abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 9 februari 2006 @ 11:19:03 #151
88663 Five_Aces
S50B32 @ 340 bavarian horses
pi_34893934
Waarom niet via Remola dan als ik vragen mag?
RICE WAS NEVER A FAST FOOD SO HOW THE HELL IS IT A FAST CAR
///M - The Most Powerful Letter In The Alphabeth
  donderdag 9 februari 2006 @ 11:19:13 #152
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_34893938
gaaf projectje
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
pi_34894096
quote:
Op donderdag 9 februari 2006 11:19 schreef Five_Aces het volgende:
Waarom niet via Remola dan als ik vragen mag?
Wegens vervelende ervaringen met hun van collega's. Het probleem bij een kooi lassen is dat gedeelte waar alle buizen bij elkaar komen boven aan de B stijl. Daar kun je in principe niet bij dus bij remola hebben ze dat een aantal keer open gelaten/dichtgekit of tegen het dak aan gelast. De eerste twee manieren zijn niet veilig en de tweede is gewoon geen gezicht (bobbelend dak). We wilden dat risico niet lopen en bovendien was biesheuvel iets goedkoper geloof ik.
  donderdag 9 februari 2006 @ 11:28:27 #154
88663 Five_Aces
S50B32 @ 340 bavarian horses
pi_34894159
Ah ok, op die manier. Duidelijk
RICE WAS NEVER A FAST FOOD SO HOW THE HELL IS IT A FAST CAR
///M - The Most Powerful Letter In The Alphabeth
pi_34894336
ik wil ook een rolkooi, maar eigenlijk ook een achterbank
ALLES is relatief, behalve het begin en het eind.
  donderdag 9 februari 2006 @ 12:38:31 #156
88663 Five_Aces
S50B32 @ 340 bavarian horses
pi_34896182
Wiechers heeft kooien die je er in kan schroeven, hou je je achterbank. Je kan er alleen niet meer op zitten
RICE WAS NEVER A FAST FOOD SO HOW THE HELL IS IT A FAST CAR
///M - The Most Powerful Letter In The Alphabeth
pi_34896362
quote:
Op donderdag 9 februari 2006 12:38 schreef Five_Aces het volgende:
Wiechers heeft kooien die je er in kan schroeven, hou je je achterbank. Je kan er alleen niet meer op zitten
haha, tjah, dan kan die er net zo goed uit voor gewichtsbesparing
ALLES is relatief, behalve het begin en het eind.
  zondag 19 februari 2006 @ 14:31:07 #158
129820 Goingin
Rot voor je
pi_35253960
Nah, kom nu net pas je topic tegen Tommeh
Mag ik vragen wat jij kwijt was voor die Sandtler gegroefde remschijven?
pi_35263736
Hm zou je even op de Sandtler site moeten kijken. Het zijn dus warmtebehandelde gegroefde schijven.
  zondag 19 februari 2006 @ 20:08:27 #160
129820 Goingin
Rot voor je
pi_35265976
Heb daarstraks gekeken, en ze zijn zelfs goedkoper als die ik onder de Cupra heb
(Heb de RS eronder zitten, net zo duur als de GT)

Waarschijnlijk gaan wij ook voor de GT, de GT-A is allemaal wel leuk met dat 2-delige, maar zo verrotte duur dat je beter zelf kan zorgen voor goede koeling met airducts...
Merk bij de RS op dat de gaatjes na verloop van tijd dicht gaan zitten met remstof terwijl de groeven mooi schoon blijven, vandaar ook die keuze.
pi_35268269
Ja precies, en een veelvoorkomende kwaal met geboorde schijven met circuitgebruik is het ontstaan van kleine haarscheurtjes. Wordt je niet vrolijk van.
  zondag 19 februari 2006 @ 23:24:30 #162
88663 Five_Aces
S50B32 @ 340 bavarian horses
pi_35273574
Mwah zou even kijken. Die GT-A is tweedelig en zijn wat beter bestand tegen kromtrekken. Standaard leverd BMW ook compoundschijven op de E36 M3 en E46 M3 en ik heb ze nog niet krom gekregen. Maar goed voor de prijs van normale kan je sowieso kijken of het wel of niet bevalt, die 2 delige zijn 2 en half keer zo duur. Dus als die enkele niet goed genoeg zijn ben je evengoed niet veel geld kwijt.
RICE WAS NEVER A FAST FOOD SO HOW THE HELL IS IT A FAST CAR
///M - The Most Powerful Letter In The Alphabeth
pi_35275989
Ja precies. We zijn bewust voor de eendelige gegroefde nietgeboorde warmtebehandelde schijven gegaan.

Als het goed is, is deze auto eind deze week terug van de spuiter. Dan gaat eindelijk het opbouwen beginnen. Eigenlijk hebben we alle onderdelen nu wel bijna op orde ( we hebben nu ook een sperdif gevonden overigens ).
  maandag 20 februari 2006 @ 02:39:22 #164
56074 Kolkie
in a state of trance
pi_35277731
Je moet ook geen geboorde schijven nemen, is echt helemaal nergens goed voor! .

Had ik al gezegd dat dit een gaaf project is? Jawel toch? Zo nee: cool project.
Life is too short don't stress every day
  maandag 20 februari 2006 @ 03:25:15 #165
35464 Don_Tom
Leave the gun.Take the cannoli
pi_35278075
Gewoon gladde schijven nemen, dan worden je blokken tenminste ook niet opgevreten
Trouwauto nodig?
Nordschleife 2006: 250 laps, 2007: 62,5 laps
BMW M3 Nurburgring project
pi_35280150
quote:
Op maandag 20 februari 2006 03:25 schreef Don_Tom het volgende:
Gewoon gladde schijven nemen, dan worden je blokken tenminste ook niet opgevreten
Valt goed mee hoor.
  maandag 20 februari 2006 @ 14:31:53 #167
26458 Tjabbo
2.5 TwinTurbo
pi_35287875
quote:
Op maandag 20 februari 2006 02:39 schreef Kolkie het volgende:
Je moet ook geen geboorde schijven nemen, is echt helemaal nergens goed voor! .
Jawel, maar niet voor dit project.
  maandag 20 februari 2006 @ 16:28:08 #168
56074 Kolkie
in a state of trance
pi_35292080
Waar is het wel goed voor dan? Als ze echt geboord zijn zorgen ze alleen maar voor spanningsconcentraties (en uiteindelijk in scheurtjes). Daarbij heb je een afname van het remoppervlak en qua koeling zeg ik: koeling moet je halen door de warmte uit de SCHIJF te halen, niet uit de gaten. Blijft over: vuil. Daar heb je evt. slots voor.
Life is too short don't stress every day
  maandag 20 februari 2006 @ 16:30:44 #169
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_35292174
quote:
Op maandag 20 februari 2006 16:28 schreef Kolkie het volgende:
Waar is het wel goed voor dan?...
Afvoer van gas/stof die vrijkomen van de remblokken dacht ik. Countersinken helpt al aardig tegen scheurtjes en de scheurtjes mogen tot 4 mm zonder problemen "uitlopen" (bij een 911 iig)
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  maandag 20 februari 2006 @ 16:46:38 #170
88663 Five_Aces
S50B32 @ 340 bavarian horses
pi_35292764
Gaten zijn om de schijf lichter te maken. Heb je met een remschijfje van een golf 1.3 of zo niet zo veel last mee maar als je 355x32mm of 380x32mm schijven hebt dan tikt dat behoorlijk aan qua onafgeveerd gewicht.
RICE WAS NEVER A FAST FOOD SO HOW THE HELL IS IT A FAST CAR
///M - The Most Powerful Letter In The Alphabeth
pi_35294753
Zowel gaten als slots hebben een aantal voordelen: lichtere schijf, minder verzameling van gassen, verwijdering remstof en extra ventilatie. De discussie tussen gaten en slots is eeuwenoud en is er van beide kanten bewijs dat het een betere zou zijn dan het andere.

Ik merk in de praktijd dat meeste geboorde gaten sneller scheuren. Schijven met meegegoten gaten zijn al een stuk beter, maar slots scheuren ook al minder snel. Over het algemeen nemen de gaten meer remoppervlakte in beslag (ligt aan het design, maar dit is een aardige stelregel), wat weer nadelig is.

Bij de rally wagens vreten de schijven met slots de normale pads echt op. Met de carbon-metallic pads slijten juist de schijven als de nete, die pads zijn zo ongelovelijk hard. Enfin, mijn persoonlijke voorkeur gaat uit naar gegroefde schijven, hoewel ik goeie schijven met gegoten gaten nog echt moet proberen...
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
  maandag 20 februari 2006 @ 17:46:30 #172
56074 Kolkie
in a state of trance
pi_35294843
Los van wat mag lijkt het mij op z'n zachtst gezegd geen prettig idee om met schijven rond te rijden waar scheuren inzitten. Daarbij: maak eens 4 mm tussen je vingers. Da's niet echt veel. En dat gas kan dus de slots in. Als het al ontstaat (er zijn ook blokken die geen gas produceren - mintex).
Life is too short don't stress every day
  maandag 20 februari 2006 @ 17:50:45 #173
56074 Kolkie
in a state of trance
pi_35295006
Je kunt ook inderdaad de gegoten gaten nemen. Da's al een stuk beter maar je hebt nog steeds die stress ricer erin zitten. En je hebt weer een afname van je pad-disk oppervlak. Voor het gewicht zou je het inderdaad kunnen overwegen (eerlijk is eerlijk: hier had ik nog niet aan gedacht) maar de meeste circuitauto's (en dan bedoel ik niet auto's als een CL AMG) hebben m.i. niet zoveel startgewicht dat 380 mm daadwerkelijk nodig is.

Theoretisch dan he !
Life is too short don't stress every day
pi_35295014
quote:
Op maandag 20 februari 2006 17:46 schreef Kolkie het volgende:
Los van wat mag lijkt het mij op z'n zachtst gezegd geen prettig idee om met schijven rond te rijden waar scheuren inzitten. Daarbij: maak eens 4 mm tussen je vingers. Da's niet echt veel. En dat gas kan dus de slots in. Als het al ontstaat (er zijn ook blokken die geen gas produceren - mintex).
Klopt, maar mintex blokken vind ik dan persoonlijk echt weer waardeloos. Je moet echt eens carbon metallic blokken proberen, die dingen zijn briljant, heb ze ook onder mijn integrale gegooid...
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
  maandag 20 februari 2006 @ 17:53:15 #175
56074 Kolkie
in a state of trance
pi_35295092
Ik denk niet dat er zulke blokken te krijgen zijn voor starlets uit het jaar 0 .

Maar we dwalen een beetje af, dit is niet 'het grote remmentopic' maar het bouwen van een E30 circuitwagen.

Edit: om Stoptech te quoten: drilled holes are really a thing of the past for racing cars.
Life is too short don't stress every day
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')