Ach, 't komt allemaal wel goed. Ooit.quote:Op zondag 15 april 2007 21:38 schreef Dr_Flash het volgende:
Almelo is wel een beetje The Centre of Gravity deze maand, is het niet?
Heb ik al een maandquote:Op zondag 15 april 2007 22:06 schreef ReisT het volgende:
- Tiel Passewaaij
Zout op met je honderd-in-een-dozijn-goederentreinenquote:
Zie je mij die posten dan?quote:Op zondag 15 april 2007 22:25 schreef Zug-Chef het volgende:
Nee 1000x eenzelfde uitziende koploper is boeiend
Hoe lang zouden ze het voor elkaar krijgen om die stellen ICMm in de 1500 te houden?quote:Op zondag 15 april 2007 22:06 schreef ReisT het volgende:
Voor als het nog niet duidelijk was: mooie fotos Zug!
Voor morgen twee programmapunten:
- ICMm in de 1500
- Tiel Passewaaij
quote:Op zondag 15 april 2007 22:41 schreef Zug-Chef het volgende: nu ff reclame
Zou dat ergens door komen denk je?quote:Op zondag 15 april 2007 22:44 schreef Zug-Chef het volgende:
Ach zeik niet johJe kijkt bijna nooit tv
Verdacht Pakketjequote:Op maandag 16 april 2007 10:22 schreef SNArky het volgende:
Weet iemand waarom er op last van de KLPD er geen treinen op Delft mogen stoppen?
Klopt, maar het gaat naar een goed doel. de Stoom In Friesland stichting die gaat stomen tussen Sneek en Stavorenquote:Op maandag 16 april 2007 10:17 schreef Socios het volgende:
Las ik in een vorig deel dat de sporen op het emplacement van Harlingen Haven gaan verdwijnen? Wat zonde...
Een metro in Harlingen??quote:Op maandag 16 april 2007 10:17 schreef Socios het volgende:
Las ik in een vorig deel dat de sporen op het emplacement van Harlingen Haven gaan verdwijnen? Wat zonde... Ik heb juist nog gepleit om Spoor 2 op Harlingen Haven weer in ere te herstellen en van het station een mooi transferium te maken waar trein, boot, bus en eventueel een nog aan te leggen metrostelsel bij elkaar komen, maar ja, dat mooie stukje spoor moet dus weer weg...
Verder morgen even met de 4011.
Ja, stel je voor dat mensen je verhaal serieus nemenquote:
"Alles begint met ambitie."quote:Op maandag 16 april 2007 11:33 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja, stel je voor dat mensen je verhaal serieus nemen
Volgens mij zijn bermbranden dit jaar het probleem:quote:Op zondag 15 april 2007 21:15 schreef Areyoutalkingtome het volgende:
Mooi zonnetje, wanneer krijgen we de berichten dat wissel niet meer werken door uitzetting van het staal?
Ja, was nog wat blijven staan van vorige keerquote:
Waar is de sproeitrein als je 'm nodig hebt?quote:Op maandag 16 april 2007 12:25 schreef JDude het volgende:
Het fikte daar zelfs een keer tussen de twee sporen in. Ik zag de machinist uit z'n 1800 klimmen met een handblusser.
Komtie aan hoorrrrquote:Op maandag 16 april 2007 12:52 schreef Duvel het volgende:
Waar is de sproeitrein als je 'm nodig hebt?
5x3 mag toch nog? 15 is toch the max?quote:Op maandag 16 april 2007 14:43 schreef JDude het volgende:
Is niet helemaal de bedoeling maar komt wel eens voor. Heb ook wel eens in 5x3 gezeten.
Ze hebben vandaag alvast een goede test!quote:Op maandag 16 april 2007 14:45 schreef JDude het volgende:
Hm, dacht 14. Maar goed.
Dat van die ramen. Mja. Ik mag hopen dat de airco's van ICMm wel de zomer overleven.
kloptquote:Op maandag 16 april 2007 15:19 schreef Betse het volgende:
Kwam net rond 13.50 een ICE tegen op Den Bosch. Zal wel omrijden vanwege die bermbranden.
Maar euh, nogmaals de vraag: Wat doen ze bij de vernieuwde koplopers met de loze ruimte bij de doorloopkop? Want zoals het nu lijkt zit er gewoon lucht.
Nee, zie de ProRail-site: "Werkzaamheden Almelo-Hengelo woensdagavond 18 april klaar".quote:Op maandag 16 april 2007 15:46 schreef Remzz het volgende:
Iemand trouwens enig idee hoe laat ik weer met de trein vanuit Almelo kan? Op het station hing groot aangeplakt dat vanaf 8 uur vanavond geen treinverkeer mogelijk was vanuit Almelo maar niet wanneer het wel weer kon
Dus zou het morgenochtend klaar zijn?
Sja dude, poep gebeurtquote:Op maandag 16 april 2007 15:11 schreef JDude het volgende:
Hehe dat wel ja. Ik zie alleen net dat dat van die ramen in een ander topic werd besproken. Verwarring. Ik kom die Dr. Fles ook overal tegen.
Nee, lijkt me duidelijk: Dat loopt uit tot de ochtend van 8 novemberquote:Op maandag 16 april 2007 15:55 schreef Duvel het volgende:
[..]
Nee, zie de ProRail-site: "Werkzaamheden Almelo-Hengelo woensdagavond 18 april klaar".
Laat niet veel te raden over, toch?
dan kunnen ze er meteen wel 25kV boven hangen :pquote:Op maandag 16 april 2007 15:56 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nee, lijkt me duidelijk: Dat loopt uit tot de ochtend van 8 november
2018
Dat bedenken ze op 9 november dan hequote:Op maandag 16 april 2007 16:02 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
dan kunnen ze er meteen wel 25kV boven hangen :p
Dan krijg je er in elk geval geen ICMm meer langs.quote:Op maandag 16 april 2007 16:02 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
dan kunnen ze er meteen wel 25kV boven hangen :p
Goed hequote:Op maandag 16 april 2007 10:07 schreef vw_caddy het volgende:
Nou peterselie, je hebt inderdaad gelijk. Die persdame reageert niet snel op mijn mail. Geweldige persafdeling.
15 is idd het maximum.quote:Op maandag 16 april 2007 14:44 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
5x3 mag toch nog? 15 is toch the max?
Dat hebben ze vervangen door een "technische ruimte". Dat kan dus heel goed idd lucht betekenenquote:Op maandag 16 april 2007 15:19 schreef Betse het volgende:
Maar euh, nogmaals de vraag: Wat doen ze bij de vernieuwde koplopers met de loze ruimte bij de doorloopkop? Want zoals het nu lijkt zit er gewoon lucht.
je had er een mooie PLEE in kunnen maken..quote:Op maandag 16 april 2007 16:37 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dat hebben ze vervangen door een "technische ruimte". Dat kan dus heel goed idd lucht betekenenMaar misschien is het ook wel iets anders
4 stuks: 3446-3449. De 3446 is na een afwezigheid van een dikke week weer terug.quote:Op maandag 16 april 2007 17:37 schreef Ou-Tannu het volgende:
mja, kweeniet hoeveel DM90 Arriva heeft?
stelletje of 6?
Ik vind het niet helemaal passend in het landschapquote:Op maandag 16 april 2007 17:37 schreef ReisT het volgende:
Kom ik gelijk met de volgende nieuwigheid:
[afbeelding]
[afbeelding]
Daar komt volgens mij allemaal technisch spul inquote:Op maandag 16 april 2007 16:37 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dat hebben ze vervangen door een "technische ruimte". Dat kan dus heel goed idd lucht betekenenMaar misschien is het ook wel iets anders
Die hangt bij ICRm onder de trein, ik geloof dat ik foto's van ICMm heb gezien waar ie ook onder de trein hing.quote:Op maandag 16 april 2007 18:06 schreef Ou-Tannu het volgende:
de Airco!
oh maar ICRm is toch getrokken / duw mat?quote:Op maandag 16 april 2007 18:21 schreef Duvel het volgende:
[..]
Die hangt bij ICRm onder de trein, ik geloof dat ik foto's van ICMm heb gezien waar ie ook onder de trein hing.
Die prullenbakjes tussen de stoelen lijken me behoorlijk ruk...
Ehm ja, en? Je hebt per ruituig een arco-unit nodig, ook bij de Koplopers.quote:Op maandag 16 april 2007 18:23 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
oh maar ICRm is toch getrokken / duw mat?
true, :pquote:Op maandag 16 april 2007 18:29 schreef Duvel het volgende:
[..]
Ehm ja, en? Je hebt per ruituig een arco-unit nodig, ook bij de Koplopers.Ik zei alleen maar dat ik dacht een foto te hebben gezien waar ie onder de bak hangt. Sowieso heeft een airco een warmtewisselaar nodig, die beroerd werkt in een gesloten comportiment.
Waarom zouden ze dat doen? Doen ze bij ICRm ook nietquote:Op maandag 16 april 2007 18:30 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
true, :p
als ze maar niet 100dB gaan produceren als ze stil staan op het perron :p
Nee, nog even een paar weken uitgesteld begreep ikquote:Op maandag 16 april 2007 18:45 schreef blup het volgende:
is Utrecht Zuilen al in gebruikt eigelijk?
Het zou tegelijk met de viersporigheid van Amsterdam - Utrecht in dienst moeten komen dacht ik.quote:Op maandag 16 april 2007 18:47 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nee, nog even een paar weken uitgesteld begreep ikBordjes schijnen er al te hangen. Morgen maar eens kijken dan
eind april begin mei dusquote:Op maandag 16 april 2007 18:59 schreef Duvel het volgende:
[..]
Het zou tegelijk met de viersporigheid van Amsterdam - Utrecht in dienst moeten komen dacht ik.
Bij mijn weten wordt de viersporigheid Amsterdam - Utrecht op 25 april 2007 om 4.50u in dienst gesteld.quote:Op maandag 16 april 2007 19:07 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
eind april begin mei dus
Wel dikke schijt dat ze die 4sporigheid niet met koninginnedag afhebben hoorJuist dan is capaciteit richting amsterdam desperately needed. En dan te bedenken dat het 10-12-06 al af had moeten zijn
Nee dat volgt op maandag 7 mei om 05:27 met de eerste stopper naar Amsterdamquote:
Vervelend, waarom niet gewoon tegelijk met de viersporigheid?quote:Op maandag 16 april 2007 19:24 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nee dat volgt op maandag 7 mei om 05:27 met de eerste stopper naar Amsterdam
quote:Op maandag 16 april 2007 19:26 schreef Duvel het volgende:
[..]
Vervelend, waarom niet gewoon tegelijk met de viersporigheid?
Dat kan, maar het zou ook aan NSR kunnen liggen, zie Tlp (of wat de afkorting ook moge zijn).quote:
Ik ook niet, ik doe niet aan reizigersstations.quote:
Ga het hem vragen?quote:Op maandag 16 april 2007 21:12 schreef thats-me het volgende:
Hoor hier in Wierden al een uur lang om de zoveel minuten een MCN die op de claxon ramt. Iemand een idee waarom?
Deze unit onder de ICMm maakt een hoop lawaai als 'ie stilstaat, dus dat leek me de airco.quote:Op maandag 16 april 2007 18:29 schreef Duvel het volgende:
[..]
Ehm ja, en? Je hebt per ruituig een arco-unit nodig, ook bij de Koplopers.Ik zei alleen maar dat ik dacht een foto te hebben gezien waar ie onder de bak hangt.
Giflek DSM Gistquote:Op maandag 16 april 2007 10:22 schreef SNArky het volgende:
Weet iemand waarom er op last van de KLPD er geen treinen op Delft mogen stoppen?
Sporen 1/2 zijn inderdaad omgewisseld, vertrektijden zijn verlaat om overstap 1900->800 te verbeteren, omdat de 1900 vrij sturctureel te laat aankomt in Ehv.quote:Op maandag 16 april 2007 18:40 schreef TweakersOnly het volgende:
Broerlief had 't over veramderingen met de intercity's tussen Eindhoven en Heerlen/Maastricht. Normaliter vertrekt in Eindhoven van spoor 2 de intercity en wordt deze in Sittard gesplitst. Vanaf vandaag komt de intercity binnen op spoor 1 en rijdt vervolgens alleen maar door naar Maastricht? Dus altijd in Sittard overstappen voor richting Heerlen? Klopt dit?
Wat doet een compressor dan eigenlijk? Oftewel, wat is daar zo 'gewoon' aan?quote:Op maandag 16 april 2007 23:53 schreef MREn het volgende:
gewoon de compressor
Bij ICM loopt een actie om alle compressoren te vervangen momenteel. De oude maakte inderdaad een hoop herrie, de nieuwe niet meer. Hij is te herkennen aan een kast waarop Atlas-Copco staat. De kast op de foto ziet er iets anders uit.quote:Op maandag 16 april 2007 23:53 schreef MREn het volgende:
Dat is volgens mij gewoon de compressor, die bij ICM inderdaad een aardig geluidje kan maken.
Airco hoor je bijna niet in treinen, luister bv. maar eens naar ICE, ICR of Lint.
Vl - Rtd weet je nooit zeker. Kan ook ICRm, IRM, ICM zijnquote:Op maandag 16 april 2007 21:15 schreef italiaan1987 het volgende:
volgende week naar praag met school...met de trein
kijk of ik onderweg nog wat plaatjes kan schieten:) zal leuk zijn
Heen 23-4: Rotterdam - venlo ICK waarschijnlijk
Venlo - Dusseldorf DB Regional bahn
Dusseldorf - Berlijn ICE (geen idee welke)
Berlijn - Praag (EC, geen idee wat voor mat. dat is...ik denk zo'n zelfde trein die vanaf schiphol naar berlijn gaat)
*fap* *fap* *fap*quote:Op maandag 16 april 2007 23:54 schreef MREn het volgende:
Voor de liefhebbers die een nummertjesrukker willen horen klaarkomen op de 4011:
http://youtube.com/watch?v=9C22ZtQmYto
Heerlijk toch?quote:Op dinsdag 17 april 2007 11:00 schreef Peterselieman het volgende:
de 4011 zou in de 1500 moeten rijden, maar ipv daarvan rijdt het stel in andere NO diensten
En dan zet je ze niet eens hier neer die foto's?quote:Op dinsdag 17 april 2007 11:03 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Heerlijk toch?Ik heb m hier in Ut zien staan, zootje foto's van gemaakt, verder kom ik hem vanzelf wel weer eens tegen hoor
ja maarja het was het makkelijkste wat we konden doen...anders had je ergens 5 minuten overstaptijd (in weimar ofzo)quote:Op dinsdag 17 april 2007 10:31 schreef Dr_Flash het volgende:
Düsseldorf - Praag via Berlijn is trouwens wel een achterlijk eind om, maar goed
Leipzig Hbf, 22 man, 4 minuten. Is me ook ooit geluktquote:Op dinsdag 17 april 2007 11:51 schreef italiaan1987 het volgende:
[..]
ja maarja het was het makkelijkste wat we konden doen...anders had je ergens 5 minuten overstaptijd (in weimar ofzo)
Dat is toch wel riskant zeker met een groep van 30 man
haha ja zal best, maar er hoeft maar toevallig voor station leipzig even een rood sein te zijn en weg aansluitingquote:Op dinsdag 17 april 2007 11:54 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Leipzig Hbf, 22 man, 4 minuten. Is me ook ooit gelukt
Ja, was ook wel een wonder dat dat allemaal goedgegaan isquote:Op dinsdag 17 april 2007 12:05 schreef italiaan1987 het volgende:
[..]
haha ja zal best, maar er hoeft maar toevallig voor station leipzig even een rood sein te zijn en weg aansluiting
zeker sprinten als een gek naar de volgende trein :pquote:Op dinsdag 17 april 2007 12:05 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja, was ook wel een wonder dat dat allemaal goedgegaan is
Ja, en dat ongeveer 14 keerquote:Op dinsdag 17 april 2007 12:15 schreef italiaan1987 het volgende:
[..]
zeker sprinten als een gek naar de volgende trein :p
ja dan maakt het ook wat minder uit als je een trein mist, die zelfde trein gaat dan weer een (Half) uur later.quote:Op dinsdag 17 april 2007 12:32 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja, en dat ongeveer 14 keer
we waren met het Schönes Wochenende ticket van Emmerich naar Görlitz onderweg (in 1998)
Wij hadden een schema waarin we de overkant alleen konden halen als er niets mis gingquote:Op dinsdag 17 april 2007 12:38 schreef italiaan1987 het volgende:
[..]
ja dan maakt het ook wat minder uit als je een trein mist, die zelfde trein gaat dan weer een (Half) uur later.
Wij hebben gereserveerde plaatsen, en een tarief dat alleen voor de gekozen treinen geld.
Dat is niet zo, als je een aansluiting mist, zijn ze verplicht om je te accepteren op de volgende trein.quote:Op dinsdag 17 april 2007 12:38 schreef italiaan1987 het volgende:
[..]
ja dan maakt het ook wat minder uit als je een trein mist, die zelfde trein gaat dan weer een (Half) uur later.
Wij hebben gereserveerde plaatsen, en een tarief dat alleen voor de gekozen treinen geld.
Want? Er staan nu ook stations bij of zo? Zoals in Zwitserland waar alles beter is, zoals iedereen weet?quote:
Heb je he, moet je daar maar niet met wadlopers gaan rijdenquote:Op dinsdag 17 april 2007 16:00 schreef Zug-Chef het volgende:
Aanrijding tussen Lw en Gw again... 5e keer ondertussen al....
Ik geloof niet dat daar erg veel wadlopers komenquote:Op dinsdag 17 april 2007 16:01 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Heb je he, moet je daar maar niet met wadlopers gaan rijden
Wat is er nou weer geraakt? Een aardappel?
een uur en 4 minuten bedoel jequote:Op dinsdag 17 april 2007 16:05 schreef sanni het volgende:
het instappen een uur of wat geleden.
Neequote:Op dinsdag 17 april 2007 16:07 schreef Ou-Tannu het volgende:
ze willen de ICM versnelt door de revisie krijgen?![]()
krijgt een te zwaar beschadigt stel ook voorrang?
Daar gebeuren zeer vaak aanrijdingen met personen. Het lijkt wel alsof daar een magneet in de buurt is die het aantrektquote:Op dinsdag 17 april 2007 16:00 schreef Zug-Chef het volgende:
Aanrijding tussen Lw en Gw again... 5e keer ondertussen al....
Ja, maar dat is een andere afdeling van het RB in Haarlemquote:Op dinsdag 17 april 2007 16:12 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
hmpf wat een onzin?
ze moeten hem dan toch al maken..
is dat niet..GELDVERSPILLING?quote:Op dinsdag 17 april 2007 16:14 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Ja, maar dat is een andere afdeling van het RB in Haarlem![]()
ja maar een aansluiting van 4 minuten is toch geen officiele aansluiting?quote:Op dinsdag 17 april 2007 15:24 schreef MREn het volgende:
[..]
Dat is niet zo, als je een aansluiting mist, zijn ze verplicht om je te accepteren op de volgende trein.
* MREn heeft ooit eens op de laatste seconde de trein van Rijeka naar München gehaald, omdat men het in Nederland gangbare concept van busstation naast het treinstation nog niet overal even logisch schijnt te vinden.
quote:Op maandag 16 april 2007 23:54 schreef MREn het volgende:
Voor de liefhebbers die een nummertjesrukker willen horen klaarkomen op de 4011:
OV gratis maken..?quote:Op dinsdag 17 april 2007 18:44 schreef Dr_Flash het volgende:
http://www.nu.nl/news/104(...)_conducteurs_af.html
Ik zeg: Gegen die Mauer und abschiessen
quote:
quote:Op dinsdag 17 april 2007 18:51 schreef Peterselieman het volgende:
Sardientjes in een blikje?
Een IRM-viertje in de avondspits op de 1900 doet het ook leuk. Al was die niet stampvol, maar gewoon druk.quote:
Hij stond vanmiddag op 't emplacement bij Rotterdam Centraal. Geen idee wat ie daar te zoeken had. Jammer dat ie niet in mijn trein zat vanmorgen.quote:Op dinsdag 17 april 2007 18:58 schreef Peterselieman het volgende:
Ik lees net op Somda dat de 4011 de 1500 weer ingestuurd gaat worden. Ze zijn daar wakkergeschud
Ah, je bent maar 1m50?quote:
ach in nederland kan datquote:Op dinsdag 17 april 2007 20:04 schreef Peterselieman het volgende:
Vandaag is er ook Mat'64 in de 1900 gezien: 1xT+4xV maakt een totaal van 12 bakken in een trein
Dit had ik graag voorbij horen komen, wat een eind trein! Is dat trouwens wel binnen de specs, 4xV+1xT?quote:
Tilburg CSquote:
Maximaal 5 gekoppelde stellen was het toch? Dan mag het wel. Ik meende dat er ook eens een keer 6xV is geweest toch?quote:Op dinsdag 17 april 2007 21:54 schreef Duvel het volgende:
[..]
Dit had ik graag voorbij horen komen, wat een eind trein! Is dat trouwens wel binnen de specs, 4xV+1xT?
Max. 800A per installatie, zes keer 800A (want T = 2xV) = 4800A is te veel.quote:Op dinsdag 17 april 2007 22:02 schreef MREn het volgende:
10 bakken is min of meer het officiele dienstmaximum, maar dan moeten wel van twee stellen wat laagspanningshandel afgekoppeld worden.
Was vroeger dagelijkse kost in de 6000; 10 bakken plan V.
Ik ben ooit eens op een maandagavond met een los Vtje van Den Haag CS naar Eindhoven gereisd. Wat was ik gaar toen ik daar aan kwam, en het verschil met ICRm toen ik daar even later instapte (moest ri. Limburg) merk je dan ook wel heel erg.quote:Op dinsdag 17 april 2007 20:06 schreef JDude het volgende:
Je zult er maar mee van Eindhoven naar Den Haag moeten.
Klopt! ik zag deze langzaam rijden op het rangeerterein van Onnen... erg lang gevaartequote:Op dinsdag 17 april 2007 23:03 schreef Remzz het volgende:
Vanmiddag 3x VIRM 6(!!) op Zwolle spoor 3 die werd daar heen gereden(Niet instappen op de borden) stond 5 minuten aan het perron zonder de deuren te openen en reed in zijn geheel weg richting Meppel. Dat was echt gigantisch lang paste bijna niet op het perron.
Het gaat hier om meer dan 19 euri: Groningen --> Eindhoven... dat wil ik wel ff terug hebben danquote:Op woensdag 18 april 2007 00:30 schreef MREn het volgende:
GTBV gaat vrij vlot geloof ik...
Maar ik vraag het zelden aan eigenlijk, doe het meestal ook uit frustratie, als zo'n aansluiting recht voor je neus de deuren dicht flikkert en wegrijdt.
Dit ga ik vanavond, als ik eraan denk, thuis nog even na. Ben nu wel benieuwd. Volgens dit sommetje zou die trein iets 2,5kA trekken, en dat vind ik best weinig.quote:Op dinsdag 17 april 2007 22:43 schreef Ou-Tannu het volgende:
ja dus..
1400kW voor 1x T
552kW voor 1x V
:/
(motor vermogen)
En nu op de foto's wachtenquote:Geen treinverkeer Alkmaar na ontsporing
Als gevolg van de ontsporing van een onderhoudsmachine rijden er tussen Amsterdam en Alkmaar geen treinen.
Beschadigd
Bij het ongeval raakte niemand gewond, maar het spoor is wel beschadigd. Het incident vond plaats tijdens werkzaamheden op het emplacement van Uitgeest. Intercity's van Amsterdam richting Alkmaar worden zo lang omgeleid via Haarlem.
Bussen
Tussen Amsterdam en Alkmaar rijden geen treinen. Reizigers van tussenliggende stations kunnen gebruik maken van bussen.
Mwoa, ik zie ook geregeld 14-15-16 (?) bakken ICM in 1 trein rijden, dan moet dit ook wel kunnenquote:Op dinsdag 17 april 2007 21:54 schreef Duvel het volgende:
[..]
Dit had ik graag voorbij horen komen, wat een eind trein! Is dat trouwens wel binnen de specs, 4xV+1xT?
Och, met de WK wisten ze een 1700 met IC-rijtuigen ook als ICE in te leggen. MET toeslag hequote:Op dinsdag 17 april 2007 21:51 schreef italiaan1987 het volgende:
[..]
ach in nederland kan dat
Ben benieuwd hoe men in Duitsland reageert als er ipv van een IC een hele lang Regional bahn komt binnen rijden.
Ik zag al iets staan over "uitgelopen werkzaamheden tussen Uitgeest en Wormerveer."quote:UTRECHT - Tussen Amsterdam en Alkmaar was woensdagochtend enige tijd geen treinverkeer mogelijk als gevolg van de ontsporing van een onderhoudsmachine. Dat liet spoorbeheerder ProRail weten.
Materieeltekort bij veolivla.quote:Materieeltekort bij Veolia Nijmegen
De beperkingen als gevolg van materieeltekort bij Veolia tussen Nijmegen en Boxmeer zijn voorbij.
Nee wacht, de beperkingen zijn VOORBIJquote:Op woensdag 18 april 2007 09:19 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Materieeltekort bij veolivla.![]()
Hoe zou dat nu komen
![]()
Zou het sinds een of andere gebombardeerde brug in 1944 ooit voorgekomen zijn dat een spoorverbinding er ZO lang uit gelegen heeft?quote:Op woensdag 18 april 2007 09:19 schreef Remzz het volgende:
Volgensmij is vandaag de historische dag dat er weer een trein tussen Almelo en Hengelo kan rijden, al zie ik op de NS site bij storingen 'de hele dag' staan.
Een deel van de schrootlijn heeft er volgens mij enkele jaren geleden een tijd uit gelegen wegens onderhoudswerkzaamheden, al was dat wel gepland en duurde dit minder lang dan de werkzaamheden tussen Almelo en Hengeloquote:Op woensdag 18 april 2007 09:25 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Zou het sinds een of andere gebombardeerde brug in 1944 ooit voorgekomen zijn dat een spoorverbinding er ZO lang uit gelegen heeft?
Ja Zwolle - Deventer idd vorig jaar, net tijdens Rondje NLquote:Op woensdag 18 april 2007 09:30 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Een deel van de schrootlijn heeft er volgens mij enkele jaren geleden een tijd uit gelegen wegens onderhoudswerkzaamheden, al was dat wel gepland en duurde dit minder lang dan de werkzaamheden tussen Almelo en Hengelo
Nog mazzel dat ze daar niet eerst een tekentafel hoefden te timmeren om wat beveiligingssoftware op te gaan schrijvenquote:Op woensdag 18 april 2007 09:45 schreef Peterselieman het volgende:
Toch 2 weken, iets wat vrij lang is voor werkzaamheden, maar in die periode hebben ze wel de rails, bielzen en beddingen vervangen over een behoorlijke afstand
Het leggen van een verdiept spoortje leek sommige experts ook niet zo'n probleemquote:Op woensdag 18 april 2007 09:57 schreef Peterselieman het volgende:
Het maken van die tekentafel lijkt mij niet zo'n probleem![]()
Dat kan dus ook met 7 x DH2 + DH1quote:Op woensdag 18 april 2007 10:24 schreef FredvZ het volgende:
15 bakken is het maximale voor een trein in NL.
RandstadRailquote:Op woensdag 18 april 2007 09:25 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Zou het sinds een of andere gebombardeerde brug in 1944 ooit voorgekomen zijn dat een spoorverbinding er ZO lang uit gelegen heeft?
het ging over een SPOORverbinding duufquote:
quote:Zondag geen treinen tussen Groningen en Assen
GRONINGEN/ASSEN - Komende zondag rijden er tot 15:00 uur geen treinen tussen Groningen en Assen. De NS zet bussen in. De extra reistijd bedraagt ongeveer een half uur.
Op het traject werkt spoorwegbeheerder ProRail aan het spoor. Zowel de stoptreinen als de intercity's rijden daardoor niet.
De treinen tussen Assen en Zwolle rijden volgens een andere dienstregeling.
Bron: www.rtvnoord.nl
Dat zou je zeggen ja, maar ik geloof dat ze alleen uitgaan van het langste materieel en dan zit je op 15 bakken. Dr zat ook nog een technisch verhaaltje aanvast, maar dat weet ik zo 1-2-3 niet.quote:Op woensdag 18 april 2007 10:32 schreef Peterselieman het volgende:
Het hangt natuurlijk wel van het treintype af wat het maximum aantal toegestane bakken is![]()
15 bakjes DH gaat niet passen in Dronrijp denk je?quote:Op woensdag 18 april 2007 12:13 schreef Peterselieman het volgende:
En niet te vergeten dat het maximum aantal bakken per traject anders kan zijn
Als spoorverbinding is ie al een tijde uit de running hoor.quote:Op woensdag 18 april 2007 11:07 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
het ging over een SPOORverbinding duuf
Niet over een of ander uit de klauw gelopen doodlopend zolderkamertjesgekloot
Er rijden daar geen DH'tjes meerquote:Op woensdag 18 april 2007 12:21 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
15 bakjes DH gaat niet passen in Dronrijp denk je?
Ja precies, en als spoorverbinding is het gewoon een opgeheven lijnquote:Op woensdag 18 april 2007 12:22 schreef Duvel het volgende:
Als spoorverbinding is ie al een tijde uit de running hoor.
volgens mij nietquote:Op woensdag 18 april 2007 09:19 schreef Remzz het volgende:
Volgensmij is vandaag de historische dag dat er weer een trein tussen Almelo en Hengelo kan rijden, al zie ik op de NS site bij storingen 'de hele dag' staan.
't Zijn kleine bakjes he, 15 daarvan is denk ik zo ongeveer 12 normale bakken.quote:Op woensdag 18 april 2007 12:21 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
15 bakjes DH gaat niet passen in Dronrijp denk je?
En de Belgen hebben dat met 70 gedaan van Antwerpen naar Oostende geloof ik, een paar jaar later. En dan hebben we het nog niet over amerikaanse goederentreinen natuurlijkquote:Op woensdag 18 april 2007 13:11 schreef ReisT het volgende:
En er heeft ooit een trein met 60 (zestig!) bakken ICR gereden, da's pas een lange trein!
Gewoon Ut - Ledn, Ledn - Hlm. Klaar!quote:Op woensdag 18 april 2007 12:49 schreef Dr_Flash het volgende:
Hoe ga ik ooit op 30 april om 9:00 in Haarlem zijn?
Koninginnedagdrukte
Feestdagdienstregeling
Werkzaamheden Ut - Asd
Werkzaamheden Asd - Hlm
ideale planning ja
Dat is idd ongeveer de enige optie denk ik jaquote:
Leuk man, met een VIRM zwabberend over Woerden - Bodegraven en verder!quote:Op woensdag 18 april 2007 13:19 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dat is idd ongeveer de enige optie denk ik ja
Maak je nogeens wat meequote:Op woensdag 18 april 2007 13:19 schreef Duvel het volgende:
[..]
Leuk man, met een VIRM zwabberend over Woerden - Bodegraven en verder!
ben er als kind eens heen gefietst, je hebt er een viaduct en ik kwam op het idee om de sporen te tellen... Bij de 20 ben ik gestopt geloof ik.quote:Op woensdag 18 april 2007 13:29 schreef Robin2130 het volgende:
Is er trouwens weleens iemand bij Kijfhoek (het grootste rangeerterrein van Nederland) bij Zwijndrecht geweest?
SM90 had toch reclamebanden? Volgensmij is het een halve DM90quote:Op woensdag 18 april 2007 14:00 schreef Ou-Tannu het volgende:
[afbeelding]
een halve DM90 bak?! of is dat nog een overblijvsel SM90?
en waarom staat ze buiten.. en is ze zo mat..?
Whahaha, die sukkels hebben het boekje verkeerd om in de CTA gestopt!quote:Op woensdag 18 april 2007 14:27 schreef NordicBlue het volgende:
Deze net gemaakt op den haag HS:
Waar ging de trein ook alweer heen zei u?
Hij is nog flink te laat ook
[afbeelding]
[afbeelding]
Het is de goeie helft van de 3405 die in 2003 bij Roermond verongelukt isquote:
Oh ja, de andere kant had geen kop meer hè... Die staat een tijdje te niksen.quote:Op woensdag 18 april 2007 14:47 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Het is de goeie helft van de 3405 die in 2003 bij Roermond verongelukt is
Hij heeft een tijdje aan de oostkant van het station gestaan in Zwolle, paar jongens van OHIH zijn erbij geweest, en erin, foto's gemaakt, leuk. Toen is er een hoop gezeik geweest om spoorbetredingsbevoegdheid en shizzle, en kort daarna hebben ze hem op zijn huidige locatie neergezet zodat je er niet meer bij kan komenquote:Op woensdag 18 april 2007 14:53 schreef Duvel het volgende:
Oh ja, de andere kant had geen kop meer hè... Die staat een tijdje te niksen.
Die DM90 bak?quote:Op woensdag 18 april 2007 14:55 schreef Ou-Tannu het volgende:
juist.. had ze nog niet eerder gezien op zwolle..
gaan ze er nog wat mee doen?
Er liggen er ruim 40quote:Op woensdag 18 april 2007 13:37 schreef FredvZ het volgende:
[..]
ben er als kind eens heen gefietst, je hebt er een viaduct en ik kwam op het idee om de sporen te tellen... Bij de 20 ben ik gestopt geloof ik.
Misschien een domme vraag hoor:quote:Op woensdag 18 april 2007 14:39 schreef Duvel het volgende:
[..]
Whahaha, die sukkels hebben het boekje verkeerd om in de CTA gestopt!
De mogelijkheden:quote:Op woensdag 18 april 2007 14:55 schreef Ou-Tannu het volgende:
gaan ze er nog wat mee doen?
quote:Op woensdag 18 april 2007 15:11 schreef FredvZ het volgende:
De mogelijkheden:Wachten totdat er zo'n zelfde bak defect gaat en dan omruilen.
quote:Gebruiken voor rampenoefeningen
quote:Verkopen aan de brandweer
quote:De andere bak (laten) maken
quote:Verkopen aan de sloper
quote:De andere bak vervangen door een nieuwe
De andere bak kun je niet meer laten maken. Ter plaatse is wat er over was van de kop eraf gezaagd en afgevoerd. De rest van de bak is ook naar de sloper verdwenen.quote:Op woensdag 18 april 2007 15:11 schreef FredvZ het volgende:
[..]
De mogelijkheden:Wachten totdat er zo'n zelfde bak defect gaat en dan omruilen. Gebruiken voor rampenoefeningen Verkopen aan de brandweer De andere bak (laten) maken Verkopen aan de sloper De andere bak vervangen door een nieuwe
Die hoop gezeik is wel enigszins terecht als ik het verhaal zo lees.quote:Op woensdag 18 april 2007 14:57 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Hij heeft een tijdje aan de oostkant van het station gestaan in Zwolle, paar jongens van OHIH zijn erbij geweest, en erin, foto's gemaakt, leuk. Toen is er een hoop gezeik geweest om spoorbetredingsbevoegdheid en shizzle, en kort daarna hebben ze hem op zijn huidige locatie neergezet zodat je er niet meer bij kan komen
Het verhaal van die gasten
Oh ja het mocht vast niet echt en zoquote:Op woensdag 18 april 2007 15:24 schreef Duvel het volgende:
[..]
Die hoop gezeik is wel enigszins terecht als ik het verhaal zo lees.
hmm. dan valt er inderdaad weinig meer te maken.quote:Op woensdag 18 april 2007 15:20 schreef Duvel het volgende:
De andere bak kun je niet meer laten maken. Ter plaatse is wat er over was van de kop eraf gezaagd en afgevoerd. De rest van de bak is ook naar de sloper verdwenen.
quote:Op woensdag 18 april 2007 15:36 schreef FredvZ het volgende:
ook onder de slopershamer gaat verdwijnen.
Is allemaal Plan U wat ik hier zie (kan je zien aan de raampjes, is een ander model dan Plan V). Behalve dan dat lichtblauw dak dat je helemaal achteraan nog net kan zien, da's de TEE.quote:Op woensdag 18 april 2007 14:00 schreef Ou-Tannu het volgende:
[afbeelding]
nog een keer de plan U stellen.. alleen als die achterste dat ook is kan ik niet met zekerheid zeggen(nummer is onleesbaar)
dat de TEE dr nog stond wist ik, die herken je ook welquote:Op woensdag 18 april 2007 15:46 schreef ReisT het volgende:
[..]
Is allemaal Plan U wat ik hier zie (kan je zien aan de raampjes, is een ander model dan Plan V). Behalve dan dat lichtblauw dak dat je helemaal achteraan nog net kan zien, da's de TEE.
Omdat-ie stuk is, dat zeg ik.quote:Op woensdag 18 april 2007 16:16 schreef kebabkever het volgende:
Ja ik zie ook altijd die halve DM90 bak staan. Eerst stond ie aan de andere kant van het rangeerterrein. Maar nu staat hij voor de werkplaats. Ben benieuwd waarom ie niet meer gebruikt word
Er staan ca. tien redenen in diverse replies boven je. Lees!quote:Op woensdag 18 april 2007 16:16 schreef kebabkever het volgende:
Ja ik zie ook altijd die halve DM90 bak staan. Eerst stond ie aan de andere kant van het rangeerterrein. Maar nu staat hij voor de werkplaats. Ben benieuwd waarom ie niet meer gebruikt word:)
Kom, hij is nieuwquote:Op woensdag 18 april 2007 17:41 schreef Duvel het volgende:
[..]
Er staan ca. tien redenen in diverse replies boven je. Lees!
Ik zou je bijna iets banwaardigs toewerpen, rekel!quote:Op woensdag 18 april 2007 17:42 schreef jorienvdherik het volgende:
Jammer dat er zo weinig foto's meer voorbij komen hier
Juist dan kan lezen geen kwaad.quote:
Pardonquote:Op woensdag 18 april 2007 17:44 schreef Duvel het volgende:
[..]
Ik zou je bijna iets banwaardigs toewerpen, rekel!
Alsof jij de fotokoning bent. En nu weer kappen met die kut-SC.quote:
Die Plannetjes U zitten strak in de verf. Ik vraag me af wanneer ze eindelijk op reis gaan. Het duurt ondertussen wel erg lang zoquote:Op woensdag 18 april 2007 14:00 schreef Ou-Tannu het volgende:
tijd voor wat foto
[afbeelding]
2 verkochte(?) Planutjes in de voorgrond en nog wat rommel in de achtergrond..
[afbeelding]
de rest van de voorste :p
[afbeelding]
nog een keer de plan U stellen.. alleen als die achterste dat ook is kan ik niet met zekerheid zeggen(nummer is onleesbaar)
Ze mochten toch niet door Duitsland of zo?quote:Op woensdag 18 april 2007 17:54 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Die Plannetjes U zitten strak in de verf. Ik vraag me af wanneer ze eindelijk op reis gaan. Het duurt ondertussen wel erg lang zo
kunnen ze ze dan niet beter aan veolia verhuren?quote:Op woensdag 18 april 2007 17:55 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ze mochten toch niet door Duitsland of zo?
Zoals museumrittenquote:Op woensdag 18 april 2007 18:06 schreef Peterselieman het volgende:
Dat kan niet, vanwege het ontbreken van de ATB in de stellen en dan mag zo'n stel hier niet zelfstandig de baan op, uitzonderingen daargelaten
Ja, de TEE heeft het ook gehaald immersquote:Op woensdag 18 april 2007 18:03 schreef Peterselieman het volgende:
Zoiets meende ik ook gelezen te hebben. Maar dat zou toch met de inzet van wat extra koppelwagentjes toch ondervangen kunnen worden?
Volgens mij hadden ze dat al in de NS tijd.quote:Op woensdag 18 april 2007 18:09 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
die 113 / 115 hebben wel ATB gekregen toch?
Oh, dat weet ik niet, dat zou kunnenquote:Op woensdag 18 april 2007 18:12 schreef Duvel het volgende:
[..]
Volgens mij hadden ze dat al in de NS tijd.
BTW Fles: "(aanmelding gesloten)"quote:Op woensdag 18 april 2007 18:12 schreef Duvel het volgende:
[..]
Volgens mij hadden ze dat al in de NS tijd.
BTW Fles: "(aanmelding gesloten)"
Okee dan.quote:Op woensdag 18 april 2007 18:12 schreef Duvel het volgende:
BTW Fles: "(aanmelding gesloten)".
Puick plan, cargo's rukken MET bier-aanslepende vriendinquote:Op woensdag 18 april 2007 18:14 schreef Zug-Chef het volgende:
ik ga 1 mei weer op stap, cargo's fappen en dit maal niet alleen
Ik en cargo's fappen, wat denk je zelfquote:Op woensdag 18 april 2007 18:19 schreef Peterselieman het volgende:
Jij hebt er zeker al een ruime ervaring mee
"Oeh, wat een aparte container!" *fap*fap*fap*quote:
Oh dat wordt vast gezellig hoor!quote:Op woensdag 18 april 2007 18:35 schreef Ou-Tannu het volgende:
voor straf moeten jullie eens met elkaar op pad!
een groene containertquote:
Nooitquote:Op woensdag 18 april 2007 18:35 schreef Ou-Tannu het volgende:
voor straf moeten jullie eens met elkaar op pad!
hoeveel KM is 1 tarief eenheid?quote:Op woensdag 18 april 2007 19:01 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nooit
Ik zou het nog geen 10 tariefeenheden uithouden met die gast
Goed plan!quote:Op woensdag 18 april 2007 19:09 schreef Peterselieman het volgende:
Dan jullie voor straf maar een keer aan elkaar ketenen dan kunnen jullie niet anders![]()
Mwheheh dat wordt dan een lange ritquote:Op woensdag 18 april 2007 19:01 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nooit
Ik zou het nog geen 10 tariefeenheden uithouden met die gast
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |