abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_51525861
Beste mensen..
ik heb ff een vraagje voor de echte bmw kenners

Ik ben in het bezit van een E36 318i uit 92..
Nu kwam ik laatst op internet een compleet setje elektrische ramen tegen inclusief (een gedeelte van ?) kabelboom etc. Dit leek me dus wel een leuke optie enzo maar nu vraag ik me af in hoeverre mijn kabelboom hier op voorbereid is?
Als ik de complete kabelboom en zekeringkast etc moet aanpassen dan wordt het al minder interessant.
Wie heeft hier verstand van / hoe kan ik zien of mijn kabelboom is voorbereid en wat moet er eventueel aangepast worden etc?
  maandag 16 juli 2007 @ 18:45:03 #152
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_51529988
Het is allemaal een beetje ingewikkeld.
Als jouw E36 een ZKE-unit heeft dan wordt het helemaal ingewikkeld; dan zou ik er niet aan beginnen
Als jouw E36 geen ZKE-unit heeft is het iets minder ingewikkeld.

ZKE is vanaf ongeveer 1992 meestal wel aanwezig. Echt zekerheid heb je alleen maar als je het ding ff gaat zoeken. Handschoenenvak demonteren en ff naar onderstaand plaatje kijken:


Ik zou eerst eens goed bedenken of je het echt wel wilt. Als je de verkeerde onderdelen hebt schiet het totaal niet op/is het erg veel gedoe. Sowiezo moet je ook wel wat om kunnen gaan met een multimeter ed. Succes.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  maandag 16 juli 2007 @ 18:45:15 #153
110074 Der_Michael
C.E.O of Derrari
pi_51529994
Volgens mij moet het gewoon kunnen........geef anders je chasis nummer
'in this life, to earn your place you have to fight for it' - -Shakira
'I can't really imagine life without Formula One'- Michael Schumacher
'Women - always in trouble with them, but can't live without them' -Ayrton Senna
  maandag 16 juli 2007 @ 18:53:53 #154
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_51530295
quote:
Op maandag 16 juli 2007 18:45 schreef Der_Michael het volgende:
Volgens mij moet het gewoon kunnen........geef anders je chasis nummer
het kan ook wel.
Als je weet wat je doet en je de goede onderdelen hebt.
Alleen geeft Ysblok dus al aan; dat vooral het laatste niet zo gemakkelijk uit te vinden is.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_51538144
quote:
Op maandag 16 juli 2007 18:45 schreef Hyperdude het volgende:
Het is allemaal een beetje ingewikkeld.
Als jouw E36 een ZKE-unit heeft dan wordt het helemaal ingewikkeld; dan zou ik er niet aan beginnen
Als jouw E36 geen ZKE-unit heeft is het iets minder ingewikkeld.

ZKE is vanaf ongeveer 1992 meestal wel aanwezig. Echt zekerheid heb je alleen maar als je het ding ff gaat zoeken. Handschoenenvak demonteren en ff naar onderstaand plaatje kijken:
[afbeelding]

Ik zou eerst eens goed bedenken of je het echt wel wilt. Als je de verkeerde onderdelen hebt schiet het totaal niet op/is het erg veel gedoe. Sowiezo moet je ook wel wat om kunnen gaan met een multimeter ed. Succes.
Ik zal morgen de boel eens (proberen te) demonteren en kijken of die ZKE unit aanwezig is..
Als dat het geval is dan is het wel te doen dus?
De onderdelen (compleet mechaniek etc) zijn trouwens orgineel BMW dus dat zou het probleem niet moeten zijn..
hier trouwens een foto van de kabels die er bij geleverd worden



Is het dan gewoon plug & play (als die ZKE unit dus aan wezig is) of zal ik toch nog dingen moeten aan passen in zekeringskast etc?
In iedergeval al bedankt voor je reactie
pi_51867433
was net bij een bmw e39 gaan kijken

de cijfers van km stand etc op het schermpje waren wel te lezen, maar niet echt meer als wanneer die nieuw is. Is dit een bekende kwaal bij bmw's?

Km stand is iig zeker juist, maar vroeg me af of dit vaak gebeurt bij bmw's.

Hij zei overigens dat ie soms wel alles 100% weergeeft en soms niet. Maar ik kon nog steeds wel alles goed aflezen....
Chasing after currency and accumulating green
pi_51867487
quote:
Op donderdag 26 juli 2007 21:41 schreef HoIIandia het volgende:
was net bij een bmw e39 gaan kijken

de cijfers van km stand etc op het schermpje waren wel te lezen, maar niet echt meer als wanneer die nieuw is. Is dit een bekende kwaal bij bmw's?

Km stand is iig zeker juist, maar vroeg me af of dit vaak gebeurt bij bmw's.

Hij zei overigens dat ie soms wel alles 100% weergeeft en soms niet. Maar ik kon nog steeds wel alles goed aflezen....
jep gebeurd vaker... vooral bij E39's en X5en (vorige type natuurlijk)

bekende kwaal, oplossing >> nieuwe combi
Hopeloos benzine verslaafd
  donderdag 26 juli 2007 @ 21:44:44 #158
49096 cosmick
Les Yeux Orange
pi_51867572
quote:
Op donderdag 26 juli 2007 21:41 schreef HoIIandia het volgende:
Hij zei overigens dat ie soms wel alles 100% weergeeft en soms niet. Maar ik kon nog steeds wel alles goed aflezen....
Is alleen de kmstand wazig of ook de rest van de verlichting? Ik kan op mijn E46 de dashboardverlichting regelen.. Als dat ook op die E39 zit, kan het daar dan niet aan liggen?
pi_51867613
nice, snelle reactie.

ondanks dit: een geluid bij het schakelen (e39)

heb ik over een kleine 2 weken waarsch een 523 voor mn deur staan (verkoper wacht met verkoop als ie zn nieuwe model 5 serie heeft) eindelijk
Chasing after currency and accumulating green
pi_51867708
quote:
Op donderdag 26 juli 2007 21:44 schreef cosmick het volgende:

[..]

Is alleen de kmstand wazig of ook de rest van de verlichting? Ik kan op mijn E46 de dashboardverlichting regelen.. Als dat ook op die E39 zit, kan het daar dan niet aan liggen?
zover ik heb kunnen zien alleen de kmstand (en die andere cijfertjes ernaast).
Ik weet niet of het aan de verlichting ligt, ik denk het niet ,omdat sommige delen van de cijfers wel goed weergaven en andere delen niet, als je begrijpt wat ik bedoel
Chasing after currency and accumulating green
pi_51867793
quote:
Op donderdag 26 juli 2007 21:44 schreef cosmick het volgende:

[..]

Is alleen de kmstand wazig of ook de rest van de verlichting? Ik kan op mijn E46 de dashboardverlichting regelen.. Als dat ook op die E39 zit, kan het daar dan niet aan liggen?
nee.
Hopeloos benzine verslaafd
pi_51867801
quote:
Op donderdag 26 juli 2007 21:45 schreef HoIIandia het volgende:
nice, snelle reactie.

ondanks dit: een geluid bij het schakelen (e39)

heb ik over een kleine 2 weken waarsch een 523 voor mn deur staan (verkoper wacht met verkoop als ie zn nieuwe model 5 serie heeft) eindelijk
alleen naar de 2 en de 3?

wanneer... als je de koppeling intrapt? of loslaat? of bij het schakelen zelf?
Hopeloos benzine verslaafd
pi_51868718
quote:
Op donderdag 26 juli 2007 21:50 schreef Youp het volgende:

[..]

alleen naar de 2 en de 3?

wanneer... als je de koppeling intrapt? of loslaat? of bij het schakelen zelf?
ja zover ik weet alleen naar 2 en 3 (was niet echt lange rit). Ik heb in alle versnellingen gezeten en hoorde het alleen van 1 naar 2, en van 2 naar 3.
En het geluid hoorde ik alleen als ik de koppeling los liet.
dus:
- koppeling intrappen
- schakel naar 2 (of 3)
- koppeling los
- *geluid*
Chasing after currency and accumulating green
pi_51894839
quote:
Op donderdag 26 juli 2007 21:45 schreef HoIIandia het volgende:
nice, snelle reactie.

ondanks dit: een geluid bij het schakelen (e39)

heb ik over een kleine 2 weken waarsch een 523 voor mn deur staan (verkoper wacht met verkoop als ie zn nieuwe model 5 serie heeft) eindelijk


even internet afgezocht en monteur gesproken.

heb weinig zin om een auto te kopen en dan meteen tijd+geld te investeren om een probleem op te lossen. het zou vanalles kunnen zijn maak ik op uit posts op het internet met zelfde probleem, van iets simpels als een losse uitlaat, versleten rubbertjes tot versnellingsbak.

Wat me trouwens opviel bij de proefrit (die gast wilde eerst zelf rijden en daarna ik, vond ik op zich best vreemd) was dat ie bij het wegrijden nogal begon te planken (wtf ) zo hoor je dat geluid natuurlijk niet (hoge toeren schakelen), vermoed dat ie daarom veel gas gaf (ik zei nog: 'rijd je altijd zo '), verder zei die dat de auto 100% was wat dus niet het geval is.

ik ga morgen naar een 528 kijken met een lage km stand+automaat en nieuwe apk, zuipt wel wat meer dan de handgeschakelde 523, maar goed als die wagen 100% is heb ik daar geen probleem mee.
Chasing after currency and accumulating green
pi_51894914
quote:
Op vrijdag 27 juli 2007 18:43 schreef HoIIandia het volgende:

[..]



even internet afgezocht en monteur gesproken.

heb weinig zin om een auto te kopen en dan meteen tijd+geld te investeren om een probleem op te lossen. het zou vanalles kunnen zijn maak ik op uit posts op het internet met zelfde probleem, van iets simpels als een losse uitlaat, versleten rubbertjes tot versnellingsbak.

Wat me trouwens opviel bij de proefrit (die gast wilde eerst zelf rijden en daarna ik, vond ik op zich best vreemd) was dat ie bij het wegrijden nogal begon te planken (wtf ) zo hoor je dat geluid natuurlijk niet (hoge toeren schakelen), vermoed dat ie daarom veel gas gaf (ik zei nog: 'rijd je altijd zo '), verder zei die dat de auto 100% was wat dus niet het geval is.

ik ga morgen naar een 528 kijken met een lage km stand+automaat en nieuwe apk, zuipt wel wat meer dan de handgeschakelde 523, maar goed als die wagen 100% is heb ik daar geen probleem mee.
ook lekker wat meer koppel en vermogen
Hopeloos benzine verslaafd
pi_52234017
helaas was ie al verkocht, ga volgende week weer naar een ander kijken.

kwam trouwens deze foto tegen op cardomain


http://www.cardomain.com/ride/2514823

vind ik er echt niet uitzien
Chasing after currency and accumulating green
  donderdag 9 augustus 2007 @ 18:33:06 #167
121830 Kadesh
The Protectors of the Garden
pi_52235139
No way dat dat 19" wielen zijn.
For thirteen generations we have protected it from the unclean
pi_52236539
een E36 met M6 velgen lijkt pas dik
Je moet je het leven niet moeilijker maken dan strikt noodzakelijk
pi_52236583
quote:
Op donderdag 9 augustus 2007 17:42 schreef HoIIandia het volgende:
helaas was ie al verkocht, ga volgende week weer naar een ander kijken.

kwam trouwens deze foto tegen op cardomain
[afbeelding]

http://www.cardomain.com/ride/2514823

vind ik er echt niet uitzien
Hoeveel wil je max uitgeven en wat zoek je precies?
pi_52237136
quote:
Op donderdag 9 augustus 2007 19:33 schreef Wimo. het volgende:

[..]

Hoeveel wil je max uitgeven en wat zoek je precies?
een e39, handgeschakeld 523 of een Handgeschakelde of Aut 528, bj 97 of 98, ik denk aan een bedrag van 8.5k, liefst zilver

ben van plan om naar deze te gaan kijken, die kwam ik tegen op autotrader:
528
zaterdag als ik zin heb, anders next week

review op autoweek is echter niet lovend
review

kan geen kwaad om ff kijkje te gaan nemen

de 523 waar ik naar gekeken heb en gereden had dezelfde kleur en was vr prijs 7450, maar goed die had dus een geluid bij schakelen, verder heb ik er nog geen bekeken
Chasing after currency and accumulating green
pi_52238175
Is er nog iemand op de BMW E30 25 Jaar Jubileum Meeting geweest afgelopen zondag?

Mijn foto's staan hier: www.e30fansite.nl/Meetings/2007/Jubileum.html

Was echt een ONVERGETELIJKE dag! Volgend jaar weer en dan doen we een nieuwe poging om over de 200 E30's te komen!
<a href="http://www.bmwe30club.nl" target="_blank" rel="nofollow">BMW E30 Club Nederland</a>
<a href="http://www.e30fansite.nl/Forum/viewtopic.php?f=24&t=8185" target="_blank" rel="nofollow">BMW E30 M-Tech II 325i</a>
  donderdag 9 augustus 2007 @ 20:33:12 #172
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_52238275
dat is gewoon pech. Uitlaat is, evenals een accu, een verbruiksproduct. Hebben nu eenmaal niet het eeuwige leven en een half jaar voor hij kapot gaat kan je nog niet altijd zien dat hij gaat komen.

en die lpg pomp, tsja, als hij hem met 175dkm koopt en er 25dkm bijop klokt zit je wel rond de levensduur van een lpgpomp (ervanuitgaande dat die er bij aflevering op zat)

maar echt netjes is hij idd niet behandeld.

wel een mooie wagen zeg!
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_52238693
vind je dit niks? klikkerdeklik

Lage KM stand, dealeronderhouden + boekjes (altijd mooi dat het erbij zit !! )

Helaas niet je kleiur wel ongeveer je budjet
Je moet je het leven niet moeilijker maken dan strikt noodzakelijk
pi_52328932
quote:
Op donderdag 9 augustus 2007 20:48 schreef justmattie het volgende:
vind je dit niks? klikkerdeklik

Lage KM stand, dealeronderhouden + boekjes (altijd mooi dat het erbij zit !! )

Helaas niet je kleiur wel ongeveer je budjet
ja dat is idd een mooie wagen, had m al zien staan. ik zal erover nadenken.

anyway die 528 die in leiden stond was dus wederom al verkocht

jezus wat verkopen die dingen snel zeg, stond er nog maar een paar daagjes op
Chasing after currency and accumulating green
pi_52335975
De meeste hebben toch wat merkwaardige km standen .. wagens van dit kaliber uit '96 met net een ton op de teller bij particulieren. De mijne heeft nu 205k gelopen en nergens een kraakje, loopt nog zo mooi rond

edit: had ik al gezegd weg te blijven bij 520's en 525's ? Met het gewicht van 1600+kg is bijna 300nm toch wel erg handig.
pi_52460770
quote:
Op donderdag 9 augustus 2007 19:31 schreef justmattie het volgende:
een E36 met M6 velgen lijkt pas dik
dat ziet compleet niet uit.

veel te futuristische wielen voor een gedateerde E36, verneuk de lijn zeg maar...
Hopeloos benzine verslaafd
pi_52461298
quote:
Op vrijdag 17 augustus 2007 20:44 schreef Youp het volgende:

[..]

dat ziet compleet niet uit.

veel te futuristische wielen voor een gedateerde E36, verneuk de lijn zeg maar...


ik vind dit er toch echt wel vet uitzien
Je moet je het leven niet moeilijker maken dan strikt noodzakelijk
pi_52464511
meh ik vind ze heel mooi staan onder een nieuwe zwarte 3 serie (e90), op een e36 niet, ook heb ik ze al eens gezien op een e39, vind ik ook absoluut niet staan. Maar goed het is persoonlijk natuurlijk

de mooiste velgen op dit moment voor een e39 zijn die nieuwe m5 velgen en die nieuwe 7 serie velgen (silver ten velgen) imo

voor e36 staan die nieuwe m5 velgen ook goed
Chasing after currency and accumulating green
pi_52544324
k'vind de voorkant van een E36 alleen zo vervelend om te zien. en dan zie je vaak ook nog zo'n lelijke booskijker op de lampenunits ... danmaar doorsparen voor een E46
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
  maandag 20 augustus 2007 @ 23:08:07 #180
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_52544420
Je hebt wel een beetje gelijk mbt. de voorkant van de E36.
Maar eigenlijk vind ik de E36 veel mooier/strakker dan de E46.
En ik heb zelf een E46
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_52544932
die kut nerds op tweakers reageren niet dus mijn hoop is op jullie gevestigd


Hmmm ik kan wel wat advies gebruiken!

Ik heb een E30 320 cabrio op t oog. Heb er al in gereden en hij is echt super. Er is natuurlijk een maar.... er zijn enkele minpunten, namelijk:

1. Dak is niet mooi meer, dus die moet vervangen worden. Wat zijn hier ongeveer de kosten van?

2. Er is beginnende roest vorming bij de wielkasten aanwezig. Dit kan natuurlijk worden bijgewerkt.. maar ook hier weer de vraag hoeveel dit kan gaan kosten?

3. Je hoort de kleppenstoters al een beetje ratelen.... niet zo erg als in mn 318 maar je hoort ze wel.. dus ook die dienen vervangen te worden (minder van belang dan die andere 2 punten)

Ook kan je zien dat de achterklep overgespoten is (niet zo netjes gedaan overigens). Dus wie weet waar nog meer.... het is ook nog is een import dus er is een kans dat t een duitse deuk is. Nu heeft de eigenaar em wel zelf geimporteerd en rijdt er vrij weinig mee... zo weinig zelfs dat de kilometerstand 102.000 is... maar dit kan natuurlijk ook teruggedraait zijn he

tot zover de negatieve gedachtes positief is dat hij een redelijk mooi prijskaartje heeft. Remmen zijn goed en de motor loopt vrij soepel. Interieur is ook goed en is volledig in leder.

Is dit een geval van doen en dan wat investeren? of laat em staan en verder zoeken... wat zijn jullie ideeen hier over?
"The guys from Mclaren kept saying: "sounds like a spitfire", and the guys from Mercedes went: "Nein, nein, nein, sounds like a Messerschmitt", they're both wrong actually, it sounds like the god of Thunder"
  dinsdag 21 augustus 2007 @ 09:13:58 #182
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_52551131
1. 500+ euro
2. ligt eraan.. beunhaas 200 euro, officielere wegen kosten je gauw 500 eu
3. ik betaalde toen 16 euro per klepstoter. Je hebt er waarschijnlijk 12 of 24 nodig. Inbouw kost even tijd, dat weet ik niet precies.

Ik zou even verder zoeken. Ik denk dat je voor dit samen al gauw meer dan 1000 euro betaalt, is de prijs dan nog zo interresant?
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_52552084
Hij kost rondt de 3000 euro... dus tsja lastig... als hij in het zwart was geweest had ik meteen verder gezocht! maar hij is in metallic rood, die je vrij weinig tegenkomt.

misschien dat ik daarom zo twijfel
"The guys from Mclaren kept saying: "sounds like a spitfire", and the guys from Mercedes went: "Nein, nein, nein, sounds like a Messerschmitt", they're both wrong actually, it sounds like the god of Thunder"
  dinsdag 21 augustus 2007 @ 10:13:32 #184
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_52552408
Ik zou het echt niet doen. Roest is sowieso klote, want je weet nooit of dat terugkomt. Daarbij denk ik dat Spiller op GoT met zijn 1000 euro voor het dak wel aan de goede kant zit. Dat is namelijk echt duur.
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
  dinsdag 21 augustus 2007 @ 17:50:13 #185
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_52565850
quote:
Op dinsdag 21 augustus 2007 10:13 schreef Catch22- het volgende:
Ik zou het echt niet doen. Roest is sowieso klote, want je weet nooit of dat terugkomt. ..
Daar heb je wel gelijk in. Maar voor ¤3000 vindt je denk ik nooit een roestvrije cabrio.
Als je een perfecte wilt is het altijd goedkoper die te kopen dan zelf ééntje perfect te restaureren.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_52566131
of eens op autoscout24.de kijken, de BPM van een E30 is niet zo hoog meer (ong 400 eurie) en ze zijn daar veel milder geprijsd dan hier, minder KM's, netter... dus give it a try
Je moet je het leven niet moeilijker maken dan strikt noodzakelijk
pi_52571721
als je tot 1 jan 2008 wacht zijn auto's ouder dan 19,5 jaar vrijgesteld van BPM!
<a href="http://www.bmwe30club.nl" target="_blank" rel="nofollow">BMW E30 Club Nederland</a>
<a href="http://www.e30fansite.nl/Forum/viewtopic.php?f=24&t=8185" target="_blank" rel="nofollow">BMW E30 M-Tech II 325i</a>
pi_52571815
hey Tim, jij hier ook al
Je moet je het leven niet moeilijker maken dan strikt noodzakelijk
  dinsdag 21 augustus 2007 @ 21:27:44 #189
173605 fransbreda
NACBREDA ® ©
pi_52572592
Ik heb ook een e36 318i uit '91.Fijne auto vind ik,rij er nu een jaar in.
Er staat 260.000 op de teller maar daar merk je weinig van met rijden, waar ik wel wat van merk is mijn linkervoorwiel.Die velg is zo krom als een hoepel .
pi_52573193
heb je ergens bij op gezeten ofzo ?
Je moet je het leven niet moeilijker maken dan strikt noodzakelijk
  dinsdag 21 augustus 2007 @ 21:49:11 #191
173605 fransbreda
NACBREDA ® ©
pi_52573375
ja vorig jaar op texel tegen een stoeprand geknalt.
pi_52573952
lekker slim, leuk setje alpina's eronder mikken dan !
Je moet je het leven niet moeilijker maken dan strikt noodzakelijk
pi_52574407
quote:
Op dinsdag 21 augustus 2007 21:03 schreef justmattie het volgende:
hey Tim, jij hier ook al
jah al sinds 23 juni 2002
<a href="http://www.bmwe30club.nl" target="_blank" rel="nofollow">BMW E30 Club Nederland</a>
<a href="http://www.e30fansite.nl/Forum/viewtopic.php?f=24&t=8185" target="_blank" rel="nofollow">BMW E30 M-Tech II 325i</a>
pi_52574477
quote:
Op dinsdag 21 augustus 2007 22:18 schreef metallicattim het volgende:

[..]

jah al sinds 23 juni 2002
oldbie

ik ken jou wel van BMWfan, BTN enzo, en jij mij ook wel, heb je ook op msn.... rara politiepet
Je moet je het leven niet moeilijker maken dan strikt noodzakelijk
pi_52574585
Sinds een paar maanden weer in het bezit van een E30 325i



Eibach onderstel besteld en vorige week een 25% sper gemonteerd. Ligt ook nog een Brakemax setje klaar, nog even wachten op de stalen remleidingen.

Als dat erop zit weer eens een paar rondjes CPZ pakken

[ Bericht 7% gewijzigd door Sloper op 21-08-2007 22:28:55 (Foto) ]
pi_52574681
ff via een andere site uploaden, imageshack doet het hiero niet
Je moet je het leven niet moeilijker maken dan strikt noodzakelijk
pi_52574772
Ohja, altijd zo triest dat je het dan zelf wel ziet Kut IS...
pi_52574973
mooi ding man. ook driften ermee ?
Je moet je het leven niet moeilijker maken dan strikt noodzakelijk
pi_52575740
Ik wil inderdaad weer eens een dagje gaan driften (en dat gaat erg lekker met dat 25% sper). Alleen even 2 stalen velgens met griploze Hankietonkie banden scoren
Alhoewel de openbare weg ook best leuk is met regen
pi_52575818
gevaarlijk op de weg hoor, heb je vaker gedrift ?
Je moet je het leven niet moeilijker maken dan strikt noodzakelijk
pi_52576089
Ik kan wel een aardig potje driften hoor Doe het bijna nooit op de OW, maar in de regen, rustig verkeer en een mooie bocht kan ik me erg slecht inhouden
pi_52576206
een maatje van me heeft een tijd terug de as enzo van zn E30 325i kromgereden. ook driften en bij een stoeprand opgeknald.....
Je moet je het leven niet moeilijker maken dan strikt noodzakelijk
pi_52628428
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_52629559
k'zit te spelen met de gedachte een mooi 3 serie te kopen. de echte mooie zijn binnen no-time verkocht, op auto.2dehands.nl zag ik vorige week een prachtige compact met rood lederen bekleding. een dag later was ie niet meer op die site terug te vinden ....

E30 vind ik leuk, E36 heeft een lelijke voorkant vind ik en E46 is net te duur.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_52629596
waarom dan een 3, 5 is ook erg leuk en comfortabeler
Je moet je het leven niet moeilijker maken dan strikt noodzakelijk
pi_52686852
http://www.autoscout24.nl/Details.aspx?id=iwijp3ywcnz

Iemand nog een nieuwe E34 M5 kopen?
pi_52687543
Dat interieur!
pi_52687788
je hebt helemaal gelijk, een 5 serie is werkelijk prachtig! de zoektocht is begonnen....
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_52694754
* justmattie wacht al 3 dagen op een mailtje van de E30 waar ik achteraan zit
Je moet je het leven niet moeilijker maken dan strikt noodzakelijk
pi_52696779
quote:
Op donderdag 23 augustus 2007 18:39 schreef StateOfMind het volgende:
Leuk reclamefilmpje van de E39 M5:

http://www.youtube.com/watch?v=plxNfU-PA2c&mode=related&search=
Variant daarop: http://www.youtube.com/watch?v=cS-3wKq_RbE

@ Sloper:
Waar moet je zoal op letten bij aanschaf van een 320 of 325? Aankooptips perhaps..?
Vragen maakt je dom voor 5 minuten. Niet vragen houdt je dom voor altijd...
pi_52697109
roest, is de distributieriem op tijd vervangen, loopt de motor regelmatig, de bekleding van de voorstoelen. Dat is al een begin, maar er zijn meer
Je moet je het leven niet moeilijker maken dan strikt noodzakelijk
pi_52699407
quote:
Op zondag 26 augustus 2007 13:53 schreef psychionyx het volgende:

[..]
@ Sloper:
Waar moet je zoal op letten bij aanschaf van een 320 of 325? Aankooptips perhaps..?
Ik neem aan dat je het over de E30 heb?

Meteen de 1ste tip, laat de 320i staan. Verbruikt evenveel als de 325i maar nog niet eens de helft van de fun
Verder goed letten op roest bij de wielkasten en spatborden. Aan de voorkant is dat niet zo erg, die zijn makkelijk te vervangen. Achterkant heb je een probleem
Cilinderkop goed checken of deze lek is. Dit is een zwak punt.
Versnellingsbak hoort gewoon heel soepel en precies te schakelen.
Hoge Km-stand kunnen deze dingen goed hebben, maar ik zou zelf niet verder gaan dan 220dkm. (Op die van mij staat 158.000km)
En als je niet 2 linkerhanden hebt kun je bij deze auto bijna alles zelf doen. Werkplaatshandboek erbij en het kan eigenlijk niet mis gaan. Je kan overal lekker bij en alles zit simpel doch solide in mekaar.

Voor de rest zie je bij dit soort auto's meestal vrij snel of het een liefhebber betreft of niet. Auto's met DTM-uitlaten, angeleyes, doodskop-versnellingspook, geblindeerde ramen etc loop ik altijd met een grote boog omheen.
pi_52699861
Opvolger van de Z4








Je moet je het leven niet moeilijker maken dan strikt noodzakelijk
  zondag 26 augustus 2007 @ 17:22:58 #214
11102 knep
Mountainfreak
pi_52702675
Opvolger of facelift?
pi_52703607
Facelift is al geweest... opvolger is waarschijnlijker
"The guys from Mclaren kept saying: "sounds like a spitfire", and the guys from Mercedes went: "Nein, nein, nein, sounds like a Messerschmitt", they're both wrong actually, it sounds like the god of Thunder"
pi_52704452
Lijkt mij eerder een Z8 opvolger.
  zondag 26 augustus 2007 @ 19:03:57 #217
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_52704889
quote:
Op zondag 26 augustus 2007 15:29 schreef Sloper het volgende:

[..]

Ik neem aan dat je het over de E30 heb?

...
Hoge Km-stand kunnen deze dingen goed hebben, maar ik zou zelf niet verder gaan dan 220dkm. (Op die van mij staat 158.000km)
Mijn 325iX heeft al 310000 kms gelopen.
Ik zou mij van km. stand niets meer aantrekken bij deze oude bakken.
Gewoon kijken/rijden of het een goede auto is. km stand/bouwjaar maakt dan niets meer uit.

http://wp1016621.wp027.we(...)st/f00509/f00509.htm
http://wp1016621.wp027.we(...)st/f00140/f00140.htm
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_52715815
Aan de ene kan kant heeft Hyperdude volledig gelijk, deze auto's kunnen echt veel km's aan. Maar dan moet je echt een goed onderhouden exemplaat vinden. En die zijn er (met name) in NL nog maar heel weinig. Daarom zou ik niet snel een E30 kopen met 300.000+km
  maandag 27 augustus 2007 @ 10:21:11 #219
173605 fransbreda
NACBREDA ® ©
pi_52720597


oud maar rijd zo lekker
pi_52721457
quote:
Op zondag 26 augustus 2007 15:29 schreef Sloper het volgende:

[..]

Ik neem aan dat je het over de E30 heb?

Meteen de 1ste tip, laat de 320i staan. Verbruikt evenveel als de 325i maar nog niet eens de helft van de fun
Verder goed letten op roest bij de wielkasten en spatborden. Aan de voorkant is dat niet zo erg, die zijn makkelijk te vervangen. Achterkant heb je een probleem
Cilinderkop goed checken of deze lek is. Dit is een zwak punt.
Versnellingsbak hoort gewoon heel soepel en precies te schakelen.
Hoge Km-stand kunnen deze dingen goed hebben, maar ik zou zelf niet verder gaan dan 220dkm. (Op die van mij staat 158.000km)
En als je niet 2 linkerhanden hebt kun je bij deze auto bijna alles zelf doen. Werkplaatshandboek erbij en het kan eigenlijk niet mis gaan. Je kan overal lekker bij en alles zit simpel doch solide in mekaar.

Voor de rest zie je bij dit soort auto's meestal vrij snel of het een liefhebber betreft of niet. Auto's met DTM-uitlaten, angeleyes, doodskop-versnellingspook, geblindeerde ramen etc loop ik altijd met een grote boog omheen.
E30 idd. In principe de standaard punten dus.
Wat betreft mijn 2 linkerhanden.. die heb ik niet
Ben vrij technisch en kan aardig wat zelf wel oplossen. Laatst meegeholpen motorblok in een Renaultje 5 te lepelen. Weliswaar niet hetzelfde als een BMW blok, maar toch zeer interessant om te doen. Was niet eens zo moeilijk. Alleen door het zien van al die slangen en kabels zakt bij mij de moed een beetje

Anyway, mijn interesse voor een E30 is opnieuw aangewakkerd nu ik heb gehoord dat een M-blok met wat aanpassingen in een E30 past. Vandaar mijn interesse.
Op hoeveel moet je ongeveer rekenen als je op zoek bent naar een M-blok incl bak, ecu etc etc...?
quote:
Op zondag 26 augustus 2007 19:03 schreef Hyperdude het volgende:

[..]

Mijn 325iX heeft al 310000 kms gelopen.
[...]
zo'n iX is toch 4wd..?
Vragen maakt je dom voor 5 minuten. Niet vragen houdt je dom voor altijd...
pi_52726075
quote:
Op zondag 26 augustus 2007 18:48 schreef Geqxon het volgende:
Lijkt mij eerder een Z8 opvolger.
mijn idee...

de Z4 M is nog niet zo lang uit (sinds de facelift pas) en de Z4 Coupe is er ook pas "net" ....
Hopeloos benzine verslaafd
pi_52727106
quote:
Op maandag 27 augustus 2007 14:13 schreef Youp het volgende:

[..]

mijn idee...

de Z4 M is nog niet zo lang uit (sinds de facelift pas) en de Z4 Coupe is er ook pas "net" ....
Dat, en de plate brede nieren gecombineerd met het "dikke" uiterlijk. Dat vind ik meer wat voor de dikkere BMWs, zoals de conceptcar van laatst.
  maandag 27 augustus 2007 @ 15:09:21 #223
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_52727606
quote:
Op maandag 27 augustus 2007 11:04 schreef psychionyx het volgende:
zo'n iX is toch 4wd..?
Ja
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
  maandag 27 augustus 2007 @ 19:27:12 #224
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_52734604
quote:
Op maandag 27 augustus 2007 11:04 schreef psychionyx het volgende:

[..]
...
Anyway, mijn interesse voor een E30 is opnieuw aangewakkerd nu ik heb gehoord dat een M-blok met wat aanpassingen in een E30 past. Vandaar mijn interesse.
Op hoeveel moet je ongeveer rekenen als je op zoek bent naar een M-blok incl bak, ecu etc etc...?
[..]

zo'n iX is toch 4wd..?
Ik zou eerst eens beginnen met een 325/328 blok te regelen. M kost veel geld en als het kapot gaat erg veel geld
Vooral de oude M50 2500 cc met 192 PK uit oa. de E36 325i kan nauwelijks kapot en is voor weinig te krijgen. En is al stukken sneller dan een M20 2500 cc met 170 Pk uit de E30 325i

Hier stoppen ze zo'n ding in een E30.
[Project Bmw E30]
[Project] Bmw E30 #2
Lezen maar...
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_52925441
zit nu te staren naar deze 1988 BMW M5
http://auto.marktplaats.n(...)mw-m5-e34-315pk.html

APK verloopt over 2 weken, kilometerstand is "boven de 150.000 km" - kan dus alles zijn.
toch wel leuk om even te gaan loeren, denk dat ik morgen even langsrij
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')