Ach, 't komt allemaal wel goed. Ooit.quote:Op zondag 15 april 2007 21:38 schreef Dr_Flash het volgende:
Almelo is wel een beetje The Centre of Gravity deze maand, is het niet?
Heb ik al een maandquote:Op zondag 15 april 2007 22:06 schreef ReisT het volgende:
- Tiel Passewaaij
Zout op met je honderd-in-een-dozijn-goederentreinenquote:
Zie je mij die posten dan?quote:Op zondag 15 april 2007 22:25 schreef Zug-Chef het volgende:
Nee 1000x eenzelfde uitziende koploper is boeiend
Hoe lang zouden ze het voor elkaar krijgen om die stellen ICMm in de 1500 te houden?quote:Op zondag 15 april 2007 22:06 schreef ReisT het volgende:
Voor als het nog niet duidelijk was: mooie fotos Zug!
Voor morgen twee programmapunten:
- ICMm in de 1500
- Tiel Passewaaij
quote:Op zondag 15 april 2007 22:41 schreef Zug-Chef het volgende: nu ff reclame
Zou dat ergens door komen denk je?quote:Op zondag 15 april 2007 22:44 schreef Zug-Chef het volgende:
Ach zeik niet johJe kijkt bijna nooit tv
Verdacht Pakketjequote:Op maandag 16 april 2007 10:22 schreef SNArky het volgende:
Weet iemand waarom er op last van de KLPD er geen treinen op Delft mogen stoppen?
Klopt, maar het gaat naar een goed doel. de Stoom In Friesland stichting die gaat stomen tussen Sneek en Stavorenquote:Op maandag 16 april 2007 10:17 schreef Socios het volgende:
Las ik in een vorig deel dat de sporen op het emplacement van Harlingen Haven gaan verdwijnen? Wat zonde...
Een metro in Harlingen??quote:Op maandag 16 april 2007 10:17 schreef Socios het volgende:
Las ik in een vorig deel dat de sporen op het emplacement van Harlingen Haven gaan verdwijnen? Wat zonde... Ik heb juist nog gepleit om Spoor 2 op Harlingen Haven weer in ere te herstellen en van het station een mooi transferium te maken waar trein, boot, bus en eventueel een nog aan te leggen metrostelsel bij elkaar komen, maar ja, dat mooie stukje spoor moet dus weer weg...
Verder morgen even met de 4011.
Ja, stel je voor dat mensen je verhaal serieus nemenquote:
"Alles begint met ambitie."quote:Op maandag 16 april 2007 11:33 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja, stel je voor dat mensen je verhaal serieus nemen
Volgens mij zijn bermbranden dit jaar het probleem:quote:Op zondag 15 april 2007 21:15 schreef Areyoutalkingtome het volgende:
Mooi zonnetje, wanneer krijgen we de berichten dat wissel niet meer werken door uitzetting van het staal?
Ja, was nog wat blijven staan van vorige keerquote:
Waar is de sproeitrein als je 'm nodig hebt?quote:Op maandag 16 april 2007 12:25 schreef JDude het volgende:
Het fikte daar zelfs een keer tussen de twee sporen in. Ik zag de machinist uit z'n 1800 klimmen met een handblusser.
Komtie aan hoorrrrquote:Op maandag 16 april 2007 12:52 schreef Duvel het volgende:
Waar is de sproeitrein als je 'm nodig hebt?
5x3 mag toch nog? 15 is toch the max?quote:Op maandag 16 april 2007 14:43 schreef JDude het volgende:
Is niet helemaal de bedoeling maar komt wel eens voor. Heb ook wel eens in 5x3 gezeten.
Ze hebben vandaag alvast een goede test!quote:Op maandag 16 april 2007 14:45 schreef JDude het volgende:
Hm, dacht 14. Maar goed.
Dat van die ramen. Mja. Ik mag hopen dat de airco's van ICMm wel de zomer overleven.
kloptquote:Op maandag 16 april 2007 15:19 schreef Betse het volgende:
Kwam net rond 13.50 een ICE tegen op Den Bosch. Zal wel omrijden vanwege die bermbranden.
Maar euh, nogmaals de vraag: Wat doen ze bij de vernieuwde koplopers met de loze ruimte bij de doorloopkop? Want zoals het nu lijkt zit er gewoon lucht.
Nee, zie de ProRail-site: "Werkzaamheden Almelo-Hengelo woensdagavond 18 april klaar".quote:Op maandag 16 april 2007 15:46 schreef Remzz het volgende:
Iemand trouwens enig idee hoe laat ik weer met de trein vanuit Almelo kan? Op het station hing groot aangeplakt dat vanaf 8 uur vanavond geen treinverkeer mogelijk was vanuit Almelo maar niet wanneer het wel weer kon
Dus zou het morgenochtend klaar zijn?
Sja dude, poep gebeurtquote:Op maandag 16 april 2007 15:11 schreef JDude het volgende:
Hehe dat wel ja. Ik zie alleen net dat dat van die ramen in een ander topic werd besproken. Verwarring. Ik kom die Dr. Fles ook overal tegen.
Nee, lijkt me duidelijk: Dat loopt uit tot de ochtend van 8 novemberquote:Op maandag 16 april 2007 15:55 schreef Duvel het volgende:
[..]
Nee, zie de ProRail-site: "Werkzaamheden Almelo-Hengelo woensdagavond 18 april klaar".
Laat niet veel te raden over, toch?
dan kunnen ze er meteen wel 25kV boven hangen :pquote:Op maandag 16 april 2007 15:56 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nee, lijkt me duidelijk: Dat loopt uit tot de ochtend van 8 november
2018
Dat bedenken ze op 9 november dan hequote:Op maandag 16 april 2007 16:02 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
dan kunnen ze er meteen wel 25kV boven hangen :p
Dan krijg je er in elk geval geen ICMm meer langs.quote:Op maandag 16 april 2007 16:02 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
dan kunnen ze er meteen wel 25kV boven hangen :p
Goed hequote:Op maandag 16 april 2007 10:07 schreef vw_caddy het volgende:
Nou peterselie, je hebt inderdaad gelijk. Die persdame reageert niet snel op mijn mail. Geweldige persafdeling.
15 is idd het maximum.quote:Op maandag 16 april 2007 14:44 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
5x3 mag toch nog? 15 is toch the max?
Dat hebben ze vervangen door een "technische ruimte". Dat kan dus heel goed idd lucht betekenenquote:Op maandag 16 april 2007 15:19 schreef Betse het volgende:
Maar euh, nogmaals de vraag: Wat doen ze bij de vernieuwde koplopers met de loze ruimte bij de doorloopkop? Want zoals het nu lijkt zit er gewoon lucht.
je had er een mooie PLEE in kunnen maken..quote:Op maandag 16 april 2007 16:37 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dat hebben ze vervangen door een "technische ruimte". Dat kan dus heel goed idd lucht betekenenMaar misschien is het ook wel iets anders
4 stuks: 3446-3449. De 3446 is na een afwezigheid van een dikke week weer terug.quote:Op maandag 16 april 2007 17:37 schreef Ou-Tannu het volgende:
mja, kweeniet hoeveel DM90 Arriva heeft?
stelletje of 6?
Ik vind het niet helemaal passend in het landschapquote:Op maandag 16 april 2007 17:37 schreef ReisT het volgende:
Kom ik gelijk met de volgende nieuwigheid:
[afbeelding]
[afbeelding]
Daar komt volgens mij allemaal technisch spul inquote:Op maandag 16 april 2007 16:37 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dat hebben ze vervangen door een "technische ruimte". Dat kan dus heel goed idd lucht betekenenMaar misschien is het ook wel iets anders
Die hangt bij ICRm onder de trein, ik geloof dat ik foto's van ICMm heb gezien waar ie ook onder de trein hing.quote:Op maandag 16 april 2007 18:06 schreef Ou-Tannu het volgende:
de Airco!
oh maar ICRm is toch getrokken / duw mat?quote:Op maandag 16 april 2007 18:21 schreef Duvel het volgende:
[..]
Die hangt bij ICRm onder de trein, ik geloof dat ik foto's van ICMm heb gezien waar ie ook onder de trein hing.
Die prullenbakjes tussen de stoelen lijken me behoorlijk ruk...
Ehm ja, en? Je hebt per ruituig een arco-unit nodig, ook bij de Koplopers.quote:Op maandag 16 april 2007 18:23 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
oh maar ICRm is toch getrokken / duw mat?
true, :pquote:Op maandag 16 april 2007 18:29 schreef Duvel het volgende:
[..]
Ehm ja, en? Je hebt per ruituig een arco-unit nodig, ook bij de Koplopers.Ik zei alleen maar dat ik dacht een foto te hebben gezien waar ie onder de bak hangt. Sowieso heeft een airco een warmtewisselaar nodig, die beroerd werkt in een gesloten comportiment.
Waarom zouden ze dat doen? Doen ze bij ICRm ook nietquote:Op maandag 16 april 2007 18:30 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
true, :p
als ze maar niet 100dB gaan produceren als ze stil staan op het perron :p
Nee, nog even een paar weken uitgesteld begreep ikquote:Op maandag 16 april 2007 18:45 schreef blup het volgende:
is Utrecht Zuilen al in gebruikt eigelijk?
Het zou tegelijk met de viersporigheid van Amsterdam - Utrecht in dienst moeten komen dacht ik.quote:Op maandag 16 april 2007 18:47 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nee, nog even een paar weken uitgesteld begreep ikBordjes schijnen er al te hangen. Morgen maar eens kijken dan
eind april begin mei dusquote:Op maandag 16 april 2007 18:59 schreef Duvel het volgende:
[..]
Het zou tegelijk met de viersporigheid van Amsterdam - Utrecht in dienst moeten komen dacht ik.
Bij mijn weten wordt de viersporigheid Amsterdam - Utrecht op 25 april 2007 om 4.50u in dienst gesteld.quote:Op maandag 16 april 2007 19:07 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
eind april begin mei dus
Wel dikke schijt dat ze die 4sporigheid niet met koninginnedag afhebben hoorJuist dan is capaciteit richting amsterdam desperately needed. En dan te bedenken dat het 10-12-06 al af had moeten zijn
Nee dat volgt op maandag 7 mei om 05:27 met de eerste stopper naar Amsterdamquote:
Vervelend, waarom niet gewoon tegelijk met de viersporigheid?quote:Op maandag 16 april 2007 19:24 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nee dat volgt op maandag 7 mei om 05:27 met de eerste stopper naar Amsterdam
quote:Op maandag 16 april 2007 19:26 schreef Duvel het volgende:
[..]
Vervelend, waarom niet gewoon tegelijk met de viersporigheid?
Dat kan, maar het zou ook aan NSR kunnen liggen, zie Tlp (of wat de afkorting ook moge zijn).quote:
Ik ook niet, ik doe niet aan reizigersstations.quote:
Ga het hem vragen?quote:Op maandag 16 april 2007 21:12 schreef thats-me het volgende:
Hoor hier in Wierden al een uur lang om de zoveel minuten een MCN die op de claxon ramt. Iemand een idee waarom?
Deze unit onder de ICMm maakt een hoop lawaai als 'ie stilstaat, dus dat leek me de airco.quote:Op maandag 16 april 2007 18:29 schreef Duvel het volgende:
[..]
Ehm ja, en? Je hebt per ruituig een arco-unit nodig, ook bij de Koplopers.Ik zei alleen maar dat ik dacht een foto te hebben gezien waar ie onder de bak hangt.
Giflek DSM Gistquote:Op maandag 16 april 2007 10:22 schreef SNArky het volgende:
Weet iemand waarom er op last van de KLPD er geen treinen op Delft mogen stoppen?
Sporen 1/2 zijn inderdaad omgewisseld, vertrektijden zijn verlaat om overstap 1900->800 te verbeteren, omdat de 1900 vrij sturctureel te laat aankomt in Ehv.quote:Op maandag 16 april 2007 18:40 schreef TweakersOnly het volgende:
Broerlief had 't over veramderingen met de intercity's tussen Eindhoven en Heerlen/Maastricht. Normaliter vertrekt in Eindhoven van spoor 2 de intercity en wordt deze in Sittard gesplitst. Vanaf vandaag komt de intercity binnen op spoor 1 en rijdt vervolgens alleen maar door naar Maastricht? Dus altijd in Sittard overstappen voor richting Heerlen? Klopt dit?
Wat doet een compressor dan eigenlijk? Oftewel, wat is daar zo 'gewoon' aan?quote:Op maandag 16 april 2007 23:53 schreef MREn het volgende:
gewoon de compressor
Bij ICM loopt een actie om alle compressoren te vervangen momenteel. De oude maakte inderdaad een hoop herrie, de nieuwe niet meer. Hij is te herkennen aan een kast waarop Atlas-Copco staat. De kast op de foto ziet er iets anders uit.quote:Op maandag 16 april 2007 23:53 schreef MREn het volgende:
Dat is volgens mij gewoon de compressor, die bij ICM inderdaad een aardig geluidje kan maken.
Airco hoor je bijna niet in treinen, luister bv. maar eens naar ICE, ICR of Lint.
Vl - Rtd weet je nooit zeker. Kan ook ICRm, IRM, ICM zijnquote:Op maandag 16 april 2007 21:15 schreef italiaan1987 het volgende:
volgende week naar praag met school...met de trein
kijk of ik onderweg nog wat plaatjes kan schieten:) zal leuk zijn
Heen 23-4: Rotterdam - venlo ICK waarschijnlijk
Venlo - Dusseldorf DB Regional bahn
Dusseldorf - Berlijn ICE (geen idee welke)
Berlijn - Praag (EC, geen idee wat voor mat. dat is...ik denk zo'n zelfde trein die vanaf schiphol naar berlijn gaat)
*fap* *fap* *fap*quote:Op maandag 16 april 2007 23:54 schreef MREn het volgende:
Voor de liefhebbers die een nummertjesrukker willen horen klaarkomen op de 4011:
http://youtube.com/watch?v=9C22ZtQmYto
Heerlijk toch?quote:Op dinsdag 17 april 2007 11:00 schreef Peterselieman het volgende:
de 4011 zou in de 1500 moeten rijden, maar ipv daarvan rijdt het stel in andere NO diensten
En dan zet je ze niet eens hier neer die foto's?quote:Op dinsdag 17 april 2007 11:03 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Heerlijk toch?Ik heb m hier in Ut zien staan, zootje foto's van gemaakt, verder kom ik hem vanzelf wel weer eens tegen hoor
ja maarja het was het makkelijkste wat we konden doen...anders had je ergens 5 minuten overstaptijd (in weimar ofzo)quote:Op dinsdag 17 april 2007 10:31 schreef Dr_Flash het volgende:
Düsseldorf - Praag via Berlijn is trouwens wel een achterlijk eind om, maar goed
Leipzig Hbf, 22 man, 4 minuten. Is me ook ooit geluktquote:Op dinsdag 17 april 2007 11:51 schreef italiaan1987 het volgende:
[..]
ja maarja het was het makkelijkste wat we konden doen...anders had je ergens 5 minuten overstaptijd (in weimar ofzo)
Dat is toch wel riskant zeker met een groep van 30 man
haha ja zal best, maar er hoeft maar toevallig voor station leipzig even een rood sein te zijn en weg aansluitingquote:Op dinsdag 17 april 2007 11:54 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Leipzig Hbf, 22 man, 4 minuten. Is me ook ooit gelukt
Ja, was ook wel een wonder dat dat allemaal goedgegaan isquote:Op dinsdag 17 april 2007 12:05 schreef italiaan1987 het volgende:
[..]
haha ja zal best, maar er hoeft maar toevallig voor station leipzig even een rood sein te zijn en weg aansluiting
zeker sprinten als een gek naar de volgende trein :pquote:Op dinsdag 17 april 2007 12:05 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja, was ook wel een wonder dat dat allemaal goedgegaan is
Ja, en dat ongeveer 14 keerquote:Op dinsdag 17 april 2007 12:15 schreef italiaan1987 het volgende:
[..]
zeker sprinten als een gek naar de volgende trein :p
ja dan maakt het ook wat minder uit als je een trein mist, die zelfde trein gaat dan weer een (Half) uur later.quote:Op dinsdag 17 april 2007 12:32 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja, en dat ongeveer 14 keer
we waren met het Schönes Wochenende ticket van Emmerich naar Görlitz onderweg (in 1998)
Wij hadden een schema waarin we de overkant alleen konden halen als er niets mis gingquote:Op dinsdag 17 april 2007 12:38 schreef italiaan1987 het volgende:
[..]
ja dan maakt het ook wat minder uit als je een trein mist, die zelfde trein gaat dan weer een (Half) uur later.
Wij hebben gereserveerde plaatsen, en een tarief dat alleen voor de gekozen treinen geld.
Dat is niet zo, als je een aansluiting mist, zijn ze verplicht om je te accepteren op de volgende trein.quote:Op dinsdag 17 april 2007 12:38 schreef italiaan1987 het volgende:
[..]
ja dan maakt het ook wat minder uit als je een trein mist, die zelfde trein gaat dan weer een (Half) uur later.
Wij hebben gereserveerde plaatsen, en een tarief dat alleen voor de gekozen treinen geld.
Want? Er staan nu ook stations bij of zo? Zoals in Zwitserland waar alles beter is, zoals iedereen weet?quote:
Heb je he, moet je daar maar niet met wadlopers gaan rijdenquote:Op dinsdag 17 april 2007 16:00 schreef Zug-Chef het volgende:
Aanrijding tussen Lw en Gw again... 5e keer ondertussen al....
Ik geloof niet dat daar erg veel wadlopers komenquote:Op dinsdag 17 april 2007 16:01 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Heb je he, moet je daar maar niet met wadlopers gaan rijden
Wat is er nou weer geraakt? Een aardappel?
een uur en 4 minuten bedoel jequote:Op dinsdag 17 april 2007 16:05 schreef sanni het volgende:
het instappen een uur of wat geleden.
Neequote:Op dinsdag 17 april 2007 16:07 schreef Ou-Tannu het volgende:
ze willen de ICM versnelt door de revisie krijgen?![]()
krijgt een te zwaar beschadigt stel ook voorrang?
Daar gebeuren zeer vaak aanrijdingen met personen. Het lijkt wel alsof daar een magneet in de buurt is die het aantrektquote:Op dinsdag 17 april 2007 16:00 schreef Zug-Chef het volgende:
Aanrijding tussen Lw en Gw again... 5e keer ondertussen al....
Ja, maar dat is een andere afdeling van het RB in Haarlemquote:Op dinsdag 17 april 2007 16:12 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
hmpf wat een onzin?
ze moeten hem dan toch al maken..
is dat niet..GELDVERSPILLING?quote:Op dinsdag 17 april 2007 16:14 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Ja, maar dat is een andere afdeling van het RB in Haarlem![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |