het kan ook wel.quote:Op maandag 16 juli 2007 18:45 schreef Der_Michael het volgende:
Volgens mij moet het gewoon kunnen........geef anders je chasis nummer
Ik zal morgen de boel eens (proberen te) demonteren en kijken of die ZKE unit aanwezig is..quote:Op maandag 16 juli 2007 18:45 schreef Hyperdude het volgende:
Het is allemaal een beetje ingewikkeld.
Als jouw E36 een ZKE-unit heeft dan wordt het helemaal ingewikkeld; dan zou ik er niet aan beginnen
Als jouw E36 geen ZKE-unit heeft is het iets minder ingewikkeld.
ZKE is vanaf ongeveer 1992 meestal wel aanwezig. Echt zekerheid heb je alleen maar als je het ding ff gaat zoeken. Handschoenenvak demonteren en ff naar onderstaand plaatje kijken:
[afbeelding]
Ik zou eerst eens goed bedenken of je het echt wel wilt. Als je de verkeerde onderdelen hebt schiet het totaal niet op/is het erg veel gedoe. Sowiezo moet je ook wel wat om kunnen gaan met een multimeter ed. Succes.
jep gebeurd vaker... vooral bij E39's en X5en (vorige type natuurlijk)quote:Op donderdag 26 juli 2007 21:41 schreef HoIIandia het volgende:
was net bij een bmw e39 gaan kijken
de cijfers van km stand etc op het schermpje waren wel te lezen, maar niet echt meer als wanneer die nieuw is. Is dit een bekende kwaal bij bmw's?
Km stand is iig zeker juist, maar vroeg me af of dit vaak gebeurt bij bmw's.
Hij zei overigens dat ie soms wel alles 100% weergeeft en soms niet. Maar ik kon nog steeds wel alles goed aflezen....
Is alleen de kmstand wazig of ook de rest van de verlichting? Ik kan op mijn E46 de dashboardverlichting regelen.. Als dat ook op die E39 zit, kan het daar dan niet aan liggen?quote:Op donderdag 26 juli 2007 21:41 schreef HoIIandia het volgende:
Hij zei overigens dat ie soms wel alles 100% weergeeft en soms niet. Maar ik kon nog steeds wel alles goed aflezen....
zover ik heb kunnen zien alleen de kmstand (en die andere cijfertjes ernaast).quote:Op donderdag 26 juli 2007 21:44 schreef cosmick het volgende:
[..]
Is alleen de kmstand wazig of ook de rest van de verlichting? Ik kan op mijn E46 de dashboardverlichting regelen.. Als dat ook op die E39 zit, kan het daar dan niet aan liggen?
nee.quote:Op donderdag 26 juli 2007 21:44 schreef cosmick het volgende:
[..]
Is alleen de kmstand wazig of ook de rest van de verlichting? Ik kan op mijn E46 de dashboardverlichting regelen.. Als dat ook op die E39 zit, kan het daar dan niet aan liggen?
alleen naar de 2 en de 3?quote:Op donderdag 26 juli 2007 21:45 schreef HoIIandia het volgende:
nice, snelle reactie.
ondanks dit: een geluid bij het schakelen (e39)
heb ik over een kleine 2 weken waarsch een 523 voor mn deur staan (verkoper wacht met verkoop als ie zn nieuwe model 5 serie heeft)eindelijk
ja zover ik weet alleen naar 2 en 3 (was niet echt lange rit). Ik heb in alle versnellingen gezeten en hoorde het alleen van 1 naar 2, en van 2 naar 3.quote:Op donderdag 26 juli 2007 21:50 schreef Youp het volgende:
[..]
alleen naar de 2 en de 3?
wanneer... als je de koppeling intrapt? of loslaat? of bij het schakelen zelf?
quote:Op donderdag 26 juli 2007 21:45 schreef HoIIandia het volgende:
nice, snelle reactie.
ondanks dit: een geluid bij het schakelen (e39)
heb ik over een kleine 2 weken waarsch een 523 voor mn deur staan (verkoper wacht met verkoop als ie zn nieuwe model 5 serie heeft)eindelijk
ook lekker wat meer koppel en vermogenquote:Op vrijdag 27 juli 2007 18:43 schreef HoIIandia het volgende:
[..]
even internet afgezocht en monteur gesproken.
heb weinig zin om een auto te kopen en dan meteen tijd+geld te investeren om een probleem op te lossen. het zou vanalles kunnen zijn maak ik op uit posts op het internet met zelfde probleem, van iets simpels als een losse uitlaat, versleten rubbertjes tot versnellingsbak.
Wat me trouwens opviel bij de proefrit (die gast wilde eerst zelf rijden en daarna ik, vond ik op zich best vreemd) was dat ie bij het wegrijden nogal begon te planken (wtf) zo hoor je dat geluid natuurlijk niet (hoge toeren schakelen), vermoed dat ie daarom veel gas gaf (ik zei nog: 'rijd je altijd zo
'), verder zei die dat de auto 100% was wat dus niet het geval is.
ik ga morgen naar een 528 kijken met een lage km stand+automaat en nieuwe apk, zuipt wel wat meer dan de handgeschakelde 523, maar goed als die wagen 100% is heb ik daar geen probleem mee.
Hoeveel wil je max uitgeven en wat zoek je precies?quote:Op donderdag 9 augustus 2007 17:42 schreef HoIIandia het volgende:
helaas was ie al verkocht, ga volgende week weer naar een ander kijken.
kwam trouwens deze foto tegen op cardomain
[afbeelding]
http://www.cardomain.com/ride/2514823
vind ik er echt niet uitzien
een e39, handgeschakeld 523 of een Handgeschakelde of Aut 528, bj 97 of 98, ik denk aan een bedrag van 8.5k, liefst zilverquote:Op donderdag 9 augustus 2007 19:33 schreef Wimo. het volgende:
[..]
Hoeveel wil je max uitgeven en wat zoek je precies?
ja dat is idd een mooie wagen, had m al zien staan. ik zal erover nadenken.quote:Op donderdag 9 augustus 2007 20:48 schreef justmattie het volgende:
vind je dit niks? klikkerdeklik
Lage KM stand, dealeronderhouden + boekjes (altijd mooi dat het erbij zit !! )
Helaas niet je kleiur wel ongeveer je budjet![]()
![]()
dat ziet compleet niet uit.quote:Op donderdag 9 augustus 2007 19:31 schreef justmattie het volgende:
een E36 met M6 velgen lijkt pas dik![]()
quote:Op vrijdag 17 augustus 2007 20:44 schreef Youp het volgende:
[..]
dat ziet compleet niet uit.
veel te futuristische wielen voor een gedateerde E36, verneuk de lijn zeg maar...
Daar heb je wel gelijk in. Maar voor ¤3000 vindt je denk ik nooit een roestvrije cabrio.quote:Op dinsdag 21 augustus 2007 10:13 schreef Catch22- het volgende:
Ik zou het echt niet doen. Roest is sowieso klote, want je weet nooit of dat terugkomt. ..
jah al sinds 23 juni 2002quote:
oldbiequote:
Variant daarop: http://www.youtube.com/watch?v=cS-3wKq_RbEquote:Op donderdag 23 augustus 2007 18:39 schreef StateOfMind het volgende:
Leuk reclamefilmpje van de E39 M5:
http://www.youtube.com/watch?v=plxNfU-PA2c&mode=related&search=
Ik neem aan dat je het over de E30 heb?quote:Op zondag 26 augustus 2007 13:53 schreef psychionyx het volgende:
[..]
@ Sloper:
Waar moet je zoal op letten bij aanschaf van een 320 of 325? Aankooptips perhaps..?
Mijn 325iX heeft al 310000 kms gelopen.quote:Op zondag 26 augustus 2007 15:29 schreef Sloper het volgende:
[..]
Ik neem aan dat je het over de E30 heb?
...
Hoge Km-stand kunnen deze dingen goed hebben, maar ik zou zelf niet verder gaan dan 220dkm. (Op die van mij staat 158.000km)
E30 idd. In principe de standaard punten dus.quote:Op zondag 26 augustus 2007 15:29 schreef Sloper het volgende:
[..]
Ik neem aan dat je het over de E30 heb?
Meteen de 1ste tip, laat de 320i staan. Verbruikt evenveel als de 325i maar nog niet eens de helft van de fun
Verder goed letten op roest bij de wielkasten en spatborden. Aan de voorkant is dat niet zo erg, die zijn makkelijk te vervangen. Achterkant heb je een probleem
Cilinderkop goed checken of deze lek is. Dit is een zwak punt.
Versnellingsbak hoort gewoon heel soepel en precies te schakelen.
Hoge Km-stand kunnen deze dingen goed hebben, maar ik zou zelf niet verder gaan dan 220dkm. (Op die van mij staat 158.000km)
En als je niet 2 linkerhanden hebt kun je bij deze auto bijna alles zelf doen. Werkplaatshandboek erbij en het kan eigenlijk niet mis gaan. Je kan overal lekker bij en alles zit simpel doch solide in mekaar.
Voor de rest zie je bij dit soort auto's meestal vrij snel of het een liefhebber betreft of niet. Auto's met DTM-uitlaten, angeleyes, doodskop-versnellingspook, geblindeerde ramen etc loop ik altijd met een grote boog omheen.
zo'n iX is toch 4wd..?quote:Op zondag 26 augustus 2007 19:03 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Mijn 325iX heeft al 310000 kms gelopen.![]()
[...]
mijn idee...quote:
Dat, en de plate brede nieren gecombineerd met het "dikke" uiterlijk. Dat vind ik meer wat voor de dikkere BMWs, zoals de conceptcar van laatst.quote:Op maandag 27 augustus 2007 14:13 schreef Youp het volgende:
[..]
mijn idee...
de Z4 M is nog niet zo lang uit (sinds de facelift pas) en de Z4 Coupe is er ook pas "net" ....
Jaquote:Op maandag 27 augustus 2007 11:04 schreef psychionyx het volgende:
zo'n iX is toch 4wd..?
Ik zou eerst eens beginnen met een 325/328 blok te regelen. M kost veel geld en als het kapot gaat erg veel geldquote:Op maandag 27 augustus 2007 11:04 schreef psychionyx het volgende:
[..]
...
Anyway, mijn interesse voor een E30 is opnieuw aangewakkerd nu ik heb gehoord dat een M-blok met wat aanpassingen in een E30 past. Vandaar mijn interesse.
Op hoeveel moet je ongeveer rekenen als je op zoek bent naar een M-blok incl bak, ecu etc etc...?
[..]
zo'n iX is toch 4wd..?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |