quote:
allroad / tour en nakeds... eigelijk alles met een rechte zithouding want dan leunbje niet op je polsen..quote:Op donderdag 24 april 2014 12:32 schreef whY... het volgende:
Welke fiets is makkelijk en leuk als je veel last van je polsen hebt? Mijn pa reed vroeger altijd motor en sinds ik nu een paar jaar rijd heeft hij ook wel eens een bochtje gestuurd op mijn motoren. Hij heeft alleen een operatie gehad een paar jaar terug aan zijn polsen en sindsdien zijn ze nooit meer helemaal de oude geworden.
Wat zou voor hem nou een leuke fiets zijn? Hij reed vroeger CBtjes volgens mij en deze fiets is wel eens gevallen in gesprekken: Honda Police Special Motorcycle CB750.
Is een tikje te duur, verder super idee. Waarom zou dit lichter zijn dan de rest van de motoren?quote:
Hmm, maar koppelen heeft minder met belasting van je polsen te maken en meer met de spieren in je hand/vingers zelf toch? Ik zou denken dat dat wel beter zal worden als hij weer een poosje rijdt.quote:Op donderdag 24 april 2014 12:40 schreef whY... het volgende:
Wat is een clip-on![]()
Vooral koppelen lijkt hem tegen te vallen.
Zou zomaar kunnen hoor, het gaat om zijn pezen. Maar als een makkelijk 'opstap'motor hem helpt in het vertrouwen dan is dat natuurlijk ook fijn.quote:Op donderdag 24 april 2014 13:09 schreef mjan het volgende:
[..]
Hmm, maar koppelen heeft minder met belasting van je polsen te maken en meer met de spieren in je hand/vingers zelf toch? Ik zou denken dat dat wel beter zal worden als hij weer een poosje rijdt.
Is gewoon het type stuur.quote:Op donderdag 24 april 2014 13:00 schreef whY... het volgende:
Thanks mstx, niet dat het nu snap maar het lijkt op die buisjes op de SS motoren die helpen met high speed sturen toch?
Ik denk dat ik ongeveer 586x op m'n bek zou gaanquote:Op donderdag 24 april 2014 13:16 schreef stoeltafel het volgende:
http://www.dumpert.nl/med(...)e_met_obstakels.html
Hoe is jullie motorbeheersing?
Supervetquote:Op donderdag 24 april 2014 13:16 schreef stoeltafel het volgende:
Wow.quote:Op donderdag 24 april 2014 13:16 schreef stoeltafel het volgende:
Maandag ben ik begonnen, op een Gegeven moment niet het juiste gereedschap voorhanden. Dinsdag verder gegaan, klepspeling gemeten, toen geen zin meer. Gisteren nog een keer klepspeling gemeten want zat me niet helemaal lekker en nu moet ik alleen even de shimmetjes uitwisselen en dan kan de boel weer in elkaar.quote:Op donderdag 24 april 2014 00:03 schreef BlackLining het volgende:
Mja. Een accu laadt nooit op tot het voltage wat ie krijgt. Een 12V accu opladen met 12V wordt hem niet, dan blijft ie hangen rond de 11V laat staan hoeveel stroom ie dan kan leveren. Welke boordspanning je minimaal (!) moet hebben staat in je wphb, maar zal idd iets rond 13.6, 13.8V zijn met lopende motor.
[..]
Hoelang ben je nou al met dat kleppen stellen bezig man?in die vier dagen heb ik twee keer mijn kleppen gesteld, een klepstoter uit de carterpan gehaald, lagercaphouders van de nokkenas uitgeboord en de distributieketting vervangen
Su-per-vet!quote:Op donderdag 24 april 2014 13:16 schreef stoeltafel het volgende:
mijn pa is opzich heel erg gecharmeerd van die xtx, maar ik zou het in de hoek van de bonnevile of w800 zoeken.quote:Op donderdag 24 april 2014 12:32 schreef whY... het volgende:
Welke fiets is makkelijk en leuk als je veel last van je polsen hebt? Mijn pa reed vroeger altijd motor en sinds ik nu een paar jaar rijd heeft hij ook wel eens een bochtje gestuurd op mijn motoren. Hij heeft alleen een operatie gehad een paar jaar terug aan zijn polsen en sindsdien zijn ze nooit meer helemaal de oude geworden.
Wat zou voor hem nou een leuke fiets zijn? Hij reed vroeger CBtjes volgens mij en deze fiets is wel eens gevallen in gesprekken: Honda Police Special Motorcycle CB750.
Honda nc 750 dct? Licht en je hoeft niet zelf te schakelen.quote:Op donderdag 24 april 2014 13:14 schreef whY... het volgende:
[..]
Zou zomaar kunnen hoor, het gaat om zijn pezen. Maar als een makkelijk 'opstap'motor hem helpt in het vertrouwen dan is dat natuurlijk ook fijn.
quote:Op donderdag 24 april 2014 13:16 schreef stoeltafel het volgende:
oh het ging om knijpbelasting? Koppeling lijkt tegen te vallen hoe gaat hij om met remmen dan?quote:Op donderdag 24 april 2014 13:14 schreef whY... het volgende:
[..]
Zou zomaar kunnen hoor, het gaat om zijn pezen. Maar als een makkelijk 'opstap'motor hem helpt in het vertrouwen dan is dat natuurlijk ook fijn.
Honda timmert inderdaad aardig aan de weg met de DCT.quote:Op donderdag 24 april 2014 13:46 schreef mennes2000 het volgende:
[..]
Honda nc 750 dct? Licht en je hoeft niet zelf te schakelen.
Nee, ik ziet hier in Helsinki met een nog net zo harde baard!quote:Op donderdag 24 april 2014 09:27 schreef Salatrel het volgende:
zou teun zijn houthakkersbaard afgeschoren hebben voordat ie naar finland ging?
Had je voor het meten gereden?quote:Op donderdag 24 april 2014 14:35 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Honda timmert inderdaad aardig aan de weg met de DCT.
Net even gemeten;
Motor af: 12,76V
Stationair draaiend met choke rond de 2000 tpm:14,62V
Accu blijkt dus toch in orde?
Bij remmen heb je hydrologische hendels, dat gaat wat makkelijk en hoef je niet helemaal naar je stuur te trekken natuurlijk. Plus zijn rechterhand is blijkbaar sterker... ik wil niet weten waaromquote:Op donderdag 24 april 2014 14:27 schreef Salatrel het volgende:
[..]
oh het ging om knijpbelasting? Koppeling lijkt tegen te vallen hoe gaat hij om met remmen dan?
Nice!quote:Op donderdag 24 april 2014 13:16 schreef stoeltafel het volgende:
Als je rechts bent is je rechterhand altijd sterker, zeker als je ook fysiek werk hebt gedaan.quote:Op donderdag 24 april 2014 15:09 schreef whY... het volgende:
[..]
Bij remmen heb je hydrologische hendels, dat gaat wat makkelijk en hoef je niet helemaal naar je stuur te trekken natuurlijk. Plus zijn rechterhand is blijkbaar sterker... ik wil niet weten waarom
"fysiek werk"quote:Op donderdag 24 april 2014 15:10 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Als je rechts bent is je rechterhand altijd sterker, zeker als je ook fysiek werk hebt gedaan.
Ook niet met dit. Waar je denkt dat de tank zit kun je je helm opbergenquote:Op donderdag 24 april 2014 14:39 schreef Salatrel het volgende:
Met een motorscooter hoef je ook niet zelf te schakelen
Nope staat al sinds gisteravond stil.quote:Op donderdag 24 april 2014 15:01 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Had je voor het meten gereden?
Dan is hij gewoon prima in ordequote:Op donderdag 24 april 2014 15:13 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Ook niet met dit. Waar je denkt dat de tank zit kun je je helm opbergen
[ afbeelding ]
[..]
Nope staat al sinds gisteravond stil.
het was een qualificatiequote:Op donderdag 24 april 2014 15:09 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Wel een hoop niveau verschil tussen de rijders; je zou bijna zeggen dat die knul met de camera al een paar rondjes geoefend had, en de rest niet
stuur je het adres van die beun nog?quote:Op dinsdag 22 april 2014 20:56 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Hier zit wel een goede motorbeun in de buurt, kan ik wel sort off aanbevelen
Moet je wel effe op- en neer willen rijden natuurlijk, en kleppen stellen moet koud, dus op tijd vertrekken
DMquote:Op donderdag 24 april 2014 16:04 schreef Den_Haag het volgende:
[..]
stuur je het adres van die beun nog?
tis geen leerquote:Op donderdag 24 april 2014 16:38 schreef Maegrim het volgende:
krijg je zo wat lappen leer toegestuurd
Afblijven, want als ie er volgende maand nog op staat is ie de mijne.quote:Op donderdag 24 april 2014 11:36 schreef stinkie het volgende:
http://www.marktplaats.nl(...)0c1b&previousPage=lr
Oe, deze voor erbij
Ooit, als pekelfiets
ik ga gelijk bellenquote:Op donderdag 24 april 2014 16:48 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Afblijven, want als ie er volgende maand nog op staat is ie de mijne.
800cc één cilinder jaquote:Op donderdag 24 april 2014 17:13 schreef KneusTeun het volgende:
dr big, zijn ook klapper apparaten toch?
Wanneer wilde je die bandjes komen halen? Volgende week kan nog, daarna ben ik niet heel veel thuis en dan zit ik 7 weken in de Pyreneeën voor m'n studie.quote:
Man man man man manquote:Op donderdag 24 april 2014 17:47 schreef White__Tiger het volgende:
http://www.dumpert.nl/embed/6595072/3b09366e/
Wheelie
Second opinion vragen ergens andersquote:Op donderdag 24 april 2014 19:20 schreef Tunafish het volgende:
Bah. Vandaag de motor weer opgehaald, mooi nieuw rubber eronder, heel leuk en aardig. Kerel komt naar me toe lopen met de werkorder, staat van alles bijgekrabbeld. Blijkbaar heb ik nog 20% van mijn remblokjes, nieuwe schijven zijn binnenkort geen overbodige luxe en to top it all off, klepdekselpakking lekt. Ongeveer 600 euro aan onderdelen alleen alHeb dat ding vorig jaar gekocht voor dat bedrag
![]()
Dat wordt dus even nadenken of ik dat er nog voor over heb...
Dat sowieso, maar ik kom zo wel op het punt dat ik er meer geld in stop in onderhoud dan dat ik er nog voor terug zou kunnen krijgen. Dit zijn alleen de remmen; er moet eigenlijk nog wel wat meer aan gebeuren. Misschien eens proberen van die tweede linkerhand een rechterhand te maken.quote:Op donderdag 24 april 2014 19:27 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Second opinion vragen ergens anders
spul van goud? 3 svhijven en 3 sets blokken nog geen 300 euro bij OTR voor de 10quote:Op donderdag 24 april 2014 19:20 schreef Tunafish het volgende:
Bah. Vandaag de motor weer opgehaald, mooi nieuw rubber eronder, heel leuk en aardig. Kerel komt naar me toe lopen met de werkorder, staat van alles bijgekrabbeld. Blijkbaar heb ik nog 20% van mijn remblokjes, nieuwe schijven zijn binnenkort geen overbodige luxe en to top it all off, klepdekselpakking lekt. Ongeveer 600 euro aan onderdelen alleen alHeb dat ding vorig jaar gekocht voor dat bedrag
![]()
Dat wordt dus even nadenken of ik dat er nog voor over heb...
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |