Ah, daar was ik al bang voor. Overigens viel het me op dat het voorste tandwiel behoorlijk haaienvinnen begint te vertonen. Meteen maar vervangen dan?quote:Op woensdag 23 april 2014 21:45 schreef Maegrim het volgende:
[..]
dat bedoelde ik ja
[..]
dan is ie op helaas
Mooi, dan ben ik iig geen ezel, want dit waren écht niet de eerste keren dat ik op mijn bek ben gegaanquote:Op woensdag 23 april 2014 22:02 schreef Salatrel het volgende:
[..]
een ezel stoot zich niet 23 keer aan dezelfde steen
Ja, alles; voor, achter én de ketting.quote:Op woensdag 23 april 2014 22:02 schreef picodealion het volgende:
[..]
Ah, daar was ik al bang voor. Overigens viel het me op dat het voorste tandwiel behoorlijk haaienvinnen begint te vertonen. Meteen maar vervangen dan?
Nog niet opnieuw door de regen gereden, maar volgens mij loopt ie nog geen haar beterquote:Op woensdag 23 april 2014 15:07 schreef Scheringa het volgende:
[..]
Dit dus
Mjan, loopt jouw blok nou al beter? Of "stottert" hij nog steeds?
Eindelijk! Mooi manquote:Op woensdag 23 april 2014 17:47 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Beetje afstellen nog, maar verder lijkt hij het allemaal prima te doenEnige geluidje is een diepe zware roffel uit de uitlaat, maar daar kan ik wel mee leven
quote:
Ah, oke. Dank!quote:Op woensdag 23 april 2014 22:03 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Ja, alles; voor, achter én de ketting.
Misschien is de regelaar al kapoet.quote:Op woensdag 23 april 2014 22:21 schreef Erasmo het volgende:
Nu laadt de accu wel weer bij![]()
Maar ik vermoed dat de spanningsregelaar op hogere snelheden toch niet meer goed gekoeld wordt dus morgen komt er nieuwe koelpasta tussen.
En volgende week onder begeleiding de carbs synchroniseren, alleen nog geen idee hoe dat gaat
Met een dot gas gaat de spanning mooi omhoog naar 13,5V dat is toch zat? Bij mijn auto's tenminste wel maar voor een motor zal het toch niet zoveel verschillen?quote:Op woensdag 23 april 2014 23:12 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Misschien is de regelaar al kapoet.
En syncen doe je met vacuüm meters als ik me niet vergis. veel verder weet ik het ook niet. Wel eens staan bekijken van een afstandje, maar nog nooit zelf gedaan
Wat SD al zegt, altijd alles "samen" vervangen, tandwiel voor, achter en de ketting zelfquote:Op woensdag 23 april 2014 22:02 schreef picodealion het volgende:
[..]
Ah, daar was ik al bang voor. Overigens viel het me op dat het voorste tandwiel behoorlijk haaienvinnen begint te vertonen. Meteen maar vervangen dan?
Das prima geloof ik, minimaal is vaak 12v ofzoquote:Op woensdag 23 april 2014 23:16 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Met een dot gas gaat de spanning mooi omhoog naar 13,5V dat is toch zat? Bij mijn auto's tenminste wel maar voor een motor zal het toch niet zoveel verschillen?
13.5 is een beetje magertjes, 13.8 - 14.0v is ideaal. sommige auto's doen zelfs meer tegenwoordig (die vreten ook lampjes) ivbm meer boordelektronica in moderne auto's.quote:Op woensdag 23 april 2014 23:16 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Met een dot gas gaat de spanning mooi omhoog naar 13,5V dat is toch zat? Bij mijn auto's tenminste wel maar voor een motor zal het toch niet zoveel verschillen?
12 volt draaiend is gewoon 200% niet goed. Dan laadt hij niet bij, of de accu is aan bonken.quote:Op woensdag 23 april 2014 23:46 schreef KneusTeun het volgende:
[..]
Das prima geloof ik, minimaal is vaak 12v ofzo
Hoelang ben je nou al met dat kleppen stellen bezig man?quote:Op woensdag 23 april 2014 21:07 schreef Vinniiee het volgende:
Ik kan mijn shimhouder niet verwijderen, want ik heb geen magneet in huis
Ik heb mijn ketting ook laten vervangen, meteen ook de tandwielen.quote:
Als het nodig is. Gewoon in de gaten houden dus. Veel in takkeweer rijden is veel smeren. Veel op zanderige wegen rijden is vaak schoonmaken. Veel snelweg rijden is schone handen houdenquote:Op donderdag 24 april 2014 08:53 schreef White__Tiger het volgende:
[..]
Ik heb mijn ketting ook laten vervangen, meteen ook de tandwielen.
Dan is alles meteen weer helemaal nieuw en kun je er weer jaren tegenaan.
Om de hoeveel km/tijd is het aan te raden om de ketting te smeren?
Moooohhhhhh, Gertjeeeee!quote:Op donderdag 24 april 2014 08:50 schreef Iwanius het volgende:
Morgen. Kwam weer wat tegen deze week.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
daarom paddockstand kopen.quote:Op donderdag 24 april 2014 09:11 schreef mennes2000 het volgende:
Of zelf iets klussen: http://www.motor-forum.nl(...)ttingsmeersyste.html
Ik heb inmiddels bijna alle componenten thuis. Binnenkort even afmaken en op de motor monteren. Smeren zonder middenbok is best vervelend.
Die staat er nu ook al twee weken of zo, of niet?quote:Op donderdag 24 april 2014 10:00 schreef Freezer het volgende:
Daar staat de mijne nog steeds..Grapje van de rem schijven en blokken en leidingen gaat waarschijnlijk net zoveel kosten als de schade van MTA..
Sinds vorige week. Waarschijnlijk moeten ze wachten op de remleidingen.quote:Op donderdag 24 april 2014 10:31 schreef Tunafish het volgende:
Gewoon op de stoep zetten, op de jiffy en dan het achterwiel boven de weg laten hangen. Paar keer gedaan, gaat prima. Gelukkig heeft mijn eigen gewoon een bok
[..]
Die staat er nu ook al twee weken of zo, of niet?
Nopequote:Op donderdag 24 april 2014 09:27 schreef Salatrel het volgende:
zou teun zijn houthakkersbaard afgeschoren hebben voordat ie naar finland ging?
hmm, dat is wel een leuke fiets. helaas geen noppenbanden.quote:Op donderdag 24 april 2014 11:36 schreef stinkie het volgende:
http://www.marktplaats.nl(...)0c1b&previousPage=lr
Oe, deze voor erbij
Ooit, als pekelfiets
dat is waarquote:Op donderdag 24 april 2014 11:31 schreef punkmuis het volgende:
[..]
Nope.
Maar in all fairness, als je ergens een baard mag laten staan dan is het in Finland.
kunnen er op hequote:Op donderdag 24 april 2014 11:41 schreef rulerofdeath het volgende:
[..]
hmm, dat is wel een leuke fiets. helaas geen noppenbanden.
ja, wel een groot voordeel.quote:
Zette tot nu toe de autokrik onder de achterbrug. Dan kun je 'm in je eentje makkelijk smeren.quote:Op donderdag 24 april 2014 10:13 schreef Drinky het volgende:
Of motor op zijspanwagentje zetten, achterwiel optillen en iemand aan het wiel latn draaien en de ketting laten inspuiten.
Ongeveer alle motoren zonder clip-ons.quote:Op donderdag 24 april 2014 12:32 schreef whY... het volgende:
Welke fiets is makkelijk en leuk als je veel last van je polsen hebt?
en goede handschoenen. Ik had eerst lidl en altijd last van muis en pols. Nu dainese en negens last vanquote:Op donderdag 24 april 2014 12:40 schreef whY... het volgende:
Wat is een clip-on![]()
Vooral koppelen lijkt hem tegen te vallen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |