abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_49891899
quote:
Op dinsdag 29 mei 2007 15:53 schreef Videopac het volgende:

[..]

Ik blijf het erg wazig vinden dat er geen gewichten op de gewichten staan; wat is dat voor een wazige gym?
Het is meer dat ik het niet meer uit mijn hoofd weet . Op het eerste gewicht alleen, en daar kijk ik niet op . Of ik doe hem niet goed, maar ja, ik doe wel mijn 3 setjes met het zwaarste gewicht, en die oefening kan je niet echt fout doen lijkt me .

en ja, het is een beetje zo'n popie-jopie gym. Toen ik daar lid werd was ik nog niet zo serieus aan het trainen (is pas laten gekomen). Ben ook aan het denken om mischien over te stappen....
Have fun...
  dinsdag 29 mei 2007 @ 16:20:31 #277
28280 Fugie
Porsche _O_
pi_49892675
kuiten zuigt ook

ik wordt er ook nooit echt sterker mee, misschien maar beter me best doen
pi_49897338
heeft het nut om na een dag power-cardio (6u aan een stuk containers afladen (pakjes van 20 tot 40kg) - hoog tempo) een whey-shake te nemen?

[ Bericht 4% gewijzigd door Tommy_808 op 29-05-2007 18:31:00 ]
Only when close to death, you really feel alive
  dinsdag 29 mei 2007 @ 19:09:27 #279
19479 Mr.J
Train, eat, sleep. Repeat.
pi_49899078
Ja. Had je zelfs tussendoor al kunnen doen.
Godfather Bodybuilding topic reeks
  dinsdag 29 mei 2007 @ 19:18:36 #280
54164 Sm0keZ
Spatienazi
pi_49899464
quote:
Op dinsdag 29 mei 2007 16:20 schreef Fugie het volgende:
kuiten zuigt ook

ik wordt er ook nooit echt sterker mee, misschien maar beter me best doen
Mja, het zijn ook niet mijn favoriete oefeningen, maar het staat ook weer zo vreemd als je benen lijken op twee boomstammen die op twee luciferhoutjes rusten he
pi_49906764
Zo

Vanavond schema'tje gekregen. Oefeningen herhalen in setjes van 12, 10, 8 en 6, en daarna het gewicht van het setje van 8, maar dan 12 keer als afsluiter. Dit gevolgd door een andere oefening voor dezelfde spiergroep, één zwaar setje van 12. De eerste 12 heel licht, en de 8 en 6 goed zwaar (lukken niet allemaal, maar dat moet geoefend worden ). Train ene dag m'n bovenlichaam, andere dag m'n onderlichaam, goed schema?

Voorbeeldje voor m'n rug:

Lat pulldown: 12*6 (laatste cijfertje staat voor de cijfertjes op de gewichten, ene apparaat is een gewicht 5kg, andere 10kg, of gemixt)
10*7
8*8
6*9
12*8
12*8 Seated Row.

Tussen elke set 1 minuut pauze, en tussen de laatste 12*8 Lat Pulldown en 12*8 Seated Row geen pauze. Na de Seated Row 2 minuten pauze om verder te gaan met de volgende spiergroep.

Wat vinden jullie van zo'n schema als dit? Elke spiergroep heeft een schema'tje als dit. De ene dag dus bovenlichaam en andere dag onderlichaam. Losse gewichten komen na dit schema pas aan beurt (nu alleen nog barbell curl en touwtjes trekken (?) (touwtjes naar beneden trekken (triceps)).
Signature
pi_49907211
Zo, vandaag lekker lopen slopen. 30 minuten borst, 30 minuten buik. En morgen maar armen en cardio :S
pi_49907778
quote:
Op dinsdag 29 mei 2007 19:09 schreef Mr.J het volgende:
Ja. Had je zelfs tussendoor al kunnen doen.
tijdens een langdurige zware inspanning whey? gaat m'n lichaam die eiwitten dan niet gebruiken als krachtstof?
  dinsdag 29 mei 2007 @ 22:53:50 #284
153812 Frautie
Frautilicious
pi_49909063
@Videopac: Eet je al meer? En ik zou niet stoppen met squatten. If all else fails: shock 'm. Dus minder hh maar wel zwaarder gaan. En je gaat me niet vertellen dat er dan geen progressie in zit
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Ik ga volgende week dus mijn lunges met barbell proberen

Superheisa op werk gehad en daardoor vergeten voor 't trainen te eten En natuurlijk bedenk ik me dat als mijn maag begint te knorren halverwege 't trainen

'T ging iig wel lekker. BOR's als laatst met 22 kg gedaan. Dus dat gaat lekker.

Viel me vandaag op dat ik wat aftekening op mijn schouders/rug begin te krijgen
Assumption is the mother of all fuck ups
Everything you do, every single decision you make, either takes you a step closer or a step further away from your goal.
You either grow or you regress; nothing stands still.
  dinsdag 29 mei 2007 @ 23:06:56 #285
19479 Mr.J
pi_49909574
quote:
Op dinsdag 29 mei 2007 22:23 schreef Tommy_808 het volgende:

[..]

tijdens een langdurige zware inspanning whey? gaat m'n lichaam die eiwitten dan niet gebruiken als krachtstof?
Nee ook je carbs natuurlijk.
pi_49909754
quote:
Op dinsdag 29 mei 2007 23:06 schreef Mr.J het volgende:

[..]

Nee ook je carbs natuurlijk.
bon

ik heb namelijk nieuw weekendwerk ben benieuwd hoe dit gaat combineren met m'n overkill zomerprogramma (6/7 werken, 4x per week UB/LB schema en 2x per week thaiboks)
pi_49909974
Ik heb maar besloten om me te richten op de 5 grote compounds. Deadliften ga ik 1 a 2 x per week doen. OH press 1 x, Bench press 1x, BOR 1 a 2 x en squats (In een smith. ) 1 x.
Ik ga me vooral richten op deadlift omdat ik dat nog maar 10 x heb gedaan in die 8 maanden dat ik train en dat dus zo goed als ongetraind is. En het is een leuke oefening.

Reden dat ik het niet zo vaak deed:
  • Geen barbell. Moest elke keer met zijn niet olympysche stang liften. En dat is vrij gay. Nu jat ik gewoon de barbell van de bench op een moment dat hij vrij is.
  • 'Fitness instructeurs' liepen elke keer naar me toe om te roepen dat het een zeer gevaarlijke oefening is. Ik heb even gezegd dat ik ook alle schuld op mezelf neem als ik mijn rug blesseer. En dan vinden ze het oké.
  • Die curlende breezers die me aan staan gapen met zo'n blik van wat ik nou eigenlijk aan het doen ben, en waarom die stang niet curl.

Ik begin gewoon laag met 50/60 kilo om goed de beweging onder controle te krijgen. Want ik wil niet mijn rug verkloten, dat lijkt me logisch.
  • How you play the cards you are dealt is all that matters.
    pi_49916237
    De breezer zijn altijd lachen. Gisteren probeerde er eentje de benchpress met 100kg (is eigenlijk de enige oefening die ze doen). Hij had twee andere breezers nodig om hem te helpen. Zelfs eentje kon hij niet solo. En bij drie reps waren zijn maatjes ook moe
    pi_49917078
    quote:
    Op dinsdag 29 mei 2007 23:15 schreef Skazminko het volgende:
    Ik heb maar besloten om me te richten op de 5 grote compounds. Deadliften ga ik 1 a 2 x per week doen. OH press 1 x, Bench press 1x, BOR 1 a 2 x en squats (In een smith. ) 1 x.
    Ik ga me vooral richten op deadlift omdat ik dat nog maar 10 x heb gedaan in die 8 maanden dat ik train en dat dus zo goed als ongetraind is. En het is een leuke oefening.
    Pff dat is meer in de richting van 1 training man. 3x per week squaten, 2 deadlifts, vorm van cleanen ofzo en wat press en row-werk. Who needs biceps-curls?
    pi_49918832
    quote:
    Op dinsdag 29 mei 2007 15:53 schreef Videopac het volgende:

[..]

Ik blijf het erg wazig vinden dat er geen gewichten op de gewichten staan; wat is dat voor een wazige gym?
    Gister even gechecked: Het zijn gewichten van 10 kilo. Dus ik doe nou 250 . Misschien moet ik dan voor meer reps gaan dan oid om ze verder te trainen...
    Have fun...
    pi_49919886
    quote:
    Op woensdag 30 mei 2007 09:08 schreef Den_Haag het volgende:
    De breezer zijn altijd lachen. Gisteren probeerde er eentje de benchpress met 100kg (is eigenlijk de enige oefening die ze doen). Hij had twee andere breezers nodig om hem te helpen. Zelfs eentje kon hij niet solo. En bij drie reps waren zijn maatjes ook moe
    Ah, die anderen deden direct hun deadlift dus... praktisch...
    Zo astronomisch is het verschil met mij ook niet, ik doe met moeite drie herhalingen zonder deadlifters.
    Handgemaakt | Doggerlandvluchteling
      FOK!fotograaf woensdag 30 mei 2007 @ 11:26:13 #292
    148247 taxibabe
    pi_49920568
    Ik snap iets niet ..maar misschien is het ook wel normaal ..
    Ik zit nu al 2-3 weken op 55-56 kilo Wat doe ik fout?

's Middags eet ik zelfs al een boterham meer. En ik merk dat 's avonds ook meer eet.

Met het trainen gaat ook wel goed, ben weer 1-2 kilo omhoog gegaan met een paar oefeningen, en volgende week ga ik er weer 1 verhogen.
    En ik doe nu sinds een weekje 2 andere oefeningen voor mijn benen. Met de halterbank doe ik deze en deze .
    pi_49921460
    nog meer eten, of minder 'doen'. Schijnbaar zit je nu op het niveau van onderhoud. Go way beyond
    pi_49922339
    quote:
    Op woensdag 30 mei 2007 11:26 schreef taxibabe het volgende:

's Middags eet ik zelfs al een boterham meer. En ik merk dat 's avonds ook meer eet.

Met het trainen gaat ook wel goed, ben weer 1-2 kilo omhoog gegaan met een paar oefeningen, en volgende week ga ik er weer 1 verhogen.
    ik merkte toen ik begon met trainen, dat ik tijdens het trainen niet veel gewicht bijkwam, maar als ik na een maand of 2 een week stopte met traitnen, zette ik 2-3kg op die week aan
    pi_49926127
    quote:
    Op woensdag 30 mei 2007 11:26 schreef taxibabe het volgende:

En ik doe nu sinds een weekje 2 andere oefeningen voor mijn benen. Met de halterbank doe ik deze en deze .
    Niet in paniek raken jij

Gewoon rustig doorblijven gaan met eten en trainen.
    pi_49926222
    quote:
    Op woensdag 30 mei 2007 11:06 schreef BertV het volgende:

[..]

Ah, die anderen deden direct hun deadlift dus... praktisch...
    Zo astronomisch is het verschil met mij ook niet, ik doe met moeite drie herhalingen zonder deadlifters.
    Het is een groot verschil hoeveel de deadlifters meehelpen. En een inclined dumbellpress komen ze niet verder dan 20kg (met heel veel moeite en hulp).
      woensdag 30 mei 2007 @ 14:08:28 #297
    19479 Mr.J
    pi_49926488
    quote:
    Op woensdag 30 mei 2007 11:48 schreef no-look het volgende:
    nog meer eten, of minder 'doen'. Schijnbaar zit je nu op het niveau van onderhoud. Go way beyond
    Ik zou eerst even afwachten en doorgaan, niet meteen dingen omgooien als je even een weekje stilstaat.
    pi_49928456
    quote:
    Op woensdag 30 mei 2007 14:00 schreef Den_Haag het volgende:

[..]

Het is een groot verschil hoeveel de deadlifters meehelpen. En een inclined dumbellpress komen ze niet verder dan 20kg (met heel veel moeite en hulp).
    Ze kunnen 100 kilo bench pressen maar 20 kilo per halter is te veel? Trainen die lui exlusief op de Smith machine ofoz?
    pi_49929907
    hmja, plat of inclined zit bij mij ook te veel verschil tussen.
    Hier bewijst zich weer het nut van een schema.

Ik ga maar al te vaak plat met 34 kg, terwijl ik nu niet eens weet wat ik inclined haal.
    Zo houd je het in stand natuurlijk.
    Handgemaakt | Doggerlandvluchteling
    pi_49934382
    vandaag 3*3 104 kg gedeadlift. Ik voelde me hardcore, zo stond ik te gaan. Stond met mijn tong uit m'n bek te kreunen, puffen en gekke kreten uit te slaan. Maar er was toch niemand en het was heerlijk

Volgende week 106 of 108, verdomme. Squaten daarna ging totaal niet, 3*58 als laatste setje gedaan. Overmorgen 3*5, hopelijk op 60 kg of minstens 58.
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')