Hier is bijv. mijn trainingsschema:quote:[message=17645119,noline]MrJ schreef op 28 april 2003 @ 16:54[/message]:
Yep.
1 spiergroep trainen is niet goed. Of je traint je gehele lichaam, of je traint niet.
Er zijn zat mensen die alleen in de sportschool aan hun borst+schouders+armen+buik werken, terwijl ze vergeten dat een goede rug, traps, onderarmen, bovenbenen en kuiten o zo belangrijk zijn.
Dit omdat het a) voor een betere lichaamsdoorbloeding zorgt en b) het er simpelweg niet uitziet.
Beetje nette voorkant, maar geen wijde rug en goede benen waardoor het totaalplaatje simpelweg een lachertje wordt.
Ook de lichaamshouding is bij die mensen totaal fout. De armen gaan naar binnen staan (aaphouding) omdat er geen rug en traps getraind wordt om het geheel weer naar achteren te corrigeren.
ehh.. duh?quote:Op woensdag 25 april 2007 18:06 schreef Haijo het volgende:
To the V-Pizzle.
Klinkt in ieder geval ruig.
Man, als ik ooit in de bak terechtkom(niet dat ik daar serieus rekening mee hou) ga ik in ieder geval trainen als een gek.
Wel, nu ken ik zat mensen die wel rug enz trainen en toch een aaphouding aka virtuele lat-houding hebben. En omgekeerd die een goede voorkant hebben maar amper van een deadlift of squat gehoord hebben en dus een onderlichaam en rug uit verhouding hebben, maar toch gewoon lopen.quote:MrJ schreef op 28 april 2003 @ 16:54:
Yep.
1 spiergroep trainen is niet goed. Of je traint je gehele lichaam, of je traint niet.
Er zijn zat mensen die alleen in de sportschool aan hun borst+schouders+armen+buik werken, terwijl ze vergeten dat een goede rug, traps, onderarmen, bovenbenen en kuiten o zo belangrijk zijn.
Dit omdat het a) voor een betere lichaamsdoorbloeding zorgt en b) het er simpelweg niet uitziet.
Beetje nette voorkant, maar geen wijde rug en goede benen waardoor het totaalplaatje simpelweg een lachertje wordt.
Ook de lichaamshouding is bij die mensen totaal fout. De armen gaan naar binnen staan (aaphouding) omdat er geen rug en traps getraind wordt om het geheel weer naar achteren te corrigeren.
De "aaphouding" komt niet zozeer door onderontwikkelde lats alswel door onderontwikkelde rhomboids, die de schouder naar achteren trekken (mits goed getraind). Mensen met een huge rug kunnen dus ook een aaphouding hebben, als zij deze vooral gebouwd hebben met verticale bewegingen en niet zozeer met rows.quote:Op woensdag 25 april 2007 23:27 schreef Calyptus het volgende:
eigenlijk iets om over te discussieren, wat in de topictitel staat?
[..]
Wel, nu ken ik zat mensen die wel rug enz trainen en toch een aaphouding aka virtuele lat-houding hebben. En omgekeerd die een goede voorkant hebben maar amper van een deadlift of squat gehoord hebben en dus een onderlichaam en rug uit verhouding hebben, maar toch gewoon lopen.
Is het feit dat dit door foute training komt niet gewoon een (onware) steek naar de BBB-boys van de "volledigere" bodybuilders? De ene groep kan de andere niet hebben, maar vrijwel enkel bodybuilders vinden namelijk dat bij een goed bovenlichaam stammen van benen horen, over het algemeen denken meisjes er bv anders over, athletisch is goed, dikke benen niet...
Als het niet van je wil af hangt(vrijwel elke marrokaan zie ik bv met open armen lopen, ook al zijn ze 12cm breed en hebben ze in hun hele leven 10 keer 5 kg omhoog gecurled) hangt volgens mij die aaphouding naast genetica voor het grootste deel zelfs van je lats af. Hetgeen die BBB-boys net niet/amper trainen.
En nog iets, als je je benen niet traint, moet je lichaam zich minder met het herstel op die plaatsen moeten bezighouden en heeft het minder voedingsstoffen en energie voor de rest over.
Maw, theoritisch, meer tijd en voedingsstoffen voor de rest => meer groei?
Het genetische maximum van je eigen testosteron,enz gaat ook altijd over vetvrije massa, volgens mij gaat dat niet in verhoudingen. Dus je benen niet trainen => meer potentieel voor de rest?
Enkele korte theorieen waar ik al een tijdje over nadenk... Dat ze waarheid zijn zeg ik niet, maar toch zou ik graag een verweer hierop willen horen...
Dat eerste, ga ik mee akkoord. Ik was het rhomboids-verhaal al compleet vergeten.quote:Op donderdag 26 april 2007 09:31 schreef LedZep het volgende:
[..]
De "aaphouding" komt niet zozeer door onderontwikkelde lats alswel door onderontwikkelde rhomboids, die de schouder naar achteren trekken (mits goed getraind). Mensen met een huge rug kunnen dus ook een aaphouding hebben, als zij deze vooral gebouwd hebben met verticale bewegingen en niet zozeer met rows.
Geen benen trainen zou idd betekenen dat er meer voedingsstoffen overblijven voor het bovenlichaam, maar omdat zij 45% van je totale spiermassa uitmaken betekent dat ook dat de GH-afgifte sterk verminderd is. Door de eiwitsynthese in de beenspieren te stimuleren komt er dus veel meer en veel langduriger GH af waardoor het bovenlichaam sneller groeit.
GH is helemaal niet overrated, GH zorgt ervoor dat er überhaupt eiwitten worden gevormd. Lichte training is useless, de prikkel moet hoog genoeg blijven om de hormoonbalans goed te houden. Wat je nu doet is totaal nutteloos, die 3*3 fullsquat is nergens op gebaseerd, want het volume is te laag om ook maar een enkel effect te hebben.quote:Op donderdag 26 april 2007 11:16 schreef Calyptus het volgende:
[..]
Dat eerste, ga ik mee akkoord. Ik was het rhomboids-verhaal al compleet vergeten.
Dat 2de, gh is overrated... Lichtere training van het onderlichaam zou dan beter werken. Of enkel sprinten ofzo.
Allesinds doe ik enkel 3*3 fullsquat 1 maal per week en 20 sets 25yard sprinten 1 maal per week vanaf nu voor mn onderlichaam. Beter voor mn flexibiliteit.
mwah, voor 1 week oid is het misschien wel handig, maar aangezien je niet elke week kan toppen qua zware gewichten zal je toch vaker voor een groot volume moeten gaan ipv die echt zware setjes.quote:Op donderdag 26 april 2007 14:32 schreef no-look het volgende:
3*3 zware squats, na opwarmen, kan mijns inziens behoorlijk ranzig zwaar zijn
Ik heb het over dat extra aan gh dat zwaardere beentraining zou geven... Niet over gh in het algemeen.quote:Op donderdag 26 april 2007 12:55 schreef LedZep het volgende:
[..]
GH is helemaal niet overrated, GH zorgt ervoor dat er überhaupt eiwitten worden gevormd. Lichte training is useless, de prikkel moet hoog genoeg blijven om de hormoonbalans goed te houden. Wat je nu doet is totaal nutteloos, die 3*3 fullsquat is nergens op gebaseerd, want het volume is te laag om ook maar een enkel effect te hebben.
Lolz herkenbaar, wil ik op een bep oefening eerst een doelstelling behalen voordat ik die oefening wissel voor iets wat erop lijktquote:Op donderdag 26 april 2007 15:38 schreef mister_popcorn het volgende:
[..]
mwah, voor 1 week oid is het misschien wel handig, maar aangezien je niet elke week kan toppen qua zware gewichten zal je toch vaker voor een groot volume moeten gaan ipv die echt zware setjes.
Ik heb trouwens vandaag voor het eerst met 34 kg per dumbell lopen benchen (3x3). Ik wil eerst voordat ik me weer stort op het "normale" benchen 5x5x34kg (zwaarste dumbell in mijn gym) kunnen benchen. (en vraag me niet waarom ik dat wil, want dat weet ik ook niet)
wat een mentaliteitquote:Normaal grijpen sporters naar doping om beter te presteren. Maar nu maakt doping een snelle opmars in het uitgaanscircuit. Voor meer spieren en betere seks grijpen jongeren naar anabole steroïden. De dopingautoriteit en het Openbaar Ministerie waarschuwen voor deze levensgevaarlijke praktijk.
Wat betreft GH; het vrijkomen van GH is vrijwel lineair met de spierprikkel. Daar benen + onderrug 50% v/d spiermassa, is de GH-afgifte ook bijna 50% hoger.quote:Op donderdag 26 april 2007 16:11 schreef Calyptus het volgende:
[..]
Ik heb het over dat extra aan gh dat zwaardere beentraining zou geven... Niet over gh in het algemeen.
Lichte training? Ik zit dicht bij mn 90% 1rep max. Veel licht is er niet aan, ik heb een rode kop na elke set, en mn benen trillen bij elke rep, en mn hartslag gaat goed omhoog.
Spiermassa aan mn benen zoek ik zeker niet meer bij te krijgen, enkel nog wat kracht(en aangezien ik nog niet op mn vroegere max 1rep squat zit, gaat dat nog elke week voorruit) en minder intercellulair vocht. Dersnoods enkel onderhoud van kracht. Voor de rest flexibel blijven, want binnekort begin ik terug te fighten.
Ach, ik ben blij met een fullsquat van 150-160kg. Als ik er niet kom doe ik wel een training per week erbij. Ms dat ik tegen dan van gedacht verander, zolang ik in de cut zit maakt het niet uit.quote:Op donderdag 26 april 2007 21:39 schreef LedZep het volgende:
[..]
Wat betreft GH; het vrijkomen van GH is vrijwel lineair met de spierprikkel. Daar benen + onderrug 50% v/d spiermassa, is de GH-afgifte ook bijna 50% hoger.
3*3 squats 1 keer per week.. dat is voor massa te weinig volume (maar dat zoek je niet) en voor kracht te lage frequentie. Ik zie niet in wat je hier mee wilt bereiken, want naarmate je je max gaat naderen is een stagnatie onvermijdelijk. Imo.
Om maar wat te noemen:quote:Op donderdag 26 april 2007 22:23 schreef Tommy_808 het volgende:
Led, ik heb een barbell thuis waar ik max 45kg (~60% va, 1RM) kan aanhangen.
nu, wat doe ik om zoveel mogelijk kracht en massa aan te zetten op m'n benen zonder gewicht bij te kopen? (moet het nog over m'n hoofd kunnen pressen ook om het in m'n nek te leggen)
huidig schemaatje: 4x8 wide stance squat + 4x8 frontsquat + RDL's + goodmornings (wat benen betreft)- 3x per week (reken dat ik thuis train en er af en toe een week tussen uit valt)
daarom probeer ik altijd 's ochtends te gaan bij temps boven 25 graden , sportschool waar ik train is dan nog redelijk koel.quote:Op donderdag 26 april 2007 22:44 schreef taxibabe het volgende:
Ik durf morgen niet te trainen ... ben vandaag en gisteren bijna flauwgevallen van de hitte(ik kan daar niet zo goed tegen)
He? Wat?! Hoe kun je met een squatrek je borstspieren trainen?quote:Op donderdag 26 april 2007 23:18 schreef Frautie het volgende:
Nog wel zo'n breezah prutser uit het squatrek weggejaagd, staat die gaylord daar ff zijn borst te trainenOpsoutuh
Ik zat me eigenlijk al af te vragen of je nou niet giga spierpijn krijgt na een stopweekquote:Op vrijdag 27 april 2007 22:26 schreef Mr.J het volgende:
Deze week na mijn rustweek van de week hiervoor gigantisch getraint.
Heb gvd nog steeds spierpijn in de rug van maandag, de borst van dinsdag en benen (echt te bruut @ the moment) van gisteren.
dat weet ik wel zeker.quote:Op vrijdag 27 april 2007 23:46 schreef Skazminko het volgende:
http://www.youtube.com/watch?v=7vL19q8yL54&mode=related&search=
Voor no-look, ik denk dat deze gast wel een potje kan dunken.
Jaquote:Op zaterdag 28 april 2007 19:31 schreef Skazminko het volgende:
Ik heb erg veel spierpijn in mijn benen van gister. Als ik zometeen even ga fietsen, helpt dat dan bij het herstel?
ik word er ook moe van. curlen in het squatrek, eindeloos de buik trainen, dat soort grapjes...quote:Op zaterdag 28 april 2007 19:05 schreef Calyptus het volgende:
ik ga nog eens op een zaterdag trainen, zit het krachthok propvol sjakosventjes
en "ikwilsnelbreedwordenenkijkmaarstoermetmncurlsvan8kg"-kereltjes.![]()
Wat lullen en klungelen die mannen jongens kinderen toch een pak, benchen met een rom van 5 cm omdat het anders slecht is voor je ellebogen enz enz
Maandag fotoshootMorgen en maandagmorgen zonnebank dus
lava?quote:
quote:Op zondag 29 april 2007 22:12 schreef LedZep het volgende:
Pistol a.k.a. one leg squat rep out met rechts (geen warmup): 50x BW. Failure op 51, hartslag 170 en brandende gluteus. Gay. Who else?
Nou, bij mij hielp het op het begin om eerst een minuut of 3 op 1 been te staan en daarna pas zakken. Dan sta je op een of andere manier veel stabielerquote:Op zondag 29 april 2007 23:00 schreef Tommy_808 het volgende:
[..]
![]()
maar
hoe begin je er in godsnaam aan. ik kan m'n evenwicht niet houden![]()
welquote:Op zondag 29 april 2007 23:04 schreef LedZep het volgende:
[..]
Nou, bij mij hielp het op het begin om eerst een minuut of 3 op 1 been te staan en daarna pas zakken. Dan sta je op een of andere manier veel stabieler. En gewoon elke dag even oefenen.
Btw, in Pavel's ebook heeft ie het over een gast die 75 reps met BW kon. Dus 50 reps is vooralsnog gay.
Heeft dat zoveel met kracht te maken? Het lijkt mij meer iets van: even tanden op elkaar en dan doorzetten.quote:Op zondag 29 april 2007 23:04 schreef LedZep het volgende:
[..]
Nou, bij mij hielp het op het begin om eerst een minuut of 3 op 1 been te staan en daarna pas zakken. Dan sta je op een of andere manier veel stabieler. En gewoon elke dag even oefenen.
Btw, in Pavel's ebook heeft ie het over een gast die 75 reps met BW kon. Dus 50 reps is vooralsnog gay.
Neuh valt mee op zich. Het is wel zwaar hoor, daar niet van. Maar hoewel het zeker wel kracht is, is het meer endurance dan max power. Probeer het eens zou ik zeggen. Als je net begint kan je toch maar een paar reps, dus is wel nice squat assistance / beenmassabouwer danquote:Op zondag 29 april 2007 23:15 schreef Skazminko het volgende:
[..]
Heeft dat zoveel met kracht te maken? Het lijkt mij meer iets van: even tanden op elkaar en dan doorzetten.
Of is dat zo'n enorme prestatie ofzo?
Nice. Hoe staat het met je gewone pull ups? Max rep / max weight?quote:Op zondag 29 april 2007 23:28 schreef Calyptus het volgende:
dan ga ik liever voor de 1armed pull-ups, vollop voor aan het trainen
kijk ik niet meer naar, ik doe nu op een ondersteuningsapparaat 1 armed. Zoon 15 keer zonder gewicht, met gewicht deed ik niet omdat die ketting altijd mijn ballen schuurde...quote:Op zondag 29 april 2007 23:34 schreef LedZep het volgende:
[..]
Nice. Hoe staat het met je gewone pull ups? Max rep / max weight?
Ik dacht dat jij gestopt was met serieus trainen ?quote:Op zondag 29 april 2007 23:50 schreef Calyptus het volgende:
[..]
kijk ik niet meer naar, ik doe nu op een ondersteuningsapparaat 1 armed. Zoon 15 keer zonder gewicht, met gewicht deed ik niet omdat die ketting altijd mijn ballen schuurde...
Ik heb nog 50kg extra nodig voor 1 full 1 armed pull-upNiet halve rom zoals je 90% ziet doen.
Ik hoop het na de zomer volledig te kunnen zonder iets, en tijdens de zomer is dat+bp+dl+clean& press+buikspieren zowat alles waar ik op ga trainen
?????????? niet meer squatten danquote:Op zondag 29 april 2007 23:50 schreef Calyptus het volgende:
[..]
Ik hoop het na de zomer volledig te kunnen zonder iets, en tijdens de zomer is dat+bp+dl+clean& press+buikspieren zowat alles waar ik op ga trainen
In de zomer niet, mn (power)clean&press bevat al genoeg beenwerk naar mijn goesting.quote:
ik ben sinds april al terug serieuser bezig, enkel qua voeding en drank let ik er wat minder op. Mn schooljaar zit erop en ik ben vollop part-time werk aan het zoeken, ondertussen veel tijd om te trainenquote:Op zondag 29 april 2007 23:52 schreef LedZep het volgende:
[..]
Ik dacht dat jij gestopt was met serieus trainen ?
Toch een klein voordeel dat ik op een sportschool zit zonder airco. Hoe warmer hoe rustiger!quote:Op zaterdag 28 april 2007 19:05 schreef Calyptus het volgende:
ik ga nog eens op een zaterdag trainen, zit het krachthok propvol sjakosventjes
en "ikwilsnelbreedwordenenkijkmaarstoermetmncurlsvan8kg"-kereltjes.![]()
Je wil "iets" gebruiken?quote:Op dinsdag 1 mei 2007 13:00 schreef Stienn het volgende:
Hoi, ik post hier maar aangezien het fitnesstopic niet echt storm loopt..
Ik wil nu een beetje extra spul gaan gebruiken. eiwitten ofzo. Train 3 keer per week en vindt het een uitdaging om iets te gaan gebruiken. Nu weet ik niet wat ik moet hebben.
hoelang train je al? Ik gok nog niet al te lang... Hoeveel eet je op een dag? ik gok dat het erg weinig is...quote:Op dinsdag 1 mei 2007 13:00 schreef Stienn het volgende:
Hoi, ik post hier maar aangezien het fitnesstopic niet echt storm loopt..
Ik wil nu een beetje extra spul gaan gebruiken. eiwitten ofzo. Train 3 keer per week en vindt het een uitdaging om iets te gaan gebruiken. Nu weet ik niet wat ik moet hebben. Op fitnessnet hebben ze de volgende aanbieding:
http://915.packs.supplement.fitnessnet.nl/ is dit wat om mee te beginnen? of kan ik beter met iets andesr beginnen?
quote:Op dinsdag 1 mei 2007 14:42 schreef Stienn het volgende:
Ben nu een jaar aan het fitnessen. Eten is ongeveer 8 boterhammen per dag en avond eten. Zal vast te weining zijn
Mijn schema, niet voor monsterlijke personenquote:Op woensdag 2 mei 2007 09:00 schreef Stienn het volgende:
Nou, ik zal het eens gaan proberen..
Dus ontbijten met kwark, dan 10 boterhammen met kipfillet en ongezoute nootjes eten met een glasje melk?
Als je moet, is er niks aan. Zorg dat je obsessief wordt, dan gaat het allemaal makkelijkerquote:Op woensdag 2 mei 2007 10:27 schreef no-look het volgende:
Ik moet écht weer eens gaan, schiet niet op zo
Laatste trainingen waren allemaal kut, dan is de motivatie ook wat minder.
Morgen hoop ik weer eens fatsoenlijk te squatten.
Is chocolademelk niet alleen maar suiker en vet? Of gaat het alleen om de calorieën tijdens bulken?quote:Op woensdag 2 mei 2007 10:23 schreef LedZep het volgende:
LedZep's bulk tip van vandaag: chocolademelk. Elke liter geeft 1000kcal. En wat is nou b.v. 2 liter op een dag? Niks toch?
Overigens komt er maybe een comeback wat betreft lifting. Ik ben aan het kijken hoe ik op een creatieve manier een squat set up in elkaar kan knutselen, mocht dat lukken schaf ik een barbell met wat schijven aan. Ik blijf me voorlopig richting op endurance, maar wat KT op z'n tijd is ook niet verkeerd. Het ijzer is moeilijk te weerstaan.
http://forum.dutchbodybui(...)-voor-atleten-86779/quote:Op woensdag 2 mei 2007 10:33 schreef Adelante het volgende:
[..]
Is chocolademelk niet alleen maar suiker en vet? Of gaat het alleen om de calorieën tijdens bulken?
Dit voedingsschema is geen eindpunt.quote:Op woensdag 2 mei 2007 10:15 schreef DjMark het volgende:
@BertV, ik weet niet precies wat je doel is, maar dit lijkt me toch vrij weinig...
bij mij lukken de pistols alleen als ik in elke hand een schijf van 2,5 kg hou anders kieper in achterover.quote:Op zondag 29 april 2007 23:04 schreef LedZep het volgende:
[..]
ok dan, dan is het best een goed beginquote:Op woensdag 2 mei 2007 10:41 schreef BertV het volgende:
[..]
Dit voedingsschema is geen eindpunt.
De bedoeling is om stapsgewijs de eet-hoeveelheden en trainingsgewichten te verhogen zonder m'n vetpercentage teveel te verhogen.
Chocolademelk bestaat voor het grootste gedeelte uit suiker.quote:Op woensdag 2 mei 2007 10:38 schreef LedZep het volgende:
[..]
http://forum.dutchbodybui(...)-voor-atleten-86779/
http://www.voedingswaardetabel.nl/product.asp?prodID=198
Zit evenveel eiwit in als melk maar meer KH dus goed als pre- of postworkoutshake. Vet maakt niks uit, als je dik wordt moet je harder trainen. Daarom is een bulk in mijn referentiekader ook idd gewoon kcals proppen (met uitzondering van koek / junk ) en chocomelk is best wel ideaal.
Misschien eens wat meer water??quote:Op woensdag 2 mei 2007 09:48 schreef BertV het volgende:
[..]
Mijn schema, niet voor monsterlijke personen, maar wel consequent;
7:00
halve liter melk met 3 scheppen havermout
10:00
2 volkoren boterhammen met 2 eieren
appel
koffie![]()
13:00
5 volkoren boterhammen met pakje kipfilet
appel
twee glazen water
18:00
Avondeten: mager vlees, aardappelen, groenten.
21:00
Halve liter melk - Eiwit shake
Met de melk, koffie en glazen water zit ik al flink over de 1.5 liter... maar ik lieg wat over koffie.quote:
-Ellebogen langs lichaam: target muscle lats, ellebogen naar de zijkant: target muscle rhomboids / traps / teres major etcquote:Op woensdag 2 mei 2007 17:44 schreef Life het volgende:
Eey, ik ben ook weer begonnen sinds januari (had een polsblessure tot dat moment, die gelukkig nu over is). Heb toch een aantal vraagjes, die jullie hopelijk kunnen beantwoorden:Bij Bent Rows; moeten je ellebogen naar achteren (dus langs je lichaam) of opzij wanneer je het gewicht omhoog haalt? De routine die ik nu volg is een 3*5 routine, echter heb ik het gevoel dat 5x niet genoeg is. Zou ik het best een hoger gewicht kunnen kiezen of 3*8 volgen? Bij m'n laatste set ben ik niet altijd doodop. Gaan jullie bij de laatste set altijd voluit, dus tot je niet meer verder kan, of stop je op de telling (5 of 8 bv)? Train je bij het squatten, deadlifts, benchpress, pullups, dips etc ook je armen genoeg, of is het aan te raden om dit ook nog apart te trainen (curls)?
Probeerde vandaag voor het eerst om pullups te doen met 1 arm, en tot m'n verrassing lukte me dit 4x. Jammer genoeg maar met 1 arm, met rechts (ik ben links) lukte het 0xWas wel geinig om al die brede gozerts je vol verwondering aan zien te kijken.
Bedankt voor de antwoorden LZ! ( wat zuigt 24 season 6 hard of nietquote:Op woensdag 2 mei 2007 18:12 schreef LedZep het volgende:
[..]
Neem aan dat je "one arm pull ups" eigenlijk "one hand pull ups" zijn, dwz 1 hand vasthouden en met de andere hand de pols van de eerste vastgrijpen. Een echte one arm pull up is dusdanig moeilijk dat ik niet kán geloven dat jij dat "ongetraind" kan. Je zou volgens mij de eerste mens in de geschiedenis zijn.
dus 144gr cacaopoeder/liter??quote:Op woensdag 2 mei 2007 10:23 schreef LedZep het volgende:
LedZep's bulk tip van vandaag: chocolademelk. Elke liter geeft 1000kcal. En wat is nou b.v. 2 liter op een dag? Niks toch?
Overigens komt er maybe een comeback wat betreft lifting. Ik ben aan het kijken hoe ik op een creatieve manier een squat set up in elkaar kan knutselen, mocht dat lukken schaf ik een barbell met wat schijven aan. Ik blijf me voorlopig richting op endurance, maar wat KT op z'n tijd is ook niet verkeerd. Het ijzer is moeilijk te weerstaan.
fucking irriquote:Op dinsdag 1 mei 2007 00:31 schreef Skazminko het volgende:
Hoe ging je fotoshoot Calyptus?
ok!quote:Op woensdag 2 mei 2007 22:45 schreef Adelante het volgende:
ik weet wel dat met honger gaan slapen erg slecht is, dus wat je maar in huis hebt, stil die trek!
Tsja, die mensen geven bb en AAS gebruik een slechte naam. Maar wat doe je er aan?quote:Op woensdag 2 mei 2007 22:49 schreef Skazminko het volgende:
Als ik zo rond lees in de AS sectie van dbb zie ik steeds meer mensen die naturel vrij veel willen gainen. Ze willen 'even' een kuurtje om wat spieren te krijgen, zonder enig verstand van zaken of goede train ervaring. De mensen die imho bodybuilding in een kwaad daglicht zetten/hebben gezet
Als klap op de vuurpijl loopt er een jongen rond in mijn gym die op zijn 15e synxter op dbb heeft gekuurd.
Mensen die nog nooit van voedingsschema's gehoord hebben, nog nooit van nakuren, deadliften als iets slechts zien, niet full squatten omdat het slecht voor je knieen zou zijn, maar wel spuiten, ondanks je onkunde voor de sport?![]()
Waarom doen mensen dit, kuren terwijl er op naturel gebied nog zoveel te behalen valt. Is het luiheid, gebrek aan discipline, is er te makkelijk aan te komen of wil men te snel resultaten zien? Breezers die hun concurerende breezers eruit willen groeien en dan niet naar hun voedingsschema of trainingsschema kijken maar naar de AS grijpen...![]()
Maar wel respect voor de die hards die na jaren lang trainen tegen het plafond aan zitten en niet verder kunnen groeien en daarbij hulpmiddelen gaan gebruiken. Niets meer dan respect.![]()
Ik zie dat nu van dichtbij. Breezer vriendje van m'n zus leeft op "bier en hamburgers" en is nu bezig met z'n tweede kuur. Hij is wel serieus aan het trainen. (sinds heel kort).quote:Op woensdag 2 mei 2007 22:49 schreef Skazminko het volgende:
Breezers die hun concurerende breezers eruit willen groeien en dan niet naar hun voedingsschema of trainingsschema kijken maar naar de AS grijpen...![]()
en dan stoppen ze met trainen door de terugslag en komen ze er nog slechter uit dan voor hun kuurquote:Op donderdag 3 mei 2007 09:02 schreef Mr.J het volgende:
Ach, het zal geen kwaliteitsmassa zijn, dat heeft simpelweg tijd, harde training en goede voeding nodig.
Veel vocht wat even leuk lijkt, maar als die personen off cycle gaan (zonder pct) dat gaat het al erg hard achteruit hoor.
Na z'n eerste lichte kuur raakte hij idd heel veel kwijt.quote:Op donderdag 3 mei 2007 09:20 schreef Calyptus het volgende:
[..]
en dan stoppen ze met trainen door de terugslag en komen ze er nog slechter uit dan voor hun kuur![]()
oh je kunt best wat permanent vasthouden van je kuur. Maar alles over je genetische max(die kleiner wordt naarmate je ouder wordt) geraak je langzaam maar zeker kwijt als je stopt met kuren, ook al zit de rest supersnor.quote:Op donderdag 3 mei 2007 09:26 schreef BertV het volgende:
[..]
Na z'n eerste lichte kuur raakte hij idd heel veel kwijt.
Nu dus een zwaardere. Lijkt me het meest frustrerende van gebruiken. Je moet 'n keer stoppen en dan zie je de winst van je risicovolle actie verdwijnen.
3 liter zuiver water op een dagquote:Op woensdag 2 mei 2007 13:28 schreef BertV het volgende:
[..]
Met de melk, koffie en glazen water zit ik al flink over de 1.5 liter... maar ik lieg wat over koffie.
Met 3 liter verhoog ik alleen de frequentie van het wc-bezoek.quote:
Ik train bij Topfitquote:Op donderdag 3 mei 2007 09:28 schreef Calyptus het volgende:
[..]
...
Ander dingetje, wat vind iemand van
http://www.sportcentrumtopfit.nl/download/schema.xls
dit schema voor powerlifting, ik wil het wel eens proberen, toch het benchschema...
Lijkt me erg licht tho...
hehe, het is ook zo'n iel-onzeker mannetje die zich voor schut zet.quote:Op donderdag 3 mei 2007 10:23 schreef Tommy_808 het volgende:
http://www.metacafe.com/watch/434291/incredible_leg_strenght/
![]()
![]()
![]()
Gay, doe gewoon Westside of Bill Starr..quote:Op donderdag 3 mei 2007 09:28 schreef Calyptus het volgende:
[..]
oh je kunt best wat permanent vasthouden van je kuur. Maar alles over je genetische max(die kleiner wordt naarmate je ouder wordt) geraak je langzaam maar zeker kwijt als je stopt met kuren, ook al zit de rest supersnor.
Daarom, als ik zou kuren, wat ms voor na de zomer is, zal het zijn met lichte middelen die bekend staan om permanente gains te geven, en een boel kracht. Op dit moment krijgt het dure anavar mijn voorkeur. Ik zie het nut niet in van middelen waarbij je opblaast als een ballon en tijdens je kuur sterk bent(ik denk aan oxy), en erna alles snel weer kwijt raakt.
Ander dingetje, wat vind iemand van
http://www.sportcentrumtopfit.nl/download/schema.xls
dit schema voor powerlifting, ik wil het wel eens proberen, toch het benchschema...
Lijkt me erg licht tho...
Bill starr al gedaan, werkte goed, maar het is me te zwaar voor de zomer.quote:Op donderdag 3 mei 2007 11:07 schreef LedZep het volgende:
[..]
Gay, doe gewoon Westside of Bill Starr..
Dat is een van de redenen dat ik meer zie in een Fok BB topic meet dan in een DBB topic meet. Call me een ouwe lul, maar ik zit niet zo te wachten op 1615 - 19 jarige AS-lange-halen-snel-thuis mannetjes.quote:Op woensdag 2 mei 2007 22:49 schreef Skazminko het volgende:
Als ik zo rond lees in de AS sectie van dbb zie ik steeds meer mensen die naturel vrij veel willen gainen. Ze willen 'even' een kuurtje om wat spieren te krijgen, zonder enig verstand van zaken of goede train ervaring. De mensen die imho bodybuilding in een kwaad daglicht zetten/hebben gezet
Als klap op de vuurpijl loopt er een jongen rond in mijn gym die op zijn 15e synxter op dbb heeft gekuurd.
Mensen die nog nooit van voedingsschema's gehoord hebben, nog nooit van nakuren, deadliften als iets slechts zien, niet full squatten omdat het slecht voor je knieen zou zijn, maar wel spuiten, ondanks je onkunde voor de sport?![]()
[...]
als je er nietsvermoedend langs zou lopen, zou je toch denken dat ze iets verkeerds dedenquote:Op donderdag 3 mei 2007 10:23 schreef Tommy_808 het volgende:
http://www.metacafe.com/watch/434291/incredible_leg_strenght/
![]()
![]()
![]()
Die zijn ook echt oververtegenwoordigd op een DBB meet ja.quote:Op donderdag 3 mei 2007 12:28 schreef Videopac het volgende:
[..]
Dat is een van de redenen dat ik meer zie in een Fok BB topic meet dan in een DBB topic meet. Call me een ouwe lul, maar ik zit niet zo te wachten op 1615 - 19 jarige AS-lange-halen-snel-thuis mannetjes.
Die hadden we al een tijdje niet meer gehoord.quote:Op donderdag 3 mei 2007 13:43 schreef Stienn het volgende:
Over wat voor'n kuur hebben jullie het? anabolen ofzo? die wannabetroep?
Oei, neet toch zeker?quote:Op donderdag 3 mei 2007 14:38 schreef Stienn het volgende:
Hoezo slecht gekozen? hoor van alle kanten dat het slecht voor je is..?
Jawel. Bij mij kwam het wel goed uit echter, 28cm kan niet iedereen makkelijk ontvangen.quote:Oh en ze zeggen dat je er ook nog een kleine piemel van krijgt..wat volgens mij niet zo is
Aangezien je pik niet bestaat uit spierweefsel maar zwellichamen klopt dit ook niet. Een hoger gehalte aan rode bloedcellen(wat door vele as veroorzaakt wordt) kan wel weer voor hardere en dus grotere erecties zorgen, maar na afloop van de kuur schiet daar niks meer van over.quote:Op donderdag 3 mei 2007 14:59 schreef Stienn het volgende:
Hmmz, lees op wikipedia dat je pik juist groter wordt.. Maarja ieder z'n plezier.. de ene gebruikt anabolen en de ander niet
onzin inderdaad, zo'n ding groeit niet er is naar gelang je vetpercentage gewoon meer zichtbaar of nietquote:Op donderdag 3 mei 2007 17:34 schreef DjMark het volgende:
Flink squatten verhoogd ook je GH afgifte
Dus als je flink squat groeit je pikkie, alleen je benen ook, dus doordat je dikkere benen krijgt lijkt je pikkie weer kleiner.....:D
ok, genoeg onzin weer
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 | Full Squat 3*3 (zwaar, elke week +2 kg) Deadlift 3*3 (redelijk zwaar naar gevoel) Bench 3*5 (naar gevoel) Chins (3*failure) DEADLIFT Deadlift 3*3 (zwaar, elke week verhogen indien mogelijk) Full Squat 3*3 (redelijk zwaar naar gevoel, iets lichter dan dag 1) Row 3*5 (naar gevoel) Incline Press 3*5 (idem.) POWERCLEAN Powerclean 3*3 (zwaar) Full Squat (licht) 3*5 (gewoon vrij relaxed) Shoulder Press 3*5 (redelijk zwaar) Seated Row (idem) |
100% zeker, gewoon hard doortrainen dan kom je er zelf ook wel!!quote:Op zaterdag 5 mei 2007 19:57 schreef Haijo het volgende:
Gvd, ik kan net een barbell shoulderpress met 40 kilo. Weet je zeker dat ze niet in ponden tellen?![]()
Al wel een aantal jaartjes met stops wel, maar sinds vorig jaar april weer serieus begonnen en in een paar maanden zat ik weer ruim boven mijn oude niveau! Nu ga ik beetje bij beetje vooruit maar de echte vooruitgang blijft uit omdat ik mijn benen nu niet kan trainen ivm blessure.quote:Op zaterdag 5 mei 2007 20:53 schreef Haijo het volgende:
Hoe lang train je al?
Nou wat kan je mij dan aanraden?quote:Op zondag 6 mei 2007 17:23 schreef LedZep het volgende:
Ik denk dat een ander (beter) schema wonderen zou doen McGilles. Voorzover je military al niet brutal is. Op naar de 300lbs strict press zou ik zeggen.
Wat doe je nu?quote:Op zondag 6 mei 2007 17:33 schreef McGilles het volgende:
[..]
Nou wat kan je mij dan aanraden?
Ik train nu puur mijn bovenlichaam omdat ik die rare blessure heb, ik kan wel benen iets trainen maar echt EXTREEM licht. Ik zou graag iets effectiefs willen en iets anders.
Ik train nu op maandag dinsdag donderdag vrijdagquote:Op zondag 6 mei 2007 17:35 schreef LedZep het volgende:
[..]
Wat doe je nu?
Ik weet niet wat je met je benen hebt, maar je zou daarvoor iig kunnen beginnen met 5x per week BW squats. Om je knie en doorbloeding te stimuleren.
Vooraleerst: The Locust die o.a. op DBB zijn trainingslog post heeft vorige week zijn quadriceps gescheurd en hem werd geadviseerd veel lichte squats (losse barbell) te doen op hoge frequentie / week om de spier te verstevigen. Wat ik zou doen in het geval van een ontsteking (heb je er ook ontstekingsremmers voor ? Zo niet, halen) is idd 5x per week BW squats progressing (dus bv 3 x 50 in 't begin, elke week 5 reps erbij ... maybe over een tijdje vervangen door losse barbell squats 3 x / week oid. Bij voorkeur elke dag 15 mins koelen (al dan niet na de squats).quote:Op zondag 6 mei 2007 17:41 schreef McGilles het volgende:
[..]
Ik train nu op maandag dinsdag donderdag vrijdag
Maandag en donderdag: Borst (3 oefeningen) & Rug (3 oefeningen)
Dinsdag en vrijdag: Schouders (2 oefeningen) & Biceps/Triceps (supersetje 3 oefeningen)
Ik erger me er aan de ene kant wel aan, ik doe voor m'n gevoel veel te weinig.
De blessure die ik heb is een ontsteking aan de pees van mijn quadriceps, dus de pees vanaf mijn knie naar boven naar de quadriceps. Zware belasting werd ten strengste afgeraden aangezien de pees dan kan scheuren. BW squats zit er dus wel in maar heb ik daar wat aan?
Graag hoor ik dan van jou of van een ander iets waar ik wat meer mee kan dan wat ik nu doe.
Weight ganer is gewoon extra kcal die je per dag binnen krijgt. Kom je normaal gesproken moeilijk aan de benodigde kcal dan is een weightganer ideaal omdat je dan zo 500 extra kcal naar binnen kan werken.quote:Op zondag 6 mei 2007 18:47 schreef Bullet-tooth het volgende:
Ik heb een vraag over Weigt gainers. Hoe werkt dat precies en als je niet elke week 3x traint zorgt het dan voor abnormale vettoename?
Ik train dus niet regelmatig, maar ik kom ook heel moeilijk aan in gewicht. Maar goed heb je nog advies welke Weight gainers goed zijn en welke juist minder goed?quote:Op zondag 6 mei 2007 18:52 schreef McGilles het volgende:
[..]
Weight ganer is gewoon extra kcal die je per dag binnen krijgt. Kom je normaal gesproken moeilijk aan de benodigde kcal dan is een weightganer ideaal omdat je dan zo 500 extra kcal naar binnen kan werken.
Als je regelmatig traint dan zou je die extra kcal niet gaan omzetten naar vet en als dat wel zo is dan moet je harder trainen
Weightgainer is voor de luie mens. Als je per dag te weinig kcal binnen krijgt neem je weightgainer.quote:Op zondag 6 mei 2007 18:47 schreef Bullet-tooth het volgende:
Ik heb een vraag over Weigt gainers. Hoe werkt dat precies en als je niet elke week 3x traint zorgt het dan voor abnormale vettoename?
|Mijn ouders.quote:Op zondag 6 mei 2007 18:58 schreef Skazminko het volgende:
[..]
Weightgainer is voor de luie mens. Als je per dag te weinig kcal binnen krijgt neem je weightgainer.
Maar als je al 4000 kcal aan schoon voedsel naar binnen werkt heb je weightgainer niet nodig om te groeien.![]()
En over dat vet toename: Dat hangt er vanaf hoeveel kcal je per dag naar binnen werkt en wat je onderhoud is. Stel je werkt per dag circa 3500 kcal per dag naar binnen, je onderhoud is 2500, dan is het niet nodig om nog extra weightgainer te nemen. Omdat een deel omgezet zal worden in vet.![]()
Offtopic: Jij was toch die groninger die de jackpot in de loterij had gewonnen?![]()
waarom krijg je dan geen gigantische benen van te fietsen?quote:Op donderdag 26 april 2007 22:28 schreef LedZep het volgende:
[..]
Om maar wat te noemen:
1x per week speed squats (2 reps x 10 sets x 60% 1RM )
2x per week huge volume squats (10-20 reps x veel sets)
Kracht bouw je op met dynamische speedtraining, dus speed squats. Benen zijn vnl slow twitch, dus massa met hoge reps x heel erg veel sets.
Niet zwaar genoeg lijkt me?quote:Op maandag 7 mei 2007 16:49 schreef Tommy_808 het volgende:
[..]
waarom krijg je dan geen gigantische benen van te fietsen?
Mwoah .. kan beter..quote:Op maandag 7 mei 2007 09:33 schreef Den_Haag het volgende:
Vanavond weer schouders. Heb er zin in. Ben gegroeid naar 109kg
Hoe gaat het trouwens met Taxibabe?
Omdat "fietsen" (ik neem aan dat je wielrennen bedoeld) een anaerobe activiteit. Desondanks zijn er wel redelijk wat wielrenners met grote benen (met name sprinters), maar net zoals je met "fitness" niet huge wordt, krijg je met "fietsen" ook geen huge benen.quote:Op maandag 7 mei 2007 16:49 schreef Tommy_808 het volgende:
[..]
waarom krijg je dan geen gigantische benen van te fietsen?
vind ik geen goede verwoording, ik zou eerder zeggen dat "lang" fietsen op het slow-twitch spiertype traint, en die heeft erg weinig groeipotentieel. Idem met hardlopenquote:Op maandag 7 mei 2007 19:26 schreef LedZep het volgende:
[..]
Omdat "fietsen" (ik neem aan dat je wielrennen bedoeld) een anaerobe activiteit. Desondanks zijn er wel redelijk wat wielrenners met grote benen (met name sprinters), maar net zoals je met "fitness" niet huge wordt, krijg je met "fietsen" ook geen huge benen.
Dat klopt. Het feit dat benen slow twitch zijn is in dit geval niet écht interessant voor spiergroei, want slow twitch vezels groeien amper. Waarom ik dan zeg dat je high rep moet trainen ? Simpel, omdat het kán. Met 80% van m'n 1RM fullsquat deed ik 30 reps.. en meer load = meer groei. Maw de intensiteit moet hoog genoeg zijn om spiergroei überhaupt mogelijk te maken, en vervolgens ga je high rep sets maken om veel load te pakken.quote:Op maandag 7 mei 2007 17:24 schreef no-look het volgende:
omdat je dan slow-twitch vezels op endurance traint en je massa krijgt van de groei van fast twitch vezels? ik roep verder maar wat hoor
Rustig aan doen met de schouder dan. Maar hem wel blijven bewegen. Eet je nog steeds alleen kipfilet op brood? Ham en dergelijke mogen ook gewoon.quote:Op maandag 7 mei 2007 17:35 schreef taxibabe het volgende:
[..]
Mwoah .. kan beter..
Ik heb me vorige week niet aan mn dieet kunnen houden, mn geld was bijna op, volgens mij ben ik dus ook gelijk alweer afgevallen.
En ik moet ff oppassen met mijn schouder, ik voel weer een peesonsteking opkomen... ik heb dat al 2 keer eerder in die schouder gehad.
leg me dan eens uit wat volgens jou slechte eiwitten zijn? Daar ben ik wel benieuwd naarquote:Op dinsdag 8 mei 2007 11:58 schreef Stienn het volgende:
zitten er in pindakaas nou goede eiwitten. Zag op het etiket staan dan je bij 2 boterhammen ongeveer 6.5 gr eiwitten pakt.. ?
totdat de zomervakantie begint en de knulletjes naar de appelhof gaanquote:Op dinsdag 8 mei 2007 12:35 schreef Adelante het volgende:
Hoe dichter we bij de zomer komen hoe drukker het wordt op m'n sportschool, allemaal vrouwen die heftig aan de cardio gaan en jongetjes die hun biceps en buikspieren trainen. Hoe lang houden die het vol, tot juni/juli als de echte vakantie begint?
Daar is niks mis meequote:Op dinsdag 8 mei 2007 12:33 schreef Stienn het volgende:ben nog een beetje nieuw met die termen e.d.
Die haken af als 't boven de 20 graden wordt in de sportschoolquote:Op dinsdag 8 mei 2007 12:35 schreef Adelante het volgende:
Hoe dichter we bij de zomer komen hoe drukker het wordt op m'n sportschool, allemaal vrouwen die heftig aan de cardio gaan en jongetjes die hun biceps en buikspieren trainen. Hoe lang houden die het vol, tot juni/juli als de echte vakantie begint?
Wel zitten er bepaalde dingen in pindakaas die het juist goede voeding maakt voor bodybuilders. Heb een tijdje geleden in de Muscle & Fitness gelezen dat het goed zou zijn om een eetlepel pindakaas te eten voor het slapen gaan... vraag me alleen niet precies waarom dat ook alweer was.quote:Op dinsdag 8 mei 2007 13:51 schreef DjMark het volgende:
De eiwitten in pindakaas zijn niet slecht.
Ze hebben hoogstens geen compleet aminozuurprofiel (zoals de meeste plantaardige eiwitten dat niet hebben), en daardoor een lagere Biologische Waarde, wat ze dus 'minder goed' maakt dan andere eiwitten...
Aan de meeste pindakaas worden wel transvetten toegevoegd die wel weer slecht zijn...
Nee, het was iets met een stofje die spiergroei bevordert die afgebroken / gebruikt wordt in je slaap. In pindakaas schijnt dit stofje te zitten, of er zit iets in waardoor dat stofje aangemaakt wordt.quote:Op dinsdag 8 mei 2007 15:21 schreef Mr.J het volgende:
Iets met onverzadigde vetten gok ik.
die stats van de voedingswaardetabel komen alles behalve overeen met de chocolademelk van de aldiquote:Op woensdag 2 mei 2007 10:38 schreef LedZep het volgende:
[..]
http://forum.dutchbodybui(...)-voor-atleten-86779/
http://www.voedingswaardetabel.nl/product.asp?prodID=198
Zit evenveel eiwit in als melk maar meer KH dus goed als pre- of postworkoutshake. Vet maakt niks uit, als je dik wordt moet je harder trainen. Daarom is een bulk in mijn referentiekader ook idd gewoon kcals proppen (met uitzondering van koek / junk ) en chocomelk is best wel ideaal.
?quote:Op dinsdag 8 mei 2007 15:44 schreef DjMark het volgende:
Pindakaas is van nature ook prima, alleen de later tegevoegde transvetten zijn slecht.
Deze transvetten houden de pindakaas goed smeerbaar...
Er is ook 'natuurlijke' pindakaas te krijgen zonder transvet...
Om je striae te bedekkenquote:Op woensdag 9 mei 2007 08:23 schreef BertV het volgende:
Collega: "zeg eh, wordt het niet tijd voor een tatoeage op die arm?"
Zijn de vooroordelen dat, armen groter normaal, altijd een tatoeage zouden hebben.quote:Op woensdag 9 mei 2007 09:26 schreef Frautie het volgende:
[..]
Om je striae te bedekken![]()
Ikke nie snap
hardlopers zijn vaak wel tattoo vrij, maar d'r is dan ook niet zo veel plek om d'r een te zettenquote:Op woensdag 9 mei 2007 09:35 schreef BertV het volgende:
[..]
Zijn de vooroordelen dat, armen groter normaal, altijd een tatoeage zouden hebben.
(Collega is een dunne lange-afstandsloper die zichzelf veel-te-dik vindt)![]()
Voor mij een omgekeerd vb. Wilde gisteren op het werk in een volle lift stappen. Discussie was of ik er qua gewicht nog wel bij kon (lift piept als ie te zwaar belast wordt). Dus ik vraag: "Hoe zwaar denk je dat ik ben?". Collega 1: "Mwa, kilo of 80?". Collega 2: "Nee joh; echt niet. Minder!". Collega 3: "Ik denk 83kg.". Ik weeg 90 kgquote:Op woensdag 9 mei 2007 08:23 schreef BertV het volgende:
Collega: "zeg eh, wordt het niet tijd voor een tatoeage op die arm?"
De Appelhof...quote:Op dinsdag 8 mei 2007 12:59 schreef mister_popcorn het volgende:
[..]
totdat de zomervakantie begint en de knulletjes naar de appelhof gaan![]()
Spierenomvang moet ook wel extreem zijn als je de omvang van een vetter persoon wil benaderen.quote:Op woensdag 9 mei 2007 11:11 schreef Videopac het volgende:
[..]
Voor mij een omgekeerd vb. Wilde gisteren op het werk in een volle lift stappen. Discussie was of ik er qua gewicht nog wel bij kon (lift piept als ie te zwaar belast wordt). Dus ik vraag: "Hoe zwaar denk je dat ik ben?". Collega 1: "Mwa, kilo of 80?". Collega 2: "Nee joh; echt niet. Minder!". Collega 3: "Ik denk 83kg". Ik weeg 90 kg![]()
Ik weeg zelf 100+ maar dat raad niemandquote:Op woensdag 9 mei 2007 11:24 schreef BertV het volgende:
[..]
Spierenomvang moet ook wel extreem zijn als je de omvang van een vetter persoon wil benaderen.
Met kleding aan valt het vaak niet eens op.
J, zit die nieuwe krachtpatsers nou niet weg te jagenquote:Op woensdag 9 mei 2007 14:22 schreef Mr.J het volgende:
Wat denk jezelf?
(Nee niet flauw bedoeld, maar wat denk jij wat creatine precies doet?)
quote:Op woensdag 9 mei 2007 14:33 schreef Stienn het volgende:
Creatine zorgt er voor dat je meer inspanning kunt leveren. Als je gaat bank drukken kun je door middel hiervan iets meer drukken. Het bevorderd ook de spiergroei. Tuurlijk weet ik niet alles. Maar het beste is dus om de creatine voor de training en na de training te gebruiken? en dan 5 gram voor en 5 gram na?
Bron Bodystore.nlquote:Gebruik en dosering:
Mix 5 gram (1 ½ theelepel) met 35 gram dextrose in 300 ml water. Of mix met 250 ml suikerhoudende drank zoals witte druivensap, appelsap of een sportdrankje. Direct na het mixen opdrinken. Neem op trainingsdagen 1 dosering een half uur voor de training en 1 dosering direct na de training. Neem op rustdagen 1 dosering na het ontbijt en 1 dosering na het avondeten. Drink tijdens het gebruik van Creatine minimaal 2,5 liter water per dag. Creatine mag niet meer dan 2 maanden aan één stuk worden gebruikt. Las een pauze van 1 maand in tussen twee 2-maandenkuren.
chinsquote:Op donderdag 10 mei 2007 22:20 schreef Skazminko het volgende:
Waar krijg je een wijde rug van? Rows, chins of deadlifts?
?? ik dacht dat jij een trouwe fok bb-topic bezoeker wasquote:Op donderdag 10 mei 2007 22:20 schreef Skazminko het volgende:
Waar krijg je een wijde rug van? Rows, chins of deadlifts?
Kon toch? Met de deadlift train je al je spieren in je rug zo'n beetje, dus misschien ook de spier die voor wijdte zorgen. Zo'n gek idee was het toch niet?quote:Op donderdag 10 mei 2007 22:41 schreef Tommy_808 het volgende:
[..]
?? ik dacht dat jij een trouwe fok bb-topic bezoeker was![]()
rows en chins
deadlifts??? waar haal je dat vandaan
ja, in principe maakt je lichaam door te DL'en meer GH aan en zal alles in beperkte mate groeien, maar niet specifiek je latsquote:Op donderdag 10 mei 2007 22:56 schreef Skazminko het volgende:
[..]
Kon toch? Met de deadlift train je al je spieren in je rug zo'n beetje, dus misschien ook de spier die voor wijdte zorgen. Zo'n gek idee was het toch niet?![]()
![]()
Kan best hoor...ze heeft elke dag voor de laatste 30 jaar een korset gedragen. Hierdoor zijn haar onderste ribben ingedrukt en haar organen samengeplet. Dus haar buikvet is gewoon heel plat.quote:Op vrijdag 11 mei 2007 11:57 schreef Adelante het volgende:
sick
ze heeft in elk geval geen last van buikvet
Je moet erg voorzichtig zijn en leren naar je lichaam te luisteren. Dan voorkom je veel problemen. Heb de deadlift gewoon licht (60lg) gedaan, om het goed te laten doorbloeden en niet over te belasten.quote:Op donderdag 10 mei 2007 13:24 schreef Haijo het volgende:
Ben jij nooit bang om met rugpijn te trainen? Lijkt me zo ontzettend makkelijk om je rug te overbelasten?
Ik eet nu afwisselend appelstroop, ham, kipfilet, jam en kaas op brood. En in het weekend eet ik ook nog gebakken eitjes op brood.quote:Op dinsdag 8 mei 2007 09:23 schreef Den_Haag het volgende:
[..]
Rustig aan doen met de schouder dan. Maar hem wel blijven bewegen. Eet je nog steeds alleen kipfilet op brood? Ham en dergelijke mogen ook gewoon.
CEE is ok hoor.quote:Op vrijdag 11 mei 2007 20:41 schreef FreeShooter het volgende:
Kan iemand mij vertellen of dit (Creatine Ethyl Ester HCL 98%) wat is?
Beest in de maak?quote:Op zaterdag 12 mei 2007 19:39 schreef FritsFluitketel het volgende:
* Plaatst even een tvp
Ongeveerquote:
Je kan nog zo veel cardio doen maar als je voeding niet in orde is zal je nooit een 'sixpack' krijgen.quote:
Is dit waar?quote:Op zaterdag 12 mei 2007 13:35 schreef hisdudeness het volgende:
je kan idd het beste die shake verdelen over de dag. Je lichaam kan maximaal 25 gram eiwitten per uur opnemen.
Ik neem alleen een whey shake voor m'n training, train er voor m'n gevoel lekkerder door. Voor de rest haal ik voldoende eiwitten uit m'n eten.quote:Op zondag 13 mei 2007 20:01 schreef FritsFluitketel het volgende:
Klopt, ik let ook op m'n voeding
Fugie > Klopt, en dat ga ik ook doen
Nog even over die whey. Op die site staat bij de whey (http://www.bodystore.nl/whey_eiwit/whey_eiwit.php) driemaal daags een shake te nemen. Klopt dit? Dit is natuurlijk wel een shop, die zoveel mogelijk wil verkopen.Hoe doen jullie het?
Volgens mij wel, er is in ieder geval een limiet van het aantal eiwitten je kan verwerken per maaltijd. 25 gram is wel ongeveer het gemiddeldequote:
25 a 30 gram dacht ik ja.quote:
Ik hoor wel vaak dat je per 3 uur niet meer dan zo'n 30 a 40 gram eiwitten moet nemen. Dit heeft volgens mij te maken met de nieren. Maar daar zit ik regelmatig wat boven...quote:
Om een of andere reden smeren die lui zich voor een wedstrijd altijd in met een soort van bruine olie...quote:Op maandag 14 mei 2007 17:06 schreef -Menn0- het volgende:
Waarom zijn die gozers uit de OP zo donker... Die Ronny is een neger maar Jay toch niet?
Komen de spieren beter uit.quote:Op maandag 14 mei 2007 17:06 schreef -Menn0- het volgende:
Waarom zijn die gozers uit de OP zo donker... Die Ronny is een neger maar Jay toch niet?
Ieder zijn eigen smaak, dit vind ik ook niets hoe ze op het olympia podium staan.quote:Op maandag 14 mei 2007 17:18 schreef -Menn0- het volgende:
Ooow okeej, lelijk zeg! Ik heb nu andere foto's gezien dat ziet er wel heel vet uit! Maar zo lelijk bruin vind ik t maar niks.
Jaja uiteraardquote:Op maandag 14 mei 2007 17:21 schreef Skazminko het volgende:
[..]
Ieder zijn eigen smaak, dit vind ik ook niets hoe ze op het olympia podium staan.
Maar je begrijpt wel dat het écht lelijk is om naar een wit lijk te kijken op het podium, een gebruinde huid is een must voor op het podium.![]()
Niets? Hoort er gewoon bij hoor.quote:Op maandag 14 mei 2007 21:14 schreef PARTIJTJEGEITJE het volgende:
TVP!
Volg het topic al een tijdje, nog verder niet gereageerd...
Gelijk een vraagje:wat doen jullie tegen het verzuren? Bijvoorbeeld met bankdrukken is er na een tijdje een punt dat de koek in 1 keer op is......
Het gaat me niet om 't bruinen. Ik ben volgens mij wel dusdanig ingelezen dat ik wel weet dat dat er bij hoort.quote:Op dinsdag 15 mei 2007 10:52 schreef DjMark het volgende:
@Frautie, dat is heel normaal hoor.
Bodybuilders bruinen zich voor een wedstrijd...
no-look = J-will toch? Zo ja,waar doe jij reverse hypers dan??? In Tilburg woon je toch?quote:Op dinsdag 15 mei 2007 11:11 schreef no-look het volgende:
Hey lui,
ik heb nu een leuk schemaatje, vind ik zelf, waar ik de komende weken mijn ei in kwijt kan. Ik mis alleen oefeningen voor mijn core, ik begin namelijk steeds meer het gevoel te krijgen dat ik een zwakke core heb, wat zorgt voor pussy squats. Wat raden jullie aan?
Ik zat zelf te denken aan 2x pw reverse hypers en één keer buik.
En nu kijken hoeveel weken je het volhoudtquote:Op dinsdag 15 mei 2007 14:58 schreef FritsFluitketel het volgende:
Jeej
Sinds ik begonnen ben voel ik me echt lekker
In ieder geval tot 1 augustusquote:Op dinsdag 15 mei 2007 15:44 schreef Alessandro het volgende:
[..]
En nu kijken hoeveel weken je het volhoudt![]()
Goed zo! en let ook op je voeding. 1 van mijn beginnersfouten, niet op de voeding letten!quote:Op dinsdag 15 mei 2007 18:40 schreef Rubbish11 het volgende:
Nu al 4 weekjes bezig gaat nog lekker en denk er nog niet aan om te stoppen.. Doe nu 3 soms 4 keer in de week
nee ik studeer in Tilburg, woon in de buurt van Eindhoven. Overhead squats kan ik niet eens met een lege stang geloof ikquote:Op dinsdag 15 mei 2007 13:06 schreef mister_popcorn het volgende:
[..]
no-look = J-will toch? Zo ja,waar doe jij reverse hypers dan??? In Tilburg woon je toch?
En als je echt denkt dat je een zwakke core hebt kan je ook overhead squats doen, volgens mij de koningsoefening voor een sterke onderrug en dito buikspieren.
ow oke, ik dacht dat ze ergens in tilburg een reverse hyper machine hadden... Maar succes met je overhead squats, dat is echt een killer.quote:Op dinsdag 15 mei 2007 19:05 schreef no-look het volgende:
[..]
nee ik studeer in Tilburg, woon in de buurt van Eindhoven. Overhead squats kan ik niet eens met een lege stang geloof ikZal het volgende keer als ik in de gym ben eens proberen.
En deadliften gaat me veel makkelijker af dan squats. Denk dat het dus vooral mijn buik is? Ik deadlift inmiddels minstens 115 kg, denk dat 120 ook wel lukt. Squat misschien een miserabele 70kg (heb 66 full gesquat na heel wat setjes op 60/64).
Hij post wel in andere topics...quote:Op dinsdag 15 mei 2007 21:36 schreef mister_popcorn het volgende:
[..]
ow oke, ik dacht dat ze ergens in tilburg een reverse hyper machine hadden... Maar succes met je overhead squats, dat is echt een killer.
En ivo lijkt inderdaad van de aardboden verdwenen, apartjes, maar waarschijnlijk heeft hij gewoon probleempjes met z'n internet, lijkt me het meest logische![]()
Met wat je besteld hebt moet het wel lukken, als je goede merken h ebtquote:Op dinsdag 15 mei 2007 23:15 schreef FritsFluitketel het volgende:
Morgen weer
Heb zelfs voor morgen al eten klaargemaakt, aangezien ik wat ik op m'n werk meestal krijg vaak wel lekkere maar geen goede voeding is
Voor morgenvroeg klaargemaakt:
- 3 snee volkorenbrood (2 kipfilet, 1 pindakaas)
Voor morgenvroeg tussendoor:
- 2 snee volkorenbrood (1 kipfilet, 1 pindakaas)
Voor tussen de middag:
Ben ongeveer half 3 thuis, dus dan maak ik thuis weer wat klaarEn ik neem nog iets fruit mee naar m'n werk
Verder vandaag dextrose, whey protein en multiplex (vitaminen en mineralen) besteld op bodystore
Goede zet?
Btw.. volgens mij zie ik nu al dat ik verander, voor m'n gevoel wat vlug, maar het is volgens mij wel zo, mogelijk?
je overleeft smiddags op 2 sneetjes broot met wat pindakaas?quote:Op dinsdag 15 mei 2007 23:15 schreef FritsFluitketel het volgende:
Morgen weer
Heb zelfs voor morgen al eten klaargemaakt, aangezien ik wat ik op m'n werk meestal krijg vaak wel lekkere maar geen goede voeding is
Voor morgenvroeg klaargemaakt:
- 3 snee volkorenbrood (2 kipfilet, 1 pindakaas)
Voor morgenvroeg tussendoor:
Voor tussen de middag:
Ben ongeveer half 3 thuis, dus dan maak ik thuis weer wat klaarEn ik neem nog iets fruit mee naar m'n werk
Verder vandaag dextrose, whey protein en multiplex (vitaminen en mineralen) besteld op bodystore
Goede zet?
Btw.. volgens mij zie ik nu al dat ik verander, voor m'n gevoel wat vlug, maar het is volgens mij wel zo, mogelijk?
iig minderen met zout, geen creatine slikken, juist veel vocht drinken.quote:Op woensdag 16 mei 2007 10:28 schreef Del_Toro het volgende:
heeft iemand nog ideetjes voor het verliezen van vocht? ben 8% bf
Het is zo veel!quote:Op woensdag 16 mei 2007 12:06 schreef Chillmeister het volgende:
Dinsdag:
Chinups - eerste set zoveel mogelijk en dan nog twee verdere sets
Pullups 1x 5 (mijn zwakste punt tot nu toe)
biceps curls 2 x 10
hammer curls 1 x 10
pushups normaal 1x40
pushups armen ver uit elkaar 1x20
pushups met armen naast elkaar 1x20
tricep dip
squat
lunges
verscheidende buikoefeningen
Zaterdag
chin ups
biceps curls 2 x 10
hammer curls 1 x 10
bench press 3 x 8
pushups 1x 25
pushups armen ver uit elkaar 1x20
tricep oefeningen (ben naam even vergeten)
verscheidende buikoefeningen
Leg extension 3 x 10
squats
ik had het niet in volgorde staan. Maar bedankt voor alle tips en ga mij wat verder in verdiepenquote:Op woensdag 16 mei 2007 12:41 schreef no-look het volgende:
[..]
Het is zo veel!
En de volgorde is enigszins shite. Beginnen met squats, anders heb je niet veel puf over voor de koning der oefeningen. Verder mis ik een deadlift. Als ik twee keer zou moeten trainen, per week:
1.
Squat
Deadlift
Bench
Chins
2.
Squat
Powerclean
Overhead Press
Row
Pushups gaan je niet veel sterker maken, dan kun je beter lager in reps zitten en wat gewicht op je rug leggen. En biceps isoleren vind ik ook niet nodig, vooral niet als je meer pull-ups/chins gaat doen.
En als je één keer 5 kunt chinnen, moet 5*4 of 5*3 ook wel lukken. Veel meer volume, dus hardere vooruitgang. Succes!
Ik twijfel aan die 8%, dat getal heb ik ook wel 's op de weegschaal zien staan.quote:Op woensdag 16 mei 2007 12:33 schreef FreeShooter het volgende:
Waarom zou iemand willen minderen in vocht? Zeker als je al op 8% BF zit?
Was idd veel te weinig..quote:Op woensdag 16 mei 2007 10:26 schreef Del_Toro het volgende:
[..]
je overleeft smiddags op 2 sneetjes broot met wat pindakaas?![]()
je metabolisme stuikt in elkaar man
truStiequote:Op woensdag 16 mei 2007 10:16 schreef truStie het volgende:
[..]
Met wat je besteld hebt moet het wel lukken, als je goede merken h ebt. Je eet wel weinig moet ik zeggen, of ben je vrij klein?
Ik heb vandaag pas een bak brinta op en 4 boterhammen, ook niet veel speciaals maar het boeit ook niet heel veel. Gewoon wel goed op je eiwitten lettenquote:
In mijn goede oude bulktijd nam ik zo'n 3 liter per dag.quote:Op woensdag 16 mei 2007 16:27 schreef Semargofni het volgende:
Hoeveel melk drinken de hardcore bb`ers hiero? Ik zit er sterk over te denken om in mijn nieuwe bulk geen melk op te nemen, echter is brinta dan niet te eten en havermout word ook lastig... Net een bakje havermout met water, whey en wat kaneel poeder gegeten en het was![]()
Ik gok dat een 3 kleurige poseerslips, een paar liter bruiningsolie en gayness aardig in de buurt komt.quote:Op woensdag 16 mei 2007 16:38 schreef truStie het volgende:
Ik drink zo'n 1-1,5 liter melk per dag.. incl whey shakes, maarja wat is hardcore bb'er![]()
Ik let er iniedergeval wel goed op dat ik voldoende eiwitten binnenkrijg. Gelukkig ben ik een best grote eter en houd ik van melk, pindakaas bruin brood en kipquote:Op dinsdag 15 mei 2007 18:44 schreef Skazminko het volgende:
[..]
Goed zo! en let ook op je voeding. 1 van mijn beginnersfouten, niet op de voeding letten!![]()
Waarom geen melk dan?!quote:Op woensdag 16 mei 2007 16:27 schreef Semargofni het volgende:
Hoeveel melk drinken de hardcore bb`ers hiero? Ik zit er sterk over te denken om in mijn nieuwe bulk geen melk op te nemen, echter is brinta dan niet te eten en havermout word ook lastig... Net een bakje havermout met water, whey en wat kaneel poeder gegeten en het was![]()
3-4 literquote:Op woensdag 16 mei 2007 16:27 schreef Semargofni het volgende:
Ben jij geen dubbelganger van mij?quote:Op woensdag 16 mei 2007 17:06 schreef Rubbish11 het volgende:
[..]
Ik let er iniedergeval wel goed op dat ik voldoende eiwitten binnenkrijg. Gelukkig ben ik een best grote eter en houd ik van melk, pindakaas bruin brood en kip![]()
ik zit rond de 1 liter per dag, heel soms 1.5 liter. Vind dat ook meer dan voldoende, hoef echt geen 2 tot 3 liter per dag, de hele dag zo'n slijmerige smaak in je bakkes nee dank jequote:Op woensdag 16 mei 2007 16:27 schreef Semargofni het volgende:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |