dat kan goed hoor... maar een gewone AUX in is wel te doenquote:Op dinsdag 12 juni 2007 17:17 schreef Tommy_Corleone het volgende:
[..]
Bij BMW Den Haag konden ze me dus niet echt veel verder helpen.
Aan de hand van mn chassis nummer zei hij dat er geen originele BMW iPod interface in valt te bouwen vanwege incompatibiliteit met het iDrive systeem.
dus ik zat al aan een AUX-in te denken, maarja, ik ga maar es bellen naar een andere garage, kijken wat die zeggen.
Meen je dat nou? Vandaag nog een Ipod in een 7-laten zettenquote:Op dinsdag 12 juni 2007 17:17 schreef Tommy_Corleone het volgende:
[..]
Bij BMW Den Haag konden ze me dus niet echt veel verder helpen.
Aan de hand van mn chassis nummer zei hij dat er geen originele BMW iPod interface in valt te bouwen vanwege incompatibiliteit met het iDrive systeem.
dus ik zat al aan een AUX-in te denken, maarja, ik ga maar es bellen naar een andere garage, kijken wat die zeggen.
Dikke bak hoor, met nog betere muziekkeuzequote:Op donderdag 10 mei 2007 13:42 schreef Tommy_Corleone het volgende:
Eindelijk ook BMW gaan rijden.
Begon met een Jaguar, toen naar Mercedes en dan nu hopelijk langdurig een BMW!
[afbeelding]
[afbeelding]
eigenlijk ook een beetje door JD natuurlijk
t is een 745i High Executive.
Gekocht bij de BMW dealer te Zoetermeer, waar ik helaas als 1 van de laatste klanten ben geweest aangezien ze verhuizen naar het forepark in Den Haag.
Eerst zaten er standaard velgen onder, dus de velgen erbij besteld. Het scheelt echt enorm.
gekocht met 90.000 op de teller, dus, nog veeeel fijne kilometers resteren.
Ik ben er best blij mee!
De auto is op alle opzichten superieur aan de S320 die ik eerst had.
@ Catch22-:
Ik denk dat deze 7er 1 van de weinige is waarbij Opgezwolle, Jawat, Jiggy Dje, e.d. voer voor de Harmann/Kardon logic 7 hoedenplank is
Is denk ik ook de nieuwste generatie. Is een 325 uit November 2006. Maar het viel me op dat ie bij rustig rijden ook gewoon lekker vroeg opschakelt, en niet onnodig doortrekt. Ik ben verliefdquote:Op dinsdag 12 juni 2007 22:49 schreef Youp het volgende:
moet je eens met de nieuwste generatie BMW automaten rijden.. die knallen hem in iedere versnelling in de lock-up en afhankelijk van de sportstant bij hele lage snelheden (bij 30km/h) al. dit resulteerd in bijna geen extra vermogensverlies ten opzichte van een hand of SMG bak. terwijl dat bij oudere automaten toch wel een groot probleem is. ook heb je de optie om dan flippers aan het stuur te nemen en het is serieus bijna net zo schakelen snel als SMG2terugschakelen gaat ook gepaard met automatisch tussengas etc.
laatst proef gereden met een nieuwe Z4si 3.0 Coupe automaat, prima wagentje
nee die doet dat geloof ik nog niet.quote:Op woensdag 13 juni 2007 08:30 schreef fathank het volgende:
[..]
Is denk ik ook de nieuwste generatie. Is een 325 uit November 2006. Maar het viel me op dat ie bij rustig rijden ook gewoon lekker vroeg opschakelt, en niet onnodig doortrekt. Ik ben verliefd.
ja, de auto is stabieler, je voelt beter wat hij gaat doen en je kan eerder op het gasquote:Op woensdag 13 juni 2007 23:24 schreef SnowBite het volgende:
Ik ga morgen voor een 320D uit 2002 kijken.
Voor de BMW rijders; hoe is het om met achterwielaandrijving te rijden?
Is het plezierig tijdens het gewone 'sportieve' rijden?
wat zijn noodsituaties? wanneer je vol in de ankers moet zul je niet veel merken van de achterwielaandrijving... wel zul je merken dat een BMW echte remmen heeftquote:En tijdens noodsituaties, merk je de invloeden van de achterwielaandrijving? (ook al heeft ie stabiliteitsregeling?)
jep, kan doorgaans ook op 3 standen... gewoon aan, op "sport" (laat iets slip toe, kan je een beetje leren driften enzoquote:Ow en daarnaast, kan de stabiliteitsregeling uitgezet worden?
met een knopjequote:Op donderdag 14 juni 2007 00:26 schreef SnowBite het volgende:
Thanks
Lijkt me leuk rijden.
Ja met noodsituaties bedoel ik eigenlijk te hard door de bocht etc.
Hoe kun je DSC aan/uit zetten?
Ik dacht met een supergeheime combinatie van handelingen die je uit moest voerenquote:
Dat is ook zo natuurlijk.quote:Op zondag 8 juli 2007 13:08 schreef justmattie het volgende:
nee zijn genoeg, alleen zit je met verzekeren enzo, geef mij maar gewoon een mooie 320
na 315.000km is ie al ver heen jaquote:Op maandag 9 juli 2007 19:23 schreef Hyperdude het volgende:
Ik zeg niet dat je voor de eerste goede E30 moet gaan die je tegenkomt, maar eigenlijk denk ik dat wel. Als je een goede 320 hebt hang je er makkelijker een 325 blok in, dan dat je een goede 325 vindt.![]()
Mijn 325 loopt na 315000 km trouwens niet echt angstaanjagend hard meer. Zou me verbazen als die nog 125 van zijn originele 170 PK op de rollenbank krijgt![]()
Yepquote:Op dinsdag 10 juli 2007 20:56 schreef Hyperdude het volgende:
(Touringkleppen roesten allemaal
Ik bedoelde eigenlijk E30 Touring achterkleppenquote:Op dinsdag 10 juli 2007 21:01 schreef cosmick het volgende:
[..]
Yep. Bij mij zit ook heel iets onder die strippen bij de opstap (?) bij de achterportieren.
Valt me toch tegen van een auto van bijna 50k E van nog geen 7 jaar oud eerlijk gezegd.
Hmm, nou, mijn E46 heeft er ook heel iets last van (net boven dat plastic kapje wat boven de kentekenplaat zit.quote:Op dinsdag 10 juli 2007 22:17 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Ik bedoelde eigenlijk E30 Touring achterkleppen![]()
de ///M nietquote:Op dinsdag 10 juli 2007 22:19 schreef Der_Onkel het volgende:
Hier mijn waardevolle bijdrage die er toch even uit moet:
BMW //M is voor mensen met een kleine pik.
Op tijd behandelen danquote:Op dinsdag 10 juli 2007 22:19 schreef cosmick het volgende:
[..]
Hmm, nou, mijn E46 heeft er ook heel iets last van (net boven dat plastic kapje wat boven de kentekenplaat zit.
Mag men hieruit concluderen dat een BMW 116i voor mensen met een grote pik is?quote:Op dinsdag 10 juli 2007 22:19 schreef Der_Onkel het volgende:
Hier mijn waardevolle bijdrage die er toch even uit moet:
BMW ///M is voor mensen met een kleine pik.
Instant penis enlargementquote:Op dinsdag 10 juli 2007 22:19 schreef Der_Onkel het volgende:
Hier mijn waardevolle bijdrage die er toch even uit moet:
BMW ///M is voor mensen met een kleine pik.
of een Isettaquote:Op dinsdag 10 juli 2007 23:04 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Mag men hieruit concluderen dat een BMW 116i voor mensen met een grote pik is?
Een Isetta is voor mensen met een penis van toch al snel een centimeter of 30, die hebben maar weinig te compenseren.quote:
Maar als ie dan weer te groot is moet je uitkijken dat ie niet voren uit de wagen hangt en over de grond schuurt.quote:Op dinsdag 10 juli 2007 23:24 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Een Isetta is voor mensen met een penis van toch al snel een centimeter of 30, die hebben maar weinig te compenseren.
achja stel je voor je hebt hobby aan een beetje sportief rijden en eens een keertje het circuit op duiken...quote:Op dinsdag 10 juli 2007 22:19 schreef Der_Onkel het volgende:
Hier mijn waardevolle bijdrage die er toch even uit moet:
BMW ///M is voor mensen met een kleine pik.
quote:Op woensdag 11 juli 2007 09:43 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Maar als ie dan weer te groot is moet je uitkijken dat ie niet voren uit de wagen hangt en over de grond schuurt.
he jammerquote:Op woensdag 11 juli 2007 19:08 schreef justmattie het volgende:
iemand al eens aan het driften geweest met een bimmer? op het circuit ofzo he, dus niet roekeloos
mwah... af en toe gaat de traction control op sport... ik ben niet zo'n drifter, ik laat hem wel een beetje wegkruipen achter af en toe... dat is dus wanneer je maximaal hard de bocht door komt...quote:
ik rijd zelf sinds kort een Toyota MR2 uit 1986... hiervoor heb ik een BMW 2000 Tii Touring gehad uit 1973...quote:
het kan ook wel.quote:Op maandag 16 juli 2007 18:45 schreef Der_Michael het volgende:
Volgens mij moet het gewoon kunnen........geef anders je chasis nummer
Ik zal morgen de boel eens (proberen te) demonteren en kijken of die ZKE unit aanwezig is..quote:Op maandag 16 juli 2007 18:45 schreef Hyperdude het volgende:
Het is allemaal een beetje ingewikkeld.
Als jouw E36 een ZKE-unit heeft dan wordt het helemaal ingewikkeld; dan zou ik er niet aan beginnen
Als jouw E36 geen ZKE-unit heeft is het iets minder ingewikkeld.
ZKE is vanaf ongeveer 1992 meestal wel aanwezig. Echt zekerheid heb je alleen maar als je het ding ff gaat zoeken. Handschoenenvak demonteren en ff naar onderstaand plaatje kijken:
[afbeelding]
Ik zou eerst eens goed bedenken of je het echt wel wilt. Als je de verkeerde onderdelen hebt schiet het totaal niet op/is het erg veel gedoe. Sowiezo moet je ook wel wat om kunnen gaan met een multimeter ed. Succes.
jep gebeurd vaker... vooral bij E39's en X5en (vorige type natuurlijk)quote:Op donderdag 26 juli 2007 21:41 schreef HoIIandia het volgende:
was net bij een bmw e39 gaan kijken
de cijfers van km stand etc op het schermpje waren wel te lezen, maar niet echt meer als wanneer die nieuw is. Is dit een bekende kwaal bij bmw's?
Km stand is iig zeker juist, maar vroeg me af of dit vaak gebeurt bij bmw's.
Hij zei overigens dat ie soms wel alles 100% weergeeft en soms niet. Maar ik kon nog steeds wel alles goed aflezen....
Is alleen de kmstand wazig of ook de rest van de verlichting? Ik kan op mijn E46 de dashboardverlichting regelen.. Als dat ook op die E39 zit, kan het daar dan niet aan liggen?quote:Op donderdag 26 juli 2007 21:41 schreef HoIIandia het volgende:
Hij zei overigens dat ie soms wel alles 100% weergeeft en soms niet. Maar ik kon nog steeds wel alles goed aflezen....
zover ik heb kunnen zien alleen de kmstand (en die andere cijfertjes ernaast).quote:Op donderdag 26 juli 2007 21:44 schreef cosmick het volgende:
[..]
Is alleen de kmstand wazig of ook de rest van de verlichting? Ik kan op mijn E46 de dashboardverlichting regelen.. Als dat ook op die E39 zit, kan het daar dan niet aan liggen?
nee.quote:Op donderdag 26 juli 2007 21:44 schreef cosmick het volgende:
[..]
Is alleen de kmstand wazig of ook de rest van de verlichting? Ik kan op mijn E46 de dashboardverlichting regelen.. Als dat ook op die E39 zit, kan het daar dan niet aan liggen?
alleen naar de 2 en de 3?quote:Op donderdag 26 juli 2007 21:45 schreef HoIIandia het volgende:
nice, snelle reactie.
ondanks dit: een geluid bij het schakelen (e39)
heb ik over een kleine 2 weken waarsch een 523 voor mn deur staan (verkoper wacht met verkoop als ie zn nieuwe model 5 serie heeft)eindelijk
ja zover ik weet alleen naar 2 en 3 (was niet echt lange rit). Ik heb in alle versnellingen gezeten en hoorde het alleen van 1 naar 2, en van 2 naar 3.quote:Op donderdag 26 juli 2007 21:50 schreef Youp het volgende:
[..]
alleen naar de 2 en de 3?
wanneer... als je de koppeling intrapt? of loslaat? of bij het schakelen zelf?
quote:Op donderdag 26 juli 2007 21:45 schreef HoIIandia het volgende:
nice, snelle reactie.
ondanks dit: een geluid bij het schakelen (e39)
heb ik over een kleine 2 weken waarsch een 523 voor mn deur staan (verkoper wacht met verkoop als ie zn nieuwe model 5 serie heeft)eindelijk
ook lekker wat meer koppel en vermogenquote:Op vrijdag 27 juli 2007 18:43 schreef HoIIandia het volgende:
[..]
even internet afgezocht en monteur gesproken.
heb weinig zin om een auto te kopen en dan meteen tijd+geld te investeren om een probleem op te lossen. het zou vanalles kunnen zijn maak ik op uit posts op het internet met zelfde probleem, van iets simpels als een losse uitlaat, versleten rubbertjes tot versnellingsbak.
Wat me trouwens opviel bij de proefrit (die gast wilde eerst zelf rijden en daarna ik, vond ik op zich best vreemd) was dat ie bij het wegrijden nogal begon te planken (wtf) zo hoor je dat geluid natuurlijk niet (hoge toeren schakelen), vermoed dat ie daarom veel gas gaf (ik zei nog: 'rijd je altijd zo
'), verder zei die dat de auto 100% was wat dus niet het geval is.
ik ga morgen naar een 528 kijken met een lage km stand+automaat en nieuwe apk, zuipt wel wat meer dan de handgeschakelde 523, maar goed als die wagen 100% is heb ik daar geen probleem mee.
Hoeveel wil je max uitgeven en wat zoek je precies?quote:Op donderdag 9 augustus 2007 17:42 schreef HoIIandia het volgende:
helaas was ie al verkocht, ga volgende week weer naar een ander kijken.
kwam trouwens deze foto tegen op cardomain
[afbeelding]
http://www.cardomain.com/ride/2514823
vind ik er echt niet uitzien
een e39, handgeschakeld 523 of een Handgeschakelde of Aut 528, bj 97 of 98, ik denk aan een bedrag van 8.5k, liefst zilverquote:Op donderdag 9 augustus 2007 19:33 schreef Wimo. het volgende:
[..]
Hoeveel wil je max uitgeven en wat zoek je precies?
ja dat is idd een mooie wagen, had m al zien staan. ik zal erover nadenken.quote:Op donderdag 9 augustus 2007 20:48 schreef justmattie het volgende:
vind je dit niks? klikkerdeklik
Lage KM stand, dealeronderhouden + boekjes (altijd mooi dat het erbij zit !! )
Helaas niet je kleiur wel ongeveer je budjet![]()
![]()
dat ziet compleet niet uit.quote:Op donderdag 9 augustus 2007 19:31 schreef justmattie het volgende:
een E36 met M6 velgen lijkt pas dik![]()
quote:Op vrijdag 17 augustus 2007 20:44 schreef Youp het volgende:
[..]
dat ziet compleet niet uit.
veel te futuristische wielen voor een gedateerde E36, verneuk de lijn zeg maar...
Daar heb je wel gelijk in. Maar voor ¤3000 vindt je denk ik nooit een roestvrije cabrio.quote:Op dinsdag 21 augustus 2007 10:13 schreef Catch22- het volgende:
Ik zou het echt niet doen. Roest is sowieso klote, want je weet nooit of dat terugkomt. ..
jah al sinds 23 juni 2002quote:
oldbiequote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |