quote:Op dinsdag 11 maart 2014 11:43 schreef picodealion het volgende:
Welkom in het motorclubtopic. Neem een korreltje zout. En negeer alles wat Sala zegt.
quote:Op zaterdag 19 april 2014 19:56 schreef stinkie het volgende:
Over mijn lijk dat ik me in laat halen door een BMW.
Voor 70 euro per uur vloeken ze maar een eind weg.quote:Op maandag 21 april 2014 15:07 schreef Vinniiee het volgende:
Dat is nog steeds dom, want vervolgens vloeken die monteurs er ook op los
Ja, datquote:Op maandag 21 april 2014 15:08 schreef Salatrel het volgende:
[..]
die moeten niet zeuren want die krijgen er zat voor betaald (nouja de baas factureert genoeg )
Als het niet meer isquote:Op maandag 21 april 2014 15:09 schreef Dekatria het volgende:
[..]
Voor 70 euro per uur vloeken ze maar een eind weg.
zelfs z'n zadel valt uit elkaarquote:Op maandag 21 april 2014 15:08 schreef Salatrel het volgende:
[ afbeelding ]
het standaard yamaha zadel was robuuster
ja, dat is een normale maatquote:Op maandag 21 april 2014 15:10 schreef Vinniiee het volgende:
[..]
Ja, dat
[..]
Als het niet meer is
Zit een inbus 10 in zo'n standaard inbussetje?
Beter doe je dat niet, vorige keer olie overalquote:Op maandag 21 april 2014 15:14 schreef Isdatzo het volgende:
Binnenkort de racer maar eens de woonkamer binnenrollen. Kop eraf en kijken hoe 't er na 2 seizoenen scheuren uitziet.
Jonge, nadat ik schoongemaakt had was het schoner dan voordat ik ermee begon sukkel .quote:Op maandag 21 april 2014 15:23 schreef Drinky het volgende:
[..]
Beter doe je dat niet, vorige keer olie overal
Morgen doen?quote:
quote:Op maandag 21 april 2014 15:38 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Jonge, nadat ik schoongemaakt had was het schoner dan voordat ik ermee begon sukkel .
[..]
Morgen doen?
Dan ga ik liever zelf een uurtje staan vloeken en hou ik 70 euro in mijn zak. Lucht nog eens ontieglijk op ook. Net mijn uitgaande nokkenas weer de volle laag gegevenquote:Op maandag 21 april 2014 15:09 schreef Dekatria het volgende:
[..]
Voor 70 euro per uur vloeken ze maar een eind weg.
Ik had geïnformeerd wat een grote beurt incl. klepspeling controleren/stellen kost. Fucking 500-600 euroquote:Op maandag 21 april 2014 15:55 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Dan ga ik liever zelf een uurtje staan vloeken en hou ik 70 euro in mijn zak. Lucht nog eens ontieglijk op ook. Net mijn uitgaande nokkenas weer de volle laag gegeven
Kloptquote:Op maandag 21 april 2014 16:01 schreef Dekatria het volgende:
Grote beurt is met filters en vloeistoffen toch? Scheelt al gauw de helft als je die zelf doet.
Olie, KVS en remvloeistof vervangen is max een uurtje werk. Scheelt je dus 70 euro.quote:Op maandag 21 april 2014 16:01 schreef Dekatria het volgende:
Grote beurt is met filters en vloeistoffen toch? Scheelt al gauw de helft als je die zelf doet.
Vaak aan de rode kleur.quote:Op maandag 21 april 2014 16:13 schreef Vinniiee het volgende:
[..]
Klopt
Meeste werk was klepspeling controleren
Iemand trouwens een idee hoe je een K&N inlegfilter kunt herkennen?
Doe maar een foto; roepen wij wel ja of neequote:Op maandag 21 april 2014 16:13 schreef Vinniiee het volgende:
[..]
Klopt
Meeste werk was klepspeling controleren
Iemand trouwens een idee hoe je een K&N inlegfilter kunt herkennen?
Je bedoelt diezelfde rode kleur als dat DNA luchtfilters hebben?quote:
rode filters zijn sneller?quote:Op maandag 21 april 2014 17:17 schreef mstx het volgende:
[..]
Je bedoelt diezelfde rode kleur als dat DNA luchtfilters hebben?
Dat lijkt me gewoon een standaard Honda filter wat nooit vervangen is of komt dit filter uit je stofzuiger?quote:Op maandag 21 april 2014 17:49 schreef Vinniiee het volgende:
[ afbeelding ]
Morgen even een ander setje voelermaatjes halen, als het echt de waarde is dat ik meet, staan mn uitlaatkleppen veel te strak Ik meet 0,05 terwijl het 0,31 moet zijn
Nou ja, volgens de manual zou het 18k geleden gebeurd moeten zijnquote:Op maandag 21 april 2014 18:10 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Dat lijkt me gewoon een standaard Honda filter wat nooit vervangen is of komt dit filter uit je stofzuiger?
Heb je er wel op gelet dat de nok niet tegen de nokvolger aan zit? Anders krijg je krappe metingen ja.
Gheghe, dat moet nog wel gebeurenquote:Op maandag 21 april 2014 18:11 schreef Isdatzo het volgende:
Volgens mij is 't een spons waarmee hij net z'n velg schoongemaakt heeft .
En wat zegt de manual over de vervangings interval?quote:Op maandag 21 april 2014 18:29 schreef Vinniiee het volgende:
[..]
Nou ja, volgens de manual zou het 18k geleden gebeurd moeten zijn
Jep, heb ik op gelet
[..]
Gheghe, dat moet nog wel gebeuren
18k.quote:Op maandag 21 april 2014 20:57 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
En wat zegt de manual over de vervangings interval?
ik ga ervan uit dat bij een nieuwe motor ook een nieuw filter gebruikt isquote:Op maandag 21 april 2014 21:05 schreef Sounddragon het volgende:
Dat is meestal het eerste wat ik check bij een nieuwe motor.
Ze kosten inderdaad geen reet.quote:Op maandag 21 april 2014 21:29 schreef Maegrim het volgende:
heb er een voor 400 euro gekocht laatst, leuk ding hoor zal best vergelijkbaar zijn ja
Idd, na 5K met deze setup is die van mij al redelijk vies.quote:Op maandag 21 april 2014 21:05 schreef Sounddragon het volgende:
Dat is meestal het eerste wat ik check bij een nieuwe motor.
Ik vind 18K érg lang voor een filter op een motorfiets.
Whehe, de mijne heeft er een dikke 40k ingezetenquote:Op maandag 21 april 2014 21:05 schreef Sounddragon het volgende:
Dat is meestal het eerste wat ik check bij een nieuwe motor.
Ik vind 18K érg lang voor een filter op een motorfiets.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Wereld van verschil wel als je die vervangtNu is het tijd om de democratie te verdedigen.
Ben ik lid van, strandde alleen op 1 km van een andere kazerne af. Heb dus daar de motor neergeplempt en heb de rest gelopen, geen zin om een uur op de wegenwacht te wachten in deze uithoekquote:Op maandag 21 april 2014 23:31 schreef Sounddragon het volgende:
Sommige brommerts hebben ook een brandstofpomp relais, kun je dan weer een directe + op zetten.
Je kunt ook een ANWB lidmaatschap nemen; kan best handig zijn
Doe dat nog eens goed lezen, en denk nog eens goed na over de werking van injectie? Of tank je dan hogedruk benzine ofzo?quote:Op dinsdag 22 april 2014 10:30 schreef Erasmo het volgende:
Pompje heeft in veel motors gezeten, ook kawa's enzo. De nieuwe Deauville met injectie heeft dan weer geen pomp.
Ik heb hem gewoon met ducttape aan de deurpost hangen, is een factor 1000 goedkoperquote:Op dinsdag 22 april 2014 15:09 schreef Geerd het volgende:
Ik zat wat rond te neuzen
http://www.optitune.nl/on(...)/optimate-muurbeugel
Tering daar koop je 2 laders voor
ntv650 kopen? 1000 euroquote:Op maandag 21 april 2014 22:16 schreef Erasmo het volgende:
Gvd houdt dat kutding er 5km voor de bestemming mee op
Probeer het oosten van het land eensquote:Op maandag 21 april 2014 15:58 schreef Vinniiee het volgende:
[..]
Ik had geïnformeerd wat een grote beurt incl. klepspeling controleren/stellen kost. Fucking 500-600 euro
Dikke doei, dan doe ik het zelf wel.
Bij een VTR is het gewoon een pens werk, daarom is het zo duur.quote:Op dinsdag 22 april 2014 15:50 schreef Den_Haag het volgende:
[..]
Probeer het oosten van het land eens
Al een zaak gevonden (kawa-dealer) die er 300 euro voor vraagt. Stuk redelijker.
whahaha ge-wel-dig!quote:
In de motoplus stonden 'jiffy extensions' oid voor 50 euro per stuk, oftewel een metalen plaatje wat je onder je jiffy schroeftquote:Op dinsdag 22 april 2014 15:09 schreef Geerd het volgende:
Ik zat wat rond te neuzen
http://www.optitune.nl/on(...)/optimate-muurbeugel
Tering daar koop je 2 laders voor
Hier zit wel een goede motorbeun in de buurt, kan ik wel sort off aanbevelenquote:Op dinsdag 22 april 2014 15:50 schreef Den_Haag het volgende:
[..]
Probeer het oosten van het land eens
Al een zaak gevonden (kawa-dealer) die er 300 euro voor vraagt. Stuk redelijker.
Alles is aan te passen, stekkers zullen wel niet overeenkomen gok ik zomaarquote:Op dinsdag 22 april 2014 19:16 schreef Erasmo het volgende:
Past een TA spanningsregelaar ook op een Deauville?
Dat icm lekke bougiekabels was waarschijnlijk het euvel.
"Even kijken of ie vonkt" Zap
Ze delen wel een blokje dus ik hoop dat de stekkers overeen komen. Wie had ook alweer die TA in een stellingkast liggen?quote:Op dinsdag 22 april 2014 20:57 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Alles is aan te passen, stekkers zullen wel niet overeenkomen gok ik zomaar
quote:Op dinsdag 22 april 2014 21:01 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Ze delen wel een blokje dus ik hoop dat de stekkers overeen komen. Wie had ook alweer die TA in een stellingkast liggen?
quote:Op zaterdag 19 april 2014 22:33 schreef Daantke het volgende:
Hehe, even wat koppen bij de namen checken.
Vandaag is het restant van de Alp opgehaald, alles wat nog over is kan gewoon in de stellingkast. En zit qua opbrengst van onderdelen al praktisch op de helft van de aanschafprijs van de Alp.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nu is het tijd om de democratie te verdedigen.
quote:Op dinsdag 22 april 2014 22:50 schreef BlackLining het volgende:
Nou, we hebben weer een stukje gereden. Dit keer met alle zestien kleppen aan het werk Voelt, klinkt en reageert weer zoals het hoort. Morgen nog ff alle momentwaardes langslopen, klein elektra probleempje (geloof het of niet, knipperlicht linksachter verdomd het ) oplossen en dan mag ie weer mee naar huisMoertje gevonden ja?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Eergisteren al, maar die was dol en M5x0.5 is vrijwel nergens te krijgen. Moest ervoor naar Roermond Ook was de nokkenas daardoor losgeslagen uit zijn guides dus heb ook nog een afgebroken bout uit de diepe krochten van de cilinderkop mogen halen. Maar goed, das allemaal gelukt.quote:
quote:Op dinsdag 22 april 2014 22:50 schreef BlackLining het volgende:
Nou, we hebben weer een stukje gereden. Dit keer met alle zestien kleppen aan het werk Voelt, klinkt en reageert weer zoals het hoort. Morgen nog ff alle momentwaardes langslopen, klein elektra probleempje (geloof het of niet, knipperlicht linksachter verdomd het ) oplossen en dan mag ie weer mee naar huisje hebt hem dus echt in denoude staat teruggebracht incl. kapotte knipperSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op dinsdag 22 april 2014 23:47 schreef Salatrel het volgende:
[..]
je hebt hem dus echt in denoude staat teruggebracht incl. kapotte knipper
quote:Op dinsdag 22 april 2014 23:47 schreef Salatrel het volgende:
[..]
Je hebt hem dus echt in denoude staat teruggebracht incl. kapotte knipper
Er meteen ophangen?quote:Op woensdag 23 april 2014 14:19 schreef Yreal het volgende:
Vanavond die tassen ophalen bij stinikie, maar ik twijfel dus of ze in mijn topkoffer passen...
quote:
ik heb nog geen rekje om ze van de uitlaat te beschermen en bovendien haal je mijn zadel er niet zomaar afquote:
Textielen tassen zijn onmogelijk om van vorm te veranderen ja.quote:Op woensdag 23 april 2014 15:39 schreef Yreal het volgende:
[..]
ik heb nog geen rekje om ze van de uitlaat te beschermen en bovendien haal je mijn zadel er niet zomaar af
Hoe laat? Zit nu nog in A'dam en ga eerst sportenquote:Op woensdag 23 april 2014 14:19 schreef Yreal het volgende:
Vanavond die tassen ophalen bij stinikie, maar ik twijfel dus of ze in mijn topkoffer passen...
na 8e toch?quote:Op woensdag 23 april 2014 16:30 schreef stinkie het volgende:
[..]
Hoe laat? Zit nu nog in A'dam en ga eerst sporten
quote:
Beetje afstellen nog, maar verder lijkt hij het allemaal prima te doen Enige geluidje is een diepe zware roffel uit de uitlaat, maar daar kan ik wel mee levenquote:Op woensdag 23 april 2014 14:26 schreef mjan het volgende:
[..]
Er meteen ophangen?
BL: geen rare rateltjes of andere losse dingen meer? Helemaal 100% klaar nu?
Die van mij ook, achterin een busje.quote:
Had dan niks gezegd.quote:Op woensdag 23 april 2014 18:12 schreef ManageTheAnger het volgende:
[..]
Die van mij ook, achterin een busje.
¤750,- lichter.
Shit happens, meer wil ik er niet over kwijt en het was niet vanwege een wheelie o.i.d.
dat had je gewildquote:Op woensdag 23 april 2014 18:12 schreef ManageTheAnger het volgende:
[..]
en het was niet vanwege een wheelie o.i.d.
Hmja.quote:Op woensdag 23 april 2014 18:13 schreef weerstandje het volgende:
Had dan niks gezegd.
Nu ben ik benieuwd ook
Dit.quote:Op woensdag 23 april 2014 18:13 schreef weerstandje het volgende:
[..]
Had dan niks gezegd.
Nu ben ik benieuwd ook
1000 CC 4cil in lijn inderdaad.quote:Op woensdag 23 april 2014 19:27 schreef pindaplukker het volgende:
DAt blok wat er onder hangt is echt huge, 4in1lijn?
vanwege 220 rijden waar je 70 mag?quote:Op woensdag 23 april 2014 18:12 schreef ManageTheAnger het volgende:
[..]
Die van mij ook, achterin een busje.
¤750,- lichter.
Shit happens, meer wil ik er niet over kwijt en het was niet vanwege een wheelie o.i.d.
Mag ook wel met de uren die erin zijn gegaanquote:Op woensdag 23 april 2014 19:40 schreef Dekatria het volgende:
Wat een vet ding is dat geworden succes met die reis!
Dat kan natuurlijk ook nog. Slecht dat we meteen denken aan een overtredingquote:Op woensdag 23 april 2014 19:59 schreef Scheringa het volgende:
[..]
Of is het een gevalletje vergeten schijfremslot
quote:Op woensdag 23 april 2014 18:13 schreef weerstandje het volgende:
[..]
Had dan niks gezegd.
Nu ben ik benieuwd ook
quote:
quote:
quote:Op woensdag 23 april 2014 18:16 schreef Dekatria het volgende:
[..]
Hmja.
Klinkt als een Art 5 inderdaad?
Heel ergquote:
quote:
Nou vooruit:quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Twee dagen echt goed misselijk van geweest, schade is ¤750,- ( al het zichtbare+ het stuur is krom.. voorvork etc schijnt niet krom te zijn) iets wat ik gewoon zelf ga betalen.quote:YouTube
Holding on to anger is like grasping a hot coal with the intent of throwing it at someone else; you are the one who gets burned.
quote:Op woensdag 23 april 2014 20:09 schreef ManageTheAnger het volgende:
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
Heel erg
[..]
[..]
Nou vooruit:
Na 3 dagen geleden een heerlijke rit gemaakt te hebben van ongeveer 140km door het Noorden des lands, heb ik een ongeluk met de motor gehad.
Het achterwiel verloor grip (glad/olie weet ik niet precies) met het wegdek waardoor de motor begon te slippen en ik in de berm ben beland. Via de berm ben ik vervolgens ergens midden op de weg tot stilstand gekomen. Schuiver was maar 20m maar toch.
Foto's van de motor:Valt nog wel mee toch? Vooral lak enzo?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Twee dagen echt goed misselijk van geweest, schade is ¤750,- ( al het zichtbare+ het stuur is krom.. voorvork etc schijnt niet krom te zijn) iets wat ik gewoon zelf ga betalen.
[..]
quote:Op woensdag 23 april 2014 20:10 schreef Tunafish het volgende:
Kut man. Zelf niks aan overgehouden verder?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Maar niet minder erg.quote:Op woensdag 23 april 2014 20:11 schreef Yreal het volgende:
[..]
Valt nog wel mee toch? Vooral lak enzo?YouTube
Holding on to anger is like grasping a hot coal with the intent of throwing it at someone else; you are the one who gets burned.
quote:Op woensdag 23 april 2014 20:12 schreef ManageTheAnger het volgende:
[..]auwSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.[..]
Maar niet minder erg.
Ja en het erge is nog, het is mijn tweede schade in twee week tijd.quote:
schiet ook niet op. Misschien nog een beetje sjoemelen?quote:Op woensdag 23 april 2014 20:14 schreef ManageTheAnger het volgende:
[..]
Ja en het erge is nog, het is mijn tweede schade in twee week tijd.
Week ervoor reed er een auto achterin....
Dus ik ben er wel even klaar mee
Sjoemelen doe ik niet aanquote:Op woensdag 23 april 2014 20:16 schreef Yreal het volgende:
[..]
schiet ook niet op. Misschien nog een beetje sjoemelen?
Ik kan echt helemaal niets wat dat betreft dus laat het gewoon doen daar waar ik hem gekocht heb. Ga nu nog niet doe-het-zelven.quote:Op woensdag 23 april 2014 20:11 schreef Vinniiee het volgende:
Ik ben denk ik blind. Ik zie hooguit ¤150 euro aan schade?
Je wordt echt opgelicht als ik zie wat ze moeten vervangen.quote:Op woensdag 23 april 2014 20:17 schreef ManageTheAnger het volgende:
[..]
Sjoemelen doe ik niet aan
Veel rust houden maar voor zover dat kan, want zaken gaan ook gewoon door.
Hopelijk kan ik er van het weekend weer mee rijden
[..]
Ik kan echt helemaal niets wat dat betreft dus laat het gewoon doen daar waar ik hem gekocht heb. Ga nu nog niet doe-het-zelven.
Zal het op de factuur wel zien, had zelf 1000 euro in gedachte dus dit valt mij dan nog weer mee ;-).quote:Op woensdag 23 april 2014 20:20 schreef Vinniiee het volgende:
[..]
Je wordt echt opgelicht als ik zie wat ze moeten vervangen.
Heb ze al verteld dat het gedaan mag worden... alle onderdelen worden nu bij Suzuki besteld etc.quote:Op woensdag 23 april 2014 20:24 schreef Tunafish het volgende:
Misschien is een second opinion de moeite wel waard. 750 euro lijkt inderdaad wel veel voor wat zo op de foto's is te zien.
Heb hem bewaard, thanks misschien volgende maandquote:Op woensdag 23 april 2014 20:27 schreef Yreal het volgende:
En effe deze bestellen
http://www.mlmparts.com/n(...)650-bandit-2012.html
Woon je in haren ofzo?quote:Op woensdag 23 april 2014 20:35 schreef Isdatzo het volgende:
Ja godverdomme nu gaat 't nog pauperhard regenen ook. Leuk man .
Waar woon je dan dat je het zo ver weg moet laten doen?quote:Op woensdag 23 april 2014 20:23 schreef ManageTheAnger het volgende:
[..]
Zal het op de factuur wel zien, had zelf 1000 euro in gedachte dus dit valt mij dan nog weer mee ;-).
Zal voornamelijk uurloon zijn, en transport.
Laat je btw niet eerste een offerte maken?quote:Op woensdag 23 april 2014 20:26 schreef ManageTheAnger het volgende:
[..]
Heb ze al verteld dat het gedaan mag worden... alle onderdelen worden nu bij Suzuki besteld etc.
Tis volgens mij transport wat het meeste kost, samen met die deksel en de pakking daarvan die stuk was, en het stuur.
Tis in elk geval al te laat, maar als blijkt dat ik inderdaad vele malen teveel betaald heb is dat ook gewoon leergeld geweest ;-).
Dan doe ik dat de volgende keer niet meer etc.
Nee, 't probleem is de pannenkoeken die erop zitten. Dat krijg je met die landelijke motordagen, een baan vol prutsers .quote:
Noorden, maar ik liet het doen waar ik hem gekocht heb.quote:Op woensdag 23 april 2014 21:04 schreef Vinniiee het volgende:
[..]
Waar woon je dan dat je het zo ver weg moet laten doen?
Ik wil je best helpen als het een beetje in de buurt is
Ging mij er meer om, dat ik écht niet zat te wachten op al dat commentaar wat ik verwacht hadquote:Op woensdag 23 april 2014 21:04 schreef Salatrel het volgende:
Jezus mta ik denk je bent 220 over een woonerf gegaan maar gewoon een valpartij.... je bent niet de eerste en zeker niet de laatste uit dit topic... hoef je niet zo geheimzinnig over te doen.
Ja heb ik, ze hebben mij keurig gebeld met een prijsopgave.quote:Op woensdag 23 april 2014 21:05 schreef Vinniiee het volgende:
[..]
Laat je btw niet eerste een offerte maken?
Ik had zelf verwacht dat ik in een bocht een keer onderuit zou gaan.quote:Op woensdag 23 april 2014 21:16 schreef Dekatria het volgende:
AQch MTA, schuivers dat overkomt iedereen een keer. Ze zeggen niet voor niets dat er maar 2 soorten motorrijders zijn; zij die op hun smoel zijn gegaan, en zij die dat nog gaan doen
Desalniettemin erg zuur.
Ja op deze manier krijg je commentaar ja raar hequote:Op woensdag 23 april 2014 21:22 schreef ManageTheAnger het volgende:
Ging mij er meer om, dat ik écht niet zat te wachten op al dat commentaar wat ik verwacht had
Ik ben bang dat ik het gemist heb, maar wie is nummer 2?quote:Op woensdag 23 april 2014 21:25 schreef Erasmo het volgende:
Zuur MtA, je ben nummertje drie in dit topic dit jaar
SD die tegen een geparkeerde auto aanklapte.quote:
Stuur maar op de pmquote:Op dinsdag 22 april 2014 20:56 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Hier zit wel een goede motorbeun in de buurt, kan ik wel sort off aanbevelen
Moet je wel effe op- en neer willen rijden natuurlijk, en kleppen stellen moet koud, dus op tijd vertrekken
dat bedoelde ik jaquote:Op woensdag 23 april 2014 21:08 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Nee, 't probleem is de pannenkoeken die erop zitten. Dat krijg je met die landelijke motordagen, een baan vol prutsers .
dan is ie op helaasquote:Op woensdag 23 april 2014 21:45 schreef picodealion het volgende:
Ik heb van 't weekend mijn ketting gespannen omdat die behoorlijk veel speling had, maar toen ik er gisteren op reed merkte ik dat 'ie niet lekker klonk en voelde. Bij nader inspectie bleek de ketting het ene moment een normale speling te hebben, maar als ik wat aan het wiel draaide stond 'ie af en toe helemaal strak.
Dit inderdaad. Iedereen maakt wel eens zo'n schuivert helaas, en de schade aan de buitenkant is zuur maar niks ernstigs toch? Ik vind 750 wel een flinke bak geld, al kan een krom stuur inderdaad wel aantikken.quote:Op woensdag 23 april 2014 21:04 schreef Salatrel het volgende:
Jezus mta ik denk je bent 220 over een woonerf gegaan maar gewoon een valpartij.... je bent niet de eerste en zeker niet de laatste uit dit topic... hoef je niet zo geheimzinnig over te doen.
SD is al 2x in het ziekenhuis beland dit jaar was dus nummer 2.quote:Op woensdag 23 april 2014 21:27 schreef Scheringa het volgende:
Ik dacht dat dat vorig jaar was, nog voor BL
Al 2 keer dit jaar?quote:Op woensdag 23 april 2014 21:51 schreef Anne het volgende:
[..]
SD is al 2x in het ziekenhuis beland dit jaar was dus nummer 2.
1e keer was vorig jaar begin Oktober met de GTR.. dit jaar nog effe over gedaan met de CBquote:Op woensdag 23 april 2014 21:52 schreef Scheringa het volgende:
[..]
Al 2 keer dit jaar?
Dan heb ik niet zo goed op zitten letten denk ik...
Nieuw stuur kost 5 tientjes, de hendels zijn duur; het stuur am sich niet.quote:Op woensdag 23 april 2014 21:48 schreef picodealion het volgende:
[..]
Dit inderdaad. Iedereen maakt wel eens zo'n schuivert helaas, en de schade aan de buitenkant is zuur maar niks ernstigs toch? Ik vind 750 wel een flinke bak geld, al kan een krom stuur inderdaad wel aantikken.
een ezel stoot zich niet 23 keer aan dezelfde steenquote:Op woensdag 23 april 2014 21:51 schreef Anne het volgende:
[..]
SD is al 2x in het ziekenhuis beland dit jaar was dus nummer 2.
Ah, daar was ik al bang voor. Overigens viel het me op dat het voorste tandwiel behoorlijk haaienvinnen begint te vertonen. Meteen maar vervangen dan?quote:Op woensdag 23 april 2014 21:45 schreef Maegrim het volgende:
[..]
dat bedoelde ik ja
[..]
dan is ie op helaas
Mooi, dan ben ik iig geen ezel, want dit waren écht niet de eerste keren dat ik op mijn bek ben gegaanquote:Op woensdag 23 april 2014 22:02 schreef Salatrel het volgende:
[..]
een ezel stoot zich niet 23 keer aan dezelfde steen
Ja, alles; voor, achter én de ketting.quote:Op woensdag 23 april 2014 22:02 schreef picodealion het volgende:
[..]
Ah, daar was ik al bang voor. Overigens viel het me op dat het voorste tandwiel behoorlijk haaienvinnen begint te vertonen. Meteen maar vervangen dan?
Nog niet opnieuw door de regen gereden, maar volgens mij loopt ie nog geen haar beter .quote:Op woensdag 23 april 2014 15:07 schreef Scheringa het volgende:
[..]
Dit dus
Mjan, loopt jouw blok nou al beter? Of "stottert" hij nog steeds?
Eindelijk! Mooi man . Binnenkort eens 'zoek de 1001-verschillen' doen.quote:Op woensdag 23 april 2014 17:47 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Beetje afstellen nog, maar verder lijkt hij het allemaal prima te doen Enige geluidje is een diepe zware roffel uit de uitlaat, maar daar kan ik wel mee leven
quote:
Ah, oke. Dank!quote:Op woensdag 23 april 2014 22:03 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Ja, alles; voor, achter én de ketting.
Misschien is de regelaar al kapoet.quote:Op woensdag 23 april 2014 22:21 schreef Erasmo het volgende:
Nu laadt de accu wel weer bij
Maar ik vermoed dat de spanningsregelaar op hogere snelheden toch niet meer goed gekoeld wordt dus morgen komt er nieuwe koelpasta tussen.
En volgende week onder begeleiding de carbs synchroniseren, alleen nog geen idee hoe dat gaat
Met een dot gas gaat de spanning mooi omhoog naar 13,5V dat is toch zat? Bij mijn auto's tenminste wel maar voor een motor zal het toch niet zoveel verschillen?quote:Op woensdag 23 april 2014 23:12 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Misschien is de regelaar al kapoet.
En syncen doe je met vacuüm meters als ik me niet vergis. veel verder weet ik het ook niet. Wel eens staan bekijken van een afstandje, maar nog nooit zelf gedaan
Wat SD al zegt, altijd alles "samen" vervangen, tandwiel voor, achter en de ketting zelfquote:Op woensdag 23 april 2014 22:02 schreef picodealion het volgende:
[..]
Ah, daar was ik al bang voor. Overigens viel het me op dat het voorste tandwiel behoorlijk haaienvinnen begint te vertonen. Meteen maar vervangen dan?
Das prima geloof ik, minimaal is vaak 12v ofzoquote:Op woensdag 23 april 2014 23:16 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Met een dot gas gaat de spanning mooi omhoog naar 13,5V dat is toch zat? Bij mijn auto's tenminste wel maar voor een motor zal het toch niet zoveel verschillen?
13.5 is een beetje magertjes, 13.8 - 14.0v is ideaal. sommige auto's doen zelfs meer tegenwoordig (die vreten ook lampjes) ivbm meer boordelektronica in moderne auto's.quote:Op woensdag 23 april 2014 23:16 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Met een dot gas gaat de spanning mooi omhoog naar 13,5V dat is toch zat? Bij mijn auto's tenminste wel maar voor een motor zal het toch niet zoveel verschillen?
12 volt draaiend is gewoon 200% niet goed. Dan laadt hij niet bij, of de accu is aan bonken.quote:Op woensdag 23 april 2014 23:46 schreef KneusTeun het volgende:
[..]
Das prima geloof ik, minimaal is vaak 12v ofzo
Hoelang ben je nou al met dat kleppen stellen bezig man? in die vier dagen heb ik twee keer mijn kleppen gesteld, een klepstoter uit de carterpan gehaald, lagercaphouders van de nokkenas uitgeboord en de distributieketting vervangenquote:Op woensdag 23 april 2014 21:07 schreef Vinniiee het volgende:
Ik kan mijn shimhouder niet verwijderen, want ik heb geen magneet in huis
Ik heb mijn ketting ook laten vervangen, meteen ook de tandwielen.quote:
Als het nodig is. Gewoon in de gaten houden dus. Veel in takkeweer rijden is veel smeren. Veel op zanderige wegen rijden is vaak schoonmaken. Veel snelweg rijden is schone handen houdenquote:Op donderdag 24 april 2014 08:53 schreef White__Tiger het volgende:
[..]
Ik heb mijn ketting ook laten vervangen, meteen ook de tandwielen.
Dan is alles meteen weer helemaal nieuw en kun je er weer jaren tegenaan.
Om de hoeveel km/tijd is het aan te raden om de ketting te smeren?
Moooohhhhhh, Gertjeeeee!quote:Op donderdag 24 april 2014 08:50 schreef Iwanius het volgende:
Morgen. Kwam weer wat tegen deze week.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
daarom paddockstand kopen.quote:Op donderdag 24 april 2014 09:11 schreef mennes2000 het volgende:
Of zelf iets klussen: http://www.motor-forum.nl(...)ttingsmeersyste.html
Ik heb inmiddels bijna alle componenten thuis. Binnenkort even afmaken en op de motor monteren. Smeren zonder middenbok is best vervelend.
Die staat er nu ook al twee weken of zo, of niet?quote:Op donderdag 24 april 2014 10:00 schreef Freezer het volgende:
Daar staat de mijne nog steeds.. Grapje van de rem schijven en blokken en leidingen gaat waarschijnlijk net zoveel kosten als de schade van MTA..
Sinds vorige week. Waarschijnlijk moeten ze wachten op de remleidingen.quote:Op donderdag 24 april 2014 10:31 schreef Tunafish het volgende:
Gewoon op de stoep zetten, op de jiffy en dan het achterwiel boven de weg laten hangen. Paar keer gedaan, gaat prima. Gelukkig heeft mijn eigen gewoon een bok
[..]
Die staat er nu ook al twee weken of zo, of niet?
Nope .quote:Op donderdag 24 april 2014 09:27 schreef Salatrel het volgende:
zou teun zijn houthakkersbaard afgeschoren hebben voordat ie naar finland ging?
hmm, dat is wel een leuke fiets. helaas geen noppenbanden.quote:Op donderdag 24 april 2014 11:36 schreef stinkie het volgende:
http://www.marktplaats.nl(...)0c1b&previousPage=lr
Oe, deze voor erbij
Ooit, als pekelfiets
dat is waar maar de omschrijving klopt wel he?quote:Op donderdag 24 april 2014 11:31 schreef punkmuis het volgende:
[..]
Nope .
Maar in all fairness, als je ergens een baard mag laten staan dan is het in Finland .
kunnen er op hequote:Op donderdag 24 april 2014 11:41 schreef rulerofdeath het volgende:
[..]
hmm, dat is wel een leuke fiets. helaas geen noppenbanden.
ja, wel een groot voordeel.quote:
Zette tot nu toe de autokrik onder de achterbrug. Dan kun je 'm in je eentje makkelijk smeren.quote:Op donderdag 24 april 2014 10:13 schreef Drinky het volgende:
Of motor op zijspanwagentje zetten, achterwiel optillen en iemand aan het wiel latn draaien en de ketting laten inspuiten.
Ongeveer alle motoren zonder clip-ons.quote:Op donderdag 24 april 2014 12:32 schreef whY... het volgende:
Welke fiets is makkelijk en leuk als je veel last van je polsen hebt?
en goede handschoenen. Ik had eerst lidl en altijd last van muis en pols. Nu dainese en negens last vanquote:Op donderdag 24 april 2014 12:40 schreef whY... het volgende:
Wat is een clip-on
Vooral koppelen lijkt hem tegen te vallen.
quote:
allroad / tour en nakeds... eigelijk alles met een rechte zithouding want dan leunbje niet op je polsen..quote:Op donderdag 24 april 2014 12:32 schreef whY... het volgende:
Welke fiets is makkelijk en leuk als je veel last van je polsen hebt? Mijn pa reed vroeger altijd motor en sinds ik nu een paar jaar rijd heeft hij ook wel eens een bochtje gestuurd op mijn motoren. Hij heeft alleen een operatie gehad een paar jaar terug aan zijn polsen en sindsdien zijn ze nooit meer helemaal de oude geworden.
Wat zou voor hem nou een leuke fiets zijn? Hij reed vroeger CBtjes volgens mij en deze fiets is wel eens gevallen in gesprekken: Honda Police Special Motorcycle CB750.
Is een tikje te duur, verder super idee. Waarom zou dit lichter zijn dan de rest van de motoren?quote:
Hmm, maar koppelen heeft minder met belasting van je polsen te maken en meer met de spieren in je hand/vingers zelf toch? Ik zou denken dat dat wel beter zal worden als hij weer een poosje rijdt.quote:Op donderdag 24 april 2014 12:40 schreef whY... het volgende:
Wat is een clip-on
Vooral koppelen lijkt hem tegen te vallen.
Zou zomaar kunnen hoor, het gaat om zijn pezen. Maar als een makkelijk 'opstap'motor hem helpt in het vertrouwen dan is dat natuurlijk ook fijn.quote:Op donderdag 24 april 2014 13:09 schreef mjan het volgende:
[..]
Hmm, maar koppelen heeft minder met belasting van je polsen te maken en meer met de spieren in je hand/vingers zelf toch? Ik zou denken dat dat wel beter zal worden als hij weer een poosje rijdt.
Is gewoon het type stuur.quote:Op donderdag 24 april 2014 13:00 schreef whY... het volgende:
Thanks mstx, niet dat het nu snap maar het lijkt op die buisjes op de SS motoren die helpen met high speed sturen toch?
Ik denk dat ik ongeveer 586x op m'n bek zou gaanquote:Op donderdag 24 april 2014 13:16 schreef stoeltafel het volgende:
http://www.dumpert.nl/med(...)e_met_obstakels.html
Hoe is jullie motorbeheersing?
Supervet .quote:Op donderdag 24 april 2014 13:16 schreef stoeltafel het volgende:
http://www.dumpert.nl/med(...)e_met_obstakels.html
Hoe is jullie motorbeheersing?
Wow.quote:Op donderdag 24 april 2014 13:16 schreef stoeltafel het volgende:
http://www.dumpert.nl/med(...)e_met_obstakels.html
Hoe is jullie motorbeheersing?
Maandag ben ik begonnen, op een Gegeven moment niet het juiste gereedschap voorhanden. Dinsdag verder gegaan, klepspeling gemeten, toen geen zin meer. Gisteren nog een keer klepspeling gemeten want zat me niet helemaal lekker en nu moet ik alleen even de shimmetjes uitwisselen en dan kan de boel weer in elkaar.quote:Op donderdag 24 april 2014 00:03 schreef BlackLining het volgende:
Mja. Een accu laadt nooit op tot het voltage wat ie krijgt. Een 12V accu opladen met 12V wordt hem niet, dan blijft ie hangen rond de 11V laat staan hoeveel stroom ie dan kan leveren. Welke boordspanning je minimaal (!) moet hebben staat in je wphb, maar zal idd iets rond 13.6, 13.8V zijn met lopende motor.
[..]
Hoelang ben je nou al met dat kleppen stellen bezig man? in die vier dagen heb ik twee keer mijn kleppen gesteld, een klepstoter uit de carterpan gehaald, lagercaphouders van de nokkenas uitgeboord en de distributieketting vervangen
Su-per-vet!quote:Op donderdag 24 april 2014 13:16 schreef stoeltafel het volgende:
http://www.dumpert.nl/med(...)e_met_obstakels.html
Hoe is jullie motorbeheersing?
mijn pa is opzich heel erg gecharmeerd van die xtx, maar ik zou het in de hoek van de bonnevile of w800 zoeken.quote:Op donderdag 24 april 2014 12:32 schreef whY... het volgende:
Welke fiets is makkelijk en leuk als je veel last van je polsen hebt? Mijn pa reed vroeger altijd motor en sinds ik nu een paar jaar rijd heeft hij ook wel eens een bochtje gestuurd op mijn motoren. Hij heeft alleen een operatie gehad een paar jaar terug aan zijn polsen en sindsdien zijn ze nooit meer helemaal de oude geworden.
Wat zou voor hem nou een leuke fiets zijn? Hij reed vroeger CBtjes volgens mij en deze fiets is wel eens gevallen in gesprekken: Honda Police Special Motorcycle CB750.
Honda nc 750 dct? Licht en je hoeft niet zelf te schakelen.quote:Op donderdag 24 april 2014 13:14 schreef whY... het volgende:
[..]
Zou zomaar kunnen hoor, het gaat om zijn pezen. Maar als een makkelijk 'opstap'motor hem helpt in het vertrouwen dan is dat natuurlijk ook fijn.
!quote:Op donderdag 24 april 2014 13:16 schreef stoeltafel het volgende:
http://www.dumpert.nl/med(...)e_met_obstakels.html
Hoe is jullie motorbeheersing?
oh het ging om knijpbelasting? Koppeling lijkt tegen te vallen hoe gaat hij om met remmen dan?quote:Op donderdag 24 april 2014 13:14 schreef whY... het volgende:
[..]
Zou zomaar kunnen hoor, het gaat om zijn pezen. Maar als een makkelijk 'opstap'motor hem helpt in het vertrouwen dan is dat natuurlijk ook fijn.
Honda timmert inderdaad aardig aan de weg met de DCT.quote:Op donderdag 24 april 2014 13:46 schreef mennes2000 het volgende:
[..]
Honda nc 750 dct? Licht en je hoeft niet zelf te schakelen.
Nee, ik ziet hier in Helsinki met een nog net zo harde baard!quote:Op donderdag 24 april 2014 09:27 schreef Salatrel het volgende:
zou teun zijn houthakkersbaard afgeschoren hebben voordat ie naar finland ging?
Had je voor het meten gereden?quote:Op donderdag 24 april 2014 14:35 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Honda timmert inderdaad aardig aan de weg met de DCT.
Net even gemeten;
Motor af: 12,76V
Stationair draaiend met choke rond de 2000 tpm:14,62V
Accu blijkt dus toch in orde?
Bij remmen heb je hydrologische hendels, dat gaat wat makkelijk en hoef je niet helemaal naar je stuur te trekken natuurlijk. Plus zijn rechterhand is blijkbaar sterker... ik wil niet weten waaromquote:Op donderdag 24 april 2014 14:27 schreef Salatrel het volgende:
[..]
oh het ging om knijpbelasting? Koppeling lijkt tegen te vallen hoe gaat hij om met remmen dan?
Nice!quote:Op donderdag 24 april 2014 13:16 schreef stoeltafel het volgende:
http://www.dumpert.nl/med(...)e_met_obstakels.html
Hoe is jullie motorbeheersing?
Als je rechts bent is je rechterhand altijd sterker, zeker als je ook fysiek werk hebt gedaan.quote:Op donderdag 24 april 2014 15:09 schreef whY... het volgende:
[..]
Bij remmen heb je hydrologische hendels, dat gaat wat makkelijk en hoef je niet helemaal naar je stuur te trekken natuurlijk. Plus zijn rechterhand is blijkbaar sterker... ik wil niet weten waarom
"fysiek werk"quote:Op donderdag 24 april 2014 15:10 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Als je rechts bent is je rechterhand altijd sterker, zeker als je ook fysiek werk hebt gedaan.
Ook niet met dit. Waar je denkt dat de tank zit kun je je helm opbergenquote:Op donderdag 24 april 2014 14:39 schreef Salatrel het volgende:
Met een motorscooter hoef je ook niet zelf te schakelen
Nope staat al sinds gisteravond stil.quote:Op donderdag 24 april 2014 15:01 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Had je voor het meten gereden?
Dan is hij gewoon prima in ordequote:Op donderdag 24 april 2014 15:13 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Ook niet met dit. Waar je denkt dat de tank zit kun je je helm opbergen
[ afbeelding ]
[..]
Nope staat al sinds gisteravond stil.
het was een qualificatiequote:Op donderdag 24 april 2014 15:09 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Wel een hoop niveau verschil tussen de rijders; je zou bijna zeggen dat die knul met de camera al een paar rondjes geoefend had, en de rest niet
stuur je het adres van die beun nog?quote:Op dinsdag 22 april 2014 20:56 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Hier zit wel een goede motorbeun in de buurt, kan ik wel sort off aanbevelen
Moet je wel effe op- en neer willen rijden natuurlijk, en kleppen stellen moet koud, dus op tijd vertrekken
DMquote:Op donderdag 24 april 2014 16:04 schreef Den_Haag het volgende:
[..]
stuur je het adres van die beun nog?
tis geen leerquote:Op donderdag 24 april 2014 16:38 schreef Maegrim het volgende:
krijg je zo wat lappen leer toegestuurd
Afblijven, want als ie er volgende maand nog op staat is ie de mijne.quote:Op donderdag 24 april 2014 11:36 schreef stinkie het volgende:
http://www.marktplaats.nl(...)0c1b&previousPage=lr
Oe, deze voor erbij
Ooit, als pekelfiets
ik ga gelijk bellenquote:Op donderdag 24 april 2014 16:48 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Afblijven, want als ie er volgende maand nog op staat is ie de mijne.
800cc één cilinder jaquote:Op donderdag 24 april 2014 17:13 schreef KneusTeun het volgende:
dr big, zijn ook klapper apparaten toch?
Wanneer wilde je die bandjes komen halen? Volgende week kan nog, daarna ben ik niet heel veel thuis en dan zit ik 7 weken in de Pyreneeën voor m'n studie.quote:
Man man man man manquote:Op donderdag 24 april 2014 17:47 schreef White__Tiger het volgende:
http://www.dumpert.nl/embed/6595072/3b09366e/
Wheelie
Second opinion vragen ergens andersquote:Op donderdag 24 april 2014 19:20 schreef Tunafish het volgende:
Bah. Vandaag de motor weer opgehaald, mooi nieuw rubber eronder, heel leuk en aardig. Kerel komt naar me toe lopen met de werkorder, staat van alles bijgekrabbeld. Blijkbaar heb ik nog 20% van mijn remblokjes, nieuwe schijven zijn binnenkort geen overbodige luxe en to top it all off, klepdekselpakking lekt. Ongeveer 600 euro aan onderdelen alleen al Heb dat ding vorig jaar gekocht voor dat bedrag
Dat wordt dus even nadenken of ik dat er nog voor over heb...
Dat sowieso, maar ik kom zo wel op het punt dat ik er meer geld in stop in onderhoud dan dat ik er nog voor terug zou kunnen krijgen. Dit zijn alleen de remmen; er moet eigenlijk nog wel wat meer aan gebeuren. Misschien eens proberen van die tweede linkerhand een rechterhand te maken.quote:Op donderdag 24 april 2014 19:27 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Second opinion vragen ergens anders
spul van goud? 3 svhijven en 3 sets blokken nog geen 300 euro bij OTR voor de 10quote:Op donderdag 24 april 2014 19:20 schreef Tunafish het volgende:
Bah. Vandaag de motor weer opgehaald, mooi nieuw rubber eronder, heel leuk en aardig. Kerel komt naar me toe lopen met de werkorder, staat van alles bijgekrabbeld. Blijkbaar heb ik nog 20% van mijn remblokjes, nieuwe schijven zijn binnenkort geen overbodige luxe en to top it all off, klepdekselpakking lekt. Ongeveer 600 euro aan onderdelen alleen al Heb dat ding vorig jaar gekocht voor dat bedrag
Dat wordt dus even nadenken of ik dat er nog voor over heb...
ja als ik wave schijven wil zijn ze ook 180 p/s normale 80...quote:Op donderdag 24 april 2014 19:34 schreef Tunafish het volgende:
Volgens die kerel waren de schijven 190 per stuk, blokjes iets van 30 en de pakking ook nog wat. Wat nogal vreemd is, want ik heb de notities meegekregen, en nu ik die optel kom ik niet aan hun 600
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.It's funny
But not ha-ha funny.
quote:Op donderdag 24 april 2014 16:38 schreef Maegrim het volgende:
krijg je zo wat lappen leer toegestuurd
Don't blow a fuse; kijk effe op Ebay, geen chinese schijven nemen, en wave's zijn vaak net zo duur of ietsje duurder als OEM, voor de AT waren ze zelfs goedkoper, en dat kun je makkelijk zelf of met een maatje met wat gereedschap en inzicht. Klepdekselpakking ook, al moet daarvoor soms wel de tank eraf om de boel goed schoon te kunnen maken en netjes weer erop te leggen.quote:Op donderdag 24 april 2014 19:47 schreef Tunafish het volgende:
Ghe, grapje. Dacht dat ik gewoon twee schijven nodig had, maar heb voor dubbele schijven. Met de bedragen die zij noemen komt het dan uit, 2x190 voor, 120 achter, blokjes en pakking. Ik ga wel even zoeken naar wat zoiets zou moeten kosten.
quote:Op donderdag 24 april 2014 19:51 schreef Nero22 het volgende:
Twee remschijven.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op donderdag 24 april 2014 19:51 schreef Nero22 het volgende:
Twee remschijven.1 remschijf lekker goedkoopSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op donderdag 2 juli 2009 22:41 schreef RTB het volgende:
als ik elk rap"liedje" een kans moest geven was ik aan het eind van dit millennium nog bezig met het tempo waarin die kotshoop uitgebraakt wordt.
👾
Dit is dus exact de reden, waarom ik gelijk voor een duurdere motor ben gegaan.quote:Op donderdag 24 april 2014 19:20 schreef Tunafish het volgende:
Bah. Vandaag de motor weer opgehaald, mooi nieuw rubber eronder, heel leuk en aardig. Kerel komt naar me toe lopen met de werkorder, staat van alles bijgekrabbeld. Blijkbaar heb ik nog 20% van mijn remblokjes, nieuwe schijven zijn binnenkort geen overbodige luxe en to top it all off, klepdekselpakking lekt. Ongeveer 600 euro aan onderdelen alleen al Heb dat ding vorig jaar gekocht voor dat bedrag
Dat wordt dus even nadenken of ik dat er nog voor over heb...
Al die dingen die hij opnoemt, ga jij ook zeer binnenkort al tegenkomen. Meeste slijtagedelen zijn toch na zo'n 20k echt wel klaar. Of dat nou de eerste keer bij 20.000 of de 5e keer bij 100.000 is. Motoren zijn nou eenmaal schofterig duur in onderhoud.quote:Op donderdag 24 april 2014 20:55 schreef ManageTheAnger het volgende:
[..]
Dit is dus exact de reden, waarom ik gelijk voor een duurdere motor ben gegaan.
(uiteraard met meer risico)
Motor heeft nog maar 6800 gelopen, inmiddels 9200 trouwens.quote:Op donderdag 24 april 2014 20:58 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Al die dingen die hij opnoemt, ga jij ook zeer binnenkort al tegenkomen. Meeste slijtagedelen zijn toch na zo'n 20k echt wel klaar. Of dat nou de eerste keer bij 20.000 of de 5e keer bij 100.000 is. Motoren zijn nou eenmaal schofterig duur in onderhoud.
Het meeste gaat in de manuren zitten dus als je het zelf doet is het wel te te overzien.quote:Op donderdag 24 april 2014 20:58 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Al die dingen die hij opnoemt, ga jij ook zeer binnenkort al tegenkomen. Meeste slijtagedelen zijn toch na zo'n 20k echt wel klaar. Of dat nou de eerste keer bij 20.000 of de 5e keer bij 100.000 is. Motoren zijn nou eenmaal schofterig duur in onderhoud.
Absoluut maar slijtagedelen slijten nou eenmaalquote:Op donderdag 24 april 2014 21:23 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Het meeste gaat in de manuren zitten dus als je het zelf doet is het wel te te overzien.
Volgende week een vacuumtester knutselen voor de carbs
bij utrecht was het hagel vanmiddagquote:Op donderdag 24 april 2014 21:54 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Absoluut maar slijtagedelen slijten nou eenmaal
Zo eerste stuk door de regen ook weer gereden. Teh fucks wat een kutweer.
Geef twee tientjes uit aan een werkplaatshandboek, daar staat stap voor stap met plaatjes van alles in.quote:Op donderdag 24 april 2014 22:37 schreef Tunafish het volgende:
Is dat te doen door iemand die doorgaans met enige trots terugkijkt op het in elkaar knutselen van een ikeakastje? Kan overigens wel bij de buurman aanbellen, die had laatst een heel verhaal hoe hij zelf zijn remschijven had vervangen. Maar eens even op de koffie gaan.
Is leuk rijden daar ja En bij Driel is altijd oppassen bij die op/afrit daarquote:
Volgens mij heb ik die nog eens gedownload toen ik de motor net kocht. Zometeen eens kijken, anders inderdaad de literatuur in duiken.quote:Op donderdag 24 april 2014 22:45 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Geef twee tientjes uit aan een werkplaatshandboek, daar staat stap voor stap met plaatjes van alles in.
Dan ga ik het erop wagenquote:Op donderdag 24 april 2014 22:43 schreef Dekatria het volgende:
Remschijven vervangen is niet zo heel moeilijk hoor.
Prima werkplaats. Toch jammer dat ik drie hoog woonquote:Op vrijdag 25 april 2014 02:37 schreef Isdatzo het volgende:
Buiten is het kut. Binnen heb ik muziek.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Dat hoeft geen probleem te zijn als je een lift hebt...quote:Op vrijdag 25 april 2014 09:58 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Prima werkplaats. Toch jammer dat ik drie hoog woon
Uit elkaar halen valt wel mee ja gewoon een grote bak eronder en ff twee minuten stationair laten lopenquote:Op vrijdag 25 april 2014 11:12 schreef KneusTeun het volgende:
ook zonder lift, bekende van ons heeft in zijn appartement een Harley opgebouwd! Uit elkaar gehaald daarna en toen buiten weer opgebouwd XD ja als je toch een Harley hebt dan ben je dat in en uit elkaar halen wel gewend
Alle vloeistoffen buiten afgetapt . Dit grapje leverde destijds wel enige teringzooi op :quote:Op vrijdag 25 april 2014 08:53 schreef Tunafish het volgende:
Die tegels zijn nog te wit, tijd voor een burnout
ik ook want ik woon op de 1e etagequote:Op vrijdag 25 april 2014 13:55 schreef Scheringa het volgende:
Mij gaat het niet eens lukken om mijn motor in mijn woonkamer te krijgen. Heb een vrij smalle gang en ga de bocht de kamer in gewoon niet halen. Ik ben dus gedoemd om buiten voor de deur te klussen.
Ik bij mijn ouders ook niet en bij mij thuis al helemaal niet want ik woon drie hoog in een herenhuis met stijle trappen kan hem wel de tuin in krijgen maar dan moet ik al twee keer steken in de badkamerquote:Op vrijdag 25 april 2014 12:54 schreef Den_Haag het volgende:
Vrees dat ik dat thuis niet hoef te proberen
andere flessen zijn toch qua volume net zo groot?quote:Op vrijdag 25 april 2014 15:53 schreef Dekatria het volgende:
Blijkt ineens dat die Colaflessen van de Lidl precies genoeg zijn voor mijn hele olieinhoud
Andere flessen waren niet voor handenquote:Op vrijdag 25 april 2014 15:54 schreef Salatrel het volgende:
[..]
andere flessen zijn toch qua volume net zo groot?
Bij m'n ouders probeerde ik het destijds ook maar daar kon ik de bochten niet maken .quote:Op vrijdag 25 april 2014 14:01 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Ik bij mijn ouders ook niet en bij mij thuis al helemaal niet want ik woon drie hoog in een herenhuis met stijle trappen kan hem wel de tuin in krijgen maar dan moet ik al twee keer steken in de badkamer
Klepdekselbouten zat geworden?quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |