat dacht je van eerst met een lege stang om de oefening te voelen/ begrijpen.
Hoe zwaar is die stang? Normale stang inde gym is meestal 20kg...quote:Op woensdag 23 mei 2007 19:11 schreef taxibabe het volgende:
[..]
Ik snap wat je bedoelt...maar..
Die halterstang weegt zowat niks, dus je 'voelt' de oefening niet.
Vandaar dat ik vroeg met hoeveel kilo dat ik het beste kan beginnen.
Volgens mij weegt dat ding nog geen 5 kilo .. hahaquote:Op woensdag 23 mei 2007 19:17 schreef tongytongylickylicky het volgende:
[..]
Hoe zwaar is die stang? Normale stang inde gym is meestal 20kg...
Gewoon iets opgooien (niet te zwaar natuurlijkquote:Op woensdag 23 mei 2007 18:46 schreef taxibabe het volgende:
De halterbank staat!
Er zitten trouwens maar weinig gewichten bij, dat wordt waarschijnlijk bijbestellen.
Eh... wat denk je van even aanvoelen?quote:Op woensdag 23 mei 2007 18:46 schreef taxibabe het volgende:
De halterbank staat!
geen olympische stang dus...quote:Op woensdag 23 mei 2007 19:20 schreef taxibabe het volgende:
[..]
Volgens mij weegt dat ding nog geen 5 kilo .. haha
Gewoon proberen. Pak gewoon eerst de helft van je lichaamsgewicht, en kijk of je dat 8 keer omhoog kan drukken. Te makkelijk? Mooi, gooi er nog maar wat bij!quote:Op woensdag 23 mei 2007 22:23 schreef taxibabe het volgende:
Nou ja .... ik dacht dat er misschien richtijnen waren voor als je daarme begint. Bijvoorbeeld zoveel procent van je lichaamsgewicht ofzo. Om blessures te voorkomen...
Maar zo te zien heb ik blijkbaar een domme vraag gesteld![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |