abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_36926398
Project Bmw e30

Hier is het mee begonnen :



Deze m50b25 zou erin komen :



Maar toen kwamen we deze nieuwe koets tegen waar de motor in zal komen :



Eerst kwam er een kooi in :



En werd hij wit :



En nu staat hij er ongeveer zo bij ( er zit inmiddels al wat meer op ) :





Weblog :

RotobaRacing.nl

Vorig topic :

[Project Bmw E30]
pi_36926439
en nu het nieuws?
Op dinsdag 13 maart 2007 15:37 schreef Tha-CheF het volgende:
rudedeltadude, wie heeft nou zo'n nickname !
Op vrijdag 6 maart 2009 00:34 schreef Gabbylicious het volgende:
Rudedeltatoedeloe :W
pi_36926540
Subframe eind deze week klaar en koppeling is onderweg.
pi_36927053
even wat posten
pi_36928852
Hoe weet je nu wat je in welke volgorde erin moet bouwen?

Of is het beetje van, we zien wel of het goed is?
<a href="http://www.bmwe30club.nl" target="_blank" rel="nofollow">BMW E30 Club Nederland</a>
<a href="http://www.e30fansite.nl/Forum/viewtopic.php?f=24&t=8185" target="_blank" rel="nofollow">BMW E30 M-Tech II 325i</a>
pi_36930589
Nou daar is wel over na gedacht hoor . We hebben de zwarte e30 ook gestript dus je weet wat er het laatst uitkomt moet er ongeveer het eerste in.
pi_36931950
m50b25

wat voorn motor is dat in normaal nederlands? uit een 525i ofzo?
pi_36932190
Sorry, maar ff een tvp voor deel 2
pi_36933450
tvp
  donderdag 13 april 2006 @ 21:44:01 #10
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_36935901
*meld
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_36947265
quote:
Op donderdag 13 april 2006 19:55 schreef SuN-CRuSHeR het volgende:
m50b25

wat voorn motor is dat in normaal nederlands? uit een 525i ofzo?
E36 2,5 L 6 cyl.

een 325i dus
<a href="http://www.bmwe30club.nl" target="_blank" rel="nofollow">BMW E30 Club Nederland</a>
<a href="http://www.e30fansite.nl/Forum/viewtopic.php?f=24&t=8185" target="_blank" rel="nofollow">BMW E30 M-Tech II 325i</a>
pi_36950048
Nou in dit geval een e34, maar in de basis is dat wel hetzelfde blok.
pi_37043842
tvp.
pi_37044182
nog nieuws? (tvp dus )
  dinsdag 18 april 2006 @ 21:03:46 #15
32050 Roadster
Heb jij cabrio ofzo?
pi_37075141
Klinkt goed, Ga je het blok nog aanpassen? De 12 kleps blokken kunnen beter tegen hoge toeren in vergelijk met de 24 kleps blokken.
If everything is under control, you're not going fast enough!!!
pi_37099872
Intern is het blok standaard, hier en daar een pakking en wat voorzorgsmaatregelen. Aanvankelijk houden we ook de buitenkant standaard, afgezien van het uitlaatspruitstuk en luchtfilter. Later komt er misschien een kmsfuel op en misschien 6 throttlebodies.

Uiteindelijk is dit voor ons ook een leerproject. We kunnen ook gaan rijden met het 130pk eta blok maar dat doet het niet voor ons. Op deze manier kunnen we de conversie onder de knie krijgen en ondertussen de ogen openhouden voor andere interessante blokken.
pi_37325006
Vandaag hebben we de donor e30 helemaal leeg gemaakt en opgeladen zodat deze weg kan. Een echt afscheid nadat hij 2 jaar een hele fijne en betrouwbare auto is geweest.



Vandaag hebben we een oliefilterhuis deksel binnen gekregen voor de M50 motor. Deze heeft drie aansluitingen, twee voor een oliekoeler en een voor een sensor ( druk/temperatuur ). Erg mooi spul om te zien.



pi_37403146
quote:
Op woensdag 26 april 2006 21:27 schreef Tommeh het volgende:
Vandaag hebben we de donor e30 helemaal leeg gemaakt en opgeladen zodat deze weg kan. Een echt afscheid nadat hij 2 jaar een hele fijne en betrouwbare auto is geweest
memories dtm uitlaat

(verkapte tvp)
[b]Op dinsdag 10 februari 2004 14:36 schreef Malawi het volgende:[/b]
Het in den oren stoppen van kiwi's is dus een probaat tijgeraanvalafweermiddel
  zaterdag 29 april 2006 @ 16:01:38 #19
32846 WaSTeiL
geele sneeuw....
pi_37404514
Mooi projectje..succes (verder) !
Groepssex is eigenlijk gewoon time-management!
Drugs are only for losers and sex maniacs!
pi_37405185
Hoe langen schat je nog bezig te zijn?
<a href="http://www.bmwe30club.nl" target="_blank" rel="nofollow">BMW E30 Club Nederland</a>
<a href="http://www.e30fansite.nl/Forum/viewtopic.php?f=24&t=8185" target="_blank" rel="nofollow">BMW E30 M-Tech II 325i</a>
pi_37421070
quote:
Op zaterdag 29 april 2006 16:35 schreef metallicattim het volgende:
Hoe langen schat je nog bezig te zijn?
Nou het nadeel is dat we niet altijd kunnen bouwen. Danwel door tijd, danwel door een andere reden. We zitten nu al een maand te wachten op het achterste subframe wat gericht moet worden. Als het goed is, is het komende week terug en kan het hele achter terein eronder.

Ik denk dat we er nog best een aantal maanden mee bezig zijn, maar dat is dan kwa absolute tijd niet eens heel veel uur.
  maandag 1 mei 2006 @ 22:13:25 #22
129820 Goingin
Rot voor je
pi_37469008
Dat is best lang nog

Bij ons zijn we er nu echt vaart achter aan het zetten, alleen de aandrijfassen achter er nog onder en de achterkant is klaar.
Voorkant zit een nieuw wiellager op, nieuwe schijven en blokken er nog op (in rood gespoten klauw), dan motorisch nog een paar dingen (CAI bijv.), uitlaat eronder.
Paar gaten in de bodem dichtmaken, stoelen er weer in, alu panelen op de deuren maken en hij is klaar

Dan snel de ring op met dat hok
  maandag 1 mei 2006 @ 22:15:37 #23
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_37469107
Wat ben ik blij dat onze draagarmen achter eindelijk goed zijn

Seutelen is leuk, maar dan moet het wel een beetje te doen zijn qua onderdelen enzo
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_37667047
Vorige week hebben we het achterste subframe terug gekregen met de harde bussen. Hier twee mooie foto's :




Deze bussen zijn iets korter dan de originele rubbers waarmee je het camber wat in de hand houdt bij verlagen.
Thuis gekomen natuurlijk meteen gaan bouwen. Aangezien we de remleiding naar achteren binnen leggen hoeven we hier geen rekening mee te houden en kan het zo in elkaar.




Hier zie je de urethane bussen bij de achterste draagarmen. Ook kun je hier de versterkingen zien van de bevestingsplaatjes van de droplinks voor de stabi :



Een foto van de hoogteverstelling achter. Dit wordt later bij het uitwegen pas echt ingesteld (net als voor overigens) .



Achterpoot met de schoktorenversterking goed zichtbaar :



De schoktorens in de "achterbak". Hier zie je ook de versterking met de urethane bussen erin.



En het hangt onder de auto, met de veren ertussen.



Binnenkort ( zo snel mogelijk! ) verder met het afronden hiervan en verder met de aandrijfassen, sperdif en achterremmen.
pi_37667527
Wel gaaf al die spullen zo met die verschillende kleurTjes Vet mooi hoor... P.
  maandag 8 mei 2006 @ 19:57:45 #26
129820 Goingin
Rot voor je
pi_37670557
Heel erg nette aanpak hebben jullie.
pi_37671475
echt super, super-mooi. bijna te mooi om mee te gaan rijden. congrats
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
  maandag 8 mei 2006 @ 21:40:47 #29
56074 Kolkie
in a state of trance
pi_37671887
Ziet er bijzonder fraai uit ! Wat voor een remsysteem komt er achterop?
Life is too short don't stress every day
pi_37672808
quote:
Op maandag 8 mei 2006 21:31 schreef spectrumanalyser het volgende:
echt super, super-mooi. bijna te mooi om mee te gaan rijden. congrats
Hehe, ja dat wordt nog lastig aan het begin
quote:
Op maandag 8 mei 2006 21:40 schreef Kolkie het volgende:
Ziet er bijzonder fraai uit ! Wat voor een remsysteem komt er achterop?
In principe helemaal standaard afgezien van het binnendoor leggen en een wilwood ertussen. Ja stalen remleidingen maar dat stelt niet heel veel voor.
pi_37673045
Gelukkig, er bestaan nog steeds mensen die hun geld liever aan goeie techniek willen uitgeven dan aan plastic opplakbumpers en overbdige verlichting. Hulde jongeman!
  dinsdag 9 mei 2006 @ 00:49:33 #32
145372 MrSASO
C.R.E.A.M.
pi_37678729
quote:
Op vrijdag 14 april 2006 11:05 schreef metallicattim het volgende:

[..]

E36 2,5 L 6 cyl.

een 325i dus
Wat kost zo`n blok eigenlijk??
pi_37678798
quote:
Op dinsdag 18 april 2006 21:03 schreef Roadster het volgende:
Klinkt goed, Ga je het blok nog aanpassen? De 12 kleps blokken kunnen beter tegen hoge toeren in vergelijk met de 24 kleps blokken.
Huh waarom zou dat zo zijn, dacht dat die 24 kleps dingen ook toerenbeukers waren
pi_37682074
Ziet er netjes uit Tom:

ik ben een zondag op zandvoort geweest bij een sponsordag. en het stikte van de E30'jes

bij deze vond ik de velgen wel gaaf. Maar vooral veel in racetrim.

wit staat er als raceE30 erg gaaf op

maar wilde je hem nou voor de zomeravondraces gebruiken? daarvoor moetie toch nagenoeg origineel blijven, motorisch gezien?
ALLES is relatief, behalve het begin en het eind.
pi_37683609
quote:
Op dinsdag 9 mei 2006 00:52 schreef yup het volgende:

[..]

Huh waarom zou dat zo zijn, dacht dat die 24 kleps dingen ook toerenbeukers waren
In principe iets minder sterk kwa toeren vanwege de hydraulische klepstoters die wat minder toeren aan kunnen dan mechanische. Maar opzich kunnen bmw blokken al redelijk wat aan, mede dankzij het 6-in-lijn principe.
quote:
Op dinsdag 9 mei 2006 09:07 schreef Inorbit het volgende:
Ziet er netjes uit Tom:

maar wilde je hem nou voor de zomeravondraces gebruiken? daarvoor moetie toch nagenoeg origineel blijven, motorisch gezien?
Het eerste idee was nog geen zomer avond comp maar mochten we dat willen kunnen we altijd mee rijden in de tour/sport/supersport klasse waar je met elke auto mee kan rijden. Alleen in de e30 klasse heb je een bepaald reglement waar je je aan moet houden maar dat doen we toch niet .
  dinsdag 9 mei 2006 @ 15:02:59 #36
78308 Taxi
Op slicks, geen voorrijkosten.
pi_37690968
quote:
In principe iets minder sterk kwa toeren vanwege de hydraulische klepstoters die wat minder toeren aan kunnen dan mechanische. Maar opzich kunnen bmw blokken al redelijk wat aan, mede dankzij het 6-in-lijn principe.
Vriend van me reed destijds een tweetal tuimelaars kapot door een te hoog toerental. Navraag leerde dat er een titanium versie moet bestaan, die dit soort gein beter aankan.

Het wordt echt een hele puike auto, Tom. Prachtig! Bijna zonde om mee te gaan racen...

RoToBa overigens op m'n weblog gezet, als je het niet erg vindt...
Er zijn mensen die mij platvloers vinden... Die moeten niet zo zeiken!
Taxiracing weblog
pi_37691211
quote:
Op dinsdag 9 mei 2006 15:02 schreef Taxi het volgende:

[..]

Vriend van me reed destijds een tweetal tuimelaars kapot door een te hoog toerental. Navraag leerde dat er een titanium versie moet bestaan, die dit soort gein beter aankan.

Het wordt echt een hele puike auto, Tom. Prachtig! Bijna zonde om mee te gaan racen...

RoToBa overigens op m'n weblog gezet, als je het niet erg vindt...
Ik heb je weblog er bij ons ook bijgezet ( onze link is www.rotoba-racing.nl overigens )

Maar ach, 6500 toeren is ook prima en overtoeren kan met elke motor wel
  dinsdag 9 mei 2006 @ 15:13:43 #38
84341 alsem
ja toch
pi_37691239
het ziet er mooi uit!
  dinsdag 9 mei 2006 @ 18:11:43 #39
119764 Sledgie
"freude am fahren"
pi_37695364
Prachtig project altijd mooi om zoiets te volgen. Vraagje, welk onderstel ga je monteren? (Koni?) nvm, H&R zie ik.
pi_37695479
Dank , er komt/zit inderdaad een H&R onderstel onder. In principe weten we al dat deze veren te slap zijn voor het doel wat we hebben maar dat we ze eerst willen proberen. Genoeg te testen en af te stellen.
  donderdag 11 mei 2006 @ 00:28:31 #41
36752 timmeeeh
provocateur et penseur
pi_37725389
Tom
Wederom volg ik dit puikend topique!
"Maar ja, echt ontspannen zaten we niet meer te bingoën"
  donderdag 11 mei 2006 @ 23:52:49 #42
119764 Sledgie
"freude am fahren"
pi_37749943
Mag ik vragen waar je de bussen voor het subframe vandaan hebt? Powerflex kan ze namelijk niet leveren AFAIK.
pi_37750120
De bussen voor het achterste subframe hebben we van Muzzi Motorsport uit Duitsland. Dit zijn geen urethane maar geanodiseerde aluminium bussen.
pi_37810989
Gisteravond en vannacht ( jaja) zijn we bezig geweest met de de achterkant van de e30.

Aandrijfassen opgehangen, samen met het dif. Het dif heeft een sper en een overbrenging van 3.25. Verder zit hier het deksel op van een M coupe, met een iets stugger rubber.




Daarna hebben we de achterremmen erop gezet. Gegroefde schijven met standaard klauwen. De handrem komt er niet meer op. De remleidingen komen binnendoor te liggen met een handmatige verdeler.




Een totaal plaatje :

  zondag 14 mei 2006 @ 19:27:10 #45
30927 metallicattim
-=Hypocrisy=-
pi_37822993
Het begint echt wat te worden he!

Hoeveel % is het sper?
<a href="http://www.bmwe30club.nl" target="_blank" rel="nofollow">BMW E30 Club Nederland</a>
<a href="http://www.e30fansite.nl/Forum/viewtopic.php?f=24&t=8185" target="_blank" rel="nofollow">BMW E30 M-Tech II 325i</a>
pi_37823999
Het begint een auto te worden inderdaad, hij kan al rollen

Helaas hebben ze bij de achterste stabi versterkingen de verkeerde bussen geleverd dus deze moeten we nog even uitdraaien.

Het sper is 45% overigens.

[ Bericht 1% gewijzigd door Tommeh op 14-05-2006 20:43:20 ]
  zondag 14 mei 2006 @ 23:32:43 #47
30927 metallicattim
-=Hypocrisy=-
pi_37831992
Waarom 45%? Gewoon nieuwsgierig waarom je die keuze maakt.

Waarom geen 100%? Want je wil toch geen power verliezen als 1 wiel minder grip heeft. Of spin je dan te snel?
<a href="http://www.bmwe30club.nl" target="_blank" rel="nofollow">BMW E30 Club Nederland</a>
<a href="http://www.e30fansite.nl/Forum/viewtopic.php?f=24&t=8185" target="_blank" rel="nofollow">BMW E30 M-Tech II 325i</a>
pi_37832490
quote:
Op zondag 14 mei 2006 23:32 schreef metallicattim het volgende:
Waarom 45%? Gewoon nieuwsgierig waarom je die keuze maakt.

Waarom geen 100%? Want je wil toch geen power verliezen als 1 wiel minder grip heeft. Of spin je dan te snel?
100% sper kan je krijgen door je sper te lassen hoor

Lijkt me niet handig bij krappe bochten enzo, krijg je dikke onderstuur mee in het begin...

45% lijkt mij gek genoeg.
pi_37834468
quote:
Op zondag 14 mei 2006 23:32 schreef metallicattim het volgende:
Waarom 45%? Gewoon nieuwsgierig waarom je die keuze maakt.

Waarom geen 100%? Want je wil toch geen power verliezen als 1 wiel minder grip heeft. Of spin je dan te snel?
Ik heb in het vorige topic de werking proberen uit te leggen, vanaf deze post zou je het even moeten lezen :

[Project Bmw E30]
  maandag 15 mei 2006 @ 10:12:58 #50
30927 metallicattim
-=Hypocrisy=-
pi_37837490
Dus ik lees dat je geen 100% sper hebt omdat je dan teveel driftend door de bocht moet, ik zie het probleem niet

Nee hoor snap het wel, kvroeg me gewoon af waarom je de keuze van 45% had gemaakt.
<a href="http://www.bmwe30club.nl" target="_blank" rel="nofollow">BMW E30 Club Nederland</a>
<a href="http://www.e30fansite.nl/Forum/viewtopic.php?f=24&t=8185" target="_blank" rel="nofollow">BMW E30 M-Tech II 325i</a>
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')