is dat niet..GELDVERSPILLING?quote:Op dinsdag 17 april 2007 16:14 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Ja, maar dat is een andere afdeling van het RB in Haarlem![]()
ja maar een aansluiting van 4 minuten is toch geen officiele aansluiting?quote:Op dinsdag 17 april 2007 15:24 schreef MREn het volgende:
[..]
Dat is niet zo, als je een aansluiting mist, zijn ze verplicht om je te accepteren op de volgende trein.
* MREn heeft ooit eens op de laatste seconde de trein van Rijeka naar München gehaald, omdat men het in Nederland gangbare concept van busstation naast het treinstation nog niet overal even logisch schijnt te vinden.
quote:Op maandag 16 april 2007 23:54 schreef MREn het volgende:
Voor de liefhebbers die een nummertjesrukker willen horen klaarkomen op de 4011:
OV gratis maken..?quote:Op dinsdag 17 april 2007 18:44 schreef Dr_Flash het volgende:
http://www.nu.nl/news/104(...)_conducteurs_af.html
Ik zeg: Gegen die Mauer und abschiessen
quote:
quote:Op dinsdag 17 april 2007 18:51 schreef Peterselieman het volgende:
Sardientjes in een blikje?
Een IRM-viertje in de avondspits op de 1900 doet het ook leuk. Al was die niet stampvol, maar gewoon druk.quote:
Hij stond vanmiddag op 't emplacement bij Rotterdam Centraal. Geen idee wat ie daar te zoeken had. Jammer dat ie niet in mijn trein zat vanmorgen.quote:Op dinsdag 17 april 2007 18:58 schreef Peterselieman het volgende:
Ik lees net op Somda dat de 4011 de 1500 weer ingestuurd gaat worden. Ze zijn daar wakkergeschud
Ah, je bent maar 1m50?quote:
ach in nederland kan datquote:Op dinsdag 17 april 2007 20:04 schreef Peterselieman het volgende:
Vandaag is er ook Mat'64 in de 1900 gezien: 1xT+4xV maakt een totaal van 12 bakken in een trein
Dit had ik graag voorbij horen komen, wat een eind trein! Is dat trouwens wel binnen de specs, 4xV+1xT?quote:
Tilburg CSquote:
Maximaal 5 gekoppelde stellen was het toch? Dan mag het wel. Ik meende dat er ook eens een keer 6xV is geweest toch?quote:Op dinsdag 17 april 2007 21:54 schreef Duvel het volgende:
[..]
Dit had ik graag voorbij horen komen, wat een eind trein! Is dat trouwens wel binnen de specs, 4xV+1xT?
Max. 800A per installatie, zes keer 800A (want T = 2xV) = 4800A is te veel.quote:Op dinsdag 17 april 2007 22:02 schreef MREn het volgende:
10 bakken is min of meer het officiele dienstmaximum, maar dan moeten wel van twee stellen wat laagspanningshandel afgekoppeld worden.
Was vroeger dagelijkse kost in de 6000; 10 bakken plan V.
Ik ben ooit eens op een maandagavond met een los Vtje van Den Haag CS naar Eindhoven gereisd. Wat was ik gaar toen ik daar aan kwam, en het verschil met ICRm toen ik daar even later instapte (moest ri. Limburg) merk je dan ook wel heel erg.quote:Op dinsdag 17 april 2007 20:06 schreef JDude het volgende:
Je zult er maar mee van Eindhoven naar Den Haag moeten.
Klopt! ik zag deze langzaam rijden op het rangeerterein van Onnen... erg lang gevaartequote:Op dinsdag 17 april 2007 23:03 schreef Remzz het volgende:
Vanmiddag 3x VIRM 6(!!) op Zwolle spoor 3 die werd daar heen gereden(Niet instappen op de borden) stond 5 minuten aan het perron zonder de deuren te openen en reed in zijn geheel weg richting Meppel. Dat was echt gigantisch lang paste bijna niet op het perron.
Het gaat hier om meer dan 19 euri: Groningen --> Eindhoven... dat wil ik wel ff terug hebben danquote:Op woensdag 18 april 2007 00:30 schreef MREn het volgende:
GTBV gaat vrij vlot geloof ik...
Maar ik vraag het zelden aan eigenlijk, doe het meestal ook uit frustratie, als zo'n aansluiting recht voor je neus de deuren dicht flikkert en wegrijdt.
Dit ga ik vanavond, als ik eraan denk, thuis nog even na. Ben nu wel benieuwd. Volgens dit sommetje zou die trein iets 2,5kA trekken, en dat vind ik best weinig.quote:Op dinsdag 17 april 2007 22:43 schreef Ou-Tannu het volgende:
ja dus..
1400kW voor 1x T
552kW voor 1x V
:/
(motor vermogen)
En nu op de foto's wachtenquote:Geen treinverkeer Alkmaar na ontsporing
Als gevolg van de ontsporing van een onderhoudsmachine rijden er tussen Amsterdam en Alkmaar geen treinen.
Beschadigd
Bij het ongeval raakte niemand gewond, maar het spoor is wel beschadigd. Het incident vond plaats tijdens werkzaamheden op het emplacement van Uitgeest. Intercity's van Amsterdam richting Alkmaar worden zo lang omgeleid via Haarlem.
Bussen
Tussen Amsterdam en Alkmaar rijden geen treinen. Reizigers van tussenliggende stations kunnen gebruik maken van bussen.
Mwoa, ik zie ook geregeld 14-15-16 (?) bakken ICM in 1 trein rijden, dan moet dit ook wel kunnenquote:Op dinsdag 17 april 2007 21:54 schreef Duvel het volgende:
[..]
Dit had ik graag voorbij horen komen, wat een eind trein! Is dat trouwens wel binnen de specs, 4xV+1xT?
Och, met de WK wisten ze een 1700 met IC-rijtuigen ook als ICE in te leggen. MET toeslag hequote:Op dinsdag 17 april 2007 21:51 schreef italiaan1987 het volgende:
[..]
ach in nederland kan dat
Ben benieuwd hoe men in Duitsland reageert als er ipv van een IC een hele lang Regional bahn komt binnen rijden.
Ik zag al iets staan over "uitgelopen werkzaamheden tussen Uitgeest en Wormerveer."quote:UTRECHT - Tussen Amsterdam en Alkmaar was woensdagochtend enige tijd geen treinverkeer mogelijk als gevolg van de ontsporing van een onderhoudsmachine. Dat liet spoorbeheerder ProRail weten.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |