abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 11 mei 2007 @ 23:24:05 #1
167671 Hijacking
wat is je probleem ?
pi_49286495
Hallo mensen

Ik zit nu onderhand 4 maanden bij de sportschool en ben bezig met krachttraining en moet zeggen het bevalt me erg goed ik zie resultaat en vind het leuk om steeds iets hoger te gaan. Ga meestal 3 tot maximaal 4x in de week met een stel vrienden. Nou hoorde ik veel over het gebruik van extra eiwitten , ik had altijd er een negatief beeld bij ( dacht dat het zoiets was als steroiden ) maar ik zag mensen die begonnen met eiwitten goede resultaten behalen en volgens hun zaten er ook geen nadelen aan dus heb ik mij vandaag 1 kilo wei eiwitten gekocht ( aanbieding 14 euro met chocolade smaak ) om het eens te gaan proberen maar nu heb ik er een paar vragen over.

1 Ik train dus 3 keer in de week kan ik na de training zo'n shake nemen of moet ik elke dag ?

2 Ik had gelezen dat ik 3 gram eiwitten per kilo moet nemen ik weeg 68 kilo dus 204 gram en ik las dat je voor 75 % al uit normaal eten haal ( weet ik niet zeker ) dus betekend dit dat ik 51 gram eiwitten moet nemen naast mijn voeding ? of klopt deze informatie niet

3 Ik kan nergens nadelen vinden over het gebruik van eiwitten behalve dat te veel slecht voor je nieren is ( je kunt dat merken dat je zweet naar anmoniak gaat ruiken ) maar is het niet zo dat als je in 1x stopt met eiwitten dat je meteen een spier afname krijgt ?

4 Is het zo dat je na 3 weken eiwit gebruik 1 week moet stoppen ivm belasting voor je lever

5 Die pot wat ik gekocht heb is wei eiwitten ik hoorde dat je hier beter niet meteen mee kunt beginnen is dat zo ?

Alvast bedankt
happen naar de baas
pi_49287553
zieke shit
pi_49287861
Ik weet er niet alles van maar eiwitten zijn echt puur voor je herstel. Het is dus niet zo, zoals bij creatine, dat als je er mee stopt dat je weer helemaal in kakt. Het enige nadeel is dat je iets 'vetter' van wordt. Je moet dus echt zorgen dat je flink aan de bak gaat zodat je dus ook weer al die extra energie er uit traint. Dit betekend dus niet dat je je moet gaan overtrainen, maar wel gewoon lekker 3-4 keer in de week in de sportschool moet zitten.
Ik gebruik het nu ook sinds een half jaartje en ik ben er zeer tevreden over! Ik vraag me alleen bij jou wel af of het niet beter is dat je nog iets langer door gaat met 'droog' trainen? Ik weet niet precies hoe lang je al traint enal en ook niet in hoeverre dit schadelijk is.

Voor de rest zijn wey proteïne gewoon pure eiwitten en niet nog allemaal extra rotzooi erin. Dus wey = goed .
*BAMBAMBAMBAMBAMBAMBAMBAMBAMBAMBAMBAM*
  zaterdag 12 mei 2007 @ 00:12:47 #4
167671 Hijacking
wat is je probleem ?
pi_49288428
dubbel
happen naar de baas
  zaterdag 12 mei 2007 @ 00:14:43 #5
167671 Hijacking
wat is je probleem ?
pi_49288496
quote:
Op vrijdag 11 mei 2007 23:52 schreef PopeOfTheSubspace het volgende:
zieke shit
Valt nog wel mee hoor zolang je het alleen bij eiwitten laat en dat ben ik ook van plan omdat het anders een dure hobby word
quote:
Op vrijdag 11 mei 2007 23:59 schreef Vampz het volgende:
Ik weet er niet alles van maar eiwitten zijn echt puur voor je herstel. Het is dus niet zo, zoals bij creatine, dat als je er mee stopt dat je weer helemaal in kakt. Het enige nadeel is dat je iets 'vetter' van wordt. Je moet dus echt zorgen dat je flink aan de bak gaat zodat je dus ook weer al die extra energie er uit traint. Dit betekend dus niet dat je je moet gaan overtrainen, maar wel gewoon lekker 3-4 keer in de week in de sportschool moet zitten.
Ik gebruik het nu ook sinds een half jaartje en ik ben er zeer tevreden over! Ik vraag me alleen bij jou wel af of het niet beter is dat je nog iets langer door gaat met 'droog' trainen? Ik weet niet precies hoe lang je al traint enal en ook niet in hoeverre dit schadelijk is.

Voor de rest zijn wey proteïne gewoon pure eiwitten en niet nog allemaal extra rotzooi erin. Dus wey = goed .
Ah kijk over dat vetter worden wist ik dus niet . Al snap ik dat niet helemaal want kwa aantal callorieen valt het nog wel mee ( of heeft dat met nog meer zaken te maken behalve callorieen ) Ik train 4 maanden inmiddels ik weet dat het nog niet lang is maar ik dacht dat het niet zou uitmaken hoe lang je al trainde omdat ik al mensen meteen met eiwitten zag beginnen toen ze abbonee werden bij onze sportschool enzo.
En hoezo zou ik beter nog even kunnen door gaan met droog trainen. Als dat te maken heeft met het zien van de spieren maakt mij niet zo veel ik train niet om er tof uit te zien op het strand maar om zo sterk mogelijk te worden
happen naar de baas
pi_49288870
interessant topic

maar zover ik gelezen heb is het onschadelijk ook als je teveel inneemt omdat het er gewoon weer uit gaat

btw, je hebt wel meer nodig dan alleen eiwitten om te groeien he, voeding en rust is zeeeer belangrijk en een goed trainingsschema zal je ook nodig hebben

edit: oh en sommige krijgen en puisten van
blleeehhhh
  zaterdag 12 mei 2007 @ 00:27:29 #7
78843 mrbomb
Open misère praatje
pi_49288902
'Eiwitten'

Je hebt ook werkelijk geen enkel idee waar je het over hebt hè.
Why does it hurt when I pee?
  zaterdag 12 mei 2007 @ 00:28:21 #8
167671 Hijacking
wat is je probleem ?
pi_49288937
quote:
Op zaterdag 12 mei 2007 00:27 schreef mrbomb het volgende:
'Eiwitten'

nee daarom open ik er ook een topic over
maar je mag mij het uitleggen zo niet dan toch
happen naar de baas
  zaterdag 12 mei 2007 @ 00:30:42 #9
167671 Hijacking
wat is je probleem ?
pi_49288998
quote:
Op zaterdag 12 mei 2007 00:26 schreef Roffa-el het volgende:
interessant topic

maar zover ik gelezen heb is het onschadelijk ook als je teveel inneemt omdat het er gewoon weer uit gaat

btw, je hebt wel meer nodig dan alleen eiwitten om te groeien he, voeding en rust is zeeeer belangrijk en een goed trainingsschema zal je ook nodig hebben

edit: oh en sommige krijgen en puisten van
Jah mijn voeding let ik al op en probeer altijd 48 uur rust er tussen te houden mocht dat soms niet lukken train ik andere spiergroepen. Ik volg zelf nu al een vast schema elke 2 weken 5 kilo omhoog bij de apparaten en 2 bij de dumbells
happen naar de baas
pi_49288999
quote:
Op zaterdag 12 mei 2007 00:27 schreef mrbomb het volgende:
'Eiwitten'

Er is niks mis met de term eiwitten dus je hoeft niet zo bijdehand te doen.

Beste is een half uur voor je training en een half uur na je training een shake TS. Zorg dat je na je training eerst een lading dextrose oid binnenkrijgt voordat je de shake inneemt. Verder is het aan te raden ook voor het slapen gaan een shake in te nemen.

Suc6
Op donderdag 22 juli 2010 01:22 schreef xmamacitax het volgende:
mijn nederlands is 1000 x beter dan de joune
  zaterdag 12 mei 2007 @ 00:32:01 #11
167671 Hijacking
wat is je probleem ?
pi_49289035
quote:
Op zaterdag 12 mei 2007 00:30 schreef Flashwin het volgende:

[..]

Beste is een half uur voor je training en een half uur na je training een shake TS. Zorg dat je na je training eerst een lading dextrose oid binnenkrijgt voordat je de shake inneemt. Verder is het aan te raden ook voor het slapen gaan een shake in te nemen.

Suc6
Dus die 51 gram wat ik moet innemen gewoon delen door 3 en dan voor/ na en voor het slapen
en dit alleen op trainings dagen he ?

bedankt voor alle comments btw
happen naar de baas
pi_49289185
quote:
Op zaterdag 12 mei 2007 00:32 schreef Hijacking het volgende:

[..]

Dus die 51 gram wat ik moet innemen gewoon delen door 3 en dan voor/ na en voor het slapen
en dit alleen op trainings dagen he ?

bedankt voor alle comments btw
Die voor het slapen gaan shakes zou je in principe elke avond kunnen innemen, als je toch iets van 4 dagen per week traint. Je spieren gebruiken tussen tijdens rustperiodes door ook de eiwitten om te groeien.

Wat hardcore gastjes doen is iets van 2gr per kilo gewicht per dag. Dan zijn die shakes elke dag haast noodzakelijk
  zaterdag 12 mei 2007 @ 00:39:01 #13
78843 mrbomb
Open misère praatje
pi_49289264
quote:
Op zaterdag 12 mei 2007 00:30 schreef Flashwin het volgende:

[..]

Oh, dus hij drinkt elke dag een paar kopjes hemoglobine?
Why does it hurt when I pee?
  Moderator zaterdag 12 mei 2007 @ 00:39:43 #14
18653 crew  D.
pi_49289283
quote:
Op zaterdag 12 mei 2007 00:36 schreef Flashwin het volgende:

[..]

Die voor het slapen gaan shakes zou je in principe elke avond kunnen innemen, als je toch iets van 4 dagen per week traint. Je spieren gebruiken tussen tijdens rustperiodes door ook de eiwitten om te groeien.

Wat hardcore gastjes doen is iets van 2gr per kilo gewicht per dag. Dan zijn die shakes elke dag haast noodzakelijk
Voor het slapen gaan zou ik geen shake nemen, shakes zijn snelle eiwitten en als je slaapt kun je beter langzame eiwitten hebben, zoals in kwark
pi_49289327
quote:
Op zaterdag 12 mei 2007 00:39 schreef D.Rose het volgende:

[..]

Voor het slapen gaan zou ik geen shake nemen, shakes zijn snelle eiwitten en als je slaapt kun je beter langzame eiwitten hebben, zoals in kwark
Want?
  zaterdag 12 mei 2007 @ 00:42:48 #16
167671 Hijacking
wat is je probleem ?
pi_49289372
ik train veel vaker 3x dan 4x dus dan is het beter om alleen tijdens trainings dagen eiwitten te gebruiken ? En ( correct me if im wrong ) als ik 3gram de kilo neem kan ik ook alleen op trainingsdagen dat spul gebruiken ?
Zie het namelijk niet zo zitten om elke dag te gebruiken ipv te veel call
happen naar de baas
pi_49289478
quote:
Op zaterdag 12 mei 2007 00:30 schreef Hijacking het volgende:

[..]

Jah mijn voeding let ik al op en probeer altijd 48 uur rust er tussen te houden mocht dat soms niet lukken train ik andere spiergroepen. Ik volg zelf nu al een vast schema elke 2 weken 5 kilo omhoog bij de apparaten en 2 bij de dumbells
ik bedoelde met schema eigenlijk je spiegroepen die je pakt per dag dat je traint, dus maximaal 2 spiergroepen per dag en dan het liefst een grote en een kleinere spiergroep op 1 dag, borst - biceps ofzo, of sommige doen liever borst triceps omdat je die zowiezo al 'mee' traint.
48 uur rust moet denk ik wel voldoende zijn per groep dat is prima, en probeer zo min mogelijk met apparaten te werken, liever losse gewichten omdat je ook spieren gebruikt om evenwicht te houden
blleeehhhh
  zaterdag 12 mei 2007 @ 00:49:10 #18
167671 Hijacking
wat is je probleem ?
pi_49289543
quote:
Op zaterdag 12 mei 2007 00:46 schreef Roffa-el het volgende:

[..]

ik bedoelde met schema eigenlijk je spiegroepen die je pakt per dag dat je traint, dus maximaal 2 spiergroepen per dag en dan het liefst een grote en een kleinere spiergroep op 1 dag, borst - biceps ofzo, of sommige doen liever borst triceps omdat je die zowiezo al 'mee' traint.
48 uur rust moet denk ik wel voldoende zijn per groep dat is prima, en probeer zo min mogelijk met apparaten te werken, liever losse gewichten omdat je ook spieren gebruikt om evenwicht te houden
ty voor de tips
happen naar de baas
  Moderator zaterdag 12 mei 2007 @ 00:49:37 #19
18653 crew  D.
pi_49289558
quote:
Op zaterdag 12 mei 2007 00:41 schreef Flashwin het volgende:

[..]

Want?
Omdat je tijdens je slaap rust en je spieren herstellen en ze daar eiwitten bij kunnen gebruiken.
Als je een shake neemt neemt je lichaam dat in een uur op, op kwark kun je wel zo'n 4 tot 5 uur teren.
pi_49290656
quote:
Op zaterdag 12 mei 2007 00:14 schreef Hijacking het volgende:

[..]

Valt nog wel mee hoor zolang je het alleen bij eiwitten laat en dat ben ik ook van plan omdat het anders een dure hobby word
[..]

Ah kijk over dat vetter worden wist ik dus niet . Al snap ik dat niet helemaal want kwa aantal callorieen valt het nog wel mee ( of heeft dat met nog meer zaken te maken behalve callorieen ) Ik train 4 maanden inmiddels ik weet dat het nog niet lang is maar ik dacht dat het niet zou uitmaken hoe lang je al trainde omdat ik al mensen meteen met eiwitten zag beginnen toen ze abbonee werden bij onze sportschool enzo.
En hoezo zou ik beter nog even kunnen door gaan met droog trainen. Als dat te maken heeft met het zien van de spieren maakt mij niet zo veel ik train niet om er tof uit te zien op het strand maar om zo sterk mogelijk te worden
Nee het gaat er meer om dat je pezen enal eerst wat sterker worden. Als je nu al te hard van stapel loopt krijgt je daar later gegarandeerd last van en dat is zonde. Je kan maar beter 'te laat' hier mee beginnen dan te vroeg
*BAMBAMBAMBAMBAMBAMBAMBAMBAMBAMBAMBAM*
  zaterdag 12 mei 2007 @ 13:35:14 #21
168540 hisdudeness
the dude abides
pi_49298399
je kan idd het beste die shake verdelen over de dag. Je lichaam kan maximaal 25 gram eiwitten per uur opnemen. met normale maaltijden is dat geen probleem omdat je lichaam daar meerdere uren over doet om te verteren. Bij een snelle shake neemt je lichaam dus een bepaald aantal eiwitten op, en de rest poep/plas je uit.

Ik zag dat iemand anders dit al opmerkte: vergeet de dextrose direct na de training niet. probeer direct na de training dextrose binnen te krijgen, en een kwartier 20 minuten na de training eiwitten.
at least I'm housebroken
pi_49298553
quote:
Op zaterdag 12 mei 2007 13:35 schreef hisdudeness het volgende:
je kan idd het beste die shake verdelen over de dag. Je lichaam kan maximaal 25 gram eiwitten per uur opnemen.
Bron?
  zaterdag 12 mei 2007 @ 13:51:13 #23
136239 Spacehamster
You bastards!
pi_49298774
Wei eiwitten zijn er voor 2 practische redenen:
- Er zit veel eiwitten in
- Het zijn snel opneembare eiwitten.

Dus voorzover ik weet zijn daar 2 perfecte gelegenheden voor:
- Na het wakker worden om katabolische processen veroorzaakt door honger te stoppen.
- Een uur voor het trainen zodat je lichaam geen kans krijgt spier af te breken voor energie nadat je koolhydraten op zijn en als voeding voor de spieropbouw erna.

Je krijgt ammoniakzweet als je eiwitten verbrand voor energie. Daarom is het belangrijk om (2 uur) voor het trainen genoeg koolhydraten te eten. Koolhydraten leveren veel lekkerdere energie om op te sporten dan dat eiwit of vet dat doet.
---Grtz---------Spacehamster-->
Waarschuwing: Posts van deze user kunnen een hoog gehalte aan cynisme bevatten.
  zaterdag 12 mei 2007 @ 14:49:21 #24
168540 hisdudeness
the dude abides
pi_49300093
quote:
Op zaterdag 12 mei 2007 13:41 schreef Duiveltja het volgende:

[..]

Bron?
geloof dat ik dat ergens op dutchbodybuilder forum heb gelezen
at least I'm housebroken
pi_49305411
quote:
Op zaterdag 12 mei 2007 14:49 schreef hisdudeness het volgende:

[..]

geloof dat ik dat ergens op dutchbodybuilder forum heb gelezen
Stel je vraag even in het bodybuild topic in sport, krijg je wat betere reacties dan hier.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')