Wegens vervelende ervaringen met hun van collega's. Het probleem bij een kooi lassen is dat gedeelte waar alle buizen bij elkaar komen boven aan de B stijl. Daar kun je in principe niet bij dus bij remola hebben ze dat een aantal keer open gelaten/dichtgekit of tegen het dak aan gelast. De eerste twee manieren zijn niet veilig en de tweede is gewoon geen gezicht (bobbelend dak). We wilden dat risico niet lopen en bovendien was biesheuvel iets goedkoper geloof ik.quote:Op donderdag 9 februari 2006 11:19 schreef Five_Aces het volgende:
Waarom niet via Remola dan als ik vragen mag?
haha, tjah, dan kan die er net zo goed uit voor gewichtsbesparingquote:Op donderdag 9 februari 2006 12:38 schreef Five_Aces het volgende:
Wiechers heeft kooien die je er in kan schroeven, hou je je achterbank. Je kan er alleen niet meer op zitten![]()
Valt goed mee hoor.quote:Op maandag 20 februari 2006 03:25 schreef Don_Tom het volgende:
Gewoon gladde schijven nemen, dan worden je blokken tenminste ook niet opgevreten
Jawel, maar niet voor dit project.quote:Op maandag 20 februari 2006 02:39 schreef Kolkie het volgende:
Je moet ook geen geboorde schijven nemen, is echt helemaal nergens goed voor!.
Afvoer van gas/stof die vrijkomen van de remblokken dacht ik. Countersinken helpt al aardig tegen scheurtjes en de scheurtjes mogen tot 4 mm zonder problemen "uitlopen" (bij een 911 iig)quote:Op maandag 20 februari 2006 16:28 schreef Kolkie het volgende:
Waar is het wel goed voor dan?...
Klopt, maar mintex blokken vind ik dan persoonlijk echt weer waardeloos. Je moet echt eens carbon metallic blokken proberen, die dingen zijn briljant, heb ze ook onder mijn integrale gegooid...quote:Op maandag 20 februari 2006 17:46 schreef Kolkie het volgende:
Los van wat mag lijkt het mij op z'n zachtst gezegd geen prettig idee om met schijven rond te rijden waar scheuren inzitten. Daarbij: maak eens 4 mm tussen je vingers. Da's niet echt veel. En dat gas kan dus de slots in. Als het al ontstaat (er zijn ook blokken die geen gas produceren - mintex).
45%... Da's voor mijn gevoel helemaal niet zo veel, toch? Ik kan mij vergissen, maar ik heb volgens mij wel sperwaarden van boven de 80% gehoord (en ik bedoel geen 100%, nee).quote:Op maandag 20 februari 2006 21:36 schreef Tommeh het volgende:
Ach er zijn een hoop verschillende manieren om het te doen en we hebben voor een gekozen waarvan we weten dat het werkt.
Ontopic : We hebben zoals gezegd een sperdif gevonden in Duitsland. Een 45% sper met een overbrenging van 3.25. ( relatief lang maar omdat de M50 bak een prise-direct heeft in 5 moet je het dif een stukje langer kiezen in vergelijking met de M20 bak. De 5 van de M50 bak kun je vergelijken met de 4e versnelling van de M20 bak. ) Morgen, eind van de dag gaan we deze ophalen. Daarna via Maassluis terug voor camber/casterplates.
Stel je voor dat je met je linkerachterwiel veel grip hebt en met je rechterachterwiel heel weinig. Zonder sper kom je eigenlijk niet weg aangezien de kracht wordt doorgegeven aan het wiel met de minste weerstand, die met weinig grip dus. Als je een 100% sper hebt ( in aandrijving te vergelijken met een starre achteras ) wordt het verdeeld en kun je wegkomen. Met een 45 % sper krijg je op het wiel met de meeste weerstand toch nog 45 % van de krachten i.p.v. 0 % bij een niet-sper. Op deze manier heb je een hoop meer tractie uit een bocht.quote:Op maandag 20 februari 2006 21:42 schreef Kolkie het volgende:.
Ik heb mij nooit zo verdiept in die hele diff. materie () maar wat houdt dat nou precies in, 45% sper? Ik weet dat 100% sper inhoudt dat de achterwielen ten alle tijde een geljike snelheid hebben (toch..?). Hoe moet ik me zo'n 45% diff qua constructie voorstellen?
dus als je traction control zou hebben, dan heb je niks aan je sper diff?quote:Op maandag 20 februari 2006 22:33 schreef Tommeh het volgende:
[..]
Stel je voor dat je met je linkerachterwiel veel grip hebt en met je rechterachterwiel heel weinig. Zonder sper kom je eigenlijk niet weg aangezien de kracht wordt doorgegeven aan het wiel met de minste weerstand, die met weinig grip dus. Als je een 100% sper hebt ( in aandrijving te vergelijken met een starre achteras ) wordt het verdeeld en kun je wegkomen. Met een 45 % sper krijg je op het wiel met de meeste weerstand toch nog 45 % van de krachten i.p.v. 0 % bij een niet-sper. Op deze manier heb je een hoop meer tractie uit een bocht.
(eenvoudig gezegd)
Dat zei ik niet. Zonder sper of met sper kun je wheelspin uit een bocht hebben en daar kan traction controle iets aan doen. Maar het heeft er nu weinig mee te maken.quote:Op woensdag 22 februari 2006 08:59 schreef Inorbit het volgende:
[..]
dus als je traction control zou hebben, dan heb je niks aan je sper diff?
oke, dank je voor de uitleg, maar ik had hiervoor begrepen dat zonder differentieel je harder door de bocht kan doordat de wielen onafhankelijk kunnnen draaien.quote:Op woensdag 22 februari 2006 10:15 schreef Tommeh het volgende:
Als je zonder sper met veel vermogen uit een bocht rijdt zal je binnenste wiel door blijven spinnen. Je buitenste niet dus zit je vermogen weg te gooien aan wheelspin. Tractiecontrole zal dat binnenste wiel gaan tegenwerken, maar je buitenste wiel krijgt er niet meer aandrijving door. Met 45 % sper zal nog steeds je binnenste wiel eerder doorspinnen maar je moet meer moeite doen om dat te laten gebeuren aangezien je buitenste wiel ook een dot vermogen krijgt waardoor je harder gaat ( en meer kans op de richting van overstuur ) . Ook hier kan tractiecontrole je leven verpesten door op je binnenstewiel de wheelspin te remmen. ( en bij overstuur dus op beide wielen )
Je bedoelt zonder sper?quote:Op woensdag 22 februari 2006 11:07 schreef Inorbit het volgende:
[..]
oke, dank je voor de uitleg, maar ik had hiervoor begrepen dat zonder differentieel je harder door de bocht kan doordat de wielen onafhankelijk kunnnen draaien.
heeft niks met TC te maken, dat was maar een veronderstelling
maar gaat er bij het draaien niet eerst meer kracht naaar de buitenste wielen zodat je meer snelheid kan maken zonder te spinnen.(zonder sper) Het lijkt mij dat het buitenste wiel het makkelijkst en het meest draait dus meer power krijgtquote:Op woensdag 22 februari 2006 11:13 schreef Tommeh het volgende:
[..]
Je bedoelt zonder sper?![]()
Wat ik dus had gezegd was dat als je zonder sper uit een bocht trekt met wat power zal je binnenste wiel gaan doorslaan omdat daar weinig weerstand is. Lees het nog maar eens![]()
quote:Op woensdag 22 februari 2006 22:42 schreef Kolkie het volgende:
Een collega van me rijdt rally's (ford eskrot, RWD) en die heeft dus zo'n 100% sperdifferentieel. Wat ik me kan herinneren (we werken sinds december niet meer in dezelfde ploeg dus ik spreek ik 'm niet zo vaak meer) wordt (en da's wel logisch ook eigenlijk) het missen van je apex een dagelijkse bezigheid omdat de auto bij het insturen wat meer onderstuurd is. Maar zijn hok gaat alstie eenmaal dwars is wel heerlijk gecontroleerd dwars 8) .
Ik denk dat de meeste auto's niet eens normaal een snelle bocht kunnen pakken met zoeits.quote:Op woensdag 22 februari 2006 22:48 schreef Five_Aces het volgende:
Klopt. 100% sper of een migdiff is iets wat je verder voornamelijk onder driftwagens ziet. Vooral omdat het goedkoop is en je bij vastlassen ook niet hebt dat je sperplaten verslijten of watMaar voor op straat of circuit is het een slechte oplossing.
Als een vriend van mij zo zou reageren, dan flikkerde ik mijn gereedschap in z'n voortuin en kon hij het zelf gaan opknappen...quote:Op donderdag 23 februari 2006 00:44 schreef timmeeeh het volgende:
tom wanneer is die bmw eens klaar. ik wil racen!!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |