Eix | dinsdag 1 mei 2007 @ 21:15 |
![]() Hier alweer deel 64 in een succesvolle serie. Liefhebbers van de oude delen, komen hier aan hun trekken: eerste topic, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, Om maar meteen met de deur in huis te vallen, een introductie van het meest gebruikte reizigersmat in Nederland. Goederenzut is wat minder intresse in, maar stel gerust je vraag ![]() Wat 'verdwenen' mat. soorten van enige tijd geleden als plan W, plan U of 1300-locs wordt ook niet op in gegaan, maar als iemand er wat meer van wil weten: de 'experts' lopen dit topic vaak genoeg tegen het lijf, dus vraag maar raak. Dat 'de NS' niet meer overal rijdt, zal inmiddels wel bekend zijn. 'De NS' is inmiddels oa NS Reizigers en NS Internationaal. De andere reizigersvervoerders zijn Arriva, Connexxion, Syntus en vanaf 10 december Veolia. De enige treinen van NSR die nog in het noorden komen zijn de treinen Randstad-Amersfoort-Zwolle-Groningen/Leeuwarden en een extra stoptrein Zwolle-Groningen. Voor het grensoverschrijdend verkeer rijden de volgende vervoerders: Arriva rijdt op Nieuweschans-Leer, de NMBS rijdt op Maastricht-Luik en Roosendaal-Antwerpen. DB Regionalbahn is te vinden op Heerlen-Aachen, Venlo-Hamm, en Enschede-Munster. PEG deelt met DB Regio het stuk Enschede-Gronau, maar gaat vanuit daar naar Dortmund. De andere twee grensovergangen wat het spoor betreft (Zevenaar-Emmerich en Oldenzaal-Bad Bentheim), wordt alleen overschreden door de ICE en een inmiddels gestopt Syntus-probeertraject, respectievelijk de internationale IC Berlijn-Schiphol. Verder rijden er via Roosendaal naast de stoptrein van de NMBS nog de internationale trein Amsterdam-Brussel en de Thalys naar Parijs. Leuk en aardig allemaal natuurlijk, maar waarmee wordt dat allemaal gereden? ![]() Meer informatie over Arriva kun je hier vinden. ![]() ![]() Connexxion heeft twee DH1-wadlopers omgedoopt tot Veenexpress en voert daarnee de diensten uit. In de spits worden beide veenexpressen bijgestaan door een Lint van Syntus. In januari 2007 worden er op Almelo-Mariënberg nieuwe linten ingezet. De tweede lijn is de valleilijn (kippenlijn), welke ligt tussen Ede/Wageningen en Amersfoort. Hier rijdt eerst nog Plan V, vanaf september 2007 wordt op deze lijn nieuw materieel, de Protos, ingezet. ![]() ![]() Vanaf december 2007 wil Veolia op de Maaslijn gaan rijden met de Stadler GTW, net zo als Arriva heeft Veolia de GTW 2/6 en de GTW 2/8 besteld bij Stadler. De trein moet er zo uit gaan zien: ![]() Over RandstadRail wordt in dit topic niet ingegaan. Er is een speciaal topic voor RandstadRail. RandstadRail Voor meer info: kijk op http://www.randstadrail.nl ![]() Naar de NS Treinen Wiki >> ![]() Er zijn ook nog twee light-rail experimenten aan de gang: Gouda-Alphen a/d Rijn en Houten-Houten Castellum. De tweede komt vooral doordat er geen tijd was om de huidige stoptreinen ook nog op Castellum te laten stoppen. Nu rijdt er een tram van de HTM (oorspronkelijk afkomstig uit Hannover), evenals op de Rijn-Gouwelijn, waar NS samenwerkt met de HTM. De laatste is zo'n succes dat inmiddels de helft van de reizigers aldaar een andere vorm van vervoer heeft gevonden. ![]() Links: Het trammetje op Houten-Houten Castellum (foto: Ene Fles) Rechts: A32 tram op de Rijn-Gouwe-lijn. ![]() Amsterdam-Brussel (elk uur) Amsterdam-Keulen (5x per dag) Schiphol-Berlijn (4x per dag) Amsterdam-Parijs (wisselend) De verbinding naar België loopt goed en is altijd goed gevuld, net als de treinen naar Berlijn, al wil men graag laten geloven dat ze hier verlies op lijden. M.i.v. december 2003 is dus 1 van de 5 ritten geschrapt. M.i.v. december 2006 zal deze serie 140 gekoppeld worden aan het binnenlandse IC-net, met alle problemen van dien, als niet-koppelbaarheid met ICM (hoewel dat minder een probleem is doordat vanaf december 2006 Amersfoort-Amsterdam totaal los komt te liggen van de rest van de Noord-Oost IC’s) en het feit dat binnenlands treinen veel voller zitten dan deze Duitse 6 bakken (+3 Nederlandse versterkingsrijtuigen). Bovendien kunnen reizigers niet meer rechtstreeks van/naar Enschede. De verbinding met Keulen wordt verzorgd door ICE's, wat vooralsnog geen doorslaand succes is, niet in de laatste plaats vanwege de prijs al is NSI tegenwoordig qua prijs met Ryanair/Easyjet aan het concurreren. De loc kan in Nederland en België rijden (1500 en 3000V) en is eigendom van de NMBS. De rijtuigen zijn van NS (IRCm) en voorzien van een rode (NMBS kleur) raamband icm met het gele van NS. Regelmatig rijden er ook blauw-gele tussen, dat komt door de ombouwactie naar ICRm die ook voor het BNL-spul geldt. Bij gebrek aan meerspanningslocs wordt de IC vanuit Berlijn in Bad Bentheim overgenomen door een Nederlandse loc. Thalys. Als er zaken zijn die verder nog onduidelijk zijn, vraag maar raak in dit topic!! deze OP is hier te vinden En voorts geldt: ![]() Verboden voor Achterlijke Terugvind Berichten. Game on! Tevens is het huilen over de 'lange' OP ook not done. Iedereen kan en mag meedenken over de OP, maar ga niet klagen. | |
Eix | dinsdag 1 mei 2007 @ 21:16 |
Aangezien ik de laatste post maakte maar ff een nieuw topic gemaakt. ![]() Laatste bericht uit vorig topic: quote: | |
Dr_Flash | dinsdag 1 mei 2007 @ 21:18 |
quote:Ja, alleen ik zag het niet ![]() ![]() | |
Ou-Tannu | dinsdag 1 mei 2007 @ 21:18 |
flessen op de vloer zijn ook hell hoor ![]() | |
Peterselieman | dinsdag 1 mei 2007 @ 21:20 |
quote: ![]() ![]() ![]() | |
Peterselieman | dinsdag 1 mei 2007 @ 21:23 |
Deze week eens even kijken of Arriva de wadslopers op Lw-Gn een beetje minder in wil zetten, maar het zal wel niet. In de ochtend reis in namelijk deze week vanuit Gnn naar Lw en 's middags weer terug, maar dan met de GTW'tjes ![]() | |
Dichterbijer | dinsdag 1 mei 2007 @ 21:27 |
Ik mag nu iedere dag met de intercity van Amersfoort naar Amsterdam reizen... beetje balen dat de 4011 net niet op dat tijdstip word ingezet ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 1 mei 2007 @ 21:27 |
quote:ah joh dat ding vliegt je vanzelf een keer in de vingers ![]() | |
densmee | dinsdag 1 mei 2007 @ 21:31 |
quote:der zal heus wel een trein uitvallen oid zodat je toch nog de 4011 krijgt te zien | |
Dichterbijer | dinsdag 1 mei 2007 @ 21:32 |
quote:Ja zekers... of ik moet een uur later mijn trein terug nemen ![]() Wisten jullie trouwens dat Amersfoort ook een test spoor heeft voor bovenleidingen? ![]() | |
Peterselieman | dinsdag 1 mei 2007 @ 21:36 |
Nee, welk spoor is dat dan? | |
Dichterbijer | dinsdag 1 mei 2007 @ 21:37 |
quote:Nouja... spoor is wel een groot woord. Er rijden geen treinen verder... maar het grote goederen rangeer terrein en dan van af het station links achter in naast de oude remise. | |
Peterselieman | dinsdag 1 mei 2007 @ 21:42 |
Daar ga je niet direct zoeken voor zo'n spoortje ![]() | |
Jerommeke.nl | dinsdag 1 mei 2007 @ 21:52 |
Eerste keer in de 1500 was afgelopen vrijdag meteen raak: de 4011. Zag ook veel andere mensen kijken ![]() | |
pomtiedom | dinsdag 1 mei 2007 @ 21:53 |
Veolia gebruikt momenteel ook treinen die enorm slecht zijn. Zo rijden er tussen Roermond en Venlo barrels die in principe niet eens het spoor op mogen imo. 20 jaar oude treinen in zeer slechte staat. Er word idd beter beloofd, en dat is hard nodig ook want wat er nu rijd kan gewoonweg niet. | |
Peterselieman | dinsdag 1 mei 2007 @ 21:55 |
Dezelfde treinen rijden nog steeds met weinig problemen in het noorden rond. Dat Veolivla er problemen mee heeft, komt door de geringe materieelkennis. De wadslopers zijn wat gevoeliger voor storingen, maar de mcn's hier in het noorden kunnen daar door hun jarenlange ervaringen met dit materieel goed mee omgaan. | |
Ou-Tannu | dinsdag 1 mei 2007 @ 21:56 |
quote:je kan die ouwe barrels gewoon niet meteen @ vol gas trappen.. moet je met beleid doen ![]() oh en nog een maandje of 3.. en wij zijn er vanaf.. kan Veolia de rest allemaal kapot raggen ![]() | |
Areyoutalkingtome | dinsdag 1 mei 2007 @ 21:57 |
Wat gebeurt er eigenlijk tussen Utrecht en Woerden? Wordt dat 4 sporig of is dat wat ze aan het bouwen zijn alleen een vervanging voor wat er nu ligt? | |
pomtiedom | dinsdag 1 mei 2007 @ 21:57 |
quote:Dat bedoel ik niet. Slechte banken, compleet vuil, veel grafitie en rommel. Geen controleurs (echt gewoonweg geen). Zeer slecht geregeld. Nu snap ik dat ze een opstartend bedrijf zijn op dat gebied maar zonder nieuwe modellen zal het bedrijf snel ten onder gaan in deze sector. | |
Ou-Tannu | dinsdag 1 mei 2007 @ 21:59 |
quote:buitenkant is redelijk vuil hier doorgaans.. ![]() alleen intern valt t best mee ![]() ![]() | |
Peterselieman | dinsdag 1 mei 2007 @ 21:59 |
ik neem aan dat je doelt op de wadslopers. Mocht je op de plannetjes V duiden. Daar schijnt het een heel stuk beter mee te gaan. Veolivla heeft ondertussen nieuw materieel besteld | |
Dr_Flash | dinsdag 1 mei 2007 @ 22:00 |
quote:Huil niet zo ![]() 20 jaar is niks voor een trein. Wat rijdt er nu rond >20 jaar? Sowieso al het ICM, al het SGM, om nog maar te zwijgen van plan T en V, waarvan sommigen al over de 40 lopen. De DE2 186 heeft zelfs 49 jaar rondgereden en is nog altijd rijvaardig. En de DDARretjes zijn vlgs mij ook wel over de 20 inmiddels. Alleen IRM niet, eigenlijk. En dat GTW gebeuren. | |
Peterselieman | dinsdag 1 mei 2007 @ 22:00 |
quote:Kennelijk een stuk meer dan in het noorden van het land ![]() | |
Ou-Tannu | dinsdag 1 mei 2007 @ 22:01 |
quote:jaa! die Vtjes krijg je ook niet zomaar kapot geloof ik ![]() ![]() gaan die Vtjes ook vervangen worden voor GTW materieel trouwens? kan er weinig over vinden.. wel dat de maaslijn een paar GTWs krijgt.. ![]() | |
Peterselieman | dinsdag 1 mei 2007 @ 22:02 |
De heuvelland lijn krijgt ook GTW'tjes. Moeten ze alleen even een rangeerlocje aanschaffen voor het slepen in Blerick als er ouderhoud gepleegd moet worden | |
MREn | dinsdag 1 mei 2007 @ 22:04 |
quote:Och, die opgevoerde barrels rijden door het hele land, en slechts per toeval op Zl-Emn... quote:Ook op de Heuvellandlijn komen GTW's, maar dan electrische. | |
Peterselieman | dinsdag 1 mei 2007 @ 22:04 |
Gelukkig worden er nog wat wadlopers bewaard voor het museum. De stellen hebben het noorden van het land meer dan 25 jaar trouw gediend ![]() | |
Ou-Tannu | dinsdag 1 mei 2007 @ 22:05 |
quote:idd.. maar die zijn vast wel eens op revisie geweest? wat de wadjes nog niet zijn geweest ![]() quote:IDD! | |
Peterselieman | dinsdag 1 mei 2007 @ 22:05 |
quote:Dat is de NS hè ![]() | |
Peterselieman | dinsdag 1 mei 2007 @ 22:06 |
quote:Ze zijn wel degelijk op revisie geweest, alleen de motoren niet ![]() | |
Ou-Tannu | dinsdag 1 mei 2007 @ 22:06 |
quote:juist ![]() alle Vtjes maar opvoeren dan? ![]() ah ook GTWs maar dan met waslijn gelijder ![]() en een rangeerlok moet toch geen ramp zijn? ![]() een dieselgtw kan ook wel een elektrisch broertje sleuren toch? | |
Dr_Flash | dinsdag 1 mei 2007 @ 22:07 |
quote:Wou zeggen ja ![]() | |
Peterselieman | dinsdag 1 mei 2007 @ 22:07 |
Dan hebben ze daar weer te weinig van bij Veolivla ![]() | |
Ou-Tannu | dinsdag 1 mei 2007 @ 22:09 |
quote:die nieuwe stoelen was cker ook omdat t echt nodig was? ![]() | |
Ou-Tannu | dinsdag 1 mei 2007 @ 22:09 |
quote:nouwja! dr staat vast nog wel ergens een SIKJE te roesten ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 1 mei 2007 @ 22:11 |
quote:Die zijn soms ook al wat ouder dan 20 ![]() | |
Peterselieman | dinsdag 1 mei 2007 @ 22:12 |
quote:Dat heet modernisering van het interieur | |
Ou-Tannu | dinsdag 1 mei 2007 @ 22:12 |
quote:ja nou.. dat boeit toch niet? ![]() ![]() maar.. dan krijg je natuurlijk weer dat ze weer niet bekend met t materieel ![]() | |
Ou-Tannu | dinsdag 1 mei 2007 @ 22:13 |
quote:anders zaten er nog ouwe klapstoelen in ala mat54 balkon? ![]() | |
Peterselieman | dinsdag 1 mei 2007 @ 22:13 |
quote:Die mogen van de arbeidsinspectie niet meer ingezet worden. Het zou te gevaarlijk zijn. Bij het NSM hebben ze daar natuurlijk lak aan ![]() | |
Ou-Tannu | dinsdag 1 mei 2007 @ 22:13 |
quote:ja wadlopers en veolia is ook een lethal combo.. ![]() en dat rijd ook gewoon ![]() | |
Peterselieman | dinsdag 1 mei 2007 @ 22:14 |
quote:De banken waren vergelijkbaar met wat er nu nog in SGM zit, alleen waren ze rood | |
Dr_Flash | dinsdag 1 mei 2007 @ 22:14 |
Er rijdt nog steeds sikjes in rangeerdiensten rond volgens mij hoor | |
Ou-Tannu | dinsdag 1 mei 2007 @ 22:14 |
quote:SGM banken zitten beter dan die wadlopers vind ik hoor ![]() | |
Peterselieman | dinsdag 1 mei 2007 @ 22:14 |
quote:Voorlopig maar in beperkte mate. Werkzaamheden op de maaslijn tot en met 6 mei ![]() Kunnen ze de meeste stellen eindelijk weer eens wat onderhoud geven ![]() | |
Ou-Tannu | dinsdag 1 mei 2007 @ 22:15 |
quote:dacht ik ook? oersikken zijn volgens mij wel oeroverleden.. maar de gewone sik? | |
Dr_Flash | dinsdag 1 mei 2007 @ 22:15 |
quote:En wat dan nog? Zaten gisteren nog in Plan U ook ![]() En trouwens, vanmiddag ook nog in dat ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | |
Ou-Tannu | dinsdag 1 mei 2007 @ 22:15 |
quote: ![]() ![]() tis meer lethal voor de wadlopers.. dus dat scheelt :-) | |
densmee | dinsdag 1 mei 2007 @ 22:16 |
de gewone sik rijden er nog steeds minimaal 2 rond in tilburg | |
Dr_Flash | dinsdag 1 mei 2007 @ 22:16 |
quote:Dat gaat vast uitlopen totdat dat nieuwe zwitserse toverijzer binnenkomt ![]() | |
Peterselieman | dinsdag 1 mei 2007 @ 22:16 |
quote:Zoveel beter kan dat toch niet zijn? | |
Ou-Tannu | dinsdag 1 mei 2007 @ 22:16 |
quote:DDAR is niet treinzijnwaardig? ![]() Kennen ze dat niet aan veolia gooien? :p | |
Peterselieman | dinsdag 1 mei 2007 @ 22:17 |
quote:Dan moeten de werkzaamheden nog meer uitlopen dan tussen Almelo en Hengelo ![]() | |
Ou-Tannu | dinsdag 1 mei 2007 @ 22:17 |
quote:ik durf bijna te wedden dat veolia die ook sneller kapot heeft dan Arriva.. ![]() ![]() | |
Peterselieman | dinsdag 1 mei 2007 @ 22:18 |
quote:Dat zou alleen maar vergooien van capaciteit zijn. | |
Ou-Tannu | dinsdag 1 mei 2007 @ 22:18 |
quote:zo slecht zat dat vrijdag toch niet in die dat Ex agressielijnstel? | |
Peterselieman | dinsdag 1 mei 2007 @ 22:18 |
quote:Heel erg comfortabel zat het nu ook weer niet. Zeker niet met een stel koters in je buurt | |
Ou-Tannu | dinsdag 1 mei 2007 @ 22:18 |
quote:tuurlijk niet.. dan designen we ff wat GTW dubbeldekkers ![]() | |
MREn | dinsdag 1 mei 2007 @ 22:19 |
quote:Volgens mij staan die allemaal op last van in de inspectie aan de kant. | |
Ou-Tannu | dinsdag 1 mei 2007 @ 22:19 |
quote:een wadloper zit ook niet comfortabel ![]() ![]() | |
Peterselieman | dinsdag 1 mei 2007 @ 22:19 |
quote:De belasting van de stellen zal op de maaslijn zwaarder zijn dan in het noorden ![]() | |
Ou-Tannu | dinsdag 1 mei 2007 @ 22:19 |
quote:dan moet Zug-Chef ze maar ff spotten :p die zullen vast wel cargo rangeeren? ![]() | |
MREn | dinsdag 1 mei 2007 @ 22:20 |
quote:Ja, want Veolia kan niets meer goed doen, is het wel ![]() | |
Ou-Tannu | dinsdag 1 mei 2007 @ 22:20 |
quote:dat zeg ik.. ze zijn eerder kapot ![]() | |
Peterselieman | dinsdag 1 mei 2007 @ 22:20 |
quote:Dat zou wel heel duur worden, speciaal voor die ene klant. Zoveel passagiers heeft de heuvellandlijn nu ook weer niet | |
Ou-Tannu | dinsdag 1 mei 2007 @ 22:21 |
quote:Jazeker wel! de treinen stelselmatig niet op tijd laten rijden! ![]() | |
Peterselieman | dinsdag 1 mei 2007 @ 22:21 |
quote:Vrijdag hebben wij er nog enkele gespot en als jij de bus naar Sneek pakt, dan moet je de 323 daar kunnen zien ![]() | |
Ou-Tannu | dinsdag 1 mei 2007 @ 22:22 |
quote:ja maar die is eh vast niet rijvaardig ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 1 mei 2007 @ 22:22 |
quote:Zodra het ruikt naar de vingerverfbrigade sta ik nergens meer van te kijken ![]() | |
Peterselieman | dinsdag 1 mei 2007 @ 22:22 |
quote:Een zondebok hebben, is altijd leuk ![]() In dit geval was die gemakkelijk te vinden ![]() | |
Ou-Tannu | dinsdag 1 mei 2007 @ 22:22 |
quote:nee.. al dat DDAR van de ns vervangen :p optieften met die bagger ![]() | |
Peterselieman | dinsdag 1 mei 2007 @ 22:23 |
quote:Dat is waar. Die zijn tot alles in staat. Zelfs tot het niet goed leggen van tegels ![]() | |
Peterselieman | dinsdag 1 mei 2007 @ 22:23 |
quote:Niet meer nee | |
Ou-Tannu | dinsdag 1 mei 2007 @ 22:23 |
quote:zouden die dan hier de stoeptegels in de straat ook gelegt hebben? ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 1 mei 2007 @ 22:24 |
quote:Die verheffen het handhaven van de Wet van Behoud van Maximale Ellende tot een soort levenskunst. En toegegeven, dat doen ze dan wel Heel Erg Goed. ![]() | |
Peterselieman | dinsdag 1 mei 2007 @ 22:25 |
quote:Ik noem het uitstel van executie | |
MREn | dinsdag 1 mei 2007 @ 22:25 |
quote:Ja, de enorm onproffessionele aanbestende partij die niet snapt dat je 1,5 jaar voor ingang concessie moet gunnen ipv een week van te voren. | |
Peterselieman | dinsdag 1 mei 2007 @ 22:26 |
quote:Zo kun je het wel stellen ja. Tegenwoordig ligt het minder aan Prorail, omdat ze bij bepaalde vertragingen andere partijen al dan niet terecht de schuld ervan geven | |
Ou-Tannu | dinsdag 1 mei 2007 @ 22:27 |
quote:als ze nou die buffels geaccepeteert hadden.. :p nou krijgen ze afdankmaterieel.. :p quote:oeh thats nasty! | |
Peterselieman | dinsdag 1 mei 2007 @ 22:27 |
quote:Maar ja dat zijn overheden die niet van de hoed en de rand weten | |
Dr_Flash | dinsdag 1 mei 2007 @ 22:29 |
quote:Dus dat ontslaat ze van schuld? ![]() Dat zijn ook lui die gewoon maar raak blunderen van jouw en mijn verdiende geld hoor ![]() | |
Peterselieman | dinsdag 1 mei 2007 @ 22:29 |
quote:Dat mocht niet, omdat de overheid nieuw materieel wilde en de buffels daaraan niet voldeden. De buffels hadden alleen mogen rijden als de NS als partij uitgekozen was geweest. 10 jaar is in zo'n geval geen optie. En toen was het bidden voor Veolivla dat er materieel beschikbaar zou komen en dat kwam er deels dus nog voor 10 december | |
Peterselieman | dinsdag 1 mei 2007 @ 22:30 |
quote:Nee, zeker niet. Als overheden wat meer kennis op bepaalde terreinen hebben, dan kunnen ze beter rekening houden met de problemen waar marktpartijen tegenaan lopen bij aanbestedingen | |
MREn | dinsdag 1 mei 2007 @ 22:31 |
quote:Dat kan niet; die waren alleen voor 10 jaar te huur en de aanbestedende partij eiste nieuw materieel. | |
Ou-Tannu | dinsdag 1 mei 2007 @ 22:31 |
quote:waarom geven ze dan in godsnaam de consessie weg.. of had de NS geen interesse meer?.. en zo erg is een buffffffffel toch niet? | |
Dr_Flash | dinsdag 1 mei 2007 @ 22:31 |
quote:Dat was onrealistisch, dat had iedere blinde koe kunnen zien die er langer dan een kwart seconde naar keek. | |
Ou-Tannu | dinsdag 1 mei 2007 @ 22:32 |
quote:nja wat boeit t mij ook ![]() Veolia is ver van mijn deur! ![]() | |
Peterselieman | dinsdag 1 mei 2007 @ 22:33 |
quote:De NS had zeker wel interesse, maar moet verplicht met conducteurs op de treinen rijden. Daarom kunnen andere partijen goedkoper inschrijven | |
Dr_Flash | dinsdag 1 mei 2007 @ 22:34 |
quote:wel als je m alleen voor 10 jaar kan krijgen, terwijl je ze maar een jaar nodig hebt. Daarin begrijp ik Veolia wel. En dat vind ik ook eigenlijk best een naaistreek van NS. Zelf geen moeite doen om de concessie te winnen, al het ijzer hebben, en gewoon een ander de concessie laten winnen terwijl je weet dat die er geen ijzer voor heeft. Provincie heeft de termijn verkeerd ingeschat, Veo misschien te lang gegokt en te laat besteld, maar zeker ook NS heeft gewoon de reizigers laten barsten. | |
Peterselieman | dinsdag 1 mei 2007 @ 22:34 |
quote:Ik wil nog een keer met de wadsloper reizen op de maaslijn en daarna gelijk de heuvellandlijn meepakken, omdat ik die nog maar gedeeltelijk gedaan heb | |
Ou-Tannu | dinsdag 1 mei 2007 @ 22:35 |
quote:hmm tja, vraag is zouden de lokale overheden dit toegelaten hebben als ze t wisten dat er dit zou gebeuren? | |
Ou-Tannu | dinsdag 1 mei 2007 @ 22:37 |
quote:ik moet dat ook eigenllijks nog.. heerlen - kerkrade.. en venlo - eindhoven.. :p blergh :p quote:en dat ijzer zetten ze nu ergens anders in.. maar anders hadden we mischien wel wadlopers op zwolle - groningen ipv DM90 ![]() ![]() NS en reizigers laten barsten is toch niets nieuws? | |
Dr_Flash | dinsdag 1 mei 2007 @ 22:37 |
quote:Ja, die kijken alleen maar naar de koekenbakker die het voor een kwartje minder zegt te kunnen. Realiteit? Fuck you ![]() | |
Peterselieman | dinsdag 1 mei 2007 @ 22:37 |
quote:Exactly De NS had nog een mooi excuus vanwege het tekort aan V'tjes, waardoor de buffels elders ingezet moesten worden en klaar is kees | |
Peterselieman | dinsdag 1 mei 2007 @ 22:38 |
quote:Dat is marktwerking. Voor een dubbeltje op de eerste rang zitten, terwijl je eigenlijk al weet dat het niet kan | |
Ou-Tannu | dinsdag 1 mei 2007 @ 22:39 |
quote:idd.. maar goed zijn de overheden.. :p | |
Ou-Tannu | dinsdag 1 mei 2007 @ 22:40 |
quote:die Vtjes aan Arriva, Veolia en ConneXXion waren verplicht te leveren voor 1 jaar toch? | |
Peterselieman | dinsdag 1 mei 2007 @ 22:40 |
quote:Ik denk dat de wadslopers misschien elders waren ingezet, maar eerder nog denk ik dat er meer treinen tekort waren geweest, omdat de wadsloper beperkt is in de Vmax | |
Peterselieman | dinsdag 1 mei 2007 @ 22:40 |
quote:Die wel ja. De NS kon moeilijk iets anders leveren | |
Ou-Tannu | dinsdag 1 mei 2007 @ 22:41 |
quote:dr staat vast nog wel ergens wat stok oude bagger :p | |
Ou-Tannu | dinsdag 1 mei 2007 @ 22:42 |
quote:dus? stoptrein dienst is dr goed voor.. zeker als er inhaalspoor is voor IC / sneltrein | |
Dr_Flash | dinsdag 1 mei 2007 @ 22:43 |
quote:Ja, er vertrekken binnenkort ook weer spitstreinen van waar al die stokoude bagger staat nou goed? Utrecht maliebaan ftw ![]() | |
Peterselieman | dinsdag 1 mei 2007 @ 22:44 |
quote:Daar gaat je nieuwe zelf uitgedokterde rooster ![]() Bovendien wil de NS niet met de eigenlijk al afgeschreven wadslopers geassociëerd worden | |
Ou-Tannu | dinsdag 1 mei 2007 @ 22:44 |
quote:blokkendozen in de dienst? de DE-1 in de dienst? ![]() en wat is er nog meer rijvaardig? | |
Peterselieman | dinsdag 1 mei 2007 @ 22:44 |
quote:Zoveel is er niet meer over. Bovendien is maar een beperkt deel van het oude materieel rijvaardig | |
Ou-Tannu | dinsdag 1 mei 2007 @ 22:45 |
quote: ![]() | |
Peterselieman | dinsdag 1 mei 2007 @ 22:45 |
quote:Gelukkig waren wij er op tijd vrijdag, omdat zaterdag de 27 weggevoerd werd naar Tilburg ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 1 mei 2007 @ 22:46 |
quote:DE3 27 ![]() half bakkie 386 | |
Peterselieman | dinsdag 1 mei 2007 @ 22:46 |
quote:Dat vind ik wat overdreven | |
Ou-Tannu | dinsdag 1 mei 2007 @ 22:46 |
quote:daarom was de 41 zeker binnen te zien? want die was vrijdag al aanwezig ![]() | |
MREn | dinsdag 1 mei 2007 @ 22:47 |
Apd-Gd en Htn-Htnc lijken me leuke lijntjes voor die wadlopers. Of Ehv-Hasselt natuurlijk. Of bij werkzaamheden aan de bovenleiding, of als omgeleide IC bij werkzaamheden over de betuwelijn of Hgl-Zp ![]() * MREn droomt verder en verwacht binnen twee jaar Warsteiner te drinken uit een oude wadloper | |
Peterselieman | dinsdag 1 mei 2007 @ 22:47 |
quote:Noem je die rijvaardig? ![]() Versleten bekabeling en een doorgezakte bak, noem ik niet echt rijvaardig. Hoogstens sleepvaardig | |
Ou-Tannu | dinsdag 1 mei 2007 @ 22:47 |
quote:De3 27.. die rijd niet op eigen kracht hoor :p is die 1100 nog rijvaardig ? mischien kan je daar nog wat mee slepen.. en dan heb je nog een handje 1300tjes.. . de 1501 :p etc ![]() | |
Ou-Tannu | dinsdag 1 mei 2007 @ 22:48 |
quote:van mij mogen ze dat stukje geschiedenis wel eens van wat rijvaardigheid voorzien! | |
Peterselieman | dinsdag 1 mei 2007 @ 22:48 |
quote:Is dat niet een beetje erg voorbarig. Misschien kunnen ze de stelletjes slijten aan een ander land na een kleine revisie ![]() | |
Ou-Tannu | dinsdag 1 mei 2007 @ 22:48 |
quote:anders kan je de motoren er altijd nog uithalen, loc er voor en slepen maar ![]() oh! dat is wat voor die trein @ brabant ![]() | |
Peterselieman | dinsdag 1 mei 2007 @ 22:50 |
quote:Van mij ook wel | |
Ou-Tannu | dinsdag 1 mei 2007 @ 22:52 |
quote:idd dan kan je DE-1 DE-2 DE-3 (mat 34) en DE-4 rijden straks.. ![]() ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 1 mei 2007 @ 22:53 |
Jonges hoe lang duurt het om een sliert ijzer te bestellen en in dienst te nemen? We hebben nou godverdomme al 6 jaar te maken met gillende materieeltekorten ![]() ![]() | |
Peterselieman | dinsdag 1 mei 2007 @ 22:53 |
quote:Zou het niet zijn normale plek zijn, hoewel het stel wel regelmatig nog op de baan te vinden is? | |
Ou-Tannu | dinsdag 1 mei 2007 @ 22:54 |
de 41 is redelijk veel op de baan.. de kameel hoort volgens mij ook in het nsm thuis maar die is bijde keren dat ik er was niet aanwezig ![]() | |
Peterselieman | dinsdag 1 mei 2007 @ 22:55 |
quote:Het kan in minder dan een jaar, maar bij de NS moet het een stuk langer duren ![]() | |
Peterselieman | dinsdag 1 mei 2007 @ 22:56 |
quote:De eerste keer dat ik er was, stond ie er gelukkig wel. Hopelijk staat ie er de volgende keer dat ik er ben, wel weer | |
Dr_Flash | dinsdag 1 mei 2007 @ 22:56 |
quote:Nee die heb ik ook gemist ![]() ![]() | |
Ou-Tannu | dinsdag 1 mei 2007 @ 22:56 |
quote:tja.. SM90 had ook met een eloc er voor nog prima in dienst gekunt ![]() | |
Ou-Tannu | dinsdag 1 mei 2007 @ 22:57 |
quote:ze ontloopt ons! ![]() | |
Peterselieman | dinsdag 1 mei 2007 @ 22:58 |
quote:Niet te hopen, want het bedrijf is goed in het krenken van de harten van de treinliefhebbers | |
Ou-Tannu | dinsdag 1 mei 2007 @ 22:59 |
quote:voor de treingooien! IRM of DDAR? ![]() | |
Peterselieman | dinsdag 1 mei 2007 @ 22:59 |
quote:Ik denk het niet, want er ontbraken nogal wat onderdelen van de stellen. Bovendien heeft NSR een tekort aan reizigerslocs | |
Brembo | dinsdag 1 mei 2007 @ 23:00 |
quote:NS lacht misschien nog wel dubbel door de rampzalige aanbesteding van de maaslijn, op dit moment. De NS hoeft geen DM'90 in te zetten, die nu ergens anders ingezet kunnen worden. Ten tweede hebben ze de wadlopers een laatste plek toe gewezen. Het geklaag van de reiziger gaat richting Veolia en niet naar de NS. Op langer termijn loopt de NS wel inkomsten mis. Maar de lijn is wel als onrendabele lijn gekozen. | |
Ou-Tannu | dinsdag 1 mei 2007 @ 23:00 |
quote:als t maar rijd toch ![]() ![]() | |
Peterselieman | dinsdag 1 mei 2007 @ 23:00 |
quote:Doe maar een wadsloper. Daarmee moet het ook lukken inmiddels | |
Ou-Tannu | dinsdag 1 mei 2007 @ 23:01 |
quote:daar heb je een goed punt! | |
Peterselieman | dinsdag 1 mei 2007 @ 23:01 |
quote:Zeker niet als het tuig in Brabant woont ![]() | |
Ou-Tannu | dinsdag 1 mei 2007 @ 23:01 |
quote:nee dat overleeft die wadsloper niet denk ik ![]() | |
Ou-Tannu | dinsdag 1 mei 2007 @ 23:02 |
quote:precies.. voor dat soort ritten was het nog prima geschikt ![]() leef je uit.. t gaat toch strax naar de shredder ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 1 mei 2007 @ 23:02 |
Liever tien Dubbeldekkers in de fik dan 1 op de baan, dat wil IK | |
Peterselieman | dinsdag 1 mei 2007 @ 23:02 |
quote:Ik denk dat het eerder van overheidswege moest en de NS eigenlijk liever ook wel de dieselstellen in kleiner gebied wil laten opereren. Namelijk stellen gemakkelijker uitwisselbaar en onderhoud iets goedkoper | |
Ou-Tannu | dinsdag 1 mei 2007 @ 23:03 |
quote:ga dat dan regelen.. maar.. dan mag je niet meer zeuren over gillend ijzeren sliert tekorten | |
Ou-Tannu | dinsdag 1 mei 2007 @ 23:03 |
quote:overheidswege kan je ook de waslijn verplichten.. :p | |
Peterselieman | dinsdag 1 mei 2007 @ 23:04 |
quote:Wil je op sommige trajecten dan moeten staan of mijdt je die trajecten? | |
Peterselieman | dinsdag 1 mei 2007 @ 23:04 |
quote:Dat zal wel te duur zijn | |
Ou-Tannu | dinsdag 1 mei 2007 @ 23:05 |
quote:dan neemt fles een jaar abbo op de DE-1 41? ![]() als in prive treinstel ![]() | |
Ou-Tannu | dinsdag 1 mei 2007 @ 23:05 |
quote:overheden.. wel klagen dat iets weg moet.. maar als er euro's nodig zijn dan zijn ze niet thuis :/ | |
Peterselieman | dinsdag 1 mei 2007 @ 23:06 |
quote:Ze hebben nu een koeienbumper, dus daarmee moet het lukken. Zeker als ze met 100 Km/h aan komen crossen. Wel heeft het stel dan flinke schade, maar dat maakt toch niet meer uit. Zolang ze maar enkele stellen voor het nageslacht bewaren | |
Ou-Tannu | dinsdag 1 mei 2007 @ 23:07 |
quote:zijn ze er al uit welke wadlopers er bewaard gaan blijven? ik nomineer de 3101 / 02 iig vast voor de DH-1 gewoon op de maaslijn gooien dus? ![]() | |
Peterselieman | dinsdag 1 mei 2007 @ 23:07 |
quote:Ja hallo, er zijn meer mensen die wel met het stel willen reizen. Bovendien zal Fles de financiële middelen daar niet voor hebben | |
Ou-Tannu | dinsdag 1 mei 2007 @ 23:07 |
quote:maken we er een PTA foktrein van :w sponsers vinden ![]() | |
Peterselieman | dinsdag 1 mei 2007 @ 23:08 |
quote:Doe de 3101 en 3201 maar als de te bewaren stellen. Probeer ze wel rijvaardig te houden, is mijn motto | |
Dr_Flash | dinsdag 1 mei 2007 @ 23:08 |
quote:Ik mag alles. Treinen waar je gewoon gewond raakt bij het uitstappen moeten allemaal gesloopt worden, klaar. Oprotten met die teringtroep. Snel. Had al 10 jaar geleden klaar moeten zijn met die onzin. | |
Ou-Tannu | dinsdag 1 mei 2007 @ 23:09 |
quote:tis natuurlijk wel leuk als je 2 setjes DH1+DH2 op de baan houd. ![]() Plan U's zijn er ook een stuk of 4 van nog? ( waarvan 2 zowiezo rijvaardig) | |
Peterselieman | dinsdag 1 mei 2007 @ 23:09 |
quote:Dat is voorlopig onhaalbaar voor ons. Geen financiële middelen en ook niet de juiste connecties denk ik | |
Ou-Tannu | dinsdag 1 mei 2007 @ 23:10 |
quote:helaas moet ik je nou gelijk geven ![]() win ook nooit eens een bak geld @ de lotto en consorten ![]() | |
Peterselieman | dinsdag 1 mei 2007 @ 23:10 |
quote:Vooruit: de 3115 en de 3229 ook nog. Maar dan moeten ze wel de bestickering laten zoals ie nu is en bovendien de 3229 weer rijvaardig maken | |
Ou-Tannu | dinsdag 1 mei 2007 @ 23:11 |
quote:wat is er dan atm speciaal aan die stellen? | |
Peterselieman | dinsdag 1 mei 2007 @ 23:11 |
quote:Op treinstellen met een lagere vloer, zul je nog even moeten wachten als je met de NS wilt reizen | |
Peterselieman | dinsdag 1 mei 2007 @ 23:12 |
quote:3115 is een wadfietser en de 3229 heeft op de ene bak NN logo's staan en op de andere Arriva logo's | |
Ou-Tannu | dinsdag 1 mei 2007 @ 23:12 |
quote:DDAR en IRM hebben een lage vloer hoor ![]() | |
Peterselieman | dinsdag 1 mei 2007 @ 23:13 |
quote:Geen instap die op perronhoogte ligt ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 1 mei 2007 @ 23:13 |
quote:geen enkel treinstel is opgewassen tegen losliggende tegels ![]() | |
Ou-Tannu | dinsdag 1 mei 2007 @ 23:13 |
quote:aah! maar dan mis je nog een DH-2?? gezien de 31xx DH-1 is .. en ik nomineerde de 3101/02 van die serie.. ![]() | |
Ou-Tannu | dinsdag 1 mei 2007 @ 23:13 |
quote: ![]() quote:tja.. en de andere vloer is nou niet bepaald laag ![]() | |
Peterselieman | dinsdag 1 mei 2007 @ 23:14 |
quote:Nee. 2x DH1 en 2x DH2 maakt dat | |
Ou-Tannu | dinsdag 1 mei 2007 @ 23:15 |
quote:leg is uit? ik snap je nu niet? de 31xx is dh-1? de 32xx is dh-2? dan kom ik atm op 3x dh-1 en 1x dh-2 op de nominatie? | |
Peterselieman | dinsdag 1 mei 2007 @ 23:15 |
quote:Wedden van wel, omdat je met een gelijkvloerse instap beter op die tegels kunt letten, omdat je het afstapje niet meer nodig hebt? | |
Peterselieman | dinsdag 1 mei 2007 @ 23:16 |
quote:3101, 3115, 3201 en 3229 ![]() | |
Ou-Tannu | dinsdag 1 mei 2007 @ 23:17 |
quote:mkay t zal ![]() ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 1 mei 2007 @ 23:17 |
quote:Nee ik let niet op tegels, die moeten goed liggen, klaar. Bekke dicht verder ![]() | |
Peterselieman | dinsdag 1 mei 2007 @ 23:18 |
Dat gaat makkelijk, want er komt bij de rails nauwelijks een einde aan ![]() | |
Ou-Tannu | dinsdag 1 mei 2007 @ 23:18 |
quote:een blinde ziet ook niet dat die tegels niet goed liggen natuurlijk.. dus daar heb je een punt.. | |
Peterselieman | dinsdag 1 mei 2007 @ 23:18 |
quote:nou nou nou | |
Ou-Tannu | dinsdag 1 mei 2007 @ 23:20 |
quote:op een kopstation gaat dat best hoor ![]() | |
Peterselieman | dinsdag 1 mei 2007 @ 23:21 |
Dan ga je via de andere rail weer terug ![]() | |
Ou-Tannu | dinsdag 1 mei 2007 @ 23:21 |
quote:Argh! dan moet je nog altijd kopmaken.. | |
Brembo | dinsdag 1 mei 2007 @ 23:34 |
Gaat Connexxion hun veenlopers nog is vervangen ![]() | |
Peterselieman | dinsdag 1 mei 2007 @ 23:35 |
Geen probleem toch? | |
Peterselieman | dinsdag 1 mei 2007 @ 23:35 |
quote:Binnen 6 weken zijn ze weg. Dan rijden er rode linten | |
Ou-Tannu | dinsdag 1 mei 2007 @ 23:37 |
idd die veenlopers moeten ook weg.. hopelijk wordt de aansluiting door t gebruik van linten wat beter.. ![]() | |
Peterselieman | dinsdag 1 mei 2007 @ 23:40 |
2 keer per uur straks een trein op het rustige traject. Beetje veel van het goede dunkt me | |
Ou-Tannu | dinsdag 1 mei 2007 @ 23:43 |
quote:beter.. dan hoef je niet zo takke lang meer te wachten op marienberg ![]() | |
Peterselieman | dinsdag 1 mei 2007 @ 23:44 |
zul je denk ik nog steeds moeten | |
Ou-Tannu | dinsdag 1 mei 2007 @ 23:52 |
quote:buiten de spits rijd t 1x per uur.. in de spits wel 2x per uur ![]() tot zo ver de DRGL online is | |
Fred | woensdag 2 mei 2007 @ 00:05 |
quote:Gewoon meer bieden dan de sloper en je hebt een trein. Punt is alleen dat je hem ergens zal moeten stallen. | |
Ou-Tannu | woensdag 2 mei 2007 @ 00:11 |
quote:juist... wie heeft er een grote achtertuin aan het spoor? ![]() | |
Peterselieman | woensdag 2 mei 2007 @ 00:22 |
wadloper misschien | |
Ou-Tannu | woensdag 2 mei 2007 @ 00:23 |
hehe! mjah waar is dat gastje eiks? | |
Peterselieman | woensdag 2 mei 2007 @ 00:24 |
geen idee | |
Alexxxxx | woensdag 2 mei 2007 @ 00:25 |
Merk en type: Terex-Atlas 1604 ZW Eigenaar: Terex Land van herkomst: Duitsland Locatie: München (Duitsland) Datum: 26 april 2007 Fotograaf/Bron: Alex Miedema Bijzonderheden: foto genomen bij de Bauma 2007; weg-rail-voertuig | |
Ou-Tannu | woensdag 2 mei 2007 @ 00:25 |
al een tijdje niet meer gezien namelijk | |
Ou-Tannu | woensdag 2 mei 2007 @ 00:25 |
quote:\o/ HELD! t was nogal fotoloos | |
Alexxxxx | woensdag 2 mei 2007 @ 00:28 |
maak Dr Flash zn manboobs maar nat, ik heb nog veel meer Zweiwegfahrzeuge er op gezet. En ik ga er hier nog wel een paar posten ![]() | |
Ou-Tannu | woensdag 2 mei 2007 @ 00:29 |
quote:ja doe is! :p | |
Peterselieman | woensdag 2 mei 2007 @ 00:31 |
quote:Graag ![]() | |
Alexxxxx | woensdag 2 mei 2007 @ 00:31 |
alles op zn tijd he? 719 foto's die ik daar heb gemakat staan online, en ik ben ze nu stuk voor stuk in hokkies aan het duwen, en dan heb ik nog wat andere zaken die prioriteit hebben. Het is voor mij ook maar hobby ![]() | |
Ou-Tannu | woensdag 2 mei 2007 @ 00:32 |
voor morgen 0600 lukt je dat? ![]() | |
Alexxxxx | woensdag 2 mei 2007 @ 00:32 |
Voor wie geen geduld heeft, hier staan ze al Oh en ons pension was naast Hauptbahnhof München ![]() | |
Alexxxxx | woensdag 2 mei 2007 @ 00:32 |
quote:Nee, want een uur later gaat mn wekker ![]() | |
Ou-Tannu | woensdag 2 mei 2007 @ 00:32 |
spammert ![]() | |
Alexxxxx | woensdag 2 mei 2007 @ 00:37 |
heb ik er ooit een geheim van gemaakt dat dit een spamaccount is? | |
Ou-Tannu | woensdag 2 mei 2007 @ 00:38 |
quote:eh nee? maar Toffe plaatjes ![]() | |
Peterselieman | woensdag 2 mei 2007 @ 00:41 |
quote:Vanavond in ieder geval niet ![]() | |
Ou-Tannu | woensdag 2 mei 2007 @ 00:56 |
quote:dat is nog eens wat anders dan een brandend Vtje.. of DDAR stammetje ![]() | |
Areyoutalkingtome | woensdag 2 mei 2007 @ 07:55 |
quote: ![]() | |
Duvel | woensdag 2 mei 2007 @ 07:58 |
Jezus stelletje idioten, het gaat wel erg hard nu! Ff noodrem! ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 2 mei 2007 @ 08:17 |
quote:Als we dat nou eens niet doen ![]() | |
Peterselieman | woensdag 2 mei 2007 @ 09:12 |
quote:Dat heet een topic volbaggeren, maar de komende uren zal er weinig van komen, moet namelijk even werken ![]() | |
Peterselieman | woensdag 2 mei 2007 @ 09:14 |
quote:Met dit weer komt het vaker voor dat de bielzen gaan branden. Alles is gortdroog en een vonkje zorgt al voor rokende bielzen. | |
Peterselieman | woensdag 2 mei 2007 @ 09:16 |
Moet ik niet vergeten later op de dag Arriva even te mailen over de 3446 die gister wat meer van Nederland wilde zien. Hopelijk kunnen ze vertellen waarom dat was ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 2 mei 2007 @ 09:19 |
quote:Ja, hopelijk wel ![]() Zo niet, dan was hij blijkbaar gekaapt ![]() | |
Peterselieman | woensdag 2 mei 2007 @ 09:23 |
Of het stel wilde de 446 nadoen ![]() De 3446 mist namelijk op een bak aan een zijde het cijfer 3 ![]() | |
thatsme | woensdag 2 mei 2007 @ 09:48 |
quote:Uiteindelijk wordt het 4 sporig... Ze zijn nu 2 sporen op hoogte aan het bouwen.. is dat af worden de 2 sporen die nu nog laag liggen ook omhoog gebracht! | |
Duvel | woensdag 2 mei 2007 @ 09:51 |
quote:Klopt, en er komt (ooit) een nieuwe brug naast de oude aan de kant van Utrecht. De twee nieuwe sporen moeten voor het eind van dit jaar in dienst zijn. | |
knars | woensdag 2 mei 2007 @ 10:11 |
En daarvoor is een deel van Vleuten gesloopt ![]() | |
Duvel | woensdag 2 mei 2007 @ 10:34 |
quote:Alsof je Vleuten nog herkent straks, met al die nieuwbouw er omheen. | |
knars | woensdag 2 mei 2007 @ 11:15 |
Gelukkig hebben die mensen met die vrijstaande landhuizen er ook helemaal geen bezwaar tegen dat ze in plaats van een enorme lap grond met karakteristieke koeien en gras een paar rijtjeshuizen in hun achtertuin hebben ![]() ![]() | |
Brembo | woensdag 2 mei 2007 @ 11:47 |
quote:Probeer er altijd maar zo snel mogelijk langs nieuwbouwlocaties heen te razen ![]() | |
Ou-Tannu | woensdag 2 mei 2007 @ 11:57 |
quote:klopt.. maar een rijdend kampvuur is ook wel weer wat :-D en vast stukken minderschadelijk voor t milieu :p | |
Ou-Tannu | woensdag 2 mei 2007 @ 11:58 |
quote:Zeg! noodremtrekken is strafbaar, alleen tis vast al eens gemelt.. wat kost die grap? | |
Duvel | woensdag 2 mei 2007 @ 12:07 |
quote:Boeit mij dat? Ik heb er eentje in de kast liggen, als ik de neiging voel de noodrem te bedienen, is er niemand die me stopt. ![]() | |
Ou-Tannu | woensdag 2 mei 2007 @ 12:08 |
quote:noodremmen jatten is vast ook strafbaar.. maar dat is die vast niet? :-) wel tof trouwens dan :p alleen ik denk dat het toch wel anders is? | |
Fred | woensdag 2 mei 2007 @ 12:13 |
Op de site van NS staat alleen dat misbruik gestraft wordt. Maar zag wel iets anders:quote:Zitten er brandblussers in de trein op plaatsen van reizigers bij kunnen? En brand is dus blijkbaar geen reden om per definitie aan de noodrem te trekken. | |
Ou-Tannu | woensdag 2 mei 2007 @ 12:19 |
quote:brandblussers zitten in de ICMs iig bij de plee.. maar waar ze verder uithangen... waar je er BIJ kan.. ? | |
Dr_Flash | woensdag 2 mei 2007 @ 12:20 |
quote:Nee, klopt ![]() In een tunnel is aan de noodrem trekken zelfs een heel erg slecht idee, ongeacht welk gevaar er dreigt ![]() | |
Ou-Tannu | woensdag 2 mei 2007 @ 12:22 |
quote:noodrem aan GPS koppelen.. als die merk dat die in een tunnel of op een brug staat.. gewoon de noodrem uitstellen? | |
Ou-Tannu | woensdag 2 mei 2007 @ 12:24 |
enneh noodremtrekken is volgens google 115 euro boete... duur nummertje dan ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 2 mei 2007 @ 12:28 |
quote:Tof, GPS signalen die een tunnel in gaan en zo ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 2 mei 2007 @ 12:34 |
quote:Overigens wil je van een noodrem wel dat die het ALTIJD DOET als dat nodig mocht zijn. Dan wil je dus een ijzeren hendel waarmee je een luchtslangetje open trekt, klaar. Niet een of ander software-based technisch geknutsel, zodat je out-of-control-rennende trein gewoon doorknettert omdat de software nog staat te wachten tot er iemand op OK klikt in een foutmeldingsdialoog op een toch niet bestaand scherm, om maar eens wat te noemen. ![]() | |
Ou-Tannu | woensdag 2 mei 2007 @ 12:38 |
quote:dan hebje geen signaal.. oftewel geen noodrem mogelijk ![]() | |
Ou-Tannu | woensdag 2 mei 2007 @ 12:38 |
quote:hmm zit ook weer wat in.. ![]() dan moet je minstends 3 backup systemen er in zetten.. | |
Duvel | woensdag 2 mei 2007 @ 12:47 |
quote:Nou toch niet, in Duitsland is de eis dat de noodremming overbrugbaar is door de machinist. De noodrem in IRM is ook overbrugbaar. Als iemand aan de noodrem trekt, remt de trein in eerste instantie, maar die remming kan door de machinist worden onderbroken. Die kan er dan voor kiezen om niet op een ongunstige plaats (midden op de Moerdijkbrug of zo) tot stilstand te komen, maar bij de eerstvolgende overweg, zodat de trein beter bereikbaar is voor hulpdiensten. | |
Dr_Flash | woensdag 2 mei 2007 @ 12:56 |
Ja, dat klopt, dat weet ik. Maar je wil dus dat er zeker een noodremming ingezet wordt als er aan de noodrem getrokken wordt. En dan kan de machinist daar op die manier beperkt invloed op uitoefenen, door een vulstoot te geven. Maar de trein zal binnen afzienbare afstand tot stilstand komen, aangezien de luchtleiding gewoon open staat. Het is niet zo dat een MCN kan zeggen "Bekijk het maar, we rijden gewoon door" dat geloof ik niet. Maar het laatste wat je wil is dat je aan die hendel trekt en er gewoon niks gebeurt door een of ander dom foutje in een software systeem. | |
Duvel | woensdag 2 mei 2007 @ 13:11 |
quote:Goede vraag. De oude noodrem heeft inderdaad gewoon de functie van een kurk in de leiding. Een vulstoot kan volgens mij nooit de werking van de noodrem opheffen. quote:Daar ben ik het mee eens. ![]() | |
Fred | woensdag 2 mei 2007 @ 13:12 |
Vraag me toch hoe ze gaan vaststellen wíé er aan de rem heeft getrokken als er geen ooggetuigen in de buurt waren. | |
Duvel | woensdag 2 mei 2007 @ 13:13 |
quote:Niet. Je ziet wel welke noodrem bediend is, want hij kan alleen worden teruggedraaid met een deursleutel. ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 2 mei 2007 @ 13:14 |
quote:Plus dat er een nieuw loodje op moet ![]() | |
Duvel | woensdag 2 mei 2007 @ 13:15 |
quote:Als dat er nog op zit... Ik zie vaak dat dat ding er niet meer zit. Maar inderdaad: werkt ook goed tegen mafkezen die een illegale sleutel hebben. | |
Dr_Flash | woensdag 2 mei 2007 @ 13:22 |
quote:Willen we het daar nog een keer over hebben? ![]() | |
Duvel | woensdag 2 mei 2007 @ 13:31 |
quote:Hoeveel sleutels heb jij? ![]() Is dat hier eerder ter sprake gekomen? Oh ja, een tijd geleden of zo... [ Bericht 10% gewijzigd door Duvel op 02-05-2007 13:44:05 ] | |
Ou-Tannu | woensdag 2 mei 2007 @ 13:45 |
quote:past deze ook dan? ![]() http://www.xepo.nl/vierkant.JPG heb ook de driehoeksversie.. ![]() http://www.xepo.nl/driehoek.JPG | |
Duvel | woensdag 2 mei 2007 @ 13:50 |
quote:Probeer 't gewoon ff uit of check de foto's. We gaan niet alles voorkauwen hè! | |
Dichterbijer | woensdag 2 mei 2007 @ 13:50 |
* Dichterbijer heeft de instructievideo van de ICMm gedownload ![]() | |
Ou-Tannu | woensdag 2 mei 2007 @ 13:51 |
quote:ja nou ![]() zal hem wel weer eens mee nemen als ik treinen ga.. eens kijken wat voor we kunnen openen.. en sluiten ![]() | |
tomme6 | woensdag 2 mei 2007 @ 13:52 |
waar dat dan? | |
Ou-Tannu | woensdag 2 mei 2007 @ 13:53 |
quote:ja.. vertel.. is het legaal? | |
Ou-Tannu | woensdag 2 mei 2007 @ 13:59 |
laat maar.. heb um al ![]() | |
Duvel | woensdag 2 mei 2007 @ 14:03 |
quote:Deel dat eens met ons! | |
Ou-Tannu | woensdag 2 mei 2007 @ 14:04 |
quote:right.. zit daar geen copyricht op? :w | |
Dr_Flash | woensdag 2 mei 2007 @ 14:04 |
quote:Ik? Twee. Kan je zo bij iedere ijzerhandel kopen hoor ![]() Het ging meer om een incident tijdens Rondje Nederland (overigens was Team Fok! daar niet bij betrokken ![]() | |
Duvel | woensdag 2 mei 2007 @ 14:05 |
quote:Oh zo. Ja, idioten heb je overal helaas. Kijk, een sleutel hebben is één ding, maar jezelf beheersen in het gebruik is punt twee. | |
Dr_Flash | woensdag 2 mei 2007 @ 14:06 |
quote:Dat is een waarheid als een ![]() | |
Ou-Tannu | woensdag 2 mei 2007 @ 14:08 |
zijn koeien betrouwbaar dan? | |
Dichterbijer | woensdag 2 mei 2007 @ 14:39 |
quote:Vast wel... ![]() ![]() Totale download 350mb... ![]() | |
Ou-Tannu | woensdag 2 mei 2007 @ 14:41 |
quote:ja 7 min ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 2 mei 2007 @ 14:57 |
Boejje, dan heb je die video. Leuk om eens te zien, maar je hebt er toch geen kut aan. Dan kan je beter cabineritten in Zwitserland gaan downloaden van www.trainmagazine.nl. Is nog legaal ook ![]() | |
Wadloper | woensdag 2 mei 2007 @ 15:05 |
quote:Wat is er met de 3229 aan de hand eigenlijk? | |
Ou-Tannu | woensdag 2 mei 2007 @ 15:10 |
quote:ik heb geen idee.. | |
Wadloper | woensdag 2 mei 2007 @ 15:12 |
quote:Klopt, bij de VIRM en volgens mij DM'90 ook, kan de machinist de noodremming overnemen en bij een station of ergens waar het veilig is stoppen. Bij ICM kan dat zeker niet, omdat daar nog geen software inzit etc, allemaal technisch gelul waar ik geen verstand van heb hoe dat allemaal in elkaar zit ![]() | |
Wadloper | woensdag 2 mei 2007 @ 15:13 |
quote:Omdat er staat: rijvaardig maken... ![]() Dan wil ik weleens weten wat ermee is ![]() De 3205 staat/stond ook al een ontiegelijke tijd naast de werkplaats zeg! ![]() | |
Ou-Tannu | woensdag 2 mei 2007 @ 15:17 |
quote:mischien in de ICMm ? hoewel er niks aan het rem en tractie systeem veranderd is.. :p | |
Wadloper | woensdag 2 mei 2007 @ 15:25 |
Denk het niet, anders hadden ze er wel een boordcomputer bij gedaan ofzo ![]() Maar ik ben zelf niet echt technisch aangelegd, dus ik weet er niet zo héél veel van ![]() | |
Ou-Tannu | woensdag 2 mei 2007 @ 15:29 |
quote:hehe.. die gaan toch alleen maar defect.. ![]() | |
SpeedyRich | woensdag 2 mei 2007 @ 17:47 |
Flash waarom heb je dan zo'n hekel aan de DD-AR | |
Ou-Tannu | woensdag 2 mei 2007 @ 17:49 |
quote:omdat het aftans is? t zijn net zeecontainers.. cargo je weet ![]() comfort = 0 [ Bericht 16% gewijzigd door Ou-Tannu op 02-05-2007 17:58:24 ] | |
Doc__Zenith | woensdag 2 mei 2007 @ 18:52 |
quote:* Doc__Zenith heeft zich verbaasd over het niveau ervan, zeker het HC gedeelte... Ook in de HC-cabine kan men nu zelf de temperatuur instellen. Lekker! En hier is de stilteruimte, sssssssssssstttt... | |
Duvel | woensdag 2 mei 2007 @ 18:53 |
quote:Nu ben ik ook wel benieuwd? Wie PM't me een linkje? ![]() | |
Brembo | woensdag 2 mei 2007 @ 19:03 |
quote:DD-AR is nog erger dan mat'64! En ik vind mat'64 al erg op de 3700, maar als ze maar niet met DD-AR komen te rijden! DD-AR: + Grote deuren + Als de NS deze stellen niet hadden, was er niks meer over - Stoelen zijn net houten klapstoeltjes uit mat'64 - Geen airco - Vage hokjes overal (weer ergens hokje voor 2 stoelen). - De keuze van de kleuren ![]() | |
Ou-Tannu | woensdag 2 mei 2007 @ 19:56 |
quote:ROFL! - erg brandgevoelig :p | |
ReisT | woensdag 2 mei 2007 @ 20:03 |
Wat gaat dit topic weer belachelelijk snel, ben een dagje weg en we zijn alweer bijna twee deeltjes verder. ![]() quote:Niet al het ICM hoor, de viertjes zijn nog niet zo oud (bouwjaar 1990-1994). Daarom worden die ook voorlopig nog niet verbouwd. quote:Nog maar 1,5 jaar, en dan komen de nieuwe sprinters. Die zijn wel gelijkvloers. quote:Bij DDAR ergens onderaan de trap achter een glazen deurtje. maar daar maakt niemand ooit gebruik van lijkt het, als je ziet hoe vaak er uitslaande brand is in die dingen. | |
Ou-Tannu | woensdag 2 mei 2007 @ 20:06 |
quote:jaah dat zegt me wle iets van die brandblusser.. tijd voor treinen met sprinklers! ![]() | |
Peterselieman | woensdag 2 mei 2007 @ 20:20 |
quote:Volgens mij waren het motorproblemen, tenminste daar kampen veel andere stellen mee. Op het opstelterrein van Groningen staan momenteel veel pas gewassen GTW'tjes. GTW'tje 310 kwam vanmiddag samen met de 303 bij de werkplaats in Lw vandaan gerangeerd. Stel zal morgen denk ik wel op dienst gaan. | |
Peterselieman | woensdag 2 mei 2007 @ 20:21 |
Ik meende me trouwens te herinneren dat de supporterstreinen rijden met een uitgeschakelde noodrem. Zo kunnen de 'supporters' niet NS'je pesten doen | |
Peterselieman | woensdag 2 mei 2007 @ 20:22 |
Nog helemaal vergeten te melden: Mijn toeslag kaartje voor het pendeltje naar het spoorwegmuseum heb ik op de terugreis naar Lw net voorbij Zwolle nog een keer laten stempelen ![]() | |
Peterselieman | woensdag 2 mei 2007 @ 20:22 |
quote:Ik bedank voor het waterballet dat er dan ontstaat ![]() | |
Dichterbijer | woensdag 2 mei 2007 @ 20:27 |
![]() | |
Peterselieman | woensdag 2 mei 2007 @ 20:30 |
Ook nog het hoesje erbij ![]() Het filmpje heb ik al. Moet alleen nog even tijd vinden om het te bekijken ![]() | |
Dichterbijer | woensdag 2 mei 2007 @ 20:31 |
![]() En speciaal voor jou ook de DVD opdruk ![]() Heb er vandaag voor het eerst ingezet... en idd... die prullenbakjes tussen de voorste stoelen in zitten niet fijn als je je been beweegt... verder best netjes allemaal... en wat een grote deur van de wc! En een boekenkast als je hem opzij duwt ![]() | |
Peterselieman | woensdag 2 mei 2007 @ 20:34 |
Had niet gehoeven hoor. Na het bekijken van het filmpje verwijder ik m toch weer ![]() | |
Ou-Tannu | woensdag 2 mei 2007 @ 21:16 |
quote:in treinen zonder Airco is dat nog geen raar idee :p | |
Ou-Tannu | woensdag 2 mei 2007 @ 21:16 |
quote:idd ![]() | |
Ou-Tannu | woensdag 2 mei 2007 @ 21:17 |
quote:die conducteur trapte er ook bijna in ![]() | |
Peterselieman | woensdag 2 mei 2007 @ 21:21 |
quote:Het was dat ik het eigenlijk al zei, maar anders had ie idd gewoon het kaartje geknipt zonder door te hebben dat het kaartje niet op dat traject geldig was ![]() | |
Peterselieman | woensdag 2 mei 2007 @ 21:21 |
quote:Vind ik niet | |
Ou-Tannu | woensdag 2 mei 2007 @ 21:24 |
quote:idd.. wel slecht dat ze niet op letten eigenlijks | |
Peterselieman | woensdag 2 mei 2007 @ 21:47 |
Zo vaak zie nu ook weer niet een controleur | |
Ou-Tannu | woensdag 2 mei 2007 @ 21:51 |
quote:dat is ook weer zo.. hoeveel kms je kan maken zonder controle.. ![]() | |
#ANONIEM | woensdag 2 mei 2007 @ 21:54 |
Trein in de hens bij Delft, Arthur zit in de trein er achter, ruikt zelfs de verbrande trein... Iemand meer info? | |
Ou-Tannu | woensdag 2 mei 2007 @ 21:55 |
quote:bekend :p awaiting more info | |
Duvel | woensdag 2 mei 2007 @ 21:57 |
quote:Ik zie alleen op http://www.pd5hw.nl/p2000/ dat er bij Delft Zuid een trein in brand staat, meer niet. Melding is van 21.50u, dus vrij vers. | |
Ou-Tannu | woensdag 2 mei 2007 @ 21:57 |
quote:DDAR? ![]() | |
Peterselieman | woensdag 2 mei 2007 @ 21:59 |
quote:Bij Arriva behoorlijk veel ![]() | |
Dichterbijer | woensdag 2 mei 2007 @ 21:59 |
quote:Plan V? ![]() | |
Ou-Tannu | woensdag 2 mei 2007 @ 21:59 |
quote:treinen branden dus weer best goed.. | |
Peterselieman | woensdag 2 mei 2007 @ 22:00 |
na-aper ![]() | |
#ANONIEM | woensdag 2 mei 2007 @ 22:00 |
Gaat lekker met die fikkende treintjes. Zou er een trein-pyromaan zijn of zo? ![]() | |
Ou-Tannu | woensdag 2 mei 2007 @ 22:00 |
quote:IRM? ![]() | |
Ou-Tannu | woensdag 2 mei 2007 @ 22:00 |
quote:Dat .. zeg.. ik! | |
Peterselieman | woensdag 2 mei 2007 @ 22:01 |
wordt straks wel meer bekend denk ik | |
Ou-Tannu | woensdag 2 mei 2007 @ 22:02 |
quote:RTV west checken ![]() | |
Duvel | woensdag 2 mei 2007 @ 22:02 |
quote:Dat boeit de brandweer niet, die rukken op grote spuiten, niet op treintypes. | |
Ou-Tannu | woensdag 2 mei 2007 @ 22:03 |
quote:die spuiten ook hard.. ja ;x | |
Peterselieman | woensdag 2 mei 2007 @ 22:04 |
quote:Dat is waar En vol ![]() |