Ja, ik heb ook nooit last van spierpijn terwijl een vriend van mij altijd twee dagen spierpijn heeft en hij trained zelfs minder.quote:Op zaterdag 26 mei 2007 19:32 schreef McGilles het volgende:
[..]
Spierpijn is geen vereiste voor spiergroei en is ook geen indicatie of je goed of slecht hebt getraint.
Ik heb zelden spierpijn, alleen als ik een lange tijd niet ben geweest.
jouw lichaam is niet zijn lichaam, lijkt me dus ook niet heel zinnig om dat zo 1 op 1 te vergelijkenquote:Op zaterdag 26 mei 2007 21:24 schreef Haijo het volgende:
[..]
Ja, ik heb ook nooit last van spierpijn terwijl een vriend van mij altijd twee dagen spierpijn heeft en hij trained zelfs minder.
Hoeft niet, hij trained 5 jaar, ik anderhalf jaar en wij zijn vergelijkbaar qua kracht.quote:Op zondag 27 mei 2007 15:06 schreef kopje_koffie het volgende:
[..]
jouw lichaam is niet zijn lichaam, lijkt me dus ook niet heel zinnig om dat zo 1 op 1 te vergelijken
Als hij al 5 jaar traint en jij 1,5 jaar en jij hebt zelden spierpijn en hij wel dat betekent 1 ding...quote:Op zondag 27 mei 2007 16:12 schreef Haijo het volgende:
[..]
Hoeft niet, hij trained 5 jaar, ik anderhalf jaar en wij zijn vergelijkbaar qua kracht.
(ik ben beter)
Zal ik hem zeggen! Eerlijk gezegd was hij wel een tijdje een stuk sterker maar hij traint nu wat minder.quote:Op zondag 27 mei 2007 17:24 schreef McGilles het volgende:
[..]
Als hij al 5 jaar traint en jij 1,5 jaar en jij hebt zelden spierpijn en hij wel dat betekent 1 ding...
Die maat van je eet VEEL te weinig, geef hem eens wat extra te eten![]()
Traint natuurlijk, we leven in nederland (to train -> trained)quote:Op zondag 27 mei 2007 17:42 schreef Haijo het volgende:
[..]
Zal ik hem zeggen! Eerlijk gezegd was hij wel een tijdje een stuk sterker maar hij traint nu wat minder.
(Is het nou trained of traint?)
Probeer gewoon per spiergroep altjid 48 uur rust aan te houden. Tijdens het trainen beschadig je je spieren, ze groeien pas in de rust die je erna neemt. Het beste zou zijn om gewoon naar de sportschool te gaan. Thuis trainen kan natuurlijk ook, maar kijk dan even rond op http://forum.dutchbodybuilding.com om wat informatie te vergarenquote:Op zondag 27 mei 2007 21:35 schreef no1uknow het volgende:
Ik ben van plan 2 á 3 keer per week te sporten, en dan zowel conditie en krachttrainingen te gaan doen.
En ja ik pas op met het trainen, wil niet teveel doen of te zwaar, ivm blessures en ik zit volgens mij nog een beetje in de groei.
edit: Ohja ook heb ik thuis gewichten liggen, waar ik serieus mee aan de slag wil gaan.
Wat is slimmer?
Elke dag een x aantal keer met een bepaald gewicht (weet wel ongeveer wat goed voor me is, heb het tijdje geleden een paar weken volgehouden) of om de dag?
Ja die 48 uur rust, dat heeft iemand ooit is tegen me gezegd. Bedankt voor de tipquote:Op maandag 28 mei 2007 08:53 schreef Sm0keZ het volgende:
[..]
Probeer gewoon per spiergroep altjid 48 uur rust aan te houden. Tijdens het trainen beschadig je je spieren, ze groeien pas in de rust die je erna neemt. Het beste zou zijn om gewoon naar de sportschool te gaan. Thuis trainen kan natuurlijk ook, maar kijk dan even rond op http://forum.dutchbodybuilding.com om wat informatie te vergaren
Ik snap iets niet, squatten met 70kg maar lunges met 11kg?!? Ik doe (deed meer) lunges met 60kg, en dat is toch niet zoveel?quote:Op maandag 28 mei 2007 21:03 schreef Frautie het volgende:
Zow, weer goed dagje gehad! Alles zwaarder gepakt.
Heb 't laatste setje met 70 kg gesquat, wel parallel maar toch.
Lunges met 11 kg gedaan en leg extensions met 75 kg!![]()
Dus ik hoef niemand te vertellen hoe ik er morgen bij loop
Qua schouders begonnen met deze en die's echt nasty. Hopelijk levert 't rondere schouders op, want da's wel de insteek
Morgen lekker rug en triceps![]()
'T zijn sowieso dumbells dus 11kg aan iedere kant. En 't is de oefening die ik als laatst doe.quote:Op dinsdag 29 mei 2007 00:56 schreef McGilles het volgende:
Ik snap iets niet, squatten met 70kg maar lunges met 11kg?!? Ik doe (deed meer) lunges met 60kg, en dat is toch niet zoveel?
holy holy, ons apparaat gaat tot 125 oid, maar 90 kg is toch echt wel een goede oefening voor m'n kuiten.quote:Op dinsdag 29 mei 2007 11:15 schreef Handschoen het volgende:
Ik vraag me af of er nog meer oefeningen zijn om mijn kuiten te trainen. Wij hebben op de sportschool nu wel een apparaat voor de standing calf staan, maar die doe ik op max (25 gewichten van? 5 kilo? 10 kilo? er staan alleen nummers op, geen gewichten). Ik heb niet het idee dat ze nu goed getrained worden. Zou wel wat gespierdere kuiten willen hebben, iemand ideeën voor oefeningen?
Thanks! En sorry als deathrow een sissy-term is voor een BOR. Ik ken de term van Bodypump (was jij daar niet ook ooit mee begonnen?quote:Op vrijdag 25 mei 2007 11:43 schreef Frautie het volgende:
[..]
Hoeft geen vocht te zijn er bestaat ook nog zoiets als spiergeheugen
[..]
Goede vooruitgang! Wat voor een oefening is deadrow?
quote:Op vrijdag 25 mei 2007 11:43 schreef Frautie het volgende:
Vanaaf borst en biceps. Ga denk ik buik er ook maar weer bijpakken. Ik kan alles wel weer wat zwaarder pakken, dus 't gaat goed.
Cutten gaat ook goed, wordt vanaaf gemeten maar ik gok dat ik nu wel op de 25% zit. Van 't weekend maar ff paar nieuwe broeken/pantalons halen![]()
Over goed bezig zijn gesproken...quote:Op maandag 28 mei 2007 21:03 schreef Frautie het volgende:
Zow, weer goed dagje gehad! Alles zwaarder gepakt.
Heb 't laatste setje met 70 kg gesquat, wel parallel maar toch.
Lunges met 11 kg gedaan en leg extensions met 75 kg!![]()
Dus ik hoef niemand te vertellen hoe ik er morgen bij loop
Qua schouders begonnen met deze en die's echt nasty. Hopelijk levert 't rondere schouders op, want da's wel de insteek
Morgen lekker rug en triceps![]()
Misschien de lunges eens met een barbell doen?quote:Op dinsdag 29 mei 2007 09:40 schreef Frautie het volgende:
[..]
Ik krijg alleen pijn in mijn handen van 't beethouden van die dumbells![]()
Hopen dat dat met de tijd minder wordt......
Doe ik ook, train je gelijk je core ook goed mee, dus 2 vliegen in 1 klap.quote:Op dinsdag 29 mei 2007 12:11 schreef Videopac het volgende:
[..]
Misschien de lunges eens met een barbell doen?
Pics?quote:Op dinsdag 29 mei 2007 11:44 schreef BertV het volgende:
[..]
Ik heb een genetische voorsprong met m'n monsterkuiten dus kan je niet verder helpen.![]()
Ik blijf het erg wazig vinden dat er geen gewichten op de gewichten staan; wat is dat voor een wazige gym?quote:Op dinsdag 29 mei 2007 11:15 schreef Handschoen het volgende:
Ik vraag me af of er nog meer oefeningen zijn om mijn kuiten te trainen. Wij hebben op de sportschool nu wel een apparaat voor de standing calf staan, maar die doe ik op max (25 gewichten van? 5 kilo? 10 kilo? er staan alleen nummers op, geen gewichten). Ik heb niet het idee dat ze nu goed getrained worden. Zou wel wat gespierdere kuiten willen hebben, iemand ideeën voor oefeningen?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |