Puik wagentjequote:Op zondag 1 april 2007 15:48 schreef Catch22- het volgende:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Mijn nieuwe wagen. 518i uit 94, LPG
Heeft met name te maken met de grootte/diameter van de schijven.quote:Op dinsdag 3 april 2007 21:56 schreef cosmick het volgende:
...
@Hyperdude: geldt dat remschijvenprobleem alleen voor de E46 330?
Blijken ook al verhalen rond te gaan over een cabrio versie.......maarja of het waar is? Zien we welquote:Op woensdag 4 april 2007 15:27 schreef Youp het volgende:
nog een nieuwtje,
er komt een 1 serie coupe... de grote baas (loop weer stage bij BMW, nu net in een splinternieuw pand in Echt) heeft hem gezien in valencia (als ik me niet vergis...) mocht er helaas geen foto's van maken maar hij zegt dat het een bloedmooie auto is!
![]()
Het is een Bmw 330xd Touring...en geen stationcar...quote:Op donderdag 5 april 2007 00:41 schreef Opa_vertelt het volgende:
Kerels, wat zijn de zwakke punten van een 330XD stationcar? (bj.2001, 180.000km)
M.a.w., waarop moet ik écht letten als ik een kijkje ga nemen of een proefrit ga doen?
De juiste benaming zal "touring" zijn. Dat er mensen zijn die daarover vallen zeg..quote:Op donderdag 5 april 2007 07:39 schreef bmwm3e46smg het volgende:
[..]
Het is een Bmw 330xd Touring...en geen stationcar...![]()
Vandaag is de M3 CSL weer langs geweest......1,5 maand op kenteken nu al compleet versleten schijven rondom!quote:Op donderdag 5 april 2007 19:14 schreef Youp het volgende:
another day at the office...
vandaag een beetje foute paarse E36 M3 Coupe SMG langs gekomen, een Z8 en een 2002 Turbo
ik heb nog wel wat fototjes op mn telefoon.... die komen er nog wel aan ofzo
en zo hoort het en niet anders met een CSLquote:Op donderdag 5 april 2007 19:36 schreef Der_Michael het volgende:
[..]
Vandaag is de M3 CSL weer langs geweest......1,5 maand op kenteken nu al compleet versleten schijven rondom!
Ik zou geen 330xd kopen.quote:Op donderdag 5 april 2007 08:23 schreef Opa_vertelt het volgende:
[..]
Maar back OT;
Wat zijn de zwakke punten van de 330XD? Waarop te letten bij bezichtiging/proefrit?
Bedankt voor je tips, hier kan ik wat meequote:Op vrijdag 6 april 2007 08:36 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Ik zou geen 330xd kopen.
Je loopt de hele tijd extra gewicht en verbruik mee te zeulen.
Alleen als je (zeer) fervent wintersporter bent , zie ik enig nut.
Zoek een 2WD exemplaar met ASC/DSC (standaard op de 330d?), 99% van de tijd net zo goed!
Ik heb zelf een oude 1990 325iX (ook zo'n 4 wiel ding) en een 2001 330i Station![]()
Het kost je minstens een liter per 100 km extra, en ik vind een achterwielaandrijver fijner rijden.
Er zijn niet echt veel zwakke punten bij de na-facelift E46 3 serie.
Let er wel op dat het gewoon dure auto's zijn. Nieuw en ook nu nog qua onderhoud ed.; aan de andere kant kan je nergens voor zo weinig geld zo'n fijne 6 cylinder rijden. Maar als het fout gaat wordt het snel (erg)duur.
Zorg wel voor een goede garantie: ik had 2 jaar volledig bij de BMW dealer:
-nieuwe achterruit; verwarming/antenne kaduuk
-nieuwe telefoon unit
-nieuwe navi computer
-nieuwe lambdasondes
-nieuwe achterveren (afgebroken, kwaalthje iig. bij de "normale" 2 wiel versie)
Zoek anders eens hier voor specifieke 330xd info:
http://www.auto-treff.com/bmw/vb/
Je moet je wel even registreren voor de zoekfunctie (geloof ik).
Die gasten hebben er zelfs 2. Ze trappen er mee rond op de Nordschleife. Ze hebben al 2 E61 M5 besteld met trekhaak(!) om ze te vervoeren op aanhangersquote:Op donderdag 5 april 2007 19:56 schreef Youp het volgende:
[..]
en zo hoort het en niet anders met een CSL
als je daar niet iedere 10.000km mee moet komen voor nieuwe schijven en blokken etc. dan had je een M3 Cabrio moeten kopen![]()
geniaal, een M5 Touring met een kar er achter waar een CSL op staatquote:Op vrijdag 6 april 2007 20:22 schreef Der_Michael het volgende:
[..]
Die gasten hebben er zelfs 2. Ze trappen er mee rond op de Nordschleife. Ze hebben al 2 E61 M5 besteld met trekhaak(!) om ze te vervoeren op aanhangers
Je heb waarschijnlijk geen idee hoe die gasten rijdenquote:Op zaterdag 7 april 2007 15:09 schreef Hyperdude het volgende:
Sinds wanneer is binnen 1,5 maand remschijven verslijten, zelfs bij een CSL, een goede zaak?
Wer später bremst ist schneller
Dus minder remmen verslijten en een 535D ipv. een M5 voor de trailer; kan je van het geld wat overblijft rijles nemen/een licentie halen.![]()
Niet hard genoeg door de bocht igg.; anders hoefden ze niet zo hard te remmen.quote:Op zaterdag 7 april 2007 15:12 schreef Der_Michael het volgende:
[..]
Je heb waarschijnlijk geen idee hoe die gasten rijden...
hoe lang denk je dat een setje schijven meegaat op het circuit?quote:Op zaterdag 7 april 2007 15:19 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Niet hard genoeg door de bocht igg.; anders hoefden ze niet zo hard te remmen.![]()
Klepspeling of je nokkenas kaduuk gok ik zo.quote:Op zaterdag 7 april 2007 20:49 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
E30 325 op de kop getikt..voor het betere driftwerk..
alleen de kleppen lijken wat harder te tikken dan die van een "maat"
iemand enig idee wat dat kan zijn?
Hoi Youp, lang niet gezien.quote:Op zaterdag 7 april 2007 19:58 schreef Youp het volgende:
[..]
hoe lang denk je dat een setje schijven meegaat op het circuit?
Kan je voor die dingen geen keramische schijven krijgen; kan je ook nog veilig naar huis rijdenquote:Man kann ein Auto nicht wie ein menschliches Wesen behandeln – ein Auto braucht Liebe...
Walter Röhrl
nokkenas denk ik niet, tenminste dat klinkt meestal wat luider.quote:Op zaterdag 7 april 2007 21:32 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Klepspeling of je nokkenas kaduuk gok ik zo.
Ruik ik hier jaloezie?quote:Op zaterdag 7 april 2007 21:41 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Maar als je goed kan rijden doe je dus langer met schijven als dat je een beetje loopt te crossen met je patserCSL
[..]
Mijn 325 tikt ook nog steeds na kleppen stellen.quote:Op zaterdag 7 april 2007 22:01 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
[..]
nokkenas denk ik niet, tenminste dat klinkt meestal wat luider.
Ik gok ook klepspeling, binnenkort even nakijken.
Verder nog wat bekende kwaaltjes aan die auto's?
Nee hoor. Ieder zijn lol.quote:
Niet van bmw schnitzer of hamann kan ze wel leverenquote:Op zaterdag 7 april 2007 23:10 schreef Hyperdude het volgende:
Nee hoor. Ieder zijn lol.
Maar kan je nu keramische schijven voor zo'n barrel krijgen of niet?![]()
weinig tijd voor, geen zin meer in en vooral geen tijd meer voor enzo... denk dat ik hem weg ga doen... hij is wel bijna klaar...quote:Op zaterdag 7 april 2007 21:41 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Hoi Youp, lang niet gezien.
Hoe is het met je 2002?
Maar als je goed kan rijden doe je dus langer met schijven als dat je een beetje loopt te crossen met je patserCSL
[..]
Kan je voor die dingen geen keramische schijven krijgen; kan je ook nog veilig naar huis rijden![]()
Dat is wel erg jammer. Was een mooi project.quote:Op dinsdag 10 april 2007 19:23 schreef Youp het volgende:
[..]
weinig tijd voor, geen zin meer in en vooral geen tijd meer voor enzo... denk dat ik hem weg ga doen... hij is wel bijna klaar...
tsjah hij is in feite al te koop, alleen adverteer ik er nog niet mee... het is alleen afhankelijk van wat men bied of ik hem al weg doe of nog nietquote:Op dinsdag 10 april 2007 19:28 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Dat is wel erg jammer. Was een mooi project.
Geef je wel ff een piep als je 'm echt gaat verkopen.
Lijkt mij wel aardig naast de E30 325iX Touring en E46 330i Touring![]()
Die van mij is best netjes.quote:Op dinsdag 10 april 2007 19:23 schreef Youp het volgende:
weet iemand trouwens nog een nette E30 325 type 2 te koop? mag wat kosten...
een must is een sport interieur en het liefst ook nog M technik uitgevoerd...
Ik heb net een huis gekocht. Over een paar maanden kom ik een heel eind. Nu blijf ik even op mijn geld zitten.quote:Op dinsdag 10 april 2007 20:27 schreef Youp het volgende:
[..]
tsjah hij is in feite al te koop, alleen adverteer ik er nog niet mee... het is alleen afhankelijk van wat men bied of ik hem al weg doe of nog niet
Hoe klaar is klaar? ik ben misschien wel geinteresseerdquote:Op dinsdag 10 april 2007 19:23 schreef Youp het volgende:
[..]
weinig tijd voor, geen zin meer in en vooral geen tijd meer voor enzo... denk dat ik hem weg ga doen... hij is wel bijna klaar...
blijft mooi om te zienquote:Op dinsdag 3 april 2007 11:54 schreef bmwm3e46smg het volgende:
Gisteren op de autorai geweest en heb daar kunnen genieten van de nieuwe Bmw m5 touring.
Natuurlijk had ik mijn fototoestel bij me dus hieronder volgen een paar foto's.
Het zijn er in totaal 520 maar dat leek me een beetje veel om te posten hier.
met vriendelijke bmw groet,
Arno.
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
het voorste gedeelte van de kabelboom heeft een beetje gesmeuld, deze moet vervangen worden, ik heb er wel een complete kabelboom bij uit een werkende auto... echter stelt de kabelboom van zo'n ding niet veel voorquote:Op woensdag 11 april 2007 18:44 schreef Pharell het volgende:
[..]
Hoe klaar is klaar? ik ben misschien wel geinteresseerd
gefeliciteerd!quote:Op dinsdag 10 april 2007 22:46 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Ik heb net een huis gekocht. Over een paar maanden kom ik een heel eind. Nu blijf ik even op mijn geld zitten.![]()
Succes met de verkoop: een mooie tii moet nog wel wat opleveren denk ik zo.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |