abonnement Unibet Coolblue
pi_36926398
Project Bmw e30

Hier is het mee begonnen :



Deze m50b25 zou erin komen :



Maar toen kwamen we deze nieuwe koets tegen waar de motor in zal komen :



Eerst kwam er een kooi in :



En werd hij wit :



En nu staat hij er ongeveer zo bij ( er zit inmiddels al wat meer op ) :





Weblog :

RotobaRacing.nl

Vorig topic :

[Project Bmw E30]
pi_36926439
en nu het nieuws?
Op dinsdag 13 maart 2007 15:37 schreef Tha-CheF het volgende:
rudedeltadude, wie heeft nou zo'n nickname !
Op vrijdag 6 maart 2009 00:34 schreef Gabbylicious het volgende:
Rudedeltatoedeloe :W
pi_36926540
Subframe eind deze week klaar en koppeling is onderweg.
pi_36927053
even wat posten
pi_36928852
Hoe weet je nu wat je in welke volgorde erin moet bouwen?

Of is het beetje van, we zien wel of het goed is?
<a href="http://www.bmwe30club.nl" target="_blank" rel="nofollow">BMW E30 Club Nederland</a>
<a href="http://www.e30fansite.nl/Forum/viewtopic.php?f=24&t=8185" target="_blank" rel="nofollow">BMW E30 M-Tech II 325i</a>
pi_36930589
Nou daar is wel over na gedacht hoor . We hebben de zwarte e30 ook gestript dus je weet wat er het laatst uitkomt moet er ongeveer het eerste in.
pi_36931950
m50b25

wat voorn motor is dat in normaal nederlands? uit een 525i ofzo?
pi_36932190
Sorry, maar ff een tvp voor deel 2
pi_36933450
tvp
  donderdag 13 april 2006 @ 21:44:01 #10
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_36935901
*meld
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_36947265
quote:
Op donderdag 13 april 2006 19:55 schreef SuN-CRuSHeR het volgende:
m50b25

wat voorn motor is dat in normaal nederlands? uit een 525i ofzo?
E36 2,5 L 6 cyl.

een 325i dus
<a href="http://www.bmwe30club.nl" target="_blank" rel="nofollow">BMW E30 Club Nederland</a>
<a href="http://www.e30fansite.nl/Forum/viewtopic.php?f=24&t=8185" target="_blank" rel="nofollow">BMW E30 M-Tech II 325i</a>
pi_36950048
Nou in dit geval een e34, maar in de basis is dat wel hetzelfde blok.
pi_37043842
tvp.
pi_37044182
nog nieuws? (tvp dus )
  dinsdag 18 april 2006 @ 21:03:46 #15
32050 Roadster
Heb jij cabrio ofzo?
pi_37075141
Klinkt goed, Ga je het blok nog aanpassen? De 12 kleps blokken kunnen beter tegen hoge toeren in vergelijk met de 24 kleps blokken.
If everything is under control, you're not going fast enough!!!
pi_37099872
Intern is het blok standaard, hier en daar een pakking en wat voorzorgsmaatregelen. Aanvankelijk houden we ook de buitenkant standaard, afgezien van het uitlaatspruitstuk en luchtfilter. Later komt er misschien een kmsfuel op en misschien 6 throttlebodies.

Uiteindelijk is dit voor ons ook een leerproject. We kunnen ook gaan rijden met het 130pk eta blok maar dat doet het niet voor ons. Op deze manier kunnen we de conversie onder de knie krijgen en ondertussen de ogen openhouden voor andere interessante blokken.
pi_37325006
Vandaag hebben we de donor e30 helemaal leeg gemaakt en opgeladen zodat deze weg kan. Een echt afscheid nadat hij 2 jaar een hele fijne en betrouwbare auto is geweest.



Vandaag hebben we een oliefilterhuis deksel binnen gekregen voor de M50 motor. Deze heeft drie aansluitingen, twee voor een oliekoeler en een voor een sensor ( druk/temperatuur ). Erg mooi spul om te zien.



pi_37403146
quote:
Op woensdag 26 april 2006 21:27 schreef Tommeh het volgende:
Vandaag hebben we de donor e30 helemaal leeg gemaakt en opgeladen zodat deze weg kan. Een echt afscheid nadat hij 2 jaar een hele fijne en betrouwbare auto is geweest
memories dtm uitlaat

(verkapte tvp)
[b]Op dinsdag 10 februari 2004 14:36 schreef Malawi het volgende:[/b]
Het in den oren stoppen van kiwi's is dus een probaat tijgeraanvalafweermiddel
  zaterdag 29 april 2006 @ 16:01:38 #19
32846 WaSTeiL
geele sneeuw....
pi_37404514
Mooi projectje..succes (verder) !
Groepssex is eigenlijk gewoon time-management!
Drugs are only for losers and sex maniacs!
pi_37405185
Hoe langen schat je nog bezig te zijn?
<a href="http://www.bmwe30club.nl" target="_blank" rel="nofollow">BMW E30 Club Nederland</a>
<a href="http://www.e30fansite.nl/Forum/viewtopic.php?f=24&t=8185" target="_blank" rel="nofollow">BMW E30 M-Tech II 325i</a>
pi_37421070
quote:
Op zaterdag 29 april 2006 16:35 schreef metallicattim het volgende:
Hoe langen schat je nog bezig te zijn?
Nou het nadeel is dat we niet altijd kunnen bouwen. Danwel door tijd, danwel door een andere reden. We zitten nu al een maand te wachten op het achterste subframe wat gericht moet worden. Als het goed is, is het komende week terug en kan het hele achter terein eronder.

Ik denk dat we er nog best een aantal maanden mee bezig zijn, maar dat is dan kwa absolute tijd niet eens heel veel uur.
  maandag 1 mei 2006 @ 22:13:25 #22
129820 Goingin
Rot voor je
pi_37469008
Dat is best lang nog

Bij ons zijn we er nu echt vaart achter aan het zetten, alleen de aandrijfassen achter er nog onder en de achterkant is klaar.
Voorkant zit een nieuw wiellager op, nieuwe schijven en blokken er nog op (in rood gespoten klauw), dan motorisch nog een paar dingen (CAI bijv.), uitlaat eronder.
Paar gaten in de bodem dichtmaken, stoelen er weer in, alu panelen op de deuren maken en hij is klaar

Dan snel de ring op met dat hok
  maandag 1 mei 2006 @ 22:15:37 #23
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_37469107
Wat ben ik blij dat onze draagarmen achter eindelijk goed zijn

Seutelen is leuk, maar dan moet het wel een beetje te doen zijn qua onderdelen enzo
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_37667047
Vorige week hebben we het achterste subframe terug gekregen met de harde bussen. Hier twee mooie foto's :




Deze bussen zijn iets korter dan de originele rubbers waarmee je het camber wat in de hand houdt bij verlagen.
Thuis gekomen natuurlijk meteen gaan bouwen. Aangezien we de remleiding naar achteren binnen leggen hoeven we hier geen rekening mee te houden en kan het zo in elkaar.




Hier zie je de urethane bussen bij de achterste draagarmen. Ook kun je hier de versterkingen zien van de bevestingsplaatjes van de droplinks voor de stabi :



Een foto van de hoogteverstelling achter. Dit wordt later bij het uitwegen pas echt ingesteld (net als voor overigens) .



Achterpoot met de schoktorenversterking goed zichtbaar :



De schoktorens in de "achterbak". Hier zie je ook de versterking met de urethane bussen erin.



En het hangt onder de auto, met de veren ertussen.



Binnenkort ( zo snel mogelijk! ) verder met het afronden hiervan en verder met de aandrijfassen, sperdif en achterremmen.
pi_37667527
Wel gaaf al die spullen zo met die verschillende kleurTjes Vet mooi hoor... P.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')