Vooraleerst: The Locust die o.a. op DBB zijn trainingslog post heeft vorige week zijn quadriceps gescheurd en hem werd geadviseerd veel lichte squats (losse barbell) te doen op hoge frequentie / week om de spier te verstevigen. Wat ik zou doen in het geval van een ontsteking (heb je er ook ontstekingsremmers voor ? Zo niet, halen) is idd 5x per week BW squats progressing (dus bv 3 x 50 in 't begin, elke week 5 reps erbij ... maybe over een tijdje vervangen door losse barbell squats 3 x / week oid. Bij voorkeur elke dag 15 mins koelen (al dan niet na de squats).quote:Op zondag 6 mei 2007 17:41 schreef McGilles het volgende:
[..]
Ik train nu op maandag dinsdag donderdag vrijdag
Maandag en donderdag: Borst (3 oefeningen) & Rug (3 oefeningen)
Dinsdag en vrijdag: Schouders (2 oefeningen) & Biceps/Triceps (supersetje 3 oefeningen)
Ik erger me er aan de ene kant wel aan, ik doe voor m'n gevoel veel te weinig.
De blessure die ik heb is een ontsteking aan de pees van mijn quadriceps, dus de pees vanaf mijn knie naar boven naar de quadriceps. Zware belasting werd ten strengste afgeraden aangezien de pees dan kan scheuren. BW squats zit er dus wel in maar heb ik daar wat aan?
Graag hoor ik dan van jou of van een ander iets waar ik wat meer mee kan dan wat ik nu doe.
Weight ganer is gewoon extra kcal die je per dag binnen krijgt. Kom je normaal gesproken moeilijk aan de benodigde kcal dan is een weightganer ideaal omdat je dan zo 500 extra kcal naar binnen kan werken.quote:Op zondag 6 mei 2007 18:47 schreef Bullet-tooth het volgende:
Ik heb een vraag over Weigt gainers. Hoe werkt dat precies en als je niet elke week 3x traint zorgt het dan voor abnormale vettoename?
Ik train dus niet regelmatig, maar ik kom ook heel moeilijk aan in gewicht. Maar goed heb je nog advies welke Weight gainers goed zijn en welke juist minder goed?quote:Op zondag 6 mei 2007 18:52 schreef McGilles het volgende:
[..]
Weight ganer is gewoon extra kcal die je per dag binnen krijgt. Kom je normaal gesproken moeilijk aan de benodigde kcal dan is een weightganer ideaal omdat je dan zo 500 extra kcal naar binnen kan werken.
Als je regelmatig traint dan zou je die extra kcal niet gaan omzetten naar vet en als dat wel zo is dan moet je harder trainen
Weightgainer is voor de luie mens. Als je per dag te weinig kcal binnen krijgt neem je weightgainer.quote:Op zondag 6 mei 2007 18:47 schreef Bullet-tooth het volgende:
Ik heb een vraag over Weigt gainers. Hoe werkt dat precies en als je niet elke week 3x traint zorgt het dan voor abnormale vettoename?
|Mijn ouders.quote:Op zondag 6 mei 2007 18:58 schreef Skazminko het volgende:
[..]
Weightgainer is voor de luie mens. Als je per dag te weinig kcal binnen krijgt neem je weightgainer.
Maar als je al 4000 kcal aan schoon voedsel naar binnen werkt heb je weightgainer niet nodig om te groeien.![]()
En over dat vet toename: Dat hangt er vanaf hoeveel kcal je per dag naar binnen werkt en wat je onderhoud is. Stel je werkt per dag circa 3500 kcal per dag naar binnen, je onderhoud is 2500, dan is het niet nodig om nog extra weightgainer te nemen. Omdat een deel omgezet zal worden in vet.![]()
Offtopic: Jij was toch die groninger die de jackpot in de loterij had gewonnen?![]()
waarom krijg je dan geen gigantische benen van te fietsen?quote:Op donderdag 26 april 2007 22:28 schreef LedZep het volgende:
[..]
Om maar wat te noemen:
1x per week speed squats (2 reps x 10 sets x 60% 1RM )
2x per week huge volume squats (10-20 reps x veel sets)
Kracht bouw je op met dynamische speedtraining, dus speed squats. Benen zijn vnl slow twitch, dus massa met hoge reps x heel erg veel sets.
Niet zwaar genoeg lijkt me?quote:Op maandag 7 mei 2007 16:49 schreef Tommy_808 het volgende:
[..]
waarom krijg je dan geen gigantische benen van te fietsen?
Mwoah .. kan beter..quote:Op maandag 7 mei 2007 09:33 schreef Den_Haag het volgende:
Vanavond weer schouders. Heb er zin in. Ben gegroeid naar 109kg
Hoe gaat het trouwens met Taxibabe?
Omdat "fietsen" (ik neem aan dat je wielrennen bedoeld) een anaerobe activiteit. Desondanks zijn er wel redelijk wat wielrenners met grote benen (met name sprinters), maar net zoals je met "fitness" niet huge wordt, krijg je met "fietsen" ook geen huge benen.quote:Op maandag 7 mei 2007 16:49 schreef Tommy_808 het volgende:
[..]
waarom krijg je dan geen gigantische benen van te fietsen?
vind ik geen goede verwoording, ik zou eerder zeggen dat "lang" fietsen op het slow-twitch spiertype traint, en die heeft erg weinig groeipotentieel. Idem met hardlopenquote:Op maandag 7 mei 2007 19:26 schreef LedZep het volgende:
[..]
Omdat "fietsen" (ik neem aan dat je wielrennen bedoeld) een anaerobe activiteit. Desondanks zijn er wel redelijk wat wielrenners met grote benen (met name sprinters), maar net zoals je met "fitness" niet huge wordt, krijg je met "fietsen" ook geen huge benen.
Dat klopt. Het feit dat benen slow twitch zijn is in dit geval niet écht interessant voor spiergroei, want slow twitch vezels groeien amper. Waarom ik dan zeg dat je high rep moet trainen ? Simpel, omdat het kán. Met 80% van m'n 1RM fullsquat deed ik 30 reps.. en meer load = meer groei. Maw de intensiteit moet hoog genoeg zijn om spiergroei überhaupt mogelijk te maken, en vervolgens ga je high rep sets maken om veel load te pakken.quote:Op maandag 7 mei 2007 17:24 schreef no-look het volgende:
omdat je dan slow-twitch vezels op endurance traint en je massa krijgt van de groei van fast twitch vezels? ik roep verder maar wat hoor
Rustig aan doen met de schouder dan. Maar hem wel blijven bewegen. Eet je nog steeds alleen kipfilet op brood? Ham en dergelijke mogen ook gewoon.quote:Op maandag 7 mei 2007 17:35 schreef taxibabe het volgende:
[..]
Mwoah .. kan beter..
Ik heb me vorige week niet aan mn dieet kunnen houden, mn geld was bijna op, volgens mij ben ik dus ook gelijk alweer afgevallen.
En ik moet ff oppassen met mijn schouder, ik voel weer een peesonsteking opkomen... ik heb dat al 2 keer eerder in die schouder gehad.
leg me dan eens uit wat volgens jou slechte eiwitten zijn? Daar ben ik wel benieuwd naarquote:Op dinsdag 8 mei 2007 11:58 schreef Stienn het volgende:
zitten er in pindakaas nou goede eiwitten. Zag op het etiket staan dan je bij 2 boterhammen ongeveer 6.5 gr eiwitten pakt.. ?
totdat de zomervakantie begint en de knulletjes naar de appelhof gaanquote:Op dinsdag 8 mei 2007 12:35 schreef Adelante het volgende:
Hoe dichter we bij de zomer komen hoe drukker het wordt op m'n sportschool, allemaal vrouwen die heftig aan de cardio gaan en jongetjes die hun biceps en buikspieren trainen. Hoe lang houden die het vol, tot juni/juli als de echte vakantie begint?
Daar is niks mis meequote:Op dinsdag 8 mei 2007 12:33 schreef Stienn het volgende:ben nog een beetje nieuw met die termen e.d.
Die haken af als 't boven de 20 graden wordt in de sportschoolquote:Op dinsdag 8 mei 2007 12:35 schreef Adelante het volgende:
Hoe dichter we bij de zomer komen hoe drukker het wordt op m'n sportschool, allemaal vrouwen die heftig aan de cardio gaan en jongetjes die hun biceps en buikspieren trainen. Hoe lang houden die het vol, tot juni/juli als de echte vakantie begint?
Wel zitten er bepaalde dingen in pindakaas die het juist goede voeding maakt voor bodybuilders. Heb een tijdje geleden in de Muscle & Fitness gelezen dat het goed zou zijn om een eetlepel pindakaas te eten voor het slapen gaan... vraag me alleen niet precies waarom dat ook alweer was.quote:Op dinsdag 8 mei 2007 13:51 schreef DjMark het volgende:
De eiwitten in pindakaas zijn niet slecht.
Ze hebben hoogstens geen compleet aminozuurprofiel (zoals de meeste plantaardige eiwitten dat niet hebben), en daardoor een lagere Biologische Waarde, wat ze dus 'minder goed' maakt dan andere eiwitten...
Aan de meeste pindakaas worden wel transvetten toegevoegd die wel weer slecht zijn...
Nee, het was iets met een stofje die spiergroei bevordert die afgebroken / gebruikt wordt in je slaap. In pindakaas schijnt dit stofje te zitten, of er zit iets in waardoor dat stofje aangemaakt wordt.quote:Op dinsdag 8 mei 2007 15:21 schreef Mr.J het volgende:
Iets met onverzadigde vetten gok ik.
die stats van de voedingswaardetabel komen alles behalve overeen met de chocolademelk van de aldiquote:Op woensdag 2 mei 2007 10:38 schreef LedZep het volgende:
[..]
http://forum.dutchbodybui(...)-voor-atleten-86779/
http://www.voedingswaardetabel.nl/product.asp?prodID=198
Zit evenveel eiwit in als melk maar meer KH dus goed als pre- of postworkoutshake. Vet maakt niks uit, als je dik wordt moet je harder trainen. Daarom is een bulk in mijn referentiekader ook idd gewoon kcals proppen (met uitzondering van koek / junk ) en chocomelk is best wel ideaal.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |