abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_50380306
quote:
Op dinsdag 12 juni 2007 17:17 schreef Tommy_Corleone het volgende:

[..]

Bij BMW Den Haag konden ze me dus niet echt veel verder helpen.
Aan de hand van mn chassis nummer zei hij dat er geen originele BMW iPod interface in valt te bouwen vanwege incompatibiliteit met het iDrive systeem.
dus ik zat al aan een AUX-in te denken, maarja, ik ga maar es bellen naar een andere garage, kijken wat die zeggen.
dat kan goed hoor... maar een gewone AUX in is wel te doen
Hopeloos benzine verslaafd
  dinsdag 12 juni 2007 @ 20:05:17 #102
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_50384236
Die dingen van Icepod zijn dacht ik ook wel aardig.
Maar ik heb geen enkel verstand van dit soort dingen..

http://www.icepod.nl/

[ Bericht 18% gewijzigd door Hyperdude op 12-06-2007 20:13:46 ]
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  dinsdag 12 juni 2007 @ 20:12:06 #103
110074 Der_Michael
C.E.O of Derrari
pi_50384576
quote:
Op dinsdag 12 juni 2007 17:17 schreef Tommy_Corleone het volgende:

[..]

Bij BMW Den Haag konden ze me dus niet echt veel verder helpen.
Aan de hand van mn chassis nummer zei hij dat er geen originele BMW iPod interface in valt te bouwen vanwege incompatibiliteit met het iDrive systeem.
dus ik zat al aan een AUX-in te denken, maarja, ik ga maar es bellen naar een andere garage, kijken wat die zeggen.
Meen je dat nou? Vandaag nog een Ipod in een 7-laten zetten
'in this life, to earn your place you have to fight for it' - -Shakira
'I can't really imagine life without Formula One'- Michael Schumacher
'Women - always in trouble with them, but can't live without them' -Ayrton Senna
  dinsdag 12 juni 2007 @ 21:03:25 #104
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_50386461
quote:
Op donderdag 10 mei 2007 13:42 schreef Tommy_Corleone het volgende:
Eindelijk ook BMW gaan rijden.

Begon met een Jaguar, toen naar Mercedes en dan nu hopelijk langdurig een BMW!

[afbeelding]
[afbeelding]

eigenlijk ook een beetje door JD natuurlijk

t is een 745i High Executive.
Gekocht bij de BMW dealer te Zoetermeer, waar ik helaas als 1 van de laatste klanten ben geweest aangezien ze verhuizen naar het forepark in Den Haag.
Eerst zaten er standaard velgen onder, dus de velgen erbij besteld. Het scheelt echt enorm.
gekocht met 90.000 op de teller, dus, nog veeeel fijne kilometers resteren.

Ik ben er best blij mee!

De auto is op alle opzichten superieur aan de S320 die ik eerst had.

@ Catch22-:
Ik denk dat deze 7er 1 van de weinige is waarbij Opgezwolle, Jawat, Jiggy Dje, e.d. voer voor de Harmann/Kardon logic 7 hoedenplank is
Dikke bak hoor, met nog betere muziekkeuze .

Heb vorige week een ritje mogen maken in een nieuwe 325 sedan, en automaat. Dit was de eerste automaat die me kon overtuigen. Heb al wat vaker automaat gereden, maar dat was in combinatie met te lichte motoren. Die 325 sleurt echt lekker door, onderin ook al behoorlijk wat koppel beschikbaar. Heerlijk rustig te rijden, en als je wilt sneller als de GTI'tjes .
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_50391205
moet je eens met de nieuwste generatie BMW automaten rijden.. die knallen hem in iedere versnelling in de lock-up en afhankelijk van de sportstant bij hele lage snelheden (bij 30km/h) al. dit resulteerd in bijna geen extra vermogensverlies ten opzichte van een hand of SMG bak. terwijl dat bij oudere automaten toch wel een groot probleem is. ook heb je de optie om dan flippers aan het stuur te nemen en het is serieus bijna net zo schakelen snel als SMG2 terugschakelen gaat ook gepaard met automatisch tussengas etc.

laatst proef gereden met een nieuwe Z4si 3.0 Coupe automaat, prima wagentje
Hopeloos benzine verslaafd
  woensdag 13 juni 2007 @ 08:30:13 #106
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_50399222
quote:
Op dinsdag 12 juni 2007 22:49 schreef Youp het volgende:
moet je eens met de nieuwste generatie BMW automaten rijden.. die knallen hem in iedere versnelling in de lock-up en afhankelijk van de sportstant bij hele lage snelheden (bij 30km/h) al. dit resulteerd in bijna geen extra vermogensverlies ten opzichte van een hand of SMG bak. terwijl dat bij oudere automaten toch wel een groot probleem is. ook heb je de optie om dan flippers aan het stuur te nemen en het is serieus bijna net zo schakelen snel als SMG2 terugschakelen gaat ook gepaard met automatisch tussengas etc.

laatst proef gereden met een nieuwe Z4si 3.0 Coupe automaat, prima wagentje
Is denk ik ook de nieuwste generatie. Is een 325 uit November 2006. Maar het viel me op dat ie bij rustig rijden ook gewoon lekker vroeg opschakelt, en niet onnodig doortrekt. Ik ben verliefd .
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_50414508
quote:
Op woensdag 13 juni 2007 08:30 schreef fathank het volgende:

[..]

Is denk ik ook de nieuwste generatie. Is een 325 uit November 2006. Maar het viel me op dat ie bij rustig rijden ook gewoon lekker vroeg opschakelt, en niet onnodig doortrekt. Ik ben verliefd .
nee die doet dat geloof ik nog niet.
Hopeloos benzine verslaafd
  woensdag 13 juni 2007 @ 23:24:06 #108
49959 SnowBite
deze zin past hier niet helema
pi_50432439
Ik ga morgen voor een 320D uit 2002 kijken.
Voor de BMW rijders; hoe is het om met achterwielaandrijving te rijden?
Is het plezierig tijdens het gewone 'sportieve' rijden?
En tijdens noodsituaties, merk je de invloeden van de achterwielaandrijving? (ook al heeft ie stabiliteitsregeling?)

Ow en daarnaast, kan de stabiliteitsregeling uitgezet worden?
pi_50433017
quote:
Op woensdag 13 juni 2007 23:24 schreef SnowBite het volgende:
Ik ga morgen voor een 320D uit 2002 kijken.
Voor de BMW rijders; hoe is het om met achterwielaandrijving te rijden?
Is het plezierig tijdens het gewone 'sportieve' rijden?
ja, de auto is stabieler, je voelt beter wat hij gaat doen en je kan eerder op het gas
quote:
En tijdens noodsituaties, merk je de invloeden van de achterwielaandrijving? (ook al heeft ie stabiliteitsregeling?)
wat zijn noodsituaties? wanneer je vol in de ankers moet zul je niet veel merken van de achterwielaandrijving... wel zul je merken dat een BMW echte remmen heeft en in een slip raken is met DSC onmogelijk tenzij je met 100km/h een bocht in duikt en in de bocht een plaat ijs op rijdt ofzo...

overigens merk je wel bij snel uitwijken en dat soort grapjes dat zo'n auto 50-50 uitgebalanceerd is
quote:
Ow en daarnaast, kan de stabiliteitsregeling uitgezet worden?
jep, kan doorgaans ook op 3 standen... gewoon aan, op "sport" (laat iets slip toe, kan je een beetje leren driften enzo ga je te ver dan grijpt hij in) en helemaal uit
Hopeloos benzine verslaafd
  donderdag 14 juni 2007 @ 00:26:21 #110
49959 SnowBite
deze zin past hier niet helema
pi_50434777
Thanks

Lijkt me leuk rijden.
Ja met noodsituaties bedoel ik eigenlijk te hard door de bocht etc.

Hoe kun je DSC aan/uit zetten?
pi_50456759
quote:
Op donderdag 14 juni 2007 00:26 schreef SnowBite het volgende:
Thanks

Lijkt me leuk rijden.
Ja met noodsituaties bedoel ik eigenlijk te hard door de bocht etc.

Hoe kun je DSC aan/uit zetten?
met een knopje
Hopeloos benzine verslaafd
  donderdag 14 juni 2007 @ 18:15:50 #112
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_50458647
quote:
Op donderdag 14 juni 2007 17:21 schreef Youp het volgende:

[..]

met een knopje
Ik dacht met een supergeheime combinatie van handelingen die je uit moest voeren
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_50459396
nee, BMW is sportief en er staat je niks in de weg om op de knop te kunnen drukken...

wat anders als bij lamborghini... bij de gallardo kan je de TC helemaal niet uitzetten
Hopeloos benzine verslaafd
  zondag 8 juli 2007 @ 11:49:17 #114
171241 justmattie
Oke, doei
pi_51255831
FF een kickje

* justmattie is opzoek naar een E30 320i
Je moet je het leven niet moeilijker maken dan strikt noodzakelijk
  zondag 8 juli 2007 @ 13:03:01 #115
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_51257321
Zijn de 325jes op ofzo?

Maar succes met je speurtocht, natuurlijk

[ Bericht 24% gewijzigd door Hyperdude op 08-07-2007 13:12:15 ]
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  zondag 8 juli 2007 @ 13:08:24 #116
171241 justmattie
Oke, doei
pi_51257439
nee zijn genoeg, alleen zit je met verzekeren enzo, geef mij maar gewoon een mooie 320
Je moet je het leven niet moeilijker maken dan strikt noodzakelijk
  zondag 8 juli 2007 @ 13:13:27 #117
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_51257553
quote:
Op zondag 8 juli 2007 13:08 schreef justmattie het volgende:
nee zijn genoeg, alleen zit je met verzekeren enzo, geef mij maar gewoon een mooie 320
Dat is ook zo natuurlijk.
Ik weet helaas niet 123 een mooie, beetje roestvrije, voor je.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  zondag 8 juli 2007 @ 13:27:19 #118
171241 justmattie
Oke, doei
pi_51257891
Waarschijnlijk haal ik 1 uit Duitsland weg
Je moet je het leven niet moeilijker maken dan strikt noodzakelijk
  zondag 8 juli 2007 @ 14:46:49 #119
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_51259817
Een E30 320 is toch bijna niet sneller als een 318? Of vergis ik me nu?
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
  zondag 8 juli 2007 @ 15:32:37 #120
171241 justmattie
Oke, doei
pi_51260982
nee, zo'n 10km p/u. maar een 6cil klinkt mooier dan een 4.
Je moet je het leven niet moeilijker maken dan strikt noodzakelijk
  maandag 9 juli 2007 @ 10:10:30 #121
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_51282746
Neem dan een 325 als je een 6cil wilt rijden .
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_51297061
het verschil en verzekering maar ook het verschil in verbruik tussen een 320 en een 325 is te verwaarlozen

een 320iS is trouwens ook erg gaaf.... alleen vind je die nergens meer en zijn ze iets aan de prijs
Hopeloos benzine verslaafd
pi_51297647
kijk het is mn eerste auto, en om dan gelijk een 325 te nemen vind ik iets teveel van het goede.
Heb al 2 gezien met een 325 als eerste auto die 'm op de stoeprand hebben geparkeerd met schade.

Dit kan ook met een 320 natuurlijk
Je moet je het leven niet moeilijker maken dan strikt noodzakelijk
  maandag 9 juli 2007 @ 19:23:35 #124
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_51300805
Ik zeg niet dat je voor de eerste goede E30 moet gaan die je tegenkomt, maar eigenlijk denk ik dat wel. Als je een goede 320 hebt hang je er makkelijker een 325 blok in, dan dat je een goede 325 vindt.

Mijn 325 loopt na 315000 km trouwens niet echt angstaanjagend hard meer. Zou me verbazen als die nog 125 van zijn originele 170 PK op de rollenbank krijgt
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_51323595
quote:
Op maandag 9 juli 2007 19:23 schreef Hyperdude het volgende:
Ik zeg niet dat je voor de eerste goede E30 moet gaan die je tegenkomt, maar eigenlijk denk ik dat wel. Als je een goede 320 hebt hang je er makkelijker een 325 blok in, dan dat je een goede 325 vindt.

Mijn 325 loopt na 315000 km trouwens niet echt angstaanjagend hard meer. Zou me verbazen als die nog 125 van zijn originele 170 PK op de rollenbank krijgt
na 315.000km is ie al ver heen ja

hoelang heb je em al?
Je moet je het leven niet moeilijker maken dan strikt noodzakelijk
  dinsdag 10 juli 2007 @ 18:42:54 #126
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_51333256
2 jaar

Gekocht met 295K kms op de teller.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_51334197
en veel roest op valt het juist mee
Je moet je het leven niet moeilijker maken dan strikt noodzakelijk
  dinsdag 10 juli 2007 @ 20:56:49 #128
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_51338071
Roest valt wel mee.
Maar aan een hoek aan de voorkant van de motorkap, de achterklep (Touringachterkleppen roesten allemaal) en aan de onderkant van de deuren is het wel wat "bruinachtig" cq. roest waar te nemen. Ik moet er gewoon mee aan de gang, maar het moet even wachten tot de vakantie voordat ik er tijd voor heb.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  dinsdag 10 juli 2007 @ 21:01:41 #129
49096 cosmick
Les Yeux Orange
pi_51338246
quote:
Op dinsdag 10 juli 2007 20:56 schreef Hyperdude het volgende:
(Touringkleppen roesten allemaal
Yep . Bij mij zit ook heel iets onder die strippen bij de opstap (?) bij de achterportieren.

Valt me toch tegen van een auto van bijna 50k E van nog geen 7 jaar oud eerlijk gezegd.
pi_51338982
Vrijdag word de M3 officieel gepresenteerd heb ik gelezen
Je moet je het leven niet moeilijker maken dan strikt noodzakelijk
  dinsdag 10 juli 2007 @ 22:17:25 #131
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_51341409
quote:
Op dinsdag 10 juli 2007 21:01 schreef cosmick het volgende:

[..]

Yep . Bij mij zit ook heel iets onder die strippen bij de opstap (?) bij de achterportieren.

Valt me toch tegen van een auto van bijna 50k E van nog geen 7 jaar oud eerlijk gezegd.
Ik bedoelde eigenlijk E30 Touring achterkleppen
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  dinsdag 10 juli 2007 @ 22:19:10 #132
49096 cosmick
Les Yeux Orange
pi_51341483
quote:
Op dinsdag 10 juli 2007 22:17 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Ik bedoelde eigenlijk E30 Touring achterkleppen
Hmm, nou, mijn E46 heeft er ook heel iets last van (net boven dat plastic kapje wat boven de kentekenplaat zit.
pi_51341493
Hier mijn waardevolle bijdrage die er toch even uit moet:

BMW ///M is voor mensen met een kleine pik.

[ Bericht 0% gewijzigd door Der_Onkel op 10-07-2007 22:36:38 ]
pi_51341951
quote:
Op dinsdag 10 juli 2007 22:19 schreef Der_Onkel het volgende:
Hier mijn waardevolle bijdrage die er toch even uit moet:

BMW //M is voor mensen met een kleine pik.
de ///M niet
Je moet je het leven niet moeilijker maken dan strikt noodzakelijk
pi_51341991
quote:
Op dinsdag 10 juli 2007 22:19 schreef cosmick het volgende:

[..]

Hmm, nou, mijn E46 heeft er ook heel iets last van (net boven dat plastic kapje wat boven de kentekenplaat zit.
Op tijd behandelen dan
Je moet je het leven niet moeilijker maken dan strikt noodzakelijk
  dinsdag 10 juli 2007 @ 23:04:52 #136
185584 von_Preussen
Quia Opportet
pi_51343585
quote:
Op dinsdag 10 juli 2007 22:19 schreef Der_Onkel het volgende:
Hier mijn waardevolle bijdrage die er toch even uit moet:

BMW ///M is voor mensen met een kleine pik.
Mag men hieruit concluderen dat een BMW 116i voor mensen met een grote pik is?
pi_51344044
quote:
Op dinsdag 10 juli 2007 22:19 schreef Der_Onkel het volgende:
Hier mijn waardevolle bijdrage die er toch even uit moet:

BMW ///M is voor mensen met een kleine pik.
Instant penis enlargement
pi_51344418
quote:
Op dinsdag 10 juli 2007 23:04 schreef von_Preussen het volgende:

[..]

Mag men hieruit concluderen dat een BMW 116i voor mensen met een grote pik is?
of een Isetta
Je moet je het leven niet moeilijker maken dan strikt noodzakelijk
pi_51344458
quote:
Op dinsdag 10 juli 2007 23:23 schreef justmattie het volgende:

[..]

of een Isetta
Een Isetta is voor mensen met een penis van toch al snel een centimeter of 30, die hebben maar weinig te compenseren.
  woensdag 11 juli 2007 @ 09:12:12 #140
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_51351209
Ik rij zelf dus een 518i op lpg nota bene en ik heb nog nooit gehad dat het kleinere vermogen een beletsel vormde. En ik ben diesels gewend.

Maar dat is natuurlijk je eigen voorkeur.
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
  woensdag 11 juli 2007 @ 09:43:19 #141
185584 von_Preussen
Quia Opportet
pi_51351849
quote:
Op dinsdag 10 juli 2007 23:24 schreef Geqxon het volgende:

[..]

Een Isetta is voor mensen met een penis van toch al snel een centimeter of 30, die hebben maar weinig te compenseren.
Maar als ie dan weer te groot is moet je uitkijken dat ie niet voren uit de wagen hangt en over de grond schuurt.
pi_51367218
quote:
Op dinsdag 10 juli 2007 22:19 schreef Der_Onkel het volgende:
Hier mijn waardevolle bijdrage die er toch even uit moet:

BMW ///M is voor mensen met een kleine pik.
achja stel je voor je hebt hobby aan een beetje sportief rijden en eens een keertje het circuit op duiken...

dan neem je natuurlijk een panda
Hopeloos benzine verslaafd
pi_51369783
quote:
Op woensdag 11 juli 2007 09:43 schreef von_Preussen het volgende:

[..]

Maar als ie dan weer te groot is moet je uitkijken dat ie niet voren uit de wagen hangt en over de grond schuurt.


King of the Jungle.
pi_51369871
iemand al eens aan het driften geweest met een bimmer? op het circuit ofzo he, dus niet roekeloos
Je moet je het leven niet moeilijker maken dan strikt noodzakelijk
pi_51370844
quote:
Op woensdag 11 juli 2007 19:08 schreef justmattie het volgende:
iemand al eens aan het driften geweest met een bimmer? op het circuit ofzo he, dus niet roekeloos
he jammer
Hopeloos benzine verslaafd
pi_51372674
jij wel dus , gewoon op de straat?
Je moet je het leven niet moeilijker maken dan strikt noodzakelijk
pi_51374242
quote:
Op woensdag 11 juli 2007 20:22 schreef justmattie het volgende:
jij wel dus , gewoon op de straat?
mwah... af en toe gaat de traction control op sport... ik ben niet zo'n drifter, ik laat hem wel een beetje wegkruipen achter af en toe... dat is dus wanneer je maximaal hard de bocht door komt...

om te driften moet je het eerst ergens goed kunnen oefenen... en dat kun je imo op de openbare weg (bijna) nergens zonder gevaar

met de motor is het een ander verhaal...
Hopeloos benzine verslaafd
pi_51375447
wat voor 1 rij je als ik mag vragen
Je moet je het leven niet moeilijker maken dan strikt noodzakelijk
pi_51401367
quote:
Op woensdag 11 juli 2007 21:34 schreef justmattie het volgende:
wat voor 1 rij je als ik mag vragen
ik rijd zelf sinds kort een Toyota MR2 uit 1986... hiervoor heb ik een BMW 2000 Tii Touring gehad uit 1973...

m'n ma rijdt een 120i met de nodige opties... en daar heb ik zo'n 38.000km mee gereden (staat nu bijna 45k op de teller )

mn pa een 645CI S

daarbij heb ik nu in totaal een jaar stage gelopen bij 'n BMW dealer en daar heb ik nu de afgelopen 2 weken vakantie werk gedaan en ik ga nu over naar een zaterdagbaan daar ik rij dus praktisch alle bmw's
Hopeloos benzine verslaafd
pi_51402611
sweettttttt, nice lijstje.

Ik zit nu een beetje te twijfelen tussen een E30 of E36 320i
Je moet je het leven niet moeilijker maken dan strikt noodzakelijk
pi_51525861
Beste mensen..
ik heb ff een vraagje voor de echte bmw kenners

Ik ben in het bezit van een E36 318i uit 92..
Nu kwam ik laatst op internet een compleet setje elektrische ramen tegen inclusief (een gedeelte van ?) kabelboom etc. Dit leek me dus wel een leuke optie enzo maar nu vraag ik me af in hoeverre mijn kabelboom hier op voorbereid is?
Als ik de complete kabelboom en zekeringkast etc moet aanpassen dan wordt het al minder interessant.
Wie heeft hier verstand van / hoe kan ik zien of mijn kabelboom is voorbereid en wat moet er eventueel aangepast worden etc?
  maandag 16 juli 2007 @ 18:45:03 #152
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_51529988
Het is allemaal een beetje ingewikkeld.
Als jouw E36 een ZKE-unit heeft dan wordt het helemaal ingewikkeld; dan zou ik er niet aan beginnen
Als jouw E36 geen ZKE-unit heeft is het iets minder ingewikkeld.

ZKE is vanaf ongeveer 1992 meestal wel aanwezig. Echt zekerheid heb je alleen maar als je het ding ff gaat zoeken. Handschoenenvak demonteren en ff naar onderstaand plaatje kijken:


Ik zou eerst eens goed bedenken of je het echt wel wilt. Als je de verkeerde onderdelen hebt schiet het totaal niet op/is het erg veel gedoe. Sowiezo moet je ook wel wat om kunnen gaan met een multimeter ed. Succes.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  maandag 16 juli 2007 @ 18:45:15 #153
110074 Der_Michael
C.E.O of Derrari
pi_51529994
Volgens mij moet het gewoon kunnen........geef anders je chasis nummer
'in this life, to earn your place you have to fight for it' - -Shakira
'I can't really imagine life without Formula One'- Michael Schumacher
'Women - always in trouble with them, but can't live without them' -Ayrton Senna
  maandag 16 juli 2007 @ 18:53:53 #154
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_51530295
quote:
Op maandag 16 juli 2007 18:45 schreef Der_Michael het volgende:
Volgens mij moet het gewoon kunnen........geef anders je chasis nummer
het kan ook wel.
Als je weet wat je doet en je de goede onderdelen hebt.
Alleen geeft Ysblok dus al aan; dat vooral het laatste niet zo gemakkelijk uit te vinden is.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_51538144
quote:
Op maandag 16 juli 2007 18:45 schreef Hyperdude het volgende:
Het is allemaal een beetje ingewikkeld.
Als jouw E36 een ZKE-unit heeft dan wordt het helemaal ingewikkeld; dan zou ik er niet aan beginnen
Als jouw E36 geen ZKE-unit heeft is het iets minder ingewikkeld.

ZKE is vanaf ongeveer 1992 meestal wel aanwezig. Echt zekerheid heb je alleen maar als je het ding ff gaat zoeken. Handschoenenvak demonteren en ff naar onderstaand plaatje kijken:
[afbeelding]

Ik zou eerst eens goed bedenken of je het echt wel wilt. Als je de verkeerde onderdelen hebt schiet het totaal niet op/is het erg veel gedoe. Sowiezo moet je ook wel wat om kunnen gaan met een multimeter ed. Succes.
Ik zal morgen de boel eens (proberen te) demonteren en kijken of die ZKE unit aanwezig is..
Als dat het geval is dan is het wel te doen dus?
De onderdelen (compleet mechaniek etc) zijn trouwens orgineel BMW dus dat zou het probleem niet moeten zijn..
hier trouwens een foto van de kabels die er bij geleverd worden



Is het dan gewoon plug & play (als die ZKE unit dus aan wezig is) of zal ik toch nog dingen moeten aan passen in zekeringskast etc?
In iedergeval al bedankt voor je reactie
pi_51867433
was net bij een bmw e39 gaan kijken

de cijfers van km stand etc op het schermpje waren wel te lezen, maar niet echt meer als wanneer die nieuw is. Is dit een bekende kwaal bij bmw's?

Km stand is iig zeker juist, maar vroeg me af of dit vaak gebeurt bij bmw's.

Hij zei overigens dat ie soms wel alles 100% weergeeft en soms niet. Maar ik kon nog steeds wel alles goed aflezen....
Chasing after currency and accumulating green
pi_51867487
quote:
Op donderdag 26 juli 2007 21:41 schreef HoIIandia het volgende:
was net bij een bmw e39 gaan kijken

de cijfers van km stand etc op het schermpje waren wel te lezen, maar niet echt meer als wanneer die nieuw is. Is dit een bekende kwaal bij bmw's?

Km stand is iig zeker juist, maar vroeg me af of dit vaak gebeurt bij bmw's.

Hij zei overigens dat ie soms wel alles 100% weergeeft en soms niet. Maar ik kon nog steeds wel alles goed aflezen....
jep gebeurd vaker... vooral bij E39's en X5en (vorige type natuurlijk)

bekende kwaal, oplossing >> nieuwe combi
Hopeloos benzine verslaafd
  donderdag 26 juli 2007 @ 21:44:44 #158
49096 cosmick
Les Yeux Orange
pi_51867572
quote:
Op donderdag 26 juli 2007 21:41 schreef HoIIandia het volgende:
Hij zei overigens dat ie soms wel alles 100% weergeeft en soms niet. Maar ik kon nog steeds wel alles goed aflezen....
Is alleen de kmstand wazig of ook de rest van de verlichting? Ik kan op mijn E46 de dashboardverlichting regelen.. Als dat ook op die E39 zit, kan het daar dan niet aan liggen?
pi_51867613
nice, snelle reactie.

ondanks dit: een geluid bij het schakelen (e39)

heb ik over een kleine 2 weken waarsch een 523 voor mn deur staan (verkoper wacht met verkoop als ie zn nieuwe model 5 serie heeft) eindelijk
Chasing after currency and accumulating green
pi_51867708
quote:
Op donderdag 26 juli 2007 21:44 schreef cosmick het volgende:

[..]

Is alleen de kmstand wazig of ook de rest van de verlichting? Ik kan op mijn E46 de dashboardverlichting regelen.. Als dat ook op die E39 zit, kan het daar dan niet aan liggen?
zover ik heb kunnen zien alleen de kmstand (en die andere cijfertjes ernaast).
Ik weet niet of het aan de verlichting ligt, ik denk het niet ,omdat sommige delen van de cijfers wel goed weergaven en andere delen niet, als je begrijpt wat ik bedoel
Chasing after currency and accumulating green
pi_51867793
quote:
Op donderdag 26 juli 2007 21:44 schreef cosmick het volgende:

[..]

Is alleen de kmstand wazig of ook de rest van de verlichting? Ik kan op mijn E46 de dashboardverlichting regelen.. Als dat ook op die E39 zit, kan het daar dan niet aan liggen?
nee.
Hopeloos benzine verslaafd
pi_51867801
quote:
Op donderdag 26 juli 2007 21:45 schreef HoIIandia het volgende:
nice, snelle reactie.

ondanks dit: een geluid bij het schakelen (e39)

heb ik over een kleine 2 weken waarsch een 523 voor mn deur staan (verkoper wacht met verkoop als ie zn nieuwe model 5 serie heeft) eindelijk
alleen naar de 2 en de 3?

wanneer... als je de koppeling intrapt? of loslaat? of bij het schakelen zelf?
Hopeloos benzine verslaafd
pi_51868718
quote:
Op donderdag 26 juli 2007 21:50 schreef Youp het volgende:

[..]

alleen naar de 2 en de 3?

wanneer... als je de koppeling intrapt? of loslaat? of bij het schakelen zelf?
ja zover ik weet alleen naar 2 en 3 (was niet echt lange rit). Ik heb in alle versnellingen gezeten en hoorde het alleen van 1 naar 2, en van 2 naar 3.
En het geluid hoorde ik alleen als ik de koppeling los liet.
dus:
- koppeling intrappen
- schakel naar 2 (of 3)
- koppeling los
- *geluid*
Chasing after currency and accumulating green
pi_51894839
quote:
Op donderdag 26 juli 2007 21:45 schreef HoIIandia het volgende:
nice, snelle reactie.

ondanks dit: een geluid bij het schakelen (e39)

heb ik over een kleine 2 weken waarsch een 523 voor mn deur staan (verkoper wacht met verkoop als ie zn nieuwe model 5 serie heeft) eindelijk


even internet afgezocht en monteur gesproken.

heb weinig zin om een auto te kopen en dan meteen tijd+geld te investeren om een probleem op te lossen. het zou vanalles kunnen zijn maak ik op uit posts op het internet met zelfde probleem, van iets simpels als een losse uitlaat, versleten rubbertjes tot versnellingsbak.

Wat me trouwens opviel bij de proefrit (die gast wilde eerst zelf rijden en daarna ik, vond ik op zich best vreemd) was dat ie bij het wegrijden nogal begon te planken (wtf ) zo hoor je dat geluid natuurlijk niet (hoge toeren schakelen), vermoed dat ie daarom veel gas gaf (ik zei nog: 'rijd je altijd zo '), verder zei die dat de auto 100% was wat dus niet het geval is.

ik ga morgen naar een 528 kijken met een lage km stand+automaat en nieuwe apk, zuipt wel wat meer dan de handgeschakelde 523, maar goed als die wagen 100% is heb ik daar geen probleem mee.
Chasing after currency and accumulating green
pi_51894914
quote:
Op vrijdag 27 juli 2007 18:43 schreef HoIIandia het volgende:

[..]



even internet afgezocht en monteur gesproken.

heb weinig zin om een auto te kopen en dan meteen tijd+geld te investeren om een probleem op te lossen. het zou vanalles kunnen zijn maak ik op uit posts op het internet met zelfde probleem, van iets simpels als een losse uitlaat, versleten rubbertjes tot versnellingsbak.

Wat me trouwens opviel bij de proefrit (die gast wilde eerst zelf rijden en daarna ik, vond ik op zich best vreemd) was dat ie bij het wegrijden nogal begon te planken (wtf ) zo hoor je dat geluid natuurlijk niet (hoge toeren schakelen), vermoed dat ie daarom veel gas gaf (ik zei nog: 'rijd je altijd zo '), verder zei die dat de auto 100% was wat dus niet het geval is.

ik ga morgen naar een 528 kijken met een lage km stand+automaat en nieuwe apk, zuipt wel wat meer dan de handgeschakelde 523, maar goed als die wagen 100% is heb ik daar geen probleem mee.
ook lekker wat meer koppel en vermogen
Hopeloos benzine verslaafd
pi_52234017
helaas was ie al verkocht, ga volgende week weer naar een ander kijken.

kwam trouwens deze foto tegen op cardomain


http://www.cardomain.com/ride/2514823

vind ik er echt niet uitzien
Chasing after currency and accumulating green
  donderdag 9 augustus 2007 @ 18:33:06 #167
121830 Kadesh
The Protectors of the Garden
pi_52235139
No way dat dat 19" wielen zijn.
For thirteen generations we have protected it from the unclean
pi_52236539
een E36 met M6 velgen lijkt pas dik
Je moet je het leven niet moeilijker maken dan strikt noodzakelijk
pi_52236583
quote:
Op donderdag 9 augustus 2007 17:42 schreef HoIIandia het volgende:
helaas was ie al verkocht, ga volgende week weer naar een ander kijken.

kwam trouwens deze foto tegen op cardomain
[afbeelding]

http://www.cardomain.com/ride/2514823

vind ik er echt niet uitzien
Hoeveel wil je max uitgeven en wat zoek je precies?
pi_52237136
quote:
Op donderdag 9 augustus 2007 19:33 schreef Wimo. het volgende:

[..]

Hoeveel wil je max uitgeven en wat zoek je precies?
een e39, handgeschakeld 523 of een Handgeschakelde of Aut 528, bj 97 of 98, ik denk aan een bedrag van 8.5k, liefst zilver

ben van plan om naar deze te gaan kijken, die kwam ik tegen op autotrader:
528
zaterdag als ik zin heb, anders next week

review op autoweek is echter niet lovend
review

kan geen kwaad om ff kijkje te gaan nemen

de 523 waar ik naar gekeken heb en gereden had dezelfde kleur en was vr prijs 7450, maar goed die had dus een geluid bij schakelen, verder heb ik er nog geen bekeken
Chasing after currency and accumulating green
pi_52238175
Is er nog iemand op de BMW E30 25 Jaar Jubileum Meeting geweest afgelopen zondag?

Mijn foto's staan hier: www.e30fansite.nl/Meetings/2007/Jubileum.html

Was echt een ONVERGETELIJKE dag! Volgend jaar weer en dan doen we een nieuwe poging om over de 200 E30's te komen!
<a href="http://www.bmwe30club.nl" target="_blank" rel="nofollow">BMW E30 Club Nederland</a>
<a href="http://www.e30fansite.nl/Forum/viewtopic.php?f=24&t=8185" target="_blank" rel="nofollow">BMW E30 M-Tech II 325i</a>
  donderdag 9 augustus 2007 @ 20:33:12 #172
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_52238275
dat is gewoon pech. Uitlaat is, evenals een accu, een verbruiksproduct. Hebben nu eenmaal niet het eeuwige leven en een half jaar voor hij kapot gaat kan je nog niet altijd zien dat hij gaat komen.

en die lpg pomp, tsja, als hij hem met 175dkm koopt en er 25dkm bijop klokt zit je wel rond de levensduur van een lpgpomp (ervanuitgaande dat die er bij aflevering op zat)

maar echt netjes is hij idd niet behandeld.

wel een mooie wagen zeg!
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_52238693
vind je dit niks? klikkerdeklik

Lage KM stand, dealeronderhouden + boekjes (altijd mooi dat het erbij zit !! )

Helaas niet je kleiur wel ongeveer je budjet
Je moet je het leven niet moeilijker maken dan strikt noodzakelijk
pi_52328932
quote:
Op donderdag 9 augustus 2007 20:48 schreef justmattie het volgende:
vind je dit niks? klikkerdeklik

Lage KM stand, dealeronderhouden + boekjes (altijd mooi dat het erbij zit !! )

Helaas niet je kleiur wel ongeveer je budjet
ja dat is idd een mooie wagen, had m al zien staan. ik zal erover nadenken.

anyway die 528 die in leiden stond was dus wederom al verkocht

jezus wat verkopen die dingen snel zeg, stond er nog maar een paar daagjes op
Chasing after currency and accumulating green
pi_52335975
De meeste hebben toch wat merkwaardige km standen .. wagens van dit kaliber uit '96 met net een ton op de teller bij particulieren. De mijne heeft nu 205k gelopen en nergens een kraakje, loopt nog zo mooi rond

edit: had ik al gezegd weg te blijven bij 520's en 525's ? Met het gewicht van 1600+kg is bijna 300nm toch wel erg handig.
pi_52460770
quote:
Op donderdag 9 augustus 2007 19:31 schreef justmattie het volgende:
een E36 met M6 velgen lijkt pas dik
dat ziet compleet niet uit.

veel te futuristische wielen voor een gedateerde E36, verneuk de lijn zeg maar...
Hopeloos benzine verslaafd
pi_52461298
quote:
Op vrijdag 17 augustus 2007 20:44 schreef Youp het volgende:

[..]

dat ziet compleet niet uit.

veel te futuristische wielen voor een gedateerde E36, verneuk de lijn zeg maar...


ik vind dit er toch echt wel vet uitzien
Je moet je het leven niet moeilijker maken dan strikt noodzakelijk
pi_52464511
meh ik vind ze heel mooi staan onder een nieuwe zwarte 3 serie (e90), op een e36 niet, ook heb ik ze al eens gezien op een e39, vind ik ook absoluut niet staan. Maar goed het is persoonlijk natuurlijk

de mooiste velgen op dit moment voor een e39 zijn die nieuwe m5 velgen en die nieuwe 7 serie velgen (silver ten velgen) imo

voor e36 staan die nieuwe m5 velgen ook goed
Chasing after currency and accumulating green
pi_52544324
k'vind de voorkant van een E36 alleen zo vervelend om te zien. en dan zie je vaak ook nog zo'n lelijke booskijker op de lampenunits ... danmaar doorsparen voor een E46
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
  maandag 20 augustus 2007 @ 23:08:07 #180
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_52544420
Je hebt wel een beetje gelijk mbt. de voorkant van de E36.
Maar eigenlijk vind ik de E36 veel mooier/strakker dan de E46.
En ik heb zelf een E46
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_52544932
die kut nerds op tweakers reageren niet dus mijn hoop is op jullie gevestigd


Hmmm ik kan wel wat advies gebruiken!

Ik heb een E30 320 cabrio op t oog. Heb er al in gereden en hij is echt super. Er is natuurlijk een maar.... er zijn enkele minpunten, namelijk:

1. Dak is niet mooi meer, dus die moet vervangen worden. Wat zijn hier ongeveer de kosten van?

2. Er is beginnende roest vorming bij de wielkasten aanwezig. Dit kan natuurlijk worden bijgewerkt.. maar ook hier weer de vraag hoeveel dit kan gaan kosten?

3. Je hoort de kleppenstoters al een beetje ratelen.... niet zo erg als in mn 318 maar je hoort ze wel.. dus ook die dienen vervangen te worden (minder van belang dan die andere 2 punten)

Ook kan je zien dat de achterklep overgespoten is (niet zo netjes gedaan overigens). Dus wie weet waar nog meer.... het is ook nog is een import dus er is een kans dat t een duitse deuk is. Nu heeft de eigenaar em wel zelf geimporteerd en rijdt er vrij weinig mee... zo weinig zelfs dat de kilometerstand 102.000 is... maar dit kan natuurlijk ook teruggedraait zijn he

tot zover de negatieve gedachtes positief is dat hij een redelijk mooi prijskaartje heeft. Remmen zijn goed en de motor loopt vrij soepel. Interieur is ook goed en is volledig in leder.

Is dit een geval van doen en dan wat investeren? of laat em staan en verder zoeken... wat zijn jullie ideeen hier over?
"The guys from Mclaren kept saying: "sounds like a spitfire", and the guys from Mercedes went: "Nein, nein, nein, sounds like a Messerschmitt", they're both wrong actually, it sounds like the god of Thunder"
  dinsdag 21 augustus 2007 @ 09:13:58 #182
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_52551131
1. 500+ euro
2. ligt eraan.. beunhaas 200 euro, officielere wegen kosten je gauw 500 eu
3. ik betaalde toen 16 euro per klepstoter. Je hebt er waarschijnlijk 12 of 24 nodig. Inbouw kost even tijd, dat weet ik niet precies.

Ik zou even verder zoeken. Ik denk dat je voor dit samen al gauw meer dan 1000 euro betaalt, is de prijs dan nog zo interresant?
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_52552084
Hij kost rondt de 3000 euro... dus tsja lastig... als hij in het zwart was geweest had ik meteen verder gezocht! maar hij is in metallic rood, die je vrij weinig tegenkomt.

misschien dat ik daarom zo twijfel
"The guys from Mclaren kept saying: "sounds like a spitfire", and the guys from Mercedes went: "Nein, nein, nein, sounds like a Messerschmitt", they're both wrong actually, it sounds like the god of Thunder"
  dinsdag 21 augustus 2007 @ 10:13:32 #184
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_52552408
Ik zou het echt niet doen. Roest is sowieso klote, want je weet nooit of dat terugkomt. Daarbij denk ik dat Spiller op GoT met zijn 1000 euro voor het dak wel aan de goede kant zit. Dat is namelijk echt duur.
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
  dinsdag 21 augustus 2007 @ 17:50:13 #185
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_52565850
quote:
Op dinsdag 21 augustus 2007 10:13 schreef Catch22- het volgende:
Ik zou het echt niet doen. Roest is sowieso klote, want je weet nooit of dat terugkomt. ..
Daar heb je wel gelijk in. Maar voor ¤3000 vindt je denk ik nooit een roestvrije cabrio.
Als je een perfecte wilt is het altijd goedkoper die te kopen dan zelf ééntje perfect te restaureren.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_52566131
of eens op autoscout24.de kijken, de BPM van een E30 is niet zo hoog meer (ong 400 eurie) en ze zijn daar veel milder geprijsd dan hier, minder KM's, netter... dus give it a try
Je moet je het leven niet moeilijker maken dan strikt noodzakelijk
pi_52571721
als je tot 1 jan 2008 wacht zijn auto's ouder dan 19,5 jaar vrijgesteld van BPM!
<a href="http://www.bmwe30club.nl" target="_blank" rel="nofollow">BMW E30 Club Nederland</a>
<a href="http://www.e30fansite.nl/Forum/viewtopic.php?f=24&t=8185" target="_blank" rel="nofollow">BMW E30 M-Tech II 325i</a>
pi_52571815
hey Tim, jij hier ook al
Je moet je het leven niet moeilijker maken dan strikt noodzakelijk
  dinsdag 21 augustus 2007 @ 21:27:44 #189
173605 fransbreda
NACBREDA ® ©
pi_52572592
Ik heb ook een e36 318i uit '91.Fijne auto vind ik,rij er nu een jaar in.
Er staat 260.000 op de teller maar daar merk je weinig van met rijden, waar ik wel wat van merk is mijn linkervoorwiel.Die velg is zo krom als een hoepel .
pi_52573193
heb je ergens bij op gezeten ofzo ?
Je moet je het leven niet moeilijker maken dan strikt noodzakelijk
  dinsdag 21 augustus 2007 @ 21:49:11 #191
173605 fransbreda
NACBREDA ® ©
pi_52573375
ja vorig jaar op texel tegen een stoeprand geknalt.
pi_52573952
lekker slim, leuk setje alpina's eronder mikken dan !
Je moet je het leven niet moeilijker maken dan strikt noodzakelijk
pi_52574407
quote:
Op dinsdag 21 augustus 2007 21:03 schreef justmattie het volgende:
hey Tim, jij hier ook al
jah al sinds 23 juni 2002
<a href="http://www.bmwe30club.nl" target="_blank" rel="nofollow">BMW E30 Club Nederland</a>
<a href="http://www.e30fansite.nl/Forum/viewtopic.php?f=24&t=8185" target="_blank" rel="nofollow">BMW E30 M-Tech II 325i</a>
pi_52574477
quote:
Op dinsdag 21 augustus 2007 22:18 schreef metallicattim het volgende:

[..]

jah al sinds 23 juni 2002
oldbie

ik ken jou wel van BMWfan, BTN enzo, en jij mij ook wel, heb je ook op msn.... rara politiepet
Je moet je het leven niet moeilijker maken dan strikt noodzakelijk
pi_52574585
Sinds een paar maanden weer in het bezit van een E30 325i



Eibach onderstel besteld en vorige week een 25% sper gemonteerd. Ligt ook nog een Brakemax setje klaar, nog even wachten op de stalen remleidingen.

Als dat erop zit weer eens een paar rondjes CPZ pakken

[ Bericht 7% gewijzigd door Sloper op 21-08-2007 22:28:55 (Foto) ]
pi_52574681
ff via een andere site uploaden, imageshack doet het hiero niet
Je moet je het leven niet moeilijker maken dan strikt noodzakelijk
pi_52574772
Ohja, altijd zo triest dat je het dan zelf wel ziet Kut IS...
pi_52574973
mooi ding man. ook driften ermee ?
Je moet je het leven niet moeilijker maken dan strikt noodzakelijk
pi_52575740
Ik wil inderdaad weer eens een dagje gaan driften (en dat gaat erg lekker met dat 25% sper). Alleen even 2 stalen velgens met griploze Hankietonkie banden scoren
Alhoewel de openbare weg ook best leuk is met regen
pi_52575818
gevaarlijk op de weg hoor, heb je vaker gedrift ?
Je moet je het leven niet moeilijker maken dan strikt noodzakelijk
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')