Puik wagentjequote:Op zondag 1 april 2007 15:48 schreef Catch22- het volgende:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Mijn nieuwe wagen. 518i uit 94, LPG
Heeft met name te maken met de grootte/diameter van de schijven.quote:Op dinsdag 3 april 2007 21:56 schreef cosmick het volgende:
...
@Hyperdude: geldt dat remschijvenprobleem alleen voor de E46 330?
Blijken ook al verhalen rond te gaan over een cabrio versie.......maarja of het waar is? Zien we welquote:Op woensdag 4 april 2007 15:27 schreef Youp het volgende:
nog een nieuwtje,
er komt een 1 serie coupe... de grote baas (loop weer stage bij BMW, nu net in een splinternieuw pand in Echt) heeft hem gezien in valencia (als ik me niet vergis...) mocht er helaas geen foto's van maken maar hij zegt dat het een bloedmooie auto is!
![]()
Het is een Bmw 330xd Touring...en geen stationcar...quote:Op donderdag 5 april 2007 00:41 schreef Opa_vertelt het volgende:
Kerels, wat zijn de zwakke punten van een 330XD stationcar? (bj.2001, 180.000km)
M.a.w., waarop moet ik écht letten als ik een kijkje ga nemen of een proefrit ga doen?
De juiste benaming zal "touring" zijn. Dat er mensen zijn die daarover vallen zeg..quote:Op donderdag 5 april 2007 07:39 schreef bmwm3e46smg het volgende:
[..]
Het is een Bmw 330xd Touring...en geen stationcar...![]()
Vandaag is de M3 CSL weer langs geweest......1,5 maand op kenteken nu al compleet versleten schijven rondom!quote:Op donderdag 5 april 2007 19:14 schreef Youp het volgende:
another day at the office...
vandaag een beetje foute paarse E36 M3 Coupe SMG langs gekomen, een Z8 en een 2002 Turbo
ik heb nog wel wat fototjes op mn telefoon.... die komen er nog wel aan ofzo
en zo hoort het en niet anders met een CSLquote:Op donderdag 5 april 2007 19:36 schreef Der_Michael het volgende:
[..]
Vandaag is de M3 CSL weer langs geweest......1,5 maand op kenteken nu al compleet versleten schijven rondom!
Ik zou geen 330xd kopen.quote:Op donderdag 5 april 2007 08:23 schreef Opa_vertelt het volgende:
[..]
Maar back OT;
Wat zijn de zwakke punten van de 330XD? Waarop te letten bij bezichtiging/proefrit?
Bedankt voor je tips, hier kan ik wat meequote:Op vrijdag 6 april 2007 08:36 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Ik zou geen 330xd kopen.
Je loopt de hele tijd extra gewicht en verbruik mee te zeulen.
Alleen als je (zeer) fervent wintersporter bent , zie ik enig nut.
Zoek een 2WD exemplaar met ASC/DSC (standaard op de 330d?), 99% van de tijd net zo goed!
Ik heb zelf een oude 1990 325iX (ook zo'n 4 wiel ding) en een 2001 330i Station![]()
Het kost je minstens een liter per 100 km extra, en ik vind een achterwielaandrijver fijner rijden.
Er zijn niet echt veel zwakke punten bij de na-facelift E46 3 serie.
Let er wel op dat het gewoon dure auto's zijn. Nieuw en ook nu nog qua onderhoud ed.; aan de andere kant kan je nergens voor zo weinig geld zo'n fijne 6 cylinder rijden. Maar als het fout gaat wordt het snel (erg)duur.
Zorg wel voor een goede garantie: ik had 2 jaar volledig bij de BMW dealer:
-nieuwe achterruit; verwarming/antenne kaduuk
-nieuwe telefoon unit
-nieuwe navi computer
-nieuwe lambdasondes
-nieuwe achterveren (afgebroken, kwaalthje iig. bij de "normale" 2 wiel versie)
Zoek anders eens hier voor specifieke 330xd info:
http://www.auto-treff.com/bmw/vb/
Je moet je wel even registreren voor de zoekfunctie (geloof ik).
Die gasten hebben er zelfs 2. Ze trappen er mee rond op de Nordschleife. Ze hebben al 2 E61 M5 besteld met trekhaak(!) om ze te vervoeren op aanhangersquote:Op donderdag 5 april 2007 19:56 schreef Youp het volgende:
[..]
en zo hoort het en niet anders met een CSL
als je daar niet iedere 10.000km mee moet komen voor nieuwe schijven en blokken etc. dan had je een M3 Cabrio moeten kopen![]()
geniaal, een M5 Touring met een kar er achter waar een CSL op staatquote:Op vrijdag 6 april 2007 20:22 schreef Der_Michael het volgende:
[..]
Die gasten hebben er zelfs 2. Ze trappen er mee rond op de Nordschleife. Ze hebben al 2 E61 M5 besteld met trekhaak(!) om ze te vervoeren op aanhangers
Je heb waarschijnlijk geen idee hoe die gasten rijdenquote:Op zaterdag 7 april 2007 15:09 schreef Hyperdude het volgende:
Sinds wanneer is binnen 1,5 maand remschijven verslijten, zelfs bij een CSL, een goede zaak?
Wer später bremst ist schneller
Dus minder remmen verslijten en een 535D ipv. een M5 voor de trailer; kan je van het geld wat overblijft rijles nemen/een licentie halen.![]()
Niet hard genoeg door de bocht igg.; anders hoefden ze niet zo hard te remmen.quote:Op zaterdag 7 april 2007 15:12 schreef Der_Michael het volgende:
[..]
Je heb waarschijnlijk geen idee hoe die gasten rijden...
hoe lang denk je dat een setje schijven meegaat op het circuit?quote:Op zaterdag 7 april 2007 15:19 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Niet hard genoeg door de bocht igg.; anders hoefden ze niet zo hard te remmen.![]()
Klepspeling of je nokkenas kaduuk gok ik zo.quote:Op zaterdag 7 april 2007 20:49 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
E30 325 op de kop getikt..voor het betere driftwerk..
alleen de kleppen lijken wat harder te tikken dan die van een "maat"
iemand enig idee wat dat kan zijn?
Hoi Youp, lang niet gezien.quote:Op zaterdag 7 april 2007 19:58 schreef Youp het volgende:
[..]
hoe lang denk je dat een setje schijven meegaat op het circuit?
Kan je voor die dingen geen keramische schijven krijgen; kan je ook nog veilig naar huis rijdenquote:Man kann ein Auto nicht wie ein menschliches Wesen behandeln – ein Auto braucht Liebe...
Walter Röhrl
nokkenas denk ik niet, tenminste dat klinkt meestal wat luider.quote:Op zaterdag 7 april 2007 21:32 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Klepspeling of je nokkenas kaduuk gok ik zo.
Ruik ik hier jaloezie?quote:Op zaterdag 7 april 2007 21:41 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Maar als je goed kan rijden doe je dus langer met schijven als dat je een beetje loopt te crossen met je patserCSL
[..]
Mijn 325 tikt ook nog steeds na kleppen stellen.quote:Op zaterdag 7 april 2007 22:01 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
[..]
nokkenas denk ik niet, tenminste dat klinkt meestal wat luider.
Ik gok ook klepspeling, binnenkort even nakijken.
Verder nog wat bekende kwaaltjes aan die auto's?
Nee hoor. Ieder zijn lol.quote:
Niet van bmw schnitzer of hamann kan ze wel leverenquote:Op zaterdag 7 april 2007 23:10 schreef Hyperdude het volgende:
Nee hoor. Ieder zijn lol.
Maar kan je nu keramische schijven voor zo'n barrel krijgen of niet?![]()
weinig tijd voor, geen zin meer in en vooral geen tijd meer voor enzo... denk dat ik hem weg ga doen... hij is wel bijna klaar...quote:Op zaterdag 7 april 2007 21:41 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Hoi Youp, lang niet gezien.
Hoe is het met je 2002?
Maar als je goed kan rijden doe je dus langer met schijven als dat je een beetje loopt te crossen met je patserCSL
[..]
Kan je voor die dingen geen keramische schijven krijgen; kan je ook nog veilig naar huis rijden![]()
Dat is wel erg jammer. Was een mooi project.quote:Op dinsdag 10 april 2007 19:23 schreef Youp het volgende:
[..]
weinig tijd voor, geen zin meer in en vooral geen tijd meer voor enzo... denk dat ik hem weg ga doen... hij is wel bijna klaar...
tsjah hij is in feite al te koop, alleen adverteer ik er nog niet mee... het is alleen afhankelijk van wat men bied of ik hem al weg doe of nog nietquote:Op dinsdag 10 april 2007 19:28 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Dat is wel erg jammer. Was een mooi project.
Geef je wel ff een piep als je 'm echt gaat verkopen.
Lijkt mij wel aardig naast de E30 325iX Touring en E46 330i Touring![]()
Die van mij is best netjes.quote:Op dinsdag 10 april 2007 19:23 schreef Youp het volgende:
weet iemand trouwens nog een nette E30 325 type 2 te koop? mag wat kosten...
een must is een sport interieur en het liefst ook nog M technik uitgevoerd...
Ik heb net een huis gekocht. Over een paar maanden kom ik een heel eind. Nu blijf ik even op mijn geld zitten.quote:Op dinsdag 10 april 2007 20:27 schreef Youp het volgende:
[..]
tsjah hij is in feite al te koop, alleen adverteer ik er nog niet mee... het is alleen afhankelijk van wat men bied of ik hem al weg doe of nog niet
Hoe klaar is klaar? ik ben misschien wel geinteresseerdquote:Op dinsdag 10 april 2007 19:23 schreef Youp het volgende:
[..]
weinig tijd voor, geen zin meer in en vooral geen tijd meer voor enzo... denk dat ik hem weg ga doen... hij is wel bijna klaar...
blijft mooi om te zienquote:Op dinsdag 3 april 2007 11:54 schreef bmwm3e46smg het volgende:
Gisteren op de autorai geweest en heb daar kunnen genieten van de nieuwe Bmw m5 touring.
Natuurlijk had ik mijn fototoestel bij me dus hieronder volgen een paar foto's.
Het zijn er in totaal 520 maar dat leek me een beetje veel om te posten hier.
met vriendelijke bmw groet,
Arno.
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
het voorste gedeelte van de kabelboom heeft een beetje gesmeuld, deze moet vervangen worden, ik heb er wel een complete kabelboom bij uit een werkende auto... echter stelt de kabelboom van zo'n ding niet veel voorquote:Op woensdag 11 april 2007 18:44 schreef Pharell het volgende:
[..]
Hoe klaar is klaar? ik ben misschien wel geinteresseerd
gefeliciteerd!quote:Op dinsdag 10 april 2007 22:46 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Ik heb net een huis gekocht. Over een paar maanden kom ik een heel eind. Nu blijf ik even op mijn geld zitten.![]()
Succes met de verkoop: een mooie tii moet nog wel wat opleveren denk ik zo.
E60? Heb je wat foto's geschoten?quote:Op dinsdag 17 april 2007 19:23 schreef Der_Michael het volgende:
Vanmiddag een M5 binnen gehad.........kwam een politie auto van links tegen.....Compleet kort gereden door die smeris![]()
En de eigenaar was erbij toen hij binnen werd gebracht.....denk niet dat hij het leuk had gevonden als ik wat plaatjes had geschotenquote:Op dinsdag 17 april 2007 20:32 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
[..]
E60? Heb je wat foto's geschoten?
Zonde trouwens..
OM er nog even op te reageren.... ik ben niet zo'n knutselaar... dus als ie af was had ik wel intresse gehad... maar nu helaas nietquote:Op woensdag 11 april 2007 22:54 schreef Youp het volgende:
[..]
het voorste gedeelte van de kabelboom heeft een beetje gesmeuld, deze moet vervangen worden, ik heb er wel een complete kabelboom bij uit een werkende auto... echter stelt de kabelboom van zo'n ding niet veel vooren nog wat grilletjes en sierlijstjes monteren... er moet nog een remleiding vervangen worden en misschien (onwaarschijnlijk) de koppelingshoofd- en hulpcilinder, echter die heb ik er splinternieuw bij en het is op een brug een klusje van 10 minuten..
verder heb ik ook nog een zeut onderdelen; onder andere een startmotor en een dynamo en vanalles en nogwat wat ik over heb gehouden aan mijn 1502 sloopauto..
verder is de hele historie hier wel bekend geloof ik...
jammer, dan gaat hij de marktplaats op ofzoquote:Op vrijdag 27 april 2007 09:17 schreef Pharell het volgende:
[..]
OM er nog even op te reageren.... ik ben niet zo'n knutselaar... dus als ie af was had ik wel intresse gehad... maar nu helaas niet
![]()
Huisselectie?quote:Op vrijdag 27 april 2007 17:41 schreef Youp het volgende:
[..]
jammer, dan gaat hij de marktplaats op ofzo
Gooi wel ff een link neer dan hiero svp.quote:Op vrijdag 27 april 2007 17:41 schreef Youp het volgende:
[..]
jammer, dan gaat hij de marktplaats op ofzo
minder als 150.000km moet wel lukken.... maar die 5 jaar oud...quote:
zal ik tegen die tijd doen... ik heb vandaag al een proefritje gemaakt in iets wat niemand zal verwachtenquote:Op zaterdag 28 april 2007 13:23 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Gooi wel ff een link neer dan hiero svp.
Het gaat nu ineens wel erg snel met de verkoop![]()
ik heb een overweging gemaakt... het moet goedkoop zijn (zowel verzekering als wegenbelasting als onderhoud) het moet degelijk zijn en het moet fun zijn... een praktische auto is absoluut geen vereiste...quote:Op dinsdag 8 mei 2007 19:47 schreef Hyperdude het volgende:
Gefeliciteerd.
Ben je nog een beetje uit de kosten gekomen?
Nu maar een E30 325i kopen en je licentie halen.
Of zoiets:
http://www.alfaclub.nl/phpbb/viewtopic.php?t=22313
Ben zelf stiekem op zoek naar een mooie 1750/2000 GTV op projectbasis![]()
Mijn eerste auto![]()
[afbeelding]
Bij welke dealer werk je?quote:Op dinsdag 17 april 2007 19:23 schreef Der_Michael het volgende:
Vanmiddag een M5 binnen gehad.........kwam een politie auto van links tegen.....Compleet kort gereden door die smeris![]()
Die zijn echt vierkantquote:Op woensdag 9 mei 2007 00:19 schreef Youp het volgende:
[..]
ik heb een overweging gemaakt... het moet goedkoop zijn (zowel verzekering als wegenbelasting als onderhoud) het moet degelijk zijn en het moet fun zijn... een praktische auto is absoluut geen vereiste...
en toen kwam ik uit op de oerlelijke Toyota MR2 AW11.... en ik heb al een mooie op het oog , ook al mee proef gereden![]()
dat kloptquote:Op woensdag 9 mei 2007 18:21 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Die zijn echt vierkant![]()
Maar wel geinig.![]()
koop een 320D en ga er gewoon mee rijden... loopt hard genoeg... in ieder geval een stuk harder dan 2 liter diesels van concurrentenquote:Op woensdag 9 mei 2007 22:42 schreef SnowBite het volgende:
Ik ben van plan een E46 te kopen.
Het zal of een 318D worden of een 320D, en dan uit eind 2001 of nieuwer.
KM-stand niet meer dan 200.000.
En daar enkele vraagjes over;
- Is het erg stom om zo'n blok met zo'n 170000 km te chiptunen?
- Is 12000 een reeel bedrag voor zo'n wagen (liefst executive uitvoering)
- Wat zijn de belangrijkste dingen waarbij ik op moet letten bij een E46 diesel?
mooiquote:Op donderdag 10 mei 2007 13:42 schreef Tommy_Corleone het volgende:
Eindelijk ook BMW gaan rijden.
Begon met een Jaguar, toen naar Mercedes en dan nu hopelijk langdurig een BMW!
[afbeelding]
[afbeelding]
eigenlijk ook een beetje door JD natuurlijk
t is een 745i High Executive.
Gekocht bij de BMW dealer te Zoetermeer, waar ik helaas als 1 van de laatste klanten ben geweest aangezien ze verhuizen naar het forepark in Den Haag.
Eerst zaten er standaard velgen onder, dus de velgen erbij besteld. Het scheelt echt enorm.
gekocht met 90.000 op de teller, dus, nog veeeel fijne kilometers resteren.
Ik ben er best blij mee!
De auto is op alle opzichten superieur aan de S320 die ik eerst had.
@ Catch22-:
Ik denk dat deze 7er 1 van de weinige is waarbij Opgezwolle, Jawat, Jiggy Dje, e.d. voer voor de Harmann/Kardon logic 7 hoedenplank is
voor 12.000 krijg je zo'n shoarmabak... helaas zijn de E46's al hard aan het verpauperen...quote:Op donderdag 10 mei 2007 16:53 schreef Hyperdude het volgende:
Mijn collega heeft vorige week bij inruil nog 15000 terug gekregen voor een 320D Touring uit 2001 met 220K kilometers. Dan is of een Sedan wel heel goedkoop of het gaat moeilijk lukken voor ¤12000.![]()
Kijk wel uit voor auto's met onduidelijke herkomst. 350000 km heb je zo teruggedraaid naar 150000, en aan de buitenkant zie je het verschil echt niet.
Dat is een nette deal dan.quote:Op donderdag 10 mei 2007 16:53 schreef Hyperdude het volgende:
Mijn collega heeft vorige week bij inruil nog 15000 terug gekregen voor een 320D Touring uit 2001 met 220K kilometers. Dan is of een Sedan wel heel goedkoop of het gaat moeilijk lukken voor ¤12000.![]()
Kijk wel uit voor auto's met onduidelijke herkomst. 350000 km heb je zo teruggedraaid naar 150000, en aan de buitenkant zie je het verschil echt niet.
goed onderhoud is ook erg belangrijk...quote:Op donderdag 10 mei 2007 18:39 schreef SnowBite het volgende:
[..]
Dat is een nette deal dan.
Ja zonder NAP doe ik het zoiezo niet.
Op je 20e een 7-serie rijden, en al een S320 ervoor gehad? Hoe?quote:Op donderdag 10 mei 2007 13:42 schreef Tommy_Corleone het volgende:
[afbeelding]
[afbeelding]
Gekocht bij de BMW dealer te Zoetermeer, waar ik helaas als 1 van de laatste klanten ben geweest aangezien ze verhuizen naar het forepark in Den Haag.
Eerst zaten er standaard velgen onder, dus de velgen erbij besteld. Het scheelt echt enorm.
Ik ben er best blij mee!
@ Catch22-:
Ik denk dat deze 7er 1 van de weinige is waarbij Opgezwolle, Jawat, Jiggy Dje, e.d. voer voor de Harmann/Kardon logic 7 hoedenplank is
Cocaine?quote:Op vrijdag 11 mei 2007 12:28 schreef -Muse- het volgende:
[..]
Op je 20e een 7-serie rijden, en al een S320 ervoor gehad? Hoe?
heel hard werkenquote:Op vrijdag 11 mei 2007 12:28 schreef -Muse- het volgende:
[..]
Op je 20e een 7-serie rijden, en al een S320 ervoor gehad? Hoe?
niet alles geloven wat er op een forum gepost wordt!quote:Op maandag 14 mei 2007 16:53 schreef -Muse- het volgende:
Met "gewoon" hard werken krijg je geen Jaguar, Mercedes en 7-serie voor je 20e. Ben jeeen pro met computers ofzo? (sorry maar het is interressant om te weten)
mwah, heel goed ook weer niet. btje mazzel gehad.quote:Op maandag 14 mei 2007 16:53 schreef -Muse- het volgende:
Met "gewoon" hard werken krijg je geen Jaguar, Mercedes en 7-serie voor je 20e. Ben jeeen pro met computers ofzo? (sorry maar het is interressant om te weten)
ook lekker aardigquote:Op zondag 20 mei 2007 14:35 schreef JWD het volgende:
Heh laat mij eens met rust, zulke reacties kan je natuurlijk verwachten![]()
dit is meer een auto fantopic... maar bmw motoren mogen wat mij betreft ook hoorquote:Op zondag 20 mei 2007 16:23 schreef Autoreply het volgende:
Is hier ook plaats voor toekomstige BMW-motorrijders?
Dit terwijl bij de review van de 520 uit 94 men nog vol lof was van de prestaties van de auto.quote:Ze willen het bij BMW niet weten, maar de 80-120-sprintjes legt de 520i af in dezelfde tijd als de... Skoda Felicia 1.6.
thnx voor de reactie.quote:Op zondag 27 mei 2007 17:02 schreef Youp het volgende:
een 520i presteerd inderdaad voor geen meter... dat heeft hij nooit gedaan ook in 1994 niethet is gewoon een lomp zwaar apparaat met een te lichte motor... wil je een lekkere auto ga dan voor een 525. 528 is ook wel een goede optie maar een 525 is jonger te krijgen. de 528 is opgevolgd door de nog fijnere 530
hij heeft in ieder geval 20pk en 55nm koppel meer dus dat is al watquote:Op zondag 27 mei 2007 17:47 schreef HoIIandia het volgende:
[..]
thnx voor de reactie.
de 520 is inmiddels sowieso al verkocht, maar wilde m niet eigenlijk, omdat ik wellicht spijt zou krijgen van de snelheid.
een 525 of 530 is te duur voor mijn budget, zelfs goede 528's vallen vaak buiten mijn budget
ik ga voor de 523, het is alleen ff wachten op een goede (en handgeschakelde)
Als je geen geld hebt voor een 525, 528 of 530 moet je gewoon een 320 of 325 kopen...quote:Op zondag 27 mei 2007 17:47 schreef HoIIandia het volgende:
[..]
een 525 of 530 is te duur voor mijn budget, zelfs goede 528's vallen vaak buiten mijn budget
dan zou ik even doorsparen...quote:Op donderdag 31 mei 2007 18:37 schreef Pieldeprutkarbonkel het volgende:
[..]
Als je geen geld hebt voor een 525, 528 of 530 moet je gewoon een 320 of 325 kopen...
Waarom noem je mij?quote:Op zondag 20 mei 2007 14:41 schreef Tommy_Corleone het volgende:
[..]
ook lekker aardig
ff terugzoeken naar je topic
gevonden![]()
Ik kan nog een reactie verwachten van VOLVOMEISTER, Johnny footballher en Geqxon![]()
Bij BMW Den Haag konden ze me dus niet echt veel verder helpen.quote:Op donderdag 7 juni 2007 21:02 schreef Youp het volgende:
wij hebben ook een originele aux in in een van de bmw's en die kan je voorversterken zeg maargaat goed hoor
dat kan goed hoor... maar een gewone AUX in is wel te doenquote:Op dinsdag 12 juni 2007 17:17 schreef Tommy_Corleone het volgende:
[..]
Bij BMW Den Haag konden ze me dus niet echt veel verder helpen.
Aan de hand van mn chassis nummer zei hij dat er geen originele BMW iPod interface in valt te bouwen vanwege incompatibiliteit met het iDrive systeem.
dus ik zat al aan een AUX-in te denken, maarja, ik ga maar es bellen naar een andere garage, kijken wat die zeggen.
Meen je dat nou? Vandaag nog een Ipod in een 7-laten zettenquote:Op dinsdag 12 juni 2007 17:17 schreef Tommy_Corleone het volgende:
[..]
Bij BMW Den Haag konden ze me dus niet echt veel verder helpen.
Aan de hand van mn chassis nummer zei hij dat er geen originele BMW iPod interface in valt te bouwen vanwege incompatibiliteit met het iDrive systeem.
dus ik zat al aan een AUX-in te denken, maarja, ik ga maar es bellen naar een andere garage, kijken wat die zeggen.
Dikke bak hoor, met nog betere muziekkeuzequote:Op donderdag 10 mei 2007 13:42 schreef Tommy_Corleone het volgende:
[afbeelding]
[afbeelding]
Ik ben er best blij mee!
@ Catch22-:
Is denk ik ook de nieuwste generatie. Is een 325 uit November 2006. Maar het viel me op dat ie bij rustig rijden ook gewoon lekker vroeg opschakelt, en niet onnodig doortrekt. Ik ben verliefdquote:Op dinsdag 12 juni 2007 22:49 schreef Youp het volgende:
moet je eens met de nieuwste generatie BMW automaten rijden.. die knallen hem in iedere versnelling in de lock-up en afhankelijk van de sportstant bij hele lage snelheden (bij 30km/h) al. dit resulteerd in bijna geen extra vermogensverlies ten opzichte van een hand of SMG bak. terwijl dat bij oudere automaten toch wel een groot probleem is. ook heb je de optie om dan flippers aan het stuur te nemen en het is serieus bijna net zo schakelen snel als SMG2terugschakelen gaat ook gepaard met automatisch tussengas etc.
laatst proef gereden met een nieuwe Z4si 3.0 Coupe automaat, prima wagentje
nee die doet dat geloof ik nog niet.quote:Op woensdag 13 juni 2007 08:30 schreef fathank het volgende:
[..]
Is denk ik ook de nieuwste generatie. Is een 325 uit November 2006. Maar het viel me op dat ie bij rustig rijden ook gewoon lekker vroeg opschakelt, en niet onnodig doortrekt. Ik ben verliefd.
ja, de auto is stabieler, je voelt beter wat hij gaat doen en je kan eerder op het gasquote:Op woensdag 13 juni 2007 23:24 schreef SnowBite het volgende:
Ik ga morgen voor een 320D uit 2002 kijken.
Voor de BMW rijders; hoe is het om met achterwielaandrijving te rijden?
Is het plezierig tijdens het gewone 'sportieve' rijden?
wat zijn noodsituaties? wanneer je vol in de ankers moet zul je niet veel merken van de achterwielaandrijving... wel zul je merken dat een BMW echte remmen heeftquote:En tijdens noodsituaties, merk je de invloeden van de achterwielaandrijving? (ook al heeft ie stabiliteitsregeling?)
jep, kan doorgaans ook op 3 standen... gewoon aan, op "sport" (laat iets slip toe, kan je een beetje leren driften enzoquote:Ow en daarnaast, kan de stabiliteitsregeling uitgezet worden?
met een knopjequote:Op donderdag 14 juni 2007 00:26 schreef SnowBite het volgende:
Thanks
Lijkt me leuk rijden.
Ja met noodsituaties bedoel ik eigenlijk te hard door de bocht etc.
Hoe kun je DSC aan/uit zetten?
Ik dacht met een supergeheime combinatie van handelingen die je uit moest voerenquote:
Dat is ook zo natuurlijk.quote:Op zondag 8 juli 2007 13:08 schreef justmattie het volgende:
nee zijn genoeg, alleen zit je met verzekeren enzo, geef mij maar gewoon een mooie 320
na 315.000km is ie al ver heen jaquote:Op maandag 9 juli 2007 19:23 schreef Hyperdude het volgende:
Ik zeg niet dat je voor de eerste goede E30 moet gaan die je tegenkomt, maar eigenlijk denk ik dat wel. Als je een goede 320 hebt hang je er makkelijker een 325 blok in, dan dat je een goede 325 vindt.![]()
Mijn 325 loopt na 315000 km trouwens niet echt angstaanjagend hard meer. Zou me verbazen als die nog 125 van zijn originele 170 PK op de rollenbank krijgt![]()
Yepquote:Op dinsdag 10 juli 2007 20:56 schreef Hyperdude het volgende:
(Touringkleppen roesten allemaal
Ik bedoelde eigenlijk E30 Touring achterkleppenquote:Op dinsdag 10 juli 2007 21:01 schreef cosmick het volgende:
[..]
Yep. Bij mij zit ook heel iets onder die strippen bij de opstap (?) bij de achterportieren.
Valt me toch tegen van een auto van bijna 50k E van nog geen 7 jaar oud eerlijk gezegd.
Hmm, nou, mijn E46 heeft er ook heel iets last van (net boven dat plastic kapje wat boven de kentekenplaat zit.quote:Op dinsdag 10 juli 2007 22:17 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Ik bedoelde eigenlijk E30 Touring achterkleppen![]()
de ///M nietquote:Op dinsdag 10 juli 2007 22:19 schreef Der_Onkel het volgende:
Hier mijn waardevolle bijdrage die er toch even uit moet:
BMW //M is voor mensen met een kleine pik.
Op tijd behandelen danquote:Op dinsdag 10 juli 2007 22:19 schreef cosmick het volgende:
[..]
Hmm, nou, mijn E46 heeft er ook heel iets last van (net boven dat plastic kapje wat boven de kentekenplaat zit.
Mag men hieruit concluderen dat een BMW 116i voor mensen met een grote pik is?quote:Op dinsdag 10 juli 2007 22:19 schreef Der_Onkel het volgende:
BMW ///M is voor mensen met een kleine pik.
Instant penis enlargementquote:Op dinsdag 10 juli 2007 22:19 schreef Der_Onkel het volgende:
of een Isettaquote:Op dinsdag 10 juli 2007 23:04 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Mag men hieruit concluderen dat een BMW 116i voor mensen met een grote pik is?
Een Isetta is voor mensen met een penis van toch al snel een centimeter of 30, die hebben maar weinig te compenseren.quote:
Maar als ie dan weer te groot is moet je uitkijken dat ie niet voren uit de wagen hangt en over de grond schuurt.quote:Op dinsdag 10 juli 2007 23:24 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Een Isetta is voor mensen met een penis van toch al snel een centimeter of 30, die hebben maar weinig te compenseren.
achja stel je voor je hebt hobby aan een beetje sportief rijden en eens een keertje het circuit op duiken...quote:Op dinsdag 10 juli 2007 22:19 schreef Der_Onkel het volgende:
quote:Op woensdag 11 juli 2007 09:43 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Maar als ie dan weer te groot is moet je uitkijken dat ie niet voren uit de wagen hangt en over de grond schuurt.
he jammerquote:Op woensdag 11 juli 2007 19:08 schreef justmattie het volgende:
iemand al eens aan het driften geweest met een bimmer? op het circuit ofzo he, dus niet roekeloos
mwah... af en toe gaat de traction control op sport... ik ben niet zo'n drifter, ik laat hem wel een beetje wegkruipen achter af en toe... dat is dus wanneer je maximaal hard de bocht door komt...quote:
ik rijd zelf sinds kort een Toyota MR2 uit 1986... hiervoor heb ik een BMW 2000 Tii Touring gehad uit 1973...quote:
het kan ook wel.quote:Op maandag 16 juli 2007 18:45 schreef Der_Michael het volgende:
Volgens mij moet het gewoon kunnen........geef anders je chasis nummer
Ik zal morgen de boel eens (proberen te) demonteren en kijken of die ZKE unit aanwezig is..quote:Op maandag 16 juli 2007 18:45 schreef Hyperdude het volgende:
Het is allemaal een beetje ingewikkeld.
Als jouw E36 een ZKE-unit heeft dan wordt het helemaal ingewikkeld; dan zou ik er niet aan beginnen
Als jouw E36 geen ZKE-unit heeft is het iets minder ingewikkeld.
ZKE is vanaf ongeveer 1992 meestal wel aanwezig. Echt zekerheid heb je alleen maar als je het ding ff gaat zoeken. Handschoenenvak demonteren en ff naar onderstaand plaatje kijken:
[afbeelding]
Ik zou eerst eens goed bedenken of je het echt wel wilt. Als je de verkeerde onderdelen hebt schiet het totaal niet op/is het erg veel gedoe. Sowiezo moet je ook wel wat om kunnen gaan met een multimeter ed. Succes.
jep gebeurd vaker... vooral bij E39's en X5en (vorige type natuurlijk)quote:Op donderdag 26 juli 2007 21:41 schreef HoIIandia het volgende:
was net bij een bmw e39 gaan kijken
de cijfers van km stand etc op het schermpje waren wel te lezen, maar niet echt meer als wanneer die nieuw is. Is dit een bekende kwaal bij bmw's?
Km stand is iig zeker juist, maar vroeg me af of dit vaak gebeurt bij bmw's.
Hij zei overigens dat ie soms wel alles 100% weergeeft en soms niet. Maar ik kon nog steeds wel alles goed aflezen....
Is alleen de kmstand wazig of ook de rest van de verlichting? Ik kan op mijn E46 de dashboardverlichting regelen.. Als dat ook op die E39 zit, kan het daar dan niet aan liggen?quote:Op donderdag 26 juli 2007 21:41 schreef HoIIandia het volgende:
Hij zei overigens dat ie soms wel alles 100% weergeeft en soms niet. Maar ik kon nog steeds wel alles goed aflezen....
zover ik heb kunnen zien alleen de kmstand (en die andere cijfertjes ernaast).quote:Op donderdag 26 juli 2007 21:44 schreef cosmick het volgende:
[..]
Is alleen de kmstand wazig of ook de rest van de verlichting? Ik kan op mijn E46 de dashboardverlichting regelen.. Als dat ook op die E39 zit, kan het daar dan niet aan liggen?
nee.quote:Op donderdag 26 juli 2007 21:44 schreef cosmick het volgende:
[..]
Is alleen de kmstand wazig of ook de rest van de verlichting? Ik kan op mijn E46 de dashboardverlichting regelen.. Als dat ook op die E39 zit, kan het daar dan niet aan liggen?
alleen naar de 2 en de 3?quote:Op donderdag 26 juli 2007 21:45 schreef HoIIandia het volgende:
nice, snelle reactie.
ondanks dit: een geluid bij het schakelen (e39)
heb ik over een kleine 2 weken waarsch een 523 voor mn deur staan (verkoper wacht met verkoop als ie zn nieuwe model 5 serie heeft)eindelijk
ja zover ik weet alleen naar 2 en 3 (was niet echt lange rit). Ik heb in alle versnellingen gezeten en hoorde het alleen van 1 naar 2, en van 2 naar 3.quote:Op donderdag 26 juli 2007 21:50 schreef Youp het volgende:
[..]
alleen naar de 2 en de 3?
wanneer... als je de koppeling intrapt? of loslaat? of bij het schakelen zelf?
quote:Op donderdag 26 juli 2007 21:45 schreef HoIIandia het volgende:
nice, snelle reactie.
ondanks dit: een geluid bij het schakelen (e39)
heb ik over een kleine 2 weken waarsch een 523 voor mn deur staan (verkoper wacht met verkoop als ie zn nieuwe model 5 serie heeft)eindelijk
ook lekker wat meer koppel en vermogenquote:Op vrijdag 27 juli 2007 18:43 schreef HoIIandia het volgende:
[..]
even internet afgezocht en monteur gesproken.
heb weinig zin om een auto te kopen en dan meteen tijd+geld te investeren om een probleem op te lossen. het zou vanalles kunnen zijn maak ik op uit posts op het internet met zelfde probleem, van iets simpels als een losse uitlaat, versleten rubbertjes tot versnellingsbak.
Wat me trouwens opviel bij de proefrit (die gast wilde eerst zelf rijden en daarna ik, vond ik op zich best vreemd) was dat ie bij het wegrijden nogal begon te planken (wtf) zo hoor je dat geluid natuurlijk niet (hoge toeren schakelen), vermoed dat ie daarom veel gas gaf (ik zei nog: 'rijd je altijd zo
'), verder zei die dat de auto 100% was wat dus niet het geval is.
ik ga morgen naar een 528 kijken met een lage km stand+automaat en nieuwe apk, zuipt wel wat meer dan de handgeschakelde 523, maar goed als die wagen 100% is heb ik daar geen probleem mee.
Hoeveel wil je max uitgeven en wat zoek je precies?quote:Op donderdag 9 augustus 2007 17:42 schreef HoIIandia het volgende:
helaas was ie al verkocht, ga volgende week weer naar een ander kijken.
kwam trouwens deze foto tegen op cardomain
[afbeelding]
http://www.cardomain.com/ride/2514823
vind ik er echt niet uitzien
een e39, handgeschakeld 523 of een Handgeschakelde of Aut 528, bj 97 of 98, ik denk aan een bedrag van 8.5k, liefst zilverquote:Op donderdag 9 augustus 2007 19:33 schreef Wimo. het volgende:
[..]
Hoeveel wil je max uitgeven en wat zoek je precies?
ja dat is idd een mooie wagen, had m al zien staan. ik zal erover nadenken.quote:Op donderdag 9 augustus 2007 20:48 schreef justmattie het volgende:
vind je dit niks? klikkerdeklik
Lage KM stand, dealeronderhouden + boekjes (altijd mooi dat het erbij zit !! )
Helaas niet je kleiur wel ongeveer je budjet![]()
![]()
dat ziet compleet niet uit.quote:Op donderdag 9 augustus 2007 19:31 schreef justmattie het volgende:
een E36 met M6 velgen lijkt pas dik![]()
quote:Op vrijdag 17 augustus 2007 20:44 schreef Youp het volgende:
[..]
dat ziet compleet niet uit.
veel te futuristische wielen voor een gedateerde E36, verneuk de lijn zeg maar...
Daar heb je wel gelijk in. Maar voor ¤3000 vindt je denk ik nooit een roestvrije cabrio.quote:Op dinsdag 21 augustus 2007 10:13 schreef Catch22- het volgende:
Ik zou het echt niet doen. Roest is sowieso klote, want je weet nooit of dat terugkomt. ..
jah al sinds 23 juni 2002quote:
oldbiequote:
Variant daarop: http://www.youtube.com/watch?v=cS-3wKq_RbEquote:Op donderdag 23 augustus 2007 18:39 schreef StateOfMind het volgende:
Leuk reclamefilmpje van de E39 M5:
http://www.youtube.com/watch?v=plxNfU-PA2c&mode=related&search=
Ik neem aan dat je het over de E30 heb?quote:Op zondag 26 augustus 2007 13:53 schreef psychionyx het volgende:
[..]
@ Sloper:
Waar moet je zoal op letten bij aanschaf van een 320 of 325? Aankooptips perhaps..?
Mijn 325iX heeft al 310000 kms gelopen.quote:Op zondag 26 augustus 2007 15:29 schreef Sloper het volgende:
[..]
Ik neem aan dat je het over de E30 heb?
...
Hoge Km-stand kunnen deze dingen goed hebben, maar ik zou zelf niet verder gaan dan 220dkm. (Op die van mij staat 158.000km)
E30 idd. In principe de standaard punten dus.quote:Op zondag 26 augustus 2007 15:29 schreef Sloper het volgende:
[..]
Ik neem aan dat je het over de E30 heb?
Meteen de 1ste tip, laat de 320i staan. Verbruikt evenveel als de 325i maar nog niet eens de helft van de fun
Verder goed letten op roest bij de wielkasten en spatborden. Aan de voorkant is dat niet zo erg, die zijn makkelijk te vervangen. Achterkant heb je een probleem
Cilinderkop goed checken of deze lek is. Dit is een zwak punt.
Versnellingsbak hoort gewoon heel soepel en precies te schakelen.
Hoge Km-stand kunnen deze dingen goed hebben, maar ik zou zelf niet verder gaan dan 220dkm. (Op die van mij staat 158.000km)
En als je niet 2 linkerhanden hebt kun je bij deze auto bijna alles zelf doen. Werkplaatshandboek erbij en het kan eigenlijk niet mis gaan. Je kan overal lekker bij en alles zit simpel doch solide in mekaar.
Voor de rest zie je bij dit soort auto's meestal vrij snel of het een liefhebber betreft of niet. Auto's met DTM-uitlaten, angeleyes, doodskop-versnellingspook, geblindeerde ramen etc loop ik altijd met een grote boog omheen.
zo'n iX is toch 4wd..?quote:Op zondag 26 augustus 2007 19:03 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Mijn 325iX heeft al 310000 kms gelopen.![]()
[...]
mijn idee...quote:
Dat, en de plate brede nieren gecombineerd met het "dikke" uiterlijk. Dat vind ik meer wat voor de dikkere BMWs, zoals de conceptcar van laatst.quote:Op maandag 27 augustus 2007 14:13 schreef Youp het volgende:
[..]
mijn idee...
de Z4 M is nog niet zo lang uit (sinds de facelift pas) en de Z4 Coupe is er ook pas "net" ....
Jaquote:Op maandag 27 augustus 2007 11:04 schreef psychionyx het volgende:
zo'n iX is toch 4wd..?
Ik zou eerst eens beginnen met een 325/328 blok te regelen. M kost veel geld en als het kapot gaat erg veel geldquote:Op maandag 27 augustus 2007 11:04 schreef psychionyx het volgende:
[..]
...
Anyway, mijn interesse voor een E30 is opnieuw aangewakkerd nu ik heb gehoord dat een M-blok met wat aanpassingen in een E30 past. Vandaar mijn interesse.
Op hoeveel moet je ongeveer rekenen als je op zoek bent naar een M-blok incl bak, ecu etc etc...?
[..]
zo'n iX is toch 4wd..?
En dan niet eens met een M3quote:Op woensdag 5 september 2007 23:40 schreef justmattie het volgende:
audi S5 vs BMW 335i![]()
http://youtube.com/watch?v=uLybzItrd8s
Nee. Is dat wat bijzonders ofzo?quote:Op donderdag 6 september 2007 07:08 schreef metallicattim het volgende:
Gaat er nog iemand van hier naar de BMW Voten Challenge in Dormagen ( D ) ?
http://www.bmw-voten-forum.de/
zeg hoe kwam je 2de ongelukje nou tot stand? dat zet je mooi niet op je site erbijquote:Op zaterdag 8 september 2007 12:03 schreef metallicattim het volgende:
Sjah bijzonders, het is gewoon een grote BMW meeting, waar vanalles en nog wat te doen is
die keer dat ie driftend door de bocht ging, en daarbij op een paaltje knalde, of heeft ie alweer een ongelukje gehadquote:Op maandag 10 september 2007 22:56 schreef Pharell het volgende:
[..]
zeg hoe kwam je 2de ongelukje nou tot stand? dat zet je mooi niet op je site erbijen ik ben wel erg nieuwsgierig
![]()
Moet je verder kijken dan je neus lang isquote:Op maandag 10 september 2007 22:56 schreef Pharell het volgende:
[..]
zeg hoe kwam je 2de ongelukje nou tot stand? dat zet je mooi niet op je site erbijen ik ben wel erg nieuwsgierig
![]()
Is het wat geworden?quote:Op maandag 3 september 2007 21:11 schreef spectrumanalyser het volgende:
zit nu te staren naar deze 1988 BMW M5
http://auto.marktplaats.n(...)mw-m5-e34-315pk.html
APK verloopt over 2 weken, kilometerstand is "boven de 150.000 km" - kan dus alles zijn.
toch wel leuk om even te gaan loeren, denk dat ik morgen even langsrij
Ja, dat was de reden dat ik naar Kempower ging, ik lees het nu nog eens over en zie dat dat inderdaad niet helemaal duidelijk was misschienquote:Op donderdag 11 oktober 2007 11:07 schreef Pharell het volgende:
heb je em getjuned dan?
Tering, das gewoon meer dan de 335d variant. Dat gaat nu zeker als een speer?quote:Op woensdag 10 oktober 2007 23:21 schreef Don_Tom het volgende:
Vandaag met m'n 330d (2003) bij Kempower geweest. Best blij met het resultaat:
Volgens spec heeft hij 204pk/410Nm, maar hier bleek hij al ruim boven te zitten (220pk/455Nm), nu heeft hij 283pk en 597(!!!)Nm
Dyno schijnt wel te kloppen verder (wordt maandelijks gecalibreerd en geeft geen overdreven waardes bij andere autos)
[ afbeelding ]
Hij is vrij vlot jaquote:Op donderdag 11 oktober 2007 20:06 schreef Sloper het volgende:
[..]
Tering, das gewoon meer dan de 335d variant. Dat gaat nu zeker als een speer?
Godallejezus dat koppelquote:Op woensdag 10 oktober 2007 23:21 schreef Don_Tom het volgende:
Vandaag met m'n 330d (2003) bij Kempower geweest. Best blij met het resultaat:
Volgens spec heeft hij 204pk/410Nm, maar hier bleek hij al ruim boven te zitten (220pk/455Nm), nu heeft hij 283pk en 597(!!!)Nm
Dyno schijnt wel te kloppen verder (wordt maandelijks gecalibreerd en geeft geen overdreven waardes bij andere autos)
[ afbeelding ]
heb vaker met een gechipte 535d gereden... 330pkquote:Op vrijdag 12 oktober 2007 12:59 schreef Don_Tom het volgende:
[..]
Hij is vrij vlot ja
[/understatement]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |