abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_49802100
quote:
Op zaterdag 26 mei 2007 19:32 schreef McGilles het volgende:

[..]

Spierpijn is geen vereiste voor spiergroei en is ook geen indicatie of je goed of slecht hebt getraint.
Ik heb zelden spierpijn, alleen als ik een lange tijd niet ben geweest.
Ja, ik heb ook nooit last van spierpijn terwijl een vriend van mij altijd twee dagen spierpijn heeft en hij trained zelfs minder.
pi_49819634
Dit zal ongetwijfeld wel hier en daar boven gekomen zijn, maar het gaat mij even om die laatste kilootjes.
Na een beetje rondlezen kwam er telkens iets over "leptin" boven. Dit zou dan een hormoon zijn dat oa de eetlust controlleert. Het leptin gehalte is gekoppeld aan het vet in eht lichaam. Bij een te snelle daling in het vetgehalte zou het leptin gehalte ook dalen (of juist stijgen) met als gevolg dat je eetlust (sterk) groeit. Dit zou dan, lijkt mij, een zeer logisch uitleg zijn voor het jojo effect. Allemaal leuk en aardig, maar daar raak ik dat laatste laagje vet niet kwijt om mijn (jammerlijke poging tot )wasbord niet lukt.
De oplossing die ik las was dat je dus 6 maal per dag moet gaan eten, dat je je hele leef en eetritme moet aanpassen. All out. Dit gaat mij echter een beetje te ver.
Later las ik iets over algemene vetwerbranding en spieren activeren. Of eerder het verbrandings proces. De stelling was een beetje in de lijn van : hoe meer grote spiergroepen je activeert in lange sets (dus niet om uitputting in een zo kort mogelijke set) hoe sterker de algemene verbranding wordt.
Dus als je squats, arm/shouders, rug en buik traint. En daarbij zorgt dat je niet tot het naadje gaat, dan ga je gewoon veel verbranden.

Dit laatste lijkt mij meer wat, denken jullie dat het een goed alternatief is van het zeer stricte dieet ? Ik snap echt wel dat eten heel heel erg belangrijk is. Eiwitten, vetten, the works. Maar ik wil gewoon niet een slaaf van de klok worden.

wat te doen om op een zinnige manier dat laatste laagje vet weg te werken ? Mijn doel is ook eigenlijk niet om een intens strak lijf te hebben, nouja niet in de zin dat ik zo een tijdschrift in kan hehe. Maar "droog" is wel iets dat me mooi lijkt, mits ht op een zinnige manier haalbaar is.

sorrie voor deze lap tekst

[ Bericht 4% gewijzigd door kopje_koffie op 27-05-2007 15:29:09 ]
Zeg nee tegen thee
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=UGtKGX8B9hU&eurl=http%3A%2F%2Fwww.flabber.nl%2Flinkdump%2Fanimatie%2Ffransen-en-koffie-dat-gaat-niet-goed-2511&feature=player_embedded[/youtube]
pi_49819649
quote:
Op zaterdag 26 mei 2007 21:24 schreef Haijo het volgende:

[..]

Ja, ik heb ook nooit last van spierpijn terwijl een vriend van mij altijd twee dagen spierpijn heeft en hij trained zelfs minder.
jouw lichaam is niet zijn lichaam, lijkt me dus ook niet heel zinnig om dat zo 1 op 1 te vergelijken
Zeg nee tegen thee
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=UGtKGX8B9hU&eurl=http%3A%2F%2Fwww.flabber.nl%2Flinkdump%2Fanimatie%2Ffransen-en-koffie-dat-gaat-niet-goed-2511&feature=player_embedded[/youtube]
pi_49820415
gisteren zwaar door mijn enkel gegaan, verdomme lower body zit er dus voorlopig niet in.
pi_49822114
quote:
Op zondag 27 mei 2007 15:06 schreef kopje_koffie het volgende:

[..]

jouw lichaam is niet zijn lichaam, lijkt me dus ook niet heel zinnig om dat zo 1 op 1 te vergelijken
Hoeft niet, hij trained 5 jaar, ik anderhalf jaar en wij zijn vergelijkbaar qua kracht.

(ik ben beter )

[ Bericht 8% gewijzigd door Haijo op 27-05-2007 16:41:32 ]
pi_49824941
quote:
Op zondag 27 mei 2007 16:12 schreef Haijo het volgende:

[..]

Hoeft niet, hij trained 5 jaar, ik anderhalf jaar en wij zijn vergelijkbaar qua kracht.

(ik ben beter )
Als hij al 5 jaar traint en jij 1,5 jaar en jij hebt zelden spierpijn en hij wel dat betekent 1 ding...

Die maat van je eet VEEL te weinig, geef hem eens wat extra te eten
pi_49825490
quote:
Op zondag 27 mei 2007 17:24 schreef McGilles het volgende:

[..]

Als hij al 5 jaar traint en jij 1,5 jaar en jij hebt zelden spierpijn en hij wel dat betekent 1 ding...

Die maat van je eet VEEL te weinig, geef hem eens wat extra te eten
Zal ik hem zeggen! Eerlijk gezegd was hij wel een tijdje een stuk sterker maar hij traint nu wat minder.

(Is het nou trained of traint?)
pi_49826508
quote:
Op zondag 27 mei 2007 17:42 schreef Haijo het volgende:

[..]

Zal ik hem zeggen! Eerlijk gezegd was hij wel een tijdje een stuk sterker maar hij traint nu wat minder.

(Is het nou trained of traint?)
Traint natuurlijk, we leven in nederland (to train -> trained)
Kracht verlies je niet als je wat minder traint, die is voor je het weet weer terug
pi_49832769
Hoi!

Eerst even wat info, ben een paar dagen lang 17 jaar, 1,75 meter lang en weeg 75 kg.

Ik zit dus sinds een week op fitnessen omdat ik een klein beetje een buikje heb en die kwijt wil raken
pi_49832833
Ik ben van plan 2 á 3 keer per week te sporten, en dan zowel conditie en krachttrainingen te gaan doen.

En ja ik pas op met het trainen, wil niet teveel doen of te zwaar, ivm blessures en ik zit volgens mij nog een beetje in de groei.

edit: Ohja ook heb ik thuis gewichten liggen, waar ik serieus mee aan de slag wil gaan.
Wat is slimmer?
Elke dag een x aantal keer met een bepaald gewicht (weet wel ongeveer wat goed voor me is, heb het tijdje geleden een paar weken volgehouden) of om de dag?
  maandag 28 mei 2007 @ 08:53:12 #261
54164 Sm0keZ
Spatienazi
pi_49843966
quote:
Op zondag 27 mei 2007 21:35 schreef no1uknow het volgende:
Ik ben van plan 2 á 3 keer per week te sporten, en dan zowel conditie en krachttrainingen te gaan doen.

En ja ik pas op met het trainen, wil niet teveel doen of te zwaar, ivm blessures en ik zit volgens mij nog een beetje in de groei.

edit: Ohja ook heb ik thuis gewichten liggen, waar ik serieus mee aan de slag wil gaan.
Wat is slimmer?
Elke dag een x aantal keer met een bepaald gewicht (weet wel ongeveer wat goed voor me is, heb het tijdje geleden een paar weken volgehouden) of om de dag?
Probeer gewoon per spiergroep altjid 48 uur rust aan te houden. Tijdens het trainen beschadig je je spieren, ze groeien pas in de rust die je erna neemt. Het beste zou zijn om gewoon naar de sportschool te gaan. Thuis trainen kan natuurlijk ook, maar kijk dan even rond op http://forum.dutchbodybuilding.com om wat informatie te vergaren
pi_49855778
quote:
Op maandag 28 mei 2007 08:53 schreef Sm0keZ het volgende:

[..]

Probeer gewoon per spiergroep altjid 48 uur rust aan te houden. Tijdens het trainen beschadig je je spieren, ze groeien pas in de rust die je erna neemt. Het beste zou zijn om gewoon naar de sportschool te gaan. Thuis trainen kan natuurlijk ook, maar kijk dan even rond op http://forum.dutchbodybuilding.com om wat informatie te vergaren
Ja die 48 uur rust, dat heeft iemand ooit is tegen me gezegd. Bedankt voor de tip
  maandag 28 mei 2007 @ 21:03:15 #263
153812 Frautie
Frautilicious
pi_49865331
Zow, weer goed dagje gehad! Alles zwaarder gepakt.

Heb 't laatste setje met 70 kg gesquat, wel parallel maar toch.
Lunges met 11 kg gedaan en leg extensions met 75 kg!

Dus ik hoef niemand te vertellen hoe ik er morgen bij loop

Qua schouders begonnen met deze en die's echt nasty. Hopelijk levert 't rondere schouders op, want da's wel de insteek

Morgen lekker rug en triceps
Assumption is the mother of all fuck ups
Everything you do, every single decision you make, either takes you a step closer or a step further away from your goal.
You either grow or you regress; nothing stands still.
  maandag 28 mei 2007 @ 21:04:05 #264
28280 Fugie
Porsche _O_
pi_49865360
mijn school was dicht

die lateral raises zijn ook wel ok ja, ben er ook sinds kort weer mee bezig. Ik merkte wel dat wanneer de startpositie naast mijn zij is ze een stuk zwaarder zijn dan wanneer startpositie voor me lichaam is.
pi_49874138
quote:
Op maandag 28 mei 2007 21:03 schreef Frautie het volgende:

Qua schouders begonnen met deze en die's echt nasty. Hopelijk levert 't rondere schouders op, want da's wel de insteek

Ik snap iets niet, squatten met 70kg maar lunges met 11kg?!? Ik doe (deed meer) lunges met 60kg, en dat is toch niet zoveel?
pi_49875180
misschien dumbells, per stuk.

Morgen proberen of ik benen weer kan trainen. Ik kan weer lopen, dus moet wel lukken. Hopelijk 3*3*104 deadliften, zou lekker zijn.
  dinsdag 29 mei 2007 @ 09:40:12 #267
153812 Frautie
Frautilicious
pi_49878185
quote:
Op dinsdag 29 mei 2007 00:56 schreef McGilles het volgende:
Ik snap iets niet, squatten met 70kg maar lunges met 11kg?!? Ik doe (deed meer) lunges met 60kg, en dat is toch niet zoveel?
'T zijn sowieso dumbells dus 11kg aan iedere kant. En 't is de oefening die ik als laatst doe.
Mijn benen zijn dan al helemaal vol, dus 't gaat niet al te soepel

Wat niet wegneemt dat ik met de tijd wel zwaarder zal gaan. Er zit nog steeds vooruitgang in

Ik krijg alleen pijn in mijn handen van 't beethouden van die dumbells
Hopen dat dat met de tijd minder wordt......
Assumption is the mother of all fuck ups
Everything you do, every single decision you make, either takes you a step closer or a step further away from your goal.
You either grow or you regress; nothing stands still.
pi_49881066
Ik vraag me af of er nog meer oefeningen zijn om mijn kuiten te trainen. Wij hebben op de sportschool nu wel een apparaat voor de standing calf staan, maar die doe ik op max (25 gewichten van? 5 kilo? 10 kilo? er staan alleen nummers op, geen gewichten). Ik heb niet het idee dat ze nu goed getrained worden. Zou wel wat gespierdere kuiten willen hebben, iemand ideeën voor oefeningen?
Have fun...
pi_49881619
Gewoon met dumbell op een balkje/zijkant van gewicht?
pi_49882250
quote:
Op dinsdag 29 mei 2007 11:15 schreef Handschoen het volgende:
Ik vraag me af of er nog meer oefeningen zijn om mijn kuiten te trainen. Wij hebben op de sportschool nu wel een apparaat voor de standing calf staan, maar die doe ik op max (25 gewichten van? 5 kilo? 10 kilo? er staan alleen nummers op, geen gewichten). Ik heb niet het idee dat ze nu goed getrained worden. Zou wel wat gespierdere kuiten willen hebben, iemand ideeën voor oefeningen?
holy holy, ons apparaat gaat tot 125 oid, maar 90 kg is toch echt wel een goede oefening voor m'n kuiten.
Helaas kun je apparaten niet met elkaar vergelijken.

Ik heb een genetische voorsprong met m'n monsterkuiten dus kan je niet verder helpen.
Je moet de oefening rustig uitvoeren, dus niet "bouncen", want dat maakt het lichter. (en blessuregevoeliger)

Ik weet niet of dit de oplossing is? Misschien eindelijk een goede bestemming voor een smith-machine?
Handgemaakt | Doggerlandvluchteling
pi_49883226
quote:
Op vrijdag 25 mei 2007 11:43 schreef Frautie het volgende:

[..]

Hoeft geen vocht te zijn er bestaat ook nog zoiets als spiergeheugen
[..]

Goede vooruitgang! Wat voor een oefening is deadrow?
Thanks! En sorry als deathrow een sissy-term is voor een BOR. Ik ken de term van Bodypump (was jij daar niet ook ooit mee begonnen? ). Ik doe hem overigens 3x10 38kg, kwam ik zaterdag achter. Voor de rest gaat het ook wel goed: hamer curls 8x 14kg, 2x8 16kg dumbbells (was 3x8 14kg), BP 10x 60, 2x10 65kg, incline BP 10x 50kg, 10x 52,5kg 9x55kg (dat was na het BP-en en 3x10 18kg dumbbell flies). Beide zonder spotter. Triceps gaan ook goed; verzwaard bij die oefening waarbij je je arm achter je hoofd buigt en strekt (weet niet meer hoe die heet en ben m'n Delavier kwijt). Alleen die $&^%&* benen schieten niet op; ben nu al maanden aan het squatten met 85kg (3x15 keer parallel, dat wel, maar geen progressie). Ik zit er over te denken om het squatten tijdelijk uit mijn schema te gooien, maar zijn er wel goede alternatieven? Lunges (uitstappen) gaat wel goed, maar die zitten al in het pakket.
quote:
Op vrijdag 25 mei 2007 11:43 schreef Frautie het volgende:
Vanaaf borst en biceps. Ga denk ik buik er ook maar weer bijpakken. Ik kan alles wel weer wat zwaarder pakken, dus 't gaat goed.

Cutten gaat ook goed, wordt vanaaf gemeten maar ik gok dat ik nu wel op de 25% zit. Van 't weekend maar ff paar nieuwe broeken/pantalons halen
quote:
Op maandag 28 mei 2007 21:03 schreef Frautie het volgende:

Over goed bezig zijn gesproken...

[ Bericht 1% gewijzigd door Videopac op 29-05-2007 22:06:01 ]
If any member of the family should die whilst in the shelter from contamination,
put them outside, but remember to tag them first for identification purposes.
pi_49883309
quote:
Op dinsdag 29 mei 2007 09:40 schreef Frautie het volgende:

[..]
Ik krijg alleen pijn in mijn handen van 't beethouden van die dumbells
Hopen dat dat met de tijd minder wordt......
Misschien de lunges eens met een barbell doen?
If any member of the family should die whilst in the shelter from contamination,
pi_49885141
quote:
Op dinsdag 29 mei 2007 12:11 schreef Videopac het volgende:

[..]

Misschien de lunges eens met een barbell doen?
Doe ik ook, train je gelijk je core ook goed mee, dus 2 vliegen in 1 klap.
pi_49891540
quote:
Op dinsdag 29 mei 2007 11:44 schreef BertV het volgende:

[..]

Ik heb een genetische voorsprong met m'n monsterkuiten dus kan je niet verder helpen.
Pics?
pi_49891594
quote:
Op dinsdag 29 mei 2007 11:15 schreef Handschoen het volgende:
Ik blijf het erg wazig vinden dat er geen gewichten op de gewichten staan; wat is dat voor een wazige gym?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')